Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Belangrijkste argument om voor de f7000 te gaan is de quadcore. Ik wil de tv namelijk, vrijwel uitsluitend, gebruiken met plex.
Weet iemand hoe beide tvs het doen met plex?
Volgens mij moet het "H-SBS" zijn dus bijvoorbeeld: "Escape From Planet Earth H-SBS.mkv"snah001 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:20:
[...]
Jammer maar toevoegen van sbs werkt helaas niet. Hij schakelt wel 3d in maar zo te zien alleen naar top_bottom. Je kunt niets selecteren.
Het mag overigens ook Half-SBS zijn zoals:
dr.seuss the.lorax.2012.3d.half-sbs.mkv
Legend.of.the.Guardians.Half-SBS.mkv
Bolt.3D.Half-SBS.mkv
Hier nog meer info: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2994993/Plex/Plex_for_Samsung_App_Manual_v1006.pdf
[ Voor 34% gewijzigd door VicSmurf op 05-09-2013 10:48 ]
Wekelijks / Dagelijks gebruik ik het.
Bedankt, kijk hier heb ik wat aan. Ga ik vanavond direct proberen.VicSmurf schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:49:
[...]
Volgens mij moet het "H-SBS" zijn dus bijvoorbeeld: "Escape From Planet Earth H-SBS.mkv"
Bolt.3D.Half-SBS.mkv
Hier nog meer info: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2994993/Plex/Plex_for_Samsung_App_Manual_v1006.pdf
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Super, dat wilde ik weten. Dan wordt het waarschijnlijk de ue55f6400, uit DuitslandMektheb schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:09:
F6400 en Plex werkt prima incombinatie met een Synology NAS.
dank je!
Waarom uit duitsland ?, is die daar veel goedkoper dan ?.Tano schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:01:
[...]
Super, dat wilde ik weten. Dan wordt het waarschijnlijk de ue55f6400, uit Duitsland
dank je!
Hij is hier rond de €1100,00
WoW zie net hij bij Redcoon nu weer 1529 is...
Ik heb hem voor 1100
[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 05-09-2013 12:03 ]
http://m.hoh.de/home-ente...cm-55-3d-led-tv-schwarz-aMektheb schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:02:
[...]
Waarom uit duitsland ?, is die daar veel goedkoper dan ?.
Hij is hier rond de €1100,00
WoW zie net hij bij Redcoon nu weer 1529 is...
Ik heb hem voor 1100
Ik zou op die afstand sowieso voor een 55" gaan.Tano schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:14:
Ik twijfel tussen de 46f7000 en de 55f6400, omdat ik op een kijkafstand zit van ~4.5m.
Belangrijkste argument om voor de f7000 te gaan is de quadcore. Ik wil de tv namelijk, vrijwel uitsluitend, gebruiken met plex.
Weet iemand hoe beide tvs het doen met plex?
"Be brave, don't shave"
Exacta, haha daarom dus :)!.
Maar andere kwestie doet Samsung niet zoals LG dat garantie bv Benelux is ?, en dat iets uit DE dus niet onder Benelux valt / geen Fabrieks garantie.
Ok, werkt.VicSmurf schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:49:
[...]
Volgens mij moet het "H-SBS" zijn dus bijvoorbeeld: "Escape From Planet Earth H-SBS.mkv"
Bolt.3D.Half-SBS.mkv
Echter de beeldverhouding is fout, geeft bij Cinemascope geen zwarte band beneden en boven weer zodat het beeld in de hoogte uitgerekt wordt.
Bij echte 16*9 films is het wel goed.
Alleen kun je als je via plex stream de beeldverhouding niet veranderen.
Wie weet hier een oplossing voor?
dat blijft dat vaag inderdaad, maar ik kom regelmatig in Duitsland. Dus in het slechste geval moet ik hem zelf achter in de auto leggen.Mektheb schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:51:
[...]
Maar andere kwestie doet Samsung niet zoals LG dat garantie bv Benelux is ?, en dat iets uit DE dus niet onder Benelux valt / geen Fabrieks garantie.
Netjes, bij mij vertelde LG het helaas pindakaas verhaal, gelukkig kreeg ik een credit van Redcoon van het volle bedrag !Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:13:
Mijn Samsung is ook geen Benelux (zelfs niet Duits) en mijn panel is door Samsung Nederland probleemloos vervangen toe er een groene streep liep van boven naar beneden.
en werkt dit ook met usb verlengkabel?
Ik weet als je op de i] toets drukt van je afstandbediening dat je beeld en geluid opties kunt aanpassen. Ik weet alleen niet zeker of dat ook geldt voor de verhoudingen van het beeld. Bij mij lijkt het overigens wel goed te gaan, ik zie wel zwarte randen (ik zal het nog eens testen vanavondsnah001 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:33:
[...]
Ok, werkt.
Echter de beeldverhouding is fout, geeft bij Cinemascope geen zwarte band beneden en boven weer zodat het beeld in de hoogte uitgerekt wordt.
Bij echte 16*9 films is het wel goed.
Alleen kun je als je via plex stream de beeldverhouding niet veranderen.
Wie weet hier een oplossing voor?
Je kunt helemaal niet bij de instellingen van het beeldformaat bij streaming content via plex of andere dlna server, helaas.VicSmurf schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:06:
[...]
Ik weet als je op de i] toets drukt van je afstandbediening dat je beeld en geluid opties kunt aanpassen. Ik weet alleen niet zeker of dat ook geldt voor de verhoudingen van het beeld. Bij mij lijkt het overigens wel goed te gaan, ik zie wel zwarte randen (ik zal het nog eens testen vanavond).
Volgens mij krijg je van Samsung qua hardware volledige garantie op EU producten maar qua soft-/firmware enkel op benelux, en misschien zelfs enkel NL, producten.Mektheb schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:51:
[...]
"Be brave, don't shave"
Er was zelfs prima support van Samsung toen er problemen waren met Sat ontvangst van Canal Digitaal terwijl de 2012 serie toen nog niet goedgekeurd was door Canal Digitaal..
Ook toen wisten ze het want ze moesten het complete typenummer hebben en daar kun je het aan zien.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 14:15 ]
Erg netjes van Samsung is het wel moet ik zeggen! Prima service dus. Hebben meer mensen dezelfde ervaring??
"Be brave, don't shave"
Ja hoor ik kan er gewoon bij. Misschien een domme vraag je hebt toch wel de Plex app op de Samsung TV gezet?snah001 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:55:
[...]
Je kunt helemaal niet bij de instellingen van het beeldformaat bij streaming content via plex of andere dlna server, helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door VicSmurf op 06-09-2013 15:46 ]
Ja dat is wel belangrijk, want soms heb je gewoon geluk met support.Tiestor schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:11:
Erg netjes van Samsung is het wel moet ik zeggen! Prima service dus. Hebben meer mensen dezelfde ervaring??
Moet je Synology hier niet voor transcoden of kijk je zonder subs?Mektheb schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:09:
F6400 en Plex werkt prima incombinatie met een Synology NAS.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Hoeft niet te transcoden ook niet met subs.Morpheusk schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:48:
[...]
Moet je Synology hier niet voor transcoden of kijk je zonder subs?
Dit inderdaad nergens voor nodig, en Subs gebruik ik niet ( beeldvervuiling )VicSmurf schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:02:
[...]
Hoeft niet te transcoden ook niet met subs.
Verwijderd
Vloeiend en Helder maakt bij mij niks uit, een voetballer die goed in beeld word genomen en hard rent geeft rondrom zijn hoofd een ijleffect.............
Hoor het graag van jullie, hopelijk valt het goed in te stellen.
Ja natuurlijk, maar als je stream via plex dan kun je niet meer bij de instellingen van het beeld formaat.VicSmurf schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:23:
[...]
Ja hoor ik kan er gewoon bij. Misschien een domme vraag je hebt toch wel de Plex app op de Samsung TV gezet?
Heb je misschien "Crop black bar from video aan staan"? Kun je zien door op de groene "B" knop te klikken. Overigens gebruiken sommige mensen niet de app maar de DLNA versie via het Video menu van de Samsung zelf. Misschien werkt het via die weg wel goed en anders weet ik het ook niet.snah001 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:48:
[...]
Ja natuurlijk, maar als je stream via plex dan kun je niet meer bij de instellingen van het beeld formaat.
Verwijderd
Ik krijg op elke zender deze melding; kan geen ci-services weergeven controleer of de module correct werkt.
Guide laat wel alles zien, ik snap er niks van.....
op dit moment is mijn 55F8000 een programma aan het opnemen op een HDD, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
CI gebruik ik niet, ik heb geen extra zender pakketten, alleen de standaard zenders....
Groene knop werkte uiteindelijk.VicSmurf schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:07:
[...]
Heb je misschien "Crop black bar from video aan staan"? Kun je zien door op de groene "B" knop te klikken. Overigens gebruiken sommige mensen niet de app maar de DLNA versie via het Video menu van de Samsung zelf. Misschien werkt het via die weg wel goed en anders weet ik het ook niet.
Echter Plex zelf geeft op hun forum aan dat het een fout in Plex zelf is waardoor anamorphic films niet goed worden weergegeven.
Groene knop is dus een goede tussenoplossing.
Bedankt hiervoor, had dit zelf niet 1-2-3 uitgevogeld.
Er is nog een boel te ontdekken zoals 3D, Films via USB, PLEX etc etc.
Mijn 1e indrukken over de beeldkwaliteit zijn zeer positief. Had als vergelijkingsmateriaal een 40" en een 42" uit de 5000 serie gezien maar deze konden, wat betreft beeldkwaliteit, echt niet tippen aan mijn 6 jaar oude Panasonic HD-Ready LCD. Met de UCP-Horizon als bron is het beeld echt super scherp en bij sporten zoals tennis en voetbal geen effecten zoals ronzuid enkele post hierboven beschrijft. Zal haast afhankelijk van de inputbron moeten zijn lijkt me want in de winkel deden de 7000 en de 8000 het ook erg goed.
Ik zat te twijfelen tussen deze de Sony KDL-42W805 en de Panasonic Viera TX-L42ET60. Voordeel van deze laatste twee is dat ze iets groter zijn. Sony viel af door de vrij brede rand en de futuristische voet. De Panasonic is glimmend zilver en valt te veel op in de woonkamer. In de winkel gaven ze allemaal een goed beeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Switek op 08-09-2013 08:59 ]
Ja je TV heeft maar 1 tuner dus je kunt maar 1 ding tegelijk doen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:16:
Volgend probleem, ik heb van de 1 op de andere minuut nog maar 1 zender, Discovery Channel, verder helemaal niks..........
Ik krijg op elke zender deze melding; kan geen ci-services weergeven controleer of de module correct werkt.
Guide laat wel alles zien, ik snap er niks van.....
op dit moment is mijn 55F8000 een programma aan het opnemen op een HDD, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
CI gebruik ik niet, ik heb geen extra zender pakketten, alleen de standaard zenders....
Dus als je discovery opneemt kun je bv geen NED 1 kijken.
Als het via sat gaat dan kun je meestal nog wel de zenders op de gelijke transponder bekijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 13:42 ]
Verwijderd
Weet je dat zeker?Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:41:
[...]
Ja je TV heeft maar 1 tuner dus je kunt maar 1 ding tegelijk doen.
Dus als je discovery opneemt kun je bv geen NED 1 kijken.
Als het via sat gaat dan kun je meestal nog wel de zenders op de gelijke transponder bekijken.
Ik neem wel vaker wat op en kan dan gewoon tv kijken...........
Vanmorgen deed de tv het weer gewoon, alhoewel ik net plotseling geen geluid meer had op geen enkele zender, tv uit/aan en toen had ik weer geluid.
Voor DVB-S2 en DVB-T geldt hetzelfde. Opnemen en tegelijk iets anders kijken werkt ook dan alleen als ten minste een van de twee kanalen FTA is. Of er moet in het geval van satelliet-tv inderdaad sprake zijn van twee zenders die zich op dezelfde transponder bevinden.
[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 08-09-2013 19:22 ]
Verwijderd
Klopt helemaal, ik zit in het Caiway gebied en heb geen gecodeerde zenders.......TexMex schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:10:
De F8000 en de F7000 hebben twin tuners: "2 x DVB-T / C / S2 DTV Tuner" (Bron). Je kunt echter alleen tegelijk opnemen en naar iets anders kijken als (een deel van) de zenders ongecodeerd binnenkomen, zoals bijvoorbeeld bij UPC en Caiway. Er is maar één tuner die gecodeerde zenders kan decoderen. Dus je kunt nooit tegelijkertijd een gecodeerd kanaal bekijken en een gecodeerd kanaal opnemen.
Voor DVB-S2 en DVB-T geldt hetzelfde. Opnemen en tegelijk iets anders kijken werkt ook dan alleen als ten minste een van de twee kanalen FTA is. Of er moet in het geval van satelliet-tv inderdaad sprake zijn van twee zenders die zich op dezelfde transponder bevinden.
Zoals gezegd heb ik eerder geen probleem hiermee gehad, hopelijk ligt het niet aan de tv.
Verwijderd
De TV reageert (ongeveer 1x/dag) niet op de beide afstandsbedieningen, en start dan opnieuw op
waarna het probleem verholpen is. De TV is gekoppeld aan de Horizonbox van UPC, en deze STB
bedien ik via de IR extender met de AB's van de TV. Probleem is at random en niet reproduceerbaar.
Dit was met de vorige software 1103, en ook met de huidige 1107. Meer mensen ervaring met dit fenomeen? Samsung pakt het serieus op en heeft een "remote session" ingepland met mij.
Ben ik de enige die dit ervaart?
Hier geen problemen met de F7000, je zou eens kunnen proberen om zoveel mogelijk uit zaken uit te schakelen, wifi, extra apparaten loskoppelen en kijken of het dan nog voorkomt. En anders toch even bellen met Samsung.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:48:
Mijn probleem met het herstarten van mijn F7000 is nog steeds niet opgelost....
De TV reageert (ongeveer 1x/dag) niet op de beide afstandsbedieningen, en start dan opnieuw op
waarna het probleem verholpen is. De TV is gekoppeld aan de Horizonbox van UPC, en deze STB
bedien ik via de IR extender met de AB's van de TV. Probleem is at random en niet reproduceerbaar.
Dit was met de vorige software 1103, en ook met de huidige 1107. Meer mensen ervaring met dit fenomeen? Samsung pakt het serieus op en heeft een "remote session" ingepland met mij.
Ben ik de enige die dit ervaart?
Bij Art&Craft kreeg je er ook nog eens een gratis soundbar (2.1) bij, vast iets beter dan wat de tv produceert. Hopelijk werkt de Cashback actie ook nog!
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zal moeilijk zijn, cashback is toch enkel in NL dacht ik?Famous schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:54:
Gezien ik mijn oude Samsung tv aan mijn moeder had gegeven en er vandaag veel aanbieders zijn voor de F7000 toch maar eentje gekocht.
Bij Art&Craft kreeg je er ook nog eens een gratis soundbar (2.1) bij, vast iets beter dan wat de tv produceert. Hopelijk werkt de Cashback actie ook nog!
Of hoop je op de cashback bij aankoop van tv én soundbar, welke laatste je er bij hebt gekregen?
Denk ook dat het lastig wordt. Toch kan ik het proberen.sibertus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:37:
[...]
Zal moeilijk zijn, cashback is toch enkel in NL dacht ik?
Of hoop je op de cashback bij aankoop van tv én soundbar, welke laatste je er bij hebt gekregen?
Alleen op de cash-back van de TV (á €100,-). Soundbar inderdaad erbij gekregen.
[ Voor 36% gewijzigd door Famous op 11-09-2013 20:43 ]
Welk type nummer heb je van de tv? En als ik kijk op de website zie ik dat ik hem moet ophalen in de winkel. Heb jij dit ook gedaan?Famous schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:39:
[...]
Denk ook dat het lastig wordt. Toch kan ik het proberen.
Alleen op de cash-back van de TV (á €100,-). Soundbar inderdaad erbij gekregen.
Het gaat om de F7000, welk land code geen idee. Ik heb hem niet opgehaald. Via de chat wel gevraagd of de soundbar ook verzonden werd en dit was/is het geval. Vrijdag kregen ze een partij binnen en dan werd het meteen verzonden.M3lvinG schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:42:
[...]
Welk type nummer heb je van de tv? En als ik kijk op de website zie ik dat ik hem moet ophalen in de winkel. Heb jij dit ook gedaan?
Edit: iemand ervaring met Sound share? Is het goed te doen of kan ik beter een optische kabel er tussen zetten? Kan wel wat Duitse reacties vinden met dezelfde soundbar welke tevreden zijn.
Waar heb je hem besteldLizardz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:13:
Goede actie vandaag op de F7000. Wilde door de goedkopere prijs eigenlijk de F6740 kopen, maar deze deal kan ik toch niet laten schieten. Hopenlijk snel in huis!
Toevallig ook nog eens met de gratis soundbar?
Heb hem besteld bij Platte TV Discounter. Heb er geen Soundbar bij, was daar ook een actie mee in combinatie met de F7000?Famous schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:15:
[...]
Waar heb je hem besteld?
Toevallig ook nog eens met de gratis soundbar?
Jep, zat al tijdje te kijken voor een soundbar en http://www.artencraft.be/...-led---800hz---wifi-71148 daar kreeg je hem gratis erbij. Hakte bij mij de knoop door om hem te bestellen.Lizardz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:21:
[...]
Heb hem besteld bij Platte TV Discounter. Heb er geen Soundbar bij, was daar ook een actie mee in combinatie met de F7000?
Jij kan nu (dacht ik) gebruik maken van €100,- cashback, als ze hem leveren..
Ja inderdaad, ik kan gebruikmaken van de cashback actie. Heb hem bij Platte TV besteld omdat daar nadrukkelijk bijstaat dat de actie vandaag geld, dan kunnen ze achteraf niet zeggen dat het een fout betrof. Ik denk trouwens dat alle aanbieders hem wel gaan leveren, omdat er zoveel ook de prijs hebben verlaagd. Ook winkels als Saturn, BCC en Media Markt.Famous schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:25:
[...]
Jep, zat al tijdje te kijken voor een soundbar en http://www.artencraft.be/...-led---800hz---wifi-71148 daar kreeg je hem gratis erbij. Hakte bij mij de knoop door om hem te bestellen.
Jij kan nu (dacht ik) gebruik maken van €100,- cashback, als ze hem leveren..
Juist gekozen voor Art&Craft omdat ze mij de garantie gaven van een levering (vrijdag werd het verzonden) en de soundbar. Soundbar is ~160,- bespaar ik toch weer 60 eurotjes ^^
Ik heb hem vanmiddag daar besteld... ben benieuwd of ik hem gewoon mag ontvangen voor 799 euro..
Als jij hem voor €799 heb besteld krijg je daar toch ook een bevestiging van?koekkop schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:15:
Bij BCC kost die inmiddels weer gewoon € 1 399,00.
Ik heb hem vanmiddag daar besteld... ben benieuwd of ik hem gewoon mag ontvangen voor 799 euro..
Die gewoon lekker meenemen naar de winkel
Ik heb idd de bevestigingFamous schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:17:
[...]
Als jij hem voor €799 heb besteld krijg je daar toch ook een bevestiging van?
Die gewoon lekker meenemen naar de winkel
Maar je weet het maar nooit straks gaan ze lullen dat het een foutje was ofzo, ik vind het gewoon raar dat hij er vanmiddag voor 800 opstond en nu weer 1400
En ik laat hem bezorgen, ga hem niet halen in de winkel..
Ik ga deze "tut" volgen: http://reviews.plasmatvbu...000-picture-settings.html Neem aan dat hij ook wel voor de F7000 goed zal zijn (wellicht als tip).
Hoe bevalt die tot nu toe?ebis schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:33:
Die van mij staat hier inmiddels te spelen, voor 699 euro geen slechte deal.
Hoe is het beeld?
Netjes geinstalleerd, UPC decodertje.. alleen mijn 'Op Tv' scherm geeft lege vakjes..dacht dat het probleem alleen bij Ziggo-klanten was...maar helaas
[ Voor 53% gewijzigd door Queros op 12-09-2013 08:45 ]
Scheelt toch een hoop al met alp.w.vandijk schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:20:
Gisteren even langs de plasma-discounter geweest en de UE40F7000 + F550 aangeschaft, toch mooi 300 euro cash-back!
Vanochtend heb ik een e-mail gekregen dat de tv op magazijnvoorraad is en ~ 3 dagen wordt bezorgd.
Dan heb ik hem misschien zaterdag nog, al weet ik niet hoe snel dat gaat vanuit België.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Uhm, dat is wel minder!Queros schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:44:
Ik heb gisteren de UE40F7000 gekocht bij MediaMarkt Ede voor 799!
Netjes geinstalleerd, UPC decodertje.. alleen mijn 'Op Tv' scherm geeft lege vakjes..dacht dat het probleem alleen bij Ziggo-klanten was...maar helaas
Zelf kan ik hier alleen kpn krijgen

Hier met een F6650 en een UPC Horizon Box wel alle vakjes gevuld. Zou het met de UPC receiver te maken kunnen hebben?Queros schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:44:
Ik heb gisteren de UE40F7000 gekocht bij MediaMarkt Ede voor 799!
Of misschien moet de TV het nog even "leren"?Switek schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:30:
[...]
Hier met een F6650 en een UPC Horizon Box wel alle vakjes gevuld. Zou het met de UPC receiver te maken kunnen hebben?
Wellicht dat die over een aantal dagen wel is gevuld.
The devil is in the details.
Bij mijn oude Samsung "C" was dit gewoon te vinden bij instellingen.peter8265 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:45:
Ben sinds gisteren in bezit van de f6400. Nu ben ik op zoek waar het mac adres te vinden is.... Kan iemand dit vertellen? Ivm beveiligde wifi...
Uiteraard kan je het ook in de router zien.
edit: ps; waarom ben je niet voor de F7000 gegaan gisteren met de actie?
[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 12-09-2013 19:48 ]
Daar kon ik hem dus niet vinden...Hahn schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:47:
Pak de manual en zoek het op? Is vast wel in PDF-vorm te vinden en dan heb je het zo gevonden met CTRL + F en 'mac'
Had hem Vrijdag al besteld...voor 579 bij redcoon...vond ik mooie prijs..Famous schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:48:
[...]
Bij mijn oude Samsung "C" was dit gewoon te vinden bij instellingen.
Uiteraard kan je het ook in de router zien.
edit: ps; waarom ben je niet voor de F7000 gegaan gisteren met de actie?
Vond de 7000 toen te duur...behalve gister dan...
Aah, Redcoon, slechte ervaring mee. TV terug sturen en dan na een week horen "we zijn de TV kwijt". Pas na vier maanden me geld terug. Gezien ze daarna zeiden we kunnen niet terug vinden dat die is opgehaald.peter8265 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:16:
[...]
Had hem zaterdag al besteld...voor 579 bij redcoon...vond ik mooie prijs..
Vond de 7000 toen te duur...behalve gister dan...
Dan is het inderdaad jammer dat er daarna een aanbieding komt als deze (wel late levering trouwens?).
Het Mac adres al gevonden?
[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 12-09-2013 20:20 ]
had een beter gevoel bij redcoon dan bij plattetv...daar gaan ze iets te makkelijk met alle prijzen mee...Famous schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:19:
[...]
Aah, Redcoon, slechte ervaring mee. TV terug sturen en dan na een week horen "we zijn de TV kwijt". Pas na vier maanden me geld terug. Gezien ze daarna zeiden we kunnen niet terug vinden dat die is opgehaald.
Dan is het inderdaad jammer dat er daarna een aanbieding komt als deze (wel late levering trouwens?).
Het Mac adres al gevonden?
ja...levering is niet hun sterkste punt..klagen veel over...maar had geen haast.
volgens mij alle menu instellingen langsgelopen...kijk er wsl. overheen
Durf zo niet te zeggen waar het stond (mijn oude tv gegeven aan me mams).peter8265 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:22:
[...]
had een beter gevoel bij redcoon dan bij plattetv...daar gaan ze iets te makkelijk met alle prijzen mee...
ja...levering is niet hun sterkste punt..klagen veel over...maar had geen haast.
volgens mij alle menu instellingen langsgelopen...kijk er wsl. overheen
Kijk anders even in je router, als je TV op internet zit kan je het in je router zo zien
via router wel gevonden..Famous schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:26:
[...]
Durf zo niet te zeggen waar het stond (mijn oude tv gegeven aan me mams).
Kijk anders even in je router, als je TV op internet zit kan je het in je router zo zien
Mooi!
Hoe bevalt de TV tot nu toe?
Na de update werkte het niet.. TV naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw geinstalleerd..nu werkt het weer!Famous schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:06:
[...]
Uhm, dat is wel minder!
Zelf kan ik hier alleen kpn krijgen. Benieuwd hoe dit bij KPN is dan..
Welke update heb/had je gedaan?Queros schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:18:
[...]
Na de update werkte het niet.. TV naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw geinstalleerd..nu werkt het weer!
Mijn F7000 heb ik net aangesloten en de kabels beetje weggewerkt. Momenteel is hij aan het updaten naar 1107.
Wat wel jammer is, hij herkent geen KPN. Nu zit ik dus met de KPN afstand bediening voor interactie tv
Wat voor merk settopbox heeft KPN want je kunt toch gewoon een merk selecteren? Ik heb ook Onsbrabantnet glasvezel met een Amino STB. deze kent mijn TV (8000) wel.Famous schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:58:
[...]
Welke update heb/had je gedaan?
Mijn F7000 heb ik net aangesloten en de kabels beetje weggewerkt. Momenteel is hij aan het updaten naar 1107.
Wat wel jammer is, hij herkent geen KPN. Nu zit ik dus met de KPN afstand bediening voor interactie tv
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Precies zo heb ik het ook gedaan. Ik moet er alleen nog achter komen of ik missende toetsen nog op een of andere manier kan aansturen. Zoals bijvoorbeeld de record knop. Voor 'Op TV' heb ik overigens gewoon Ziggo geselecteerd terwijl ik dit helemaal niet heb. Wel mooi 'op tv' scherm in mijn Smarthub.tearitup schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:14:
KPN Motorola settop box? Heb het voor m'n telfort box opgelost met de IR extender en gekozen voor Motorola. Werkt prima.
Ik heb de IR extender nu aan mijn TV hangen maar dan?
YouTube: Universal Remote Setup: Set Top Box - 2013 Samsung Smart TVFamous schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:29:
Hoe werkt dat precies dan?
Ik heb de IR extender nu aan mijn TV hangen maar dan?
Dank!
Even volgen
Edit:
Dit heb ik geprobeerd, maar werkt dus niet. Wanneer ik mijn postcode invoer kan ik nergens kiezen uit KPN of Motorola..
Edit 2: Na een foutmelding kon ik wel opeens uit KPN kiezen. Werkt goed nu dank!!
[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 13-09-2013 14:40 ]
Goed dat het werkt. Ik doelde eigenlijk ook niet op kiezen voor KPN (ging er vanuit dat hij er niet bij zou staan, zoals bij mij). Maar je kunt ook aangeven dat je provider niet in de lijst staat en dan op basis van merk STB de Moterola selecteren.Famous schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:32:
[...]
Dank!
Even volgen
Edit:
Dit heb ik geprobeerd, maar werkt dus niet. Wanneer ik mijn postcode invoer kan ik nergens kiezen uit KPN of Motorola..
Edit 2: Na een foutmelding kon ik wel opeens uit KPN kiezen. Werkt goed nu dank!!
Het geluid is dusdanig goed, het klinkt zowaar beter als mijn (weliswaar goedkope) jamo + denon set.
Amerikaanse Netflix heb ik ook draaien, werkt prima. Nu alleen nog een CI+ module erin en ik red me helemaal met 1 afstandsbediening ipv 3. (Set-top box, AV receiver, TV).
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung UE40F6740. Ik had via internet een 6500 besteld maar bleek uiteindelijk toen ik het toestel op ging halen niet meer in voorraad te zijn en heb de 6740 gekregen.
Ik ben nogal een leek m.b.t. instellingen van Tv's. Heeft/weet iemand een optimale instellingen voor mijn TV?
Alvast bedankt!
Ik vind het geluid ook erg goed voor een dunne LED tv. Toch ben ik benieuwd hoe de soundbar klinkt.Rem schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:42:
Aangenaam verrast door de UE40F7000!
Het geluid is dusdanig goed, het klinkt zowaar beter als mijn (weliswaar goedkope) jamo + denon set.
Amerikaanse Netflix heb ik ook draaien, werkt prima. Nu alleen nog een CI+ module erin en ik red me helemaal met 1 afstandsbediening ipv 3. (Set-top box, AV receiver, TV).
Alleen "Op TV" heb ik niet meer bij mijn smart hub staan. Ik weet niet of het komt door de update (1107) of iets anders. Hebben jullie dit nog wel?
Verwijderd
The devil is in the details.
Ik probeer hem te connecten met mijn lg optimus G via miracast en hij herkent hem en zegt dat hij aan het verbinden is en vervolgens krijgen ik een zwart scherm met het loading teken en er gebeurt niks meer behalve dan dat er loading blijft staan. Weet iemand wat ik fout doe?
Ik was van plan om em als film/serie te gebruiken voor mijn PC.
Een hoop dingen werken alleen niet lekker.
1. De HDMI 1080p resolutie valt buiten mijn tv? (ook kan ik maar 60hz instellen?)
2. Muis/toetsenbord aanslagen/handelingen lijken behoorlijk achter te lopen.
3. Film kijken gaat minder vloeiend dan op mijn gewone LG 23inch scherm.
4. Ik krijg geen internet via Wi-Fi, terwijl welk ander apparaat gelijk internet toegang heeft.
Nu vraag ik dus, zijn er mensen die hun TV aan hun PC hebben hangen (via HDMI) om te gamen/series/film kijken? (is er een manier om de TV te locken op 60hz?
Gamen kan toch gewoon op een TV?
Of heb ik een keiharde miskoop gedaan, en is het handig om vraag & aanbod te bezoeken met aanbod.
(eventueel een DM met oplossingen/instellingen, ik heb verder geen ervaring met TV's namelijk).
@rem hoe heb je (de amerikaans) netflix voor elkaar gekregen?
[ Voor 9% gewijzigd door Zen!th op 14-09-2013 16:48 ]
Welk model heb je?Zen!th schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:43:
Vandaag mijn TV aangesloten ..
1. De HDMI 1080p resolutie valt buiten mijn tv? (ook kan ik maar 60hz instellen?)
4. Ik krijg geen internet via Wi-Fi, terwijl welk ander apparaat gelijk internet toegang heeft.
Nu vraag ik dus, zijn er mensen die hun TV aan hun PC hebben hangen (via HDMI) om te gamen/series/film kijken? (is er een manier om de TV te locken op 60hz?
Of heb ik een keiharde miskoop gedaan, en is het handig om vraag & aanbod te bezoeken met aanbod.
(eventueel een DM met oplossingen/instellingen, ik heb verder geen ervaring met TV's namelijk).
1: Ik kan gewoon kiezen of ik 50Hz of 60Hz wil in het menu.
2: Geen ervaring mee.
3: Korte stukjes van series gekeken en leek mij vloeiend te gaan.
4: Wifi werkt hier ook perfect (en snelle verbinding).
Als je wil Gamen zet hem dan eens in game mode. Wellicht helpt het (geen ervaring mee).
Zelf ben ik tot nu toe erg tevreden met mijn TV (F7000).
1. 50-60hz in het TV menu? Ik kan dat nergens vinden namelijk.
Heb voor men gevoel het hele menu al doorgespit.
3. series vanaf je pc?(via hdmi) of vanaf een NAS via je LAN zegmaar?
Game mode kan ik ook nergens vinden, alleen natural normal movie en dynamic.
@Rem thanks, ga ik eens kijken of ik dat wel aan de praat kan krijgen
1: Systeem -> Algemeen -> Spelmodus. Hier kan je onderaan ook kiezen (anti-flikkeren) 50Hz of 60Hz.Zen!th schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:06:
UE40F7000.
1. 50-60hz in het TV menu? Ik kan dat nergens vinden namelijk.
Heb voor men gevoel het hele menu al doorgespit.
3. series vanaf je pc?(via hdmi) of vanaf een NAS via je LAN zegmaar?
Game mode kan ik ook nergens vinden, alleen natural normal movie en dynamic.
@Rem thanks, ga ik eens kijken of ik dat wel aan de praat kan krijgen
3: Dit was via wireless stream. Via Smarthub verbonden met mijn PC en zo de serie afspelen.
Toch krijg ik "Op TV" niet meer terug. Wellicht heeft het dan helaas toch aan de update gelegen. Aanbevolen werkt dan weer wel (logica..).
[ Voor 14% gewijzigd door Famous op 14-09-2013 17:26 ]
Echter als ik de tv aanzet dan gaat deze nu direct naar de smarthub.
Wat moet ik doen om dit te vermijden?
Edit: al gevonden, autostart uit
[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 14-09-2013 21:10 ]
Hernoem de hdmi poort op de tv waar de pc op aangesloten is naar PC.Zen!th schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:43:
Vandaag mijn TV aangesloten ..
@rem hoe heb je (de amerikaans) netflix voor elkaar gekregen?