Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:59:
[...]

Ik heb dan denk ik toch een ander probleem want heb net bij de instellingen van de tv gekeken en die staat keurig op Benelux en toch werken de apps niet :( Hopelijk weet iemand hier nog een andere mogelijke oplossing. Anders wordt het morgen bellen met qplaza
Heb hetzelfde probleem. Eind december een NL model inclusief tablet actie gekocht bij Radio Von Burg in Rotterdam voor een scherpe prijs (EUR 1399). Vorige week woensdag heeft een medewerker van Samsung op mijn TV ingelogd (wel vooraf bellen voor een afspraak - gebeurd niet dezelfde dag!). Instellingen en verbinding gecontroleerd. Alles OK. Daarna volledige reset en vervolgens nog een reset van de SmartHub. Heeft niet geholpen. Had is zelf uiteraard ook al een aantal keren gedaan. Ik zou binnen 5 dagen per e-mail door Samsung op de hoogte worden gebracht over verdere stappen. Nu 8 dagen later en nog geen enkele reactie ontvangen. Zal dus zelf maar weer contact me ze opnemen.

Op het probleem met de SmartHub na verder een prachtige TV (UE46f8000) met een geweldige beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend joh. Laat even weten als je verder komt.

Ik ben ook verder aan het puzzelen en had tot m'n verbazing ineens een werkende app (uitzending gemist) én ik kon even bij de samsung apps. (Dit lukte met Wifi, LAN lukt heb ik 0 succes mee) De rest van de apps deed het overigens nog steeds niet en nadat ik de tv aan en uit had gezet werkte weer niets meer. Ik kon overigens ook mijn smart hub resetten (kon ik eerst niet). Heb ik dus gedaan met als gevolg dat nu alle apps weg zijn :) Morgen maar weer verder, ben er ff klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij smartfunctie instellingen bij tv instel. voor een andere provider kiest dan ik heb.
Neemt ie dan ook de kwaliteit over van wat die provider biedt? Of is dit enkel voor de smartfuncties.

Ik heb namelijk Telfort maar deze staat niet in de lijst waar je uit kan kiezen om smartfuncties zoals kijkgeschiedenis te gebruiken. Nu heb ik voor ziggo HD gekozen. Hij pakt de smartfuncties nu wel (al kan ik niet naar de zenders toe via F8000 menu maar wel kijken wat er komt)

Telfort is super scherp. Nu kan het tussen mijn oren zitten maar nu ik ziggo HD gekozen heb lijkt het soms wat minder. (kan ook toevallig aan de zenders liggen wat zij uitzenden)
Mijn telfort tuner wordt namelijk bij het source menu (bij mij onder HDMI 3) ook als ZIGGO HD aangeduid na de verandering.
ben benieuwd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

Zo, sinds gisteravond staat de UE40F6400 in de woonkamer te pronken. Installatie ging vrij probleemloos en vanavond gaat het echte tweaken gebeuren (nou ja.... kleuren instellen enzo).

Tijdens het opstarten (1ste keer) van de TV vroeg hij om mijn postcode vanwege de settop box. Dus ik vul hem in en vervolgens selecteerde ik mijn TV aanbieder (UPC Noord Holland). Dat ging prima. Maar daarna probeerde de TV ook blijkbaar de afstandsbediening in te stellen, maar dat lukte dus niet.

Maar is het mogelijk om de UPC mediabox te kunnen 'besturen' met de Samsung afstandsbediening? En is dat ook de bedoeling van die Samsung feature? Ik snapte het niet echt.

Andersom werkt het wel: UPC afstandsbediening voor de Samsung TV.

Is er trouwens een officiele Samsung app voor Android telefoons om deze TV's aan te sturen?

[ Voor 6% gewijzigd door Freak187 op 16-01-2014 11:33 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:59:
[...]

Vind je dat echt? Vond de vooraf instellingen redelijk waardeloos te noemen. Wat vinden jullie van die motion optie? Ziet er dan allemaal uit alsof je naar een soort computerspel zit te kijken ofzo, klopt gewoon niet.
Omdat je echt niet tevreden bent met het beeld probeer deze settings (ongeacht dat elk paneel anders is)

FILM
-achtergrondverlichting 11 (vooral bij tv kijken een genot en rust voor het oog, afhankelijk van dag/avond en -bij films wil ik 'm wel eens op 16 zetten)
-Contrast 93
-Helderheid 49
-Scherpte 60 (dit is een hele belangrijke, als je dit te onnatuurlijk hoog vindt, je ziet namelijk elke rimpel en puistje dan zet je 'm op 50 of zelfs minder)
-kleur 52 (ik hou zelf iets meer van kleur, normaal wordt deze op 49 aangeraden, zelf even kijken)
-Tint (G/R) G51R49

Beeldformaat 16:9

geavanceerde instellingen
-Dynamisch contrast uit
-zwartinten uit
-huidskleur 0
-RGB modus uit
-kleurruimte aangepast
-Witbalans
24
25
25
24
25
25

10p wit balans aan
interval 1
-1 0 0
interval 2
0 0 0
interval 3
0 0 0
interval 4
+3 0 0
interval 5
+1 -1 0
interval 6
0 -2 -1
interval 7
0 -2 0
interval 8
-1 -2 -1
interval 9
0 -1 0
interval 10
0 0 0

-gamma 0
-Expertpatroon uit

Beeldopties
-kleurtint WARM 2 ( vooral bij tv zenders maakt het rustiger en minder schel ..sommige hebben warm1)
-Clean digital view LAAG
-MPEG ruisfilter LAAG
-HDMI zwartniveau NORMAAL (niet instelbaar bij thema Film)
-Motion plus STANDAARD
-Filmzwart UIT

Mocht het toch niet bevallen...1 druk op de knop en je settings zijn weer gereset...Ik zou zeggen probeer het. En test het zowel op een HD film als HD zender (beste is sbs6 of RTL 4 in de avond 8)
deze setting onder Film heb ik dus voor FIlms als tv zenders.
Bij gamen heb ik een ander thema(dynamisch met andere waardes)

oja check meteen even of gamemodus en sportmodus uitstaat dit verslechterd je beeld mateloos!
(gamesmodus onder systeem--->instellingen)
(sportmodus onder smartfuncties)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik zal het vanavond even proberen. Heb in ieder geval je post gekopieerd naar me mail, dus bedankt voor alle moeite in ieder geval.

Weet iemand hier ook hoe je de 'op tv' functionaliteit uitzet. Je hebt er vrij weinig aan vind ik en daarnaast is de tv er merkbaar trager door geworden. Heb gegoogled en voor zover ik weet alles geprobeerd maar hij blijft aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:54:
Ik zal het vanavond even proberen. Heb in ieder geval je post gekopieerd naar me mail, dus bedankt voor alle moeite in ieder geval.

Weet iemand hier ook hoe je de 'op tv' functionaliteit uitzet. Je hebt er vrij weinig aan vind ik en daarnaast is de tv er merkbaar trager door geworden. Heb gegoogled en voor zover ik weet alles geprobeerd maar hij blijft aan staan.
graag gedaan.

Nu op tv kun je uitzetten onder: (druk op knop more)
Smartfuncties ---> op tv instel.---> autostart--->uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:36:
-Scherpte 60 (dit is een hele belangrijke, als je dit te onnatuurlijk hoog vindt, je ziet namelijk elke rimpel en puistje dan zet je 'm op 50 of zelfs minder)
Op 0 of max 10. Hoe je het u hebt ingesteld is echt funest voor de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens even terugkomend op je beeld kwaliteit..Voor het geval dat je je tv op een receiver hebt aangesloten (voor bv dolby surround systeem) kan het zo zijn dat er op deze receiver een beeldfilter aanstaat (normaal bedoeld om je beeld te verbeteren maar bij mij werd het alleen slechter)..Dit had ik op mijn onkyo receiver, ik heb ingesteld dat ie de waardes van de tv moet kiezen en niet van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Op 0 of max 10. Hoe je het u hebt ingesteld is echt funest voor de beeldkwaliteit.
deze waardes worden idd aangeraden ..meeste rond de 3 .
Ik zeg smaak verschilt..als ik deze waarde instel en naar de tv of film kijk, lijkt al het HD verloren.
geen enkele scherpte enkel blur. Misschien leuk voor gamen. Maar HD kijken doe ik liever met scherpte en sta elke keer verbluft hoe scherp iemand eruit komt.
Iets te scherp vergeleken als ik normaal naar bv iemands gezicht kijk klopt...Maar HD is sowieso meestal iets meer te dan realistisch. moeten we 4k nog afwachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Maar HD kijken doe ik liever met scherpte en sta elke keer verbluft hoe scherp iemand eruit komt.
Juist ja, funest voor de beeldkwaliteit door personages en objecten die met contouren los staan van het geheel en waardoor je tevens detail mist. Het voegt geen detail toe, het verdoezelt detail met contouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:10:
[...]

Juist ja, funest voor de beeldkwaliteit door personages en objecten die met contouren los staan van het geheel en waardoor je tevens detail mist. Het voegt geen detail toe, het verdoezelt detail met contouren.
Ik snap je punt en je hebt gelijk dat objecten of personen duidelijker naar voren komen dan bv achtergrond.
Al is mij dit nooit zodanig opgevallen dat het "opvalt"wellicht omdat ik de andere waardes niet gewend ben.
Maar je krijgt er wel voor terug dat je het idee hebt dat je alle HD kwaliteit eruit haalt.
Alleen hoe jij waarschijnlijk HD ziet is een andere dan hoe ik het zie. Bij mij is het scherpte en detail wat je op het eerste oog ziet.
Ieder zijn smaak toch, funest vind ik weer de waardes die jij hanteert want dat vind ik totaal geen idee van hd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het mogelijk om de UPC mediabox te kunnen 'besturen' met de Samsung afstandsbediening? En is dat ook de bedoeling van die Samsung feature? Ik snapte het niet echt.

Andersom werkt het wel: UPC afstandsbediening voor de Samsung TV.

Is er trouwens een officiele Samsung app voor Android telefoons om deze TV's aan te sturen?
Als je een IR poort op je TV hebt, en een IR extender bijgeleverd hebt gekregen is dat mogelijk.
Zelf heb ik de UPC Horizon box i.c.m. F7000 aangesloten via de IR poort. De box is dan volledig
te bedienen via de beide Samsung ab's.
Om de TV te bedienen via de telefoon gebruik ik Smart Remote van Color Tiger, deze kan zowel de
Horizonbox als de F7000 bedienen zei het echter met maar beperkte mogelijkheden, en niet alle
Samsung modellen worden ondersteund. TV bedienen via de telefoon is trouwens sowieso
niet handig omdat je TV kijkt via de UPC box, je kunt hooguit volume of source dan bedienen
van je TV kanaal switchen doe je immers via de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:38:
[...]

Als je een IR poort op je TV hebt, en een IR extender bijgeleverd hebt gekregen is dat mogelijk.
Zelf heb ik de UPC Horizon box i.c.m. F7000 aangesloten via de IR poort. De box is dan volledig
te bedienen via de beide Samsung ab's.
Om de TV te bedienen via de telefoon gebruik ik Smart Remote van Color Tiger, deze kan zowel de
Horizonbox als de F7000 bedienen zei het echter met maar beperkte mogelijkheden, en niet alle
Samsung modellen worden ondersteund. TV bedienen via de telefoon is trouwens sowieso
niet handig omdat je TV kijkt via de UPC box, je kunt hooguit volume of source dan bedienen
van je TV kanaal switchen doe je immers via de box.
Aha thanks.

Ik heb de IR extender bijgeleverd gekregen, IR poort moet ik even checken.

De remote app lijkt me vooral nutig voor de apps van de TV, aangezien je anders met een virtueel keyboard moet 'typen'. Dus ik dacht de telefoon te gebruiken als een soort QWERTY toetsenbord.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Ik ben op dit moment in het bezit van een samsung ue46f6740 met een IR extender bijgeleved. Echter lukt het mij niet om de XS4all Motorola VIP 1853 STB te bedienen met de samsung afstandbediening. Via de IR extender. Is iemand dit al wel gelukt?

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

SjaakTrekhaak schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:01:
Ik ben op dit moment in het bezit van een samsung ue46f6740 met een IR extender bijgeleved. Echter lukt het mij niet om de XS4all Motorola VIP 1853 STB te bedienen met de samsung afstandbediening. Via de IR extender. Is iemand dit al wel gelukt?
Heb zelf ook een Motorola VIP kast (weet even niet welke) en die werkt perfect met de Samsung afstandbediening (Wel de Smart). Heb je aangegeven welk model het is in het setup menu?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:36:
[...]

Omdat je echt niet tevreden bent met het beeld probeer deze settings (ongeacht dat elk paneel anders is)

FILM
-achtergrondverlichting 11 (vooral bij tv kijken een genot en rust voor het oog, afhankelijk van dag/avond en -bij films wil ik 'm wel eens op 16 zetten)
-Contrast 93
-Helderheid 49
-kleur 52 (ik hou zelf iets meer van kleur, normaal wordt deze op 49 aangeraden, zelf even kijken)
-Tint (G/R) G51R49

Beeldformaat 16:9

geavanceerde instellingen
-Dynamisch contrast uit
-zwartinten uit
-huidskleur 0
-RGB modus uit
-kleurruimte aangepast
-Witbalans
24
25
25
24
25
25

10p wit balans aan
interval 1
-1 0 0
interval 2
0 0 0
interval 3
0 0 0
interval 4
+3 0 0
interval 5
+1 -1 0
interval 6
0 -2 -1
interval 7
0 -2 0
interval 8
-1 -2 -1
interval 9
0 -1 0
interval 10
0 0 0

-gamma 0
-Expertpatroon uit

Beeldopties
-kleurtint WARM 2 ( vooral bij tv zenders maakt het rustiger en minder schel ..sommige hebben warm1)
-Clean digital view LAAG
-MPEG ruisfilter LAAG
-HDMI zwartniveau NORMAAL (niet instelbaar bij thema Film)
-Motion plus STANDAARD
-Filmzwart UIT

Mocht het toch niet bevallen...1 druk op de knop en je settings zijn weer gereset...Ik zou zeggen probeer het. En test het zowel op een HD film als HD zender (beste is sbs6 of RTL 4 in de avond 8)
deze setting onder Film heb ik dus voor FIlms als tv zenders.
Bij gamen heb ik een ander thema(dynamisch met andere waardes)

oja check meteen even of gamemodus en sportmodus uitstaat dit verslechterd je beeld mateloos!
(gamesmodus onder systeem--->instellingen)
(sportmodus onder smartfuncties)
Alles overgenomen behalve scherpte (=40). Dit noem ik nou tv kijken! Bedankt :) (heb een f6740)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Iemand een idee hoe ik m'n TV audio over de receiver kan laten lopen? Ik heb de HDMI 2 (Audio return channel) aangesloten op m'n receiver, maar ik kan in het 'setup' menu van de TV geen receiver kiezen, alleen maar 'stereo'. De receiver optie is grijs (niet te kiezen dus...).

Mmmm.... lijkt erop dat ik een andere HDMI kabel moet kopen. Foutje bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Freak187 op 16-01-2014 19:41 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gebruik van de app Tunein viel me op, dat er geen screensaver automatisch actief wordt.

Zie ik iets over het hoofd, of ontbreekt dit gewoonweg?

In het laatste geval, is dit schadelijk als deze app een aantal uren achter elkaar afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn tekno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freak187 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:26:
Iemand een idee hoe ik m'n TV audio over de receiver kan laten lopen? Ik heb de HDMI 2 (Audio return channel) aangesloten op m'n receiver, maar ik kan in het 'setup' menu van de TV geen receiver kiezen, alleen maar 'stereo'. De receiver optie is grijs (niet te kiezen dus...).

Mmmm.... lijkt erop dat ik een andere HDMI kabel moet kopen. Foutje bedankt.
Weet je zeker dat het HDMI 2 is? Bij mij is namelijk HDMI 3 de arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
En opletten dat je ARC op de receiver activeert en zonodig de juiste input/output selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Famous schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:33:
[...]

Heb zelf ook een Motorola VIP kast (weet even niet welke) en die werkt perfect met de Samsung afstandbediening (Wel de Smart). Heb je aangegeven welk model het is in het setup menu?
Is inmiddels gelukt had gewoon nooit mijn postcode moeten invoeren in de wizard. Uiteindelijk kon ik voor KPN kiezen en werkt nu perfect! Bedankt!

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De remote app lijkt me vooral nutig voor de apps van de TV, aangezien je anders met een virtueel keyboard moet 'typen'. Dus ik dacht de telefoon te gebruiken als een soort QWERTY toetsenbord.
Zo een App met qwerty bordje ben ik helaas nog steeds niet tegen gekomen.......
Wat wel werkt is een Logitech K400 toetsenbordje met touchpad, enigste nadeel,
de YouTube app kun je hier niet mee bedienen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Weet je zeker dat het HDMI 2 is? Bij mij is namelijk HDMI 3 de arc.
Voor zover ik achter op het apparaat kan zien, is het HDMI 2 (UE40F6400). Maar goed, ik vind het raar dat de Samsung handleiding niet duidelijk aangeeft hoe de HDMI poorten geconfigureerd zijn. Nergens een afbeelding, je moet fysiek op het apparaat kijken.

Terug naar het ARC probleem: ik heb als receiver een Marantz NR1604 en volgens mij is deze standaard klaar voor ARC. Volgens mij moet ik een HDMI 1.4 kabel of HDMI kabel met ARC hebben.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Heb hier zelf een ander type Marantz (SR5005) maar daar moet ik in het menu toch echt ARC aanzetten. Als je de handleiding download en zoekt op ARC zal er vast wat in staan. Ik gebruik een 'gewone' HDMI-kabel zonder 1.4 of ARC aanduiding.

[ Voor 15% gewijzigd door Niek_ op 17-01-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Niek_ schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:56:
Heb hier zelf een ander type Marantz (SR5005) maar daar moet ik in het menu toch echt ARC aanzetten. Als je de handleiding download en zoekt op ARC zal er vast wat in staan. Ik gebruik een 'gewone' HDMI-kabel zonder 1.4 of ARC aanduiding.
Aha.. ik denk dat ik HDMI control op de receiver aan moet zetten.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Dat is 'm ja :)
Werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Ga het vanavond proberen, zit nu op het werk. :)
Maar bedankt voor de tip!

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:00:
[...]

graag gedaan.

Nu op tv kun je uitzetten onder: (druk op knop more)
Smartfuncties ---> op tv instel.---> autostart--->uit
Dat is alleen de autostart toch? Toen ik de tv uit de doos aanzette waren er maar 4 icoontjes ipv 5. Dus helemaal geen 'op tv' optie, alsof het niet ingeinstalleerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Volgens mij krijg je dat door de televisie volledig opnieuw te installeren en dan het gedeelte waar je een kabelleverancier kiest over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik krijg nog steeds geen 5.1 geluid wanneer ik een film afspeel met mijn Playon. Als ik mijn externe hd aansluit op de tv (als hij hem herkent) krijg ik uit mijn reciever (Samsung HTE5500) keurig surround geluid zoals het bedoeld is, dit is met veel films geprobeerd dus aan de bron ligt het niet. Sluit ik diezelfde schijf aan via mijn Playon (instellingen op 'passthrough') wordt alles stereo afgespeeld. Het is net alsof het naar mijn tv gestuurd wordt en vervolgens stereo doorgegeven wordt aan de receiver. Als ik echter Netflix afspeel op de tv met de receiver aan (ARC) krijg ik geluid ook gewoon in 5.1, de tv kan dus wel gewoon 5.1 geluid uitsturen. Wat moet ik nog veranderen? Ik heb ook al gespeeld met ARC en Anynet+ aan/uit maar daar zit het ook niet in. Firmware update Playon ook niet en een optische kabel van de Playon naar receiver werkt ook niet, het is net of hij geluid via HDMI dan voorrang geeft. Het lijkt dan toch in de instellingen van de Playon te zitten maar bijster veel kan je daar niet instellen.

(Ik gebruik de Playon overigens omdat de mediaspeler op de tv toch vrij veel niet afspeelt (o.a. ISO) sommige MKV's zonder geluid afspeelt, mijn hd vaak niet eens herkend en ik het qua ondertiteling instellen fijner vind.) Iemand nog een suggestie behalve een andere mediaspeler kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
coazter schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:47:
Het is net alsof het naar mijn tv gestuurd wordt en vervolgens stereo doorgegeven wordt aan de receiver.
Dat klopt ook en daar kun je niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Update: nee het werkt niet helaas.

De receiver staat goed ingesteld, maar de optie op de TV is nog steeds grijs. Iemand een idee?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een DNS code om netflix usa te kijken op de samsung tv? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik heb een nieuwe ue46f7000, harstikke mooie tv maar..........
Het lukt mij niet de HD zenders aan de praat te krijgen :s Hij blijft aangeven dat de zender gecodeerd zijn, alleen Nederland 1 is in HD te ontvangen (maar die zit bij ziggo niet achter decoder). SD zenders doen het ook, de kabel werkt in principe goed.
Ik maak gebruik van de nieuwe oranje smits interactieve module (V1.3) in combinatie met een ziggo smartcard die een jaar of 2 oud is.
Bij installatie heb ik hem naar zenders laten zoeken (zonder dat de smartcard erin zat en met de smartcard erin), ik heb de juiste regiogegevens gebruikt en volgens mij alle verschillende settings wel geprobeerd tijdens het instellen. Kan het eraan liggen dat de smartcard een jaar of 2 oud is, of mag dat geen probleem zijn? Zie ik iets anders over het hoofd? Na een paar uur knoeien zit ik nu weer gewoon naar SD kwaliteit te kijken, waar ik niet echt vrolijk van wordt... :N
Na nog een keer (volgens mij) precies hetzelfde te doen na terugzetten op fabrieksinstellingen werkt het nu ineens wel *O*

[ Voor 18% gewijzigd door luappul op 17-01-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Foutje :o

[ Voor 99% gewijzigd door Supertip op 17-01-2014 22:02 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sinds vandaag mijn eerste moderne tv in huis :)
Het is de ue40f6400 geworden. Misschien wat te groot, maar best tof materiaal.
Natuurlijk zijn er al wel wat problemen waar ik niet direct een oplossing voor kan vinden.

- vertraging op het geluid door versterker
Verbinsing tussen de tv en Telenet digicorder is via hdmi. Het geluid gaat van de digicorder naar de versterker.
Als ik de versterker aanzet, zit er echter wel vertraging op het geluid en opzichte van de tv... Vroeger (gisteren dus), met de oude crt tv werkte dit wel zoals het moet.

- de Universal remote is de max! 1 bediening voor tv, digicorder en dvd speler (van Philips!).
Het enige dat ik niet kan vinden: hoe geraak ik me de Universal remote aan de opnames op de digicorder? Geen van de knoppen lijkt daar naar toe te gaan...

- ir extender
ik kan de dvd bedienen, maar niet aanzetten via de Universal remote. Beetje spijtig. Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door hanzer op 17-01-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
(Ik gebruik de Playon overigens omdat de mediaspeler op de tv toch vrij veel niet afspeelt (o.a. ISO) sommige MKV's zonder geluid afspeelt, mijn hd vaak niet eens herkend en ik het qua ondertiteling instellen fijner vind.) Iemand nog een suggestie behalve een andere mediaspeler kopen?
Ik heb zelf een ACRyan Playon HD aan de TV hangen, en deze via tosslink aan de reciever hangen.
In Setup van de Playon kun je digitale audio uitgang selecteren. De uitgang die ik selecteer is SPDIFRAW,
en dan krijg ik keurig 5.1 over mijn boxen. Ik neem de Playon weleens mee naar boven en dan gaat
de uitgang naar HDMILMPC, dus geluid via HDMI kabel. Heb je deze optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
luappul schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:05:
Ik heb een nieuwe ue46f7000, harstikke mooie tv maar..........
Het lukt mij niet de HD zenders aan de praat te krijgen :s Hij blijft aangeven dat de zender gecodeerd zijn, alleen Nederland 1 is in HD te ontvangen (maar die zit bij ziggo niet achter decoder). SD zenders doen het ook, de kabel werkt in principe goed.
Bij mij was de CI module activeren voor HD ook een drama. Werkte pas toen ik, terwijl de TV aan stond, de module verwijderde en weer aanslot. Iets wat expliciet aangegeven stond dat niet mocht maar wat de enige truc was om het werkend te krijgen 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:49:
Los van dat dit onderwerp hier niet besproken mag worden heb je in 1 min Googlen je vraag beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Freak187 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:42:
[...]

Update: nee het werkt niet helaas.

De receiver staat goed ingesteld, maar de optie op de TV is nog steeds grijs. Iemand een idee?
Ik kan op internet ook niks vinden over verdere instellingen of andere mensen die dit probleem hebben. Ik verdenk dus de HDMI bekabeling, terwijl ik verschillende kabels heb geprobeerd waaronder een high speed HDMI kabel.

Van receiver naar TV gaat goed. Alleen het retour kanaal niet. Ik vind het alleen raar dat de geluidsoptie 'receiver' bij de Samsung TV grijs blijft.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:23:
[...]

Dat is alleen de autostart toch? Toen ik de tv uit de doos aanzette waren er maar 4 icoontjes ipv 5. Dus helemaal geen 'op tv' optie, alsof het niet ingeinstalleerd stond.
Dit komt omdat je bij smartfunctie tv instellingen..je providerbox hebt geselecteerd..eerst had je dat nog niet gedaan met gevolg maar 4 menu's nu je het wel daar hebt ingesteld herkend ie dat jou provider de smartfunctie ondersteunt...als je dit wilt uitzetten ga je naar menu...smart functies...op tv instel....nog eens.. Kies de juiste HDMI bron ingang..pijltje naar rechts..de provider keuze en selecteer je: niet op de lijst. Helemaal onderaan
Heb je nog geprobeerd trouwens met de beeldkwaliteit?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freak187 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Ik kan op internet ook niks vinden over verdere instellingen of andere mensen die dit probleem hebben. Ik verdenk dus de HDMI bekabeling, terwijl ik verschillende kabels heb geprobeerd waaronder een high speed HDMI kabel.

Van receiver naar TV gaat goed. Alleen het retour kanaal niet. Ik vind het alleen raar dat de geluidsoptie 'receiver' bij de Samsung TV grijs blijft.
Heb je de cec wel aan op je tv?
Anders werkt de arc niet
Klik op more op je remote..menu...systeem (naar beneden scrollen)---->anynet +(HDMI -cec) Aan
Dit is zeg maar de arc van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hanzer schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:47:
Sinds vandaag mijn eerste moderne tv in huis :)

- vertraging op het geluid door versterker
Verbinsing tussen de tv en Telenet digicorder is via hdmi. Het geluid gaat van de digicorder naar de versterker.
Als ik de versterker aanzet, zit er echter wel vertraging op het geluid en opzichte van de tv... Vroeger (gisteren dus), met de oude crt tv werkte dit wel zoals het moet.
Dit kun je sowieso op je tv instellen..
Druk op more op je remote...ga naar menu
Dan naar geluid..dan naar digitale audio uit
Kiest liefst Dts als jou film dit ondersteunt. Of dolby digital...PCM is standaard.
Geluidsvertraging instellen...even testen wat beste overeenkomt.
Let op voor elke instelling opnieuw instellen..dus Dts PCM en dolby apart deze waarde instellen.

Bij mijn receiver ondersteunt ie deze functie ook dus ik heb het vanuit de receiver ingesteld (met natuurlijk wel alle apparaten via de receiver gekoppeld) en deze waardes op tv allemaal op 0..ik zou zeggen kijk even of het ergens in het menu van je receiver staat anders gewoon via je tv zoals hierboven omschreven

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die surround heeft op de tv wil ik nog zeggen nu ik er net aan denk bij antwoord hierboven:
Check altijd even de digitale audio uit als je met receiver/surround arc met tv gekoppeld bent.
Deze staat altijd standaard in het menu geluid op PCM (extra geluidsinstellingen digitale audio uit) , zou zonde zijn als je receiver DTS ,of Dolby digital ondersteund maar je altijd via PCM geluisterd heb...gelukkig geeft mijn receiver aan of ie Dts gekoppeld is, zoniet dan weet ik dat de tv PCM als uitvoer heeft.

Bij elk apparaat of beter gezegd elke HDMI bron ook apart instellen! Anders staat ie op HDMI 1 op DTS maar HDMI 2 nog op PCM...kan natuurlijk alleen als de film/ apparaat dit ondersteund

Heb je alle apparaten via de receiver gekoppeld hoef je alleen de receiver bron even erop instellen.

Kleine nadeel wat ik ondervonden heb..stel ik kijk een blu ray film die DTS ondersteund (in mijn geval USB in tv of streaming pc naar tv) geen probleem want DTS staat keurig ingesteld bij digitale audio uit...maar stel nu dat ik op hetzelfde apparaat een film kijk die alleen dolby digital ondersteund..dan springt ie standaard op PCM omdat DTS (waar ie op stond) niet te herkennen is...dus moet ik handmatig de dolby digital selecteren in het menu op de tv. En dan pas zie ik op mijn receiver display dolby staan, weliswaar kleine handeling maar toch.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de UE46F6670 / UE46F66450 / UE46F6640 .mkv bestanden kan streamen van mijn netwerk harddisk?
Mijn Samsung home cinemaset HT-D5530 kan dat ook maar alleen via USB. Via het netwerk krijg ik de melding niet ondersteund bestandstype.
De helpdesk van Samsung helpt alleen maar door te vragen of je de laatste firmware erop hebt staan.
Natuurlijk heb ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Hier werkt het gewoon. Misschien is het wel afhankelijk van je NAS. Hier een WD MyBook Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 22:24
De mediaplayer in de smart interface kan gewoon mkv bestanden afspelen, ook over het netwerk.

Ik gebruik hier zelf de Allshare app voor, volgens mij heet het nu wel anders sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Samsung Link geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:42:
[...]

Heb je de cec wel aan op je tv?
Anders werkt de arc niet
Klik op more op je remote..menu...systeem (naar beneden scrollen)---->anynet +(HDMI -cec) Aan
Dit is zeg maar de arc van Samsung
*O* *O*

Victorie ;)

Eindelijk werkt het hele spulletje. Bedankt voor de hulp.

Even iets anders: op dit moment kijk ik TV via de UPC mediabox. Als voordeel heeft dat apparaat dat je kunt opnemen. Maar als ik de handleiding van de Samsung lees, kun je ook gewoon een USB stick als opnameapparaat gebruiken. Dus als ik nu een CI+ module van UPC neem en een USB stick in de TV steek, kan ik dan het CI+ signaal opnemen? Uiteindelijk scheelt dit een onhandige en lelijke mediabox in de kamer.....

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yep, dat kan. En als je twee tuners in de tv hebt zou je ook tv moeten kunnen kijken én opnemen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:49:
Werkt perfect via Unblockus.com, zij geven jou de dns waardes die je nodig hebt.
Enige wat je nog nodig hebt voor Netflix US is een US postal code maar daar kun je iedere code voor gebruiken als die maar bestaat.
Zowel voor Neflix US en Unblockus is 1 maand trial is beschikbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door snah001 op 19-01-2014 12:56 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:09
Heb begin december een Samsung UE65F6470 (is gelijk aan de F6400 in Nederland) in Duitsland gekocht en via het service menu de TV op Benelux gezet.

Zoals ik in mijn vorige post al melde zou een CI+ module van Ziggo/UPC gewoon moeten werken en dit inderdaad vorige week zo aan de praat gekregen!

Ik zie in dit topic helaas nog veel berichten voor bij komen of dit nu wel of niet werkt (vooral omdat bij bepaalde webshops staat NON-ZIGGO/UPC). Het werk dus gewoon en hierdoor staat je dus niets in de weg om voor het goedkoopste model te gaan of in Duitlsland goedkoper een Samsung TV te kopen!

Zou mooi zijn als dit soort info in de eerste post van dit topic zou kunnen komen te staan, nu herhaald deze vraag zich regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:09
barrymossel schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:51:
Yep, dat kan. En als je twee tuners in de tv hebt zou je ook tv moeten kunnen kijken én opnemen tegelijk.
Hier heb je dan toch ook 2 CI+ modules met provider kaart voor nodig? Want analoge zenders kan een Samsung TV niet opnemen via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Heb sinds deze week de Samsung 46F8000 en heb meteen ook een Denon AVR-x2000 receiver aangeschaft.

Dit is mijn setup

- Receiver
HDMI --> Telenet Digibox
HDMI --> AC Ryan Playon
HDMI --> Playstation 3
HDMI -----> Via Monitor Out verbonden aan de TV via HDMI ARC (HDMI 3)

Alles kunnen configureren maar krijg enkel de CEC/ARC niet aan de praat.
Op de receiver staat alles correct geconfigureerd. HDMI Control aan.
Op de TV zou volgens mij ook alles goed moeten staan. Anynet+ staat op aan.

Maar de ARC werkt niet, als ik bv. Youtube wil bekijken dan komt er geen geluid uit de boxen.
Ook wanneer ik CEC toestellen wil zoeken via de TV vindt hij er geen.

Ik heb HDMI 1.4 kabels. Maar kan het zijn dat deze kabels geen CEC/ARC ondersteunen? Heb deze kabels vorig jaar gekocht via een aanbieding op 1dayfly.

Denk eraan nieuwe kabels te kopen maar voordat ik dat doe wil ik toch wel 100% zijn dat het probleem bij de kabels ligt.

(ok, ik kan ook een optische kabel gebruiken, maar wil de kabels beperkt houden tot het absolute minimum)

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat wordt ouderwets wachten op een software update, gewoonweg omdat cec en nog wat functies nu brak zijn.
Zo schakelt hier cec wel alles uit, maar ik moet elk apparaat elke keer aanwijzen om het werkend te krijgen.
De mogelijkheden zijn de software vooruit zeg maar.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:44
Tazmanian79 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:22:
Heb sinds deze week de Samsung 46F8000 en heb meteen ook een Denon AVR-x2000 receiver aangeschaft.

Dit is mijn setup

- Receiver
HDMI --> Telenet Digibox
HDMI --> AC Ryan Playon
HDMI --> Playstation 3

Maar de ARC werkt niet, als ik bv. Youtube wil bekijken dan komt er geen geluid uit de boxen.

Ik heb HDMI 1.4 kabels. Maar kan het zijn dat deze kabels geen CEC/ARC ondersteunen? Heb deze kabels vorig jaar gekocht via een aanbieding op 1dayfly.

Denk eraan nieuwe kabels te kopen maar voordat ik dat doe wil ik toch wel 100% zijn dat het probleem bij de kabels ligt.

(ok, ik kan ook een optische kabel gebruiken, maar wil de kabels beperkt houden tot het absolute minimum)

Zet het hele arc gebeuren maar uit je hoofd. Ik heb de 55F8000 al vanaf dag 1 en dit probleem wordt niet opgelost. Ik heb zelf een marantz en dat is van dezelfde holding als denon. Zowel marantz als samsung willen niet in discussie. Samsung heeft aangeboden het toestel te willen repareren, maar selectro wil hier niet aan mee werken. Het is een software probleem. Simpele oplossing, trek gewoon een optische kabel tussen die denon en de tv en alles werkt gewoon. Bespaard je nog energie kosten ook. De arc stand gebruikt zowel op de tv als de denon ook nog is 20-30 watt in stanby. Het ligt trouwens aan de software van samsung dat arc niet goed werkt. De marantz werkte met een andere tv die ik hiervoor had perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Voor de mensen die gebruik willen maken van OnTV en KPN Interactieve TV. Het heeft enige tijd niet (meer) gewerkt maar sinds vorige week is er weer contact tussen KPN en Samsung om de boel aan de praat te krijgen. Er is nog geen officiële mededeling gedaan van een van beide kanten maar het werkt momenteel wel.

Zowel de SmartTV functies als de universele afstandsbediening zijn weer te gebruiken. 'Koninklijke KPN' is te selecteren uit de lijst bij het installeren, naast UPC, Ziggo en CanalDigitaal. Wel belachelijk dat KPN deze lange tenaamstelling gebruikt 8)

Zowel op de Samsung pagina op Facebook en het KPN forum loopt er een discussie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:51
Tazmanian79 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:22:

Dit is mijn setup

- Receiver
HDMI --> Telenet Digibox
HDMI --> AC Ryan Playon
HDMI --> Playstation 3

Ik heb een Samsung 40F6320 met daaraan een Onkyo TX-NR414 receiver.
Aan de receiver had ik hangen een Playstation 3 en een Mede8er MED400X2S.
Anynet+ detecteerde geen apparatuur.
Ook als ik de PS3 en de Mede8er direct aan de TV aansloot werkte het zaakje niet.
Toen even gegoogled en gelezen dat de Samsung het niet goed doet met meerdere aangesloten HDMI-CEC apparaten.

Ik heb toen de PS3 en Mede8er afgekoppeld en de TV + receiver uitgeschakeld en weer aangezet. Vervolgens werd de receiver gedetecteerd en werkte het perfect (HDMI-CEC en ARC) . Ik heb mij PS3 wederom aangesloten maar HDMI-CEC uitgeschakeld. De Mede8er doet geloof ik niet aan HDMI-CEC.

Oftewel, probeer het eens alleen met de receiver aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Incure schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:56:
Heb begin december een Samsung UE65F6470 (is gelijk aan de F6400 in Nederland) in Duitsland gekocht en via het service menu de TV op Benelux gezet.

Zoals ik in mijn vorige post al melde zou een CI+ module van Ziggo/UPC gewoon moeten werken en dit inderdaad vorige week zo aan de praat gekregen!

Ik zie in dit topic helaas nog veel berichten voor bij komen of dit nu wel of niet werkt (vooral omdat bij bepaalde webshops staat NON-ZIGGO/UPC). Het werk dus gewoon en hierdoor staat je dus niets in de weg om voor het goedkoopste model te gaan of in Duitlsland goedkoper een Samsung TV te kopen!

Zou mooi zijn als dit soort info in de eerste post van dit topic zou kunnen komen te staan, nu herhaald deze vraag zich regelmatig.
Bedankt voor je duidelijke vermelding. Een tv uit Duitsland scheelt namelijk enorm. Raar dat de tv's zo in de markt worden gezet terwijl je de instelling zo zelf kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:39:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Eind december een NL model inclusief tablet actie gekocht bij Radio Von Burg in Rotterdam voor een scherpe prijs (EUR 1399). Vorige week woensdag heeft een medewerker van Samsung op mijn TV ingelogd (wel vooraf bellen voor een afspraak - gebeurd niet dezelfde dag!). Instellingen en verbinding gecontroleerd. Alles OK. Daarna volledige reset en vervolgens nog een reset van de SmartHub. Heeft niet geholpen. Had is zelf uiteraard ook al een aantal keren gedaan. Ik zou binnen 5 dagen per e-mail door Samsung op de hoogte worden gebracht over verdere stappen. Nu 8 dagen later en nog geen enkele reactie ontvangen. Zal dus zelf maar weer contact me ze opnemen.

Op het probleem met de SmartHub na verder een prachtige TV (UE46f8000) met een geweldige beeldkwaliteit.
(vervolg)
Nadat een Samsung medewerker op 8 januari op afstand heeft ingelogd niets meer vernomen terwijl men had toegezegd dat ik binnen 5 werkdagen een e-mail bericht zou krijgen.

Vandaag (maandag 20 jan) zelf maar weer telefonisch contact opgenomen. Kostte ongeveer een half uur. Conclusie van Samsung: er is *geen* technisch probleem aan de televisie. Het probleem schijnt bekend te zijn bij Samsung maar men kan (nog) geen oplossing bieden. Ontwijkend antwoord op mijn vraag waar dit probleem dan wel gezocht moet worden.

Ook geen duidelijkheid hoe lang het kan duren vooraleer men een oplossing heeft. Vervolgens gevraagd om mij alsnog ter bevestiging een e-mail te sturen. Doen ze ook niet omdat alles in het telefonisch logboek staat. Ik moet wanneer ik wederom contact opneem maar refereren aan o.a. telefoongesprek van vandaag.

Dit alles doet vermoeden dat ze niet schrijftelijk willen toegeven dat ze een software(?) probleem hebben en het nog wel weken/maanden kan duren voor dit wordt opgelost.

Zeer onbevredigend allemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt er dus op dat Samsung de SH totaal niet onder controle heeft, net als bij de ES modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das aardig klote Fred.... wordt wachten dus voor ons beide

Thnx voor de update

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26
domme post

[ Voor 101% gewijzigd door writser op 20-01-2014 20:30 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vier posts boven je staat het antwoord... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
Heb onlangs een f7000 46" gekocht.

Weet er iemand of je de camera op de tv kan gebruiken voor videobewaking met Synology Surveillance Station?

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zonder een app daarvoor lijkt me dat niet. Of je zou eens op het SamyGO forum moeten kijken. Want ik denk dat het met een hack zou moeten (als het al mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Heb juist eens zitten zoeken op dat forum, is niet iets van terug te vinden. Het zou eigenlijk wel een handige feature zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Is er een manier om handmatig een netwerklocatie toe te voegen?
Ik heb sinds vrijdag een F7000 en de eerste paar dagen kon ik mij nas gewoon benaderen (Zyxel NSA320), maar nu vind de televisie hem ineens niet meer nadat ik de software van de nas heb geüpdate. Via computers is hij nog gewoon te benaderen, en in de nas-instellingen staat ook nog steeds ingesteld dat de mediaserver aanstaat, dus het lijkt me dat als ik hem handmatig toe zou voegen hij het gewoon zou moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cocona schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:46:
Heb juist eens zitten zoeken op dat forum, is niet iets van terug te vinden. Het zou eigenlijk wel een handige feature zijn...
Hoe zie je dat dan voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Aangezien de TV een IP-adres heeft, moet het toch mogelijk zijn om die camera te laten werken, terwijl de TV in standby staat? Er gaat toch altijd iets van stroom door de TV in standby?

Als bvb Surveillance Station dan de camera detecteert en kan gebruiken, laat je dat cameraatje gewoon uitgeklapt en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik geef je weinig kans zonder e.e.a. open te schroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Vandaag bericht gehad van Plattetv gehad dat onze Samsung f6740 nog niet uitgeleverd was en de bestelling dus vertraagd was. Ze konden wel een "open doos model" bezorgen om die om te ruilen zodra de tv bij hen binnen was (eind deze week). We hebben nu dat model staan. Lijkt erop dat de doos wel open is geweest maar de tv nooit geïnstalleerd. Alles zat nog geseald etc. Kans dat Plattetv gaat vragen of we deze niet gewoon willen houden, lijkt mij. Wat zijn de nadelen daarvan? Iets met garantie? Heb niet het idee dat heb bedrijf me eerlijk zal informeren hierover als ik ernaar zou vragen. Any help is welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Iemand weleens last gehad dat de TV spontaan het beeld donker maakte? Had ik net wel. Telkens als ik van zender wisselde, ging het beeld op donker. Net een reset gedaan en gelijk een update en nu lijkt het weer ok. ECO solution staat uit.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Ik sta op het punt om een 32 inch smart tv te kopen voor op de slaapkamer. Ik denk dat ik voor de F6510 ga, wil gewoon het beste. Nu zie ik bij sommige webwinkels F6510s en bij andere F6510 zonder S. Nergens kan ik vinden waar de S voor staat?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

ph4ge schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:33:
Ik sta op het punt om een 32 inch smart tv te kopen voor op de slaapkamer. Ik denk dat ik voor de F6510 ga, wil gewoon het beste. Nu zie ik bij sommige webwinkels F6510s en bij andere F6510 zonder S. Nergens kan ik vinden waar de S voor staat?
Ik zit met exact dezelfde gedachte, 32inch is voor mij de maximale grootte, andere merken lijken geen of nouwelijks hogere segment tv's voor die maat te maken.
Ik kan echt nergens iets vinden over 1 S/geen S, sterker nog, samsung noemt hem op de website UE32F6510SSXXN.
Maar ik ga deze week in m'n luch pauze even naar plattetv in nijmegen, daar zou hij te bezichtigen moeten zijn. Misschien dat de verkoper wat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Laatst online: 09-09 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:38:
Het is een UE55F6500 geworden :) de APPS werken perfect :) ik vraag me alleen af hoe ik via serviio sopcast kan streamen op de tv. Ik heb de handleiding(https://sites.google.com/site/wingsgb22/sopcast) gevolgd alleen het lukt me nog niet. Iemand ideeën?
Ik weet niet of je ondertussen hier al een antwoord op hebt gevonden maar via deze link is het mij gelukt om het werkend te krijgen.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Smart hub werkt niet meer op mijn f6740. Heb smart hub gereset, maar probleem bestaat nog steeds. Heb ook de fabrieksinstelling geprobeerd. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ligt aan samsung, heb hier hetzelfde probleem en lees op samsung Facebook meerdere klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFrans
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03-2015
Iemand enig idee hoe je de subtitles kan vergroten? Ik speel veel films/series af vanaf m'n externe hardeschijf maar de ondertiteling is zo klein.

Bij tools staan wel ondertiteling-instellingen maar die zijn doorzichtig en kan ik niet aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna twee weken de UE40F6740 in gebruik nu.
Aanvankelijk was ik zeer enthousiast over het beeld 'out of the box', dus zonder aanpassingen te doen.

Nu viel me gisteren bij het kijken van TV op, dat de kleur van gezichten toch niet echt natuurlijk is.
Ook had ik gisteren bij het afspelen van een DVD5 op mijn Mede8er ineens "blokkerig beeld" (een fragment van het beeld, minder dan een seconde zichtbaar).

Kleur van gezichten natuurlijker weergeven, moet volgens mij via de instellingen wel goed te krijgen zijn (welke?).
Echter het tweede, het "blokkerige beeld" bij de DVD5, is dit ook een instellingen issue, of kan dit ook nog in de film zelf zitten? Had namelijk de afgelopen dagen vijf andere DVD5's gekeken, die geen "blokkerig beeld" vertoonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:38:
Kleur van gezichten natuurlijker weergeven, moet volgens mij via de instellingen wel goed te krijgen zijn (welke?).
Begin met instelling "Film" en daarbij "Warm1" of "Warm2".

Daarna kan je gaan tweaken met kleur.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DutchFrans

mocht je plex gebruiken dan zit die optie onder de info toets en dan de groene knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:37
In hoe verre is bleeding bij een LED tv acceptabel?

Ik heb een samsung 55EUF7000 gekocht en heb aan de onderkant een lichte lijn lopen.
Het gaat misschien maar om een rij van een paar pixels maar hierdoor is het scherm aan de onderkant lichter dan de rest (+/- 5mm)

Het maakt niet uit of ik contrast/brightness/ of de lamp lager zet.

Screen unifomity is verder wel goed, geen bleeding of clouding over de rest van het scherm.
alleen als je het eenmaal gezien hebt dan blijf je er op letten.

Dit is niet mijn tv maar het probleem lijkt er wel op
http://www.tweakguides.com/images/HDTV_26.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Equazor_ op 22-01-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Probeer je TV is ietsjes los te schroeven aan de achterkant op de plek waar je het probleem ziet.

En kijk is of dat het verhelpt ?, hielp bij mijn Toestel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Michelleh schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:38:
Vandaag bericht gehad van Plattetv gehad dat onze Samsung f6740 nog niet uitgeleverd was en de bestelling dus vertraagd was. Ze konden wel een "open doos model" bezorgen om die om te ruilen zodra de tv bij hen binnen was (eind deze week). We hebben nu dat model staan. Lijkt erop dat de doos wel open is geweest maar de tv nooit geïnstalleerd. Alles zat nog geseald etc. Kans dat Plattetv gaat vragen of we deze niet gewoon willen houden, lijkt mij. Wat zijn de nadelen daarvan? Iets met garantie? Heb niet het idee dat heb bedrijf me eerlijk zal informeren hierover als ik ernaar zou vragen. Any help is welcome!
Garantie heb jij vanaf het moment van aankopen. Dit is en blijft twee jaar op de datum van aankoop.
Als PlatteTV dit voorstelt en de TV is/lijkt echt nog als nieuw is het een voordeel voor jou; je kan hierdoor namelijk zakken met de prijs.

Wil je dit niet dan is de keuze logisch en laat je ze gewoon omruilen (hoop voor je dat je het schriftelijk hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Heb iemand een goed alternatief voor de voet van een f8000? Behalve ophangen aan de muur..? Vind dat hij zo ver naar voor komt met de voet(+/- 20cm) van de muur is minimaal.. Dat is veel te ver naar voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Nickrsd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:29:
Heb iemand een goed alternatief voor de voet van een f8000? Behalve ophangen aan de muur..? Vind dat hij zo ver naar voor komt met de voet(+/- 20cm) van de muur is minimaal.. Dat is veel te ver naar voren
Slijptol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:10

Nickrsd

oke een slijptol? tot hoever kan ik de voet dan afslijpen? neem aan dat de tv nog wel stabiel moet blijven staan he..

nee dus er zijn geen alternatieven dan ophangen aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de volgende instellingen doorgevoerd, op mijn UE40F6740, gevonden op AVforums:

Movie mode and then :
Backlight: 10
Brightness: 44
Contrast: 85
Color: 50
Sharpness: 20
Black Tone: Dark
White Balance / Gain: RED [24/18], green [26/26], blue [23/21]
10p White Balance: RGB: [10IRE: 0/0/1, 20IRE: 6/0/0, 30 IRE: 2/0/0, 40IRE: 0/0/0, 50 IRE: 0/0/0, 60IRE 0/0/0. 70IRE: 0/0/-1, 80IRE: -1/0-1, 90IRE: -1/0/-1, 100 IRE: -2/0/-1].

pure digital picture off
Dynamic Contrast: off
noise reduction off
Motion Plus: clear
Optimizing Black: High
Colour Tone: Warm2

Kleur van gezichten is nu weer natuurlijk.
Het blokkerige beeld bij het kijken van de DVD5 vanaf de Mede8er was grotendeels weg, maar toch bleef ik er iets aan zien, wellicht zit het 'm wel in de DVD5 zelf.

Wel een groot verschil met de tv instellingen, out of the box.
Beeld is rustiger, kleuren spatten minder van het scherm nu.
Hoop wel dat ik eraan kan wennen, vond het 'standaard' beeld niet heel lelijk, maar ergerde me wel aan sommige onnatuurlijke kleuren.
Nu is het andersom, kleuren zijn meer reëel, maar de beelden "leven" nu minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:10
DSM 5.0 beta is uit heeft iemand al gekeken naar de DS Video app (of deze al uit is) voor de Samsung TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 14-09 14:24
Ik heb iets vreemds met mijn UE46F6500... na een probleem met de eco sensor welke niet leek te werken heb ik de tv inc. de smarthub gereset. Hierna kon ik de smarthub niet opnieuw installeren ivm netwerk errors. (ik vermoed dat samsung een probleem had want lokaal werkte alles) Na veel geklooi toch half aan het lopen gekregen maar mijn smarthub apps scherm was helemaal leeg.

Dus de dag erna nog maar eens gereset en nu ging het wat beter.
Echter: ik kan niet langer een Ziggo STB aansturen. (UPC en KPN staan nog wel gewoon in het lijstje)
Ik heb de smarthub nog 2x gereset maar dat veranderd niks eraan.

Toevallig gisteren een nieuwe firmware erin gekregen via update (zit nu op 1117.3) maar ook nu kan ik nog steeds geen ziggo selecteren. Voor de rest werkt alles gewoon zoals vanouds.

Iemand een tip om dit op te lossen?

Hier een youtube filmpje van de stappen die ik doorloop:
YouTube: 2013 Smart TV: Op-TV instellen via Set Top Box
Bij mij staat ziggo dus niet meer erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door KBDE op 23-01-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Na de storing van afgelopen week is bij mij ziggo ook verdwenen als optie. (55f8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:47:
Gisteren de volgende instellingen doorgevoerd, op mijn UE40F6740, gevonden op AVforums:

Movie mode and then :
Backlight: 10
Brightness: 44
Contrast: 85
Color: 50
Sharpness: 20
Black Tone: Dark
White Balance / Gain: RED [24/18], green [26/26], blue [23/21]
10p White Balance: RGB: [10IRE: 0/0/1, 20IRE: 6/0/0, 30 IRE: 2/0/0, 40IRE: 0/0/0, 50 IRE: 0/0/0, 60IRE 0/0/0. 70IRE: 0/0/-1, 80IRE: -1/0-1, 90IRE: -1/0/-1, 100 IRE: -2/0/-1].

pure digital picture off
Dynamic Contrast: off
noise reduction off
Motion Plus: clear
Optimizing Black: High
Colour Tone: Warm2

Kleur van gezichten is nu weer natuurlijk.
Het blokkerige beeld bij het kijken van de DVD5 vanaf de Mede8er was grotendeels weg, maar toch bleef ik er iets aan zien, wellicht zit het 'm wel in de DVD5 zelf.

Wel een groot verschil met de tv instellingen, out of the box.
Beeld is rustiger, kleuren spatten minder van het scherm nu.
Hoop wel dat ik eraan kan wennen, vond het 'standaard' beeld niet heel lelijk, maar ergerde me wel aan sommige onnatuurlijke kleuren.
Nu is het andersom, kleuren zijn meer reëel, maar de beelden "leven" nu minder.
Lees dit even door: http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7202.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 14-09 14:24
ATCO schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:19:
Na de storing van afgelopen week is bij mij ziggo ook verdwenen als optie. (55f8000)
Aha ok, gelukkig geen lokaal probleem hier.
Zou het al bekend zijn bij samsung? Of moeten we er melding van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dimens: interessante link, zojuist doorgelezen.
Ben toch al tijden aan het twijfelen, en nu wordt het er niet makkelijker op.
Denk dat ik de beeldinstellingen zo even reset, en 'm dan instel op Film Modus zonder verdere wijzigingen aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Je kan ook geld uitgeven en dan komt er iemand bij je langs, vriend van me heeft dat ook laten doen. Het is iedere euro meer dan waard.

Hij heeft het door dit bedrijf laten doen klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:46:
@ Dimens: interessante link, zojuist doorgelezen.
Ben toch al tijden aan het twijfelen, en nu wordt het er niet makkelijker op.
Denk dat ik de beeldinstellingen zo even reset, en 'm dan instel op Film Modus zonder verdere wijzigingen aan te brengen.
Om het beste uit de televisie te halen, zou je een professionele kalibratie kunnen uit laten voeren. Dat wordt gedaan met apparatuur die het beeld van de televisie dan meet om vervolgens de juiste instellingen te vinden. Dat doet dan een (gecertificeerd) kalibrateur.

Op internet kun je veel hulpmiddelen vinden voor het kalibreren van de televisie als je deze aansluit op de computer / laptop met behulp van HDMI. Je moet je dan wel een klein beetje inlezen wat welke instelling doet en waar het voor is, anders weet je nog niet waar je nu eigenlijk mee bezig bent.

Dit laatste heb ik ook gedaan. Witbalans is wel heel lastig om correct in te stellen, maar uiteindelijk ben ik er tevreden mee. Natuurlijk kan het nog altijd beter maar helaas heb ik het geld niet voor een professionele kalibratie.

Als ik nu de instellingen van mijn televisie vergelijk met instellingen die hier op het internet staat, is mijn instelling een heel stuk beter. De meesten hebben scherpte ook veel te hoog staan en dat zie ik hier ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Incure schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:56:

Kun je ook bevestigingen dat na het aanpassen alles verder werkt zoals het Nederlands model?
Ook ben ik benieuwd of er nog meer info over te krijgen is hierover.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:53
Gisteren, voordat ik de update naar 1113 ging doen op mijn F8000, constateerde ik, dat ik in het eerste scherm van SmartHub geen overzicht meer heb van de TV zenders die op dat moment allemaal draaien, ook de lijst van aangekondigde programma's is niet gevuld. Dus alleen de icoontjes staan er wel alleen tonen geen inhoud. Ik zie bijvoorbeeld wel weer dat als ik naar SmartHub ga dat er iets probeert te laden maar dit is zonder resultaat.

Na de update 1113 te hebben gedaan bracht dit niet de oplossing. Iemand toevallig nog een idee??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Pagina: 1 ... 20 ... 44 Laatste