Zijn die Koreaantjes niet zo goed in caps maken?InfinityG35 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:23:
[...]
Aiai, Samwha'sDat wordt solderen na 3 jaar
Zo ik heb eindelijk de keuze gemaakt voor mijn nieuwe tv. Het is de UE55F7000 geworden gekocht bij Foka!
Erg mooie tv en bevalt tot zo ver goed.
Nog even een vraag. Hoe werkt 3D precies? Ik heb een 3D film die ik via mijn mediaplayer (MED600X3D). Maar als ik deze afspeel dan heb ik een splitscreen. Ik kan dan op de 3D knop drukken alleen klopt er dan nog steeds niets van het beeld. De ondertitels worden verkeerd weergegeven en het lijkt ook nog steeds niet 3d.
Nog even een vraag. Hoe werkt 3D precies? Ik heb een 3D film die ik via mijn mediaplayer (MED600X3D). Maar als ik deze afspeel dan heb ik een splitscreen. Ik kan dan op de 3D knop drukken alleen klopt er dan nog steeds niets van het beeld. De ondertitels worden verkeerd weergegeven en het lijkt ook nog steeds niet 3d.
Ik heb nog een UE40C6700 en ik kan niet spoelen met de >> knop, maar wel met de pijltjes toetsen... Duurt wel even maar hoe langer je de knop inhoudt, hoe sneller hij spoelt.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:21:
Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe 46F7000 in combinatie met een een soundbar/blueray speller HT-E8200. Ik verbaas me er eigenlijk over dat niemand over deze soundbar spreekt in combinatie met deze tv op dit forum want de meeste soundbar's zijn enkel dome "boxen" terwijl de HT-E8200 naast deze functionaliteit nog een blue-ray speler bied en radio.
Mijn eerste ervaringen zijn eigenlijk heel goed. installeren is echt een fluitje van een cent. Enige wat mij stoort en waarover ik hier dus ook een vraag heb. Zijn er meer mensen die streamen van een NAS (Synology 212J) en daarin niet kunnen spoelen? Is hier ook een oplossing voor?
Weet niet of dit ook zo werkt voor jouw tv..
Ik zit ook met een schuin oog naar deze tv te kijken. Onze kamer is 5 meter diep en dan zou ik toch wel 55 inch willen nemen. Nu zag ik ook nog de UE46F6470 bij Redcoon: http://www.redcoon.nl/B44...470-NON-ZIGGO-UPC_LED-TVs, alleen wat maakt nu precies dat grote prijs verschil? (700 euro). Ik zie dat het verschil voornamelijk in het hz van het beeld zit, maar is dit echt zichtbaar?Thoraxx schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:01:
Zo ik heb eindelijk de keuze gemaakt voor mijn nieuwe tv. Het is de UE55F7000 geworden gekocht bij Foka!
Hangt echt van de bron af. Ik had bij de Mediamarkt gekeken en daar stonden beide tvs naast elkaar. Daar zag ik wel een verschil, maar of dit aan de instellingen lag etc. geen idee.Binnetie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:51:
[...]
Ik zit ook met een schuin oog naar deze tv te kijken. Onze kamer is 5 meter diep en dan zou ik toch wel 55 inch willen nemen. Nu zag ik ook nog de UE46F6470 bij Redcoon: http://www.redcoon.nl/B44...470-NON-ZIGGO-UPC_LED-TVs, alleen wat maakt nu precies dat grote prijs verschil? (700 euro). Ik zie dat het verschil voornamelijk in het hz van het beeld zit, maar is dit echt zichtbaar?
Wat ik zou doen als ik jou was is ook even kijken bij de MM of BCC oid om zelf de verschillen te bekijken.
Ook leek mij de kijkhoek wat beter van de F7000 serie en vond ik het design van de F7000 mooier.
Bij Foka had ik een prijsofferte gevraagd voor beide 46/55inch en deze koste hier respectievelijk 1300/1900 euro.
Verwijderd
Ik heb deze week een Samsung UE40F6400 televisie aangeschaft. Ik heb via een hdmi kabel een home cinema set van pioneer aangesloten. Alles werkt top echter zit ik wel met het probleem dat als ik de tv uitzet de pioneer ook uitgaat en andersom. Als ik de pioneer bijvoorbeeld gebruik om radio te luisteren gaat de televisie automatisch aan, als ik deze uitzet gaat de pioneer ook uit. Heeft iemand een idee hoe je dit kunt uitzetten?
Anynet uitschakelen op de TV
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
Ik heb zelf een ACRyan, hier werkt de 3D knop van de TV gewoon goed op. De ondertiteling is vaker een probleem. Laatst "de Smurfen 2" en Wolverine in 3D gekeken, en deze was op de PC ondertiteld (split screen:P),maar via de mediaplayer niet zichtbaar op de TV.
Ook streamen via de PC leverde hetzelfde resultaat op...geen ondertitels.
Na wat snuffelen op internet ben ik 3DSubtitler tegen het lijf gelopen. (gratis).
Dit proggie werkt perfect! Kan nu alles in 3D bekijken MET ondertiteling!
Het werkt zeer eenvoudig, de juiste subtitle (.srt) via internet downloaden, zijn zat sites die ondertitelen,
en deze invoeren in 3dsubtitle. Na een paar minuten is alles geconverteerd en kun je gewoon 3d met subtitle kijken.
Waar nu het probleem ligt...of relatief oude mediaspeler,of de Uploader, of de software van de TV,
3Dsub heeft mij i.i.g. verder geholpen.
Ik heb zelf een ACRyan, hier werkt de 3D knop van de TV gewoon goed op. De ondertiteling is vaker een probleem. Laatst "de Smurfen 2" en Wolverine in 3D gekeken, en deze was op de PC ondertiteld (split screen:P),maar via de mediaplayer niet zichtbaar op de TV.
Ook streamen via de PC leverde hetzelfde resultaat op...geen ondertitels.
Na wat snuffelen op internet ben ik 3DSubtitler tegen het lijf gelopen. (gratis).
Dit proggie werkt perfect! Kan nu alles in 3D bekijken MET ondertiteling!
Het werkt zeer eenvoudig, de juiste subtitle (.srt) via internet downloaden, zijn zat sites die ondertitelen,
en deze invoeren in 3dsubtitle. Na een paar minuten is alles geconverteerd en kun je gewoon 3d met subtitle kijken.
Waar nu het probleem ligt...of relatief oude mediaspeler,of de Uploader, of de software van de TV,
3Dsub heeft mij i.i.g. verder geholpen.
Ik ben van plan om een Samsung UE40F6400 aan te schaffen, echter wil ik deze ook gebruiken om af en toe op te gamen (PS3 alleen). Hoe zijn de ervaringen hiermee? Op het internet lees ik dat de TV laggy is en ik beter voor een Sony model kan gaan.
Dat vraag ik mij ook af, ik zoek een tv voor op de slaapkamer om af en toe op te game en films te kijken en ik zit te twijfelen tussen de Samsung UE40F6400 en de Sony KDL-42W655A. Ik neig meer naar de Sony, maar ik kan maar moeilijk een keuze makenSL65 schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:47:
Ik ben van plan om een Samsung UE40F6400 aan te schaffen, echter wil ik deze ook gebruiken om af en toe op te gamen (PS3 alleen). Hoe zijn de ervaringen hiermee? Op het internet lees ik dat de TV laggy is en ik beter voor een Sony model kan gaan.
Heb vorige week vrijdag mijn HW-F751 Soundbar binnengekregen van Amazon.de voor de ongelooflijke prijs van € 339,00.
Installatie ging probleemloos echter na auto calibratie was het geluid verre van goed. Veel te veel bonkige bas en te weinig presence.
Na 3 x de calibratie herhaald te hebben en de bas met -3 verminderd is het geluidbeeld nu goed te noemen.
Jammer dat er niet iets meer midden en hoog inzit.
Kan je wel manueel op bijvoorbeeld nieuws zetten maar dan blijf je switchen tussen diverse handmatige modi.
Uiteindelijk best wel tevreden, zeker afgezet tegen de betaalde prijs!!!
Installatie ging probleemloos echter na auto calibratie was het geluid verre van goed. Veel te veel bonkige bas en te weinig presence.
Na 3 x de calibratie herhaald te hebben en de bas met -3 verminderd is het geluidbeeld nu goed te noemen.
Kan je wel manueel op bijvoorbeeld nieuws zetten maar dan blijf je switchen tussen diverse handmatige modi.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Kan iemand bovenstaande bevestigen?Niek_ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:18:
Als ik goed begrepen heb werkt het als volgt.
De zenders NLD1, 2 en 3 zijn ongecodeerd (er zijn er vast nog wel meer).
De zenders RTL4, 5, SBS6 enz zijn gecodeerd (ook hiervan zijn er meer).
Stel dat je iets van RTL4 op wilt nemen dan kan je tijdens het opnemen alleen naar ongecodeerde zenders + het gecodeerde opnamekanaal (RTL4) kijken. Andere gecodeerde zenders, SBS6 bjivoorbeeld, zijn dan niet beschikbaar.
Ik ben namelijk aan het overwegen om een CI+ module aan te schaffen omdat ik de mediabox van UPC zat ben, maar als ik dan niet kan opnemen en kijken tegelijk (zoals hierboven beschreven) dan heeft het voor mij alsnog weinig zin..
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Heeft volgens mij te maken met de hoevelheid Tuners die je TV heeft, heb je er 1 dan kan je niet zappen, heb je er 2 dan moet het wel kunnen.
Maar pin me er niet op vast ik heb het nooit geprobeert of getest of in verdiept.
Maar pin me er niet op vast ik heb het nooit geprobeert of getest of in verdiept.
Heel misschien dat je met 1 tuner nog kan zappen naar een zender die in dezelfde stream zit als het op te nemen programma? Humax ondersteunt dat, maar bij mijn Samsung TV is het nooit gelukt.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Draadloos met tv verbonden via Soundshare? Aansluiten via HDMI (arc) geeft bij mij een veel beter geluid.snah001 schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:50:
Heb vorige week vrijdag mijn HW-F751 Soundbar binnengekregen van Amazon.de voor de ongelooflijke prijs van € 339,00.
Verwijderd
KloptNiek_ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:18:
Als ik goed begrepen heb werkt het als volgt.
De zenders NLD1, 2 en 3 zijn ongecodeerd (er zijn er vast nog wel meer).
De zenders RTL4, 5, SBS6 enz zijn gecodeerd (ook hiervan zijn er meer).
Stel dat je iets van RTL4 op wilt nemen dan kan je tijdens het opnemen alleen naar ongecodeerde zenders + het gecodeerde opnamekanaal (RTL4) kijken. Andere gecodeerde zenders, SBS6 bjivoorbeeld, zijn dan niet beschikbaar.
Ik hoop ook dat ik het verkeerd heb, want dan kan m'n UPC-box direct de deur uit als ik de nieuwe Samsung binnen heb. Ik lees echter overal dat je 2 tuners hebt maar dat je maar 1 gecodeerd kanaal tegelijk kan weergeven/opnemen. Mocht iemand dit kunnen bevestigen/ontkrachten dan hoor ik het graag.freestyler2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:00:
[...]
Kan iemand bovenstaande bevestigen?
Ik ben namelijk aan het overwegen om een CI+ module aan te schaffen omdat ik de mediabox van UPC zat ben, maar als ik dan niet kan opnemen en kijken tegelijk (zoals hierboven beschreven) dan heeft het voor mij alsnog weinig zin..
Als je hem op Game modus zet is er niets aan de handSL65 schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:47:
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Zover ik weer kan je met een smartcard slechts 1 kanaal decoderen. Je kan dus wel twee tuners hebben maar nooit twee kanalen tegelijk decoderen.Niek_ schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:38:
[...]
Ik hoop ook dat ik het verkeerd heb, want dan kan m'n UPC-box direct de deur uit als ik de nieuwe Samsung binnen heb. Ik lees echter overal dat je 2 tuners hebt maar dat je maar 1 gecodeerd kanaal tegelijk kan weergeven/opnemen. Mocht iemand dit kunnen bevestigen/ontkrachten dan hoor ik het graag.
Verwijderd
Klopt.
Je smartcard wordt niet 'geshared'. Ook niet over meerdere kanalen binnen dezelfde stream.
Dus als je aan het opnemen bent van een scrambled kanaal, dan kan je alleen nog maar verder TV-kijken van unscrambled kanalen.
[Ik heb trouwens de UE40F7000]
Je smartcard wordt niet 'geshared'. Ook niet over meerdere kanalen binnen dezelfde stream.
Dus als je aan het opnemen bent van een scrambled kanaal, dan kan je alleen nog maar verder TV-kijken van unscrambled kanalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 16:12 ]
Verwijderd
Wat je ook kan doen: de HDMI-kanaal als "PC" te labelen (eigen naam geven)Famous schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:40:
[...]
Als je hem op Game modus zet is er niets aan de hand
Niet zelf getest, maar van horen zeggen/lezen. Wel schijnt het dat er verschillen tussen de verschillende firmware releases zit... dus... uitproberen dan maar
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 16:15 ]
Oke helder, dankjewel.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:11:
Klopt.
Jammer, maar dan blijft de UPC mediabox voorlopig toch in huis, voor het opnemen van programma's, of wellicht ga ik toch maar eens kijken voor een HTPC waar ik mee op kan nemen...
Neemt niet weg dat ik toch een CI+ module aan ga schaffen en alsnog TV wil gaan kijken via een CI+ module (met timeshift) om zo tenminste met je originele AB te kunnen zappen, ja ik weet dat er een infrarood adapter bij zit, maar dit werkt (bij mij in ieder geval) niet zo vlekkeloos als wordt voorgeschoteld.
Iemand trouwens enige ervaring met een HDD die je op je TV aan kunt sluiten? Want er worden namelijk tegenstrijdige dingen verteld in de handleiding en door de samsung helpdesk, de één zegt dat er met aparte voeding gewerkt moet worden, terwijl de ander dit niet aanraad. Welke (werkende) portable HDD gebruiken jullie bij een F7000? Met of zonder voeding? 5200 rpm of 7200 rpm?
Verwijderd
Ik heb er een externe harddisk aanhangen zonder voeding van Seagate. Dit werkt op zich prima maar wat ik wel irritant vind is dat je elke keer de vraag krijgt om hem te formatteren als je hem aan je tv hangt. Als je hem vervolgens weer aan je pc aansluit krijg je die vraag weer. Dus zowel films erop zetten in .mkv format en ondertussen opnemen en afspelen gaat blijkbaar niet samen. Of de harde schijf gebruiken voor data op te zetten (muziek, films, oid) of voor opnemen en afspelen gebruiken.freestyler2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:47:
[...]
Oke helder, dankjewel.
Jammer, maar dan blijft de UPC mediabox voorlopig toch in huis, voor het opnemen van programma's, of wellicht ga ik toch maar eens kijken voor een HTPC waar ik mee op kan nemen...
Neemt niet weg dat ik toch een CI+ module aan ga schaffen en alsnog TV wil gaan kijken via een CI+ module (met timeshift) om zo tenminste met je originele AB te kunnen zappen, ja ik weet dat er een infrarood adapter bij zit, maar dit werkt (bij mij in ieder geval) niet zo vlekkeloos als wordt voorgeschoteld.
Iemand trouwens enige ervaring met een HDD die je op je TV aan kunt sluiten? Want er worden namelijk tegenstrijdige dingen verteld in de handleiding en door de samsung helpdesk, de één zegt dat er met aparte voeding gewerkt moet worden, terwijl de ander dit niet aanraad. Welke (werkende) portable HDD gebruiken jullie bij een F7000? Met of zonder voeding? 5200 rpm of 7200 rpm?
Is er toevallig ook een mogelijkheid om diezelfde HDD die aan je TV hangt, te benaderen via het netwerk zodat je er bijvoorbeeld "legaal" gedownloade films op kunt zetten zonder dat je hem steeds los moet koppelen om aan je PC te hangen?
Verwijderd
dat heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd. Normaal doe ik dat via mijn NAS namelijk. Maar het gebeurt weleens dat hij tijdens het streamen wegvalt. als hij vervolgens weer opstart kan ik niet spoelen (kan namelijk niet als je stream). Om te voorkomen dat ik de familie dan pissig heb zet ik het maar snel op een externe hard schijf. met usb 3.0 is 8 gb mkv zo over getankt. doe je dat over het network (als het al kan) is het altijd een stuk trager.
Ik wil binnenkort toch een utp-kabel tussen mijn router en tv hebben liggen. Ik hoor dat ik dan een stabielere verbinding heb waardoor die acties niet meer nodig zijn.
Ik wil binnenkort toch een utp-kabel tussen mijn router en tv hebben liggen. Ik hoor dat ik dan een stabielere verbinding heb waardoor die acties niet meer nodig zijn.
Is het mogelijk om een NAS op de TV aan te sluiten dan? Zo ja, dan is het probleem natuurlijk op gelost..
Ja, via DLNA kan je dan gewoon audio/video afspelen.
Het is meer dat ik de TV niet heb dus uitproberen wordt lastigVerwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:14:
[...]
Wat je ook kan doen: de HDMI-kanaal als "PC" te labelen (eigen naam geven)
Niet zelf getest, maar van horen zeggen/lezen. Wel schijnt het dat er verschillen tussen de verschillende firmware releases zit... dus... uitproberen dan maar
Via soundshare. Na de instellingen aan mijn eigen voorkeur te hebben aangepast is het geluid prima.Jer-r schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:43:
[...]
Draadloos met tv verbonden via Soundshare? Aansluiten via HDMI (arc) geeft bij mij een veel beter geluid.
Wellicht van het weekend toch even via HDMI proberen.
Mocht iemand de f751 ook daar willen bestellen: de prijs kan per dagdeel verschillen. Op dit moment is die € 343,- inclusief verzendkosten.
[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 25-11-2013 20:56 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Het verschilt ook heel erg per persoon. Ik als niet-gamer vind dat die gamers zich aanstellenSL65 schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:33:
[...]
Het is meer dat ik de TV niet heb dus uitproberen wordt lastig. Maar de reviews zijn nogal verdeeld over de game ervaring vandaar. Begrijp dat het hier dus niet als storend wordt ervaren.
Kan je als je het via HDMI aansluit ook nog dezelfde afstandsbediening gebruiken (die van de tv) om het geluid van de soundbar te bedienen?Jer-r schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:43:
[...]
Draadloos met tv verbonden via Soundshare? Aansluiten via HDMI (arc) geeft bij mij een veel beter geluid.
Momenteel sluit ik hem via optical aan, maar dan lukt het niet meer via de TV remote.
Als ze beide HDMI-CEC / HDMI Control ondersteunen, dan (vaak) wel!
Bij mij is het zo te zien overgemaakt.bassd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:30:
[...]
Zojuist even via livechat contact gehad met Samsung, ik heb mijn 46f7000 29 september ingediend, en die was schijnbaar 6 oktober goedgekeurd. Betaling kon uiterlijk tot 1 december duren volgens hem.
Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
Via hdmi en dan anynet+ inschakelen op beide apparaten. Op deze manier werkt het super bij mij.Thoraxx schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:52:
[...]
Kan je als je het via HDMI aansluit ook nog dezelfde afstandsbediening gebruiken (die van de tv) om het geluid van de soundbar te bedienen?
Momenteel sluit ik hem via optical aan, maar dan lukt het niet meer via de TV remote.
Ligt het aan mij of is de UE46F6640 alleen een model voor Saturn/MM ??? Bij de lokale boer hier kennen ze 'm niet, het is zeker een fijn toestel voor zover ik zag bij de Saturn...
Mensen ervaring? Lees hierboven iemand die 'm had gekocht?
Professioneel Heftruck Syndroom
En hoe ervaar je de performance/kwaliteit van HD films streamen van je LAN naar jte TV?Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:19:
klopt, via DLNA stream ik bv .mkv bestanden van mijn (synology) NAS naar mijn TV.
Als de huidige TVs dit goed kunnen heb je eigenlijk een losse mediaspeler zoals een Dune niet meer nodig lijkt mij.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Volgens mij gewoon een standaard Sansung model, maar misschien een wat minder verkopende waardoor de grote jongens heb wel op voorraad hebben en de shop om de hoek niet.NeFoRcE schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:14:
Ligt het aan mij of is de UE46F6640 alleen een model voor Saturn/MM ??? Bij de lokale boer hier kennen ze 'm niet, het is zeker een fijn toestel voor zover ik zag bij de Saturn...
Hij staat ook gewoon op de samsung site.
http://www.samsung.com/nl...ed-tv/UE46F6640SSXXN-spec
@mrj
Wat ik zelf merk met DLNA is dat .iso vob/dvd bestanden niet ondersteund worden.
Ook full blu-ray werkt niet goed.
.MKV bestanden met losse .SRT werkt wel goed.
Ik gebruik de plex APP op de tv en op de synology heb ik de plex server staan.
Op deze manier heb je op de tv ook netjes coverart.
Maar helemaal zonder htpc of een mediaspeler (dune) zou ik zelf niet willen.
Kwa beeld heb ik zelf geen verschil kunnen ontdekken tussen een HTPC, Dune Base 3D, en de app in de TV.
Ook geeft mijn TV 55f7000 over optisch uit geen DTS door, dus als je echt 5.1 wilt zal streamen via de tv geen optie zijn.
Wat ik zelf merk met DLNA is dat .iso vob/dvd bestanden niet ondersteund worden.
Ook full blu-ray werkt niet goed.
.MKV bestanden met losse .SRT werkt wel goed.
Ik gebruik de plex APP op de tv en op de synology heb ik de plex server staan.
Op deze manier heb je op de tv ook netjes coverart.
Maar helemaal zonder htpc of een mediaspeler (dune) zou ik zelf niet willen.
Kwa beeld heb ik zelf geen verschil kunnen ontdekken tussen een HTPC, Dune Base 3D, en de app in de TV.
Ook geeft mijn TV 55f7000 over optisch uit geen DTS door, dus als je echt 5.1 wilt zal streamen via de tv geen optie zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Equazor_ op 27-11-2013 15:57 ]
Ik ben benieuwd wat je hebt gekozen, zelf twijfel ik ook erg tussen deze twee modellen.k-city schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:04:
[...]
Dat vraag ik mij ook af, ik zoek een tv voor op de slaapkamer om af en toe op te game en films te kijken en ik zit te twijfelen tussen de Samsung UE40F6400 en de Sony KDL-42W655A. Ik neig meer naar de Sony, maar ik kan maar moeilijk een keuze maken
Ik heb een behoorlijke hekel aan motion blur, op dit moment heb ik een wat oudere samsung en deze heeft echt heel veel last van motion blur.
Heeft iemand advies welke van de twee beter is om te gamen/films kijken? De UE40F6500 is ook nog een optie.
3D vind ik niet zo interessant, smart functies vind ik wel handig. Ik neig toch iets meer naar de Sony.
Beide heb ik ze zien staan in de winkel, de Sony naar mijn mening iets mooier beeld.
Maar misschien zie ik iets over 't hoofd. (totaal andere modellen ofzo)
Als je een hekel hebt aan motion blur en je wilt een goede motion resolution bij gamen en films, kun je beter van LCD afblijven en naar plasma kijken.kroopah schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:19:
[...]
Ik ben benieuwd wat je hebt gekozen, zelf twijfel ik ook erg tussen deze twee modellen.
Ik heb een behoorlijke hekel aan motion blur, op dit moment heb ik een wat oudere samsung en deze heeft echt heel veel last van motion blur.
Heeft iemand advies welke van de twee beter is om te gamen/films kijken? De UE40F6500 is ook nog een optie.
3D vind ik niet zo interessant, smart functies vind ik wel handig. Ik neig toch iets meer naar de Sony.
Beide heb ik ze zien staan in de winkel, de Sony naar mijn mening iets mooier beeld.
Maar misschien zie ik iets over 't hoofd. (totaal andere modellen ofzo)
Wat doe ik verkeerd?
Ik wil de nieuwe update via USB installeren op de F7000. Het gedownloade bestand heb ik uitgepakt en kreeg inderdaad de map "xxxxx" zoals stond beschreven. Echter als ik de USB in de TV doe kan ik hem niet updaten? Bij mijn oude C5xxx ging het probleemloos.
Via de TV zelf vind die niets en we zijn toch al weer wat verder wat firmware betreft..
Ik wil de nieuwe update via USB installeren op de F7000. Het gedownloade bestand heb ik uitgepakt en kreeg inderdaad de map "xxxxx" zoals stond beschreven. Echter als ik de USB in de TV doe kan ik hem niet updaten? Bij mijn oude C5xxx ging het probleemloos.
Via de TV zelf vind die niets en we zijn toch al weer wat verder wat firmware betreft..
Zet de tv aan en sluit de USB stick aan en controleer of de tv deze herkend heeft.Famous schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:32:
Wat doe ik verkeerd?
Ga via menu knop naar ondersteuning > software update.
Daar vraagt de tv of hij op de aangesloten USB stick naar update moet zoeken.
De rest wijst vanzelf.
Hoe hebben jullie de F7000 gecalibreert?
Ik heb deze instellingen gebruikt: http://3d-tvbuyingguide.c...-un55d7000-p2.html#picset
Maar ik vind het beeld echt niet mooi, net of het continu mistig is. Heeft iemand nog andere settings die ik kan proberen? Ik weet dat het even wennen is als je de "Dynamische" instelling gewent bent, maar deze mist ziet er niet uit.
Ik heb deze instellingen gebruikt: http://3d-tvbuyingguide.c...-un55d7000-p2.html#picset
Maar ik vind het beeld echt niet mooi, net of het continu mistig is. Heeft iemand nog andere settings die ik kan proberen? Ik weet dat het even wennen is als je de "Dynamische" instelling gewent bent, maar deze mist ziet er niet uit.
Verwijderd
[/quote]Ik heb deze instellingen gebruikt: http://3d-tvbuyingguide.c...-un55d7000-p2.html#picset
[quote]
Dit zijn instellingen voor een D serie, oftewel TV uit 2011....
Misschien kun je beter de instellingen van een 2013 model proberen,
staan er genoeg op die site.
[quote]
Dit zijn instellingen voor een D serie, oftewel TV uit 2011....
Misschien kun je beter de instellingen van een 2013 model proberen,
staan er genoeg op die site.
Verwijderd
Het streamen gaat eigenlijk heel goed. Zelfs .mkv bestanden van een gyg of 8 a 10 gaan prima en haarscherp beeld. Waar ik enkel wel eens tegenaan loop is de beperkte doorvoersnelheid van mijn wifi netwerk. Ik behaal maximal 5 mb/s en als ik ook nog andere taken op mijn NAS uitvoer happert hij weleens. Als dat te lang duurt stopt hij met tonen van de film en moet je weer opnieuw beginnen. Aangezien je niet kan spoelen is dat vervelend. Ik ga binnenkort alles wat anders aansluiten en wil dan ook een bedrade verbinding tussen mijn router-TV en router-Blueray/soundbar. Mogelijk dat dit stabieler is. Ik ben er namelijk nog niet uit of de oorzaak aan de doorvoersnelheid van wifi ligt of de verwerkingssnelheid van mijn NAS. Tevens wil ik het ook eens proberen via PLEX. Ik heb alleen nog niet de tijd gevonden om alles uit te vogelen en te proberen.MrJ schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:42:
[...]
En hoe ervaar je de performance/kwaliteit van HD films streamen van je LAN naar jte TV?
Als de huidige TVs dit goed kunnen heb je eigenlijk een losse mediaspeler zoals een Dune niet meer nodig lijkt mij.
De verkoper in de winkel zei dat ik ook niet kon spoelen met de ingebouwde mediaplayer. Dit werkt niet met de afstandbediening met de normale knop spoelknop. Maar met tools en dan zoeken op tijdsweergave lukt dit prima. Dit lukt mij in ieder geval bij .mt2s en .mkv. en ook in 3D.
Verwijderd
ik zal het weleens bekijken maar ik meen me te herinneren dat die knoppen onder instellingen ook licht grijs zijn, en dus niet te gebruiken cq uitgeschakeld zijn.Pos2007 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:17:
De verkoper in de winkel zei dat ik ook niet kon spoelen met de ingebouwde mediaplayer. Dit werkt niet met de afstandbediening met de normale knop spoelknop. Maar met tools en dan zoeken op tijdsweergave lukt dit prima. Dit lukt mij in ieder geval bij .mt2s en .mkv. en ook in 3D.
Zo ging het dus ook op mijn oude TV, helaas op de F7000 niet.snah001 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:29:
[...]
Zet de tv aan en sluit de USB stick aan en controleer of de tv deze herkend heeft.
Ga via menu knop naar ondersteuning > software update.
Daar vraagt de tv of hij op de aangesloten USB stick naar update moet zoeken.
De rest wijst vanzelf.
De TV herkent de USB stick gewoon, maar als ik naar software update ga kan die alleen online zoeken en hij vraagt verder niets?
Bij mij werkte het wel op een F7000. Ik had eerst het gedownloade .exe bestand niet uitgepakt dus dat werkte niet (TV ging dan ook alleen online zoeken).
Na het uitpakken van het bestand op de usb-stick werkte het wel. Volgens mij had ik na het uitpakken een mapje en een klein tekstbestandje.
Samsung had mijn gegevens voor cashback niet in het systeem. Ik moest alles maar opsturen naar de Care-service. Gelukkig aangetekend verstuurd dus heb wel een verzendbewijs.
edit: na nader onderzoek waren de gegevens toch goed ontvangen door Samsung. Gaat gelukkig goedkomen!
Na het uitpakken van het bestand op de usb-stick werkte het wel. Volgens mij had ik na het uitpakken een mapje en een klein tekstbestandje.
Samsung had mijn gegevens voor cashback niet in het systeem. Ik moest alles maar opsturen naar de Care-service. Gelukkig aangetekend verstuurd dus heb wel een verzendbewijs.
edit: na nader onderzoek waren de gegevens toch goed ontvangen door Samsung. Gaat gelukkig goedkomen!
[ Voor 10% gewijzigd door Pos2007 op 03-12-2013 12:49 ]
Dit heb ik dus ook op mijn USB stick, raar dat het niet werkt dan.Pos2007 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:17:
Bij mij werkte het wel op een F7000. Ik had eerst het gedownloade .exe bestand niet uitgepakt dus dat werkte niet (TV ging dan ook alleen online zoeken).
Ik zal alles nog eens opnieuw proberen.
edit: alles opnieuw gedaan nogmaals en nu werkt het wel. Had nog muziek staan op de USB stick en deze keer eraf gegooid, misschien was dat het.
[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 28-11-2013 15:28 ]
Mooi dat je zelf ook nog even gezocht hebt waarom het niet werkte.Famous schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:18:
[...]
Dit heb ik dus ook op mijn USB stick, raar dat het niet werkt dan.
Ik zal alles nog eens opnieuw proberen.
edit: alles opnieuw gedaan nogmaals en nu werkt het wel. Had nog muziek staan op de USB stick en deze keer eraf gegooid, misschien was dat het.
Soms ligt het aan een klein futiel iets.
Dat zal het geweest zijn, vaak zie je bij FW update's zo'n opmerking erbij staan gebruik een lege geformateerde USB stick.
Ik moest de stick zelfs formatteren van mijn laptop omdat ik dezelfde stick ook voor de opnames en timeshift gebruik.
Ik heb een UE46F8000 (inclusief CI+ van UPC) en een Pioneer VSX921 versterker. Iemand advies welke instellingen ik moet activeren om het geluid over de versterker te laten lopen als ik televisie kijk (Ned1 /2 / 3 RTL / etc...).
Voorheen had ik een UPC mediabox en schakelde ik met de versterker van XBMC mediaplayer naar de UPC mediabox en was geluid via de Pioneer laten lopen geen probleem. Ik begrijp dat de Pioneer VSX921 beschikt over Audio Return Channel. Waarschijnlijk moet het geluidsignaal teruggestuurd worden van mijn Samsung TV naar mijn Pioneer en deze moet het geluid omzetten. Ik heb 'alle' HDMI instellingen in mijn Pioneer en Samsung TV al doorlopen. Ik kan zelfs het geluid van de versterker met Anynet van de Samsung TV bedienen maar het blijft stil in CI+ modus...(uiteraard heb ik wel geluid via de Pioneer als ik mijn mediaplayer gebruik)
Voorheen had ik een UPC mediabox en schakelde ik met de versterker van XBMC mediaplayer naar de UPC mediabox en was geluid via de Pioneer laten lopen geen probleem. Ik begrijp dat de Pioneer VSX921 beschikt over Audio Return Channel. Waarschijnlijk moet het geluidsignaal teruggestuurd worden van mijn Samsung TV naar mijn Pioneer en deze moet het geluid omzetten. Ik heb 'alle' HDMI instellingen in mijn Pioneer en Samsung TV al doorlopen. Ik kan zelfs het geluid van de versterker met Anynet van de Samsung TV bedienen maar het blijft stil in CI+ modus...(uiteraard heb ik wel geluid via de Pioneer als ik mijn mediaplayer gebruik)
[ Voor 18% gewijzigd door PLCA op 29-11-2013 14:56 ]
Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig waar jij deze offerte hebt kunnen laten maken voor de UE50F6740 voor 1199.Drifter7 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:47:
Ik ga vanmiddag naar de Saturn in Bocholt Duitsland kijken naar de samsung-tv's.
De prijzen zijn goed maar ik zit toch met wat "onderbuikgevoelens" over de werking in Nederland. Heb Saturn gebeld en ze verkopen veel tv's aan ons,zei de man aan de telefoon. Andere eventuele manco's waren ze vaag over of ik begreep het niet goed.
Het betreffende Duitse model Samsung UE55F6500 a € 1079,-
Ook heb ik hier een van een Nederlandse retailer een aanbieding liggen voor de Samsung UE50F6740 a € 1199,- Wel een kleiner scherm maar beter panel,meer hertz,mooiere voet blablabla.....
Wat zeggen jullie? De Duitser nemen en tweaken.....of de Nederlandse
Het liefst heb ik het grote scherm maar als het te onzeker is of alles werkt (ziggo hoeft niet) neem ik liever de nederlandse 50" ???!!!
Help!
Ben zeer geintresseerd
Dat scheelt weer wachten op de BTW actie!Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:42:
46UE F8000 voor € 1429,-
http://hificorner.nl/blackfriday
Veel mensen hier deze aangeschaft?
Voor 70 euro meer was er ook de f8500, maar die was al op toen ik dit zag....
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik ben hier net lid geworden. Lees al een tijdje mee. Ik heb nu geld klaar liggen voor een ue55f8000. Maar wat ik mij afvraag;
zijn de TV prijzen over het algemeen in januari goedkoper? Of juist toch december? Huidige prijs op internet is nu 1999 of net boven de 2K. Een vriend tipte mij dat er ook sites zijn waarbij ik prijshistorie kan vinden, maar dat kan ik niet vinden.
Dank,
Paul
Ik ben hier net lid geworden. Lees al een tijdje mee. Ik heb nu geld klaar liggen voor een ue55f8000. Maar wat ik mij afvraag;
zijn de TV prijzen over het algemeen in januari goedkoper? Of juist toch december? Huidige prijs op internet is nu 1999 of net boven de 2K. Een vriend tipte mij dat er ook sites zijn waarbij ik prijshistorie kan vinden, maar dat kan ik niet vinden.
Dank,
Paul
Decemberaanbiedingen kunnen natuurlijk goed zijn, maar over het algemeen zullen de tv-prijzen in de tijd natuurlijk alleen maar dalen. Alleen niet zo snel, dus je kunt wel blijven wachten 
Prijshistorie vind je bijvoorbeeld hier: http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/
Of: www.preistrend.de
Overigens is een aanhef en afsluiting bij een post op dit forum niet nodig.
Prijshistorie vind je bijvoorbeeld hier: http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/
Of: www.preistrend.de
Overigens is een aanhef en afsluiting bij een post op dit forum niet nodig.
Voor de kerst heb je altijd wel kerstaanbiedingen. Maar dan moet je net geluk hebben dat de TV die je wilt er ook bij zit. Dus ik denk niet dat het veel scheelt met de prijs die je er nu voor moet betalen.Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:24:
Hallo mensen,
Dank,
Paul
Je kunt ook wachten tot het WK in juni. Dan zullen ze ZEKER minder geld kosten
Ik ben van plan de ue40f6500 aan te schaffen. Maar wat blijkt nu?
Bij redcoon is dat model duurder dan de ue40f6510?
Iemand een verklaring? Anders mail ik ze even.
http://www.redcoon.be/search/?keywords=40f65+be&5000=
Behalve kleur zit er volgens Tweakers nog een aantal verschillen in, zoals betere speakers (lees: meer RMS) en lager verbruik.hanzer schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:57:
Dan zijn hun model nummers toch niet helemaal correct?
Je verwacht dat de 6510 beter is dan de 6500?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Volgens het vraag en aanbod principe zullen winkels in de Kersttijd weinig van de prijs "af doen".Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:24:
Hallo mensen,
Dank,
Paul
Januari is daar een goede tijd voor en ook door het jaar loont het zich om bij iedere winkel te vragen of aan de prijs op het kaartje nog iets is te doen.
Bij mij scheelde die vraag en het melden van de korting van de ene aan de andere dicht bij elkaar liggende elektro-zaak (en andersom) meer dan vierhonderd euro..
Je bedoelt die van Samsung?hanzer schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:06:
Dan zijn hun model nummers toch niet helemaal correct?
Alvast bedankt!
Er zijn zoveel verschillende model nummer dat als je de klantenservice belt zij het verschil niet eens kunnen uitleggen
Ik zou ze even op de site van Samsung vergelijken. De specs op Tweakers kloppen nogal eens niet. Lijkt me dat alleen de kleur verschilt.hanzer schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:57:
Buiten de kleur is het enkel 'clone view' mogelijk bij de 6500.
De 6510 zou dus wel degelijk beter moeten zijn.
Om die reden snap ik dan ook niet dat die duurder is dan de 6500.
http://www.samsung.com/be...SSXXN&prdb=UE40F6500SSXXN
De 6510 zou dus wel degelijk beter moeten zijn.
Om die reden snap ik dan ook niet dat die duurder is dan de 6500.
http://www.samsung.com/be...SSXXN&prdb=UE40F6500SSXXN
Andreipad: Dat de 6510 meer heeft en beter is, is inmiddels duidelijk. De vraag is alleen waarom hij goedkoper is dan een toestel dat minder kan?
Inkoop. Vraag en aanbod. Afgelopen vrijdag een espressomachine gekocht. Deze bestaat in twee uitvoeringen: zilver en zwart. Bij Delonghi zelf is zilver duurder. Bij webshop A is zwart duurder. Bij webshop B is zilver weer duurder.
De 6510 is op voorraad dus mogelijk groot ingekocht door Redcoon de 6500 is niet op voorraad en wordt zo te zien bij bestelling bij Samsung besteld door Redcoon.hanzer schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:30:
Andreipad: Dat de 6510 meer heeft en beter is, is inmiddels duidelijk. De vraag is alleen waarom hij goedkoper is dan een toestel dat minder kan?
Heeft iemand hier inzicht in wanneer de 2013 serie in de aanbieding gaat?
Mijn ervaring is dat de tv's half/eind januari het goedkoopst zijn. Na de feestdagen en vlak voor de launch van 2014 modellen. Ik ga iig dan mijn nieuwe tv kopen.Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:24:
Hallo mensen,
Dank,
Paul
De 6510 is hetzelfde als de 6500, maar dan in het wit.
Papieren verschillen zoals "de 6510 ondersteunt wel ISP bound service" is gewoon een foutje in de spec sheets.
Het verschil in prijs is gaat gelijk op met de populariteit: wie zit er nou te wachten op een wit tv-toestel? Ik niet......
Papieren verschillen zoals "de 6510 ondersteunt wel ISP bound service" is gewoon een foutje in de spec sheets.
Het verschil in prijs is gaat gelijk op met de populariteit: wie zit er nou te wachten op een wit tv-toestel? Ik niet......
Ik heb mij suf gezocht in het menu. Kleine hint misschien (vd F8000) ?behgez schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:39:
[...]
Bij de F8000 zit dat gewoon in het menu als je het over het lampje uitzetten hebt tenminste. Even zoeken of anders firmware upgraden wellicht.
hint!Frank B268 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:46:
[...]
Ik heb mij suf gezocht in het menu. Kleine hint misschien (vd F8000) ?

Sinds 2 dagen de Ue50f6500 in bezit. Wel even wat uurtjes zoet geweest om de CI+ module aan het werk te krijgen. Steeds de melding dat de CI+ module niet wordt ondersteund door de TV.
Na bijna alles te hebben geprobeerd (andere kaart erin, andere CI module, andere CAM, software TV update) blijkt dat je de CI+ module zelf ook nog van een update kan voorzien in een menu......
Update duurde 20 minuten en uiteindelijk beeld.
Dus voor diegene die geen zenders kunnen ontvangen is dit wellicht een tip!
Overigens kleine backlight bleed in het midden van het scherm. Verdwijnt geheel na het terugschroeven van de backlight verlichting. Vanavond maar eens met de kleuren spelen
Na bijna alles te hebben geprobeerd (andere kaart erin, andere CI module, andere CAM, software TV update) blijkt dat je de CI+ module zelf ook nog van een update kan voorzien in een menu......
Update duurde 20 minuten en uiteindelijk beeld.
Dus voor diegene die geen zenders kunnen ontvangen is dit wellicht een tip!
Overigens kleine backlight bleed in het midden van het scherm. Verdwijnt geheel na het terugschroeven van de backlight verlichting. Vanavond maar eens met de kleuren spelen
Vandaag de UE65F8000 besteld, eens kijken of dit wel een verbetering is ten opzichte van deUE55D8000!
Verwijderd
Wat een lage prijs is dit voor de HW-F750, zou dit een NL model zijn of maakt dat niet uit?
http://www.redcoon.nl/B44..._All-in-one-soundsystemen
Ben er nog niet uit welke soundbar het beste op mijn 55F8000 past.
http://www.redcoon.nl/B44..._All-in-one-soundsystemen
Ben er nog niet uit welke soundbar het beste op mijn 55F8000 past.
Wat mistte je aan je D800 dan? Of vanwaar de aanschaf van een nieuwe uit de F serie?RRC schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:41:
Vandaag de UE65F8000 besteld, eens kijken of dit wel een verbetering is ten opzichte van deUE55D8000!
Ik ben op zoek naar een remotecontrole app (etc) voor de tv. Ik ben in het bezit van een HTC One en een Samsung UE40F6400. Nu is er een hele mooie app voor Samsung apparatuur maar voor de HTC dus niet van Samsung zelf. Welke app kan ik het beste gebruiken?
Die andere was van mijn ex hahaha dus moest toch een nieuwe hebben, hopelijk heeft deze minder last van cloudingBinnetie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:56:
[...]
Wat mistte je aan je D800 dan? Of vanwaar de aanschaf van een nieuwe uit de F serie?
Hallo allemaal,
Hier thuis zijn we op zoek naar een geschikte platte vervanger voor onze 13 jaar oude beeldbuis (die nog steeds als hoofdtv dient
). Zelf dacht ik aan de UE46F7000 waar op dit moment door samsung een galaxy tab 3 8" bij wordt gedaan. De tab hebben we niet nodig maar dat komt dan toch uit op zo 200€ korting. Kan ik dan beter nu kopen (met evt als ie een kerstaanbieding ergens is) of wachten? Ik weet namelijk niet hoeveel goedkoper ze gemiddeld nog gaan worden totdat samsung de nieuwe serie gaat introduceren in april...
Hier thuis zijn we op zoek naar een geschikte platte vervanger voor onze 13 jaar oude beeldbuis (die nog steeds als hoofdtv dient
Verkoop je de tab 8 16gb WiFi toch gewoon via mp of v&a heb je toch je voordeel behaald.[message=41372493,noline]tobitronics schreef op vrijdag 06 2013 @ 23:09[/ge]:
Hallo allemaal,
Hier thuis zijn we op zoek naar een geschikte platte vervanger voor onze 13 jaar oude beeldbuis (die nog steeds als hoofdtv dient). Zelf dacht ik aan de UE46F7000 waar op dit moment door samsung een galaxy tab 3 8" bij wordt gedaan. De tab hebben we niet nodig maar dat komt dan toch uit op zo 200€ korting. Kan ik dan beter nu kopen (met evt als ie een kerstaanbieding ergens is) of wachten? Ik weet namelijk niet hoeveel goedkoper ze gemiddeld nog gaan worden totdat samsung de nieuwe serie gaat introduceren in april...
Of je wacht nog heel lang tot het echt een uitloop model is, en koop je de tv voor een prikkie.
Maar of je dit allemaal wilt is natuurlijk maar de vraag.
Zo vind ik zelf een prijs van 1300,-€ netjes inclusief tab 8, en kan ik hem kopen voor die prijs doe ik het.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
ik wil graag een nieuwe tv kopen, gister bij mm geweest. Mijn oog viel op een ambilight maar de verkoper zei dat ik beter voor een samsung kon gaan. Toen ben ik gaan kijken naar de ue46/50 en dan de F7000 of F8000 serie. Wat is het verschil tussen deze 2 modellen? ik zie dat de standaard van de schermen anders zijn. maar heeft dat te maken met een ander modeljaar? of is dat gewoon verschillende ten op zichten van elkaar?
Gaat om een tv in de woonkamer met een kijkafstand van 3,5 meter.
Gaat om een tv in de woonkamer met een kijkafstand van 3,5 meter.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
De F serie is van 2013, ik denkd at je het beste even de twee modellen op de site van Samsung naast elkaar kunt zetten dan kun je de spec's goed vergelijken, in 2012 waren de verschillen tussen de 7000 en de 8000 heel klein, grootste verschil was de voet :-)
En de prijs...Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:51:
De F serie is van 2013, ik denkd at je het beste even de twee modellen op de site van Samsung naast elkaar kunt zetten dan kun je de spec's goed vergelijken, in 2013 waren de verschillen tussen de 7000 en de 8000 heel klein, grootste verschil was de voet :-)
Ik heb net als jij lang getwijfeld over welk model ik zou nemen. 50" was de vereiste afmeting. De 8000 serie vond ik persoonlijk te duur. Ben voor de f6500 gegaan omdat deze in tegenstelling tot de 6740 alleen minder Hz heeft maar na het lezen van reviews merkt de gemiddelde gebruiker daar niets van.
Nu inmiddels 5 dagen staan en ben zeer tevreden (maar ik kwam dan ook van een 42" hd ready tv)
[ Voor 0% gewijzigd door Biatch op 10-12-2013 17:55 . Reden: Omg groep 8 typo ]
Ik koop volgende week een samsung tv (waarschijnlijk de 40f6400) en zou daar graag een soundbar bijhebben.
Echter blijkt dat deze tv's niet voorzien zijn om een soundbar aan de tv te monteren? Dat lijkt mij het mooist, maar is niet mogelijk?
Dan moet ze dus liggen voor de tv, of alles aan de muur bevestigen.
Echter blijkt dat deze tv's niet voorzien zijn om een soundbar aan de tv te monteren? Dat lijkt mij het mooist, maar is niet mogelijk?
Verwijderd
heeft iemand toevallig iemand een Onkyo receiver in dit topic?...zelf heb ik een onkyo txnr 626.
Ik heb wat moeite met de ARC HDMI op de f8000, geluid van de tv zelf krijg ik niet terug over de boxen(receiver) waarschijnlijk nog een configuratie die ik over het hoofd heb gezien.
In de tv zit de kabel in HDMI 3 (ARC)
in de onkyo receiver komt die kabel in HDMI OUT (MAIN ARC)
in de F8000 menu naar geluid.....externe boxen geselecteerd maar komt geen geluid uit.
Apple tv (ingestoken in de receiver doet het wel met geluid en geeft ook beeld op de tv)
Ik heb wat moeite met de ARC HDMI op de f8000, geluid van de tv zelf krijg ik niet terug over de boxen(receiver) waarschijnlijk nog een configuratie die ik over het hoofd heb gezien.
in de F8000 menu naar geluid.....externe boxen geselecteerd maar komt geen geluid uit.
Apple tv (ingestoken in de receiver doet het wel met geluid en geeft ook beeld op de tv)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 13:35 ]
Dit is inderdaad niet mogelijk. Volgens mij is het ook de bedoeling dat hij x aantal centimeters onder of boven je TV komt kan ik mijn heugen van me eigen sound bar.hanzer schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:06:
Ik koop volgende week een samsung tv (waarschijnlijk de 40f6400) en zou daar graag een soundbar bijhebben.
Ik heb de TV op HDMI in 3 zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:25:
Hoe zit het met de buitenlandse apps? Ik ben bijv. geïnteresseerd in enkele Poolse apps. Als ik daarop zoek, kan ik ze niet vinden. Heb al het e.e.a. gezocht, maar kom er niet uit. Is het ueberhaupt mogelijk om Poolse apps te kijken? Als ik daarvoor de Nederlandse apps moet inwisselen, dan heb ik daar geen problemen mee. Het gaat om een UE46F6500.
[ Voor 4% gewijzigd door flo_ op 07-12-2013 21:40 ]
Heb weleens gelezen dat taal en land dan op Pools moeten staan, en dan heb je nog de beperking van sommige app's op het IP adres wat als Nederlands gezien wordt en veel dingen dus niet werken.
Gelukt, via de basissetup en volgens deze tutorial: http://support.unblock-us...g-f-series-smart-tv-2013-
Zit inderdaad bij sommige applicaties met een NL-IP-probleem, maarja. Dat los ik wel weer op
Zit inderdaad bij sommige applicaties met een NL-IP-probleem, maarja. Dat los ik wel weer op
Bij de F8000 heb ik twee SSG-5100GB brillen gekregen. Ik zie dat een paar bijkopen mogelijk is. Zijn er naast de officiele versies die blijkbaar makkelijk te krijgen zijn vanaf 20 euro (http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1271491#prijzen) ook nog goed werkende clonen te vinden ?