Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:02
Anoniem: 125883 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:24:...

Verder, die usb/charging port, is dat te vervangen als je geen ervaring hebt in het solderen? Die phone fixer winkeltjes her en der weigeren om het toen, ondanks dat je ervoor wilt betalen, omdat die toestellen niet "ondersteund" worden. Ze moeten het verdorie gewoon opendraaien en solderen. Ik wil zelf wel zorgen dat ik de nodige spullen heb :(
Mijn zus heeft de charging port 2x laten 'vervangen' in een smartphone herstel winkel in Antwerpen, maar het duurde elke keer 2 dagen of de connector kwam terug los.
Ik had voor haar op eBay een aantal losse charging port connectors besteld zodat de winkel ze alleen maar moesten solderen, maar helaas...
Al zou je verwachten dat zo'n winkel het wel degelijk zou kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Dan maar een alternatief zoeken :)
Poortjes bestellen en iemand vinden die wel de ervaring heeft om zoiets te solderen. Misschien eens kijken bij een TV reparateur? In de buurt is er eentje die smart-tvs enzo onder handen neemt.

Ik moet toegeven dat ik gisteren uit frustratie mijn telefoon bijna tegen de vlakte heb gesmeten :X

Update: na opendraaien en eens goed onder het licht te hebben gehouden, bleek er uiteindelijk een stukje metaalvijlsel onder dat kleine usb pinnetje te hebben vastgezeten. Waarschijnlijk zorgde dat ervoor dat het stekkertje er telkens uit sprong en dus niet een defect :X

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 16-03-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-03 10:39
Na veel proberen en verschillende pogingen roep ik toch jullie hulp in.
Ik wil graag updaten naar de nieuwste V7 rom maar elke keer gaat het fout. Het lukt niet om te updaten via de update app. Verder vanuit clockworkmod ook niet als ik de zip wil flashen.
Installeren van de MI suite lukt ook niet op de pc dus herpartioneren is al wat lastig, handmatig is dit ook niet gelukt.

Link met uitleg of een goede download zou heel erg helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R en N schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:20:
Ik wil graag updaten naar de nieuwste V7 rom maar elke keer gaat het fout. Het lukt niet om te updaten via de update app. Verder vanuit clockworkmod ook niet als ik de zip wil flashen.
Installeren van de MI suite lukt ook niet op de pc dus herpartioneren is al wat lastig, handmatig is dit ook niet gelukt.

Lukt het met deze guide?
http://en.miui.com/thread-107586-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb dat topic niet zo snel kunnen vinden, maar vond wel een ander topic met soortgelijke strekking. Een recente Miui 7 rom vinden en die via fastboot methode flashen zorgt ervoor dat je oude partities gemerged worden tot een enkele. Daarna heb ik als nog een Marshmallow rom erop geknald van Ivan. Nadeel is wel dat de Google Play services telkens stopt met werken. Maar voor de rest gaat de accu langer mee en kan je meer apps installeren. Dus inderdaad geen berichten over onvoldoende ruimte meer als je apps moet updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 08:03
R en N schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:20:

kijk hier eens, ik had dit probleem ook.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05 10:09
http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-10-11.30529/

Dit heb ik gedaan en ben geen probleem tegengekomen.
Heb nog wel de oude partitie-indeling dus kan niet teveel apps installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Eleni op 24-03-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 09:56
Heeft iemand de laatste weekly's al eens geprobeerd. Hiervoor moet je eerst een nieuw soort recovery mode (TWRP) voor installeren. Iemand hier ervaring mee, of enige consequenties of problemen ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja, heb ik dus gedaan en het werkt heel simpel: zie mijn linkje hierboven.
Als je eenmaal twrp recovery zip gedownload en geïnstalleerd hebt kun je daarna weer de weekly downloaden en updaten via de updater app.
Het proces ziet er wat anders uit op je mobiel maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Eleni schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:09:
Ja, heb ik dus gedaan en het werkt heel simpel: zie mijn linkje hierboven.
Als je eenmaal twrp recovery zip gedownload en geïnstalleerd hebt kun je daarna weer de weekly downloaden en updaten via de updater app.
Het proces ziet er wat anders uit op je mobiel maar het werkt prima.
Toch een extra vraag, ze zeggen:
"Install TWRP zip via Updater app, then install our ROM"

Kun je TWRP dus installeren met de updater app op dezelfde manier als je een ROM installeert? Zo van "Choose update package" -> browse naar TWRP.zip en hij installeert een nieuwe recovery i.p.v. een ROM? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nee, je installeert eerst twrp, pas daarna installeer je de rom, dit kan allebei via de updater app.
De volgende dev roms kun je gewoon als altijd via de updater app installeren omdat twrp al op je telefoon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Toch maar Rashr geprobeerd om een andere recovery te installeren. Dat ging erg makkelijk! Kwestie van goeie recovery image selecteren en voor ik het wist, startte m'n Mi2S opnieuw op in TWRP.
Nu alleen nog even wachten tot we weer nieuwe sMiUI ROM's kunnen koken. Dat ging gisteren niet vanwege grote drukte op de site.

update: ik heb een nieuwe ROM gedownload, maar kan die toch niet direct met TWRP flashen... Ik denk dat het te maken heeft met de partities. Die zijn toch een keer verkleind en een keer samengevoegd, of zoiets? Ik denk dat ik daar iets heb gemist. :-(

@vdbeke: ik denk dat ik dat probleem ook heb. :P Heb je dat opgelost door alles te wipen? (En heb je dat vervolgens teruggezet met MIUI Backup? Of hoe heb je alles weer teruggekregen?)

[ Voor 35% gewijzigd door Nonstop decay op 27-03-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Misschien toch de weekly bij miuiandroid.com proberen?
Laat zich moeiteloos installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Zoals toen beschreven werkte het perfect, kan er niet veel meer over zeggen.

werkwijze als volgt:
CWM (ClockWorkMod) installeren (nieuwe recovery tool ter vervanging van de oude van MIUI)
wipe cache & all data (mbv CWM)
ROM naar keuze installeren (mbv fastboot)
en klaar :D

ik heb toen ook miui backup gedraaid omdat ik terug naar MIUI ging en dit heeft een aantal dingen terug gezet. apps heb ik zelf teruggezet (weet niet meer zeker of ik die ook gebackupped heb, ik denk het niet)

zoek de verschillende progjes op, lees je wat in. Het is onmogelijk om alles stap voor stap uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Bedankt voor de tips! Ik ga het binnenkort nog een keer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:37

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Sinds gisterenavond is helaas mijn prachtige Mi2S overleden.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer opgeladen, met welke lader of kabel dan ook.
Toen hij op 15% was heb ik hem aan de lader gelegd echter ging er geen lampje branden of gaf hij aan dat hij begon te laden. ik denk dat de USB connector overleden is.
Ik heb al geprobeerd het vuil uit de connector te halen ( en dat was best veel ) , echter heeft dat geen baat mogen hebben.
Na 3 uur aan de lader te hebben gelegen gaat hij wel aan , maar komt niet verder dan het eerste bootscherm, daarna valt hij gewoonweg weer uit.
Ik heb al een nieuwe telefoon besteld ( Redmi 3 Note ) , echter wil ik graag mijn Mi2s nog 1x aan proberen te krijgen om wat missende data van de afgelopen dagen eraf te halen.

Zien jullie daar een mogelijkheid toe?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Ik heb het nog eens geprobeerd met een volledige wipe, helaas met hetzelfde resultaat. Iets met dat ie de /system partitie niet kan overschrijven. Ik ben bang dat ik toch een andere manier moet zoeken wil ik nog updaten. (Weer met die MiPC tools of zoiets?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:37
Van welke ROM kom je af, en welke wil je flashen? Er zit inderdaad een verschil in partities. Als je nog unmerged partitions hebt, zul je voor 99% van de nieuwe rom's over moeten schakelen naar merged partitions.
Voor mij is het al een hele tijd geleden dat ik overgestapt ben, dus ik weet niet precies meer hoe het werkt. Maar hier is wel het een en ander te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Nonstop decay schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:17:
Ik heb het nog eens geprobeerd met een volledige wipe, helaas met hetzelfde resultaat. Iets met dat ie de /system partitie niet kan overschrijven. Ik ben bang dat ik toch een andere manier moet zoeken wil ik nog updaten. (Weer met die MiPC tools of zoiets?)
Hier staat alles wat je moet doen:
http://en.miui.com/a-234.html

Je partities zullen nu gemerged zijn en je zal nieuwere roms met merged partities kunnen flashen.
Heb onlangs hetzelfde meegemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Obscurax op 09-04-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Bedankt voor de aanwijzingen! Ik denk dat dat precies is wat ik nodig heb. :)
Ik heb nu sMiUI 5.11.12 en wil graag updaten naar 6.3.24.
@Obscurax: ik heb zo te zien toch weer Windows nodig om te kunnen flashen? Jammer dat die dingen niet ook met Linux werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Nonstop decay schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:16:
Bedankt voor de aanwijzingen! Ik denk dat dat precies is wat ik nodig heb. :)
Ik heb nu sMiUI 5.11.12 en wil graag updaten naar 6.3.24.
@Obscurax: ik heb zo te zien toch weer Windows nodig om te kunnen flashen? Jammer dat die dingen niet ook met Linux werken.
Is inderdaad Windows only, je kan het eventueel wel vanuit een VM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Bedankt! Het is allemaal gelukt. Even opstarten in Windows (dual boot PC), en dan de aanwijzingen gevolgd van http://en.miui.com/a-234.html en http://xiaomi.eu/communit...covery.28226/#post-255386 (in die volgorde). En nu zit ik op de nieuwste sMiUI. :D
Ik moet alleen nog even een deel van de apps herstellen. Backup (restore) liep vast op Google services...

P.S. Lekker de Google dingen "uitgevinkt" in restore en toen ging alles goed. Alles is weer zoals ik het gewend was en werkt naar behoren!

[ Voor 14% gewijzigd door Nonstop decay op 10-04-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verdorie zeg :(

Gisteren is m'n telefoon uitgevallen wegens te weinig accu. Toen ik heb instak, begon hij met laden en rebooten. Helaas ben ik aan het kabeltje blijven hangen en daardoor viel ie terug uit. Nu krijg ik heb dus niet meer opgeladen of geboot. Het LEDje blijft enkele minuten rood zonder te knipperen en valt dan gewoon uit. Als ik de power knop een seconde of 15 indruk, dan komt dat rood lichtje weer even tevoorschijn alvorens weer volledig dark te gaan.

Is die nu gebricked of is de accu stuk? Dat is wel erg vervelend :(
Hij heeft al een ganse nacht ingestoken, zonder dat het LEDje een teken van leven geeft.

Update: Ik heb de lader van m'n oude Lumia 800 eens ingestoken. Dat blijkt wel een positief effect te hebben. Het rode lichtje flikkert nu zoals gewoonlijk. Die kleine transformator die Xiaomi meelevert zijn dus gewoon te zwak om die accu op een deftige manier te laden?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 15-04-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10000
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-03 19:23
Hallo iedereen,

ik was al de hele dag bezig met het proberen te installeren van een nieuwere versie van miui voor mijn broertjes mi2s. Nu was het eindelijk gelukt om trwp erop te installeren en ik had het geheugen gewist maar ik denk ook perongelijk de rooting. Nu kan ik de telefoon niet meer terug opstarten, hij blijft namelijk terug komen in recovery modes. Is de telefoon nog te redden of heb ik hem nu verpest?

Ik kan wel de batterij eruit halen en hem in fastboot modus krijgen, maar de computer herkent hem nu iig niet meer...

Alvast bedankt!

Opgelost door onderstaande video:

YouTube: How to Fastboot Flash / Unbrick - Xiaomi Redmi 2 / Prime

[ Voor 25% gewijzigd door m10000 op 27-04-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 11:50

woutur

Klauwtjes uit!

Hebben meer mensen dat de ROMS van dit jaar bijzondere batterijslurpers zijn? Ik kan me herinneren van 4.5.xx dat mijn telefoon makkelijk een dag meeging en dan tot 18:00 uur de volgende dag ook nog wel. Tegenwoordig is het na een uurtje of 16 wel gedaan eigenlijk. Zouden de batterijen brak worden of ligt het aan de ROM?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb inderdaad hetzelfde idee. Het is bij mij echt belachelijk slecht geworden. Ik heb voor de zekerheid een nieuwe batterij besteld, maar helaashelaa. Het verschil is niet groot.

Overigens heb ik het idee dat het bij mij weleens kan liggen aan het scherm dat ik onlangs heb vervangen. Misschien dat deze meer stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
ivm "batterijproblemen" en nieuwe ROMs, batterijcallibratie werkte voor mij! zie hieronder, ik had ook een nieuwe batterij besteld, maar dat gaf me dezelfde nest
vdbeke schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:02:
Na mijn drain problemen, batterij calibratie opnieuw gedaan met progje (9apps). Dit had ik via het miui forum gevonden, ben helaas de link kwijt :s. en mijn "oude" werkt als nieuw, gaat terug als een tierelier. voor niks een nieuwe gekocht 8)7

KPN netwerk of niet, maakt allemaal geen reet uit, als ik hem niet gebruik gaat er procentueel ook (bijna) niets van af :)

ondertss ook wel miui 7 5.12.24 op staan (voorheen 5.11.19), scheelt wellicht ook, maar de calibratie heeft zeker ook geholpen, geen gekke laadtoestanden meer ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
Heb de laatste nieuwe update geïnstalleerd en heb ineens geen root access meer, terwijl er op de frontpage staat dat dit enkel zou moeten zijn voor nieuwere modellen...
Er wordt dan vermeld dat je SuperSU moet installeren om terug root access te geven, maar er staat nergens vermeld dat dit voor de MI2S ook moet, iemand hier ervaring mee? Of is dit niet nodig en is er een andere workaround?
Ik vind het zéér irritant dat mijn adblocker niet meer werkt nu, ik wordt gek van al die reclame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik baal ook, heb de laatste 2 weken de update niet kunnen installeren.
Volgens mij zit er iets fout in die rom, wij zijn niet de enigen die klagen.
Vraag me af of er nog een reactie gaat komen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:02
Heren,

Ik draai al geruime tijd een MoKee rom (versie MK44.4-aries-140623-RELEASE) op mijn mi2s. Altijd zeer tevreden over geweest en nooit echt meer de behoefte gehad om te updaten, maar nu sinds een paar dagen heb ik continu last van crashes bij de google play store en chrome browser.

Kortom, ik wil weer eens een nieuwe rom erop zetten in de hoop dat de probleempjes weer even voorbij zijn. Ik heb al een beetje door de xiaomi forums gebladerd, maar kom er niet echt uit welke rom ik het beste kan installeren. Volgens mij is het grotendeels nog allemaal kitkat, toch? Ik heb wel enkele lollipop en marshmellow roms gevonden maar lees ook meteen dat daar behoorlijke bugs en battery drains inzitten.

Welke rom raden jullie aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai gewoon MIUI 7.2.1 Stable 7.2.5.0 (LXACNDA), die zonder root toegang zit, wegens bepaalde apps.
Die firmware is gebouwd rond Android 5.0.2 LRX22G en heb eigenlijk geen enkel probleem ermee. Geen battery drain, geen crashende apps of wat dan ook. Nu is m'n accu op het einde van de dag wel leeg, want ik gebruik het vrij veel icm cellular data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Haalde tot 2 weken terug hier https://xiaomi.eu/community/threads/6-5-19.31686/ altijd de weekly, prima rom, maar nu dus installatieprobleem.
Wie weet lukt het bij jou wel.

Ps: er zitten niet slechts heren op dit forum 😉

quote]HansieGansie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:43:
Heren,

Ik draai al geruime tijd een MoKee rom (versie MK44.4-aries-140623-RELEASE) op mijn mi2s. Altijd zeer tevreden over geweest en nooit echt meer de behoefte gehad om te updaten, maar nu sinds een paar dagen heb ik continu last van crashes bij de google play store en chrome browser.

Kortom, ik wil weer eens een nieuwe rom erop zetten in de hoop dat de probleempjes weer even voorbij zijn. Ik heb al een beetje door de xiaomi forums gebladerd, maar kom er niet echt uit welke rom ik het beste kan installeren. Volgens mij is het grotendeels nog allemaal kitkat, toch? Ik heb wel enkele lollipop en marshmellow roms gevonden maar lees ook meteen dat daar behoorlijke bugs en battery drains inzitten.

Welke rom raden jullie aan? :)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
[b][message=46972819,noline]
Ps: er zitten niet slechts heren op dit forum 😉
Allereerst, mijn oprechte excuses :)
Eleni schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:52:
Haalde tot 2 weken terug hier https://xiaomi.eu/community/threads/6-5-19.31686/ altijd de weekly, prima rom, maar nu dus installatieprobleem.
Wie weet lukt het bij jou wel.
Zaterdag ga ik even kijken naar de alternatieven die jij en Hoshimaru hebben aangedragen en een daarvan erop flashen. Mocht het deze zijn geworden, dan laat ik wel even weten of het gelukt is.

Beiden hartelijk dank voor jullie advies. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
Moest je de laatste Dev ROM van xiaomi.eu halen, lees je dan eerst deftig in. Afhankelijk van welke ROM en of je wel of niet root acces wil, moet je eerst een bepaalde rom installeren en dan via daar TWRP recovery installeren om daarna de gewilde ROM erop te kunnen flashen (of zoiets in elk geval, weet het niet meer vanbuiten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
En denk eraan dat je voor deze telefoon de versie aries nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07-2022
hallo, zonder 41 pagina's door te lezen kan mss mij iemand direct antwoord geven.
mijn vrouw heeft de mi2s met miui 4.12.5 en wil graag een nieuwere/nieuwste originele rom, kan iemand mij vertellen of ik in 1 keer die stap kan maken en hoe?
Android wear werkt alleen met android 4.3 of hoger.

Alvast bedankt Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
harryo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:09:
hallo, zonder 41 pagina's door te lezen kan mss mij iemand direct antwoord geven.
mijn vrouw heeft de mi2s met miui 4.12.5 en wil graag een nieuwere/nieuwste originele rom, kan iemand mij vertellen of ik in 1 keer die stap kan maken en hoe?
Android wear werkt alleen met android 4.3 of hoger.

Alvast bedankt Harry
Eerst moeten je partities samengevoegd worden (merge partition).
https://xiaomi.eu/communi....29038/page-6#post-263704

Let er op dat je na deze stappen alles op je telefoon kwijt bent. En vergeet niet naderhand de nieuwste rom te flashen. Dat kan gewoon via de Updater App op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Waarom zouden eerst de 2 partities samengevoegd moeten worden? Die keuze maakt lang niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Afgelopen zaterdag dan toch geprobeerd een andere rom erop te zetten. Helaas nog niet echt gelukt. Krijg het zo niet voor elkaar om een van de eerder voorgestelde roms erop te zetten. Een CM-11 rom en mijn oude rom terugzetten lukte wel, maar bij het installeren van de gapps krijg ik foutmeldingen dat ik te weinig ruimte heb op mijn system partitie.

Nog even zoeken dus hoe ik dit opgelost ga krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Helaas is mijn Mi2S officieel overleden.Hij laadt absoluut niet meer, met geen enkele kabel.
Gelukkig al wel een vervangend toestel ( Redmi 3 Note pro ).
De USB connector aan de onderkant lijkt wel een beetje rond te zijn geworden door het wiebelen met de kabel omdat het opladen steeds slechter ging.

Is er een van jullie welke in de buurt van Enschede woont die mij wil helpen met het erop prutsen van een nieuwe USB connector? Ik wil de telefoon graag blijven gebruiken als back-up.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al eens met een naald de stofjes en zo eruit zitten peuteren? Ik had ook oplaad problemen omdat de usb-kabel telkens los kwam te zitten. Achteraf bleek dat stof en een klein stukje ijzervijlsel zich erin hadden geaccumuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Anoniem: 125883 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:57:
Heb je al eens met een naald de stofjes en zo eruit zitten peuteren? Ik had ook oplaad problemen omdat de usb-kabel telkens los kwam te zitten. Achteraf bleek dat stof en een klein stukje ijzervijlsel zich erin hadden geaccumuleerd.
Met een houten tandenstoker al wel en daarna goed uitgeblazen :) Hielp helaas niet.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
HansieGansie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:53:
Afgelopen zaterdag dan toch geprobeerd een andere rom erop te zetten. Helaas nog niet echt gelukt. Krijg het zo niet voor elkaar om een van de eerder voorgestelde roms erop te zetten. Een CM-11 rom en mijn oude rom terugzetten lukte wel, maar bij het installeren van de gapps krijg ik foutmeldingen dat ik te weinig ruimte heb op mijn system partitie.

Nog even zoeken dus hoe ik dit opgelost ga krijgen. 8)7
Al Pico of Nano gapps geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Reflector schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:36:
[...]

Eerst moeten je partities samengevoegd worden (merge partition).
https://xiaomi.eu/communi....29038/page-6#post-263704

Let er op dat je na deze stappen alles op je telefoon kwijt bent. En vergeet niet naderhand de nieuwste rom te flashen. Dat kan gewoon via de Updater App op je telefoon.
Er zijn ook nog Kitkat 4.4 Roms MIUI roms in de omloop waarvoor je niet hoeft te mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die met een losse micro-usb aansluiting sukkelen of gewoon liever eens iets anders willen proberen:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13350317_10153595346413531_529575274317522323_o.jpg

Het steekt 2 mm eruit ofzo, maar het zit muurvast en je het werkt perfect om op te laden. Zeker geen miskoop voor 3 EUR. Ik heb dit wel nog niet getest voor data overdracht, als dat überhaupt mogelijk is?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 08-06-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Worstkaas schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:35:
[...]
Al Pico of Nano gapps geprobeerd?
Ja beiden zonder succes. ;(
Worstkaas schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Er zijn ook nog Kitkat 4.4 Roms MIUI roms in de omloop waarvoor je niet hoeft te mergen.
Hier heb ik wel naar gezocht maar nog niet kunnen vinden. Op de officiele site van xiaomi (miui.com) zijn alle links die ik vind naar deze oude versies al dood. Ik had wel een jellybean versie kunnen vinden maar die start niet op. (kan me herinneren dat van jellybean naar kitkat ook wat speciale acties vereiste).

Echter nog geen tijd gehad om zelf maar te herpartitioneren. Mocht iemand een miui kitkat rom weten te vinden die op de kleine systempartities past (meen iets van max 550 MB).. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Ik ben toendertijd bij het uitkomen van MIUI V6 overgestapt op CM11, is dat niks voor je? Misschien dat ik ergens een MIUI rom uit 2014 heb liggen maar dan zou ik eens moeten zoeken.

Ik kwam nog deze link tegen; http://pan.baidu.com/shar...d=1324709728&uk=626336931
Zo te zien op 4.4 basis, wel erg langzame download (4+ uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
CM11 had ik destijds geprobeerd, die kon ik ook installeren, maar er was te weinig ruimte op de systempartities dat ik gapps er niet meer bij kon installeren. zelfs de nano versie van gapps.

Gisteren weer even tijd gehad en handmatig gerepartioned. Nu ook gapps bij cm-11 kunnen installeren. :)
Heb nu nog 1 uitdaging en dat is zorgen dat hij mijn storage partitie weer goed herkend. Zo crashen de camera en de gallerij app meteen en geeft ie een melding dat hij geeft storage/sdcard kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben op zoek naar een nieuwe ROM, ik draai nu sMIUI 6.3.24 maar de batterij tijd is zó slecht.. Erg onprettig. Ik zag dat er een CM12.1 ROM voor is die nog een paar bugs heeft: video van YouTube loopt slecht op de telefoon zelf, sommige apps zijn niet ChromeCast 'aware' en (waarschijnlijk heeft dat met dit te maken) WiFi connecties vallen soms weg.

Ik zie MIUI 8 niet zo heel snel heel stabiel worden waarbij ook de batterydrains opgelost worden. De android versie daarvan is helaas hetzelfde gebleven voor de MI2S. Gemiste kans, want zelfs 5.1.1 heeft al een aantal bugfixes die de moeite waard zijn.

Als alternatief wil ik nog wel eens kijken wat voor nadelen KitKat heeft (ondersteuning apps). Anders vind ik dat ook nog wel een idee. Die ROMs gingen bijna twee dagen mee. Ik vind het ook zo zonde om een nieuwe telefoon te kopen terwijl ik eigenlijk heel tevreden ben met het formaat, prestaties e.d. van de MI2S!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Wie kan mij helpen met het volgende: Ik probeer al sinds begin mei deze telefoon te updaten met de weekly dev.
Voorheen lukte dat prima, ook toen het moest met twrp, maar ineens was het uit met de pret.
De rom kan niet gevonden worden.
Werkwijze: rom downloaden rechtstreeks met mobiel, dan naar updater app, reboot in recovery, dan twrp scherm, en daar loopt het dood.
Had nog de hoop dat het vorige week zou lukken met miui 8, niet dus.
Vandaag opnieuw weekly gedownload, en omdat het weer niet lukte rom naar root verplaatst en dalvik cache gewist.
Ruimt wel lekker op maar het maakt niets uit.
Heeft iemand nog een suggestie?
Heb inmiddels wel een redmi note 3 pro maar ben nog erg gehecht aan de m2s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20

Wirehub

Blaat

Eleni schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:12:
Wie kan mij helpen met het volgende: Ik probeer al sinds begin mei deze telefoon te updaten met de weekly dev.
Voorheen lukte dat prima, ook toen het moest met twrp, maar ineens was het uit met de pret.
De rom kan niet gevonden worden.
Werkwijze: rom downloaden rechtstreeks met mobiel, dan naar updater app, reboot in recovery, dan twrp scherm, en daar loopt het dood.
Had nog de hoop dat het vorige week zou lukken met miui 8, niet dus.
Vandaag opnieuw weekly gedownload, en omdat het weer niet lukte rom naar root verplaatst en dalvik cache gewist.
Ruimt wel lekker op maar het maakt niets uit.
Heeft iemand nog een suggestie?
Heb inmiddels wel een redmi note 3 pro maar ben nog erg gehecht aan de m2s.
werkt bij mij prima, ik neem aan dat je de partities gemerged hebt ooit want dat is wel nodig bij deze versies

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nee dat heb ik niet want dat was niet nodig, heb tot en met 6.5.5 gewoon kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Eleni schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:59:
Nee dat heb ik niet want dat was niet nodig, heb tot en met 6.5.5 gewoon kunnen updaten.
dat kan kloppen daarna is er e.e.a verandert en is merge van partities echt wel nodig om genoeg ruiimte te maken.
koppel je telefoon maar eens met TWRP aan je pc en kopieer de rom dan eens, dan werkt het wellicht wel maar je hebt geen toegang to de "virtuele sd" dan volgens mij

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hier had dan toch iets over moeten staan in het miuiandroid.com forum?
Ook de moderators daar hebben dit niet genoemd als mogelijke oorzaak.
Ga vanavond wel eens kijken. Je bedoelt met mobiel in twrp aansluiten op pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Eleni schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:01:
Hier had dan toch iets over moeten staan in het miuiandroid.com forum?
Ook de moderators daar hebben dit niet genoemd als mogelijke oorzaak.
Ga vanavond wel eens kijken. Je bedoelt met mobiel in twrp aansluiten op pc?
klopt recovery TWRP aansluiten op pc
miuiandroid.com ken ik niet , ik gebruik eigenlijk alleen xiaomi.eu om de files te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nou, dat levert idd niets op.
In twrp is de storage geheel uit beeld op mijn pc.
Ik had de rom al gekopieerd naar root, dan zou hij te zien moeten zijn,
maar dat is niet zo.
Dit is dus het probleem.
Er zou ruimte genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Eleni schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:00:
Nou, dat levert idd niets op.
In twrp is de storage geheel uit beeld op mijn pc.
Ik had de rom al gekopieerd naar root, dan zou hij te zien moeten zijn,
maar dat is niet zo.
Dit is dus het probleem.
Er zou ruimte genoeg moeten zijn.
Hij zou i.i.g een partitie moeten zien, anders eerst moubten in twrp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:13
Ik heb een ongebruikte accu voor de M2S over omdat mijn telefoon kapot gevallen is.
Als iemand interesse heeft stuur ik 'm voor de verzerzendkosten naar je op.

Stuur een PM als je interesse hebt.

nb. ik weet niet of ik dit hier zo mag aanbieden. Indien niet, verwijder deze post dan maar.

Update: de accu is niet meer beschikbaar

[ Voor 7% gewijzigd door daanNL op 17-08-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Heeft hier iemand ervaring met het "unbricken" van de Mi2s ?

Tijdens het surfen werd het scherm plotseling zwart en sindsdien doet hij totaal niets meer. Kan zelfs niet in fastboot of recovery geraken, het toestel is gewoon "dood". (soms brand het rode lampje wel wanneer ik hem aan de pc of lader hang maar verder gebeurt er niets)

Nu ben ik deze methode aan het volgen om hem te unbricken http://en.miui.com/thread-75414-1-1.html
maar tijdens het flashen in MiFlash krijg ik telkens deze error te zien https://drive.google.com/...Jsu89NWxMVnBFMkNlYms/view

Iemand een idee wat hier juist aan de hand is en/of dit nog te redden valt ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:16
Ik heb ervaringen met het terughalen van mijn overige 31GB aan data.

Ik heb de telefoon via Mi PCsuite kunnen herstellen. Belangrijk detail: Gebruik een originele lader of gebruik een Sony lader. Mijn ervaring is dat deze het beste werken met Xiaomi telefoons.

Het is echter net een ander probleem als wat jij hebt, maar voor mij hielp het.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Mi2S begint precies een paar kuren te krijgen.

Tegenwoordig loopt de accu ontzettend snel leeg. Niet door Pokemon GO ofzo, maar gewoon in de trein 20 minuutjes twitteren en surfen neemt er al een dikke 25% van af. Begin deze zomer was dat nog hooguit 8%.
Verder heb ik ook de indruk dat er iets schort met de ontvangst. Het GPS signaal valt vaak weg tijdens het navigeren (Sygic) en het toestel wordt snel warm. En hoe warmer het wordt, hoe slechter GPS ontvangst. Data verkeer wordt ook vaak onderbroken. Aan de netwerk dekking is niets verandert.

Het toestel is nu inmiddels 3 jaar en 2 maanden. Misschien begint het gewoon wat ouderdomsverschijnselen te krijgen? Tijd voor een nieuwe smartphone?

Ondertussen is die op 3u tijd zonder het te gebruiken van 75% naar 47% gelopen. Vandaag ga ie het niet halen tot het einde van de dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Laatst online: 11-03 21:02
Anoniem: 125883 schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:17:
Mijn Mi2S begint precies een paar kuren te krijgen.

Tegenwoordig loopt de accu ontzettend snel leeg. Niet door Pokemon GO ofzo, maar gewoon in de trein 20 minuutjes twitteren en surfen neemt er al een dikke 25% van af. Begin deze zomer was dat nog hooguit 8%.
Verder heb ik ook de indruk dat er iets schort met de ontvangst. Het GPS signaal valt vaak weg tijdens het navigeren (Sygic) en het toestel wordt snel warm. En hoe warmer het wordt, hoe slechter GPS ontvangst. Data verkeer wordt ook vaak onderbroken. Aan de netwerk dekking is niets verandert.

Het toestel is nu inmiddels 3 jaar en 2 maanden. Misschien begint het gewoon wat ouderdomsverschijnselen te krijgen? Tijd voor een nieuwe smartphone?

Ondertussen is die op 3u tijd zonder het te gebruiken van 75% naar 47% gelopen. Vandaag ga ie het niet halen tot het einde van de dag :(
Ik heb ook de mi2s (2jaar en 2 maanden nu). Heb onlangs een nieuwe accu gekocht uit china omdat ik het idee had dat die oude accu snel leeg liep. Als ik een uurtje constant pokemon go speel is mijn batterij al leeg. Gelukkig heb ik dan een powerbank bij me (sluit hem al wel aan op 80% want op <30% trekt ie sneller leeg dan dat hij oplaadt).

Volgens mij zijn het dus gewoon ouderdomsverschijnselen. De oude hardware kan de last van tegenwoordig niet meer goed aan (tenzij je niet zo veel op je mobiel speelt/je mobiel gebruikt).

Heb je al een opvolger in gedachten? Zelf lijkt me de mi5 wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel wel regelmatig Pokemon GO. Mijn telefoon wordt dan wel terug opgeladen. Na 1.5u is hij aan 9%. Stoppen, alles afzetten buiten gewoon gsm ontvangst en binnen de 15m is het al 4%
Maar ik gebruik het toestel enorm veel voor Twitter & Line. Op kantoor kan ik dat wel op m'n PC doen als ik er gewoon op een verantwoordelijke manier mee omga ^^

Ik dacht aan de Mi5 of OP3 als opvolger. Voorkeur gaat momenteel uit naar de OP3. De GPS ontvangst bij de Mi2S was altijd een beetje problematisch, maar werkbaar. Nu is het om te huilen als je in de auto zit en ergens heen moet. Ik heb dus een beetje schrik voor matige GPS ontvangst op de Mi5.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 05-09-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik had dezelfde problemen. Zelfs met de extended battery. Ik heb het idee dat het aan de 5.0.1 versie van Android ligt dat de telefoon zo snel op gaat. Ik heb zelf de Redmi 3S Pro als vervanger genomen. Geen verwisselbare accu en een stuk groter (wat ik een nadeel vind). Maar aan de andere kant: prachtig scherm, fingerprintscanner, hele grote accu en Android 6.0.1 erop. GPS werkt bijzonder goed overigens. Zo snel kreeg ik nooit fixes op mijn mi2s, met de Redmi 3S Pro is het vaak binnen 3 seconden raak en soms sneller.

Misschien flash ik nog wel eens een keer een oude MIUI versie op mijn mi2s, gewoon om te kijken of de batterij dan wel lang meegaat.

[ Voor 12% gewijzigd door woutur op 05-09-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Hoi,

wanneer ik mijn zus haar Mi2s aan de pc hang dan laadt het toestel wel op, maar hij wordt niet herkend door windows en ik kan dus als gevolg ook geen bestanden of updates op en af het toestel halen/plaatsen.
Wanneer ik bij instellingen naar USB Opslag kijk dan is het vakje "USB-opslag koppelen" lichtgrijs en dit kan niet geselecteerd worden.

In MiFlash wordt het toestel ook niet weergegeven.
Ik zou hem graag willen updaten aangezien hij nog op een vrij oude versie zit (miu 4.5.23)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

StinkyPanda schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:42:
Hoi,

wanneer ik mijn zus haar Mi2s aan de pc hang dan laadt het toestel wel op, maar hij wordt niet herkend door windows en ik kan dus als gevolg ook geen bestanden of updates op en af het toestel halen/plaatsen.
Wanneer ik bij instellingen naar USB Opslag kijk dan is het vakje "USB-opslag koppelen" lichtgrijs en dit kan niet geselecteerd worden.

In MiFlash wordt het toestel ook niet weergegeven.
Ik zou hem graag willen updaten aangezien hij nog op een vrij oude versie zit (miu 4.5.23)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
vrij oud, bejaarde versie meer bedoel je ?

beste is alles backup geven en een nieuwe versie vanaf xiaomi.eu downloaden en updaten van TWRP daar je merge partition (of vanuit de updater app) nodig hebt om miui 8 te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Bejaard is inderdaad meer van toepassing ;)

Hoe kan ik TWRP juist updaten wanneer het toestel niet wordt herkend ?
Heb het via fastboot geprobeerd maar daar krijg ik geen reactie (of ben ik hier verschillende dingen door elkaar aan het halen ?)

De updater app geeft aan dat het de de laatste verse reeds is geïnstalleerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

StinkyPanda schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:23:
Bejaard is inderdaad meer van toepassing ;)

Hoe kan ik TWRP juist updaten wanneer het toestel niet wordt herkend ?
Heb het via fastboot geprobeerd maar daar krijg ik geen reactie (of ben ik hier verschillende dingen door elkaar aan het halen ?)

De updater app geeft aan dat het de de laatste verse reeds is geïnstalleerd :p
poeh , lijkt me dat je nooit een update hebt gedaan (of heb je wel xiaomi.eu versie ? ) anders is het een xiaomi updater , zonder TWRP.

opties dan:

- je kan via de updater app updaten dmv xiaomi.eu download (zip) op je telefoon
- dev versie vanaf en.miui.com updaten en dan xiaomi.eu versie installeren vanaf updater app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Destijds had heb ik er direct een xiaomi.eu rom opgezet en nadien heb ik hem nog 2 keer ofzo geupdatet via de updater app.
Blijkbaar heeft ze dit zelf nooit meer gedaan.

Ik neem aan dat ik niet ineens de laatse xiaomi.eu rom kan nemen aangezien er overal bijstaat
Xiaomi devices:

Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM

Dit staat er blijkbaar pas bij vanaf 6.2.25. Zou ik dan misschien ineens naar 6.2.18 kunnen gaan zonder problemen en van daaruit verder naar de nieuwste ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Je kan het proberen. Mijn mi2 heb ik ook gelijk naar miui8 gezet. 6.9.1 , zou zeggen gewoon doen dan;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Wirehub schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:02:
Je kan het proberen. Mijn mi2 heb ik ook gelijk naar miui8 gezet. 6.9.1 , zou zeggen gewoon doen dan;-)
Ik heb geen geluk met het updaten.
Gelijk welke ik ook probeer (van xiaomi.eu, miui stable, miui dev), ze geven allemaal na 98% een fout of melding dat het updaten mislukt is. Dit zowel via de updater app als via recovery. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

StinkyPanda schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:02:
[...]

Ik heb geen geluk met het updaten.
Gelijk welke ik ook probeer (van xiaomi.eu, miui stable, miui dev), ze geven allemaal na 98% een fout of melding dat het updaten mislukt is. Dit zowel via de updater app als via recovery. :(
Als je probeert om een dev of Global versie via fastboot probeert en daarna een eu versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Dat zal niet gaan want het toestel wordt niet gedetecteerd in fastboot. Ook niet met MiFlash en apparaatbeheer. Opladen via usb lukt dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

StinkyPanda schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:06:
Dat zal niet gaan want het toestel wordt niet gedetecteerd in fastboot. Ook niet met MiFlash en apparaatbeheer. Opladen via usb lukt dan weer wel...
Dat ligt toch echt aan de rom of áan je miflash versie. Ik heb mijn Mi2 s zonder problemen kunnen flashen via fastboot.
Staat er niets hierover op en.miui.com of xiaomi.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Laatst online: 11-03 21:02
Ik kan mijn mi2s ook gewoon updaten naar een nieuwere multilang rom. Zip downloaden op mobiel, updater-app openen, update via zip en na een half uur is alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Ik weet echt niet wat hier aan de hand is. Met mijn eigen mi2s kon ik ook zonder probleem updaten via de updater app.

Ik weet wel dat de USB poort eens vervangen is geweest met een nieuwe omdat hij helemaal los zat. Misschien is hij op één of andere manier niet correct geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 16:26
Ik dacht dat MIUI 8 gebaseerd was op Android 6, maar volgens de settings draait mijn Mi2s nog altijd Android 5.0.2. Ik veronderstel dat het hier eindigt wat officiele upgrades betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Koekoeksclocker schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:31:
Ik dacht dat MIUI 8 gebaseerd was op Android 6, maar volgens de settings draait mijn Mi2s nog altijd Android 5.0.2. Ik veronderstel dat het hier eindigt wat officiele upgrades betreft?
Miui 8 kan gebaseerd zijn op Android 6 maar hoeft niet. Er wordt zoveel gespeculeerd over allerlei telefoons op de fora dat je soms vergeet dat dat deze telefoon op zich al heel lang upgrades meekrijgt.
Wie weet komt er een eu versie of aosp ooit nog maar ben al lang blij met Android 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oei :/

Backdoor in de firmware van de Mi4: https://thehackernews.com...omi-android-backdoor.html
Ik heb de apk niet gevonden in de Mi2S... Maar dit zorgt er wel voor dat voor de opvolger ik nu niet meer naar Xiaomi ga omkijken...

Als die m'n werk email zomaar doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Anoniem: 125883 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:52:
Oei :/

Backdoor in de firmware van de Mi4: https://thehackernews.com...omi-android-backdoor.html
Ik heb de apk niet gevonden in de Mi2S... Maar dit zorgt er wel voor dat voor de opvolger ik nu niet meer naar Xiaomi ga omkijken...

Als die m'n werk email zomaar doorsturen?
nieuws: 'Xiaomi kan op afstand applicaties installeren op toestel'

Stond al op de frontpage gisteren ;) Enne ik zie het nergens terugkomen op mijn Mi2s. Maar ik draai dan ook geen MIUI maar AOSP marsmallow middels custom rom. Elke opvolgend toestel van Xiaomi koop ik niet ivm de grootte, maar zelfs dan nog zou ik er direct een custom rom op knallen. Heb niks aan een android zonder app drawer :P

• Eleni
Een app drawer haal je toch gewoon op de playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joosie200 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:08:
[...]

nieuws: 'Xiaomi kan op afstand applicaties installeren op toestel'

Stond al op de frontpage gisteren ;) Enne ik zie het nergens terugkomen op mijn Mi2s. Maar ik draai dan ook geen MIUI maar AOSP marsmallow middels custom rom. Elke opvolgend toestel van Xiaomi koop ik niet ivm de grootte, maar zelfs dan nog zou ik er direct een custom rom op knallen. Heb niks aan een android zonder app drawer :P
Welke versie van AOSP Marshmallow draai je? Is dat die preview versie? Er zijn nogal wat bugs in zo te zien bij dingen die ik eigenlijk constant gebruikt zoals BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Anoniem: 125883 schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:47:
[...]

Welke versie van AOSP Marshmallow draai je? Is dat die preview versie? Er zijn nogal wat bugs in zo te zien bij dingen die ik eigenlijk constant gebruikt zoals BT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oLJWiV2pr50ZhSfkABYJCSio/full.png

http://en.miui.com/thread-247748-1-1.html

Van Ivan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartelijk bedankt :-)

Eens zien wat ik allemaal kan backuppen zonder root toegang.
Banking-apps laten dat niet toe. Ik zou het liefst al m'n Line & Signal chats overhevelen ^^

Desnoods even een extra in between rooted MIUI erop flashen.

Ben best tevreden over AOSP v6.0.1
Flitser doet het wel niet wanneer je een foto wilt nemen, wal bij het focussen door een willekeurige plek op je scherm aan te raken. Vreemd.

Maar ik ga er weer van moeten afstappen. Bancontact blijft root detecteren ondanks xposed met RootCloak en het uitschakelen van Dev menu & USB debugging. Wat bezielt die banken toch maar om je te verbieden je telefoon te gebruiken zoals jij dat wilt? Als je geld lopen is mits een hack, is dat mijn verantwoordelijkheid en hebben ze er niks mee te maken verdorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Dit is misschien niet de officiële plek om dit te vragen maar hier heb ik het meeste kans denk ik.

Heeft iemand toevallig nog een batterij oplader voor een Mi2 liggen? (gewone batterij)

Mijn usb ingang geeft geen goede connectie meer waardoor de telefoon niet meer oplaad. Ik ben na 3 jaar nog steeds er blij met de telefoon en wil hem graag blijven gebruiken. Het zou zonde zijn als hij hierdoor afgedankt moet worden.
Wie kan mij helpen?
Een bestel adres zou eventueel ook helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
HenkPatat schreef op dinsdag 4 maart 2014 @ 09:45:
Ik heb sinds juni 2013 een Xiaomi M2A van ibuygou. Sinds kort heeft deze problemen met opladen; de kabel maakt alleen contact met de micro-usbpoort als ik hem in de bepaalde hoek leg en druk op de plug uitoefen. Dit schijnt een bekend probleem te zijn:

http://xiaomi.eu/communit...connexion-problems.22518/

Ibuygou heeft een vervangende usb-plaat waarmee het probleem eenvoudig te verhelpen zou zijn:

http://www.ibuygou.com/p-...ector_parts-5743-eur.html

Ik ben nu in contact met hun customer support om er gratis één toegestuurd te krijgen via de garantie. Ik laat nog wel weten hoe dat afloopt.

Eventueel is dat item ook nog hier te bestellen, maar wel iets duurder:

http://www.mobile-phones....ree-shipping-p-16496.html

Mocht iemand anders hetzelfde probleem ondervinden, dan weet je nu in ieder geval wat het is en wat er aan te doen is.
Heel oud bericht maar ik kom dit zelfde probleem tegen. Heb je ergens een uitleg gevonden over het monteren van dit product? Ik wil graag mijn telefoon nog wat langer kunnen gebruiken maar hij laad nu helemaal niet meer op.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:16
Ik heb de acculader hier liggen, maar ik ben er nog niet over uit om hem weg te doen. Ik kan je wel alle gegevens sturen om eventueel zelf zo'n lader aan te schaffen.

Mijn Mi2 had na ongeveer een half jaar last van hetzelfde verschijnsel dat alleen bepaalde kabels werden geaccepteerd voor de USB poort. Ik heb sindsdien alleen maar originele Xiaomi en Sony laders gebruikt. Al moet ik bekennen dat ik sinds kort een Blizwolf kabel in gebruik heb die je net als usb-c altijd goed in je USB poort krijgt. Deze kabel heeft mijn kieskeurige Mi2 enkele dagen geleden netjes van stroom voorzien:

http://www.banggood.com/B...m-for-QC2_0-p-998319.html

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Bedankt voor het meedenken. De kabel uit je link ga ik zeker aanschaffen als hij weer beschikbaar komt.
Onder tussen heb ik al een oplader met een paar accu's aangeboden gekregen dus ik ben eerst voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
R en N schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:22:
Dit is misschien niet de officiële plek om dit te vragen maar hier heb ik het meeste kans denk ik.

Heeft iemand toevallig nog een batterij oplader voor een Mi2 liggen? (gewone batterij)

Mijn usb ingang geeft geen goede connectie meer waardoor de telefoon niet meer oplaad. Ik ben na 3 jaar nog steeds er blij met de telefoon en wil hem graag blijven gebruiken. Het zou zonde zijn als hij hierdoor afgedankt moet worden.
Wie kan mij helpen?
Een bestel adres zou eventueel ook helpen?

Alvast bedankt!
Ik heb last gehad van hetzelfde probleem, bij mij bleek er gewoon stof/vuil in de micro-usb poort te zitten. Met een punt mesje en wat geduld heb ik er een heleboel uitgekregen en nu doet hij het weer als nieuw.

Bij mij was het probleem voornamelijk dat de kabel er uitviel zodra ik de telefoon bewoog of als er om een andere reden spanning op de kabel stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:22
Een beetje in dezelfde hoek: iemand ervaring met een goed werkende vervangende batterij voor de MI2 (dat moet dan een BM20 zijn geloof ik).
In het verleden is bij DX wel een 'Deji BM20' geadviseerd maar die is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 22:01
joppybt schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:08:
Een beetje in dezelfde hoek: iemand ervaring met een goed werkende vervangende batterij voor de MI2 (dat moet dan een BM20 zijn geloof ik).
In het verleden is bij DX wel een 'Deji BM20' geadviseerd maar die is uitverkocht.
Op aliexpress koop je voor een paar euro een bm20 batterij die prima werkt in een mi2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Ik heb nog een nieuwe liggen die ik gekocht heb naar aanleiding van een verkeerde diagnose. batterij moest gewoon opnieuw geccallibreerd worden. Batterij doet het na 3 jaar nog altijd voortreffelijk :) Dus misschien opnieuw callibreren ook een oplossing voor jouw.

kwa batterij, vrees dat het duurder is om op te sturen dan dat je een nieuwe uit china haalt (best triest eigenlijk).
Woon in België maar werk in Eindhoven/ Best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 18:19
Even dit topic schoppen... ben benieuwd of er nog iemand een werkende mi2s heeft? :*)

Ben nog steeds de trotse bezitter en gebruiker van een mi2s. 2x het scherm moeten vervangen door een val maar verder werkt het apparaat nog uitstekend. Jammer dat het OS nu echt niet meer voldoet.
Ik draai (nog) op MIUIv5 4.12.5 en bankapp en andere apps werken sinds een paar maanden niet meer. (apparaat wordt niet ondersteund)
Dus gisteren zo'n 5u bezig geweest te proberen een nieuwere ROM er op te zetten.
Helaas niet gelukt, ik loop steeds tegen de bootloader lock aan.
En om die te unlocken moet je een verzoek bij xiaomi neerleggen? Ik heb deze dude z'n stappen gevolgd:
YouTube: HOW to UNLOCK Bootloader of Any Xiaomi Device in 2018! New Full Offi...

Als ik dat doe en inlog met mijn accountgegevens krijg ik de rest in het Chinees en loop dus vast.
Ook zijn er een hoop dooie linkjes, en heb ik eigenlijk geen idee wat voor mij de juiste versie is.

Hopelijk kan iemand mij helpen??
THanks _/-\o_

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
@BAVAROIS Je bedoelt dat je Chinese inlog hebt op de pagina om je unlockrechten aan te vragen? Gebruik Chrome en gebruik de inline translate tool.

Overigens is er een speciaal topic voor het unlocken van de bootloader. Aangezien het voor nagenoeg elk toestel hetzelfde is bij Xiaomi, kun je daar ook terecht. Hier staan overigens genoeg tutorials, ook in het Nederlands. Dus daarmee moet het goed komen.

Tag me daar even in als je nog hulp nodig hebt. Ik moet zelf alles wel weer opgraven, gebruik zelf al tijden geen Xiaomi toestel meer.. Maar het zit nog ver in het achterhoofd.

[ Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 31-08-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
@LoeWn Dank je wel voor je reactie. Ik ga er deze week weer even mee aan de slag.
Als ik dan nog wat meer hulp nodig heb dan geef ik je wel een por!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
lol, het unlocken ging uiteindelijk vrij simpel met de unlocktool van Xiaomi (ik had een oude versie daarom lukte me het niet)
Daarna is het wel mis gegaan, ik heb de partities gemerged en alles van de telefoon gewist.
Nu lukt me het niet om de rom te flashen omdat ik er met geen mogelijkheid meer kan opslaan op de telefoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Waarom kun je niks opslaan op de telefoon? Heb je inmiddels een recovery draaien? Dan kun je daarin toch gewoon je interne schijf mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Het is hier aardig stil lijkt het. De xiaomi MI 2 is natuurlijk al een wat oude telefoon.
Toch een hulp vraag

Ik heb een xiaomi MI 2 s en hij doet het al zo'n dik 4 jaar erg goed. Op het moment gebruik ik hem als werk telefoon naast een andere telefoon. Helaas heb ik hem gister laten vallen en is hij er deze keer niet goed vanaf gekomen. De telefoon werkt nog wel maar het scherm reageert niet meer.

Nu de vraag, is het haalbaar om het scherm te vervangen voor iemand die wel handig is maar nog nooit aan een telefoon heeft gesleuteld?

Zo ja, wie weet een goed adres om dit te bestelen. K zat al even op Ali expres te kijken en kon een 2e hands vinden voor en kleine prijs. Is dit aan te raden of juist niet?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

Mijn ervaring is dat een originel mi2 scherm veel degelijker is dan een gekocht op aliexpress. Het was voor mij redelijk makkelijk om te vervangen, alleen het scherm loshalen kan evem priegelen zijn, maar aangezien je scherm toch al defect is, is een extra scheur of barst niet erg. Je zou wel moeten bedenken of je extra dubbelzijdig tape wilt kopen om het scherm vast te maken aan de frame weer. ( misschien is dat de rede. Dat mijn scherm niet zo stevig is als origineel dat wel vastgeplakt was). Youtube heeft als het goed wel filmpjes met een how to en anders misschien ifixit?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken