Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:46
Heeft iemand ooit gekeken of je de kleuren knoppen (rood, groen, geel en blauw) kan programmeren?

Ik heb een aantal favoriete apps (Uitzending gemist / RTL XL) die ik gelijk vanuit die knoppen wil opstarten. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op de UE46F8000SL (gekoppeld aan de Horizonbox van UPC) een digitaal klokje en PIP te laten verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Heb eigenlijk hetzelfde als Biatch aangeeft. Waar kan je een beetje goede review sites vinden (NL/ENG)? Ik twijfel tussen de 50F6500 en de 50F6740 serie. Groot verschil is het aantal hz.

Bij mijn Mediamarkt kon ik helaas niet beide versies bekijken en wil
daarom eerst reviews lezen van beide en daarna naar een MM zoeken die ze wel beide heeft staan.

Edit: of is het nu de F6400 :? dat is de zwarte geloof ik

[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 09-12-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen tussen:

http://tweakers.net/price.../330500;331175/categorie/

Is de geoptimaliseerde 200 hz meer de € 80,- meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Is het ook niet zo dat het verschil tussen beide is dat de F6400 zwart is en de F6500 zilver? Is er geen F6500 in het zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Iemand al de nieuwe netflix app op de Samsung TV? En hoe werken dat soort updates van de apps trouwens?

De update ziet er goed uit en was eerlijk gezegd ook wel hard nodig.

http://blog.netflix.com/2...-gets-major-makeover.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De updates komen beschikbaar zodra Samsung ze op hun server heeft staan als je dan de betreffende app start dan komt die met het bericht dat er een update is en dat je deze kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 15:05
Ik heb UE40F6470, Duitse versie, gekocht. In het service menu de land code verander in Benelux.
Ik heb een schotel op het dak staan met 4 koppen. Ik moest wel een full scan doen om alles te kunnen ontvangen.
Een Raspberry met XMBC achter op, werkt allemaal prima. Netflix ook

Nu kan ik ook skypen met deze tv, alleen vind ik de "Samsung Skype camera" een beetje prijzig.
Zijn er ook goedkoper alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Nope, helaas: check

[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 09-12-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Maeslant schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:24:
Heeft iemand ooit gekeken of je de kleuren knoppen (rood, groen, geel en blauw) kan programmeren?

Ik heb een aantal favoriete apps (Uitzending gemist / RTL XL) die ik gelijk vanuit die knoppen wil opstarten. Is dit mogelijk?
Dit lijkt mij ook wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik heb vorige week de 55F8000 gekocht, wat een monster 8) . Consumentenadviesprijs is E 2.699,-, echter circuleren op Internet ook prijzen rond de 2.000/2.100.- Na wat speurwerk wel ontdekt dat dit Europese modellen zijn en niet per se een Nederlands model (waardoor je ook niet mee mag doen aan de Samsung actie voor de gratis Galaxy Tab). Ik had echter op FOKA.nl (die de Nederlandse versie ook voor 2.699,- aanboden) op de button 'stuur mij een betere prijs' o.i.d. geklikt en kreeg de volgende dag een aanbieding van E 2.099,- in de mail, met nog eens 20,- kassakorting als ik de TV bij hun vestiging in Rotterdam kwam halen. Was inderdaad het Nederlandse model en omdat FOKA op de 'officiele lijst' van Samsung staat kan ik ook nog eens een mooie Galaxy Tab 3 10.1 ontvangen binnenkort :-).

Ik kom overigens van een 7 jaar oude Samsung 32" HD Ready televisie, dus heb nu bij thuiskomst het idee alsof ik een bioscoop binnenwandel :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFlexie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 09:41
Hey Tweakers, nieuw hier (op het gebied van posten dan).

Vorige week heb ik een UE55f7000 aangeschaft bij saturn. Na de sales rep de prijzen van tweakers pricewatch te hebben laten zien, heeft ie mij het volgende aangeboden:

-UE55F7000 a 1949 euro
-HAMA full motion XL 3 ster a 100 euro

Totaal 2049 euro

Daarnaast krijg ik een Galaxy tab3 10 inch als ik mijn bon na ontvangst van de TV naar Samsung stuur. Dit heb je trouwens niet bij alle partijen die op tweakers pricewatch staan(zie post hierboven) zoals een buybestshop die de TV voor 1699 aanbieden. Aangezien deze galaxy op marktplaats voor ten minste 230 wordt aangeboden zou je kunnen zeggen dat deze tv mij 1719 euro heeft gekost. Donderdag wordt ie geleverd (was niet meer op voorraad). Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Cavemania schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:33:
Ik ben op zoek naar een remotecontrole app (etc) voor de tv. Ik ben in het bezit van een HTC One en een Samsung UE40F6400. Nu is er een hele mooie app voor Samsung apparatuur maar voor de HTC dus niet van Samsung zelf. Welke app kan ik het beste gebruiken?
Er is vast iemand die antwoord heeft op deze vraag alleen was deze ondergesneeuwd in de rest van de vragen/antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:09
Afgelopen weekend in Duitsland bij de Saturn de Samsung UE65F6470 gekocht voor €1959. Hadden ze in Kleef gewoon nieuw in doos op voorraad en is nog goedkoper dan bij Redcoon (zelfde eigenaar). Vergelijk je deze prijs via de Duitse webshops dan kun je dit model zelfs voor €1889 vinden (deze info kan weer handig zijn om te gebruiken in een eventuele prijsonderhandeling bij de Saturn in Duitsland, mij lukte dat helaas niet ;)).

Dit model is gelijk aan de Samsung UE65F6400, alleen is de F6470 voor Duitse markt bedoeld. Als je op zoekt bent naar de grootste maat vs prijs verhouding vs kwaliteit dan is naar mijn idee dit model de beste keus!

Wanneer je hem voor de eerste keer aan zet dan kun je niet Nederland als land kiezen (alleen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland), maar je kan hem wel op de Nederlandse taal zetten en zelfs gewoon UPC als aanbieder kiezen om je externe decoder mee te bedienen met de meegeleverde IR-blaster. Ook de Nederlandse Smart-Hub apps zijn direct beschikbaar, maar hiervoor kijkt die weer naar je IP-adres.

Wat me verbaasde is hoe simpel je de TV in een volledig Nederlands model kan veranderen met de bekende Samsung service code:
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power

En daarna Options -> Local Set je regio veranderen naar Benelux. Deze optie is dus niet grayed out zoals ik hier en daar op internet had gelezen maar gewoon direct aanpasbaar! Binnenkort ga ik daarom mijn decoder omruilen tegen een CAM module van UPC. Dit zou nu moeten werken.

Ook ben ik prettig verrast door de Netflix app, deze is gelijk aan de uitgebreide PS3 versie met gebruikers, kids gedeelte en thumbinal previews tijdens het spoelen. Alleen het laden van de videos duurt iets langer dan de PS3. Heb vorige week de basic versie gezien van Netflix op 2012 Samsung TV ter vergelijk.

Hoop later nog een uitgebreide review te kunnen schrijven over deze TV.

[ Voor 12% gewijzigd door Incure op 09-12-2013 19:00 . Reden: Info over aankoop en Netflix toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zit na te denken over de pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart.

• Is dit een goed moment om een Samsung TV aan te schaffen?
• Is de grootste prijsdaling al geweest in 2013-modellen of moet die nog komen?
• Hoe groot is de kans dat de Ziggo CI-module in het Europese model gaat werken?

[ Voor 12% gewijzigd door chronoz op 09-12-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is ie nog wat goedkoper en heb je een NL/B editie anders zou het erbij moeten staan, ander effe mailen als je 100% zeker wilt zijn:
http://storetotaal.nl/Web...D-Smart-TV-UE40F6400.html

Ik heb er een UE32F6510 ook NL versie zo goedkoop gekocht, honderd euro minder dan de goedkoopste andere webwinkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
http://www.vergelijk.nl/l...00_eu_2_stuks_3d_brillen/
Op vergelijk.nl staat hij gekoppeld aan het EU-model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 14:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb vandaag een 46F8000 gekocht bij plattetv.nl
morgen ga ik hem ophalen, wilde eerst een 55 inch maar verschil was klein 450 euro ongeveer..
en ik heb een kijkafstand van +/- 3,5 meter.. dan is een 46 inch wel goed genoeg! hopelijk is het goede aankoop voor mn woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
UE46F8000 kost €1899 op plattetv.nl en €1449 bij BuyBestShop of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 13-09 14:13

Nickrsd

maj dat was met cash back van die tablet dan. maar scheelde anders iets van 600 ofzo dacht ik.

maar 55 was te groot voor mij, denk ik... daarom ook de 46 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al schreef.... mail voor de zekerheid. Bij mij waren beide modellen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb gebeld en EU-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Afgelopen vrijdag de 46F6740 gehaald (Plasmavisie voor 949,=).

Dit model is qua specs gelijk aan deze toestellen:
UE46F6740
UE46F6750
UE46F6770

UE46F6640
UE46F6650
UE46F6670
Met dat verschil dat ze een ander uiterlijk hebben (zilveren pootjes vs zwarte voet etc).

Ik hou niet van die zilveren futuristische voetjes (en moeders de vrouw al helemaal niet) dus ik wilde persé de 6740 hebben, met een platte voet.

Deze voet is niet echt zwart, maar zeer donker grijs. Echter past dit prima en ziet er chique uit. De bezel is zwart.

Na uitpakken en aansluiten eerst gekeken naar firmware upgrade. Toestel had versie 1113 en uiteraard als tweaker als eerste actie trachten deze te updaten naar 1116 (de laatste versie).
Vanuit het menu via netwerkkabel zoeken leverde niets op. Dus heb ik de USB methode gebruikt.
Echter geen optie werd aangeboden om de update uit te voeren, de stick werd wel herkend en in kon naar de map browsen. Aantal sticks geprobeerd, andere USB ingangen, maar zelfde resultaat.

Via het menu update bleef het toestel via internet zoeken naar updates. Ik heb toen de netwerkkabel even los gehaald en toen kreeg ik opeens wel in het update menu de optie om via USB te updaten. Dat ging daarna dus vlekkeloos en toestel heeft nu versie 1116.

Het beeld:

Dit nieuwe toestel vervangt mijn oude Sony EX500 (40 inch) en het verschil is goed te zien. Het beeld spat net even wat meer van het scherm af vergeleken met de Sony. Maarja, die is dan ook al 3-4 jaar oud.

Wel enigszins wat last van clouding en banding. In de hoeken zie je wat licht kleurverschil bij egale kleuren.
Normaliter is mijn vrouw totaal niet kritisch. Zelfs toen ik de oude Loewe CRT TV verving voor de Sony EX500 vroeg mijn vrouw nog wat het verschil nu eigenlijk was. Ja, het beeld was wat mooier, maar de oude TV was prima.
Maar nu bij het kijken naar een voetbal wedstrijd (HD) vroeg ze opeens wat die kleurbanen nu eigenlijk zijn (tijdens panning van het beeld over het veld). En ja, het is te zien dat er donkere banden lopen, maar hinderlijk is het zeker niet. Maar als mijn vrouw het al ziet?

(ik heb begrepen dat dit iets is wat je moet accepteren aangezien het inherent is aan de techniek en dat je geluk hebt een toestel te treffen die er geen last van heeft. Vraagje dus: hoe staat het met clouding en banding bij jullie? In hoeverre kan je kiezen voor een vervanging en wat is de kans dan dat je wellicht een scherm krijgt waar het zelfs meer op te zien is?).

Dan de CI+ module:

Ik zit bij Caiway. De oude module (van Caiway zelf) en de oude smartcard in de Samsung gezet en werkt prima. Had wel wat last dat sommige kanalen opeens de "zender gecodeerd" melding kregen. Heb via de Caiway website de smartcard gereset en na 30 minuten waren die problemen ook weg.

De Sony gaat naar de slaapkamer en dus een extra CI+ module gekocht. Bij FotoKlein, Smit CI+.

http://www.klein.nl/ziggo-ci-cammodule-hd

Deze werkt niet op de Sony, maar ook niet op de Samsung. Het updaten van de software van de CI+ module mislukt op beide toestellen (via interface menu). Na het analyseren van de downloadstream de melding dat deze niet geopend kon worden. Daarna zwart scherm. In het menu kan ik wel de instellingen bekijken en zien dat de kaart wel goed aangesloten is. Ook de smartcard geeft informatie.
Uiteraard heb ik eerst zonder module de zenders laten zoeken en de netwerk instellingen volgens Caiway specs opgegeven. Daarna pas de module in het toestel.

Ik zal deze Smit module terugbrengen en een andere nemen.

Wellicht heeft iemand een tip voor een module die zeker werkt icm Caiway?

Smarthub:

Leuke apps zijn er aanwezig. Maar veelal gimmicks waar ik waarschijnlijk niet veel gebruik van zal maken. Uitzending gemist zal wel wat zijn voor mijn vrouw. Vraagje: is GTST ook te zien via enige app?
(eh, niet voor mij hoor, maar mijn vrouw vroeg er naar ;) )

Plex:
Ik heb al jaren een PlayOnHD mediaplayer. Werkt opzich, maar is traag en voor de kinderen lastig in gebruik. Heb dus eerder een RasPI gekocht om daar een mediaplayer van te maken (XBMC) en wilde deze eigenlijk op de Samsung gaan gebruiken.
Bij het doorlezen van deze thread van bijna 50 pagina's ben ik geattendeerd op Plex.
Aangezien ik een Synology 413 heb met al mijn films en dat je daar Plex Server op kan draaien heb ik dit even uitgetest. Installatie op de NAS was uitermate simpel. Naampje geven, folders toevoegen aan bibliotheek en laten scannen.
Op de Samsung TV de Plex app geïnstalleerd. Het IP adres opgeven van de NAS en voila, een volwaardige mediaplayer !
In vergelijk met de PlayOnHD start de app snel op en het openen van de bibliotheek met de hoesjes en media info gaat een heel stuk rapper. En het ziet er nog aardig uit ook, met al die extra media-art.
Ook het starten van een film gaat sneller en qua beeld zie ik geen verschil (geen transcoding ingesteld, dus direct play). Voordeel is dat alles via de TV gaat, dus geen mediaplayer aan zetten en naar andere source schakelen, gewoon via de remote van de TV.
Nu nog kijken of ik Plex op de ipad aan de praat krijg zodat ik ook zo films kan kijken.
Een aanrader die Plex !!!

Ik heb echter Plex nog niet lang gebruikt, zijn er wellicht nadelen tov de PlayOnHD ? Kan ik deze nu weg halen of heeft het nog enig nut?

Beeldinstellingen:

Alles staat nu nog standaard. Ik weet dat het beter kan, alhoewel het beeld er al zeer goed uitziet.
Maar ik wil zeker nog wat gaan tweaken. Echter geen settings voor dit model kunnen vinden van professionals met de juiste apparatuur. Heeft iemand een link naar wat calibratie instellingen? Dan kan ik die eens testen. Om zelf te gaan klooien, daar ben ik huiverig voor omdat ik niet weet wat al die instellingen doen. Met wat voorbeelden ben ik meer gerust op een uitgebalanceerd beeld.

3D:

Dit ziet er goed uit. Met de twee meegeleverde brillen kan je meteen dit bekijken vanuit smarthub waar je 3D trailers kan bekijken. Dus je hoeft niet meteen een 3D film te kopen om het effect te testen.
Wat ik nog niet helemaal begrijp is het pairen van de brillen en het aan/uit zetten.
Het is lastig te zien op de bril of deze nu aan staat of niet. Moet je de bril nog expliciet uitschakelen of gaat dat vanzelf (als er geen 3D ingesteld staat op de TV)?
Moet je elke keer pairen? Of is 1 keer genoeg? Hoe doen jullie dat?
Wat ik nu doe is op 50 cm van het toestel de knop op de bril even indrukken, wachten tot knipperen van rood-groen klaar is en dan kijken. Daarna druk ik op de knop als ik klaar ben met kijken.

Aangezien dit mijn eerste 3D TV is, even opgezocht. Er blijken dus 3 soorten 3D te zijn. Full frame, waarbij de zonder bril beelden door elkaar ziet. Er is side-by-side in twee smaken (links-rechts en boven-onder). Welke mode is nu de beste? Full frame lijkt mij het beste aangezien het beeld 100% wordt gebruikt en SBS mode is waarbij het beeld in tweeën wordt gesplitst en je dus de helft minder resolutie hebt. Ik heb een 3D film in SBS gedownload en dat werkt prima. Echter wat kwaliteit betreft, kan je dan beter zoeken naar een full frame versie van een film?

Dit is mij verder opgevallen:

- Zappen gaat iets sneller dan mijn oude Sony EX500.
- Geluid is prima. Vergelijkbaar met de Sony. Er zijn wat instellingen te vinden die bv stem iets beter naar voren haalt of voor muziek.
- De ingangen (HDMI1, ...) kunnen voorzien worden van een andere naam. Echter kan je alleen kiezen uit een vast lijstje. Het is niet mogelijk een eigen tekst op te geven zoals "Mediaplayer".
- Ik wil geen gebruik maken van de voice commands. Dat werkt niet echt super. Echter nergens een optie gevonden om het totaal uit te schakelen. Ik zie bij het starten van de TV een icon opkomen welke aangeeft dat voice commands mogelijk zijn. Ik wil deze feature eigenlijk totaal uitgeschakeld hebben (geen meldingen). Iemand een tip?
- Soms komen er icons in beeld (onderaan) met een rode knop of wat andere teksten. Ik heb nog nergens kunnen vinden wat dit nou is. Let wel, de meldingen bij gewoon TV kijken, dus niet in smarthub.
- De app-lijst in de smarthub lijken niet te verplaatsen zijn. Ik wil graag als eerste de Plex hebben staan, maar die staat nu achteraan. Ik moet dus eerst helemaal naar dit laatste icon gaan om deze te starten. Is het mogelijk de lijst qua positie zelf in te stellen?
Of nog beter. Een kleur-knop toekennen aan Plex op de remote. Iemand een tip?
- Een harddisk ga ik nog aansluiten voor de timeshift en opname mogelijkheid. Vraagje: kan je een programma inprogrammeren en dat de TV gaat opnemen ook als deze uit staat (in standby)?

Zo, een heel verhaal. Maar wellicht heeft iemand anders er nog wat aan die ook op het punt staat een dergelijk toestel te kopen en wellicht wat vragen heeft.

/UPDATE

Smit module omgeruild voor de Quantis Interactieve CI+ 1.3 module en die werkt !
http://www.klein.nl/quantis-ci-cammodule-itv-1-3

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:15:
Ik zit ook te twijfelen tussen:

http://tweakers.net/price.../330500;331175/categorie/

Is de geoptimaliseerde 200 hz meer de € 80,- meer waard?
Nee. De dunnere rand wel :+
Binnetie schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:32:
Is het ook niet zo dat het verschil tussen beide is dat de F6400 zwart is en de F6500 zilver? Is er geen F6500 in het zwart?
De kleuren worden anders genoemd (metallic silver, chrome black, etc etc) maar zijn uiteindelijk hetzelfde. Behalve misschien de "finish" van de voet (glimmend, chrome, of zelfs vierkant model in het zwart voor lokale electronicazaken).

[ Voor 43% gewijzigd door S0epkip op 10-12-2013 16:26 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Xymox schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:38:
Smit module omgeruild voor de Quantis Interactieve CI+ 1.3 module en die werkt !
http://www.klein.nl/quantis-ci-cammodule-itv-1-3
Nederlands of Europees model TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Binnetie schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:47:
Heb eigenlijk hetzelfde als Biatch aangeeft. Waar kan je een beetje goede review sites vinden (NL/ENG)? Ik twijfel tussen de 50F6500 en de 50F6740 serie. Groot verschil is het aantal hz.

Bij mijn Mediamarkt kon ik helaas niet beide versies bekijken en wil
daarom eerst reviews lezen van beide en daarna naar een MM zoeken die ze wel beide heeft staan.

Edit: of is het nu de F6400 :? dat is de zwarte geloof ik
Ik ben echt te spreken over de f6500. Digitale tv wordt geloof ik op 60hz uitgezonden en mijn popcorn hour idem. Betekent dat de tv op een hogere hz meer beeldjes bij moet verzinnen (volgens avforum).
Laatst zag ik bij een vriend een 800hz scherm en merkte dat het beeld zo nu en dan wat versnelt op film1 met de Hobbit. Zelf vond ik de hogere hz dus niet de moeite om €450 meer te betalen.
Nogmaals tip om je ci module van een update te voorzien.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

chronoz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:24:
[...]
Nederlands of Europees model TV?
Hoe kan je dat zien?
Ik had standaard de optie voor Nederlands en Nederland als locatie en tevens UPC en Ziggo als aanbieders in het lijstje (die ik niet moet kiezen aangezien ik Caiway heb).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik merk dat er sommige bestanden zijn die Plex niet native pakt en dus gaat transcoden.
is er een manier om te zien (met een tooltje) of een bestand met direct play afgespeeld kan worden?
Dan kan ik de collectie nalopen en deze bestanden omzetten naar een format welke wel native gepakt wordt.

Hoe doen jullie dat, het converteren van video bestanden naar een goed af te spelen formaat?
Ik heb ISO's (DVD), VIDEO_TS mappen en verschillende mts en mkv formaten.

Handig zou zijn een tool waarmee je in goede kwaliteit deze bestanden naar iets anders kan overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds ik mijn samsung F8000 op mijn onkyoreceiver heb aangesloten wilt het wel eens voorkomen dat mijn tv spontaan uitvalt (hij zit op een HDMI ARC)

iemand idee hoe dit komt en of je dit ergens kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Biatch schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:53:
[...]

Ik ben echt te spreken over de f6500. Digitale tv wordt geloof ik op 60hz uitgezonden en mijn popcorn hour idem. Betekent dat de tv op een hogere hz meer beeldjes bij moet verzinnen (volgens avforum).
In Nederland wordt televisie op 50Hz uitgezonden. Het verzinnen van tussenbeelden wordt beeldinterpolatie genoemd en komt voor bij televisies met een paneel van 100Hz of 200Hz.
Laatst zag ik bij een vriend een 800hz scherm
Succes
800Hz LCD panelen bestaan niet. Dat zijn de marketingtermen die nergens over gaan en de naam Clear Motion Rate bij Samsung krijgen. Winkeliers hebben dat al snel overgenomen als Hz en adverteren tegenwoordig dus met 800Hz televisies.
Ondertussen heeft een televisie met een CMR waarde van 800 en hoger een paneel van 200Hz.
merkte dat het beeld zo nu en dan wat versnelt op film1 met de Hobbit.
Dan is er iets niet goed met de televisie, de instellingen van de televisie of de bron. Het is geen product van een 100Hz of 200Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen vrijdag de 55f8000 binnen en gekoppeld aan een Sonos 5.1 .
Alles werkt zoals het moet behalve de update via LAN binnen halen. Internet werkt prima maar bij het downloaden van de update zegt hij dat de verbinding onstabiel is.

Ook gemerkt dat de digitale toslink op HDMI 1 waar de upcbox aan gekoppeld zit, DD doorgeeft. Op HDMI 2 zit mijn pc en bij dts, DD, ofwat anders er alleen PCM, dus stereo, doorgegeven wordt

Ik blijf lekker lezen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Dimens schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:23:
[...]

In Nederland wordt televisie op 50Hz uitgezonden. Het verzinnen van tussenbeelden wordt beeldinterpolatie genoemd en komt voor bij televisies met een paneel van 100Hz of 200Hz.

[...]
800Hz LCD panelen bestaan niet. Dat zijn de marketingtermen die nergens over gaan en de naam Clear Motion Rate bij Samsung krijgen. Winkeliers hebben dat al snel overgenomen als Hz en adverteren tegenwoordig dus met 800Hz televisies.
Ondertussen heeft een televisie met een CMR waarde van 800 en hoger een paneel van 200Hz.

[...]

Dan is er iets niet goed met de televisie, de instellingen van de televisie of de bron. Het is geen product van een 100Hz of 200Hz paneel.
Het is dan ook een scherm van onze vrienden uit Eindhoven. Die beeldversnelling is iets wat me al vaker opviel ook toen ik ging kijken voor een nieuwe tv. Lijkt soms alsof het beeld heel even wat sneller gaat lopen, maar 1 seconde ofzo. Kan het niet anders uitleggen. Ik dacht dat dat te maken kon hebben met het aantal Hz. Thanks for the heads up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynoldino
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 13:11
Ik heb Ziggo en een CI+ kaart in de TV. Nu wil ik graag PIP gebruiken (een klein schermpje rechtsonderin), maar doordat Ziggo gecodeerd de zenders doorgeeft heeft dat wel wat beperkingen. Maar ik kom wel wat vreemds tegen. Misschien dat iemand het weet.

Nederland 1 en de regionale zenders zijn ongecodeerd, dus geen probleem om die rechtsonderin te krijgen. Als ik een andere zender kies krijg ik een zwart scherm (logisch omdat het gecodeerd is en er maar 1 decoder in zit). Maar als ik op het grote scherm kies voor analoog (dus via de channel list kiezen voor analoge zenders), dan kan ik op het grote scherm elke analoge zender kiezen, en daarnaast op het kleine scherm elke digitale zender. Leuk, dat is bijna wat ik wil, maar eigenlijk wil ik het liever andersom (immers het kleine scherm is niet zo erg als dat analoog, dus niet HD is). Maar ik kan op geen enkele manier ervoor zorgen dat ik op het kleine scherm juist de analoge zenders kan kiezen en op het grote scherm de digitale zenders. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Verwijderd

[/quote]Alles werkt zoals het moet behalve de update via LAN binnen halen. Internet werkt prima maar bij het downloaden van de update zegt hij dat de verbinding onstabiel is.
[quote]

Via LAN gaat dat ook niet he.....tenzij je bij Samsung werkt en zelf de updates thuis schrijft... ;)
Probleem komt wel vaker voor,TV zegt onstabiele verbinding, of download maar de helft van de update,
en blijft mekkeren over je internet verbinding. Dit ligt niet aan jou..... meer aan de servers van Samsung
of hun software. Heb welgeteld 2 updates via de TV kunnen downen, de rest steeds via de PC
op een stick gezet, en daarmee de TV ge-update. Als "onstabiele verbinding" verschijnt, de update op een stick zetten via de Samsung site en dan via de stick in je TV updaten.

Verwijderd

Ik ga binnenkort een Samsung 46inch F7000 kopen.

Ik will nu alvast een muurbeugel van volgens gaan monteren Maar ik kann nergens de afstanden van de schroefgaten in de tv vinden.

Zover ik kan zien op de afbeelding zitten de schroefgaten niet even ver van onder en boven rand.

Zou iemand misschien even de afstand van de bovenste schroefgaten tot aan de boven rand willen meten
Zelfde voor onderste schroefgaten tot aan onderrand?

• DutchFrans
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03-2015
Cavemania schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:01:
[...]

Er is vast iemand die antwoord heeft op deze vraag alleen was deze ondergesneeuwd in de rest van de vragen/antwoorden.
Volgens mij is de app ''Smart TV Remote van adiroid'' de enige app die je kan gebruiken hiervoor.

Heb zelf een Galaxy S3 dus gebruik deze app niet, maar aan de aantal downloads (+5miljoen) zal deze wel goed zijn.

• Groka
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11-2023
DutchFrans schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:26:
[...]

Volgens mij is de app ''Smart TV Remote van adiroid'' de enige app die je kan gebruiken hiervoor.

Heb zelf een Galaxy S3 dus gebruik deze app niet, maar aan de aantal downloads (+5miljoen) zal deze wel goed zijn.
Wat zit er op jouw Galaxy S3 dat je de app niet nodig hebt?

Verwijderd

Mogelijk de app van Samsung zelf?

• CyberFlexie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 09:41
Xymox schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:07:
Hoe doen jullie dat, het converteren van video bestanden naar een goed af te spelen formaat?
Ik heb ISO's (DVD), VIDEO_TS mappen en verschillende mts en mkv formaten.
Opnieuw downloaden in mkv bestand OID. ;)

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Incure schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:47:
Afgelopen weekend in Duitsland bij de Saturn de Samsung UE65F6470 gekocht voor €1959.

Ook de Nederlandse Smart-Hub apps zijn direct beschikbaar, maar hiervoor kijkt die weer naar je IP-adres.

Wat me verbaasde is hoe simpel je de TV in een volledig Nederlands model kan veranderen met de bekende Samsung service code:
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power

Ook ben ik prettig verrast door de Netflix app, deze is gelijk aan de uitgebreide PS3 versie met gebruikers, kids gedeelte en thumbinal previews tijdens het spoelen. Alleen het laden van de videos duurt iets langer dan de PS3. Heb vorige week de basic versie gezien van Netflix op 2012 Samsung TV ter vergelijk.
Werkt de netflix app ook voordat je de regiocode op NL hebt gezet? Dus op een stock duits model?
Ik twijfel ook over deze tv, maar wil vooral hierop overstappen om ook Plex en Netflix geïntegreerd te hebben. Bij MM in Duitsland staan deze apps niet in de smarthub (en de verkopers weten hier ook weinig van...)

Verwijderd

Topicstarter
Dat Netflix niet bij een Duits model staat kan heel goed kloppen Netflix is volgens wiki niet actief in Duitsland, Plex zou gewoon beschikbaar moeten zijn.

Area served by Netflix

United States
Canada
Mexico
South America
United Kingdom
Ireland
Netherlands
Nordic countries

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 20:10 ]

• bjorn
  • Niet online
zou netflix dan wel moeten verschijnen zodra hij een nl dns detecteert? Of is netflix helemaal uitgesloten op een stock duits model?

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:09
Ja Netflx werkt direct op een Duits model zonder je lokale regio te veranderen. Smart hub kijkt voor je apps altijd naar je ip adres en basseert daar je apps op. Na de eerste keer installeren had ik meteen alle Nederlandse apps beschikbaar en Netflix werkte ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Niet online
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Wat heeft de UE40F6400 dat de UE40F6100 niet heeft?
De UE40F6100 heeft blijkbaar geen Smart TV, mijn Duits is blijkbaar niet zo goed meer.
Produktbeschreibung für SAMSUNG UE40F6100 schwarz
Echte 3D-Erfahrung in völlig neuem Licht

Erreichen Sie das nächste Level des Home Entertainments. Dank einer Auflösung, die zweimal größer ist als die von Standard-HD-TVs, bietet Ihr Samsung Smart TV ein atemberaubendes Fernseherlebnis, mit dem Sie in eine ganz andere Welt eintauchen. Haben Sie erst einmal die satten, lebendigen Farben der Full-HD-Bilder erlebt, werden Sie Ihre Lieblingssendungen und -filme mit anderen Augen sehen. Entdecken Sie mit Full HD eine neue Realität.

[ Voor 86% gewijzigd door chronoz op 13-12-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook gewoon bij Samsung Nederland te vinden.

http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE40F6100AWXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik zie echt geen verschillen tussen de UE40F6400 en de UE40F6100 en weet ook niet wat het achtervoegsel AW inhoudt. Ik zie alleen 2 HDMI-aansluitingen en 1x USB-aansluiting extra.
Tjah, ik vind het echt verwarrend.
Op één site staat wel wifi, op de andere staat geen wifi, op samsung.com staat er niets over.
Op één site staat wel Smart TV, op andere staat geen Smart TV, op samsung.com staat van wel, maar op een andere site staat dat je niet kunt internetten of apps installeren.

Gelden Europeze modellen ook voor de Netflix actie?
http://www.samsung.com/nl...-netflix/voorwaarden.html

[ Voor 67% gewijzigd door chronoz op 13-12-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
Ik ga een dezer dagen de UE55F6500 aanschaffen, maar vroeg me af wat sneller zapt/beter werkt, een CI+ module of een Samsung C7140 decoder.

Is het zo dat je een samsung tv icm samsung decoder alsnog met de originele samsung AB kan gebruiken? En dat je dus één AB hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
brentnl schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:25:
Ik ga een dezer dagen de UE55F6500 aanschaffen, maar vroeg me af wat sneller zapt/beter werkt, een CI+ module of een Samsung C7140 decoder.

Is het zo dat je een samsung tv icm samsung decoder alsnog met de originele samsung AB kan gebruiken? En dat je dus één AB hebt?
Als er een IR extender bij de tv zit kun je elk merk setop-box met de Samsung AB bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFrans
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03-2015
Groka schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:21:
[...]

Wat zit er op jouw Galaxy S3 dat je de app niet nodig hebt?
Samsung Smart View app. ;)

Alleen beschikbaar voor Galaxy apparaten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

CyberFlexie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:57:
[...]

Opnieuw downloaden in mkv bestand OID. ;)
Nou ik heb op mijn vraag zelf een antwoord gevonden: MakeMKV !

Deze tool kan ISO en VIDEO_TS omzetten (DVD & blu-ray) naar mkv waarbij de kwaliteit behouden blijft. Geen re-encoding ! Dus zeer snelle conversie !

Het handige is dat je meteen ongebruikte stukken kan afvinken zodat deze niet als mkv meegenomen worden. Zoals de engelse ondertiteling, de audio-taal sporen die je niet gebruikt, de "making of" tracks etc.
Bij de meeste films die ik met MakeMKV heb omgezet scheelt dit heel wat ruimte, het totaal is vaak stukken kleiner qua opslagruimte dan het origineel.
Echter raak je wel de DVD menu's kwijt, maar die zijn IMHO toch al onhandig. Het gaat mij om de film zelf en al die toeters en bellen eromheen is alleen maar ballast.

De mkv's zijn zover ik getest heb met direct play op de TV af te spelen met Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Bij de F7000 zat een IR Extender. Hierdoor kan ik door de Smart remote (ding met touchpad) alles bedienen met één AB:
1. TV
2. Soundbar
3. KPN kast (upc of ziggo werkt beter)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
3CPO schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:38:
[...]

Als er een IR extender bij de tv zit kun je elk merk setop-box met de Samsung AB bedienen
Zit er niet bij lijkt me, althans, ik heb er geen, en zie er niets over vermeld.
En zonder IR, werkt het dan nog steeds? Samsung TV met Samsung Decoder?

En qua zappen, wat is sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
brentnl schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:06:
[...]

Zit er niet bij lijkt me, althans, ik heb er geen, en zie er niets over vermeld.
En zonder IR, werkt het dan nog steeds? Samsung TV met Samsung Decoder?
volgens Samsung site wel bij dat type:
Samsung IR Blaster Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Vraag voor de eigenaars van een F7000: onderaan het scherm zien we de bekende Samsung-druppel met het logo dat kan oplichten. Zit die bevestigd aan de voet of aan het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

IJburger schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:28:
Vraag voor de eigenaars van een F7000: onderaan het scherm zien we de bekende Samsung-druppel met het logo dat kan oplichten. Zit die bevestigd aan het voet of aan het scherm?
Dit zit aan het scherm.
Wanneer die en of die oplicht kan jezelf instellen.

Ik heb hem aanstaan wanneer mijn TV in stand-by staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Ik ben momenteel ook opzoek naar een led tv.
Momenteel heb ik de samsung UE55F6740 op het oog.
Dit scherm heeft meer hertz (600 hertz) vergeleken met de UE55F6500.
Veel winkels kennen de UE55F6740 niet. Mediamarkt en bcc hebbe dit scherm bijvoorbeeld niet.

Weet iemand hoe dat komt? En is de ue55f6740 beter dan de ue55f6500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zullen de keuzes zijn die een winkel maakt, ook lang niet alle Albert Hein's hebben alle soorten koffie van D.E. om maar even een voorbeeld te geven.

Wordt vaak gekozen voor modellen waar men een hoge door loopsnelheid van verwacht, gebaseerd op b.v. de verkopen van het jaar er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MajinChaos schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:38:
Ik ben momenteel ook opzoek naar een led tv.
Momenteel heb ik de samsung UE55F6740 op het oog.
Dit scherm heeft meer hertz (600 hertz) vergeleken met de UE55F6500.
Veel winkels kennen de UE55F6740 niet. Mediamarkt en bcc hebbe dit scherm bijvoorbeeld niet.

Weet iemand hoe dat komt? En is de ue55f6740 beter dan de ue55f6500?
Vergelijk het gewoon even op de site van Samsung, of hier op Tweakers. Als er niet veel verschilt in de specs, ga je het ook niet merken qua beeld, functies of snelheid. (Ik geloof ook echt niet dat je verschil ziet in die gecommuniceerde Hz)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Niet online
Incure schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:32:
Ja Netflx werkt direct op een Duits model zonder je lokale regio te veranderen. Smart hub kijkt voor je apps altijd naar je ip adres en basseert daar je apps op. Na de eerste keer installeren had ik meteen alle Nederlandse apps beschikbaar en Netflix werkte ook meteen.
Sinds gisteravond is mijn oude HD ready plasma vervangen door de ua55f6500 (Duits model, €960 bij mm herzogenrath). Wat een verschil! Ik had niet gedacht dat lcd tegenwoordig zo'n goed beeld geeft!

De nl apps waren inderdaad al aanwezig en in het service menu kon ik de regio aanpassen naar Benelux waardoor ook de setupbox met Ziggo goed werkt. Nu nog een ci+ kaartje proberen.

Ik merk wel dat 3D films binnen netflix (Us) niet goed afspelen. Het wordt wel als 3D gedetecteerd, maar na 2 seconden bevriest het beeld. De 2D versie werkt wel probleemloos. Heeft nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
De settopbox had sowieso perfect gewerkt hoor, daar hoef je niet voor het service menu in...

Dat 3D via Netflix niet goed afspeelt zou misschien aan je verbinding kunnen liggen? Als je via wifi streamt kun je misschien eens bedraad proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor 3D zou j eook even de Samsung Demo app kunnen proberen, als die ook niet werkt dan zal het je evt te trage internet verbinding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

bjorn schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:26:
[...]

Ik merk wel dat 3D films binnen netflix (Us) niet goed afspelen. Het wordt wel als 3D gedetecteerd, maar na 2 seconden bevriest het beeld. De 2D versie werkt wel probleemloos. Heeft nog iemand dit probleem?
Dit is echt het enige wat ik niet met mijn TV doe, 3D kijken.
Ik vind het echt niet fijn (waarschijnlijk omdat het actief is) en een bril op me kop vind ik irritant :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:43:
De settopbox had sowieso perfect gewerkt hoor, daar hoef je niet voor het service menu in...

Dat 3D via Netflix niet goed afspeelt zou misschien aan je verbinding kunnen liggen? Als je via wifi streamt kun je misschien eens bedraad proberen.
De samsung demo app werkt prima, evenals 3d materiaal dat ik via plex stream.
De tv hangt aan een ziggo 60/6 verbinding, zonder andere actieve downloads, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Wellicht is de dns service de boosdoener (ik gebruik de dns die op netflixfixer.com staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw1967
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
IJburger schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:28:
Vraag voor de eigenaars van een F7000: onderaan het scherm zien we de bekende Samsung-druppel met het logo dat kan oplichten. Zit die bevestigd aan de voet of aan het scherm?
Ik heb de Samsung F7000 en heb de " Samsung druppel" eraf gehaald. Hierdoor heb je een mooie strakke tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
bjorn schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:16:
[...]
Wellicht is de dns service de boosdoener (ik gebruik de dns die op netflixfixer.com staan).
Ik betwijfel het, maar je zou het via de normale DNS kunnen testen, of heb je dan helemaal geen 3D content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:32:
[...]

Ik betwijfel het, maar je zou het via de normale DNS kunnen testen, of heb je dan helemaal geen 3D content?
Met een nl dns is er helaas nog geen 3D content beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Jullie hebben een TV met Smart TV (mijne ontvang ik dinsdag), gebruiken jullie deze alsnog met een mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
chronoz schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:39:
Jullie hebben een TV met Smart TV (mijne ontvang ik dinsdag), gebruiken jullie deze alsnog met een mediaspeler?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee toen de SmartTv hier kwam ging de stekker uit de mediaplayer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Niet online
nee, plex en netflix zijn voor mij op de tv volwassen genoeg om een losse mediaplayer te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plex is zelfs vele malen beter dan me mediaplayer, veel beloven niks waar gemaakt en dan maar in Europa failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik gebruik nog steeds plex via Mac mini op hoofd tv en plex via appletv in de slaapkamer. Ik vind de smart tv app vergeleken met de 'real deal' echt niks. Stuk trager zowel in navigatie als beginnen met afspelen, minder mooi en een stuk trager met updates etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Ik wil met mijn Samsung UE32F5500 met 1 decoder (en CI+ kaartje met HDkanalen) toch PIP gebruiken als dat kan.
Ik heb begrepen dat er maar 1 decoder in zit en je voor PIP 2 bronnen moet hebben.
Maar achterop de tv heb ik ook een coax kabel met het analoge signaal.
Dan heb ik toch 2 bronnen of snap ik het nu niet?
PIP blijft grijs in het menu.

Als ik er eventueel een oude mediabox op aansluit (via HDMI) met daar het analoge signaal via die coax, zal het dan wel werken?
Dat die coax dan niet meer rechtstreeks in mijn tv zit, kan dat kwaad?

Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Ik heb bij mijn F8000 de IR Extender voor mijn C7140 gezet en daardoor kan ik met de twee AB's van de tv (de 'originele' en de SMART AB) mijn box nagenoeg feilloos bedienen, op 3 minpunten na (wellicht moet ik dit gewoon nog even beter uitzoeken):
- de C7140 AB heeft een knop waarmee je snel tussen TV of radio kan switchen, de TV AB's bieden deze snelkoppeling niet
- opnames inplannen werkt gemakkelijker met de C7140 AB, vanwege de REC knop op de afstandbediening
- grootste pijnpunt: als ik de Ziggo box uitzet blijft de TV aanstaan, zet ik de TV vervolgens uit (de SMART AB heeft twee standby knoppen) dan gaat de box weer aan, zet ik de box uit dan gaat de tv weer aan etc. 8)7 Zal ongetwijfeld een instelling zijn, maar ik heb die nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je PIP dan wel aan staan in het menu van de TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Vraagske: Kun je eigenlijk met de F8000 opnemen naar een USB aangesloten externe HD?
Moet de coax antenne hiervoor aan de tv aangesloten zijn, of gaat het opnemen ook wanneer enkel m'n telenet HD digicorder aangesloten is via HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er kan alleen opgenomen worden van TV signaal als je de interne tuners van de TV gebruikt.
Opnemen kan inderdaad van een externe USB harddisk

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Kwa beeldkwaliteit van je opnames is het dan eigenlijk niet zo interessant...
Kan het zijn als je een CI+ module steekt van telenet dat je dan wel kunt opnemen in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, weet niet of telenet een vrij pakket heeft maar dan zou je het kunnen testen of de TV in iedergeval met het signaal van telenet kan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:56:
[...]

Heb je PIP dan wel aan staan in het menu van de TV ?
Via Schermmenu > Beeld > PIP staat PIP op UIT maar wel in het grijs.
Als ik toch klik krijg ik dat de functie niet beschikbaar is.
De manual spreekt daar niet over ...
De tv zou wel PIP moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Argh....!! Schiet mij maar lek.
Hoop gedoe om het geluid goed te krijgen op onze ue46f7000.

Op HDMI1 de UPC box aangesloten.
Op de TV in de Smart Hub een prima overzicht van alle zenders, echter geen geluid.
Ook niet als we een zender selecteren en deze dus full-screen weergegeven wordt.

Frappante is dat we wel het geklik en gescrol door de menu's heen horen. De speakers van de tv werken dus wel. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 20-06 15:45
Ga eens naar
Menu -> Geluid -> Luidsprekerinstellingen
Staat de TV ingesteld op TV-luidspreker of ext. luidspreker?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Bedankt voor je reactie, maar heb ook daar al alle mogelijkheden geprobeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar eens naar de geluids instelling van je UPC box staat die soms op 0, bij mijn slaapkamer TV waar een UPC box op zit werkt het wel zo TV loei hard, maar als de UPC box op 0 staat blijft die stil ook via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wizzke schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:42:
[...]
Via Schermmenu > Beeld > PIP staat PIP op UIT maar wel in het grijs.
Als ik toch klik krijg ik dat de functie niet beschikbaar is.
De manual spreekt daar niet over ...
De tv zou wel PIP moeten ondersteunen.
Je hebt je TV dan toch wel op een externe ingang staan he, in TV modus werkt PIP niet, teminste bij een ES niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:03:
Kijk maar eens naar de geluids instelling van je UPC box staat die soms op 0, bij mijn slaapkamer TV waar een UPC box op zit werkt het wel zo TV loei hard, maar als de UPC box op 0 staat blijft die stil ook via HDMI aangesloten.
Dat is het waarschijnlijk. Zelf ook wel eens meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Wil ik de firmware van mijn UE55F8000 gaan updaten via een USB-stick, werkt dat alleen maar op Windows PC's! Die zijn bij Samsung echt niet meer van deze tijd! Zoveel Mac-gebruikers als er tegenwoordig zijn. Bij iedere andere hardware fabrikant download je een gewoon een ZIP-bestand met de nieuwe firmware dat je dan moet uitpakken en vervolgens installeren. Bizar. Gelukkig heb ik hier nog wel ergens een amper gebruikte PC. Dan moet ik die maar inschakelen. En nee, online updaten wil ik niet Te groot afbreukrisico..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kun je het exe bestand niet gewoon openen met unrar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Volgens de handleiding moet ik het gedownloade exe-bestand (waarbij ik niet kan kiezen voor welk OS) op een USB-stick zetten en vervolgens 'installeren' . MacOS kan echter geen exe-bestanden uitvoeren, dus dat vind ik al vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Met unzip op de Mac uitpakken en deze uitgepakte bestanden 1:1 kopiëren naar een stick (met behoud van folder structuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groka
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11-2023
mh1956 schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:03:
Wil ik de firmware van mijn UE55F8000 gaan updaten via een USB-stick, werkt dat alleen maar op Windows PC's! Die zijn bij Samsung echt niet meer van deze tijd! Zoveel Mac-gebruikers als er tegenwoordig zijn. Bij iedere andere hardware fabrikant download je een gewoon een ZIP-bestand met de nieuwe firmware dat je dan moet uitpakken en vervolgens installeren. Bizar. Gelukkig heb ik hier nog wel ergens een amper gebruikte PC. Dan moet ik die maar inschakelen. En nee, online updaten wil ik niet Te groot afbreukrisico..
Gewoon via de TV werkt het beste risico is 0.
Als de update niet volledig wordt gedownload gaat er echt niets fout hoor!
Bij Mijn UE55F8000 update heb ik over de een na laatste download een paar maal gedaan. gewoon een paar keer opnieuw proberen. Verder zijn alle downloads goed gegaan. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in de menu update als dat gemier met die USB stick.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Groka schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:04:
[...]
Gewoon via de TV werkt het beste risico is 0.
Als de update niet volledig wordt gedownload gaat er echt niets fout hoor!
Bij Mijn UE55F8000 update heb ik over de een na laatste download een paar maal gedaan. gewoon een paar keer opnieuw proberen. Verder zijn alle downloads goed gegaan. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in de menu update als dat gemier met die USB stick.
:)
Al is dat wel vaak een verouderde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
barrymossel schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:22:
[...]

Dat is het waarschijnlijk. Zelf ook wel eens meegemaakt :)
Ook dat was 'm niet.
Heb alles opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het wel... 8)7
Alleen ARC wilde nog steeds niet meewerken, heb het nu opgelost met een optische kabel van de tv naar de versterker.
Werkt ook prima, nog geen nadelen gevonden in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Ben al even aan het azen op de 55" versie van de f7000, maar wat een bizarre prijsverschillen! Tussen 1250 en 1600 USD kom ik tegen. En hier 1700 euro bij een rare webshop? Iemand betere deals kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
$1250? Dan zou ik die kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer via website foka.nl
vraag om een offerte.
ligt 300 euri lager dan de gangbare website prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Is die ue46f7000 op Foka gewoon het NL-model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij officiele dealer, samsung tablet actie heb je erbij zitten.
de offerte die je terugkrijgt lag bij mij 300 euro lager dan de foka websiteprijs.
succes

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 20:02 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 44 Laatste