Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:22
Mektheb schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:29:
[...]

Geen problemen mee, al moet ik wel zeggen dat ik hem aan de kabel heb, want de WIFI module van de tv werkte niet echt lekker met mijn Router.

Verder stream ik of van mijn Nas ( synology ) of gewoon via een usb stick 1080p van 10gb etc
Klopt het dat je via je Synology ook subtitels (.srt) kunt streamen naar de Samsung? Ik heb nu een Sony en wil overstappen naar een grotere tv. Ga vanwege de subtitels denk ik sowieso voor een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hansjeu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:38:
Beste tweakers,
Hoe is het mogelijk dat HBO-Go niet als app op mijn Samsung Smart TV te downloaden is?
Type F8000, kabelaar UPC.

Graag jullie uitleg.
Mvg Hans
Wat zei HBOGO toen je ze belde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:03:
@ Richard!

Heb de UE40F6740 eind vorige week besteld bij Apollo.
Na een mailtje van mijn kant is de prijs verlaagd naar € 660,00.
Is een Nederlands model.
Je zou er een mailtje aan kunnen wagen.
Heb vandaag ook de UE40F6740 gekocht, PlatteTV.nl kon mij een mooie deal maken van €675,- en nu heb ik ook zeker weten een jaarlang gratis Netflix :)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWAS schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:44:
[...]

Klopt het dat je via je Synology ook subtitels (.srt) kunt streamen naar de Samsung? Ik heb nu een Sony en wil overstappen naar een grotere tv. Ga vanwege de subtitels denk ik sowieso voor een Samsung.
job in "[Synology] Packages"
Synology...topic hier, maar ook hier:\
http://59-124-41-244.hine...ewtopic.php?f=114&t=30216
vooral deze over: http://www.samygo.tv/
http://59-124-41-244.hine...8d4ab847007fe6725#p129127

Kijk maar eens of er iets nuttigs bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
WWAS schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:44:
[...]

Ja hoor no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik stelde hier laatst de vraag hoe ik de 'op tv' optie kon aanzetten, is uiteindelijk gelukt maar nu wil ik er weer vanaf. Weinig toegevoegde waarde en de tv lijkt wel een stuk trager te zijn geworden. Als ik naar de instelling ga dan kan ik alleen maar kiezen om het weer opnieuw in te stellen maar uitzetten lukt me so far niet. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

Freak187 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:23:
Wat is nou het verschil tussen een UE40F6400 en UE40F6500, behalve de prijs?

Het enige dat ik kan ontdekken is dat de 6500 een 'extra smalle' behuizing heeft en andere kleur. Maar rechtvaardigt dit het verschil van ~100 euro? Technisch zijn ze hetzelfde, behalve een satteliet-input ofzo iets.

En ow ja... de kleur. De 6400 is zwart en de 6500 is koper/goud. Maar alle afbeeldingen die ik kan vinden van de 6400 zijn koper/goud gekleurd...
Iemand? O-)

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Laatst online: 20:22
Dank voor de reactie(s). Gebruik jij DLNA om de bestanden af te spelen (en werkt de ondertiteling dan daarin)? Of heb je een extra programma (buiten Media Server om) geïnstalleerd?
De post van andre_at_home suggereert dat DLNA de subtitles sowieso niet kan afspelen.

Ik ben ooit begonnen om 'Simyo' te installeren op mn NAS om ondertiteling op mn Sony mogelijk te maken maar dat ging nogal moeizaam (en heb het toen maar uitgesteld ivm. evt. ander tv merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het belangrijkste was om de ondertiteling file (e.g. SRT) als een LOS bestand ernaast te hebben. Dus NIET binnen MKV container.
Heb je al een MKV met daarin een ondertitel bestand, dan kan je deze eenvoudig eruit halen met MKVToolNix.

Alternatief is de ondertiteling in de film zelf 'branden', maar daar gruwen de meesten (incluus ikzelf) van.

Als je e.g. de Plex-app gebruikt om een film te streamen, dan kan de Plex Media Server eventueel via transcoding de ondertiteling er ook inbranden. Maar transcoding is iets teveel van het goede op de meeste NAS'en: te zwaar voor de CPU. Ik heb op mijn Synology NAS transcoding ook expliciet uitgezet. Samsung ondersteunt al een behoorlijke media codec set. Gaat het niet goed voor een bepaalde film, dan converteer ik hem zelf op mijn snelle PC.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
WWAS schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Dank voor de reactie(s). Gebruik jij DLNA om de bestanden af te spelen (en werkt de ondertiteling dan daarin)? Of heb je een extra programma (buiten Media Server om) geïnstalleerd?
De post van andre_at_home suggereert dat DLNA de subtitles sowieso niet kan afspelen.

Ik ben ooit begonnen om 'Simyo' te installeren op mn NAS om ondertiteling op mn Sony mogelijk te maken maar dat ging nogal moeizaam (en heb het toen maar uitgesteld ivm. evt. ander tv merk).
Samsung en Synology hebben beide verschillende manieren om dit te doen.

Je Kan kiezen om gewoon via Synlogy de Video Streamer die ingebouwd zit in te stellen, waarmee je dus met de originele Video plugin van Samsung in Apps het kan afspelen.
Je Kan op je TV en op je Synlogy Plex installeren en dan kan je het ook afspelen.

Ondertiteling is voor heel veel TV's lastig, en dat komt omdat TV's geen .srt kennen dus zodra je in 1 map 2 bestanden zet die beide hetzelfde heeten alleen 1 zonder extensie ( dus geen .srt ) maar gewoon blanco, dan denkt de TV dat het 1 file is.
En leest hij je ondertiteling, blijft een Unix systeem he ;).

Gebruik het zo al jaren als ik iets op een stick zet of iets dergelijks en ik wil mijn TV het leest, olee .srt .sub eraf halen.

Weet alleen niet of Windows files kan lezen zonder een extensie, want misschien maakt Windows ze dan wel corrupt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 10-01-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
sebassie1980 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:40:
Als je dealer niet op de "lijst deelnemende winkels" staat op de onderstaande URL dan kun je je bij Samsung nergens op beroepen, lijkt me.

http://www.samsung.com/nl...netflix/waar-te-koop.html
Ik heb mijn toestel via bestekeus.nl gekocht, deze stond ook niet op de lijst. Volgens samsung had ik ook geen recht op een jaar gratis netflix.

Had later nog eens een mail gestuurd naar samsung, met de vraag of ik ook recht had op deze actie. Aangezien ik mijn toestel ergens anders had gekocht.
In de mail kreeg ik toen antwoord van ja u heeft hier wel recht op.

Dus de 1 bij samsung zei ja en een ander nee. Beide mails samengevoegd en alsnog doorgestuurd en nog geen paar week later alsnog de code.

Dus je moet echt geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Ding 2 maanden in huis staan, vanavond een TV serie zitten kijken via Netflix, zit ergens een redelijk fel wit scherm tussen door, zie ik tot mijn verbazing een dooie pixel zitten bijna in het midden :(

Is dat zelf te fixen door een test of iets dergelijks, of word dat overleggen met waar ik em gekocht heb? (MediaMarkt). Heb een jaar of 4-5 een 1080p ledschermpje staan die machtig veel aan staat en in al die tijd nog geen dooie pixel gehad, 2 maanden een TV, en hop, midden in je scherm een stipje :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:40:
Ik heb al gezocht in dit forum maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen.

