Beeromaniac
Wat zoek je zelf precies?Thompson schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:21:
Aangezien de T8 premiums in de aanbieding zijn; wat is jullie mening daarover?
Staat toch echt het woordje ready bij....Kojoottii schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:09:
[...]
dat heet herladen, altijd mooi als je noobs kan helpen

Voldoende armor, hoeft geen gigantisch blok te zijn, maar iig niet met 1/2 hits kapot.
Accurate/snel aimende gun met goede damage.
Hoeft niet snel te zijn, maar niet zo traag als bijv. de Matilda BP (die ik nu heb als enige premium...)
Denk een medium tank dus? T26E4 Super Pershing wellicht?
Beeromaniac
IS-6 is leuk, goed ding, maar heeft wat mindere accuratesse, aangezien het de D-25 is.Schiet graag naast je richtpunt.
JagdTiger kan ook leuk zijn, goed pantser, goed kanon. Alleen niet vreselijk snel.
People as things, that’s where it starts.
Ook is ie vrij makkelijk te flanken, en dan heb je ook een probleem ermee.

Wat een match moest het uit eindelijk opnemen tegen over 6-7 man.. pfff
Ik heb zelf op dit moment in mijn garage van de tier 8s.. een Type59, T34, Lowe, SuperPershing.Thompson schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:44:
[...]
Voldoende armor, hoeft geen gigantisch blok te zijn, maar iig niet met 1/2 hits kapot.
Accurate/snel aimende gun met goede damage.
Hoeft niet snel te zijn, maar niet zo traag als bijv. de Matilda BP (die ik nu heb als enige premium...)
Denk een medium tank dus? T26E4 Super Pershing wellicht?
De Type59 (ook al is hij niet in de store) is een geweldige tank, redelijk wat armor (ondanks zijn nerf) en de gun heeft (door de buff) lekker veel damage wat deze tank een geweldige allrounder maakt en ik moet zijn wendbaarheid ook niet vergeten.
De T34 is ook een zeer leuke premium en veel tier 9s en 10s zijn vaak wat angstig al ze een T34 zien met zijn hoge Alpha Damage. Hij is niet al te snel, weinig armor op zijn hull.. maar ga je hull down staan en je laat alleen je turret zien, alles zal er op bouncen tenzij ze op je commander hatch schieten en dat is ook nog een hele opgave.
De Lowe is een leuke premium maar het is niet meer dan een gun op tracks, armor heeft de tank totaal niet.. je kan door de turret heen schieten, je komt gewoon door zijn hull heen. Maar de gun is accuraat en heeft een leuke damage, mocht je nu een sniper willen is dat wel _de_ tank die je wilt halen.
De SuperPershing heeft 3 lagen armor op zijn voorkant (voor zo ver ik het weet) en nog veel mensen zullen proberen je daar te schieten. De SuperP heeft naar mijn mening zeer goeie armor maar mensen die weten waar ze je moeten raken, zullen je wel degelijk au doen. Zo moet je er goed opletten dat je je turret draait om te voorkomen dat ze op je buisjes gaan schieten (op je turret) of de andere hatch op je turret... maaaaarr je moet ook opletten dat ze niet op de bovenkant van je hull schieten (net boven de extra beplating) en dan nog maar op te houden over de zijkanten van je turret die te raken zijn. Ik had de SuperP trager verwacht toen ik hem in handen kreeg, maar toen ik er mee ging spelen viel het toch allemaal goed mee (let wel, ik heb er een crew in zitten met 5 skills). Het grootste nadeel van de SuperPershing (wat Ashrah hier boven zegt) is de lage penetration, neem een stuk of wat premium shells mee voor de tanks die problemen kunnen opleveren.
De JagdTiger 8.8 heb ik zelf geen ervaring mee en zou hem ook niet willen hebben omdat ik weet hoe dramatisch de (echte) JagdTiger soms kon wezen toen ik hem nog speelde en ik had geen zin om dit weer mee te maken. De JagdTiger 8.8 heeft een leuke gun, vuurt snel en je hebt tier 9 armor met een tier 8 matchmaking (misschien nog wel beter, dat durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen). Echter moet je continue je onderplaat bedekken wil je niet in de fik komen te staan of engine damage hebben, en als dat nog niet genoeg is komen ze wel door de weakspots op je frontal armor heen.
De IS-6 is ook een zeer leuke premium als ik even een daily haal op een account van een maatje van mij. De tank is redelijk wendbaar, heeft een gun met redelijke pen (kan wel beter, gold shells zijn weer aan te raden), de gun heeft ook een goede alpha damage en ook al laten de stats het niet zien op papier, zijn armor is erg goed door de angle. Mocht ik ooit een geldboom vinden zou dit de eerste premium zijn die ik zou aanschaffen maar ik vind hem te duur
Walllll of text.
@VasZaitsev
Een goede speler laat zich niet flanken
http://www.vbaddict.net/w...aca499892a1ef054c7851b288
Kan veel beter neem ik aan maar zo slecht vind ik hem niet hoor.
Gevecht: Klif zaterdag 13 april 2013 16:57:18
Voertuig: M4 Sherman
Ervaring ontvangen: 1.695
Credits ontvangen: 98.932
Gevechtsprestaties: Top Gun
65k winst op de M4, wie had dat ooit gedacht?
En de SP, geen idee waar ik hem precies raak, voorkant van zijn turret, naast het kanon, daar kom ik wel doorheen met de BL-9, bepaalde stukjes hull ook.
Alhoewel ik moet zeggen dat de afgelopen twee dagen in de hummel best aardig gingen. Zo'n 60% winrate en overall zit hij nu ook boven de 50%
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Thanks. Ik vind bijvoorbeeld de Hetzer erg leuk om te spelen, en de KV1 ook (alhoewel die af en toe wat aan de trage kant is). Welke zou je in dat geval aanraden? De IS-6 klinkt aardig, alleen weinig accuracy is denk ik erg frustrerend...Nemean schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:02:
[afbeelding]
Wat een match moest het uit eindelijk opnemen tegen over 6-7 man.. pfff
[...]
Ik heb zelf op dit moment in mijn garage van de tier 8s.. een Type59, T34, Lowe, SuperPershing.
De Type59 (ook al is hij niet in de store) is een geweldige tank, redelijk wat armor (ondanks zijn nerf) en de gun heeft (door de buff) lekker veel damage wat deze tank een geweldige allrounder maakt en ik moet zijn wendbaarheid ook niet vergeten.
De T34 is ook een zeer leuke premium en veel tier 9s en 10s zijn vaak wat angstig al ze een T34 zien met zijn hoge Alpha Damage. Hij is niet al te snel, weinig armor op zijn hull.. maar ga je hull down staan en je laat alleen je turret zien, alles zal er op bouncen tenzij ze op je commander hatch schieten en dat is ook nog een hele opgave.
De Lowe is een leuke premium maar het is niet meer dan een gun op tracks, armor heeft de tank totaal niet.. je kan door de turret heen schieten, je komt gewoon door zijn hull heen. Maar de gun is accuraat en heeft een leuke damage, mocht je nu een sniper willen is dat wel _de_ tank die je wilt halen.
De SuperPershing heeft 3 lagen armor op zijn voorkant (voor zo ver ik het weet) en nog veel mensen zullen proberen je daar te schieten. De SuperP heeft naar mijn mening zeer goeie armor maar mensen die weten waar ze je moeten raken, zullen je wel degelijk au doen. Zo moet je er goed opletten dat je je turret draait om te voorkomen dat ze op je buisjes gaan schieten (op je turret) of de andere hatch op je turret... maaaaarr je moet ook opletten dat ze niet op de bovenkant van je hull schieten (net boven de extra beplating) en dan nog maar op te houden over de zijkanten van je turret die te raken zijn. Ik had de SuperP trager verwacht toen ik hem in handen kreeg, maar toen ik er mee ging spelen viel het toch allemaal goed mee (let wel, ik heb er een crew in zitten met 5 skills). Het grootste nadeel van de SuperPershing (wat Ashrah hier boven zegt) is de lage penetration, neem een stuk of wat premium shells mee voor de tanks die problemen kunnen opleveren.
De JagdTiger 8.8 heb ik zelf geen ervaring mee en zou hem ook niet willen hebben omdat ik weet hoe dramatisch de (echte) JagdTiger soms kon wezen toen ik hem nog speelde en ik had geen zin om dit weer mee te maken. De JagdTiger 8.8 heeft een leuke gun, vuurt snel en je hebt tier 9 armor met een tier 8 matchmaking (misschien nog wel beter, dat durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen). Echter moet je continue je onderplaat bedekken wil je niet in de fik komen te staan of engine damage hebben, en als dat nog niet genoeg is komen ze wel door de weakspots op je frontal armor heen.
De IS-6 is ook een zeer leuke premium als ik even een daily haal op een account van een maatje van mij. De tank is redelijk wendbaar, heeft een gun met redelijke pen (kan wel beter, gold shells zijn weer aan te raden), de gun heeft ook een goede alpha damage en ook al laten de stats het niet zien op papier, zijn armor is erg goed door de angle. Mocht ik ooit een geldboom vinden zou dit de eerste premium zijn die ik zou aanschaffen maar ik vind hem te duur.
Walllll of text.![]()
@VasZaitsev
Een goede speler laat zich niet flanken, zonder gekheid een SuperP moet niet in zijn uppie gaan aanvallen, kies je daar toch voor en je wordt geflankt, kun je het idd zeer lastig krijgen.
Beeromaniac
Beeromaniac
Jagdtiger is ook een goede sluiptschutter, maar, heeft wat weakpoints.
T34 zou ik niet als sniper gebruiken, pershing eigenlijk ook niet.
Het gebeurd me anders toch vaak zat dat ik op een meter of 500 mis schiet terwijl ik exact op de tank mik.djengizz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:27:
Bijna alles in deze game kan snipen met de huidige map sizes and accuracy, je kunt zelfs snipen met derps.
Beeromaniac
Vind die tank nu al leuk en speelt ook fijner dan die Type58.. Type 58 heb ik in ieder geval verkocht en grinden naar de IS-2 komt later wel.Victory!
Battle: Ruinberg Saturday, April 13, 2013 7:35:34 PM
Vehicle: T-34-1
Experience received: 9,605 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 66,194
Battle Achievements: Top Gun, Sniper, Sharpshooter, Master Gunner, Mastery Badge: "1st Class"
[ Voor 14% gewijzigd door Nemean op 13-04-2013 19:47 ]
Sommige tanks hebben last van dat ze standaard al aan de rand van de aimcircle schieten, zoals de tier 7 en 8 russische 122mm's, echt op het irritante af. BL-9 daarintegen schiet heerlijk.Thompson schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:40:
[...]
Het gebeurd me anders toch vaak zat dat ik op een meter of 500 mis schiet terwijl ik exact op de tank mik.
De 105mm derps op de P4 en M4 zijn ook geschikt voor snipen, maar alleen voor stilstaande tanks, shell is langzaaaaaaaaaaaam. 500m duurt serieus 2 seconden ofzo.
Het belangrijke van snipen is dan ook neit alleen hoe accuraat de boel is, maar ook hoe snel de shell is. Een snelle schiet veel fijner dan een langzame.
Jonguh, doe nou niet alsof je wist wat herladen is.

`VasZaitsev schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:55:
Sommige tanks hebben last van dat ze standaard al aan de rand van de aimcircle schieten, zoals de tier 7 en 8 russische 122mm's, echt op het irritante af. BL-9 daarintegen schiet heerlijk.
Volgens de devs is de distributie binnen de reticle voor alle guns hetzelfde.
Het is vooral een kwestie van de juiste lead voor elke gun te leren en dit gaat een stuk beter als je een tijdje dezelfde tank speelt. Ook met een derp raak ik regelmatig rond racende scouts.De 105mm derps op de P4 en M4 zijn ook geschikt voor snipen, maar alleen voor stilstaande tanks, shell is langzaaaaaaaaaaaam. 500m duurt serieus 2 seconden ofzo.
Het belangrijke van snipen is dan ook neit alleen hoe accuraat de boel is, maar ook hoe snel de shell is. Een snelle schiet veel fijner dan een langzame.
Maar ja, je hebt natuurlijk gelijk dat een snelle shell velocity het makkelijker maakt, minder lead is minder onzekerheid.
Viel mij ook al een aantal keer op, reloadtimer op 0, relaodcirkel groen, klik...niks.Nemean schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:29:
Ik heb ook af en toe er last van dat mijn gun gewoon niet schiet.. dat ik kan klikken wat ik wil maar dat er geen shell uit mijn loop komt.. en doe geen damage.. hoor geen melding.. ook zo'n kak bug.
Dan kijk je of je het wel goed hebt gezien ja idd, klik en boem.
Op momenten dat het life or death is dan ben je de sjaak..
Ja je kan scouts raken met een derp, maar je moet dan altijd op de grond voor hem richten in zijn pad, je kan simpelweg niet in de lucht voor hem mikken want dan gaat ie met een pis boog over hem heen. Oftewel in veel gevallen, wanneer een scout over een heuvel ruggetje rijdt, kan je hem gewoon niet raken.djengizz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:07:
[...]
`
Volgens de devs is de distributie binnen de reticle voor alle guns hetzelfde.
[...]
Het is vooral een kwestie van de juiste lead voor elke gun te leren en dit gaat een stuk beter als je een tijdje dezelfde tank speelt. Ook met een derp raak ik regelmatig rond racende scouts.
Maar ja, je hebt natuurlijk gelijk dat een snelle shell velocity het makkelijker maakt, minder lead is minder onzekerheid.
Werkelijk nog nooit gehad, of ook maar iemand over gehoord. Niet gewoon een buggende reloadtimer mod ?ShockWave schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:14:
[...]
Viel mij ook al een aantal keer op, reloadtimer op 0, relaodcirkel groen, klik...niks.
Hmmm begint me ineens te dagen dat een paar dagen terug een update is geweest van de garage...
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit inderdaad, ik ben nu al paar keer dood gegaan door die bug. Platoon maatje had het tijd terug ook in zijn T71.. had nog 3 shells over maar kon er geen 1 vuren om wat voor reden dan ook en er was geen sprake van lag.ShockWave schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:14:
[...]
Viel mij ook al een aantal keer op, reloadtimer op 0, relaodcirkel groen, klik...niks.
Ik heb het pas sinds de laatste patch.psychoclown schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:32:
Voorheen ook wel eens sporadisch gehad hoor, echt niet iets van de laatste patch (voor mij in ieder geval niet).
En dan is er inderdaad opeens ook nog die heerlijke bug dat je soms niet eens KAN schieten. Of het is zo druk op de server, waar het niet op lijkt of ze hebben iets gemold met die laatste patch. Ik heb alleen problemen met WOT.

erutangiS
Op welke server zit je? EU1 kan een beetje te vol zitten.MrOleo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:48:
Leuk zo een x5 weekend, helaas is het een groot lagfeest voor mij, het beeld schokt ipv vloeiend, en schoten gaan compleet mis op plekken waar ik absoluut niet richt, een grote frustratie.
En dan is er inderdaad opeens ook nog die heerlijke bug dat je soms niet eens KAN schieten. Of het is zo druk op de server, waar het niet op lijkt of ze hebben iets gemold met die laatste patch. Ik heb alleen problemen met WOT.
http://wiki.worldoftanks.com/SU-100Y
Heb al BIA actief dus gaat om 2e skill/perk.
Zit zelf te denken aan:
Commander, Recon, view range is niet al te best, tevens start deze perk al vanaf het begin.
Gunner1, Repairs, niets anders wat nuttig is wat tevens vanaf het begin actief is.
Gunner2, Snapshot, deze heb ik geërfd van een andere td.
Driver, Controlled impact, idem
Loader1, Repairs
Loader2, Repairs
Waarom geen camo? Kan ivm overige geplaatste modules geen camo net gebruiken daarbij is deze sky-tower niet te verbergen, lees ook de diverse fora... Heb ergens gelezen dat je de sterke punten moeten versterken ipv proberen de weakpoints te verbeteren. Mijn idee om maar repairs te nemen voor wanneer je toch gedetracked raakt.
Modules:
Vents
Rammer
Bino's
Karakteristieken van deze TD:
Silhouet van een flatgebouw
Snel
Über kanon!
Lange reload (met module's nu sec)
Speelstijl:
Probeer in het begin terughoudend te spelen en elke tik die je uit deelt is toch een oneshot over het algemeen. Wanneer er ruimte voor is. Run, shoot, run. Eventueel rammen!
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Sixth Sense voor de Commander!, Recon is echt voor als je niks te levelen hebt want dat geeft maar een boost van 2%. Driver, Offroad-driving of Clutch Breaking.Appie Heijn schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:30:
Kan iemand mij adviseren welke crew skills ik het beste op mijn SU100Y kan nemen?
Heb al BIA actief dus gaat om 2e skill/perk.
Zit zelf te denken aan:
Commander, Recon, view range is niet al te best, tevens start deze perk al vanaf het begin.
Gunner1, Repairs, niets anders wat nuttig is wat tevens vanaf het begin actief is.
Gunner2, Snapshot, deze heb ik geërfd van een andere td.
Driver, Controlled impact, idem
Loader1, Repairs
Loader2, Repairs
Driver, heb ik ook aan zitten denken, alleen heb dit crewlid geerfd, 1e skill was controled impact. Heb al 2 mediums gehad die dachten mij te moeten rammen om vervolgens zelf dood te gaan
[ Voor 17% gewijzigd door Appie Heijn op 13-04-2013 21:40 ]
Ik heb beide geprobeerd, straks nog eens proberen.User schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:28:
[...]
Op welke server zit je? EU1 kan een beetje te vol zitten.
erutangiS
Heb overigens erg veel schik met mijn T-150, bevalt me prima. Heb net maar mijn eerste skill gekozen, had al 64% bij elkaar gesprokkeld, heb voor allemaal repair gekozen. Heb helft van KV-3 ook al bij elkaar gespaard. Moest wel even wennen aan de 107mm gun, had hele tijd de 57mm gebruikt en die laad vrij vlot, maar de 107mm die laad vrij traag, dus even dekking zoeken tussen schoten in.
Van weekend nog even ventilator upgrade equipment kopen, heb toolbox en Binocular Telescope (voor TD) gekocht met 50% korting.
Battle: Himmelsdorf zaterdag 13 april 2013 23:17:17
Vehicle: T29
Experience received: 10.610 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 48.733
Battle Achievements: Brothers in Arms, Steel Wall, Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Het blijft een geweldige tank die T29
Highlights:
-Een pot waar tiens spelers achter elkaar een kruisvuur van dezelfde TDs inrijden.
-Een pot waar tien spelers in ons team het voor elkaar krijgen om 0 damage te doen in die pot.
-Een pot waarin wij als platoon tien kills doen en nog verliezen...
*zucht*
Babs out!
[ Voor 43% gewijzigd door filipy23 op 14-04-2013 01:08 ]
Verwijderd
Ik zou zelf altijd de commander bij bereiken 100% op 1e skill, omtrainen naar 6th sense.Appie Heijn schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:39:
Sixt sense agree, maar die wordt pas bij 100% actief. Oftewel als ik bij de 3e skill aanbeland ben retrain ik sixt sense
Driver, heb ik ook aan zitten denken, alleen heb dit crewlid geerfd, 1e skill was controled impact. Heb al 2 mediums gehad die dachten mij te moeten rammen om vervolgens zelf dood te gaanlastig.... speel veel random's alleen, dan heb je weinig koekwousen die denken goh laat ik die su100y eens helpen. Mss toch clutch driving.
Zeker met een snipende, niet al te wendbare TD onmisbaar (wat mij betreft) en het gold waard.
Oh, nog een klein detail: je hebt t over een perk die direct van 0% gaat werken......
Dan is het een skill, perks werken echt pas vanaf 100%
Wendbaar is de SU100Y wel, maar heb af en toe potjes er tussen zitten dat ik 3-4 mediums/lights om mij heen heb hangen omdat de rest van het team het laat afweten. Meeste potjes zit ik op minimaal 5 kills, qua damage ergens boven de 2k.
Uiteraard gaat het om de damage maar omdat je zoveel one-shot is het vijandelijke team best snel uitgedund, en alles wat dood is schiet niet meer op je
Eerste potje vandaag
6 kills
2400 damage
Victory!
Map: Ensk
Date: zondag 14 april 2013 10:53:28
Vehicle: SU-100Y
Exp: 7.835 (x5) + Credits: 88.957 (70k winst)
Achievements: : Top Gun, Defender
Kan hem aanraden aan één ieder die de ferdi leuk vond in ieder geval. Deze is nog sneller, draait ook sneller, alleen z'n armor is wel (flink) minder, reload iets langer. Maar de gun is zo overpowered dat je 8-10x een tank oneshot. Teven cashed ie ook lekker voor z'n tier.

Beeromaniac
netjes!Thompson schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:41:
Zojuist denk ik toch wel m'n beste ronde sinds ik dit spel speel, met een stock T1 Heavy;
[afbeelding]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
XVM to the rescue, laatste xvm versie kan je met rechtsklik op een leeg crewvak van een tank kiezen voorMickroz schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:17:
je kan je crew in 1 keer allemaal naar de barracks sturen, in 1 keer naar een andere tank is niet mogenlijk nog.
"put own crew" of "put best crew"
Dan wordt een volledige crew geladen
[ Voor 4% gewijzigd door ShockWave op 14-04-2013 18:39 ]
- single-click crew transfer from tank to tank (premium to regular and back for example) is planned
Ok dan, nice!ShockWave schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:38:
[...]
XVM to the rescue, laatste xvm versie kan je met rechtsklik op een leeg crewvak van een tank kiezen voor
"put own crew" of "put best crew"
Dan wordt een volledige crew geladen
Lopen een beetje achter de feiten aan dan
Verwijderd
Doen ze altijd al!Mickroz schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:50:
[...]
Ok dan, nice!
[...]
Lopen een beetje achter de feiten aan dan
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
De teams zijn echt alles of niets, een tussenweg heb ik vandaag bijna niet gezien.
Well gisteren de SU-122-44 aangeschaft, echt een fun tank as told
Sowieso een goed weekend, volgens mij ga ik op 70% winrate uitkomen.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
T34 heeft maar 1 gun er valt niks te researchen op die tank...SimpelenLeuk schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:48:
Topgun + T34 = $_$
De teams zijn echt alles of niets, een tussenweg heb ik vandaag bijna niet gezien.
Well gisteren de SU-122-44 aangeschaft, echt een fun tank as told.
Top Gun (the medal) => 25.000 extraShockWave schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:31:
[...]
T34 heeft maar 1 gun er valt niks te researchen op die tank...
nou hier niet, gister 52% gewonnen maar in de potjes die we wonnen geen fuck gedaan, en vandaag eindelijk goede spelers in mijn team, hebben ze nog betere in het andere team, wordt je nog van de map geveegd.MSalters schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:00:
Klopt, heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer een 15-0 gezien. Duurde ook maar 3:13, complete wipe.
Sowieso een goed weekend, volgens mij ga ik op 70% winrate uitkomen.
hebben er een 50% eruit kunnen halen, maar man man man, zelfs de 76+ en hoger spelers krijgen een waas voor hun ogen zeg, blind erin, heb vandaag maar 2 spelers gezien die er geen last van hadden, en dat was een platoon van 322.
Heb al 2x T8 heavy (IS-3, Tiger II) en een medium (Centurion I). Die verdienen bijzonder aardig momenteel, maar niet zoveel als m'n KV-1 en JT8.8.
Dankzij forse verdiensten heb ik net JPII kunnen kopen, nu nog grinden naar de gun waar het echt om draait
Met beetje geluk kan ik m'n AMX13-75 ook inruilen voor en AMX13-90 met korting. Vrees alleen dat het met m'n andere T7s niet gaat lukken (T71 en T25/2), maar we zullen zien, heb vandaag al 800k verdiend
Oslik blyat! Oslik!
Ik zou voor de Panter 2 gaan, tijd terug dat ik die had. Niet echt geweldig voorzover ik mij kan herrineren. Maar een full ops E50 is in mijn ogen geweldig!
Verkoop je de Pershing toch? Aangezien je de Patton al hebt. Of begrijp ik je niet goed en dat je beide nog niet hebt?
Ik ben erg benieuwd naar de JPII, heb de Ferdi(al tijden) en bevalt me uitermate goed. Mocht je echt willen cashen koop dan een T34, minimaal 50k winst per potje. Zelfs vandaag 3-4x boven de 100k uitgekomen.dion_b schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:31:
Eindelijk eens een special waar ik *veel* aan heb.
Heb al 2x T8 heavy (IS-3, Tiger II) en een medium (Centurion I). Die verdienen bijzonder aardig momenteel, maar niet zoveel als m'n KV-1 en JT8.8.
Dankzij forse verdiensten heb ik net JPII kunnen kopen, nu nog grinden naar de gun waar het echt om draait
Met beetje geluk kan ik m'n AMX13-75 ook inruilen voor en AMX13-90 met korting. Vrees alleen dat het met m'n andere T7s niet gaat lukken (T71 en T25/2), maar we zullen zien, heb vandaag al 800k verdiend
[ Voor 56% gewijzigd door Appie Heijn op 14-04-2013 23:35 ]
Pershing: lekker verkopen, ik vond er weinig aan, maar ik heb hem ook maar 2 of 3 potjes gespeeld. Helaas brengt ie op dit moment niet veel op ivm korting.
De Panther 2 is gewoon zeer leuk, zeg maar een buffed up panther 1, nadeel is dat je ongeveer dezelfde penetratie hebt tegen hogere tier tanks.
erutangiS
Dat was ongeveer ook mijn dag ja. Ternauwernood de 50% WR kunnen halen, maar het was hangen en wurgen. Zelfs wanneer ik een team kreeg vol met unicums en andere goede spelers tegen een team met een gemiddelde efficiency van 800 ofzo verloren we nog. Lijkt er op dat alle spelers dan denken "Lulzfailopponentz! Abandon all tactics and common sense, must rushhhh!"Mickroz schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:57:
[...]
nou hier niet, gister 52% gewonnen maar in de potjes die we wonnen geen fuck gedaan, en vandaag eindelijk goede spelers in mijn team, hebben ze nog betere in het andere team, wordt je nog van de map geveegd.
hebben er een 50% eruit kunnen halen, maar man man man, zelfs de 76+ en hoger spelers krijgen een waas voor hun ogen zeg, blind erin, heb vandaag maar 2 spelers gezien die er geen last van hadden, en dat was een platoon van 322.

Naja, ik zag het weekend meer als "grindfest" en heb dus in al mijn lijnen de volgende tank kunnen kopen, de crew kunnen hertrainen en nieuwe modules kunnen kopen.
KV1S -> IS
Hummel -> GW Panther
ELC AMX -> AMX 12t
M4 Sherman -> Sherman Jumbo
Vanavond nog even credits grinden in de M4...
Ga eens even je mond spoelenMSalters schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:26:
Zit nog te twijfelen om een Panther II te kopen. Panther I is een geweldige tank, en II is blijkbaar beter. Maar wat dan verkopen? Panther I is logisch, dan heb ik ook geen crew nodig. Maar da's een leuke tank. Pershing of Patton? Allebei zijn het uitermate teleurstellende tanks, ondanks uitstekende crews. En da's dus zonde van die crews.
Verhoudinigsgewijs vond ik de Panter 1 leuker dan de II en de E50 was wel weer leuk.
Ik hoop vanavond mijn Technical Engineer, U.S.A vrij te spelen.

Is even wennen vanaf de GW Panther, maar denk dat ik dit wel leuk ga vinden
Zijn zonder full ops toch nog halve v1 tanks alleen kom je al snel de grotere tanks tegen waardoor het wat lastiger te spelen is, zal blij wezen als ik de top guns kan mounten.
Ben nog wel aan het twijfelen of ik nu een premium tank er bij moeten kopen nu ze in de sale zijn, misschien maar eens over nadenken vandaag.

Wat raden jullie aan, eerst de track of toch maar eerst de turret unlocken?
[ Voor 35% gewijzigd door rgras op 15-04-2013 10:13 ]
Ik heb dit weekend niet veel tijd gehad, enkel dailies met de Tiger II en de VK3002DB. Normaalgezien haal ik deze week eindelijk de E75 en raak ik op 81800 XP met mijn VK3002DB.
Is de turret niet te zwaar voor de stock tracks?
[ Voor 9% gewijzigd door Joindry op 15-04-2013 10:14 ]
Ik heb nu alleen 8 tanks die ik in meer of mindere mate aan het levellen ben en nog drie tanks voor credits of fun. De T28 Prototype is elite als ik morgen de T28 unlock, daarna ga ik weer verder met de AT 15 om de Tortoise te krijgen en de T54E1 en Object 212 voor als de AT 15 in battle is.
De Object 212 had ik in geen maanden aangeraakt, maar aangezien Object 261 staks een tier 10 wordt moet ik deze toch maar "even" binnen halen. Denk dat we na de release van 8.5 "Rise of the Arties"© krijgen, omdat iedereen nog even z'n artie levelt.
Shuttle st20g5
Turret -> BL-9.rgras schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:12:
Toch maar even free XP gebruikt om de BL-9 voor de IS-3 te unlocken.
Suspension kan dat wel aan

Non-premium, 6.419 damage en uiteindelijk nog maar 2 HE-shells over.
[ Voor 27% gewijzigd door rgras op 15-04-2013 10:25 ]
Zaterdag wel helaas een dipje gehad (gelukkig niet zo erg als Donderdag) maar overal ligt de winrate van dit weekend >77% dus ik klaag niet
En nog maar 18K exp tot mijn SU-14!!
Te weinig geld voor alle gadgets.
Eerst de turret, dan ben als je je hull covered bijna niet te raken. Wel opletten dat je niet over load-limit gaat met stock tracks, als je geupgrade moter en radio uit IS gebruikt kan je de top gun met stock tracks gebruiken dacht ik.rgras schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:12:
Toch maar even free XP gebruikt om de BL-9 voor de IS-3 te unlocken.
Hier komt iets hips te staan
Ventilation is altijd een no-brainer!Masuchievo schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:30:
Ik heb sinds gisteren mijn SU-100. Ik heb er nu een cammo net en een gunrammer opliggen. Wat moet ik hierna pakken?
En nog maar 18K exp tot mijn SU-14!!
zzz.... rammer moet venti zijn. Goede morgen!! tis weer maandag en mijn brein werkt niet mee.
Te weinig geld voor alle gadgets.
Hoe ook, het goede nieuws:
E-100 is vrijgespeeld,
De VK4502P moet nog 9k xp voor de Maus,
De SU-100M1 moet nog 4k xp voor de SU-101,
De Panther II moet nog 1800xp voor de E-50,
De M46 Patton moet nog 21k xp voor de M48 Patton,
De VK2801 moet nog 3500xp voor de Aufk. Panther in 8.5.
Plan voor vanavond: Maus, E-50 en SU-101 vrijspelen en een poging wagen de M48 te unlocken. E-75, VK4502P en SU-100M1 verkopen. E-100 en GW Tiger kopen. Crew van VK4502P + extra loader omtrainen naar E-100 voor gold, 100% crew voor GW Tiger aanschaffen (nu er nog korting is) en crew van SU-100M1 naar SU-101 omtrainen voor credits.
Redelijke opschoning in de garage dus voor mij. Nu nog de credits voor een E-50 en de AMX 50 120. Dat wordt komende weken weer flink met de T34 en Type 59 spelen.
Ik weet zo uit het hoofd niet wat de reload van de SU-100 is (sowieso 2 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb gespeeld) maar als de RoF snel is dan zou ik voor een GLD gaan.Masuchievo schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:44:
[...]
zzz.... rammer moet venti zijn. Goede morgen!! tis weer maandag en mijn brein werkt niet mee.
gelijk tracks kunnen unlocken en bijna de turret geunlocked, verder iets meer dan 10k exp in mijn VK2801, gelijk naar de crew
Oh, en User was toch vertaler voor wargaming?
Welke equipment gebruik je op de T-44?
Ik heb ook de Panther II en die bevalt tot nu toe ook nog goed. Wel de eerste turret nog maar met de 7,5 L100.
Nog even lekker 2 dagen met x5 xp om ze allebei nog een boost te geven!
ik doe eigenlijk vaak Rammer, Ventilation en ik heb nu volgens mij gun laying drive ( 10% accurater volgens mij )JPvdB schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:35:
Ik heb zelf ook de T-44 gekocht, rij ook nog rond met de 85mm en dat is goed te doen. Zal wel blij zijn als ik de 2e turret heb zodat hij nog beter gaat worden.
Welke equipment gebruik je op de T-44?
Ik heb ook de Panther II en die bevalt tot nu toe ook nog goed. Wel de eerste turret nog maar met de 7,5 L100.
Panther II en E-50 en al helemaal de E50M vond ik allemaal leuke tanks waar je goed mij uit de voeten kan
10% accurater zou voor sommige tanks wel handig zijn...
10% *sneller* accuraat is het volgens mij. Het eindresultaat van je aiming is niet 10% meer accuraat (blijft hetzelfde), maar je bent 10% sneller op 100% aim.TheJukeBox schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:39:
[...]
j gun laying drive ( 10% accurater volgens mij )
Edit: Wat Vas zegt dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Whuzz op 15-04-2013 11:46 ]
Correct.TheJukeBox schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:26:
Oh, en User was toch vertaler voor wargaming?
Vertical stabilizer is voor een kleinere aimcirkel dus iets accurater tijdens rijden.TheJukeBox schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:39:
[...]
ik doe eigenlijk vaak Rammer, Ventilation en ik heb nu volgens mij gun laying drive ( 10% accurater volgens mij )
Mijn standaard setup op bijna alles vanaf tier 8 is ventilation, rammer en vstb.
Verwijderd
Dan heb je je werk niet goed gedaan. Kijk nog maar eens naar de voedsel consumbles. Dat is gewoon een domme fout door van een zin twee verschillende vertalingen te geven. Zag het gister toen ik gratis consumbles kreeg.
Bedankt voor je zeer constructieve input.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:55:
[...]
Dan heb je je werk niet goed gedaan. Kijk nog maar eens naar de voedsel consumbles. Dat is gewoon een domme fout door van een zin twee verschillende vertalingen te geven. Zag het gister toen ik gratis consumbles kreeg.
oke, dan heb ik iets,
"Affirmative" is vertaald naar "positief" is "begrepen" niet ietsje "beter" ?
"Akkoord" is mijns inziens beter dan "Begrepen". Affirmative indiceert niet alleen begrijpen wat er gezegd werd, maar ook dat het uitgevoerd of "ok" is.TheJukeBox schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:57:
[...]
oke, dan heb ik iets,
Klopt. Maar de chef wil dat het op deze manier vertaald wordt, dus wordt het op deze manier vertaald.TheJukeBox schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:57:
[...]
oke, dan heb ik iets,
Een ander probleem is dat we nog geen fatsoenlijke vertaling voor 'Negative' hebben gevonden.
Niet helemaal. Je kan wel begrepen hebben dat een tank naar plaats X gaat, maar je hoeft er nog niet per se mee eens te zijn. Dan is 'Begrepen' wel op zijn plaats, maar 'Akkoord' niet.Whuzz schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:59:
[...]
"Akkoord" is mijns inziens beter dan "Begrepen". Affirmative indiceert niet alleen begrijpen wat er gezegd werd, maar ook dat het uitgevoerd of "ok" is.
Edit: Afaik betekend 'Affirmative' niet direct dat je er akkoord mee gaat, maar daarvoor zal ik mijn woordenboek voor moeten hebben, en die heb ik hier niet.
[ Voor 42% gewijzigd door User op 15-04-2013 12:00 ]
Verwijderd
M'n damage was wel redelijk op niveau (ook in slechte potjes nog >eigen HP weg kunnen schieten), maar die teams

Wel twee pluspunten, AC 48 gehaald en in 3e potje meteen de ACe
Verwijderd
Als je de vertalingen van alle consumbles( voedsel dingen) zie je zelf wel wat ik bedoel.
T-44 is een leuke tank, alleen z'n armor is slecht, maar daarna komt wel de T-54 en als je die eenmaal door hebt is ie echt fijn en de enige tank waarop ik Pool's medal heb gehaald.JPvdB schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:35:
...
Shuttle st20g5
Verwijderd
Negative: helaas pindakaasUser schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:59:
[...]
Klopt. Maar de chef wil dat het op deze manier vertaald wordt, dus wordt het op deze manier vertaald.![]()
Een ander probleem is dat we nog geen fatsoenlijke vertaling voor 'Negative' hebben gevonden.
Of misschien: 'niet bevestigd' of 'geen goed idee'. Maar eh, moet toegeven die is lastig
Negative is gewoon "Nee" toch?
Ik heb het spel nog steeds gewoon in het engels staan. Niks afdoend aan het vertaalwerk trouwens. Ik speel gewoon geen enkel spel in het nederlands.
Alles staat mooi in het engels en is zeker even makkelijk te begrijpen voor mij.
Sommige mensen werken overdag. Onderandere ik.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:01:
[...]
Als je de vertalingen van alle consumbles( voedsel dingen) zie je zelf wel wat ik bedoel.
Nee. Het kan meerdere dingen betekenen.TheJukeBox schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:04:
een poolse medal ?:P
Negative is gewoon "Nee" toch?
Voor 'Affirmative' hebben we trouwens ook even gekeken naar 'KVO Roger', maar dat werd wat te technisch.
Hoewel ik hem zelf wel lachen vind.
Daarom dat ik gewoon Engels verkies. Die vertaling heeft dat probleem niet.
User kan jij trouwens zeggen waarom de maps andere namen hebben. Ik bedoel in je replaymap hebben de maps andere namen dan de namen die wij courant gebruiken.
En wat doe je als je niet akkoord bent? Dan gebruik je "Negative!" toch? Zo gebruik ik het althans.User schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:59:
Niet helemaal. Je kan wel begrepen hebben dat een tank naar plaats X gaat, maar je hoeft er nog niet per se mee eens te zijn. Dan is 'Begrepen' wel op zijn plaats, maar 'Akkoord' niet.
Als iemand een request doet waar ik het niet mee eens ben, of die ik niet kán uitvoeren, dan geef ik een "Negative!". Iets zegt waar ik het mee eens ben en zal uitvoeren, óf dat ik begrepen heb als het puur om informatie gaat, dan gebruik ik "Affirmative!".
Klopt ook, Affirmative is ook meer iets in de trent van "Begrepen en akkoord". Het is denk ik niet met 1 NL woord te vertalen dat precies de lading dekt. Engels heeft nu eenmaal ook meer woorden dan nederlands, dus niet voor elk woord is een 1-op-1 vertaling beschikbaar. Maar goed, dat zul jij als geen ander ervaren hebben denk ik, blijft een lastige klus zo'n spel vertalen.Edit: Afaik betekend 'Affirmative' niet direct dat je er akkoord mee gaat, maar daarvoor zal ik mijn woordenboek voor moeten hebben, en die heb ik hier niet.
Mappen hebben geregeld intern andere namen, omdat ze eerst onder die naam bekend stonden.Joindry schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:06:
User kan jij trouwens zeggen waarom de maps andere namen hebben. Ik bedoel in je replaymap hebben de maps andere namen dan de namen die wij courant gebruiken.
dan gewoon Begrepen/akkoord er zo inzetten als AffirmativeWhuzz schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:06:
[...]
En wat doe je als je niet akkoord bent? Dan gebruik je "Negative!" toch? Zo gebruik ik het althans.
Als iemand een request doet waar ik het niet mee eens ben, of die ik niet kán uitvoeren, dan geef ik een "Negative!". Iets zegt waar ik het mee eens ben en zal uitvoeren, óf dat ik begrepen heb als het puur om informatie gaat, dan gebruik ik "Affirmative!".
[...]
Klopt ook, Affirmative is ook meer iets in de trent van "Begrepen en akkoord". Het is denk ik niet met 1 NL woord te vertalen dat precies de lading dekt. Engels heeft nu eenmaal ook meer woorden dan nederlands, dus niet voor elk woord is een 1-op-1 vertaling beschikbaar. Maar goed, dat zul jij als geen ander ervaren hebben denk ik, blijft een lastige klus zo'n spel vertalen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel