Nicklazzz schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:15:
Ik wil een andere TV aanschaffen voor in de woonkamer en heb mijn oog laten vallen op volgende modellen:
UE55F6400
UE55F6470
UE55F6500
UE55F6510
Nu ben ik afgelopen dagen bij verschillende zaken in de buurt wezen kijken, en buiten het feit dat geen enkele winkel een nieuw exemplaar op stock had hadden ze enorm uiteenlopende prijzen. Eens thuis gekomen even op pricewatch en uiteindelijk bij Redcoon uitgekomen.
Nu is mijn vraag want het is me niet helemaal duidelijk uit alle voorgaande reactie's omtrent Europese versies:
Is het mogelijk om de Nederlandse taal te selecteren, eventueel door een nieuwe/andere firmware?
Ik zal geen gebruik maken van een CI-module, zijn er mensen met ervaring of opmerkingen?
Gisteren bij de Saturn in Bocholt/Duitsland een 55F6500 voor € 998,-gehaald (Dagaanbieding).Mocht je toevallig in de buurt van de duitse grens wonen zou je het maandag misschien nog kunnen proberen met een goede babbel. Thuisgekomen is het wel een HUGE BIG screen

!!
De regiocodes zijn Duitsland,Oostenrijk en Zwitserland. Ik heb een externe decoder UPC, dat gaat vlekkeloos.
De taal van het menu kun je gewoon op Nederlands instellen. De apps b.v. Buienradar en Nu.nl geeft hji zelf aan ,dus weet de tv dat je in NL zit. Bij het eerste keer opstarten moet je o.a. je postcodecijfers invullen en een lijst van Nederlandse providers komt te voorschijn. Ik heb dus voor UPC HD gekozen.
Ik was ook al een tijdje op zoek naar een Samsung en heb vele modellen vergelijken en testen gelezen.
Het merk komt meestal als de betere uit de test. Bij de consumentenbond staan alleen maar samsungs bovenaan ongeacht welke beelddiagonaal.
De types die je aangeeft zijn allemaal goed en hebben waarschijnlijk hetzelfde paneel.
Optisch heeft de 6400 een wat dikkere rand om het scherm dan de 6500/6510. De 6510 heeft een wit randje om het scherm i.pv. zwart en een witte achterplaat.
De 65** heeft een 400Hz techniek t.o.v. 200 Hz van 64** maar dat zegt niet veel
Kik op onderstaande link, iets doorscrollen staat een vergelijk 6500/6400. Ook staat er een test van de 6500 op die site
http://www.homecinemamaga...f6400-f6400-serie-led-tv/
Om de landcode te tweaken is een beetje tricky, er is een website
http://www.samygo.tv/ voor eigen risico!!
Ik begin er niet aan, alles draait perfect so far so good!
[
Voor 4% gewijzigd door
Drifter7 op 20-10-2013 21:29
]