Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 15:23
Ik zoek een?
(Android) Smartphone, een alternatief voor de Sony Z3 C?

Wat is je budget?
Tot aan de 400,- a 450,- euro ongeveer (flexibel, maar niet veel meer :P).

Ik ben een op dit moment tevreden gebruiker van de HTC One Mini (m4). Het toestel is niet perfect, maar voldoet goed. Nu zit er weer een contract verlenging moment aan te komen dus ik was aan het kijken of er toestellen zijn die ik wel zou willen 'hebbon!' (oftewel, ja ik ben tevreden maar als er iets is waar ik meer tevreden mee ben waarom niet :)).

Waarom GEEN Sony Z3 Compact?
Sinds de eerste review hier op T.net van de Z3 Compact dacht ik al "dat is het toestel wat ik eigenlijk had willen hebben" en ik merk dat die drang niet minder is geworden.
Alleen, ik ben toch een beetje huiverig voor de verhalen van het spontane glas breken wat zich hier in het ervaringen-topic afspeelt en op XDA (de stomme Radar aflevering negeer ik even, die voegt niks toe).
Normaal gesproken zou ik dan dus denken "ok, geen goed gevoel, dus dat toestel is het niet"... maar na wat zoeken kan ik weinig vinden wat zich kan meten met de Z3 C? En hoop hier dat mensen nog tips hebben om te kijken naar toestel die ik niet ken, of waarvan er wordt gezegd "nee die is niet zo groot" of "moet je toch eens in het echt zien" of een dergelijk argument.

Wat voor mij de Z3 Compact zo uniek maakt
Waarom lijkt voor mij de Z3 C uniek en zoek ik dus eigenlijk een alternatief wat zich er mee kan meten?
Voornamelijk het 'high end mobile but not so d*mn large' motto. Ik ben altijd al een liefhebben geweest van de high-end phones en zat jaar na jaar ook al weer te plannen om de volgende te krijgen. Alleen vanaf de HTC One X was het opeens "maar waarom moet het zo groot?!" en begon ik een beetje af keer te krijgen tegen de nieuwste toestellen.. maar ik vond het maar niks dat alle kleinere toestellen gelijk weer terug gingen naar 'outdated specs'.
Nu zijn de kleinere telefoons tegenwoordig niet zo underpowered als toen, en mijn HTC M4 bijvoorbeeld heb ik heel lang als 'meer dan snel zat' ervaren. De camera is niet het beste, maar voldoet makkelijk. Scherm is niet het scherpste, maar ik zit er toch niet met mijn neus op.
Maar een iets betere camera zou wel _leuk_ zijn. En ik begon toch de ouderdom in specs te merken van de HTC M4. Misschien het trage flash, of weinig RAM, maar ik update mijn google-maps al maanden niet meer omdat alleen de oudere versie _nog een beetje acceptabel qua snelheid is_ (de nieuwere is echt een slideshow van 2fps, laat staan als je nog probeert te zoeken ook).
En heel eerlijk vind ik het formaat van de HTC M4 al onder de categorie 'te groot', maar ik snap ook dat je geen high-end specs in een kleiner 4" toestel kan proppen (alhoewel mij dat wel nog steeds de ideale grootte lijkt).

Wat wil ik dan wel?
  • Dus ik zoek iets wat een moderne SoC heeft en niet traag _aanvoelt_, met voornamelijk de laatste Google Apps.
    (Mijn M4 was heel snel bij launch, maar blijkbaar had ik niks mogen updaten want de nieuwere versies draaien gewoon niet lekker meer, ook Chrome bijvoorbeeld hapert en stottert bij het intikken van een URL).
  • Ik zoek iets wat qua formaat in de buurt (of kleiner) is dan 135x65x10 (hoogte, breedte, dikte), maar ben bereid hier flexibel in te denken als het toestel kleiner aanvoelt dan hij daadwerkelijk is.
  • Een camera die snel scherp stelt en wat low-light performance heeft is toch stiekem wel een plus (met een zoontje van een jaartje oud schiet je toch opeens meer plaatjes dan eerst).
  • De laatste Google Maps en Chrome (en andere google apps) moeten gewoon vloeiend werken, zonder hickups en lags (vooral tijdens het tikken).
Wat zoek ik in een telefoon, hoe gebruik ik mijn smartphone?
  • Ik ben een redelijk lichte gebruiker vergeleken met de meeste mensen denk ik. Ik browse 2x 15 minuten in de trein maar mijn telefoon is voor de rest voornamelijk idle / standby in de broekzak. Ik heb nog nooit een telefoon gehad die niet 2 dagen lang standby kon blijven (zo light ben ik in gebruik).
  • Ik speel geen spelletjes.
  • Ik kijk wel eens filmpjes als ik in bed lig, maar dan zijn het ook live-streams van het een en ander, of TV-afleveringen terwijl ik in slaap val, en is beeldkwaliteit bij lange na niet het belangrijkste.
  • Mijn oude HTC Sensation was 960x540 ongeveer op 4.3", en dat vond ik al scherp zat. De 1280x720 van mijn HTC M4 nu op 4.3" is _meer_ dan voldoende, en resolutie is dus echt niet belangrijk voor me.
  • Ik gebruik mijn telefoon ook wel om apps op te ontwikkelen in Qt / QML (voor werk), maar dat zou ook op andere toestellen kunnen en is niet belangrijk in de keuze voor mijn privételefoon.
  • Ik gebruik Google Maps, Chrome, BSPlayer, Whatsapp, Youtube, Buienradar en Poweramp. Mijn mail gaat via de nieuwe Microsoft Outlook app. Heel af en toe de Ziggo TV app. Maar heel veel meer bijzonders eigenlijk niet.
Fijn aan de HTC M4 vind ik de premium feel en dat ie nog wat kleiner aanvoelt in de hand dan dat ie is, maar aan de andere kant is hij wel lang (met de speakers boven en onder het scherm) en kan ik toch een beetje moeilijk met mijn duim het hele scherm over. De HTC 8x (Windows Phone) hiervoor lag nog beter in de hand (soort rubberachtig kunststof op de achterkant, heerlijk). Ik gebruik mijn telefoon vaak met alleen de rechterhand en dan is mijn duim de enige vinger die over het hele scherm beweegt.
Als ik tik hoe ik de telefoon wel met twee handen vast en gebruik ik mijn twee duimen op toch wel behoorlijk rap tempo.

Wil ik echt alleen maar Android?
Ik heb een klein uitstapje gemaakt van jarenlang Android (vanaf de HTC Hero elk jaar een upgrade eigenlijk) naar de HTC 8x met Windows Phone (soort van nieuwsgierigheid en Android-boredom) en het beviel wel, maar ik miste bepaalde technische apps (afleveringen kunnen streamen vanaf de desktop PC of zo bijvoorbeeld). Maar toen het scherm kapot ging moest ik wat zoeken en kwam vanwege contract-mogelijkheden bij de HTC M4 terecht. Stiekem toch wel fijn om weer terug bij Android te zijn, maar ik zeg niet al direct nee om ooit Windows Phone (8.1) weer te gebruiken.
Aan de andere kant ben ik geen Apple fan (nee, ook weer geen Apple-hater) maar het eco-system en het OS op de toestellen is blijkbaar gewoon niet mijn ding (veel vrienden en mijn vriendin hebben weer wel iPhones dus ja, ik heb er wel degelijk mee gewerkt).

Wat wil je nu van ons?
Kent iemand andere < 5" toestellen die wel moderne specs hebben? Of blijft het bij de low-ram, oudere dual-cores van de HTC One Mini, HTC One Mini 2, of de vele variaties van een Samsung Sx mini?

Of zijn er wat grotere toestellen waar een eigenaar van vind "die moet je toch even vasthouden en kijken of het ECHT te groot voor je is, werkt fijner dan je denkt".

Ik heb de afgelopen jaren tegen mezelf gezegd dat ik niet perse een high-end telefoon hoef, maar ik mis het blijkbaar wel een beetje (of mijn medium-klasse devices komen toch te kort), en ik dacht in de Z3 Compact de oplossing te zien. Maar ik durf er (blijkbaar) toch niet voor te gaan, en hoop dus dat iemand nog een 'oplossing' / telefoon voor me weet die mij blij zou kunnen maken als upgrade vanaf mijn HTC M4.

Topic niet OK? Dubbel? TL;DR? Commentaar is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Het enige alternatief dat ik kan bedenken (naast de iPhone 5s, maar die valt buiten budget en wil je misschien niet vanwege je (Android) eis), is de Sony Xperia Z1 Compact. Daar heb ik geen verhalen gehoord over spontaan gebarsten schermen en heeft met een Snapdragon 800 nog steeds vrij behoorlijk hardware aan boord en is met ongeveer €300 (€288 in de Pricewatch) nog bijna 100 euro goedkoper ook. Camera is prima, scherm scherp genoeg voor jouw eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Inderdaad eentje waar ik nog geen eens naar gekeken heb. Wat ik gelezen heb tijdens mijn z3 research is het dezelfde camera sensor , alleen andere software en lens misschien ?

Meer ram, zelfde cpu cores alleen een grove 1.0ghz meer per core, en dan nog eens quad core. Zou mijn performance frustraties wel oplossen hoop ik.

Toch gek dat ik ooit geen performance klachten had over een 1.0ghz snapdragon singlecore en nu niet genoeg heb aan een 1.4 krait dualcore... Zijn met PCs , die telefoons :).

Thanks, goede suggestie. Zal eens kijken hoe het met levertijden en ervaringen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
Hier een overzicht van de verschillen in specificaties. Sensor zal iets anders zijn wellicht, software zal wel meevallen.

http://www.phonearena.com...-Compact/phones/8744,8283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Ja heb er al eventjes naar gekeken ondertussen. Wat ik lees is de sensor en alles juist hetzelfde nu over de hele Z1/z2/z3 lijn, compact of niet. Alleen zal er iets in de optics _kunnen_ verschillen (andere shell) en de z2 werd bejubeld door zijn camera, terwijl de z3 commentaar krijgt dat 'de camera software wat sneller zou kunnen'... dus blijkbaar tweaken ze wel constant de software... en niet altijd for-the-better :).

Z1 compact heeft een plastic achterkantje wat dus niet echt een probleem is, maar je hebt ook daar verhalen over spontaan barsten in het front-glas (en dus je touchlaag en zo ).

Vind het lastig. Baal er ondertussen beetje sterk van dat Google met zijn apps en nieuwe richting er blijkbaar vanuit gaan dat een > 2.0 ghz quadcore en/of 2gb ram en/of sterke GPU de norm zijn. 'Android butter smooth on not-so-high-end hardware' was toch het doel van 4.4 en 5.0? Merk er nog weinig van :S.

Zowel de z1 compact al de z3 compact lijken op papier gewoon gemaakt te zijn voor me, maar alle enge verhalen er over... en het feit dat ik een 1.5 jaar zoontje heb die heel vaak begint te stoeien / klimmen op me (dan krijgt een telefoon in broekzak ook wat te verduren) en hij wil er ook nog wel eens mee vandoor gaan. Het hele idee 'wees voorzichtig met je mobiel' is gewoon wat moeilijker nu :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 23:33
Heb zelf de Z3 compact en ben er erg tevreden mee.

Zelf geen kinderen maar ben sowieso voorzichtig met mijn mobieltjes... Ik leg de telefoons ook niet uren aan de lader en als ik ga klussen haal ik hem uit mijn broekzak en leg ik hem weg.

De katten vinden het wel erg interessant dus moet ik de mobieltjes ergens leggen waar ze niet bij kunnen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
Met een kind kan elke telefoon kapot. Het glas van je HTC kan ook kapot als je met je zoontje stoeit of als hij op je klimt. Ik denk dat er naast de iPhone en de Sony's maar weinig toestellen zijn die voldoen aan 'High-end, maar compact'. De Moto X (2014) is voor zijn formaat redelijk compact, maar daar zit een slechtere camera en verouderde hardware in.

Ik zou zeggen: elke telefoon kan kapot en als de Sony's voor je gemaakt lijken maak de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 19:33
DwightKSchrute schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:29:
Met een kind kan elke telefoon kapot. Het glas van je HTC kan ook kapot als je met je zoontje stoeit of als hij op je klimt. Ik denk dat er naast de iPhone en de Sony's maar weinig toestellen zijn die voldoen aan 'High-end, maar compact'. De Moto X (2014) is voor zijn formaat redelijk compact, maar daar zit een slechtere camera en verouderde hardware in.

Ik zou zeggen: elke telefoon kan kapot en als de Sony's voor je gemaakt lijken maak de keuze.
Je hebt gelijk hoor maar bij de Z serie van Sony breekt de glas spontaan vanzelf, ook als je dat ding met fluwelen handschoenen bedient is die kans groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
Mizgala28 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:50:
[...]

Je hebt gelijk hoor maar bij de Z serie van Sony breekt de glas spontaan vanzelf, ook als je dat ding met fluwelen handschoenen bedient is die kans groot.
Ik had wel zoiets gelezen, maar dacht dat het een beetje het Bend-gate verhaal bij de iPhone 6 Plus was. Ik zie overigens dat op XDA in januari al 800 mensen de petitie getekend hebben, dat is wel een aanzienlijk aandeel. Oei...Dank voor de correctie.

Ik blijf er wel bij: ik zie behalve de iPhone 5s en de Sony's geen high-end telefoon in een klein formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02
Was er niet een Xiaomi die ook high end en compact is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Wat ik wil is een compacte (max. 4,6 inch) Android telefoon, waarmee ik de komende jaren goed mee vooruit kan. De Z3 compact lijkt dan het ideale toestel, maar ik weiger een product te kopen wat spontaan kan breken en waar ik ook nog verhalen hoor over hele slechte service daarbij.

In mijn zoektocht kom ik toch telkens uit bij Samsung, de S4 mini, S5 mini, of de A3. Het nadeel is dat ze alledrie "maar" 1,5GB RAM hebben, waar ik toch liever 2GB zie. Daarnaast spreekt mij de S4 en S5 mini qua design niet echt aan. Mijn hoop is nog gevestigd op de S6 mini, die waarschijnlijk binnenkort zal uitkomen. Maar ik zit er ook over te denken om de harde eis van het compacte formaat te laten varen, want dan heb je gewoon een veel beter aanbod.

Nog een kleine toevoeging: http://www.phonearena.com/phones/size is wel handig als je het formaat wilt vergelijken. Het schermformaat zegt namelijk niet alles.

[ Voor 9% gewijzigd door VantageR op 24-03-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
@DwightKSchrute: In de Google Docs-spreadsheet die gekoppeld is aan de XDA-petitie staan grofweg 1700 reacties, waarvan _meer dan de helft_ gaat over mensen bij wie het glas aan de voorkant en/of achterkant _spontaan_ barstte. Dus niet 'liep tegen een tafel aan en telefoon moet daar tegen kunnen', en ook niet 'zat in broekzak en bij het bukken hoorde ik iets'. Nee echt, 'telefoon aan de oplader, volgende ochtend barst er in' of 'op mijn bureau tijdens de werkdag en op het eind van de dag bij het oppakken zie je een barst'.
Verschillende materialen die uitzetten en krimpen (en niet hetzelfde uitzetten en krimpen) met glas wat op spanning staat is blijkbaar een slecht recept :S.

De HTC One M4 (en ik denk ook de One Mini 2) hebben praktisch hetzelfde zoals ik schreef (en HTC claimt ook temperatuur verschil) maar daar komen er kleinen haarscheurtjes in de kleine plastic strips tussen het metaal door. Niet leuk als je hem mint wil houden, maar de telefoon werkt nog perfect. Barst over de gehele achterkant is zonde, en barst in de voorkant zorgt meestal voor een niet-werkend touchscherm :S. Maar denk toch dat ik het maar moet proberen en hopen op de goede service van CoolBLue als het nodig is :S.

Trouwens, vergeet met die enquete niet dat je de legio gebruikers die waarschijnlijk negens last van hebben niet terug ziet er in. Mensen mt problemen zullen hem sneller in vullen. Dus je kan niet zeggen dat 50% van de Z3Compacts kapot gaan. Maar het aantal blijft veel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
@VantageR RAM heb ik nooit zo belangrijk gevonden maar wie weet onderschat ik het. 1.5 gb vind ik nog steeds veel in een telefoon.

Van mijn ervaring met de HTC One Mini m4 lijkt de SoC in de S4 mini / S5 mini me gewoon te langzaam.

@swhnld "Xiaomi maakt variant Mi-Two met Snapdragon 600". Eerlijk gezegd in een 'alternatieven' kolom zien staan in een Tweakers review, maar de uitleg begon met 'met een wat oudere SoC' en toen heb ik niet verder gelezen. Misschien toch eens kijken naar hoe de +/- 1.7 ghz quad-core 600-SoC presteert en wat dat toestel kan.

edit: Laat maar, toestel nergens makkelijk leverbaar

[ Voor 5% gewijzigd door dipje2 op 24-03-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Dit schermprobleem treed alleen op bij nieuwe telefoons en is dus een productiefout die je telefoon wel of niet heeft. Als je een paar maanden zonder gebarsten scherm door bent gekomen is het gevaar dus geweken. Ik heb geen enkel probleem met mijn Z3C en ik kan deze telefoon aan iedereen aanraden.

Volgens mij is het trouwens zo dat alle slachtoffers in het ervaringen topic hier nu een oplossing hebben, of zijn er nieuwe gevallen?

Hoe graag we het allemaal ook zouden willen (ik persoonlijk had heel graag een soortgelijk toestel zonder glazen achterkant gezien), een volwaardig alternatief is er gewoon echt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door eew op 02-04-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
In m'n vorige post had ik een aantal Samsungs genoemd, maar de meest interessante ben ik eigenlijk vergeten. Namelijk de Galaxy Alpha. Deze is 5mm langer dan de Z3C, biedt nagenoeg dezelfde prestaties, heeft een redelijke camera en de accu is verwisselbaar (evt. ook voor een groter exemplaar).

Zelf ben ik inmiddels voor een (2e hands) Nexus 5 gegaan, puur vanwege stock Android. Het formaat begint al aardig te wennen, maar ik blijf erbij dat het net te groot is om gemakkelijk in m'n broekzak te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Op de site kimovil.com kun je eenvoudig filteren op jouw wensen. In deze pricewatch zie je ook Chinese toestellen. Voor 170 euro heb je dan bijvoorbeeld een iuni u2 met snapdragon 800 en 16mp camera. Binnenkort verschijnt ook de jiayu s4, ook een erg mooi 4,7" toestel.

Overigens zijn er 5" toestellen die best in de buurt komen van de door jou gewenste maten. Bijvoorbeeld de zte z7 mini of de zte s6 blade. Helemaal een mooie deal is de zte z5s, met een snapdragon 800 en slechts enkele mm groter dan je wens voor 170€.

[ Voor 32% gewijzigd door Kasj op 02-04-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Chinees is meestal out-of-the-question aangezien het gaat om een verlenging (dus moet hier ergens bij een webshop in nederland in combi met verlengen te regelen zijn).

@VantageR Zoals gezegd is deze zoektocht gestart om de toch blijkbaar-niet-voldoende SoC en performance in mijn HTC One Mini. De s4mini en s5mini hebben dezelfde SoC (of bijna gelijke?) en zoals je zelf al zegt minder RAM. Ik was zeker wel bekend met de samsung-mini's, maar ze zijn nooit interresanter geweest dan de HTC's in mijn ogen... en die voldoen dus al niet (hence dit topic :P).

Over de Galaxy Alpha, daar was ik me absoluut niet van bewust dat hij niet zo'n grote afmetingen had als bijvoorbeeld de s4 of s5. Zal nog eens kijken. Vind het alleen jammer dat ze de Alpha nu dankzij de marketingcampagne als een vrouwen-telefoon hebben gepositioneerd :S. Niet recht maar doet wel een beetje afbreuk bij me.
Maar zal zeker de reviews even bekijken, en wie weet even zoeken of ik het toestel zelf ergens vast kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dipje2 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:45:
Chinees is meestal out-of-the-question aangezien het gaat om een verlenging (dus moet hier ergens bij een webshop in nederland in combi met verlengen te regelen zijn).

@VantageR Zoals gezegd is deze zoektocht gestart om de toch blijkbaar-niet-voldoende SoC en performance in mijn HTC One Mini. De s4mini en s5mini hebben dezelfde SoC (of bijna gelijke?) en zoals je zelf al zegt minder RAM. Ik was zeker wel bekend met de samsung-mini's, maar ze zijn nooit interresanter geweest dan de HTC's in mijn ogen... en die voldoen dus al niet (hence dit topic :P).

Over de Galaxy Alpha, daar was ik me absoluut niet van bewust dat hij niet zo'n grote afmetingen had als bijvoorbeeld de s4 of s5. Zal nog eens kijken. Vind het alleen jammer dat ze de Alpha nu dankzij de marketingcampagne als een vrouwen-telefoon hebben gepositioneerd :S. Niet recht maar doet wel een beetje afbreuk bij me.
Maar zal zeker de reviews even bekijken, en wie weet even zoeken of ik het toestel zelf ergens vast kan houden.
Of je sluit gewoon een goedkope Sim-Only af en koopt een toestel in China. Sowieso veel goedkoper en veel meer telefoon voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Tsjaa . Laten we het houden op meningen verschillen daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:37
Voordeel Alpha:
- Fijn formaat, als man prima met een hand te bedienen
- Een van de eerste telefoons met het sterkere Gorilla Glass 4 (zat nog niet in de Galaxy S5)
- Erg snel
- Goede camera die snel scherpstelt (vergelijkbaar met de Galaxy S5)
(verder nog 32 GB opslag en 4G+)

Nadeel Alpha:
- Schermkwaliteit
- De metalen rand voelt misschien niet prettig aan maar zorgt wel voor grip
- Batterijduur (alhoewel er extended battery packages bestaan die een 30% grotere batterij hebben)
- De TouchWiz skin van Samsung (maar maar mijn idee kun je de meeste Samsung apps uitschakelen)

De Alpha was duur maar is best wel in prijs gezakt.

Ik heb zelf getwijfeld tussen de Z3C, Alpha en iPhone 6. Ben uiteindelijk voor de laatste gegaan vanwege de cameraprestaties in weinig licht en de batterijduur. Ik heb veel reviews bekeken en naar mijn idee is de camera van de Alpha beter dan van de Z3C, qua beeldkwaliteit ongeveer gelijk maar de Alpha is sneller. De iPhone 6 heeft een betere beeldkwaliteit en is nog sneller. Ik heb m'n broertje nu een Alpha aangesmeerd omdat hij een compacte telefoon wilde, niet belachelijk duur en een beetje stootbestendig.

Wat ik trouwens frustrerend vond: volgens mij heeft de Z3c een betere camerasensor dan de iPhone 6 maar is de software van de iPhone 6 gewoon veel beter :(

[ Voor 8% gewijzigd door TimoD op 07-04-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik zou toch de Z1 Compact aanraden. De hardware is nog steeds prima (ontwikkelaars moeten natuurlijk ook rekening houden met mid-range en low-end toestellen). In het begin waren er wat problemen met de flitser maar die zijn al snel opgelost. Gebroken schermen heb ik geen ervaring mee, maar ik heb wel het idee dat je altijd wel problemen zal vinden als je ze zoekt. En ontevreden mensen laten eerder van zich horen dan tevreden mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02
Zag net een Lumigon T2 HD met 4,3 inch scherm, is dat iets?
https://lumigon.com/t2-hd/specifications.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 16:32
Niet om je aan het twijfelen te brengen ofzo, maar ben hier al direct sinds zijn release erg tevreden met m'n Z3C. Heb 'm ook al meerdere malen laten vallen, maar het lijkt er op dat ik gelukkig een 'goed' exemplaar heb. Ik heb dan ook wel een gehard glazen schermprotector op de voorkant, dat zal allicht helpen. De achterkant heb ik gewoon een folie over zitten.

Misschien kan een alternatief voor je zijn om een extra verzekering bij die telefoon af te sluiten? Ik ben daar normaal gesproken fel op tegen omdat het vooral geldklopperij is, maar als je écht graag de Z3C wil dan zou dat misschien een uitkomst kunnen zijn. Zeker als je zoontje van 1 jaar nog wel eens een risico kan zijn, lijkt me dat eigenlijk wel ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lol ik heb net (sinds donderdag) een z3 compact en dacht ook het valt vast wel mee met het scherm. hoesje voor de achterkant en camera en een krasvaste screenprotector voor. Nu wilde ik daarnet de bestelde screenprotector op het scherm plakken en wat blijkt er zit linksboven al een scheur in het scherm...

Telefoon is niet gevallen en zelfs nauwelijks gebruikt... zou kunnen dat de scheur er al sinds het begin in zit, want heb nieteens veel tijd gehad er mee te spelen (weekend weg).

morgen maar eens achteraan, maar mocht dit grapje nog een keer gebeuren dan ga ik mooi voor wat anders.

Nukezone FTW

Pagina: 1