Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
De DS413.
Synology Plex Media Server package voor dit type is (PPC or qoriq).
https://www.plex.tv/downloads
Ga naar NAS -> Synology -> POWERPC download
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Iemand ervaringen met NAS in het lagere segment waar succesvol PMS op draait?
Niet echt het juiste topic, btw. Excuus.
The devil is in the details.
Geen schoonmaak spul gebruiken. Beste is een microvezel doek met lauw warm water vochtig maken (vochtig dus niet druipend nat) en daarmee je scherm schoonmaken werkt het beste.brentnl schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:52:
Mijn UE55F6500 had wat vingervlekken door het ophangen; na het schoongemaakt te hebben met Grundig LCD/Plasma reiniger en een schone doek, krijg ik alleen maar meer vlekken. Lijkt een vettige laag op te zitten. Droge microvezel doek bracht ook geen uitkomst; iemand een oplossing?
Member of the Ukraine IT Army
elke keer als ik de tv aanzet komt er naar 10min? ofzo een command dat ik iets moet zetten..
bloed irritant vind ik.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Na een korte vergelijking in de pricewatch lijken ze me inderdaad gelijk, op een andere rand na dan. Zijn er nog andere verschillen dan de behuizing?
Edit: Hij lijkt ook buiten de Netflix promotie te vallen...
[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 27-12-2013 17:13 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Platte tv levert de NL versie, komt in aanmerking voor de netflix actie, geen verzendkosten, goedkoper dan alle online winkels. Dan is de keuze makkelijk gemaakt.
Volgende week donderdag wordt ie bezorgd ( dan ben ik pas weer thuis) ben benieuwd!!
Anoniem: 567202
De gedeelde server van deze computer werkt niet Controleer firewallinstellingen van deze computer.
Met een pup-up Kennisgeving: De gedeelde Allshare-server is afgesloten. De zerver wordt opnieuw opgestart.
Deze melding kan ik wegklikken maar komt net zo snel weer terug.
Heb net zoals de hulpmelding aangaf de firewall uitgezet en nogmaals opgestart zonder gewenst resultaat. Een andere laptop (vele jaren ouder) opgestart en daar werkt het wel. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt voor uw reactie
Klinkt goed, deze tv is ook eentje die ik overweeg. Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?MajinChaos schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:10:
Vandaag de knoop doorgehakt. Heb via plattetv.nl een hele aantrekkelijke deal gehad waar ik geen 'nee' tegen kon zeggen. Ik ben gegaan voor een samsung ue55f6740.
Platte tv levert de NL versie, komt in aanmerking voor de netflix actie, geen verzendkosten, goedkoper dan alle online winkels. Dan is de keuze makkelijk gemaakt.
Volgende week donderdag wordt ie bezorgd ( dan ben ik pas weer thuis) ben benieuwd!!
€1350,99 om precies te zijn. Gratis verzending, NL model, en een jaar Netflix.Binnetie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:40:
[...]
Klinkt goed, deze tv is ook eentje die ik overweeg. Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Deze prijs heb ik gekregen, door op het knopje "betere prijs aanvragen" te drukken.
Via deze link: Klik
Ja hoor, gewoon in het menu of via het tools menu. Ik ben zelf ook niet echt te spreken over de werking er van. Spraakbediening staat bij mij ook uit. Als de kinderen wat druk zijn schiet hij anders meteen naar de bediening toe. De beweging detectie werkt wel redelijk betrouwbaar maar wel een geduld klusje om de cursor op de goede plek te krijgen.Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:44:
kan je bij de 46f8000 ook de beweging en spraakbediening uitschakelen?
elke keer als ik de tv aanzet komt er naar 10min? ofzo een command dat ik iets moet zetten..
bloed irritant vind ik.
Anoniem: 149691
Heeft iemand van dit forum wel de mogelijkheid gehad om beide te beluisteren en soja, welke zou de voorkeur hebben?
Alleen wilde hem niet ophangen aan de muur maar op de tv kast wegzetten.
Vind het eigenlijk dat hij erg naar komt door de gebogen voet, is hier iets aan te doen? Een andere voet of..?
Anoniem: 465756
Het is mij nu al 2 keer overkomen dat het weer teruggesprongen is naar standaard instellingen waar alles weer op 25 staat en de intervallen op 0...Dit terwijl de andere veranderingen zoals beeldscherpte contrast etc. wel op mijn ingestelde waardes blijven staan.
Iemand ideetje hoe dit kan?
Hoi,Jer-r schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:47:
[...]
Prijs ging over een HW-F750.
Optische kabel komt vandaag binnen. Dus heb hier nog geen ervaring mee...
Ik stoor me nu echt aan dat de hoge tonen zeer snel vervormen. Gisteren een USB-stick met muziek rechtstreeks ingepugd en toen was er geen vervorming waarneembaar, dus wellicht brengt de optische kabel verbetering.
Misschien heb ik wel een maandagmorgen model? Ik zeg bestellen en testen!![]()
Ik hoor graag wat jou ervaring is.
maakte het optische kabeltje nog verschil uit?
Of...... De F7000 /8500 moeten kopen, vind die pisboog voet echt afschuwelijk en als je hem niet ophangt dan.... Zit je er jaren tegen aan te kijkenNickrsd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:55:
Ik heb een 46f8000 gekocht, mooie tv!
Vind het eigenlijk dat hij erg naar komt door de gebogen voet, is hier iets aan te doen? Een andere voet of..?
