probeer terug te zetten naar fabrieks- instellingen
Zonder verder nog iets te doen, werkt Netflix weerAnoniem: 545455 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:14:
probeer terug te zetten naar fabrieks- instellingen
Ben trouwens benieuwd of alles blijft werken als binnenkort Smart Hub verdwijnt....
Is er meer nieuws over de snelheids problemen bij het afsluiten van de toestellen? Zag in ieder geval dat er nog geen nieuwe firmware update was.
Geen nieuws, wachten op een nieuwe firmware.G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:08:
Is er meer nieuws over de snelheids problemen bij het afsluiten van de toestellen? Zag in ieder geval dat er nog geen nieuwe firmware update was.
I intend to live forever. So far, so good.
Als je het aandurft kun je ook in het service menu de apps resetten.Leejon schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:09:
[...]
Dit blijkt niet mogelijk te zijn. Een aantal 'standaard' apps, waaronder Netflix, kun je in de Smart Hub niet verwijderen.
Druk als de tv in de standby mode staat achter elkaar op de volgende knoppen op de afstandsbediening:
Info, menu, mute , power. Dit moet op de normale ab, dus niet op de smart ab. De tv laat start op en laat het service menu zien. Wees hier heel voorzichtig mee. Selecteer SVC, dan is de 2de of 3de optie reset all apps. Je kunt de keuze maken met de pijltjes toetsen op de ab. De tv schakelt nu uit. Kom voor de rest nergens aan! Schrijf voordat je dit gaat doen de instellingen van de beeldopties op en dergelijke. Deze worden gereset als je in het service menu komt. Succes! Na dit zou het opgelost moeten zijn.
De sek-2000 heeft inderdaad andere software. 1040.2 is inderdaad de laatste. Dit kun je ook op de website van samsung vinden. Die firmware 1128.1 is zonder evolution kit. Vreemd dat de klantenservice dit niet weet. Dit staat nogmaals gewoon op de website!cyberik schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:14:
Probleem met firmware upgrade.
Ik ben in het bezit van de UE55F8500 met evolution kit SEK200 (gratis nalevering).
Op het toestel staat firmware versie 1040. Indien ik via het netwerk probeer te updaten krijg ik continue de mededeling dat ik de laaste update al heb. Als ik op de site van Samsung kijk zie ik dat de laatste update versie 1128.1 is. Nu probeer ik al dagen te updaten via USB. Ik heb echt alles gedaan zoals omschreven staat in de handleiding. Op de USB stick (4GB fat 32 geformateerd) staat alleen het mapje T-FXPDEUC.
In dat mapje zit het mapje genaamd image en het bestandje info.txt.
In het mapje image zit het bestand upgrade.msd
Wat ik echter ook probeer. De TV ziet de USB stick niet en kijkt alleen op het netwerk naar een update en zegt dan dus dat er geen update is. Als ik het netwerk verwijder krijg ik alleen de mededeling dat er geen verbinding is met het netwerk.
Heb echt alles volgens de handleiding gedaan. Zelfs 3x met de service afdeling van samsung gebeld, maar die kunnen me niet verder helpen ( hebben een email gestuurd met dezelfde werkwijze die ik al deed)
Uit onmacht ook de bestanden eens uit de mapjes direkt in de root van de usb stick gedaan. Als ik dan via het menu op bijwerken druk ziet de tv de usb stick wel en vraagt of ik wil updaten. als ik dat bevestig zegt hij weer dat er geen update bestanden op de stick staan.
Ik weet het nu niet meer. Wie kan mij helpen?????

En ik maar denken dat het aan mijn tv lag.IkWilbert schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:36:
[...]
Geen nieuws, wachten op een nieuwe firmware.
Jammer genoeg kun je geen downgrade doen.
Zag gisteren toevallig een melding op mijn tv dat er op 25-11 onderhoud is aan de smarthub. Misschien dat hierna de problemen zijn opgelost.jossie67 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:23:
[...]
En ik maar denken dat het aan mijn tv lag.
Jammer genoeg kun je geen downgrade doen.
Ik moest wel even lachten om het antwoord van Samsung over waarom "ON TV" is verwijderd.
Samsung kan met de update een consistente ervaring bieden op alle modellen van 2011 - 2015 en snellere toegang tot de apps. Wat heb "ik" als consument aan een consistente ervaring als ik maar 1 samsung TV in huis heb?
Feit blijft dat bijna alle (buiten de apps) diensten na 1 1/2 jaar na aanschaf niet meer werken. Toch erg slecht van Samsung. Vooral gezien dat dat de F7000 in het hogere segment TV's valt.
Samsung kan met de update een consistente ervaring bieden op alle modellen van 2011 - 2015 en snellere toegang tot de apps. Wat heb "ik" als consument aan een consistente ervaring als ik maar 1 samsung TV in huis heb?
Feit blijft dat bijna alle (buiten de apps) diensten na 1 1/2 jaar na aanschaf niet meer werken. Toch erg slecht van Samsung. Vooral gezien dat dat de F7000 in het hogere segment TV's valt.
De snellere toegang tot de apps is idd een (groot) grapje..super_dirk schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:50:
Ik moest wel even lachten om het antwoord van Samsung over waarom "ON TV" is verwijderd.
Het duurt veel langer om alles in de laden en af te sluiten..
Anderzijds wel weer netjes dat firmware recent wordt gehouden..
Heb een F8000 met Evolution Kit en een F6640, die daar eigenlijk
weinig voor onder doet en inmiddels na een aantal updates vrijwel
dezelfde software-matige ondersteuning biedt..
Ja, het prettig dat er regelmatig een nieuwe firmware beschikbaar is, maar dat mag je toch eigenlijk ook wel verwachten als je een "hoger segment" televisie koopt? Ik ervaar die snelheidsverbetering trouwens ook niet.
Maar het disablen en beperken van functionaliteit vind ik toch wel erg jammer. Zou Samsung ook bij haar wasmachines het 90 graden programma verwijderden bij haar klanten? Dit om een consistente gebruikers ervaring te bieden bij alle modellen?
Maar het disablen en beperken van functionaliteit vind ik toch wel erg jammer. Zou Samsung ook bij haar wasmachines het 90 graden programma verwijderden bij haar klanten? Dit om een consistente gebruikers ervaring te bieden bij alle modellen?
Bij Samsung is een Tv van net 1 1/2 jaar oud een oude TV, daarom werden bepaald app's al niet meer geupdate toen ik de TV een jaar had !
Voor de UE40F6470 is gisteren een nieuwe versie verschenen:
Wellicht ook voor de andere versies.ALL WINDOWS, 724.84 MB, EXE, MULTI LANGUAGE
VERSIE : 2113.0
2015.11.20
Sometimes you need to plan for coincidence
Anoniem: 710199
Hoi,
Ik heb een Samsung UE40F7000 en ben er zeer tevreden mee. Prachtig beeld! Alleen heb ik een probleem met 3D. Als ik een 3D film afspeel (Blu-ray / 3D app of mkv-bestand) dan begint het beeld te draaien. Ook trekken de kleuren uit het scherm. Als ik 3d beeindig dan heb ik weer het goede en mooie beeld. Heeft iemand een idee? Ik baal er echt gruwelijk van en de tv valt niet meer onder garantie.
Gr. Guido
Ik heb een Samsung UE40F7000 en ben er zeer tevreden mee. Prachtig beeld! Alleen heb ik een probleem met 3D. Als ik een 3D film afspeel (Blu-ray / 3D app of mkv-bestand) dan begint het beeld te draaien. Ook trekken de kleuren uit het scherm. Als ik 3d beeindig dan heb ik weer het goede en mooie beeld. Heeft iemand een idee? Ik baal er echt gruwelijk van en de tv valt niet meer onder garantie.
Gr. Guido
In tegenstelling tot wat veel consumenten denken, geldt in Nederland niet de Europese Garantie van 2 jaar maar een garantietermijn afgestemd op de verwachte levensduur van een apparaat. Voor een televisie van een dergelijk bedrag mag je dus ook zeker verwachten dat deze langer dan 2 jaar probleemloos werkt en je kunt daarom nog altijd aanspraak maken op de garantie. Deze garantie dien je wel te claimen bij de verkoper en niet de fabrikant omdat dit geen fabrieksgarantie (meestal 1 of 2 jaar) betreft maar consumentengarantie.Anoniem: 710199 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:04:
Hoi,
Gr. Guido
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Ja eerst kreeg een melding dat er om 16-11 de smart hub wordt veranderd.super_dirk schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:50:
Kom ik een dag later achter dat ze inderdaad de "On Tv" scherm weg hebben gehaald en de facebook/films kijken tab ook hebben verwijderd. Niet dat ik dat erg vond maar ik vondt On Tv tab erg handig.
Ik merk wel dat de tv vlotter werkt, met On Tv lagt het wel toen af en toe.
[ Voor 4% gewijzigd door Reinier83 op 22-11-2015 12:23 ]
Ik had op mijn 6000 serie de firmware 2112 gekregen en ondervond ook het nadeel dat uitschakelen 16 seconden vertraging opliep. Hinderlijk dus.
Ik heb op de site van Samsung de firmware 2113 opgehaald en via een usb stick geïnstalleerd en hiermee is dit probleem tenminste verholpen.
Controleer het voor jezelf even op
http://www.samsung.com/nl/support/category/tvav/television
Ik heb op de site van Samsung de firmware 2113 opgehaald en via een usb stick geïnstalleerd en hiermee is dit probleem tenminste verholpen.
Controleer het voor jezelf even op
http://www.samsung.com/nl/support/category/tvav/television
Vreemd. Mijn UE46F7000 zit op firmware 1128.1Hmmbob schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:47:
Voor de UE40F6470 is gisteren een nieuwe versie verschenen:
[...]
Wellicht ook voor de andere versies.
Heel ander nummer.
ALL WINDOWS, 726.15 MB, EXE, MULTI LANGUAGE
VERSIE : 1128.1
2015.11.06 tooltipbox
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Op mijn F6770 ook nog geen update, zal morgen nog eens kijken of kijken of deze al op de site staat.
Deze soms?G.Scholtens schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:12:
Op mijn F6770 ook nog geen update, zal morgen nog eens kijken of kijken of deze al op de site staat.
http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE46F6770SSXXN
Voor deze is ook de firmware 2113 beschikbaar.
Excuses. Ik heb de F6500 zie ik nu. Ook 2112 op tv en geen updates beschikbaar OTA. Op de website wel 2113 beschikbaar. Ik ga ook even handmatig updaten.LuPo schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:51:
[...]
Vreemd. Mijn UE46F7000 zit op firmware 1128.1
Heel ander nummer.
[...]
Hoop dat stefanox hier even op kan reageren.
Heb een UE55F8000SXXN televisie in combinatie met een Evolution Kit SEK-2000
Zonder de evolution kit werkt de wifi prima. Met de kit dus niet meer. Blijft oneindig doorzoeken naar wifi netwerken. Nou had ik gelezen dat je dit kunt oplossen door de wifi regio in het service menu aan te passen. Was ook een bekend probleem op AVS forum. Die mensen hebben bijna allemaal een ES8000.
Ook heb ik een ander probleem. Met de kit gebeurd het nog wel eens dat de dingen die ik opneem van tv op harde schrijf zomaar ineens verdwenen zijn. Alle opnames die ik voor de evolution kit heb gemaakt blijven wel gewoon bestaan. Is mijn kit kapot of hoort dit zo? Is er trouwens ook een manier om de evoltion kit een harde reset te geven?
Heb een UE55F8000SXXN televisie in combinatie met een Evolution Kit SEK-2000
Zonder de evolution kit werkt de wifi prima. Met de kit dus niet meer. Blijft oneindig doorzoeken naar wifi netwerken. Nou had ik gelezen dat je dit kunt oplossen door de wifi regio in het service menu aan te passen. Was ook een bekend probleem op AVS forum. Die mensen hebben bijna allemaal een ES8000.
Ook heb ik een ander probleem. Met de kit gebeurd het nog wel eens dat de dingen die ik opneem van tv op harde schrijf zomaar ineens verdwenen zijn. Alle opnames die ik voor de evolution kit heb gemaakt blijven wel gewoon bestaan. Is mijn kit kapot of hoort dit zo? Is er trouwens ook een manier om de evoltion kit een harde reset te geven?
Anoniem: 710199
Dank Dimens. Ik heb het defect doorgegeven aan Samsung. Ze vroegen helemaal niet naar de garantie. Morgen een inbelsessie. Als ze moeilijk gaan doen, ga ik aanspraak maken op de consumentengarantie.Dimens schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:25:
[...]
In tegenstelling tot wat veel consumenten denken, geldt in Nederland niet de Europese Garantie van 2 jaar maar een garantietermijn afgestemd op de verwachte levensduur van een apparaat. Voor een televisie van een dergelijk bedrag mag je dus ook zeker verwachten dat deze langer dan 2 jaar probleemloos werkt en je kunt daarom nog altijd aanspraak maken op de garantie. Deze garantie dien je wel te claimen bij de verkoper en niet de fabrikant omdat dit geen fabrieksgarantie (meestal 1 of 2 jaar) betreft maar consumentengarantie.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Update staat er nu op, afsluiten gaat weer zoals het hoortalgoman schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:04:
[...]
Deze soms?
http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE46F6770SSXXN
Voor deze is ook de firmware 2113 beschikbaar.
Hier ook, gisteravond binnengehaald via de update optie van de tv zelf (F6670)G.Scholtens schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:49:
[...]
Update staat er nu op, afsluiten gaat weer zoals het hoort
Op mijn tv UE46F7000 staat zelfs de 1129 versie en het afsluiten duurt veel te lang, ca 5 seconden.
Deze update is toen teruggetrokken door Samsung.
Ik hoop wel dat er snel een nieuwe update komt die dit verhelpt.
Deze update is toen teruggetrokken door Samsung.
Ik hoop wel dat er snel een nieuwe update komt die dit verhelpt.
Versie 2113 is nu ook beschikbaar voor de F6500 via de update-functie van de TV. Fijn voor de mensen die geen Windows hebben.LuPo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:39:
[...]
Excuses. Ik heb de F6500 zie ik nu. Ook 2112 op tv en geen updates beschikbaar OTA. Op de website wel 2113 beschikbaar. Ik ga ook even handmatig updaten.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Top. Afsluiten gaat nu weer sneller.Krisp schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:57:
[...]
Versie 2113 is nu ook beschikbaar voor de F6500 via de update-functie van de TV. Fijn voor de mensen die geen Windows hebben.
Zijn er meer mensen die last hebben van een haperende CI+ kaart sinds de laatste firmware update? Ik krijg steeds vaker de melding dat het kanaal gecodeerd is en/of volledig hapert.
Op mijn F6670 werkt rtl xl prima.Anoniem: 427085 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:25:
Is het bij de F serie ook zo dat RTL XL niet werkt ?
Kreeg wel weer een medeling van Samsung dat Social tv stopt.
Ik krijg wel het idee dat het begrip Smart TV steeds meer een 'lege' huls wordt. Na nog geen jaar gebruik vallen al deze features weg, ik hoop dat de apps zoals Netflix nog een tijdje blijven werken...
Social tv stopt inderdaad, dat was zo ongeveer nog over van de "mooie"extra's Samsung in hun Smart TV zette, nu is het niet veel dan een stuje software met een paar app's.
Chromecast is goedkoper
Chromecast is goedkoper
Terwijl ik bijvoorbeeld helemaal niets met dat sociale gedoe deed. Geef mij maar gewoon een snelle tv met apps.
En zo heeft ieder zijn voorkeur
Geen last van bij mijn 6670super_dirk schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:22:
Zijn er meer mensen die last hebben van een haperende CI+ kaart sinds de laatste firmware update? Ik krijg steeds vaker de melding dat het kanaal gecodeerd is en/of volledig hapert.
Voor de f7000 en f8000 is er een nieuwe firmwre beschikbaar. Geen changelog. versie 1130.0
Wat ik heb gezien. Smarthub ziet er nu uit als op 2015 modellen. Dus onderaan het scherm snel de meest recente dingen die je gedaan/gekeken hebt doorbladeren.
Wat ik heb gezien. Smarthub ziet er nu uit als op 2015 modellen. Dus onderaan het scherm snel de meest recente dingen die je gedaan/gekeken hebt doorbladeren.
+1Hmmbob schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:33:
Terwijl ik bijvoorbeeld helemaal niets met dat sociale gedoe deed. Geef mij maar gewoon een snelle tv met apps.
M'n F8000 heb ik inmiddels 2 jaar en ...
Op TV - nooit gebruikt
Social TV - nooit gebruikt
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Anoniem: 149691
Ik heb geupdate, ik vind dat laatste maar niks, als ik de smart hun exit, dus terug naar tv kijken, staat er een balk onderin mijn beeld, dus moet ik nogmaals exit klikken, kan ik dit ergens aanpassen?blueface schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:00:
Voor de f7000 en f8000 is er een nieuwe firmwre beschikbaar. Geen changelog. versie 1130.0
Same here. Dit hebben de 2015 modellen precies hetzelfde. Dus 2x exit drukken, bedoel ik. Vindt de software ook wat minder stabiel en wat traag. Ervaar jij dit ook?Anoniem: 149691 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:27:
[...]
Ik heb geupdate, ik vind dat laatste maar niks, als ik de smart hun exit, dus terug naar tv kijken, staat er een balk onderin mijn beeld, dus moet ik nogmaals exit klikken, kan ik dit ergens aanpassen?
Ik ben wat aan het spelen met de beeldinstellingen van mijn F5300 (niet bepaald highend) en ik merk het volgende op. Het beeld is in mijn ogen mooier op Dynamic, met dus zo ongeveer alle beeldverbeteraars aan die deze TV biedt. Nu lees ik hier en in een heleboel reviews dat je deze settings juist moet mijden en beter handmatig de kleuren in kunt stellen. Helaas zijn er geen calibratie settings voor de UE46F5300 te vinden dus eigenlijk doe ik maar wat, met als resultaat dat mijn handmatige gepruts het tot heden niet redt bij de beeldkwaliteit op Dynamic. Zo vind ik bijvoorbeeld het dynamisch contrast de zwartwaarden beduidend beter weergeven dan wanneer deze instelling op uit staat. Zwart is echt zwarter en in mijn ogen niet overdreven.
Natuurlijk is het een kwestie van smaak maar als ik overal lees dat je beter de beeldverbeteraars uit kunt zetten vraag ik me het volgende af:
- kan het zijn dat een budget TV een dusdanig matig paneel/laag contrast heeft dat in deze gevallen de verbeteraars wel degelijk kunnen helpen? (ik kan me voorstellen dat een OLED prima uit zichzelf zwart weergeeft)
- ben ik nu de enige die de negatieve effecten van beeldverbeteraars (detail verlies, ghosting, etc.) letterlijk niet ziet?
- zijn de negatieve effecten van beeldverbeteraars beter merkbaar bij hogere kwaliteit content (BluRay stream versus HDTV)?
- als de experts het eens zijn dat de verbeteraars een negatief effect hebben, waarom leveren alle merken dan zo enorm veel van deze verbeteraars, uitgaande van het feit dat er (lijkt me) experts bij deze merken werken met veel verstand van beeldkwaliteit. Ik snap dat het deels marketing is maar ik geloof niet dat een consument, buiten het aantal Hz door beeldverbeteraars, zich verdiept in de andere technieken die vaak een stuk minder zeggen.
Ik snap dat als mijn ogen dit beeld het mooist vinden het prima is, smaken verschillen natuurlijk, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie beeld omdat ik het probeer te begrijpen.
Natuurlijk is het een kwestie van smaak maar als ik overal lees dat je beter de beeldverbeteraars uit kunt zetten vraag ik me het volgende af:
- kan het zijn dat een budget TV een dusdanig matig paneel/laag contrast heeft dat in deze gevallen de verbeteraars wel degelijk kunnen helpen? (ik kan me voorstellen dat een OLED prima uit zichzelf zwart weergeeft)
- ben ik nu de enige die de negatieve effecten van beeldverbeteraars (detail verlies, ghosting, etc.) letterlijk niet ziet?
- zijn de negatieve effecten van beeldverbeteraars beter merkbaar bij hogere kwaliteit content (BluRay stream versus HDTV)?
- als de experts het eens zijn dat de verbeteraars een negatief effect hebben, waarom leveren alle merken dan zo enorm veel van deze verbeteraars, uitgaande van het feit dat er (lijkt me) experts bij deze merken werken met veel verstand van beeldkwaliteit. Ik snap dat het deels marketing is maar ik geloof niet dat een consument, buiten het aantal Hz door beeldverbeteraars, zich verdiept in de andere technieken die vaak een stuk minder zeggen.
Ik snap dat als mijn ogen dit beeld het mooist vinden het prima is, smaken verschillen natuurlijk, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie beeld omdat ik het probeer te begrijpen.
Goedenavond
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv. Ik neig op het moment naar de samsung-ue55h6200aw. Dit omdat het paneel goed uit de verf komt en de aangename prijs. Nu is het een ouder model natuurlijk en dat maakt mij op zich niet uit maar ik vraag me af in hoeverre dat 100/200/800 hz verhaal een invloed heeft.
Ik heb nu ook een 100Hz tv en dat kijkt prima. Wat is het voordeel om bijvoorbeeld een 800 Hz televisie te hebben? Ik zag ook een Sony Bravia die in m'n prijs segment valt met 800Hz namelijk.
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv. Ik neig op het moment naar de samsung-ue55h6200aw. Dit omdat het paneel goed uit de verf komt en de aangename prijs. Nu is het een ouder model natuurlijk en dat maakt mij op zich niet uit maar ik vraag me af in hoeverre dat 100/200/800 hz verhaal een invloed heeft.
Ik heb nu ook een 100Hz tv en dat kijkt prima. Wat is het voordeel om bijvoorbeeld een 800 Hz televisie te hebben? Ik zag ook een Sony Bravia die in m'n prijs segment valt met 800Hz namelijk.
Wij hebben de UE55F8000 en hebben sinds een maand er last van dat de TV zichzelf uitzet.
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet opgelost, het is nu zo erg dat binnen 10 minuten de tv vanzelf uitgaat (wisselende periodes van minuten tot langer)
Alle eco functies etc staan uit zo ook anynet "tv uitschakelen". Heb al gereset naar fabrieksinstellingen ook geen succes, verder alle hdmi kabels etc losgekoppeld tv plotseling van de stroom halen terwijl hij aanstaat waardoor hij een buffer zou moeten resetten maar niets wil helpen.
Wij gebruiken nu firmware versie 1130 denk dat ik maar eens naar Samsung ga bellen, maar op hun website komen ze niet verder dan de stroom er afhalen terwijl hij aanstaat.
Iemand anders die dit ook gehad heeft?
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet opgelost, het is nu zo erg dat binnen 10 minuten de tv vanzelf uitgaat (wisselende periodes van minuten tot langer)
Alle eco functies etc staan uit zo ook anynet "tv uitschakelen". Heb al gereset naar fabrieksinstellingen ook geen succes, verder alle hdmi kabels etc losgekoppeld tv plotseling van de stroom halen terwijl hij aanstaat waardoor hij een buffer zou moeten resetten maar niets wil helpen.
Wij gebruiken nu firmware versie 1130 denk dat ik maar eens naar Samsung ga bellen, maar op hun website komen ze niet verder dan de stroom er afhalen terwijl hij aanstaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 21-12-2015 22:38 ]
Is er wellicht iemand die al de 1130 firmware erop gezet heeft en kan bevestigen dat Netflix nog steeds DD 5.1 ondersteund? (Ik wil deze nml niet kwijt en ben een beetje huiverig gezien het verleden)
Hier op de ue55f8000 firmware 1130. Netflix gewoon DD 5.1. Je kunt dus gewoon updaten.Svennos1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:29:
Is er wellicht iemand die al de 1130 firmware erop gezet heeft en kan bevestigen dat Netflix nog steeds DD 5.1 ondersteund? (Ik wil deze nml niet kwijt en ben een beetje huiverig gezien het verleden)
Had je dit niet voordat je firmware 1130 draaide? Ik draai firmware 1130 op een ue55f8000 zonder probleem. Werkt de wifi module nog? Schijnt dat als de wifi module stuk is, dat de tv dan ook om de 10 minuten reset. Probeer is een nacht zonder stroom. Alles wat erop aan gesloten is loskoppelen. Ook de antenne kabel. Dus alles zonder stroom en geen kabels aan het tv toestel. Hoop dat het de oplossing is. De echt de hele nacht.Mediacj schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:37:
Wij hebben de UE55F8000 en hebben sinds een maand er last van dat de TV zichzelf uitzet.
[ Voor 13% gewijzigd door blueface op 22-12-2015 20:08 ]
Bedankt voor je reactie!blueface schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:01:
[...]
Had je dit niet voordat je firmware 1130 draaide? Ik draai firmware 1130 op een ue55f8000 zonder probleem. Werkt de wifi module nog? Schijnt dat als de wifi module stuk is, dat de tv dan ook om de 10 minuten reset. Probeer is een nacht zonder stroom. Alles wat erop aan gesloten is loskoppelen. Ook de antenne kabel. Dus alles zonder stroom en geen kabels aan het tv toestel. Hoop dat het de oplossing is. De echt de hele nacht.
We hebben er al vaker last van gehad ook voor 1130, ja de wifi module werkt prima, en ik haal er iedere dag al de stroom helemaal af ook de kabels al allemaal los gehad voor een paar dagen om dingen uit te sluiten tot en met de gekoppelde ssd en ci+ module.
Het vreemde is dat we er vandaag weer geen last van hebben......heb gisteren wel weer zowel de fabrieksinstellingen als de smarthub nog een keer gereset en dat laatste duurde heel lang deze keer maar daarna heeft hij zichzelf toch weer spontaan uitgeschakeld maar vandaag weer nergens last van.........kijk het nog even aan en anders maar garantie claimen.
Ik zie dat je nog garantie hebt. Er is nog een manier om het toestel een harde reset te geven. Dit doe je dan in het service menu. Als je het aan durft, zet de tv dan op standby. Pak de normale afstandsbediening en druk achter elkaar de volgende knoppen in. Info, menu, mute , power. De tv gaat aan. Je ziet nu het service menu. Je kunt opties selecteren met de pijltjes toetsen op de afstandsbediening en enter. Dit is de knop in het midden van de pijltjes. Pas op! Selecteer nooit zomaar dingen. Je kunt ook veel verknoeien in het menu. Ga naar option. Selecteer daar factory reset. Het toestel schakelt uit. Je moet als weer opnieuw instellen. Dus schrijf van te voren je beeldinstellingen op. Dit is een andere reset dan normaal. Elk onderdeel in de tv wordt nu apart gereset. Ook moet je de smart afstandsbediening opnieuw koppelen. Een monteur kan wel zien dat je de reset hebt gedaan. Dit kan invloed hebben op je garantie. Nogmaals blijf voor de rest overal vanaf in het service menu! Ik hoor wel van je of het gelukt is. Succes!Mediacj schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:52:
[...]
Bedankt voor je reactie!
We hebben er al vaker last van gehad ook voor 1130, ja de wifi module werkt prima, en ik haal er iedere dag al de stroom helemaal af ook de kabels al allemaal los gehad voor een paar dagen om dingen uit te sluiten tot en met de gekoppelde ssd en ci+ module.
Het vreemde is dat we er vandaag weer geen last van hebben......heb gisteren wel weer zowel de fabrieksinstellingen als de smarthub nog een keer gereset en dat laatste duurde heel lang deze keer maar daarna heeft hij zichzelf toch weer spontaan uitgeschakeld maar vandaag weer nergens last van.........kijk het nog even aan en anders maar garantie claimen.
[ Voor 5% gewijzigd door blueface op 22-12-2015 22:58 ]
Bedankt ik hou het achter de hand!
Vandaag heel de dag geen problemen gehad.....geen peil op te trekken.....
Vandaag heel de dag geen problemen gehad.....geen peil op te trekken.....
Hier enkele maanden terug last beginnen krijgen van een donkere band in midden van het beeld (UE55F8000) waarin flikkering te zien is. Ik zie dit vooral wanneer ik via motion plus, Led clear Motion op AAN zet. Zet ik dit uit dan is dit probleem terug weg.
Probleem kun je hier zien: YouTube: Samsung UE55F8000 flikkering
Bij Samsung zeiden ze toen dat het waarschijnlijk een firmware probleem was, maar nu zijn we enkele firmwares verder en probleem is gebleven. Ik vrees dus voor een defect (garantie periode voorbij natuurlijk)
Iemand die dit herkent?
Bij Samsung zeiden ze toen dat het waarschijnlijk een firmware probleem was, maar nu zijn we enkele firmwares verder en probleem is gebleven. Ik vrees dus voor een defect (garantie periode voorbij natuurlijk)
Iemand die dit herkent?
@schumpi
Dat is echt geen firmware probleem. Het is inderdaad een defect. Zou bij Samsung vragen of er enige coulance is. Anders terug naar de verkoper. Je zou de post hierboven nog eens kunnen proberen. Dus reset in het service menu. Er wordt een error log bijgehouden in het servicemenu. Aan de hand van de error gebeurd het soms wel eens dat er bepaalde dingen/functies worden uitgeschakeld waardoor er situaties voor doen zoals bij jou. fabrieksreset zou deze error moeten wissen, waardoor je tv weer als normaal zou moeten functioneren. Het is het proberen waard, aangezien je buiten de garantie valt. Heb er zelf veel baad bij gehad.
Dat is echt geen firmware probleem. Het is inderdaad een defect. Zou bij Samsung vragen of er enige coulance is. Anders terug naar de verkoper. Je zou de post hierboven nog eens kunnen proberen. Dus reset in het service menu. Er wordt een error log bijgehouden in het servicemenu. Aan de hand van de error gebeurd het soms wel eens dat er bepaalde dingen/functies worden uitgeschakeld waardoor er situaties voor doen zoals bij jou. fabrieksreset zou deze error moeten wissen, waardoor je tv weer als normaal zou moeten functioneren. Het is het proberen waard, aangezien je buiten de garantie valt. Heb er zelf veel baad bij gehad.
@blueface: Bedankt voor de tip. Zou ik inderdaad wel eens kunnen proberen.
Ik heb hiervoor twee keer contact gehad met samsung en bijhorend filmpje aan hen doorgegeven. Het eerste contact was begin augustus toen ik het probleem voor de eerste keer zag na bezig te zijn in de settings. Ze namen de dag nadien telefonisch contact met me op. Toen hebben ze mij het nodige laten doen zodat ze de firmware uit mijn tv konden halen voor verder onderzoek. Je zou dan verwachten dat ze na enkele maanden terug contact met je opnemen om ook maar iets te laten weten...maar nee. Onlangs heb ik zelf opnieuw contact opgenomen om hetzelfde probleem nogmaals te melden. Er was natuurlijk iemand anders voor de support en deze persoon zag meteen dat het hier om een defect zou gaan.
Daar garantie voorbij is zou deze herstelling te betalen zijn voor mij. Factuur is van 06/05/2013, was dus juist twee jaar voorbij na het eerste contact. Ondertussen zijn we weer 4 maanden verder....
.
Ben niet echt tevreden natuurlijk met zo'n support van zo'n duur toestel. Laat staan reeds een defect na twee jaar...
Ik heb hiervoor twee keer contact gehad met samsung en bijhorend filmpje aan hen doorgegeven. Het eerste contact was begin augustus toen ik het probleem voor de eerste keer zag na bezig te zijn in de settings. Ze namen de dag nadien telefonisch contact met me op. Toen hebben ze mij het nodige laten doen zodat ze de firmware uit mijn tv konden halen voor verder onderzoek. Je zou dan verwachten dat ze na enkele maanden terug contact met je opnemen om ook maar iets te laten weten...maar nee. Onlangs heb ik zelf opnieuw contact opgenomen om hetzelfde probleem nogmaals te melden. Er was natuurlijk iemand anders voor de support en deze persoon zag meteen dat het hier om een defect zou gaan.
Daar garantie voorbij is zou deze herstelling te betalen zijn voor mij. Factuur is van 06/05/2013, was dus juist twee jaar voorbij na het eerste contact. Ondertussen zijn we weer 4 maanden verder....
Ben niet echt tevreden natuurlijk met zo'n support van zo'n duur toestel. Laat staan reeds een defect na twee jaar...
Weet hoe de klantenservice is van samsung. Die is niet al te best. Als de reset het probleem niet oplost, gewoon een monteur eisen. Probeer het anders is via je verkoooppunt. Dan heb je een extra stok achter de deur. Je verkooppunt zou dan de een deel van de kosten kunnen dekken en jij het andere deel. Dit is hoe het normaal gesproken hoort te gaan. Succes er mee!schumpi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:19:
@blueface: Bedankt voor de tip. Zou ik inderdaad wel eens kunnen proberen.
Daar garantie voorbij is zou deze herstelling te betalen zijn voor mij. Factuur is van 06/05/2013, was dus juist twee jaar voorbij na het eerste contact. Ondertussen zijn we weer 4 maanden verder.....
Ik heb mijn 55 inch H6400 ingeruild voor een 55 inch F7000.
Nu kon ik met de H6400 afstandsbediening een virtuele afstandsbediening oproepen om zo mijn KPN STB kastje aan te zetten. Ik was blij met de afstandbediening van de F7000, want deze heeft een fysieke STB aan/uit knop.
Nu staat mijn KPN kastje in een TV meubel en heb ik dus de IR extender gebruikt om van zender te kunnen wisselen. Dat lukt ook.
Maar het aan en uit zetten van het STB kastje lukt niet, daarvoor moet ik het TV meubel elke keer openen. Hoe kan dit? Weet iemand hiervoor een oplossing?
Nu kon ik met de H6400 afstandsbediening een virtuele afstandsbediening oproepen om zo mijn KPN STB kastje aan te zetten. Ik was blij met de afstandbediening van de F7000, want deze heeft een fysieke STB aan/uit knop.
Nu staat mijn KPN kastje in een TV meubel en heb ik dus de IR extender gebruikt om van zender te kunnen wisselen. Dat lukt ook.
Maar het aan en uit zetten van het STB kastje lukt niet, daarvoor moet ik het TV meubel elke keer openen. Hoe kan dit? Weet iemand hiervoor een oplossing?
Voila, de tv dan maar zelf hersteldschumpi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:06:
Hier enkele maanden terug last beginnen krijgen van een donkere band in midden van het beeld (UE55F8000) waarin flikkering te zien is. Ik zie dit vooral wanneer ik via motion plus, Led clear Motion op AAN zet. Zet ik dit uit dan is dit probleem terug weg.
Iemand die dit herkent?
Was heel simpel en heb ik goedkoop kunnen oplossen. PSU bord eruit en ander bord erin. En weg is die flikkering

Nieuwe update beschikbaar, in ieder geval voor de F6670.
Alleen via TV zelf, staat nog niet op de Samsung website.
Alleen via TV zelf, staat nog niet op de Samsung website.
Voor de F6500 serie wel, maar heb geen idee wat de wijzigingen zijn. Het enige wat ik zag is dat hij nu serieus zoekt naar updates.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik heb sinds 2013 een F8000 en heb nog nooit de firmware geupdated. Heeft dit nog toegevoegde waarde of kan ik beter gewoon de huidige firmware houden omdat ik nu tevreden ben?
Anoniem: 187971
Goeie vraag. Dat geldt voor mij ook. Heb sinds 2013 een 55F7000 en alles werkt (zelfs On TV werkt nog!).
Ben ook wel benieuwd wat een nieuwe firmware mij brengt. Ik lees ook veel over bugs in firmware en verminderde beeldkwaliteit. Ik zit daar niet op wachten.
Ben ook wel benieuwd wat een nieuwe firmware mij brengt. Ik lees ook veel over bugs in firmware en verminderde beeldkwaliteit. Ik zit daar niet op wachten.
Malt007 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:48:
Ik heb sinds 2013 een F8000 en heb nog nooit de firmware geupdated. Heeft dit nog toegevoegde waarde of kan ik beter gewoon de huidige firmware houden omdat ik nu tevreden ben?
Voor de 2 vragen boven mij.
Als je de nieuwe firmware installeert gaat on tv sowieso niet meer werken.
Het is voornamelijk de smarthub en kleine bugs die gefixt worden.
Beeldkwaliteit heb ik niet minder zien worden met firmware updates.
Dus als jullie tevreden zijn, zou ik niet updaten.
Dat lijkt eerder te komen, omdat een FW update de instelling terug zet naar fabrieks, teminste dat heb ik bij mijn ES zien gebeuren.blueface schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:41:
Na vele updates in de ES serie die ik niet gedaan heb ivm heel veel problemen na die update's heb ik recent naar veel lezen wel de update gedaan.
Anoniem: 187971
Dank, dat is helder. Ik denk dat ik dus niet ga updaten.blueface schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:41:
Voor de 2 vragen boven mij.
Wat wordt er aan smarthub en bugs gefixt?
wat nieuwer smart hub menu. nieuwere apps, dat soort dingen. geen schokkende veranderingen.Anoniem: 187971 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:04:
[...]
Dank, dat is helder. Ik denk dat ik dus niet ga updaten.
Wat wordt er aan smarthub en bugs gefixt?
Smart hub menu ziet er nu uit als 2015 modellen.
Dat is eigenlijk de meest grote verandering. Wat kleine soiftware issues met de draadloze apapter.
Weet niet of je stem besturing gebruikt, maar dat is ook flink uitgekleed. Dankzij de nieuwe firmwares.
Heb deze tv vanaf mei 2013 en met de nieuwe firmware is er een en ander verwijderd. Zie hierboven mijn bevindingen.
[ Voor 19% gewijzigd door blueface op 09-01-2016 17:57 ]
Willen graag de voedings kabel van onze 40F6670 verlengen, maakt het wat uit qua kabel welk type etc.
Het is dit type kabel:

Zit hier verschil in, of is dit allemaal hetzelfde?
Het is dit type kabel:

Volgende keer dus contact opnemen met de verkoper en niet met de fabrikant. De fabrikant hoeft na het verlopen van de fabrieksgarantie immers geen garantie meer te geven. De verkoper heeft garantie te geven op de verwachte/economische levensduur van een apparaat. In het geval van jouw televisie zo'n 6 jaar.schumpi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:19:
Daar garantie voorbij is zou deze herstelling te betalen zijn voor mij. Factuur is van 06/05/2013, was dus juist twee jaar voorbij na het eerste contact. Ondertussen zijn we weer 4 maanden verder.....
Ik heb nog even verder zitten kijken naar de stroom kabel, en dit type staat erop de orignele:G.Scholtens schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:22:
Willen graag de voedings kabel van onze 40F6670 verlengen, maakt het wat uit qua kabel welk type etc.
Het is dit type kabel:
[afbeelding]
Longwell LS-7FLS (250V/2.5A),
Ik zoek deze dus in ongeveer 2,5meter lengte. Als het volt en ampere toch goed staat op een andere kabel dan maakt de rest toch niks uit?
Kwam deze kabel al tegen:
http://www.allekabels.nl/...paraatsnoer-c7-haaks.html
Maar wil niet dat de tv straks stuk gaat omdat er een verkeerde kabel tussen zit.
Kan toch geen probleem zijn zo'n voedingskabeltje....G.Scholtens schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:28:
[...]
Ik heb nog even verder zitten kijken naar de stroom kabel, en dit type staat erop de orignele:
Longwell LS-7FLS (250V/2.5A),
Ik zoek deze dus in ongeveer 2,5meter lengte. Als het volt en ampere toch goed staat op een andere kabel dan maakt de rest toch niks uit?
Kwam deze kabel al tegen:
http://www.allekabels.nl/...paraatsnoer-c7-haaks.html
Maar wil niet dat de tv straks stuk gaat omdat er een verkeerde kabel tussen zit.
Die van mij is ook vervangen geweest door ééntje van 3 meter. Kwam toen van mediamarkt denk ik me te herinneren.
wat is de grootste usbstick die geaccepteerd wordt door een ue46F7000? Ik wil een 128 gb stick kopen, maar ik kan nergens iets vinden of een stick van die grootte ook geaccepteerd wordt.
Kabel is vervangen en geen problemen ondervondenschumpi schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:32:
[...]
Kan toch geen probleem zijn zo'n voedingskabeltje....
Die van mij is ook vervangen geweest door ééntje van 3 meter. Kwam toen van mediamarkt denk ik me te herinneren.
Ik heb een 250GB harddisk aan de (5V) usb port hangen. Geen probleem tot nu toe.ncornelisse schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:44:
wat is de grootste usbstick die geaccepteerd wordt door een ue46F7000? Ik wil een 128 gb stick kopen, maar ik kan nergens iets vinden of een stick van die grootte ook geaccepteerd wordt.
gr, Hans.
In de tussentijd al een stick van 128 gb gekocht en deze wordt netjes geaccepteerd.bull71 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:14:
[...]
Ik heb een 250GB harddisk aan de (5V) usb port hangen. Geen probleem tot nu toe.
gr, Hans.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Nieuwe firmware beschikbaar voor de F6xxx serie. Binnenhalen via update functie op de TV. Update staat nog niet online.
Voor de F8000 is ook nieuwe firmware (1131) vrijgegeven via de TV update functie.
Zoals gewoonlijk bij Samsung geen changelog ...
Zoals gewoonlijk bij Samsung geen changelog ...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Sinds vanochtend voor mijn UE40F6400 een zwart(ige) balk onderaan. Ik vermoed dat de onderste edge led background verlichting het heeft begeven.
Iemand anders hiermee ervaring en een oplossing?
ergens jan 2014 gekocht (iets meer dan 2 jaar, ala garantie poef weg?
Iemand anders hiermee ervaring en een oplossing?
ergens jan 2014 gekocht (iets meer dan 2 jaar, ala garantie poef weg?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Meermensen die sinds de laatste update het probleem hebben dat je geen netwerk apperatuur meer kan zien via de tv? ik kan niet meet mijn NAS of PC vinden via smarthub. ik kan nog wel afspelen op doen via de pc. maar dan moet mijn pc aanblijven als ik een film van men nas wil kijken.... Iemand hier een oplossing voor?
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Anoniem: 545455
garantie is niet geheel weg, je hebt recht op coulance!
tv aanmelden voor een reparatie. panel dient vervangen te worden
tv aanmelden voor een reparatie. panel dient vervangen te worden
Nieuwe firmware voor F6500 en waarschijnlijk ook de F6xxxx
Via OTA en ook online
versie: 2116.4
Via OTA en ook online
versie: 2116.4
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Voor F8000 ook..
Versie : 1132.4
Versie : 1132.4
Weet iemand waar je de firmware patch notes ergens kan lezen, ben hier al een tijdje naar op zoek maar kan ze nergens vinden, zit nu ook op 1132.4 op de F8000, maar ben benieuwd wat ze elke keer aanpassen behalve om de haverklap een andere interface
Sinds vanmorgen werkt er geen enkele app meer in de smart hub. Na het starten van eender welke app gebeurt er een tijd niets, dan krijg ik een wit scherm met Google error 400 en daar onder: "Your client has issued a malformed or illegal request"
Iemand een idee wat dit kan zijn? Internet verbinding heb ik al gecontroleerd en werkt. Tv opnieuw starten helpt ook niets.
Betreft hier een UE46F8000SL
Iemand een idee wat dit kan zijn? Internet verbinding heb ik al gecontroleerd en werkt. Tv opnieuw starten helpt ook niets.
Betreft hier een UE46F8000SL
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
F8000 wederom weer eens nieuwe firmware v. 1133 via de TV zelf en ook op de site. Ook nu weer zijn de veranderingen (changelog) een raadsel...
hier ook mensen waarbij de smarthub niet werkt op een UE46F6400? Krijg steeds de melding "smarthub wordt bij gewerkt."
Dat is alleen bij netflix en aanverwanten. want de webbrowser enzo werkt wel.
Dat is alleen bij netflix en aanverwanten. want de webbrowser enzo werkt wel.
Een seconde of 20 wachten, dan werkt hij wel. Rete irritant, dat klopt.
Mijn Samsung UE46F8500, begint kuren te tonen. Start zomaar random opnieuw op. Soms doet ie dat in 2 seconden, maar soms wel een minuut. Soms begint start ie opnieuw op en dan ineens kan hij op geen enkel kanaal de source zien... Lijkt alsof er met de software iets helemaal misgaat. Ik zit op de laatste versie: 1134 en tv resetten haalt niks uit.
Eerst was het veel erger op v1133, waardoor tv kijken onmogelijk was. Hij viel in een uur minstens 10 keer uit. Netflix kijken was dus geen beginnen aan. Op v1134 wel minder last van, maar nog steeds heel irritant.
Iemand ideeen?
Eerst was het veel erger op v1133, waardoor tv kijken onmogelijk was. Hij viel in een uur minstens 10 keer uit. Netflix kijken was dus geen beginnen aan. Op v1134 wel minder last van, maar nog steeds heel irritant.
Iemand ideeen?
@ionn mijn tv had vergelijkbare problemen, er is toen een nieuwe voeding ingezet en het probleem was opgelost!
wat niet past, wordt gelast!
Waar heb je dit laten doen en hoe duur was het ? Bij een samsung service center?nielsicq schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:27:
@ionn mijn tv had vergelijkbare problemen, er is toen een nieuwe voeding ingezet en het probleem was opgelost!
@ionn het was nog onder garantie en de monteur heeft het bij mij thuis gedaan. Als je kan achter halen welke voeding je nodig hebt dan is het naar mijn mening goed zelf te doen.
wat niet past, wordt gelast!
Sinds vandaag software versie 1135 beschikbaar. Heb zelf de Samsung F8000
Nog geen veranderingen gezien en zoals gebruikelijk ook nergens terug te vinden via Samsung.
Nog geen veranderingen gezien en zoals gebruikelijk ook nergens terug te vinden via Samsung.
Er blijkt ineens een Europese versie van de Evolution Kit beschikbaar (SEK-3000) te zijn, met ondersteuning voor de modellen uit 2012 en 2013.
Zie hier de zweedse Samsung pagina: http://www.samsung.com/se...-kit-sek-3000/SEK-3000XC/
Het lijkt erop dat deze Evolution Kit een 8 core processor aan boord heeft, maar verdere details zijn me nog niet duidelijk
Zie hier de zweedse Samsung pagina: http://www.samsung.com/se...-kit-sek-3000/SEK-3000XC/
Het lijkt erop dat deze Evolution Kit een 8 core processor aan boord heeft, maar verdere details zijn me nog niet duidelijk
[ Voor 21% gewijzigd door Gophlin op 04-07-2017 12:32 ]
majime-it.nl
Dit model is toch al weer twee/drie jaar oud https://tweakers.net/pric...0u-uhd-evolution-kit.html en bij vele winkels alweer uit de schappen.
Ik vraag me dan ook af, of de dure prijs (bijna 400) uit kan tegen vervangingen van de tv.
Het is wel waanzin dat je na 5 jaar met een smart tv zit, die straks bijna geen smart tv meer te noemen is zonder deze upgrade.
Ik vraag me dan ook af, of de dure prijs (bijna 400) uit kan tegen vervangingen van de tv.
Het is wel waanzin dat je na 5 jaar met een smart tv zit, die straks bijna geen smart tv meer te noemen is zonder deze upgrade.
Anoniem: 19701
M..i.degradeer je toch de smart TV eigenlijk tot een monitor als ik het zo even snel bekijk....
Met een TV stick (Chromecast/Android/Rasp pi.... oid) haal je ook heel veel opties binnen voor zo'n oudere smart TV maar dan voor een aantal tientjes...
Heb hier een ue32f6510s, in een aanbieding herfst '13 gekocht bij Storetotaal voor €482 (rond die tijd prima in de CB-test, ze waren niet aan te slepen...), waar we best tevreden over zijn.
We gebruiken vnl de Uitzending Gemist app heel veel, dus als die eruit gaat...
(wrs een TV stick... geen SEK-3000 voor ca €400???
PS: de SEK-3000 was al eerder op de markt en is weer geherintroduceerd lijkt het...
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1452218907
Met een TV stick (Chromecast/Android/Rasp pi.... oid) haal je ook heel veel opties binnen voor zo'n oudere smart TV maar dan voor een aantal tientjes...
Heb hier een ue32f6510s, in een aanbieding herfst '13 gekocht bij Storetotaal voor €482 (rond die tijd prima in de CB-test, ze waren niet aan te slepen...), waar we best tevreden over zijn.
We gebruiken vnl de Uitzending Gemist app heel veel, dus als die eruit gaat...
(wrs een TV stick... geen SEK-3000 voor ca €400???
PS: de SEK-3000 was al eerder op de markt en is weer geherintroduceerd lijkt het...
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1452218907
Inmiddels de melding ontvangen dat spotify binnenkort ook niet meer werkt op de F7000.
Slechte zaak
Slechte zaak
Yep, ik zag de melding ook voorbij komen. Gelukkig tot nu toe zaken die ik niet gebruik maar wel een slechte zaak inderdaad.Arjant2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:48:
Inmiddels de melding ontvangen dat spotify binnenkort ook niet meer werkt op de F7000.
Slechte zaak
Idem op de 8000 serie. Spotify gaat weg, evenals eerder diverse hubs en met name Skype (waar de camera van een 8000 erg in trek was bij de kinderen). Jammer, maar helaas inmiddels te verwachten als ik kijk naar Samsung's track record. Zodra ook de YouTube app uit oudere modellen gaat verdwijnen is alle nuttige 'smart' meerwaarde van de TV verdwenen.
Ik heb dan ook bedacht dat ik in het vervogl een TV omwille een goed beeldscherm ga aanschaffen dan vanwege eventuele hippe features. Met bijv een Chromecast is veel van de door mijn gezin gebruikte smart functionalieit beschikbaar, voor een aanzienlijk lagere prijs.
Ik heb dan ook bedacht dat ik in het vervogl een TV omwille een goed beeldscherm ga aanschaffen dan vanwege eventuele hippe features. Met bijv een Chromecast is veel van de door mijn gezin gebruikte smart functionalieit beschikbaar, voor een aanzienlijk lagere prijs.
Is bij meer mensen de RTLXL-app kapot? Op mijn F6500 komt hij al enkele weken niet verder dan Loading RTLXL..
Science is stranger than fiction
Mocht niet baten.
Nu ben ik echter wel mijn NPO app kwijt
Ik kan hem ook niet terugvinden in de Samsung Apps-app store... Dat is toch niet vervangen door NLziet?
Nu ben ik echter wel mijn NPO app kwijt
Ik kan hem ook niet terugvinden in de Samsung Apps-app store... Dat is toch niet vervangen door NLziet?
Science is stranger than fiction