Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Wat ik me ook afvraag: deze tv's in dit topic (met name f8000, en dacht ook f7000) zijn in januari tijdens CES 2013 geintroduceerd. Volgende maand is het weer zover, dan worden er waarschijnlijk weer nieuwe tv's geintroduceerd als opvolger van de F8000/F7000 tijdens CES.

Tot wanneer zullen de F8000 en F7000 dan verkrijgbaar blijven en volgt er nog een mooie prijsdaling na introductie van de nieuwe tv's? Hoe verliep het vorig jaar toen deze twee modellen geintroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik van de week nog pallets 2012 modellen de MediaMarkt in zag rollen is de verkrijgbaarheid nogal lang :-)

Misschien kun je hier wat uithalen

pricewatch: Samsung UE46ES8000

http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=307315

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tearitup
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb in de bezel van mijn UE40F7000 rechts bovenin een tweetal kleine barstjes geconstateerd. Lijken er spontaan ingekomen te zijn. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Woops de us 7100 hebben we hier helemaal niet, is een dual core versie van onze 7000. Hun 7500 is dan wel identiek en te krijgen voor onder de 1600 dollar.

Zie dat bol.com de f al niet meer levert. Dat is jammer want die 30 dagen niet goed geld terug had ik wel meegepakt gezien de wisselende kwaliteit van de panelen bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynoldino
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 13:11
Wizzke schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:11:
Ik wil met mijn Samsung UE32F5500 met 1 decoder (en CI+ kaartje met HDkanalen) toch PIP gebruiken als dat kan.
Ik heb begrepen dat er maar 1 decoder in zit en je voor PIP 2 bronnen moet hebben.
Maar achterop de tv heb ik ook een coax kabel met het analoge signaal.
Dan heb ik toch 2 bronnen of snap ik het nu niet?
PIP blijft grijs in het menu.

Als ik er eventueel een oude mediabox op aansluit (via HDMI) met daar het analoge signaal via die coax, zal het dan wel werken?
Dat die coax dan niet meer rechtstreeks in mijn tv zit, kan dat kwaad?

Ik hoor het graag! :)
@Wizzke, kijk eens bij mijn post:
Reynoldino schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:19:
Ik heb Ziggo en een CI+ kaart in de TV. Nu wil ik graag PIP gebruiken (een klein schermpje rechtsonderin), maar doordat Ziggo gecodeerd de zenders doorgeeft heeft dat wel wat beperkingen. Maar ik kom wel wat vreemds tegen. Misschien dat iemand het weet.

Nederland 1 en de regionale zenders zijn ongecodeerd, dus geen probleem om die rechtsonderin te krijgen. Als ik een andere zender kies krijg ik een zwart scherm (logisch omdat het gecodeerd is en er maar 1 decoder in zit). Maar als ik op het grote scherm kies voor analoog (dus via de channel list kiezen voor analoge zenders), dan kan ik op het grote scherm elke analoge zender kiezen, en daarnaast op het kleine scherm elke digitale zender. Leuk, dat is bijna wat ik wil, maar eigenlijk wil ik het liever andersom (immers het kleine scherm is niet zo erg als dat analoog, dus niet HD is). Maar ik kan op geen enkele manier ervoor zorgen dat ik op het kleine scherm juist de analoge zenders kan kiezen en op het grote scherm de digitale zenders. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Daarin staat dat zoiets wellicht wel kan, maar niet optimaal. Als jij een oplossing hebt dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Hoeveel kan de kassakorting bij foka zijn voor de ue46f7000? Heb GoT doorzocht en ik las 20% en 20euro aan korting (beiden voor dure tv's). 20% lijkt me stug als je ook nog korting hebt gekregen via een offerte. 20 euro is niet interessant voor mij, een ritje Amsterdam-Rotterdam is al 15 euro aan brandstofkosten plus vermoeidheid.

Iemand ervaring met de kassakorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Het is niet mogelijk om films af te spelen van een netwerk-share en alleen via DLNA, dat werkt helaas niet echt prettig!

Ik heb alleen een Synology NAS met films die gedeeld kunnen worden via NFS en via gewoon Windows shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
IJburger schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:05:
Hoeveel kan de kassakorting bij foka zijn voor de ue46f7000? Heb GoT doorzocht en ik las 20% en 20euro aan korting (beiden voor dure tv's). 20% lijkt me stug als je ook nog korting hebt gekregen via een offerte. 20 euro is niet interessant voor mij, een ritje Amsterdam-Rotterdam is al 15 euro aan brandstofkosten plus vermoeidheid.

Iemand ervaring met de kassakorting?
Ik kan je vertellen dat de kassakorting daar hetzelfde is als dat je een offerte aanvraagt via de website. Op mijn 50" panasonic plasma van 1100€ heb ik 150€ korting weten te krijgen (dus uiteindelijk 950€ betaald). Het loont dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
OK dus ik heb offerte aangevraagd. Van 1699 naar 1299. Dus als ik hem ophaal in Rotterdam dan zou ik zeker meer dan 100 euro kassakorting krijgen? Ik bedoel zit er enige vastigheid in die kortingen?

[ Voor 86% gewijzigd door IJburger op 18-12-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
IJburger schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:33:
OK dus ik heb offerte aangevraagd. Van 1699 naar 1299. Dus als ik hem ophaal in Rotterdam dan zou ik zeker meer dan 100 euro kassakorting krijgen? Ik bedoel zit er enige vastigheid in die kortingen?
Ja, wat eigenlijk het geval is is dat er een officiele prijs voor de webshop hangt (1699 in jouw geval), maar zodra je de winkel binnentreedt en een medewerker aanspreekt wordt de prijs van de 'geheime' lijst gepakt, welke hetzelfde is als je een offerte aanvraagt of als je om kassakorting vraagt. Dat maakt verder dus ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Dus ik kan niet zowel een offerteprijs krijgen als de kassakorting. Het is het 1 of de ander? Om het overzicht te behouden: De officiële prijs is 1699 euro zoals vermeld in de shop. Om offerte gevraagd en gekregen via mail: verlaagd naar 1299. Ik moet de mail uitdraaien en me daarmee melden in de winkel om de aanschafprijs van 1299 te betalen. Krijg ik daarbovenop nog kassakorting? Dus dat de tv nog lager uitvalt dan 1299?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
IJburger schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:51:
Dus ik kan niet zowel een offerteprijs krijgen als de kassakorting. Het is het 1 of de ander? Om het overzicht te behouden: De officiële prijs is 1699 euro zoals vermeld in de shop. Om offerte gevraagd en gekregen via mail: verlaagd naar 1299. Ik moet de mail uitdraaien en me daarmee melden in de winkel om de aanschafprijs van 1299 te betalen. Krijg ik daarbovenop nog kassakorting? Dus dat de tv nog lager uitvalt dan 1299?
Nee, offerteprijs = prijs na kassakorting. Maar je kunt t altijd nog proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Hmm ok. Nou genoeg hierover:). Ik bel ze morgen wel:). Thnx voor je hulp

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik ben benieuwd IJburger, ik heb eens eerder een offerte voor wat anders opgevraagd. Maar helaas werd er moeilijk gedaan bij de kassa... ritje van Drenthe naar Rotterdam voor niks gehad. Dit keer wil ik wel heel zeker van mijn zaak zijn.
Ik zal gaan voor een 50F6740 of een 55F6740, die hebben ze alleen niet zie ik net. Overigens als je ze vergelijkt zie ik dat de 50 inch duurder is dan de 55 inch, iemand die weet waarom?

http://tweakers.net/price...;330461;330462/categorie/

• IJburger
Binnetie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:18:
Ik ben benieuwd IJburger, ik heb eens eerder een offerte voor wat anders opgevraagd. Maar helaas werd er moeilijk gedaan bij de kassa... ritje van Drenthe naar Rotterdam voor niks gehad. Dit keer wil ik wel heel zeker van mijn zaak zijn.
Ik zal gaan voor een 50F6740 of een 55F6740, die hebben ze alleen niet zie ik net. Overigens als je ze vergelijkt zie ik dat de 50 inch duurder is dan de 55 inch, iemand die weet waarom?

http://tweakers.net/price...;330461;330462/categorie/
Het enige verschil tussen die 2 modellen is dat de 55 inch bij 13 winkels verkrijgbaar is en de 50 inch bij slechts 4 winkels. Dus schaarste kan een reden zijn voor de iets hogere prijs

• IJburger
Om terug te komen op de prijsofferte voor de UE46F7000 bij FOKA:

ik heb dus Foka gebeld om te vragen hoe het nou zat met prijsofferte evt. i.c.m. kassakorting. Want op de site staat dat de kassakorting niet gecombineerd mag worden prijsinformatie via email (lees offerte). Maar vanochtend las ik de offerte-mail nog eens goed door en daar stond het volgende: "Let op: Bij aanschaf van dit product in onze winkel, extra kassakorting op de bovengenoemde prijs. "

Dus ik in de war, volgens de site kon het niet, volgens het mailtje wel. Meneer vertelde dat het normaal niet kan verlaagde prijs via offerte icm kassakorting, tenzij dat in de mail vermeld word zoals in mijn geval. Dus het is niet zo dat je automatisch ook kassakorting krijgt na een offerte.

Ik ben benieuwd hoeveel kassakorting dat dan wel zal zijn. Ze hebben al meer dan 400 euro van de winkelprijs afgehaald. Als ik meer dan 30 euro kassakorting krijg ben ik tevreden, dan zijn in ieder de brandstofkosten gedekt. I'll take my chances

Verwijderd

chronoz schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:19:
Het is niet mogelijk om films af te spelen van een netwerk-share en alleen via DLNA, dat werkt helaas niet echt prettig!

Ik heb alleen een Synology NAS met films die gedeeld kunnen worden via NFS en via gewoon Windows shares.
je kan films streamen (ook MKV x264) via allshare...even downloaden op de pc en staat meteen in verbinding met je tv

Verwijderd

IJburger schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:33:
En dan weet je zeker dat je de Ziggo gecertificeerde versie hebt?
Toevallig kost de niet gecertificeerde bijna die 1299.... toeval?
http://www.kieskeurig.nl/...00&index=0&autocomplete=y

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Dat lijkt me wel. En anders zet je hem even om naar een NL versie.

• IJburger
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:27:
[...]
En dan weet je zeker dat je de Ziggo gecertificeerde versie hebt?
Toevallig kost de niet gecertificeerde bijna die 1299.... toeval?
http://www.kieskeurig.nl/...00&index=0&autocomplete=y
Nou ze zijn officieel dealer volgens Samsung, maar dat terzijde ben ik niet geïnteresseerd in ziggo, UPC en dergelijke, ik kijk via satelliet.

Verwijderd

Topicstarter
En de F serie is nog niet gecertificeerde door M7 en met de CI module blijkt het bij diversen mensen niet te doen,alles blijft zwart.

• IJburger
Oh bedankt voor je bezorgdheid, maar ik gebruik een aparte ontvanger daarvoor. :d

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ah, ik heb gevonden hoe je de apps in je lijst in je eigen volgorde kan zetten.

Ga naar apps, Dan apps bewerken. Ga naar de app die je wilt verplaatsen, druk op enter (knop tussen de pijltoetsen). Nu kan je met de pijltoetsen de app naar de positie zetten die je wilt. Druk dan op return.

De lijst staat dan in het beginscherm zoals je deze zelf indeelt.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:36
Ik wil even het volgende laten weten. Ik heb gisteren in Duitsland een ue55f6510 gehaald bij de Saturn in Kleve. Na het lezen op het forum dorst ik het risco te nemen. Zover ik eruit kon halen kon hij sowieso op nederlands gezet worden. Dit was voor mij wel een must. Geen probleem met engels maar duits is toch wat minder fijn. 8)7

Eenmaal thuisgekomen met het bakbeest heb ik hem op nederlands gezet. Echter werkte het niet om zenders in te stellen. Hij kon alleen op duitse en oostrijkse providers worden gezet.

Ik heb vervolgens de volgende stappen gedaan: Tv in standby gezet. Vervolgens druk je op de afstandbediening Info, Menu, Mute en dan de powerknop. In de volgorde die ik aangeef en niet te gelijk. Nu kom je in het service menu en kan je daar de tv op Beneluxe zetten. Let op dat je niks anders veranderd..!!

Nu denkt de tv dat hij een beneluxe model is. Waarschijnlijk is alles hetzelfde behalve de prijs. Je kan nu de nederlandse providers instellen. Echter nog geen beeld op NED 1 na.

Ik heb vervolgens een SMIT smartcard gebruikt. Dit was een kaartje van 2 jaar oud ( blauw/paarse kaartje. ) Hiermee gaf hij aan dat hij niet ondersteund was en het apparaat een 1.3 smartcard nodig heef. Hmmm wel spannend om weer even een kaartje van bijna 70 euro te kopen. Toch snel een kaartje van Smit gehaald. Wel te verstaan de oranje die 1.3 ondersteund. Vol spanning klopte mijn hartje. Mijn broer zei: Joh die werkt wel. Hij had gelijk. hij WERKT..!! Zelfs het interactive gedeelte van ziggo werkt gewoon.

Dit alles heeft mijn een koste besparing van 450 euro opgeleverd ten aanzien van de Mediamarkt. Benzine prijs is er zelfs al af, van uit Den Haag. Ben een gelukkig man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
carcept2009 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:36:
Ik wil even het volgende laten weten. Ik heb gisteren in Duitsland een ue55f6510 gehaald bij de Saturn in Kleve. Na het lezen op het forum dorst ik het risco te nemen. Zover ik eruit kon halen kon hij sowieso op nederlands gezet worden. Dit was voor mij wel een must. Geen probleem met engels maar duits is toch wat minder fijn. 8)7

Eenmaal thuisgekomen met het bakbeest heb ik hem op nederlands gezet. Echter werkte het niet om zenders in te stellen. Hij kon alleen op duitse en oostrijkse providers worden gezet.

Ik heb vervolgens de volgende stappen gedaan: Tv in standby gezet. Vervolgens druk je op de afstandbediening Info, Menu, Mute en dan de powerknop. In de volgorde die ik aangeef en niet te gelijk. Nu kom je in het service menu en kan je daar de tv op Beneluxe zetten. Let op dat je niks anders veranderd..!!

Nu denkt de tv dat hij een beneluxe model is. Waarschijnlijk is alles hetzelfde behalve de prijs. Je kan nu de nederlandse providers instellen. Echter nog geen beeld op NED 1 na.

Ik heb vervolgens een SMIT smartcard gebruikt. Dit was een kaartje van 2 jaar oud ( blauw/paarse kaartje. ) Hiermee gaf hij aan dat hij niet ondersteund was en het apparaat een 1.3 smartcard nodig heef. Hmmm wel spannend om weer even een kaartje van bijna 70 euro te kopen. Toch snel een kaartje van Smit gehaald. Wel te verstaan de oranje die 1.3 ondersteund. Vol spanning klopte mijn hartje. Mijn broer zei: Joh die werkt wel. Hij had gelijk. hij WERKT..!! Zelfs het interactive gedeelte van ziggo werkt gewoon.

Dit alles heeft mijn een koste besparing van 450 euro opgeleverd ten aanzien van de Mediamarkt. Benzine prijs is er zelfs al af, van uit Den Haag. Ben een gelukkig man :)
Ik heb hetzelfde gedaan met een UE46F6400 gekocht via Redcoon. 150,- besparing zonder al te veel moeite. Omzetten was inderdaad fluitje van een cent, alhoewel ik ook al een IR blaster had geregeld die ik kon ophalen mocht de optie toch vergrendeld zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 20-12-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFrans
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03-2015

Bedankt voor deze info! Mooi dat dit mogelijk is. kan ik ook eens rondkijken in Duitsland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Weet iemand waarom 'film zwart' als beeld optie niet is in te schakelen in apps?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 22:00
Ik heb een vraag waar geen winkel antwoord op kan geven.
Ook via google nog geen antwoord op gevonden.

Ik ben aan het kijken naar een samsung UE46F6400.
Dit is een smart tv.
En ik vraag me af of ik via dlna direct 3D films kan kijken?
Ik heb bij bekenden ontdekt dat de oudere D serie dat niet kon.

Iemand hier info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. Echter nog geen beeld op NED 1 na.
Had je hem met NED 1 op de standby gezet?

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22436

Effe zoeken en kwam nog meer tegen (staat het al ergens bij elkaar?)
http://wiki.samygo.tv/index.php5/Service_Menu
http://wiki.samygo.tv/index.php5/Engineering_Codes

http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?p=50892653

Deze lijkt me wel belangrijk....: just in case....
EXIT for 10 secs -> Factory reset (also TV channels has to be re-tuned)

All at your own riks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Snap niet wat je bedoeld? Gewoon doen wat er staat en dan werkt het..!!
Niks mee te maken dat ie op Ned. 1 stond. Had toen er al een benuluxe model van gemaakt.

Gaat puur over de ondersteuning van de module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
gasemans schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:00:
Ik heb een vraag waar geen winkel antwoord op kan geven.
Ook via google nog geen antwoord op gevonden.

Ik ben aan het kijken naar een samsung UE46F6400.
Dit is een smart tv.
En ik vraag me af of ik via dlna direct 3D films kan kijken?
Ik heb bij bekenden ontdekt dat de oudere D serie dat niet kon.

Iemand hier info over?
Mijn ES series speelt via dlna (en wifi vanaf NAS) gewoon Iron Man 3 in HSBS af. Lijkt me eerlijk gezegd ook dat dat op de D series moet werken. Is er niet iets mis met de dlna server (of de verbinding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carcept2009 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:13:
Snap niet wat je bedoeld? Gewoon doen wat er staat en dan werkt het..!!
Niks mee te maken dat ie op Ned. 1 stond. Had toen er al een benuluxe model van gemaakt.

Gaat puur over de ondersteuning van de module
Dan heb je mijn link niet eens gelezen, want daar kwamen mensen authenticatie problemen tegen, blijkbaar het je hem toevallig op een goede zender staan..... waar authenticatie geen rol speelt...
Dus kwam je het probleem toevallig niet tegen, maar anderen kunnen dus in de problemen komen... als je uitvoert:
"Gewoon doen wat er staat en dan werkt het..!!"
Want het hangt dus af van de zender waar de TV het laatst op stond begreep ik uit die link.
De boodschap is dus: druk niet zo maar het in zoek uit hoe het exact moet met welke voorwaarden.

Zoek maar eens in Google... je wil niet weten hoeveel "dode" smart TV's er al zijn door verkeerd drukken....

Blijkbaar hebben ze dan de factory reset ook niet gevonden....

Dus aub niet zulke adviezen.....op Tweakers word je geacht je eerst te verdiepen ipv klakkeloos zulke suggesties over te nemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Nieuwe firmware (ver.1113.3) is uit op Samsung support website voor F7000/F8000 modellen.
Alleen te updaten via USB.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nog even een vraag: hoe kan ik mijn zenderlijst exporteren?
Alle manieren om dat te doen werken niet (vol- plus enter) en in zender -menu zit het ook niet.
Betreft UE46F7000

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit niet in het zender menu maar in het scherm menu:
http://www.libble.de/samsung-ue46f7000/p/557753/?page=0034

of
http://www.awe-europe.com...samsung_85S9uk_manual.pdf
Transfer Channel List
Screen Menu > Broadcasting > Channel Settings > Transfer Channel List Try Now
Imports or exports the channel map.
" You should connect USB storage to use this function.
" The PIN input screen appears. Enter the PIN using your remote.
● Import from USB: Import channel list from USB. Try Now
● Export to USB: Export channel list to USB. This function is available when USB is connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Jammer maar dit is nu net het probleem: deze menu optie zit er niet in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Die waarschuwing is niet nodig op tweakers lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel als sommigen schrijven : "Gewoon doen wat er staat en dan werkt het..!!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tsja, eigen risico dan hoor. :) Je bent te netjes ;)

[ Voor 25% gewijzigd door barrymossel op 21-12-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Zal wel heel veel geluk hebben gehad 8)7 8)7 8)7

Heb ook het 1 en ander doorgelezen voor ik eraan begon. Maar modellen veranderen nogal vaak en als je komt met een samsung uit 2009 en niks uit 2013 dan heb je ook niet echt veel. Ci plus module is alleen de 1.3 ondersteund in de 2013 modellen. Daar ga je dan met je sites.

Maar goed, had het anders neer kunnen zetten. O-)
Voor mij werkt het en ik weet vrijwel zeker voor andere ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
Ik heb gisteren de ue40f6500 gekocht bij de Mediamarkt in Duitsland. Deze is daar in de aanbieding voor maar €549,-
Het omzetten naar een Benelux model was binnen 10sec gedaan en daarna kon ik Ziggo selecteren als service provider. Ik moet bekennen dat ik nu nog gewoon de ouderwetse coax kabel gebruik, vanaf januari krijg ik KPN glasvezel.

Indien je dus geen ci-module van Ziggo of UPC gaat gebruiken, dan loont het zich prima om even naar Duitsland te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ben met wat proberen erachter gekomen dat de optie wel verschijnt als je als land niet Nederland kiest.
Dan verschijnt de optie wel, echter dan ben je ook al je zenders kwijt ha ha.
Dus alles weer terug gezet en zender opnieuw geladen en favorieten weer opnieuw aangemaakt en Nextflix US weer werkend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 22:00
barrymossel schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 07:48:
[...]

Mijn ES series speelt via dlna (en wifi vanaf NAS) gewoon Iron Man 3 in HSBS af. Lijkt me eerlijk gezegd ook dat dat op de D series moet werken. Is er niet iets mis met de dlna server (of de verbinding)?
Hmmm goed om te weten.
Straks maar eens even langs gaan en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
snah001 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:28:
Nieuwe firmware (ver.1113.3) is uit op Samsung support website voor F7000/F8000 modellen.
Alleen te updaten via USB.
Staat er op. Nu nog, zoek de verschillen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Samsung geen readme.txt erbij doet met de verschillen net als bij een bios update... (concurrentie overweging?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Graag een tip of advies gevraagd.
Ik wil graag een nieuwe tv kopen. Mijn belangrijkste eis is mooie beeldkwaliteit en uiterlijk is minder belangrijk.
Ik kijk graag voetbal en soms films. 40 inch is voldoende 42 mag ook.

budget is +-1000.

Nou weet ik dat UHD tv s aan het ontwikkelen zijn maar zijn nog altijd te duur voor de meeste mensen.
Als ik weet dat die UHD tvs binnen 1 jaar betaalbaar zijn dan wacht ik nog liever en koop ik momenteel een goedkope tv.

Denken jullie dat die UHD tvs binnen 1 jaar betaalbaar zijn?
Het zou zuur zijn als ik nu een bijv Samsung F8000 koop en paar maanden later de UHD Tv s ongeveer zelfde prijsklasse krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan het best in de glazen bol kijken... en dit voorspellen ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 13:46
Pick me! Pick me!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:09:
Wie kan het best in de glazen bol kijken... en dit voorspellen ... ;)
hahaha een insider die ook toevallig op Tweakers zit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biedt zich al aan.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Ik snap sowieso helemaal niets van het update beleid van Samsung
  • De updates komen alleen op een zeer moeilijk te vinden website beschikbaar, waarna je de update met veel gedoe en alleen via windows op je tv kan krijgen. Dit terwijl de tv met een uitstekende OTA functie is uitgerust.
  • Er is volstrekt onduidelijk wat de verschillende updates doen. Waarom zou ik uberhaupt updaten? En waarom zou Samsung moeite steken in de updates, als klanten niet weten wat de toegevoegde waarde ervan is?
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:10:
Jammer dat Samsung geen readme.txt erbij doet met de verschillen net als bij een bios update... (concurrentie overweging?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De update's staan gewoon bij het type TV op de website van Samsung zo moeilijk is dat toch niet?
En de updates komen ook via de OTA functie binnen, al is dat soms wat later als op de website.

Ik doe helmaal geen updates meer je krijgt er alleen maar meer problemen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Had je exact hetzelfde model in de Mediamarkt dan in bij de Saturn in Duitsland? Toevallig was ik dit weekend in de Saturn in Oberhausen en daar stond ook een 55F6510, maar deze vind ik niet op de website van de Mediamarkt. Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Laatst online: 13:57
Ik heb recentelijk voor mijn UE55F8000 een quote opgevraagd bij FOKA die de prijs terugbracht van EUR 2.699,- naar EUR 2.099,-. Tijdens het afhalen in de winkel kreeg ik hier nog eens EUR 20,- kassakorting op. :+
IJburger schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:12:
Om terug te komen op de prijsofferte voor de UE46F7000 bij FOKA:

ik heb dus Foka gebeld om te vragen hoe het nou zat met prijsofferte evt. i.c.m. kassakorting. Want op de site staat dat de kassakorting niet gecombineerd mag worden prijsinformatie via email (lees offerte). Maar vanochtend las ik de offerte-mail nog eens goed door en daar stond het volgende: "Let op: Bij aanschaf van dit product in onze winkel, extra kassakorting op de bovengenoemde prijs. "

Dus ik in de war, volgens de site kon het niet, volgens het mailtje wel. Meneer vertelde dat het normaal niet kan verlaagde prijs via offerte icm kassakorting, tenzij dat in de mail vermeld word zoals in mijn geval. Dus het is niet zo dat je automatisch ook kassakorting krijgt na een offerte.

Ik ben benieuwd hoeveel kassakorting dat dan wel zal zijn. Ze hebben al meer dan 400 euro van de winkelprijs afgehaald. Als ik meer dan 30 euro kassakorting krijg ben ik tevreden, dan zijn in ieder de brandstofkosten gedekt. I'll take my chances

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Hmm, thnx in ieder geval. Meer mensen die de f7000 bij foka hebben gekocht, hoeveel kassakorting kreeg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als ik het zo zie dan valt het allemaal nog wel mee. Er zijn mensen die kopen een tv in de winkel en er zijn mensen die vragen om korting. Op de eerste groep verdienen ze het meeste, de 55f8000 is momenteel goedkoper te krijgen.
Ik denk dat je qua kassakorting gewoon moet rekenen op 20 a 30 euro extra.

Ik heb een 100hz en een 200hz toestel naast elkaar gezien in de Saturn en het viel me heel ietsjes op dat de beelden bij sommige scenes (Samsung demo) iets schokken. Bij de 200hz zag ik die vrijwel niet. Mijn vriendin viel het niet op. Dus ik denk dat ik te kritisch ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of je wilde het verschil heel graag zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
Binnetie schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:14:
Als ik het zo zie dan valt het allemaal nog wel mee. Er zijn mensen die kopen een tv in de winkel en er zijn mensen die vragen om korting. Op de eerste groep verdienen ze het meeste, de 55f8000 is momenteel goedkoper te krijgen.
Ik denk dat je qua kassakorting gewoon moet rekenen op 20 a 30 euro extra.
Het Europese model wel ja, het NL model is gewoon EUR 2.699,-, maar vanwege deze korting heb ik dus het NL model voor grofweg de prijs van een EU model. (ik had geen zin om te klooien met de instellingen in het admin menu ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Binnetie schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:40:
[...]

Had je exact hetzelfde model in de Mediamarkt dan in bij de Saturn in Duitsland? Toevallig was ik dit weekend in de Saturn in Oberhausen en daar stond ook een 55F6510, maar deze vind ik niet op de website van de Mediamarkt. Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
Durf het bijna niet te zeggen :) :) 919 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
Ben nu in het bezit van een Samsung UE55F6500 en een Samsung C7140B. Hoe stel ik het in dat ik enkel de touch-AB van de TV hoef te gebruiken?

Als ik de wizard op de TV doorloop, heb ik 7 pogingen om de AB te laten reageren op de decoder, maar niets werkt. Vervolgens zoeken handmatig zoeken naar samsung decoders geeft maar 2 types weer (SMTG4700 uit mn hoofd, kan iets afwijken).

Wat is de correct workflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Kan je niet het bijgevoegde ir oog gebruiken? Die verstuurd het signaal door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
carcept2009 schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:01:
Kan je niet het bijgevoegde ir oog gebruiken? Die verstuurd het signaal door?
die staat op de samsung decoder gericht, 10cm er vanaf, maar tijdens de wizard wordt zowel de touch als de gewone AB niet herkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Welke webshops bieden de mogelijkheid voor een offerte? Uit m'n hoofd zeg ik Foka en Plattetv. Welke nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitec
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 11:31
Heb sindskort een samsung 55f7000. Echter in combinatie met een marantz nr1603, werkt de anynet+ of hdmi-cec koppeling niet. versterker wordt niet gedetecteerd.

Echter wat ik nu ontdekt heb, is als ik mijn raspberry pi (waarop xbmc geinstalleerd is) aansluit, de anynet+ , zowel voor de raspberry werkt(bediening via samsung ab), maar ook voor de versterker opeens... (volume regelbaar + power functions etc via samsung ab)

geen idee waarom, hebben meer mensen dit geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 55F8000 NL versie, mail ze anders voor de zekerheid of de tekst echt klopt....1999 euro...

http://www.qplaza.nl/arti...Hz_Clear_Motion_Rate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij Plasmavisie is hij ook goedkoper geworden (wel verzendkosten), bij Buybestshop ook:
https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue55f8000.html

Ik ga ze voor de zekerheid even een e-mail sturen of de prijs wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 13:46
Check voor alle webshops gewoon de lijst op de Samsung website. Daar staat vermeld welke winkels mee (mogen) doen aan de acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRoel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 08:44
Sinds gisteren ben ik ook de trotse bezitter van een UE55F6500 uit Duitsland. Na hem te hebben omgezet naar een BeNeLux model, herkent hij mijn Telenet HD Digicorder en kan deze eigenlijk ook perfect aansturen via IR.
Alleen is mijn vraag: hoe kom ik via de Samsung afstandsbedieningen bij de opnames die op mijn digicorder staan? Ik kan opnemen via de rec knop en via de tv gids, maar ik kan geen enkele knop vinden die me bij mijn opnames brengt.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb al antwoord:
Hallo,

Deze prijs klopt en alle modellen zijn geschikt voor de BENELUX

Met vriendelijke groet,

PLASMAVISIE
Wel boven mijn budget, maar dit is wel interessant. En nog een Galaxy Tab 3 erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Binnetie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:17:
Ik heb al antwoord:

Hallo,

Deze prijs klopt en alle modellen zijn geschikt voor de BENELUX

Met vriendelijke groet,

PLASMAVISIE

Wel boven mijn budget, maar dit is wel interessant. En nog een Galaxy Tab 3 erbij!
"geschikt voor" is niet hetzelfde als een Benelux model , heb ergens in dit forum gelezen dat
PV de software veranderd in Benelux software. Als dat zo is krijg je dus GEEN Tab 3 erbij ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ook dit heb ik even nagevraagd. Toch blijft het een smak geld en neig ik eerder naar een 55F7000 of eentje uit de 6000-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
Let erop dat je alleen een Galaxy Tab3 krijgt indien je je TV bij een van de aangesloten winkels hebt gekocht (http://www.samsung.com/nl...tv-tab3/waar-te-koop.html). Plasmavisie is daar dus niet bij aangesloten, waarschijnlijk omdat zij dus niet de originele NL modellen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Duidelijk! Grappige is dat ze nu niet op de deze vraag reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt zij zijn geen Samsung dealer, maar ik heb zeer goede service ervaringen met ze.
Zij leveren zo wel Benelux modellen als niet Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik zit te twijfelen tussen de F6800 en F7000. Naast het model twijfel ik ook tussen 55' en 46'. Nu heb ik online naar enkele calculators gezocht maar die zijn toch wel een beetje bizar. Als ik tussen 3 en 4 meter van de tv zit moet ik al bijna een 60 inch tv nemen :-s. Iemand een betere redenering? 3x de diagonaal voor kijkafstand wordt zou als 'prettig' aangenomen worden...

[ Voor 11% gewijzigd door tboheeren op 24-12-2013 15:58 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Klopt ik heb dit ook gezien. Volgens mij gaat het erom dat je bij een heel goed signaal de kijkafstand kunt verkleinen omdat je dan geen storende factoren ziet: http://www.televisies.nl/...e-kijkafstand-voor-uw-tv/

Hier lees je er ook wat over: http://www.consumentenbon...extra/ideale-kijkafstand/.
Als je op zeg maar 3,5 meter van de tv afzit zou ik voor 46 inch gaan. De kijkafstand bij mij in de woonkamer is ongeveer 4,3 meter dus ik ga voor 50 of 55 inch (ik neig naar 55).

Op mijn slaapkamer zit ik 3 meter van de TV en daar staat een 40 inch tv. Meer dan prima vind ik dat.

Overigens interessant die F6800 serie, ik kom hem al voor €1325,- tegen: http://www.elektrokoning.be/nl/samsung-ue55f6800.html scheelt aardig wat en ze leveren ook in Nederland.

Edit:
Ik heb ook reactie gekregen van Plasmavisie over mijn vraag of ik ook mee mag doen aan de actie met de tv die ze leveren.
Beste,

Deze modellen worden ingekocht via de Samsung Europe distributeur.

Al onze toestellen zijn standaard voorzien van de Nederlandse XXN software geschikt voor digitale tv via een CI+-module van Ziggo en UPC en Canal Digitaal en alle andere providers.

Al onze toestellen worden dus geleverd met dezelfde software als Samsung Benelux ze levert. Dus ook met de Nederlandse Apps en digitale NL-handleiding.

Dus identieke toestellen, geen enkel verschil en met 2 jaar garantie.

Alle prijzen zijn reeds strikt netto en uitgesloten van extra kortingen en/of additionele acties.

Met vriendelijke groet,

PLASMAVISIE
Heb de tekst ook even vet en onderstreept, net zoals in mijn mailtje

[ Voor 44% gewijzigd door Binnetie op 24-12-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik heb sinds kort de Samsung UE32F6200 en een WD Elements Externe harddisk van 1 TB om op te nemen en gedownloade films af te spelen.
Gedownloade films spelen zonder problemen af, maar indien ik via de tv wil opnemen dan krijg ik de melding dat de harddisk eerst geformatteerd moet worden. Wanneer ik dat heb gedaan en de film heb opgenomen en de harddisk op mijn windows PC aansluit krijg ik weer een melding dat ie geformatteerd dient te worden.
Ik heb nu NTFS en exFAT geprobeerd mar ik moet elke keer weer formatteren, is hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is geen oplossing voor zo als bij veel TV's en settop boxen hebben die hun eigen systeem en daar kan Windows dan weer niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Plasmavisie zijn het vaak XXH modellen met XXN software.

Maar er is inderdaad geen verschil mij schoonouders hebben een Samsung bij de BCC gekocht een echte XXN, maar er is geen enkel verschil met mijn XXH met XXN software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:01:
De update's staan gewoon bij het type TV op de website van Samsung zo moeilijk is dat toch niet?
En de updates komen ook via de OTA functie binnen, al is dat soms wat later als op de website.

Ik doe helmaal geen updates meer je krijgt er alleen maar meer problemen van.
Ik hoop dat ze op mijn F8000 toch nog wel even door ontwikkelen. Ik gebruik de tv voor het afspelen van muziek vanaf mijn NAS. Maar zodra de muziek speelt kun je vanaf daar het beeld niet uit zetten. De tools knop doet op de plek waar je muziek start helemaal niets
Ook heb ik gemerkt dat als de tv en nas muziek staan te spelen en ik zet nieuwe muziek op de nas er nergens een knop 'ververs' te vinden is zodat de nieuwe muziek ook gevonden wordt. Zou ook erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Mijn UE55F6500 had wat vingervlekken door het ophangen; na het schoongemaakt te hebben met Grundig LCD/Plasma reiniger en een schone doek, krijg ik alleen maar meer vlekken. Lijkt een vettige laag op te zitten. Droge microvezel doek bracht ook geen uitkomst; iemand een oplossing?

• tboheeren
Binnetie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:30:

Overigens interessant die F6800 serie, ik kom hem al voor €1325,- tegen: http://www.elektrokoning.be/nl/samsung-ue55f6800.html scheelt aardig wat en ze leveren ook in Nederland.

Edit:
Ik heb ook reactie gekregen van Plasmavisie over mijn vraag of ik ook mee mag doen aan de actie met de tv die ze leveren.

[...]

Heb de tekst ook even vet en onderstreept, net zoals in mijn mailtje
Wel jammer dat de F6800 zo een extra plastieken boord heeft rond de bezel. Maakt het iets minder strak. Jullie mening?

Inventaris

• barrymossel
Vind het wel apart (positief) eigenlijk.

• Binnetie
Ik had die rand eerlijk gezegt nog niet gezien. Hij valt bijna niet op. Alleen denk ik dan: waarom doen ze dan een doorzichtige rand om het scherm heen?

• tboheeren
Ja ik had dezelfde mening binnetie. Snap het niet zo goed.

Inventaris

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Ik heb een samsung f6400 (40inch), paar maand in bezit bevalt prima. Heb nu firmware 1114
Heb 2 vragen:

1. Hoe kan je dvd films (audio ts en video ts) afspelen? Het lukt me alleen maar om de losse files te starten...

2. Hoe kan je bij de app rtlxl verder spoelen met grote sprongen? Het lukt me alleen maar te doen in stapjes van 10 seconden. Heel irritant als je verder moet spoelen naar bv. 50 min van een uitzending.

Hopelijk kan iemand mij helpen?

• docydoc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-02-2014
Enkele dagen geleden mijn ue65f8000 geleverd gekregen. Enkele dagen later dan voorzien. Gekocht bij plasmavisie. Tevreden van hun service en prijs. Inderdaad xxH model met Benelux software. "tv met een kaartje gekocht". De plastische benaming van een CI+1.3 gebruikt door Telenet. Wordt herkend. Je kan opnemen op usb stick. Zeer tevreden over het beeldkwaliteit.
Enkele minpunten: enkel stereo wordt doorgegeven indien je een film streamt van pc via netwerk naar tv. Het streamen lukt me niet echt. Soms bedrade netwerkstoornissen. Na x-tijd valt de netwerkverbinding op mijn pc uit. Onbekende reden. Had gedacht HTPC te kunnen vermijden. Niet dus. Tweakers bestbuyergids htpc model besteld. Mogelijk lost dit de streamingsproblemen op.

• Binnetie
peter8265 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:49:
Ik heb een samsung f6400 (40inch), paar maand in bezit bevalt prima. Heb nu firmware 1114
Heb 2 vragen:

1. Hoe kan je dvd films (audio ts en video ts) afspelen? Het lukt me alleen maar om de losse files te starten...

2. Hoe kan je bij de app rtlxl verder spoelen met grote sprongen? Het lukt me alleen maar te doen in stapjes van 10 seconden. Heel irritant als je verder moet spoelen naar bv. 50 min van een uitzending.

Hopelijk kan iemand mij helpen?
1. Ik kan me vergissen maar volgens mij wordt dat niet ondersteund. Mkv's, xvid worden wel ondersteund.

2. Kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik het niet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik heb mijn 46F6400 nog niet binnen, maar je vraag 1. heeft mijn interesse gewekt. Werkt het wel als je de DVD in een .iso verpakt?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
Volgens mij ook geen iso's, wel alles wat dus een MKV / AVI etc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53

Was het niet mogelijk je smartcard een update te geven via je tv menu? Meestal lost dit t probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

peter8265 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:49:
Zoals ook aangegeven, in ISO of VIDEO_TS "verpakte" video's speelt de Samsung niet af. Dit geldt voor zowel DVD als Blu-ray's.

Echter zijn de video's zelf qua format wel afspeelbaar (dus als losse bestanden) aangezien deze in MPEG1/2/4 ge-encodeerd zijn.

Wat je dus kan doen is met een tooltje de ISO/VIDEO_TS omzetten naar een container die de Samsung wel afspeelt, bijvoorbeeld in een mkv bestand.

Een tool zoals MakeMKV of MKVMerge leest de inhoud van de ISO/VIDEO_TS en "kopieert" de video/audio bestanden en zet deze in een mkv bestand zonder de video/audio inhoud opnieuw te encoderen. Dus de kwaliteit blijft identiek aan het origineel en is tevens redelijk snel aangezien het slechts het kopieren is van deze bestanden in een mvk bestand.

In het geval van een DVD die de video in MPEG2 ge-encodeerd heeft krijg je uiteindelijk een mkv container met deze MPEG2 videobestanden erin.

Het voordeel bij deze tools is tevens dat je niet gebruikte video/audio/ondertitels uit het origineel kan uitsluiten om in de mkv gezet te worden. Dus een DVD met Franse en Duitse audio en ondertitels kan je ontdoen van deze nutteloze ballast en dat kan aardig wat ruimte schelen. Je mkv wordt dus kleiner dan het origineel als je alleen de Engelse audio en Nederlandse ondertitels laat kopiëren.
Vaak staan op de DVD ook "making of" en reclames voor andere titels. Deze kan je ook weghalen en daarmee een mkv maken met alleen de film zelf.

Een nadeel is dat de DVD/Bluray menu's niet mee gekopieerd worden, dus die verlies je altijd. Maar persoonlijk vind ik die menus alleen maar irritant. Het gaat mij om de film, dus al die extra's mogen weg van mij.

Ik heb dus mijn collectie aan ISO's en VIDEO_TS folders allemaal omgezet naar mkv's. Dit scheelt mij gigabytes aan opslagruimte en de bestanden zijn nu gelijk afspeelbaar op de Samsung.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRoel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 08:44
Schopje...

Geen telenet gebruikers met een digicorder hier?
DeRoel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:56:
Sinds gisteren ben ik ook de trotse bezitter van een UE55F6500 uit Duitsland. Na hem te hebben omgezet naar een BeNeLux model, herkent hij mijn Telenet HD Digicorder en kan deze eigenlijk ook perfect aansturen via IR.
Alleen is mijn vraag: hoe kom ik via de Samsung afstandsbedieningen bij de opnames die op mijn digicorder staan? Ik kan opnemen via de rec knop en via de tv gids, maar ik kan geen enkele knop vinden die me bij mijn opnames brengt.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
You qualify for the post of the year! :+

Nee, serieus: dit gaat bij mij thuis (NAS met veel 1-1 kopiën van DVD's, 46F6400 op komst) héél veel schelen, zeker als ik de mediaplayer dan vaker uit kan laten (scheelt weer gedoe).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen. Ik heb een Samsung UE40F6400 tv. De tv is dmv hdmi verbonden met digitale tv van UPC en met een pioneer home cinema set. Het geluid van de televisie heb ik via een optische kabel op de home cinema set aangesloten, het probleem hierbij is echter dat het tv geluid standaard erg zacht is. Als ik beide op max volume zet is er nog maar beperkt volume te horen. Bij een dvd of cd kan het volume veel harder. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hmmbob schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:40:
[...]...dit gaat bij mij thuis (NAS met veel 1-1 kopiën van DVD's, 46F6400 op komst) héél veel schelen, zeker als ik de mediaplayer dan vaker uit kan laten (scheelt weer gedoe).
Samsung Plex app + Synology Plex Media Server + mkv's gaat geweldig !

Mijn PlayOnHD staat nu te verstoffen, raak ik niet meer aan. Het is wel eventjes werk om alle media goed te zetten. tevens let in nu meteen op wat ik op mijn NAS zet en vermijd ISO's en VIDEO_TS bronnen en mocht dit toch het geval zijn meteen een mkv van bakken.

De Samsung Plex app geeft trouwens meteen een mooie video-wall achtige interface en is sneller dan mijn PlayOnHD mediaplayer.

http://www.samsung.com/us/appstore/app/G00002687241#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
brentnl schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:52:
Mijn UE55F6500 had wat vingervlekken door het ophangen; na het schoongemaakt te hebben met Grundig LCD/Plasma reiniger en een schone doek, krijg ik alleen maar meer vlekken. Lijkt een vettige laag op te zitten. Droge microvezel doek bracht ook geen uitkomst; iemand een oplossing?
De vette vingertjes van kinderen gingen prima weg met microvezel (lenzendoekje van mijn camera gebruikt). Wellicht dat starten met LCD reiniger de boosdoener is geweest. Heb je een andere oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:55:
[...]

Samsung Plex app + Synology Plex Media Server + mkv's gaat geweldig !

Mijn PlayOnHD staat nu te verstoffen, raak ik niet meer aan. Het is wel eventjes werk om alle media goed te zetten. tevens let in nu meteen op wat ik op mijn NAS zet en vermijd ISO's en VIDEO_TS bronnen en mocht dit toch het geval zijn meteen een mkv van bakken.

De Samsung Plex app geeft trouwens meteen een mooie video-wall achtige interface en is sneller dan mijn PlayOnHD mediaplayer.

http://www.samsung.com/us/appstore/app/G00002687241#
Ik krijg dit niet lekker werkend, ik krijg na scannen ontzettend veel losse Video Ts file's in beeld…..enig idee hoe dit komt?
Ik kan wel naar mijn NAS toe (Qnap) maar wil eigenlijk naar een specifieke map waar de films in staan, dat lukt mij niet, iemand tips om dat te verfijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:15:
[...]

Ik krijg dit niet lekker werkend, ik krijg na scannen ontzettend veel losse Video Ts file's in beeld…..enig idee hoe dit komt?
Ik kan wel naar mijn NAS toe (Qnap) maar wil eigenlijk naar een specifieke map waar de films in staan, dat lukt mij niet, iemand tips om dat te verfijnen?
Plex Media Server scant de folder die je opgeeft (incl subfolders) en maakt daar een library van. Alle bestanden die in folders VIDEO_TS staan worden als losse bestanden in de library gezet en dus niet weergegeven als 1 film. Je zal al deze folders met MakeMKV naar een mkv bestand moeten omzetten om 1 film in je library te krijgen.

In je library zie je geen folderstructuur. Alles is platgeslagen in 1 lijst in je video-wall. WIl je kunnen sorteren op bijvoorbeeld genre or jaartal, moet je de library in de Samsung app openen en daar je manier van sorteren kiezen.

Pagina: 1 ... 16 ... 44 Laatste