@Faisalovic
aan het complete type nummer kun je zien uit welk land of regio je TV komt.
aan het complete type nummer kun je zien uit welk land of regio je TV komt.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 16:34 ]
Je moet actief de 3d optie aanzetten om de TV de SBS beelden over elkaar heen te laten 'projecteren'. Dus via menu -> 3D -> en dan het side-by-side symbooltje aanklikken. Dan zou het gewoon moeten werken...darkside one schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:39:
Hopelijk kan iemand me helpen: Gisteren heb ik de Samsung UE46F8000 gekocht. Nu heb ik een paar 3D films op mijn mediaspeler gezet (3D SBS) maar als ik die afspeel overlapt mijn TV de beelden niet -en blijven ze naast elkaar staan.
Nu denk ik dat het ligt aan het feit dat mijn TV mijn mediaspeler die ik via HDMI heb aangesloten niet als full hd player herkent. Als ik op HDMI3 sta en dan via Tools naar info ga, zie ik een resolutie van 720/480 60i staan. Echter als ik bijv. een Full HD film aanzet (geen 3D) dan is het beeld wel fullHD maar mijn TV blijft 720/460 aangeven, terwijl de file in mijn mediaplayer dus 1920x1080 aangeeft.
Ik had ditzelfde verhaal ook met mijn xbox360, daarbij gaf de TV in eerste instantie ook alles weer in lage resolutie, maar via de instellingen in mijn xbox heb ik die op 1080P gezet, als ik nu mijn xbox aanzet, zie ik ook op mijn TV 1920x1080P staan. In mijn mediaplayer kan ik niks instellen qua resolutie. Waar ik 1080P kan kiezen heb ik dat gedaan.
Ik heb al een mediaplayer van een kennis aangesloten (ook in het bezit van een samsung smart tv) en waar zijn TV zijn mediaspeler meteen herkent als Full HD speler, blijft mijn TV dezelfde lage resolutie weergeven en blijven de 3D beelden naast elkaar staan. Dit zijn overigens 3D films die door zijn Samsung TV wel correct worden afgespeeld, dus het ligt ook niet aan de 3D film zelf.
Hopelijk kan iemand me helpen, want op Google vind ik niks...
Had prijs-stunter.nl daarover gemaild. 't Antwoord heb ik een paar posts terug gepaste.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:33:
http://www.prijs-stunter.nl/Webwinkel-Product-44778381/.html zou ik hiermee nederlandse apps kunnen downloaden? en digitale televisie van UPC via de kabel kunnen ontvangen? via b.v. wat er op samyo staat over regio aanpassen?
Ik heb de ci module niet nodig alleen kan niet zonder de uitzendinggemist en rtlxl app
[ Voor 108% gewijzigd door NIK0 op 28-10-2013 17:38 ]
Member of the Ukraine IT Army
Verwijderd
Ja Faisalovic, dat ontwoord staat op de beginpagina van hun site alleen daarmee heb ik nog geen duidelijkheid. Het is van: "wij kunnen niks garanderen, zoek het maar uit"Faisalovic schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:06:
[...]
Had prijs-stunter.nl daarover gemaild. 't Antwoord heb ik een paar posts terug gepaste.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 18:35 ]
Ik heb een duits model, het over downloaden van NL apps nog geen idee. Maar toen hij nog op "duits"stond had ik al gewoon standaard de nederlandse apps. Heb nog zelf niets gedownload qua apps. Bedoel je dezelfde apps als voor b.v. een smartphone? Heb je voorbeelden van apps? Ik heb me nog niet zo met de apps bezig gehoudenVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:14:
[...]
Wat voor model had je gekocht en waar? (EU, DUITS?)
Kun je nu alle nederlandse apps downloaden?
BVD
Geen schroeven maar met bouten Ik gok M8? Je moet wel rekening met de lengte houden. Staat (dacht ik) ook in de gebruiksaanwijzing van de Samsung!Sonic schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:22:
Mijn ouders hebben een Samsung UE50F6500 toesel gekocht. Erg mooi toestel!
Nu willen wij de oude muurbeugel gaan gebruiken, maar wij hebben hier niet de juiste schroeven voor. Kan iemand mij verstellen welke schroeven ik voor de Samsung UE50F6500 nodig heb om het toestel aan de muur te hangen?
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord!Drifter7 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:30:
NY_Giant nog bedankt voor je snelle en komplete antwoorden!![]()
[...]
Ik heb een duits model, het over downloaden van NL apps nog geen idee. Maar toen hij nog op "duits"stond had ik al gewoon standaard de nederlandse apps. Heb nog zelf niets gedownload qua apps. Bedoel je dezelfde apps als voor b.v. een smartphone? Heb je voorbeelden van apps? Ik heb me nog niet zo met de apps bezig gehouden
Beide apps zitten er o.a op en draaienVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:41:
[...]
Bedankt voor je antwoord!
Ik bedoel de uitzendinggemist app, rtlXL e.d. Ik had begrepen dat je met een EU of DUITS model problemen kon hebben het smartTV gedeelte... welk model heb je gekocht? en waar?
BVD
dat zou ik dus niet weten..Jer-r schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:25:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Is er nog een limiet voor het aantal TB? Ik lees hier en daar dat boven de 1 TB de harde schijven niet goed werken? http://www.pcworld.idg.co...en_connected_tv_usb_port/
Verwijderd
Bedankt voor je nuttige antwoordenDrifter7 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 02:11:
[...]
Beide apps zitten er o.a op en draaien
TV 55f6500 gehaald bij Saturn in Bocholt Duitsland
Om mijn eigen vraag te beantwoorden;Mirickle schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:24:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de 6470 en de 6500?
Samsung met zijn 100.000 verschillende modellen...
Mooi toch? Kun je exact dezelfde techniek met net een andere kleur omlijsting of andere voet kiezen.Om mijn eigen vraag te beantwoorden;
http://www.samsung.com/de...SSXZG&prdb=UE55F6470SSXZG
Lijkt niet veel verschil tussen te zitten. Word er niet heel veel wijzer van iig
En CMR...Mirickle schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:55:
Niet helemaal. Als ik de specs van de 6470 tegen de 6500 leg dan zie je naast cosmetische dingen ook een verschil in stroomverbruik
Zal wel het gevolg zijn van software tweaking, maar toch...
Deze stonden er standaard er al op. Je moet bij de eerste keer installeren van de tv o.a. je postcode invoeren. Waarschijnlijk dat hij dan automatisch de NL apps installeertVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:39:
[...]
Bedankt voor je nuttige antwoorden![]()
![]()
Bedoel je nu te zeggen dat de apps er makkelijk op te zetten waren of dat ze er al op stonden toen je de tv uit de doos haalde vanuit Duitsland?
Hier staan alle modellen beschreven, vanaf de 66XX hebben ze een o.a. microdimming ,Ultra clear panel en meer CMR De serie 6500 en lager hebben allemaal hetzelfde scherm, waarvan de 6500 de dunste bezel heeft.Switek schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:52:
[...]
Mooi toch? Kun je exact dezelfde techniek met net een andere kleur omlijsting of andere voet kiezen.
Mijn keus was gevallen op de 40F6640 ook de 6740, 6650, 6670, 6750 of 6770 zijn volgens mij exact hetzelfde. Verschillen zitten hem dus in ontwerp van de voet of de kleur van de omlijsting.
Verwijderd
thanksssssDrifter7 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:24:
[...]
Deze stonden er standaard er al op. Je moet bij de eerste keer installeren van de tv o.a. je postcode invoeren. Waarschijnlijk dat hij dan automatisch de NL apps installeert
Andere apps zijn er eenvoudig op te zetten.
Ik heb zelf de 46" F7000. In een lichte kamer (overdag) is er geen spoor te bekennen van cloading/bleeding. Wat me in eerste instantie tegenviel is de kijkhoek, het beeld wordt snel lichter/helderder als je niet recht voor de TV zit. Dat was nu juist waarom ik mijn 7 jaar oude Sony KDL40W2000 had vervangen!Rck010 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 02:46:
Dag mensen,
Ik lees al een hele tijd mee hier op tweakers maar heb eigenlijk nooit echt de tijd genomen om een accountje aan te maken, dus bij deze...
Ik ben van plan om komende maand een nieuwe TV te kopen, een 55" LED. Nu ben ik het wel over eens dat het een Samsung gaat worden. Na veel lezen en winkels bezoeken hef ik toch wel besloten dat het een 55F7000 of een 55F8000 gaat worden. Eerlijk gezegd vins ik persoonlijk het design van de 7000 serie mooier en als ik het goed begrijp zijn de prestaties en PQ van de twee nagenoeg gelijk (PMR gimmick interesseert mee niet zo veel, arc stand vind ik minder dan de stand van de 7000).
Ik lees goede verhalen over beide Samsung TV's, het enige nadeel wat ik toch wel vaker terug vind is de backlight bleeding/clouding. (Hoewel ik van mening ben dat het inherent is aan LED edge-lid)
Hebben beide modellen hier veel last van? Degene met 55" modellen, hebben jullie erg last van backlight bleeding/clouding? In zowel een lichte als donkere kamer?
Dank u!
[ Voor 6% gewijzigd door Jer-r op 30-10-2013 17:00 ]
Wil je mn pincode ook weten?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:05:
[...]
thanksssss
Ik zit hierdoor wel echt in dubio, ik heb geen zin om 250.- meer te betalen alleen ik heb natuurlijk geen zekerheid dat dat bij mij ook gaat lukken als ik diezelfde tv koop of hoe denken jullie hierover?![]()
![]()
Wat is het serie nummer van jou tv?
Verwijderd
haha daar heb je gelijk in. ik heb alleen geen zin om hem terug te sturen omdat ik de tv aan het eind van de maand kan betalen en dan gelijk mijn ps4 binnenkomtDrifter7 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:12:
[...]
Wil je mn pincode ook weten?![]()
de laatste letters van het typenummer: SSXZG (de G zal wel Germany zijn)
Je kunt toch gewoon in Nederland online bestellen, uitproberen of het lukt wat jij wil, zo niet dan terug sturen?
Bedankt voor je reactie,ray1979 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:54:
[...]
Ik heb zelf de 46" F7000. In een lichte kamer (overdag) is er geen spoor te bekennen van cloading/bleeding. Wat me in eerste instantie tegenviel is de kijkhoek, het beeld wordt snel lichter/helderder als je niet recht voor de TV zit. Dat was nu juist waarom ik mijn 7 jaar oude Sony KDL40W2000 had vervangen!
Na een beetje stoeien met de settings is dit echter helemaal goed gekomen, erg tevreden nu. Natuurlijk heb je het beste beeld wanneer je recht voor de TV zit, maar voor onze woonkamer is het beeld nu overal zeer acceptabel (weliswaar met kantelbare muurophanging). Met de nieuwe settings is er ook in een donkere kamer weinig te klagen over backlight inhomogeniteiten. Volgens mij zitten er ook kleine verschillen tussen toestellen. Ik ben nu aan m'n 2e (eerste omgeruild wegens kapotte pixel) en die lijkt wat minder last te hebben van de lichtere vlekken in de hoeken. Nogmaals,met de juiste settings ben ik erg tevreden met dit toestel. Ik zie mezelf als redelijk kritisch wat betreft black levels omdat een van de storende factoren van m'n vorige tv was, maar aan de andere kant is m'nm referentie niveau dus een tv van 7 jaar oud
Oostenrijk of Duitsland.Drifter7 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:12:
[...]
de laatste letters van het typenummer: SSXZG (de G zal wel Germany zijn)
Ik heb een 55" F7000. Inderdaad zoals al gemeld, zeer beroerde kijkhoeken. Slechter dan m'n vorige tv; een 5 jaar oude B7000. Dat is overigens ook echt niet met instellingen te verbeteren, de kleuren worden gewoon fletser.Rck010 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:09:
Bedankt voor je reactie,
Ik zit op dit moment ook naar een 7 jaar oude LCD TV te kijken, dus wat dat betreft....![]()
Het klopt dat de ene TV er meer last van kan hebben als de andere, individueel kan er best veel verschil in zitten. Hoe groter het panel hoe duidelijker de tekortkomingen lees ik overal.
Ik kijk savonds geregeld een film met een Philips livingcolors achter de TV, ik ben een klein beetje huiverig wat betreft de clouding/bleeding. Voor een 2000 euro TV mag je ook wel kritisch zijn vind ik![]()
Iemand anders met een F7000 (of F8000), liefst in 55"?
Bedankt voor de reactieDyStiC schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:15:
[...]
Ik heb een 55" F7000. Inderdaad zoals al gemeld, zeer beroerde kijkhoeken. Slechter dan m'n vorige tv; een 5 jaar oude B7000. Dat is overigens ook echt niet met instellingen te verbeteren, de kleuren worden gewoon fletser.
Ook heb ik last van enige clouding, overdag zie je hier niets van, s'avond met micro dimming uit zie je het wel op een (vrijwel) volledig zwart scherm. Ook dat is erger aanwezig dan op m'n vorige tv, maar zal er inderdaad mee te maken hebben dat dat een 40" was.
Ik heb 'm in de winkel gezien, en de kijkhoek afhankelijkheid viel me eigenlijk ook erg mee. Ik vraag me ook af waarom je uberhaupt televisie zou willen kijken als je er niet redelijk recht voor zit, het beeld wordt toch ook enorm vervormd?DyStiC schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:15:
[...]
Ik heb een 55" F7000. Inderdaad zoals al gemeld, zeer beroerde kijkhoeken. Slechter dan m'n vorige tv; een 5 jaar oude B7000. Dat is overigens ook echt niet met instellingen te verbeteren, de kleuren worden gewoon fletser.
Hoe heb je dit verbeterd dan? Ik heb geen instellingen gevonden die dit heel erg verminderen.ray1979 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:54: Wat me in eerste instantie tegenviel is de kijkhoek, het beeld wordt snel lichter/helderder als je niet recht voor de TV zit. Dat was nu juist waarom ik mijn 7 jaar oude Sony KDL40W2000 had vervangen!
Na een beetje stoeien met de settings is dit echter helemaal goed gekomen, erg tevreden nu
Echt weg gaat het natuurlijk niet, maar ik merkte dat een kleine aanpassing van de brightness (lager) al veel verschil maakte voor de maximale kijkhoeken in onze woonkamer. Ik kwam uiteindelijk uit op de volgende settings:coazter schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:03:
[...]
Hoe heb je dit verbeterd dan? Ik heb geen instellingen gevonden die dit heel erg verminderen.
In de winkels staan de Samsungs altijd op stand Dynamic of Natural en dan valt het nog redelijk mee als je er iets schuiner voor gaat staan. Maar niemand gebruikt volgens mij die standen thuis, want die doen pijn aan je ogen.pnieuwla schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:00:
[...]
Ik heb 'm in de winkel gezien, en de kijkhoek afhankelijkheid viel me eigenlijk ook erg mee. Ik vraag me ook af waarom je uberhaupt televisie zou willen kijken als je er niet redelijk recht voor zit, het beeld wordt toch ook enorm vervormd?
Winkelinstelling: kan me goed voorstellen, zou eens kunnen vragen om een andere instelling.mh1956 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:36:
[...]
In de winkels staan de Samsungs altijd op stand Dynamic of Natural en dan valt het nog redelijk mee als je er iets schuiner voor gaat staan. Maar niemand gebruikt volgens mij die standen thuis, want die doen pijn aan je ogen.
Als je echter Standard of (zoals ik) Movie gebruikt met Backlight op 10 of 12, dan zie je een aanzienlijke vermindering van de beeldkwaliteit zodra je ook maar iets opzij gaat zitten of staan. Eigenlijk is dit een aanfluiting voor zo'n duur toestel, maar dat komt voornamelijk ook doordat Samsung helaas kiest voor (S)PVA-panels. Die zijn berucht om hun slechte kijkhoeken. Vreemd genoeg heeft de 40-inch uitvoering daar minder last van dan de 46, 55 of groter.
Panasonic en ik meen ook LG gebruiken IPS-panels en die hebben dat probleem veel minder. Helaas zijn de zwartwaarden van een IPS-panel weer iets minder dan die van een PVA-panel. Wil je echt goede kijkhoeken (en zwartwaarden), dan zul je voor plasma of evt. OLED moeten kiezen.
Beeldvervorming komt bij platte televisies helemaal niet meer voor, ook niet als je onder een hoek kijkt. In veel huiskamers zijn er maar weinig opstellingen waarbij iedereen recht voor de televisie zit. Er zijn altijd wel mensen die schuin naar de TV kijken omdat de meubels nu eenmaal zo staan.
[ Voor 4% gewijzigd door pnieuwla op 31-10-2013 13:16 ]
Inmiddels een 1TB hard disk achter in de tv (F8000) zitten. Netjes geformatteerd en werk goed volgens de tv. Maar ik kan nergens vinden hoe ik nu een programma kan opnemen?? Van alles geprobeerd en gegoogled maar ben nog niet verder verder gekomen!_Nick__ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:28:
[...]
dat zou ik dus niet weten..
heb zelf de 1TB en die doet het prima..
en met uitzending gemist, RTL XL etc. is er eigenlijk nog weinig op te nemen..
neem zelf vooral speelfilms in HD-kwaliteit op en heb de schijf met 20 films maar 10% vol..
[ Voor 19% gewijzigd door Jer-r op 31-10-2013 20:31 ]
Verwijderd
Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Maar wat nu de oplossing isIemand evaring met het bedienen van de UPC mediabox via de Samsung IR Blaster?
Vanavond mijn F8000 ingesteld met de Samsung IR Blaster. Alle functies werken prima, maar zodra ik de tv uitgezet gaan de mediabox (Pace DCR7111) ook netjes mee uit. maar wanneer ik de tv weer aanzet gaat de mediabox niet mee aan! De mediabox moet dus weer appart met de upc afstandbediening worden ingeschakkeld.
Iemand DE oplossing om de upc mediabox ook weer gelijktijdig te laten inschakkelen?
[ Voor 71% gewijzigd door Jer-r op 01-11-2013 11:08 ]
UPC zend het digitale signaal inderdaad ook ongecodeerd over de coax. Niet alle zenders en ook niet de extra abonnementen zoals Fox. Je kijkt nu via de tuner van de UPC media box (HDMI). Deze kan de TV niet opnemen en er komt ook geen info over de guide over binnen. Wil je de functionaliteieten van de UPC box behouden dan zul je daar mee moeten gaan opnemen. Kan deze dat niet dan de box eruit en de coax kabel achter in de TV ipv in de mediabox. Maar dan mis je dus een aantal zenders. Eventueel kun je de media box laten vervangen door een CI+-module.Inmiddels een 1TB hard disk achter in de tv (F8000) zitten. Netjes geformatteerd en werk goed volgens de tv. Maar ik kan nergens vinden hoe ik nu een programma kan opnemen?? Van alles geprobeerd en gegoogled maar ben nog niet verder verder gekomen!
Ik kijk via Upc mediabox. Deze is aangesloten via de hdmi kabel op de tv. Moet er nu nog een coax rechtstreeks in de tv zodat ik gebruik kan maken van de dubbele tuner?
ik heb zelf het idee dat ik hierdoor niets kan opnemen.
volgens de handleiding moet het via Guide maar deze is bij het signaal via hdmi (de mediabox) van upc en hier kun je niet opnemen.
volgens mij moet je via source naar de coax antenne en daar opnemen? Ik heb op dit moment nog geen coax antenne in de tv dus kan nog niet testen..
iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Heb je toevallig ook een CI module in huis die je er even in kunt steken om te zien of het werkt? Ik vind het prijsverschil nogal fors tussen de EU modellen en NL modellen (worden wij gewoon voor de gek gehouden met de Ziggo etc certificering??) en zou daarom graag weten of dat misschien het verschil maakt.Drifter7 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:24:
[...]
Deze stonden er standaard er al op. Je moet bij de eerste keer installeren van de tv o.a. je postcode invoeren. Waarschijnlijk dat hij dan automatisch de NL apps installeert
Andere apps zijn er eenvoudig op te zetten.
OK wilde dus graag even horen van iemand die dit ook echt werkend heeft, want als dat kan dan is het voor mij prima, maar geen zin om mooie tv thuis te hebben staan, werkt niet, dan terugsturen en alsnog 100,- meer uitgeven voor het NL model ;-)knights16 schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:55:
Volgens mij is een Benelux of Europees model geen probleem met CI+. Je dient dan wel in het servicemenu de regio te wijzigen.
Verwijderd
Prima samenvatting.Tiestor schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
1. Gebruik je hiervoor alleen de mediabox? Zo ja, dan geen probleem. Gaat via HDMICI+ module zal waarschijnlijk ook gewoon werken, maar is niet gegarandeerd.
2. Zie antwoord 1.
3. Volgens mij wel.
4. Ja, videobestanden en srt zou gewoon moeten werken (mits zelfde bestandsnaam).
Verwijderd
Alleen de Funda niet zo geweldig... maar gelukkig heb je de niet zo vaak nodig, snap dus niet waarom er daarom op zit....Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:38:
Het is een UE55F6500 gewordende APPS werken perfect
ik vraag me alleen af hoe ik via serviio sopcast kan streamen op de tv. Ik heb de handleiding(https://sites.google.com/site/wingsgb22/sopcast) gevolgd alleen het lukt me nog niet. Iemand ideeën?
Zo ziet het bedrijfspand er uit ......G.Scholtens schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:09:
Wie heeft er ervaringen met prijs-stunter.nl?
Kom daar de 46F6400 tegen voor 673euro, incl BTW en verzendkosten
http://www.prijs-stunter....list&utm_content=default1
Wil graag weten of dit betrouwbaar is en / of dit model overweg kan met ziggo. Bij Redcoon is dit toestel er ook voor 20euro goedkoper, maar dit melden netjes NON ZIGGO / UPC
klopt , echter schrijven ze "Gratis verzending uit zowel eigen voorraad als leveranciersvoorraad."G.Scholtens schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:50:
Dit hoeft nog niks te zeggen toch? Als prijs-stunter.nl puur een webshop is die vanuif bijv samsung zelf inkoopt en door verkoopt?
Verwijderd
Via de Veetle optie? Hoe doe ik dat? Het lukt me nu om te streamen vanaf mijn pc via sopcast en acestreamVerwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:18:
[...]
Alleen de Funda niet zo geweldig... maar gelukkig heb je de niet zo vaak nodig, snap dus niet waarom er daarom op zit....![]()
Ik heb via de Veetle optie tests gedaan en dat werkt bij de 6510 (32 inch).
Heb je de server gekoppeld? (hoe zoiets moet moet ik nog uitzoeken, voor Allshare was het eenvoudig software installeren, map toewijzen en autoriseren)
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
De meningen verschillen: https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Prijs-stunternl_1747.html. Maar blijkbaar leveren ze wel gewoon.G.Scholtens schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:09:
Wil graag weten of dit betrouwbaar is en / of dit model overweg kan met ziggo. Bij Redcoon is dit toestel er ook voor 20euro goedkoper, maar dit melden netjes NON ZIGGO / UPC
Dit heb ik ook gelezen, ervaringen zijn niet heel slecht. En ze schijnen gewoon uit te leveren. Maar wacht denk ik liever op een aanbieding van een andere shop.barrymossel schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:33:
[...]
De meningen verschillen: https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Prijs-stunternl_1747.html. Maar blijkbaar leveren ze wel gewoon.
Kijk eens aan nog een UPC DCR7111/03 slachtoffer!pnieuwla schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:11:
Zaterdag de 46F7000 gehaald. Erg tevreden, ook weinig clouding / torchlight als je de backlight op de juiste manier instelt (dus 's avonds op 4 tot 6, voldoende in zacht verlichte woonkamer).
Nog een paar issues:
- ik wil nog gaan kalibreren, moet nog even zoeken naar de juiste methodes
- Plex app werkt voortreffelijk, maar 1 ding werkt niet: de Samsung afstandsbediening kan het volume in mijn Onkyo receiver niet bedienen. Dat werkt wel bij het kijken van UPC (via STB) en bijvoorbeeld in Netflix, alleen niet in Plex. Het geluid loopt via optische kabel, en ik gebruik dus de IR blaster voor de receiver.
- Universele AB krijgt de UPC box niet aan, iets dat Jer-r ook aangaf. caesarone, je kreeg het voor elkaar door precies het juiste typenummer in te stellen, waar deed je dat precies? Ik heb een DCR7111/03, die staat niet precies in de lijst als ik zoek tijdens het 'instelproces' van de afstandsbediening. Overigens wordt dit een non-issue als ik een CI+ module ga gebruiken, maar die moet ik nog via UPC zien te bemachtigen.
Verwijderd
Als je bij de HDMI input kanaal als naam "PC" neerzet, wordt er ook een hoop zooi "gebypassed". De lag zou dan uitkomen op 30-40ms. Dit dus nog even buiten die firmware update om.FrostyGunman schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:19:
Ik heb de UE40F8000 op het oog. Nu staat in de tweakers review dat de input lag behoorlijk aan de hoge kant is. Echter lees ik hier: (Klik!) dat met een firmware update dit gefixt zou moeten zijn.
Kan dit iemand bevestigen, ofwel het voelt sneller of idealiter met een herhaalde test?
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 15:28 ]
Dit lees ik inderdaad overal, is dus meer dan redelijk om goed op te kunnen gamen. Ik had gehoopt dat er misschien harde resultaten bekend zijn over de input lag na die update.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:27:
[...]
Als je bij de HDMI input kanaal als naam "PC" neerzet, wordt er ook een hoop zooi "gebypassed". De lag zou dan uitkomen op 30-40ms. Dit dus nog even buiten die firmware update om.
Je kan altijd dit dus eerst proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door FrostyGunman op 04-11-2013 15:44 ]
Dat is wel een heel scherpe aanbieding! Heb deze** niet al te lang geleden bij Redcoon gehaald voor 799 of zoiets (staat daar nog voor 784 euro: http://www.redcoon.nl/B45...mc=Samsung%20F6400&xtcr=2).G.Scholtens schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:09:
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 04-11-2013 16:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon via de webbrowser vd TV. Ik krijg via de wifi een vloeiend beeld binnen.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:05:
[...]
Via de Veetle optie? Hoe doe ik dat? Het lukt me nu om te streamen vanaf mijn pc via sopcast en acestreamveetle zou ook welkom zijn
![]()
Verwijderd
Post het even hier, maar dan op het juiste subforum.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:20:
I
Maar goed, het netwerk doet het dus, maar als ik de Smart Hub wil instellen zegt hij:
"Unable to connect to the server. Please contact the samsung service centre."
Ik heb hem voor het netwerk overigens verbonden met mijn UPC Horizon box. Of ik wired of wireless verbonden ben maakt voor het probleem niet uit.
Iemand een idee? Alvast bedankt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 23:07 ]
Verwijderd
Een aantal review sites hebben dit geprobeerd en hebben dit gemeten (voor- en na), en het resultaat was inderdaad duidelijk meetbaar.FrostyGunman schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:43:
[...]
Dit lees ik inderdaad overal, is dus meer dan redelijk om goed op te kunnen gamen. Ik had gehoopt dat er misschien harde resultaten bekend zijn over de input lag na die update.
Edit: bedankt voor je respons trouwens.
Heb je misschien links naar sites waar dit gemeten wordt? Ik lees veel tegenstrijdige wat betreft die lagere lag.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:30:
[...]
Een aantal review sites hebben dit geprobeerd en hebben dit gemeten (voor- en na), en het resultaat was inderdaad duidelijk meetbaar.
Zelf heb ik dit niet getest. Maar je lees/ziet er genoeg over zodat het redelijk veilig is om aan te nemen dat dit inderdaad werkt zoals 'geadverteerd' wordt.
Ja is zie hem ook op redcoon staan voor 784 euro, NL model. Ga deze site even in de gaten houden.Morrar schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:00:
[...]
Dat is wel een heel scherpe aanbieding! Heb deze** niet al te lang geleden bij Redcoon gehaald voor 799 of zoiets (staat daar nog voor 784 euro: http://www.redcoon.nl/B45...mc=Samsung%20F6400&xtcr=2).
Draait bij mij i.c.m. Ziggo alles in 1 en een Quantis CI+ 1.3 - CAM module. Werkt goed, al raakt de CI+ module af en toe het signaal kwijt. Duurt dan een seconde ofzo voordat ie weer werkt, niet heel storend.
** edit: Oh wacht. Gaat om het EU-model dus: http://www.redcoon.nl/B44...mc=Samsung%20F6400&xtcr=7. Dan weet ik niet zeker of het werkt...
[ Voor 10% gewijzigd door G.Scholtens op 05-11-2013 09:37 ]
bij redcoon is die nu goedkoper geworden?Faisalovic schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:45:
Voor wie bij prijs-stunter wil kopen.. De TV's komen uit verschillende locaties in Europa. Waar vandaan is elke keer een gok (polen/frankrijk/GB). Levertijden zijn vrij lang. Ze beloven 5 tot 7 werkdagen.
Mijn UE40F6400 komt pas op de 8e werkdag aan(as. woensdag) en komt uit Frankrijk (via UPS).
De CI+ reader zal volgens Prijs-stunter "zeer waarschijnlijk" niet werken. Kan iemand mij daar een confirmatie op geven (Franse UE40F6400)?
Heb je een link naar zo'n review site? Ik heb echt zitten zoeken maar kom altijd op forums terecht, maar nooit een echte geupdate review.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:30:
[...]
Een aantal review sites hebben dit geprobeerd en hebben dit gemeten (voor- en na), en het resultaat was inderdaad duidelijk meetbaar.
Zelf heb ik dit niet getest. Maar je lees/ziet er genoeg over zodat het redelijk veilig is om aan te nemen dat dit inderdaad werkt zoals 'geadverteerd' wordt.
Dat is het europese model, deze zal geen ziggo / upc ondersteunen.3CPO schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:33:
[...]
bij redcoon is die nu goedkoper geworden?
https://www.redcoon.nl/B4...TVs?xtmc=ue46f6400&xtcr=2
Verwijderd
Pffff... daar vraag je me wat...FrostyGunman schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:47:
[...]
Heb je een link naar zo'n review site? Ik heb echt zitten zoeken maar kom altijd op forums terecht, maar nooit een echte geupdate review.
Klopt.. diegene die ik heb is ook een Euro model btw. Redcoon nu goedkoper idd. In de OP post staat nu hoe je de euro modellen omzet naar een NL of Benelux model.3CPO schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:33:
[...]
bij redcoon is die nu goedkoper geworden?
https://www.redcoon.nl/B4...TVs?xtmc=ue46f6400&xtcr=2
Sorry, maar waar? Kan het niet vindenFaisalovic schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:46:
[...]
Klopt.. diegene die ik heb is ook een Euro model btw. Redcoon nu goedkoper idd. In de OP post staat nu hoe je de euro modellen omzet naar een NL of Benelux model.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ok, bedankt voor de link, dit is nog steeds van vóór deze beruchte update die de input lag nog meer naar beneden zou hebben gehaald. Begin toch weer een beetje te twijfelen tussen de F8000 en de Sony W905, maar deze is zo duur in vergelijking met de F8000...Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:16:
[...]
Pffff... daar vraag je me wat...
Ik kwam dit een paar keer tegen toen ik zelf aan het rondkijken was voor specifiek de F7000 serie.
Een snelle zoektocht heeft mij 1 referentie opgeleverd. Het is weliswaar test van de F6400 waarin ze zeggen dat "PC" maar 2 ms extra afschaaft terwijl dit bij F7000/8000 significant meer was. Dus wel even goed en rustig de tekst lezen
http://www.hdtvtest.co.uk...e40f6400-201305042929.htm en dan 'hoofdstuk' "Console Gaming"
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Verwijderd
Ja, ik heb het vorige week ontvangenbora schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:44:
Iemand al geld op zijn rekening gekregen van de samsung cashback aktie???
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
freestyler2 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:31:
[...]
Ja, ik heb het vorige week ontvangen
Welke actie was dit? Die van mij liept tot 14 oktober, cashbak van €300 bij aanschaf 46f7000. Ik heb (nog )geen brief/mail ontvangen en volgens mij het geld ook niet. Stond bij dat het maximaal 6 weken kon duren.freestyler2 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:31:
[...]
Ja, ik heb het vorige week ontvangen
Verwijderd
okeBeempje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:11:
Dat is helaas normaal. Een eigenschap van het type scherm dat gebruikt wordt.
Zojuist even via livechat contact gehad met Samsung, ik heb mijn 46f7000 29 september ingediend, en die was schijnbaar 6 oktober goedgekeurd. Betaling kon uiterlijk tot 1 december duren volgens hem.Pos2007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:08:
[...]
Welke actie was dit? Die van mij liept tot 14 oktober, cashbak van €300 bij aanschaf 46f7000. Ik heb (nog )geen brief/mail ontvangen en volgens mij het geld ook niet. Stond bij dat het maximaal 6 weken kon duren.
Kan het ook niet vinden, hoe je een EU model kan omzetten naar NL model.
Wellicht handig om eerst die hele post door te spitten.I just changed the model of my Samsung with one setting in the service menu! Write down all you settings before you proceed they will be set back to factory default when you enter the service menu.
First enter the service menu with the TV off by pressing mute, 1, 8, 2, then power. Press enter with option highlighted then the down arrow twice to get to model then press enter and the left arrow once and then enter again, your model should now be listed as *****, now press the power button to exit the service menu and once more to turn the TV back on.
Bron
"Be brave, don't shave"
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq