Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34
Tiestor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:51:
Hebben jullie hier wat aan?

[...]

Wellicht handig om eerst die hele post door te spitten.
Wat ik zo snel lees is dat hij naar een ander type een update doet. Maar niet van een EU naar NL model, misschien dat dit hetzelfde is. Maar wil toch graag eerst van wat nl'ers weten of het ook echt werkt.

Lees dat ze het bij de duitse saturn etc. ook kunnen doen. Maar dan heb je tenminste nog garantie dan wanneer je hetzelf doet. Vind de prijzen in duitsland nou niet echt veel lager dan de nerderlandse prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik raad je aan de berichten die ik in dit topic heb geschreven na te gaan. Er is echt al genoeg over geschreven. Het is gewoon mogelijk met een beetje gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Weet iemand misschien of de voet van een Samsung f6000, f7000 of f8000 ook op een f5000 past. Ik vind namelijk zo'n Chrome voetje mooier staan dan hetgeen wat bij de Samsung f5000 geleverd wordt en zou dit dan ook willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521181

[/quote]Universele AB krijgt de UPC box niet aan, iets dat Jer-r ook aangaf. caesarone, je kreeg het voor elkaar door precies het juiste typenummer in te stellen, waar deed je dat precies?
[quote]

@Jer-r en pnieuwla,

De (UPC) Pace mediabox ondersteund geen HDMI-CEC in tegenstelling tot de Samsung Horizon box.
Hierdoor zul je dit dus ook niet voor elkaar krijgen.......is dus al een "wat ouder type" van 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 20:17
@caesarone, het gaat ook niet via HDMI-CEC maar via infrarood. Er zit een IR blaster bij de F7000 die bijvoorbeeld ook mijn versterker aankrijgt en volume instelt. Die versterker zit aangesloten via optische kabel en werkt dus ook niet via HDMI-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:27:
Ik raad je aan de berichten die ik in dit topic heb geschreven na te gaan. Er is echt al genoeg over geschreven. Het is gewoon mogelijk met een beetje gepruts.
Heb jij dan ook al een post gezien waar iemand in bevestigd dat CI+ dan werkt met Ziggo of UPC? Dat heb ik namelijk niet kunnen vinden, dus mocht iemand dat kunnen bevestigen dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05-2024
Heb m net binnen uit Slowakije (via Frankrijk.. met ups naar Duitsland en dan naar NL)_. De beloofde 5 tot 7 werkdagen van Prijsstunter.nl zijn met 1 dag overschreden. Belangrijkste is... geen schade.. geen dode pixels.

Mooie tv met heel veel mogelijkheden.. wat sommigen in t begin misschien een nadeel gaan vinden.

Bij Xbox 360 gaming had ik flinke input lag. Opgelost door de tv op de gaming mode te zetten. Hernoem de HDMI output ook naar game of pc om je m/s te halveren.

3d was verrassend goed voor een 40 inch. Helder en vloeiend maar op zich ook geschikt genoeg voor zo'n middelgrote scherm.

Cam module gebruik ik zeer waarschijnlijk niet omdat ik naar een dreambox aan t kijken ben.

Screenmirroring werkt goed. Beetje input lag dus verwacht niet actie spellen op je telefoon te gaan spelen op je tv bijv. Films/ foto's en apps bekijken werkt perfect.

User interface oogt en voelt logisch en goed.

De touchpad op de nieuwe afstandbediening is responsief.. Ik hoef de standaard afstandbediening in ieder geval niet meer te gebruiken.

De tv heeft een beetje last van banding, maar t oogt niet opvallend op een 40 inch. Op de grotere broertjes zul je daar denk ik wel last van hebben.

Volgens mij vertel ik hierboven niets meer dan wat al op internet over de tv te vinden is.. wat alleen maar goed is.

Mocht ik toch voor een common interface gaan dan koppel ik mijn bevindingen hier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:03:
[...]

Heb jij dan ook al een post gezien waar iemand in bevestigd dat CI+ dan werkt met Ziggo of UPC? Dat heb ik namelijk niet kunnen vinden, dus mocht iemand dat kunnen bevestigen dan graag.
Wel bij een model uit 2011. Maar als in het service menu de landcode op de juiste manier is gewijzigd, dan zou het gewoon moeten werken. Op het stickertje op de achterkant na is het dan gewoon een Nederlandse tv. Maar ik snap ook dat je liever de bevestiging hebt van iemand met een model uit 2013... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht iemand nog het antwoord op mijn vraag weten dan zou ik dat graag willen horen alvorens ik over tot aankoop ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Misschien een rare vraag,

Maar ik zag laatst bij iemand een 46inch staat van samsung. Maar kom dat toestel nergens tegen en weet het type dus niet. Weet alleen dat het een LED is van 2012 of 2013.

Hij heeft een smalle bezel (one model heet dat dacht ik), met een chromen voet (zie link)
http://i.marktplaats.com/...mj8uBSdnO6cK+!~~60_84.JPG

Hij heeft 3d en smart tv.
Wie weet zo welk model dit is.?

[ Voor 5% gewijzigd door G.Scholtens op 07-11-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ziet eruit als een oudere voet. Misschien voor de ES serie kan het alleen niet opzoeken nu.

Daarbij heeft het type nummer ook te maken met verschillende voeten..

[ Voor 31% gewijzigd door Famous op 07-11-2013 13:59 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 14:14
Zijn er wel meer:
http://tweakers.net/categ...MzAFKSkLDEHKGpsaQQUra0FAA

-aah vergat de voet-

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 07-11-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548536

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bedankt voor het mee zoeken, heb hem inmiddels gevonden. de 46f6530.
Helaas nergens meer leverbaar.

Maar die 6670 is ook een hele mooie. Maar die is nog vrij prijzig. De 40inch is wel betaalbaar (750euro), maar denk dat dit te klein is. Zit op ongeveer 3 meter van de tv. Hebben nu een 37inch en vind dit te klein.

[ Voor 20% gewijzigd door G.Scholtens op 07-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heeft iemand ervaring met bestekeus.nl?

Wil toch voor de 6670 gaan (40inch) Lijkt me een mooie een goed toestel. Ze zeggen zelf dat het een NL model is die werkt met een ziggo ci module.

http://www.bestekeus.nl/p...pId-150659-ref-tweak.html

Echter zie ik dit toestel maar bij 3 webshops te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
G.Scholtens schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:03:
Heeft iemand ervaring met bestekeus.nl?

Wil toch voor de 6670 gaan (40inch) Lijkt me een mooie een goed toestel. Ze zeggen zelf dat het een NL model is die werkt met een ziggo ci module.

http://www.bestekeus.nl/p...pId-150659-ref-tweak.html

Echter zie ik dit toestel maar bij 3 webshops te koop.
vraag om de streepjescode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Gaan de gok denk ik gewoon wagen, bij expert is zelfde type ook te koop. Wel 200euro duurder, maar dat is het verschil vaak tussen de grote winkel ketens en de webshops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Als ze zeggen dat het een NL model is, mag je daarvan uitgaan. En aangezien het maar een instelling is, zegt het niks dat die betreffende maar bij 3 webshops te koop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wat zijn de verschillen tussen deze twee modellen?

pricewatch: Samsung UE46F6400 (Frans model) Zwart

pricewatch: Samsung UE46F6400 Zwart

Wat voor mij duidelijk is, is dat de bovenste een Frans model is en dus geen Ziggo via de cam-module ondersteund? Ik heb dit ook niet nodig dus als dit het enige verschil is dan zou ik toch beter voor het Franse model kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Vandaag ben ik met mn macbook pro naar hifi Klubben geweest in Amsterdam.

Daar wilde ik het verschil zien tussen een f8000 en een w905.

We hebben verschillende 1080P films gekeken en een Eizo scherm test gedraaid.

Je zou je erover verbazen hoeveel beter de w905 presteert op gebied van kleurweergave en accurate weergave van fijne lijnen en moire. Donkere tinten zijn veel beter van elkaar te onderscheiden op de w905 evenals een gelijkmatigere pixellayout bij het weergeven van verschillende moire beelden.

Vooral bij de moire test schrokken we van de F8000, waarbij er storende, wel gelijkmatige vlakken te zien waren.

Ik twijfelde eerst tussen een f8000 en een w905, maar ik ben er nu uit dat ik persoonlijk voor een w905 ga.

Kijkhoeken zijn redelijk vergelijkbaar, al heeft de samsung een klein voordeel.

Overigens heeft de Samsung wel dunnere rand en is veelzijdiger en sneller mbt apps en features, dat wel.
Maar is puur beeldkwaliteit en kleurweergave prioriteit, dan is w905 een betere kueze.

p.s. ik wilde mijn bevinden van vandaag even ter info delen voor mensen die net als ik twijfelen tussen een f8000 of een w905.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 08-11-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Hier lees ik dat er echt iets ontbreekt bij de EU modellen en dan kun je je afvragen of je dat zo maar weer inschakelen kunt met de gesuggereerde tip:
http://www.alternate.co.u...0SS/html/product/1067108/?
Especially DVB-T2 is not supported unless stated otherwise

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 08-11-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexdesouza
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-02-2024
Hallo

Ik sta op het punt om een samsung te kopen maar ik was aan het twijfelen tussen deze 2 modellen.

f6510 en de f6640.

De tweede kost 150 euro meer, heeft 600 mhz refresh rate ipv 400 mhz en heeft local dimming.
Zijn deze eigenschappen die 150 euro waard of zou ik toch maar voor 6510 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:20:
Weet iemand misschien of de voet van een Samsung f6000, f7000 of f8000 ook op een f5000 past. Ik vind namelijk zo'n Chrome voetje mooier staan dan hetgeen wat bij de Samsung f5000 geleverd wordt en zou dit dan ook willen vervangen.
Iemand die hier antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Jansen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-01-2019
Weet iemand of een externe harde schijf van 2 of 3 Tb werkt met een Samsung F7000?

Scribo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295030

Wim Jansen schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:31:
Weet iemand of een externe harde schijf van 2 of 3 Tb werkt met een Samsung F7000?
Ik heb hier een 46F7000 met een WD 2TB HD eraan hangen en dat werkt perfect. Of een 3TB ook werkt kan ik je niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik denk dat ik toch de gok ga wagen met evt omzetten van de taal en dan ci+ testen. Dit model is nu namelijk wel erg voordelig bij Groupon http://www.groupon.nl/dea...a-rkd-gmb-h-nl-5/29483594

En mijn vermoeden is dat dit met name b stock is vanwege dat ci+ Niet werkt oid. Ga er dus 1 bestellen en werkt het niet kan ie weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga je voor de 46 of 40 inch?
De 40 kost 529 euro.... dus maar klein verschil maar wel nieuw
http://www.redcoon.nl/B48..._LED-TVs?refId=kieskeurig
De 46 kon ik niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 19701 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:45:
Ga je voor de 46 of 40 inch?
De 40 kost 529 euro.... dus maar klein verschil maar wel nieuw
http://www.redcoon.nl/B48..._LED-TVs?refId=kieskeurig
De 46 kon ik niet zo snel vinden.
Bijna hetzelfde model, maar zelfs nog goedkoper, helaas niet op voorraad. Misschien toch maar even wachten, aangezien redcoon wel in NL terugsturen is en dat scheelt flink als er toch wat mis is.

http://www.redcoon.nl/B44...LED-TVs?xtmc=UE46F&xtcr=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350413

Hallo allemaal,

Ik heb mijn TV gebricked, de hdmi settings wel te verstaan, door per ongeluk in het servicemenu deze setting te veranderen...De kat sprong op de afstand bediening. Willen jullie eens kijken wat er in het servicemenu staat, als je op de afstandsbediening achter elkaar ingeeft info, menu, mute power. Vervolgens kom je in het menu. Ga dan naa engineer option->Config AV Path en willen jullie de gegevens die daar staan hieronder vermelden? De waarden die bij mij fout staan zijn: V_HDMI_Ident type en V_HDMI_Path type.

Alvast bedankt voor de medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465756

weet iemand wat de beste aansluiting is voor audio als je een film kijkt. Is dit nog steeds HDMI?
of de optische?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 350413 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:09:
Hallo allemaal,

Ik heb mijn TV gebricked, de hdmi settings wel te verstaan, door per ongeluk in het servicemenu deze setting te veranderen...De kat sprong op de afstand bediening. Willen jullie eens kijken wat er in het servicemenu staat, als je op de afstandsbediening achter elkaar ingeeft info, menu, mute power. Vervolgens kom je in het menu. Ga dan naa engineer option->Config AV Path en willen jullie de gegevens die daar staan hieronder vermelden? De waarden die bij mij fout staan zijn: V_HDMI_Ident type en V_HDMI_Path type.

Misschien handig om te vermelden welk model je specifiek hebt om te voorkomen dat mensen verkeerde instellingen gaan doorgeven?
Anoniem: 465756 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:13:
weet iemand wat de beste aansluiting is voor audio als je een film kijkt. Is dit nog steeds HDMI?
of de optische?
Beide is digitaal signaal dus maakt weinig uit, tenzij je tv bepaalde formaten wel via HDMI ondersteund en andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465756

ok bedankt sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hallo allemaal,

Vergeet niet dat je beeldinstellingen gereset worden zodra je het service menu opent. Wie daar geen probleem mee heeft, kan rustig het service menu openen. Je moet dan alleen later je beeldinstellingen weer even naar wens terugzetten. Verder wil ik mensen toch waarschuwen voordat ze in het service menu aan de slag gaan. Het is een vrij irritant menu en een foutje is snel gemaakt. Als je weet wat je doet, kun je echter prima instellingen in het service menu veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 09-11-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554050

Is er een overzicht van de instellingen van het Service Menu zodat je kan zien wat je daar kan instellen ?
TexMex schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:03:
[...]

Vergeet niet dat je beeldinstellingen gereset worden zodra je het service menu opent. Wie daar geen probleem mee heeft, kan rustig het service menu openen. Je moet dan alleen later je beeldinstellingen weer even naar wens terugzetten. Verder wil ik mensen toch waarschuwen voordat ze in het service menu aan de slag gaan. Het is een vrij irritant menu en een foutje is snel gemaakt. Als je weet wat je doet, kun je echter prima instellingen in het service menu veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Anoniem: 554050 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:31:
Is er een overzicht van de instellingen van het Service Menu zodat je kan zien wat je daar kan instellen ?

[...]
Dat zou handig zijn, maar ik ben het nog nooit tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

996

Ik zie op da Samsung website dat er een update is voor de 46F8000, firmware versie 1111. Via de tv komt ie nog steeds niet in beeld, komt dat bij jullie ook voor?

Kan helaas nog steeds Vodafone glasvezel niet kiezen als provider bij het instellen van OpTV dus dat werkt niet, hebben jullie dit op weten te lossen? Helaas krijg ik het ook niet voor mekaar met de workaround die ergens ver terug in dit topic staat. Is er kans dat Vodafone binnenkort aan het lijstje wordt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag net dat on line voor USB 1114.1 voor de 6510 er is (5/11), straks als Vitesse afgelopen is... eens kijken of de TV hem ook al ziet...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 09-11-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Topicstarter
Lang niet alle update komen ook via de TV server online, of pas veel later.
Dat hoort bij de service van Samsung :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt helaas gelijk.... effe wachten nog ... of via USB....
Eerst maar eens kijken of de verschillen zijn of het loont omdat allemaal te doen of te wachten tot het automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal,

Opgelost! Ik ben naar een winkel geweest waar hetzelfde model staat en heb de instellingen 1 op 1 overgenomen en het werkt weer. Dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40
Faisalovic schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:15:
Heb m net binnen uit Slowakije (via Frankrijk.. met ups naar Duitsland en dan naar NL)_. De beloofde 5 tot 7 werkdagen van Prijsstunter.nl zijn met 1 dag overschreden. Belangrijkste is... geen schade.. geen dode pixels.
....
Ik ben ook van plan om een 40F6400 aan te schaffen via prijs-stunter.
Bevalt de TV nog steeds?, ik vroeg mij af of deze TV ook last heeft van donkere/lichtere hoeken (zoals dit plaatje: http://i50.photobucket.co...orporateclaw/IMG_1044.jpg)
Dit effect wordt ook wel "Flashlighting" genoemd.

Ook ben ik wel benieuwd wat voor paneel er gebruikt is voor de 40F6400.
Dit kun je zien door naar het Service Menu te gaan (als je het aandurft haha ;)).

Dit doe je door middel van de volgende toetsen (in volgorde, & de TV = uit) op je afstandsbediening in te drukken: INFO MENU MUTE POWER.

Vervolgens gaat je TV aan en verschijnt er een schermpje zoals deze (kan soms ff duren!): http://cdn.avsforum.com/9...px-LL-974031b8_image.jpeg
Het gaat met name over het gedeelte wat achter OPTION staat, dit begint met 40xxxx. Maar je kan er dus ook een fotootje van maken :).
Bijv. 40Axxx betekend dat je een Samsung paneel hebt (die zijn meestal het beste)

Verder zou ik nergens op klikken/navigeren binnen het Service Menu, gewoon je TV uitzetten en vervolgens kan je hem weer aanzetten. Waar je wel op moet letten is dat je beeldinstellingen zijn gereset, die moet je dan dus ff terugzetten. Als je deze stappen volgt kan er overigens weinig fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Kan je wel de NL apps krijgen (netflix) op een EU model?

http://www.prijs-stunter....list&utm_content=default1

Dit is namelijk een mooie prijs, en ik ga toch voor glasvezel met setupbox dus dat de CI+ module niet werkt maakt mij niet zoveel uit, maar wil wel graag netflix kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@dannyreuser: waarschijnlijk kan dat wel, mocht je na de installatie van je TV niet de Nederlandse Apps zien dan zou je dit kunnen proberen: http://support-us.samsung...modelcode=UN55F8000AFXZA&

[ Voor 56% gewijzigd door Prolution op 11-11-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
dannyreuser schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:45:
Kan je wel de NL apps krijgen (netflix) op een EU model?

http://www.prijs-stunter....list&utm_content=default1

Dit is namelijk een mooie prijs, en ik ga toch voor glasvezel met setupbox dus dat de CI+ module niet werkt maakt mij niet zoveel uit, maar wil wel graag netflix kunnen draaien.
Ik zie geen prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik zie het, de link is verwijderd en ze hebben een nieuwe toegevoegd, voor 80 euro meer als eerst.

http://www.prijs-stunter....D-Smart-TV-UE55F6400.html
Prolution schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:49:
@dannyreuser: waarschijnlijk kan dat wel, mocht je na de installatie van je TV niet de Nederlandse Apps zien dan zou je dit kunnen proberen: http://support-us.samsung...modelcode=UN55F8000AFXZA&
Een "waarschijnlijk" antwoord had ik ook al van prijs-stunter.nl gekregen, zou graag een officiele bevesitging zien ;)

[ Voor 57% gewijzigd door koekkoek op 11-11-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Prolution schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:12:
[...]

Ik ben ook van plan om een 40F6400 aan te schaffen via prijs-stunter.
Bevalt de TV nog steeds?, ik vroeg mij af of deze TV ook last heeft van donkere/lichtere hoeken (zoals dit plaatje: http://i50.photobucket.co...orporateclaw/IMG_1044.jpg)
Dit effect wordt ook wel "Flashlighting" genoemd.
Wel niet aan mij gericht, maar geef even mijn ervaring aangezien ik dit model ook heb, inderdaad veel last van flashlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb nu een tweetal maanden de UE55F8000 en hoewel ik over het geheel genomen behoorlijk tevreden ben over de beeldkwaliteit, is er één ding dat me nogal stoort. Als ik een film op blu-ray zit te kijken en er is een scenewisseling met een fade-out waarbij het beeld donker wordt dan schakelt de backlight zich helemaal uit (alsof de TV uitstaat) om vervolgens meteen weer in te schakelen zodra er weer beeld komt. Zoals jullie allemaal weten is zwart bij de Samsung niet helemaal zwart maar donkergrijs (tenminste bij een egaal donker beeld) en dan valt het juist extra op. Kennen jullie dit fenomeen ook en kan ik dat ergens uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@coazter: Thnx voor de info, ik zit nog te twijfelen tussen de F6400 (Edge Lit) of een EH6030 (Direct Lit).
Voordelen van de F6400 zijn dat het Smart TV bevat , goede 3D weergave, en dat het een vrij dun design heeft.
De EH6030 is een wat ouder model, heeft geen Smart TV, 3D weergave die niet heel goed is, en hij is vrij dik.

Maar qua 2D beeld zou de EH6030 wel eens wat beter kunnen zijn doordat het Direct lit is i.p.v. Edge lit.
Edge lit heeft meestal meer last heb van bijvoorbeeld die flashlighting (waar ik me wel aan zou gaan storen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 19:51
Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een f8000. Nu zit ik nog steeds met een vraag!

Hoe kan ik opnemen!?
Ik heb een harde schijf in mijn tv zitten deze is geformateerd en gecontroleerd en is goed volgens tv.
vervolgens wil ik gebruik maken timeflash of opname functie maar niets werkt?!

Tv is enkel aangesloten via hdmi kabel op mediabox van Upc.
(Zelf het idee dat het alleen werkt met een CI+ kaart)

Zijn er mensen met de opstelling die wel gewoon gebruik kunnen maken van timeshift en opname functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Topicstarter
Ja dat gaat ook niet opnemen van HDMI bron.

UPC kabel in je TV en CI erin en dan gaat dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
Anoniem: 427085 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:36:
Ja dat gaat ook niet opnemen van HDMI bron.

UPC kabel in je TV en CI erin en dan gaat dat wel.
Duidelijk! Vreemd dat hier niets van te vinden is in de handleiding! :(

• alexdesouza
alexdesouza schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:34:
Hallo

Ik sta op het punt om een samsung te kopen maar ik was aan het twijfelen tussen deze 2 modellen.

f6510 en de f6640.

De tweede kost 150 euro meer, heeft 600 mhz refresh rate ipv 400 mhz en heeft local dimming.
Zijn deze eigenschappen die 150 euro waard of zou ik toch maar voor 6510 gaan?
Het is uiteindelijk de 6640 geworden voor 800euro. Er was een cashback van 100 euro bij de mediamarkt.

Zeer tevreden een pracht exemplaar gewoon. Tja ik kom ook maar van een oude crt dus van een lager model zou ik ook wel zeer tevreden zijn. ;)

Alleen jammer dat je bij het streamen van een film geen ondertitels krijgt. Dan hang ik er maar een harde schijf aan om films af te spelen. Dit zou wel mogelijk moeten zijn volgens sommige bronnen.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:37
alexdesouza schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:59:
[...]

Het is uiteindelijk de 6640 geworden voor 800euro. Er was een cashback van 100 euro bij de mediamarkt.

Zeer tevreden een pracht exemplaar gewoon. Tja ik kom ook maar van een oude crt dus van een lager model zou ik ook wel zeer tevreden zijn. ;)
Heb je last van backlight bleed of donkere hoeken met dit model?

Zou je YouTube: Dirty Screen Effect / Banding Test v1 op full screen willen bekijken?

PVO

• alexdesouza
S0epkip schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:06:
[...]

Heb je last van backlight bleed of donkere hoeken met dit model?

Zou je YouTube: Dirty Screen Effect / Banding Test v1 op full screen willen bekijken?
Donkere hoeken wel

Heel lichtjes totaal niet storend. Was me eigelijk niet eens opgevallen tot ik deze video zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Hey mensen, ik heb me ook nog maar pas een UE55F8000 aangeschaft en heb meteen al een vraagje.
Hier op m'n netwerk heb ik een Lacie Cloudbox (NAS) aangesloten. Je hebt daarin een map (Family genaamd) dat door iedereen, ook buiten netwerk toegankelijk is. Wanneer ik een map aanmaak met een username en paswoord, dan kan ik daar blijkbaar niet in met m'n smart TV? Dus is het niet mogelijk om in beveiligde mappen te geraken met de TV?
Graag wou ik bepaalde films ontoegankelijk maken voor m'n kids. Iemand een idee hoe ik dit het best klaar speel?

Nog dit: Wanneer ik een Video_TS map (via m'n NAS) wil afspelen op m'n TV, dan kan ik geen ondertitels selecteren. Is dat niet mogelijk? Heb hier nog een WDTV staan en het ziet er naar uit dat ik die toch maar beter terug zou aansluiten.
Edit: Heb hier ondertussen al iets over gelezen, eerder in het forum

[ Voor 4% gewijzigd door schumpi op 15-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits21
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen, een Samsung LCD. Ik twijfel nog tussen twee modellen;
46ES8000 of de 46F7000 http://tweakers.net/price.../307315;353362/categorie/ .

Qua prijs ontlopen deze elkaar niet noemenswaardig en qua specs ontloopt het elkaar ook niet. Ik krijg niet boven water van welke tv ik het beste beeld kan verwachten. Ik ben op pad geweest maar heb ze nergens naast elkaar kunnen zien. Is het toppanel van vorig jaar voorbij gestreefd door het net-niet toppanel van dit jaar?

edit:

Link toegevoegd

[ Voor 5% gewijzigd door Maurits21 op 15-11-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
alexdesouza schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:59:
[...]
Alleen jammer dat je bij het streamen van een film geen ondertitels krijgt. Dan hang ik er maar een harde schijf aan om films af te spelen. Dit zou wel mogelijk moeten zijn volgens sommige bronnen.
Dat ligt niet aan je TV, maar waarschijnlijk aan je DLNA server. Hier met een WD My Book Live (eigen DLNA server) werkt het perfect, met zowel MKV subs als losse SRT bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01-2021
Zucht... Is hier dan werkelijk niemand die net als ik nog gewoon een Blu-ray- of DVD-speler aan zijn TV heeft hangen en zo probleemloos welke film dan ook kan kijken? Geen wonder dat al die ingewikkelde constructies die jullie bedenken niet of maar gedeeltelijk werken. Ik heb altijd geleerd: Keep it simple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Jeuj, een jaar gratis Netflix bij een F6400!

Alleen jammer dat ze een uitgeknipte streepjescode willen van de originele verpakking. Die al maanden geleden vrijwel direct na uitpakken de container in ging :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFrans
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03-2015
Hey,

Ik heb sinds kort de Samsung UE40F6510 Smart TV gekocht. tot nu toe echt een top TV!

Nu kijk ik veel films en vind dat streamen super handig. Alleen weet ik niet hoe ik die ondertiteling werkend krijg. heb al op verschillende fora gekeken maar niks bruikbaars gevonden.
De film (mp4 of mkv) heeft dezelfde naam als het SRT-bestand maar toch als ik op de subtitle knop druk dan geefttie aan dat er geen één beschikbaar is.

Ligt dat er misschien aan dat ik gewoon windows media player gebruik met streamen vanaf mn pc? of ondersteund hij gewoon geen SRT-bestanden.

Hoop dat iemand met dezelfde soort TV mij kan helpen.

Thnks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb vandaag mijn 40F6770 binnen gekregen, besteld via bestekeus.nl
Gewoon NL model, geen rare dingen. Tot op heden nog geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFrans
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03-2015
DutchFrans schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:17:
Hey,

Ik heb sinds kort de Samsung UE40F6510 Smart TV gekocht. tot nu toe echt een top TV!

Nu kijk ik veel films en vind dat streamen super handig. Alleen weet ik niet hoe ik die ondertiteling werkend krijg. heb al op verschillende fora gekeken maar niks bruikbaars gevonden.
De film (mp4 of mkv) heeft dezelfde naam als het SRT-bestand maar toch als ik op de subtitle knop druk dan geefttie aan dat er geen één beschikbaar is.

Ligt dat er misschien aan dat ik gewoon windows media player gebruik met streamen vanaf mn pc? of ondersteund hij gewoon geen SRT-bestanden.

Hoop dat iemand met dezelfde soort TV mij kan helpen.

Thnks.
Heb het al uitgevonden, gebruik Samsung Link op je PC en hij pakt de SRT-files wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Heb sinds gisteren een 46F8000.

Heb 2 vragen:
- Heb een tv abbo van KPN Glasvezel, als je dat instelt (KPN als serviceprovider), heb je niet de tab 'Op TV' in de smart hub. Als ik net doe of ik UPC heb en dat instel, dan krijg ik de tab terug in de smart hub met een deel van de functionaliteit. Is er een betere methode voor KPN glasvezel? (Heb de post van een andere gebruiker in dit topic al gezien, die Caiway had.) Overigens werkt dan de mooie Samsung remote niet op de ontvanger van KPN, heb hem dus weer gezet op KPN ipv UPC. Dus geen 'Op TV' meer. :'(

- Klopt het dat de beste bugvrije methode om het geluid van de smart hub apps naar de receiver te krijgen het optische kabeltje is? Dus niet kiezen/proberen HDMI ARC aan de gang te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Azqi op 16-11-2013 12:12 . Reden: Instelling settopbox op KPN gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik ben aan 't kijken naar de F6**-serie (bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung UE50F6740 Zwart), en heb een vraag over het streamen van mkv's.

Heb nu een draadloos 802.11n-netwerk (via Airport Extreme) waarmee m'n Mac is verbonden. Het doel is dat de TV op hetzelfde netwerk komt, ook draadloos, en ik mkv-bestanden (720p en 1080p) vanaf m'n Mac kan streamen naar de TV.

Wat ik ervan lees heeft de TV standaard een Plex app, dus zou die files kunnen zien als ik een Plex server op m'n Mac aanzet. Het Wi-Fi-netwerk is stabiel, snel en heeft goed bereik waar alles komt te staan.

In theorie zou alles goed moeten gaan, maar ik ben benieuwd of dit in de praktijk ook zo is, of dat er toch vertragingen, schokken, sync-issues, etc. ontstaan. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:08
Dit werkt perfect :)

Zelf een plex server met een es8000 en stream met mijn asus router perfect tot circa 100 mbit films

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits21
Maurits21 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:28:
Ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen, een Samsung LCD. Ik twijfel nog tussen twee modellen;
46ES8000 of de 46F7000 http://tweakers.net/price.../307315;353362/categorie/ .

Qua prijs ontlopen deze elkaar niet noemenswaardig en qua specs ontloopt het elkaar ook niet. Ik krijg niet boven water van welke tv ik het beste beeld kan verwachten. Ik ben op pad geweest maar heb ze nergens naast elkaar kunnen zien. Is het toppanel van vorig jaar voorbij gestreefd door het net-niet toppanel van dit jaar?

edit:

Link toegevoegd
Iemand die het Verschil tussen beide kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maurits21 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:28:
46ES8000 of de 46F7000 http://tweakers.net/price.../307315;353362/categorie/

Qua prijs ontlopen deze elkaar niet noemenswaardig en qua specs ontloopt het elkaar ook niet. Ik krijg niet boven water van welke tv ik het beste beeld kan verwachten.

edit:

Link toegevoegd
ES8000 (model jaar 2012) Dual Core Processor tegenover F7000 (Model jaar 2013) quadcore prcocessor.

Wil je de ES8000 qua hardware op het niveau van de F7000 krijgen dan zul je er gelijk een evolution kit bij aan moeten schaffen van € 299,-. Volgens andere bronnen komt de ES8000 dan nog niet nooit op het smarhub 2.0 niveau, ook niet met de evolution kit, als bij de F7000. 2012 modellen ondersteunen geen VOD van Ziggo met de nieuwe 1.3+ cam

Ik twijfelde ook afgelopen zomer voor beide modellen en heb voor de F7000 gekozen. Terwijl de E8000 bij Wehkamp dat moment € 1079,00 moest kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 350413 op 17-11-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 15:02
Nieuwe Firmware is uit voor F7000/F8000.: 1112.6 via Samsung website

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snah001 schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:41:
Nieuwe Firmware is uit voor F7000/F8000.: 1112.6 via Samsung website
Wat zijn de verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Volgensmij geeft Samsung nooit echt een duidelijk changelog vrij. Heb zojuist de update gedownload en geïnstalleerd. Het Wi-Fi probleem dat ik al heb sinds ik de TV heb is in ieder geval nogsteeds niet opgelost. Uitzendinggemist en RTL XL stotteren nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:32

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben wel gecharmeerd van de 46F6740.
Een praktisch vraagje: hoe staat het met de zap snelheid van deze TV?

Ik heb nu nl een Sony 40EX500 die bekend staat als een zeer trage zapper en het zou mooi zijn als de gekozen Samsung op dat vlak een stuk vlotter reageert.

Verder nog ervaringen te melden over dit type?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Lizardz schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:53:
[...]

Volgensmij geeft Samsung nooit echt een duidelijk changelog vrij. Heb zojuist de update gedownload en geïnstalleerd. Het Wi-Fi probleem dat ik al heb sinds ik de TV heb is in ieder geval nogsteeds niet opgelost. Uitzendinggemist en RTL XL stotteren nogsteeds.
Mmm, daar heb ik nu juist geen probleem mee.
Stream ook de US Netflix zonder enig probleem.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Zal een update waarschijnlijk ook niet gaan verhelpen, tenzij het een algemeen bekend probleem is... Jammer dat er nooit echt bekend is WAT er vernieuwd / aangepast wordt in zo een update.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits21
Anoniem: 350413 schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:37:
[...]

ES8000 (model jaar 2012) Dual Core Processor tegenover F7000 (Model jaar 2013) quadcore prcocessor.

Wil je de ES8000 qua hardware op het niveau van de F7000 krijgen dan zul je er gelijk een evolution kit bij aan moeten schaffen van € 299,-. Volgens andere bronnen komt de ES8000 dan nog niet nooit op het smarhub 2.0 niveau, ook niet met de evolution kit, als bij de F7000. 2012 modellen ondersteunen geen VOD van Ziggo met de nieuwe 1.3+ cam

Ik twijfelde ook afgelopen zomer voor beide modellen en heb voor de F7000 gekozen. Terwijl de E8000 bij Wehkamp dat moment € 1079,00 moest kosten.
Bedankt, keuze gemaakt, bestelling is de deur uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Is er ook iets aan de zap snelheid te doen bij de F series? Kijk tv via een ci 1.3 module, maar switchen tussen de zenders vind ik nog niet bepaald snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 01:09
Zijn er nog leuke aanbiedingen te vinden voor de F7000 serie?

Zit er trouwens nog flink verschil tussen een NL model of een model uit een ander land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150865

Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe 46F7000 in combinatie met een een soundbar/blueray speller HT-E8200. Ik verbaas me er eigenlijk over dat niemand over deze soundbar spreekt in combinatie met deze tv op dit forum want de meeste soundbar's zijn enkel dome "boxen" terwijl de HT-E8200 naast deze functionaliteit nog een blue-ray speler bied en radio.

Mijn eerste ervaringen zijn eigenlijk heel goed. installeren is echt een fluitje van een cent. Enige wat mij stoort en waarover ik hier dus ook een vraag heb. Zijn er meer mensen die streamen van een NAS (Synology 212J) en daarin niet kunnen spoelen? Is hier ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bij mijn ES serie kan dat inderdaad ook niet. Echter kun je wel via tools kiezen waar je naartoe wilt in de tijdsbalk. Ook kun je met de links-rechts navigatietoetsen spoelen in sprongen van 10 sec. Of dat zo is op de F serie weet ik niet, maar misschien de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:09:
[...]

Bijna hetzelfde model, maar zelfs nog goedkoper, helaas niet op voorraad. Misschien toch maar even wachten, aangezien redcoon wel in NL terugsturen is en dat scheelt flink als er toch wat mis is.

http://www.redcoon.nl/B44...LED-TVs?xtmc=UE46F&xtcr=4
Ik heb inmiddels bij Redcoon een NON-NL model UE46F6470 gekocht. 10 minuten nadat ie uit de doos was even het service menu gestart, zonder problemen op NL gezet en nu keurig werkend met Ziggo CI+ :-) Dat was dus erg makkelijk 110,- / 130,- bespaard.

Betreft deze: http://www.redcoon.nl/B44...ED-TVs?xtmc=UE46F6&xtcr=8

Disclaimer: Dat het bij mijn TV direct mogelijk was te switchen is geen garantie, ik heb ook gelezen dat er mensen waren die met een IR blaster de regio instelling moesten unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Sander schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:47:
[...]

Ik heb inmiddels bij Redcoon een NON-NL model UE46F6470 gekocht. 10 minuten nadat ie uit de doos was even het service menu gestart, zonder problemen op NL gezet en nu keurig werkend met Ziggo CI+ :-) Dat was dus erg makkelijk 110,- / 130,- bespaard.

Disclaimer: Dat het bij mijn TV direct mogelijk was te switchen is geen garantie, ik heb ook gelezen dat er mensen waren die met een IR blaster de regio instelling moesten unlocken
Heb je dan ook de nederlandse apps (netflix?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb gisteren bij Amazon.de de Samsung soundbar HW-F751 besteld voor € 339,00 incl. levering.
Nergens anders zo goedkoop gezien:

http://www.amazon.de/Samsung-HW-F751-EN-Röhrenverstärker-SoundShare/dp/B00BMKEZA8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384850240&sr=8-1&keywords=hw+F751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 01:09
Sander schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:47:
[...]

Mooie aanbieding thnx!

Zelf zoek ik alleen nog een leuke aanbieding met de EU55F7000. Hoef geen tablet erbij, hoop op een cashback actie icm btw korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
snah001 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:38:
Ik heb gisteren bij Amazon.de de Samsung soundbar HW-F751 besteld voor € 339,00 incl. levering.
Nergens anders zo goedkoop gezien:

http://www.amazon.de/Samsung-HW-F751-EN-Röhrenverstärker-SoundShare/dp/B00BMKEZA8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384850240&sr=8-1&keywords=hw+F751
Dat is echt zeer goedkoop! 8)

Ben in het bezit van de HW-F550 maar ben nog niet echt kapot van het geluid! Via soundsare (draadloze verbinding) vervormd het geluid wel erg snel (hoge tonen)

De subwoofer was een ramp om te plaatsen. Het geluid viel steeds weg wegens storing. (draadloos)
Na diversen plaatsen in de woonkamer te hebben geprobeerd nu eindelijk een storingsvrije opstelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149691

Jer-r schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:12:
[...]

Dat is echt zeer goedkoop! 8)

Ben in het bezit van de HW-F550 maar ben nog niet echt kapot van het geluid! Via soundsare (draadloze verbinding) vervormd het geluid wel erg snel (hoge tonen)

De subwoofer was een ramp om te plaatsen. Het geluid viel steeds weg wegens storing. (draadloos)
Na diversen plaatsen in de woonkamer te hebben geprobeerd nu eindelijk een storingsvrije opstelling..
Stond net op het punt om een Hw-F550 te bestellen……..nu lichte twijfel…..en als je de soundbar met een optisch kabeltje aansluit, vervormd het geluid dan niet?

scheelt overigens maar 10 euro met NL webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
Anoniem: 149691 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:23:
[...]

Stond net op het punt om een Hw-F550 te bestellen……..nu lichte twijfel…..en als je de soundbar met een optisch kabeltje aansluit, vervormd het geluid dan niet?

scheelt overigens maar 10 euro met NL webshops.
Prijs ging over een HW-F750.

Optische kabel komt vandaag binnen. Dus heb hier nog geen ervaring mee...
Ik stoor me nu echt aan dat de hoge tonen zeer snel vervormen. Gisteren een USB-stick met muziek rechtstreeks ingepugd en toen was er geen vervorming waarneembaar, dus wellicht brengt de optische kabel verbetering.
Misschien heb ik wel een maandagmorgen model? Ik zeg bestellen en testen! 8)
Ik hoor graag wat jou ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HW-F550 kost bij amazon.de 249,- euro, pffff scheelt fors t.o.v. Nederland.
Kan alleen niet vinden wat verzenden kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 08-05 20:54
Ook hier aan het kijken naar een andere TV. Oog is op de UE46F7000SLXXN gevallen.
Ik heb toch nog wel een paar vragen openstaan waar ik, ondanks de informatie die online te vinden is, nog geen antwoord op heb. Op dit moment hebben we een UPC mediabox in gebruik met opnamefunctie (welke veel gebruikt wordt) en kijken we voornamelijk naar de HD-kanalen.
  1. CI+ module: UPC kan dit leveren en voor zover ik op de site van UPC lees mis je dan, in vergelijking met een mediabox, de interactieve diensten en de opnamefunctie.
    Iemand ervaring met de UE46F7000SLXXN icm CI+ van UPC?
  2. Opnemen: als ik de handleiding van de TV doorlees zie ik staan dat opnemen mogelijk is op een USB-device. Ik lees ook dat: Schedule Recording is available for digital channels only. M.i. geen probleem, als we iets opnemen is dat toch 99/100 een digitaal kanaal. Ik lees daarnaast het volgende: If the input signal is changed while recording is in progress, the screen will go blank until the switch is made.
    Begrijp ik het nu goed en kan je alleen opnemen waarnaar je aan het kijken bent?
  3. Pauzeren: ik lees in dezelfde handleiding dat pauzeren mogelijk is. Er wordt echter ook het volgende aangegeven: The Timeshift function is not available for locked channels.
    Betekent dit dat als het signaal gecodeerd is (volgens mij bij alle HD-kanalen) dat Timshift niet mogelijk is? Iemand ervaring hiermee?
  4. Uitzending gemist: ook Uitzending Gemist wordt vaak door ons gebruikt. UPC geeft aan dat je met een CI+ kaart niet over Uitzending Gemist kan beschikken. Nu las ik dat Uitzending Gemist wel als app op de tv beschikbaar is.
    Klopt dit en zo ja, hoeveel dagen kan je terug (bij UPC 10 dagen).
  5. Geluid naar versterker: op dit moment is de UPC mediabox aan m'n versterker Marantz SR5005 aangesloten en gaat het beeld vanaf daar naar m'n tv. Ik wordt er nog niet helemaal wijs uit hoe ik de tv op de versterker aan moet sluiten om het geluid over de versterker weer te geven (en dan niet met een rood + wit stekkertje... ;) ) bij voorkeur zo volledig mogelijk (Dolby 5.1/7.1 enz)
    edit:
    lees net dat een optische kabel naar de versterker wordt aangeraden om het geluid via de versterker te laten lopen, iemand ervaring mee?
Toch nog enkele vragen die er vooral op neerkomen dat we graag overstappen naar de UE46F7000SLXXN incl. een CI+ module, maar wel graag dezelfde mogelijkheden blijven gebruiken als de mediabox ons nu bied (tenminste, ik praat nu wel in de 'we' vorm, maar zonder dezelfde mogelijkheden/'gebruiksgemak' van de mediabox is de WAF ongeveer gelijk aan 0... :P )

[ Voor 2% gewijzigd door Niek_ op 19-11-2013 17:14 . Reden: geluid - optisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
Jer-r schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:47:
[...]

Prijs ging over een HW-F750.

Optische kabel komt vandaag binnen. Dus heb hier nog geen ervaring mee...
Ik stoor me nu echt aan dat de hoge tonen zeer snel vervormen. Gisteren een USB-stick met muziek rechtstreeks ingepugd en toen was er geen vervorming waarneembaar, dus wellicht brengt de optische kabel verbetering.
Misschien heb ik wel een maandagmorgen model? Ik zeg bestellen en testen! 8)
Ik hoor graag wat jou ervaring is.
@Ronzuid
Net optische kabel er tussen. Geluid is zuiver!
Nu het probleem dat het volume niet kan bedienen met de afstandsbediening van de tv (f8000)

Morgen maar eens mijn dealer maar eens bellen wat het kan zijn. Het geluid wat uit mijn soundbar komt icm bluetooth is in iedergeval bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jer-r schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:09:
[...]

@Ronzuid
Net optische kabel er tussen. Geluid is zuiver!
Nu het probleem dat het volume niet kan bedienen met de afstandsbediening van de tv (f8000)

Morgen maar eens mijn dealer maar eens bellen wat het kan zijn. Het geluid wat uit mijn soundbar komt icm bluetooth is in iedergeval bagger.
Ok, top, bedankt voor je antwoord!

Ligt het niet kunnen bedienen van het geluid niet gewoon aan een instelling op je tv? (ik heb geen idee, probeer mee te denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 21:27
Kan iemand mij vertellen hoe ver de stroomstekker van de Samsung UE50F6500 achter de TV uitsteekt? Ik heb een 'schilderij-beugel' met een dikte van 14,5mm en het zou mooi zijn als ik geen gat in de muur hoef te maken.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
dannyreuser schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:32:
[...]

Heb je dan ook de nederlandse apps (netflix?)
Netflix nog niet getest (heb liever de US versie en dat werkt niet op zo'n TV ;-)), maar de TV is 100% in het nederlands, dus RTLXL, Uitzending gemist etc staan er gewoon allemaal bij en werken prima. Na deze actie is deze tv voor zover ik kan achterhalen in geen enkel opzich anders dan een af-fabriek NL model.

Krijg eind van de week als het goed is een CI+ 1.3 insteek module binnen en dan kan ik ook testen of interactieve TV van Ziggo zelf het goed doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 19-11-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Sander schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:09:
[...]Netflix nog niet getest (heb liever de US versie en dat werkt niet op zo'n TV ;-)), maar de TV is 100% in het nederlands, dus RTLXL, Uitzending gemist etc staan er gewoon allemaal bij en werken prima. Na deze actie is deze tv voor zover ik kan achterhalen in geen enkel opzich anders dan een af-fabriek NL model.

Krijg eind van de week als het goed is een CI+ 1.3 insteek module binnen en dan kan ik ook testen of interactieve TV van Ziggo zelf het goed doet.
Netflix (US versie) werkt gewoon hoor. Ga naar de website van Unblockus en lees hoe je de internetverbinding moet opzetten. DNS wijzigen in die door Unblockus gegeven DNS en klaar is kees.
Bij het aanmaken van een Netflix account heb je alleen een US zipcode nodig en die vind je gemakkelijk op het web.
Werkt overigens perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150865

Niek_ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:55:
Ook hier aan het kijken naar een andere TV. Oog is op de UE46F7000SLXXN gevallen.
Ik heb toch nog wel een paar vragen openstaan waar ik, ondanks de informatie die online te vinden is, nog geen antwoord op heb. Op dit moment hebben we een UPC mediabox in gebruik met opnamefunctie (welke veel gebruikt wordt) en kijken we voornamelijk naar de HD-kanalen.
  1. CI+ module: UPC kan dit leveren en voor zover ik op de site van UPC lees mis je dan, in vergelijking met een mediabox, de interactieve diensten en de opnamefunctie.
    Iemand ervaring met de UE46F7000SLXXN icm CI+ van UPC?
  2. Opnemen: als ik de handleiding van de TV doorlees zie ik staan dat opnemen mogelijk is op een USB-device. Ik lees ook dat: Schedule Recording is available for digital channels only. M.i. geen probleem, als we iets opnemen is dat toch 99/100 een digitaal kanaal. Ik lees daarnaast het volgende: If the input signal is changed while recording is in progress, the screen will go blank until the switch is made.
    Begrijp ik het nu goed en kan je alleen opnemen waarnaar je aan het kijken bent?
  3. Pauzeren: ik lees in dezelfde handleiding dat pauzeren mogelijk is. Er wordt echter ook het volgende aangegeven: The Timeshift function is not available for locked channels.
    Betekent dit dat als het signaal gecodeerd is (volgens mij bij alle HD-kanalen) dat Timshift niet mogelijk is? Iemand ervaring hiermee?
  4. Uitzending gemist: ook Uitzending Gemist wordt vaak door ons gebruikt. UPC geeft aan dat je met een CI+ kaart niet over Uitzending Gemist kan beschikken. Nu las ik dat Uitzending Gemist wel als app op de tv beschikbaar is.
    Klopt dit en zo ja, hoeveel dagen kan je terug (bij UPC 10 dagen).
  5. Geluid naar versterker: op dit moment is de UPC mediabox aan m'n versterker Marantz SR5005 aangesloten en gaat het beeld vanaf daar naar m'n tv. Ik wordt er nog niet helemaal wijs uit hoe ik de tv op de versterker aan moet sluiten om het geluid over de versterker weer te geven (en dan niet met een rood + wit stekkertje... ;) ) bij voorkeur zo volledig mogelijk (Dolby 5.1/7.1 enz)
    edit:
    lees net dat een optische kabel naar de versterker wordt aangeraden om het geluid via de versterker te laten lopen, iemand ervaring mee?
Toch nog enkele vragen die er vooral op neerkomen dat we graag overstappen naar de UE46F7000SLXXN incl. een CI+ module, maar wel graag dezelfde mogelijkheden blijven gebruiken als de mediabox ons nu bied (tenminste, ik praat nu wel in de 'we' vorm, maar zonder dezelfde mogelijkheden/'gebruiksgemak' van de mediabox is de WAF ongeveer gelijk aan 0... :P )
Ik heb deze combinatie thuis hangen maar heb nog niet alle instellingen en opties doorgenomen. Voor zover ik weet beschikt de tv over twee tuners maar gezien de C+ module is er maar 1 gecodeerd kanaal dat kan worden bekeken.
Dus opnemen rtl4 kan mits je zelf naar ned 1,2,3 kijkt.
opnemen rtl4 kan niet als je zelf naar sbs6 kijkt.

uitzending gemist is volgens mij een week terugkijken.
Bij rtl gemist viel mij op dat dit minder uitgebreid is dan de horizon box die wij eerder hadden. gtst voor mijn vrouw stond er bv niet tussen.

Overigens werkte de tv ook verrassend goed samen met de horizon box. Ik wilde alleen niet een extra kast hebben staan en was zat van horizon.

Ik heb zelf een blueray/soundbar van Samsung (HT-E8200) aangesloten op mijn tv. Dit doe ik via hdmi (ARC) poort. Omdat de soundbar ook van Samsung is zorgt mijn tv dat de soundbar gewoon harder en zachter gaat als ik dat wil. Of en hoe dat met andere merken werkt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik kan in het service menu nergens iets vinden om de zap snelheid omhoog te gooien.
Lees verscheidene dingen over video user control unit of unit control. Maar deze opties zie ik nergens.

Ik heb een 40f6770. Wie o wie kan mij helpen, zou wel graag willen dat ik mijn zapsnelheid om hoog kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:37
Ondertussen heb ik een nieuw paneel in mijn 46F6750 en nu een stuk minder last van donkere hoeken en het Dirty Screen Effect. Ik ben mezelf nu aan het wijsmaken dat het helemaal weg is, haha, ik ben nu in ieder geval wel blij met de tv!

Wat foto's:

Het kale paneel (made in China ;)) met onderop de image-processor:
Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/Sg0iI.jpg

De image processor, gesplitste aansturing voor links en rechts:
Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/PlYM4.jpg

Het I/O board met de tuner en alle inputs:
Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/v1FTz.jpg

En de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/XLlZx.jpg

PVO

Dus opnemen rtl4 kan mits je zelf naar ned 1,2,3 kijkt.
opnemen rtl4 kan niet als je zelf naar sbs6 kijkt.
Dit snap ik niet, ik kan namelijk wel een kanaal opnemen en het zelfde kanaal tegelijk bekijken, dus RTl4 opnemen en tegelijk bekijken.
Op dit moment neem ik SBS6 op en kijk er ook naar.
Ik heb een 55F8000.

• Niek_
  • Laatst online: 08-05 20:54
Als ik goed begrepen heb werkt het als volgt.
De zenders NLD1, 2 en 3 zijn ongecodeerd (er zijn er vast nog wel meer).
De zenders RTL4, 5, SBS6 enz zijn gecodeerd (ook hiervan zijn er meer).
Stel dat je iets van RTL4 op wilt nemen dan kan je tijdens het opnemen alleen naar ongecodeerde zenders + het gecodeerde opnamekanaal (RTL4) kijken. Andere gecodeerde zenders, SBS6 bjivoorbeeld, zijn dan niet beschikbaar.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 16:57
Aiai, Samwha's :X Dat wordt solderen na 3 jaar

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste