blueface schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:07:
[...]
Dat verklaard al een hoop. Ik heb deze toko ook aan de telefoon gehad en gevraagd of het nl modellen waren. Kreeg een vaag antwoord van alle modellen werken gewoon in nederland met upc en ziggo. Ik heb zo'n vermoeden dat het een buitenlands model is waar ze de firmware van het service menu hebben omgezet. Als je in het topic van de d modellen tv's kijkt, was daar ook iemand die daar een d8000 had gekocht. Later bleek dat het een d8090 was (duits model) met nederlandse fimware (service menu gehackt). Het serie nummer op de doos was ook anders dan op de tv. Ik zou dat is nakijken als ik jou was. Ik zou geen tv bij qplaza kopen in ieder geval. Het nederlandse typenummer heeft SLXXN aan het eind van elk typenummer staan (achterkant tv).
Als je het lef hebt zou ik ook eens nagaan of je wel een samsung paneel in de tv hebt zitten. Dit doe je door als de tv op standby staat de volgende toetsen op de ab achter elkaar in de drukken: info,menu, mute en power. Zorg dat de tv op een hdmi ingang staat en niet op de ci+ module of iets. Nu krijg je het service menu in beeld. Gelijk op de hoofdpagina staat alle informatie die je nodig hebt. Type nummer en zoiets als dit: 46A2UF8E. Het gaat met name om de A in het nummer. Als dit geen A is maar zoiets als een L of R dan is het dus geen samsung paneel. Kom voor de rest nergens aan. Zet de tv gewoon weer uit door op de power knop te drukken. Hij vergeet wel alle beeldinstellingen, dus die moet je even op schrijven. Succes en ik hoop dat je nog wat kunt regelen.
Samsung UE40F8000 bij hen gekocht.
Wat tegenvalt is dat er op de site niet staat of het om een Nederlands product gaat. Dit bleek namelijk niet zo te zijn! Wel staat op de site dat het geschikt is voor Ziggo, UPC etc.
Eenmaal het toestel in bezit viel een oranje stickertje op de doos direkt op. De laatste letter op etiket van de productcode was afgeplakt.
Het blijkt inderdaad een toestel te zijn met een Hongaarse product-code. Dit heb ik bij Samsung Nederland nagevraagd.
Samsung Nederland geeft tegelijk ook aan dat het hooguit qua App-updates en een mogelijke software-update van de CI+-module van Ziggo of UPC negatief kan uitwerken. Met andere woorden: er bestaat een kans dat toekosmtige updates niet lekker gaan werken.
Ik heb hierover met Qplaza gesproken.
Wat erg jammer is, is dat ze in het midden laten of het wel of geen Nederlands product betreft. Ook als ik er direkt naar vraag, herhalen ze steeds weer dat dit model weldegelijk werkt met UPC, Ziggo etc en dat ze al hun producten zo binnenkrijgen. Ook blijven ze hameren op het feit dat ik vrij ben om het binnen twee weken onbeschadigd te retourneren.
Bevestiging van Qplaza zelf omtrent de productcode heb ik dus niet gekregen. Op zakelijke wijze overtuigen ze me dat ik er echt geen problemen mee zal ondervinden.
Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met een schriftelijke toezegging dat ik de komende 4 jaar een nieuw exemplaar kirjg wanneer blijkt dat het toestel, wat betreft sofware, niet voor de Nederlandse markt is bedoeld.
Te meer ik geen gebruik maak van een CI+-module geloof ik dat dit toestel, zelfs met Hongaarse productcode, mij veel plezier zal bezorgen.
Maar, ik houd graag een kleine slag om de arm. Mochten er onverhoopt software-matig toch gebreken zijn, heb ik dus enige garantie.
De tijd zal het uitwijzen.
Bij bijzonderheden hieromrent, laat ik het uiteraard weten.