Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nu merkte ik dat video via mijn mediacenter (hdmi) en geluid (5.1 analoog van mediacenter naar versterker) niet in sync was. Dit had ik niet met mijn oude samsung 40C550. Ik heb eerst alle postprocessing uitgezet, maar dit mocht niet baten. Daarom de 'spelmodus' aan gezet op de tv, waardoor sync correct is, maar dit gaat natuurlijk ten koste van wat postprocessing.
Is dit een bekend issue ?
(audio via tv laten lopen is geen optie, ivm surround sound gaming )
€1299 zal vast nogwel ergens goedkoper kunnen maar wou bij de lokale dealer blijven en niet hetrisico lopen een buitenlandsmodel te krijgen zodat ik zowieso geen casback krijg.G.Scholtens schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:14:
[...]
Wat is de totaalprijs dan voor dit toestel geworden met de cashback?
GA ik dan ook maar doen voor de zekerheidNielsopweg schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:15:
[...]
Ik heb de stukken van de week aangetekend verstuurd
Thnx voor de info, net boven mijn budgetbora schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:14:
[...]
€1299 zal vast nogwel ergens goedkoper kunnen maar wou bij de lokale dealer blijven en niet hetrisico lopen een buitenlandsmodel te krijgen zodat ik zowieso geen casback krijg.

Daar ga je nu nog geen 46F8000 voor vinden.G.Scholtens schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:44:
[...]
Thnx voor de info, net boven mijn budgetZoek een mooie rond de 7 a 800euro
Verder redelijke nette prijs voor een dealer. Alvast veel plezier ermee :)!
Gaat vast wel lukken, moet nog tot dinsdag wachten jammer genoegFamous schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:50:
[...]
Daar ga je nu nog geen 46F8000 voor vinden.
Dat snap ikFamous schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:50:
[...]
Daar ga je nu nog geen 46F8000 voor vinden.
De soundbar die ik erbij kreeg is net ietjes langer dan de tv

Achja, mag ook eigenlijk ziet zeuren
De button op de ab geeft geen menu meer weer waar je kiezen tussen 3D en Half SBS.
Hiervoor geen last van dit probleem.
Hebben nog meer mensen hier last van?
Krijg je de melding niet beschikbaar? Had ik ook op mijn f8000. Heb even social tv opgestart.Nielsopweg schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:27:
Gisteravond de nieuwe firmware 1109 erop gezet, maar sindsdien kan ik geen 3D meer kijken.
De button op de ab geeft geen menu meer weer waar je kiezen tussen 3D en Half SBS.
Hiervoor geen last van dit probleem.
Hebben nog meer mensen hier last van?
Hierna deed de 3D functie het weer. Draai firmware 1110.2.
Bij mij geen problemen met 3D. Krijg firmware 1110 echter nog niet aangeboden via de tv. Draai nog op 1109.blueface schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:02:
[...]
Hierna deed de 3D functie het weer. Draai firmware 1110.2.
If it ain't broke don't try to fix it...zullen we maar zeggen.
http://specs.tweak.to/18230
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
(n)iemand?peter8265 schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:17:
Hoe speel je een dvd af via HDD?
Heb een video ts map met files..
krijg het alleen voor elkaar om aparte files af te spelen...
Heb een F6400...
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Toch wel..mh1956 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:24:
[...]
Dat meen je toch niet serieus, he? Dynamisch en Natural zijn zo over-the-top en onnatuurlijk. Alleen Film komt aardig in de buurt van een normale weergave, met de meest natuurlijke kleuren en contrastweergave. Wel de achtergrondverlichting nog een eind terugschroeven tot 8 of 10 om ook in donkere scenes goede zwartwaarden te behouden. En natuurlijk de scherpte op 0 instellen.
Moet er misschien wel bij zeggen dat wij geen gordijnen hebben..
Volgens mij heb ik dan met jouw instelling ook geen beeld.. ;-)
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Zal binnenkort dit topic eens doorlopen voor de juiste instellingen etc.
Iemand nog opmerkingen waar je naar moet kijken bij het toestel? i.v.m. defecten etc.
(hoe kan je bijvoorbeeld bleeding etc eenvoudig herkennen?)
Op dit moment gebruik ik deze instellingen, beeld is haarscherp en de kleuren zijn natuurlijk.YoVla schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:48:
Afgelopen zaterdag ook de Expert actie gebruikt om een 46" F7000 te kopen.
Zal binnenkort dit topic eens doorlopen voor de juiste instellingen etc.
http://3d-tvbuyingguide.c...-un55d7000-p2.html#picset
Hier specifiek een calibratie van een F7100, de US versie van de F7000
http://reviews.lcdtvbuyin...100-picture-settings.html
[ Voor 15% gewijzigd door Simbob op 30-09-2013 13:22 ]
*duurt lang*
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
Verwijderd
Gisteren een nieuwe update binnen voor de 46f8000, maar helaas nog steeds doet OP TV het niet bij mij.
Meer mensen hier problemen mee?
Gr
Te groot bestaat niet ;-)SaferSephy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:23:
Van het weekend een 46F7000 aangeschaft. Echter bij installatie bleek dat hij toch echt een maatje te groot was voor ons. (we zitten 2,5 meter van het scherm af). Gelukkig kon ik er mee terug en heb em geruild voor een 40 inch. Hier moet ik alleen wel op wachten tot vrijdag...
*duurt lang*
Over een tijdje krijg je spijt denk ik
Haha dat dacht ik ook maar dit was echt een beetje te. Als ik em op zou hangen zou het wellicht nog kunnen, maar gewoon op de voet dwong hij echt te veel aandacht af in de huiskamer. Men beveelt ook 32 inch aan voor mijn kijk afstand dus 40 is groot zat. Op 2,5 meter SD uitzendingen kijken op een 46 inch TV is echt geen pretje.wimpie007 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:58:
[...]
Te groot bestaat niet ;-)
Over een tijdje krijg je spijt denk ik
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
Wij zitten ook ca 2,5 m er van af en vinden het niet te groot.SaferSephy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:23:
Van het weekend een 46F7000 aangeschaft. Echter bij installatie bleek dat hij toch echt een maatje te groot was voor ons. (we zitten 2,5 meter van het scherm af). Gelukkig kon ik er mee terug en heb em geruild voor een 40 inch. Hier moet ik alleen wel op wachten tot vrijdag...
*duurt lang*
Integendeel, voor 3d zou ie zelfs wat groter mogen zijn.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
eh waarschijnlijk zou ik er uiteindelijk ook wel aan wennen. 3D ga ik niet gebruiken dus dat boeit minder.snah001 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:40:
[...]
Wij zitten ook ca 2,5 m er van af en vinden het niet te groot.
Integendeel, voor 3d zou ie zelfs wat groter mogen zijn.
http://www.qplaza.nl/arti...9&utm_source=tweakers.net
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
[ Voor 55% gewijzigd door TheCrius op 01-10-2013 16:23 ]
Die van Smit, prijs 45 euro
Neotion 40 euro
Nog een van Smit, deze kost ook 40 euro maar is nieuwer?
En de laatste, van Quantis. Deze kost 80 euro en is ook van 2013
Met welke hebben jullie goede ervaringen? Ik heb gelezen dat sommige Ci+ modules er bijvoorbeeld langer over doen om van zender te veranderen dan bijvoorbeeld een HD ontvanger?
After all is said and done, there is more said than done
BIj mij gaat die dan naar 15 minuten uit.
Belangrijk is vooral om een 1.3+ te kopen om straks meteen interactieve programma's te kunnen kijken..Lizardz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:41:
Ik heb vandaag eindelijk mijn 40F7000 binnen gekregen. Nu wil ik binnenkort een Ci+ module kopen zodat ik geen HD ontvanger meer nodig heb. Er zijn er een aantal:
Die van Smit, prijs 45 euro
Neotion 40 euro
Nog een van Smit, deze kost ook 40 euro maar is nieuwer?
En de laatste, van Quantis. Deze kost 80 euro en is ook van 2013
Met welke hebben jullie goede ervaringen? Ik heb gelezen dat sommige Ci+ modules er bijvoorbeeld langer over doen om van zender te veranderen dan bijvoorbeeld een HD ontvanger?
Had zelf dus al een 1.2 Quantis gekocht toen ik dat hoorde en heb nu een 1.3+ SMiT..
In mijn beleving is de SMiT ook sneller (met zappen)..
Staat Sleep Timer aan?Murmandamus schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:43:
Ik heb een 46f8000 met een irritant probleem. Sinds deze week gaat de tv zonder reden op standby?! Is dit een bekend probleem met nieuwe updates of iets om de leverancier maar eens op aan te spreken?
quote: ManualSleep Timer
Screen Menu > System > Time > Sleep Timer
This function automatically shuts off the TV after a preconfigured period of time. You can set the timer
up to 180 minutes in 30 minute increments
[ Voor 31% gewijzigd door DaTiezl op 02-10-2013 13:11 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Verwijderd
Iemand die tips heeft om dit op te lossen?
1) Is het mogelijk de opname functie van de TV remote te bedienen? Bv via een iphone/internet als je op pad bent. Ik heb deze optie gehad in mijn oude situatie en vindt ik erg handig. Ondersteund Samsung dit?
2) Het valt me op dat de Timeshift functie niet altijd aanstaat. Zodra de TV aan staat dan gaat deze niet gelijk lopen. Dit gebeurt pas als ik bv op pauze heb gedrukt. Dit werkt dan net zolang tot dat ik de TV een keer uit heb gezet. Is er een mogelijkheid de Timeshift functie permanent altijd aan te laten?
Krijg het gevoel dat ik een beetje aan het lijntje wordt gehouden door de leverancier....
Dan annuleer je je bestelling en ga je hem ergens anders halen?S0epkip schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:38:
Is er bij iemand iets bekend over leverproblemen bij Samsung? Ik wacht al een paar weken op een F6
Krijg het gevoel dat ik een beetje aan het lijntje wordt gehouden door de leverancier....
Er zijn meerdere bedrijven die hem nog wel op voorraad hebben.
Bij mij hielp uitzetten van Motion Plus!Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:15:
Ik heb de UE40F7000 en ik merk dat ik zowel met m'n STB, Netflix, Mediaplayer lip sync problemen heb. Het is niet veel, maar net genoeg om me er de hele tijd aan te ergeren. Ik heb geen receiver aangesloten. Alles rechtstreeks met HDMI op de TV.
edit: Ik lees nu dat je geen reciever hebt. Bij mij was het een output naar reciever probleem. Waarschijnlijk dus geen oplossing voor je.
[ Voor 13% gewijzigd door DaTiezl op 02-10-2013 13:24 ]
'Beste' is natuurlijk een subjectief begrip. De een houd van veel contrast of een dynamische demo instelling qua beeld, de ander gaat voor een rustige filmsetting.ginod schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:18:
Wel grappig dat er allerlei foefjes en trucjes zijn op al die nieuwe tv's, maar dat het beste resultaat nog altijd wordt verkregen door al die dingen uit te zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door DaTiezl op 02-10-2013 13:25 ]
Verwijderd
Ik heb begrepen dat de modellen met deze Motion rates een 100Hz panel hebben. Weet iemand hoeveel Hz de motion interpolation is en hoeveel de backlight scanning?
Dat valt nog heel erg tegen. Veel mensen hebben de instellingen van hun televisie verkeerd staan maar niet iedereen vindt dat direct de beste instellingen. De ervaring die ik heb, is dat men het beeld het mooist vindt wanneer die in de buurt komt van de REC.709 kleurenruimte met een niet te hoog contrast en zeker geen hoge scherpte.DaTiezl schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:23:
[...]
'Beste' is natuurlijk een subjectief begrip. De een houd van veel contrast of een dynamische demo instelling qua beeld, de ander gaat voor een rustige filmsetting.
Beeldverbeteringen zijn doorgaans ook eigenlijk beeldverslechteringen.ginod schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:31:
Uiteraard is dat een subjectief begrip. Maar als je welke site dan ook bezoekt, om "het beste" beeld te krijgen, dan adviseren ze bijna allemaal om al die "verbeteringen" gewoon uit te zetten.
Waarschijnlijk zit het verschil in CMR 200 en CMR 400 in de backlight blinking of backlight scanning. Het verschil is in ieder geval absoluut niet significant.Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:04:
Kan iemand mij vertellen wat nu precies het verschil is tussen de Clear Motion Rate van 200Hz en 400Hz bij de F6xxx series?
Ik heb begrepen dat de modellen met deze Motion rates een 100Hz panel hebben. Weet iemand hoeveel Hz de motion interpolation is en hoeveel de backlight scanning?
Alle modellen in de series 6, op de F6200 wat eigenlijk gewoon een series 5 had moeten zijn, maken gebruik van beeldinterpolatie en hebben daarbij ook het 100Hz paneel. Die twee gaan samen. Zonder het een heb je het ander niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Dimens op 02-10-2013 17:23 ]
Ok, dus je raad aan om de blauwe module van Smit te halen?_Nick__ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:14:
[...]
Belangrijk is vooral om een 1.3+ te kopen om straks meteen interactieve programma's te kunnen kijken..
Had zelf dus al een 1.2 Quantis gekocht toen ik dat hoorde en heb nu een 1.3+ SMiT..
In mijn beleving is de SMiT ook sneller (met zappen)..
Ik snap niet precies wat je bedoeld.knights16 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:48:
dan staat je tv niet op een source waar op dat moment geen signaal op staat ?
BIj mij gaat die dan naar 15 minuten uit.
Nee de sleep timer staat uit.
Ik zal eens een herinstallatie uitvoeren en dan nog maar eens aankijken. Als het probleem blijft dan toch maar eens buurten bij de electronicahandel...
After all is said and done, there is more said than done
Op mijn 'oude' C 2010 model is dat wel mogelijk dus lijkt het mij dat het op jouw toestel ook mogelijk moet zijn met timeshift. Bij mij is het: Tools (op de AB) > timeshiftmodus handmatig of auto.Svennos1 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:21:
Sinds afgelopen zaterdag de gelukkige eigenaar van een Samsung 55F7000. Een prachtige TV. Ik heb wel een paar vragen waar ik niet direct uit kom. Ik hoop dat jullie hier kunnen helpen:
1) Is het mogelijk de opname functie van de TV remote te bedienen? Bv via een iphone/internet als je op pad bent. Ik heb deze optie gehad in mijn oude situatie en vindt ik erg handig. Ondersteund Samsung dit?
2) Het valt me op dat de Timeshift functie niet altijd aanstaat. Zodra de TV aan staat dan gaat deze niet gelijk lopen. Dit gebeurt pas als ik bv op pauze heb gedrukt. Dit werkt dan net zolang tot dat ik de TV een keer uit heb gezet. Is er een mogelijkheid de Timeshift functie permanent altijd aan te laten?
En ik las verder snel even iets over beeldverbeteraars die al vrij worden uitgeschakeld. Dat klopt eigenlijk ook wel want die zijn vooral bedoeld voor op de Tv aangesloten randapparatuur.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nee die zou ik niet nemen want dat is geen interactieve CI+ module. Ik zou deze nemen: pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3Lizardz schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:16:
[...]
Ok, dus je raad aan om de blauwe module van Smit te halen?
Ik zie op de webshops verschillende artikelnummers, de goodkoope variant op bijvoorbeeld pixmania heeft artikelnummer UE46F6400AWXZF maar bij redcoon UE46F6400AWXXN.
Hoe kan ik dit nakijken?
Bij de kabelaars zelf:G.Scholtens schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:16:
Hoe zit het met de ziggo / upc ondersteuning (ci+ modules) op de UE46F6400?
Ik zie op de webshops verschillende artikelnummers, de goodkoope variant op bijvoorbeeld pixmania heeft artikelnummer UE46F6400AWXZF maar bij redcoon UE46F6400AWXXN.
Hoe kan ik dit nakijken?
https://static.ziggo.nl/i...s-SAMSUNG_tcm14-42432.pdf
http://www.upc.nl/pdf/upc...ceerde-tvs.pdf?1380798639
Het hoeft geen problemen op te leveren als ze heir niet tussen staan, het kan werken, maar ze worden waarschijnlijk niet "officieel" ondersteund door de kabelaars. Zo te zien de WXXN (NL model) wel en de WXZF (Frans) niet.
[ Voor 22% gewijzigd door S0epkip op 03-10-2013 13:11 ]
Heb ik soms met Plex, maar bijna altijd met Netflix wanneer daar als geluidsbron Stereo dolby 5 geselecteerd is.Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:15:
Ik heb de UE40F7000 en ik merk dat ik zowel met m'n STB, Netflix, Mediaplayer lip sync problemen heb. Het is niet veel, maar net genoeg om me er de hele tijd aan te ergeren. Ik heb geen receiver aangesloten. Alles rechtstreeks met HDMI op de TV.
Terug naar het afspeel menu van de film of serie in Netflix en bij audio instellingen op gewoon stereo zetten.
Lag is dan weg bij mij.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ok, Thanks voor je hulp.VicSmurf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:29:
[...]
Nee die zou ik niet nemen want dat is geen interactieve CI+ module. Ik zou deze nemen: pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
Ik kom regelmatig Plex tegen in dit topic maar voornamelijk met zaken die niet goed werken.
Zijn er ook gebruikers die erg tevreden zijn over Plex op hun Samsung aangezien dit de voornamelijke app zal worden waarmee ik de TV ga gebruiken (en ik de mini pc nog moet verkopen om voldoende centjes voor de TV te hebben naar vrouwlief haar instructies
[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 04-10-2013 07:03 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
- De you tube app is sinds een paar weken niet meer vooruit te branden. Opstarten duurt minuten.
- Mijn TV schakeld in standby andere aparaten in! s'avonds sluit ik de tv af waarbij netjes de andere aparaten ook uitgeschakeld worden via mijn IR-booster. Maar als ik dan sochtends bij mijn tv kom staat mijn reciever en stb aan! Ik heb al eens gewacht na uitzetten...een kwartier ofzo maar dan blijft alles uit. Vreemd!
Werkt prima hier, dagelijks gebruik op f7000, alleen geen iso afspelenBallebek schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:03:
Tijd terug al gemeld dat ik een 46F6500 ging kopen maar dat moest even wachten vanwege andere grote uitgaven. Nu heb ik sinds kort een Android mini PC (MK802IV) waar ik veel Plex op draai.
Ik kom regelmatig Plex tegen in dit topic maar voornamelijk met zaken die niet goed werken.
Zijn er ook gebruikers die erg tevreden zijn over Plex op hun Samsung aangezien dit de voornamelijke app zal worden waarmee ik de TV ga gebruiken (en ik de mini pc nog moet verkopen om voldoende centjes voor de TV te hebben naar vrouwlief haar instructies)
Plex werkt hier goed, op een Es dat wel.
Is dit uit eigen ervaring of heb je een bron?Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:51:
Het aanzetten van andere apparaten zou kunnen als je de auto update aan hebt staan.
Ik ga het eens proberen!
[ Voor 13% gewijzigd door DaTiezl op 04-10-2013 14:05 ]
Murmandamus schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:43:
Ik heb een 46f8000 met een irritant probleem. Sinds deze week gaat de tv zonder reden op standby?! Is dit een bekend probleem met nieuwe updates of iets om de leverancier maar eens op aan te spreken?
En de Eco-instelling voor autouitschakelen na x uur niet gebruiken?Murmandamus schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:48:
Nee de sleep timer staat uit.
Ik zal eens een herinstallatie uitvoeren en dan nog maar eens aankijken. Als het probleem blijft dan toch maar eens buurten bij de electronicahandel...

[ Voor 46% gewijzigd door DaTiezl op 04-10-2013 14:21 ]
Mij over kwam het dat me Sourround system s'morgens ineens aan stond, terwijl ik zeker wist dat die uit was toen ik te bed ging, nadat ik de auto update uithad gezet heb ik dat niet meer gehad.DaTiezl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
Is dit uit eigen ervaring of heb je een bron?
Ik ga het eens proberen!
Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn.DaTiezl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:03:
- De you tube app is sinds een paar weken niet meer vooruit te branden. Opstarten duurt minuten.
http://productforums.goog...topic/youtube/P7EavjESFpQ
Kunnen enkele van jullie dit mogelijk nog bevestigen?
Verwijderd
De Guide werkt niet. Wanneer ik op de knop druk, dan gebeurt er helemaal niets. Er hangt een harde schijf aan de tv en die wordt herkend dus daar zou ik toch op moeten kunnen opnemen?
Bij de Apps heb ik eerst de aanbevelingen en dan daaronder bij Mijn Apps heb ik 3 rijen grijze vlakjes. Als ik dan naar Meer apps ga, dan krijg ik de overige apps die geinstalleerd zijn.
Ik heb nog niet het hele forum kunnen lezen, maar dat doe ik nog wel. Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
We hebben trouwens een CI+ module aangevraagd. Ik hoop dat die goed gaat werken op deze tv. Het zou plug & play zijn zei de dame van UPC ...
Gaat om een 46F8000
Gefeliciteerd met je tv!Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:31:
We hebben sinds een week de 55F6400 en we zijn aangesloten via UPC. Maar er zijn een paar dingen die niet werken dus mijn vraag is, doe ik iets verkeerd.
1: De Guide werkt niet. Wanneer ik op de knop druk, dan gebeurt er helemaal niets.
2: Er hangt een harde schijf aan de tv en die wordt herkend dus daar zou ik toch op moeten kunnen opnemen?
3: Bij de Apps heb ik eerst de aanbevelingen en dan daaronder bij Mijn Apps heb ik 3 rijen grijze vlakjes. Als ik dan naar Meer apps ga, dan krijg ik de overige apps die geinstalleerd zijn.
Ik heb nog niet het hele forum kunnen lezen, maar dat doe ik nog wel. Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
4: We hebben trouwens een CI+ module aangevraagd. Ik hoop dat die goed gaat werken op deze tv. Het zou plug & play zijn zei de dame van UPC ...
Ik heb je vragen even genummerd, wellicht wat makkelijker
1: Welke Guide bedoel je precies? En heb je de UPC mediabox wel ingesteld (op de tv)?
2: Zowel met een USB als een HDD zou je moeten kunnen opnemen, ik heb hier geen ervaring mee maar missctien een andere Tweaker.
3: Dit klopt inderdaad. Je kan naar "Samsung apps" gaan en dan kom je in de store terecht (als je dit wilt).
4: Heb je interactieve televisie? Zoja dan dien je een module van 1.3+ te hebben om hiervan gebruik te maken.
Nu wil ik graag via een CI+ module tv kijken ipv via de meegeleverde mediabox. UPC biedt de optie om een CI+ module te "huren" a 4eu per maand maar dit was ik dus niet van plan omdat je na iets meer dan een jaar dan een volledige module heb betaald (als ik kijk naar de CI+ modules die geschikt zijn voor Ziggo). Nu is mijn vraag, welke CI+ module kan ik het beste kopen? In de meeste CI+ modules staat dat deze geschikt zijn voor Ziggo, dus ga ik er van uit dat deze niet werken met UPC? Het probleem is alleen dat ik geen CI+ modules tegen kom waar bij staat dat deze voor UPC geschikt zijn.. kan iemand mij hierover advies geven?
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Dit advies is al gegeven en staat zelfs op dezelfde pagina hierbovenfreestyler2 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:03:
Ik heb een Samsung F7000 (46inch) en mijn provider is UPC.
Nu wil ik graag via een CI+ module tv kijken ipv via de meegeleverde mediabox. UPC biedt de optie om een CI+ module te "huren" a 4eu per maand maar dit was ik dus niet van plan omdat je na iets meer dan een jaar dan een volledige module heb betaald (als ik kijk naar de CI+ modules die geschikt zijn voor Ziggo). Nu is mijn vraag, welke CI+ module kan ik het beste kopen? In de meeste CI+ modules staat dat deze geschikt zijn voor Ziggo, dus ga ik er van uit dat deze niet werken met UPC? Het probleem is alleen dat ik geen CI+ modules tegen kom waar bij staat dat deze voor UPC geschikt zijn.. kan iemand mij hierover advies geven?
Wij konden de mediabox omruilen voor een CI+ module. De mediabox is met een retourdoos retour gegaan.freestyler2 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:03:
UPC biedt de optie om een CI+ module te "huren" a 4eu per maand
[ Voor 9% gewijzigd door Simbob op 06-10-2013 17:13 ]
Dat ging over een 6 serie (ik weet niet in hoeverre deze gelijk aan elkaar zijn?) thnx in ieder geval Famous ;-)Famous schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:06:
[...]
Dit advies is al gegeven en staat zelfs op dezelfde pagina hierboven.
Maar als ik het dus goed begrijp kan ik het beste deze nemen? En deze zal dus geschikt zijn voor een F7000 icm UPC?
pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 06-10-2013 18:11 ]
Die zijn inderdaad geschikt, of het nou de F6xxx is of de F7xxx.freestyler2 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:09:
[...]
Dat ging over een 6 serie (ik weet niet in hoeverre deze gelijk aan elkaar zijn?) thnx in ieder geval Famous ;-)
Maar als ik het dus goed begrijp kan ik het beste deze nemen? En deze zal dus geschikt zijn voor een F7000 icm UPC?
pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
De 1.3+ is aan te raden gezien die ook interactieve TV ondersteund. De versies hiervoor doen dat niet.
Verder geen probleem
Helemaal super! Bedankt voor je reactie!Famous schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:16:
[...]
Die zijn inderdaad geschikt, of het nou de F6xxx is of de F7xxx.
De 1.3+ is aan te raden gezien die ook interactieve TV ondersteund. De versies hiervoor doen dat niet.
Verder geen probleem
- Ik wil graag met de afstandsbediening van Samsung (zowel de normale als die met touchpad) de HD recorder van Ziggo (Cisco) kunnen bedienen. Het is momenteel alleen maar mogelijk om de recorder uit te zetten met de touchpad AB door middel van de STB knop. Ik wil echter ook met de Samsung AB kunnen zappen. Is het überhaupt mogelijk dit te koppelen?
- Als ik de Smart Hub open, zie ik rechts gelijk wat er speelt op de andere zenders. Als ik daar bijvoorbeeld een ander kanaal aanklik, dan lijkt het wel alsof de TV van kanaal wil switchen, maar blijft hij toch op hetzelfde kanaal staan. Erg irritant..
- Ik heb door middel van Samsung Link bepaalde mappen gedeeld met de Smart TV. De TV zet echter alle bestanden in drie mapjes, namelijk Video, Pictures en Music. Is het niet mogelijk om me eigen mapjes te laten zien? Want nu zoek je je dood voor bijvoorbeeld een afbeelding aangezien alles op één hoop is gegooid.
[ Voor 3% gewijzigd door SPOXYWOXY op 07-10-2013 11:42 ]
3) Als je het goed is heb je ook een gewone mappen overzicht van je harddisk in het netwerk, teminste ik om me ES wel je moet dan wel allshare/Samsunglink gebruiken en dan wordt ik je bronnen lijst de netwerk schijfzichtbaar.
TV heeft verder een prima draadloze (5G) netwerkverbinding.
Kan je punt 2 meer toelichten? Ik heb nu in Samsung Link in de web interface de mappen gespecificeerd welke gedeeld worden.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:07:
1) Dat kan als je HDMI gebruikt dan werk je met CEC of wel Anynet+
3) Als je het goed is heb je ook een gewone mappen overzicht van je harddisk in het netwerk, teminste ik om me ES wel je moet dan wel allshare/Samsunglink gebruiken en dan wordt ik je bronnen lijst de netwerk schijfzichtbaar.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Je kan ook de update downloaden van de samsung site en dan updaten met een USB-stick maar dat heb ik nog niet geprobeerd.Groka schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:57:
Mijn UE55F8000 heeft een firmware update klaar staan naar 1110 helaas stopt de update iedere keer bij 48% met de melding onstabiele netwerk verbinding.
Je moet dan Allshare (te downloaden op de samsung site) op je PC zetten, daarin bepaal je welke mappen er op je TV te zien mogen zijn.SPOXYWOXY schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:49:
[...]
Kan je punt 2 meer toelichten? Ik heb nu in Samsung Link in de web interface de mappen gespecificeerd welke gedeeld worden.
Als je dat gedaan heb zie je in je bronnen lijst deze netwerk locatie staan als je die dan kiest kun je door de bestanden bladeren die op je PC staan of Harddisk die je hebt toegevoegd in Allshare
http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/ASPS/JSP
Ik heb dat wel maar gebruik het bijna nooit werk liever met Plex.
Dat werkt veel beter en je hebt eerder de updates'want vaak staan de updates eerder op de site dan op de TV server.colorado schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:15:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Je kan ook de update downloaden van de samsung site en dan updaten met een USB-stick maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik stream mijn films meestal in divx kwaliteit (van synology) naar de televisies in huis, nu kan ik op de oudste samsung een B7020 niet doospoelen, op een D5000 wel, dus ik dacht ja D is nieuwer als B, als ik een F koopt kan je gewoon doorspelen, nou mooi niet. Hoe kan dit? en Kan ik een en ander instellen ? Misschien voor de duidelijkheid het gaat dan om dezelfde film.
[ Voor 8% gewijzigd door piotr123 op 07-10-2013 18:41 ]
Verwijderd

Wat je doet is het volgende:
1. Sluit je decoder/ontvanger aan die je destijds van caiway hebt gekregen aan op de tv scart/hdmi. tevens ook de IR receiver die je bij de tv hebt ontvangen.
2. Ga na menu - smart functie's - op tv instellen.
3. Vervolgens kies je kanaalbron "Settopbox" en de bron is HDMI en/of Extern, is maar net hoe je je settopbox hebt aangesloten.
4. Dan even de postcode van je locatie invoeren, vervolgens kies je uit de voorkeur lijst "ZIGGO HD"
5. Klik op "JA"
6. Klaar en Ready to go,
open nu je Smart Hub en je zal zien dat alles nu wel werkt met een caiway aansluiting. Samsung zelf zal het met caiway moeten bespreken om dit standaard te implementeren
ik hoor graag jullie reactie of het is gelukt.
stefano
Famous schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:05:
[...]
Ik heb precies het zelfde met KPN, ook ik heb geen "Op TV".
Wanneer ik UPC instel werkt het wel alleen kan ik niet met de Smart afstandbediening het KPN kastje bedienen. Gezien ik het totaal niet mis maar gewoon een leuke feature is heb ik gekozen om met het Smart afstandbedieningtje alles te bedienen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:15 ]
Mijn 40f6510 heeft nu 1112 en heb het wel 8 keer geprobeerd maar uiteindelijk gelukt. Ik had ook van de Samsung site de update al binnengehaald maar uiteindelijk dus niet gebruikt.colorado schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:15:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Je kan ook de update downloaden van de samsung site en dan updaten met een USB-stick maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dus blijven proberen
Wil de tv ook (veel) voor gaming gaan gebruiken, kan nog geen gegevens vinden over inputlag, heeft iemand die al wel gevonden? Of eigen ervaringen met 1 van deze tv's en gaming? Aangezien ze qua hardware volgens mij gelijk zijn...
inderdaad even via de USB methode doen. Volgens mij lost de nieuwe firmware juist dit soort connectiviteitsproblemen opGroka schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:57:
Mijn UE55F8000 heeft een firmware update klaar staan naar 1110 helaas stopt de update iedere keer bij 48% met de melding onstabiele netwerk verbinding.
De 6320 is op dit moment bij de MM in leeuwarden in de aanbieding voor 699euro.
Maar dit model is verder nergens anders te koop. Kom het toestel wel op samsung website tegen in het archief. Maar kan ook geen revieuws er over vinden.
zie http://www.samsung.com/uk...AKXXU&prdb=UE46F6320AKXXUG.Scholtens schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:58:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 46F6320 en 46F6400?
De 6320 is op dit moment bij de MM in leeuwarden in de aanbieding voor 699euro.
Maar dit model is verder nergens anders te koop. Kom het toestel wel op samsung website tegen in het archief. Maar kan ook geen revieuws er over vinden.
enige verschil lijkt voice recognition en sportsmode advanced/basic
[ Voor 22% gewijzigd door eindgebruiker op 08-10-2013 12:58 ]
Is dat de 100euro verschil meer waard? De F6400 staat vanaf 799euro te koop, bij Redcoon.sbuter schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
zie http://www.samsung.com/uk...AKXXU&prdb=UE46F6320AKXXU
enige verschil lijkt voice recognition en sportsmode advanced/basic
Zoals ik het begrijp beschikt de F6640 over hetzelfde PVA panel. Met als enige verschil dat er local dimming is toegevoegd en dat deze 600hz heeft ipv 400. Zou dit betekenen dat de input lag op de F6740 vergelijkbaar is en ook rond de 30ms zit? Aangezien local dimming uitgezet kan worden....
Ik heb een soort gelijk probleem met Onsbrabantnet. Echter werkt jou oplossing niet meer. Voorheen ging het nog wel maar sinds 2 releases terug krijg ik het niet meer voor elkaar om OpTV in te stellen op een andere provider (zoals jij doet) en toch mijn Amino STB van OBN aan te sturen met de universal remote. Als ik ziggo of UPC kies dan gaat hij namelijk proberen het juiste IR signaal te kiezen wat je vervolgens moet bevestigen. Maar dat is uiteraard niet van Amino. Dus ja, ik kan dit schermpje ook zo op mijn tv toveren maar ik kan vervolgens mijn STB niet meer bedienen met universal remote.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:13:
.........
open nu je Smart Hub en je zal zien dat alles nu wel werkt met een caiway aansluiting. Samsung zelf zal het met caiway moeten bespreken om dit standaard te implementeren
ik hoor graag jullie reactie of het is gelukt.![]()
stefano
[...]
Verwijderd
hoor graag van je of het gelukt is
stefano
DaTiezl schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:45:
[...]
Ik heb een soort gelijk probleem met Onsbrabantnet. Echter werkt jou oplossing niet meer. Voorheen ging het nog wel maar sinds 2 releases terug krijg ik het niet meer voor elkaar om OpTV in te stellen op een andere provider (zoals jij doet) en toch mijn Amino STB van OBN aan te sturen met de universal remote. Als ik ziggo of UPC kies dan gaat hij namelijk proberen het juiste IR signaal te kiezen wat je vervolgens moet bevestigen. Maar dat is uiteraard niet van Amino. Dus ja, ik kan dit schermpje ook zo op mijn tv toveren maar ik kan vervolgens mijn STB niet meer bedienen met universal remote.
Ik zelf zit ook te denken / dubben om een nieuwe samsung tv aan te schaffen. Ik heb nu een UE40C6900 TV en ik wil graag groter naar 55 / 65 inch.
Ik ga nog niet voor OLED en of voor UltraHD omdat de prijs nog echt te hoog is en ook
omdat de content er nog niet is. Als dit over een jaar of 3 / 4 er is en de prijs is er naar dan
gaan we weer verder kijken.
Dus gaat nu mijn voorkeur uit naar de UE55F8000 / UE65F8000 of de UE55F8500.
Het enigste probleem is dat ik gewoon NIET kan ontdekken wat nou het verschil is tussen
de 8000 series en de 8500. Natuurlijk zie ik de standaard dingen zoals de kleur van de TV
rand die bij de 8000 series zwart is en bij de 8500 zilver is en natuurlijk de standaard
die bij de 8000 sikkel vormig is en bij de 8500 weet ik veel wat voor vorm heeft
Maar in de specs zijn weinig verschillen te vinden.
Bij de audio is er een klein verschil te vinden tussen de 8000 en de 8500 (de decoder volgens mij)
en het lijkt er op als of er op de 8000 series een aantal smart TV dingen niet werken zoals Kids en Samsung Smartview wat op de 8500 dan wel weer zou moeten zitten... maar dat is toch ook
eigenlijk het enigste wat ik gevonden heb qua verschillen. Ik heb zelfs contact gehad met Samsung NL
zelf via de LiveChat en via de Telefoon en daar kunnen ze me ook niet meer verschillen vertellen.
Om nou voor die paar verschillen een heleboel geld meer te betalen (minstends 300 / 600 euro) vind ik dan wel overkill.
Dus mijn vraag aan jullie wel geleerde Heren en Dames is :
WAT zijn nou alle verschillen tussen de F8000 en de F8500 series????
Mvg
DrDeathhand
Verwijderd
1 verschil is er en dat is de design van de voet/standaard, thats it.
voor de rest is het gwn het zelfde
DrDeathhand schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:53:
Geachte heren en Dames,
Ik zelf zit ook te denken / dubben om een nieuwe samsung tv aan te schaffen. Ik heb nu een UE40C6900 TV en ik wil graag groter naar 55 / 65 inch.
Ik ga nog niet voor OLED en of voor UltraHD omdat de prijs nog echt te hoog is en ook
omdat de content er nog niet is. Als dit over een jaar of 3 / 4 er is en de prijs is er naar dan
gaan we weer verder kijken.
Dus gaat nu mijn voorkeur uit naar de UE55F8000 / UE65F8000 of de UE55F8500.
Het enigste probleem is dat ik gewoon NIET kan ontdekken wat nou het verschil is tussen
de 8000 series en de 8500. Natuurlijk zie ik de standaard dingen zoals de kleur van de TV
rand die bij de 8000 series zwart is en bij de 8500 zilver is en natuurlijk de standaard
die bij de 8000 sikkel vormig is en bij de 8500 weet ik veel wat voor vorm heeft
Maar in de specs zijn weinig verschillen te vinden.
Bij de audio is er een klein verschil te vinden tussen de 8000 en de 8500 (de decoder volgens mij)
en het lijkt er op als of er op de 8000 series een aantal smart TV dingen niet werken zoals Kids en Samsung Smartview wat op de 8500 dan wel weer zou moeten zitten... maar dat is toch ook
eigenlijk het enigste wat ik gevonden heb qua verschillen. Ik heb zelfs contact gehad met Samsung NL
zelf via de LiveChat en via de Telefoon en daar kunnen ze me ook niet meer verschillen vertellen.
Om nou voor die paar verschillen een heleboel geld meer te betalen (minstends 300 / 600 euro) vind ik dan wel overkill.
Dus mijn vraag aan jullie wel geleerde Heren en Dames is :
WAT zijn nou alle verschillen tussen de F8000 en de F8500 series????
Mvg
DrDeathhand
Ben er wel uit dat ik deze graag wil gaan aanschaffen.
Het is mij in een keer gelukt, zonder problemen of zonder dat het netwerk zijn verbinding verloor.stamed schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:02:
[...]
Mijn 40f6510 heeft nu 1112 en heb het wel 8 keer geprobeerd maar uiteindelijk gelukt. Ik had ook van de Samsung site de update al binnengehaald maar uiteindelijk dus niet gebruikt.
Dus blijven proberen
Ik heb het ook nog niet gehad trouwens dat het WiFi netwerk(/verbinding) weg viel op mijn TV.
Beste Stefan,Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:10:
Kort maar krachtig!!
[...]
Weet je het zeker? Zelfs de mensen van Samsung zeiden aan de telefoon dat er qua audio iets anders was / is en dat zie je ook op de samsung website terug, en bij het SMart gebeuren zie ik dat er ook iets anders is. Dus wellicht nog meer andere dingen?
Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat je voor zo weinig extras zo veel meer moet betalen...
Verwijderd
Vraag me tevens af of 46" niet te groot is. Ik zit ongeveer op 2,5 meter kijkafstand. Is 46" goed te doen of kun je beter voor de 40"?
F8500 Was dat niet Plasma en de F8000 is LCDVerwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:10:
Kort maar krachtig!!
[...]
A Soldiers manual and a pair of boots.