Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Wat voor STB gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Amino m540 (OnsBrabantNet) met Samsung HT-Z310R

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
Iemand al de 1107 firmware geinstalleerd? Hij is nu bezig bij mij met installeren in ieder geval. De koppeling via hdmi met mijn Philips HTL9100 wil nog niet echt. Alles direct aansluiten gaat wel goed.

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
Ondertussen ook firmware versie 1107.3 op de f8000 gezet.
De einge verandering die ik heb kunnen ontdekken is dat de roze gloed over grijze/witte achtergrond minder is. Wit is nu wat witter en grijs dus wat grijzer.

Verwijderd

Ik heb mijn 55F8000 via de tv geupdate, staat nu 1107 op (geen .03 nog dus)

• blueface
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:09:
Ik heb mijn 55F8000 via de tv geupdate, staat nu 1107 op (geen .03 nog dus)
Die 1107 heb ik dus ook. Die .3 zie je alleen als je in het service menu kijkt.

Die heb jij dus ook gewoon.

Verwijderd

Gebruiken jullie nou veel die kleine zilveren afstandsbediening van de F8000?
Het lijkt alsof ik er niet mee overweg kan, pak voor 99% de standaard zwarte a.b., en jullie?

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:38
Gebruik enkel de zilveren, erg handig. En gebaren zelfs soms als ik te lui ben om uit de bank te komen. Firmware update heeft echter het *op tv" grijze vakjes probleem icm Ziggo nog (steeds) niet opgelost, grrr.

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik gebruik de zwarte. Ik kan de grijze net zo goed weer opruimen... Ik vind voice command ook wel grappig, maar ozo traag, daarbij zou ik wel een lijst willen hebben met alle mogelijke voice commands.

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:09
Svinken schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:44:
Gebruik enkel de zilveren, erg handig. En gebaren zelfs soms als ik te lui ben om uit de bank te komen. Firmware update heeft echter het *op tv" grijze vakjes probleem icm Ziggo nog (steeds) niet opgelost, grrr.
Wordt nooit meer wat met die klooojoooos. Ik heb het ook nog steeds al wel 1000x reset en van alles geprobeerd wat hier voorbij is gekomen maar werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGrant
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 09:47
blueface schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:56:
Ondertussen ook firmware versie 1107.3 op de f8000 gezet.
De einge verandering die ik heb kunnen ontdekken is dat de roze gloed over grijze/witte achtergrond minder is. Wit is nu wat witter en grijs dus wat grijzer.
Roze gloed betekent dat je of contrast te hoog hebt staan of de witbalans niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:36
Murmandamus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:13:
Ik gebruik de zwarte. Ik kan de grijze net zo goed weer opruimen... Ik vind voice command ook wel grappig, maar ozo traag, daarbij zou ik wel een lijst willen hebben met alle mogelijke voice commands.
De lijst is op te vragen door "Alles tonen" te roepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:36
Inrage schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:36:
Ben weer al even niet mee in de TV wereld heb zelf een Plasma van Panasonic maar een vriend van mij wil persé een LED. Denk dat Samsung op dit moment wel het meeste waar voor je geld geeft. Kan iemand aanraden welke 46" TV voor een budget van 700-900€ (uiterste budget) nu eigenlijk over het algemeen als beste wordt aanzien?

Tis weer al eens lang geleden dat tweakers nog eens een roundup heeft gedaan.
Ik vond het beeld van de Plasma (Panasonic) minder dan de F8000 serie. Zit een deel in de instellingen (zoek op AVforum) en een deel in smaak. Maar in lichte ruimte voldoet deze TV uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Ik wil de F6500 in de maat 40 inch gaan kopen. In eerste instantie wilde ik een CI+ module gebruiken in plaats van mijn ontvanger die ik nu heb. Toen zag ik echter het prijsverschil tussen het Duits model €640 en het nederlandse model €740. Als ik het duitse model aansluit met mijn HD ontvanger zijn er geen problemen toch? Het enige probleem is er toch pas als ik wel een CI+ module zou willen gebruiken? Deze werkt niet met een niet-nederlands model toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
RedGrant schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Roze gloed betekent dat je of contrast te hoog hebt staan of de witbalans niet correct is.
Ik had dis pas sinds firmware 1104. Daar voor niet en nu ook niet meer. Instellingen qua beeld hebben altijd hetzelfde gestaan. Lag dus wel degelijk aan de firmware. Witblans is ingesteld vanaf de fabriek. Ben ik dus nooit aan geweest. Die roze gloed is ook niet knal roze. Op avs forum lees je er ook over. Hebben dus meer mensen last van. Je zag het ook alleen in de kleuren wit en grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag de stoute schoenen aangetrokken en Platte TV, via de site, om een lagere prijs voor de ue46f7000 gevraagd. Ik werd teruggebeld en van de basisprijs ging € 350,00 af. Met de cashback van Samsung zelf kost ie nu € 1299,00. Gisteren besteld vandaag in huis. Tot nu toe niet ontevreden. Maar ik heb nog veel te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGrant
blueface schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:33:
[...]

Ik had dis pas sinds firmware 1104. Daar voor niet en nu ook niet meer. Instellingen qua beeld hebben altijd hetzelfde gestaan. Lag dus wel degelijk aan de firmware. Witblans is ingesteld vanaf de fabriek. Ben ik dus nooit aan geweest. Die roze gloed is ook niet knal roze. Op avs forum lees je er ook over. Hebben dus meer mensen last van. Je zag het ook alleen in de kleuren wit en grijs.
Ik wil ook niet ontkennen dat Samsung in de firmware zaken kan veranderen die invloed hebben op de contrast waarden. Bij het kalibreren van mijn TV zag je echter duidelijk, dat als je contrast boven een bepaalde waarde instelt er een roze gloed in het wit / grijswaarden zit. In verschillende fora hebben hier meerdere gebruikers ook melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Mensen,
Ik heb nu de afgelopen weken lang overwogen om een plasma scherm te nemen, na lang dubben heb ik toch besloten dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.
Op dit moment twijfel ik eigenlijk tussen 3 modellen van Samsung te weten:
pricewatch: Samsung UE40F7000 Zilver
pricewatch: Samsung UE40F6500 Zilver
pricewatch: Samsung UE40F6770 Zwart
Nu snap ik dat de F7000 kwalitatief een stuk beter maakt maar ik krijg niet helemaal duidelijk waar het 300 euro verschil zit.
Kan iemand me hierin adviseren? Zijn er wellicht andere modellen die ik moet overwegen? TV moet gewoon een aantal jaar mee kunnen, dus vandaar dat ik het geen probleem zou vinden de F7000 te kopen maar als dit verder geen gigantische upgrade is dan is het wat zonde.

Ik vond het een beetje weinig om een apart topic voor aan te maken, zeker omdat ik dat al vaker heb gedaan. bij voorbaat dank iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Nu snap ik dat de F7000 kwalitatief een stuk beter maakt maar ik krijg niet helemaal duidelijk waar het 300 euro verschil zit.
[quote]

Je kunt toch zelf ook de specificaties vergelijken en kijken of dit verschil het waard is?
Verder zou ik maar een nakijken of de TV op de site's (m.n.Qplaza) wel NL modellen zijn.
Samsung geeft geen garantie op "niet NL" TV's. I-bood kwam deze week ook al met een stunt-model.
Lekker goedkoop, maar een Hongaarse TV zonder garantie, en zonder ondersteuning qua software in NL
Dus enige oplettendheid is op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:32:
[/quote]Nu snap ik dat de F7000 kwalitatief een stuk beter maakt maar ik krijg niet helemaal duidelijk waar het 300 euro verschil zit.
[quote]

Je kunt toch zelf ook de specificaties vergelijken en kijken of dit verschil het waard is?
Verder zou ik maar een nakijken of de TV op de site's (m.n.Qplaza) wel NL modellen zijn.
Samsung geeft geen garantie op "niet NL" TV's. I-bood kwam deze week ook al met een stunt-model.
Lekker goedkoop, maar een Hongaarse TV zonder garantie, en zonder ondersteuning qua software in NL
Dus enige oplettendheid is op zijn plaats.
Nou heeft dit al zo vaak hier gestaan, eigenlijk zou ik er niet eens op moeten reageren, het klopt niet wat je zegt. Ik heb ook een buitenlands model, dit heeft mij 750 euro gescheeld. Ik heb gewoon een Ziggo kaartje erin zitten, en de winkel haalt de tv gewoon op in geval van problemen.
Als je het niet zeker weet, vraag je het gewoon na bij de winkel.

Ik heb overigens ook de F7000, zat ook te kijken naar een 6 serie, maar ik vond de 7 serie net wat beter met zwart, zit een dubbele tuner in, camera ingebouwd en een quad core (sneller door de smarthub heen). Ik vond dat wel de moeite in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Romius op 19-08-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

sbuter

...dus...

VicSmurf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:08:
[...]

Wordt nooit meer wat met die klooojoooos. Ik heb het ook nog steeds al wel 1000x reset en van alles geprobeerd wat hier voorbij is gekomen maar werkt gewoon niet.
Hier een 46F6400 met hetzelfde probleem. Zojuist smarthub gereset zonder resultaat. Firmware 1109. Heeft trouwens ook nog niet bij mij gewerkt, heb de TV net een week.
Ziggo met CI+ 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

sbuter

...dus...

sbuter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:33:
[...]

Hier een 46F6400 met hetzelfde probleem. Zojuist smarthub gereset zonder resultaat. Firmware 1109. Heeft trouwens ook nog niet bij mij gewerkt, heb de TV net een week.
Ziggo met CI+ 1.3
Zojuist contact gehad met Samsung. Naast het resetten van de smarthub en de volledige TV instellingen is er op dit moment geen oplossing. Er zijn meerdere gebruikers (niet alle) die hetzelfde probleem hebben. Ze verwachten dit in de toekomst op te lossen met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Zojuist via plattetv.nl de Samsung UE40F7000 voor 1150 besteld, daarna nog 100 euro terug van Samsung dus ik denk een mooie prijs voor deze tv. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen en dan kan het spelen beginnen :)

Nu even op zoek naar de goede instellingen voor de tv vast, mocht iemand deze hebben dan hoor ik het graag.

[ Voor 20% gewijzigd door Xevoo op 19-08-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Lizardz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:59:
Als ik het duitse model aansluit met mijn HD ontvanger zijn er geen problemen toch? Het enige probleem is er toch pas als ik wel een CI+ module zou willen gebruiken? Deze werkt niet met een niet-nederlands model toch?
Dit zou zo gewoon moeten werken. Waarschijnlijk werkt een CI+ module ook gewoon, echter is dit niet gegarandeerd. Probeer anders een via Platte TV een lagere prijs aan te vragen voor een NL model, dan doen ze vast ook nog wel wat aan de prijs van de CI+ module ;)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Nu even op zoek naar de goede instellingen voor de tv vast, mocht iemand deze hebben dan hoor ik het graag.
http://reviews.plasmatvbu...000-picture-settings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
sbuter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:33:
[...]

Ziggo met CI+ 1.3
55f6400 hier, en helemaal 0,0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
sbuter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Zojuist contact gehad met Samsung. Naast het resetten van de smarthub en de volledige TV instellingen is er op dit moment geen oplossing. Er zijn meerdere gebruikers (niet alle) die hetzelfde probleem hebben. Ze verwachten dit in de toekomst op te lossen met een update.
Het is niet echt een oplossing want het werkt gewoon niet. Bij mij tenminste niet. Ik heb elke dag nog spijt dat ik de firmware geüpdatet heb. We zullen zien of een toekomstige update het probleem oplost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:00

ErA

Kan iemand mij de afmetingen van de doos vermelden van de Samsung F8000 46"?

Dit in verband met ophalen en vervoer...

Al gevonden...

http://www.samsung.com/be...-2013/UE46F8000SLXXN-spec

[ Voor 32% gewijzigd door ErA op 20-08-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
VicSmurf schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:40:
[...]

Het is niet echt een oplossing want het werkt gewoon niet. Bij mij tenminste niet. Ik heb elke dag nog spijt dat ik de firmware geüpdatet heb. We zullen zien of een toekomstige update het probleem oplost ;)
Ik begreep dat het probleem vooral zit in regio brabant en noord-limburg.. een update komt zo snel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Queros schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:03:
[...]

Ik begreep dat het probleem vooral zit in regio brabant en noord-limburg.. een update komt zo snel mogelijk
en voeg daar dan ook maar Overijssel aan toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een raar probleempje op m'n 46ue7000. Elke avond komt er in beeld te staan dat de tv over 60 seconden ( aftellend) uit gaat. En dat terwijl alle aan/uit timers op UIT staan. Iemand een idee? Elke avond steeds vroeger trouwens.

@Xevoo een belangrijke reden voor mij is dat ik de TV zo plat mogelijk aan de muur wil hebben en dat de aansluitingen vanaf de 7000 serie allemaal zo zitten dat geen stekker naar achteren uit steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Is het mogelijk om de TV standaard op de HDMI ingang aan te laten gaan? Dus niet opstarten naar de Smarthub, maar meteen naar de desbetreffende HDMI....?

Specs

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Meuzik schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:19:
Is het mogelijk om de TV standaard op de HDMI ingang aan te laten gaan? Dus niet opstarten naar de Smarthub, maar meteen naar de desbetreffende HDMI....?
Opstarten naar de Smarthub? Bij mij start hij altijd naar de laatst bekeken bron, dus bijv. HDMI 1. Daar heb ik niet voor ingesteld.
Mogelijk heb je dus juist iets ingesteld om hem met de smarthub te laten starten :?

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
DyStiC schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:26:
[...]

Opstarten naar de Smarthub? Bij mij start hij altijd naar de laatst bekeken bron, dus bijv. HDMI 1. Daar heb ik niet voor ingesteld.
Mogelijk heb je dus juist iets ingesteld om hem met de smarthub te laten starten :?
Hehe, gevonden. Het was de instelling Smart TV - Nu op TV - Autostart. Deze stond op "Aan". hij start nu keurig op naar de HDMI ingang.

Specs

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
Na 9 jaar is vrouw akkoord met het vervangen van onze huidige LG 26" LCD, vooral omdat de backlight wat minder begint te worden en deze geen HDMI heeft.

Nou wordt het waarschijnlijk een UE46F6500 maar ik zou graag willen weten of je een van de HDMI poorten zo kan instellen dat ie als pass trough dient voor audio. Ofwel dat alle audio die van zowel digitale TV en andere HDMI apparaten richting receiver gaat.

edit: Reden is dat ik nog wel even met mijn huidige receiver wil doen maar die heeft slechts 2 inputs.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 22-08-2013 17:55 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Ballebek schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:54:
Na 9 jaar is vrouw akkoord met het vervangen van onze huidige LG 26" LCD, vooral omdat de backlight wat minder begint te worden en deze geen HDMI heeft.

Nou wordt het waarschijnlijk een UE46F6500 maar ik zou graag willen weten of je een van de HDMI poorten zo kan instellen dat ie als pass trough dient voor audio. Ofwel dat alle audio die van zowel digitale TV en andere HDMI apparaten richting receiver gaat.

edit: Reden is dat ik nog wel even met mijn huidige receiver wil doen maar die heeft slechts 2 inputs.
HDMI SEC zit volgens mij ook op de 6500 dus ja hij kan audio door geven naar je reciever als je iig je HDMI ook aan je reciever kan koppelen. het is maar 1 poort.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGrant
To_Tall schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:24:
[...]

HDMI SEC zit volgens mij ook op de 6500 dus ja hij kan audio door geven naar je reciever als je iig je HDMI ook aan je reciever kan koppelen. het is maar 1 poort.
Klopt, maar het geluid van apparaten aangesloten op een HDMI poort van de TV wordt door de TV alleen als 2 kanaals stereo (PCM) doorgegeven. Geen Dolby Digital of DTS dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
RedGrant schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:57:
[...]

Klopt, maar het geluid van apparaten aangesloten op een HDMI poort van de TV wordt door de TV alleen als 2 kanaals stereo (PCM) doorgegeven. Geen Dolby Digital of DTS dus!
Dus of genoegen nemen met 2 kanaals stereo of andere recieven gebruiken :)

Persoonlijk heb ik maar 1 device aan de TV hangen Xbox..

TV gaat via smartcard en films e.d. gaan via Plex media client op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:55
Kan iemand mij vertellen hoe groot het verschil is tussen de UE55ES6100 en de UE55F6400?
Ik kom niet verder dan dat de F6400 één HDMI poort meer heeft, WiFi en een dualcore. Als de beeldkwaliteit verder geen tot weinig verschil heeft dan is het naar mijn idee de 300 euro verschil niet waard.. maar wellicht kijk ik ergens strak overheen? :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
RedGrant schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:57:
[...]

Ik heb gewoon via ARC PCM, Dolby Digital en DTS dus werkt wel gewoon. Alleen moet je dat wel vaak handmatig weer aanzetten via het "Geluid" menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
schaapiej schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:01:
Kan iemand mij vertellen hoe groot het verschil is tussen de UE55ES6100 en de UE55F6400?
Ik kom niet verder dan dat de F6400 één HDMI poort meer heeft, WiFi en een dualcore. Als de beeldkwaliteit verder geen tot weinig verschil heeft dan is het naar mijn idee de 300 euro verschil niet waard.. maar wellicht kijk ik ergens strak overheen? :)
De F6400 is een 2013 model en heeft dus ook het nieuwe SmartTV platform met voice control en een Smart Touch Remote. Dual Core is wel veel fijner als je SmartTV echt gaat gebruiken.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2021
Beste allemaal, ik heb een uitdaging wellicht dat iemand mij hierbij kan helpen?

Ik ben in het bezit van de 46f8000 prachtig toestel! Enkel kom er maar niet achter hoe ik deze juist kan laten samen werken met mijn onkyo 609 en amino setup box (xms)

Ik heb uiteraard alle apparaten op mijn onkyo reciever aangesloten. En deze aangesloten op de arc poort van mij tv. Alleen springt de reciever telkens naar de tv/cd uitgang als ik tv wil kijken dit is geen hdmi uitgang en moet ik dus mn onkyo reciever remote erbij pakken om deze terug te zetten op de juiste poort.

Voor de velen van jullie wellicht bekend uitleg aan de vrouw: ' dat klopt dan moet je vervlogens de andere afstandbediening erbij pakken en dan.... (Ik heb de harmony one prima ingesteld) alleen bovenstaande blijft een issue..

Onder aan de streep komt het erop neer dat alle ik techniek in huis heb, alleen het werkt nog niet naar behoren.
Mocht iemand tips en trucs hebben voor de ultime setup dan hoor ik dit graag.

[ Voor 14% gewijzigd door Tonnyb op 24-08-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGrant
VicSmurf schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Ik heb gewoon via ARC PCM, Dolby Digital en DTS dus werkt wel gewoon. Alleen moet je dat wel vaak handmatig weer aanzetten via het "Geluid" menu.
Geluid van de SmartHub of ingebouwde tuner: ja, maar van een aangesloten hdmi apparaat echt niet. Kijk nog maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGrant
Tonnyb schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:04:
Beste allemaal, ik heb een uitdaging wellicht dat iemand mij hierbij kan helpen?

Ik ben in het bezit van de 46f8000 prachtig toestel! Enkel kom er maar niet achter hoe ik deze juist kan laten samen werken met mijn onkyo 609 en amino setup box (xms)

Ik heb uiteraard alle apparaten op mijn onkyo reciever aangesloten. En deze aangesloten op de arc poort van mij tv. Alleen springt de reciever telkens naar de tv/cd uitgang als ik tv wil kijken dit is geen hdmi uitgang en moet ik dus mn onkyo reciever remote erbij pakken om deze terug te zetten op de juiste poort.

Voor de velen van jullie wellicht bekend uitleg aan de vrouw: ' dat klopt dan moet je vervlogens de andere afstandbediening erbij pakken en dan.... (Ik heb de harmony one prima ingesteld) alleen bovenstaande blijft een issue..

Onder aan de streep komt het erop neer dat alle ik techniek in huis heb, alleen het werkt nog niet naar behoren.
Helaas, ik vind het ook uitermate vervelend (heb zelf ook een 609). Er zijn maar twee oplossingen: handmatig terug zetten of de Harmony zo instellen dat hij na 10-15 seconden nogmaals een signaal voor de juiste input verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

RedGrant schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:56:
[...]

Helaas, ik vind het ook uitermate vervelend (heb zelf ook een 609). Er zijn maar twee oplossingen: handmatig terug zetten of de Harmony zo instellen dat hij na 10-15 seconden nogmaals een signaal voor de juiste input verstuurd.
Dan zou ik eerder HDMI CEC uizetten op de tv en het geheel door de Harmony laten regelen, dat gaat waarschijnlijk een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Hier nog iemand waar de "Op TV" slechts kleine grijze schermpjes opleverd :-(

Wel een beetje jammer dat na aanschaf van de UE46F6740 dit niet naar behoren werkt. Minnetje voor Samsung wat mij betreft.

Samsung zei op de support chat dat dit probleem soms optreedt in combinatie met Ziggo en dat er aan wordt gewerkt.

Zelf heb ik nog wel even zitten prutsen om te kijken of het stiekem toch op te lossen is (o.a. Smart Hub reset) naar het is mij niet gelukt. Mijn firmware versie is 1107.

Werkt op TV bij iemand naar behoren bij Ziggo (Groningen) op een 2013 model? Iemand nog tips? Of is het gewoon afwachten op een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Wel een beetje jammer dat na aanschaf van de UE46F6740 dit niet naar behoren werkt. Minnetje voor Samsung wat mij betreft.
[quote]"

Ligt niet aan Samsung maar aan je providor (Ziggo).
Hier met de UPC hobbybox nergens last van, ook na de laatste fw updates.
Ik denk dat de Info van het internet afgehaald wordt en niet via je STB,
en al helemaal niet via een CI module....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 16:12
Ik ben sterk aan het twijvelen tussen de f8000 van samsung en de w905a van sony. Het grootste voordeel van de sony vind ik de zeer lage input lag omdat ik de tv hoofdzakelijk gebruik om op te gamen.

Daarom vroeg ik mij af of de input lag inmiddels verbeterd is door nieuwe firmware? Zou een f8000 bezitter hier op tweakers dit eventueel kunnen testen?

Ik had namelijk ergens gelezen dat de game modus verbeterd was wat betreft input lag, maar vond het bewijs hiervoor nogal schaars en ben dus nog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:52:
[/quote]Wel een beetje jammer dat na aanschaf van de UE46F6740 dit niet naar behoren werkt. Minnetje voor Samsung wat mij betreft.
[quote]"

Ligt niet aan Samsung maar aan je providor (Ziggo).
Hier met de UPC hobbybox nergens last van, ook na de laatste fw updates.
Ik denk dat de Info van het internet afgehaald wordt en niet via je STB,
en al helemaal niet via een CI module....
Het heeft te maken met de Samsung / Ziggo combinatie. Hij haalt de gegevens van Internet. Je kunt het even werkend krijgen. Als je een reset doet van je config zodat je ook weer je netwerk moet instellen e.d.

Als het configureren klaar is moet je je netwerk stekker er uittrekken (Wifi kun je niet zo snel uitzetten ;)) dan zie je wel de thumbnails van de zenders. Zodra je het netwerk weer actief maakt zie je dat ze weer grijs/blauw worden helaas. Dus het is echt wachten tot dat ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraag mbt de 32f6510. Soms lijk het alsof het scherm de snelheid net niet kan volgen. Is er een oplossing hiervoor qua instellingen? Wil ook vermijden dat het beeld te vloeiend of plastic wordt. Heb overigens nog niet de meest recente firmware. Overigens heb ik dit probleem dus niet op een vier jaar oude sony lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Clear Motion Rate (of hoe het ook in het menu heet, iig de hogere Hz'en) uitzetten. Al die crap zorgt ervoor dat beweging onnatuurlijk 'vloeiend' wordt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Volensmij hadik het gister ook toen ik alle beeldverbeteraars had uitgezet. Bijv de doktor tinus uitzending waren de bewegingen van de gezichten soms niet vloeiend. Vind dat dit gewoon niet kan bij een recent model tv. Of zou de 1080i dat ook in meespelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvankelijk dacht ik ook dat die frame interpolation ("Clear Motion Rate") niet te aanschouwen was maar dat valt eigenlijk wel mee. Nu is het zelfs mogelijk op de computer door middel van de SmoothVideo Project. De techniek is op de mid-range F6000 serie eigenlijk net niet goed genoeg om het écht vloeiend te maken. Voor mij is dat een van de weinige pluspunten van de F7000 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Al die beeldverbeteraars zijn misschien leuk voor oude uitzendingen ofzo, maar als je een goede bron hebt, dan hoeft er weinig (niks) verbeterd te worden.

M'n ouders hebben een 46F6400 staan, alle beeldverbeteraars staan uit en als de uitzending goed is dan ziet alles er haarscherp uit. En dat is dan gewoon kabel op 1080i. Laat staan als je een Blu-ray zou kijken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 26-08-2013 15:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
gurbo schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:00:
Hier nog iemand waar de "Op TV" slechts kleine grijze schermpjes opleverd :-(

Wel een beetje jammer dat na aanschaf van de UE46F6740 dit niet naar behoren werkt. Minnetje voor Samsung wat mij betreft.

Samsung zei op de support chat dat dit probleem soms optreedt in combinatie met Ziggo en dat er aan wordt gewerkt.

Zelf heb ik nog wel even zitten prutsen om te kijken of het stiekem toch op te lossen is (o.a. Smart Hub reset) naar het is mij niet gelukt. Mijn firmware versie is 1107.

Werkt op TV bij iemand naar behoren bij Ziggo (Groningen) op een 2013 model? Iemand nog tips? Of is het gewoon afwachten op een nieuwe firmware?
Ik denk eigenlijk dat het te maken heeft, met de gebruikte module. Je kan eens kijken of er updates voor zijn, dit kan in het ci module menu onder zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groka
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11-2023
Romius schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:59:
[...]

Ik denk eigenlijk dat het te maken heeft, met de gebruikte module. Je kan eens kijken of er updates voor zijn, dit kan in het ci module menu onder zenders.
Bedoelen jullie met op tv het lijstje met zenders wat op tv verschijnt, als je de touchpad even ingedrukt houd?
Bij mijn F8000 firmware 1107 in combinatie met Quantis Ci+ 1.3 module met Ziggo in Noord Brabant, werkt dit altijd naar behoren.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hahn schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:50:
Al die beeldverbeteraars zijn misschien leuk voor oude uitzendingen ofzo, maar als je een goede bron hebt, dan hoeft er weinig (niks) verbeterd te worden.

M'n ouders hebben een 46F6400 staan, alle beeldverbeteraars staan uit en als de uitzending goed is dan ziet alles er haarscherp uit. En dat is dan gewoon kabel op 1080i. Laat staan als je een Blu-ray zou kijken :)
Alle beeld verbeteraars kwa software = onzin als de bron goed is is het beeld ook goed en als het slecht is dus ook.
Daar doet een TV niets anders mee.

Plus het kost allemaal beeld tijd en lag, dus ja ik ben voorstander van altijd alles uit en nog is uit :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Brainalyser1st schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:02:
Ik ben sterk aan het twijvelen tussen de f8000 van samsung en de w905a van sony. Het grootste voordeel van de sony vind ik de zeer lage input lag omdat ik de tv hoofdzakelijk gebruik om op te gamen.

Daarom vroeg ik mij af of de input lag inmiddels verbeterd is door nieuwe firmware? Zou een f8000 bezitter hier op tweakers dit eventueel kunnen testen?

Ik had namelijk ergens gelezen dat de game modus verbeterd was wat betreft input lag, maar vond het bewijs hiervoor nogal schaars en ben dus nog niet overtuigd.
Als je de televisie bijna alleen maar gebruik voor gamen, waarom wil je dan in hemelsnaam zo'n duur model? Zonde van het geld. Bovendien zou ik dan nog eerder voor een plasma gaan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens game modus bij instellingen niet aanzetten.
geen idee waarom die functie erop zit maar wat een verslechtering van je beeld zeg.
het wordt er blokkerig door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:38:
overigens game modus bij instellingen niet aanzetten.
geen idee waarom die functie erop zit maar wat een verslechtering van je beeld zeg.
het wordt er blokkerig door
Nou, zie hierboven, de input lag gaat naar beneden daarmee. Dit verkrijg je door de beeldverbeteraars uit te schakelen. Overigens schijnt het nog sneller te worden door de input te hernoemen naar PC.

Ik zou het overigens wel willen testen, maar heb geen crt monitor meer staan, die zijn een beetje uit de tijd zeg maar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Romius op 28-08-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
Iemand een idee hoe er zonder geconverteer van bestanden een PDF of een Powerpoint getoond kan worden?
Zijn er apps voor? Zo ja: hoe heten ze?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorn1986 op 28-08-2013 21:34 ]

Verwijderd

Ik ervaar de laatste tijd dat er 1 a 2 keer per dag de TV niet reageert op de AB'en van de F7000.
Dacht eerst dat het alleen de touchcontrolled AB via Bluetooth was, maar de IR AB heeft er ook last van.TV reageert dan niet op de AB'en en start zichzelf dan weer op waarna het probleem weg is....
Zijn er meer mensen die dit ervaren? FW is 1103 en op moment van schrijven ge-update naar 1107.

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 16:12
mh1956 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:27:
[...]

Als je de televisie bijna alleen maar gebruik voor gamen, waarom wil je dan in hemelsnaam zo'n duur model? Zonde van het geld. Bovendien zou ik dan nog eerder voor een plasma gaan, denk ik.
Omdat ik hem ook veel gebruik om hd films en series op te kijken, maar ik kijk bijna nooit naar gewone tv uitzendingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Brainalyser1st op 29-08-2013 10:57 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:33:
Ik ervaar de laatste tijd dat er 1 a 2 keer per dag de TV niet reageert op de AB'en van de F7000.
Dacht eerst dat het alleen de touchcontrolled AB via Bluetooth was, maar de IR AB heeft er ook last van.TV reageert dan niet op de AB'en en start zichzelf dan weer op waarna het probleem weg is....
Zijn er meer mensen die dit ervaren? FW is 1103 en op moment van schrijven ge-update naar 1107.
Batterijen leeg? De standaard bijgeleverde el-cheapo batterijen hebben het bij mij 3 weken uitgehouden.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• mh1956
Ik zou graag eens van jullie willen weten hoe de F8000-serie presteert wanneer je bij gedempt licht (dus niet helemaal in volledige duisternis) naar bijv. films kijkt. Zijn de zwartwaarden en het contrast dan nog steeds goed of wordt dat allengs minder.? Ik heb in mijn Blu-ray collectie nogal wat films met veel donkere scenes. Op de kleine LG LED-TV in de slaapkamer wordt dat een grote donkergrijze massa waarin nauwelijk nog detaillering te zien valt. Hoe is dat met de F8000? Is zwart nog steeds zwart en zie je nog voldoende detaillering in de donkere gedeeltes? Plasma's zijn op dat gebied onovertroffen, maar ik ben erg benieuwd hoe de F8000 hier presteert. Daar lees je maar weinig over in reviews. En in de winkels is dat natuurlijk helemaal niet na te bootsen. En ik neem aan dat onder de F8000-bezitters toch ook veel filmliefhebbers zitten.

• blueface
mh1956 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:22:
Ik zou graag eens van jullie willen weten hoe de F8000-serie presteert wanneer je bij gedempt licht (dus niet helemaal in volledige duisternis) naar bijv. films kijkt. Zijn de zwartwaarden en het contrast dan nog steeds goed of wordt dat allengs minder.? Ik heb in mijn Blu-ray collectie nogal wat films met veel donkere scenes. Op de kleine LG LED-TV in de slaapkamer wordt dat een grote donkergrijze massa waarin nauwelijk nog detaillering te zien valt. Hoe is dat met de F8000? Is zwart nog steeds zwart en zie je nog voldoende detaillering in de donkere gedeeltes? Plasma's zijn op dat gebied onovertroffen, maar ik ben erg benieuwd hoe de F8000 hier presteert. Daar lees je maar weinig over in reviews. En in de winkels is dat natuurlijk helemaal niet na te bootsen. En ik neem aan dat onder de F8000-bezitters toch ook veel filmliefhebbers zitten.
Hier een nog een film liefhebber. Het zwart blijft inderdaad netjes zwart. De details blijven zichtbaar. Je kunt het ook instellen hoe donker het zwart is. Ik ben er super tevreden over. Ben in het bezit van een 55 inch versie van de F8000. Zowel bij veel als wenig omgevingslicht blijft het zwart echt mooi. Geen grijs dus.

[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 29-08-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je via de Smart TV functie van Samsung ook netwerkshares benaderen via NFS of eventueel SMB? Mijn ouders zoeken een nieuwe tv waarmee ze simpel de films die op hun NAS staan kunnen bekijken. Geen enkele fabrikant geeft hier informatie over wat het best lastig maakt om een tv te kiezen.

DLNA schijnt wel te werken en natuurlijk kan ik een losse mediaspeler kopen maar via de tv zelf een filmpje aanzetten lijkt mij het makkelijkste om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
engessa schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:50:
Kun je via de Smart TV functie van Samsung ook netwerkshares benaderen via NFS of eventueel SMB? Mijn ouders zoeken een nieuwe tv waarmee ze simpel de films die op hun NAS staan kunnen bekijken. Geen enkele fabrikant geeft hier informatie over wat het best lastig maakt om een tv te kiezen.

DLNA schijnt wel te werken en natuurlijk kan ik een losse mediaspeler kopen maar via de tv zelf een filmpje aanzetten lijkt mij het makkelijkste om te doen.
Ik neem aan dat de NAS ook een DLNA functie heeft? Dit ondersteunt de Samsung gewoon, direct naar shares browsen weet ik niet. Kan wel even kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ligt aan welke nas je hebt maar anders zou ik Plex op je Nas installeren ( als je dat kan )
Samsung heeft ook een Plex app voor op de TV en dat pakt makkelijk Fullhd met subtitles alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:14

Wokker

De avond wokkel

Gisteren mijn Samsung F6400 binnen gekregen. Echt super blij mee, plex werkt als een zonnetje. En voor mijn vriendin is het nu ook een fluitje van een cent om van tv kijken te schakelen naar content op de plex! Geen gedoe meer met 3 apparaten op het juiste kanaal te zetten enzo:)

Echter waar ik nog niet uit ben is hoe ik het beste de UPC settop box kan aansluiten. Deze wil ik graag houden omdat hij een dual tuner heeft en dus kan opnemen en kijken tegelijk. Daarnaast heb ik nog een pioneer reciever. De settupbox van UPC heb ik aangesloten op de STB ingang. Zodat ik met de samsung remote de settupbox kan bedienen.
De reciever heb ik aangesloten op de ARC hdmi ingang.

Ik heb op internet al gelezen dat de tv geen digitale signalen kan uitsturen(naar de reciever) die hij binnen krijgt. Voor content die direct vanaf de tv afgespeeld wordt (bv Plex) krijg ik gewoon netjes 5.1 signaal binnen op de reciever. Is er een mogelijkheid om de STB functie te behouden maar dat ik ook het 5.1 geluid op mijn reciever krijg uit de setupbox? bv. met een optical cable?

Ik kon er niet veel over vinden op het internet.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Romius schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

Ik neem aan dat de NAS ook een DLNA functie heeft? Dit ondersteunt de Samsung gewoon, direct naar shares browsen weet ik niet. Kan wel even kijken voor je.
Het gaat om een Netgear Readynas van iets van 2 jaar oud. Hij ondersteunt wel DLNA maar ik weet niet in hoeverre dat soepel werkt aangezien ik die functionaliteit nog niet heb kunnen testen. De NAS ondersteunt sowieso geen Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dan kan het nog wel is een drama worden, want de orginele share van mijn Synology kent mijn tv ook niet met DLNA.

Maar denk ook dat dat proberen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:25:
Dan kan het nog wel is een drama worden, want de orginele share van mijn Synology kent mijn tv ook niet met DLNA.

Proberen kan natuurlijk altijd maar ik zou het jammer vinden als ik tegen mijn ouders zeg 'koop die tv maar' om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt endan de tv om te gaan ruilen of alsnog een losse mediasepeler aan te schaffen.

Tien jaar terug zat dit soort basisfunctionaliteiten al ingebouwd in mijn xbox 1 met xbmc en iedere losse mediaspeler die ik ooit gebruikt heb ondersteund dit maar kennelijk zit dit, voor zover ik heb kunnen vinden, in geen enkele tv ingebouwd. Volgens 'het internet' zijn er wel oudere samsungmodellen waar dit mee werkt maar echt duidelijk uitsluitsel krijgen is nog niet gelukt. Ik heb zowel Samsung, Philips als LG rechtstreeks benadert maar daar krijg ik ook geen antwoord. Samsung en LG reageren niet en bij Philips wist de mederwerker niet wat NFS of SMB is, ook niet na uitleg van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Mektheb schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:25:

Heb trouwens even in de handleiding gekeken, daar staat letterlijk:

De mediabestanden op een extern opslagapparaat kunnen alleen worden weergegeven als het apparaat DLNA ondersteunt en met hetzelfde netwerk als de televisie is verbonden.

Dus alleen DLNA. Ik heb ook een Synology, heb je je indexering wel aanstaan? Anders vind ie sowieso niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik was aan het chatten met de samsung support en vroeg even naar de native refresh rates. Volgens de medewerker zit er verschil in de F6000 serie onderling.

De F6200 heeft een 50hz panel, de F6400 heeft wel een echt 100hz panel. Misschien dat dit door de 3d ondersteuning van de 6400 komt?

Als dit klopt is de aanname dat de hele F6xxx serie 100hz panels heeft niet waar? Ik heb Dimens hier al over geDM'd omdat hij ook in de PW de werkelijke Hz' heeft toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ik zou ff de samsung site bekijken daar staan de specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2021
Tonnyb schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:04:

Ik heb het gevonden!!! Zie hier de oplossing: http://forum.fok.nl/topic/1566783

Kort komt het erop neer dat je in de reciver powercontrole uit moet zetten (RIHD)
Hier door kan je bv ook gewoon radio luistern zonder dat je tv aan springt!
_/-\o_

Volgende uidaging :? is dat vanuit smarthub enkel geluid komt uit de tv 8)7
Als iemand de ultime oplossing heeft let me know!! Gebruik overigens mn raspberry om films te kijken.
Maar het zou fijn zijn als alles gewoon werkt. |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Tonnyb op 31-08-2013 09:08 . Reden: Vervolg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

To_Tall schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:44:
ik zou ff de samsung site bekijken daar staan de specs ;)
Nee, dat zijn de cmr rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Nikeo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:18:
Ik was aan het chatten met de samsung support en vroeg even naar de native refresh rates. Volgens de medewerker zit er verschil in de F6000 serie onderling.

De F6200 heeft een 50hz panel, de F6400 heeft wel een echt 100hz panel. Misschien dat dit door de 3d ondersteuning van de 6400 komt?

Als dit klopt is de aanname dat de hele F6xxx serie 100hz panels heeft niet waar? Ik heb Dimens hier al over geDM'd omdat hij ook in de PW de werkelijke Hz' heeft toegevoegd.
Ik heb uiteindelijk ongelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gCwcm75.png

Over de 2013 modellen. CMR 100 is dus 50Hz. Direct aangepast in de PW van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
blueface schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:15:
[...]

Hier een nog een film liefhebber. Het zwart blijft inderdaad netjes zwart. De details blijven zichtbaar. Je kunt het ook instellen hoe donker het zwart is. Ik ben er super tevreden over. Ben in het bezit van een 55 inch versie van de F8000. Zowel bij veel als wenig omgevingslicht blijft het zwart echt mooi. Geen grijs dus.
Dank voor je reactie! Op die LG die ik in mijn post aanhaalde ziet zwart er wel goed uit zolang er ook lichtere elementen in het beeld zichtbaar zijn, maar zodra pak weg 80-90% van het beeld donker is (nachtopnames e.d.), dan wordt het een donkergrijze massa, zonder contrast. Daar heeft de F8000 dus minder of helemaal geen last van, begrijp ik, mits je de backlight niet te hoog in stelt (minder dan 8 )?.
Met name in de Harry Potter-films bijv., zeker de laatste delen, zitten zeer vele donkere scenes. Op een plasama zien die er bij gedempt licht (dat wel) uitstekend uit, met een hele subtiele detaillering in de diverse donkere tinten. Nu weet ik dat ik dat niet van een LED-TV mag verwachten, maar als deze Samsung daar dichtbij in de buurt komt, dan zou ik al heel tevreden zijn. Helaas kun je in Nederland - in tegenstelling tot in de VS bijvoorbeeld - een toestel nooit eerst 30 dagen op proef krijgen, dus ben je afhankelijk van reviews van anderen.
Ik wil graag mijn huidige, 7 jaar oude plasma inruilen voor een exemplaar uit de F8000-serie, want die vind ik echt zeer fraai, maar wil daar kwa beeldkwaliteit nu weer niet te veel op inleveren. De huidige plasma's hebben helaas nog te veel problemen die op de toestellen van 5-6 jaar terug niet voorkwamen, vandaar dat ik mij nu ook op de Samsung 8000-serie aan het oriënteren ben, mede ook door de vele enthousiaste reviews in binnen- en buitenland.

Overigens: overal lees je dat de beeldinstelling Movie (Film) het meest natuurlijk beeld geeft voor het kijken naar films in een enigszins verduisterde omgeving. Dat is waarschijnlijk ook de instelling die ik zou gebruiken, al zal die in eerste instantie een hoop Samsung-gebruikers afschrikken omdat die in verhouding tot de andere instellingen wat donkerder oogt. Is dat ook de instelling die jij gebruikt?

Overigens: kun je op de F8000-serie per ingang (HDMI-1, HDMI-2) andere beeldinstellingen vastleggen? Ik kon dat niet echt ontdekken in de handleiding. Voor TV-kijken wil je waarschijnlijk de Samsung anders instellen dan bijv. voor films (Blu-ray, DVD) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij ook af hoe jullie de instelling hebben bij film. Want ik twijfel nog wel eens tussen movie (met de waardes die ik op internet staan aanbevolen) en natural. Zo oogt natural voor mij wat frisser, helderder en eigenlijk mooier. Bij sommige films iets te dan zet ik 'm op movie.

Misschien ook handig om de instelwaardes eens onder elkaar te zetten. Ben benieuwd.
Ik heb de F8000 55''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Grootste nadeel van Movie vind ik dat het backlight dimming uitschakelt, daarom gebruik ik zelf Standaard, vind ik ook iets frisser ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
DyStiC schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:05:
Grootste nadeel van Movie vind ik dat het backlight dimming uitschakelt, daarom gebruik ik zelf Standaard, vind ik ook iets frisser ogen
Kun je toelichten wat je bedoelt met "dat het backlight dimming uitschakelt"? Want dat begrijp ik niet helemaal. De hoeveelheid backlight kun je in de Movie-stand toch ook gewoon instellen? Ten opzichte van de andere beeldinstellingen is Movie wel wat donkerder, maar biedt een veel betere, natuurgetrouwere kleurweergave. Verreweg de meeste reviews gebruiken dan ook de Movie-stand als basis voor hun beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

mh1956 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:22:
[...]

Kun je toelichten wat je bedoelt met "dat het backlight dimming uitschakelt"? Want dat begrijp ik niet helemaal. De hoeveelheid backlight kun je in de Movie-stand toch ook gewoon instellen? Ten opzichte van de andere beeldinstellingen is Movie wel wat donkerder, maar biedt een veel betere, natuurgetrouwere kleurweergave. Verreweg de meeste reviews gebruiken dan ook de Movie-stand als basis voor hun beoordeling.
Ja backlight sterkte kun je inderdaad gewoon instellen, ik bedoel de auto dim feature van de tv. Heet bij de F8000 Micro Dimming Ultimate, en dimt bij donkere zones het beeld plaatselijk om betere zwartwaardes te krijgen. In Movie mode is deze functie uitgeschakeld, mede daarom gebruik ik Standard mode.

Oh en ik vind juist Movie mode minder donker dan iedere andere modes, maar dat kan dus te maken hebben met auto-dimming.

[ Voor 6% gewijzigd door DyStiC op 31-08-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:21:
[...]

Ja backlight sterkte kun je inderdaad gewoon instellen, ik bedoel de auto dim feature van de tv. Heet bij de F8000 Micro Dimming Ultimate, en dimt bij donkere zones het beeld plaatselijk om betere zwartwaardes te krijgen. In Movie mode is deze functie uitgeschakeld, mede daarom gebruik ik Standard mode.

Oh en ik vind juist Movie mode minder donker dan iedere andere modes, maar dat kan dus te maken hebben met auto-dimming.
Kan jij mij precies vertellen waar ik deze optie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetruZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Beste medetweakers,

Ik overweeg de aanschaf van een 40" F7000 of F8000. De F7000 heb ik eenmaal in een goede winkel kunnen zien en dat viel me niet tegen :) . Echter, als ik de reviews lees op hdtvtest.co.uk en avforums.com dan blijkt in beide reviews dat er soms sprake is van stotterend beeld bij het vertonen van sport en Blu-ray. Zowel de F7000 als de F8000.

For example, while watching some French Open tennis on ITV4 on Freeview or Freesat, when the scene changed from a slow-motion replay back to the live court view as a player was going to serve, the entire picture would stutter, with some noticeable tearing thrown-in – as if Samsung’s video processing was taking a fraction later to kick in following the scene cut.

It seems there’s no getting away from the Clear Motion Rate processing however as, even with all the Motion Plus processing completely disengaged, there were still instances where we would encounter hiccups and stuttering. This is an issue we’ve had in the past with the higher-end Samsung LED’s and it’s especially noticeable with sports, where frequent changes in camera and regular slo-mo replays can sometimes wreak havoc with CMR.

In dit topic heeft (bijna) niemand het over dit verschijnsel. Komt het niet voor? Is er een update geweest die de problemen heeft verholpen? Of kijken tweakeraars nooit sport? ;)

En is er iemand die eerst een F7000 had en later is overgestapt naar een F8000?

Alvast bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Over dat stotteren: ga eens naar een willekeurige TV-zaak (Media Markt, BCC bijvoorbeeld) en bekijk de Samsung-demo die dan altijd getoond wordt. Bij de fragmenten van de voetbalwedstrijd van Chelsea zie je één en al stotterend beeld en hele lelijke artefacten rond de spelers. Bij een pan over daken van een stadje idem dito. Bij het tonen van een tekst die onderin het beeld van rechts naar links loopt zie je dat dit eveneens schoksgewijs gaat. Toen ik de verkoper hierop aansprak zei hij ook niet te weten waaraan dat ligt (natuurlijk niet, wat weten dat soort verkopers wel, vraag ik me soms af). Toch denk ik dat dit voor een groot deel te maken heeft met verkeerde instellingen en dus wel voor een groot deel te verhelpen is. Schokkerig beeld kun je bij een LED/LCD nu eenmaal niet altijd vermeiden. Dat is inherent aan de techniek. Dan kun je beter een plasma kopen. Blu-ray's afspelen op 24fps zorgt heel vaak bij pans voor schokkerige beelden omdat de framerate nu eenmaal erg laag ligt, een stuk lager dan van de TV zelf.
Ik zelf ben ook erg benieuwd hoe de F8000-serie op dit gebied presteert en in hoeverre ik daar gevoelig voor zou zijn. Mijn huidige Panasonic-plasma van 7 jaar terug vertoont geen enkele bewegingsonscherpte of stotterend beeld. Maar de laatste jaren worden de televisies steeds meer volgestopt met technologiëen om het beeld 'beter' te maken, maar vaak maken ze het juist erger. Je kan ook niet per definitie zeggen dat de huidige modellen beter zijn dan die van een paar jaar terug. Ja, ze kunnen meer en hebben tegenwoordig (smart-)functies waar meer dan de helft van de mensen helemaal niet op zit te wachten. Maar op gebied van beeldkwaliteit zijn ze, zo ook de plasma's, amper beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Betreft ue46f7000
Heb op PC films in mkv format in 3d sidebyside.
Streamen naar tv met plex : gaat wel maar geen correcte 3d, sbs blijft zichtbaar.
Streamen met WMS werkt wel en je kunt in de 3d instellingen ook sbs kiezen.
Echter beeldformaat klopt dan niet (hoogte - breedte verhoudingen) en die kun je dan ook via instellingen of tools niet wijzigen.
Wie weet raad?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Wokker schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:12:
Gisteren mijn Samsung F6400 binnen gekregen. Echt super blij mee, plex werkt als een zonnetje. En voor mijn vriendin is het nu ook een fluitje van een cent om van tv kijken te schakelen naar content op de plex! Geen gedoe meer met 3 apparaten op het juiste kanaal te zetten enzo:)

Echter waar ik nog niet uit ben is hoe ik het beste de UPC settop box kan aansluiten. Deze wil ik graag houden omdat hij een dual tuner heeft en dus kan opnemen en kijken tegelijk. Daarnaast heb ik nog een pioneer reciever. De settupbox van UPC heb ik aangesloten op de STB ingang. Zodat ik met de samsung remote de settupbox kan bedienen.
De reciever heb ik aangesloten op de ARC hdmi ingang.

Ik heb op internet al gelezen dat de tv geen digitale signalen kan uitsturen(naar de reciever) die hij binnen krijgt. Voor content die direct vanaf de tv afgespeeld wordt (bv Plex) krijg ik gewoon netjes 5.1 signaal binnen op de reciever. Is er een mogelijkheid om de STB functie te behouden maar dat ik ook het 5.1 geluid op mijn reciever krijg uit de setupbox? bv. met een optical cable?

Ik kon er niet veel over vinden op het internet.
Niemand?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
En als je nu alles op je receiver aansluit en met 1 HDMI-kabel van je receiver naar je TV stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Stomme vraag, kan het nergens vinden in de documentatie. Er zit nog wat bescherm folie op de tv. Rond de bezel met de groene plakkers bijvoorbeeld. Het zit echter ook in de ruimte tussen het wit van de tv en de doorzichtige rand. Kan ik de rand er wellicht ook af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

mh1956 schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:11:
En als je nu alles op je receiver aansluit en met 1 HDMI-kabel van je receiver naar je TV stuurt?
Ja dat heb ik ook geprobeerd, Maar dan heb ik de kabel van de receiver of in de STB ingang zitten(dus geen geluid van de Smart apps over de externe speakers). of als ik hem op de ARC uitgang/ingang zet krijg ik de melding dat er geen signaal op de STB ingang is gevonden.

misschien kan het gewoon niet wat ik wil hoor :)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetruZ
mh1956 schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:12:
Over dat stotteren: ga eens naar een willekeurige TV-zaak (Media Markt, BCC bijvoorbeeld) en bekijk de Samsung-demo die dan altijd getoond wordt. Bij de fragmenten van de voetbalwedstrijd van Chelsea zie je één en al stotterend beeld en hele lelijke artefacten rond de spelers.
:-( Tjonge. Toen de F7000 in de winkel aan mij getoond werd stond was hij aangesloten op de kabel en er was net even geen sport op. Volgens mij moet ik terug en specifiek vragen of ik een voetbalwedstrijd mag kijken. Stevig stotterend beeld is voor mij een no go.
Ben bang dat ik weer terug bij af ben en een maandenlange zoektocht naar een nieuwe tv weer een vervolg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Nou, zo kras zou ik het nu ook niet durven stellen, hoor. Dit was maar een voorbeeld, maar ik geef toe dat men in dit soort TV-zaken bijna nooit een gewoon TV-beeld durft op te zetten, terwijl de potentiële TV-koper 80 tot 90% van zijn tijd naar gewone TV-uitzendingen kijkt en niet naar HD-demofilmpjes. Want dat moderne TV's van HD-content een mooi plaatje kunnen neerzetten, dat mag geen verrassing zijn. TV's onderscheiden zich qua beeldkwaliteit juist in wat ze van een gewoon TV-signaal maken. En dan vallen bepaalde merken soms genadeloos door de mand. En laten consumenten ze links liggen. Ik zou als ik jou was zeker nog eens langs gaan en vragen of ze bijv. een sportzender kunnen opzetten. Of het nu voetbal is of een andere sport met snelle bewegingen maakt dan niet zo veel uit. En vraag ook eens of je met de instellingen mag 'spelen'. In een zaak die zijn klanten serieus neemt, moet dat geen probleem zijn, lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door mh1956 op 01-09-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Wokker schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:25:
[...]

Ja dat heb ik ook geprobeerd, Maar dan heb ik de kabel van de receiver of in de STB ingang zitten(dus geen geluid van de Smart apps over de externe speakers). of als ik hem op de ARC uitgang/ingang zet krijg ik de melding dat er geen signaal op de STB ingang is gevonden.

misschien kan het gewoon niet wat ik wil hoor :)
Volgens mij is het alleen het geluid van de tv zelf wat teruggaat via ARC, maw het geluid wordt niet gerouteerd vanaf een andere bron naar de ARC aansluiting. Je STB moet je dan toch via hdmi doorlussen via de Pioneer of met optisch aan de gang.

@Petruz: ik heb ook de F7000, ik moet zeggen dat ik geen sport kijk, maar stotterend beeld is mij nog niet opgevallen en over het algemeen ben ik vrij kritisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Romius op 02-09-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetruZ
@Romius: Dankjewel. Op avforum leken de problemen ook over te zijn vanaf een bepaalde update. Het probleem leek zich vooral voor te doen als het camerastandpunt drastisch wisselde. Of de overgang van live sportbeeld naar een slow-mo. Het zou op zo'n moment net iets teveel vragen van de hard- en software. Op zich een goede zaak dat het niemand hier stoorde. Ik zal nog even kijken in de winkel.

Hoe bevalt de F7000 in het algemeen? Zijn er dingen die je uitgesproken negatief opvallen? Voor mij is de samsung aantrekkelijk vanwege de smarthub met uitgebreide nederlandse content. Zit dat bijvoorbeeld degelijk in elkaar?

Ik hoop dat ik niet teveel vraag, maar bij mij gaat het ding mijn 8 jaar oude crt-tv vervangen en het voelt een beetje als een sprong in het diepe. De huidige televisies zijn echt van een heel andere generatie en bijna niet meer te vergelijken met mijn huidige tv van het roemruchte merk Palladium :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
snah001 schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:33:
Betreft ue46f7000
Heb op PC films in mkv format in 3d sidebyside.
Streamen naar tv met plex : gaat wel maar geen correcte 3d, sbs blijft zichtbaar.
Streamen met WMS werkt wel en je kunt in de 3d instellingen ook sbs kiezen.
Echter beeldformaat klopt dan niet (hoogte - breedte verhoudingen) en die kun je dan ook via instellingen of tools niet wijzigen.
Wie weet raad?
Om SBS films te kunnen zien in Plex. Moet je in de file naam sbs toevoegen. Dan geeft plex SBS 3D wel goed weer ;-)
PetruZ schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:50:
[...]

:-( Tjonge. Toen de F7000 in de winkel aan mij getoond werd stond was hij aangesloten op de kabel en er was net even geen sport op. Volgens mij moet ik terug en specifiek vragen of ik een voetbalwedstrijd mag kijken. Stevig stotterend beeld is voor mij een no go.
Ben bang dat ik weer terug bij af ben en een maandenlange zoektocht naar een nieuwe tv weer een vervolg krijgt.
TV's in de winkel zijn niet goed afgesteld en hebben de DEMO modus aan. Dat houd in dat alle instellingen op max staan. Dat kan een vertekend en slecht beeld geven als ze de Kabel aansluiten. Maar bij de orginele DEMO filmpjes spetterende beeld geven :)

Ik heb CMR uitstaan. staan wel zie ik bij een hele snelle bal wat vertekening van de bal. maar verder niet.

Wat ik bij oude LCD Tv's zie, zoals veel ghosying en blury spelers heb ik totaal geen last van. Dus nee.. Voetbal is een must om naar te kijken op deze TV. 46F8000 BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetruZ
To_Tall schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:19:
[...]

Ik heb CMR uitstaan. staan wel zie ik bij een hele snelle bal wat vertekening van de bal. maar verder niet.

Wat ik bij oude LCD Tv's zie, zoals veel ghosying en blury spelers heb ik totaal geen last van. Dus nee.. Voetbal is een must om naar te kijken op deze TV. 46F8000 BTW :)
d:)b Dat geeft de burger moed. Nu moet ik enkel nog de interne strijd uitvechten of de F7000 goed genoeg is of dat het toch echt een F8000 moet worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
PetruZ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:26:
[...]

d:)b Dat geeft de burger moed. Nu moet ik enkel nog de interne strijd uitvechten of de F7000 goed genoeg is of dat het toch echt een F8000 moet worden. ;)
De smarthub werkt goed, nederlandse content is ruim aanwezig en werkt op zich goed. Ik heb nog niet alles bekeken wat er allemaal te vinden is. Het werkt allemaal redelijk vlot, maar Samsung heeft wel een handje van om alles achteraf werkend te maken met firmware updates. Maar op het moment ervaar ik weinig problemen, behalve soms met mijn Philips soundbar. De ARC werkt daarvan niet goed. De ingebouwde mediaplayer werkt ook redelijk goed, maar verwacht geen wonderen, maar dat is bij elke tv. Verder heb ik eigenlijk geen klachten.
To_Tall schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:19:

Niet vervelend bedoeld, maar als je CMR uitzet heeft de F8000 dus geen meerwaarde tov de F7000 (de 8000 heeft 1000 Mhz CMR en de 7000 heeft 800 Mhz CMR). Als je CMR zou aanzetten, zou de vertekening moeten tegengaan omdat er extra frames worden gesimuleerd. Ik hou er persoonlijk niet van, maar smaken verschillen.
Ik geloof dat verder de speakers iets beter zijn, een extra woofer voor lage tonen en wat meer opties die naar mijn idee verder geen grote verbetering hebben. De microdimming is wat anders, maar kon hier in de winkel ook geen verschil in zien. Het design is daarentegen wel anders, de boog als voet.

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 04-09-2013 11:58 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 44 Laatste