Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

In de nieuwe Miui 6 builds zit een App genaamd Video. Deze komt continu met vreemde pop-ups bij de telefoon van mijn vriendin. Iemand enig idee of deze te verwijderen of totaal te disablen is? Kan zo snel op de multilang forums niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:38
TiMMieJ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:05:
In de nieuwe Miui 6 builds zit een App genaamd Video. Deze komt continu met vreemde pop-ups bij de telefoon van mijn vriendin. Iemand enig idee of deze te verwijderen of totaal te disablen is? Kan zo snel op de multilang forums niets vinden.
Instellingen -> Meldingen -> beheer meldingen -> Video melding uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Reflector schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:05:
[...]

Instellingen -> Meldingen -> beheer meldingen -> Video melding uitzetten
Thanks! Ik ga het meteen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Helaas heb ik mijn mi2s in een taxi verloren in het buitenland. Ik moet dus een nieuwe telefoon en heb even rondgekeken maar ik vind maar weinig telefoons met het mi2s formaat. Ik ga maar even zoeken naar een tweedehandsje of kijken waar ik een nieuwe kan scoren. Zegt wel wat over mijn tevredenheid over de telefoon!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 14:21
woutur schreef op donderdag 16 april 2015 @ 04:32:
Helaas heb ik mijn mi2s in een taxi verloren in het buitenland. Ik moet dus een nieuwe telefoon en heb even rondgekeken maar ik vind maar weinig telefoons met het mi2s formaat. Ik ga maar even zoeken naar een tweedehandsje of kijken waar ik een nieuwe kan scoren. Zegt wel wat over mijn tevredenheid over de telefoon!
een maat van me heeft pas de ZTE Z5S in gebruik en die is met zijn 5 inch scherm naar ietsje groter dan de mi2s.
is qua hardware ook wel een goede upgrade ten opzichte van de mi2s

http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-nubia-z5s-16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Woutur, check de Sony xperia Z1c en Z3c. Je zulke geen betere opvolgers kunnen binnenin dit formaat

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:58
Zie ook topic: Alternatief voor de Sony Z3 Compact?

De Xiaomi Redmi 2 Advanced (met 2GB/16GB) is ook een alternatief, heeft een 4.7" inch scherm. Maar dat is misschien op sommige vlakken een stap terug ten opzicht van de Mi2S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De Redmi 2 is inderdaad een achteruit gang ten aanzien van de Mi2. In vergelijking met de Mi2s helemaal.
De Redmi 2 Pro zal niet veel beter gaan scoren vermoed ik.

Klik voor een groter voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/Benchmark-1-Small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Kiswum schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:16:
Woutur, check de Sony xperia Z1c en Z3c. Je zulke geen betere opvolgers kunnen binnenin dit formaat
Ik heb inderdaad mijn oog ook laten vallen op de z3c . Mooi formaatje, snel en heeft als enige nadeel de glazen achterkant geloof ik. Ik hou em in gedachten.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb hem sinds september in gebruik. De meeste spontane barsten gebeuren binnen 2 maanden nadat mensen hem in gebruik hebben. Daarna kun je concluderen dat je geen slechte glasplaat kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

iemand al de eerste Android 5.0 miui v6 draaien op zijn mi2s? Ben wel benieuwd naar de ervaringen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
TiMMieJ schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:44:
iemand al de eerste Android 5.0 miui v6 draaien op zijn mi2s? Ben wel benieuwd naar de ervaringen eigenlijk.
Ik draai Android 5.0.2 (sMIUI v6) nu een tijdje. Naast wat problemen met m'n MiBand heb ik nog geen grote problemen kunnen ontdekken. Hij draait bij mij net als Android 4.4.x, geen wezenlijke verschillen dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand waar ik deze telefoon voor een zacht prijsje kan scoren? Ik heb em zelf ooit van ibuygou gehaald maar die verkopen em niet meer. Aliexpress hangt tussen supervage en onduidelijke verkopers en duur in. Niet ideaal. En helaas is de tweedehandsmarkt ook niet echt je-van-het :) Blijkbaar zijn mensen nog steeds tevreden met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Ik heb er onlangs nog naar gezocht, maar heb uiteindelijk een Redmi 2 Advanced gekocht.

Bij etotalk.com is de Mi2S nog te krijgen voor 173/192 Euro (16/32 GB).

Update: waarom ik hem uiteindelijk niet gekocht heb: vooral angst om een refurbished exemplaar te krijgen, aangezien hij al een tijdje uit productie is. Verder is hij wel sneller en compacter dan de Redmi 2, maar die heeft dan weer wel 4G, 64-bit en dual SIM.

[ Voor 44% gewijzigd door florizla op 24-04-2015 11:41 . Reden: vergelijking met Redmi 2 Advanced ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen tijd gehad tot nu om naar andere ROMS te kijken, maar vandaag viel me op dat ik eigenlijk terug op 5.3.27 zit, terwijl ik al een tijdje MIUI 6 had draaien. Er waren de laatste weken ook geen enkele updates meer, maar ik stond er nog niet bij stil, tot nu. Ik denk dat de vorige OTA update is misgelopen >_>

Wanneer ik power + volume- indruk, krijg ik het fastboot screen, maar doet de telefoon niks meer >_<

Tijd dus om titanium backup te draaien & foto's over te zetten om hem gans opnieuw te flashen? Dan ook maar Mokee 4.4 erop zetten :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zo, toch besloten om de mi2s weer aan te schaffen. Via Aliexpress dit keer. Ben benieuwd, was zo'n 168 euro met DHL verzendkosten erbij. De Sony Z3 compact heeft te veel geintjes waar ik niet van houd: rooten is camerakwaliteitsverlies, software die niet te verwijderen valt, lastige klepjes voor laden, magnetische stekker die het dan vervolgens niet lekker doet maar bovenal een enorme kans om het scherm te laten barsten aangezien ik de telefoon altijd in mijn broekzak heb.

Nee dan de mi2s met een accu die te verwisselen is (heb ik nog liggen!) goede gps, fijn formaat, snel, en ik vind MIUI fijn werken. Had niet verwacht dat ik ooit een toestel tweemaal zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:40:
Nog geen tijd gehad tot nu om naar andere ROMS te kijken, maar vandaag viel me op dat ik eigenlijk terug op 5.3.27 zit, terwijl ik al een tijdje MIUI 6 had draaien.
De development versies van MiUI zijn genummerd volgens de datum van de release. 5.3.27 dateert dus van 27 maart 2015. En dat is MiUI v6.4.4.

Zie: http://celogeek.miuiandroid.com/5.3.27/

Ik vind het ook raar dat de 'echte' MiUI versie nergens af te lezen is, maar je telefoon helemaal opnieuw flashen gaat daar niks aan verhelpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

florizla schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:01:
[...]

De development versies van MiUI zijn genummerd volgens de datum van de release. 5.3.27 dateert dus van 27 maart 2015. En dat is MiUI v6.4.4.

Ik vind het ook raar dat de 'echte' MiUI versie nergens af te lezen is, maar je telefoon helemaal opnieuw flashen gaat daar niks aan verhelpen :-)
Bedankt voor de uitleg. Ik was me echt al aan het afvragen wat er kon zijn misgelopen. Het was me zo eerder toch nooit opgevallen, die rare nummering. 't Is op zijn minst wel verwarrend te noemen.
Ik ben iig opgelucht. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 22:04
Iemand ervaring met het vervangen van de micro usb connector ?
Op ebay vind ik deze connector http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2581abddf0
maar hoe vervang & bevestig je zoiets ? Of moet dit nog gesoldeerd worden ?

Op Aliexpress vind ik dan weer deze http://www.aliexpress.com...-2-2S-M2/32284104071.html
Daar hangt ook ineens de microfoon aan vast maar lijkt mij op het eerste zicht veel gemakkelijker te bevestigen.

Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
florizla schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:01:
[...]

Ik vond dit ook wat vreemd, en na wat opzoekingswerk blijkt dat de V6 die op 4.4 draait niet meer geupdate wordt. Wel wordt er doorverwezen naar de pagina met de multilanguage roms met de nieuwe V6 5.0. Als je over de laatste versie van V6 4.4 beschikt kan je de multilanguage downloaden, en de map update zetten en dan via de updater app installeren.

http://xiaomi.eu/community/threads/5-4-24.27473/
http://xiaomi.eu/community/threads/5-5-1.27506/

Werkzijze is bij beide gelijk uiteraard :)

[ Voor 5% gewijzigd door Clukers op 07-05-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Clukers schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:58:
Ik vond dit ook wat vreemd, en na wat opzoekingswerk blijkt dat de V6 die op 4.4 draait niet meer geupdate wordt. Wel wordt er doorverwezen naar de pagina met de multilanguage roms met de nieuwe V6 5.0.
Ah, V6 4.4 is dus MiUI versie 6 die draait op Android versie 4.4. Ik las dat incorrect als 'MiUI versie 6.4.4'.

De developer ROMs (weekly, multi-lang) hebben dan blijkbaar niet echt een versienummer...
Clukers schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:58:
Als je over de laatste versie van V6 4.4 beschikt kan je de multilanguage downloaden, en de map update zetten en dan via de updater app installeren.
En daarna voor de veiligheid een factory reset of op zijn minst Dalvik cache clearen?
Dat wordt toch vaak aangeraden na een major-version upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
florizla schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:35:

Ah, V6 4.4 is dus MiUI versie 6 die draait op Android versie 4.4. Ik las dat incorrect als 'MiUI versie 6.4.4'.

De developer ROMs (weekly, multi-lang) hebben dan blijkbaar niet echt een versienummer...
Ze hebben wel nog een serienummer, gelinkt aan de datum van uitbrengen, de huidige V6 op versie 5.0 is dus multilanguage 5.5.1. De eerste 5 slaat op MIUI V6 (ik weet het, een beetje tegendraads) en dan 5.1 is de 1e mei.De vorige versie was 5.4.24, dus V6 versie van 24 april.
En daarna voor de veiligheid een factory reset of op zijn minst Dalvik cache clearen?
Dat wordt toch vaak aangeraden na een major-version upgrade.
Als je op de link klikt kan je onderaan bij de post de handleiding volgen, en daar staat er ook dat het aangeraden is van user preferences en data te wissen. Dit kan via de recovery, let er dan wel op dat je niet al je data wist (want dit is niet nodig). Je kan als je wil een backup maken voordat je dit doet, ik heb dit niet gedaan en achteraf mijn features terug ingesteld, zo raak je ook in 1 keer terug bekend met het systeem (alhoewel de veranderingen tov V6 met 4.4 miniem zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
woutur schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:32:
Zo, toch besloten om de mi2s weer aan te schaffen. Via Aliexpress dit keer. Ben benieuwd, was zo'n 168 euro met DHL verzendkosten erbij. De Sony Z3 compact heeft te veel geintjes waar ik niet van houd: rooten is camerakwaliteitsverlies, software die niet te verwijderen valt, lastige klepjes voor laden, magnetische stekker die het dan vervolgens niet lekker doet maar bovenal een enorme kans om het scherm te laten barsten aangezien ik de telefoon altijd in mijn broekzak heb.

Nee dan de mi2s met een accu die te verwisselen is (heb ik nog liggen!) goede gps, fijn formaat, snel, en ik vind MIUI fijn werken. Had niet verwacht dat ik ooit een toestel tweemaal zou kopen.
Heb je hem al binnen? Zo ja mag ik vragen bij wie je besteld heb? Ben aan het kijken om er hier ook nog eentje aan te schaffen :P

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

lekzzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:12:
[...]

Heb je hem al binnen? Zo ja mag ik vragen bij wie je besteld heb? Ben aan het kijken om er hier ook nog eentje aan te schaffen :P
Ik heb em nog steeds niet binnen en ben niet tevreden over de verzending. Ik heb het toestel besteld via aliexpres, Best Seller(HK)-1 Year Quality Warranty Original phones Store. Duurde lang voordat hij uiteindelijk meegegeven werd aan de pakketdienst en daar heb ik nog steeds geen tracking nummer van.
Info:
Besteld: 07:57 Apr. 26 2015
Shipped volgens winkel: 4 mei

Vervelend want ik had juist DHL gekozen zodat ik 'em binnen twee dagen zou hebben (vorige ervaring met ibuygou ging op die manier).

We zien het wel. Ik pas deze post wel aan wanneer het ding binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahaa... Er zijn dus nieuwe updates na 5.3.27, alleen moet je ze van het forum plukken.
Na de update naar 5.5.1 was er een klein probleem met Google Play Services >_>
Het ding wilde niet update wegens plaatsgebrek. Rebooten en ineens ging het wel (download van ~35MB).

En die Chrome op Lollipop (;_;) Nooooo (>_<)
Die vorige versie werkte nu net zo gemakkelijk. Ik heb natuurlijk de melding niet gelezen hoe over dat nieuwe tabs gedoe :(
Ze staan nu dus in m'n task switcher. Had het pas door toen ik 'inzoomde' en een preview zag van de apps ipv hun icoontjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:54:
Ahaa... Er zijn dus nieuwe updates na 5.3.27, alleen moet je ze van het forum plukken.
Na de update naar 5.5.1 was er een klein probleem met Google Play Services >_>
Het ding wilde niet update wegens plaatsgebrek. Rebooten en ineens ging het wel (download van ~35MB).

En die Chrome op Lollipop (;_;) Nooooo (>_<)
Die vorige versie werkte nu net zo gemakkelijk. Ik heb natuurlijk de melding niet gelezen hoe over dat nieuwe tabs gedoe :(
Ze staan nu dus in m'n task switcher. Had het pas door toen ik 'inzoomde' en een preview zag van de apps ipv hun icoontjes.
Moeilijk voor mij om na te gaan waar dit in Chrome over gaat (nog geen toestel) maar android police heeft het over het volgende (in een beta ding): If your brain just doesn't work like that, no problem. You can jump into the settings and disable that under the "Merge tabs and apps" option.

Als dat er nog zit, zou je dat kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:48:
[...]

Moeilijk voor mij om na te gaan waar dit in Chrome over gaat (nog geen toestel) maar android police heeft het over het volgende (in een beta ding): If your brain just doesn't work like that, no problem. You can jump into the settings and disable that under the "Merge tabs and apps" option.

Als dat er nog zit, zou je dat kunnen proberen?
Inderdaad, dat is het. Maar ik denk dat ik me er gewoon aan ga aanpassen.
Straks vinden ze dat bij Google geweldig en gaan ze het gewoon aan iedereen opleggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:54:
[/quote]

Je moet bij instellingen van chrome de functie "merge tabs and apps" afzetten, dan krijg je je normale vieuw met de tabbladen knop bovenaan chrome terug ;)

Edit: was al op geantwoord blijkbaar :) En geef mij toch maar de tabbladen button ipv te zoeken in je laatst gebruikte apps :)

Waar ik overigens nu bij V6 wel last van heb is het redirecten van een youtube link. In plaats van dat deze rechtstreeks opent in de youtube app, gaat dit eerst via de MIUI browers naar een m.youtube.... link, wat eigenlijk zeer vervelend is. Voorheen kreeg je de keuze hoe je een dergelijke link wou openen, maar nu dus niet meer.
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan, maar heb hier nog geen werkende fix of workaround voor gevonden. Het wissen van je preferences bij de app zelf (zoals voorgesteld wordt op sommige fora) heeft niet geholopen. Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

[ Voor 48% gewijzigd door Clukers op 08-05-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
Clukers schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:40:
[...]
Waar ik overigens nu bij V6 wel last van heb is het redirecten van een youtube link. In plaats van dat deze rechtstreeks opent in de youtube app, gaat dit eerst via de MIUI browers naar een m.youtube.... link, wat eigenlijk zeer vervelend is. Voorheen kreeg je de keuze hoe je een dergelijke link wou openen, maar nu dus niet meer.
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan, maar heb hier nog geen werkende fix of workaround voor gevonden. Het wissen van je preferences bij de app zelf (zoals voorgesteld wordt op sommige fora) heeft niet geholopen. Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
De default browser verwijderen was voor mij een goede oplossing :+. Sindsdien geen last meer van dergelijke problemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt ook op dat in die taskmanager niet de juiste preview wordt getoond, maar die van de laatste tab waar je mee bezig was voor alle tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
woutur schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:43:
[...]

Ik heb em nog steeds niet binnen en ben niet tevreden over de verzending. Ik heb het toestel besteld via aliexpres, Best Seller(HK)-1 Year Quality Warranty Original phones Store. Duurde lang voordat hij uiteindelijk meegegeven werd aan de pakketdienst en daar heb ik nog steeds geen tracking nummer van.
Info:
Besteld: 07:57 Apr. 26 2015
Shipped volgens winkel: 4 mei

Vervelend want ik had juist DHL gekozen zodat ik 'em binnen twee dagen zou hebben (vorige ervaring met ibuygou ging op die manier).

We zien het wel. Ik pas deze post wel aan wanneer het ding binnen is.
Bedankt je uitgebreide antwoord. Ik ga ook eens kijken, mogelijk bij een ander ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Xiaomi met een officiële firmware gaat maken om die 4gb systeem partitie te vergroten? Voor lollipop is dat niet werkbaar. Ik kan bijvoorbeeld geen app updates meer uitvoeren wegens plaatsgebrek. Unified storage zou mooi zijn, want dan ben je direct van dit soort ongein verlost.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/os8spd1.jpg

In dit topic is overigens een howto om het op te lossen. Maar achteraf blijkt dat AOSP het niet erkent als unified storage? Er klopt dat iets niet. Ook downgraden geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:30:
Weet iemand of Xiaomi met een officiële firmware gaat maken om die 4gb systeem partitie te vergroten?
Ik heb het ook veranderd naar een 10/12GB verhouding. Af te raden om te doen als je niet heel handig bent of nieuw bent met ADB.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:30:
Weet iemand of Xiaomi met een officiële firmware gaat maken om die 4gb systeem partitie te vergroten? Voor lollipop is dat niet werkbaar. Ik kan bijvoorbeeld geen app updates meer uitvoeren wegens plaatsgebrek. Unified storage zou mooi zijn, want dan ben je direct van dit soort ongein verlost.
Persoonlijk heb ik hier eigenlijk weinig last van omdat ik voor mijzelf een beetje het stramien aanhou dat een app verdwijnt als ik deze meer als +-2 maanden niet heb gebruikt. Het is veel makkelijker om het rap terug te installeren dan met een GSM rond te lopen die te traag is omdat hij zo vol staat en die om deze reden continue problemen geeft ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Clukers op 11-05-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb ooit een repartition.sh script aangepast dat ik wilde gaan toepassen. Helaas zit ik nog even zonder telefoon. Zodra ik mijn nieuwe binnen heb ga ik daar weer eens naar kijken. Ik had met V5 (4.5.24 ofzo) ook last van het feit dat mijn data partities te klein waren met 4 GB. Bijv. google music slaat lokale muziek op die partitie op. Dus als je een aantal albums offline beschikbaar maakt ben je zo door je ruimte heen.
Zit nu nog wel na te denken hoe groot ik die partitie wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou m'n USB connector stuk zijn? Waar ik de Mi2S ook inplug, hij kan enkel de batterij opladen, maar voorts wordt de hardware niet 'gezien', zowel onder Linux als Windows :(
Ik durf wel eens de kabel van een ander apparaat gebruiken: die van een Nokia Lumia 800 en van de HP Touchpad. Misschien dat ik hiermee iets heb geforceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je USB poort kan deels defect zijn. Die van mij accepteert sinds 1,5 jaar alleen maar de originele Mi kabel en die van een Sony Xperia. Deze lijken wat strakker/dieper te liggen. Heb jij momenteel speling op je kabel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
StinkyPanda schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:32:
Iemand ervaring met het vervangen van de micro usb connector ?
Op ebay vind ik deze connector http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2581abddf0
maar hoe vervang & bevestig je zoiets ? Of moet dit nog gesoldeerd worden ?

Op Aliexpress vind ik dan weer deze http://www.aliexpress.com...-2-2S-M2/32284104071.html
Daar hangt ook ineens de microfoon aan vast maar lijkt mij op het eerste zicht veel gemakkelijker te bevestigen.

Wat denken jullie ?
Ik heb een keer de connector vervangen van een m2a, zelfde connector als de link op aliexpress. Ging redelijk simpel. Toestel uit elkaar schroeven en connector vervangen. Helaas was de nieuwe connector na een half jaar ook weer kapot. Nu batterij opladen in een externe batterij lader elke dag , en dan de accu wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-03 10:39
Even een hulpvraag over mijn software mbt mijn batterij duur.
Ik heb nu zo'n 1.5 jaar mijn M2S en hij bevalt nog steeds goed. De laatste tijd heb ik alleen veel last van een korte batterijduur. Ik moet hem minimaal 1 keer per dag opladen terwijl ik eerder gemakkelijk 2 tot 3 dagen met de batterij deed.
Ik heb zelf het idee dat de software misschien wel een update kan gebruiken maar ik heb geen idee welke beter zou zijn. Ik heb nu: MIUI 4.12.5 er op staan. Deze wordt al een poos niet meer geupdate en volgens mij is dit de laatste versie.

Wie kan mij helpen met tips om de batterijduur te verlengen?
Eventueel met een link naar nieuwe software met uitleg is ook welkom :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
Ik denk dat je beter door je lading apps heen kunt gaan en kijken of er batterij zuipers bij zitten. Dingen als Facebook en Twitter trekken je batterij echt onnodig leeg. Tel daarbij op dat de batterij natuurlijk ook minder wordt na 1,5 jaar en je hebt het bovenstaande resultaat.

Een nieuwe ROM installeren met volledige clean/whipe heeft dan ook wel zin. Vooral als je de apps er niet automatisch op terug laat zetten. Want dan begin je weer helemaal schoon. En dan zul je merken dat je telefoon ook weer een stukje langer mee gaat.

En tuurlijk zijn er ROMS die beter op de batterij letten dan andere, maar de standaard ROM is nou niet echt een energievreter in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

R en N schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:28:
Even een hulpvraag over mijn software mbt mijn batterij duur.
Ik heb nu zo'n 1.5 jaar mijn M2S en hij bevalt nog steeds goed. De laatste tijd heb ik alleen veel last van een korte batterijduur. Ik moet hem minimaal 1 keer per dag opladen terwijl ik eerder gemakkelijk 2 tot 3 dagen met de batterij deed.
Ik heb zelf het idee dat de software misschien wel een update kan gebruiken maar ik heb geen idee welke beter zou zijn. Ik heb nu: MIUI 4.12.5 er op staan. Deze wordt al een poos niet meer geupdate en volgens mij is dit de laatste versie.

Wie kan mij helpen met tips om de batterijduur te verlengen?
Eventueel met een link naar nieuwe software met uitleg is ook welkom :)

Alvast bedankt!
OK, Mijn telefoon heb ik in Vietnam laten liggen. Dus eergisteren een nieuwe (tweedehands op de kop getikt). Na takkeveel geemmer met custom recoveries en weet ik wat ben ik nu overgestapt op sMUI 5.3.27

Ik wilde aanvankelijk naar een AOSP rom gaan maar dat was allemaal maar moeilijk moeilijk met nieuwe partities en zaken die je daarvoor als prerequisite voor moest inrichten. Nu dus sMUI. Bewust gekozen voor een KitKat rom omdat de nieuwere lollipops naar verluid wat problemen met batterijduur hebben. Valt ongetwijfeld ook wel weer te patchen maar liever niet.

Stappenplan: installeer custom recovery (CWM 6.5.0). Zet deze als update.zip op je telefoon. Boot in recovery (tel. uitzetten, volume omhoog inhouden en powerknop indrukken tot je het logo ziet). In recovery update.zip flashen. Rebooten. Zet je ROM van keuze op de sdkaart. Booten in custom recovery en ROM van keuze flashen. Wipe cache, Dalvik data... alles wat er te wipen valt eigenlijk. Et voila. Bestanden kun je vinden op xiaomi.eu. En anders even een draadje daar volgen hoe je custom roms of de multilangs erop moet zetten.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 22:39
Ik heb nu al een tijd een Xiaomi Mi2s en hij bevalt goed. Nu kreeg ik laatst mijn Xiaomi mi band binnen, maar het is me nog niet gelukt om de (getweakte) app te installeren, omdat mijn versie niet hoog genoeg is (4.1.1). Is het mogelijk om een nieuwere versie te installeren zonder mijn bestanden hierbij te verliezen? Voor de app heb ik Android 4.4 of hoger nodig.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Helaas moet je je gegevens wissen nadat je bent overgestapt van Android 4.1 naar 4.2 of hoger.
Je kunt wel een volledige backup maken waardoor je je apps en deze gegevens snel en makkelijk kunt herstellen.

Als je na zo'n grote update (Android 5 is de laatste officiële release voor deze telefoon), dan kun het vreemde foutmeldingen krijgen. Als je de ML rom erop zet, dan zal Google Play problemen geven en niet goed op kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:19:
Je USB poort kan deels defect zijn. Die van mij accepteert sinds 1,5 jaar alleen maar de originele Mi kabel en die van een Sony Xperia. Deze lijken wat strakker/dieper te liggen. Heb jij momenteel speling op je kabel of niet?
Er zat inderdaad wat speling op. Met de Mi2S kabel krijg ik het niet werkend, maar met die van een Nokia Lumia 800 is het geen probleem.

Nu heb ik alle m'n foto's en filmpjes opgeslagen en backups gemaakt van Messaging, Telegram e.d. met Titanium Backup (de gratis versie).

Dat resizen van partities is verdorie een serieus script O.o
Daar ga ik toch wel even rustig de tijd voor moeten nemen alvorens ik m'n telefoon naar verdoemenis flash 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Laatst online: 15-09 20:41
Mijn mi2 is na ruim twee jaar trouwe dienst overleden. :-( de bovenste helft van het touchscreen werkt niet meer.
Nu een oneplus besteld hopelijk net zoveel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 22:39
Kiswum schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:35:
Helaas moet je je gegevens wissen nadat je bent overgestapt van Android 4.1 naar 4.2 of hoger.
Je kunt wel een volledige backup maken waardoor je je apps en deze gegevens snel en makkelijk kunt herstellen.

Als je na zo'n grote update (Android 5 is de laatste officiële release voor deze telefoon), dan kun het vreemde foutmeldingen krijgen. Als je de ML rom erop zet, dan zal Google Play problemen geven en niet goed op kunnen starten.
Bedankt voor de heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
XPS15 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:19:
Mijn mi2 is na ruim twee jaar trouwe dienst overleden. :-( de bovenste helft van het touchscreen werkt niet meer.
Nu een oneplus besteld hopelijk net zoveel plezier van.
Veel sterkte en veel geluk met je opo.
Mocht je nog heimwee krijgen, dan kun je een nieuw scherm bestellen of even met mijn Mi2 knuffelen die het na 2,5 jaar nog goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Laatst online: 15-09 20:41
haha thanks!!

Heb wel getwijfeld om nog een nieuw scherm te bestellen. Sluit ook niet uit dat dat nog gaat gebeuren. Vond/vind het nog steeds een super toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents (ladies),

Na ruim anderhalf jaar met veel plezier gebruik te maken van mijn Mi2S begint het hier en daar toch te kraken. Ik loop tegen de volgende problemen aan:
- Melding "opslagruimte bijna vol": Echter (na alles eraf geflikkerd te hebben) is er slechts 22,23 van de 25,38 GB vol.
- GPS doet het niet meer.
-Opstart knop reageert traag(sinds de laatste update, dus software?)

Komen deze zaken jullie bekend voor?

Nu wil ik hem eigenlijk weer eens helemaal opschonen en opnieuw update (huidig Miui 5.6.11). Kan iemand mij een tutorial verschaffen waarin ik heel mijn telefoon leeghaal en opnieuw alles installeer (recovery oid). Graag echt in Jip en Janneke taal ;)

Alvast bedankt.

Groet,

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:59
om de m2 te herpartitioneren heb je tegenwoordig alleen de Mi PC Suite nodig
-> updaten naar de officiele beta
-> telefoon geherpartitioneerd
-> unified storage.

Daarmee haal je gelijk je hele telefoon leeg dus das makkelijk.

http://en.miui.com/forum....6&extra=page%3D1&mobile=2

Zie hier met plaatjes etc.

Pas op, dit verwijderd dus ALLE data op je telefoon (incl foto's etc etc) dus maak een BACKUP op je PC

klink verder alsof ie idd wat random software errors geeft, een clean install lost vast een hoop op ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik gebruikte altijd deze Rom:

http://xiaomi.eu/communit...r-clock-a-lot-more.25985/

De sMIUI versie gebaseerd op Android 4.4 Kitkat. Nu heb ik net de nieuwste versie geïnstalleerd en die is op basis van Android 5 (Lollipop)
Het ziet er gaaf uit en lijkt allemaal goed te werken.

Ik was benieuwd of er al meer mensen Android 5.0 draaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coredalae schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:51:
om de m2 te herpartitioneren heb je tegenwoordig alleen de Mi PC Suite nodig
-> updaten naar de officiele beta
-> telefoon geherpartitioneerd
-> unified storage.

Daarmee haal je gelijk je hele telefoon leeg dus das makkelijk.

http://en.miui.com/forum....6&extra=page%3D1&mobile=2

Zie hier met plaatjes etc.

Pas op, dit verwijderd dus ALLE data op je telefoon (incl foto's etc etc) dus maak een BACKUP op je PC

klink verder alsof ie idd wat random software errors geeft, een clean install lost vast een hoop op ;)
Ik wou het net melden nadat ik erover zat te lezen op het Xiaomi forum. Neat :-)
Handmatig de boel herparitioneren is verdorie veel werk en een grote kans dat het fout gaat als je niet 100% geconcentreerd bent op de taak.

Die PC Suite is overigens best goed. Eigenlijk de beste die ik tot nu toe heb gezien ivm met grote fabrikanten zoals Samsung die er altijd een enorm trage belevenis van maken.
En dan zie je ook nog eens op je PC wat er op het scherm staat van de telefoon. Nice ^^

Hier is de officiële piece of cake guide trouwens: http://en.miui.com/thread-107586-1-1.html

Ik merk trouwens dat die 4GB voorheen als cache werd aangeduid en niet system volgens de PC Suite? Dus met CWM zou je de cache partitie gewoon kunnen wipen en gewoon verder doen zoals ervoor, zonder unified storage of partitioneren van de storage?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2nX0SSml.png
Na de update:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SDJSgqtl.png
Restore:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DcDFnppl.png
En daarna de rest via TitaniumBackup (Authy 2 Factor Authentication bijvoorbeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
zover ik weet is er geen CWM voor de unified partitions recovery.

Dus cache wissen etc vanuit CWM word lastig.

Flash momenteel dan ook Smiui gewoon vanuit de updater app...

De PC suite werkt idd prima. Heb m ook gebruikt om de redmi 2 voor mn vader even app vrij te maken, alles aanvinken uninstal aanklikken en klaar. Ideaal :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coredalae schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:32:
zover ik weet is er geen CWM voor de unified partitions recovery.

Dus cache wissen etc vanuit CWM word lastig.
True :p
'k Heb me gewoon slecht uitgedrukt. Ik bedoelde dat CWM dan mogelijk een oplossing zou bieden voor toestellen die de 4GB partitie hebben (als dat dus effectie de "cache" is) en waarbij er meldingen zijn van plaatsgebrek ipv die ingebouwde cleaner te gebruiken die niet die volle 4GB terug vrijgeeft.

Restoren met PC Suite gaat overigings sneller dan de backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Ja, dat sowieso.

Al vertrouw ik die backup functie niet helemaal, want ik was iig al mn apps kwijt.

Ik zou dus aanraden het ook nog op je telefoon handmatig te doen.

(waarschijnlijk heb ik het zelf fout gedaan, maar alsnog)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coredalae schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:09:
Ja, dat sowieso.

Al vertrouw ik die backup functie niet helemaal, want ik was iig al mn apps kwijt.

Ik zou dus aanraden het ook nog op je telefoon handmatig te doen.

(waarschijnlijk heb ik het zelf fout gedaan, maar alsnog)
Hij maakt enkel een backup van je foto's, video's, smsjes en contacten. Voor de rest ben je aangewezen op andere oplossingen, zoals TitaniumBackup voor Telegram, PC Banking apps, Whatsapp, Authy, Google Authenticator en dat soort tooljes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
ah dat verklaard een hoop :)

ik ging er van uit dat er hetzelfde gebeurde als bij de backup in MIUI zelf.

Die backupt namelijk wel je apps ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Beste mensen, ik heb vandaag geprobeerd mijn m2s te upgraden naar v6 en nu is de phone geheel vastgelopen.
Had de nieuwe rom al in de root gezet, daarna in recovery data en cache gewiped.
Toen herstart uitgevoerd, toen liep v5 prima.
Daarna met updater v6 geinstalleerd, einde verhaal, ik kom niet verder dan het witte mi logo.
Is de boel nog te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eleni schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:07:
Beste mensen, ik heb vandaag geprobeerd mijn m2s te upgraden naar v6 en nu is de phone geheel vastgelopen.
Had de nieuwe rom al in de root gezet, daarna in recovery data en cache gewiped.
Toen herstart uitgevoerd, toen liep v5 prima.
Daarna met updater v6 geinstalleerd, einde verhaal, ik kom niet verder dan het witte mi logo.
Is de boel nog te redden?
Als je nog in fastboot mode kan is er niks aan de hand. En zelfs al lukt dat niet, kan je nog wel het een en ander redden.
Wat gebeurt er als je je telefoon uitzet, en dan aanzet met Volume Down ingedrukt?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat had ik nog nooit eerder gezien.
Ik gebruik altijd volume up met de aan/uitknop, daar kan ik nog wel in,
dan zie ik de nodige wipe ellende en de mogelijkheid om te rebooten,
maar dat werkt dus niet, zowel niet naar system one als system two.

Als ik volume down indruk in combi met aan/uit zie ik het miui vriendje, maar dat is het dan ook wel,
vervolgens gebeurt er niets....

Nog even een aanvulling: bij rebooten werd aangegeven dat mijn zip file currupted was, lijkt me sterk, gewoon gehaald waar ik ze altijd haal, de aries multilang.

[ Voor 17% gewijzigd door Eleni op 20-06-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je een backup van je data op je telefoon?
Zo ja, dan zou ik wipe data eens proberen. Als je daarna je telefoon nog niet opgestart krijgt (system 1 en system 2) dan kan je met MiFlash je telefoon opnieuw flashen. Die zet je telefoon helemaal terug naar stock: http://xiaomi.eu/communit...sing-miflash-mi2-3.19287/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Het is zowaar gelukt via fastboot, en flashen! Alleen werkt de google play store werkt nu niet meer, hoop dat daar iets op te vinden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kun je gewoon updaten met een manueel gedownloade MIUI Multilingual via die update tool (zelf je zip selecteren) en het is in order met de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hmm ik heb al een multilang, versie 5.6.19 Beta, niet goed?
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:22:
Nu kun je gewoon updaten met een manueel gedownloade MIUI Multilingual via die update tool (zelf je zip selecteren) en het is in order met de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eleni schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:40:
Hmm ik heb al een multilang, versie 5.6.19 Beta, niet goed?

[...]
Oei. Ik dacht dat die MiFlash tool enkel de Chinees - Engelse rom erop zette waar geen Play Store bij zit.
Zelf zit ik nog op 5.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 23:25:
[...]

Oei. Ik dacht dat die MiFlash tool enkel de Chinees - Engelse rom erop zette waar geen Play Store bij zit.
Zelf zit ik nog op 5.6.4
Ik ben zelf ook verbaasd, temeer omdat ik juist deze rom in de root had gehesen, en daarna liep de boel dus hopeloos vast.
Androids wegen zijn blijkbaar ondoorgrondelijk soms.
Nog vreemder is dat google play inmiddels werkt: eerst een aantal apps weten te installeren zonder wifi, daarna wifi aangezet en inmiddels loopt de boel weer gestaag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Een wipe is overigens noodzakelijk nadat je je nieuwe rom erop zet, niet vooraf. Wellicht is het daardoor verkeerd gegaan.

Zodra je een nieuwe grote upgrade hebt ingeladen is een Factory reset/restore zeer aan te raden (gewoon vanuit miui v6) Wipe van de cache kun je dan ook uitvoeren maar is niet nodig (vanuit het recovery menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Kiswum schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:21:
Een wipe is overigens noodzakelijk nadat je je nieuwe rom erop zet, niet vooraf. Wellicht is het daardoor verkeerd gegaan.

Zodra je een nieuwe grote upgrade hebt ingeladen is een Factory reset/restore zeer aan te raden (gewoon vanuit miui v6) Wipe van de cache kun je dan ook uitvoeren maar is niet nodig (vanuit het recovery menu).
Dat is het wonderlijke, had eerst die rom erin gehesen en was daarna vrolijk aan het wipen geslagen, niettemin bijna een nieuwe besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Ik ben nou al een tijdje een tevreden gebruiker van de mi2S, maar de laatste tijd valt het geluid met bellen wel eens weg. Zou dat komen door een gare speaker, of een losse connector? Of zou het aan de ROM kunnen liggen (sMiUI van maart of zoiets)? Iemand een idee? Ik zou het vervelend vinden als ik er niet meer goed mee kan bellen, want dat is toch waar ik 'm het meest voor gebruik. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Misschien je rom eens updaten, dan weet je daarna gelijk of dat de oorzaak is, of eventueel een gewone miui versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Eleni schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 09:29:
Misschien je rom eens updaten, dan weet je daarna gelijk of dat de oorzaak is, of eventueel een gewone miui versie installeren.
Bedankt voor de tip! Dat lijkt me inderdaad een goede eerste stap. Laat ik me dan eerst eens inlezen in wat daar de procedures nu voor zijn. Ik had namelijk gelezen dat nieuwere versies een ander partitie-schema gebruiken en dat True Dual Boot (en zelfs CWM recovery?) niet meer zouden werken.
Iemand die daar toevallig nog iets over kan vertellen? (sMiUI updaten sinds maart/april) Anders ga ik dat binnenkort uitzoeken en dan schrijf ik zelf een korte handleiding/logboek van hoe ik het heb gedaan. ;)

P.S. Ik heb hier: http://xiaomi.eu/communit...5985/page-133#post-247832 aanwijzingen gevonden. Die ga ik volgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nonstop decay op 27-06-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nonstop decay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Bedankt voor de tip! Dat lijkt me inderdaad een goede eerste stap. Laat ik me dan eerst eens inlezen in wat daar de procedures nu voor zijn. Ik had namelijk gelezen dat nieuwere versies een ander partitie-schema gebruiken en dat True Dual Boot (en zelfs CWM recovery?) niet meer zouden werken.
Iemand die daar toevallig nog iets over kan vertellen? (sMiUI updaten sinds maart/april) Anders ga ik dat binnenkort uitzoeken en dan schrijf ik zelf een korte handleiding/logboek van hoe ik het heb gedaan. ;)

P.S. Ik heb hier: http://xiaomi.eu/communit...5985/page-133#post-247832 aanwijzingen gevonden. Die ga ik volgen.
Succes, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ik zit nu op versie v6 (android 5.0 lollipop) en het bevalt me erg goed. Ik had veel last dat m'n scherm niet meer reageerde op aanraking en dan moest ik even vergrendelen en weer ontgrendelen en nu heb ik dat probleem niet meer.

Het enige is dat ie automatisch update naar de nieuwste versie, en dan heb ik geen sMIUI meer, maar de 'gewone' beta.
Weet iemand hoe ik auto updaten kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
wouters84 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:39:
Ik zit nu op versie v6 (android 5.0 lollipop) en het bevalt me erg goed. Ik had veel last dat m'n scherm niet meer reageerde op aanraking en dan moest ik even vergrendelen en weer ontgrendelen en nu heb ik dat probleem niet meer.

Het enige is dat ie automatisch update naar de nieuwste versie, en dan heb ik geen sMIUI meer, maar de 'gewone' beta.
Weet iemand hoe ik auto updaten kan uitschakelen?
Ik weet zeker dat daar een instelling voor was (ik had er ook last van), maar ik kan 'm nu niet vinden. De updater-app lijkt ook niet in mijn ROM te zitten. Zit er bovenin die app geen tandwieltje voor instellingen, waar je automatische updates kunt uitschakelen? Met een beetje zoeken kun je het vast wel vinden, hoop ik. Succes!

(Ik heb trouwens nog niet geüpdatet. Mijn verslag komt dus later.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Updater zit bij mij in een tools-mapje, maar dat is bij Miui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Het is gelukt, bij instellingen -> over apparaat, dan kijk je bij systeemupdates, en rechtsboven bij de 3 stipjes kun je het uitzetten.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Is het mogelijk om je ice contacten bij het noodoproep scherm te krijgen? Ben nu al tijdje aan het zoeken, zou graag ook de veeg beveiliging willen houden.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
ik ben eindelijk over van sMiUI 5.3.nog-wat (Android 4.4.4) naar sMiUI 5.7.10 met Android 5.0.2. Het ziet er allemaal net even wat anders uit en voorzover ik weet, heb ik geen custom recovery (CWM) meer, maar het bevalt me best goed.
Als het goed is, zou er nu ook meer schijfruimte vrij moeten zijn, maar dat kan ik niet helemaal eerlijk vergelijken, omdat alles is gewist en ik er een paar backups op had staan die er nu niet meer staan. Desondanks denk ik dat er toch wel een GB ofzo extra vrij is. :)

Het was trouwens best tijdrovend om te flashen en dingen terug te zetten, dus ik zou het zeker niet zomaar aanraden. Ik heb ook erg zitten twijfelen of ik het nou moest doen, maar goed. Het is gelukt en ik ben tevreden. Zie hier mijn aantekeningen van het updateproces:

Aanwijzingen van sebsch1991 (ontwikkelaar sMiUI): http://xiaomi.eu/communit...5985/page-133#post-247832

1. Maak een (nandroid) backup vanuit de CWM recovery.

2. Maak een backup met de MIUI backup app.

3. Kopieer deze backups naar je PC (bijvoorbeeld met de Mi PC Suite), kopieer in ieder geval de inhoud van /sdcard/clockworkmod en /sdcard/MIUI (dit is waar de backups staan); de hele inhoud inhoud van /sdcard/ is misschien makkelijker te kopiëren

4. Zoek en download de Mi PC Suite (MiPhone Manager)
Forumpagina: http://en.miui.com/thread-92720-1-1.html
Eigen pagina: http://pcsuite.mi.com/
Directe downloadlink (.exe): http://bigota.d.miui.com/MiFlash/MiSetup2.2.0.4302_2717.exe
Forumpagina met handleiding/extra uitleg: http://en.miui.com/thread-95630-1-1.html

5. Installeer MiPCSuite in Windows (dubbelklik .exe en geef toestemming in UAC)

noot: Voor het opslaan van bestanden en het maken van backups maakt de software automatisch een map aan op je "dataschijf": mijn Windows staat op de C schijf (SSD) en de map werd aangemaakt op D (HDD).
Het programma start automatisch als je je toestel aansluit met USB.

6. Herstart je mi2S in fastboot modus (heb ik gedaan met de app Dual Boot Switcher, maar dat werkt normaal met de aanknop + volume omlaag) en sluit aan aan je PC. MiPCSuite herkent je mi2S en geeft het flash menu.

7. Kies de optie “Beta” om de nieuwste versie van MIUI te flashen.

8. Wacht “Just a sec......”. Het .zip bestand (de ROM) wordt gedownload.

9. De ROM wordt ook automatisch geflasht. Na het flashen wordt ie opnieuw opgestart. (Dat kan wel even duren...)

10. Welkom in de nieuwe MIUI ROM! Hier krijg je weer de opties om je taal en WLAN in te stellen en je MIUI-account te koppelen. Vervolgens kom je bij een (akelig leeg) home screen.

11. Zet je sMiUI .zip op je telefoon via USB.

12. Ga naar de Updater app in te Tools map. Druk op het “...”-icoon rechtsboven en kies “Choose update package”. Zoek en kies je sMiUI .zip. Dan is het weer wachten...

13. Rebooten en je hebt de nieuwste sMiUI! Vanaf hier kun je van alles en nog wat herstellen met wat je ook maar wilt. (Dat kan bijvoorbeeld met de Backup app, Titanium Backup, of door handmatig dingen terug te zetten. Ik heb m'n apps en systeeminstellingen teruggezet met Titanium Backup, nadat ik die opnieuw had gedownload en de backupbestanden van m'n computer had teruggezet.)

Mocht de boel toch niet bevallen, zijn hier (een beetje karige) aanwijzingen om terug te gaan naar een oudere versie: http://xiaomi.eu/communit....27542/page-8#post-246332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hoe is je ervaring met batterijduur in die versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Nonstop decay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:52:
Zie hier mijn aantekeningen van het updateproces:
tnx voor de linkjes en howto. Kwam zeer goed uit, omdat ik de mi2s van mijn vriendin moest updaten.

het lukte alleen niet om sMIUI vanuit de updater te flashen. Verschillende versies (datum) geprobeerd (van de normal variant) en md5 gechecked. Multi language van xiaomi.eu ging wel goed. Later eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
woutur schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:12:
Hoe is je ervaring met batterijduur in die versie?
Het is een beetje moeilijk vergelijken, want ik heb nu meer dingen aangezet om op de achtergrond te synchroniseren die ik daarvoor niet had (K-9 Mail met meerdere adressen en Syncthing met 1 map). Daardoor lijkt de accuduur iets minder, maar alsnog zit ik op ongeveer hetzelfde oplaadschema: ik laad op als de accu ongeveer halfleeg is, en dat is vaak ongeveer om de dag. (Ik ben een heel lichte gebruiker. Veel meer dan af en toe even wat browsen en bellen doe ik niet. 's Nachts gaat ie helemaal uit.)
Kortom, de accuduur lijkt onveranderd. En dat is goed. :)
Rayures schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:13:
[...]

tnx voor de linkjes en howto. Kwam zeer goed uit, omdat ik de mi2s van mijn vriendin moest updaten.

het lukte alleen niet om sMIUI vanuit de updater te flashen. Verschillende versies (datum) geprobeerd (van de normal variant) en md5 gechecked. Multi language van xiaomi.eu ging wel goed. Later eens uitzoeken.
Met normal variant bedoel je niet-AROMA? Dat was het eerste wat in me op kwam waarom het misschien niet werkt.
Voor de volledigheid: ik heb "sMiUI_v6_aries_5.7.9.zip" (453 MB volgens de file explorer). Die werkte niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Nonstop decay schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:52:
[...]
Met normal variant bedoel je niet-AROMA? Dat was het eerste wat in me op kwam waarom het misschien niet werkt.
Voor de volledigheid: ik heb "sMiUI_v6_aries_5.7.9.zip" (453 MB volgens de file explorer). Die werkte niet? :?
ja, normal (5.7.9 en 5.7.16) werkte niet via de updater app alleen xiaomi multilang.
Ik had nadien nog meer issues, dus via miui recovery de smiui normal geflashed (smiui.zip hernoemen naar update.zip en in root sd plaatsen). Alles gewiped en nu als een zonnetje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
Tot mijn grote verwondering blijkt nu plots toch een officiële MIUI v6 Stable (gebaseerd op Android 5.02) voor de Mi2S te zijn uitgekomen. Ik had dat eigenlijk niet meer verwacht en heb wat overhaast op de 'Update' knop gedrukt zonder eerst uit te vissen hoe de ervaringen van anderen zijn. Er is inmiddels ook een draadje op en.miui.com: http://en.miui.com/thread-135750-1-1.html

Na mijn update crashte Google Play Services constant en ook de Play Store app werkte niet meer. Dat is inmiddels verholpen maar toch ben ik niet dadelijk razend enthousiast over MIUI 6.6.1.0. Het zijn echter hoofdzakelijk kleine dingen die me storen: ik vind de typografie minder fraai en de UI/apps soms wat al te minimalistisch. De 'owner' info is ingekort en dus kan mijn volledige naam en email adres niet meer op het lockscreen. Ik slaag er ook niet in de MIUI Search op mijn homescreen te zetten (ja, ik weet dat je met een swipe omhoog die ook krijgt maar ik heb liever ook een rechtstreeks beschikbaar zoekveldje).

Voorlopig lijkt het enige voordeel te schuilen in de Android update, waarin toch nogal wat securiity fixes zijn opgenomen. Ik ben eens door de MIUI web pagina's over v6 gegaan maar zie niet dadelijk wereldschokkende verbeteringen. Zijn er eigenlijk echte 'killer' MIUI 6 functies?

[ Voor 2% gewijzigd door Koekoeksclocker op 27-07-2015 18:43 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vandaag smiui rom geïnstalleerd en bevalt me prima. Het flashen is lekker eenvoudig door update.zip in de root folder te kopiëren en vervolgens in recovery boot te updaten naar smiui. Kreeg wel een fout op 98%, maar toch boot hij in smiui en werkt alles...

Heb gelijk alles gereset en hij is nu weer lekker vlot. Touch screen werkte af en toe niet en dat probleem heb ik nu ook niet meer :) Daarnaast ziet alles er weer een stukje mooier uit.

Ik had eerst miui v5 android 4.4 oid.

Edit: Deze dus: http://xiaomi.eu/communit...r-clock-a-lot-more.25985/

[ Voor 11% gewijzigd door ProfaNe op 29-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
Ik ga vanaf heden vaak naar China moeten reizen, een chinese collega van me heeft eens rond gekeken en in China is de MI2S nog steeds te krijgen via dealernetwerken.
Dus iemand die er 1 nodig heeft, of een reserve wil hebben, PM me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Ik zit nu in ene met een maf probleem... Van de ene op de andere dag kan ik niet meer op m'n thuisnetwerk. 8)7 Andere netwerken lukken nog wel, maar thuis doet -ie het niet meer. Terwijl andere smartphones wel verbinden! Het ligt echt aan mijn mi2S. Er lijkt iets fout te gaan met de authenticatie en als ik probeer te verbinden, loopt de boel vast en kan ik helemaal niet meer in de instellingen komen. Als ik 'm dan even aan laat staan, loopt de temperatuur ook op tot "zo warm is niet meer lekker in m'n broekzak". :+ Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Een simpele reboot helpt helaas niet. Iemand een idee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:09

Tmr

Vreemd, ik heb ook problemen met mijn thuis netwerk. Verbinden lukt wel, maar soms krijg ik de melding dat er geen data binnenkomt (ik krijg dan zelfs een systeem notificatie dat er geen netwerk connectiviteit is). Hoewel hij het nu op dit moment dus wel gewoon doet...

Ik zit op de officiële beta, maar zie dat er een update is. Ga die nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathieu.ev
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10-2015
Klein probleempje, vandaag mijn mi2s laten vallen en hij is slecht terecht gekomen en scherm is kapot, de gsm zelf reageert nog op alles zie ik aan de kleurveranderingen maar ik kan enkel nog ruis zien op mijn scherm. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een scherm, en zo ja, waar kan ik best een vervangscherm kopen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

mathieu.ev schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:42:
Klein probleempje, vandaag mijn mi2s laten vallen en hij is slecht terecht gekomen en scherm is kapot, de gsm zelf reageert nog op alles zie ik aan de kleurveranderingen maar ik kan enkel nog ruis zien op mijn scherm. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een scherm, en zo ja, waar kan ik best een vervangscherm kopen?

alvast bedankt!
Ik had mijn vervangscherm van eBay. Vervangen was een fluitje van een cent, maar achteraf had ik wat last van ghost touches en een beetje background bloeding (waarschijnlijk omdat het geen origineel scherm is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Clukers schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:46:
Ik ga vanaf heden vaak naar China moeten reizen, een chinese collega van me heeft eens rond gekeken en in China is de MI2S nog steeds te krijgen via dealernetwerken.
Dus iemand die er 1 nodig heeft, of een reserve wil hebben, PM me ;)
Voor €75 euro heb ik wel interesse, voor €150,- niet meer ;) Wellicht kun je ze dan op V&A zetten, er zijn genoeg mensen die zo'n kleine telefoon willen voor weinig geld. Mijn Mi2 heb ik uitgeleend en binnen enkele uren werd me gevraagd wat ik voor dat toestel wilde hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Nonstop decay schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:13:
Ik zit nu in ene met een maf probleem... Van de ene op de andere dag kan ik niet meer op m'n thuisnetwerk. 8)7 Andere netwerken lukken nog wel, maar thuis doet -ie het niet meer. Terwijl andere smartphones wel verbinden! Het ligt echt aan mijn mi2S. Er lijkt iets fout te gaan met de authenticatie en als ik probeer te verbinden, loopt de boel vast en kan ik helemaal niet meer in de instellingen komen. Als ik 'm dan even aan laat staan, loopt de temperatuur ook op tot "zo warm is niet meer lekker in m'n broekzak". :+ Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Een simpele reboot helpt helaas niet. Iemand een idee toevallig?
Ik heb ondertussen een oplossing. Het is misschien niet de elegantste oplossing, maar het werkt! Ik heb namelijk een tweede WiFi-netwerk op m'n router ingesteld. Met verborgen SSID, zodat het verder niemand in de weg zit. Opeens werkt alles weer gewoon. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Zijn er al mensen met MIUI 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Nope, wacht nog even tot de Smiui rom van miui 7 er is.

Las wel dat 7 vrij prima is :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:15
Vorige week een keer MIUI V7 ML gedownload. ROM is iets beter dan V6, ookal zijn er maar miniscule dingetjes veranderd. Batterijduur was bij mij echt dramatisch (halve dagen). Dus ik ben snel teruggegaan naar V6. Ik zit nu te wachten op sMIUI V7. Die kan elk moment online komen. Mocht dit nog lang duren, ga ik toch weer een keer een nieuwe buidl van V7 ML proberen. Misschien had ik gewoon iets van een bad flash ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Bij mij doet ie het prima! Ik kwam er ook achter dat je verschillende batterijprofielen kunt instellen, dus mn battery life is er met sprongen op vooriut gegaan. Geen idee of dat door 7 komt echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik mag hier komen buurten. Van een Moto G 4G XT1039 naar een Xiaomi Mi2s. Van een Snapdragon 400 naar 600, van 1GB naar 2GB ram, van 8GB naar 32GB interne opslag, crappy camera naar redelijke camera. 4G heb ik weliswaar niet meer, maar dat benutte ik toch niet ivm de ISP die geen 4G aanbied. Vooral het compactere formaat en de 2GB ram deden het hem. En overstappen met gesloten beurs is niet verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:11:
Ik mag hier komen buurten. Van een Moto G 4G XT1039 naar een Xiaomi Mi2s. Van een Snapdragon 400 naar 600, van 1GB naar 2GB ram, van 8GB naar 32GB interne opslag, crappy camera naar redelijke camera. 4G heb ik weliswaar niet meer, maar dat benutte ik toch niet ivm de ISP die geen 4G aanbied. Vooral het compactere formaat en de 2GB ram deden het hem. En overstappen met gesloten beurs is niet verkeerd. :)
Hee, koper :P Wel, ik wilde hier even melden dat ik mijn Mi2s weggedaan heb ( naar bovenstaande dus.)

Deed toch een beetje "pijn" omdat het een verrekte fijn ding was, een telefoon die zo gebruiksvriendelijk als de Mi2s op MIUI V5 was ga ik toch niet snel meer vinden. Maar goed, met de Mi4 overleef ik ook wel :9 Maar MIUI V5 op de Mi2s was toch wel uitzonderlijk gebruiksvriendelijk. Helaas kon dat niet meer ivm Stagefright.

( Bovenstaande is geen verkopersgelul, ik denk dat je er nog wel plezier van gaat hebben :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:36:
[...]

Hee, koper :P Wel, ik wilde hier even melden dat ik mijn Mi2s weggedaan heb ( naar bovenstaande dus.)

Deed toch een beetje "pijn" omdat het een verrekte fijn ding was, een telefoon die zo gebruiksvriendelijk als de Mi2s op MIUI V5 was ga ik toch niet snel meer vinden. Maar goed, met de Mi4 overleef ik ook wel :9 Maar MIUI V5 op de Mi2s was toch wel uitzonderlijk gebruiksvriendelijk. Helaas kon dat niet meer ivm Stagefright.
Kwestie van een andere rom pakken, mijn voorkeur gaat toch uit naar CM. En die hebben stagefright al gepatched geloof ik. Dus kwestie van andere rom erop en klaar. En/of nog cleanere AOSP rom, MIUI vind ik niet fijn werken namelijk Wil gewoon een appdrawer hebben en mijn homescreen zo inrichten dat alleen de hoognodige apps een shortcut hebben en de rest zoek ik wel op. Kan iig aan de slag morgenavond, dus ga mij alvast inlezen op de beste manieren om tegenwoordig te rooten met windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:40:
[...]

Kwestie van een andere rom pakken, mijn voorkeur gaat toch uit naar CM. En die hebben stagefright al gepatched geloof ik. Dus kwestie van andere rom erop en klaar. En/of nog cleanere AOSP rom, MIUI vind ik niet fijn werken namelijk Wil gewoon een appdrawer hebben en mijn homescreen zo inrichten dat alleen de hoognodige apps een shortcut hebben en de rest zoek ik wel op. Kan iig aan de slag morgenavond, dus ga mij alvast inlezen op de beste manieren om tegenwoordig te rooten met windows 10.
Ieder zijn smaak natuurlijk, ikzelf vind MIUI altijd wel fijn, alhoewel ik V6 minder vind dan V5. Ook het draaien van een ROM die van de fabrikant af komt vind ik altijd wel fijn, dan weet je ten minste dat het stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stagefright is gewoon gepatched op mijn Mi2 + ROM van eind juli. Ik heb van anderen begrepen dat de ROM van mei/juni ook niet vatbaar was.
Gewoon een kwestie van upgraden naast de laatste rom of Xiaomi.eu rom. Die is met alles toch beter dan de originele rom van en.miui.

Pagina: 1 ... 39 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken