Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 10:15
Hoop dat stefanox hier even op kan reageren.

Heb een UE55F8000SXXN televisie in combinatie met een Evolution Kit SEK-2000

Zonder de evolution kit werkt de wifi prima. Met de kit dus niet meer. Blijft oneindig doorzoeken naar wifi netwerken. Nou had ik gelezen dat je dit kunt oplossen door de wifi regio in het service menu aan te passen. Was ook een bekend probleem op AVS forum. Die mensen hebben bijna allemaal een ES8000.
Ook heb ik een ander probleem. Met de kit gebeurd het nog wel eens dat de dingen die ik opneem van tv op harde schrijf zomaar ineens verdwenen zijn. Alle opnames die ik voor de evolution kit heb gemaakt blijven wel gewoon bestaan. Is mijn kit kapot of hoort dit zo? Is er trouwens ook een manier om de evoltion kit een harde reset te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710199

Dimens schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:25:
[...]

In tegenstelling tot wat veel consumenten denken, geldt in Nederland niet de Europese Garantie van 2 jaar maar een garantietermijn afgestemd op de verwachte levensduur van een apparaat. Voor een televisie van een dergelijk bedrag mag je dus ook zeker verwachten dat deze langer dan 2 jaar probleemloos werkt en je kunt daarom nog altijd aanspraak maken op de garantie. Deze garantie dien je wel te claimen bij de verkoper en niet de fabrikant omdat dit geen fabrieksgarantie (meestal 1 of 2 jaar) betreft maar consumentengarantie.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Dank Dimens. Ik heb het defect doorgegeven aan Samsung. Ze vroegen helemaal niet naar de garantie. Morgen een inbelsessie. Als ze moeilijk gaan doen, ga ik aanspraak maken op de consumentengarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Update staat er nu op, afsluiten gaat weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:57

IkWilbert

Het is mij!

G.Scholtens schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:49:
[...]

Update staat er nu op, afsluiten gaat weer zoals het hoort
Hier ook, gisteravond binnengehaald via de update optie van de tv zelf (F6670)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Op mijn tv UE46F7000 staat zelfs de 1129 versie en het afsluiten duurt veel te lang, ca 5 seconden.
Deze update is toen teruggetrokken door Samsung.

Ik hoop wel dat er snel een nieuwe update komt die dit verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

LuPo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:39:
[...]

Excuses. Ik heb de F6500 zie ik nu. Ook 2112 op tv en geen updates beschikbaar OTA. Op de website wel 2113 beschikbaar. Ik ga ook even handmatig updaten.
Versie 2113 is nu ook beschikbaar voor de F6500 via de update-functie van de TV. Fijn voor de mensen die geen Windows hebben. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
Krisp schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:57:
[...]

Versie 2113 is nu ook beschikbaar voor de F6500 via de update-functie van de TV. Fijn voor de mensen die geen Windows hebben. :)
Top. Afsluiten gaat nu weer sneller.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 09:42
Zijn er meer mensen die last hebben van een haperende CI+ kaart sinds de laatste firmware update? Ik krijg steeds vaker de melding dat het kanaal gecodeerd is en/of volledig hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Topicstarter
Is het bij de F serie ook zo dat RTL XL niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 427085 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:25:
Is het bij de F serie ook zo dat RTL XL niet werkt ?
Op mijn F6670 werkt rtl xl prima.

Kreeg wel weer een medeling van Samsung dat Social tv stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik krijg wel het idee dat het begrip Smart TV steeds meer een 'lege' huls wordt. Na nog geen jaar gebruik vallen al deze features weg, ik hoop dat de apps zoals Netflix nog een tijdje blijven werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Social tv stopt inderdaad, dat was zo ongeveer nog over van de "mooie"extra's Samsung in hun Smart TV zette, nu is het niet veel dan een stuje software met een paar app's.

Chromecast is goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:21
Terwijl ik bijvoorbeeld helemaal niets met dat sociale gedoe deed. Geef mij maar gewoon een snelle tv met apps.

En zo heeft ieder zijn voorkeur ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
super_dirk schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:22:
Zijn er meer mensen die last hebben van een haperende CI+ kaart sinds de laatste firmware update? Ik krijg steeds vaker de melding dat het kanaal gecodeerd is en/of volledig hapert.
Geen last van bij mijn 6670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Voor de f7000 en f8000 is er een nieuwe firmwre beschikbaar. Geen changelog. versie 1130.0

Wat ik heb gezien. Smarthub ziet er nu uit als op 2015 modellen. Dus onderaan het scherm snel de meest recente dingen die je gedaan/gekeken hebt doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Hmmbob schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:33:
Terwijl ik bijvoorbeeld helemaal niets met dat sociale gedoe deed. Geef mij maar gewoon een snelle tv met apps.

En zo heeft ieder zijn voorkeur ;)
+1

M'n F8000 heb ik inmiddels 2 jaar en ...

Op TV - nooit gebruikt
Social TV - nooit gebruikt

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149691

blueface schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:00:
Voor de f7000 en f8000 is er een nieuwe firmwre beschikbaar. Geen changelog. versie 1130.0

Wat ik heb gezien. Smarthub ziet er nu uit als op 2015 modellen. Dus onderaan het scherm snel de meest recente dingen die je gedaan/gekeken hebt doorbladeren.
Ik heb geupdate, ik vind dat laatste maar niks, als ik de smart hun exit, dus terug naar tv kijken, staat er een balk onderin mijn beeld, dus moet ik nogmaals exit klikken, kan ik dit ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:27:
[...]

Ik heb geupdate, ik vind dat laatste maar niks, als ik de smart hun exit, dus terug naar tv kijken, staat er een balk onderin mijn beeld, dus moet ik nogmaals exit klikken, kan ik dit ergens aanpassen?
Same here. Dit hebben de 2015 modellen precies hetzelfde. Dus 2x exit drukken, bedoel ik. Vindt de software ook wat minder stabiel en wat traag. Ervaar jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben wat aan het spelen met de beeldinstellingen van mijn F5300 (niet bepaald highend) en ik merk het volgende op. Het beeld is in mijn ogen mooier op Dynamic, met dus zo ongeveer alle beeldverbeteraars aan die deze TV biedt. Nu lees ik hier en in een heleboel reviews dat je deze settings juist moet mijden en beter handmatig de kleuren in kunt stellen. Helaas zijn er geen calibratie settings voor de UE46F5300 te vinden dus eigenlijk doe ik maar wat, met als resultaat dat mijn handmatige gepruts het tot heden niet redt bij de beeldkwaliteit op Dynamic. Zo vind ik bijvoorbeeld het dynamisch contrast de zwartwaarden beduidend beter weergeven dan wanneer deze instelling op uit staat. Zwart is echt zwarter en in mijn ogen niet overdreven.
Natuurlijk is het een kwestie van smaak maar als ik overal lees dat je beter de beeldverbeteraars uit kunt zetten vraag ik me het volgende af:

- kan het zijn dat een budget TV een dusdanig matig paneel/laag contrast heeft dat in deze gevallen de verbeteraars wel degelijk kunnen helpen? (ik kan me voorstellen dat een OLED prima uit zichzelf zwart weergeeft)
- ben ik nu de enige die de negatieve effecten van beeldverbeteraars (detail verlies, ghosting, etc.) letterlijk niet ziet?
- zijn de negatieve effecten van beeldverbeteraars beter merkbaar bij hogere kwaliteit content (BluRay stream versus HDTV)?
- als de experts het eens zijn dat de verbeteraars een negatief effect hebben, waarom leveren alle merken dan zo enorm veel van deze verbeteraars, uitgaande van het feit dat er (lijkt me) experts bij deze merken werken met veel verstand van beeldkwaliteit. Ik snap dat het deels marketing is maar ik geloof niet dat een consument, buiten het aantal Hz door beeldverbeteraars, zich verdiept in de andere technieken die vaak een stuk minder zeggen.

Ik snap dat als mijn ogen dit beeld het mooist vinden het prima is, smaken verschillen natuurlijk, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie beeld omdat ik het probeer te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:07
Goedenavond

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv. Ik neig op het moment naar de samsung-ue55h6200aw. Dit omdat het paneel goed uit de verf komt en de aangename prijs. Nu is het een ouder model natuurlijk en dat maakt mij op zich niet uit maar ik vraag me af in hoeverre dat 100/200/800 hz verhaal een invloed heeft.
Ik heb nu ook een 100Hz tv en dat kijkt prima. Wat is het voordeel om bijvoorbeeld een 800 Hz televisie te hebben? Ik zag ook een Sony Bravia die in m'n prijs segment valt met 800Hz namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Wij hebben de UE55F8000 en hebben sinds een maand er last van dat de TV zichzelf uitzet.
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet opgelost, het is nu zo erg dat binnen 10 minuten de tv vanzelf uitgaat (wisselende periodes van minuten tot langer)

Alle eco functies etc staan uit zo ook anynet "tv uitschakelen". Heb al gereset naar fabrieksinstellingen ook geen succes, verder alle hdmi kabels etc losgekoppeld tv plotseling van de stroom halen terwijl hij aanstaat waardoor hij een buffer zou moeten resetten maar niets wil helpen.

Wij gebruiken nu firmware versie 1130 denk dat ik maar eens naar Samsung ga bellen, maar op hun website komen ze niet verder dan de stroom er afhalen terwijl hij aanstaat.

Iemand anders die dit ook gehad heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 21-12-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 07:02
Is er wellicht iemand die al de 1130 firmware erop gezet heeft en kan bevestigen dat Netflix nog steeds DD 5.1 ondersteund? (Ik wil deze nml niet kwijt en ben een beetje huiverig gezien het verleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Svennos1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:29:
Is er wellicht iemand die al de 1130 firmware erop gezet heeft en kan bevestigen dat Netflix nog steeds DD 5.1 ondersteund? (Ik wil deze nml niet kwijt en ben een beetje huiverig gezien het verleden)
Hier op de ue55f8000 firmware 1130. Netflix gewoon DD 5.1. Je kunt dus gewoon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Mediacj schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:37:
Wij hebben de UE55F8000 en hebben sinds een maand er last van dat de TV zichzelf uitzet.
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet opgelost, het is nu zo erg dat binnen 10 minuten de tv vanzelf uitgaat (wisselende periodes van minuten tot langer)

Alle eco functies etc staan uit zo ook anynet "tv uitschakelen". Heb al gereset naar fabrieksinstellingen ook geen succes, verder alle hdmi kabels etc losgekoppeld tv plotseling van de stroom halen terwijl hij aanstaat waardoor hij een buffer zou moeten resetten maar niets wil helpen.

Wij gebruiken nu firmware versie 1130 denk dat ik maar eens naar Samsung ga bellen, maar op hun website komen ze niet verder dan de stroom er afhalen terwijl hij aanstaat.

Iemand anders die dit ook gehad heeft?
Had je dit niet voordat je firmware 1130 draaide? Ik draai firmware 1130 op een ue55f8000 zonder probleem. Werkt de wifi module nog? Schijnt dat als de wifi module stuk is, dat de tv dan ook om de 10 minuten reset. Probeer is een nacht zonder stroom. Alles wat erop aan gesloten is loskoppelen. Ook de antenne kabel. Dus alles zonder stroom en geen kabels aan het tv toestel. Hoop dat het de oplossing is. De echt de hele nacht.

[ Voor 13% gewijzigd door blueface op 22-12-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
blueface schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:01:
[...]

Had je dit niet voordat je firmware 1130 draaide? Ik draai firmware 1130 op een ue55f8000 zonder probleem. Werkt de wifi module nog? Schijnt dat als de wifi module stuk is, dat de tv dan ook om de 10 minuten reset. Probeer is een nacht zonder stroom. Alles wat erop aan gesloten is loskoppelen. Ook de antenne kabel. Dus alles zonder stroom en geen kabels aan het tv toestel. Hoop dat het de oplossing is. De echt de hele nacht.
Bedankt voor je reactie!

We hebben er al vaker last van gehad ook voor 1130, ja de wifi module werkt prima, en ik haal er iedere dag al de stroom helemaal af ook de kabels al allemaal los gehad voor een paar dagen om dingen uit te sluiten tot en met de gekoppelde ssd en ci+ module.

Het vreemde is dat we er vandaag weer geen last van hebben......heb gisteren wel weer zowel de fabrieksinstellingen als de smarthub nog een keer gereset en dat laatste duurde heel lang deze keer maar daarna heeft hij zichzelf toch weer spontaan uitgeschakeld maar vandaag weer nergens last van.........kijk het nog even aan en anders maar garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Mediacj schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:52:
[...]

Bedankt voor je reactie!

We hebben er al vaker last van gehad ook voor 1130, ja de wifi module werkt prima, en ik haal er iedere dag al de stroom helemaal af ook de kabels al allemaal los gehad voor een paar dagen om dingen uit te sluiten tot en met de gekoppelde ssd en ci+ module.

Het vreemde is dat we er vandaag weer geen last van hebben......heb gisteren wel weer zowel de fabrieksinstellingen als de smarthub nog een keer gereset en dat laatste duurde heel lang deze keer maar daarna heeft hij zichzelf toch weer spontaan uitgeschakeld maar vandaag weer nergens last van.........kijk het nog even aan en anders maar garantie claimen.
Ik zie dat je nog garantie hebt. Er is nog een manier om het toestel een harde reset te geven. Dit doe je dan in het service menu. Als je het aan durft, zet de tv dan op standby. Pak de normale afstandsbediening en druk achter elkaar de volgende knoppen in. Info, menu, mute , power. De tv gaat aan. Je ziet nu het service menu. Je kunt opties selecteren met de pijltjes toetsen op de afstandsbediening en enter. Dit is de knop in het midden van de pijltjes. Pas op! Selecteer nooit zomaar dingen. Je kunt ook veel verknoeien in het menu. Ga naar option. Selecteer daar factory reset. Het toestel schakelt uit. Je moet als weer opnieuw instellen. Dus schrijf van te voren je beeldinstellingen op. Dit is een andere reset dan normaal. Elk onderdeel in de tv wordt nu apart gereset. Ook moet je de smart afstandsbediening opnieuw koppelen. Een monteur kan wel zien dat je de reset hebt gedaan. Dit kan invloed hebben op je garantie. Nogmaals blijf voor de rest overal vanaf in het service menu! Ik hoor wel van je of het gelukt is. Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door blueface op 22-12-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Bedankt ik hou het achter de hand!

Vandaag heel de dag geen problemen gehad.....geen peil op te trekken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Hier enkele maanden terug last beginnen krijgen van een donkere band in midden van het beeld (UE55F8000) waarin flikkering te zien is. Ik zie dit vooral wanneer ik via motion plus, Led clear Motion op AAN zet. Zet ik dit uit dan is dit probleem terug weg.
Probleem kun je hier zien: YouTube: Samsung UE55F8000 flikkering

Bij Samsung zeiden ze toen dat het waarschijnlijk een firmware probleem was, maar nu zijn we enkele firmwares verder en probleem is gebleven. Ik vrees dus voor een defect (garantie periode voorbij natuurlijk)
Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
@schumpi

Dat is echt geen firmware probleem. Het is inderdaad een defect. Zou bij Samsung vragen of er enige coulance is. Anders terug naar de verkoper. Je zou de post hierboven nog eens kunnen proberen. Dus reset in het service menu. Er wordt een error log bijgehouden in het servicemenu. Aan de hand van de error gebeurd het soms wel eens dat er bepaalde dingen/functies worden uitgeschakeld waardoor er situaties voor doen zoals bij jou. fabrieksreset zou deze error moeten wissen, waardoor je tv weer als normaal zou moeten functioneren. Het is het proberen waard, aangezien je buiten de garantie valt. Heb er zelf veel baad bij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
@blueface: Bedankt voor de tip. Zou ik inderdaad wel eens kunnen proberen.

