Zoals ook aangegeven, in ISO of VIDEO_TS "verpakte" video's speelt de Samsung niet af. Dit geldt voor zowel DVD als Blu-ray's.
Echter zijn de video's zelf qua format wel afspeelbaar (dus als losse bestanden) aangezien deze in MPEG1/2/4 ge-encodeerd zijn.
Wat je dus kan doen is met een tooltje de ISO/VIDEO_TS omzetten naar een container die de Samsung wel afspeelt, bijvoorbeeld in een mkv bestand.
Een tool zoals MakeMKV of MKVMerge leest de inhoud van de ISO/VIDEO_TS en "kopieert" de video/audio bestanden en zet deze in een mkv bestand zonder de video/audio inhoud opnieuw te encoderen. Dus de kwaliteit blijft identiek aan het origineel en is tevens redelijk snel aangezien het slechts het kopieren is van deze bestanden in een mvk bestand.
In het geval van een DVD die de video in MPEG2 ge-encodeerd heeft krijg je uiteindelijk een mkv container met deze MPEG2 videobestanden erin.
Het voordeel bij deze tools is tevens dat je niet gebruikte video/audio/ondertitels uit het origineel kan uitsluiten om in de mkv gezet te worden. Dus een DVD met Franse en Duitse audio en ondertitels kan je ontdoen van deze nutteloze ballast en dat kan aardig wat ruimte schelen. Je mkv wordt dus kleiner dan het origineel als je alleen de Engelse audio en Nederlandse ondertitels laat kopiëren.
Vaak staan op de DVD ook "making of" en reclames voor andere titels. Deze kan je ook weghalen en daarmee een mkv maken met alleen de film zelf.
Een nadeel is dat de DVD/Bluray menu's niet mee gekopieerd worden, dus die verlies je altijd. Maar persoonlijk vind ik die menus alleen maar irritant. Het gaat mij om de film, dus al die extra's mogen weg van mij.
Ik heb dus mijn collectie aan ISO's en VIDEO_TS folders allemaal omgezet naar mkv's. Dit scheelt mij gigabytes aan opslagruimte en de bestanden zijn nu gelijk afspeelbaar op de Samsung.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j