Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 17:10
@ Soepkip

Vooral in de winkel naast elkaar gaan die randen je tegenstaan. De duurdere LGs zijn echt wel mooi, behalve die "rib-voet" die moet eraf.

Als ik later mijn 6500 tv strak aan de muur hang, kom ik dan weg met de aansluitingen achterop? bv. de optische kabel en netwerk moet haaks achterop aangesloten. Ook het plaatsen van een usb wordt lastig van opzij als je de tv plat op de muur vastmaakt of valt dat in de praktijk nog mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mijn UE46F7000 geeft aan dat de USB-stick (Dane-Elec 32GB) niet snel genoeg is om op te nemen. Is een stick van een paar jaar oud. Voldoet elke willekeurige USB stick van tegenwoordig (16/32GB)

[ Voor 3% gewijzigd door Pos2007 op 16-10-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
@POS: Er is een tooltje te vinden op internet, dat een kenmerkje wegshrijft naar je USB stick.. dan voldoet hij ineens wel aan de Samsung eisen : )

Ik weet even niet meer waar ik deze tegen kwam, maar hij is er.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Bedankt voor de info! Zal even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Pos2007 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:56:
Bedankt voor de info! Zal even zoeken...
Zou je het, als je het gevonden hebt, met ons willen delen? Ik heb hetzelfde probleem.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Dat hadden wij ook in het begin met de F6400 serie, maar met de 55 inch en een goeie afstand viel het al reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
knights16 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:31:
@POS: Er is een tooltje te vinden op internet, dat een kenmerkje wegshrijft naar je USB stick.. dan voldoet hij ineens wel aan de Samsung eisen : )

Ik weet even niet meer waar ik deze tegen kwam, maar hij is er.
Bedoel je deze: http://www.avforums.com/f...s-performance-test-2.html

Zal het vanavond zelf even testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pos2007 op 17-10-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Mektheb schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:24:
Dat hadden wij ook in het begin met de F6400 serie, maar met de 55 inch en een goeie afstand viel het al reuze mee.
Is een reactie op welke post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Caeruleus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:22:
[...]

Cheers, heb hem ook via Soundshare aangesloten. Tv, mediabox (via het ir-verlengkoord) en Soundbar gaan samen aan en uit met 1 afstandsbediening :)
Heb het inderdaad precies het zelfde, ook met de IR-extender :).
Zoek alleen nog een manier of er een mogelijkheid is om de soundbar ook draadloos te verbinden met de PC.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drifter7 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:55:
@ Andreipad

O.K. dat is duidelijk!

Heb je de ES zelf NL gemaakt met dat TV-communicator programma of laten doen?
Werken FW updates ook?
Mijn ES is door de winkel Nederlands gemaakt, hoe of wat weet ik niet.
Maar hij wordt ook als echt NL model gezien ik heb een probleem gehad met het scherm en dat werd zonder mopperen door Samsung vervangen.

FW updates werken zowel via internet als USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:58:
[...]

Mijn ES is door de winkel Nederlands gemaakt, hoe of wat weet ik niet.
Maar hij wordt ook als echt NL model gezien ik heb een probleem gehad met het scherm en dat werd zonder mopperen door Samsung vervangen.

FW updates werken zowel via internet als USB.
Mag ik vragen wat ze voor NL-maken zo ongeveer rekenen?
Ondanks je ver-buitenland model, getweakt naar NL...en toch garantie van Samsung Nederland? Top!!

Ik zal het maandag vragen bij Saturn in Duitsland of ze dat softwareverhaal willen doen. Zo vlak aan de grens en vele nederlandse klanten zouden ze die vraag toch wel vaker krijgen? Toen ik er van de week naar vraagde haalden ze de schouders op over regio-codes e.d

Dat te downloaden programma, samsung-TVcommunicator, werkt dat ook op 2013 modellen en heeft iemand dat programma wel eens met succes toegepast? >:)

Voor de o.a. F6**-serie bezitters, deze site gevonden om o.a. de land-regio te veranderen.
http://www.eyeondemand.co...lu-ray-country-app-store/

Lijkt een stuk makkelijker zo, kan ik in de winkel zelfs gedeeltelijk uitproberen :*)

of is dit alleen voor de apps?

[ Voor 13% gewijzigd door Drifter7 op 17-10-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Drifter7 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:32:
[...]

Voor de F6**-serie bezitters, deze site gevonden om o.a. de land-regio te veranderen.
http://www.eyeondemand.co...lu-ray-country-app-store/

Lijkt een stuk makkelijker zo, kan ik in de winkel zelfs gedeeltelijk uitproberen :*)
Daar wordt uitgelegd hoe je je landcode kan veranderen in de app store van Samsung. Dit heeft alleen betrekking op het smart tv gedeelte van je tv. De landcode van je systeem wordt op deze manier niet veranderd. Dit is dus niet de oplossing om aan Nederlandse CI+ module aan de praat te krijgen. Daarvoor zul je toch echt het service menu in moeten duiken. Dat kan op deze manier:
- http://wiki.samygo.tv/ind...n_(Local_Set)_on_F_series
- http://forum.samygo.tv/vi....php?f=64&t=6463&start=30

Wellicht kan dit in de OP gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Heb het gelezen, moet je dan perse een Mac en i-tunes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Drifter7 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:39:
Heb het gelezen, moet je dan perse een Mac en i-tunes hebben?
Volgens mij maakt dat niet uit, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:15
Heb sinds de laatste firmware 1110.2 op mijn 55f8000 problemen met opnemen van tv zenders. Als ik gewoon rechtstreeks opneem is er geen probleem. Als ik iets inplan en ik ga van huis werkt het tot nu toe ook goed. Echter als ik iets opneem en iets anders wil kijken, dan werkt het niet goed. De helft van de opname is weg of hij neemt helemaal niet op. Krijg ook de melding kan geen ci+ ontvangen. Heb wel gewoon
Beeld. Lijkt wel of de dual tuner niet meer werkt. Heb als provider upc. Het heeft voor deze firmware goed gewerkt. Hebben meer mensen dit probleem? Harde schijf is verder prima, want hij neemt verder wel op als ik rechtstreeks opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterkey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
S0epkip schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Daar zit hetzelfde 100hz paneel in, dus maakt qua beeldkwaliteit niet uit.

Het enige voordeel is de rand en wat software tweaks, daar moet je verder niet op letten. (Ja, de CMR is hoger, maar dat is dus software.)
Soepkip, zou dat ook betekenen dat als je de firmware van de 6740 een 6500 installeert je ook de verbeteringen op je 6500 kan krijgen... niet dat ik zeg dat het verstandig is om te doen :P , maar zou dat werken?

Owh ja, de 6740 heeft ook een Ultra Clear Panel, geen idee wat dat exact inhoud/de toegevoegde waarde daarvan is 8)7

Aangezien de 6740 over het algemeen wel 200 eurie duurder is... betaal je dat dan eigenlijk alleen maar voor de andere voet?

[ Voor 8% gewijzigd door masterkey op 18-10-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
TexMex schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:12:
[...]

Volgens mij maakt dat niet uit, maar ik weet het niet zeker.
Je moet dan ook de IR-blaster hebben/kopen (zit er niet standaard bij) of er zelf eentje bouwen volgens die link.
masterkey schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

Soepkip, zou dat ook betekenen dat als je de firmware van de 6740 een 6500 installeert je ook de verbeteringen op je 6500 kan krijgen... niet dat ik zeg dat het verstandig is om te doen :P , maar zou dat werken?

Owh ja, de 6740 heeft ook een Ultra Clear Panel, geen idee wat dat exact inhoud/de toegevoegde waarde daarvan is 8)7

Aangezien de 6740 over het algemeen wel 200 eurie duurder is... betaal je dat dan eigenlijk alleen maar voor de andere voet?
600Hz i.p.v.400/200 voor wat het waard is
En i.m.h.o. veel mooiere voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb net een Samsung ue40f6400 aangeschaft. Tijdens het instellen van de smarthub maakt de tv verbinding met mijn Wifi netwerk. So far so good tot ik naar de volgende stap ga. Dan geeft de tv aan: "Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met het servicecentrum van Samsung".

Ik heb mijn Ssid al zichtbaar gemaakt, van wifi standaard geswitcht maar alles levert dezelfde melding op.

Iemand ideeën? (Los van met samsung bellen :) )

Edit: de laatste firmware installeren doet wonderen. Nu maakt smarthub wel verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door ViNyL op 18-10-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Drifter7 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Is een reactie op welke post?
het bezel verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Zie net dat er weer een nieuwe firmware vrijgegeven is op de samsung website. namelijk 1111.0. Hopelijk is het opname probleem nu verholpen. De firmware is er voor de UE55F8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De Netflix app is helaas stuk, het advies wordt gegeven om deze opnieuw te installeren.Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? De handleiding en FAQ bij Samsung geven helaas geen duidelijkheid.

[ Voor 20% gewijzigd door Ronwiel op 18-10-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
blueface schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:24:
Zie net dat er weer een nieuwe firmware vrijgegeven is op de samsung website. namelijk 1111.0. Hopelijk is het opname probleem nu verholpen. De firmware is er voor de UE55F8000.
Het heeft dus niets geholpen. De exacte melding die ik krijg is overigens kan geen ci-services weergeven. Controleer of de module correct werkt. Lekker dus. Heb de module al gereset, de tv gereset en zonder module de tv weer opnieuw ingesteld. Niets helpt. Lijkt wel of samsung de functie geschrapt heeft. Is er iemand hier dit oook upc heeft en dit kan testen of ie ook dit probleem heeft? Kan natuurlijk ook door upc geblokkeerd zijn. Heb in ieder geval nog nooit zoveel problemen gehad met een samsung tv. En ja, ik heb hier voor 5 andere samsung tv's gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Drifter7 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:03:
[...]

Je moet dan ook de IR-blaster hebben/kopen (zit er niet standaard bij) of er zelf eentje bouwen volgens die link.
Zit die er niet gewoon bij? In die link staat van wel, maar misschien verschilt dat per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ronwiel

mogelijk moet je gewoon de Smarthub resetten, vooraf ingestelde App's kunnen niet verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
blueface schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:24:
Zijn er ergens release notes te vinden van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Nielsopweg schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:09:
[...]

Zijn er ergens release notes te vinden van de firmware?
Zoals gebruikelijk, nee helaas. Niets over terug te vinden. Zullen we dus zelf weer moeten onder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
TexMex schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:50:
[...]

Zit die er niet gewoon bij? In die link staat van wel, maar misschien verschilt dat per land.
Dacht alleen bij de 8000 serie, wordt ook als voorbeeld gegeven in die link.

Bij mn (net uitgepakte) 55F6500 zit een IR-blaster!!!! 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Drifter7 op 20-10-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Zie net dat er weer een nieuwe firmware vrijgegeven is op de samsung website. namelijk 1111.0. Hopelijk is het opname probleem nu verholpen. De firmware is er voor de UE55F8000.
[quote]

Bij mij blijft de 1110 nog steeds hangen op 48%, (F7000) dus even afw8en of 1111 wel normaal door loopt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 11:35
Moet je bij de F6 serie ook nog zo'n CI+ module erbij kopen of kun je gewoon je smartcard in de tv stoppen? Kan het nergens echt duidelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Module kopen voor de juiste provider, kaart kan niet in de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
Ik wil een andere TV aanschaffen voor in de woonkamer en heb mijn oog laten vallen op volgende modellen:

UE55F6400
UE55F6470
UE55F6500
UE55F6510

Nu ben ik afgelopen dagen bij verschillende zaken in de buurt wezen kijken, en buiten het feit dat geen enkele winkel een nieuw exemplaar op stock had hadden ze enorm uiteenlopende prijzen. Eens thuis gekomen even op pricewatch en uiteindelijk bij Redcoon uitgekomen.

Nu is mijn vraag want het is me niet helemaal duidelijk uit alle voorgaande reactie's omtrent Europese versies:

Is het mogelijk om de Nederlandse taal te selecteren, eventueel door een nieuwe/andere firmware?

Ik zal geen gebruik maken van een CI-module, zijn er mensen met ervaring of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hier een klein probleem met de weergave van film op de tv.

Wij hebben een Western digital Live hub als mediaplayer. Voor de weergave zijn we in het bezit van een UE46F7000 en een full hd beamer. Al het beeld en geluid gaat via hdmi door een Onkyo reciever.
Deze staat zo ingesteld dat het beeld en geluid en alleen doorheen gaan zonder bewerking.

Wanneer wij een film draaien op de beamer loopt alles vlekkeloos, maar zodra dezelfde film op de tv afgespeeld wordt zijn er kleine schokjes waarneembaar.

Alle beeldverbeteraars op de tv staan uit zoals motion plus enz.
Heeft iemand een idee.
Zelf denk ik doordat de tv geen 24fps aan kan? Want als ik deze optie kies op de Western digital Live Hub zegt ie dat de tv deze mode niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Nicklazzz schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:15:
Ik wil een andere TV aanschaffen voor in de woonkamer en heb mijn oog laten vallen op volgende modellen:

UE55F6400
UE55F6470
UE55F6500
UE55F6510

Nu ben ik afgelopen dagen bij verschillende zaken in de buurt wezen kijken, en buiten het feit dat geen enkele winkel een nieuw exemplaar op stock had hadden ze enorm uiteenlopende prijzen. Eens thuis gekomen even op pricewatch en uiteindelijk bij Redcoon uitgekomen.

Nu is mijn vraag want het is me niet helemaal duidelijk uit alle voorgaande reactie's omtrent Europese versies:

Is het mogelijk om de Nederlandse taal te selecteren, eventueel door een nieuwe/andere firmware?

Ik zal geen gebruik maken van een CI-module, zijn er mensen met ervaring of opmerkingen?
Gisteren bij de Saturn in Bocholt/Duitsland een 55F6500 voor € 998,-gehaald (Dagaanbieding).Mocht je toevallig in de buurt van de duitse grens wonen zou je het maandag misschien nog kunnen proberen met een goede babbel. Thuisgekomen is het wel een HUGE BIG screen 8) !!

De regiocodes zijn Duitsland,Oostenrijk en Zwitserland. Ik heb een externe decoder UPC, dat gaat vlekkeloos.
De taal van het menu kun je gewoon op Nederlands instellen. De apps b.v. Buienradar en Nu.nl geeft hji zelf aan ,dus weet de tv dat je in NL zit. Bij het eerste keer opstarten moet je o.a. je postcodecijfers invullen en een lijst van Nederlandse providers komt te voorschijn. Ik heb dus voor UPC HD gekozen.

Ik was ook al een tijdje op zoek naar een Samsung en heb vele modellen vergelijken en testen gelezen.
Het merk komt meestal als de betere uit de test. Bij de consumentenbond staan alleen maar samsungs bovenaan ongeacht welke beelddiagonaal.

De types die je aangeeft zijn allemaal goed en hebben waarschijnlijk hetzelfde paneel.
Optisch heeft de 6400 een wat dikkere rand om het scherm dan de 6500/6510. De 6510 heeft een wit randje om het scherm i.pv. zwart en een witte achterplaat.
De 65** heeft een 400Hz techniek t.o.v. 200 Hz van 64** maar dat zegt niet veel

Kik op onderstaande link, iets doorscrollen staat een vergelijk 6500/6400. Ook staat er een test van de 6500 op die site
http://www.homecinemamaga...f6400-f6400-serie-led-tv/
Om de landcode te tweaken is een beetje tricky, er is een website http://www.samygo.tv/ voor eigen risico!!
Ik begin er niet aan, alles draait perfect so far so good! O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Drifter7 op 20-10-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Drifter7 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Dacht alleen bij de 8000 serie, wordt ook als voorbeeld gegeven in die link.

Bij mn (net uitgepakte) 55F6500 zit een IR-blaster!!!! 8)7
Ik dacht het inderdaad al ja! Maar goed, zo lang je een externe decoder gebruikt, hoef je de landcode inderdaad niet te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Ik zoek een link om de beeldinstellingen te optimaliseren/calibreren?

Zelf al gezocht en toegepast,maar krijg het nog niet naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
@Nicklazzz
Als je geen CI module gebruikt dan maakt de "landcode" verder niets uit, de menutaal en het hele smartgebeuren kun je gewoon op Nederlands instellen. Voor garantie wel een EU model kiezen.

@Drifter7
Nog last van clouding/flashlights/donkere hoeken op de F6500?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 22:55
Ik zit nog steeds met het volgende probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een UE46F6510 met een Ziggo abbonnement. Hierbij heb ik een Cisco 8485DVB HD DVR HD recorder. Als ik de Smart Hub open, dan zie op de 1e "tab" links een preview van het huidige kanaal wat op staat en rechts wat er speelt op de andere zenders. Als ik bijvoorbeeld een ander kanaal aanklik, dan lijkt het wel alsof de TV van kanaal wil switchen, maar blijft hij toch op hetzelfde kanaal staan en blijf ik in de Smart Hub.

Iemand die hiervoor een oplossing weet? Want nu is het nut van deze zenders preview helemaal weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armin1980
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik wil graag de Youtube filmpjes op mijn tv afspelen over mijn surround set.
hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ondersteund Samsung ook de feature uit HDMI 1.3 & 1.4 "auto lip-syc"?

Kan de receiver met de auto optie met de receiver communiceren, of moet alles handmatig ingesteld blijven worden?

Want LG sloopt ze er altijd uit. Internet staat er vol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
S0epkip schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:41:

@Drifter7
Iets kleine "donkere" hoeken, niet echt hinderlijk en vrij normaal toch bij deze panelen?
Clouding/flashlights (nog) niet gezien.....komt dat veel voor bij dit type?
Wil wel de beeldinstellingen voor normaal (upc-decoder) tv kijken nog meer verbeteren indien mogelijk.
Ik mis wat detail in bv. gezichtskleur (paul&witteman,journaal,studiosport) Soms zijn bepaalde beelden wat onscherp.
Heb dit o.a. toegepast http://www.avforums.com/home/pictureperfect_step1.html

Gisteren wat HD films gedownload en dat is wel perfect scherp en gedetaileerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik wil een UE40F6400 gaan aanschaffen binnenkort. Nu zit ik even te zoeken naar de goedkoopste winkel en kwam ik dit EU-model tegen : http://www.redcoon.nl/B44...PC_LED-TVs?refId=bestlist

Dat scheelt toch wel aanzienlijk in prijs. Wat zijn hier de nadelen van tov een Nederlands model wanneer je gebruik maakt van een externe decoder en dus niet het ci slot van de tv?

EDIT: http://www.prijs-stunter....list&utm_content=default1

Hier is hij zelfs nog goedkoper

[ Voor 26% gewijzigd door Y3LLoW op 21-10-2013 16:53 ]

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-09 08:50
Van die prijs-stunter.nl wil ik ook wel eens de ervaringen horen. Redcoon verkoopt dacht ik zowel de NL modellen als de non europa modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 08:36
blueface schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:25:
Ik heb toch wel een vervelend issue met mijn ue55f8000 en mijn Marantz sr7005. Het gaat om de audio return channel functie. Ik heb de receiver op hdmi 3 aangesloten van de tv(ARC) en hij herkend de Marantz dus maar half. Tijdens het zoeken van de anynet functie vindt de tv de versterker dus(sr7005), maar als het zoeken afgelopen is, staat er dus geen apparaat met een vinkje ervoor. Marantz staat uiteraard op hdmi control aan. Heb wel geluid over de versterker tijdens het tv kijken. Nu komt dus het probleem. Als ik een andere bron gebruik op de versterker zoals bijvoorbeeld internet radio of de normale tuner en de tv hoeft daar niet bij aan te staan, werkt daarna de arc functie niet meer. Dan moet ik echt de stekker van de tv eruit trekken voordat de arc functie weer actief wordt met geluid. De tv blijft trouwens wel de versterker half herkennen, komt dus alleen geen geluid uit. Ik heb dit trouwens alleen met deze bronnen. IK kan gewoon de ps3 of xbox gebruiken, hierna switcht de tv automatisch gewoon weer terug. Alleen als ik dus de versterker gebruik zonder de tv aan en gebruik later de tv dan begint dus weer de ellende. Ik weet zeker dat het niet aan de Marantz ligt. Ik had hiervoor een d8000 en heb er nooit geen last van gehad. Dus hopen dat een firmware hier nog wat aan veranderd. Nog meer mensen met een av-receiver in combinatie met deze tv en dit probleem?
Ik volg het topic al een tijdje aangezien ik me ook aan het oriënteren ben op een nieuwe TV.
@blueface inmiddels al verbeteringen met je Marantz icm ARC sinds de laatste firmware updates..?
Vroeg me af of dit nu een specifiek issue is met Marantz of dat alle merken versterkers daar problemen mee hebben..? (ikzelf heb een Yamaha RX-V473) Denk dat een Samsung TV zichzelf als master of the universe ziet en men er geen rekening mee houdt dat je wellicht ook je receiver wilt gebruiken zonder dat je TV aan staat.

Ondervind je nu nog (praktische) problemen nu je naast je HDMI ook nog je optische kabel hebt aangesloten..?

[ Voor 4% gewijzigd door NIK0 op 21-10-2013 19:13 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Nielsopweg schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:42:
Hier een klein probleem met de weergave van film op de tv.

Wij hebben een Western digital Live hub als mediaplayer. Voor de weergave zijn we in het bezit van een UE46F7000 en een full hd beamer. Al het beeld en geluid gaat via hdmi door een Onkyo reciever.
Deze staat zo ingesteld dat het beeld en geluid en alleen doorheen gaan zonder bewerking.

Wanneer wij een film draaien op de beamer loopt alles vlekkeloos, maar zodra dezelfde film op de tv afgespeeld wordt zijn er kleine schokjes waarneembaar.

Alle beeldverbeteraars op de tv staan uit zoals motion plus enz.
Heeft iemand een idee.
Zelf denk ik doordat de tv geen 24fps aan kan? Want als ik deze optie kies op de Western digital Live Hub zegt ie dat de tv deze mode niet accepteert.
De Samsung accepteert, zoals iedere moderne TV, gewoon 24p-signalen. Ik doe hetzelfde als jij met mijn Blu-ray-speler. deze is via de receiver verbonden met de HDMI-3 (ARC)-ingang. Als ik AutoMotionPlus uit zet dan is het beeld inderdaad af en toe schokkerig, maar dat is normaal. Dat komt door de lage framerate. Zelf heb ik AutoMotionPlus op Standaard staan. Dan krijg je hele fraaie, scherpe en vloeiende pans. Nadeel is alleen dat bij snel bewegende voorwerpen af en toe schaduwbeelden ontstaan, die meer opvallen naarmate je dichter met je neus op het scherm zit. Toch vind ik dat minder storend dan dat schokkerige beeld. Waarom jouw beamer dat niet laat zien, weet ik eigenlijk niet direct. Mijn vorige TV was een plasma en die had ook veel minder last van schokkerig beeld bij 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
S0epkip schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:41:
@Nicklazzz
Als je geen CI module gebruikt dan maakt de "landcode" verder niets uit, de menutaal en het hele smartgebeuren kun je gewoon op Nederlands instellen. Voor garantie wel een EU model kiezen.

@Drifter7
Ik kon mij niet bedwingen en heb gisteren een toestel besteld. EU model non Ziggo/UPC ;) .
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Laat je even weten hoe de levering is en hoe de tv bevalt aub? (Omdat het een EU model betreft)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
mh1956 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Zelf heb ik AutoMotionPlus op Standaard staan. Dan krijg je hele fraaie, scherpe en vloeiende pans. Nadeel is alleen dat bij snel bewegende voorwerpen af en toe schaduwbeelden ontstaan, die meer opvallen naarmate je dichter met je neus op het scherm zit.
Gisteren geprobeerd, maar dit geeft als extra probleem dat de audio en video niet meer synchroon lopen.
Maar bedankt voor je uitleg.
Met de vorige tv in dezelfde opstelling geen probleem, dus ik denk dat het bij de Samsung ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Gisteren voetbalwedstrijd gekeken.
Viel me op dat er bij bewegende camera het leek alsof je zag dat er om de twintig cm. er verticale lijnen te zien waren. Dit was wel zeer minimaal, maar je gaat er dan op letten.

Ook krijg ik de afst.b. van de samsung niet gepaird met de upc-decoderbox. Wel aan/uit maar niet zenders wisselen.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 22:55
Drifter7 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:05:
Ook krijg ik de afst.b. van de samsung niet gepaird met de upc-decoderbox. Wel aan/uit maar niet zenders wisselen.

:?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de Ziggo box.. Tot nu toe nergens een oplossing kunnen vinden... Werkt bij jou wel het switchen van kanaal in de smart hub? Dus op zo'n kleine preview klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
@ SPOXYWOXY

In de smarthub kan ik wel switchen, maar gaat veel langzamer dan met de upc-afst.b. Misschien alles weer resetten en overnieuw installeren? Ik meen bij de eerste installatie dat je de a.b.kon pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken naar een Samsung tv en ben aan het twijfelen tussen de ue46f6500 en de ue50f6500. Ik twijfel vooral omdat mijn budget zo'n 900,- is.
Ik heb daarom vooral vragen over het EU model, als ik dit model koop kan ik immers de 50 inch variant betalen.
- Ik zit bij UPC en heb dus digitale televisie via de kabel, kan ik deze gewoon ontvangen met een EU model?
- Mocht ik ooit sport1 of i.d. willen kijken kan ik dit dan doen via een mediabox van UPC icm met een EU model f6500?
-Kan ik de nederlandse apps via smart TV net zo goed gebruiken als op een NL model?
- Kan ik op dit type tv via de usb films (avi en .mkv) afspelen met losse ondertiteling(.srt)?
- Verder heb ik een geen haast tot ik mijn PS4 binnen krijg en vraag ik me af hoe reeel het is dat er nog fikse prijsdalingen komen of acties in de komende maand? (verwacht hem begin December, 2e lading) Mochten deze er zijn voor de ue46f6500 ue50f6500 en evt. ue46f7000 dan zou het zonde zijn om hierop niet te wachten.
- Verder hoor ik graag kritische kanttekeningen of bevestiging van mijn keuze op de F6500.

Hartelijk dank alvast! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greenspot schreef: Ik heb mijn tv F8000 aangesloten op de Sonos soundbar. Werkt perfect. Echter sinds de nieuwe update krijg ik iedere keer als ik met de Samsung afstandsbediening het geluid wil veranderen een melding in het scherm dat ik externe speakers gebruik. Dit moet ik dan eerst sluiten voordat ik verder tv kan kijken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb precies hetzelfde probleem !! erg iritant :(
Heeft er al iemand een oplossing voor gevonden? dan hoor ik het graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 08-09 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:02:
Greenspot schreef: Ik heb mijn tv F8000 aangesloten op de Sonos soundbar. Werkt perfect. Echter sinds de nieuwe update krijg ik iedere keer als ik met de Samsung afstandsbediening het geluid wil veranderen een melding in het scherm dat ik externe speakers gebruik. Dit moet ik dan eerst sluiten voordat ik verder tv kan kijken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb precies hetzelfde probleem !! erg iritant :(
Heeft er al iemand een oplossing voor gevonden? dan hoor ik het graag :*)
https://sonos.custhelp.co...3/kw/volume+warning+on+tv

Bron: https://ask.sonos.com/son...g_tv_when_using_sound_bar

[ Voor 6% gewijzigd door DaTiezl op 23-10-2013 16:10 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
@ drifter7

Ik ben nu voor mijn werk in Frankfurt, daarnet bij de saturn wezen kijken.
Heb de UE55F6470 zien staan voor <1000€, andere modellen ook zeer gunstig geprijsd.
Spijtig genoeg heb ik reeds een toestel besteld, anders had ik hem meegenomen;).

Ik was ook geïnteresseerd in de 6510 maar men vriendin vindt het wit maar niets.

Teven wezen kijken voor een samsung soundbar voor in de slaapkamer, alles behalve de HW-F550 welke ik nu juist wil. De 551 staat ook zeer gunstig geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Nicklazzz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:22:
@ drifter7

Ik ben nu voor mijn werk in Frankfurt, daarnet bij de saturn wezen kijken.
Heb de UE55F6470 zien staan voor <1000€, andere modellen ook zeer gunstig geprijsd.
Spijtig genoeg heb ik reeds een toestel besteld, anders had ik hem meegenomen;).

Ik was ook geïnteresseerd in de 6510 maar men vriendin vindt het wit maar niets.

Teven wezen kijken voor een samsung soundbar voor in de slaapkamer, alles behalve de HW-F550 welke ik nu juist wil. De 551 staat ook zeer gunstig geprijsd.
Ik had zaterdag(dagaanbieding) mazzel, de 55f6500 voor 998,- zie net dat ie nu gezakt is van 1079,- naar 1069,-
De 6510 is in Duitsland stukje duurder dan de 6500. Dat wit valt best mee, het meeste zit aan de achterkant en het witte randje voorop in de lijst valt bijna niet op.
Welk samsung heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shappo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-04 14:43
Mijn Samung UE55F8000 van 4 weken valt soms uit. Dit gebeurt als ik b.v. van volume verander of van kanaal.of een andere toets.
Standbye en eco instellingen staan uit. Dit gebeurt enkele keren per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:42

klaaz

it's me!

Wat een wereldje is dat toch, die TV wereld, veel te veel keuze, een wirwar aan versies en opties.

Ik ben al een tijdje aan het nadenken over het aanschaffen van een nieuwe TV nadat het me nu toch echt begint te storen dat mijn oude Philips Plasma slechts HD ready is.

Ik heb mijn ooig een beetje laten vallen op de 50F6500, maar kan voor minder het topmodel van 2012 krijgen, de 46ES8000. Die is kleiner maar dat is jammer maar niet overkomelijk.

Of kan ik beter bij een plasma blijven bijvoorbeeld met de Panasonic TX-P50ST60E?

Wat is verstandig??

[ Voor 8% gewijzigd door klaaz op 24-10-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Iemand zijn cashback al ontvangen van 300 euro op een 46F8000 van de actie na 15 september?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynoldino
  • Laatst online: 16-05 13:11
Ross schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:20:
Iemand zijn cashback al ontvangen van 300 euro op een 46F8000 van de actie na 15 september?
Ik niet, en vroeg me hetzelfde af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Gisteren de Samsung UE46F6400 mogen ontvangen met Quantis CI+ module. De set geïnstalleerd en erg tevreden met het resultaat. Alles lijkt naar behoren te werken in combinatie met Ziggo alles-in-één pakket.

Wel nog een paar vraagjes:

1) Waarom kunnen sommige apps niet toegevoegd worden aan "My Apps". Bijvoorbeeld Uitzending gemist of RTL XL kan ik niet selecteren en in "My Apps" plaatsen. Met andere apps lukt dat wel, bijvoorbeeld de TED app. Iemand een idee?

2) Afspelen van 3D films over het netwerk. Ik had een 3D film gedownload en speelde deze af via het netwerk (via Source naar de PC en dan de film aanklikken). Dit leverde echter geen 3D beeld op. Als het beeld naar 3D werd gezet via de afstandsbediening (3D knop) werkte dat ook niet goed. 2D => 3D werkt wel, maar dat is geen echte 3D. De Half-SBS opties gingen ook niet goed, al worden wel twee schermen naast elkaar getoond als de film in de Mediaspeler op de PC geopend wordt...

Naar het 3D-gebeuren moet ik dus nog kijken. Ben wel benieuwd hoe mensen dat doorgaans doen; bestanden delen via netwerk of mediaserver installeren op de PC met de films of nog een andere optie... Alle info is erg welkom :) Heb zelf al wel wat ingelezen, maar nog niet 'de beste' optie gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 24-10-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
De beste optie is om dat hele 3D gebeuren gewoon lekker links te laten liggen ;)

Bij mij werkt SBS 3D wel door het op de pc af te spelen met VLC, HDMI naar de TV en dan SBS 3D mode aanzetten op de tv, anders zie je inderdaad twee beelden naast elkaar op het scherm. Maar om nou te zeggen dat ik onder de indruk ben....

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Mijn Samung UE55F8000 van 4 weken valt soms uit. Dit gebeurt als ik b.v. van volume verander of van kanaal.of een andere toets.
[quote]

Dit probleem heb ik ook nog steeds! (46F7000).
Samsung heeft hier al moederbord, wifi en Bleutooth module vervangen,
maar het probleem doet zich nog steeds voor 1 a 2x per dag.
Ik zal Samsung maar weer eens mailen en vertellen dat ik dus niet de enigste ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:56:
[/quote]Mijn Samung UE55F8000 van 4 weken valt soms uit. Dit gebeurt als ik b.v. van volume verander of van kanaal.of een andere toets.
[quote]

Dit probleem heb ik ook nog steeds! (46F7000).
Samsung heeft hier al moederbord, wifi en Bleutooth module vervangen,
maar het probleem doet zich nog steeds voor 1 a 2x per dag.
Ik zal Samsung maar weer eens mailen en vertellen dat ik dus niet de enigste ben.
enige* :+

Komt dit spontaan voor of als je de TV een langere tijd gebruik? Welke afstandbediening gebruik je/jullie?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
S0epkip schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:52:
De beste optie is om dat hele 3D gebeuren gewoon lekker links te laten liggen ;)

Bij mij werkt SBS 3D wel door het op de pc af te spelen met VLC, HDMI naar de TV en dan SBS 3D mode aanzetten op de tv, anders zie je inderdaad twee beelden naast elkaar op het scherm. Maar om nou te zeggen dat ik onder de indruk ben....
Haha ja dat is ook een optie. Ik vind 3D ook meer een gimmick nog. We hebben de "Explore 3D" content een beetje doorgekeken (natuurfilms met zaadloos commentaar :X ) en het effect is aardig, maar kijkt wel minder prettig.

Afspelen op de PC met VLC en dan met HDMI naar de TV is inderdaad ook nog een optie. Misschien dat vanavond nog ff uitproberen :) Met Windows Mediaplayer wel geprobeerd maar dat lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shappo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-04 14:43
Famous schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:00:
[...]

enige* :+

Komt dit spontaan voor of als je de TV een langere tijd gebruik? Welke afstandbediening gebruik je/jullie?
Dit komt voor bij langere gebruik, gebruik de gewone Samsung afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Laatst online: 23:33

996

Ross schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:20:
Helaas niet.... wel de Dvd's die ik kreeg vanwege aanschaf Home Cinema set van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]enige*

[quote]

gebruikt :+

De TV staat altijd een paar uur aan als het fenomeen zich voordoet, en gebeurd slechts
1 a 2 maal per dag. Wat ik mij zo kan herinneren maakt het niet uit welke AB er wordt
gebruikt. De Bleutooth en Wifi module en het moederbord zijn al vervangen door Samsung.
Standby en ECO staan hier ook gewoon uit, en via een sessie op afstand heeft de HD van Samsung
ook niets kunnen vinden.....ik sta open voor suggesties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Drifter7 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:42:
[...]

Ik had zaterdag(dagaanbieding) mazzel, de 55f6500 voor 998,- zie net dat ie nu gezakt is van 1079,- naar 1069,-
De 6510 is in Duitsland stukje duurder dan de 6500. Dat wit valt best mee, het meeste zit aan de achterkant en het witte randje voorop in de lijst valt bijna niet op.
Welk samsung heb jij besteld?
Heb de 6470 thuis hangen ;) . Daarnet thuis gekomen van Frankfurt en meteen opgehangen, eerst de oude op zijn poot gemonteerd.

Ik werk met een reciever en als ik op de source knop druk en naar mijn nas ga via DLNA speelt mijn reciever nog steeds het geluid af van mijn digitale box. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen?

Of moet ik een extra kabel (optisch) aanleggen? En telkens de reciever op een ander kanaal zetten. Andere functies werken gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Reynoldino schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:26:
[...]

Ik niet, en vroeg me hetzelfde af.
Ik ook niet, ik heb hierover echter wel contact gehad met Samsung hierover, zij gaven aan dat dit a.s.a.p. op de rekening wordt gestort maar dat dit wel even kan duren vanwege de vele aanvragen...
Blijkbaar zullen we dus nog even moeten afwachten :-(

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 12:58
freestyler2 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:08:
[...]

Ik ook niet, ik heb hierover echter wel contact gehad met Samsung hierover, zij gaven aan dat dit a.s.a.p. op de rekening wordt gestort maar dat dit wel even kan duren vanwege de vele aanvragen...
Blijkbaar zullen we dus nog even moeten afwachten :-(
Reactie van Samsung: Na goedkeuring kan het uitbetalen tussen de 2 en 8 weken duren. Het uitbetalen gebeurd via een automatisch systeem vandaar dat wij zeggen 'zo spoedig mogelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Even update over 3D: Inmiddels Plex Media Server geïnstalleerd en Plex Player op de TV. Echt een aanrader! Vind Plex een fijne manier om snel veel media overzichtelijk weer te geven. Alle info komt automatisch binnen via IMDB etc.

Ook 3D werkte nu wel prima. The Avengers in HD bekeken en dat zag er toch wel indrukwekkend uit! :) Moet de PC met de mediasserver nog een beetje tunen, maar eerste indruk is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Vandaag mail gehad dat ze de spullen binnen hebben (na 6 weken)en dat het binnen 2 weken wordt uitbetaald...

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:36:
- Ik zit bij UPC en heb dus digitale televisie via de kabel, kan ik deze gewoon ontvangen met een EU model?
- Mocht ik ooit sport1 of i.d. willen kijken kan ik dit dan doen via een mediabox van UPC icm met een EU model f6500?
-Kan ik de nederlandse apps via smart TV net zo goed gebruiken als op een NL model?
- Kan ik op dit type tv via de usb films (avi en .mkv) afspelen met losse ondertiteling(.srt)?
1. Gebruik je hiervoor alleen de mediabox? Zo ja, dan geen probleem. Gaat via HDMI ;) CI+ module zal waarschijnlijk ook gewoon werken, maar is niet gegarandeerd.
2. Zie antwoord 1.
3. Volgens mij wel.
4. Ja, videobestanden en srt zou gewoon moeten werken (mits zelfde bestandsnaam).

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag,

Voor de huiskamer beneden heb ik een Samsung UE46F6510 - 3D LED TV - 46 inch gekocht. Super tv volgens vele reviews en op tweakers ook . Alleen ik ben totaal iets vergeten wat ik niet kan vinden. Wat voor 3D bril heb je hier voor nodig ? Ik heb nog 4 3D brillen liggen toen ik in 2009 naar de bios ging voor Avatar 3D.

Op de officiele website kan ik wel 3D brillen kopen maar als mijn 3D brillen al werken dan hoef ik er natuurlijk niks extra. Als ik google intik Samsung UE46F6510 3D Bril kom ik ook niet echt ver.

Er zijn zoveel 3D brillen dat ik door het bomen het bos niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Vandaag 100 euro retour gehad van Samsung actie op de 40F7000.
Heeft die tv me in totaal slechts 699 euro gekost in plaats van 1399 euro.
Nogmaals bedankt Ibood; dankzij jullie prijs kreeg ik hem voor dezelfde prijs mee bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Laatst online: 23:33

996

Ross schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:41:
Vandaag mail gehad dat ze de spullen binnen hebben (na 6 weken)en dat het binnen 2 weken wordt uitbetaald...
Via mail heb ik vandaag ook bericht gehad. Had de stukken 17 of 18 september per post naar hun togestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
na zelf al enige tijd de tevreden eigenaar van UE46D6500 te zijn ben ik nu opzoek naar een Tv voor mijn zusje. Ze heeft een beperkt budget van rond de 650 euro maar wil wel graag 46 inch. Nu viel mij op dat het Duitse model, de UE46F6270 bijna 100 euro goedkoper is dan de NL variant, de F6200. Ik weet dat beide schermen geen 100 HZ zijn, maar veel meer dan uitzending gemist, een filmpje af en toe en heel veel gedownloade series kijken doet ze toch niet (Lees: geen 3D).

Waarom zou met toch voor de 6200 kiezen ipv van de 6270? of moet ik toch nog de stap maken naar de 6400 of 6500.

Edit: het valt me op dat ook de 6400 in duitsland (6470) veel goedkoper is. Slechts 629 euro.

P.s. de tv moet als het even kan wel zilverkleurig zijn

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 26-10-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Een externe (geen horizon) upc-decoder is aangesloten op mn (duitse) 55F6500.
De SD uitzendingen vind ik matig/redelijk qua beeld. De HD zijn super.
Bij het switchen van de HD kanalen heb ik steeds in het begin even een digitale "storing" ,blokjesbeeld (1 sec).
De SD kanalen hebben daar geen last van. Ook duurt het best lang (2/3 sec.) dat het van kanaal veranderd,zowel in HD als SD. Mijn vorige LG had daar geen problemen mee, dus het ligt dus aan de Samsung en niet aan de decoder? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Rockvee2 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:45:
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag,

Voor de huiskamer beneden heb ik een Samsung UE46F6510 - 3D LED TV - 46 inch gekocht. Super tv volgens vele reviews en op tweakers ook . Alleen ik ben totaal iets vergeten wat ik niet kan vinden. Wat voor 3D bril heb je hier voor nodig ? Ik heb nog 4 3D brillen liggen toen ik in 2009 naar de bios ging voor Avatar 3D.

Op de officiele website kan ik wel 3D brillen kopen maar als mijn 3D brillen al werken dan hoef ik er natuurlijk niks extra. Als ik google intik Samsung UE46F6510 3D Bril kom ik ook niet echt ver.

Er zijn zoveel 3D brillen dat ik door het bomen het bos niet zie.
Volgens de specificaties maakt de UE46F6510 gebruik van actieve 3D. Bioscoopbrillen zijn altijd passieve modellen, dus die kun je dan ook niet gebruiken voor deze Samsung.

Deze zouden wel geschikt moeten zijn: SSG-5100GB

Zie ook de officiële Samsung-productpagina. De check of deze bril met jouw model TV compatibel is, geeft vreemd genoeg aan dat dit niet zo zou zijn. Maar dat geeft hij ook aan als ik mijn TV (UE55F8000) invul, terwijl die standaard meegeleverd worden (en ook werken).

[EDIT] Op de webpagina van de UE46F6510 staat dat er standaard twee 3D-brillen van het type SSG-5100GB worden meegeleverd. Zitten die er bij jou dan niet bij?

[ Voor 32% gewijzigd door mh1956 op 26-10-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiestor schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

1. Gebruik je hiervoor alleen de mediabox? Zo ja, dan geen probleem. Gaat via HDMI ;) CI+ module zal waarschijnlijk ook gewoon werken, maar is niet gegarandeerd.
2. Zie antwoord 1.
3. Volgens mij wel.
4. Ja, videobestanden en srt zou gewoon moeten werken (mits zelfde bestandsnaam).
Bedankt voor je reactie!

Ja ik gebruik alleen de mediabox :)

Weet iemand het antwoord wel met zekerheid te stellen op vraag 3? (-Kan ik de nederlandse apps via smart TV op een EU model net zo goed gebruiken als op een NL model?)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb problemen met het activeren van mijn Samsung Smarthub. Ik krijg geen verbinding met de server, ik heb een Sitecom router die zojuist wel de laatste firmware heeft gedownload en geinstalleerd.

Iemand suggesties?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Weet iemand het antwoord wel met zekerheid te stellen op vraag 3? (-Kan ik de nederlandse apps via smart TV op een EU model net zo goed gebruiken als op een NL model?)

BVD
Ik neem aan dat je bedoelt dat je, je EU TV naar NL hebt gezet en of dan de Nederlandse App's het goed doen.

Op een EU model die Nederlands gemaakt is merk je er niets van dat het oorspronkelijk een EU was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je, je EU TV naar NL hebt gezet en of dan de Nederlandse App's het goed doen.

Op een EU model die Nederlands gemaakt is merk je er niets van dat het oorspronkelijk een EU was.
Bedankt voor je reactie!
Hoe maak ik hem Nederlands? is dit een kwestie van instellen via de afstandbediening offf?

BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
knights16 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:38:
Ik heb problemen met het activeren van mijn Samsung Smarthub. Ik krijg geen verbinding met de server, ik heb een Sitecom router die zojuist wel de laatste firmware heeft gedownload en geinstalleerd.

Iemand suggesties?
Draadloos ?
Leg een kabel en nogeens proberen

Zit je al via een kabel dan TV uit en dan even wachten en opnieuw proberen, dat hielp hier vanochtend op een ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
  • Laatst online: 12-09 16:08
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een UE55F8000.
Nu wil ik hiervoor graag een harde schijf kopen.
Wat is hiervoor geschikt waar moet ik op letten?
Hoeveel mag de capaciteit zijn?
Moet de een apparte voeding hebben?

Mijn oog laten vallen op een Western Digital My Book Essential - 3 TB / USB 3.0 is zoiets geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkside one
  • Laatst online: 19-02-2021
Hopelijk kan iemand me helpen: Gisteren heb ik de Samsung UE46F8000 gekocht. Nu heb ik een paar 3D films op mijn mediaspeler gezet (3D SBS) maar als ik die afspeel overlapt mijn TV de beelden niet -en blijven ze naast elkaar staan.
Nu denk ik dat het ligt aan het feit dat mijn TV mijn mediaspeler die ik via HDMI heb aangesloten niet als full hd player herkent. Als ik op HDMI3 sta en dan via Tools naar info ga, zie ik een resolutie van 720/480 60i staan. Echter als ik bijv. een Full HD film aanzet (geen 3D) dan is het beeld wel fullHD maar mijn TV blijft 720/460 aangeven, terwijl de file in mijn mediaplayer dus 1920x1080 aangeeft.

Ik had ditzelfde verhaal ook met mijn xbox360, daarbij gaf de TV in eerste instantie ook alles weer in lage resolutie, maar via de instellingen in mijn xbox heb ik die op 1080P gezet, als ik nu mijn xbox aanzet, zie ik ook op mijn TV 1920x1080P staan. In mijn mediaplayer kan ik niks instellen qua resolutie. Waar ik 1080P kan kiezen heb ik dat gedaan.

Ik heb al een mediaplayer van een kennis aangesloten (ook in het bezit van een samsung smart tv) en waar zijn TV zijn mediaspeler meteen herkent als Full HD speler, blijft mijn TV dezelfde lage resolutie weergeven en blijven de 3D beelden naast elkaar staan. Dit zijn overigens 3D films die door zijn Samsung TV wel correct worden afgespeeld, dus het ligt ook niet aan de 3D film zelf.

Hopelijk kan iemand me helpen, want op Google vind ik niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Mektheb schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:09:
F6400 en Plex werkt prima incombinatie met een Synology NAS.

Wekelijks / Dagelijks gebruik ik het.
Werkt het automatisch downloaden van ondertitels ook goed? En werken 3D films ook goed via Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ja en Ja.

vergeet niet om een kleine donate te doen via Paypal als de applicatie bevalt. Die developer heeft er heel veel tijd in gestoken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
knights16 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:42:
Ja en Ja.

vergeet niet om een kleine donate te doen via Paypal als de applicatie bevalt. Die developer heeft er heel veel tijd in gestoken.
Super. Zal ik zeker doen als ik er gebruik van ga maken, ik ben van plan de 47f7000 aan te schaffen. Ik kan me ook herinneren dat er een soort premium lidmaatschap van plex is.

Edit: bedoel natuurlijk 46F7000 ipv 47F7000...

[ Voor 5% gewijzigd door pnieuwla op 29-10-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
mh1956 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:21:
[...]

Volgens de specificaties maakt de UE46F6510 gebruik van actieve 3D. Bioscoopbrillen zijn altijd passieve modellen, dus die kun je dan ook niet gebruiken voor deze Samsung.

Deze zouden wel geschikt moeten zijn: SSG-5100GB

Zie ook de officiële Samsung-productpagina. De check of deze bril met jouw model TV compatibel is, geeft vreemd genoeg aan dat dit niet zo zou zijn. Maar dat geeft hij ook aan als ik mijn TV (UE55F8000) invul, terwijl die standaard meegeleverd worden (en ook werken).

[EDIT] Op de webpagina van de UE46F6510 staat dat er standaard twee 3D-brillen van het type SSG-5100GB worden meegeleverd. Zitten die er bij jou dan niet bij?
Hey, nog bedankt voor je reactie.

Er zaten inderdaad 2 3d brillen in, heb er nog even 2 bijgekocht aangezien het gezin uit 3 personen bestaat dus eentje reserve :)

Mooie tv, in het begin wat problemen met de signaalsterkte van bepaalde zenders (NL1/SBS6) maar dit als goed is opgelost met beetje blazen en schoonmaken van de tv-kabel

Samen met de sony HT-C260 soundbar systeem werkt het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Kan iemand met een hw-fx50 soundbar aangeven of het display altijd aanstaat, of zit er een timeout op?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Jer-r schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:24:
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een UE55F8000.
Nu wil ik hiervoor graag een harde schijf kopen.
Wat is hiervoor geschikt waar moet ik op letten?
Hoeveel mag de capaciteit zijn?
Moet de een apparte voeding hebben?

Mijn oog laten vallen op een Western Digital My Book Essential - 3 TB / USB 3.0 is zoiets geschikt?
Heb zelf de originele M3 van Samsung gekocht..

Is ook USB 3.0, 1 TB en op Ebay te vinden voor ongeveer 70 euri (incl. bestelkosten)..

Doet het prima (zonder externe stroom)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Heb op samygo.tv een methode gevonden om de regio code in het service-menu te veranderen.
Met slechts een toetsenvolgorde op de AB kom je zeer eenvoudig in het servicemenu waar je,in mijn geval de 55f6500, de landcode op BeNeLux kan zetten. Omdat het zo eenvoudig gaat ben ik argwanend of dit wel de juiste methode is. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Je kunt dit gewoon proberen; als het werkt dan werkt het. Deze methode is in feite niet veel anders dan de meer ingewikkelde methodes. Als het op deze simpele manier al werkt, heb je het geluk dat in het service menu "Local Set" niet greyed out is. Dan kun je die optie dus meteen aanpassen naar de gewenste landcode. Alle moeilijkere methodes zijn er op gericht om het grijze Local Set aanpasbaar te maken. Bij sommige modellen is dit blijkbaar niet greyed out en kun je het meteen aanpassen. Dan kun je dus gewoon voor de simpele manier gaan.

En mocht nu toch blijken dat Local Set wel greyed out is en dus niet aan te passen, dan verlaat je het service menu gewoon en zet je je tv uit. Dan kan je altijd de moeilijke methode nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
@NY_Giant

Het is gelukt, ook in het normale onscreen menu kan ik Nederland kiezen. _/-\o_
Nog een paar vragen;
Weet je toevallig ook hoe het nu met de samsung updates gaat? gaat dit zonder problemen?
En hoe kun je (zonder CI+ module) testen of je nu een NL model hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Laatst online: 06-09 21:09
Y3LLoW schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:49:
Ik wil een UE40F6400 gaan aanschaffen binnenkort. Nu zit ik even te zoeken naar de goedkoopste winkel en kwam ik dit EU-model tegen : http://www.redcoon.nl/B44...PC_LED-TVs?refId=bestlist

Dat scheelt toch wel aanzienlijk in prijs. Wat zijn hier de nadelen van tov een Nederlands model wanneer je gebruik maakt van een externe decoder en dus niet het ci slot van de tv?

EDIT: http://www.prijs-stunter....list&utm_content=default1

Hier is hij zelfs nog goedkoper
Ik heb m vanochtend via www.prijs-stunter.nl besteld voor 511 euro (699 media markt prijs).
Prijs-stunter heeft een paar uur later de prijs omhoog gegooid (ik was net op tijd blijkbaar).

Ik laat je weten uit welk land de tv komt.

Ben zelf benieuwd naar het screenmirroren met mn S4. De samsung dongle doet naar 720p mirroren. Hoop dat de tv zelf dit op 1080p kan.

edit:

Heb de vraag ook even gemailed naar "Prijs-stunter". Met het volgende antwoord:

"Wij kopen overal in Europa partijen op. Vaak uit Nederland maar soms ook in andere landen. Wij sorteren de toestellen niet uit. Wij adviseren u dan ook om er vanuit te gaan dat bij ons gekochte toestellen niet beschikken over een geschikte CI+ reader. Dit betekend voor u als klant dat u de CI+ reader niet kunt gebruiken en gebruik blijft maken van de decoder. Verder is de TV volledig Nederlands in te stellen. De standaard garantie is 2 jaar.

U kunt als consument gebruik maken van het 7 dagen retour recht. Dit betekend dat u het product in de originele verpakking mag retourneren. Mocht u hiervan gebruik willen maken, kunt u dit dat kenbaar maken zodat ik u de juiste gegevens kan toezenden. Wat betreft de garantie van het product, Mocht het product niet werken en of schade hebben. Moet u dit binnen 3 dagen kenbaar maken. Waarna onze transportverzekering een onderzoek zal openen. Het product wordt dan kosteloos bij u opgehaald waarna u een vervangend product of uw aankoopbedrag retour ontvangt. Voor verdere garantie kunt u terecht bij de fabrikant. Natuurlijk willen wij u hier ook mee van dienst zijn. Dit zou betekenen dat u het product naar ons zend en wij vervolgens naar de importeur zenden."

[ Voor 41% gewijzigd door Faisalovic op 28-10-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Drifter7 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:09:
@NY_Giant

Nog een paar vragen;
Weet je toevallig ook hoe het nu met de samsung updates gaat? gaat dit zonder problemen?
Je kunt ervan uitgaan dat je tv zich nu volledig als NL model gedraagt. Ik weet niet precies hoe de menu-structuur van de F-serie is, maar je kunt in het menu kijken onder "Kanaal" en dan bij "Antenne" voor "Kabel" kiezen. Als je vervolgens voor "Automatisch afstemmen" kiest en dat menu verder doorloopt, zie je bij "Operator selecteren" Ziggo en UPC staan. Misschien gaat het bij de F-serie iets anders, maar als je ergens Ziggo en UPC tegenkomt, weet je zeker dat het goed is. Als je trouwens bij Menu>Kanaal>Antenne onder Satelliet "CD TVV Telesat" ziet staan, weet je ook al zeker dat het goed is. Dat is namelijk de Nederlandse satelliet provider.

Updates zouden verder geen probleem moeten zijn, maar ook dat kun je in het menu regelen bij "Ondersteuning".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
  • Laatst online: 12-09 16:08
_Nick__ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:16:
[...]

Heb zelf de originele M3 van Samsung gekocht..

Is ook USB 3.0, 1 TB en op Ebay te vinden voor ongeveer 70 euri (incl. bestelkosten)..

Doet het prima (zonder externe stroom)..
Bedankt voor je reactie!

Is er nog een limiet voor het aantal TB? Ik lees hier en daar dat boven de 1 TB de harde schijven niet goed werken? http://www.pcworld.idg.co...en_connected_tv_usb_port/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Laatst online: 06-09 21:09
Misschien een domme vraag maareh... Je zou met deze serie via usb een tv programma kunnen opnemen naar een USB device. Gameplay vanaf een xbox niet?

edit: blijkbaar wel -> http://www.ixtreme.net/of...art-tv-usb-recording.html

[ Voor 25% gewijzigd door Faisalovic op 28-10-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drifter7 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:09:
@NY_Giant

Nog een paar vragen;
Wat voor model had je gekocht en waar? (EU, DUITS?)
Kun je nu alle nederlandse apps downloaden?

BVD
Pagina: 1 ... 11 ... 44 Laatste