Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
coazter schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:14:
Je zal het vast al geprobeerd hebben, maar misschien werkt het als je instelt dat apparaten via Anynet+ niet automatisch uitgaan? Systeem > Anynet+ > Automatisch uitschakelen > Nee
Heb ik net even geprobeerd. Jammer maar helaas. Probleem blijft. Nog even ter extra informatie:

Als ik de wel aan heb staan met gebruik van de tuner of internet radio blijft het gewoon functioneren. Gebeurd enkel een keer dat ie dan daarna niet goed pakt. Iemand nog Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
DeFeCt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Ook op de 46" hangt het zo, weet ik uit ervaring... echter zitten daar de bevestingspunten lager waardoor de kabel niet boven de tv uitkomt. Zoals je het hebt getekend moet het volgens mij gaan werken. Of het handig is weet ik niet, wellicht dat het ophangen iets lastiger gaat.
Hij hangt, was idd wel ietwat lastig, sowieso 2 man nodig. Heb nu de muurschijven op ~21 cm uitelkaar geplaatst, aanhaken vereist voldoende ruimte om de tv heen om hem schuin hier overheen te hangen. Ivm optical cable ook 5 cm (ivm de mee geleverde 3 cm) bouten gebruikt. gevolg is wel dat hij nu voorover helt. Valt denk ik nog wel op te lossen door onderste bevestiging nog verder te verdikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik krijg het niet voor elkaar te updaten via USB. Firmware gedownload (1012), uitgepakt, de map op geformatteerde stick gezet (niet in een andere map uiteraard) en de stick erin (alle poorten geprobeerd). Ik krijg dan een scherm waarmee je foto's/video's kan bekijken maar dat werkt natuurlijk niet, de image kan niet in dit scherm worden geopend. De stick wordt wel gewoon herkend en het updatebestand is gewoon zichtbaar. Ook de tv uit, stick erin, tv aan werkt niet. Ik krijg alleen maar het 'foto en video's afspelen' menu. Via het update-scherm kan je alleen maar online zoeken (daar wordt versie 1012) niet gevonden. Ik heb momenteel firmware versie 1011 en hoop dat de nieuwe versie wel Youtube filmpjes afspeelt. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Hoe hebben jullie dit gedaan?
[quote]

Gewoon via Internet.
Mijn F7000 heeft zichzelf ge-update naar V.1103 waarmee het Youtube probleem is opgelost.
Je kunt op de TV toch gewoon zoeken naar updates?
Mij werd door Samsung toen afgeraden om de nieuwste software via hun site te downen
omdat deze nog buggy was, en het menu zou verklooien. Hun advies was gewoon wachten
totdat de software beschikbaar kwam via het TV menu. Bij mij sinds vorige week,
en werkt gewoon zoals het zou moeten, dus probeer het via je TV.
De discussie waarom wel via hun site (USB en buggy), en pas later via TV update kan
ik ook geen goeie van maken..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:26:
Je kunt op de TV toch gewoon zoeken naar updates?
Ik heb momenteel versie 1011 maar online wordt er geen update gevonden, terwijl 1012 al bijna 2 maanden beschikbaar is op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 12:34
Momenteel heb ik een probleem met mijn 55F7000, paar dagen geleden kreeg ik ook de melding dat er een nieuwe FW update was, de tv is nu geupdate naar versie 1103.
Verder leek alles goed te functioneren na deze update.

Nu heb ik alleen elke keer als ik de tv uit zet een popup met de melding dat de nieuwe camera FW geinstalleerd word, alleen de volgende keer als ik de tv uit zet komt deze melding weer naar voren.
Hij springt ook van 10% ineens naar 100%

Is er een manier om de update handmatig terug te zetten, ofwel de oude FW weer te installeren?
Op de samsung website staat namelijk wel de oude 1102.2 FW maar deze kan ik niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Equazor_ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:19:
Momenteel heb ik een probleem met mijn 55F7000, paar dagen geleden kreeg ik ook de melding dat er een nieuwe FW update was, de tv is nu geupdate naar versie 1103.
Verder leek alles goed te functioneren na deze update.

Nu heb ik alleen elke keer als ik de tv uit zet een popup met de melding dat de nieuwe camera FW geinstalleerd word, alleen de volgende keer als ik de tv uit zet komt deze melding weer naar voren.
Hij springt ook van 10% ineens naar 100%

Is er een manier om de update handmatig terug te zetten, ofwel de oude FW weer te installeren?
Op de samsung website staat namelijk wel de oude 1102.2 FW maar deze kan ik niet installeren.
Oude firmware terug zetten, was het maar waar. Het gaat je niet lukken zonder legale handelingen. Had wel eens gelezen voor een ouder model dat er je een oude firmware kon installeren, maar dan moest je echt in het servicemenu in de hotel option mode gaan klooien en dan had je ook nog een risico dat het een mooie baksteen werd. Gewoon afwachten tot de volgende firmware versie en hopelijk komt deze snel. Wordt helemaal geirriteerd van dit toestel. Heb zelf een F8000. Stomste fout die ik ooit heb gemaakt op mijn D8000 hierop in te ruilen. Dure les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:09
blueface schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Oude firmware terug zetten, was het maar waar. Het gaat je niet lukken zonder legale handelingen. Had wel eens gelezen voor een ouder model dat er je een oude firmware kon installeren, maar dan moest je echt in het servicemenu in de hotel option mode gaan klooien en dan had je ook nog een risico dat het een mooie baksteen werd. Gewoon afwachten tot de volgende firmware versie en hopelijk komt deze snel. Wordt helemaal geirriteerd van dit toestel. Heb zelf een F8000. Stomste fout die ik ooit heb gemaakt op mijn D8000 hierop in te ruilen. Dure les.
Wij hebben vorige week blikseminslag gehad..alle apparatuur stuk waaronder de nieuwe F8000. Ik denk dat ik van het verzekeringsgeld maar een Sony KDL46W905 koop; die F8000 is me totaal niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Sinds 1 week in bezit van de ue46F7000 en het is een prachtig toestel met excellent beeld.
Ik heb op mijn pc enkele Blu-ray 3d films staan in .iso formaat.
Hoe kan ik die streamen naar de TV zodat ik die daar in 3D kan bekijken.
Beschik over Plex, Wild Media Service, Twonky.
Kan ik überhaupt wel films in 3d direct uit een .iso afspelen?
Of anders omzetten naar 3d mkv? En speelt de tv deze dan ook in 3d af?
Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 28-06-2013 18:52 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekke vraag; als ik wat opneem op een externe HDD met mijn 55F8000, word de opgenomen programma's na een aantal dagen automatisch gewist dan?
Ik had er meerdere opgenomen programma's opstaan, wil nu wat gaan kijk en zie dat er nog maar 3 programma's opstaan, iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGrant
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 09:47
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:56:
Gekke vraag; als ik wat opneem op een externe HDD met mijn 55F8000, word de opgenomen programma's na een aantal dagen automatisch gewist dan?
Ik had er meerdere opgenomen programma's opstaan, wil nu wat gaan kijk en zie dat er nog maar 3 programma's opstaan, iemand enig idee hoe dat kan?
De TV maakt zelf mappen aan per maand (wat je overigens wel kunt wijzigen). Dus misschien andere maand uitkiezen.

Ook zijn er twee manieren om de opgenomen bestanden te benaderen: schemamanager (via menu, zenders) en SmartHub. De schemamanager laat ook niet alle bestanden zien, dus je kunt beter de SmartHub gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
  • Laatst online: 06-05-2021
Mannen,

ik heb nu zo een week of 3 de F8000. Toen ik de setup van mijn tv voltooide had ik geen kabel of niets. (Hij stond in een andere kamer) nu heb ik een kabel met een Ci+ module erin. (Ziggo) maar als ik in het menu Op tv een zender aan klik gaat hij naar HDMI-1(de tijden en programmas kloppen wel).Ik heb al geprobeerd om die op kabel te zetten. Dan staat er TV (ziggo) alleen dan laad hij niets, ik krijg alleen lege vakjes. Hoe krijg ik dit nu kloppend? Dit is mijn eerste smart tv en snap er nog niet erg veel van dus het is lastig uitleggen voor me.

Ik zou het graag willen hebben dat als ik een programma kies, zeg rtl-5, dat hij dan op de input van de ci+ module naar de zender waar rtl-5 zit gaat, en niet naar hdmi-1. In de winkel vertelde ze me dat ik dan anynet uit moet zetten, deze staat uit.

Vriendelijke groeten, ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
r.verbeek schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:47:
Mannen,

ik heb nu zo een week of 3 de F8000. Toen ik de setup van mijn tv voltooide had ik geen kabel of niets. (Hij stond in een andere kamer) nu heb ik een kabel met een Ci+ module erin. (Ziggo) maar als ik in het menu Op tv een zender aan klik gaat hij naar HDMI-1(de tijden en programmas kloppen wel).Ik heb al geprobeerd om die op kabel te zetten. Dan staat er TV (ziggo) alleen dan laad hij niets, ik krijg alleen lege vakjes. Hoe krijg ik dit nu kloppend? Dit is mijn eerste smart tv en snap er nog niet erg veel van dus het is lastig uitleggen voor me.

Ik zou het graag willen hebben dat als ik een programma kies, zeg rtl-5, dat hij dan op de input van de ci+ module naar de zender waar rtl-5 zit gaat, en niet naar hdmi-1. In de winkel vertelde ze me dat ik dan anynet uit moet zetten, deze staat uit.

Ik denk dat het makkelijkste voor jou het volgende is:

Druk op menu op de afstandsbediening en ga met de pijltjes toetsen naar systeem. Klik dit aan en kies daarna voor her installeren. De tv zal weer alles opnieuw doorlopen zoals je de eerste keer deed toen je het toestel kocht. Voordat je gaat her installeren, haal eerst de ci+ module uit het toestel. Loop nu de installatie door. Als je alles hebt ingesteld, kun je de module weer in de tv steken. De smarthub tv-informatie(die lege vakjes) worden gevuld zodra je het toestel aansluit op internet. Dit kan via een lan kabel of via wifi..

Anynet staat hier helemaal los van.

Na het plaatsen van de ci+ module kan het zijn dat het een paar minuten duurt voordat je beeld krijgt op de kanalen (authenticatie proces). Hier krijg je ook een melding van in beeld. Mocht je deze melding niet krijgen, kijk dan of je de kaart er goed in de ci+ module hebt zitten(omdraaien). Veel succes!

Mocht je verder nog vragen help ik je graag.

[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 29-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
Bedankt voor uw reactie. Maar moet ik dan als kanaalbron stettopbox pakken, en als bron hdmi-1? Daar staat hij namenlijk al op.

Groetjes, ron.

EDIT:
Ik heb besloten om antenne te selecteren. Er kwam geen optie meer om bron te selecteren toen ik dat deed. Ik heb al mijn kanalen terug, ook die van de ci+ module. Maar al die vakjes zijn nogsteeds leeg. Als provider heb ik ziggo geselecteerd. En ja, ik heb wel internet verbinding via WiFi.

Enig idee?

Groetjes ron.

[ Voor 54% gewijzigd door r.verbeek op 29-06-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
r.verbeek schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:24:
Bedankt voor uw reactie. Maar moet ik dan als kanaalbron stettopbox pakken, en als bron hdmi-1? Daar staat hij namenlijk al op.

Groetjes, ron.

EDIT:
Ik heb besloten om antenne te selecteren. Er kwam geen optie meer om bron te selecteren toen ik dat deed. Ik heb al mijn kanalen terug, ook die van de ci+ module. Maar al die vakjes zijn nogsteeds leeg. Als provider heb ik ziggo geselecteerd. En ja, ik heb wel internet verbinding via WiFi.

Enig idee?

Groetjes ron.
Antenne is inderdaad de goede keus. Moest je een postcode opgeven en je provider selecteren tijdens het installatie proces? Als je dit niet hebt ingevuld kun je dit als nog doen door de smart hub te resetten. Dit doe je door onder smart -functies te selecteren en dan smart hub resetten te selecteren. Als het daarna nog niet werkt zou je echt een fabrieksreset uit te voeren. Dit doe je door onder menu ondersteuning, zelfdiagnose en dan resetten te kiezen. Voor als code 0000 in. Voor je dit doet, haal eerst weer de ci+ module er weer uit en doe deze er pas weer in als alles weer ingesteld is. Ik heb zelf UPC als provider. Neem aan dat het voor ziggo hetzelfde is. Ik hoor wel of het lukt.

Dan nog iets. Je hoeft hier niet te groeten te doen. Dit doen we standaard als tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
blueface schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:59:
[...]

Antenne is inderdaad de goede keus. Moest je een postcode opgeven en je provider selecteren tijdens het installatie proces? Als je dit niet hebt ingevuld kun je dit als nog doen door de smart hub te resetten. Dit doe je door onder smart -functies te selecteren en dan smart hub resetten te selecteren. Als het daarna nog niet werkt zou je echt een fabrieksreset uit te voeren. Dit doe je door onder menu ondersteuning, zelfdiagnose en dan resetten te kiezen. Voor als code 0000 in. Voor je dit doet, haal eerst weer de ci+ module er weer uit en doe deze er pas weer in als alles weer ingesteld is. Ik heb zelf UPC als provider. Neem aan dat het voor ziggo hetzelfde is. Ik hoor wel of het lukt.

Dan nog iets. Je hoeft hier niet te groeten te doen. Dit doen we standaard als tweakers.
Allereerst bedankt met de hulp zo ver.

Ik.moest inderdaat mijn postcode en provider opgeven. Dit heb ik ook.gedaan. maar helaas het heeft vooralsnog niets geholpen. Ik doe nu een fabrieks reset. Je hoort me zo weer.

Ps. Ik doe de groetjes omdat ik dat netjes vind, omdat ik op internet zit betekend dat niet dat je al je sociale vaardigheden de deur uit moet gooien..

Dus hier komt ie,

Groetjes ron.

EDIT:

Zojuist factory reset gedaan, helaas heeft dit niets geholpen. Al de vierkantjes met zenders erin blijven leeg. Mijn Ci+ module doet het wel weer gewoon. Tevens staat er als provider zigho aan gegeven en de input staat op tv. Het rare is, dat toen ik ging kijken of hij het deed ik heel even alle vakjes gevuld had. Maar dit kleine sucxes mocht niet lang duren. Alles is gewoon weer leeg. Ik krijg het idee dat het aan mijn netwerk instellingen zou moeten liggen. Aangezien hij andere providers ook niet laad. De tv gids laat trouwens wel zo als het hoort.

Nu moet ik dus die vakjes in het "op tv" scherm gevuld zien te krijgen, ik heb ziggo.. iemand enig idee?

Groetjes, ron!

[ Voor 20% gewijzigd door r.verbeek op 29-06-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
r.verbeek schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:36:
[...]

Ik.moest inderdaat mijn postcode en provider opgeven. Dit heb ik ook.gedaan. maar helaas het heeft vooralsnog niets geholpen. Ik doe nu een fabrieks reset. Je hoort me zo weer.

Ps. Ik doe de groetjes omdat ik dat netjes vind, omdat ik op internet zit betekend dat niet dat je al je sociale vaardigheden de deur uit moet gooien..

Dus hier komt ie,

Groetjes ron.

EDIT:

Zojuist factory reset gedaan, helaas heeft dit niets geholpen. Al de vierkantjes met zenders erin blijven leeg. Mijn Ci+ module doet het wel weer gewoon. Tevens staat er als provider zigho aan gegeven en de input staat op tv. Het rare is, dat toen ik ging kijken of hij het deed ik heel even alle vakjes gevuld had. Maar dit kleine sucxes mocht niet lang duren. Alles is gewoon weer leeg. Ik krijg het idee dat het aan mijn netwerk instellingen zou moeten liggen. Aangezien hij andere providers ook niet laad. De tv gids laat trouwens wel zo als het hoort.

Nu moet ik dus die vakjes in het "op tv" scherm gevuld zien te krijgen, ik heb ziggo.. iemand enig idee?

Groetjes, ron!
Je hebt dus wel alle kanalen, je kunt in ieder geval tv kijken. Waarom de vakjes leeg blijven weet ik ook niet. Heb je al geprobeerd om het toestel weer uit en aan te zetten? Anders even een minuutje de stroom eraf.

De tv gids wordt door je provider aangeboden.
De vakjes die je programma's aanbevelen worden je via internet aangeboden.

Heb wel meer gehoord dat het niet bij iedereen werkt. Hoe en waarom durf ik je ook niet te zeggen.
Ik hoop dat je het aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb na lang zoeken gekozen voor de 55f7000. Bij plasmavisie kost dit apparaat bijna 2k, maar bij een saturn of een bc. Is dat 2600 euro. Hoe komt dat prijsverschil zo groot?

Ik heb gebeld met Xxl store waar zij zeggen dat er bij de f series geen sprake is van een Nederlands of buitenlands model. Dat onderscheid wordt niet gemaakt. Dus alle ci modules moeten werken en er is geen verschil in de smart hun. Daarnaast komt er gewoon een monteur aan huis als er wat met de tv is. Deze service verwacht ik eigenlijk eerder gezegd bij een saturn of bcc dan bij een prijsvechter, omdat laatstgenoemde hun tv's mogelijk uit het buitenland haalt. Echter, hoe zit 't dan met de garantie?

Ik twijfel nog even om bij zo'n prijsvechter mijn tv te kopen of dat ik dat beter bij de saturn kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Younes op 29-06-2013 23:28 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Younes schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:26:
Ik heb na lang zoeken gekozen voor de 55f7000. Bij plasmavisie kost dit apparaat bijna 2k, maar bij een saturn of een bc. Is dat 2600 euro. Hoe komt dat prijsverschil zo groot?

Ik heb gebeld met Xxl store waar zij zeggen dat er bij de f series geen sprake is van een Nederlands of buitenlands model. Dat onderscheid wordt niet gemaakt. Dus alle ci modules moeten werken en er is geen verschil in de smart hun. Daarnaast komt er gewoon een monteur aan huis als er wat met de tv is. Deze service verwacht ik eigenlijk eerder gezegd bij een saturn of bcc dan bij een prijsvechter, omdat laatstgenoemde hun tv's mogelijk uit het buitenland haalt. Echter, hoe zit 't dan met de garantie?

Ik twijfel nog even om bij zo'n prijsvechter mijn tv te kopen of dat ik dat beter bij de saturn kan doen?
Als zo'n bedrijf zegt dat er geen verschil is bij de f series, zou ik er geen eens kopen. Je zult gewoon garantie krijgen vermoed ik. Ze kunnen het service menu wel aanpassen dat het een Nederlands toestel wordt. Normaal werkt een ci+ module niet in een buitenlands model, tenzij het aangepast is. Het serienummer aan de achterzijde van de tv liegt niet. Als de monteur er achter komt dat er gerotzooid is in het service menu, kun je garantie sowieso vergeten. De ene monteur doet moeilijker dan de andere. Als je zekerheid wil zou ik de tv bij saturn kopen. Valt nog wel wat van de prijs af te praten denk ik zo. Je herkent een Nederlands model aan het typenummer dat eindigt met slxxn. Buitenlandse modellen eindigen vaak met een h of zg.

[ Voor 3% gewijzigd door blueface op 30-06-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Ik twijfel nog even om bij zo'n prijsvechter mijn tv te kopen of dat ik dat beter bij de saturn kan doen?
[quote]

Ik begrijp je twijfel, en BlueFace heeft gelijk.
Samsung kan moeilijk doen als ze zien dat het een buitenlands model betreft.
Persoonlijk zou ik nog even verder zoeken dan Saturn, 2600,- is wel een beetje teveel.
Als ik jouw was zou ik eens een mailtje wagen naar PlatteTV.
Ik heb toen ook geschermd met het argument dat de TV bij Plasmavisie 400,- E goedkoper was,
en kreeg na wat mailtjes over : buitenlands model en garantie, een mooi aanbod.
De 46F7000 met 500,- Euro korting en 150,- Euro Cashback en
een gratis Evolution Kit in 2014. Dat scheelde dus 650,- Euro op de nieuwprijs en 250,- minder dan bij Plasmavisie, en een NL model! Dus volledige garantie. Een beetje heen en weer mailen kan je een hoop
op verdienen.... :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat men wat hoorde over de Euro Cashback en
een gratis Evolution Kit in 2014???
heb sinds 4 weken geleden opgestuurd, heb nog niks vernomen???
alvast bedankt voor jullie reacties 's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:24:
weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat men wat hoorde over de Euro Cashback en
een gratis Evolution Kit in 2014???
heb sinds 4 weken geleden opgestuurd, heb nog niks vernomen???
alvast bedankt voor jullie reacties 's
Heb het toestel op 1 mei gekocht en heb 23 juni de voucher van de evolution kit binnen gehad. Duurt dus aardig lang. Nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,,,bedankt voor je snelle antwoord,blueface,,,
zal maar rustig afwachten,,:)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
Een vraagje.
Afgelopen week heb ik de 46F7000 gekocht in combinatie met de JBL sb400 soundbar.

Mijn decoder en mediacenter sluit ik aan op de soundbar middels HDMI. De soundbar sluit ik vervolgens aan op de tv middels HDMI ARC. Het geluid komt nu uit de soundbar als ik tv kijken of een film stream. Dit werkt dus perfect.

Echter als ik naar de smarthub ga en youtube filmpjes kijk of spotify gebruik gaat dit geluid over de speakers van de tv ipv de soundbar. De geluidsoutput van de tv zelf gaat dus niet over de HDMI ARC naar de soundbar.

Klopt dit technisch? Of zou de geluidsoutput van de tv ook over HDMI ARC moeten gaan.
Als 'oplossing' zou ik de tv weer via een optische kabel met de soundbar kunnen verbinden en zodra ik naar de smarthub ga de source op de soundbar omschakelen naar optisch. Maarja dit is nogal omslachtig plus dat de geluidskwaliteit van de optische kabel aanzienlijk minder tenopzichte van HDMI.

Dit is dus eigenlijk geen optie voor mij. Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat ik zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:09
r.verbeek schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:36:
[...]

Dus hier komt ie,

Groetjes ron.

EDIT:

Groetjes, ron!
Ik heb precies het zelfde probleem (gehad). Mijn TV is nu stuk door de bliksem. Kun je eens kijken welke firmware er op je TV staat ik had toen de nieuwste er op namelijk de 1102.2 en toen kreeg ik dat probleem met de lege vakjes. Is ook niet op te lossen alleen wachten op een nieuwe firmware waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wie heeft er een 'Europees' model gekocht van de F serie? Hoe bevalt dat en waar heb je die gekocht? Ben je nog iets van hinder tegengekomen, omdat jouw TV een Europees model is? Had je achteraf liever een NL model gekocht?

Wat is het verschil tussen een Europees en een NL model?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

wilbair schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:53:
Een vraagje.
Afgelopen week heb ik de 46F7000 gekocht in combinatie met de JBL sb400 soundbar.

Mijn decoder en mediacenter sluit ik aan op de soundbar middels HDMI. De soundbar sluit ik vervolgens aan op de tv middels HDMI ARC. Het geluid komt nu uit de soundbar als ik tv kijken of een film stream. Dit werkt dus perfect.

Echter als ik naar de smarthub ga en youtube filmpjes kijk of spotify gebruik gaat dit geluid over de speakers van de tv ipv de soundbar. De geluidsoutput van de tv zelf gaat dus niet over de HDMI ARC naar de soundbar.
Ff voor de zekerheid, je hebt in het menu wel bij Luidsprekerinstellingen aangegeven de Ext. Luidspreker te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
DyStiC schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:12:
[...]

Ff voor de zekerheid, je hebt in het menu wel bij Luidsprekerinstellingen aangegeven de Ext. Luidspreker te gebruiken?
Ik heb een ander probleem met mijn UE40F6500, ook iets wat binnen Smarthub niet functioneert. Dat is bij mij de volume controle van mijn luidsprekers (via de IR-zender) terwijl ik in Plex zit, dit werkt wel gewoon bij tv zenders of hdmi (het volume van mijn logitech set aanpassen met de tv remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik ben nog steeds aan het rondneuzen en proberen de werkelijkheid te achterhalen rondom de beter geprijsde 55F7000 bij de prijsvechters. Ik heb een niet al te technische medewerker van Samsung aan de lijn gehad die zegt dat een Europees model ook gewoon werkt in NL, maar dat je eventueel ondersteuningsproblemen zou kunnen krijgen bij toestellen die niet NL zijn. De zelfde service wordt geleverd bij een defect aan het toestel, alleen niet op de software, aldus de Samsung medewerker.

Onderstaand is een reactie op dezelfde vraag, maar dan aan zo'n prijsvechter. Naam is niet belangrijk denk ik:

--------
Eindigen op N-P-H-G-L-S maakt inderdaad helemaal niets uit……….!!!

Deze tv wordt ingekocht via de Samsung Europe distributeur.
Al onze toestellen zijn voorzien van de Nederlandse SXXN software geschikt voor digitale tv via een CI+-module van Ziggo en UPC en Canal Digitaal en alle andere providers.

Al onze toestellen worden dus geleverd met dezelfde software als Samsung Benelux ze levert. Dus ook met de Nederlandse Apps en digitale NL-handleiding.

Dus identieke toestellen, geen enkel verschil en met 2 jaar garantie.
--------

Prijsvechter beweert dat er geen enkel verschil is. Samsung zegt dat er geen ondersteuning op software is bij problemen en hier op tweakers wordt dat verschil als een negatief punt gezien.

Ik kan ruim 700 euro besparen, maar geen ondersteuning krijgen op software dus? Software lijkt me niet zo'n probleem, want er komt regelmatig een nieuwe firmware uit.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
  • Laatst online: 03-01-2023
DyStiC schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:12:
[...]

Ja ik heb wel aangegeven om Ext. Luidspreker te gebruiken. Maar dan krijg ik helemaal geen geluid ook niet uit de tv.
Iemadn nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Ik heb precies het zelfde probleem (gehad). Mijn TV is nu stuk door de bliksem. Kun je eens kijken welke firmware er op je TV staat ik had toen de nieuwste er op namelijk de 1102.2 en toen kreeg ik dat probleem met de lege vakjes. Is ook niet op te lossen alleen wachten op een nieuwe firmware waarschijnlijk.
Ik heb dit ook (F7000 46 inch) nadat ik de update naar 1102.2 had uitgevoerd en ik heb ook Ziggo. Wachten op de nieuwe firmware update lijkt de enige optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Younes schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:54:

Onderstaand is een reactie op dezelfde vraag, maar dan aan zo'n prijsvechter. Naam is niet belangrijk denk ik:

--------
Eindigen op N-P-H-G-L-S maakt inderdaad helemaal niets uit……….!!!

Deze tv wordt ingekocht via de Samsung Europe distributeur.
Al onze toestellen zijn voorzien van de Nederlandse SXXN software geschikt voor digitale tv via een CI+-module van Ziggo en UPC en Canal Digitaal en alle andere providers.

Al onze toestellen worden dus geleverd met dezelfde software als Samsung Benelux ze levert. Dus ook met de Nederlandse Apps en digitale NL-handleiding.

Dus identieke toestellen, geen enkel verschil en met 2 jaar garantie.
--------

Prijsvechter beweert dat er geen enkel verschil is. Samsung zegt dat er geen ondersteuning op software is bij problemen en hier op tweakers wordt dat verschil als een negatief punt gezien.

Ik kan ruim 700 euro besparen, maar geen ondersteuning krijgen op software dus? Software lijkt me niet zo'n probleem, want er komt regelmatig een nieuwe firmware uit.
De vraag die bij mij kriebelt is hoe flashen hun die tv?
Gaan ze echt alle TV's uitpakken en aansluiten en flashen.
Of is het gewoon zo dat je zelf nieuwe firmware flasht bij je thuis online.
En het flash verhaaltje van de shop klets is en EU software is ipv Benelux.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 12:34
Ik heb vernomen van plasmavisie dat hun de F7000 serie gewoon geleverd krijgen met NL firmware, ze flashen zelf dus niks.

Ik heb zelf de 55F7000 besteld en uit de doos werkt alles gewoon NL apps/taal etc.
Er komt dus niemand bij je thuis om de tv bv te flashen.

Het enige wat ik kan ontdekken bij de bekende prijsvechters:
Je komt niet in aanmerking voor samsung cashback aktie of de gratis evolution KIT.

[ Voor 58% gewijzigd door Equazor_ op 02-07-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
art-core schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:58:
[...]

Ik heb dit ook (F7000 46 inch) nadat ik de update naar 1102.2 had uitgevoerd en ik heb ook Ziggo. Wachten op de nieuwe firmware update lijkt de enige optie...
Heb zojuist met samsung gebeld. Hun zijden dat het bij hun bekend is. Mijn firmware versie is 1103. Samsung doet hun best, en ze hopen dat het met de vokgende update gemaakt is. Eventjes wachten dus.

Die meneer kon geen datum geven wanneer de update zou komen, hij rade wel aan om deze of volgende week nog even te kijken voor een nieuwere versie.

Jullie horen me weer als hij het doet!

Groetjes, ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 14:09
Ik heb zelf een 55F8000 en heb deze op mijn htpc aangesloten. (HDMI1)
Het geluid gaat via een optical (toslink) kabel van mijn htpc naar de 'versterker' (logitech Z5400).

Dit werkt allemaal prima, alleen bemerk ik wel dat de audio een aantal ms (150~175ms) sneller is dan het beeld.

In mediasoftware XBMC kan ik dit gemakkelijk compenseren, maar bij het bekijken van filmpjes op internet of in andere omgevingen valt dit een beetje op.

Wat is de beste manier om dit probleem aan te pakken, binnen Windows (7) zelf ?
Is er een algehele windows audio vertrager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frisian_Heretic schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:52:
Ik heb zelf een 55F8000 en heb deze op mijn htpc aangesloten. (HDMI1)
Het geluid gaat via een optical (toslink) kabel van mijn htpc naar de 'versterker' (logitech Z5400).

Dit werkt allemaal prima, alleen bemerk ik wel dat de audio een aantal ms (150~175ms) sneller is dan het beeld.

In mediasoftware XBMC kan ik dit gemakkelijk compenseren, maar bij het bekijken van filmpjes op internet of in andere omgevingen valt dit een beetje op.

Wat is de beste manier om dit probleem aan te pakken, binnen Windows (7) zelf ?
Is er een algehele windows audio vertrager?
De optische uitgang van je TV naar je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonn0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:19
sonn0 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:07:
[...]

Ik heb met mijn F6510 ditzelfde probleem in 2 hoeken, contact gehad met Samsung en hun waren hier duidelijk in. Dit hoort niet dus terug naar de retailer gaan of een monteur langslaten komen. Je kan trouwens met een simpele check kijken of het aan het toestel zelf ligt of aan de instellingen. Ga via je menu -> systeem -> systeem test (of iets in die trant), er komen dan 3 afbeeldingen voorbij. Als het probleem bij deze afbeeldingen te zien is, ligt het aan de tv.

Ik ga zo richting de retailer om hem om te ruilen(zit nog binnen de 14 dagen). Ik zal vanmiddag mijn bevindingen plaatsen.
Vandaag een nieuw exemplaar opgehaald (was niet meer op voorrad) en deze heeft het niet.Omruilen heeft voor mij dus effect gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:09:
[...]

De optische uitgang van je TV naar je versterker?
Nee de optische uitgang van de geluidskaart (op moederbord) naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 22:43
Ik heb een Samsung 55F6400 (valt me niks tegen voor die prijs trouwens), en wil hier een CI+ Module van Ziggo in stoppen. Op sommige websites staat de de F6400 Ziggo gecertificeerd is, maar op de site van Ziggo staat hij er niet tussen, geen enkel 2013 model trouwens.

Moet ik een digitale HD ontvanger kopen of werkt de CI+ gewoon bij mensen hier die ook Ziggo en een 2013 Samsung hebben? Meer specifiek trouwens: pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion) . Op de website van Foka staat dat hij niet geschikt is voor de 2013 modellen, maar in de reacties staat iemand met een F5000 waar hij goed werkt.

Ik wil op zich ook wel een HD ontvanger kopen, maar dit is zoveel goedkoper....

[ Voor 32% gewijzigd door CrabpPeople op 03-07-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frisian_Heretic schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:44:
[...]

Nee de optische uitgang van de geluidskaart (op moederbord) naar de versterker.
Sorry, maar ik bedoel dat je ipv de optische uitgang van je htpc de optische uitgang van je tv gebruikt. Maar misschien heb je wel een goede reden om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonn0 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:42:
[...]

Vandaag een nieuw exemplaar opgehaald (was niet meer op voorrad) en deze heeft het niet.Omruilen heeft voor mij dus effect gehad :)
Zie je nu helemaal geen donkere hoeken meer dan? Of toch nog wel ietsje?

Ik heb nu de 2e F6640 maar die heeft het ook nog.

Volgens Samsung zouden donkere hoeken een gevolg zijn van de techniek van het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonn0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:23:
[...]

Zie je nu helemaal geen donkere hoeken meer dan? Of toch nog wel ietsje?

Ik heb nu de 2e F6640 maar die heeft het ook nog.

Volgens Samsung zouden donkere hoeken een gevolg zijn van de techniek van het scherm...
Gisteren avond het toestel grondig gecontroleerd en bij deze heb ik geen (iets) donkere hoeken. (anders had ik hem ook weer direct terug gebracht) Bij mijn vorige exemplaar moest ik heel veel moeite doen om het minder zichtbaar te maken, bij de nieuwe staan de standaard instellingen nog aan en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Krijg vandaag de melding van een software update 1103 (UE46F7000).

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 04-07-2013 15:47 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn tv F8000 aangesloten op de Sonos soundbar. Werkt perfect. Echter sinds de nieuwe update krijg ik iedere keer als ik met de Samsung afstandsbediening het geluid wil veranderen een melding in het scherm dat ik externe speakers gebruik. Dit moet ik dan eerst sluiten voordat ik verder tv kan kijken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.verbeek schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:47:
Mannen,

Ron,

Dit probleem had ik ook toen ik van mijn horizon box naar ci+ overstapte, een factory reset hielp niet maar een reset van je smart hub does the trick zeg maar...

Menu=>>Smart functies=>>Smart hub resetten

Groeten,
Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
Misschien offtopic, maar ik vind het echt jammer dat de startpost zo summier is. Ik zou persoonlijk een tabel met features van de verschillende modellen (cf. 2012 topic) wel op prijs stellen. Deze startpost volstaat al tijden met zeer weinig nuttige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
CrabpPeople schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:05:
Ik heb een Samsung 55F6400 (valt me niks tegen voor die prijs trouwens), en wil hier een CI+ Module van Ziggo in stoppen. Op sommige websites staat de de F6400 Ziggo gecertificeerd is, maar op de site van Ziggo staat hij er niet tussen, geen enkel 2013 model trouwens.

Moet ik een digitale HD ontvanger kopen of werkt de CI+ gewoon bij mensen hier die ook Ziggo en een 2013 Samsung hebben? Meer specifiek trouwens: pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion) . Op de website van Foka staat dat hij niet geschikt is voor de 2013 modellen, maar in de reacties staat iemand met een F5000 waar hij goed werkt.

Ik wil op zich ook wel een HD ontvanger kopen, maar dit is zoveel goedkoper....
Alle toestellen van Samsung werken gewoon met Ziggo. Ziggo heeft ze alleen nog niet officieel gecertificeerd op hun website werd mij verteld ;) Let wel op dat je de goede module besteld (1.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 22:43
Queros schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:18:
[...]

Alle toestellen van Samsung werken gewoon met Ziggo. Ziggo heeft ze alleen nog niet officieel gecertificeerd op hun website werd mij verteld ;) Let wel op dat je de goede module besteld (1.3)
Ok, bedankt!
Dacht dat 1.3 nog niet uit was trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Terpen Tijn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:51:
Misschien offtopic, maar ik vind het echt jammer dat de startpost zo summier is. Ik zou persoonlijk een tabel met features van de verschillende modellen (cf. 2012 topic) wel op prijs stellen. Deze startpost volstaat al tijden met zeer weinig nuttige informatie.
Wat let je?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vannacht heeft de TV (F7000) de update naar 1103 uitgevoerd.
Wie weet wat de verbeteringen/veranderingen zijn met deze firmware buiten algemene zaken zoals beeld verbetering etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Een reactie die ik wel verwachtte. Maar het antwoord is niet moeilijk. Het is een gebrek aan kennis/overzicht etc. mijnerzijds natuurlijk: Juist daarom betreur ik de karige startpost. Ik wil alleen maar aangeven dat ik het op prijs zou stellen als iemand die wel kennis van zaken heeft deze informatie zou aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Terpen Tijn schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:24:
[...]
Een reactie die ik wel verwachtte. Maar het antwoord is niet moeilijk. Het is een gebrek aan kennis/overzicht etc. mijnerzijds natuurlijk: Juist daarom betreur ik de karige startpost. Ik wil alleen maar aangeven dat ik het op prijs zou stellen als iemand die wel kennis van zaken heeft deze informatie zou aanvullen.
Wellicht is dat dan goed om op voorhand aan te geven, als je de reactie al verwacht. Maar de wens:
Ik zou persoonlijk een tabel met features van de verschillende modellen
kun je volgens mij uitstekend met wat google werk zelf in elkaar zetten en hier posten :?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Kogel is door de kerk en we hebben inmiddels een mooi exemplaar van de 55f7000 hangen. Echter...! Ik vind SmartHub toch wat traag overkomen. Soms lijkt de boel te bevriezen en voert 'ie ineens alle opdrachten uit die je ingaf via de remote. Maar 't werkt verder aardig. Anderen ook last van?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
DeFeCt schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:44:
[...]

Wellicht is dat dan goed om op voorhand aan te geven, als je de reactie al verwacht. Maar de wens:

[...]

kun je volgens mij uitstekend met wat google werk zelf in elkaar zetten en hier posten :?
Ok, goed hoor. Ik laat het hier maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:07:
[...]

Ron,

Dit probleem had ik ook toen ik van mijn horizon box naar ci+ overstapte, een factory reset hielp niet maar een reset van je smart hub does the trick zeg maar...

Menu=>>Smart functies=>>Smart hub resetten

Groeten,
Alexander
Alexander,

Bedankt voor je tip, maar helaas mocht dit niet werken.

Groetjes, ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
r.verbeek schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:02:
[...]

Alexander,

Bedankt voor je tip, maar helaas mocht dit niet werken.

Groetjes, ron.
Onder een van de menu items(ben nu niet bij het toestel in de buurt) is er een optie op aanbevolen op aan of uit te zetten. Heb je die wel op aan staan? Meen me te herinneren dat ie bij mij standaard uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Maakte het bij de F-serie nou niet meer uit of je een buitenlands model had? Ook niet icm Ci+ modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 12-09 20:18
Tuurlijk maakt dat wel uit,je hebt een NL model nodig voor c+

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
Klopt Amaze86, een buitenlands model (lees polen/roemenie) werkt niet in Nederland met CI+...
Ook schijnen Smart TV functies niet goed te werken..en wat betreft garantie..als hij stuk is is Samsung natuurlijk verplicht om hem te repareren..alleen gaat hij dan naar land van herkomst en ben je je TV gewoon 2 maanden kwijt als je al mazzel hebt:P

Ik hou het bij een NL model..twijfel zelf alleen tussen 7 en 8 serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort, als het even kan deze maand, de samsung UE55F8000 aanschaffen.
Ik heb heel wat tv's voorbij zien komen met hun specificaties en ben bij deze uitgekomen.

Ik heb interactieve tv van telfort. Telfort biedt nog geen CI+ module aan.
Kan ik dan enkel met de afstandsbediening van de HDtuner van telfort zenders zappen of kan dat ook met de bijgeleverde touch afstandsbediening van samsung ? in het geval van die eerste worden de functies als spraakcommando's etc. helaas nutteloos.

ik ben aan het dubben of ik de televisie via internet moet bestellen. Als ik de prijzen via pricewatch bekijk zit er een behoorlijk verschil in de prijs tov de winkelwaarde. Oplopend tot 700 euro.
De richtprijs in de winkel is 2999 euro

pricewatch: Samsung UE55F8000 Zwart

Als ik 700 euro kan besparen doe ik dat natuurlijk.

de 4 onlinewinkels die ze voor rond de 2350 euro aanbieden zijn
Qplaza B.V.
PIXmania.com
Azerty
XXLStore

Wat zouden jullie aanraden om te doen? Ben ook wel eens benieuwd waar jullie deze tv gekocht hebben aangezien er heel wat zijn die deze tv hebben aangeschaft als ik dit topic zo lees.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groka
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:00:
Ik wil binnenkort, als het even kan deze maand, de samsung UE55F8000 aanschaffen.
Ik heb heel wat tv's voorbij zien komen met hun specificaties en ben bij deze uitgekomen.

Ik heb interactieve tv van telfort. Telfort biedt nog geen CI+ module aan.
Kan ik dan enkel met de afstandsbediening van de HDtuner van telfort zenders zappen of kan dat ook met de bijgeleverde touch afstandsbediening van samsung ? in het geval van die eerste worden de functies als spraakcommando's etc. helaas nutteloos.

ik ben aan het dubben of ik de televisie via internet moet bestellen. Als ik de prijzen via pricewatch bekijk zit er een behoorlijk verschil in de prijs tov de winkelwaarde. Oplopend tot 700 euro.
De richtprijs in de winkel is 2999 euro

pricewatch: Samsung UE55F8000 Zwart

Als ik 700 euro kan besparen doe ik dat natuurlijk.

de 4 onlinewinkels die ze voor rond de 2350 euro aanbieden zijn
Qplaza B.V.
PIXmania.com
Azerty
XXLStore

Wat zouden jullie aanraden om te doen? Ben ook wel eens benieuwd waar jullie deze tv gekocht hebben aangezien er heel wat zijn die deze tv hebben aangeschaft als ik dit topic zo lees.

Ik hoor het graag.
Ben zelf ook al een tijdje aan het rondneuzen voor dit model, Als je alle bedrijven uit de lijst even langs gaat en een prijs laat doormailen wordt het nog goedkoper.
Volgens mij is de Platte TV Discounter het goedkoopste €2249,-
Volgens de EAN code zou dit het NL model zijn, heb dit nog niet gecontroleerd. Budget komt pas aan het einde van de maand, dus nog even tijd.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het topic wat aandachtiger moeten lezen. Ik zie nu inderdaad waarom het prijsverschil er is.

NL of Europees model. Nu zal ik de CI+ module niet gaan gebruiken. Telfort heeft deze niet.
Dus met een Europees model zou ik eigenlijk dezelfde mogelijkheden hebben tov een NL model?
Garantie zou nog een punt kunnen zijn begrijp ik. En toch scheelt het 700 euro. Als platte TV discounter die prijs aanbiedt EN het is een NL model dan zijn we natuurlijk snel klaar :)

Heb jij die "EAN" code opgevraagd Groka? Ik heb zojuist al een offerte aangevraagd via de website aangezien ze geen prijs hebben aangeduid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groka
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:54:
Ik had het topic wat aandachtiger moeten lezen. Ik zie nu inderdaad waarom het prijsverschil er is.

NL of Europees model. Nu zal ik de CI+ module niet gaan gebruiken. Telfort heeft deze niet.
Dus met een Europees model zou ik eigenlijk dezelfde mogelijkheden hebben tov een NL model?
Garantie zou nog een punt kunnen zijn begrijp ik. En toch scheelt het 700 euro. Als platte TV discounter die prijs aanbiedt EN het is een NL model dan zijn we natuurlijk snel klaar :)

Heb jij die "EAN" code opgevraagd Groka? Ik heb zojuist al een offerte aangevraagd via de website aangezien ze geen prijs hebben aangeduid.
De EAN code heb ik gevonden bij de technische specificaties bij de advertentie van de UE55F8000.
een paar keer getest, als je deze onder google intoetst krijg je het NL model EAN code: 8806085457010
Kan zo snel ff geen EAN code van een buitenlands type meer vinden. maar op code zoeken werkt wel.

als je even je best doet vind je het NL model soms nog goedkoper als het EU model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Tot de ontdekking gekomen dat zoeken in de Spotify app niet werkt, erg benieuwd of meer mensen dit euvel hebben...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groka schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:31:
[...]

De EAN code heb ik gevonden bij de technische specificaties bij de advertentie van de UE55F8000.
een paar keer getest, als je deze onder google intoetst krijg je het NL model EAN code: 8806085457010
Kan zo snel ff geen EAN code van een buitenlands type meer vinden. maar op code zoeken werkt wel.

als je even je best doet vind je het NL model soms nog goedkoper als het EU model.

Ik hou dit topic in de gaten. Ben ook benieuwd waar jij 'm gaat aanschaffen :). mochten ze meer exemplaren hebben voor de prijs die wij zoeken kun je aangeven dat het om 2 televisies gaat.. Kijken of er dan nog een extra korting op komt. Ook ik zal eind deze maand budget wel vrij hebben. Hoe dan ook zou ik elke tip ook op prijs stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:40:
[...]

Sorry, maar ik bedoel dat je ipv de optische uitgang van je htpc de optische uitgang van je tv gebruikt. Maar misschien heb je wel een goede reden om dat niet te doen.
Ik heb dit geprobeerd inderdaad. Dan is het geluid in ieder geval wel synced maar tijdens film herkent de versterker geen Dolby of DTS signalen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:07:
[...]

Dat verklaard al een hoop. Ik heb deze toko ook aan de telefoon gehad en gevraagd of het nl modellen waren. Kreeg een vaag antwoord van alle modellen werken gewoon in nederland met upc en ziggo. Ik heb zo'n vermoeden dat het een buitenlands model is waar ze de firmware van het service menu hebben omgezet. Als je in het topic van de d modellen tv's kijkt, was daar ook iemand die daar een d8000 had gekocht. Later bleek dat het een d8090 was (duits model) met nederlandse fimware (service menu gehackt). Het serie nummer op de doos was ook anders dan op de tv. Ik zou dat is nakijken als ik jou was. Ik zou geen tv bij qplaza kopen in ieder geval. Het nederlandse typenummer heeft SLXXN aan het eind van elk typenummer staan (achterkant tv).

Als je het lef hebt zou ik ook eens nagaan of je wel een samsung paneel in de tv hebt zitten. Dit doe je door als de tv op standby staat de volgende toetsen op de ab achter elkaar in de drukken: info,menu, mute en power. Zorg dat de tv op een hdmi ingang staat en niet op de ci+ module of iets. Nu krijg je het service menu in beeld. Gelijk op de hoofdpagina staat alle informatie die je nodig hebt. Type nummer en zoiets als dit: 46A2UF8E. Het gaat met name om de A in het nummer. Als dit geen A is maar zoiets als een L of R dan is het dus geen samsung paneel. Kom voor de rest nergens aan. Zet de tv gewoon weer uit door op de power knop te drukken. Hij vergeet wel alle beeldinstellingen, dus die moet je even op schrijven. Succes en ik hoop dat je nog wat kunt regelen.
Samsung UE40F8000 bij hen gekocht.
Wat tegenvalt is dat er op de site niet staat of het om een Nederlands product gaat. Dit bleek namelijk niet zo te zijn! Wel staat op de site dat het geschikt is voor Ziggo, UPC etc.
Eenmaal het toestel in bezit viel een oranje stickertje op de doos direkt op. De laatste letter op etiket van de productcode was afgeplakt.
Het blijkt inderdaad een toestel te zijn met een Hongaarse product-code. Dit heb ik bij Samsung Nederland nagevraagd.
Samsung Nederland geeft tegelijk ook aan dat het hooguit qua App-updates en een mogelijke software-update van de CI+-module van Ziggo of UPC negatief kan uitwerken. Met andere woorden: er bestaat een kans dat toekosmtige updates niet lekker gaan werken.

Ik heb hierover met Qplaza gesproken.
Wat erg jammer is, is dat ze in het midden laten of het wel of geen Nederlands product betreft. Ook als ik er direkt naar vraag, herhalen ze steeds weer dat dit model weldegelijk werkt met UPC, Ziggo etc en dat ze al hun producten zo binnenkrijgen. Ook blijven ze hameren op het feit dat ik vrij ben om het binnen twee weken onbeschadigd te retourneren.
Bevestiging van Qplaza zelf omtrent de productcode heb ik dus niet gekregen. Op zakelijke wijze overtuigen ze me dat ik er echt geen problemen mee zal ondervinden.

Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met een schriftelijke toezegging dat ik de komende 4 jaar een nieuw exemplaar kirjg wanneer blijkt dat het toestel, wat betreft sofware, niet voor de Nederlandse markt is bedoeld.

Te meer ik geen gebruik maak van een CI+-module geloof ik dat dit toestel, zelfs met Hongaarse productcode, mij veel plezier zal bezorgen.
Maar, ik houd graag een kleine slag om de arm. Mochten er onverhoopt software-matig toch gebreken zijn, heb ik dus enige garantie.
De tijd zal het uitwijzen.

Bij bijzonderheden hieromrent, laat ik het uiteraard weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou bij een bedrijf die al niet eerlijk is over het wel of niet een Nederlands model is, nooit een tv kopen.
Er zijn online winkels zat die rond die prijs van Qplaza en anderen leveren die wel Nederlandse modellen leveren.

Als ze al geen juiste informatie bij de verkoop leveren hoe kan je er dan op vertouwen dat ze andere beloften wel na gaan komen over een periode van 4 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:26:
Ik zou bij een bedrijf die al niet eerlijk is over het wel of niet een Nederlands model is, nooit een tv kopen.
Er zijn online winkels zat die rond die prijs van Qplaza en anderen leveren die wel Nederlandse modellen leveren.
kun je me er een noemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail naar plattetv.nl of beter nog, doe het rechts onder via de chat, noem gewoon dezelfde prijs als bij die Q, dan kijken wat er gebeurd.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]kun je me er een noemen?
[quote]

I.d.d. mailen naar PlatteTV.....
QPlaza en Plasmavisie waren meer dan 400,- goedkoper dan de richtprijs van PlatteTV
voor mijn F7000. Na wat mailtjes heen en weer over de prijs kreeg ik de TV (met Cashback
en Evolution kit 2014), aangeboden voor 250,- Euro minder dan de aanbiedingen van
Qplaza en Plasmavisie....en een gegarandeerd NL-model!
Dus ik zou zeggen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip.

Ik heb ze een mailtje gestuurd.
Daarin aangegeven dat oa qplaza xxlstore en plasmavisie goedkoper zijn en deze laatst genoemde zelfs op 2250 zit. Kijken wat ze voor mij kunnen betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remulus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 21:08
Ik heb een F8000 aangeschaft en daar een USB disk aangehangen. Weet iemand of en hoe ik die disk over het netwerk kan benaderen om er films op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Ik heb een F8000 aangeschaft en daar een USB disk aangehangen. Weet iemand of en hoe ik die disk over het netwerk kan benaderen om er films op te zetten?
[quote]

Kan niet.
Wat je "fysiek" (via kabeltjes) aan je TV hangt kun je alleen via de TV zelf benaderen,
en niet via het servergedeelte van je PC/NAS.
Waarom stream je niet rechtstreeks vanaf je PC/NAS naar de TV?
Heb je de USB disk niet voor nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heeft er iemand sinds firmware versie 1103.5 ook dat als je tv zit te kijken, het toestel uit en weer aan gaat uit zichzelf? Heb hier gemiddeld zo'n 2x per week last van. Kan ook nog dat het door een app van de smarthub veroorzaakt wordt. Ik vind dit zeer vervelend, je mist toch weer 20 seconden van je programma. Heb nog niet mee gemaakt dat het voor kwam tijdens een bron op de hdmi poort aangesloten. Dus als ik zit te gamen gebeurd het niet. Heb als provider UPC en een CI+ module, die up to date is. (CI+ 1.3).

Ik meende dat het sinds de laatste firmware versie gekomen is, die ik heb geupdated via de tv zelf. Firmware versie 1103.5 is nog steeds niet op de website te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn cashbakc gisteren terug gehad en zojuist de voucher voor de Evolutionkit 2014 per post ontvangen.
Denk dat ik de kit niet kan gebruiken, mijn tv hangt superplat tegen de muur, kan zo'n kit volgens mij nooit tussen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
:*)
blueface schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:00:
[...]

Onder een van de menu items(ben nu niet bij het toestel in de buurt) is er een optie op aanbevolen op aan of uit te zetten. Heb je die wel op aan staan? Meen me te herinneren dat ie bij mij standaard uit stond.
Beetje laat maar toch,

Die optie kan ik niet vinden? Dus als u of iemand anders zou willen kijken waar ik dat kan vinden. Echt zonde van het geld als je een dure tv koopt en de helft het niet doet.. IK heb trouwens nogsteeds geen update ontvangen. Ik zat al op 1103.

Groetjes, ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
r.verbeek schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:16:
:*)
[...]

Beetje laat maar toch,

Die optie kan ik niet vinden? Dus als u of iemand anders zou willen kijken waar ik dat kan vinden. Echt zonde van het geld als je een dure tv koopt en de helft het niet doet.. IK heb trouwens nogsteeds geen update ontvangen. Ik zat al op 1103.

Groetjes, ron.
Als onder menu naar smart-functies gaat en dan op tv instellen aan klikt, kom je een aantal opties tegen die ik als volgt heb staan:

Aanbevolen bericht op aan
Autostart op aan
Aanbevolen methode op voorkeur
Blokkeren 18+progr. op uit

Met deze instellingen en de tv aangesloten op internet werkt de aanbevolen tv gids.

Als ik blokkeren 18+programma op aan zet krijg ik allemaal beeldjes met een slot in de smarthub.

Vindt het ook wel lang duren voordat Samsung met een nieuwe firmware komt. Duurt langer dan normaal. Heb namelijk al veel van de toestellen gehad van Samsung. Hoop dat het werkt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Hey ik dacht net van nou wordt het wel eens tijd dat ik die smart hub opschoon / optimaliseer. Maar ik kan nergens een handleiding vinden hoe, ook geen knoppen hiervoor?
Iemand een linkje of uitleg? Ik hoor hier wel eens iets roepen over een tekst bestandje (gaat dan over tv zender indeling), hoe zat dat?
Krijg het idee dat ik niks kan aanpassen. Beetje lame dat ik bv snel naar Plex wil maar dan eerst tig keer moet klikken om daar te komen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:27:
Heeft er iemand sinds firmware versie 1103.5 ook dat als je tv zit te kijken, het toestel uit en weer aan gaat uit zichzelf? Heb hier gemiddeld zo'n 2x per week last van. Kan ook nog dat het door een app van de smarthub veroorzaakt wordt. Ik vind dit zeer vervelend, je mist toch weer 20 seconden van je programma. Heb nog niet mee gemaakt dat het voor kwam tijdens een bron op de hdmi poort aangesloten. Dus als ik zit te gamen gebeurd het niet. Heb als provider UPC en een CI+ module, die up to date is. (CI+ 1.3).

Ik meende dat het sinds de laatste firmware versie gekomen is, die ik heb geupdated via de tv zelf. Firmware versie 1103.5 is nog steeds niet op de website te vinden.
Hoi blueface
ik heb een samsung f8000 en heb exact hetzelfde probleem, 2 weken geleden geupdate naar de laatste versie (1103) en heb een aantal keer meegemaakt dat de tv random uit gaat / reboot.
met de versie hiervoor had ik dit probleem niet

Ik heb ziggo als provider met een CI+ module (1.3)

we schijnen overigens niet de enige te zijn.. hoop dat ze snel met een oplossing komen!
http://www.avsforum.com/t...xf8000-owners-thread/1470

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke calibratie setting hebben jullie toegepast voor de f8000? (55inch)
Ik kom op internet verschillende waardes tegen. Ben benieuwd welke het meest uit de tv haalt, al blijft dit persoonlijk.

Verder de vraag of je ook de afstandsbediening van de F8000 en voice- en hand -commands kan gebruiken als je een externe HD tuner hebt waar het kaartje inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
blueface schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 22:29:
[...]

Als onder menu naar smart-functies gaat en dan op tv instellen aan klikt, kom je een aantal opties tegen die ik als volgt heb staan:

Autostart op aan

Met deze instellingen en de tv aangesloten op internet werkt de aanbevolen tv gids.

Als ik blokkeren 18+programma op aan zet krijg ik allemaal beeldjes met een slot in de smarthub.

Vindt het ook wel lang duren voordat Samsung met een nieuwe firmware komt. Duurt langer dan normaal. Heb namelijk al veel van de toestellen gehad van Samsung. Hoop dat het werkt voor je.
blueface schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 22:29:
[...]

Autostart op aan

Hoi bleuface,

Nogmaals bedankt, maar helaas. Het mocht niet helpen, alleen die 18+ had ik uit staan, maar na het aan zetten nog niet. :'(

Toch bedankt voor alle tijd en moeite die je er in hebt gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Als beetje mee zit komt binnen nu en 3 dagen de 55F6400 mijn huis binnen ! :D.

Kan echt niet wachten om er mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik merkte gisteren dat de hoeken van m'n F7000 niet helemaal kaarsrecht zijn.
Dit viel me vooral op doordat m'n tv uitstond en ik de weerspiegeling in de tv wat zag verlopen richting de linker en rechter kant.
Zal wel komen doordat juist ter plaatse van de hoeken de tv op zijn dunst is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Zou graag voor het opnemen van programma's een USB stick in mijn 46F8000 steken, maar vraag me af of ik aan 32Gb wel genoeg heb. Kan iemand iets zinnigs roepen over de hoeveelheid ruimte die de tv nodig heeft voor bijvoorbeeld een uur opname?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
oke oke.. Ik ga overstag.

mij ue46es8000 heeft behoorlijk wat clouding aan de linkerzijde van het paneel terwijl de rechterzijde vrij uniform is in zwart..

Toestel wordt terug gestuurd en ik krijg mn geld terug..
Ik ben nu dus maar aan het kijken naar een 2013 model. Maar wel een TV waar ook op spelletje opgespeeld kan worden.. is dat een beetje te doen als je de HDMI poort omzet naar PC? of is het dan nog steeds te traag voor FPS?

Ik ben geen hardcore gamer.. Maar als je erg veel lag heb is een speletje spelen gewoon niet leuk meer :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.verbeek
To_Tall schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:41:
oke oke.. Ik ga overstag.

mij ue46es8000 heeft behoorlijk wat clouding aan de linkerzijde van het paneel terwijl de rechterzijde vrij uniform is in zwart..

Toestel wordt terug gestuurd en ik krijg mn geld terug..
Ik ben nu dus maar aan het kijken naar een 2013 model. Maar wel een TV waar ook op spelletje opgespeeld kan worden.. is dat een beetje te doen als je de HDMI poort omzet naar PC? of is het dan nog steeds te traag voor FPS?

Ik ben geen hardcore gamer.. Maar als je erg veel lag heb is een speletje spelen gewoon niet leuk meer :)
Hoi,

Ik heb mijn pc er ook op aangesloten F8000 2013 model dus. Met mijn redelijk oude video kaart haal ik toch 40 a 60 fps verscheeld per game. Weet niet of je wat aan deze info hebt maar meer weet ik er ook niet van XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:53
Ik heb net een paar dagen een 55F7000. Ik een paar dagen met plezier via mijn popcorn c300 mediaspeler films en series kunnen kijken en luisteren. Vandaag heb in eens geen geluid meer als mijn popcorn via hdmi is aangesloten. SCART werkt wel met geluid :?
Dus de popcorn aangesloten op mijn es8000 tv en daar doet hij het wel via hdmi.

In het servicemenu een factoryreset gegeven, maar dit mocht helaas niet helpen ;(

Heeft er iemand mischien een idee wat ik nog kan doen?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
**UPDATE**

De oplossing was om in het servicemenu bij EDID van off naar on te zetten. De vraag is alleen hoe is het veranderd na 3 dgn 8)7

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
steven2 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:46:
**UPDATE**

De oplossing was om in het servicemenu bij EDID van off naar on te zetten. De vraag is alleen hoe is het veranderd na 3 dgn 8)7
Het stond wel ergens, hoe kom je ook alweer in dat service menu? Volgens mij moet bij mij juist EDID uit, ik heb problemen met de resolutie via mijn Philips Htl9100 soundbar, die kan niet meer op full hd worden ingesteld.

Overigens, ik heb gisteren bij plasmavisie de 55F7000 gehaald voor 1948 euro, heb hier ook gewoon nederlandse apps en de mogelijkheid voor ci+ met ziggo. Alleen mijn ci module is te oud, moet daarvoor nog een blauwe smit module halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Romius op 21-07-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Romius schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:19:
[...]

Het stond wel ergens, hoe kom je ook alweer in dat service menu? Volgens mij moet bij mij juist EDID uit, ik heb problemen met de resolutie via mijn Philips Htl9100 soundbar, die kan niet meer op full hd worden ingesteld.
tv op standby zetten en dan:

info menu mute power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
steven2 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:02:
[...]

tv op standby zetten en dan:

info menu mute power
Hmm, EDID stond bij mij ook uit, bij het aanzetten, en nogmaals kijken in het servicemenu stond het gewoon weer uit. Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Romius schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:38:
[...]

Hmm, EDID stond bij mij ook uit, bij het aanzetten, en nogmaals kijken in het servicemenu stond het gewoon weer uit. Bij jou ook?
Bij mij ook ja, maar het geluid was weer terug op mijn popcorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:55:
Zou graag voor het opnemen van programma's een USB stick in mijn 46F8000 steken, maar vraag me af of ik aan 32Gb wel genoeg heb. Kan iemand iets zinnigs roepen over de hoeveelheid ruimte die de tv nodig heeft voor bijvoorbeeld een uur opname?
ik probeer het nog een keer... iemand?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
DeFeCt schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:05:
[...]

ik probeer het nog een keer... iemand?
Ik vermoed van niet, maar ik weet dit alleen van mijn Humax decoder, daar is een film van anderhalf uur al gauw 12 GB. Weet niet of de Samsung dan wel een compressie toepast, maar ik denk het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik heb vandaag gechat met iemand van Samsung. Maar hij kent het probleem niet met EDID. Ik moest maar weer een melding doen als het weer zou gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Romius schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:30:
[...]
Ik vermoed van niet, maar ik weet dit alleen van mijn Humax decoder, daar is een film van anderhalf uur al gauw 12 GB. Weet niet of de Samsung dan wel een compressie toepast, maar ik denk het ook niet.
Als een film van anderhalf uur 12 GB is dan zou ik toch genoeg moeten hebben aan een stick van 32GB? Hoef geen grote back log van opgenomen programma's, het is voor incidenteel een keer iets opnemen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
DeFeCt schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:13:
[...]

Als een film van anderhalf uur 12 GB is dan zou ik toch genoeg moeten hebben aan een stick van 32GB? Hoef geen grote back log van opgenomen programma's, het is voor incidenteel een keer iets opnemen.
Dan is het wel voldoende, voor mij zou het niet genoeg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Ben erg gecharmeerd van het design van de F8000-serie, dus ben gisteren eens even gaan kijken bij Media Markt Amsterdam Arena. Jammer genoeg hebben ze daar alleen maar wandmodellen, dus heb de mooie voet bijv. niet kunnen bekijken. Ik ben met name geïnteresseerd in het 46-inch model. Ze hebben daar bij Media Markt een speciale Samsung corner, dus je zou verwachten dat ze daar de modellen optimaal presenteren. Niets is minder waar. Ik kwam er zwaar teleurgesteld vandaan. De beelden vond ik absoluut niet mooi: veel te hoog contrast, te hard, onnatuurlijke, overdreven kleuren, stotterend beeld bij snelle (sport)beelden. Maar het meest tegenvallend vond ik de waardeloze kijkhoek. Bij 30 graden al neemt het contrast en de kleurweergave beduidend af. Dat had ik van zo'n topmodel in die prijsklasse (€ 2000) toch niet verwacht. Ik dacht dat men dit inmiddels bij de nieuwere LCD/LED-TV's sterk verbeterd had. Dus niet. Ik vrees dat die matige kijkhoek voor mij toch een showstopper wordt, want de Panasonic plasma die er om de hoek stond liet zien hoe het wel kan. En ik wil, als ik voor een TV zoveel geld uitgeef, vanuit diverse hoeken gewoon een optimaal beeld hebben.
En ook die haperingen in het beeld (er werd nota bene een demo-film afgespeeld!) baarden mij zorgen. Nu weet ik dat Media Markt niet de beste zaak is om TV's te beoordelen, maar hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. de door mij genoemde aspecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Absoluut het tegenovergestelde wat betreft kijkhoeken. Bij zo'n beetje elke LED-tv vind ik de kijkhoeken prima, de helderheid neemt misschien iets af als je echt vanuit een hoek gaat kijken, maar niks noemenswaardig. Plasma's daarentegen worden echt een heel stuk donkerder vanuit bepaalde hoeken.

En je zegt "veel te hoog contrast, te hard, onnatuurlijke, overdreven kleuren", maar dat is precies alles waar Samsung mee opvalt. Lekker felle kleuren zodat het er (te) helder en kleurvol uitziet. Daarmee zijn ze zo groot geworden :+ Voor de kleurechtheid hoef je in ieder geval geen Samsung te nemen.

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste