Toon posts:

HW-F550 valt tegen

Pagina: 1
Acties:

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 17:03
Hi,

Ik heb gisteren een Samsung HW-F550 aangeschaft icm een Samsung UE55F7000 televisie.

Echter vind ik het geluid er tegen vallen van deze set. Hij koppelt automatisch met mijn televisie via soundshare door middel van bluetooth. Maar het geluid klinkt erg dof. Vooral stemmen vind ik niet mooi klinken.

Nu ik hiervoor een Logitec Z5500 en die vond ik veel beter geluid geven.

Hebben jullie enig idee waardoor het geluid zo dof kan klinken? In de winkel klonk het velen malen beter en andere zijn juist zeer te spreken over deze soundbar.

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

Probeer hem eens via HDMI of optisch te koppelen, Bluetooth (Soundshare) is kwalitatief waarschijnlijk minder.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Roderiktweaker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:18
Het zal heel goed kunnen zijn dat die Z5500 een stuk beter klinkt dan die soundbar. Zo'n soundbar kan niet op tegen de beperkingen van de natuur de geluidskwaliteit zal nooit echt verbeteren. Het alternatief is investeren in een losse versterker met 2 of meer speakers (kan voor 500 klaar zijn) de soundbar van Sonos klonk wel lekker, maar die is dan ook iets van 800 euro. Hoe lang heb je in de winkel geluisterd en nog belangrijker waarnaar ?

Je kan in het menu kijken naar EQ settings om zo de geluidskwaliteit te verbeteren. Het is ook aan te raden om de subwoofer wat minder hard te zetten. Standaard is hij vaak te hard en bonkerig maar desondanks moet je er toch wel een aardig geluid uit kunnen halen. Je zou er toch zeker een redelijk geluid uit moeten kunnen krijgen, zeker genoeg om de programma's en de stemmen goed te kunnen volgen. Nou laat dat nou exact de functie van zo'n soundbar zijn. Het is geen vervanging van een losse set maar een zinnige opwaardering van het standaard zo slechte TV speakers.

Het kan ook heel goed aan de bluetooth verbinding liggen dus dan zou je zoals hierboven vermeld het met de kabel moeten proberen.

[Voor 44% gewijzigd door Roderiktweaker op 22-11-2013 12:09]

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 17:03
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga vanavond eens proberen met een optische kabel. Nu vind ik het geluid van de TV nog bijna beter als die van de soundbar. Alleen de bass is beter. Ik zal die ook eens wat zachter zetten.

• ronzuid
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-12-2017
Thoraxx schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:34:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga vanavond eens proberen met een optische kabel. Nu vind ik het geluid van de TV nog bijna beter als die van de soundbar. Alleen de bass is beter. Ik zal die ook eens wat zachter zetten.
Ik heb de soundbar nu 3 dagen in huis, heb het zelfde probleem, vind het geluid dof klinken i.p.v. het verwachte "warmere" geluid……………heb je het bij jou al kunnen verbeteren?

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
Ha
Ik had de zelfde besteld bij bol com
Toch maar even luisteren bij media markt
Gelijk bestelling geannuleerd

Ik was daar toch en gelijk lg Philips en zooi geluisterd

Sonos
Bose (ja klinkt veel beter)
Philips duure serie ( 699euro)
Energie (correct) (250 euro)
Yamaha

Waren allemaal beter van geluid
Dan de setjes van samsung lg of prijs klassen tot 250euro
Niet zo vreemd zit usb en Bluetooth op
En word er bezuinigt op het geluid zelf

Ik heb nu zelf een blauwpunk besteld

Zoek je eist goedkoop bij correct staat er een akai met ingebouwde dvd speler en actief aub te koop voor 150 euro en die klinkt veel beter dan die samsung

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
ronzuid schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:23:
[...]

Ik heb de soundbar nu 3 dagen in huis, heb het zelfde probleem, vind het geluid dof klinken i.p.v. het verwachte "warmere" geluid……………heb je het bij jou al kunnen verbeteren?
Ik moet zeggen dat ik over de Samsung HW-F751 dik tevreden ben, mooi vol warm geluid.
Kon ik van de 550 niet echt zeggen.
Met de aanschaf van tegelijk een smart tv 250 euro cashback op de soundbar van de aanschaf prijs van 440€, kon ik niet afslaan die aanbieding.
Ik overweeg nu zelfs om mijn 5.1 de deur uit te zwieren.

Maar hebben jullie al een firmware update overwogen?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• ronzuid
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-12-2017
Ik heb hem ingepakt en terug gestuurd, jammer, het apparaat is mooi om te zien en past perfect in ons interieur.
Ik probeer nu de Sonos Playbar.

[Voor 3% gewijzigd door ronzuid op 07-01-2014 22:04]

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:13

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik heb zelf een Logitech Z5500 voor de PC en een Samsung HW-F750 voor bij de TV.
Het geluid van de Logitech is iets voller, maar niet veel.

De Samsung stelde mij héél erg teleur, totdat ik me realiseerde dat er nog dichte verpakkingsfolie over de hele breedte zat.
Ook hielp het ontzettend de subwoofer in de hoek van de kamer te plaatsen.

Nu ben ik ontzettend tevreden!

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
RMB schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:27:
Ik heb zelf een Logitech Z5500 voor de PC en een Samsung HW-F750 voor bij de TV.
Het geluid van de Logitech is iets voller, maar niet veel.

De Samsung stelde mij héél erg teleur, totdat ik me realiseerde dat er nog dichte verpakkingsfolie over de hele breedte zat.
Ook hielp het ontzettend de subwoofer in de hoek van de kamer te plaatsen.

Nu ben ik ontzettend tevreden!
Dat is een goeie, folie vergeten.
Ik heb de zilveren de 751 dus, daar was de folie goed zichtbaar.
Ik heb de subwoofer op -4 staan, en als preset music.
Ik heb nog de firmware 1.001 en er is nu al te downloaden 1.005.
Ik heb geen informatie kunnen vinden wat er verbeterd moet zijn in 1.005 tov. 1.001

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee