Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Net ook de UE55F8000 besteld. Ben heel benieuwd naar hoe de grootte hier in huis staat. Toen ik 5 jaar geleden een 40 inch tv kocht schrok ik in het begin van het formaat en nu vind ik hem "aan de kleine kant". Op aanraden van eerdere posters ook de lagere prijs bij plattetv.nl gebruikt. Ik had even het gevoel weer in Tunesie te zitten, beetje handje klap, maar uiteindelijk een voor mij acceptabele prijs gekregen.

Vraag: Ik heb op dit moment een upc media box. Vooral mijn vrouw wil hier nog wel eens een programma mee opnemen als er een ander programma wordt bekeken. Wat is jullie ervaring, is het ok de mediabox te blijven gebruiken, of heeft een CI+ kaart grote voordelen waar ik op dit moment overheen kijk?

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voordelen:geen extra box in/op je kast, geen extra bekabeling, geen extra afstandsbediening.
Nadelen:geen toegang tot digitale diensten, geen pauzeermogelijkheid en geen opnamefunctie.

Dus als je je vrouw te vriend wil houden :P
In mijn ogen is de CI module leuk voor op de slaapkamer.
Zelf heb ik de Horizonbox van UPC en een UE46F7000 ,en de kleuren spatten van het scherm.
Voordeel t.o.v. de gewone UPC box zijn de 6 tuners, dus 4 proggies tegelijk opnemen.
Verder is de Horizon , (gewone upc box weet ik niet), volledig te bedienen met de 2 bijgeleverde
AB"s van de TV. Dit door de bijgeleverde IR kabel aan de IR poort van de TV te hangen,
en bij de box te plaatsen. Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, en of je vrouw er tevreden mee is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:20:
>knip<
Verder is de Horizon , (gewone upc box weet ik niet), volledig te bedienen met de 2 bijgeleverde
AB"s van de TV. Dit door de bijgeleverde IR kabel aan de IR poort van de TV te hangen,
en bij de box te plaatsen. Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, en of je vrouw er tevreden mee is.....
Met de gewone mediabox werkt het ook.
Ik hoef nu alleen maar de afstandbediening van de tv te gebruiken, i.c.m. ir kabel, en kan daar ook de mediabox mee aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:20:
De voordelen:geen extra box in/op je kast, geen extra bekabeling, geen extra afstandsbediening.
Nadelen:geen toegang tot digitale diensten, geen pauzeermogelijkheid en geen opnamefunctie.
Ik heb het nog niet getest, maar met de 7000 en 8000 serie kun je toch opnemen en pauzeren door een usb drive aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Dat moet zeker kunnen ja, al heb je maar 1 ingebouwde tuner. Dus je kan niet tv kijken en opnemen tegelijk. En dan blijf je geen toegang hebben tot interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

DyStiC schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:39:
[...]

Ja ik weet dat je het lampje uit kunt zetten, maar ik wil hem er liefst af hebben.
En zo minuscuul is hij imho niet, en ik vind het gewoon mooier om echt alleen het aluminium lijstje rond m'n scherm te hebben. Het plaatje zit ook achter de aluminium rand, die loopt gewoon door. Maar ik ga wel n's even proefondervindelijk wat schroefjes losdraaien om te zien waar ik kom :)
Ik heb me laten vertellen dat die er bij de F7000 niet af kan en bij de F8000 wel, sterker nog ik kreeg het advies om dit mee te laten wegen in de afweging :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik geloof dat ik de verkoper van de MM niet helemaal goed heb begrepen... is er nu al een Smart Evolution Kit voor de tv uit (en heb je die nodig?) of is dit iets wat je in 2014 kunt kopen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Voor de E reeks ja, de F reeks heeft dit niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

DeFeCt schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:05:
Ik geloof dat ik de verkoper van de MM niet helemaal goed heb begrepen... is er nu al een Smart Evolution Kit voor de tv uit (en heb je die nodig?) of is dit iets wat je in 2014 kunt kopen?
Voor de es7000 en es8000 (2012 modellen) is er een smart evolution kit te koop om de tv te upgraden naar de 2013 modellen qua software.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

IkWilbert schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:50:
[...]
Voor de es7000 en es8000 (2012 modellen) is er een smart evolution kit te koop om de tv te upgraden naar de 2013 modellen qua software.
Ah check! Verkoper deed het voorkomen alsof ik nu een evo kit er bij moest kopen terwijl we naar de F7000 en F8000 aan het kijken waren...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
DeFeCt schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:55:
[...]

Ah check! Verkoper deed het voorkomen alsof ik nu een evo kit er bij moest kopen terwijl we naar de F7000 en F8000 aan het kijken waren...
Als je nu besteld krijg je wel gratis de smart evolution kit van vorig jaar gratis. Hiermee kan je de software volgend jaar dus naar de laatste versie upgraden. http://www.samsung.com/nl...otie/actie-producten.html Deze actie loopt tot volgende week. De cashback actie stopt deze week al.

>:) Ik adviseer echter niemand de tv aan te schaffen voor de 16de. Dit reduceert de kans dat ik de Porsche win namelijk. >:)

Edit: caesarone, bedankt voor je antwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door SirDarkAngel op 07-06-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik door een dode pixel voor de zoveelste keer terleurgesteld ben in Samsung heb ik mijn 55F8000 omgeruild voor een Sony KDL-55W905A.

Nog geen moment spijt van gehad... echt een aanrader, vooral voor gamers... veel minder input lag en geen clouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:31:
Omdat ik door een dode pixel voor de zoveelste keer terleurgesteld ben in Samsung heb ik mijn 55F8000 omgeruild voor een Sony KDL-55W905A.

Nog geen moment spijt van gehad... echt een aanrader, vooral voor gamers... veel minder input lag en geen clouding.
De kans dat je een dode pixel in een tv van sony hebt is net zo groot als bij samsung hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 11:28
Sta op het punt de knoop door te hakken en toch de 55F8000 te halen bij de mediamarkt. Met de cashback en vakantiegeld regeling komt deze TV op iets meer dan 2300 euro. De wallmount zou ik er zo bij krijgen vertelde de verkoper me gisterenavond, dus prima.

Mijn enige angst is dat er toch iets mis is, je leest het toch regelmatig, een pixel of anderszins. Misschien niet helemaal de juiste plek om te vragen: Kan ik de TV retourneren bij de MM binnen twee weken als iets mij niet bevalt? Of krijg ik dan een vervangend product?

De diverse fora zijn niet eenduidig en deze TV lonkt toch wel heel erg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de tv gekoppeld aan een HW F550 of HW F750 soundbar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar waar kan ik dat S Recommendation vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 12:44
Weet iemand als zoits dergelijk kan werken met F modellen? Werkte wel met 2011 D8000, maar nu niet - ik heb steeds 2 paar RF brillen
Er zit geen IR ON/OFF optie in Service menu voor UE55F8000...
Iemand idee?
SalimRMAF schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:32:
3D BRILLEN
Bij de D6750 en hoger krijg je 1 "normale" Bluetooth 3D bril. Infraroodbrillen, uit 2010 werken in eerste instantie niet op de 2011 3D tv's. Wanneer je de infraroodsensor inschakeld, via het servicemenu kun je echter WEL gebruik maken van de oudere, goedkopere brillen!

Service menu openen:
-Schakel de TV uit (in standby dus)
-Druk op de AB op INFO , MENU, MUTE, en daarna op het Standby-knopje. Dan zie je vanzelf het menu verschijnen.

Ga naar SVC>IR_ON_OFF> OK > ON > back > schakel de TV weer uit.
-op eigen risico- -verander niks anders in het servicemenu, anders loop je de kans dat je tv niet meer werkt-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik heb sinds gisteren de 55F6500, ben erg tevreden over het scherm tot nu toe. De dunne rand is prachtig, weinig clouding kunnen ontdekken en de SMART interface is redelijk soepel, soepel genoeg in ieder geval.

Ben wel tegen een paar minpuntjes aangelopen:
- de mediaspeler functionaliteit ziet er karig uit
- sommige srt's bij mkv's worden niet opgepakt (vast iets mis in de syntax, maar mijn POHD en VLC pakken het wel).
- je kunt niet spoelen in de mkv's of pauzeren (rename naar .avi helpt niet). Schijnt aan DLNA beperking te liggen, maar blijft ontzettend jammer. Toch de POHD maar weer neergezet en dat was niet de bedoeling.
- youtube werkt niet via de app, firmware/ app-update dingetje dus ik wacht even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al veel supergoede informatie gelezen op dit forum.
Gisteren ben ik gaan kijken naar een UE55F8000. Mooi toestel dat aangeboden werd bij onze lokale elektrowinkel voor de adviesprijs van €2999. Ik wil onze LG plasma tv van 2005 gaan vervangen.
Over de prijs viel in deze winkel echter niet te praten.

Wat is nu precies het verschil tussen de 8000 en de 8500?

Ook heb ik gemerkt dat er makkelijk euro's te verdienen zijn door rond te kijken. Plasmavisie, QPlaza en elektrokonings bieden het toestel een stuk voordeliger aan.
Bij elektrokonings betreft het een EU toestel. Maakt dat nu veel uit?

Telenet (ik woon in Belgie) komt deze zomer ook met een CI+ kaart. Werkt dit uitsluitend op een toestel met belgische (of benelux) firmware?

Alvast bedankt.

PS: net elektro Tummers in Roermond een berichtje gestuurd, en ik merk net dat ze nu al op mijn voicemail staan. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
8500 model heeft een mooiere behuizing en een mijns inziens mooiere voet:)
Volgens mij is dat het grootste verschil met de 8000. Laatst wezen kijken bij Raf in Amsterdam en die had ze beiden staan...wat een plaatjes..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mijn bedoeling om de TV op te hangen. Dus dan is het veel geld voor een voet die niet gebruikt wordt. :)
Ik zal mijn pijlen dus richten op de F8000. Vandaag heb ik elektrokonings.be gecontacteerd met de vraag wat de eventuele nadelen kunnen zijn van het kopen van een EU toestel (ipv een Belgisch toestel). Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Heeft al iemand een Sonos Playbar aangesloten op de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonn0
  • Laatst online: 12-09 16:19
Sinds deze week de UE46F6510 in bezit en de tv bevalt zeer goed. Ik zit alleen met 1 probleem waarbij ik benieuwd ben of meer mensen dit hebben. De hoeken van de tv zijn duidelijk iets donkerder dan de rest van het scherm, dit is met name in de rechter en linker bovenhoek merkbaar. Ik zou hem kunnen omruilen bij de dealer, alleen zit ik met het punt dat de streepjescode uit de doos is. (vanwege de cashback) Dus ik gok dat ze daar moeilijk over gaan doen. Ik heb de backlight proberen aan te passen, met de instellingen gespeelt en het geheel gereset. Zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarff
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 13:31
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:57:
Het is mijn bedoeling om de TV op te hangen. Dus dan is het veel geld voor een voet die niet gebruikt wordt. :)
Ik zal mijn pijlen dus richten op de F8000. Vandaag heb ik elektrokonings.be gecontacteerd met de vraag wat de eventuele nadelen kunnen zijn van het kopen van een EU toestel (ipv een Belgisch toestel). Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Heeft al iemand een Sonos Playbar aangesloten op de Samsung?
Ik heb de sonos playbar aangesloten op de F8000. Het tv geluid klinkt prima via de sonos. Ik had gehoopt via de afstandbediening van samsung het geluid harder/zachter te kunnen zetten. Dat is me (nog) niet gelukt. Ik moet hiervoor de app van sonos gebruiken. Weet iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb mijn F7000 nu ruim een week en ik ben er nog steeds erg tevreden mee.
Inmiddels zijn me echter wel een paar dingen opgevallen, m'n tv heeft in de rechter onderhoek wat last van clouding, alhoewel dat na het fine tunen van de tv amper opvalt, betrap ik mezelf dat ik bij ieder zwart scherm dat voorbij komt standaard naar die hoek kijk, erg irritant.
Een ander ding wat me opvalt, is dat er onder en boven het scherm langs de rand ongeveer een centimeter van het beeld iets lichter is, zeg maar een soort omgekeerde schaduw. Dit valt vooral op bij lichtere kleuren.
Iemand anders dit al opgevallen? op AVForums las ik dat dit schijnbaar op de F8000 ook voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend de Playbar gekoppeld aan mijn Sonos systeem. Ik kan hem op dit ogenblik nog niet aansluiten omdat mijn ouder plasme LG geen optical out heeft. Bij het installeren via de Sonos app vroeg het systeem mij om de afstandbediening van de TV richting de Playbar te gebruiken zodat je daarmee het volume van de Playbar kan regelen. Via de app zou het dus redelijk simpel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarff
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 13:31
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:57:
Ik heb dit weekend de Playbar gekoppeld aan mijn Sonos systeem. Ik kan hem op dit ogenblik nog niet aansluiten omdat mijn ouder plasme LG geen optical out heeft. Bij het installeren via de Sonos app vroeg het systeem mij om de afstandbediening van de TV richting de Playbar te gebruiken zodat je daarmee het volume van de Playbar kan regelen. Via de app zou het dus redelijk simpel moeten zijn.
Dank!
Ik kon het inderdaad via de sonos app instellen, instellingen -> tv-kamer -> installatie en bediening tv -> instellingen afstandbediening. De app vraagt vervolgens om op de + volumeknop van de afstandbediening te drukken. Als ik nu internet radio via de sonos beluister kan met samsung afstandbediening het geluid harder/zachter zetten. Als alles uitstaat en ik zet de tv aan, dan komt het geluid vervolgens ook via de sonos.
Mooi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is die Sonos dan weer zoveel beter als de eigen Samsung HW-F750 of HW-F550 soundbars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de Sonos Playbar beter is dan een andere soundbar. Maar het Sonos systeem is voor ons het perfecte draadloze geluidssysteem. Ik vind het de Apple onder de geluidssystemen. Maar dat geheel terzijde.....

Ik vroeg me af of er mensen zijn die de Playbar in een 5.1 configuratie aan de Samsung TV hebben gekoppeld, en wat hun ervaringen hiermee zijn.
Verder heb ik besloten dat het een UE55F8000 gaat worden. Ben nu aan het kijken waar ik hem het beste kan kopen. Vandaag probeerde ik Samsung te contacteren met de vraag of een EU model voor mij beperkingen heeft als gebruiker in Belgie. Maar de live chat werkte niet. Morgen zal ik eens bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
Hier de tv ondertussen geinstaleerd. Het is nog even wennen, maar ziet er goed uit. Echter zit ik nog wel met een vraag. Ik gebruik de mediabox van UPC. De programmering is zichtbaar binnen SmartTv (haalt zoals t lijkt de info van internet). Zosnel ik op 1 van de programma's druk opent hij echter het "normale" kanaal en niet het HD kanaal welke ik ook tot mijn beschikking heb. Is het in te stellen dat dit wel gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet zo snel of je dit in kunt stellen, volgens mij onthoud de TV de laatst gekeken zenders
als je de TV aanzet, en zie je daar de thumbnails van. Als je echt daarvan af wilt, en niet de SD
kanalen wilt zien, maar de HD, zou ik als ik jouw was eens een keer kijken naar je abbo vorm
bij UPC. Weet natuurlijk niet welke abbo vorm je hebt, maar nu ten dage is in de meeste gevallen
een overstap naar de Horizon box maandelijks goedkoper dan de oudere boxen (Pace,Philips,Thomson).
Voordeel hiervan is dat de Horizon de NL HD kanalen op 1 tot 10 heeft,en niet zoals de "oudere"
boxen gescheiden, 1 tot 10 SD, vanaf kanaal 71 HD. Verder 4 programma's tegelijk opnemen
met de Horizon (je vrouw:P). En nee ik werk niet voor UPC...al zat ellende gehad.....
Kijk eens serieus naar je abbo, je kunt er maandelijks voordeliger mee uit zijn, eind Juni volgt er een
grote update voor de Horizon om het bedieningsgemak te vergroten, en komt er een nieuwe afstandsbediening met meer mogelijkheden. Mocht je het ooit overwegen..houdt dan Internet/telefonie
gescheiden van TV. Dat is een persoonlijke overweging, Horizon storing en je hebt nix meer!
Ik zou zeggen kijk eens naar je pakket, en doe er je voordeel mee, beeldkwaliteit is gewoonweg Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
De blu-rays op mijn netwerkschijf spelen niet goed af, ze hakkelen. Mijn netwerk zou volgens mij snel genoeg moeten zijn om blu-rays te kunnen streamen, maar loopt toch niet lekker. Ik heb de ASUS RT-N66U gigabit router.

De blu-rays die ik heb getest zijn van het formaat matroska videostroom. Weet iemand of dit gewoon zou moeten werken of wat het anders zou kunnen zijn? Dvd's doen het zonder problemen dus streamen gaat dan goed. Een van de blu-rays die ik heb getest is 9 GB dus niet een volledig formaat van een blu-ray.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
keet1 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:10:
De blu-rays op mijn netwerkschijf spelen niet goed af, ze hakkelen. Mijn netwerk zou volgens mij snel genoeg moeten zijn om blu-rays te kunnen streamen, maar loopt toch niet lekker. Ik heb de ASUS RT-N66U gigabit router.
Ik heb de F6500 en dat draait allemaal soepel. Ik ben nog geen één mkv tegengekomen die hakkelde of stotterde (let wel: mkv is een container, dus de onderliggende bestandsstructuur kan wisselen per mkv). Zelfs 1080p 3D Half-SBS bestanden van 16gb draaien prima soepel.

Belangrijk: Wat voor netwerk heb je? Bedraad/ draadloos? Wat is de snelheid? Met mijn 60 mbit lijn werkt alles bedraad perfect (draadloos niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi kan ik toegang tot mijn nas krijgen zoals jullie?
Bij ons is het tot nu toe niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:09
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:09:
Hoi kan ik toegang tot mijn nas krijgen zoals jullie?
Bij ons is het tot nu toe niet gelukt
Welke NAS heb je? Je hebt in ieder geval een DLNA server nodig bij de Synology is dat de Media Server package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VicSmurf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:14:
[...]

Welke NAS heb je? Je hebt in ieder geval een DLNA server nodig bij de Synology is dat de Media Server package.
Qnap Turbo TS-110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Volgens mij moet je dan TwonkyMedia installeren of heb je dat al? Hier meer informatie http://wiki.qnap.com/wiki/TwonkyMedia_Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Barns schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Ik heb de F6500 en dat draait allemaal soepel. Ik ben nog geen één mkv tegengekomen die hakkelde of stotterde (let wel: mkv is een container, dus de onderliggende bestandsstructuur kan wisselen per mkv). Zelfs 1080p 3D Half-SBS bestanden van 16gb draaien prima soepel.

Belangrijk: Wat voor netwerk heb je? Bedraad/ draadloos? Wat is de snelheid? Met mijn 60 mbit lijn werkt alles bedraad perfect (draadloos niet getest).
Het is een bedraad netwerk en bij de speedtest krijg ik bij downloadsnelheid 118.06 Mbps als resultaat en bij uploadsnelheid 9,45 Mbps. Daarmee controleer ik dan alleen de snelheid van pc naar het internet, dus de router kan het aan. De snelheid van de hardeschijf naar de tv weet ik dan nog niet, misschien dat een van beide wel te traag is. Als de F6500 goed werkt denk ik eerder aan de hardeschijf. Op de hardeschijf heb ik geen optie om snelheid te meten. Zou een copy van een file kunnen doen en dan kijken hoeveel tijd dat kost of iets dergelijks. Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VicSmurf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:40:
[...]

Volgens mij moet je dan TwonkyMedia installeren of heb je dat al? Hier meer informatie http://wiki.qnap.com/wiki/TwonkyMedia_Server
Staat er nu op.
Ga ik er heen via de tv dan zegt de tv "geen video bestanden gevonden op aangesloten apparaat", nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:38

TTD

Ik heb sinds vandaag een F6500 in bezit. Echter, zit er links onder een donkere vlek die ik als maar niet weg krijg. Weet iemand toevallig of dit te veranderen is dmv instellingen of moet de tv terug naar de winkel? Heb zelf al aan de tv modus, zwartwaardes, helderheid etc mee lopen spelen maar helaas geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
.srt wordt niet weergegeven bij een mkv op m'n F8000 via dlna.
Iemand al een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:34:
[...]

Staat er nu op.
Ga ik er heen via de tv dan zegt de tv "geen video bestanden gevonden op aangesloten apparaat", nog tips?
Ik ken de QNAP verder niet maar bij Twonky moet je wel een media folder opgeven waar hij de films kan vinden e.d. Heb je dat wel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonn0
TTD schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:26:
Ik heb sinds vandaag een F6500 in bezit. Echter, zit er links onder een donkere vlek die ik als maar niet weg krijg. Weet iemand toevallig of dit te veranderen is dmv instellingen of moet de tv terug naar de winkel? Heb zelf al aan de tv modus, zwartwaardes, helderheid etc mee lopen spelen maar helaas geen resultaat
Ik heb met mijn F6510 ditzelfde probleem in 2 hoeken, contact gehad met Samsung en hun waren hier duidelijk in. Dit hoort niet dus terug naar de retailer gaan of een monteur langslaten komen. Je kan trouwens met een simpele check kijken of het aan het toestel zelf ligt of aan de instellingen. Ga via je menu -> systeem -> systeem test (of iets in die trant), er komen dan 3 afbeeldingen voorbij. Als het probleem bij deze afbeeldingen te zien is, ligt het aan de tv.

Ik ga zo richting de retailer om hem om te ruilen(zit nog binnen de 14 dagen). Ik zal vanmiddag mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

sonn0 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:07:
[...]

Ik heb met mijn F6510 ditzelfde probleem in 2 hoeken, contact gehad met Samsung en hun waren hier duidelijk in. Dit hoort niet dus terug naar de retailer gaan of een monteur langslaten komen. Je kan trouwens met een simpele check kijken of het aan het toestel zelf ligt of aan de instellingen. Ga via je menu -> systeem -> systeem test (of iets in die trant), er komen dan 3 afbeeldingen voorbij. Als het probleem bij deze afbeeldingen te zien is, ligt het aan de tv.

Ik ga zo richting de retailer om hem om te ruilen(zit nog binnen de 14 dagen). Ik zal vanmiddag mijn bevindingen plaatsen.
Is het een donkere vlek, of 'gewoon' clouding (dus eigenlijk een lichte vlek)?
Vraag me namelijk af hoe Samsung daarmee omgaat, aangezien dat eigenlijk gewoon een verschijnsel van de LCD/LED techniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:14
sonn0 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:46:
Sinds deze week de UE46F6510 in bezit en de tv bevalt zeer goed. Ik zit alleen met 1 probleem waarbij ik benieuwd ben of meer mensen dit hebben. De hoeken van de tv zijn duidelijk iets donkerder dan de rest van het scherm, dit is met name in de rechter en linker bovenhoek merkbaar. Ik zou hem kunnen omruilen bij de dealer, alleen zit ik met het punt dat de streepjescode uit de doos is. (vanwege de cashback) Dus ik gok dat ze daar moeilijk over gaan doen. Ik heb de backlight proberen aan te passen, met de instellingen gespeelt en het geheel gereset. Zijn er nog andere opties?
Mijn TV heeft dit ook (zelfde type) dus ik vraag me af of je dit oplost door te ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
3CPO schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:31:
.srt wordt niet weergegeven bij een mkv op m'n F8000 via dlna.
Iemand al een workaround?
Plex gebruiken. :)

Overigens doet hij vaak de eerste keer niet de ondertiteling tonen. En de tweede keer wel. Dus misschien ff opnieuw starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonn0
Nachtapotheker schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Mijn TV heeft dit ook (zelfde type) dus ik vraag me af of je dit oplost door te ruilen...
Heb hem tegelijk met een vriend van me gekocht, hij heeft het niet en ik wel (naast elkaar gezet). Voor mij genoeg reden om hem om te ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:14
sonn0 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Heb hem tegelijk met een vriend van me gekocht, hij heeft het niet en ik wel (naast elkaar gezet). Voor mij genoeg reden om hem om te ruilen :)
In dat geval moet ik ook maar eens gaan kijken wat ik doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
prutser387 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:41:
[...]

Plex gebruiken. :)

Overigens doet hij vaak de eerste keer niet de ondertiteling tonen. En de tweede keer wel. Dus misschien ff opnieuw starten?
Heb een iomega Nas met dlna functie , daar kan geen plex op
Video afspelen geen probleem , maar geen .srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VicSmurf schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:00:
[...]

Ik ken de QNAP verder niet maar bij Twonky moet je wel een media folder opgeven waar hij de films kan vinden e.d. Heb je dat wel gedaan?
Gelukt dankzij jou!!!

Bedankt, folder toewijzen deed het hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag zijn wij de trotse eigenaar van een F8000 aan de muur. :)
Prachtig apparaat. Inmiddels ook een 5.1 systeem gecreëerd met Sonos. Werkt perfect. We hebben net ons eerste filmpje gekeken.
Er is alleen een issue dat ik nog niet opgelost krijg. Via de universele afstandsbediening setup kan ik het volume van de Playbar regelen met de afstandsbediening van de tv. Ik heb de tv op externe speakers gezet. Maar als ik de tv heb uitgezet of van source wissel dan is hij deze instelling weer vergeten,en staat hij weer op de tv speakers. Heeft iemand een idee hoe ik dit zo kan regelen dat de tv op externe speakers blijft staan?
Ik kijk tv via de digibox van Telenet, welke middels hdmi is aangesloten op de tv. Heeft het wellicht daar iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Omdat het streamen van blu-rays vanaf het netwerk niet lekker ging heb ik maar een externe hardeschijf dmv USB aan de tv (ue40f7000) gekoppeld. Is het mogelijk om deze hardeschijf vanaf het netwerk te benaderen? Ik zie hem niet staan in mijn netwerk en op de router terwijl ik wel bedraad connectie heb met internet via de router.

Weet iemand of het mogelijk is de schijf toch te benaderen vanaf een pc in hetzelfde netwerk?

[ Voor 12% gewijzigd door keet1 op 15-06-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_J
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10-2020

H_J

Ik wil rond de 1000 euro uitgeven voor een goede tv nu heb ik zitten kijken en lezen maar mn voorkeur gaat uit naar een samsung met s-pva panel.Nu word de 40ES8000 rond de 900 euro aangeboden maar zijn de nieuwe F6650/6770 modellen ook uitgerust met zo'n panel want ik ga liever voor een 2013 tv.De F7000 en F8000 vind ik gewoon te duur en al die toeters en bellen hoeft van mij niet het gaat me puur om het beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
H_J schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:36:
Ik wil rond de 1000 euro uitgeven voor een goede tv nu heb ik zitten kijken en lezen maar mn voorkeur gaat uit naar een samsung met s-pva panel.Nu word de 40ES8000 rond de 900 euro aangeboden maar zijn de nieuwe F6650/6770 modellen ook uitgerust met zo'n panel want ik ga liever voor een 2013 tv.De F7000 en F8000 vind ik gewoon te duur en al die toeters en bellen hoeft van mij niet het gaat me puur om het beeld!
De series 6 hebben een 100Hz paneel. De series 7 en 8 hebben een 200Hz paneel. Zit nogal een verschil in naast enkel die toeters en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Kan iemand mij vertellen of de paarse cam module van ziggo met de laatste updates wel werkt? Anders moet ik even een module er bij bestellen..

EDIT: nieuwe module gehaald. Zapsnelheid valt me wel tegen.

[ Voor 33% gewijzigd door Johny Cash op 17-06-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Over de tv ue40f7000 ben ik erg tevreden maar de mediaspeler functionaliteiten vallen me wel erg tegen. Ik zit er nu aan te denken toch nog maar een mediaspeler te kopen... Dit komt vooral omdat ik bij dvd's die ik vanaf een hardeschijf afspeel geen ondertiteling heb en het streamen vanaf het netwerk niet lekker loopt.

Wat vinden jullie van de mediaspeler functionaliteiten?

Ik heb ook dat de tv af en toe in de beweeg of spraak modus gaat terwijl de afstandsbediening in een kast ligt. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Johny Cash schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:56:
EDIT: nieuwe module gehaald. Zapsnelheid valt me wel tegen.
Klopt mij ook, gelukkig kun je wel snel zappen als je weet waar je heen wilt. Ik heb echter maar al te vaak dat onterecht de melding komt dat de zender gecodeerd is. Terug naar NED1 en dan werkt alles weer. Gebruik een Quantis module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Ik heb een 46f6510 die via het netwerk (pc aan router-router aan tv) verbonden is. Nu probeer ik films af te spelen die op mijn pc staan door via de tv bij source PC (oid) te selecteren. Lukte me eerst niet, nu wel doordat ik het programma Allshare geinstalleerd heb op mn pc.
Werkt op zich prima, ik kan op de tv in de gedeelde map een film selecteren die dan afgespeeld wordt (met ondertiteling). Alleen merk ik dat het geluid en een fractie verschilt, wat te zien is als men praat. Weet iemand hoe dit op te lossen? Of gebruik ik sws een niet slimme methode via dat allshare enz en kan ik bijv beter een vaste hdmi kabel tussen pc en tv leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Wij hebben uiteindelijk de UE50F6670 gekocht, nu wil ik graag wat ik op mijn tablet zie op de tv krijgen, bij de sony tvs werkt dat via een nfc scanner in de afstandsbediening. Bij Samsung is het een beetje onduidelijk hoe ik dit voor elkaar krijg, all share is alleen voor de bestanden te laten zien, maar ik wil gewoon draadloos via het netwerk dat ik mijn scherm van de tablet op de tv krijg.

Iemand een suggestie of is dit niet mogelijk bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Werkt op zich prima, ik kan op de tv in de gedeelde map een film selecteren die dan afgespeeld wordt (met ondertiteling). Alleen merk ik dat het geluid en een fractie verschilt, wat te zien is als men praat. Weet iemand hoe dit op te lossen? Of gebruik ik sws een niet slimme methode via dat allshare enz en kan ik bijv beter een vaste hdmi kabel tussen pc en tv leggen?
[quote]

Allshare is een proggie dat niet meer wordt ondersteund door Samsung. Ik gebruik nu Samsung Link,
en na veel gesnurk, werkt het delen van video's, foto's, en bestanden nu wel.
Had altijd Allshare PC server maar die zag mijn phone soms niet meer en bestanden op de PC naar
de TV waren ook niet te zien. Via Samsung Link kan ik nu wel alles weer vinden op mijn TV 46F7000.
Heb laatst Game of Thrones season Finale season 3 probleemloos op mijn TV gekeken vanaf de PC,
zonder lagg of "out of sync"en met ondertiteling....zal ook afhangen van je netwerksnelheid...
Dus probeer Link i.p.v. Allshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:34:
Heb laatst Game of Thrones season Finale season 3 probleemloos op mijn TV gekeken vanaf de PC,
zonder lagg of "out of sync"en met ondertiteling....zal ook afhangen van je netwerksnelheid...
Bij het afspelen van blu-rays krijg ik ook een ondertiteling maar met dvd's niet. In welk formaat is game of thrones?

Ik heb nog geen Link geïnstalleerd, gisteren wel ff naar gekeken maar volgens mij moet je je eerst registreren en dan aangeven op welke apparaten je het gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Met wat geluk komt morgen de UE46F8000, nu vraag ik me af wat de gangbare muurbeugels voor deze tv zijn. En loont het nog om deze op internet te bestellen of is er geen prijsverschil als je ze bji de MM haalt?

BvD!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
De beugel van de action van een tientje. Dezelfde als de samsung slim wall mount (2 schijven aan de muur, een staalkabel aan je tv, en klaar)

Mijn 55ES8000 en 46ES6570 hangen beide aan zo'n beugel, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Allshare is een proggie dat niet meer wordt ondersteund door Samsung. Ik gebruik nu Samsung Link,
Hey bedankt! Heb wat instructies opgezocht en dat ziet er goed uit! Ik ga er thuis maar eens mee aan de slag.

Nu ik toch als een smart tv-leek vragen aan het stellen ben hier en ik het niet op internet kon vinden..

Ik kan met mijn samsung afstandbediening maar 1 kanaal omhoog of omlaag zappen. Moet dan dus weer die upc AB pakken. Enig idee hoe dit aan te passen is? Wellicht iets doen waardoor die hele upc AB overgenomen wordt door de samsung AB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Ik kan met mijn samsung afstandbediening maar 1 kanaal omhoog of omlaag zappen. Moet dan dus weer die upc AB pakken. Enig idee hoe dit aan te passen is? Wellicht iets doen waardoor die hele upc AB overgenomen wordt door de samsung AB ?
[quote]

Ik heb zelf de Horizon van UPC, en bedien deze volledig met de afstandsbedieningen van de TV.
Gaat vrij eenvoudig, bij mij zit er een IR poort op de TV (bij jouw TV geloof ik ook...?).
Op de IR poort sluit je de bijgeleverde IR verlengkabel aan, en leg de zender bij de box.
hierna ga je naar via Source op de AB naar Bron , dan selecteren "universele AB".
Hier kun je de het product ingeven wat je wenst te bedienen.
In mijn geval dus de Horizon box (Samsung SMT-g7400XEN).
De AB van de box gebruik ik niet meer want alles is dan te bedienen via de Samsung AB,
opnemen,pauzeren,kanalen wisselen,etc. Het mooiste is dat de kast waarin de box
staat nu ook mooi dicht kan blijven, en omdat ik alle snoeren "door de muur" heb lopen,
zie ik alleen de TV en een kast eronder, wel zo prettig.
Dus kijk even of je een IR poort heb op je TV, en dan is het een fluitje van een cent.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:56:
[/quote]Ik kan met mijn samsung afstandbediening maar 1 kanaal omhoog of omlaag zappen. Moet dan dus weer die upc AB pakken. Enig idee hoe dit aan te passen is? Wellicht iets doen waardoor die hele upc AB overgenomen wordt door de samsung AB ?
[quote]

Ik heb zelf de Horizon van UPC, en bedien deze volledig met de afstandsbedieningen van de TV.
Gaat vrij eenvoudig, bij mij zit er een IR poort op de TV (bij jouw TV geloof ik ook...?).
Op de IR poort sluit je de bijgeleverde IR verlengkabel aan, en leg de zender bij de box.
hierna ga je naar via Source op de AB naar Bron , dan selecteren "universele AB".
Hier kun je de het product ingeven wat je wenst te bedienen.
In mijn geval dus de Horizon box (Samsung SMT-g7400XEN).
De AB van de box gebruik ik niet meer want alles is dan te bedienen via de Samsung AB,
opnemen,pauzeren,kanalen wisselen,etc. Het mooiste is dat de kast waarin de box
staat nu ook mooi dicht kan blijven, en omdat ik alle snoeren "door de muur" heb lopen,
zie ik alleen de TV en een kast eronder, wel zo prettig.
Dus kijk even of je een IR poort heb op je TV, en dan is het een fluitje van een cent.... :)
Ik krijg mijn Dreambox 800HD niet aan de gang, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:
[...]

heb mijn vu+ ultimo ook nog niet aan de praat....ben benieuwd naar of er mensen zijn die dat wel gelukt hebben....trouwens een nieuwe software update al binnen voor 55F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, hoe verwijder ik een op mijn USB HDD opgenomen programma?
Zal wel simpel zijn maar waarschijnlijk kijk ik er overheen......

Edit: gevonden..........

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:
[...]

Dreambox DM500HD wel aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3CPO schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:22:
[...]

Kan jij een korte uitleg geven hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3CPO schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:22:
[...]

Selecteer je tijdens het instellen van de AB bij service provider de provider van je cai aansluiting of de provider van je settopbox, bijvoorbeeld Dreammedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:12:
[...]

Selecteer je tijdens het instellen van de AB bij service provider de provider van je cai aansluiting of de provider van je settopbox, bijvoorbeeld Dreammedia?
zit even niet bij de tv ,
maar ipv provider 'canal digitaal' kies je overig en daarna kreeg je een lijst met fabrikanten
en koos ik Dream multimedia .

Indien je er niet uit komt zal ik morgen even voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die een toetsenbord (met ingebouwde muis) gebruikt voor de F7000 serie?
Lijkt me wel handig om een toetsenbord te gebruiken i.p.v. het virtuele toetsenbord van samsung,
vooral bij het vinden van Youtube filmkes. Heb mijn oog laten vallen op de Logitech K400 maar
ben er niet zeker van of dit gaat werken...of is er een mogelijkheid om dit via de smartphone te bedienen?
Kan wel YT fims afspelen vanaf de Galaxy S4 naar de TV, maar lijkt me handiger om dit direct vanaf de
TV te kunnen bedienen d.m.v. toetsenbord, ook voor FB en andersoort gerelateerde Apps waar een toetsenbord voor is vereist. Iemand ervaring of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:56:
Is er al iemand die een toetsenbord (met ingebouwde muis) gebruikt voor de F7000 serie?
Lijkt me wel handig om een toetsenbord te gebruiken i.p.v. het virtuele toetsenbord van samsung,
vooral bij het vinden van Youtube filmkes. Heb mijn oog laten vallen op de Logitech K400 maar
ben er niet zeker van of dit gaat werken...of is er een mogelijkheid om dit via de smartphone te bedienen?
Kan wel YT fims afspelen vanaf de Galaxy S4 naar de TV, maar lijkt me handiger om dit direct vanaf de
TV te kunnen bedienen d.m.v. toetsenbord, ook voor FB en andersoort gerelateerde Apps waar een toetsenbord voor is vereist. Iemand ervaring of tips?
Ik heb de Logitech K400 en die werkt prima hoor. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

TFDev schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:15:
De beugel van de action van een tientje. Dezelfde als de samsung slim wall mount (2 schijven aan de muur, een staalkabel aan je tv, en klaar)

Mijn 55ES8000 en 46ES6570 hangen beide aan zo'n beugel, perfect!
Zo'n dure tv en dan een beugel van een tientje, het voelt wat raar aan ;) Als ik op de website van Action kijk kan ik echter geen muurbeugel vinden, was het wellicht een tijdelijke actie?

Weinig reactie ook, heeft iedereen de tv op de voet staan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Nou kijk je stelt je vraag een beetje apart. Er is op google erg veel te vinden als je intypt 'muurbeugel 46 inch'.. Daarnaast zijn er veel verschillende soorten en maten beugels, je zal in je vraag moeten omschijven welke soort je zoekt. Moet de tv plat tegen de muur? Moet 'ie (zoals bij mij langs een schouw) dan heb je bijv. al een uitrek arm/ beugel nodig.
Dus kijk welke soort je nodig hebt, haal dan gewoon of die van de action, of een van Vogel's (een vd beste merken), kijk welke je mooi vind (thin lijn etc.) en check of deze jou 46inch kan dragen.

Als je weet welke type je wilt kan je internet afzoeken naar de beste prijs en vergelijken met bijv. MM.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

BillMcNeal schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:49:
Nou kijk je stelt je vraag een beetje apart.
Check! Hij moet zo plat mogelijk tegen de muur, zal in ieder geval vanmiddag eens langs de Action rijden (als het droog is :) )

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou maar eens goed rondkijken als ik jouw was, kan je een hoop geld besparen.
Ik had een ophangsysteem gekocht bij plattetv voor 79,- Euro (met staalkabeltje),
en slecht 14,5mm van de muur af. Paste net niet omdat ik mijn stopcontact achter
de TV heb. Na wat snuffelen op internet kwam ik dezelfde beugel tegen voor maar 14,95 :(
http://www.mijnelektronic...55-kg.html?source=beslist

TV zaken teren op de verkoop van accesoires en verzekeringen, dus let goed op....
Mijn TV hangt nu op mijn "oude" Vogels beugel naar tevredenheid.
Overigens....mocht je toch in een TV zaak kopen, vraag dan ff of je geld terug kijkt
als het niet past...PlatteTV doet alleen aan tegoedbonnen :'( die ik overigens vrolijk
in de winkel zelf aan een klant verkocht heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Qua mediaplayer gebruik ik Plex om mkv-bestanden van mijn NAS te spelen.

Om ondertiteling te laten werken, moet ik de SRT-bestanden uit de mkv-bestanden extracten. Hiervoor zijn tools te vinden op internet en is wel even werk.

het voordeel vind ik vooral dat je kan pauzeren en navigeren met de afstandsbediening van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 00:18
Hmm. De website van Samsung loopt achter qua software voor de F8000. Daar staat nog 1102.2 op, terwijl je via de online update van de tv versie 1103.5 krijgt aangeboden. Moeite waard om te installeren, al zeg ik het zelf. De veranderingen die ik heb geconstateerd zijn:

Betere witbalans
Over het algemeen beter beeld
Smarthub tabblad tv aanbevelingen werkt weer stukken beter/normaal
Spraakcommando's geoptimaliseerd, TV herkend nu meer tv kanalen door middel van spraak.
(Als je bijvoorbeeld zegt tegen de tv Veronica HD, gaat ie direct naar die zender, eerst was het alleen b.v. Veronica).

Heb zelf ook het idee dat het ARC issue nu ook opgelost is. Ik had met de Marantz sr7005 het probleem als ik alleen de Marantz aanzette en naar de tuner luisterde en daarna tv ging kijken had ik geen geluid. Sinds vanmorgen heeft het probleem zich niet meer voor gedaan. Moet het nog wat langer testen om het echt uit te sluiten. Houd jullie op de hoogte.

Edit: Helaas ARC issue is nog steeds niet opgelost. Ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat dit nog opgelost. Dat zei de technisch medewerker van Marantz ook al. Samsung schijnt een eigen draai aan ARC te geven (anynet) en dit resulteert dat er met meerdere merken (onkyo, denon) ook al issues zijn. Afwachten dus.

[ Voor 30% gewijzigd door blueface op 21-06-2013 21:24 . Reden: informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3CPO schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:19:
[...]

zit even niet bij de tv ,
maar ipv provider 'canal digitaal' kies je overig en daarna kreeg je een lijst met fabrikanten
en koos ik Dream multimedia .

Indien je er niet uit komt zal ik morgen even voor je kijken.
Thanks, heb het nu werkend, misschien nog een beetje fine tunen als dat mogelijk is, de AB reageerd niet goed/snel op het oog, geen idee of ik te ver weg zit of dat de oog in een andere positie moet liggen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
DeFeCt schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Zo'n dure tv en dan een beugel van een tientje, het voelt wat raar aan ;) Als ik op de website van Action kijk kan ik echter geen muurbeugel vinden, was het wellicht een tijdelijke actie?
Ligt gewoon in Action, hier lagen 10-tallen in de winkel, witte doos DK mount voor 9.95. Ziet er allemaal prima uit en werkt zoals het hoort.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wizzke [/quote]Ik heb de Logitech K400 en die werkt prima hoor.
[quote]

Werkt de K400 ook met YouTube?
Ik weet dat het (dure) Samsung toetsenbordje voor smart TV's niet werkt bij YouTube...
en dat is nu net waar ik hem wil voor gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:34:
@Wizzke [/quote]Ik heb de Logitech K400 en die werkt prima hoor.
[quote]

Werkt de K400 ook met YouTube?
Ik weet dat het (dure) Samsung toetsenbordje voor smart TV's niet werkt bij YouTube...
en dat is nu net waar ik hem wil voor gebruiken...
Youtube heeft dat uitgeschakeld.. Samsung kan daar niet aan doen.. maar om de een of andere reden is keyboard input binnen de youtube app niet mogelijk.. met welk toetsenbord dan ook.. 8)7

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abkoomen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2018
Wij hebben een F8000 staan, na wat geklooi met de NAS kan ik de bestanden daarvan afspelen middels Twonky. Maar op willekeurige momenten wordt het afspelen gestopt met een netwerk error.
De tv is bedraad aangesloten en voor zover ik kan zien kan ik verder geen instellingen wijzigen in de tv of in de twonky instellingen. Doe ik iets helemaal verkeerd of is er een beter alternatief voor twonky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Samsung UE75F6400 en de Samsung UE75F8000 Volgens mij heeft die laatste niks extras maar is wel flink duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:06
Als ik met mijn Samsung 46f8000 online naar updates ga zoeken komt deze firmware update niet naar voren. Wat kan ik doen om deze update ook te krijgen.
blueface schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:08:
Hmm. De website van Samsung loopt achter qua software voor de F8000. Daar staat nog 1102.2 op, terwijl je via de online update van de tv versie 1103.5 krijgt aangeboden. Moeite waard om te installeren, al zeg ik het zelf. De veranderingen die ik heb geconstateerd zijn:

Betere witbalans
Over het algemeen beter beeld
Smarthub tabblad tv aanbevelingen werkt weer stukken beter/normaal
Spraakcommando's geoptimaliseerd, TV herkend nu meer tv kanalen door middel van spraak.
(Als je bijvoorbeeld zegt tegen de tv Veronica HD, gaat ie direct naar die zender, eerst was het alleen b.v. Veronica).

Heb zelf ook het idee dat het ARC issue nu ook opgelost is. Ik had met de Marantz sr7005 het probleem als ik alleen de Marantz aanzette en naar de tuner luisterde en daarna tv ging kijken had ik geen geluid. Sinds vanmorgen heeft het probleem zich niet meer voor gedaan. Moet het nog wat langer testen om het echt uit te sluiten. Houd jullie op de hoogte.

Edit: Helaas ARC issue is nog steeds niet opgelost. Ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat dit nog opgelost. Dat zei de technisch medewerker van Marantz ook al. Samsung schijnt een eigen draai aan ARC te geven (anynet) en dit resulteert dat er met meerdere merken (onkyo, denon) ook al issues zijn. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruiken jullie als instelling voor Motion Plus?
Heb zelf nog wat last van na ijleffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:40:
Wat gebruiken jullie als instelling voor Motion Plus?
Heb zelf nog wat last van na ijleffect.
Ik behaal de beste resultaten op de stand helder/clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Egbert Jan schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:24:
Als ik met mijn Samsung 46f8000 online naar updates ga zoeken komt deze firmware update niet naar voren. Wat kan ik doen om deze update ook te krijgen.
[...]
Kreeg de update afgelopen donderdagavond aangeboden. Misschien is ie ondertussen weer ingetrokken. Heb het al eerder mee gemaakt. Blijf het ook vreemd vinden waarom ie niet op de website te verkrijgen is.

Ervaar je problemen met het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Na een paar dagen ben ik er achter waarom de update is ingetrokken. Waarvan ik eerst zei dat het ARC probleem minder was geworden is het dus juist erger geworden. Nu kan ik dus elke keer de stroom verbreken voordat ik tv wil kijken met het geluid van de Marantz. Het is dus duidelijk een firmware probleem!

Heb er echt spijt van dat ik firmware 1103.5 geïnstalleerd heb. Hopelijk snel een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

InfinityG35 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:46:
[...]

Ligt gewoon in Action, hier lagen 10-tallen in de winkel, witte doos DK mount voor 9.95. Ziet er allemaal prima uit en werkt zoals het hoort.
Ik heb hem gevonden en de tv hangt mooi aan de muur! Enige nadeel met deze mount is dat hij door de afstand van de bevestigingspunten niet recht tegen de muur hangt, maar iets naar voren helt, als je er haaks op kijkt ziet dat er niet zo mooi uit..

Iets anders, het valt me op dat de schroefjes er aan de achterkant niet overal netjes recht inzitten, 1tje zit er gewoon scheef in en steekt ook echt uit. Meer mensen die dit hebben? TV zit wel helemaal netjes in de folie en stickers dus hoop niet dat het om een refurb gaat...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:34:
Via Samsung Link kan ik nu wel alles weer vinden op mijn TV 46F7000.
Heb Link geinstalleerd en werkt idd prima. De bestanden (films) zijn te zien op mn tv en af te spelen. Echter, ik blijf het probleem van out of sync houden. Snap er niks van. Mijn internetsnelheid is 60Mb (te laag?).
Heb naast Link geprobeerd om Plex te installeren, na een hele middag is het me niet gelukt om een eigen server te starten (hij kon maar geen verbinding leggen), dus na veel agressie mee gestopt.
Daarna film op usb gezet maar was wederom out of sync..
Heb nu uit wanhoop net maar een hdmi kabel gehaald om een vaste verbinding tussen pc en tv aan te leggen, in de hoop dat dit het oplost. Het hele idee van een smart tv gaat wel een beetje verloren zo.. zucht. Mag toch hopen dat ik niet uiteindelijk iets van een mediaspeler moet gaan kopen.

Iemand nog ideeen waarom dit out of sync zich voordoet? Ik heb veel research gedaan maar kom er niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik heb een F6400 en in elke hoek een donkere vlek. Zal vast te maken hebben met de lichten die erachter zitten maar het is best hinderlijk als je een licht beeld hebt. Instellingen veranderen zoals achtergrondverlichting maakt nagenoeg geen verschil. Ik lees hier wel over donkere vlekken maar ik heb ze in elke hoek. Is dit normaal bij edge-lit televisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heb vandaag dus bevestigd gekregen dat firmware 1103.5 ingetrokken is vanwege een aantal bugs die er in zaten. Dit heeft een medewerker van Samsungworld bekend gemaakt.

Ik wil toch is jullie mening horen. De medewerker wil eigenlijk dat ik het toestel ter reparatie aanbied. Hij wil dan dat er een monteur thuis komt om te kijken waarom het geluid op de Marantz weg valt. Als dit niet door de tv komt, moet ik natuurlijk de portemonnee trekken. Voor de technische mensen onder ons de vraag, zou dit echt een hardware issue kunnen zijn?

Ik heb de technische dienst van Marantz al gesproken en die bevestigen dat het probleem bij meerdere Samsung tv's naar voren komt. Ook de receivers van merken als Onkyo en Denon hebben er last van, omdat Samsung een eigen draai aan ARC geeft (Anynet+).

Ik neem aan dat de technische adviseur weet waar hij over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

blueface schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:43:
Ik wil toch is jullie mening horen. De medewerker wil eigenlijk dat ik het toestel ter reparatie aanbied. Hij wil dan dat er een monteur thuis komt om te kijken waarom het geluid op de Marantz weg valt. Als dit niet door de tv komt, moet ik natuurlijk de portemonnee trekken. Voor de technische mensen onder ons de vraag, zou dit echt een hardware issue kunnen zijn?
Wanneer valt het geluid weg bij de Marantz? Kan kijken of ik dit kan reproduceren... ik heb trouwens een ander probleem met mijn Marantz, als ik het HDMI signaal door de versterker stuur krijg ik alleen een paars beeld te zien, dit was bij mijn Sharp tv ook al het geval en nu nog steeds dus daar verdenk ik toch echt de Marantz. Het stomme is dat het signaal van de HTPC, DVD en XBox er wel goed doorheen komen. Heb alle 4 de HDMI kanalen geprobeerd en op alle 4 hetzelfde resultaat. De input wordt geleverd door een Samsung HD tuner.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
DeFeCt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:47:
[...]

Wanneer valt het geluid weg bij de Marantz? Kan kijken of ik dit kan reproduceren... ik heb trouwens een ander probleem met mijn Marantz, als ik het HDMI signaal door de versterker stuur krijg ik alleen een paars beeld te zien, dit was bij mijn Sharp tv ook al het geval en nu nog steeds dus daar verdenk ik toch echt de Marantz. Het stomme is dat het signaal van de HTPC, DVD en XBox er wel goed doorheen komen. Heb alle 4 de HDMI kanalen geprobeerd en op alle 4 hetzelfde resultaat. De input wordt geleverd door een Samsung HD tuner.
De Marantz geeft geen geluid meer als ik een andere bron als tv(ARC) functie gebruik. Dus als ik bijvoorbeeld tuner of internet radio gebruik zonder de tv aan. Als ik daarna tv wil kijken starten zowel de tv als de Marantz op, maar geen geluid meer. Moet ik dus eerst de stekker van de tv eruit halen. Ik heb hiervoor een UE46D8000 gehad en die had het probleem niet. Het ligt dus duidelijk aan de tv. Volgens samsung moet je hdmi poort 3 gebruiken op de F8000. Die heb natuurlijk in gebruik. De rest van de apparaten die ik aan heb gesloten op de Marantz doen het verder wel goed. Dit zijn een xbox360 en een ps3. Die geven altijd beeld en geluid. Het is dus alleen het geluid van de tv tuner wat niet werkt na een bron te hebben beluisterd zonder de tv er bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Je zal het vast al geprobeerd hebben, maar misschien werkt het als je instelt dat apparaten via Anynet+ niet automatisch uitgaan? Systeem > Anynet+ > Automatisch uitschakelen > Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Dag Jongens, hier nog even een vraagje aangaande de ultra slim wallmount van de Action (de goedkope kopie van samsung). Ik heb een UE40F6500 en kom nu tot de ontdekking dat de wallmount eigenlijk bedoelt is voor grotere tv's heb ik het idee. De kabel is langer dan de VESA ophangpunten achterop (gok 200x200, nu op werk nog niet opgemeten). De kabel komt zelfs boven de tv uit nu de tv los staat.
Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/0/AAB8zWw2--ANWqqCWfohZout3y0_JpryQe9dJnomwGY_Kg/12/3457816/jpeg/1024x768/3/1372165200/0/2/Photo%2024-06-13%2022%2039%2030.jpg/FTRxM2q5TRD_5vKAbO4MdYCpOGORXzrj_TozT0LkXCY

Nou was mijn idee om de muur schijven dan gewoon breder dan de VESA punten vast te zetten zoals dit (onderste ipv bovenste):
Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/0/AADX83Pg7k6-MKrFXNiVM5gZKJ46ML4GPRJa2E30iSsHbw/12/3457816/jpeg/1024x768/3/1372165200/0/2/Photo%2025-06-13%2010%2049%2019.jpg/Y044VDRuy_HEb8grqOv4Dz3rs78fmtNNLib5Weu3qCA

Maar ik vraag me af, is dat handig? Al dan niet uberhaupt wel haalbaar ivm het haken achter de schijven?

Los daarvan zal ik ook nog langere bouten en spacers nodig hebben want kabels passen er anders niet achter. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Boeiend schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:13:
Dag Jongens, hier nog even een vraagje aangaande de ultra slim wallmount van de Action (de goedkope kopie van samsung). Ik heb een UE40F6500 en kom nu tot de ontdekking dat de wallmount eigenlijk bedoelt is voor grotere tv's heb ik het idee. De kabel is langer dan de VESA ophangpunten achterop (gok 200x200, nu op werk nog niet opgemeten). De kabel komt zelfs boven de tv uit nu de tv los staat.
40"is inderdaad VESA200. En de wallmount is VESA400, voor de F is dat vanaf 46".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DyStiC schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:25:
[...]

40"is inderdaad VESA200. En de wallmount is VESA400, voor de F is dat vanaf 46".
Ook op de 46" hangt het zo, weet ik uit ervaring... echter zitten daar de bevestingspunten lager waardoor de kabel niet boven de tv uitkomt. Zoals je het hebt getekend moet het volgens mij gaan werken. Of het handig is weet ik niet, wellicht dat het ophangen iets lastiger gaat.

Flickr

Pagina: 1 ... 3 ... 44 Laatste