Ik heb hiervoor twee keer contact gehad met samsung en bijhorend filmpje aan hen doorgegeven. Het eerste contact was begin augustus toen ik het probleem voor de eerste keer zag na bezig te zijn in de settings. Ze namen de dag nadien telefonisch contact met me op. Toen hebben ze mij het nodige laten doen zodat ze de firmware uit mijn tv konden halen voor verder onderzoek. Je zou dan verwachten dat ze na enkele maanden terug contact met je opnemen om ook maar iets te laten weten...maar nee. Onlangs heb ik zelf opnieuw contact opgenomen om hetzelfde probleem nogmaals te melden. Er was natuurlijk iemand anders voor de support en deze persoon zag meteen dat het hier om een defect zou gaan.
Daar garantie voorbij is zou deze herstelling te betalen zijn voor mij. Factuur is van 06/05/2013, was dus juist twee jaar voorbij na het eerste contact. Ondertussen zijn we weer 4 maanden verder.... :-(.
Ben niet echt tevreden natuurlijk met zo'n support van zo'n duur toestel. Laat staan reeds een defect na twee jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
schumpi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:19:
@blueface: Bedankt voor de tip. Zou ik inderdaad wel eens kunnen proberen.

Ik heb hiervoor twee keer contact gehad met samsung en bijhorend filmpje aan hen doorgegeven. Het eerste contact was begin augustus toen ik het probleem voor de eerste keer zag na bezig te zijn in de settings. Ze namen de dag nadien telefonisch contact met me op. Toen hebben ze mij het nodige laten doen zodat ze de firmware uit mijn tv konden halen voor verder onderzoek. Je zou dan verwachten dat ze na enkele maanden terug contact met je opnemen om ook maar iets te laten weten...maar nee. Onlangs heb ik zelf opnieuw contact opgenomen om hetzelfde probleem nogmaals te melden. Er was natuurlijk iemand anders voor de support en deze persoon zag meteen dat het hier om een defect zou gaan.
Daar garantie voorbij is zou deze herstelling te betalen zijn voor mij. Factuur is van 06/05/2013, was dus juist twee jaar voorbij na het eerste contact. Ondertussen zijn we weer 4 maanden verder.... :-(.
Ben niet echt tevreden natuurlijk met zo'n support van zo'n duur toestel. Laat staan reeds een defect na twee jaar...
Weet hoe de klantenservice is van samsung. Die is niet al te best. Als de reset het probleem niet oplost, gewoon een monteur eisen. Probeer het anders is via je verkoooppunt. Dan heb je een extra stok achter de deur. Je verkooppunt zou dan de een deel van de kosten kunnen dekken en jij het andere deel. Dit is hoe het normaal gesproken hoort te gaan. Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 21:31
Ik heb mijn 55 inch H6400 ingeruild voor een 55 inch F7000.

Nu kon ik met de H6400 afstandsbediening een virtuele afstandsbediening oproepen om zo mijn KPN STB kastje aan te zetten. Ik was blij met de afstandbediening van de F7000, want deze heeft een fysieke STB aan/uit knop.
Nu staat mijn KPN kastje in een TV meubel en heb ik dus de IR extender gebruikt om van zender te kunnen wisselen. Dat lukt ook.
Maar het aan en uit zetten van het STB kastje lukt niet, daarvoor moet ik het TV meubel elke keer openen. Hoe kan dit? Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
schumpi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:06:
Hier enkele maanden terug last beginnen krijgen van een donkere band in midden van het beeld (UE55F8000) waarin flikkering te zien is. Ik zie dit vooral wanneer ik via motion plus, Led clear Motion op AAN zet. Zet ik dit uit dan is dit probleem terug weg.
Probleem kun je hier zien: YouTube: Samsung UE55F8000 flikkering

Bij Samsung zeiden ze toen dat het waarschijnlijk een firmware probleem was, maar nu zijn we enkele firmwares verder en probleem is gebleven. Ik vrees dus voor een defect (garantie periode voorbij natuurlijk)
Iemand die dit herkent?
Voila, de tv dan maar zelf hersteld :P
Was heel simpel en heb ik goedkoop kunnen oplossen. PSU bord eruit en ander bord erin. En weg is die flikkering oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nieuwe update beschikbaar, in ieder geval voor de F6670.

Alleen via TV zelf, staat nog niet op de Samsung website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Voor de F7000 nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Voor de F6500 serie wel, maar heb geen idee wat de wijzigingen zijn. Het enige wat ik zag is dat hij nu serieus zoekt naar updates.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
Ik heb sinds 2013 een F8000 en heb nog nooit de firmware geupdated. Heeft dit nog toegevoegde waarde of kan ik beter gewoon de huidige firmware houden omdat ik nu tevreden ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187971

Goeie vraag. Dat geldt voor mij ook. Heb sinds 2013 een 55F7000 en alles werkt (zelfs On TV werkt nog!).
Ben ook wel benieuwd wat een nieuwe firmware mij brengt. Ik lees ook veel over bugs in firmware en verminderde beeldkwaliteit. Ik zit daar niet op wachten.
Malt007 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:48:
Ik heb sinds 2013 een F8000 en heb nog nooit de firmware geupdated. Heeft dit nog toegevoegde waarde of kan ik beter gewoon de huidige firmware houden omdat ik nu tevreden ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
Voor de 2 vragen boven mij.

Als je de nieuwe firmware installeert gaat on tv sowieso niet meer werken.

Het is voornamelijk de smarthub en kleine bugs die gefixt worden.

Beeldkwaliteit heb ik niet minder zien worden met firmware updates.

Dus als jullie tevreden zijn, zou ik niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blueface schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:41:

Dat lijkt eerder te komen, omdat een FW update de instelling terug zet naar fabrieks, teminste dat heb ik bij mijn ES zien gebeuren.

Na vele updates in de ES serie die ik niet gedaan heb ivm heel veel problemen na die update's heb ik recent naar veel lezen wel de update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blueface schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:41:
Voor de 2 vragen boven mij.

Als je de nieuwe firmware installeert gaat on tv sowieso niet meer werken.

Het is voornamelijk de smarthub en kleine bugs die gefixt worden.

Dank, dat is helder. Ik denk dat ik dus niet ga updaten.

Wat wordt er aan smarthub en bugs gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 187971 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Dank, dat is helder. Ik denk dat ik dus niet ga updaten.

Wat wordt er aan smarthub en bugs gefixt?
wat nieuwer smart hub menu. nieuwere apps, dat soort dingen. geen schokkende veranderingen.

Smart hub menu ziet er nu uit als 2015 modellen.

Dat is eigenlijk de meest grote verandering. Wat kleine soiftware issues met de draadloze apapter.

Weet niet of je stem besturing gebruikt, maar dat is ook flink uitgekleed. Dankzij de nieuwe firmwares.

Heb deze tv vanaf mei 2013 en met de nieuwe firmware is er een en ander verwijderd. Zie hierboven mijn bevindingen.

[ Voor 19% gewijzigd door blueface op 09-01-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Willen graag de voedings kabel van onze 40F6670 verlengen, maakt het wat uit qua kabel welk type etc.

Het is dit type kabel:
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2909515360193282425418d507c3a82231471560c/T/340x340/C/FFFFFF/url/apparaatsnoer-c7.jpg

Zit hier verschil in, of is dit allemaal hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
schumpi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:19:
Volgende keer dus contact opnemen met de verkoper en niet met de fabrikant. De fabrikant hoeft na het verlopen van de fabrieksgarantie immers geen garantie meer te geven. De verkoper heeft garantie te geven op de verwachte/economische levensduur van een apparaat. In het geval van jouw televisie zo'n 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
G.Scholtens schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:22:
Willen graag de voedings kabel van onze 40F6670 verlengen, maakt het wat uit qua kabel welk type etc.

Het is dit type kabel:
[afbeelding]

Zit hier verschil in, of is dit allemaal hetzelfde?
Ik heb nog even verder zitten kijken naar de stroom kabel, en dit type staat erop de orignele:
Longwell LS-7FLS (250V/2.5A),

Ik zoek deze dus in ongeveer 2,5meter lengte. Als het volt en ampere toch goed staat op een andere kabel dan maakt de rest toch niks uit?

Kwam deze kabel al tegen:
http://www.allekabels.nl/...paraatsnoer-c7-haaks.html

Maar wil niet dat de tv straks stuk gaat omdat er een verkeerde kabel tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
G.Scholtens schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:28:
[...]

Ik heb nog even verder zitten kijken naar de stroom kabel, en dit type staat erop de orignele:
Longwell LS-7FLS (250V/2.5A),

Ik zoek deze dus in ongeveer 2,5meter lengte. Als het volt en ampere toch goed staat op een andere kabel dan maakt de rest toch niks uit?

Kwam deze kabel al tegen:
http://www.allekabels.nl/...paraatsnoer-c7-haaks.html

Maar wil niet dat de tv straks stuk gaat omdat er een verkeerde kabel tussen zit.
Kan toch geen probleem zijn zo'n voedingskabeltje....
Die van mij is ook vervangen geweest door ééntje van 3 meter. Kwam toen van mediamarkt denk ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
wat is de grootste usbstick die geaccepteerd wordt door een ue46F7000? Ik wil een 128 gb stick kopen, maar ik kan nergens iets vinden of een stick van die grootte ook geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumpi schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Kan toch geen probleem zijn zo'n voedingskabeltje....
Die van mij is ook vervangen geweest door ééntje van 3 meter. Kwam toen van mediamarkt denk ik me te herinneren.
Kabel is vervangen en geen problemen ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull71
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:10
ncornelisse schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:44:
wat is de grootste usbstick die geaccepteerd wordt door een ue46F7000? Ik wil een 128 gb stick kopen, maar ik kan nergens iets vinden of een stick van die grootte ook geaccepteerd wordt.
Ik heb een 250GB harddisk aan de (5V) usb port hangen. Geen probleem tot nu toe.
gr, Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
bull71 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:14:
[...]

Ik heb een 250GB harddisk aan de (5V) usb port hangen. Geen probleem tot nu toe.
gr, Hans.
In de tussentijd al een stick van 128 gb gekocht en deze wordt netjes geaccepteerd.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nieuwe firmware beschikbaar voor de F6xxx serie. Binnenhalen via update functie op de TV. Update staat nog niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Voor de F8000 is ook nieuwe firmware (1131) vrijgegeven via de TV update functie.

Zoals gewoonlijk bij Samsung geen changelog ... :O

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Sinds vanochtend voor mijn UE40F6400 een zwart(ige) balk onderaan. Ik vermoed dat de onderste edge led background verlichting het heeft begeven.

Iemand anders hiermee ervaring en een oplossing?
ergens jan 2014 gekocht (iets meer dan 2 jaar, ala garantie poef weg?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A4FKoiW.jpg?1

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:41
Meermensen die sinds de laatste update het probleem hebben dat je geen netwerk apperatuur meer kan zien via de tv? ik kan niet meet mijn NAS of PC vinden via smarthub. ik kan nog wel afspelen op doen via de pc. maar dan moet mijn pc aanblijven als ik een film van men nas wil kijken.... Iemand hier een oplossing voor?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 545455

garantie is niet geheel weg, je hebt recht op coulance!
tv aanmelden voor een reparatie. panel dient vervangen te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:16
Nieuwe firmware voor F6500 en waarschijnlijk ook de F6xxxx
Via OTA en ook online
versie: 2116.4

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Voor F8000 ook..

Versie : 1132.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-04 19:23
Weet iemand waar je de firmware patch notes ergens kan lezen, ben hier al een tijdje naar op zoek maar kan ze nergens vinden, zit nu ook op 1132.4 op de F8000, maar ben benieuwd wat ze elke keer aanpassen behalve om de haverklap een andere interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 21:02

Franko P.

Hit it.

Sinds vanmorgen werkt er geen enkele app meer in de smart hub. Na het starten van eender welke app gebeurt er een tijd niets, dan krijg ik een wit scherm met Google error 400 en daar onder: "Your client has issued a malformed or illegal request"

Iemand een idee wat dit kan zijn? Internet verbinding heb ik al gecontroleerd en werkt. Tv opnieuw starten helpt ook niets.

Betreft hier een UE46F8000SL

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hier ook, niets werkt meer.
UE46F7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
F8000 wederom weer eens nieuwe firmware v. 1133 via de TV zelf en ook op de site. Ook nu weer zijn de veranderingen (changelog) een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
hier ook mensen waarbij de smarthub niet werkt op een UE46F6400? Krijg steeds de melding "smarthub wordt bij gewerkt."

Dat is alleen bij netflix en aanverwanten. want de webbrowser enzo werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Een seconde of 20 wachten, dan werkt hij wel. Rete irritant, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Mijn Samsung UE46F8500, begint kuren te tonen. Start zomaar random opnieuw op. Soms doet ie dat in 2 seconden, maar soms wel een minuut. Soms begint start ie opnieuw op en dan ineens kan hij op geen enkel kanaal de source zien... Lijkt alsof er met de software iets helemaal misgaat. Ik zit op de laatste versie: 1134 en tv resetten haalt niks uit.

Eerst was het veel erger op v1133, waardoor tv kijken onmogelijk was. Hij viel in een uur minstens 10 keer uit. Netflix kijken was dus geen beginnen aan. Op v1134 wel minder last van, maar nog steeds heel irritant.

Iemand ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
@ionn mijn tv had vergelijkbare problemen, er is toen een nieuwe voeding ingezet en het probleem was opgelost!

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

nielsicq schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:27:
@ionn mijn tv had vergelijkbare problemen, er is toen een nieuwe voeding ingezet en het probleem was opgelost!
Waar heb je dit laten doen en hoe duur was het ? Bij een samsung service center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
@ionn het was nog onder garantie en de monteur heeft het bij mij thuis gedaan. Als je kan achter halen welke voeding je nodig hebt dan is het naar mijn mening goed zelf te doen.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick1970
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06-2021

rick1970

Oud Ziggo gebied.

Sinds vandaag software versie 1135 beschikbaar. Heb zelf de Samsung F8000

Nog geen veranderingen gezien en zoals gebruikelijk ook nergens terug te vinden via Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 19:35
Er blijkt ineens een Europese versie van de Evolution Kit beschikbaar (SEK-3000) te zijn, met ondersteuning voor de modellen uit 2012 en 2013.
Zie hier de zweedse Samsung pagina: http://www.samsung.com/se...-kit-sek-3000/SEK-3000XC/

Het lijkt erop dat deze Evolution Kit een 8 core processor aan boord heeft, maar verdere details zijn me nog niet duidelijk

[ Voor 21% gewijzigd door Gophlin op 04-07-2017 12:32 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannes01
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 12:00
Dit model is toch al weer twee/drie jaar oud https://tweakers.net/pric...0u-uhd-evolution-kit.html en bij vele winkels alweer uit de schappen.
Ik vraag me dan ook af, of de dure prijs (bijna 400) uit kan tegen vervangingen van de tv.
Het is wel waanzin dat je na 5 jaar met een smart tv zit, die straks bijna geen smart tv meer te noemen is zonder deze upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

M..i.degradeer je toch de smart TV eigenlijk tot een monitor als ik het zo even snel bekijk....
Met een TV stick (Chromecast/Android/Rasp pi.... oid) haal je ook heel veel opties binnen voor zo'n oudere smart TV maar dan voor een aantal tientjes...
Heb hier een ue32f6510s, in een aanbieding herfst '13 gekocht bij Storetotaal voor €482 (rond die tijd prima in de CB-test, ze waren niet aan te slepen...), waar we best tevreden over zijn.
We gebruiken vnl de Uitzending Gemist app heel veel, dus als die eruit gaat... :(
(wrs een TV stick... geen SEK-3000 voor ca €400???

PS: de SEK-3000 was al eerder op de markt en is weer geherintroduceerd lijkt het...
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1452218907

• Arjant2
  • Laatst online: 19:47
Inmiddels de melding ontvangen dat spotify binnenkort ook niet meer werkt op de F7000.
Slechte zaak

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Arjant2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:48:
Inmiddels de melding ontvangen dat spotify binnenkort ook niet meer werkt op de F7000.
Slechte zaak
Yep, ik zag de melding ook voorbij komen. Gelukkig tot nu toe zaken die ik niet gebruik maar wel een slechte zaak inderdaad.

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 07:28
Idem op de 8000 serie. Spotify gaat weg, evenals eerder diverse hubs en met name Skype (waar de camera van een 8000 erg in trek was bij de kinderen). Jammer, maar helaas inmiddels te verwachten als ik kijk naar Samsung's track record. Zodra ook de YouTube app uit oudere modellen gaat verdwijnen is alle nuttige 'smart' meerwaarde van de TV verdwenen.

Ik heb dan ook bedacht dat ik in het vervogl een TV omwille een goed beeldscherm ga aanschaffen dan vanwege eventuele hippe features. Met bijv een Chromecast is veel van de door mijn gezin gebruikte smart functionalieit beschikbaar, voor een aanzienlijk lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:17
Is bij meer mensen de RTLXL-app kapot? Op mijn F6500 komt hij al enkele weken niet verder dan Loading RTLXL..

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Harmani
Op mijn F7000 geen probleem met de RTL XL app.
Misschien even je hub resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:17
Mocht niet baten.

Nu ben ik echter wel mijn NPO app kwijt :?
Ik kan hem ook niet terugvinden in de Samsung Apps-app store... Dat is toch niet vervangen door NLziet?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57

Meneer iCy

swarma

Ben blij dat de Plex App nog steeds werkt.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik krijg op mijn F7000 niet juist ingesteld dat de ondertiteling vertaald wordt door een gesproken nederlandse stem. Het audio profiel staat daar standaard op ingesteld maar ik krijg dit niet gewijzigd naar normaal.

Doe ik iets verkeerd of kan dit ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:05
icy schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:21:
Ben blij dat de Plex App nog steeds werkt.
Inderdaad, als die eruit gaat op m'n F65000 dan is het wel ronduit kut.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

nadroJ schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Inderdaad, als die eruit gaat op m'n F65000 dan is het wel ronduit kut.
Dan komt er een 3e chromecast hier in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Pos2007 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:07:
Ik krijg op mijn F7000 niet juist ingesteld dat de ondertiteling vertaald wordt door een gesproken nederlandse stem. Het audio profiel staat daar standaard op ingesteld maar ik krijg dit niet gewijzigd naar normaal.

Doe ik iets verkeerd of kan dit ook niet?
Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet.
Kan je eens uitleggen wat je precies wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:59
Harmani schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:13:
Mocht niet baten.

Ik kan hem ook niet terugvinden in de Samsung Apps-app store... Dat is toch niet vervangen door NLziet?
De app wordt niet meer geupdate door npo, daarom heeft Samsung besloten om hem te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Arjant2 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:15:
[...]

Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet.
Kan je eens uitleggen wat je precies wil?
Als er op NPO1,2 of 3 een programma op is met nederlandse ondertiteling dan zit er een nederlandse stem in de audiostream verwerkt die de ondertiteling voorleest. In de audio instellingen kan ik dan de audio op normaal zetten. Dan is er geen "voorleesstem" meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bill_E
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 22:59
Ik heb in juli 2013 de UE40F7000 aangeschaft, nu begint de backlight in het midden steeds slechter te worden. Voel me aardig genaaid eigenlijk dat een tv van 1200 euro niet de 5 jaar kan halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bill_E op 31-10-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren ook gezien dat de NPO app weg is en blijft. Wel NLZiet, maar dan moet je betalen (begrijp ik). Er staat dat je een code moet invoeren, maar dan moet je je toch eerst registeren en dan kan je betalen.
Kan iemand dit bevestigen?

Ben blij dat ik Ziggo on demand nog heb. Voordeel van ZoD boven NPO app is: betere beeldkwaliteit, nadeel is dat het lang duurt voordat je gemiste uitzendingen kan terugkijken.
Harmani schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:13:
Mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 187971 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:27:
Gisteren ook gezien dat de NPO app weg is en blijft. Wel NLZiet, maar dan moet je betalen (begrijp ik). Er staat dat je een code moet invoeren, maar dan moet je je toch eerst registeren en dan kan je betalen.
Kan iemand dit bevestigen?

Ben blij dat ik Ziggo on demand nog heb. Voordeel van ZoD boven NPO app is: betere beeldkwaliteit, nadeel is dat het lang duurt voordat je gemiste uitzendingen kan terugkijken.

[...]
Yep dit heeft NPO al maanden aangekondigd. Makkelijkste oplossing: Chromecast.

NLZiet is een uitgebreider platform van meerdere aanbieders dat geld probeert te verdienen aan de one-stop-shop aanpak.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 28-11-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Mijn ouders hebben een Samsung UE55F6400 en ben op zoek of er een "Hack" mogelijk is om de NPO app weer draaiende te krijgen op die televisie zonder dat er allemaal andere apparatuur bij komt kijken zoals een chromecast e.d.

Iemand enig idee of dit bestaat / mogelijk is?

[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 23-03-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
mprkooij schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:36:
Mijn ouders hebben een Samsung UE55F6400 en ben op zoek of er een "Hack" mogelijk is om de NPO app weer draaiende te krijgen op die televisie zonder dat er allemaal andere apparatuur bij komt kijken zoals een chromecast e.d.
Laat ff weten als je wat hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 28-05 15:20

Wirehub

Blaat

Malt007 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:38:
[...]

Laat ff weten als je wat hebt gevonden.
http://www.ugsamsungapp.nl/
is niet ideal maar goed i.i.g is het iets

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mocht je geen hack vinden, (toch) de Chromecast is bij ons en mijn ouders de beste koop van het jaar geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

icy schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:37:
Vandaag voor iemand anders een samsung 32 inch opgehaald, later maar teruggegaan en voor mezelf maar een UE46F6320 getrakteerd van de Mediamarkt.

Nu nog even spelen, maar vind het jammer dat de spotify app op de smart tv niet herkend wordt door mijn mobiel.

Maar voor de rest niets anders dan lof ivm met mijn verouderde hd ready 37 inch van hitachi. Vooral de HDMI CEC werkt geweldig icm de raspberry.
Gadverredamme, halfjaar geleden begon er al een ledlichtbalkje de geest te geven en nu de 2e. Jammer dat dit zo had moeten zijn. Zal later dit jaar eens een andere tv opzoeken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Als we nu netflix opstarten krijgt het scherm een blauwe achtergrond ipv zwart. Ook een blauwe balk boven in het beeld bij het menu. Bij tv kijken of een filmof netflix afspelen is het beeld wel normaal. Alleen bij het oproepen van het menu is het niet goed.

Betreft een 42f7000 van ca. 5 jaar oud denk ik.

Een reset heeft niks geholpen. Is de tv stuk aan het gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:51
Laatste tijd begin ik steeds meer issues te krijgen met de F7000 of de CI+ module van Ziggo.
* TV start op, beeld blijft zwart maar wel geluid hoorbaar.
* Tijdens het zappen blijft hij op een zender hangen, maar reageert nergens meer op. Na een verloop van tijd voert hij alle handelingen die in de rij stonden achter elkaar uit. Zoals wisselen van kanaal etc.
*Vast lopen tijdens het uitzetten. TV gaat niet meer standby want de LED wordt niet rood.

Iemand meer van dit soort issue?

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@Louwke waarschijnlijk is je voeding aan het overlijden, nieuwe kopen ongeveer een 50€.
Het is is een makkelijk klusje, even kijken op YouTube.

Inmiddels is is onze ruim 6 jaar oude ook aan vervanging toe, het mainbord stinkt naar kortsluiting, maar de tv werkt nog steeds prima.
Wel de stickers er af gehaald van de ci module en nog een connector, dat geeft wat meer ventilatie cq koeling.

Aangezien ik het moederbord en de voeding moet vervangen van de 46 inch f7000 gaat hij in de kliko.

Deze dhz reparatie is hij niet meer waard mi.

Veel speeluren veel plezier van gehad nooit gerepareerd, maar helaas komt aan alles een eind.

Nu nog aan het kijken naar een Philips 55" PUS 7304 of 7350 of de 7504.
Moeilijke keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 17-03-2020 01:06 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:51
Top dank je voor de tip.

Wel jamme dat hij al na 6 jaar kapot is voor, fijne TV geweest tot nu toe dat zeker. Helaas is de ondersteuning van het smart gedeelte echt aan het aftakelen nu ook.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Louwke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:04:
Top dank je voor de tip.

Wel jamme dat hij al na 6 jaar kapot is voor, fijne TV geweest tot nu toe dat zeker. Helaas is de ondersteuning van het smart gedeelte echt aan het aftakelen nu ook.
Nou kapot is hij nog niet, maar voor ons gevoel is het einde in zicht.

Vandaag bij de MediaMarkt geweest in Breda, veel te zien, maar ohhhhhh wat doet dieF7000 het nog goed mbt kleur en scherpte je moet nog goed opletten dat je niet iets koopt wat random slechter is.

Zo was de Philips pus7304 een regelrechte tegenvaller, de Samsung Q-led zou enigszins een verbetering zijn.

Maar de absolute uitblinker vond mijn vrouw de LG OLED 55 C9 en dat kon ik alleen maar beamen.
Die is nu te koop voor ongeveer 1200€ wat zeker een nette prijs is voor OLED.

De Samsung Q-led , wordt al gauw duurder, en voor mij als gamer (Xbox) niet echt een prettige tv.

De hardware van lg is al lekker vooruit op de Samsung/Sony en Philips.
Wel dat Sony ook héle goede en mooie televisies maakt, maar mij gewoon niet aanspreekt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Louwke schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:20:
Laatste tijd begin ik steeds meer issues te krijgen met de F7000 of de CI+ module van Ziggo.
* TV start op, beeld blijft zwart maar wel geluid hoorbaar.
* Tijdens het zappen blijft hij op een zender hangen, maar reageert nergens meer op. Na een verloop van tijd voert hij alle handelingen die in de rij stonden achter elkaar uit. Zoals wisselen van kanaal etc.
*Vast lopen tijdens het uitzetten. TV gaat niet meer standby want de LED wordt niet rood.

Iemand meer van dit soort issue?
Hier ook een F7000 met CI+ module van ziggo en dezelfde problemen sinds een jaar oid. Vandaag liep Netflix vast na het pauzeren, uiteindelijk werkt de uit knop dan wel maar het duurt wel minstens een minuut voordat de tv echt uitschakelt/reboot. Erg vervelend en zou niet mogen. Verder nog steeds wel een fijne tv, al is het smart hub gedeelte de laatste tijd wel erg uitgekleed (gelukkig werken Netflix en YouTube nog wel).

[ Voor 8% gewijzigd door zeromussov op 13-04-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Vandaag 1136 geinstalleerd op mijn 55f7000

Op zoek naar changelogs, kwam ik het volgende tegen:

https://eu.community.sams...r-gro%C3%9Fe/td-p/1199276

Er lijkt dus een 2137 firmware te komen die certificaten installeert waardoor apps weer werken. Interessant...

...en waarom?

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste