NEen, de F8500 is gewoon LED, plasma is ander type nr.To_Tall schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:33:
[...]
F8500 Was dat niet Plasma en de F8000 is LCD
46inch is vrij groot voor die afstand. Maar misschien vind je het zelf wel fijn.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:21:
Ik heb een leuke aanbieding gehad bij Foka voor een EU46F7000. Weet iemand of ze hier wel de normale Nederlandse versies verkopen? Ik lees namelijk veel over buitenlandse modellen en nu wil ik het wel zeker weten dat ik een Nederlands model koop.
Vraag me tevens af of 46" niet te groot is. Ik zit ongeveer op 2,5 meter kijkafstand. Is 46" goed te doen of kun je beter voor de 40"?
Wat is de aanbieding die ze gedaan hebben. Als je hem voor 7 a 800 bijv, kan kopen zou ik zeggen doen.
Bevalt hij niet, kan je hem alsnog met winst verkopen op marktplaats.
Verwijderd
Kan hem kopen voor €1299 en bij afhalen in de winkel gaat er nog extra kassakorting vanaf. Enkel zeggen ze niet hoeveel. Maar voor minder kom ik hem nergens tegen. 46" klinkt ook best groot, heb nu een 37" staan. Maar 40" klinkt weer zo weinig groter ... als er nou een 42" zou zijn
Nog even goed over na denken. Iemand misschien die een 46" heeft staan en ook op ongeveer dezelfde kijkafstand zit hier?
Ik zit in onze tijdelijke woning op een kleine 3meter met een 46F7000. (Had eerst een 32inch) Er was eerder in het topic al iemand die een 46 terug heeft gebracht en geruild voor een 40.
Hier een linkje van de consumentenbond met advies over ideale kijkafstand
http://www.consumentenbon...extra/ideale-kijkafstand/
Moet zeggen dat ik ni het begin erg moest wennen, maar ben nu wel aardig gewend.
Moet zeggen dat ik ni het begin erg moest wennen, maar ben nu wel aardig gewend.
Wat ook nogal uit maakt is wat voor rand er op de TV zit.
Ik had eerst een 42" Philips die is dus groter dan me huidige 46" Samsung.
Dat speelt ook wel een rol hoe groot een TV over komt.
Ik had eerst een 42" Philips die is dus groter dan me huidige 46" Samsung.
Dat speelt ook wel een rol hoe groot een TV over komt.
Ik had hiervoor een plasma scherm die 42" beeldbuis heeft. Die heeft een rand van nog 5cm.. de F8000 is een 46" model.
Beeldgrote was even wennen maar de TV fysiek is net zo groot zelfs ietsje kleiner..
55" is misschien iets groot ik zit zelf ook 3 meter van de TV vandaan en moet zeggen dat het prettig is..
Beeldgrote was even wennen maar de TV fysiek is net zo groot zelfs ietsje kleiner..
55" is misschien iets groot ik zit zelf ook 3 meter van de TV vandaan en moet zeggen dat het prettig is..
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik denk dat wij allemaal wel weten wat de ideale kijk afstanden zijn enzo, maar het is ook bekend dat mannen liever dichter op het scherm zitten dan vrouwen.Pos2007 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:18:
Ik zit in onze tijdelijke woning op een kleine 3meter met een 46F7000. (Had eerst een 32inch) Er was eerder in het topic al iemand die een 46 terug heeft gebracht en geruild voor een 40.
Ik heb zelf een best kleine woonkamer, van 4 bij 4 meter dus echt heel ver van de TV zit ik niet af maar
40 inch vind ik nu toch echt te weinig, het bioscoop gevoel hou je er niet meer aan over, daarom wil ik dus groter en lijkt mij 55 inch of 65 inch wel echt SUPER om bij het film kijken echt helemaal IN de film te komen.
Maar ja moeder de vrouwDrDeathhand schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat wij allemaal wel weten wat de ideale kijk afstanden zijn enzo, maar het is ook bekend dat mannen liever dichter op het scherm zitten dan vrouwen.
Ik heb zelf een best kleine woonkamer, van 4 bij 4 meter dus echt heel ver van de TV zit ik niet af maar
40 inch vind ik nu toch echt te weinig, het bioscoop gevoel hou je er niet meer aan over, daarom wil ik dus groter en lijkt mij 55 inch of 65 inch wel echt SUPER om bij het film kijken echt helemaal IN de film te komen.
Ik denk dat als je in een relatie zit met TV toch meer schipperen is.. Zij wil een leuk lief huis hebben en jij wilt een kamer hebben waar de films van je TV afspatten en kan genieten.. Terwijl je meisje liever GTST kijkt
Altans bij veel vrouwen
Ik heb denk ik ook zo een kijkafstand, en ik heb zelfs de UE50F6400AW voor mijn neus staan. Ik moest er 2 minuten aan wennen ;-)
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Beste To_Tall,To_Tall schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:18:
[...]
Maar ja moeder de vrouwDie wil haar kaarsjes ook nog ergens kwijt en wil ook nog eens een fotootje ergens neer zetten
![]()
Ik denk dat als je in een relatie zit met TV toch meer schipperen is.. Zij wil een leuk lief huis hebben en jij wilt een kamer hebben waar de films van je TV afspatten en kan genieten.. Terwijl je meisje liever GTST kijkten dat hoeft niet op zo'n groot scherm
![]()
Altans bij veel vrouwen
Gelukkig heb ik een full time werkende vrouw/vriendin zonder kinderen die net zoals ik erg houd van films en series zoals Greys Anatomy, Sleepy Hollow, Under the Dome, Homeland etc etc (gelukkig geen meuk zoals GTST!!) dus daar heb ik het mooi mee getroffen. Ze gaf zelf ook aan dat ze er wel voor in was!
Dus het grote scherm mag komen!! alleen nu nog even, wat is de juiste grote 55 inch of 65 inc!! en dan nog eens welk type de F8000 OF de F8500. Ik kan hier behalve een paar basic dingen gewoon GEEN verschil in vinden.
Beste Ginod,ginod schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:18:
Ik heb denk ik ook zo een kijkafstand, en ik heb zelfs de UE50F6400AW voor mijn neus staan. Ik moest er 2 minuten aan wennen ;-)
Wat voor kijkafstand heb je??
Blijkbaar niet want MentalMarco stelt er een vraag over.DrDeathhand schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat wij allemaal wel weten wat de ideale kijk afstanden zijn enzo, maar het is ook bekend dat mannen liever dichter op het scherm zitten dan vrouwen.
...
hahaha ja dan heb je het idd goed getroffenDrDeathhand schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:00:
[...]
Beste To_Tall,
Gelukkig heb ik een full time werkende vrouw/vriendin zonder kinderen die net zoals ik erg houd van films en series zoals Greys Anatomy, Sleepy Hollow, Under the Dome, Homeland etc etc (gelukkig geen meuk zoals GTST!!) dus daar heb ik het mooi mee getroffen. Ze gaf zelf ook aan dat ze er wel voor in was!
Dus het grote scherm mag komen!! alleen nu nog even, wat is de juiste grote 55 inch of 65 inc!! en dan nog eens welk type de F8000 OF de F8500. Ik kan hier behalve een paar basic dingen gewoon GEEN verschil in vinden.
Zou zelf wel een 55" willen hebben maar die was stukje duurder dan de 46" misschien volgend jaar als ik ga verhuizen hier
Heb het nog niet gemeten, maar zal niet meer zijn als 2.5M !DrDeathhand schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:02:
[...]
Beste Ginod,
Wat voor kijkafstand heb je??
Verwijderd
Toch vandaag de knoop doorgehakt. Vanmorgen de Expert bij ons binnen gelopen om toch nog even te kijken. Even met de verkoper gebabbeld en een leuke deal kunnen maken. Het is toch de 46F7000 geworden. Morgen binnen en dan genieten
wat is de prijs geworden?Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:52:
Even met de verkoper gebabbeld en een leuke deal kunnen maken. Het is toch de 46F7000 geworden.
Ik neem aan dat je refereert naar de DVB-C nu? Dit is voor mijn geen optie omdat ik gebruik wil maken van IPTV van mijn IPN. Overigens kan ik zonder STB mijn aanvullende pakketen (HD en Plus) niet benaderen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:54:
Je hebt je settopbox daarna niet meer nodig, de kan je als je die niet gebruikt er gwn tussen uit halen, daar de tv de informatie via het net haalt. er is een groot verschil tussen upc en ziggo, daarom zei ik ook in me uitleg kies voor ZIGGO HD. als je in de IR test pagina komt vraagt hij alleen kan je kanaal veranderen met je huidige remote, niet belangrijk, kies gewoon ja,
hoor graag van je of het gelukt is
stefano
[...]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Maar niemand die alle verschillen echt weet tussen de F8000 en de F8500 modellen? ???
Misschien heb je hier wat aan?DrDeathhand schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:08:
Maar niemand die alle verschillen echt weet tussen de F8000 en de F8500 modellen? ???
http://televisions.review...-vs-f8000-sibling-rivalry
I intend to live forever. So far, so good.
Ik zit die link te lezen en tis interesant maar ik kom daarin al HEEL snel tegen dat ze zeggen dat de F8500 plasma is?? Dat is zo vreemd want hierIkWilbert schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:19:
[...]
Misschien heb je hier wat aan?
http://televisions.review...-vs-f8000-sibling-rivalry
pricewatch: Samsung UE55F8500 Zilver
http://www.samsung.com/nl...ed-tv/UE55F8500SLXXN-spec
Zie je duidelijk dat de F8500 serie GEEN plasma is....
Dus dan klopt de review niet echt.
Tevens is het een extreem simpel review die helemaal niet diep ingaat op de techniek en opties enzo.
Sorry, review niet helemaal gelezen. Maar volgens mij is het enige verschil tussen die twee het uiterlijk...DrDeathhand schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:32:
[...]
Ik zit die link te lezen en tis interesant maar ik kom daarin al HEEL snel tegen dat ze zeggen dat de F8500 plasma is?? Dat is zo vreemd want hier
pricewatch: Samsung UE55F8500 Zilver
Zie je duidelijk dat de F8500 serie GEEN plasma is....
Dus dan klopt de review niet echt.
Tevens is het een extreem simpel review die helemaal niet diep ingaat op de techniek en opties enzo.
Dat is wat ik overal op internet lees.
I intend to live forever. So far, so good.
Van wat ik uitgezocht hebt kom ik ook redelijk tot die conclusie.IkWilbert schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:37:
[...]
Sorry, review niet helemaal gelezen. Maar volgens mij is het enige verschil tussen die twee het uiterlijk...
Dat is wat ik overal op internet lees.
Paar verschillen in uiterlijk, plus een verschil in de audio en paar verschilletjes in Smartview
maar thats it.
Wat ik zo moeilijk voor te stellen vind is dat ze er zo veel meer geld voor vragen.... paar honderd euro meer... voor bijna niks..
Verwijderd
volgens mij zijn de 3d brillen nog anders, maar dan is het wel gedaan met de verschillen.
Design mag wat kosten natuurlijk het is alleen persoonlijk of je het mooier of minder mooi vindt.
Ik persoonlijk vind de voet van de f8500 niet mooi maar als het scherm aan de muur hangt dan is de f8500 wel ff een stukje mooier als de F8000 maar dat is mijn mening.
Het prijs verschil vindt ik momenteel wel mee vallen. zie 55f8000 voor 2050-2200 en F8500 voor 2300-2450 dus zeg maar zo`n 250.- verschil voor een mooi design.
Eind van de maand komt er weer een aktie van Samsung uit maar dit keer geen cashback maar een tablet dus wellicht dat dat nog interessant is. ( actie enkel bij de NL aanbieders natuurlijk )
Design mag wat kosten natuurlijk het is alleen persoonlijk of je het mooier of minder mooi vindt.
Ik persoonlijk vind de voet van de f8500 niet mooi maar als het scherm aan de muur hangt dan is de f8500 wel ff een stukje mooier als de F8000 maar dat is mijn mening.
Het prijs verschil vindt ik momenteel wel mee vallen. zie 55f8000 voor 2050-2200 en F8500 voor 2300-2450 dus zeg maar zo`n 250.- verschil voor een mooi design.
Eind van de maand komt er weer een aktie van Samsung uit maar dit keer geen cashback maar een tablet dus wellicht dat dat nog interessant is. ( actie enkel bij de NL aanbieders natuurlijk )
Verwijderd
Ook ik ben sinds een paar weken in het bezit van 46 inch F7000 tv. In het begin twijfelde ik tussen een 40 inch of een 46 inch uiteindelijk gekozen voor het laatste en tot op heden nog geen spijt van ondanks een kijkafstand van 2.85 meter.
Deze tv heeft mij inclusief cashback actie 1299 euro gekost. (aug 13)
Deze tv heeft mij inclusief cashback actie 1299 euro gekost. (aug 13)
F8500 zegt niks over of het LED of Plasma is, je hebt bijvoorbeeld een UE55F8500, die LED is en een PS51F8500 die Plasma is. Alleen aan de UE of PS kan je zien wat het is.DrDeathhand schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:44:
[...]
NEen, de F8500 is gewoon LED, plasma is ander type nr.
The devil is in the details.
Heb nogsteeds een slecht signaal met Wifi. RTL gemist gaat erg traag met terugkijken hier. Andere ook nog slecht signaal?
Verwijderd
Allshare bestaat niet meer, is vervangen door Link, en ook niet meer te downloaden.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:39:
[...]
Je moet dan Allshare (te downloaden op de samsung site) op je PC zetten, daarin bepaal je welke mappen er op je TV te zien mogen zijn.
Als je dat gedaan heb zie je in je bronnen lijst deze netwerk locatie staan als je die dan kiest kun je door de bestanden bladeren die op je PC staan of Harddisk die je hebt toegevoegd in Allshare
http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/ASPS/JSP
Ik heb dat wel maar gebruik het bijna nooit werk liever met Plex.
In Link kun je in de hoofdmap gewoon submappen aanmaken om je data te rangschikken.
Nee, de F8000 en F8500 zijn allebei 3D LED tv's. Zie deze link van de fabrikant voor overeenkomsten en verschillen: http://www.samsung.com/nl...SLXXN&prdb=UE55F8000SLXXN
Don't lose your head, it may cost you your life!
Iemand ervaringen met 't gebruik van een Bluetooth keyboard? Ik hoor namelijk weinig goeds over het toetsenbord van Samsung zelf, dat apps niet compatible zijn enzo?
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
Beste Hahn,Hahn schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:59:
[...]
F8500 zegt niks over of het LED of Plasma is, je hebt bijvoorbeeld een UE55F8500, die LED is en een PS51F8500 die Plasma is. Alleen aan de UE of PS kan je zien wat het is.
Dat weet ik, ik heb zelfs 2 links gepost waarin die informatie staat. read up.
Beste Hermessy,hermessy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:25:
Nee, de F8000 en F8500 zijn allebei 3D LED tv's. Zie deze link van de fabrikant voor overeenkomsten en verschillen: http://www.samsung.com/nl...SLXXN&prdb=UE55F8000SLXXN
Natuurlijk heb ik beide tv's al door die samsung vergelijker gehaald. Dan nog vind je ERG weinig verschillen.
- laat maar, onnodige reactie -
[ Voor 75% gewijzigd door DaTiezl op 10-10-2013 12:02 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Zijn er mensen die een (draadloos) toetsenbord aan hun F serie Smart TV hebben gekoppeld (heb zelf de UE46F6510 overigens)? Ik zoek een toetsenbordje voor een leuke betaalbare prijs. Iemand suggesties?
[ Voor 9% gewijzigd door SPOXYWOXY op 10-10-2013 13:30 ]
Trouwens beste Heren en Dames,
Heeft er al iemand de Smart Evolution Kit gekocht / uitgeprobeerd?
Ben wel benieuwd of daar iets van te merken is en wat het allemaal
precies doet!!
Heeft er al iemand de Smart Evolution Kit gekocht / uitgeprobeerd?
Ben wel benieuwd of daar iets van te merken is en wat het allemaal
precies doet!!
Voor de F serie moet je nog een jaar wachten op een EVO kit.
Voor de ES is die er wel zie dit topic: Samsung Evolution Kit 2013 SEK-1000/XH
Wel apart,Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:22:
Voor de F serie moet je nog een jaar wachten op een EVO kit.
Als ik kijk waar die kit voor bedoeld is (het upgraden van je tv met verschillende functies en ook een quad core processor ipv een dual core processor) dan is die kit voor een nieuwe F8000 F8500 series denk ik nutteloos want in de F8000 F8500 series zit al een quad core processor.... en de andere functies... Weird dan ook dat samsung die kit bij de TV aanbied als assasoire.
[ Voor 7% gewijzigd door DrDeathhand op 10-10-2013 15:09 ]
De EVO kit van 2013 is ook niet voor de F serie heel raar dat Samsung hem wel bij een F serie TV de EVO kit aanbiedt want alles wat de Evo kit heeft zit in een F serie.
Heb even een vraag over het nut van een EVo kit voor een F serie gestelt aan FB Samsung.
Heb even een vraag over het nut van een EVo kit voor een F serie gestelt aan FB Samsung.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 15:18 ]
Hoe kan het de 2013 over het algemeen goedkoper uitvallen dan de 2012 modellen?
Als ik ga zoeken op 46inch modellen, kom ik voornamelijk uit op 2013 modellen. Ga ik speciefiek zoeken op een 2012 model dan zijn die prijzen een stuk hoger.
Als ik ga zoeken op 46inch modellen, kom ik voornamelijk uit op 2013 modellen. Ga ik speciefiek zoeken op een 2012 model dan zijn die prijzen een stuk hoger.
Niemand???bora schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:15:
Hoe speel je een 3D film af kan bij beeld en dan 3D modus alleen kiezen tussen off en 2d->3D. Als ik een half-SBS film heb dan zie ik alleen 2 beelden naast elkaar.
Gaat om een 46F8000
Via de 2D->3D knop op je afstandsbediening.
[ Voor 6% gewijzigd door coazter op 10-10-2013 21:14 ]
Dat klopt... maar de links die ik heb gepost (read up) van samsung staat duidelijk dat het een LED tv is.Hahn schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:59:
[...]
F8500 zegt niks over of het LED of Plasma is, je hebt bijvoorbeeld een UE55F8500, die LED is en een PS51F8500 die Plasma is. Alleen aan de UE of PS kan je zien wat het is.
Hier nogmaals de link.
Ik denk dat het niet voor de nieuwe modellen zijn ??? Je hebt nu de 2013 modellen, met de nieuwste Smart technologie. Ik kan me niet voorstellen, dat zo een kit veel nieuwe dingen met zich meebrengt. Wellicht volgend jaar ? Kunnen die kit's ook in de 2012 modellen ? Daar zal het wellicht dan wel vernieuwingen met zich meebrengen.Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:16:
De EVO kit van 2013 is ook niet voor de F serie heel raar dat Samsung hem wel bij een F serie TV de EVO kit aanbiedt want alles wat de Evo kit heeft zit in een F serie.
Ja de komende 4 EVO kit's kunnen ook in jou 2012 model.
De huidige kit voegt niks toe aan een F 2013 model.
Let wel sommige denken dat als ze een TV in 2013 kopen dat dit een 2013 model is.
Serie nummers zijn niet bij iedereen bekend merk ik in mijn omgeving, ik hoorde pa svan i emand ik heb de nieuwste Samsung SmartTV, dus niet het was een 2012 model, dat werd duidelijk toen ik hem naar het nummer vroeg hij begon ES, ik stop maar is 2012.
De huidige kit voegt niks toe aan een F 2013 model.
Let wel sommige denken dat als ze een TV in 2013 kopen dat dit een 2013 model is.
Serie nummers zijn niet bij iedereen bekend merk ik in mijn omgeving, ik hoorde pa svan i emand ik heb de nieuwste Samsung SmartTV, dus niet het was een 2012 model, dat werd duidelijk toen ik hem naar het nummer vroeg hij begon ES, ik stop maar is 2012.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 13:55 ]
Verwijderd
Ik denk omdat deze niet meer bij Samsung verkrijgbaar zijn en de winkels die de 2012 tv`s nog online hebben staan liggen te slapen.G.Scholtens schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:59:
Hoe kan het de 2013 over het algemeen goedkoper uitvallen dan de 2012 modellen?
Bericht van Samsung de EVO kit wordt/is verwijderd als accessoire voor de F serie modellen.
Met bedankje voor het melden van deze fout.
Met bedankje voor het melden van deze fout.
Verwijderd
Ben dus zelf sinds gisteren in het bezit van de 46F7000. Nu ben ik wat aan het rondkijken naar de "beste" beeldinstellingen. Maar als ik er naar Google dan kom ik weinig tegen over de F7000 serie maar vind wel veel van de D7000. Zijn die instellingen ook te gebruiken of weet iemand een goede website voor goede instellingen? Kan met die beeldinstellingen namelijk wel wat hulp gebruiken ben er nogal een amateur in
misschien kun je hier wat mee: Nielsopweg in "\[3D LED TV] Samsung 2013 Modellen: F6**, F7000 en F8000"
Dat weet ik maar die optie heb ik niet zie foto, was vandaag bij de Expert en daar zag ik gewoon 3 opties dus ook nog Hals SBS en onder/boven ipv de ene die ik heb???coazter schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:05:
[...]
Via de 2D->3D knop op je afstandsbediening.
Tevens vandaag even gebeld ivm cashback aktie, Was wel aangekomen de brief alleen afgekeurd. Serie nummer stond volgens hun niet ingevuld en had verkeerde streepjescode meegestuurd

[ Voor 38% gewijzigd door bora op 11-10-2013 18:30 ]
Verwijderd
Dank je wel. Die was ik nog niet tegen gekomenPos2007 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:14:
misschien kun je hier wat mee: Nielsopweg in "\[3D LED TV] Samsung 2013 Modellen: F6**, F7000 en F8000"
@bora Heb je met Samsung gebeld? En welke brief was niet goed ingevuld? Wat ik heb meegestuurd was een print van het ingevulde formulier op internet. Bij mij werd de datum niet geprint, dus die heb ik handmatig ingevuld. Blijft toch vreemd dat ze een brief afkeuren waarvan ze zelf zeggen: print dit uit en stuur op....
Welke streepjescode had je meegeestuurd? Ik heb degene meegestuurd waar ook het serienummer op stond, zie nu dat er ook nog twee vrij grote op de doos zitten. De bezorger van Expert wees me op de sticker die ik heb meegestuurd, ik ga ervan uit dat dat wel goed komt.
@MentalMarco. Bij de link zit ook een D toestel tussen, dus zijn niet beide van F-serie
Welke streepjescode had je meegeestuurd? Ik heb degene meegestuurd waar ook het serienummer op stond, zie nu dat er ook nog twee vrij grote op de doos zitten. De bezorger van Expert wees me op de sticker die ik heb meegestuurd, ik ga ervan uit dat dat wel goed komt.
@MentalMarco. Bij de link zit ook een D toestel tussen, dus zijn niet beide van F-serie
Dit was met een tv uitzending, met 3d Half SBS film via mediaspeler precies hetzelfde. Heb nu met Samsung een afspraak gemaakt dat ze van afstand in de tv gaan kijken wat er mis is.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:04:
Heb je het al eens geprobeerd bij een TV uitzending of is dat dit ?
@pos2007 het was bij mij de brief die uitgeprint werd na het invullen op de site. Die was volgens hun niet volledig, maar in werkelijkheid dus wel!
[ Voor 17% gewijzigd door bora op 11-10-2013 19:49 ]
Verwijderd
Ja zag het. Kom via Google ook enkel maar D toestellen tegen als ik naar F7000 settings zoek 
Gebruiken jullie overigens dezelfde instellingen voor tv kijken en films kijken of hebben jullie daar verschillende settings voor? En met 3D films ... is dat weer anders?
Gebruiken jullie overigens dezelfde instellingen voor tv kijken en films kijken of hebben jullie daar verschillende settings voor? En met 3D films ... is dat weer anders?
Heb zelf een goedkoop bt-keyboard van de action aan de tv (55f6640) gekoppeld. Werkt prima.SPOXYWOXY schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:29:
Zijn er mensen die een (draadloos) toetsenbord aan hun F serie Smart TV hebben gekoppeld (heb zelf de UE46F6510 overigens)? Ik zoek een toetsenbordje voor een leuke betaalbare prijs. Iemand suggesties?
ik heb even door het forum heen zitten spitten en zoektermen gebruikt: F6 ziggo
Ik ga nu nog even verder zoeken op: F6 duitsland maar een antwoord zou een heel stuk op weg helpen
Nu kom ik erop uit dat je niet zomaar elke 6000 serie uit duitsland hier in nederland met ziggo kan gebruiken. ik moet dit weekend ergens een: UE46F6510SSXZG aan gaan sluiten en nu is mijn vraag: kan deze werken op ziggo? Zonder dat ik een monteur afstandsbediening van samsung heb. Google geeft geen uitkomst.
Edit: na wat zoekwerk kom ik echt alleen oude post tegen dus mijn vraag is hoe actueel is dit probleem nog? Ik zie dat veel nederlandse webshops dit duitse model gewoon verkopen, dus in mijn ogen kan ik hem gewoon bij het installeren om zetten naar nederlands maar dit zou ik graag bevestigd willen hebben door een van jullie
en ik wil hem graag in de doos laten zitten voor het geval dat ik hem terug moet brengen. (nu hebben die mensen er ook nog een 5 jaar garantie plan bij afgesloten in duitsland dus het wordt sowieso een leuk verhaal om deze terug te brengen.)
Ik ga nu nog even verder zoeken op: F6 duitsland maar een antwoord zou een heel stuk op weg helpen
Nu kom ik erop uit dat je niet zomaar elke 6000 serie uit duitsland hier in nederland met ziggo kan gebruiken. ik moet dit weekend ergens een: UE46F6510SSXZG aan gaan sluiten en nu is mijn vraag: kan deze werken op ziggo? Zonder dat ik een monteur afstandsbediening van samsung heb. Google geeft geen uitkomst.
Edit: na wat zoekwerk kom ik echt alleen oude post tegen dus mijn vraag is hoe actueel is dit probleem nog? Ik zie dat veel nederlandse webshops dit duitse model gewoon verkopen, dus in mijn ogen kan ik hem gewoon bij het installeren om zetten naar nederlands maar dit zou ik graag bevestigd willen hebben door een van jullie
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Verwijderd
Even een ander onderwerp. Voor de F7000 serie (weet het niet voor andere series) is het mogelijk om je laptop draadloos op je tv te 'mirroren". Dus zonder Hdmi, je tv als monitor voor je pc. (Dat biedt natuurlijk meer mogelijkheden dan alleen het tonen van bestanden vanaf je laptop)
In de omschrijving wordt deze mogelijkheid steeds alleen voor mobiele apparaten genoemd. Als je echter the Wireless Display software van Intel actief op je laptop zet (mits de laptop widi geschikt is) en je tv op de source 'Screen Mirroring' dan wordt je tv onmiddellijk herkent door je laptop, maakt verbinding en is je tv de monitor. Handig voor bijvoorbeeld xbmc etc vanaf je laptop. Deze mogelijkheid is helaas onderbelicht in de manual van deze F serie.
In de omschrijving wordt deze mogelijkheid steeds alleen voor mobiele apparaten genoemd. Als je echter the Wireless Display software van Intel actief op je laptop zet (mits de laptop widi geschikt is) en je tv op de source 'Screen Mirroring' dan wordt je tv onmiddellijk herkent door je laptop, maakt verbinding en is je tv de monitor. Handig voor bijvoorbeeld xbmc etc vanaf je laptop. Deze mogelijkheid is helaas onderbelicht in de manual van deze F serie.
Sinds ik de nieuwste firmware van mijn 46F8000 installeerde (1110.2) lukt het me niet meer om 3d films via mijn PS3 te bekijken. Mijn PS3 is wel aangesloten op mijn Onkyo receiver. Voor de update werkte dit perfect. Ik heb de PS3 al rechtstreeks verbonden met de TV en helaas lukt ook dit niet. Als ik dus op mijn PS3 de beeldscherm instellingen opnieuw doe, krijg ik de optie voor 3d niet te zien. De Tv heeft dus niet meer door dat het een 3d toestel is
Ik heb de TV en PS3 al volledig gereset, en ik heb al verschillende HDMI 1.4 kabels gebruikt. Zou er iets zijn dat ik over het hoofd zie? of zijn er nog anderen die hetzelfde probleem hebben?
Ik heb de TV en PS3 al volledig gereset, en ik heb al verschillende HDMI 1.4 kabels gebruikt. Zou er iets zijn dat ik over het hoofd zie? of zijn er nog anderen die hetzelfde probleem hebben?
Ik heb zelf een 55F8000 en de 3D werkt perfect. Ben in het bezit van de 2de generatie ps3. Draai dezelfde firmware als jij op de tv. Ook al een keer de tv stroomloos gemaakt? Heb het wel gehad met een andere firmware op dit toestel. Het hielp bij mij om de knop social tv op de afstandsbediening in te drukken. Ik heb zelf een andere ab bij dit toestel. Als je de knop er niet op hebt zitten, kun je de smart ab gebruiken en dan social tv starten via de spraak optie. Hoop dat je er wat aan hebt.matrix79 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:07:
Sinds ik de nieuwste firmware van mijn 46F8000 installeerde (1110.2) lukt het me niet meer om 3d films via mijn PS3 te bekijken. Mijn PS3 is wel aangesloten op mijn Onkyo receiver. Voor de update werkte dit perfect. Ik heb de PS3 al rechtstreeks verbonden met de TV en helaas lukt ook dit niet. Als ik dus op mijn PS3 de beeldscherm instellingen opnieuw doe, krijg ik de optie voor 3d niet te zien. De Tv heeft dus niet meer door dat het een 3d toestel is![]()
Hallo, ik heb social tv gestart en dan geprobeerd als de ps3 verbinding kan maken en 3d afspelen, maar dit lukt niet. Ook de tv een tijdje uit het stopcontact halen werkt ook niet.blueface schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:24:
[...]
Ik heb zelf een 55F8000 en de 3D werkt perfect. Ben in het bezit van de 2de generatie ps3. Draai dezelfde firmware als jij op de tv. Ook al een keer de tv stroomloos gemaakt? Heb het wel gehad met een andere firmware op dit toestel. Het hielp bij mij om de knop social tv op de afstandsbediening in te drukken. Ik heb zelf een andere ab bij dit toestel. Als je de knop er niet op hebt zitten, kun je de smart ab gebruiken en dan social tv starten via de spraak optie. Hoop dat je er wat aan hebt.
Iemand al ervaring met het develop account op de nieuwe F series ? Via deze site zie je de uitleg: http://wiki.samygo.tv/ind...lation_User-Apps_F-Series
Misschien interessant om deze app http://www.ugsamsungapp.nl/ te installeren op de nieuwe F reeks ?
Misschien interessant om deze app http://www.ugsamsungapp.nl/ te installeren op de nieuwe F reeks ?
Dat is we heel vervelend. Heb je ook al geprobeerd om de ps3 op te standaard instellingen te zetten in het menu van de ps3? Deze optie zit onder systeem instellingen. Ik vermoed dat het probleem toch bij de ps3 ligt, omdat deze de 3D functie niet automatisch ziet als je bij de beeldinstellingen kijkt op de ps3. Heb je nog een ander apparaat om te controleren of de tv wel correct 3D toont. Doet de 3D knop op de afstandsbediening het wel überhaupt?matrix79 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:18:
[...]
Hallo, ik heb social tv gestart en dan geprobeerd als de ps3 verbinding kan maken en 3d afspelen, maar dit lukt niet. Ook de tv een tijdje uit het stopcontact halen werkt ook niet.
Probeer eens in de Onkyo de hdmipoort in te stellen op 1080p, dit probleem heb ik ook gehad.matrix79 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:07:
Mijn PS3 is wel aangesloten op mijn Onkyo receiver.
De instelling bij ons stond op "through"
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede led tv.
Gezocht op diverse buitenlandse forums. Ook op de site van consumentenbond.
Samsung komt er vaak meer dan bovengemiddeld uit, wereldwijd.
De volgende tvs had ik geselecteerd;
UE50F6500 +/- 1200€ of UE50F6740 +/- 1300€
De F6740 heeft een 600 Hz cmr en een Ultra clear panel wat de F6500 niet heeft. Wat het verschil is zou ik niet weten?? Optisch heeft de F6740 een mooiere voetsteun (persoonlijk) De 47" versie van de F6740 staat bovenaan de lijst als best getest door de consumentenbond.
Ook twijfel ik om een grotere 55" F6500 voor ongeveer hetzelfde bedrag als de 50" F6740 te halen.
Het gaat me puur om beeldkwaliteit (400hz t.o.v. 600hz.?) Dus apps,internet en 3D boeit me niet maar daar kom je niet meer onderuit.
Iemand ervaring/suggesties? Ook eventuele andere merken/types zijn welkom
Gezocht op diverse buitenlandse forums. Ook op de site van consumentenbond.
Samsung komt er vaak meer dan bovengemiddeld uit, wereldwijd.
De volgende tvs had ik geselecteerd;
UE50F6500 +/- 1200€ of UE50F6740 +/- 1300€
De F6740 heeft een 600 Hz cmr en een Ultra clear panel wat de F6500 niet heeft. Wat het verschil is zou ik niet weten?? Optisch heeft de F6740 een mooiere voetsteun (persoonlijk) De 47" versie van de F6740 staat bovenaan de lijst als best getest door de consumentenbond.
Ook twijfel ik om een grotere 55" F6500 voor ongeveer hetzelfde bedrag als de 50" F6740 te halen.
Het gaat me puur om beeldkwaliteit (400hz t.o.v. 600hz.?) Dus apps,internet en 3D boeit me niet maar daar kom je niet meer onderuit.
Iemand ervaring/suggesties? Ook eventuele andere merken/types zijn welkom
Ik heb precies hetzelfde met mijn mediaspeler (WD tv) geen 3D keuze meer na update, heb vandaag eens de usb schijf aan de tv gehangen en via de mediaspeler van de tv en wat denk je, gewoon 3D menu's weer.matrix79 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:07:
Sinds ik de nieuwste firmware van mijn 46F8000 installeerde (1110.2) lukt het me niet meer om 3d films via mijn PS3 te bekijken. Mijn PS3 is wel aangesloten op mijn Onkyo receiver. Voor de update werkte dit perfect. Ik heb de PS3 al rechtstreeks verbonden met de TV en helaas lukt ook dit niet. Als ik dus op mijn PS3 de beeldscherm instellingen opnieuw doe, krijg ik de optie voor 3d niet te zien. De Tv heeft dus niet meer door dat het een 3d toestel is![]()
Weet niet waar de fout ligt maar via de mediaspeler geen 3d maar als de schijf rechtstreeks aan de tv hangt dan geen problemen meer??
Als ik de PS3 rechtstreeks aan de TV hang, lukt het ook niet. Aan de instellingen van mijn onkyo is er niets veranderd, daar zou ik nu liever niet aan beginnen prutsen. (hij staat trouwens op 1080). Ik zal wellicht moeten wachten tot er een nieuwe update is zeker?Nielsopweg schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:08:
[...]
Probeer eens in de Onkyo de hdmipoort in te stellen op 1080p, dit probleem heb ik ook gehad.
De instelling bij ons stond op "through"
Ik vermoed dat wij dan hetzelfde probleem hebben. ik denk dat dit toch te maken zal hebben met de update... komende zaterdag zal er iemand van samsung contact opnemen met mij om eens in de settings van de tv te kijken, blijkbaar kan dit vanop afstand. hopelijk kan hij de firmware terugdraaien om eens te kijken of dit nu het probleem is.bora schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:56:
[...]
Ik heb precies hetzelfde met mijn mediaspeler (WD tv) geen 3D keuze meer na update, heb vandaag eens de usb schijf aan de tv gehangen en via de mediaspeler van de tv en wat denk je, gewoon 3D menu's weer.
Weet niet waar de fout ligt maar via de mediaspeler geen 3d maar als de schijf rechtstreeks aan de tv hangt dan geen problemen meer??
Matrix79 denk het ook. Ik wordt hier donderdag over gebeld en wordt er naar gekeken via remote acces. Als daar wat uit komt zal ik het hier ook wel vermelden.
Op de specificatie lijst (tweakers) van de F6400 staat dat er een S-PVA paneel inzit, klopt dit? Hebben de andere versie (F6xxx) dit ook? Kan er maar weinig over vinden.
Toch even een bump of iemand dit weetboombes schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:18:
ik heb even door het forum heen zitten spitten en zoektermen gebruikt: F6 ziggo
Edit: na wat zoekwerk kom ik echt alleen oude post tegen dus mijn vraag is hoe actueel is dit probleem nog? Ik zie dat veel nederlandse webshops dit duitse model gewoon verkopen, dus in mijn ogen kan ik hem gewoon bij het installeren om zetten naar nederlands maar dit zou ik graag bevestigd willen hebben door een van jullieen ik wil hem graag in de doos laten zitten voor het geval dat ik hem terug moet brengen. (nu hebben die mensen er ook nog een 5 jaar garantie plan bij afgesloten in duitsland dus het wordt sowieso een leuk verhaal om deze terug te brengen.)
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Kan iemand met het bewuste model misschien uitsluitsel geven?
Ik ben op zoek naar een een vervanger voor mijn huidige LG 36" tv. Mijn oog is gevallen op de Samsung 40" F6400.
Volgens de website van Samsung en de Smart Evolution pagina wordt de F6400 ondersteund, maar in reviews lees ik dat dit niet het geval is.
Vraag is het het nu daadwerkelijk kan of niet. Misschien dat er ook mensen zijn met ervaring met de kit. Is het het geld waard om een duurder model te nemen mét ondersteuning?
Ik ben op zoek naar een een vervanger voor mijn huidige LG 36" tv. Mijn oog is gevallen op de Samsung 40" F6400.
Volgens de website van Samsung en de Smart Evolution pagina wordt de F6400 ondersteund, maar in reviews lees ik dat dit niet het geval is.
Vraag is het het nu daadwerkelijk kan of niet. Misschien dat er ook mensen zijn met ervaring met de kit. Is het het geld waard om een duurder model te nemen mét ondersteuning?
edit:
Het staat verkeerd op de Samsung website en wordt aangepast.
Het staat verkeerd op de Samsung website en wordt aangepast.
[ Voor 17% gewijzigd door ViNyL op 14-10-2013 19:22 ]
Ik heb een Hongaars model gehad en daar werkte het wel gewoon mee maar een Duits model weet ik niet, ik verwacht van welboombes schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:07:
[...]
Toch even een bump of iemand dit weetIk moet deze tv vanavond gaan installeren. Mocht het geen probleem zijn hoor ik het natuurlijk ook graag
Hier nog tips voor de "donkere hoeken"? Ik heb een UE46F6750 met - ook op hoge backlight settings - last van wat donkere hoeken. Can't unsee it 
Ik heb in het topic gelezen dat Samsung zegt dat het "inherent aan de techniek is" maar ook dat het "gewoon niet hoort".Samsung maar eens bellen en een monteur langs laten komen, dan...
Welke testbeelden werden er bedoeld om na te kijken of het aan de instellingen of aan de tv ligt? De "expert testpatronen"?
Ik heb in het topic gelezen dat Samsung zegt dat het "inherent aan de techniek is" maar ook dat het "gewoon niet hoort".Samsung maar eens bellen en een monteur langs laten komen, dan...
Welke testbeelden werden er bedoeld om na te kijken of het aan de instellingen of aan de tv ligt? De "expert testpatronen"?
Even een verwijzing naar een quote over het 3D probleem.bora schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:25:
[...]
Dat weet ik maar die optie heb ik niet zie foto, was vandaag bij de Expert en daar zag ik gewoon 3 opties dus ook nog Hals SBS en onder/boven ipv de ene die ik heb???
Had dit ook maar is door onderstaande uit te voeren opgelost.
Gewoon de juiste benaming "HALF-SBS" toevoegen en hopla het werkt:
VicSmurf schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:49:
[...]
Volgens mij moet het "H-SBS" zijn dus bijvoorbeeld: "Escape From Planet Earth H-SBS.mkv"
Het mag overigens ook Half-SBS zijn zoals:
dr.seuss the.lorax.2012.3d.half-sbs.mkv
Legend.of.the.Guardians.Half-SBS.mkv
Bolt.3D.Half-SBS.mkv
Hier nog meer info: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2994993/Plex/Plex_for_Samsung_App_Manual_v1006.pdf
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Vandaag wordt m'n Soundbar bezorgd (HW-F550) maar wat is nu de beste manier van aansluiten. Via Soundshare, HDMI ARC of met de optische kabel?
Het liefste wil ik ook dat de soundbar gelijk aan en uit gaat met de tv, weet niet of dat nog uit maakt. (tv is overigens een F6740)
Het liefste wil ik ook dat de soundbar gelijk aan en uit gaat met de tv, weet niet of dat nog uit maakt. (tv is overigens een F6740)
no animals were harmed during the production of this message
Vrijdag er achtergekomen dat er 1 pixel defect is Blauwe 5 cm van onder en in het midden. Van 2 meter zie je het niet.
Toch Samsung gebeld en gevraagd wat het beleid is..
Nou we komen uw scherm wel omruilen..
Oe oke.. Vrijdag dus een nieuw paneel in mn tv
zijn wel redelijk makkelijk daarin
Toch Samsung gebeld en gevraagd wat het beleid is..
Nou we komen uw scherm wel omruilen..
Oe oke.. Vrijdag dus een nieuw paneel in mn tv
Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een UE55f8000
Nu is vandaag al een paar keer de TV automatisch aangegaan.
Iemand een idee hoe dit kan?
Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2013 Modellen: F6**, F7000 en F8000"armin1980 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:35:
Is volgens mij al een keer of 3 voorbij gekomen. Auto update uitzetten is volgens mij de oplossing.
Ik heb zelf ook een soundbar op de TV (F7000). Aangesloten met Soundshare (met 10 seconde gebeurt) en dit werkt perfect. Zelf gebruik ik enkel de Smart a.b. en hier gaat alles in één keer uit (TV, KPN digitenne, Soundbar). Het volume wordt ook geregeld op de Soundbar en de functie van de TV vervalt.Caeruleus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:10:
Vandaag wordt m'n Soundbar bezorgd (HW-F550) maar wat is nu de beste manier van aansluiten. Via Soundshare, HDMI ARC of met de optische kabel?
Erg goede functionaliteit moet ik zeggen
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Welke soundbar heb jij en geeft het echt een zoveel beter geluid?Famous schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
Ik heb zelf ook een soundbar op de TV (F7000). Aangesloten met Soundshare (met 10 seconde gebeurt) en dit werkt perfect. Zelf gebruik ik enkel de Smart a.b. en hier gaat alles in één keer uit (TV, KPN digitenne, Soundbar). Het volume wordt ook geregeld op de Soundbar en de functie van de TV vervalt.
Erg goede functionaliteit moet ik zeggen.
Nee is niet de oplossing, deze benamingen heb ik er ook achter staan. Op mediaspeler geen keuze. Hd rechtstreeks op tv wel keuze mogelijkheden.snah001 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
Even een verwijzing naar een quote over het 3D probleem.
Had dit ook maar is door onderstaande uit te voeren opgelost.
Gewoon de juiste benaming "HALF-SBS" toevoegen en hopla het werkt:
[...]
Ben nu die tv in aan het stellen en merk dat het niet gaat met een ci+ module module.kan de taal wel omzetten maar de regio code niet heb maar 3 opties, Duitsland Oostenrijk en Zwitserland. Deze tv gaat dus niet werken in Nederlandboombes schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:07:
[...]
Toch even een bump of iemand dit weetIk moet deze tv vanavond gaan installeren. Mocht het geen probleem zijn hoor ik het natuurlijk ook graag
Zie ik iets over het hoofd?
Ik kreeg de HF-355 gratis bij mijn TV.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:40:
[...]
Welke soundbar heb jij en geeft het echt een zoveel beter geluid?
Standaard vond ik de TV al goed klinken maar dit vond ik zeker een verbetering. Heb laatste tijd vooral muziek programma's opstaan op de achtergrond dus de extra bass was ook zeker welkom.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nee, heb dezelfde firmware, ook geen optie voor Nederland, maar ik werk toch met een STB dus voor mij geen probleem. Wel last van donkere hoeken.boombes schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:42:
[...]
Ben nu die tv in aan het stellen en merk dat het niet gaat met een ci+ module module.kan de taal wel omzetten maar de regio code niet heb maar 3 opties, Duitsland Oostenrijk en Zwitserland. Deze tv gaat dus niet werken in Nederland
ik heb dit veranderd op mijn duitse 46f6500 door de facory settings te wijzigenboombes schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:42:
[...]
Ben nu die tv in aan het stellen en merk dat het niet gaat met een ci+ module module.kan de taal wel omzetten maar de regio code niet heb maar 3 opties, Duitsland Oostenrijk en Zwitserland. Deze tv gaat dus niet werken in Nederland
zie LANDCODE VERANDEREN VAN JE TV! in \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000
de dubbele bescherming die genoemd wordt heb ik niets van gemerkt
daarna kon ik benelux landen gewoon selecteren.
ik heb verder geen ervaring met ziggo
Dat baksteen alarm + garantie vraagtekens, zijn het mij niet waard om hieraan te gaan sleutelen. vooral omdat het niet mijn eigen tv is.mcbadass schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:14:
[...]
ik heb dit veranderd op mijn duitse 46f6500 door de facory settings te wijzigen
zie LANDCODE VERANDEREN VAN JE TV! in \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000
de dubbele bescherming die genoemd wordt heb ik niets van gemerkt
daarna kon ik benelux landen gewoon selecteren.
ik heb verder geen ervaring met ziggo
Maar toch bedankt voor je bijdrage
Misschien spraakbesturing aanstaan?armin1980 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:35:
Gebeuren bij mij ook de vreemdste dingen..
Niet meer sinds het uitstaat..
Ik ben opzoek naar een kleine TV voor de keuken die ook SmartHub ondersteund. Met name wil ik Netflix en Plex gebruiken. Kan iemand uit ervaring bevestigen dat de volgende TV ook deze 2 apps ondersteund: Samsung UE22F5410.
Bevestigen, dat kan alleen iemand doen, die die tv heeft. Ik zie op internet, dat het een volwaardige SMART ondersteuning biedt, dus ik zou zeggen ja.
Ik ga vanmiddag naar de Saturn in Bocholt Duitsland kijken naar de samsung-tv's.
De prijzen zijn goed maar ik zit toch met wat "onderbuikgevoelens" over de werking in Nederland. Heb Saturn gebeld en ze verkopen veel tv's aan ons,zei de man aan de telefoon. Andere eventuele manco's waren ze vaag over of ik begreep het niet goed.
Het betreffende Duitse model Samsung UE55F6500 a € 1079,-
Ook heb ik hier een van een Nederlandse retailer een aanbieding liggen voor de Samsung UE50F6740 a € 1199,- Wel een kleiner scherm maar beter panel,meer hertz,mooiere voet blablabla.....
Wat zeggen jullie? De Duitser nemen en tweaken.....of de Nederlandse
Het liefst heb ik het grote scherm maar als het te onzeker is of alles werkt (ziggo hoeft niet) neem ik liever de nederlandse 50" ???!!!
Help!
De prijzen zijn goed maar ik zit toch met wat "onderbuikgevoelens" over de werking in Nederland. Heb Saturn gebeld en ze verkopen veel tv's aan ons,zei de man aan de telefoon. Andere eventuele manco's waren ze vaag over of ik begreep het niet goed.
Het betreffende Duitse model Samsung UE55F6500 a € 1079,-
Ook heb ik hier een van een Nederlandse retailer een aanbieding liggen voor de Samsung UE50F6740 a € 1199,- Wel een kleiner scherm maar beter panel,meer hertz,mooiere voet blablabla.....
Wat zeggen jullie? De Duitser nemen en tweaken.....of de Nederlandse
Het liefst heb ik het grote scherm maar als het te onzeker is of alles werkt (ziggo hoeft niet) neem ik liever de nederlandse 50" ???!!!
Help!
Die tv is vandaag terug gegaan naar de mediamarkt in duitsland, en ze hebben daar de tv omgezet naar de nederlandse (benelux) regio en op de bon in schrift met handtekening erbij dat de garantie nog steeds ok is.
Ik zou zeggen in duitsland halen en op dezelfde deal gooien dan?
Dus mediamarkt duitsland +1
Je kunt het ook zelf doen maar dan zit je met wat ik zei in me voorgaande post.
Cheers, heb hem ook via Soundshare aangesloten. Tv, mediabox (via het ir-verlengkoord) en Soundbar gaan samen aan en uit met 1 afstandsbedieningFamous schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
Ik heb zelf ook een soundbar op de TV (F7000). Aangesloten met Soundshare (met 10 seconde gebeurt) en dit werkt perfect. Zelf gebruik ik enkel de Smart a.b. en hier gaat alles in één keer uit (TV, KPN digitenne, Soundbar). Het volume wordt ook geregeld op de Soundbar en de functie van de TV vervalt.
Erg goede functionaliteit moet ik zeggen.
no animals were harmed during the production of this message
Vraagje aan de UE55F6400 eigenaren; hoe bevalt het toestel voor (console) gaming?
Ik overweeg een upgrade naar de UE55F6400 vanaf mijn Sony 40W4000. Input lag op de F6400 zou rond de 40ms zijn in game mode (geen idee of ik daar last van zou hebben, mijn Sony heeft iig een stuk minder). Maar ik lees wisselende ervaringen her en der op andere fora. De een vindt de F6400 top voor gaming, de ander klaagt over motion blur in game mode etc etc.
Gebruik van de tv is bij ons grofweg: 60% HD series/Blu-ray, 10% SD Digitenne crap, 30% gaming PS3/360/Wii. Allerlei genre's, van shooters tot Forza tot RPGs en platformers.
Ik overweeg een upgrade naar de UE55F6400 vanaf mijn Sony 40W4000. Input lag op de F6400 zou rond de 40ms zijn in game mode (geen idee of ik daar last van zou hebben, mijn Sony heeft iig een stuk minder). Maar ik lees wisselende ervaringen her en der op andere fora. De een vindt de F6400 top voor gaming, de ander klaagt over motion blur in game mode etc etc.
Gebruik van de tv is bij ons grofweg: 60% HD series/Blu-ray, 10% SD Digitenne crap, 30% gaming PS3/360/Wii. Allerlei genre's, van shooters tot Forza tot RPGs en platformers.
Das top van die MediaMarkt in Duitsland om dat te doen en kunnen. Heb dat niet gevraagd bij mijn bezoekje aan de Saturn in Bocholt. Zaterdag ga ik er weer heen om er een te halen, vraag ik gelijk of ze dat ook kunnen/willen. MM en Saturn zijn toch hetzelfde?. Anders moet ik maar zelf de software aanpassen een paar posts hierboven beschreven. (liever niet)boombes schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:18:
Die tv is vandaag terug gegaan naar de mediamarkt in duitsland, en ze hebben daar de tv omgezet naar de nederlandse (benelux) regio en op de bon in schrift met handtekening erbij dat de garantie nog steeds ok is.
Mijn vraag is of je dan na het aanpassen in principe een Nederlands toestel hebt zoals ze officieel in Nederland verkocht worden, met alle functies en mogelijkheden? (Ziggo niet nodig,UPC wel)
Ik heb wel vernomen dat de S-recommendation functie die in vele Samsung tv`s zit werkt niet op de buitenlandse tv`s??
[ Voor 5% gewijzigd door Drifter7 op 16-10-2013 00:18 ]
Dat ga ik vanavond voor je uitproberen. Ze deden trouwens wel erg moeilijk hebben met samsung moeten bellen om die code die hier boven staat voor het service menu in te komen te krijgen. Vanavond ga ik er een ci 1.3+ module in duwen en kijken of ik ook alle features ervan kan gebruiken. Maar ik ga er van uit dat dit gewoon gaat werken. Ik had wel al meteen gezien dat dit scherm last had van verlichtte hoeken. Nu heb ik nog geen enkele edgelit led gezien die het niet heeft maar het leek redelijk extreem bij dit model. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben dat ik nog niet met de backlight heb gespeeld en dat die véél te fel staat zoals bij veel modellen uit de doos. Ik denk dat ik het meeste nog wel weg gecalibreerd krijg.Drifter7 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:19:
[...]
Das top van die MediaMarkt in Duitsland om dat te doen en kunnen. Heb dat niet gevraagd bij mijn bezoekje aan de Saturn in Bocholt. Zaterdag ga ik er weer heen om er een te halen, vraag ik gelijk of ze dat ook kunnen/willen. MM en Saturn zijn toch hetzelfde?. Anders moet ik maar zelf de software aanpassen een paar posts hierboven beschreven. (liever niet)
Mijn vraag is of je dan na het aanpassen in principe een Nederlands toestel hebt zoals ze officieel in Nederland verkocht worden, met alle functies en mogelijkheden? (Ziggo niet nodig,UPC wel)
Ik heb wel vernomen dat de S-recommendation functie die in vele Samsung tv`s zit werkt niet op de buitenlandse tv`s??
Over input lag kan ik helaas niks zeggen omdat deze mensen waarvoor die is alleen tv kijken of een film.
Ik hoop dat het je lukt, ben benieuwd naar het resultaatboombes schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:46:
[...]
Dat ga ik vanavond voor je uitproberen. Ze deden trouwens wel erg moeilijk hebben met samsung moeten bellen om die code die hier boven staat voor het service menu in te komen te krijgen. Vanavond ga ik er een ci 1.3+ module in duwen en kijken of ik ook alle features ervan kan gebruiken. Maar ik ga er van uit dat dit gewoon gaat werken. Ik had wel al meteen gezien dat dit scherm last had van verlichtte hoeken. Nu heb ik nog geen enkele edgelit led gezien die het niet heeft maar het leek redelijk extreem bij dit model. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben dat ik nog niet met de backlight heb gespeeld en dat die véél te fel staat zoals bij veel modellen uit de doos. Ik denk dat ik het meeste nog wel weg gecalibreerd krijg.
Over input lag kan ik helaas niks zeggen omdat deze mensen waarvoor die is alleen tv kijken of een film.
Zijn er nog meer ervaringen van tweakers met een (buitenlandse) tv met zelf aangepaste software?
Heb nog wel twijfels over de keuze tussen de 50F6740 en de 55F6500. Het 6740 model ziet er mooier uit qua uiterlijk en betere specs. maar een iets kleiner scherm. De 6500 heeft die i.m.h.o een mindere look qua voet (klauw) maar als je het aan de muur hangt hebt je daar geen last meer van. Heeft iemand ervaring met de beeldkwaliteit tussen deze 2 series?
Heb zelf een ES uit een ver buitenland, is NL gemaakt alles werkt prima, TV is nu gewoon een NL versie alleen aan de code kun je zien dat het een buitenlander is.
Daar zit hetzelfde 100hz paneel in, dus maakt qua beeldkwaliteit niet uit.Drifter7 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:02:
[...]
Ik hoop dat het je lukt, ben benieuwd naar het resultaatHoe zou het gaan met samsung updates?
Zijn er nog meer ervaringen van tweakers met een (buitenlandse) tv met zelf aangepaste software?
Heb nog wel twijfels over de keuze tussen de 50F6740 en de 55F6500. Het 6740 model ziet er mooier uit qua uiterlijk en betere specs. maar een iets kleiner scherm. De 6500 heeft die i.m.h.o een mindere look qua voet (klauw) maar als je het aan de muur hangt hebt je daar geen last meer van. Heeft iemand ervaring met de beeldkwaliteit tussen deze 2 series?
Het enige voordeel is de rand en wat software tweaks, daar moet je verder niet op letten. (Ja, de CMR is hoger, maar dat is dus software.)
[ Voor 7% gewijzigd door S0epkip op 16-10-2013 18:13 ]
@ Andreipad
O.K. dat is duidelijk!
Heb je de ES zelf NL gemaakt met dat TV-communicator programma of laten doen?
Werken FW updates ook?
@ SOepkip
Als het paneel toch hetzelfde is ga ik voor de 55" F6500 en hang hem aan de muur.
Heb gisteren o.a. de 6500 goed bekeken en vond de dikte van de rand reuze meevallen,strak zelfs!, bv. de 6400 heeft een echt dikkere bezel. In vergelijk vind ik dat het design van Samsung langzaam wordt ingehaald door de concurrentie zoals Pana, Sony en hogere LGs....bv. dat cinemascherm is erg mooi
O.K. dat is duidelijk!
Heb je de ES zelf NL gemaakt met dat TV-communicator programma of laten doen?
Werken FW updates ook?
@ SOepkip
Als het paneel toch hetzelfde is ga ik voor de 55" F6500 en hang hem aan de muur.
Heb gisteren o.a. de 6500 goed bekeken en vond de dikte van de rand reuze meevallen,strak zelfs!, bv. de 6400 heeft een echt dikkere bezel. In vergelijk vind ik dat het design van Samsung langzaam wordt ingehaald door de concurrentie zoals Pana, Sony en hogere LGs....bv. dat cinemascherm is erg mooi
[ Voor 58% gewijzigd door Drifter7 op 16-10-2013 15:48 ]
@Drifter
Ohja, je hebt gelijk, vanaf de 6500 is de rand al dun. Zelf vind ik het gebrek aan symmetrie bij de LG's niet zo mooi. Maar evenzo vind ik de "extra plastic rand" nog om de zwarte rand bij Samsung ook niet mooi.
Wat gewoon erg opvalt is dat de goedkopere modellen een dikkere rand krijgen, ongeacht of het technisch mogelijk is deze dunner te maken. Jammer, maar wel logisch uit commercieel oogpunt: je wil natuurlijk wel dat de buren meteen zien dat je $$$ hebt neergelegd voor die F8000
Ohja, je hebt gelijk, vanaf de 6500 is de rand al dun. Zelf vind ik het gebrek aan symmetrie bij de LG's niet zo mooi. Maar evenzo vind ik de "extra plastic rand" nog om de zwarte rand bij Samsung ook niet mooi.
Wat gewoon erg opvalt is dat de goedkopere modellen een dikkere rand krijgen, ongeacht of het technisch mogelijk is deze dunner te maken. Jammer, maar wel logisch uit commercieel oogpunt: je wil natuurlijk wel dat de buren meteen zien dat je $$$ hebt neergelegd voor die F8000