VicSmurf schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:40:
[...]
Dat verklaard een boel inderdaad. Ik heb echt uren gedaan om de ci+ module aan de praat te krijgen! Ik kon alleen maar vreemde landen kiezen zoals hongaars etc. Ik kon dus niet Ziggo als mijn provider kiezen. Naar lang zoeken is het uiteidenlijk gelukt. Ik heb toen ook een mail gestuurd naar qplaza maar hier heb ik nooit een reactie op gehad...
Bedankt voor de tip om in het service menu te komen. Ik heb even gekeken en het lijkt wel een samsung paneel te zijn. Ik zie bijvoorbeeld een TCON version: F46A2F705. Iets omhoog staat een Option: 46A2UF8E, EU, 8000, NONE
Overigens komen ze hem dinsdag ophalen en dan krijg ik daarna een nieuwe toegestuurd. Ik zal even duidelijk maken dat ik een NL versie wil!
Nogmaals bedankt!
Je hebt waarschijnlijk een hongaars model gehad. Zodra je de nieuwe binnen krijgt, check dan gelijk of het typenummer eindigt op SLXXN. Als dit niet op de achterkant staat op het type plaatje, dan is het dus geen nederlands model! Houd dit dus goed in de gaten. Op de doos staat het typenummer ook aangegeven. Controleer dus extra goed of dit overeen komt met het typenummer achter op de tv.
Je kunt het ook snel genoeg zien of het een nederlandse firmware bevat. Als je bij het zender zoeken UPC of ZIGGO kan kiezen dan zit je goed.
Let nog steeds goed op of het typenummer eindigt op SLXXN. Als dit niet zo is en je kunt wel gewoon UPC of ZIGGO als provider selecteren, dan is het een buitenlands model met nederlandse firmware er op gezet. Er zijn mensen die dat niet erg vinden, maar ik wil gewoon dat de typenummer en serienummers gewoon correct zijn.
Het scherm en de t-con zijn alle 2 prima in orde. Alle 2 dus samsung.
Veel succes. Ben wel blij dat ze het toestel omruilen voor je. Kost moeite en je zit waarschijnlijk een dag of 2 zonder tv. Dat is zo jammer.