We hebben een Samsung UE55F8000. Als we een filmpje kijken via de laptop doen we dit via 'afspelen met'. Na een half uur tot een uur springt het beeld op zwart en zie ik op de laptop de melding "apparaat reageert niet meer'. Op mijn oude samsung werkte dit altijd feilloos.

Ook met het afspelen via de Seagate Central nas heb ik dit probleem. Via de oude samsung werkt dit ook prima.

Hoe kan het dat na een tijd de tv blijkbaar niet meer reageert? Iemand ervaring met dit probleem of wellicht een idee waarom dit gebeurt?

Verder eigenlijk helemaal geen problemen. Alles werkt naar behoren en zijn ook heel tevreden.

Alvast bedankt.
Famous schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:33:
[...]

Ik had precies het zelfde probleem (F7000) als ik via de TV iets afspeelde wat op mijn computer stond. Zowel via het netwerk als via het Samsung programma wat hiervoor "gemaakt?" is. Dit probleem had ik echter niet altijd maar het kwam wel vaak voor. Het energie verbruik op mijn PC staat op maximaal (alleen het beeldscherm gaat naar 20 minuten uit) dus hier kan het ook niet aan liggen. Als ik via de Youtube App op mijn iPhone echter het afspeel op mijn TV is er geen enkel probleem.

Had nog een 10m HDMI kabel liggen welke ik nu maar aan de TV heb aangesloten. Dit kon ik erg netjes verwerken op mijn slaapkamer en heb het voortaan maar zo. Eigenlijk vind ik het ook beter zo gezien het een stuk sneller is en mocht ik aan het downloaden zijn maakt dit verder ook niet uit. Wellicht is er iets opgelost met een nieuwere firmware maar hier ga ik niet vanuit.
Bedankt voor je reactie. Helaas voor mijn situatie niet bruikbaar.
Tis gewoon echt vreemd. Nu heb ik een extern schijfje via usb aangesloten als tussenoplossing en werkt t gewoon zoals het moet. Het probleem lijkt zich dus alleen voor te doen als het via de router gaat (wel bedraad overigens).

Tv is geupdate.

Iemand nog een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn Samsung F7000 in combinatie met een Cisco 8485DVB Harddisk recorder. Voor de bediening van de apparaten gebruik ik de Samsung afstandsbediening echter ik kan niet de button vinden op mijn Samsung afstandsbediening om naar mijn opnames te gaan op mijn HD recorder. Hierdoor heb ik nog steeds de afstandsbediening van de HD recorder benodigd. Wie weet hoe dit mogelijk is middels de Samsung afstandsbediening?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen

Ik zit te twijfelen tussen de ue55f7000 en 8000.

Ik kijk veel tv en films. Ook game ik graag op de ps3 en Xbox360.

Welke van de twee raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Beste tweakers,
Hoe is het mogelijk dat HBO-Go niet als app op mijn Samsung Smart TV te downloaden is?

Graag jullie uitleg.
Mvg Hans
[quote]

Waarschijnlijk omdat de Go app alleen maar verkrijgbaar is in de USA voor modellen na 2011 in de Samsung App store. HBO zal een speciale App moeten schrijven voor Nederland, is niet 1 op 1 te reproduceren. Dus voorlopig zul je het moeten doen met de Go app voor je PC, (Android) tablet of
smartphone. En dan alleen natuurlijk als je een abbo voor HBO hebt bij UPC.
Balletje ligt bij HBO............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Mektheb schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:26:
[...]
Ondertiteling is voor heel veel TV's lastig, en dat komt omdat TV's geen .srt kennen dus zodra je in 1 map 2 bestanden zet die beide hetzelfde heeten alleen 1 zonder extensie ( dus geen .srt ) maar gewoon blanco, dan denkt de TV dat het 1 file is.
En leest hij je ondertiteling, blijft een Unix systeem he ;).
Huh? De Samsung televisies hebben totaal geen moeite met de extensie .srt. En andere tv's/dvd spelers ook niet zo ver ik weet.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:41:
[/quote]Beste tweakers,

Graag jullie uitleg.
Mvg Hans
[quote]
Je weet dat je consequent de quote tags verkeerd gebruikt? Er is ook gewoon een knop om ieman te quoten, hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRoel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 08:44
Hier het zelfde probleem met een telenet digicorder. Met de Samsung touch afstandbediening kan je via more wel naar het menu van de recorder, maar echt handig is dat ook niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:20:
Ik gebruik mijn Samsung F7000 in combinatie met een Cisco 8485DVB Harddisk recorder. Voor de bediening van de apparaten gebruik ik de Samsung afstandsbediening echter ik kan niet de button vinden op mijn Samsung afstandsbediening om naar mijn opnames te gaan op mijn HD recorder. Hierdoor heb ik nog steeds de afstandsbediening van de HD recorder benodigd. Wie weet hoe dit mogelijk is middels de Samsung afstandsbediening?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand een idee hoe je de bandbreedte van Netflix streams kan zien? Ik heb het gevoel (en redelijk goede ogen dus het lijkt nog zo te zijn ook) dat Netflix op mijn HTPC een stuk mooier is voor HD/SuperHD dan op de SmartTV. Op mijn HTPC kan ik met ctrl+shift+alt+s de stream op 5800Kb zetten, op mijn wifi laptop gaat het niet hoger dan 3000Kb dus ondanks dat ik op de website van Netflix de quality op best/max heb gezet, blijkt er toch verschil per device. Zou graag op mijn Smart TV de hoogste kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Laatst online: 16-03-2023
Wat een misleiding.

Samsung promotie pagina:
Koop een promotiemodel Samsung Smart TV en registreer u online. Na de goedkeuring van uw registratie ontvangt u een e-mail met daarin een code waarmee u een jaar lang zo veel series en films als u wilt kunt kijken via Netflix.
Dat suggereert wat mij betreft dat het een online procesje is waarna je vrij snel aan de slag kunt.

Maar wat blijkt als je dan daadwerkelijk wilt registreren:
Print het onderstaande aanmeldformulier uit en vul deze in. Stuur de volgende documenten op: [...] Stuur deze documenten op naar het onderstaande adres [...] U hoort binnen 6-8 weken van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Nou ik had na 1,5 week van aankoop de code via email. Dus 6-8 weken is wel een beetje lang. En ja formulier uitgeprint en aankoopbon en streepjescode toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Eta: niet meer nodig

[ Voor 85% gewijzigd door Michelleh op 11-01-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

De kogel is door de kerk. Heb een 40F6400 besteld.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
MajinChaos schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:10:
Vandaag de knoop doorgehakt. Heb via plattetv.nl een hele aantrekkelijke deal gehad waar ik geen 'nee' tegen kon zeggen. Ik ben gegaan voor een samsung ue55f6740.
Platte tv levert de NL versie, komt in aanmerking voor de netflix actie, geen verzendkosten, goedkoper dan alle online winkels. Dan is de keuze makkelijk gemaakt.

Volgende week donderdag wordt ie bezorgd ( dan ben ik pas weer thuis) ben benieuwd!! :9
Heb van plattetv ook een aanbieding gekregen voor deze tv. Heb je em al binnen, en wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 15:56
Beste iedereen!

Graag jullie advies..

Ik ben van plan in maart ongeveer een nieuwe tv te kopen. Rond die tijd maart/april komen er ook nieuwe modellen. Wat is slimmer.

-In maart een top 2013 model kopen voor relatief lage prijs
-Wachten tot de nieuwe serie en een 6000 model kopen

Is lastig omdat niet te zeggen is hoe de nieuwe serie wordt ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:41:
[/quote]Beste tweakers,

Graag jullie uitleg.
Mvg Hans
[quote]

Waarschijnlijk omdat de Go app alleen maar verkrijgbaar is in de USA voor modellen na 2011 in de Samsung App store. HBO zal een speciale App moeten schrijven voor Nederland, is niet 1 op 1 te reproduceren. Dus voorlopig zul je het moeten doen met de Go app voor je PC, (Android) tablet of
smartphone. En dan alleen natuurlijk als je een abbo voor HBO hebt bij UPC.
Balletje ligt bij HBO............
Ik zit in Ziggo gebied en kijk via On Demand functie va n Interactieve TV. Te a ctiveren met de rode knop.
Dit werkt super. De interface is wel een tikkie traag, maar das dan ook het enige. GO apps zijn echt bedoeld voor je mobiele apparaten. Ik wordt daar trouwens nuts van het steeds opnieuw moeten inloggen . Ik krijg het niet voor elkaar dat hij het password vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07-2022
Mijn ouders hebben begin van het jaar de F7000 gekocht. Prachtig toestel, maar als je de apps wilt starten krijg je een zwart scherm. De firmware en de smart hub allebei een update gegeven, maar helaas werkte het niet. Na een paar uur ermee kloten de moed opgegeven en aan mijn ouders gevraagd contact op te nemen met de winkel. Die hebben toen zonder problemen direct de televisie omgeruild. Maar het nieuwe exemplaar vertoond exact dezelfde symptonen. Nu lees ik hier meer verhalen, maar is het blijven resetten de enige oplossing? Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.

>> Democracy is so overrated >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelerMF schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:46:
Mijn ouders hebben begin van het jaar de F7000 gekocht. Prachtig toestel, maar als je de apps wilt starten krijg je een zwart scherm. De firmware en de smart hub allebei een update gegeven, maar helaas werkte het niet. Na een paar uur ermee kloten de moed opgegeven en aan mijn ouders gevraagd contact op te nemen met de winkel. Die hebben toen zonder problemen direct de televisie omgeruild. Maar het nieuwe exemplaar vertoond exact dezelfde symptonen. Nu lees ik hier meer verhalen, maar is het blijven resetten de enige oplossing? Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.
Was bij mij echt de enige oplossing ( zie een paar posts hiervoor )
Factory reset -en- smart hub reset ( en dat dan 15 keer achter elkaar :-( )
Ik werd er ook triest van, maar ben voor "Uitzending gemist", Plex en Netflix toch blij dat ik het volgehouden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Ik werd er ook triest van, maar ben voor "Uitzending gemist", Plex en Netflix toch blij dat ik het volgehouden heb.
Mijn ouders snappen er geen bal van allemaal, behalve dat ze wel graag netflix willen gebruiken. Begin er langzaam aan spijt van te krijgen dat ik niet gewoon een Apple TV cadeau heb gedaan met kerst ;)

>> Democracy is so overrated >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch Samsung Support op afstand de TV laten overnemen? Al gedaan? Je hebt geupdate dus ik neem aan de netwerkfuncties werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:17:
Beste iedereen!

Graag jullie advies..

Ik ben van plan in maart ongeveer een nieuwe tv te kopen. Rond die tijd maart/april komen er ook nieuwe modellen. Wat is slimmer.

-In maart een top 2013 model kopen voor relatief lage prijs
-Wachten tot de nieuwe serie en een 6000 model kopen

Is lastig omdat niet te zeggen is hoe de nieuwe serie wordt ect.
Ik zit beetje met hetzelfde; wil graag de 46F8000 aanschaffen of de nieuw aangekondigde opvolger ervan op de CES2014.

Ik wacht even tot de GALAXY Tab Actie voorbij is op de 26e januari. Ik verwacht eigenlijk dat de de rigide adviesprijzen dan wat meer los gelaten worden en er iets meer gestunt gaat worden met de 2013 modellen. Hoop dat dan ook de prijzen voor de nieuwe modellen bekend zijn, zodat ik kan beoordelen hoe groot het verschil is en of het loont om een "oud 2013" model te kopen.

Zoniet dan vraag ik ergens een beste prijs aan; geloof dat er vast eind januari wel een deal te maken is voor 1599 ipv 1899.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelerMF schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:31:
[...]

Mijn ouders snappen er geen bal van allemaal, behalve dat ze wel graag netflix willen gebruiken. Begin er langzaam aan spijt van te krijgen dat ik niet gewoon een Apple TV cadeau heb gedaan met kerst ;)
:-) Ik had ook mijn Apple TV eraan gehangen ( zolang de apps het niet deden ), maar ben toch wel blij dat ik die niet meer hoef te gebruiken. De TV hangt keurig aan de muur ( zonder kastje eronder ) en dan ziet zo'n ATV los op de grond er toch niet zo netjes uit.
Je kunt natuurlijk Samsung in laten bellen, maar ik ben er zeker van dat zij hetzelfde verhaal zullen vertellen als bij mij. "Alles ziet er prima werkend uit. Je moet enkel de TV opnieuw naar de factory settings brengen en dan de smarthub resetten. Het heeft -geen- zin om de TV in te leveren, want de TV is prima in orde. Het ligt aan de servers van Samsung"
Succes ermee ( ik kreeg na 10 keer resetten ook echt een lamme afstandbedienings-hand, dus ik voel met je mee )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:11:
[...]

Ik zit beetje met hetzelfde; wil graag de 46F8000 aanschaffen of de nieuw aangekondigde opvolger ervan op de CES2014.

Ik wacht even tot de GALAXY Tab Actie voorbij is op de 26e januari. Ik verwacht eigenlijk dat de de rigide adviesprijzen dan wat meer los gelaten worden en er iets meer gestunt gaat worden met de 2013 modellen. Hoop dat dan ook de prijzen voor de nieuwe modellen bekend zijn, zodat ik kan beoordelen hoe groot het verschil is en of het loont om een "oud 2013" model te kopen.

Zoniet dan vraag ik ergens een beste prijs aan; geloof dat er vast eind januari wel een deal te maken is voor 1599 ipv 1899.
Je hoeft daar echt niet op te wachten ik heb op diverse fora de 46f8000 al voor 1400-1450 inclusief tab voorbij zien komen.
Zelf hier op tweakers een paar pagina's terug bij Foka, super scherpe prijzen en Samsung dealer.

Als je gelijk met de tv ook de soundbar hw-F750/751 koopt krijg je behalve de tab ook nog 250 euro cashback op de soundbar.
Dus kost de soundbar uiteindelijk maar zo'n 190 euro, en dat is echt een koopje.

Nee ik ben geen medewerker/aandeelhouder :+

[ Voor 10% gewijzigd door Supertip op 12-01-2014 22:20 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:20:

Alvast bedankt.
Hmmm dat is leuk om te horen! Ik kan alleen het volume aanpassen met de Samsung afstandsbediening op het moment.... Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je ook kan zappen enzo? En kan je in de Smart Hub ook van zender wisselen? Met die blokken met beelden van van wat er op de zender draait zeg maar? Dat werkt bij mij niet op het moment.

Heb de Samsung F6510, maar dat moet niet uitmaken denk ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door SPOXYWOXY op 13-01-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:08:
Je kunt toch Samsung Support op afstand de TV laten overnemen? Al gedaan? Je hebt geupdate dus ik neem aan de netwerkfuncties werken....
Ik heb hetzelfde probleem met de Samsung Hub van de UE46f8000 (origineel NL model). Lukt me ook niet om een Samsung account aan te maken en de elektronische helpgids werkt ook niet....., Zwart scherm of springt telkens op normaal beeld. Komt wanneer je reacties terug leest helaas vaker voor.

Vorige week op afstand een Samsung medewerker ingelogd. Volledige reset en alles doorlopen. Heeft niet geholpen. Ik zou binnen 5 dagen (- vandaag) per e-mail een reactie van Samsung krijgen.

Ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Gisteren de UE40F7000 aan de muur gehangen, alles aangesloten. Alles werkt vooralsnog. Alleen bij Netflix lijkt de stream af en toe te haperen. Geluid valt dan een fractie van een seconde weg, en er wordt soms een frame gedropped. Zowel SD als HD streams hebben er last van. Probleem doet zich via zowel bekabeld als draadloos internet voor.

Netflix en Samsung support desk kwamen niet verder dan Smarthub reset / modem reset en app opnieuw
aanmelden. Geen oplossing tot dusver.

Op PC, tablet en Wii heb ik hier absoluut geen last van. Zou me ook verbazen als het aan mijn internetverbinding ligt: KPN glasvezel 100/100 (in praktijk 90/90 stabiel) 8)7

Komt dit iemand bekend voor? Zo niet, bel ik morgen de leverancier om de tv om te ruilen - daar doen ze volgens eigen zeggen binnen vier weken niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:44
Aan die gene die problemen hebben met de smarthub, wat voor apps gebruiken jullie waarbij het beeld zwart blijft? Heb zelf de ue55f8000 en bij mij werkt de smarthub prima. Apps worden gelijk geladen en mijn samsung account werkt prima. Heb upc als provider en ik heb bekabeld aangesloten. Internet is 200mbit. Gebruik voornamelijk de youtube, nu.nl en de muzu.tv apps. Firmware is 1113.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Afgelopen week de Galaxy Tab van de actie binnen gekregen. Lekker snel, kleine 6 weken met kerst + O&N er tussen. Helemaal gelukkig dus.

Tot ik het pakketje open maakte. Zag eruit alsof de bezorger eroverheen gereden was. Tab was gewoon krom... Alles na overleg met de klantenservice weer geretourneerd. Ben erg benieuwd of ze hem gewoon omruilen of dat het nog een heel gedoe gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Iemand hier met ervaring van het instellen van de televisie. Ik heb een F8000 en ik word gek van de beeldkwaliteit. Het barst van de artifarcten en clouding bij donkere vlakken. De kleuren heb ik eindelijk acceptabel na heel wat kloten met de instellingen.
In principe heb ik alle filters en rommel uitstaan (zoals ook in de meeste reviews direct gedaan wordt) maar ondanks dat is het beeld onder de maat. Ik heb juist deze tv gekocht zodat ik mijn 5 jaar oude plasma niet zou gaan missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Malt007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:21:
Iemand hier met ervaring van het instellen van de televisie. Ik heb een F8000 en ik word gek van de beeldkwaliteit. Het barst van de artifarcten en clouding bij donkere vlakken. De kleuren heb ik eindelijk acceptabel na heel wat kloten met de instellingen.
In principe heb ik alle filters en rommel uitstaan (zoals ook in de meeste reviews direct gedaan wordt) maar ondanks dat is het beeld onder de maat. Ik heb juist deze tv gekocht zodat ik mijn 5 jaar oude plasma niet zou gaan missen...
Herstel de instellingen en zet de televisie op de stand "film". Het grootste gedeelte van de instellingen staat dan al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Famous schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:41:
[...]

Ik heb zelf ook een soundbar op de TV (F7000). Aangesloten met Soundshare (met 10 seconde gebeurt) en dit werkt perfect. Zelf gebruik ik enkel de Smart a.b. en hier gaat alles in één keer uit (TV, KPN digitenne, Soundbar). Het volume wordt ook geregeld op de Soundbar en de functie van de TV vervalt.

Erg goede functionaliteit moet ik zeggen :).
Ik heb ook een Samsung soundbar en Smart TV samenwerken via Soundshare. Werkt goed, maar wat een belachelijk grote volumebalk krijg je door je beeldscherm lopen als je het volume aanpast. Je mist gelijk een paar seconde ondertiteling.... Ik heb nog niet gevonden of dat is aan te passen, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dimens schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:42:
[...]

Herstel de instellingen en zet de televisie op de stand "film". Het grootste gedeelte van de instellingen staat dan al goed.
Vind je dat echt? Vond de vooraf instellingen redelijk waardeloos te noemen. Wat vinden jullie van die motion optie? Ziet er dan allemaal uit alsof je naar een soort computerspel zit te kijken ofzo, klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malt007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:59:
[...]

Vind je dat echt? Vond de vooraf instellingen redelijk waardeloos te noemen. Wat vinden jullie van die motion optie? Ziet er dan allemaal uit alsof je naar een soort computerspel zit te kijken ofzo, klopt gewoon niet.
Als je maar wat doet in de instellingen, dan wordt het er ook niet beter op.

Als je serieus bent over het verkrijgen van een betere beeldkwaliteit, dan zul je moeten gaan kalibreren. Eventueel professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Weet iemand of het mogelijk is om je DVR (Ziggo Box, Samsung Versie), die aangesloten is op je HT-set (Onkyo HT-S3505) middels de afstandsbediening van je tv te bedienen?
Zelfde vraag voor de Onkyo..

Ik probeer via de instellingen van m'n tv (UE40F6400) beide appartement in te stellen maar dat lukt niet.

Ik kan m'n tv wel bedienen middels de ziggo-box afstandsbediening, maar kan volgens mij niet instellen dat ik ook de HT kan bedienen met die afstandsbediening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ligt aan de DVR en de Onkyo. Zou evt. mogelijk zijn via HDMI-CEC lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dimens schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Als je maar wat doet in de instellingen, dan wordt het er ook niet beter op.

Als je serieus bent over het verkrijgen van een betere beeldkwaliteit, dan zul je moeten gaan kalibreren. Eventueel professioneel.
Is kalibreren niet voornamelijk voor de kleuren? Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar iemand die weet welke opties je aan/uit/hoog/midden/laag moet zetten zodat de artifarcten en de clouding zoveel mogelijk verdwijnen. Het is namelijk heel erg lastig om te zien wat de verschillen zijn als je met die opties aan het spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de Netflix-actie ontvangt van samsung (1jaar Netflix actie) . Ik heb paar weken terug de aanmeldingsformulier met de originele streepjescode en de aankoopbon per post gestuurd. Echter tot heden nog niks van gehoord. Weet überhaupt ook niet wat ik krijg :). een code via de post/mail of inloggegevens? Het gaat om een 46f6740 van plattetv uit Nijmegen. Kan het zijn dat ik niet in aanmerking kom voor de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:33:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de Netflix-actie ontvangt van samsung (1jaar Netflix actie) . Ik heb paar weken terug de aanmeldingsformulier met de originele streepjescode en de aankoopbon per post gestuurd. Echter tot heden nog niks van gehoord. Weet überhaupt ook niet wat ik krijg :). een code via de post/mail of inloggegevens? Het gaat om een 46f6740 van plattetv uit Nijmegen. Kan het zijn dat ik niet in aanmerking kom voor de actie.
Of die wel of niet in aanmerking komt, kan je zelf toch makkelijk opzoeken ?
http://www.samsung.com/nl...flix/actie-producten.html
http://www.samsung.com/nl...V_Netflix_Dealerlijst.pdf

Meestal duurt het wel een paar weken (maand of 3) is mijn ervaring met actie's van Samsung.

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 14-01-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 14-09 13:46
Je krijgt een mailtje met de info, kreeg hem na 5 weken.
Geen idee of plattetv tussen de lijst met geautoriseerde dealers van Samsung staat op hun website? Daar kan je in ieder geval onder 'Acties' ook de voorwaarden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Malt007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Is kalibreren niet voornamelijk voor de kleuren? Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar iemand die weet welke opties je aan/uit/hoog/midden/laag moet zetten zodat de artifarcten en de clouding zoveel mogelijk verdwijnen. Het is namelijk heel erg lastig om te zien wat de verschillen zijn als je met die opties aan het spelen bent.
De schroeven aan de achterkant van je TV iets los draaien zodat er wat minder druk op het paneel staat.

Dat hielp bij mij al een heel stuk raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:33:
Heeft bij mij maar 1,5 week geduurd en toen kreeg ik via email de code toegestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mektheb schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:40:
[...]

De schroeven aan de achterkant van je TV iets los draaien zodat er wat minder druk op het paneel staat.

Dat hielp bij mij al een heel stuk raar maar waar.
haha loop je nou te trollen? Ik zou het nog geloven ook, die tv krijgt 4.5 ster in de review en zou zo'n beetje het beste moeten zijn wat er is op LCD gebied (ex 4k en oled), maar ben niet echt onder de indruk. Het haalt wat mij betreft in de verste verte niet de kwaliteit die ik gewend was van mijn pioneer plasma 500A van 5 jaar oud!! Op geen enkel gebied dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie inderdaad dat plattetv Nijmegen meedoet met de actie en dat het 6 à 8 weken kan duren. Afwachten dus:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Malt007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:46:
[...]

haha loop je nou te trollen? Ik zou het nog geloven ook, die tv krijgt 4.5 ster in de review en zou zo'n beetje het beste moeten zijn wat er is op LCD gebied (ex 4k en oled), maar ben niet echt onder de indruk. Het haalt wat mij betreft in de verste verte niet de kwaliteit die ik gewend was van mijn pioneer plasma 500A van 5 jaar oud!! Op geen enkel gebied dan ook.
Nee, dit is geen troll. Dit wordt zowel hier als op meerdere plekken gezegd.
Ik had er bijna geen last van en het viel amper op. Toch heb ik mijne ook iets losser gedraaid vanochtend. Nog niet getest verder maar ik ga ervan uit dat het nu goed is :) .

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
barrymossel schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:14:
Ligt aan de DVR en de Onkyo. Zou evt. mogelijk zijn via HDMI-CEC lijkt me.
Ja, als ik HDMI-CEC inschakel communiceert mijn tv wel met de HT, maar ik kan niet even snel met een knopje op de afstandsbediening de input van de HT veranderen..
Of moet ik hier dan toch echt een universele afstandsbediening voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook wat de beste beeldinstellingen zijn voor mijn 46f6740.
Nu staat de beeldmodus op film. Achtergrondverlichting:10
Contrast:85
Helderheid:44
Scherpte:20
Kleur:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Iedereen zal anders denken over de "juiste" instellingen.
Heb beste kan jezelf een beetje spelen met de instellingen om te kijken wat het beste bij jou past. Zo houd iemand van felle kleuren en de ander weer van zachte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste famous, het ligt niet echt aan de kleuren, Maar meer aan de beeldkwaliteit. Bij het kopen had ik echt getwijfeld tussen de Philips 6678 en deze 6740. Echt onder de indruk over deze samsung ben ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Hmmbob schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 07:31:
[...]

Ik heb onze 40F6400 ingesteld met behulp van deze instellingen, met uitzondering van de ColorTone; die hebben wij op Warm1 of Naturel gezet (afhankelijk van de bron) omdat er anders een gele waas over het scherm lag.
Is overigens een 40F6470.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het kijken van voetbal ontstaat er soort schaduwgolven op het beeld van de f6740. Zijn er mensen die hier oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
RonaldM schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:54:
[...]

Ik heb ook een Samsung soundbar en Smart TV samenwerken via Soundshare. Werkt goed, maar wat een belachelijk grote volumebalk krijg je door je beeldscherm lopen als je het volume aanpast. Je mist gelijk een paar seconde ondertiteling.... Ik heb nog niet gevonden of dat is aan te passen, jullie wel?
Zo ja hallo, er komt echt een mega debiele balk in beeld ja! 8)7
Ik heb dit al opgezocht in de instellingen maar kon dit echt niet vinden. Ik snap niet dat dit nodig is, ik weet ook wel dat het via Soundshare gaat + op de soundbar staat ook al het volume. Via Google kom ik er ook niet echt uit... Erg vervelend dat ding! Verder overigens erg tevreden over de werking van de combinatie (F6500 + HW-450).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Nee ik troll niet, hoe het exact is durf ik je niet te vertellen.

Maar ik kan me alleen voorstellen dat door de achterkant en het paneel en de led's en de voorkant aan elkaar te schroeven ( fuse ) dat de druk van de led's te groot is op het paneel aka ze zitten er te dicht op dus schijnen ze door = clouding.
Dat is wat ik ook gelezen heb op die manier.

Maar ik weet dat het bij mijn TV dus echt wel geholpen heeft, die is nu egaal "zwart"

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 14-01-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malt007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Het ligt er maar net aan wat je gaat kalibreren.
[...]

Daar noem je dan ook wel een televisie. Waarom heb je die vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
[...]

Inderdaad - ik heb alleen de verlichting nog teruggezet naar 10. Dat is helder zat. Heb in beperkte mate nog last van clouding; alleen zichtbaar als het hele scherm zwart is.

Netflix probleem heeft zich vanzelf opgelost. Ik gok erop dat de tv na een update even van de electriciteit moet / een koude herstart nodig heeft.

Nu nog de coax van mijn schotel verlengen en in de tv goot wegwerken, en dan ben ik een tevreden mens. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Even een update.
Heb dus een f6500 en heb zonet mijn receiver binnen gekregen (standaard Yamaha RX-V375). Het werkt eigenlijk verbazend vlot. Eens de TV de receiver herkent (kwestie van die te laten zoeken naar anynet+ apparaten en aan te zetten in de juiste volgorde), gaat het geluid automatisch via de receiver (ik doe dit via ARC).
Dus alles ineens in orde.... ware het niet dat ik geen passieve speakers heb en de receiver geen digitaal naar analoogconversie doet.

Nieuwe speakers dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de ue55f700 op de kop getikt. zeer tevreden.

ik zit eraan te denken om een ci+ module aan te schaffen. heeft iemand goede ervaring in combinatie met deze led tv? welke module is aan te raden en hoe is bv de zapsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mijn oude Mediaguard cam doet het goed zat voor satelietontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

niet mee eens..

Ik heb best veel veranderd ook met waardes van calibratie die getest zijn met software die op internet worden aangeraden.
Zal morgen eens alles voor je op een rijtje zetten malt007.

Als je het enkel vergelijkt met het beeld van je tv provider is het natuurlijk ook wat hun leveren.
Ik heb HD zenders van Telfort en het is hier super.
Maar echt kwaliteit zie je natuurlijk in blue ray films.

overigens heb ik voor mezelf 2 thema's die ik gebruik, dynamisch en movie, elk verder ingesteld voor de beste weergave .
movie is voor tv en films en de dynamisch voor games(veruit het realistisch)...Bij cartoongames zoals Knack wil ik nog wel eens weer teruggaan op movie 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:22:
[...]

niet mee eens..

Ik heb best veel veranderd ook met waardes van calibratie die getest zijn met software die op internet worden aangeraden.
Perfectie is het inderdaad niet. Maar zomaar wat rommelen met de waardes levert ook geen goed resultaat op als je niet weet wat je moet doen.

Uiteindelijk is het wel een feit dat "film" standaard de beste weergave geeft.
Zal morgen eens alles voor je op een rijtje zetten malt007.
Daar zal hij niets aan hebben. Panelen verschillen van elkaar en de instellingen van een ander gebruiken kan het beeld ook slechter maken dan het al is. Meer daarover hier: http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7202.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit even aan, bij de recente discussie over de juiste beeldinstellingen.
Heb sinds zaterdag een UE40F6740.
Is het echt noodzakelijk, wijzigingen aan te brengen in de beeldinstellingen?
Tot nu toe niets ingesteld, vind het een prima beeld 'out of the box'; wordt hier gekeken naar Telfort Interactieve TV en ook is er een Mede8er MED800X3D aangesloten.
Moet er wel bij vermelden, dat hiervoor gekeken werd naar een 7 jaar oude Sony HD Ready TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Voor de man met de Cisco STB: doe "return" op de afstandsbediening van je Samsung wanneer je STB als source staat en hij zal in het algemene menu van de STB belanden. Van daar kan je naar "mijn opnames", althans zo gaat het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Azqi schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:24:
Heb sinds gisteren een 46F8000.

Heb 2 vragen:
- Heb een tv abbo van KPN Glasvezel, als je dat instelt (KPN als serviceprovider), heb je niet de tab 'Op TV' in de smart hub. Als ik net doe of ik UPC heb en dat instel, dan krijg ik de tab terug in de smart hub met een deel van de functionaliteit. Is er een betere methode voor KPN glasvezel? (Heb de post van een andere gebruiker in dit topic al gezien, die Caiway had.) Overigens werkt dan de mooie Samsung remote niet op de ontvanger van KPN, heb hem dus weer gezet op KPN ipv UPC. Dus geen 'Op TV' meer. :'(
Ik heb ook KPN Interactieve TV (ADSL+) en kan geen gebruik maken van OnTV, dus geen gidsinfo, geen kijksuggesties en niets over mijn meest gekeken programma's. Ook is de Universal Remote optie die Samsung aanbied niet goed te gebruiken, omdat ook bij het toewijzen van de tuner KPN niet voorkomt als provider. Alleen UPC, Ziggo en CanalDigitaal staan in het overzicht. Nu staat er op Facebookpagina van Samsung een hoopvolle discussie waarbij de Samsung medewerker lijkt te zeggen dat KPN binnenkort wel ondersteund gaat worden _/-\o_
Zie: model UE55F6670ss geen OnTV meer van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:36:
Is het echt noodzakelijk, wijzigingen aan te brengen in de beeldinstellingen?
Tot nu toe niets ingesteld, vind het een prima beeld 'out of the box';
Dat dacht ik ook toen ik mijn 46F6740 de eerste dagen "ongetweakt" heb gebruikt.
Echter begon ik verschillen te zien tussen TV zenders. Bij bv Ned1 had ik mooie kleuren en de gezichten waren natuurlijk. Echter bij RTL4 waren de gezichten niet goed. Het leek net of ze allemaal net teveel gepoederd waren en iets te lang onder de zonnebank hadden gelegen. En naar mate ik dit vaker zag, ook bij andere zenders begon het te irriteren.

Ik ben naar Film/Warm1 overgestapt en heb wat andere waarden iets aangepast. Nu hebben alle zenders natuurlijke kleuren.

Wat bij betreft moet een TV net zoals het zicht uit een raam zijn, dus de kleuren moeten niet te overdadig zijn. Als je een TV hebt hangen naast een raam en de TV geeft hetzelfde beeld weer als wat je uit het raam ziet, dan is dit IMHO de beste instelling.
De standaard instelling is overdadig en zijn kleuren overdreven. Sommigen houden daarvan, maar groen gras moet in mijn ogen net zo eruitzien als in het echt. Dus fletsig groen en geen chemisch groen.

Ik heb een andere test gedaan en met mijn HD camera de omgeving (de tuin) gefilmd en deze afgedraaid op de TV. Dan kan je goed zien wat het verschil is met de "echte" tuin en de TV interpretatie. de standaard instellingen zijn veel te fel en de kleuren te dik aangezet. Na de tweaks lijkt het beeld vrijwel eender met de echte situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Xymox op 15-01-2014 10:46 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dimens schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:47:
[...]

Het ligt er maar net aan wat je gaat kalibreren.

[...]

Daar noem je dan ook wel een televisie. Waarom heb je die vervangen?
Ik heb hem gelukkig niet vervangen. Ben verhuist en wilde niet weer een huiskamer die om de hele home cinema set draait. Dus wilde een tv met een mooi uiterlijk en hij moest ook direct de settopbox en de mediaspeler vervangen. De F8000 leek mij het beste aanbod met mijn wensen alleen had niet verwacht dat ik erop achteruit zou gaan qua beeldkwaliteit.

De pioneer gaat naar mijn thuisbioscoop op zolder icm 7.1 Klipsch RF set :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Xymox schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:42:
[...]
Ik heb een andere test gedaan en met mijn HD camera de omgeving (de tuin) gefilmd en deze afgedraaid op de TV. Dan kan je goed zien wat het verschil is met de "echte" tuin en de TV interpretatie. de standaard instellingen zijn veel te fel en de kleuren te dik aangezet. Na de tweaks lijkt het beeld vrijwel eender met de echte situatie.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat zo'n test met een videocamera nietszeggend is. De camera zelf interpreteert de kleuren zelf ook tgv witbalans, belichting e.d.

Verder wel eens met je opmerking aan te sluiten bij hoe e.e.a. er in de echte wereld hoort uit te zien. Helaas blijft het dan een subjectieve calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals :)
Bij mijn 46f6740 ontstaat er soort schaduwgolven (donkere golven) op het beeld bij het kijken van voetbal (o.a bij fox sports HD en ESPN). Dit soort taferelen zie ik niet bij het kijken van een film of een HD kanaal. Heeft hier iemand anders ervaring mee? Hoe kan ik dit oplossen. Heb ook de sportmodus geprobeerd maar geen verandering in kunnen brengen. Heb eerder ook samsung gebeld. Zij gaven aan dat het aan de zender zelf ligt. De aantal Hz die de zender biedt zal waarschijnlijk onder de aantal Hz liggen die de tv in zich heeft. Wat een lul verhaal van Samsung zeg. Dit heeft toch niks met Hz te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:41:

Bij mijn 46f6740 ontstaat er soort schaduwgolven (donkere golven) op het beeld bij het kijken van voetbal (o.a bij fox sports HD en ESPN).
Dit noemt men "banding".

Zie wat foto's van banding hier:

https://www.google.nl/sea...AQ&biw=1060&bih=503&dpr=1

Dit is een probleem met de sommige LED implementaties en helaas is dit niet op te lossen door aan de instellingen te zitten. Het hangt er wel vanaf wanneer je hier meer of minder last van hebt. Soms kan een andere instelling het probleem verdoezelen, maar het blijft een "hardware"probleem. Banding is vaak te zien bij grote vlakken met ongeveer dezelfde kleur, zoals een voetbalveld of een grijze hemel met wolken.

http://www.ehow.com/facts_7285931_tv-banding_.html

Probleem is dat als je "te veel" banding hebt en een vervanging vraagt je niet weet of je een beter scherm terugkrijgt. Kan zelfs erger zijn.

De vraag is dus of de banding acceptabel is. Zo niet, dan terug naar de winkel en hopen op een scherm met minder banding.

[ Voor 11% gewijzigd door Xymox op 15-01-2014 14:07 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Xymox, bedankt voor je reactie. Wat mij opvalt is dat samsung hier meer last van heeft. Mijn broer heeft een sony en die heeft er helemaal geen last van. Bij andere forums zie ik dat een eventuele update het probleem kan oplossen. Wat is jouw mening hierover ?Of zal ik toch maar de winkel bellen voor een vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:45:
Bij andere forums zie ik dat een eventuele update het probleem kan oplossen.
Een software update kan dit niet oplossen, het is een hardware probleem. Het kan de pijn wellicht verlichten door instellingen toe te passen die het effect verminderen, maar de fout blijft onderdeel van het paneel.

Ik heb ook last van banding en ik vermoed vrijwel iedereen hier met een Samsung 2013.
Echter heb ik hier geen echt probleem mee. Alleen bij voetbalwedstrijden en sommige panning shots met egale kleuren zie ik de bands, maar zeer vaagjes. Bij de meeste beelden zie ik niets.

Dus ja, ik zat ook te twijfelen of ik de TV zou omruilen. Maar gezien de ervaringen elders op internet is dit een gok. Ook blijkt Samsung dit niet als een probleem te zien, maar als een eigenschap van het scherm en je hebt het maar te accepteren. Of het moet zodanig erg zijn dat een vervanging daadwerkelijk een scherm geeft met minder banding.

Ik gok het er niet op als ik niet zeker weet wat ik ervoor terug krijg. Ik heb nu geen last van bleeding en clouding en geen enkele dode pixel. Kan zijn dat je iets terug krijg met minder banding, maar gratis andere problemen voor terug krijgt.
Of testen in de winkel met een usb stick met banding/clouding test-filmpjes om zeker te zijn dat dit exemplaar voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mooie kalibratie tool die ik voor veel tv's gebruikt heb, het neemt even 30min in beslag maar dan heb je wel settings die voor JOU tv mooi zijn, elk paneel is weer anders:

Gewoon op cd branden wat voor jou beste formaat is, ik heb SVHD gekozen voor mijn Playstation 3.
http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration

Mijn 46F8000 hangt aan de muur, ik heb een vraag voor mede antenne gebruikers, hoe hebben jullie het aangesloten zonder STB, ik mis een power inserter en heb hierdoor geen prik op mijn antenne.

Bestaan er ook antenne's die het zonder stroom voor elkaar krijgen.

Antenne
Powerinserter
TV

[ Voor 8% gewijzigd door Distrax1988 op 15-01-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Als je wilt testen hoeveel banding zichtbaar is, draai de volgende YouTube filmpjes op je TV:

YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma
YouTube: Banding TV TEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:58:
[...]

Een software update kan dit niet oplossen, het is een hardware probleem. Het kan de pijn wellicht verlichten door instellingen toe te passen die het effect verminderen, maar de fout blijft onderdeel van het paneel.

Ik heb ook last van banding en ik vermoed vrijwel iedereen hier met een Samsung 2013.
Echter heb ik hier geen echt probleem mee. Alleen bij voetbalwedstrijden en sommige panning shots met egale kleuren zie ik de bands, maar zeer vaagjes. Bij de meeste beelden zie ik niets.

Dus ja, ik zat ook te twijfelen of ik de TV zou omruilen. Maar gezien de ervaringen elders op internet is dit een gok. Ook blijkt Samsung dit niet als een probleem te zien, maar als een eigenschap van het scherm en je hebt het maar te accepteren. Of het moet zodanig erg zijn dat een vervanging daadwerkelijk een scherm geeft met minder banding.

Ik gok het er niet op als ik niet zeker weet wat ik ervoor terug krijg. Ik heb nu geen last van bleeding en clouding en geen enkele dode pixel. Kan zijn dat je iets terug krijg met minder banding, maar gratis andere problemen voor terug krijgt.
Of testen in de winkel met een usb stick met banding/clouding test-filmpjes om zeker te zijn dat dit exemplaar voldoet.
Als iedereen er last van heeft dan heeft het ook geen zin on het terug te brengen. Bedank voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:08:
Als je wilt testen hoeveel banding zichtbaar is, draai de volgende YouTube filmpjes op je TV:

YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma
YouTube: Banding TV TEST
Ik zie heel veel verticale golven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:02:
Greenspot schreef: Ik heb mijn tv F8000 aangesloten op de Sonos soundbar. Werkt perfect. Echter sinds de nieuwe update krijg ik iedere keer als ik met de Samsung afstandsbediening het geluid wil veranderen een melding in het scherm dat ik externe speakers gebruik. Dit moet ik dan eerst sluiten voordat ik verder tv kan kijken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb precies hetzelfde probleem !! erg iritant :(
Heeft er al iemand een oplossing voor gevonden? dan hoor ik het graag :*)
Wellicht overbodig maar ik heb deze oplossing gebruikt;

https://sonos.custhelp.co...cting%20to%20Samsung%20tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
whackertje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:37:
Voor de man met de Cisco STB: doe "return" op de afstandsbediening van je Samsung wanneer je STB als source staat en hij zal in het algemene menu van de STB belanden. Van daar kan je naar "mijn opnames", althans zo gaat het bij mij.
Heb jij zappen met de Samsung afstandsbediening wel werkend gekregen op het Cisco kastje? Zo ja, hoe? Ik kan momenteel enkel het volume aanpassen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

RonaldM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Ik heb ook KPN Interactieve TV (ADSL+) en kan geen gebruik maken van OnTV, dus geen gidsinfo, geen kijksuggesties en niets over mijn meest gekeken programma's. Ook is de Universal Remote optie die Samsung aanbied niet goed te gebruiken, omdat ook bij het toewijzen van de tuner KPN niet voorkomt als provider. Alleen UPC, Ziggo en CanalDigitaal staan in het overzicht. Nu staat er op Facebookpagina van Samsung een hoopvolle discussie waarbij de Samsung medewerker lijkt te zeggen dat KPN binnenkort wel ondersteund gaat worden _/-\o_
Zie: model UE55F6670ss geen OnTV meer van KPN
Dit klopt niet helemaal.
Het eerste deel kan inderdaad niet, je kan dit niet bekijken. Echter bedien ik alles met de Smart afstandbediening (TV, Soundbar en KPN kastje). Je kan alsnog je KPN kastje invoeren door even de product ID in te voeren en dan herkent hij hem wel. Ik maak wel gebruik van de IR extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Heb vorige week een Samsung UE55F7000 gekocht bij Qplaza.nl. Na levering ben ik er gelijk mee aan de slag gegaan en alles werkt prima , echter met uitzondering van de Smart Hub.

Wanneer ik op Smart Hub druk zie ik allemaal apps echter zijn deze met uitzondering van Netflix en NPO Uitzending gemist allemaal lichtgrijs (kun je dus niet op klikken). Netflix en NPO zijn wel klikbaar echter gaat het scherm daarna op zwart en gebeurt er helemaal niets. Ik heb een werkende internetverbinding en de laatste firmware. Wanneer ik bijvoorbeeld skype wil installeren krijg ik de melding : ''Samsung Apps is niet geïnstalleerd. U moet eerst uw apps en services activeren'' Ik heb hierna nog geprobeerd om een samsung account aan te maken maar ook dit lukt niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand is ? Heb al aardig wat uurtjes lopen speuren maar kom er echt niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q plaza levert bij mijn weten geen Nederlandse modellen.

Zou dus heel goed kunnen dat de Apps dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat inderdaad ook geen nederlandse handleiding bij, alleen engels en een zooi van die oostblok talen. Ben bang dat dit dus weleens het probleem zou kunnen zijn.

Is hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:43:
Zat inderdaad ook geen nederlandse handleiding bij, alleen engels en een zooi van die oostblok talen. Ben bang dat dit dus weleens het probleem zou kunnen zijn.

Qplaza bellen en zeggen dat Smart Hub niet werkt..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:43:

Drifter7 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:21:

Gisteren bij de Saturn in Bocholt/Duitsland een 55F6500 voor € 998,-gehaald (Dagaanbieding).Mocht je toevallig in de buurt van de duitse grens wonen zou je het maandag misschien nog kunnen proberen met een goede babbel. Thuisgekomen is het wel een HUGE BIG screen 8) !!

De regiocodes zijn Duitsland,Oostenrijk en Zwitserland. Ik heb een externe decoder UPC, dat gaat vlekkeloos.
De taal van het menu kun je gewoon op Nederlands instellen. De apps b.v. Buienradar en Nu.nl geeft hji zelf aan ,dus weet de tv dat je in NL zit. Bij het eerste keer opstarten moet je o.a. je postcodecijfers invullen en een lijst van Nederlandse providers komt te voorschijn. Ik heb dus voor UPC HD gekozen.

Ik was ook al een tijdje op zoek naar een Samsung en heb vele modellen vergelijken en testen gelezen.
Het merk komt meestal als de betere uit de test. Bij de consumentenbond staan alleen maar samsungs bovenaan ongeacht welke beelddiagonaal.

De types die je aangeeft zijn allemaal goed en hebben waarschijnlijk hetzelfde paneel.
Optisch heeft de 6400 een wat dikkere rand om het scherm dan de 6500/6510. De 6510 heeft een wit randje om het scherm i.pv. zwart en een witte achterplaat.
De 65** heeft een 400Hz techniek t.o.v. 200 Hz van 64** maar dat zegt niet veel

Kik op onderstaande link, iets doorscrollen staat een vergelijk 6500/6400. Ook staat er een test van de 6500 op die site
http://www.homecinemamaga...f6400-f6400-serie-led-tv/
Om de landcode te tweaken is een beetje tricky, er is een website http://www.samygo.tv/ voor eigen risico!!
Ik begin er niet aan, alles draait perfect so far so good! O-)
Het schijnt dus te kunnen.
Ik heb hem uit Belgie besteld en heb verder geen problemen met apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Een déjà-vu moment?

Waarom komen elke keer dezelfde vragen terug? Kwestie van deze thread eens doornemen. Lijkt mij normaal als je vragen hebt en er zijn reeds 64 pagina's vol met informatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er al paar uur opzitten dus vergeef me m'n ''luiheid'' :)

Apart ook dat ik bijvoorbeeld de smart hub niet kan resetten in de opties. Die optie is eveneens lichtgrijs en als ik er op klik krijg ik ''deze functie is niet beschikbaar''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een niet Nederlands model gewoon retour sturen ( gebruik maken van recht van retour ) en een winkel zoeken om een Nederlands model te kopen.

Er is een Nederlands model te koop vanaf 1869.- ofzo en dan kan je nog gebruik maken van de tablet aktie en heb je geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Xymox schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:55:
Een déjà-vu moment?

Waarom komen elke keer dezelfde vragen terug? Kwestie van deze thread eens doornemen. Lijkt mij normaal als je vragen hebt en er zijn reeds 64 pagina's vol met informatie te vinden.
Hoeft nog niet eens, zocht gewoon op "instellen Nederlands" en het begon al bij de tweede post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malt007 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:04:
[...]
De F8000 leek mij het beste aanbod met mijn wensen alleen had niet verwacht dat ik erop achteruit zou gaan qua beeldkwaliteit.
Er is maar een handjevol televisies die gelijkwaardig zijn aan jouw Pioneer plasma en enkel twee modellen die een betere kwaliteit leveren. Dit zijn de Panasonic VT60 en de Panasonic ZT60 en dat is ook maar mondjesmaat.

Jouw Pioneer Kuro KRP-500A is jarenlang de beste televisie geweest en nog altijd een van de beste televisies ooit. Geen wonder dat deze televisie dan ook jarenlang is gebruikt als vergelijkingsmateriaal voor andere televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:14:
[...]

Hoeft nog niet eens, zocht gewoon op "instellen Nederlands" en het begon al bij de tweede post :D
Ik heb dan denk ik toch een ander probleem want heb net bij de instellingen van de tv gekeken en die staat keurig op Benelux en toch werken de apps niet :( Hopelijk weet iemand hier nog een andere mogelijke oplossing. Anders wordt het morgen bellen met qplaza

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:59:
[...]

Ik heb dan denk ik toch een ander probleem want heb net bij de instellingen van de tv gekeken en die staat keurig op Benelux en toch werken de apps niet :( Hopelijk weet iemand hier nog een andere mogelijke oplossing. Anders wordt het morgen bellen met qplaza
Als er niets werkt breng je de TV toch gewoon terug?
Ik zal er persoonlijk zelf niet al te veel aan doen /verneuken. Gewoon lekker terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugbrengen kan, maar dat doe ik uiteraard pas als ik zeker weet dat er echt iets kapot is. Ik ben een redelijke noob op dit gebied, dus het zal hopelijk gewoon op te lossen zijn met een beetje hulp
Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste