Niemand een idee?M3lvinG schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:31:
Vandaag me ue40f7000 gekregen. Zeer tevreden over. Ik heb alleen een vraag over het screen mirroring.
Ik probeer hem te connecten met mijn lg optimus G via miracast en hij herkent hem en zegt dat hij aan het verbinden is en vervolgens krijgen ik een zwart scherm met het loading teken en er gebeurt niks meer behalve dan dat er loading blijft staan. Weet iemand wat ik fout doe?
Dat is wel een hele snelle kick.
Weet je zeker dat de LG het kan? Ik heb even gegoogled en het ziet er vrij easy uit. Zelf heb ik een iPhone en dat werkt niet echt
Je zet je TV op Screen mirroring en je gaat met je telefoon naar "Allshare Cast". Al heb jij het over miracast?
Zie ook: YouTube: Samsung SMART TV - Screen Mirroring [Video Tutorial 2013]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dit heeft vrijwel alle issues gefixt! Thanks.Paul Roos schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:49:
[...]
Hernoem de hdmi poort op de tv waar de pc op aangesloten is naar PC.
Het WiFi wil nog steeds niet lekker. Dit zal waarschijnlijk wel komen omdat de modem/router recht onder mijn TV staat, 2 betonvloeren lager .. Of de poot van de TV blokt het WiFi signaal, of de TV heeft een zwakke WiFi kaart.
ScreenMirroring werkt toch alleen als je een Samsung Galaxy s3 of hoger hebt? + tab 3/note 2Famous schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:07:
[...]
Dat is wel een hele snelle kick.
Weet je zeker dat de LG het kan? Ik heb even gegoogled en het ziet er vrij easy uit. Zelf heb ik een iPhone en dat werkt niet echt![]()
Je zet je TV op Screen mirroring en je gaat met je telefoon naar "Allshare Cast". Al heb jij het over miracast?
Zie ook: YouTube: Samsung SMART TV - Screen Mirroring [Video Tutorial 2013]
heb sinds afgelopen week de F6400. Tot nu toe erg tevreden over.
Nog wel wat vraagjes:
- Beeld is soms nog wat flets, ook op andere stand dan standaard en natural.
Is hier een best practice voor?
- Als ik 'op tv' kijk zie ik grijze vlakken, net als velen. Is hier al wat aan te doen? (heb ziggo)
- Tevens bij 'op tv' staat rechtsbovenaan: TV - UPC , is dit een naamgeving,waar haalt hij dit vandaan? Ik zit bij ziggo...Of staat dit er los van?
- Een AVI kijken via externe HDD gaat dit prima. Is het mogelijk om SRT te laten lezen?
Had plex gedownload, maar dit gaat alleen via server...?
Nog wel wat vraagjes:
- Als ik 'op tv' kijk zie ik grijze vlakken, net als velen. Is hier al wat aan te doen? (heb ziggo)
- Tevens bij 'op tv' staat rechtsbovenaan: TV - UPC , is dit een naamgeving,waar haalt hij dit vandaan? Ik zit bij ziggo...Of staat dit er los van?
- Een AVI kijken via externe HDD gaat dit prima. Is het mogelijk om SRT te laten lezen?
[ Voor 10% gewijzigd door peter8265 op 15-09-2013 13:27 ]
Sinds dit weekend ook de trotse bezitter van de 40' inch F7000! Over het algemeen erg tevreden, maar wel een paar vraagjes. Heb uiteraard dit topic doorgespit, maar kon hierop geen antwoorden vinden.
- Gebruik de WDTV Live om films/series te kijken. Heb deze aangesloten op HDMI-poort 2 en deze hernoemd naar 'Blu-ray'. Als ik de mediaplayer nu opstart, valt mijn tv-signaal weg en krijg ik soms zelfs de melding 'CI-module niet toegankelijk'. Heb tv van Digitenne en dat werkt verder prima. Heb Anynet+ en HDMI CEC geheel uitgeschakeld. Tevens herkent de tv 3D-beelden niet. Kan dit wel handmatig aanzetten natuurlijk, maar of dat optimaal is..?
- Mijn netwerk start niet automatisch / valt willekeurig uit. Signaal is wel voldoende (2-3 streepjes), dus het lijkt erop alsof de tv 'vergeet' verbinding te maken / deze in stand te houden. Moet dit nu telkens handmatig herstellen.
Zou top zijn als jullie me kunnen helpen!
- Gebruik de WDTV Live om films/series te kijken. Heb deze aangesloten op HDMI-poort 2 en deze hernoemd naar 'Blu-ray'. Als ik de mediaplayer nu opstart, valt mijn tv-signaal weg en krijg ik soms zelfs de melding 'CI-module niet toegankelijk'. Heb tv van Digitenne en dat werkt verder prima. Heb Anynet+ en HDMI CEC geheel uitgeschakeld. Tevens herkent de tv 3D-beelden niet. Kan dit wel handmatig aanzetten natuurlijk, maar of dat optimaal is..?
- Mijn netwerk start niet automatisch / valt willekeurig uit. Signaal is wel voldoende (2-3 streepjes), dus het lijkt erop alsof de tv 'vergeet' verbinding te maken / deze in stand te houden. Moet dit nu telkens handmatig herstellen.
Ik heb ook mijn UE40F7000 binnen, ben er echt heel tevreden over. Wel een vraagje; heeft iemand al gebruik gemaakt van de cashback? Er wordt in de voorwaarden gesproken over 'streepjescodes'. Iemand enig idee welke je dan moet hebben?
Heb direct de boel ingediend ja! Streepjescode is volgens mij die sticker aan de zijkant van de doos. Daar stond in ieder geval alle relevante (lees: unieke) informatie over het toestel op!ilhanko schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:14:
Ik heb ook mijn UE40F7000 binnen, ben er echt heel tevreden over. Wel een vraagje; heeft iemand al gebruik gemaakt van de cashback? Er wordt in de voorwaarden gesproken over 'streepjescodes'. Iemand enig idee welke je dan moet hebben?
Sinds twee weken last van een ontzettend trage Youtube app. Laden duurt erg lang bij zowel opstarten van app als schakelen in categorien en laden van films. Hebben meer mensen hier last van?
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
De WDTV is natuurlijk geen Blue-Ray spelermefjoew schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:40:
Sinds dit weekend ook de trotse bezitter van de 40' inch F7000! Over het algemeen erg tevreden, maar wel een paar vraagjes. Heb uiteraard dit topic doorgespit, maar kon hierop geen antwoorden vinden.
3D beelden zijn ook afhankelijk van de bron hoe deze worden uitgestuurd side by side 3D zou het bestand H-SBS in de bestandsnaam moeten hebben.
Netwerk problemen kunnen overal door komen. Te veel netwerken in de buurt die je netwerk laten droppen. moeizaam verbinding maken doordat de afstand initieel te groot is enz..
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat snap ik, maar de beste uit de beschikbare keuzes.. Hernoemen is toch beter dan niks doen..? En maakt het eigenlijk uit welk van de beschikbare HDMI-poorten je kiest?To_Tall schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 05:56:
[...]
De WDTV is natuurlijk geen Blue-Ray spelerhet formaat dat de WDTV uitstuurt zou zomaar niet geaccepteerd kunnen worden door de TV. dan is het vrij logisch dat het apparaat begint te mekkeren over CI module omdat de WDTV mogelijk een versleuteling heeft die de samsung niet begrijpt.
Staat erin, dus dat kan geen issue zijn.3D beelden zijn ook afhankelijk van de bron hoe deze worden uitgestuurd side by side 3D zou het bestand H-SBS in de bestandsnaam moeten hebben.
Zoals gezegd is het netwerk wel stabiel op overige apparaten in de buurt (PS3, laptop, smartphone etc.), maar denk dat ik em al heb opgelost. Probleem zat denk ik in de Cisco-router van Ziggo. Deze in bridge-mode geplaatst en eigen router erachter gebonjourd. Alles lijkt oké nu!Netwerk problemen kunnen overal door komen. Te veel netwerken in de buurt die je netwerk laten droppen. moeizaam verbinding maken doordat de afstand initieel te groot is enz..
46"is overigens ook VESA200. Ik heb een Action wall mount gekocht maar kom er net achter dat de kabel veel te lang is.DyStiC schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:25:
[...]
40"is inderdaad VESA200. En de wallmount is VESA400, voor de F is dat vanaf 46".
De UE40F7000 was laatst wel heel leuk geprijsd. Helaas heb ik te lang getwijfeld. Dag erna had ik spijt. 
Het leek me wel leuk om de nieuwe CI+ 1.3 uit te proberen. Interactieve elementen via CI+.
Het leek me wel leuk om de nieuwe CI+ 1.3 uit te proberen. Interactieve elementen via CI+.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Hoe heb je dat gedaan? De 46" heeft een VESA200 aansluiting of heeft de Action deze ook in andere maten? De F8000 heeft in ieder geval een VESA200 misschien dat het bij de ES nog anders was.TFDev schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:15:
De beugel van de action van een tientje. Dezelfde als de samsung slim wall mount (2 schijven aan de muur, een staalkabel aan je tv, en klaar)
Mijn 55ES8000 en 46ES6570 hangen beide aan zo'n beugel, perfect!
Ik heb hier ook veel problemen mee gehad, het lijkt vooral bij de firmware te liggen van Samsung. Ik neem aan dat je deze al bijgewerkt hebt? Sinds release 1105 zijn bij mij de meeste problemen opgelost. Het is vooral de hdmi handshake die niet lekker loopt, maw je tv ziet niet dat je apparaat 3d aankan. Ook wellicht even kijken of er een update voor je WD is.mefjoew schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:59:
[...]
Dat snap ik, maar de beste uit de beschikbare keuzes.. Hernoemen is toch beter dan niks doen..? En maakt het eigenlijk uit welk van de beschikbare HDMI-poorten je kiest?
[...]
Staat erin, dus dat kan geen issue zijn.
Beide helemaal geüpdatet inderdaad. Sowieso raar dat de mogelijkheid een HDMI-poort te hernoemen naar 'MediaPlayer' er niet is.. Waarvoor zou jij kiezen / heb jij gekozen? En hoe heb je het opgelost?Romius schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:36:
[...]
Ik heb hier ook veel problemen mee gehad, het lijkt vooral bij de firmware te liggen van Samsung. Ik neem aan dat je deze al bijgewerkt hebt? Sinds release 1105 zijn bij mij de meeste problemen opgelost. Het is vooral de hdmi handshake die niet lekker loopt, maw je tv ziet niet dat je apparaat 3d aankan. Ook wellicht even kijken of er een update voor je WD is.
Het maakt niet uit wat je kiest, het is gewoon een naampje zodat je weet wat voor apparaat er aan zit. Ik weet alleen dat als je pc kiest, alle beeldverbeteraars uitgaan en de snelheid beter wordt (lagere input lag). In mijn geval heb ik de mediaplayer via mijn soundbar aangesloten, dus ik heb av ontvanger gekozen geloof ik.mefjoew schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:37:
[...]
Beide helemaal geüpdatet inderdaad. Sowieso raar dat de mogelijkheid een HDMI-poort te hernoemen naar 'MediaPlayer' er niet is.. Waarvoor zou jij kiezen / heb jij gekozen? En hoe heb je het opgelost?
Heb je overigens hiervoor wel een 3d tv gehad, of probeer je nu voor het eerst 3d af te spelen? Volgens mij kan je met hdmi 1.3 (de WD in dit geval), niet automatisch omzetten van beeld, dus dat je handmatig je tv moet omzetten naar side by side 3d. En dat uiteraard full hd 3d niet ondersteunt wordt. Voor volledige automatische omzetten en full hd 3d, moeten beide apparaten hdmi 1.4 ondersteunen. De samsung heeft dat, je mediaplayer niet afaik. Ikzelf heb een Xtreamer prodigy, die heeft dat wel.
Anders zou ik even bellen of het contactformulier invullen bij Samsung, misschien kunnen ze onderzoeken of er problemen zijn met de WD live player.
[ Voor 7% gewijzigd door Romius op 17-09-2013 12:06 ]
Ik heb ook de action mount voor mijn 40F6500. Had hem eerst gewoon normaal getracht op te hangen (maar dan met muurschijven wat breder, staat ergens eerder in dit topic). Maar dat was ruk, tv hing erg naar voren (ook door dat ik de kabel met veel speling achter tv ivm met aansluitingen). Toen met plank kabel achterop tv gemonteerd alsof het VESA400 is, hangt nu wel wat beter. Maar hij trekt zichzelf nog steeds van de muur af, dus om dat te corrigeren moet ik bij de onder buffers iets extra's tussen doen.VicSmurf schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:40:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? De 46" heeft een VESA200 aansluiting of heeft de Action deze ook in andere maten? De F8000 heeft in ieder geval een VESA200 misschien dat het bij de ES nog anders was.
Mijn eind conclusie is wel dat het toch een ruk systeem is, maar hij hangt iig voor een tientje.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik maar ga voor een ander merkBoeiend schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:51:
[...]
Ik heb ook de action mount voor mijn 40F6500. Had hem eerst gewoon normaal getracht op te hangen (maar dan met muurschijven wat breder, staat ergens eerder in dit topic). Maar dat was ruk, tv hing erg naar voren (ook door dat ik de kabel met veel speling achter tv ivm met aansluitingen). Toen met plank kabel achterop tv gemonteerd alsof het VESA400 is, hangt nu wel wat beter. Maar hij trekt zichzelf nog steeds van de muur af, dus om dat te corrigeren moet ik bij de onder buffers iets extra's tussen doen.
Mijn eind conclusie is wel dat het toch een ruk systeem is, maar hij hangt iig voor een tientje.
Mijn Philips was na vier jaar al kapot en daarom maar een Samsung, de UE55F8000..
Heel tevreden, maar vind in het forum nog niets over het gebruik van hoofdtelefoon..
Dat gaat prima, maar bij de Philips kon ik de aansluiting erin laten en dan toch het geluid over de boxen weer aanzetten..
Heb zelf de t.v. niet tegen de muur hangen, maar kan mij niet voorstellen dat ik de hoofdtelefoon er steeds in moet steken voor gebruik..
Heb ook al geprobeerd met een adapter-connector om de hoofdtelefoon op uitgaande boxen aan te sluiten, maar met hetzelfde resultaat.. geen geluid over de t.v. boxen..
iemand een tip.?
Heel tevreden, maar vind in het forum nog niets over het gebruik van hoofdtelefoon..
Dat gaat prima, maar bij de Philips kon ik de aansluiting erin laten en dan toch het geluid over de boxen weer aanzetten..
Heb zelf de t.v. niet tegen de muur hangen, maar kan mij niet voorstellen dat ik de hoofdtelefoon er steeds in moet steken voor gebruik..
Heb ook al geprobeerd met een adapter-connector om de hoofdtelefoon op uitgaande boxen aan te sluiten, maar met hetzelfde resultaat.. geen geluid over de t.v. boxen..
iemand een tip.?
Je kan kiezen welke speakers de TV moet gebruiken in het menu. Hoe dit met een koptelefoon werkt weet ik zo niet. Wel kan je kiezen voor externe speakers ja of nee.
Ga ervan uit dat dit ook voor een koptelefoon werkt?
Bedankt voor het snelle antwoord..Famous schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:37:
Je kan kiezen welke speakers de TV moet gebruiken in het menu. Hoe dit met een koptelefoon werkt weet ik zo niet. Wel kan je kiezen voor externe speakers ja of nee.
Maar ben al drie dagen aan het kijken (zo lang heb ik het ding)..
Maar zodra de hoofdtelefoon erin gaat, kleuren alle andere opties bij geluid grijs en kan ik het volume van het toestel op geen enkele manier meer horen..
Misschien is dat een reden om een soundbar aan te schaffen.. of voor hun de reden om die te verkopen.. ;-)
Net even snel gekeken en zie inderdaad geen mogelijkheid om het dan aan te passen. Zou het niet weten dus._Nick__ schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:42:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord..
Maar ben al drie dagen aan het kijken (zo lang heb ik het ding)..
Maar zodra de hoofdtelefoon erin gaat, kleuren alle andere opties bij geluid grijs en kan ik het volume van het toestel op geen enkele manier meer horen..
Misschien is dat een reden om een soundbar aan te schaffen.. of voor hun de reden om die te verkopen.. ;-)
Andere vraag:
Als ik via het netwerk een serie of film afspeel welke op mijn PC staat, heb eigenlijk altijd op een moment dat hij zegt dat de verbinding verbroken is. Mijn PC staat dan nog gewoon aan en heeft internetverbinding. De standaard zaken zoals Sugarsync en dropbox verdwijnen ook. Het ligt dus aan de TV lijkt me. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Bij "ECO-oplossingen" heb ik alles uitstaan.
Wat meer info is wel handig, gebruik je wifi of bedraad? Ik weet wel dat wifi de laatste tijd echt niet lekker meer loopt, en dat komt in veel gevallen door de 2.4 Ghz band verstopping. En ja, terwijl andere wifi devices wel gewoon nog werken, kan het zijn dat je tv, of wat anders, niet meer werkt. Ik heb 'm bedraad aangesloten, nooit problemen.Famous schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:51:
[...]
Net even snel gekeken en zie inderdaad geen mogelijkheid om het dan aan te passen. Zou het niet weten dus.
Andere vraag:
Als ik via het netwerk een serie of film afspeel welke op mijn PC staat, heb eigenlijk altijd op een moment dat hij zegt dat de verbinding verbroken is. Mijn PC staat dan nog gewoon aan en heeft internetverbinding. De standaard zaken zoals Sugarsync en dropbox verdwijnen ook. Het ligt dus aan de TV lijkt me. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Bij "ECO-oplossingen" heb ik alles uitstaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Romius op 17-09-2013 16:04 ]
(N)iemand een antwoord?peter8265 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:26:
heb sinds afgelopen week de F6400. Tot nu toe erg tevreden over.
Nog wel wat vraagjes:
Jawel hoor antwoorden genoeg.
1 ) kewstie van afstellen hoe je het zelf wil wat je mooi vind, mijn motto is zoveel mogelijk extra meuk uit zoals motion shit , dynamic stuff allemaal crap ( maar dat is imho )
2 ) Grijze vlakken ?, bedoel je niet "Ghosting" ?, zou eerst is je Backlight en je brightness wat naar beneden schroeven en kijken of het dan minder is of niet ?.
3 ) Denk dat Samsung denkt je in een UPC gebied zit aangezien Ziggo / UPC ( bijna het zelfde is )
kan geen kwaad )
4) Ja je kan SRT erbij doen samen met AVI, dan moet je de SRT in dezelfde map zetten en dan de Extensie .SRT ( verwijderen )
( dit kan volgens mij niet met een Windows machine, wel met een Mac ) als je dat gedaan heb denkt de TV dat het 1 bestand is en speelt hij ze beide af :)!
En ja Plex is een Speler app en een Server app. ( verschillende progjes )
1 ) kewstie van afstellen hoe je het zelf wil wat je mooi vind, mijn motto is zoveel mogelijk extra meuk uit zoals motion shit , dynamic stuff allemaal crap ( maar dat is imho )
2 ) Grijze vlakken ?, bedoel je niet "Ghosting" ?, zou eerst is je Backlight en je brightness wat naar beneden schroeven en kijken of het dan minder is of niet ?.
3 ) Denk dat Samsung denkt je in een UPC gebied zit aangezien Ziggo / UPC ( bijna het zelfde is )
kan geen kwaad )
4) Ja je kan SRT erbij doen samen met AVI, dan moet je de SRT in dezelfde map zetten en dan de Extensie .SRT ( verwijderen )
( dit kan volgens mij niet met een Windows machine, wel met een Mac ) als je dat gedaan heb denkt de TV dat het 1 bestand is en speelt hij ze beide af :)!
Met de grijze vlakken bedoel ik dat als je in de optie 'op tv' zit, niet ziet wat er straks op tv komt.Mektheb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:16:
Jawel hoor antwoorden genoeg.
kan geen kwaad )
Dit heb ik vaker op het forum gelezen.
Geen last van bij mijn 6400.
Misschien heeft dat te maken met dat hij denkt je op UPC staat ?.
Gebruik je een C+ module of een kastje ?.
Misschien heeft dat te maken met dat hij denkt je op UPC staat ?.
Gebruik je een C+ module of een kastje ?.
Het is inderdaad via WiFi.Romius schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:03:
[...]
Wat meer info is wel handig, gebruik je wifi of bedraad? Ik weet wel dat wifi de laatste tijd echt niet lekker meer loopt, en dat komt in veel gevallen door de 2.4 Ghz band verstopping. En ja, terwijl andere wifi devices wel gewoon nog werken, kan het zijn dat je tv, of wat anders, niet meer werkt. Ik heb 'm bedraad aangesloten, nooit problemen.
Het gekke is dat ik met mijn oude Samsung TV gewoon naar het netwerk kon. Hier moet dat weer apart via Smarthub -> foto's en video's -> alle video's welke weer is verbonden met Smart Link. Snap niet waarom die zo moeilijk moet.
Heb de mappen nu anders geplaatst, benieuwd of het hiermee is opgelost.
Welke firmware heb je erop staan?peter8265 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:56:
[...]
Met de grijze vlakken bedoel ik dat als je in de optie 'op tv' zit, niet ziet wat er straks op tv komt.
Dit heb ik vaker op het forum gelezen.
Ik heb eigenlijk direct 1107 erop gezet en ik heb "Op TV' niet eens.
[ Voor 19% gewijzigd door Famous op 17-09-2013 17:34 ]
Iedereen heeft Op TVFamous schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:33:
[...]
Het is inderdaad via WiFi.
Het gekke is dat ik met mijn oude Samsung TV gewoon naar het netwerk kon. Hier moet dat weer apart via Smarthub -> foto's en video's -> alle video's welke weer is verbonden met Smart Link. Snap niet waarom die zo moeilijk moet.
Heb de mappen nu anders geplaatst, benieuwd of het hiermee is opgelost.
[...]
Welke firmware heb je erop staan?
Ik heb eigenlijk direct 1107 erop gezet en ik heb "Op TV' niet eens.
Ga is naar Menu -> Instellingen -> Smart TV -> Op TV Instellingen en dan op tv instellen..
juiste postcode invoeren..aangeven of je een hdbox(upc/ziggo=infrarood oogje gebruiken) of gewoon CI+ gebruikt.. dan moet je dat scherm ook gewoon er tussen hebben..
Probleem met die lege vakjes zit bij Ziggo klanten, maar zou met de 1107 update grotendeels opgelost moeten zijn.. zo niet..oplossing komt snel zei de service lijn
De op tv werkt nu. Had bij postcode niet specifiek ziggo gekozen.
Heb laatste firmware.
Tevens werkt ondertiteling door .srt weg te halen.
Tnx voor de info.
Heb laatste firmware.
Tevens werkt ondertiteling door .srt weg te halen.
Tnx voor de info.
Geen probleem ! als je het niet weet ben je uren bezig met zoeken voor dat truckje met de ondertitles
Beste iedereen, ik ben in het bezit van een UE46F8000, Dik tevreden! Ik heb via verschillende fora mijn tv ingesteld en dit geeft een prachtig plaatje, ook geen clouding.
Dit is echter niet het geval bij het kijken naar een 3d film. Als ik (via plex) een 3d film afspeel ontstaat er clouding in de donkere scenes. Witte vlekken in de hoeken van de tv (of is dit flashlighting of bleeding?). Kan iemand mij hierin adviseren? Welke instellingen aan te passen om deze clouding te beperken?
Alvast dank voor jullie hulp!!!
gr, Mark
Dit is echter niet het geval bij het kijken naar een 3d film. Als ik (via plex) een 3d film afspeel ontstaat er clouding in de donkere scenes. Witte vlekken in de hoeken van de tv (of is dit flashlighting of bleeding?). Kan iemand mij hierin adviseren? Welke instellingen aan te passen om deze clouding te beperken?
Alvast dank voor jullie hulp!!!
gr, Mark
3d films zorgen ervoor dat de backlight x10 zijn werk doet. Je zult met de backligt settings moeten spelen.
Verwijderd
He allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en was tot nu overtuigd van de plasma van Panasonic,
de TX-P55VT60. Echter vanmiddag liep ik tegen het beeld aan van de Samsung 55F700 en de Sony 55w905 en was erg onder de indruk.
Je voelt hem nu waarschijnlijk wel aankomen maar ik twijfel nu tussen de Pannasonic, Samsung en de Sony. Op dit moment heb ik een hele lichte voorkeur voor de Sony doordat er een cashback actie is met zowel Sony als de Samsung!
Kan iemand me helpen met argumenten, een eigen mening of misschien zelfs met z'n ervaringen??
Ik zou er erg mee geholpen zijn!!!
Alvast heel hartelijk dank!
Jur
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en was tot nu overtuigd van de plasma van Panasonic,
de TX-P55VT60. Echter vanmiddag liep ik tegen het beeld aan van de Samsung 55F700 en de Sony 55w905 en was erg onder de indruk.
Je voelt hem nu waarschijnlijk wel aankomen maar ik twijfel nu tussen de Pannasonic, Samsung en de Sony. Op dit moment heb ik een hele lichte voorkeur voor de Sony doordat er een cashback actie is met zowel Sony als de Samsung!
Kan iemand me helpen met argumenten, een eigen mening of misschien zelfs met z'n ervaringen??
Jur

Zijn er meer mensen die vorige week tijdens de actie de 40F7000 bij Platte TV Discounter hebben gekocht en die hem nog niet binnen hebben? Heb vorige week vrijdag gebeld en toen werd er gezegd dat de helft die avond en de andere helft maandagavond verzonden zou worden. Toen ik gisteren nog niets gehoord of gezien had weer gebeld en toen werd me verteld de TV binnen nu en twee weken geleverd zou worden. Samsung schijnt leveringsproblemen te hebben.
Verwijderd
[/quote]Zijn er meer mensen die vorige week tijdens de actie de 40F7000 bij Platte TV Discounter hebben gekocht en die hem nog niet binnen hebben? Heb vorige week vrijdag gebeld en toen werd er gezegd dat de helft die avond en de andere helft maandagavond verzonden zou worden. Toen ik gisteren nog niets gehoord of gezien had weer gebeld en toen werd me verteld de TV binnen nu en twee weken geleverd zou worden. Samsung schijnt leveringsproblemen te hebben.
[quote]
Schijnbaar is dit een populair model!
Zelf heb ik de 46F7000 gewoon rechtstreeks uit de winkel opgehaald (plattetv) met een fikse korting en cashback.Wat ik hier nog wel even kwijt wil...ik had problemen dat de TV 1 keer per dag niet reageerde op de afstandsbedieningen, TV starte daarna opnieuw op en probleem was weg. Na 1 mail met Samsung werd er na 2 dagen een remote session uitgevoerd, en weinig gevonden. 2 dagen daarna stond de reparatie service op de stoep, en alles vervangen in de TV, moederbord,WIFI en Bleutooth module.
Geen half werk....uiteraard mag deze storing niet voorkomen, maar een pluim voor Samsung om dit probleem serieus te nemen en zo snel op te lossen! En geen probleem meer mee gehad.
Toch ook wel leuk om te zien dat in de TV alles vastgeplakt zit met dubbelzijdig plakband en kabels met
plakband:P Maar hulde voor de service!
Tip:koop geen extra accesoires bij PlatteTV voor bij je TV, je betaald de hoofdprijs!
Even snuffelen op internet bespaart je je menig tientallen pleuro's!
[quote]
Schijnbaar is dit een populair model!
Zelf heb ik de 46F7000 gewoon rechtstreeks uit de winkel opgehaald (plattetv) met een fikse korting en cashback.Wat ik hier nog wel even kwijt wil...ik had problemen dat de TV 1 keer per dag niet reageerde op de afstandsbedieningen, TV starte daarna opnieuw op en probleem was weg. Na 1 mail met Samsung werd er na 2 dagen een remote session uitgevoerd, en weinig gevonden. 2 dagen daarna stond de reparatie service op de stoep, en alles vervangen in de TV, moederbord,WIFI en Bleutooth module.
Geen half werk....uiteraard mag deze storing niet voorkomen, maar een pluim voor Samsung om dit probleem serieus te nemen en zo snel op te lossen! En geen probleem meer mee gehad.
Toch ook wel leuk om te zien dat in de TV alles vastgeplakt zit met dubbelzijdig plakband en kabels met
plakband:P Maar hulde voor de service!
Tip:koop geen extra accesoires bij PlatteTV voor bij je TV, je betaald de hoofdprijs!
Even snuffelen op internet bespaart je je menig tientallen pleuro's!
Nogmaals: Is een soort van pixelgarantie tegenwoordig belangrijk om erbij te nemen? Dat ze 'm bijvoorbeeld met 1 dooie pixel al komen opruimen? Of is dit tegenwoordig niet meer nodig?
Hey ik heb hier een bluray file (m2ts) die ik wil afspelen via Plex, maar hij trekt het niet. Klopt dit? Is het de tv die het niet aan kan (of dus de plex app) of is het het netwerk (heb beiden op wifi en bedraad zelfde probleem). Of ligt het aan de NAS (Synology DS412+ dus lijkt me onwaarschijnlijk). Of mijn router (Ziggo Ubee)?
Ik gok zelf dat de plex app/tv het gewoon niet aan kan. Dus ik moet de file gaan omzetten naar mkv, liefst gewoon op de synology, maar das meer een vraag voor in dat topic.
Ik gok zelf dat de plex app/tv het gewoon niet aan kan. Dus ik moet de file gaan omzetten naar mkv, liefst gewoon op de synology, maar das meer een vraag voor in dat topic.
Er is momenteel een nieuwe cashback-actie van Samsung die loopt van 16 t/m 29 september 2013. Hierbij zijn de cashback-bedragen verdubbeld t.o.v. de zojuist afgelopen actie. Dus i.p.v. 200 euro nu 400 euro terug op bijv. de UE55F8000. Bovendien kan dat bedrag nog met 200 euro oplopen als je ook een soundbar koopt.
Voor meer informatie kijk op deze pagina: http://www.samsung.com/nl/promotion/samsung-tv-cashback/
Voor meer informatie kijk op deze pagina: http://www.samsung.com/nl/promotion/samsung-tv-cashback/
Ja ik heb online bij mediamarkt gekocht. stond levering 1 week. Krijg uiteindelijke een mail dat hij pas geleverd word na 11 oktober. Leuk en aardig maar hierdoor kan ik niet meedoen aan de samsung acties.Lizardz schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:50:
Zijn er meer mensen die vorige week tijdens de actie de 40F7000 bij Platte TV Discounter hebben gekocht en die hem nog niet binnen hebben? Heb vorige week vrijdag gebeld en toen werd er gezegd dat de helft die avond en de andere helft maandagavond verzonden zou worden. Toen ik gisteren nog niets gehoord of gezien had weer gebeld en toen werd me verteld de TV binnen nu en twee weken geleverd zou worden. Samsung schijnt leveringsproblemen te hebben.
Geldt dit ook als je hem bij non-officieele samsung dealers koop?mh1956 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:50:
Er is momenteel een nieuwe cashback-actie van Samsung die loopt van 16 t/m 29 september 2013. Hierbij zijn de cashback-bedragen verdubbeld t.o.v. de zojuist afgelopen actie. Dus i.p.v. 200 euro nu 400 euro terug op bijv. de UE55F8000. Bovendien kan dat bedrag nog met 200 euro oplopen als je ook een soundbar koopt.
Zo is de 55F7000 al voor 1799,- te krijgen, maar bij een officieele samsung dealer vanaf 2599, dan schiet 400,- retour niet echt op..
Hoi,Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:49:
He allemaal,
(...)
Jur
Ik zat/zit zelf een beetje in de zelfde zoektocht en ik kan je misschien helpen door mijn eigen argumenten en twijfels te vertellen.
In eerste instantie wilde ik een tv voor een schappelijke prijs (rond de 600 euro), met een redelijke beeldkwaliteit. Beste van het beste hoefde niet. Wel een mogelijkheid om pc, usb en dergelijke op aan te sluiten zodat ik mijn films en series niet meer op mijn 23" monitor of HTC One hoef te kijken. En oh ja, het liefst geen Samsung. Heb een niet-rationele hekel aan dat bedrijf.
Na verschillende keren rondhangen in de Mediamarkt besloot ik een "echte" winkel binnen te lopen met meer service en mijn wensen op tafel te leggen. Onmiddelijk begonnen ze te sjouwen en werd een Panasonic E6 getoond. Viel niet mee. Er was tennis en dat trok de tv totaal niet. Lange slierten wit achter de bal, alles geblurred en daarmee voor mij onkijkbaar, Een tv in dezelfde prijsklasse van LG had dezelfde problemen.
Vervolgens werd er weer gesjouwd en kreeg ik een plasma voor mijn neus, een Panasonic ST60. Prima beeld, niks mis mee. Bewegingen werden fatsoenlijk opgevangen en het beeld was een plezier voor mijn ogen. Ik had mezelf een beetje ingelezen over wat er te halen is tegenwoordig (erg veel veranderd sinds mijn vorige zoektocht) en daarbij valt op dat beide technieken hun voors en tegens hebben. Ook hier op tweakers blijken Plasma's hun eigen specifieke problemen te hebben. Voor mij echter belangrijk is het hogere stroomverbruik van Plasma. Door sommigen weggezet als irrelevant, maar bij mij thuis staat een tv veel en lang aan. Nu valt een ST60 nog wel mee, maar een 55" VT60 heeft toch een stevig verbruik, vergelijkbaar met een hedendaagse koelkast. In mijn situatie titkt dat toch aan vrees ik. Nog los van de problemen als inbranden waar ik mij geen zorgen over wil maken. Mijn gemoedsrust speelt hier ook een beetje in mee. Ik wil me simpelweg niet schuldig voelen of me zorgen maken over een oplopende energierekening als ik een filmpje met iemand ga kijken.
Uiteindelijk kwam de verkoopmeneer aangelopen met een Samsung F7000. Prima beeld. Ik mocht wat spelen met de instellingen en het resultaat was er naar. Vooral de rust en natuurlijke kleuren vielen me erg mee. Ik had al die andere schermen nog voor mijn neus staan en kon dus prima vergelijken. De Samsung won het voor mij op z'n sloffen. Mijn vriendin die erbij was herinnerde me plagerig aan mijn samsung-haat en vroeg waarom dat ook alweer was. Tja,..
Een tv kopen is compromissen sluiten. Daar ben ik wel zo'n beetje achter. En voor mij lijkt dit het beste compromis te zijn. Een beeldkwaliteit waar ik prima mee kan leven, (althans, voor zover ik dat kort heb mogen zien), een design wat mij aanspreekt (kijk er toch vaak tegenaan), een evolutionkit die wellicht een mooie upgrade is over een jaar en een stroomverbruik dat waarschijnlijk minder is dan mijn huidige CRT. Daar komt dan bij dat het Smartplatform uitgebreid is en dat problemen als backlight-bleeding en alle andere ongein waar LCD nog steeds mee kampt bij dit model binnen de perken lijken te blijven als ik de verschillende reviews en gebruikerservaringen lees.
Speel je graag thuisbioscoopje, dan kan een plasma als de VT60 een beter compromis zijn voor jou. Maar als je net als ik dat slechts af en toe doet en voor de rest vooral DWDD, journaal, voetbal en Pauw en Witteman kijkt, dan is een Plasma misschien over de top.
Om dit lange verhaal nog even af te maken, ik heb de Samsung F7000 nog niet. Want: twee keer mijn budget als waarmee ik in eerste instantie de winkel in stapte. Ik heb de verkoper dan ook een hand gegeven, bedankt voor de moeite en een "ik kijk nog even verder". Dat heb ik ook gedaan. Ik sta in mijn omgeving ook bekend om mijn eindeloos twijfelen over dit soort beslissingen. Toch blijf ik telkens uitkomen op dit model. Ondanks de soms gekmakende verhalen over weigerende cam-modules, niet werkende functies, irritante updates en al die andere flauwekul waarmee Samsung soms z'n slechtste gezicht laat zien.

Tijd dat ik een beslissing ga nemen.
Voor deelnemende winkels en webshops zijn gewoon twee lijstjes te vinden onder het kopje 'waar te koop?'dannyreuser schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:08:
[...]
Geldt dit ook als je hem bij non-officieele samsung dealers koop?
Zo is de 55F7000 al voor 1799,- te krijgen, maar bij een officieele samsung dealer vanaf 2599, dan schiet 400,- retour niet echt op..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dus je betaald dan 2599-400 = 2199,- terwijl hij al voor 1799,- te krijgen is? Wat is het voordeel van een offciele samsung dealer?LuPo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:50:
[...]
Voor deelnemende winkels en webshops zijn gewoon twee lijstjes te vinden onder het kopje 'waar te koop?'
Bij een aantal van die officiele internetdealers kun je een prijsopgaaf van het desbetreffende model doen en je krijgt een aanmerkelijke korting. En dan kom je, inclusief cashback, echt wel onder €1799,- euro uit.dannyreuser schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:58:
[...]
Dus je betaald dan 2599-400 = 2199,- terwijl hij al voor 1799,- te krijgen is? Wat is het voordeel van een offciele samsung dealer?
In principe is de aankoopdatum bepalend, niet de afleverdatum. Verder heb je tot 14 oktober de tijd om het formulier, de factuur en streepjescode van de doos in te sturen. Let op: dit geldt dus alleen voor de deelnemende producten die tussen 16 en 29 september zijn gekocht.nemesls schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:27:
[...]
Ja ik heb online bij mediamarkt gekocht. stond levering 1 week. Krijg uiteindelijke een mail dat hij pas geleverd word na 11 oktober. Leuk en aardig maar hierdoor kan ik niet meedoen aan de samsung acties.
[ Voor 22% gewijzigd door mh1956 op 19-09-2013 16:47 ]
Verwijderd
volgens Samsung is de aankoopdatum niet bepalend.
Ze zijn vanuit Samsung niet verantwoordelijk voor beschikbaarheid bij het aankooppunt staat bij de voorwaarden van de aktie.
Te laat is pech stellen ze , ik heb het zelf meegemaakt.
Maar misschien dat de mediamarkt je hier mee kan helpen....
Ze zijn vanuit Samsung niet verantwoordelijk voor beschikbaarheid bij het aankooppunt staat bij de voorwaarden van de aktie.
Heren,
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de reactietijd van de F7000? Is er veel last van na-ijling/ghosting bij snelle scenes (staartje achter bal etc)? En hoe zit dit bij de F8000?
Al jaren een plasma tv gewend, bewust om de snelle reactietijden. Veel mensen zeggen dat bij de laatste LED tv's 'ghosting amper zichtbaar is en het kan concurreren met plasma tv's maar ik heb daar me twijfels over. Heb naast me plasma tv ook een Samsung Smart tv.. Ue46E6030 (zoiets) maar daar is duidelijk het 'staartje achter de bal' effect te zien tot grote ergenis.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de reactietijd van de F7000? Is er veel last van na-ijling/ghosting bij snelle scenes (staartje achter bal etc)? En hoe zit dit bij de F8000?
Al jaren een plasma tv gewend, bewust om de snelle reactietijden. Veel mensen zeggen dat bij de laatste LED tv's 'ghosting amper zichtbaar is en het kan concurreren met plasma tv's maar ik heb daar me twijfels over. Heb naast me plasma tv ook een Samsung Smart tv.. Ue46E6030 (zoiets) maar daar is duidelijk het 'staartje achter de bal' effect te zien tot grote ergenis.
Persoonlijk doe ik het niet.BliXem schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:14:
Nogmaals: Is een soort van pixelgarantie tegenwoordig belangrijk om erbij te nemen? Dat ze 'm bijvoorbeeld met 1 dooie pixel al komen opruimen? Of is dit tegenwoordig niet meer nodig?
Die pixelgarantie vind ik een grote rip-off.
- Het is vaak maar 30 dagen geldig.
- Bij 1 pixel kapot doen ze vaak niets.
- Moet dus meerdere kapotte pixels hebben welke vaak ook een bepaalde kleur dient te branden.
- Als het meteen al is na het uitpakken ga je er direct mee terug en heb je die pixelgarantie niet nodig.
Dit klopt, Ik heb het online besteld en dan is factuur datum, de datum van levering. Mediamarkt adverteerde hier mee maar kan helaas niet nakomen. Ik heb al contact met hun opgezocht. Ik hoop dat het me nog lukt. Ik heb zelf ook een soundbar er bij besteld omdat daar 200 euro cashback van terug kan krijgen. Helaas als ik deze week geen reactie heb moet die dus ook turugVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:05:
volgens Samsung is de aankoopdatum niet bepalend.
Verwijderd
heeft iemand een tip voor de beste/goede setting voor gta 5? ik vind het allemaal vrij blokkerig er nog uit zien terwijl er voorbeelden zijn die dit smooth op de televisie laten zien.
Ik heb een F8000 55 inch
Ik heb een F8000 55 inch
Wil je een foto maken? Ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet, dan kan ik vergelijken.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:07:
heeft iemand een tip voor de beste/goede setting voor gta 5? ik vind het allemaal vrij blokkerig er nog uit zien terwijl er voorbeelden zijn die dit smooth op de televisie laten zien.
Ik heb een F8000 55 inch
Hoi diamond,Diamond3d schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:06:
Heren,
Ik ben in het bezit van de 46f8000 en kan niet anders zeggen dan dat ik uiterst tevreden ben over de motion weergave. Strepen achter een bal oid kom ik niet tegen. Je moet wel even wat met de instellingen spelen. Ik ben hiervoor in het bezit geweest van een philips 46pfl8008 en ik kan je vertellen dat deze hier heel wat meer moeite mee had.
Succes!
Gr mark
Verwijderd
Hoi Mark,markvanoirschot schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 02:32:
[...]
Hoi diamond,
Ik ben in het bezit van de 46f8000 en kan niet anders zeggen dan dat ik uiterst tevreden ben over de motion weergave. Strepen achter een bal oid kom ik niet tegen. Je moet wel even wat met de instellingen spelen. Ik ben hiervoor in het bezit geweest van een philips 46pfl8008 en ik kan je vertellen dat deze hier heel wat meer moeite mee had.
Succes!
Gr mark
ik heb daar wel last van bij voetbal, soort van na-ijl effect, heb dit al een paar keer in dit draadje vermeld, welke instellingen gebruik jij hiervoor?
Grt Ron
Hoi Ron,Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:16:
[...]
Hoi Mark,
ik heb daar wel last van bij voetbal, soort van na-ijl effect, heb dit al een paar keer in dit draadje vermeld, welke instellingen gebruik jij hiervoor?
Grt Ron
Even uit mijn hoofd dus exacte benaming kan ik naast zitten. Je moet iig zijn bij de active motion instellingen. Je kunt hier judder en nog iets instellen. En clear led motion o.i.d.
Bij mij staat de bovenste op 10, en judder speel ik wat mee (tussen 0-4), als je judder te hoog zet komt het Soap Opera Effect om de hoek kijken. Ik ben zelf geen sport fanaat dus weet niet wat de beste settings zijn voor voetbal. Succes!
gr, Mark
En als je het andersom doet? Die schijven aan de tv en de kabel strak aan de muur?Boeiend schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:51:
[...]
Ik heb ook de action mount voor mijn 40F6500. Had hem eerst gewoon normaal getracht op te hangen (maar dan met muurschijven wat breder, staat ergens eerder in dit topic). Maar dat was ruk, tv hing erg naar voren (ook door dat ik de kabel met veel speling achter tv ivm met aansluitingen). Toen met plank kabel achterop tv gemonteerd alsof het VESA400 is, hangt nu wel wat beter. Maar hij trekt zichzelf nog steeds van de muur af, dus om dat te corrigeren moet ik bij de onder buffers iets extra's tussen doen.
Je bent tweaker of niet natuurlijk.
Ik heb hem ook gehaald en ik heb een 55 inch Sony EX500 met Vesa 400 en vind het toch wat eng haha. straks komt ie eraf zetten. hij hangt dus eigenlijk maar aan 2 schroeven...
Stel goeie pluggen en schroeven en hij blijft met een gewicht van 200 kilo aan een gipse ( blokken ) muur hangen.wimpie007 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:45:
[...]
En als je het andersom doet? Die schijven aan de tv en de kabel strak aan de muur?
Je bent tweaker of niet natuurlijk.
Ik heb hem ook gehaald en ik heb een 55 inch Sony EX500 met Vesa 400 en vind het toch wat eng haha. straks komt ie eraf zetten. hij hangt dus eigenlijk maar aan 2 schroeven...
zou geen probleem moeten zijn.
Ik,bedoelde meer dat de staalkabel breekt ofzo maar idd hij hangt maar aan 2 schroeven haha. maar ja een keukenkast vol met borden ookMektheb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:03:
[...]
Stel goeie pluggen en schroeven en hij blijft met een gewicht van 200 kilo aan een gipse ( blokken ) muur hangen.
zou geen probleem moeten zijn.
Verwijderd
hoi Diamond, foto geeft niet helemaal de juiste weergave.Diamond3d schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:51:
[...]
Wil je een foto maken? Ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet, dan kan ik vergelijken.
Als jij de game speelt, heb je nog iets speciaals ingesteld ..zoals thema movie/standaard/natural , game modus aan/uit en verbeteringsweergaves aan/uit?
Sinds dit weekend hebben wij ook een 46 inch F7000 serie tv, maar ik kan nergens iets vinden over hoe de tv helemaal uit geschakeld kan worden.
Hij kan alleen maar op standby, maar niet helemaal uit.
Klopt dit of kijk ik ergens in het menu bijvoorbeeld verkeerd?
Volgens mij kan dit inderdaad niet, nou ja behalve dan de stroomstekker eruit halenNielsopweg schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:24:
Sinds dit weekend hebben wij ook een 46 inch F7000 serie tv, maar ik kan nergens iets vinden over hoe de tv helemaal uit geschakeld kan worden.
I intend to live forever. So far, so good.
Jammer,IkWilbert schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:28:
Volgens mij kan dit inderdaad niet, nou ja behalve dan de stroomstekker eruit halen
Voor de rest is het een goede tv.
Alleen heb ik in alle 4 de hoeken een flashlight effect. Na het onderzoek ben ik erachter gekomen dat de schroeven in die 4 hoeken waarschijnlijk te strak zijn aangedraaid waardoor je dit effect krijgt in donkere scenes. Dus wanneer de hoeken zwart moeten zijn.
Deze week even proberen om de schroeven een slagje minder vast te draaien.
Dat klopt, hij kan softwarematig niet helemaal uit. In stand-by verbruikt het toestel minder dan 0.3W: niets dus.Nielsopweg schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:24:
Dat is clouding: http://www.ehow.com/info_...ouding-lcd-tv-normal.htmlNielsopweg schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:16:
Alleen heb ik in alle 4 de hoeken een flashlight effect. Na het onderzoek ben ik erachter gekomen dat de schroeven in die 4 hoeken waarschijnlijk te strak zijn aangedraaid waardoor je dit effect krijgt in donkere scenes. Dus wanneer de hoeken zwart moeten zijn.
Deze week even proberen om de schroeven een slagje minder vast te draaien.

Maar ik weet niet of het slim is om zelf aan de schroeven te gaan draaien.....
---
Ik heb ook last van leveringsproblemen vanuit Samsung trouwens, F6750 kan pas begin oktober worden geleverd
[ Voor 110% gewijzigd door S0epkip op 23-09-2013 17:46 ]
Kogel door de kerk, ik heb sinds een paar dagen een 40" F7000.
Mooie tv, weinig te wensen over. Ingebouwde mediaplayer is boven verwachting. Wifi is zo wiebelig dat ik hem maar bedraad heb aangesloten. Backlight bleeding is aanwezig in alle hoeken, maar in het gebruik heb ik er geen last van.
Het vervelendst vind ik dat ik de hdmi-kabel die ik erbij kreeg om mijn pc aan te sluiten niet werkt. PC vindt tv niet en op de tv zie ik bij [source] geen pc staan...
Iemand een idee hoe dat op te lossen valt?
Mooie tv, weinig te wensen over. Ingebouwde mediaplayer is boven verwachting. Wifi is zo wiebelig dat ik hem maar bedraad heb aangesloten. Backlight bleeding is aanwezig in alle hoeken, maar in het gebruik heb ik er geen last van.
Het vervelendst vind ik dat ik de hdmi-kabel die ik erbij kreeg om mijn pc aan te sluiten niet werkt. PC vindt tv niet en op de tv zie ik bij [source] geen pc staan...
Heb precies de zelfdePetruZ schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:16:
Kogel door de kerk, ik heb sinds een paar dagen een 40" F7000.
Het vervelendst vind ik dat ik de hdmi-kabel die ik erbij kreeg om mijn pc aan te sluiten niet werkt. PC vindt tv niet en op de tv zie ik bij [source] geen pc staan...![]()
Toch hoor ik vaker van het Wifi probleem, zelf werkt het bij mij erg fijn moet ik zeggen. Ik stream BR-rips vanaf me PC naar mijn TV over het draadloos netwerk en dit gaat perfect. Hij laad erg snel en geen haperingen (dat terwijl ik tijdelijk maar een 10mbit lijntje heb).
Het hernoemen van een port kan nog wel eens helpen (heb ik hier gelezen). Wellicht kan je de poort eens hernoemen naar PC?
Het Wifi probleem bestaat dus bij de F serie nog steeds, ook op een ES hier is het bagger lijkt wel of ze daar flink op bezuingingen.
hebben jullie ook last van effect van dimming bij ondertiteling van de film?
Ik heb hier een F6670 staan en eco setting uitgeschakeld tevens blacklight op normale waarde staan.
Eco heb ik uitgezet omdat er bij weinig licht tv juist donker gaat dimmen, dat wisten jullie al.
Toch dimt tv iedere keer bij sub lichter, zonder subs nog donker. De effect is hier nauwslijk zichtbaar maar ik heb een paar goed getrainde ogen (doof). Dat irriteert me mateloos.
Zou iemand een track aanwijzen waar je nog andere dimming setups kunnen uitschakelen/aanpassen?
Gebruik XBMC als mediaspeler.
Ik heb hier een F6670 staan en eco setting uitgeschakeld tevens blacklight op normale waarde staan.
Eco heb ik uitgezet omdat er bij weinig licht tv juist donker gaat dimmen, dat wisten jullie al.
Toch dimt tv iedere keer bij sub lichter, zonder subs nog donker. De effect is hier nauwslijk zichtbaar maar ik heb een paar goed getrainde ogen (doof). Dat irriteert me mateloos.
Zou iemand een track aanwijzen waar je nog andere dimming setups kunnen uitschakelen/aanpassen?
Gebruik XBMC als mediaspeler.
[ Voor 3% gewijzigd door Zandhaas op 23-09-2013 20:25 ]
Hoe speel je een dvd af via HDD?
Heb een video ts map met files..
krijg het alleen voor elkaar om aparte files af te spelen...
Heb een F6400...
Heb een video ts map met files..
krijg het alleen voor elkaar om aparte files af te spelen...
Heb een F6400...
Ik heb een andere tv.. oude plasma... maar bij mij vind ik het ook niet optimaal zoals sommige filmpjes op youtube. Meer mensen zeggen dat het bij hun niet is zoals sommige filmpjes.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:16:
[...]
hoi Diamond, foto geeft niet helemaal de juiste weergave.
Als jij de game speelt, heb je nog iets speciaals ingesteld ..zoals thema movie/standaard/natural , game modus aan/uit en verbeteringsweergaves aan/uit?
Zit te overwegen om dit / volgend jaar een Samsung UE46F6400 te kopen, misschien een 40inch maar ben daar nog niet over uit.
Met dit toestel schijn je dus te kunnen opnemen. Is het mogelijk om deze opnamen op een nas te zetten?
Zo ja kan dit dan via wifi / lan. Of moet dit perse met usb, dan zou ik een lange usb kabel van tv naar de meterkast moeten leggen.
Met dit toestel schijn je dus te kunnen opnemen. Is het mogelijk om deze opnamen op een nas te zetten?
Zo ja kan dit dan via wifi / lan. Of moet dit perse met usb, dan zou ik een lange usb kabel van tv naar de meterkast moeten leggen.
Ik heb geen problemen met mijn ES8000 en WiFi. Ik ben verbonden met het 5ghz netwerk van mijn Asus RT66U. Ik kan probleemloos films streamen van >100mbit. Best grappig dat ik meer bitrate via WiFi kan verstoken dan bekabeld (ES8000=100mbit).Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:29:
Het Wifi probleem bestaat dus bij de F serie nog steeds, ook op een ES hier is het bagger lijkt wel of ze daar flink op bezuingingen.
[ Voor 9% gewijzigd door knights16 op 24-09-2013 14:27 ]
Toevallig gebruik ik de zelfde spullen en het werkt niet.
Tv staat iets van 5 meter naast de ASUS in de verbinding valt om de haverklap weg.
Heb achter in de tuin beter ontvangst dan me TV.
Tv staat iets van 5 meter naast de ASUS in de verbinding valt om de haverklap weg.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 15:28 ]
Het is mogelijk om die op een NAS te zetten, voor zover ik weet moet die alleen WEL met een USB aangesloten zijn op de TV.G.Scholtens schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:37:
Zit te overwegen om dit / volgend jaar een Samsung UE46F6400 te kopen, misschien een 40inch maar ben daar nog niet over uit.
Ga binnenkort ook maar is de schroeven iet slosser draaien, en gelijk kijken waar de wifi antenne zit om er wat folie op te doen zodat hij niet wegvalt.
Ik heb erg goede ervaringen met de laatste Merlin RT66U firmware, hierin is het e.e.a getweakt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:27:
Toevallig gebruik ik de zelfde spullen en het werkt niet.
Daarnaast is het 5ghz met AES encryptie.. automatisch kanaal kiezen..100mw vermogen op de 5 ghz.
Ik had wel eens problemen met WiFi dat hij niet automatisch connecteerde met de Asus als ik het toestel aanzette. Heb firmware upgrade en daarna een fabrieksreset gedaan (vanuit het servicemenu).
2.4 ghz wel goed ?
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar! Versie 1109. Alleen te downloaden via de tv zelf. Nog geen veranderingen gezien. Houd het goed in de gaten. Nergens ook een changelog te vinden. De firmware heb ik aangeboden gekregen op een f8000.
Verwijderd
Bij de Media Markt in DH staan een aantal modellen met 200 euro extra korting. Inclusief de cashback is de 46F8000 daar 1499,- en de 46F7000 1299,-. De korting zat ook op een paar van de series 6 (55")
Verwijderd
[/quote]Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar! Versie 1109. Alleen te downloaden via de tv zelf. Nog geen veranderingen gezien. Houd het goed in de gaten. Nergens ook een changelog te vinden. De firmware heb ik aangeboden gekregen op een f8000.
[quote]
Ook op de F7000 versie 1109.
[quote]
Ik heb hem ook, momenteel aan het downloaden.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:15:
[/quote]Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar! Versie 1109. Alleen te downloaden via de tv zelf. Nog geen veranderingen gezien. Houd het goed in de gaten. Nergens ook een changelog te vinden. De firmware heb ik aangeboden gekregen op een f8000.
[quote]
Kwam op een andere site het volgende tegen:
Maar iedereen gaf meteen als reactie dat die er al staan vanaf 1103 ongeveer.The version is 1109.1
This firmware update will improve the following:
- Solves Network Connection issue with Wireless router.
- Solves Brightness Popping issue.
- Improves picture quality.
- Supports more MSO in OnTV feature.
- Enhances Voice Recognition feature.
All OS
Bron: http://www.avsforum.com/t...xf8000-owners-thread/2130 en dan net iets voorbij een kwart.
Tevens hebben zij het ook al over update 1112 verder op in het forum.
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 26-09-2013 00:25 ]
Verwijderd
[/quote]Maar iedereen gaf meteen als reactie dat die er al staan vanaf 1103 ongeveer.
Bron: http://www.avsforum.com/t...xf8000-owners-thread/2130 en dan net iets voorbij een kwart.
[quote]
Samsung geeft weinig weg over de change log dus blijft gissen wat de nieuwe fw brengt.
Die Update 1112 gaat over de D serie toch?
Heb al eerder een nieuwe FW voor mijn f7000 op i-net voorbij zien komen, downloaden en install via USB stick. Ik wacht liever op de FW update via de TV zelf, de earlie adopts via USB hebben vaak problemen met instaleren van de SW.
[quote]
Samsung geeft weinig weg over de change log dus blijft gissen wat de nieuwe fw brengt.
Die Update 1112 gaat over de D serie toch?
Heb al eerder een nieuwe FW voor mijn f7000 op i-net voorbij zien komen, downloaden en install via USB stick. Ik wacht liever op de FW update via de TV zelf, de earlie adopts via USB hebben vaak problemen met instaleren van de SW.
Moet niet gekker worden. Gister firmware 1109 gedownload en nu staat 1110.2 op de website van samsung. Dit alles weer voor de f8000. Even installeren dan maar weer.
Ook voor de F7000 by the way!blueface schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:22:
Moet niet gekker worden. Gister firmware 1109 gedownload en nu staat 1110.2 op de website van samsung. Dit alles weer voor de f8000. Even installeren dan maar weer.
Vanavond maar eens flashen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Net 1109 automatisch geïnstalleerd..
Wilde schroeven losser draaien wegens een beetje wit in de hoeken, na gelezen te hebben over "clouding", maar dat is na de firmware-update helemaal weg..
Blijf het vreemd vinden van dit toestel dat er zo'n groot verschil is tussen de "winkel-stand" en wat volgens het apparaat als "normaal-t.v.-beeld" moet doorgaan..
Dynamisch is het mooiste beeld.. dan branden de lampen maar wat harder en waarschijnlijk minder lang.. ;-)
Wilde schroeven losser draaien wegens een beetje wit in de hoeken, na gelezen te hebben over "clouding", maar dat is na de firmware-update helemaal weg..
Blijf het vreemd vinden van dit toestel dat er zo'n groot verschil is tussen de "winkel-stand" en wat volgens het apparaat als "normaal-t.v.-beeld" moet doorgaan..
Dynamisch is het mooiste beeld.. dan branden de lampen maar wat harder en waarschijnlijk minder lang.. ;-)
Stuur je daarna het USB stickie even toe naar mijsnah001 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:36:
[...]
Ook voor de F7000 by the way!
Vanavond maar eens flashen.
Kan geen enkele meer vinden hier in huis

Edit: zojuist mijn Soundbar binnen gekregen welke ik gratis bij de F7000 kreeg. Wat is dat sound share ideaal zeg! Binnen twee minuten alles staan, aangesloten en werkend.
[ Voor 23% gewijzigd door Famous op 26-09-2013 15:02 ]
Vanmiddag een CI+ module van UPC binnengekregen, maar kon zo snel geen slot vinden om de kaart erin te schuiven.
Ik neem aan dat deze aan de achterkant zit? De tv , F7000, hangt op dit moment aan de muur dus kon niet veel zien aan de achterkant.
Ik neem aan dat deze aan de achterkant zit? De tv , F7000, hangt op dit moment aan de muur dus kon niet veel zien aan de achterkant.
Hij zit inderdaad aan de achterkant. Net als de Evolution Kit zit hij achter een sticker.Nielsopweg schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:27:
Vanmiddag een CI+ module van UPC binnengekregen, maar kon zo snel geen slot vinden om de kaart erin te schuiven.
Ik neem aan dat deze aan de achterkant zit? De tv hangt op dit moment aan de muur dus kon niet veel zien aan de achterkant.
De bovenste USB poort is ongeveer de hoogte waar die zit.
Mooi, ga ik hem vanavond van de muur halen, dank jeFamous schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:29:
Hij zit inderdaad aan de achterkant. Net als de Evolution Kit zit hij achter een sticker.
De bovenste USB poort is ongeveer de hoogte waar die zit.
Dat meen je toch niet serieus, he? Dynamisch en Natural zijn zo over-the-top en onnatuurlijk. Alleen Film komt aardig in de buurt van een normale weergave, met de meest natuurlijke kleuren en contrastweergave. Wel de achtergrondverlichting nog een eind terugschroeven tot 8 of 10 om ook in donkere scenes goede zwartwaarden te behouden. En natuurlijk de scherpte op 0 instellen._Nick__ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:46:
Heb wat zitten spelen met de firmware 1110.2 voor de f8000. De grootste verandering is het spraak gedeelte. Dit is fors uitgebreid. Dat bedoel ik in positieve zin. Ben er echt blij mee. Je kunt nu echt bijvoorbeeld zeggen wanneer begint progrmma x en op welke zender of zoek naar aktiefilms. Door dit zal ik nu sneller de de smart afstandsbediening pakken ipv de gewone. Dit begint er op te lijken. Ik heb dit toestel sinds firmware 1002. Hoop voor de mensen dat nu eindelijk het aanbevolen menu gaat werken ipv die mooie grijze beeldjes in de smarthub.
Verwijderd
Hallo
Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb sinds deze week de Samsung UE 46F8000 en kan alleen maar positief zijn.
Alleen krijg ik '' Op Tv ' niet aan de praat, bij het instelle staan alleen de volgende providers Ziggo,UPC en Canal Digitaal.
Wij hebben Caiway, dus als ik niet in de lijst in tik geeft de tv aan dat hij " Op Tv " niet kan starten.
Heeft iemnad een tip
gr Aad
Alleen krijg ik '' Op Tv ' niet aan de praat, bij het instelle staan alleen de volgende providers Ziggo,UPC en Canal Digitaal.
Wij hebben Caiway, dus als ik niet in de lijst in tik geeft de tv aan dat hij " Op Tv " niet kan starten.
Heeft iemnad een tip
gr Aad
Heb je een link? Al gevonden: http://www.samsung.com/nl...UE46F8000SLXXN-downloads#blueface schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:22:
Waarom wordt deze versie nog niet via de tv aangeboden?
[ Voor 11% gewijzigd door DaTiezl op 27-09-2013 09:56 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Ik heb precies het zelfde met KPN, ook ik heb geen "Op TV".Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:13:
Hallo
Heeft iemnad een tip
gr Aad
Wanneer ik UPC instel werkt het wel alleen kan ik niet met de Smart afstandbediening het KPN kastje bedienen. Gezien ik het totaal niet mis maar gewoon een leuke feature is heb ik gekozen om met het Smart afstandbedieningtje alles te bedienen.
Net terug en goede deal kunnen maken bij de Expert voor de UE46F8000. Met dan nog eens de 300€ cashback van Samsung zelf in het verschiet naar mijn idee een mooie deal voor deze TV. Nu nog effe wachten tot dinsdag wanneer hij binnen komt en dan kan het genieten beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door bora op 27-09-2013 13:13 ]
Wat is de totaalprijs dan voor dit toestel geworden met de cashback?bora schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:13:
Net terug en goede deal kunnen maken bij de Expert voor de UE46F8000. Met dan nog eens de 300€ cashback van Samsung zelf naar mijn idee een mooie deal voor deze TV. Nu nog effe wachten tot dinsdag wanneer hij binnen komt en dan kan het genieten beginnen.
Die Cashback moet je eerst maar eens op je rekening hebben staan.
Volgens Samsung waren mijn ingezonden stukken niet aangekomen, dus is het maar de vraag of ik het uitbetaald krijg. Ik hoop dat het voor jullie beter afloopt.
Volgens Samsung waren mijn ingezonden stukken niet aangekomen, dus is het maar de vraag of ik het uitbetaald krijg. Ik hoop dat het voor jullie beter afloopt.
Heb er niet eens aan mee gedaan.m_lwdn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:52:
Ik moest dan bij Kieskeurig aanmelden en een review schrijven. Hierbij was het bij mij maar een twijfel of ik het wel kreeg gezien ik hem in België heb besteld.
€700,- + gratis Soundbar vond ik wel goed genoeg
Ik heb de stukken van de week aangetekend verstuurdm_lwdn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:52:
Dat is de les die ik nu ook geleerd heb, kost me waarschijnlijk wel € 300..Nielsopweg schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:15:
[...]
Ik heb de stukken van de week aangetekend verstuurd
Enne....uiteraard geen Samsung meer..