Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Kijkhoek is inderdaad slecht, bij veel oudere m'n Samsung D serie was die stukken beter. Beeld wordt hoe meer je vanuit het midden zit steeds fletser.
Voor wat betreft de overdreven kleuren is gewoon een kwestie van instellen naar smaak. Je kan zo'n beetje alles aanpassen dus dat moet je je keuze niet laten beinvloeden.
Het is algemeen bekend dat tv's in dat soort zaken altijd op volledige brightness en dynamische instellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Wat ik uit de reviews opmaak is de Movie-instelling eigenlijk de enige die een enigszins 'normaal' beeld geeft?

[ Voor 4% gewijzigd door mh1956 op 23-07-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Hahn schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:08:
Absoluut het tegenovergestelde wat betreft kijkhoeken. Bij zo'n beetje elke LED-tv vind ik de kijkhoeken prima, de helderheid neemt misschien iets af als je echt vanuit een hoek gaat kijken, maar niks noemenswaardig. Plasma's daarentegen worden echt een heel stuk donkerder vanuit bepaalde hoeken.
Ik denk dat je de twee technieken door elkaar haalt. LCD heeft namelijk altijd last van de kijkhoek. Ongeacht het soort paneel wat gebruikt wordt.
Plasma daarentegen niet. Dat is technisch bepaalt en niet persoonlijk. Tenzij je het over technieken zoals het louvre filter hebt in een aantal plasma modellen van Panasonic, dan klopt het dat je vanaf de bovenkant vrijwel niets kunt zien. Maar dat zit er met een rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:18
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een Samsung tv.
Nu zou een 50" mij het beste uitkomen, gezien de ruimte die ik heb.

Deze modellen bestaan, maar zijn amper te vinden in de webshops (de Pricewatch geeft ook geen prijzen aan). Ik vind bijna alleen maar 46" of 55", en die vind ik eigenlijk net te klein of net te groot...

Mis ik iets? Is er iets mis met 50", worden ze niet in Nederland verkocht.....?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Fabrikanten hebben standaard maten die maten corresponderen met hoe LCD panelen worden gesneden. je moet LCD schermen zien dat er een groot scherm wordt gemaakt. Die wordt op maat gesneden. Waarna je dus een kleine hoeveelheid overhoud wat je dus weg kan gooien. De huidige maten zijn het goedkoopst om te maken. Alle formaten daartussen zullen ze te veel matriaal weg moeten gooien en dat kost geld.

een 50" LCD paneel kan daardoor duurder zijn dan een 55" paneel. Gezien mensen dan liever een 55" model nemen die goedkoper is dan de 50" zullen fabrikanten dus niet zo snel een 50" paneel maken.

Als 55" te groot is voor jou dan zou ik kiezen voor een 46" 4" is niet heel veel dat het echt merkbaar is.. terwijl 55" dan ineens erg groot is./

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Er zijn wel een aantal 50" Samsungs, uit m'n hoofd heb je sowieso de 50F5500, 50F6400 en 50F6640 (maar die laatste is een Media Markt/Saturn-versie, dus die zal je online niet zo snel zien).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
50F6400 vs de 55f6400 is dat de 55f6400 50euro goedkoper is, dan ga je echt niet de 50" nemen, teminste dat deden wij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Andersom, de 55" is 50 euro duurder dan de 50". Scheelt dus weinig, maar als de 50" je beter past, waarom niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
To_Tall schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:39:
Fabrikanten hebben standaard maten die maten corresponderen met hoe LCD panelen worden gesneden. je moet LCD schermen zien dat er een groot scherm wordt gemaakt. Die wordt op maat gesneden. Waarna je dus een kleine hoeveelheid overhoud wat je dus weg kan gooien. De huidige maten zijn het goedkoopst om te maken. Alle formaten daartussen zullen ze te veel matriaal weg moeten gooien en dat kost geld.
Als dat werkelijk zo zou zijn, zouden we ook verschillende resoluties hebben op verschillende formaten. Kortom, het is niet waar wat je zegt.
Panelen worden bij productie al gemaakt voor een bepaalt formaat.
Xcalibur schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:50:
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een Samsung tv.
Nu zou een 50" mij het beste uitkomen, gezien de ruimte die ik heb.

Deze modellen bestaan, maar zijn amper te vinden in de webshops (de Pricewatch geeft ook geen prijzen aan). Ik vind bijna alleen maar 46" of 55", en die vind ik eigenlijk net te klein of net te groot...

Mis ik iets? Is er iets mis met 50", worden ze niet in Nederland verkocht.....?
Vraag en aanbod. Doordat het verschil tussen 46" en 50" te klein is, worden zelden televisies met beiden formaten gemaakt. Dan maar direct naar 55" wat ook niet een zeer grote stap is en het prijsverschil doorgaans niet zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Hahn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:46:
Er zijn wel een aantal 50" Samsungs, uit m'n hoofd heb je sowieso de 50F5500, 50F6400 en 50F6640 (maar die laatste is een Media Markt/Saturn-versie, dus die zal je online niet zo snel zien).
Precies. Op de site van Samsung staan ze wel, maar ik kan ze bijna nergens vinden....
ja, bij Bol.com tegen woekerprijzen, maar dat is dus niet de bedoeling ;)

Op zich is 55" geen ramp, maar dat past eigenlijk net niet op m'n TV meubel (of nét wel), dus dat wil ik eigenlijk niet riskeren. En 46" is dan wel een HEEL stuk kleiner, vandaar mijn voorkeur voor 50" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hahn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:54:
Andersom, de 55" is 50 euro duurder dan de 50". Scheelt dus weinig, maar als de 50" je beter past, waarom niet ;)
nee hoor, bij Redcoon was de 55 goedkoper dan de 50 :)

http://www.redcoon.nl/B45...LED-TVs?xtmc=f6400&xtcr=8 1299

http://www.redcoon.nl/B45...LED-TVs?xtmc=f6400&xtcr=2
1247

[ Voor 26% gewijzigd door Mektheb op 25-07-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Hmm, dan wordt die 55" toch wel aantrekkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
waarom dan niet deze? :)

https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue50f6500.html

Ik denk er sterk aan deze te bestellen, ga straks nog wel even langs mediamarkt, maar denk niet dat ze daar aan kunnen tippen als ze dat type al hebben :P

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Hmm, dat is geen slechte deal :)
Dit is wel wat ik zoek op zich, ook qua serie/type.

Laat nog even weten hoe het bij de Mediamarkt zit als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
Dat dacht ik dus ook!

Net terug van mediamarkt, zij zeiden dat die 50 inch bij plasmavisie waarschijnlijk vanuit het buitenland komt en andere garantievoorwaarden heeft. En dus ook geen UPC kaart werkend kan krijgen in het CI module...

Overigens hebben ze de F6500 niet bij Mediamarkt, ik quote: "Dit is een internetmodel" ... wtf XD terwijl de verkoper vlak daarvoor zei dat dit niet een type van samsung was maar de hele serie...

Maargoed, ik ga nog even plasmavisie bellen of dit inderdaad zo is.

to be continued :)

edit: oh en als tegenbod, ze hebben wel 1x 55F6640 in voorraad (amsterdam zuid-oost) en dan waren ze bereid op de helft tegemoedkoming te doen van het verschil tussen 1599 en 1169.

[ Voor 14% gewijzigd door Narf717 op 25-07-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dimens schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:02:
[...]

Als dat werkelijk zo zou zijn, zouden we ook verschillende resoluties hebben op verschillende formaten. Kortom, het is niet waar wat je zegt.
Panelen worden bij productie al gemaakt voor een bepaalt formaat.

[...]

Vraag en aanbod. Doordat het verschil tussen 46" en 50" te klein is, worden zelden televisies met beiden formaten gemaakt. Dan maar direct naar 55" wat ook niet een zeer grote stap is en het prijsverschil doorgaans niet zo groot is.
LCD zelf wordt niet op maat gesneden.. maar bepaalde onderdelen zoals het glas, pol filter enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, wat alsnog €100 duurder is dan andere winkels:

pricewatch: Samsung UE55F6400 Zwart - 55F6400 (€1149)
pricewatch: Samsung UE50F6400 Zwart - 50F6400 (€1098)

:>

Omdat er één winkel is die het anders heeft, wil nog niet zeggen dat de 50" overal duurder is dan de 55".

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 25-07-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Narf717 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:33:
Net terug van mediamarkt, zij zeiden dat die 50 inch bij plasmavisie waarschijnlijk vanuit het buitenland komt en andere garantievoorwaarden heeft. En dus ook geen UPC kaart werkend kan krijgen in het CI module...
Plasmavisie heeft als "bijbehorende accessoires" een Ziggo Starterspakket staan, een CI+ module met smartcard. Het lijkt me dat die dan wel werkt :)
Narf717 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:33:edit: oh en als tegenbod, ze hebben wel 1x 55F6640 in voorraad (amsterdam zuid-oost) en dan waren ze bereid op de helft tegemoedkoming te doen van het verschil tussen 1599 en 1169.
Dat lijkt me niet zo heel interessant, die 55" is wel goedkoper te krijgen online toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart999
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-08 20:06
Momenteel aan overwegen om een F8000/8500 aan te schaffen maar heb mijn vragen bij het gebruik van CI+ met HDD tov mijn huidige gebruik van aparte decoder C7140 met HDD (echt onmisbaar)

Kun je nu start en eind tijden aanpassen van geselecteerde programmas in de guide bij gebruik van CI+ en HDD zodat ik mijn C7140 de deur uit kan doen of is het handig om de F8000 te regelen via de aparte decoder.

Iemand ervaring met deze combi en wat zijn de pro's en con's ervan.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
Xcalibur schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:49:
[...]

Plasmavisie heeft als "bijbehorende accessoires" een Ziggo Starterspakket staan, een CI+ module met smartcard. Het lijkt me dat die dan wel werkt :)

[...]

Dat lijkt me niet zo heel interessant, die 55" is wel goedkoper te krijgen online toch?
Ja precies, zag het idd al net :)

Alsnog plasmavisie gebeld, ontzettend aardig, bevestigde ook dat er helemaal niets anders is aan de televisies die zij verkopen, Nederlandse software, 2 jaar garantie zoals overal.

Heb zojuist de 50F6500 besteld bij hun, voor 1169, goede prijs vind ik ! :)

55 inch ligt net buiten mijn budget, maar van 32 inch naar 50 is al heel wat zou ik zeggen _/-\o_ :9~

[ Voor 51% gewijzigd door Narf717 op 25-07-2013 15:23 . Reden: te snel verstuurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur

Denk dat ik die ook maar ga bestellen, zie nu nog tegen een ouderwetsche beeldbuis aan te kijken :D
En tegen een beamer, maar daar wordt het nogal warm van met dit weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Wtf.... Hij staat ineens voor 1199,- op de site....

Edit: gemaild en snel antwoord. Komt kennelijk omdat ze met verschillende leveranciers werken, en die van vanmiddag was de laatste van de goedkope leverancier.
Meteen een aanbod gehad voor een hoger model voor hetzelfde bedrag, dus dat ga ik maar doen :-)

[ Voor 71% gewijzigd door Xcalibur op 25-07-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hahn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:40:
[...]

Ja, wat alsnog €100 duurder is dan andere winkels:

pricewatch: Samsung UE55F6400 Zwart - 55F6400 (€1149)
pricewatch: Samsung UE50F6400 Zwart - 50F6400 (€1098)

:>

Omdat er één winkel is die het anders heeft, wil nog niet zeggen dat de 50" overal duurder is dan de 55".
Ah die waren er nog niet toen wij hem gingen kopen ;), maar heb hem toch voor 200 euro dus zo erg is het niet ;) :P

Credit van oude toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Wat zijn de ervaringen met de Ziggo CI+ modules?

Bij de MM wist de verkoper mij te vertellen dat ik absoluut in interactieve versie van €89,- moest nemen omdat de andere module (Smit) van €59,- die ze hadden liggen niet ging werken met een 2013 model van Samsung. Nu zie ik via de pricewatch hele andere prijzen voor volgens mij dezelfde modules, maar ik zie de interactieve module dan weer niet terug.

Wat is de beste keuze voor een 46F8000?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannes01
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-08 16:51
DeFeCt schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:37:
Wat zijn de ervaringen met de Ziggo CI+ modules?

Bij de MM wist de verkoper mij te vertellen dat ik absoluut in interactieve versie van €89,- moest nemen...

Wat is de beste keuze voor een 46F8000?
Zou altijd voor een interactieve module gaan (Ci plus v1.3), hiermee is je tv klaar om straks interactief televisie mee te kijken, Ci plus v1.2 kan dit niet.
De oude modules (v1.2) werken overigens wel in de tv, maar zijn dus niet geschikt voor interactieve tv...
Hier http://www.ci-plus.nl/ziggo-ci-module-v1.3-interactief kun je de (momenteel) enige twee nieuwe modules vinden, heb helaas geen ervaring welke van de twee beter werkt in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
Xcalibur schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:55:
Wtf.... Hij staat ineens voor 1199,- op de site....

Edit: gemaild en snel antwoord. Komt kennelijk omdat ze met verschillende leveranciers werken, en die van vanmiddag was de laatste van de goedkope leverancier.
Meteen een aanbod gehad voor een hoger model voor hetzelfde bedrag, dus dat ga ik maar doen :-)
np! :)

haha, lucky bastard ;) mijnes word binnen nu en een uur geleverd, ik kan niet wachten om naar huis te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris83
  • Laatst online: 15-08 06:50
Ik ben van plan om een F7000 te gaan kopen. Dit wil ik vooral doen om de twin tuner. Nu lees ik hier dat het niet werkt wanneer je één zender wil opnemen en de ander wil kijken. Dit is wel iets wat ik graag zou willen. Ik heb DVB-T van online.nl (vergelijkbaar met Digitenne dus).
Ik vroeg me af of het misschien wel zou werken met een Aston dual CI module?
Heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Leuk nieuwtje,

Vandaag was ik de MM om een UE46F8000 te kopen.. Gezien een andere leverancier waar ik eigenlijk de TV wilde kopen uitverkocht was.. Dus ja ik heb geen advies nodig dus doe mij maar de TV :)

Anyway.. hij stond voor 2089 op de website van MM. in de winkel op 2199.

na dat ik de verkoper heb gewezen op de webwinkel prijs.. Heb ik uiteindelijk de TV meegenomen voor 2049 :) beetje extra korting tov de webwinkel :) Mooi dus.. +

Vanaf 26jul tot 15 sep.. 100 tot 250 euro Cash Back..

Voor de UE46F8000 betekend dat 150 Euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Wie o Wie wil zijn calibratie settings delen :)

Of welke website raden jullie aan?

Ik heb hellaas geen calibratie hardware om metingen te verichten.. En nu ik dus een TV heb gekocht die eigenlijk 400 Euro boven budget was. niet echt geld over om zo'n apparaat te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
To_Tall schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:40:
Wie o Wie wil zijn calibratie settings delen :)

Of welke website raden jullie aan?

Ik heb hellaas geen calibratie hardware om metingen te verichten.. En nu ik dus een TV heb gekocht die eigenlijk 400 Euro boven budget was. niet echt geld over om zo'n apparaat te kopen :)
Hier heb je er 1 voor de 8000: http://www.flatpanelshd.c...=showfull&id=1371125593#6

Maar het is natuurlijk niet ideaal, omdat het voor elke tv, bron en situatie anders is. Ik zit erover te denken om een Xrite i1display pro aan te schaffen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Jannes01 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Zou altijd voor een interactieve module gaan (Ci plus v1.3), hiermee is je tv klaar om straks interactief televisie mee te kijken, Ci plus v1.2 kan dit niet.
De oude modules (v1.2) werken overigens wel in de tv, maar zijn dus niet geschikt voor interactieve tv...
Hier http://www.ci-plus.nl/ziggo-ci-module-v1.3-interactief kun je de (momenteel) enige twee nieuwe modules vinden, heb helaas geen ervaring welke van de twee beter werkt in de tv.
Dat besluit had ik zelf ook al genomen, maar welke 1.3 module vraag me nu nog af.. Is er een (groot) verschil tussen SMiT en Quantis?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
DeFeCt schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:26:
[...]

Dat besluit had ik zelf ook al genomen, maar welke 1.3 module vraag me nu nog af.. Is er een (groot) verschil tussen SMiT en Quantis?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit.. :) Maar zolang je TV en provider de CI module ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Narf717 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:27:
[...]

haha, lucky bastard ;) mijnes word binnen nu en een uur geleverd, ik kan niet wachten om naar huis te gaan :D
Hoe bevalt die van jou?

De mijne is net geleverd, maar ik heb vanavond pas tijd om hem uit te pakken en te installeren.... :)
Die doos is wel achterlijk groot trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met de youtube app op mijn ue46f6400. Speelt bijn ageen 3d filmpjes af zekere geen demo voorstellingen. De ene keer doet hij het wel de andere keer niet.. Iemand hiervoor een antwoord. Mijn youtube app is versie 0.98 en ik kan ook niet updaten naar 1.078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:39:
Heb een probleem met de youtube app op mijn ue46f6400. Speelt bijn ageen 3d filmpjes af zekere geen demo voorstellingen. De ene keer doet hij het wel de andere keer niet.. Iemand hiervoor een antwoord. Mijn youtube app is versie 0.98 en ik kan ook niet updaten naar 1.078
Weet niet of je de optie hebt om de smarthub te resetten? Dan updated ie automatisch alle apps weer, nadat je smarthub hebt geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Nieuwe firmware voor de f8000 serie, versie 1106. Heb nog geen changelog kunnen vinden. Zal de software konende dagen testen en mijn bevindingen delen met jullie. De nieuwe firmware is nog alleen op de site te downloaden. Wordt dus nog niet via de tv aangeboden.

[ Voor 23% gewijzigd door blueface op 29-07-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woensdag komt mijn 55F8000 binnen ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de youtube downloader gebruikt om het filmpje in 1080p 3d sbs te downloaden. Hierna afgespeeld op mijn ue46f6400 en wat denk je .. PERFECT werkend.
Met youtube app 0.98 werkt hij NIET
Gedownload van youtube WEL
Ligt dus duidelijk aan de youtube app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Ik sta op het punt een f8000 te kopen. Nu lees is over scherpe prijzen bij plattetv.nl maar in de shopreview komt deze club niet heel best uit de bus: http://tweakers.net/shopr...tetv-punt-nl/shopreviews/

Kan iemand nog aanvullende ervaringen geven over dit bedrijf?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
DaTiezl schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:25:
Ik sta op het punt een f8000 te kopen. Nu lees is over scherpe prijzen bij plattetv.nl maar in de shopreview komt deze club niet heel best uit de bus: http://tweakers.net/shopr...tetv-punt-nl/shopreviews/

Je kunt kijken bij plasmavisie als alternatief, hier heb ik mijn tv ook vandaan naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Ik had 2 maal dezelfde ervaring met deze webshop en dus ook andere tv's aangeboden gekregen met korting. Al heb ik wel plezier van mijn 40es8000 en 55f7000 :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Wat ik begrijp is dat de winkels met die bijna 800 euro kortingen geen oficieele dealers zijn van Samsung.

ook is de kans groter dat je een buitenlands model krijg, Mogelijke problemen zijn dat de SamrtHub apps niet of niet goed zullen werken in Nederland.

Op software krijg je dan geen garantie van Samsung. Technisch support natuurlijk wel. Al weet ik niet hoe de garantie bepalingen dan zijn. Bij reparatie zal je TV terug gestuurd worden naar land van herkomst. reparatie tijden kunnen dan weken duren bij een defect. Of dit waar is geen idee misschien iemand anders met ervaaring hier in dit topic of anders het 2012 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
To_Tall schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:58:
Wat ik begrijp is dat de winkels met die bijna 800 euro kortingen geen oficieele dealers zijn van Samsung.

ook is de kans groter dat je een buitenlands model krijg, Mogelijke problemen zijn dat de SamrtHub apps niet of niet goed zullen werken in Nederland.

Op software krijg je dan geen garantie van Samsung. Technisch support natuurlijk wel. Al weet ik niet hoe de garantie bepalingen dan zijn. Bij reparatie zal je TV terug gestuurd worden naar land van herkomst. reparatie tijden kunnen dan weken duren bij een defect. Of dit waar is geen idee misschien iemand anders met ervaaring hier in dit topic of anders het 2012 topic?
Het staat al meerdere keren aangegeven, met garantie weet ik niet, dat zou kunnen. Voor 800 euro neem ik dat risico wel. Voor de rest werkt alles hetzelfde. Er kan gewoon een UPC/Ziggo module in, ik heb nu ook de interactive module erin zitten met Ziggo, werkt prima.
Ook de apps werken gewoon, allemaal nederlands, nu.nl , Volkskrant, buienradar, noem maar op. Uiteraard wel dat het vermeld is, dat het werkt, bij plasmavisie is dat het geval weet ik. Als het er niet bij staat, dat Ziggo/UPC werkt, zou ik het niet doen.

Ik heb nog even gekeken voor de garantie, bij mij haalt de winkel de tv op voor reparatie. Waarschijnlijk ben je 'm dan langer kwijt. Daar kan ik mee leven, zet wel even een andere tv neer.

[ Voor 13% gewijzigd door Romius op 30-07-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groka
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11-2023

Net mijn UE55F8000SLXXN binnen van platte TV.nl
Zij zijn officieel samsung dealer.
Ik heb de tv samen met de BD 7500 en vogels thin 345 muurbeugel en Ci+ module gekocht
korting €800,- en dan nog de samsung cash back actie van €200,- erbij zitten we netto op +/- €2600,-
ben hier dik tevreden mee.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg 'm morgen geleverd van platte tv..exact dezelfde f8000. Ik zal je mijn bevindingen vermelden.

Ik heb 'm voor 2400 euro besteld. Nederlands model en ze zijn officieel samsung dealer :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heb nog niets nieuws kunnen ontdekken wat de nieuwste firmware nou eigenlijk doet. Wat ik wel weet dat hoe nieuwer de firmware, hoe broerder de audio return channel functie functioneert. Vandaag gewoon weer optische kabel ertussen zetten. Dit schijnt ook niet altijd te werken. Had op een ander forum gelezen dat anynet toch elke keer opnieuw geactiveerd wordt na het uitzetten er van. Ook schijnt de smarthub niet altijd geluid door de optische kabel heen te sturen. Jullie horen het wel weer.

Edit: zoals ik al dacht. Geen geluid vanuit smarthub applicaties over de optische kabel. Wel via tv luidsprekers. Het is toch echt niet te geloven. Samsung waar zijn jullie mee bezig?

[ Voor 15% gewijzigd door blueface op 31-07-2013 15:47 . Reden: informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
blueface schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:48:
Heb nog niets nieuws kunnen ontdekken wat de nieuwste firmware nou eigenlijk doet. Wat ik wel weet dat hoe nieuwer de firmware, hoe broerder de audio return channel functie functioneert. Vandaag gewoon weer optische kabel ertussen zetten. Dit schijnt ook niet altijd te werken. Had op een ander forum gelezen dat anynet toch elke keer opnieuw geactiveerd wordt na het uitzetten er van. Ook schijnt de smarthub niet altijd geluid door de optische kabel heen te sturen. Jullie horen het wel weer.

Edit: zoals ik al dacht. Geen geluid vanuit smarthub applicaties over de optische kabel. Wel via tv luidsprekers. Het is toch echt niet te geloven. Samsung waar zijn jullie mee bezig?
Idd, ik ervaar hetzelfde, het lijkt wel of de hdmi handshake compleet over de rooie gaat. Wat vandaag wel werkt, werkt morgen weer niet. Ik heb het ook met mijn mediaplayer, geen full hd, dan weer 720p, zelfs soms 420p. Dan weer geen 3d, maar wel full hd. De bluray speler van panasonic deed het redelijk, maar met de 1106 kan die ook geen 3d meer.

Het zijn mooie panelen, maar de software is shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heb het eindelijk opgelost. Had nog een dure optische kabel liggen en die er tussen gezet. Anynet volledig uitschakelen. Ook in de apps werkt het geluid prima. Blijf het vreemd vinden dat het met de vorige optische kabel niet werkte. Ben blij. Eindelijk van het gezeik af met hdmi arc. Wel weer een extra kabel tegen de muur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
Grijze beeldjes in "Op TV" smart hub.
Sinds enige tijd, na een firmware upgrade zie ik in het tablad van smart hub "OP TV"allee nog maar grijze beeldjes en niet meer de tv kanalen. Vandaag via de USB-stick de firmware weer geupdated naar versie 1106. Maar ook nu blijven de beeldjes leeg. Eerder las ik in dit topic dat er meedere mensen last van hebben. Is er al iemand die dit probleem heeft verholpen en hoe dan??
Ik hoor graag. Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:09
cyberik schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:16:
Sinds enige tijd, na een firmware upgrade zie ik in het tablad van smart hub "OP TV"allee nog maar grijze beeldjes en niet meer de tv kanalen. Vandaag via de USB-stick de firmware weer geupdated naar versie 1106. Maar ook nu blijven de beeldjes leeg. Eerder las ik in dit topic dat er meedere mensen last van hebben. Is er al iemand die dit probleem heeft verholpen en hoe dan??
Ik heb precies het zelfde probleem. Je zit denk ik ook bij Ziggo? De laatste update heeft het in ieder geval niet opgelost. Ik heb ook geen idee hoe ik het wel zou kunnen oplossen. Ik denk toch echt wachten op een goede firmware update :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:48:
Misschien staat er op deze site http://www.avsforum.com/t...xf8000-owners-thread/1890 iets tussen, het gaat hier om firmware versie 1105.2
Deze is voor de amerikaanse markt, maar volgens mij wel universeel.

Naar ik begrepen heb zijn ze daar inmiddels bij 1108 beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberik schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:16:
Je kunt dit oplossen door je smarthub opnieuw in te stellen schermmenu => smartfuncties => smarthub opnieuw instellen.

Heb zelf kanaal digitaal en had hetzelfde probleem.
Je krijgt dan weer een heel verhaal over de privacy regels, postcode en provider.

Nog beter is de tv opnieuw te instaleren en fotos te maken van je tv instellingen, zodat je eventueel de instellingen eenvoudig weer kan terugzetten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:17:
[...]
ik krijg 'm morgen geleverd van platte tv..exact dezelfde f8000. Ik zal je mijn bevindingen vermelden.

Ik heb 'm voor 2400 euro besteld. Nederlands model en ze zijn officieel samsung dealer :)
Dat is dan niet de 46" die ik heb besteld mag ik hopen ;) Ik heb voor dit model ook een scherpe prijs gekregen vind ik. Ik had em binnen een dag in huis!

[ Voor 3% gewijzigd door DaTiezl op 01-08-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
blueface schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:54:
Heb het eindelijk opgelost. Had nog een dure optische kabel liggen en die er tussen gezet. Anynet volledig uitschakelen. Ook in de apps werkt het geluid prima. Blijf het vreemd vinden dat het met de vorige optische kabel niet werkte. Ben blij. Eindelijk van het gezeik af met hdmi arc. Wel weer een extra kabel tegen de muur :(
Klopt het dat het om 'legal reasons' niet mogelijk is om geluid wat via HDMI de tv binnenkomt (via bijvoorbeeld een STB) met DTS of Dolby uit te sturen naar reciever? Ik heb ergens gelezen dat het altijd downmixed naar stereo over toslink moet worden uitgestuurd....

Je zou zeggen sluit je STB dan direct via toslink aan op de reciever maar dan schijnen er weer lipsync problemen op te treden en tevens zal anylink dan ws niet werken...

[ Voor 10% gewijzigd door DaTiezl op 01-08-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:07:
[...]

Je kunt dit oplossen door je smarthub opnieuw in te stellen schermmenu => smartfuncties => smarthub opnieuw instellen.

Heb zelf kanaal digitaal en had hetzelfde probleem.
Je krijgt dan weer een heel verhaal over de privacy regels, postcode en provider.

Nog beter is de tv opnieuw te instaleren en fotos te maken van je tv instellingen, zodat je eventueel de instellingen eenvoudig weer kan terugzetten.
Nee dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, bij mij gaf dit de oplossing.
Ik heb beide geprobeerd en had in beide gevallen wel de apps.

Wat verschijnt er in de tekst rechtsboven als je de smarhub start; Ziggo, Upc, o.i.d.?

Er is trouwens een nieuwe ota update vandaag: versie 1104.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
In de rechterbovenhoek zie ik upc en dan een draaiende zandloper met laden.
Maar hij blijft laden en er verschijnt niets.

Ik heb overigend firmware versie 1106 al via de site op USB erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
cyberik schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:09:
In de rechterbovenhoek zie ik upc en dan een draaiende zandloper met laden.
Maar hij blijft laden en er verschijnt niets.

Ik heb overigend firmware versie 1106 al via de site op USB erop gezet.
Heb ook upc en bij mij werkt het perfect. Heb je de tv wel op internet aangesloten? Ook moet de klok(tijd) op automatisch staan. Bij draait sinds firmware 1102 al prima met deze instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:50:
[...]

Misschien staat er op deze site http://www.avsforum.com/t...xf8000-owners-thread/1890 iets tussen, het gaat hier om firmware versie 1105.2
Deze is voor de amerikaanse markt, maar volgens mij wel universeel.

Naar ik begrepen heb zijn ze daar inmiddels bij 1108 beland.
Dat had ik gezien, maar dit stond er sinds 2 versies geleden ook al bij. Op de Amerikaanse site van samsung staat dit ook bij de firmware aangegeven. Geen nieuwe changes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Dat is dan niet de 46" die ik heb besteld mag ik hopen ;) Ik heb voor dit model ook een scherpe prijs gekregen vind ik. Ik had em binnen een dag in huis!
is idd f8000 55 inch :)

Hij bevalt prima..super tevreden over de kwaliteit en design. mooi helder beeld, ook via telfort hd tuner..kraakhelder. (enkel HD zenders dan)
de functies van de smart afstandsbediening en motion/voice control kan ik nog toepassen in het menu van de tv..Wil ik tv kijken via telfort moet ik helaas afstandsbediening van de tuner pakken

Ik ben nog niet uit over wat nu de beste beeldinstelling is.. snap overigens niet dat iedereen de "movie" instelling (met bijhorende waardes op internet) mooier vindt dan hoe deze op "standaard" staat....Het is minder scherp, er komt een oud vintage look overheen, kleuren zijn minder.

Aantal Hz bij systeem instellingen staat standaard op 50 hz. Veranderen naar 60 Hz is neem ik aan wat vloeiender? Ik heb het nog niet kunnen constateren, laat het dan ook op 50 staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Grijze beeldjes in "Op TV" smart hub.
Ik hoor graag. Bij voorbaat dank!
[quote]

Ik had dit ook na een upgrade, maar dan geen grijze beeldjes, maar beeldjes met slotjes :)
Dacht eerst dat het aan UPC en de Hobbybox zou liggen omdat die lopen te klooien
met een verplichte pincode bij uitzendingen voor boven de 18.
Onder Menu->smart functies->TV instellingen de optie blokkeren 18+ uitgezet, en alle beeldjes
werden weer gevuld met de normale uitzendingen. fw1103.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Van wat ik zo zie zijn samsung LCD´s veel populairder dan LG´s, kan iemand mij uitleggen waarom? Wil een keuze kunnen maken tussen beide merken. Wat ik zo zie zijn bij vergelijkbare modellen de LG's vaak een 2 inch groter, maar hebben de samsungs meer "echte" hz, vaak 100 vs 50 bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
DaTiezl schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:04:
[...]

Klopt het dat het om 'legal reasons' niet mogelijk is om geluid wat via HDMI de tv binnenkomt (via bijvoorbeeld een STB) met DTS of Dolby uit te sturen naar reciever? Ik heb ergens gelezen dat het altijd downmixed naar stereo over toslink moet worden uitgestuurd....

Je zou zeggen sluit je STB dan direct via toslink aan op de reciever maar dan schijnen er weer lipsync problemen op te treden en tevens zal anylink dan ws niet werken...
Dts doet ie inderdaad niet via hdmi over toslink. Had met een ander model tv van samsung dat dolby 5.1 wel werkte. Dat model was een a serie uit 2008. Bij deze modellen weet ik het niet. Had het toen met de ps3 getest. Bij mij gaat alleen het tv geluid van de tv zenders over de toslink en dat is dus hoogstens dolby 5.1. De ps3 en xbox lopen via de receiver. Heb geen stb, maar een ci+ module. Dus heb geen andere optie dan optische kabel te gebruiken. Beetje goede receiver kun je natuurlijk ook de lipsync instellen. Ook op de tv kun je zelfs lipsync instellen onder optie geluid. Tot dat ik berichten krijg dat arc niet goed werkt, gebruik ik deze constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:46:
[...]

Vreemd, bij mij gaf dit de oplossing.
Ik heb beide geprobeerd en had in beide gevallen wel de apps.

Wat verschijnt er in de tekst rechtsboven als je de smarhub start; Ziggo, Upc, o.i.d.?

Er is trouwens een nieuwe ota update vandaag: versie 1104.
Ik heb versie 1106 er op staan. Bij 1104 had ik ook al het probleem. Mijn provider is Ziggo en ik denk dat o.a. daar mee te maken heeft. Het is alleen bij de "On TV" dat de thumbnails niet zichtbaar zijn. Uit de doos kwam de TV geloof ik met versie 1004. Ik heb spijt dat ik toch geupdated heb want om te wachten op een update waarin dit opgelost is kan wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Laatst online: 09-09 13:44
VicSmurf schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:15:
[...]

Ik heb versie 1106 er op staan. Bij 1104 had ik ook al het probleem. Mijn provider is Ziggo en ik denk dat o.a. daar mee te maken heeft. Het is alleen bij de "On TV" dat de thumbnails niet zichtbaar zijn. Uit de doos kwam de TV geloof ik met versie 1004. Ik heb spijt dat ik toch geupdated heb want om te wachten op een update waarin dit opgelost is kan wel even duren.
Is dit bij 1106 nog steeds het geval?! Ik heb de TV ge-update naar 1104 en dat maakt in ieder geval geen verschil, nog steeds geen thumbnails in het overzicht :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Laatst online: 09-09 19:17
DyStiC schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:39:
[...]

Ja ik weet dat je het lampje uit kunt zetten, maar ik wil hem er liefst af hebben.
En zo minuscuul is hij imho niet, en ik vind het gewoon mooier om echt alleen het aluminium lijstje rond m'n scherm te hebben. Het plaatje zit ook achter de aluminium rand, die loopt gewoon door. Maar ik ga wel n's even proefondervindelijk wat schroefjes losdraaien om te zien waar ik kom :)
Het viel mij gister op dat er aan de achterkant, waar je de poot ook op vast schroeft, het logo met een aantal schroefjes vast zit. Heb jij deze er nog af geprobeerd te krijgen op deze manier? Zo ja, is dat gelukt?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb sinds 10 juli de 55F7000. Ik heb de TV mooi opgehangen zonder dat de kabels zichtbaar zijn. Zo wil ik ook mijn STB 'onzichtbaar' maken. Bij de TV is een IR extender geleverd, maar als ik 't goed begrijp moet de STB bekend zijn bij de TV voordat 'ie het infrarood signaal door stuurt.

Ik was in de veronderstelling dat IR ontvanger van de TV alle IR signalen door zou zetten en uit zou voeren in het oogje. Die moet je namelijk 5 cm voor 't oogje van de STB plaatsen. Maar dit werkt niet zo? Iemand ervaring mee?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
art-core schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:48:
[...]

Is dit bij 1106 nog steeds het geval?! Ik heb de TV ge-update naar 1104 en dat maakt in ieder geval geen verschil, nog steeds geen thumbnails in het overzicht :( .
Helaas bij 1106 nog steeds het zelfde probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
VicSmurf schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

Helaas bij 1106 nog steeds het zelfde probleem :'(
Ik zou gewoon even vanuit het menu weer even herinstalleren uitvoeren. Ik heb dit nameliijk ook al een keer gehad. Met herinstalleren was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Tiestor schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Het viel mij gister op dat er aan de achterkant, waar je de poot ook op vast schroeft, het logo met een aantal schroefjes vast zit. Heb jij deze er nog af geprobeerd te krijgen op deze manier? Zo ja, is dat gelukt?
Jep is gelukt, inderdaad schroefjes losmaken en eraf trekken (moet met enige kracht), kabeltje even los klikken en naar binnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht overbodig maar hier wat handige how-to video's ook voor onze tv;

YouTube: How-to video's - TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Romius schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Ik zou gewoon even vanuit het menu weer even herinstalleren uitvoeren. Ik heb dit nameliijk ook al een keer gehad. Met herinstalleren was het weg.
Dan heb je vast geen Ziggo. Al die dingen heb ik al zo vaak geprobeerd zonder resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
VicSmurf schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:49:
[...]

Dan heb je vast geen Ziggo. Al die dingen heb ik al zo vaak geprobeerd zonder resultaat helaas.
Toch wel Ziggo hier, wat het nog kan zijn, je kan ergens in het menu 18+ content blokkeren. Je zou dat nog even kunnen uitschakelen.

Net iig alle hdmi kabels vervangen nav de aanhoudende handshake problemen. Tot nu toe lijkt het goed te gaan, maar we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Toch wel Ziggo hier, wat het nog kan zijn, je kan ergens in het menu 18+ content blokkeren. Je zou dat nog even kunnen uitschakelen.
[quote]

Zoals al eerder vermeld in topic:

Ik had dit ook na een upgrade, maar dan geen grijze beeldjes, maar beeldjes met slotjes
Dacht eerst dat het aan UPC en de Hobbybox zou liggen omdat die lopen te klooien
met een verplichte pincode bij uitzendingen voor boven de 18.
Onder Menu->smart functies->TV instellingen de optie blokkeren 18+ uitgezet, en alle beeldjes
werden weer gevuld met de normale uitzendingen. fw1103.
Die grijze beeldjes komen omdat de commercieelen 's nachts 0900 troep uitzenden en Samsung
deze content dan blokkeerd, en alleen vrijgegeven wordt d.m.v. pin-code.
18+ uitgeschakeld, en het werkt weer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Ik heb sinds 10 juli de 55F7000. Ik heb de TV mooi opgehangen zonder dat de kabels zichtbaar zijn. Zo wil ik ook mijn STB 'onzichtbaar' maken. Bij de TV is een IR extender geleverd, maar als ik 't goed begrijp moet de STB bekend zijn bij de TV voordat 'ie het infrarood signaal door stuurt.

Ik was in de veronderstelling dat IR ontvanger van de TV alle IR signalen door zou zetten en uit zou voeren in het oogje. Die moet je namelijk 5 cm voor 't oogje van de STB plaatsen. Maar dit werkt niet zo? Iemand ervaring mee?
[quote]

Ik heb mijn TV (46F7000) ook zonder zichtbare snoeren opgehangen (alles door de spouw),
en heb een Horizonbox van UPC. Ik kan met de bijgeleverde afstandsbedieningen de STB
volledig bedienen. Als volgt gedaan:
Op de IR poort sluit je de bijgeleverde IR verlengkabel aan, en leg de zender bij de box,
in mijn geval gewoon op de STB, terwijl het oog van de STB aan de voorkant zit :P
hierna ga je naar via Source op de AB naar Bron , dan selecteren "universele AB".
Hier kun je de het product ingeven wat je wenst te bedienen.
In mijn geval dus de Horizon box (Samsung SMT-g7400XEN).
Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand al de soundbar HW F550 of HW F750 i.c.m. met de samsung tv?
Ben benieuwd naar het geluid ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:06
Ik heb kort geleden een Samsung 46f8000 gekocht. Nu heb ik de volgende twee problemen:
Ik heb tv van Ziggo heb ook allemaal grijze vakjes bij "op TV", is begonnen bij firmware 1103 en heb nu 1106 erop staan. 18 + blokkering staat uit en heb de tv ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen. Heeft helaas niks geholpen.

Daarnaast wil het beeld als er snelle camerabewegingen of scene wisselingen zijn en bij herhalingen van voetbal en tennis een beetje schokken. Ook loopt het beeld niet helemaal vloeiend als je het smart-menu start.

Heeft iemand tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart999
  • Laatst online: 21-08 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:45:
Gebruikt iemand al de soundbar HW F550 of HW F750 i.c.m. met de samsung tv?
Ben benieuwd naar het geluid ervan.
Sinds gisteren de HW-F751 icm F8000. Aansluiten gaat vanzelf (via allshare) en geluid is goed. Flinke bas erin iig. Je kunt daarna niet meer terug naar je TV speakers. Je bent te verwend dan. Ben wel nog even aan stoeien welke geluidsetting het beste is. Veel opties nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mart999 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:04:
[...]

Sinds gisteren de HW-F751 icm F8000. Aansluiten gaat vanzelf (via allshare) en geluid is goed. Flinke bas erin iig. Je kunt daarna niet meer terug naar je TV speakers. Je bent te verwend dan. Ben wel nog even aan stoeien welke geluidsetting het beste is. Veel opties nl.
Bedankt voor je bericht!!!!

Trouwens, heb jij er een 5.1 home cinema set bij voor film's etc, of kan deze de deur uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Romius schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 01:47:
[...]

Toch wel Ziggo hier, wat het nog kan zijn, je kan ergens in het menu 18+ content blokkeren. Je zou dat nog even kunnen uitschakelen.

Net iig alle hdmi kabels vervangen nav de aanhoudende handshake problemen. Tot nu toe lijkt het goed te gaan, maar we wachten af.
Mmmm ok...ik heb geen slotjes en de 18+ content blokkering heb ik uitstaan. Gebruik je ook een CI+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Ben weer al even niet mee in de TV wereld heb zelf een Plasma van Panasonic maar een vriend van mij wil persé een LED. Denk dat Samsung op dit moment wel het meeste waar voor je geld geeft. Kan iemand aanraden welke 46" TV voor een budget van 700-900€ (uiterste budget) nu eigenlijk over het algemeen als beste wordt aanzien?

Tis weer al eens lang geleden dat tweakers nog eens een roundup heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
VicSmurf schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:20:
[...]

Mmmm ok...ik heb geen slotjes en de 18+ content blokkering heb ik uitstaan. Gebruik je ook een CI+ module?
Ja, de laatste interactieve module van smit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 09:07
Inrage schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:36:
Ben weer al even niet mee in de TV wereld heb zelf een Plasma van Panasonic maar een vriend van mij wil persé een LED. Denk dat Samsung op dit moment wel het meeste waar voor je geld geeft. Kan iemand aanraden welke 46" TV voor een budget van 700-900€ (uiterste budget) nu eigenlijk over het algemeen als beste wordt aanzien?

Tis weer al eens lang geleden dat tweakers nog eens een roundup heeft gedaan.
Ik zit ook in dat budget te kijken voor een 46 inch of een 50 inch. Voor de 46 inch zou ik dan hier op uitkomen: pricewatch: Samsung UE46F6400 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:24:
Ik heb mijn tv F8000 aangesloten op de Sonos soundbar. Werkt perfect. Echter sinds de nieuwe update krijg ik iedere keer als ik met de Samsung afstandsbediening het geluid wil veranderen een melding in het scherm dat ik externe speakers gebruik. Dit moet ik dan eerst sluiten voordat ik verder tv kan kijken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Gekke vraag, stel je hebt geluisterd naar internet radio via de sonos playbar en s'avonds druk je met de afstandsbediening van de Samsung je tv aan, schakelt de playbar dan automatisch om naar tv geluid of moet je dat telkens handmatig omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Laatst online: 09-09 13:53
Binnetie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:57:
[...]

Ik zit ook in dat budget te kijken voor een 46 inch of een 50 inch. Voor de 46 inch zou ik dan hier op uitkomen: pricewatch: Samsung UE46F6400 Zwart
Ik ben ook op zoek geweest in deze prijscategorie en maat. Op redcoon.nl en dan led tv actie staan een paar mooie prijsen! De LG 47LA7408 vond ik voor 912 en een beetje wel een zeer goede keuze! Iemand advies met betrekking tot de LG vs een vergelijkbare Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 11:40
Weet iemand wat het verschil is tussen de Samsung UE40F6200 en de UE40F6400 ? Ik weet dat de F6200 geen 3D heeft en de F6400 wel, maar dat vind ik niet belangrijk. Is de 2D beeldkwaliteit(van het paneel) van de F6400 daadwerkelijk beter ? Het scheelt namelijk een flink bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Gekke vraag, stel je hebt geluisterd naar internet radio via de sonos playbar en s'avonds druk je met de afstandsbediening van de Samsung je tv aan, schakelt de playbar dan automatisch om naar tv geluid of moet je dat telkens handmatig omzetten?
De sonos heeft geen hdmi om anynet-cec te gebruiken, dus dat is handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
sander-m schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:07:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Samsung UE40F6200 en de UE40F6400 ? Ik weet dat de F6200 geen 3D heeft en de F6400 wel, maar dat vind ik niet belangrijk. Is de 2D beeldkwaliteit(van het paneel) van de F6400 daadwerkelijk beter ? Het scheelt namelijk een flink bedrag.
Behalve dat de een zilver is en de ander zwart kan de pricewatch je heel mooi de verschillen laten zien: http://tweakers.net/price.../330499;330508/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Laatst online: 09-09 19:17
sander-m schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:07:
Volgens Techradar is dit het verschil: "it lacks crucial 200Hz processing and 3D features".

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 15:37
Ik wil een 55F8000 aanschaffen.
Opstelling wordt dan Synology DS213+ -> WD live tv -> F8000 -> Sonosplaybar.

Is het dan mogelijk om direct vanaf de Samsung op te nemen op de Syno, of kan dit alleen met een aangesloten usb device? Wil namelijk alles ophangen en dus mijn Hotrizon box eruit doen en een CI kaart nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik was gisteren bij de mediamarkt en ik zag daar de UE40F6100 staan. Deze duikt echter niet op in de pricewatch. Heel raar, alleen een frans en duits model. http://www.mediamarkt.nl/...96,680524.html?langId=-11

Hij is ook gewoon te koop bij MaxICT http://maxict.nl/product/...campaign=prijsvergelijker

Ik twijfelde eerst over de 40 inch F6400 (Beste koop consumentenbond Juli) maar ik denk dat ik voor de F6100/F6200 ga. Goedkoper en 3D is absoluut geen vereiste voor me.

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/f6400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
Bedankt voor de reacties ;)
DaTiezl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:38:
[...]

Behalve dat de een zilver is en de ander zwart kan de pricewatch je heel mooi de verschillen laten zien: http://tweakers.net/price.../330499;330508/categorie/
De F6200 heeft dus geen 3D en geen 200 Hz CMR.. Volgens de specificaties van Samsung zijn de afmetingen tot op de millimeter hetzelfde.
heeft iemand ervaring met Samsung 100 Hz vs 200 Hz, dat is toch enkel beeldinterpolatie ? Is dat merkbaar/nuttig ?
Misschien neem ik dan toch maar de F6400 nemen als 200 Hz inderdaad 'cruciaal' is ...
Nikeo schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:33:
Ik was gisteren bij de mediamarkt en ik zag daar de UE40F6100 staan.
Ik zie door de bomen het bos niet meer :/ :/

Het belangrijkste vind ik eigenlijk dat het scherm gewoon goede beeldkwaliteit heeft : redelijke kijkhoeken, acceptabel contrast, geen clouding en ghosting etc. Als de F6400 hierin hetzelfde is als de F6200 vind ik de F6200 toch wel een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Vergelijken is handig via de Engelse (UK) site van samsung. Op de Nederlandse staat de 6100 er niet bij. http://www.samsung.com/uk...AKXXU&prdc=UE40F6200AKXXU

De vergelijking die ik gemaakt heb met voor mij relevante zaken:
De F6100 heeft wel 3D, maar geen wifi of LAN en geen smart functies, minder USB (1) en maar 2 HDMI-poorten. 200hz cmr.
De F6200 heeft geen 3D, wel wifi en LAN, smart functies, 3x USB, 4x HDMI. 100hz cmr
De F6400 heeft dan ook nog de smart control functies, 200 hz cmr

Ik heb zelf de 6200 en 6400 in de pricealert gezet en ik wacht geduldig af, het is nu toch mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
Ik was gisteren bij de Mediamarkt, daar hadden ze de F6100 en de F6400. Qua beeldkwaliteit zijn ze vrijwel hetzelfde, kon moeilijk een verschil ontdekken (stonden helaas wel ver van elkaar af). Aangezien de F6100 inderdaad geen Smart functies heeft, neem ik toch liever de F6400. Deze staat in de beslist.nl pricewatch al vanaf 590,- te koop (bij prijs-stunter.nl en storetotaal.nl), zijn dit soort winkels betrouwbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
U2psv schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:38:
Ik wil een 55F8000 aanschaffen.
Opstelling wordt dan Synology DS213+ -> WD live tv -> F8000 -> Sonosplaybar.

Is het dan mogelijk om direct vanaf de Samsung op te nemen op de Syno, of kan dit alleen met een aangesloten usb device? Wil namelijk alles ophangen en dus mijn Hotrizon box eruit doen en een CI kaart nemen.
Je kunt niet direct naar de Synology opnemen dat kan alleen via een USB device. Ik zou inderdaad ook de WD Live TV blijven gebruiken want de Samsung heeft wel DLNA maar heeft geen mooie weergave van film thumbnails en info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Is er ergens een vergelijkingstabel met alle F modellen?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

InfinityG35 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:30:
Is er ergens een vergelijkingstabel met alle F modellen?
Pricewatch/samsung zelf. Wat wil je nog meer ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Nikeo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

Pricewatch/samsung zelf. Wat wil je nog meer ? :)
Ik ben op zoek naar een overzichtelijke tabel zoals in het 2012 E topic.

Samsung site en pricewatch is niet echt overzichtelijk om te vergelijken.

Wat zijn de verschillen tussen de F 6800, 6700, 6600, 6500, 6400, 6200 bijvoorbeeld.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
VicSmurf schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:06:
[...]
want de Samsung heeft wel DLNA maar heeft geen mooie weergave van film thumbnails en info.
Wel als je Plex Media Server op je Synology zet en de Plex app op je samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Ik heb een lip sync probleem sinds ik mijn nieuwe F8000 aansluit tussen mijn STB en Samsung HT. alles aangesloten via toslink:
code:
1
STB <toslink> TV <toslink> Reciever/HT
Met digital audio out aan (PCM/Dolby/DTS afhankelijk van stream). Nu komt het geluid dus een fractie later dan het beeld. Het probleem is echter dat ik op zowel tv als reciever enkel een sound delay kan instellen. Dat heeft dus geen zin als het beeld voorloopt op het geluid. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Op de STB kan ik geen tv/sound delay instellen...

Ik kan natuurlijk ook de reciever direct via toslink aan mijn STB hangen maar dan zit ik weer met 2 afstandsbedieningen te kloten. De tv heeft immers de IR-booster die prima werkt. Anynet via HDMI wil ik ook niet omdat dat dramatisch werkt. Geluid valt telkens weg en geluid is alleen PCM.

[ Voor 21% gewijzigd door DaTiezl op 12-08-2013 19:38 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 44 Laatste