Geheel mijn persoonlijke mening natuurlijk.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
nou, dat heb ik dus ook. Begin me er mateloos aan te irriteren dat hij zo ver van de muur afstaat.Supertip schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:40:
[...]
Of...... De F7000 /8500 moeten kopen, vind die pisboog voet echt afschuwelijk en als je hem niet ophangt dan.... Zit je er jaren tegen aan te kijken![]()
Geheel mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Had daar eigenlijk niet echt rekening meegehouden. De voet zelf vind ik wel chique, alleen niet praktisch nu.
Dan misschien toch maar ophangen..? want omruilen voor een f7000 is een mogelijkheid, maar deze tv is toch in specs lager..? en heb tevens de doos al kapot geknipt voor de samsung tab actie.
Bedoel je dat hij naar voren overhelt? Bij mij staat hij juist een klein beetje schuin naar achteren. Ik denk/hoop dat dat met de schroeven nog wat te stellen is. Ik zie het zelf trouwens alleen als ik van opzij kijk. Als ik van voren naar de tv kijk zie je er niets aan.Nickrsd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:55:
Ik heb een 46f8000 gekocht, mooie tv!
De boog vind ik zelf wel aardig. Op twee kleine stukjes links en rechts zit de boog toch ook aan de achterkant? Heb er in ieder geval geen last van.
Ik heb m zelf via hificorner.nl. op black blackfriday was hij daar 1429,- Nu adverteren ze met laagste prijs garantie op de site. Wellicht dat ze dus onder de Foka prijs willen gaan.TheRebell schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:14:
Net bij Foka even opgevraagd wat een 46F8000 moet kosten: E 1499,-. Ook hier de mededeling dat bij het ophalen er nog een kassakorting vanaf gaat(je leest dat het ongeveer 20,- is, toch weer leuk meegenomen). Ik kan alleen nergens de serienummers vinden om te zien of het nu NL modellen zijn, al zijn ze wel een officiele dealer...
De camera vind ik niet belangrijk van de 7 en 8. Wel wil ik een vloeiende ervaring hebben wat betreft browsen door de film lijst. Kan je ook de filmcovers zien op je tv?
Best moeilijk om het zo in te schatten en je keuze te maken.
_edit_ ik zie dat plex goed werkt maar ook op een 6000 serie met een dual core?
[ Voor 8% gewijzigd door RemcoINC08 op 28-12-2013 22:26 ]
Asus G501
nee bedoel niet dat hij naar voren heilt. ik bedoel dat de voet aan de achterkant veel ruimte in beslag neemt..Frank B268 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:13:
[...]
Bedoel je dat hij naar voren overhelt? Bij mij staat hij juist een klein beetje schuin naar achteren. Ik denk/hoop dat dat met de schroeven nog wat te stellen is. Ik zie het zelf trouwens alleen als ik van opzij kijk. Als ik van voren naar de tv kijk zie je er niets aan.
De boog vind ik zelf wel aardig. Op twee kleine stukjes links en rechts zit de boog toch ook aan de achterkant? Heb er in ieder geval geen last van.
als ik hem met de voet tegen de muur aanschuif, dan komt de tv ongeveer 20/25 cm naar voren.
Weet iemand waar ik kabels met een 90 graden hoek kan kopen? Ethernet is nog wel te vinden denk ik, maar IR extender krijg ik niet voor elkaar...
EDIT: het lijkt erg op een 3.5mm audio jack-plug, die IR-extender, zou dat gewoon 1 op 1 werken? Want audio kabels met 90 graden hoek zijn wél makkelijk te vinden.
EDIT 2: Ik wil tevens een kabel aanschaffen met 2 IR-oogjes, werkt dat gewoon direct op de TV? Dit omdat mijn samsung decoder en sonos playbar niet op dezelfde plek staan in het meubel. http://www.irextender.nl/...el_met_2_IR_LED%27s_.html
[ Voor 32% gewijzigd door brentnl op 29-12-2013 01:38 ]
Ik heb de HW-F550 en 750 live mogen beluisteren op een Samsung 46 inch F7000 tv. Het klonk erg goed. Je gaat er heel wat op vooruit qua standaard tv geluid. Mijn voorkeur gaat uit naar de HW-F750, deze is toch net iets warmer qua geluid. De HW-F750 is in de aanbieding voor 380 euro zonder verzendkosten bij http://www.redcoon.nl/B44...Na_95n8w7sCFYlF3godN04AGw.
Anoniem: 149691 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:35:
Gekke vraag; ik ga nu toch een soundbar kopen, 5.1 set de deur uit, keuze gaat tussen de HW-F550 en HW-F750, echter bij geen enkele winkel hier in de buurt staan beide tegelijk opgesteld zodat ik kan vergelijken.
Heeft iemand van dit forum wel de mogelijkheid gehad om beide te beluisteren en soja, welke zou de voorkeur hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door LithoMan op 29-12-2013 10:41 ]
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Anoniem: 291273
Zeker mogelijk. Vond dat ook ontzettend irritant!Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:44:
kan je bij de 46f8000 ook de beweging en spraakbediening uitschakelen?
bloed irritant vind ik.
Ergens in instellingen zoeken. Weet nu zelf niet meer exact waar, maar makkelijk te vinden.
Jullie ook?
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Is het redelijk om een budget van €50 te hebben voor het ophangen van de TV en het mooi wegwerken van de kabels?
Anoniem: 252960
Prachtig beeld, daar kan ik niet over klagen
Zonder probleem laatste update 113.3 kunnen installeren
Als ik echter via de smarthub een appje ( maakt niet uit welke ) selecteer wordt het beeld zwart en gebeurt er verder niks.
Hetzelfde verschijnsel als ik via "Social TV" iets selecteer.
Maakt niets uit of ik de PC bedraad - of via WIFI aan het internet aansluit.
Al verschillende keren de smarthub gereset en opnieuw geinstalleerd.
Met Samsung al aan de telefoon gezeten en voor volgende week een afspraak gemaakt voor "remote" hulp
Komt dit probleem jullie bekend voor ?
Anoniem: 19701
Scart is tegenwoordig helaas vaak niet meer bidirectioneel.
Ik heb voor deze gekozen:
http://hdphns.com/nl/fiio-d07.html
Op internet gesnuffeld maar deze kon ik van vinden dat ie de meeste audio protocols aankan die op het rode lichtsignaal gezet zijn kan decoderen... oa Dolby etc.
Anders had ik deze converter bij Conrad gekocht, die kost € 39.99 dus iets goedkoper.
http://www.conrad.nl/ce/n...detview1&rt=detview1&rb=1
Als je echt goedkoop wilt zijn...
http://dx.com/p/ourspop-m...rter-black-eu-plug-273502
Volgens de site met eu plug......
Of het alle audio formats ondersteunt kon ik niet vinden en omdat ik me dan te weinig expert acht heb ik voor bovenstaande gekozen...
Die dc.com shop is trouwens een echte gadget shop... en vaak erg goedkoop en lage of geen verzendkosten naar NL.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 29-12-2013 19:23 ]
Waar zit in godsnaam deze instelling? Ik wil dit uit zetten.
Dan nog een vraagje. Is het mogelijk de taal te kiezen bij een film op TV als deze meertalig is?
Zoals laatst bij Home Alone, die in de info werd aangegeven als Nederlandse taal maar gewoon in Engels was. Is het mogelijk te kiezen voor de Nederlandse of de originele taal?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Prijsopgave bij Plattetv.nl = 1250 euro incl gratis opsturen en ook de Galaxy Tab 3 erbij. De offerte is t/m oudjaar geldig. Plattetv is ook een geautoriseerde dealer van Samsung.
Ik denk dus dat het toestel bij FOKA gaat kopen.
Moet ik ergens opletten? Vinden jullie het een goede keuze?
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Ik ben ook voor die tv aan het kijken of een 7000 serie. Bij beide winkels krijg je idd die tab 3 daar had ik ook al op gelet. Waarom kies jij voor een 8000 ipv een 7000?LithoMan schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:10:
Overweeg een Samsung 40 inch F8000 te kopen. Prijsopgave gedaan bij FOKA = 1199 €, krijg ik nog kassakorting als ik deze binnen 5 dagen afhaalt. Woon er niet zover vandaan. FOKA is een geautoriseerde online dealer dus krijg ik een NL model met bijbehorende Galaxy Tab 3 erbij.
Prijsopgave bij Plattetv.nl = 1250 euro incl gratis opsturen en ook de Galaxy Tab 3 erbij. De offerte is t/m oudjaar geldig. Plattetv is ook een geautoriseerde dealer van Samsung.
Asus G501
Ik kreeg ook net een betere offerte(46f7000) van foka, maar er staat ook een cashback actie bij voor de soundbar f550/1 150€ en op de f750/1 250€. en nog de tab3 erbij.LithoMan schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:10:
Overweeg een Samsung 40 inch F8000 te kopen. Prijsopgave gedaan bij FOKA = 1199 €, krijg ik nog kassakorting als ik deze binnen 5 dagen afhaalt. Woon er niet zover vandaan. FOKA is een geautoriseerde online dealer dus krijg ik een NL model met bijbehorende Galaxy Tab 3 erbij.
Mooie aanbiedingen maar over de cashback voor de soundbar aanschaffen inclusief televisie zie ik niets staan bij Samsung. nl promoties.
Behalve een actie die eind september al verlopen is
Volgen smij heet deze optie gesproken commentaar.Xymox schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:21:
Ik heb blijkbaar een instelling aangezet dat bij sommige films er Nederlands commentaar (nasynchronisatie) te horen is. Ik wist niet eens dat dit kon. Zoals laatst, de film van All Stars op TV, waar er scenes zijn waar Frans werd gepraat kwam er opeens een Nederlandse mannenstem tussendoor die de Franse teksten in het Nederlands vertelt.
Waar zit in godsnaam deze instelling? Ik wil dit uit zetten.
Kan even niet zo 1,2,3 voor me halen waar die optie zit.
Na lang rondneuzen etc is dit de keuze geworden. Als aternatief hadden we de gelijk (maar platte voet) F6770. Toestel is verder gelijk. Maar ivm garantie, en makkelijk terugbrengen etc, toch de F6640 geworden.
Goede keus? Lijkt mij wel, i guess
Professioneel Heftruck Syndroom
Inderdaad, ik kreeg bij FOKA 4 weken geleden nog een foldertje mee m.b.t. de cashback op soundbar actie toen ik de F8000 kocht, maar de actie op dat foldertje was toen al voorbij.Supertip schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:38:
[...]
Mooie aanbiedingen maar over de cashback voor de soundbar aanschaffen inclusief televisie zie ik niets staan bij Samsung. nl promoties.
Behalve een actie die eind september al verlopen is
Samsung UE55F6500 en de Samsung UE55F7000
Enige voordelen die ik zie zijn de quadcore vs duocore
En 200hz vs 100hz.
Ik ga hem met name gebruiken voor tv,film en af en toe een game (PS4)
Nog adviezen? Ik vind het prijsverschil best behoorlijk namelijk!
Hoeveel backlight bleeding moet ik accepteren? Sinds ik het weet zie ik sowieso die extra leds die aan de rand zitten. Hierdoor zie je dus langs de hele rand een iets lichtere cm. Dit is natuurlijk een keuze geweest en geen fout maar ik heb ook nog plekken waar ik een paar cm echte bleeding zie. Opzich niet heel storend maar vind het matig dat zo'n dure tv toch dat soort gebreken heeft.
Verder mis ik de optie 'on tv' onder de smart apps. Ik heb dus maar 4 ipv 5 iconen bovenin staan. Is deze optie weggehaald sinds de review?
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1204790#prijzenDaan1984 schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:28:
En 200hz vs 100hz.
http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/1212993
Voor een NL versie (!) ca 200 euro, niet niks maar ook niet heeeel veeeel.
Heb je soms naar de EU versie gekeken?
Ik heb de UE32F6500 met 200Hz en dual core, 485 euro bij storetotaal.
Bevalt ok, internet is redelijk, goed genoeg om daarvoor naar een dual core te gaan, zou voor mij bijna een verdubbeling in prijs zijn... Apps doen het goed (sport, uitzending gemist en zo...).
Games.. geen idee vh effect daarvan is, dual of quad core.
Heb je 'on TV' wel ingesteld via het menu? En heb je wel een provider welke ondersteund wordt? Ik heb ook geen on tv op mijn f8000 omdat ik glasvezel (OBN) heb..Malt007 schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:14:
Verder mis ik de optie 'on tv' onder de smart apps. Ik heb dus maar 4 ipv 5 iconen bovenin staan. Is deze optie weggehaald sinds de review?
Staat het in hun voorwaarden? Bij laptop shops meestal wel, kijk effe na en kijk op de consumentenbond/Radar forum site of je daar wat kunt vindenMalt007 schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:14:
Heb sinds kort een F8000 en heb een paar kleine vraagjes.
Hoeveel backlight bleeding moet ik accepteren?
Ik vind een andere prijsvergelijking in elk geval.Anoniem: 19701 schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:02:
[...]
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1204790#prijzen
http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/1212993
Voor een NL versie (!) ca 200 euro, niet niks maar ook niet heeeel veeeel.
Heb je soms naar de EU versie gekeken?
Ik heb de UE32F6500 met 200Hz en dual core, 485 euro bij storetotaal.
Bevalt ok, internet is redelijk, goed genoeg om daarvoor naar een dual core te gaan, zou voor mij bijna een verdubbeling in prijs zijn... Apps doen het goed (sport, uitzending gemist en zo...).
Games.. geen idee vh effect daarvan is, dual of quad core.
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1165394#prijzen
vs
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1204790#prijzen
Dat is beiden het NL model. (volgens mij heb jij het EU model voor de F7000 genomen)
Dan is het verschil 500 euro.
Ik ben benieuwd wat FOKA me te bieden heeft.
Zo net gehaald bij Foka 46F7000 nl en de soundbar hw-F751 alles tezamen 1718 euro.M.F.H. schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:55:
[...]
Inderdaad, ik kreeg bij FOKA 4 weken geleden nog een foldertje mee m.b.t. de cashback op soundbar actie toen ik de F8000 kocht, maar de actie op dat foldertje was toen al voorbij.
En ik krijg nog 250 euro cashback op de soundbar en nog een onbelangrijke tab3 8".
Mooie deal
Heb ca. 1 maand geleden bij amazon.de de HW-750 gekocht voor € 349,00.LithoMan schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:40:
Hallo,
Ik heb de HW-F550 en 750 live mogen beluisteren op een Samsung 46 inch F7000 tv. Het klonk erg goed. Je gaat er heel wat op vooruit qua standaard tv geluid. Mijn voorkeur gaat uit naar de HW-F750, deze is toch net iets warmer qua geluid. De HW-F750 is in de aanbieding voor 380 euro zonder verzendkosten bij http://www.redcoon.nl/B44...Na_95n8w7sCFYlF3godN04AGw.
[...]
Als je slim bent dan check je daar de prijs meedere malen want ze willen nog wel eens met de prijs stunten (lees verder zakken). En geen vezendkosten bij standaard levering.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb zelf net de 55F6500 via PlasmaVisie voor 1195. Volgens mij gewoon een NL model, geen idee waar ik het kan zien, maar alles werkt perfect (Ziggo) en qua garantie zit dat ook wel goed daar, dus waarom moeilijk doen.Daan1984 schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:28:
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen over de volgende 2 modellen:
En 200hz vs 100hz.
TV zelf erg tevreden mee, quadcore kan ik niet mee vergelijken maar Apps draaien soepel zat. Browser nog niet geprobeerd, maar daar zou ik toch altijd een HTPC of Rpi voor gaan gebruiken in de toekomst. Films stream ik via Synology NAS naar de TV, dat werkt ook perfect.
Ik ben voor de HW-F550 gegaan, kan helaas niet alles hebben, maar zal allicht een hele verbetering zijn tov het standaard geluid.
Hebben jullie de soundbar via bluetooth aangesloten of via een optisch kabeltje?
Ik heb namelijk een optisch kabeltje liggen, weet niet of dat beter is.
Hadden nog even discussie over een soundbar, maar toen ik vertelde dat ik alles aanstuurde via losse Denon versterker 2.1 en boxen (oa BK Gemini 2 sub) wat overduidelijk beter geluid moet geven en wat de prijs van een soundbar moest zijn.. Lol!
Plasmavisie hanteert veelal buitenlandse modellen, maar dan met NL software. Heb ze een mail daarover gestuurd, maar geven nergens aan dat het wel een NL product is; echter ook geen ontkenningen. Dan weet ik genoeg. Qplaza heeft op de email van vorige week de 23e nog geen enkele reactie gegeven > streep.
Hoe kun je een scherm het beste kalibreren en de laatste software/firmware installeren?
[ Voor 44% gewijzigd door Noord27 op 30-12-2013 18:28 ]
Asus G501
Jij bent tenminste wakkerRemcoINC08 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:37:
@ Noord27 Morgen word ook mijn F8000 geleverd haha half tweakers koopt een F-serie. Waar heb jij gelezen dat je EN een gratis Tab krijgt EN 1 jaar netflix? Volgens mij krijg je bij de 6 serie netflix en bij de 7 en 8 een tablet?

Via Plattetv.nl 1899 euro. Met daarbij dus nog een samsung galaxy tab3 10.1
Achteraf was het verschil tussen deze en de ue55f6500 beperkt tot 600 euro.
Als ik de galaxy tab via marktplaats verkoop kom ik op verschil van +/- 350 euro.
ik weet zeker dat ik bij de 6500 constant was blijven denken aan scherper beeld en hogere hz van de 7000.
Happy!
Kan er mij iemand vertellen als er veel verschil zit in deze 2 modellen:
UE46F6670 & UE46F7000
Als ik zelf even de verschillen bekijk:
600 Hz en 800 Hz
Geen camera voor deF6670
Processor dualcore vs quadcore
Maar is er veel verschil in beeldkwaliteit?
Zal ik veel verschil merken in de menus omdat het een dualcore is?
Bedankt!
UE46F6740
UE46F7000
Ik heb een Bose Solo TV voor eronder en vrees dat iig de bovenste een te grote voet heeft. Online vind ik wel de diepte maar niet de breedte van de voet zelf.
Dank!
Eigenlijk een verschil van 100Hz en 200Hz wat een redelijk groot verschil is in de LCD wereld.Obl1viA schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:57:
600 Hz en 800 Hz
Tab3 8" ook tegelijk geclaimd.
[ Voor 15% gewijzigd door Supertip op 31-12-2013 00:31 ]
Ik zag bij de winkel waar hij vandaan komt dat er een Tab 8" bij zat en dacht, maar dat heb ik dan verkeerd gezien, op de website van Samsung dat je Netflix erbij kreeg. Maar nogmaals, daar hecht ik 0,0 waarde aan. Ben zelf ook eerst aan kijken geweest voor het topmodel in 6xxx serie namelijk. Totdat ik de 7000 voor hetzelfde geld in NL uitvoering langs zag komen..RemcoINC08 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:37:
@ Noord27 Morgen word ook mijn F8000 geleverd haha half tweakers koopt een F-serie. Waar heb jij gelezen dat je EN een gratis Tab krijgt EN 1 jaar netflix? Volgens mij krijg je bij de 6 serie netflix en bij de 7 en 8 een tablet?
[ Voor 12% gewijzigd door Noord27 op 30-12-2013 23:33 ]
snah001 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:13:
[...]
Heb ca. 1 maand geleden bij amazon.de de HW-750 gekocht voor € 349,00.
Als je slim bent dan check je daar de prijs meedere malen want ze willen nog wel eens met de prijs stunten (lees verder zakken). En geen vezendkosten bij standaard levering.
[ Voor 33% gewijzigd door Noord27 op 31-12-2013 00:31 ]
Je kan in PLEX in het menu wel kiezen om per folder/directory te bladeren, staat in het filterrijtje aan de linkerkant.Xymox schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:23:
[...]
In je library zie je geen folderstructuur. Alles is platgeslagen in 1 lijst in je video-wall. WIl je kunnen sorteren op bijvoorbeeld genre or jaartal, moet je de library in de Samsung app openen en daar je manier van sorteren kiezen.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
De TV gaat (volgens mij 1 maal daags) kort aan en dan weer uit. Dit zorgt ervoor dat de versterker ook aangaat (en dan niet meer uit). Kan aan Yamaha zijde niet verder specificeren om niet te reageren op aan/uit signalen. TV draait op allerlaatste firmware (1113.3) en auto-update staat uit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarschijnlijk staat bij jou de optie "automatisch update zoeken" ouzo iets aan, was bij mij ook, ik heb dat uit gezet en toen was het weg.ray1979 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:05:
Ik gebruik de 46F7000 i.c.m. Yamaha RX-V673 receiver + XBMC op Raspberry Pi. Werkt lekker met HDMI CEC, gewoon alle 3 de apparaten besturen met de afstandsbediening van de TV. Enige nadeel dat ik maar niet krijg weggewerkt:
De TV gaat (volgens mij 1 maal daags) kort aan en dan weer uit. Dit zorgt ervoor dat de versterker ook aangaat (en dan niet meer uit). Kan aan Yamaha zijde niet verder specificeren om niet te reageren op aan/uit signalen. TV draait op allerlaatste firmware (1113.3) en auto-update staat uit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je dat gemeten? Mijn F5300 gebruikt namelijk 13watt in standby volgens mijn energie meter. Ga nu eea verder uitzoeken maar 13watt is voor mij eigenlijk onacceptabel, zeker als er inderdaad met 0,3 watt geadverteerd wordt.S0epkip schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:35:
Dat klopt, hij kan softwarematig niet helemaal uit. In stand-by verbruikt het toestel minder dan 0.3W: niets dus.
Overigens voor degenen die moeite hebben met de CI+ module werkend te krijgen; bij mij werkte het ook niet direct en netjes alle stappen uitgevoerd zoals in de handleiding en bij Ziggo beschreven. Kreeg continu 'smartcard verlopen' te zien. Uiteindelijk terwijl de TV aan stond de smartcard verwijderd en opnieuw geplaatst (wat expliciet niet mocht volgens de handleiding) en voila, het werkt
[ Voor 30% gewijzigd door Aghanim op 31-12-2013 10:40 ]
Draadloos en werkt perfect.Anoniem: 149691 schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:58:
Dank alle voor de reacties betreffende de soundbar.
Ik ben voor de HW-F550 gegaan, kan helaas niet alles hebben, maar zal allicht een hele verbetering zijn tov het standaard geluid.
Hebben jullie de soundbar via bluetooth aangesloten of via een optisch kabeltje?
Ik heb namelijk een optisch kabeltje liggen, weet niet of dat beter is.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik met de F751 optische kabel, wist eigenlijk niet dat onbedraad via BT ook een optie was.

Ik had natuurlijk ook een keer de gebruiksaanwijzing kunnen lezen, maar dat doe ik volgend jaar wel.
[ Voor 17% gewijzigd door Supertip op 31-12-2013 22:09 ]
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar die optie staat nu uit en het euvel blijft. Als containment heb ik nu op de TV, onder CEC instellingen, de optie aangezet dat deze ook CEC clients mag uitzetten. Dan gaat de versterker ook aan en meteen weer uit als de TV zijn dagelijkse kuurtje heeft. Als er niemand thuis is merk je er dus niks van, als je de versterker voor iets anders aan het gebruiken was dan schakelt deze hierdoor dus uit. Irritant, maar volgens mij is er niks aan te doen (als je CEC wilt blijven gebruiken)...Anoniem: 149691 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:08:
[...]
Waarschijnlijk staat bij jou de optie "automatisch update zoeken" ouzo iets aan, was bij mij ook, ik heb dat uit gezet en toen was het weg.
Op HDMI1 is de UPC DVR Mediabox aangesloten.
Onze versterker is middels een optische kabel op de tv aangesloten.
Tot vandaag werkte het geheel prima, echter na het aanzetten van de tv vanavond hebben we geen geluid van de UPC-box meer. Ik heb de UPC-box al even rechtstreeks aan de versterker gehangen om te kijken of deze nog wel het geluid via HDMI doorgeeft, dat werkt gewoon.
Op de een of andere manier geeft de tv het geluid niet weer. Ook niet als ik de geluidsinstellingen van externe speakers op tv-speakers zet.
Het geluid van de apps werkt wel, netflix, uitzending gemist enz.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Handiger is om een 60watt gloeilamp erbij te laten branden, watt meters zijn vaak onnauwkeurig bij lagere wattage afnames.Aghanim schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:07:
Ik hoef niet per se 0 watt maar 13 watt is onmogelijk en 49x meer dan de opgave van Samsung. Daarom ben ik benieuwd of ik de enige ben met zon hoog stand-by verbruik.
En zo teckel je de eventuele onnauwkeurigheid
http://www.redcoon.nl/B44...400-NON-ZIGGO-UPC_LED-TVs
Er staat non Ziggo/UPC bij. Zelf heb ik thuis wel Ziggo, maar dan via een decoder (ook Samsung). Ik neem aan dat het dan wel gewoon werkt op deze tv en dat ik alleen de CI+ module gleuf niet kan gebruiken?
Ff terug lezen staat genoeg over gepost, zelfs de zoekfunctie kan uitkomst bieden.TheBrut3 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:48:
Even een vraag over onderstaande tv.
http://www.redcoon.nl/B44...400-NON-ZIGGO-UPC_LED-TVs
Er staat non Ziggo/UPC bij. Zelf heb ik thuis wel Ziggo, maar dan via een decoder (ook Samsung). Ik neem aan dat het dan wel gewoon werkt op deze tv en dat ik alleen de CI+ module gleuf niet kan gebruiken?
Een vraag aan jullie mbt de ue46f6400. Hoe hebben jullie de beeldinstellingen staan?
Ik ben vrij tevreden nu (movie-modus, backlight 9 en de rest vrij standaard) maar heb het gevoel dat het beter kan. Jullie nog tips daarvoor? Het beeld lijkt soms een beetje 'dof'.
[ Voor 4% gewijzigd door Y3LLoW op 02-01-2014 01:53 ]
Geen flauwekulletjes
Ik zou support/leverancier mailen...het is idd er hoog. Misschien is er iets stuk... nu heb je nog garantie, dus waarom zou je wachten als de spec < 1 W is......Aghanim schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:07:
Ik hoef niet per se 0 watt maar 13 watt is onmogelijk en 49x meer dan de opgave van Samsung. Daarom ben ik benieuwd of ik de enige ben met zon hoog stand-by verbruik.
Ik heb onze 40F6400 ingesteld met behulp van deze instellingen, met uitzondering van de ColorTone; die hebben wij op Warm1 of Naturel gezet (afhankelijk van de bron) omdat er anders een gele waas over het scherm lag.Y3LLoW schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:21:
Een vraag aan jullie mbt de ue46f6400. Hoe hebben jullie de beeldinstellingen staan?
Ik ben vrij tevreden nu (movie-modus, backlight 9 en de rest vrij standaard) maar heb het gevoel dat het beter kan. Jullie nog tips daarvoor? Het beeld lijkt soms een beetje 'dof'.
Eergisteren zag ik dmv de track-trace code dat ze op oudjaarsdag onze nieuwe TV af zouden leveren tussen 8:30 en 10:30. Dus voor die toch al lange avond/nacht vroeg opgestaan en toen hebben ze in de nacht de leverdatum naar vandaag tussen 8:30 en 11:00 uur verplaatst. Shit.. En zojuist (op mijn verjaardag) dus weer lekker vroeg opgestaan, het wordt vanavond toch ook weer lekker laat ivm verjaardag vieren, zie ik dat hij wederom een dag opgeschoven is! Damned! Zo kun je toch niets plannen? En morgen weer relatief vroeg opstaan, omdat het vannacht dus al laat gaat worden.
Bedankt PostNL voor het meerdere malen voor niets een korte nachtrust aan iemand te gunnen!!
Heb ik ook meegemaakt pakket was zelfs verdwenen, en bleef dagen in het sorteer centrum, en nee er waren geen vrijedagen in de buurt.
Heb de verkopende partij alleen wel verwittigd dat PostNL niet netjes omgaat met de aflevering. Dat ik hun er niet op aan kijk, maar het wel behoorlijk afbreuk doet aan de aankoop en hun inspanningen om het de volgende dag bij de klant in huis te hebben. Zij kiezen voor PostNL icm de volgende dag in huis garantie. Dat is dus schijnbaar onmogelijk..
[ Voor 98% gewijzigd door zandpaddo op 02-01-2014 21:55 ]
Het moet hier niet gekker wordenzandpaddo schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:30:
Laatst was de ue32f6400 als hotdeal bij redcoon voor 399 euro. Helaas heb ik toen niet toegehapt en kan m nu nergens meer vinden voor die prijs. Weet iemand of dit het EU of NL model betrof?
Iemand toevallig nog een scherpe aanbieding tegengekomen (ook evt voor de ue40f6400)?

Anoniem: 568719
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde TV. Het lukt me ook niet om in het menu Smart-Functie een Samsung account aan te maken. TV springt uit menu of beeld wordt zwart. Heb volgende week een afspraak met Samsung (extern beheer). Een medewerker zal op mijn TV inloggen en alle instellingen controleren. Ik heb de moed opgegeven.....Anoniem: 252960 schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:25:
Eergisteren de 46F8000 (NL model) met CI+ (ziggo) gekocht en opgehangen
Prachtig beeld, daar kan ik niet over klagen
Zonder probleem laatste update 113.3 kunnen installeren
Als ik echter via de smarthub een appje ( maakt niet uit welke ) selecteer wordt het beeld zwart en gebeurt er verder niks.
Hetzelfde verschijnsel als ik via "Social TV" iets selecteer.
Maakt niets uit of ik de PC bedraad - of via WIFI aan het internet aansluit.
Al verschillende keren de smarthub gereset en opnieuw geinstalleerd.
Met Samsung al aan de telefoon gezeten en voor volgende week een afspraak gemaakt voor "remote" hulp
Komt dit probleem jullie bekend voor ?
PS -> dus wel belangrijk dat je eerst een Samsung Account aanmaakt - wat bij mij dus helaas niet lukt.
Succes.
Anoniem: 521181
[quote]
En wat als je eerst een Samsung account aanmaakt via je PC en daarna je TV registreerd via Samsung?
Als je dan de TV in hetzelfde netwerk hangt zal de TV dat herkennen en zullen de Apps werken.
Dus Samsung Link instaleren,registreren, en het zou moeten werken.
Anoniem: 252960
Helaas, als ik op "aanmelden account" klik, dan kom ik weer in het beruchte zwarte schermAnoniem: 521181 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 03:07:
[/quote]PS -> dus wel belangrijk dat je eerst een Samsung Account aanmaakt - wat bij mij dus helaas niet lukt.
[quote]
En wat als je eerst een Samsung account aanmaakt via je PC en daarna je TV registreerd via Samsung?
Als je dan de TV in hetzelfde netwerk hangt zal de TV dat herkennen en zullen de Apps werken.
Dus ook dat lukt helaas niet.
Morgen belt Samsung in, dus ik hoop dat zij een oplossing hebben
Same here (niet TV gerelateerd overigens). Zaterdagmiddag 28/12 bij Bol.com nog wat besteld (voor zondagavond 18.00 is maandag in huis), maar zit er nog steeds op te wachten (klaarblijkelijk een technische storing bij PostNL). Bezorgdatum+tijd stond eerst op dinsdag 31/12, dat werd tijdens dat slot ineens donderdag 2/1, dat veranderde gisteren weer in vrijdag 3/1 en als ik nu kijk is het pakket foetsie.....Noord27 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 08:50:
PostNL heeft een beetje afgedaan bij mij!
Eergisteren zag ik dmv de track-trace code dat ze op oudjaarsdag onze nieuwe TV af zouden leveren tussen 8:30 en 10:30. Dus voor die toch al lange avond/nacht vroeg opgestaan en toen hebben ze in de nacht de leverdatum naar vandaag tussen 8:30 en 11:00 uur verplaatst. Shit.. En zojuist (op mijn verjaardag) dus weer lekker vroeg opgestaan, het wordt vanavond toch ook weer lekker laat ivm verjaardag vieren, zie ik dat hij wederom een dag opgeschoven is! Damned! Zo kun je toch niets plannen? En morgen weer relatief vroeg opstaan, omdat het vannacht dus al laat gaat worden.
Bedankt PostNL voor het meerdere malen voor niets een korte nachtrust aan iemand te gunnen!!
Dit heb ik in combinatie met mijn Ziggo box, maar dan andersom. Sowieso is het een crime om de TV en de box uit te zetten, omdat ze niet altijd op dezelfde standby knop reageren en het dus vaak voorkomt dat je een apparaat hebt uitgezet en deze vervolgens weer aanspringt als je het andere apparaat uitzet. Daarnaast gaat de Ziggo box elke dag (!) een keer aan om voor updates te zoeken en soms (ook niet altijd) springt de TV dan ook aan. Dan kom je dus thuis en dan staat de TV de hele dag voor noppes aan...Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar die optie staat nu uit en het euvel blijft. Als containment heb ik nu op de TV, onder CEC instellingen, de optie aangezet dat deze ook CEC clients mag uitzetten. Dan gaat de versterker ook aan en meteen weer uit als de TV zijn dagelijkse kuurtje heeft. Als er niemand thuis is merk je er dus niks van, als je de versterker voor iets anders aan het gebruiken was dan schakelt deze hierdoor dus uit. Irritant, maar volgens mij is er niks aan te doen (als je CEC wilt blijven gebruiken)...
Waar heb je die Samsung account voor nodig dan? Bij mij werkt alles prima zonder account.Anoniem: 521181 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 03:07:
[/quote]PS -> dus wel belangrijk dat je eerst een Samsung Account aanmaakt - wat bij mij dus helaas niet lukt.
[quote]
Overigens is mijn eerste contact met de klantenservice al meteen bedroevend. Ik wil weten waarom mijn TV 13 watt in standby verbruikt ipv de specs van 0,3watt. Na 15 minuten in de wacht komt de mevrouw met een antwoord dat dit een gemiddelde is. Dus ik vraag wanneer mijn TV dan 0,000001watt gaat gebruiken om dat gemiddelde alsnog te gaan behalen. Krijg ik een antwoord dat het kan dat mijn woning andere pieken en dalen heeft. Toen ik vroeg waarom andere apparaten wel het opgegeven verbruik halen zei ze dat ik beter een e-mail kon sturen naar info@samsung.nl. Toen ik zei dat ik dan een flut antwoord terug zou krijgen zei ze dat ze het verder ook niet wist.
Ze kon geen afspraak voor een reparatie maken voor deze melding, dat was niet op te lossen door een monteur.
[ Voor 39% gewijzigd door Aghanim op 03-01-2014 10:48 ]
Ff mezelf, hoe betrouwbaar is je meting?Supertip schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:12:
[...]
Handiger is om een 60watt gloeilamp erbij te laten branden, watt meters zijn vaak onnauwkeurig bij lagere wattage afnames.
En zo teckel je de eventuele onnauwkeurigheid
Ook de BCC gebeld, die adviseren nu om met de energiemeter in de winkel het showmodel te komen meten om te kijken wat die aangeeft.
Vrij tevreden na de eerste avond gekeken te hebben. Het geluid is wel extreem slecht, vind ik. Had ervoor de 32M86 en daarop lijkt het geluid nog steeds beter. Willen ze meer sound bars verkopen?
Denk dat Plex snel mijn Mede8er zal vervangen.
Naast de TV heb ik echter enkel actieve speakers. Dus nu zal ik een HDMI CEC compatible versterker moeten kopen met daaraan passieve speakers, neem ik aan? Dit om nog een afstandsbediening te vermijden en ook automatisch aan/uit van alles samen mogelijk te maken.
Dacht dat ik genoeg had besteed, maar blijkbaar niet
Eventueel is een optische kabel ook een mogelijkheid, daar heb ik nu voor gekozen.
Enige extra handeling is het aanzetten van de versterker, maar zodra ik m'n Logitech Harmony goed geprogrammeerd heb is dat ook verleden tijd.
Edit: Lees dat je nu actieve speakers hebt, kan je deze niet aan de audio-out van de tv knopen?
Iemand trouwens een idee hoe je ervoor kan zorgen dat bij het aanzetten van de Samsung-tv de UPC box ook ingeschakeld wordt? Merk nu namelijk dat ik prima van zenders kan wisselen met de afstandsbediening van de TV. Hij schakelt alleen de UPC-box niet in bij het aanzetten van de tv.
[ Voor 33% gewijzigd door Niek_ op 03-01-2014 16:37 ]
Het optische kabeltje naar de versterker zou me niet storen indien ik zeker ben dat ik dan het geluid kan bedienen met de samsung afstandsbediening en (eventueel) alles samen aan/uit kan gaan (is dat niet Anyet+/HDMI CEC?).
[ Voor 52% gewijzigd door whackertje op 03-01-2014 16:38 ]
Ik heb het nu met een optische kabel aangesloten en moet het geluid bedienen met de afstandsbediening van de versterker. Optisch geeft geen volume +/- signaal mee.
[ Voor 19% gewijzigd door whackertje op 03-01-2014 16:39 ]