In de multilang is hij inderdaad gepatcht, alleen in de officiële nog niet. Sowieso was er volgens mij geen V5 ROM die niet vatbaar was voor stagefright, en daar ging het me uiteindelijk om.Kiswum schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:55:
Stagefright is gewoon gepatched op mijn Mi2 + ROM van eind juli. Ik heb van anderen begrepen dat de ROM van mei/juni ook niet vatbaar was.
Gewoon een kwestie van upgraden naast de laatste rom of Xiaomi.eu rom. Die is met alles toch beter dan de originele rom van en.miui.
Oh ja Miui v5, dat was inderdaad een rom die er prachtig uitzag, maar werd gaandeweg steeds logger en apps verdwenen al naar de instellingen. Bij Miui V6 werd dat nog erger.
Bij Android is het helaas niet anders, dan dat je moet blijven upgraden om veilig te blijven.
Bij Android is het helaas niet anders, dan dat je moet blijven upgraden om veilig te blijven.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb m'n Mi2 nu ook alweer ruim 2,5 jaar in gebruik, sinds vorig jaar enkel nog met CM 11 ivm met de patches.
Kun je als je in Miui zit via de updater app herstarten vanuit Miui recovery en aldaar een custom rom aanklikken zodat die netjes op partitie 2 geïnstalleerd wordt? Of moet ik toch eerst CWM pakken voor ik CM12 erop kan knallen?
Geen idee, maar CWM is sowieso wel een meerwaarde imo.Joosie200 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:30:
Kun je als je in Miui zit via de updater app herstarten vanuit Miui recovery en aldaar een custom rom aanklikken zodat die netjes op partitie 2 geïnstalleerd wordt? Of moet ik toch eerst CWM pakken voor ik CM12 erop kan knallen?
Verder heb ik positievere ervaringen met Ivan's AOSP rom dan CM12. Bij CM liep er altijd wel iets mis met bluetooth, wat ik erg intensief gebruik (smartwatch en bluetooth speakers).
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb nu op twee manieren geprobeerd om TWRP op mijn Mi2s te krijgen. Enerzijds door het zip-bestand qua naam niet te wijzigen en via de updater app > "choose update package" er door heen te pushen zodat ik kon herstarten in TWRP. Kreeg de melding: can't update, something went wrong. Dan maar hernoemen naar "update.zip" (zip bestand staat nog steeds in de root van mijn virtuele SD) en in stock recovery gereboot. Install update.zip gekozen en krijg dan de foutmelding: install update.zip failed, error applying update. Heeft Xiaomi soms de stock recovery gelocked zodat je niet meer op die manier een custom recovery werkend kan krijgen?
Mijn Xiaomi Mi2s wil nog wel steeds normaal opstarten in Miui 5.8.27, maar ik wil juist Mokee 5.1.1. gaan draaien naast Miui 5.8.27 door in TWRP TDB in te schakelen. Maar ik kom dus niet eens zover om überhaupt TWRP geïnstalleerd te krijgen. Of zou de zip die ik gedownload heb (2.8.1. voor Mi2s van het miui.com forum) gewoon niet willen werken want beschadigd?
edit: ik heb nog via fastboot geprobeerd om via adb TWRP erop te zetten via fastboot flash recovery CWM-6.0.5.0-aries-20140718.img maar ik blijf dan hangen op "cannot load recovery CWM-6.0.5.0-aries-20140718.img" terwijl de img wel in hetzelfde mapje zit als adb met fastboot op dezelfde plek. Kortom op 3 manieren krijg ik mijn Mi2s niet aan een custom recovery en daarmee aan een custom rom
edit op edit: ik zat telkens in adb en fastboot te klooien door cmd vanuit de search te openen. Wist niet dat je ook rechtstreeks in de map van adb een cmd scherm kon openen. Dat gedaan en toen wou CWM image wel geinstalleerd worden en booten. Dus daarna snel Mokee 5.1.1. erop geknald + minigapps et presto. Op systeem 1 heb ik nu AOSP draaien, op systeem 2 MIUI 6. Precies zoals ik het wilde
Mijn Xiaomi Mi2s wil nog wel steeds normaal opstarten in Miui 5.8.27, maar ik wil juist Mokee 5.1.1. gaan draaien naast Miui 5.8.27 door in TWRP TDB in te schakelen. Maar ik kom dus niet eens zover om überhaupt TWRP geïnstalleerd te krijgen. Of zou de zip die ik gedownload heb (2.8.1. voor Mi2s van het miui.com forum) gewoon niet willen werken want beschadigd?
edit: ik heb nog via fastboot geprobeerd om via adb TWRP erop te zetten via fastboot flash recovery CWM-6.0.5.0-aries-20140718.img maar ik blijf dan hangen op "cannot load recovery CWM-6.0.5.0-aries-20140718.img" terwijl de img wel in hetzelfde mapje zit als adb met fastboot op dezelfde plek. Kortom op 3 manieren krijg ik mijn Mi2s niet aan een custom recovery en daarmee aan een custom rom

edit op edit: ik zat telkens in adb en fastboot te klooien door cmd vanuit de search te openen. Wist niet dat je ook rechtstreeks in de map van adb een cmd scherm kon openen. Dat gedaan en toen wou CWM image wel geinstalleerd worden en booten. Dus daarna snel Mokee 5.1.1. erop geknald + minigapps et presto. Op systeem 1 heb ik nu AOSP draaien, op systeem 2 MIUI 6. Precies zoals ik het wilde
[ Voor 31% gewijzigd door Joosie200 op 04-09-2015 14:50 ]
Hallo,
Ik heb hier een xiaomi mi2s liggen die ik graag zou willen updaten. Momenteel draait hier MIUI v5 4.12.5 op (weekly build) maar ik zou deze graag willen updaten MIUI v6. Via de officiele MIUI site kan ik de officiele rom voor de telefoon downloaden (http://en.miui.com/download-2.html).
Hierover heb ik 2 vragen. Waar is deze rom op gebaseerd? Bij oudere versies lees ik JB, maar heb kitkat nodig ivm miband.
Verder staat er in de uitleg dat deze rom te flashen is via de officiele updater app van xiaomi. Kan ik deze MIUI v6 hiermee over de MIUI v5 rom flashen met behoud van data, of moet ik toch een custom recovery flashen en via daar de rom installeren?
Alvast bedankt.
Ik heb hier een xiaomi mi2s liggen die ik graag zou willen updaten. Momenteel draait hier MIUI v5 4.12.5 op (weekly build) maar ik zou deze graag willen updaten MIUI v6. Via de officiele MIUI site kan ik de officiele rom voor de telefoon downloaden (http://en.miui.com/download-2.html).
Hierover heb ik 2 vragen. Waar is deze rom op gebaseerd? Bij oudere versies lees ik JB, maar heb kitkat nodig ivm miband.
Verder staat er in de uitleg dat deze rom te flashen is via de officiele updater app van xiaomi. Kan ik deze MIUI v6 hiermee over de MIUI v5 rom flashen met behoud van data, of moet ik toch een custom recovery flashen en via daar de rom installeren?
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door tharonny op 06-09-2015 14:50 ]
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
Een beetje mosterd naar de maaltijd. Maar inderdaad, de standaard Recovery is geblokkeerd. Een custom recovery flashen gaat alleen via fastboot.Joosie200 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:22:
Ik heb nu op twee manieren geprobeerd om TWRP op mijn Mi2s te krijgen. Enerzijds door het zip-bestand qua naam niet te wijzigen en via de updater app > "choose update package" er door heen te pushen zodat ik kon herstarten in TWRP. Kreeg de melding: can't update, something went wrong. Dan maar hernoemen naar "update.zip" (zip bestand staat nog steeds in de root van mijn virtuele SD) en in stock recovery gereboot. Install update.zip gekozen en krijg dan de foutmelding: install update.zip failed, error applying update. Heeft Xiaomi soms de stock recovery gelocked zodat je niet meer op die manier een custom recovery werkend kan krijgen?
En je moet inderdaad CMD openen vanuit de ADB map. Anders zal de telefoon niet herkent worden. Met het commando 'adb devices' kun je ook zien of de telefoon correct herkent wordt.
Ik zou sowieso niet de ROM pakken van en.miui.com. Als ik jou was zou ik de laatste multilang v6 pakken. Dit is een ROM met nederlandse taal, en alle chinese taal er uitgesloopt.tharonny schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:49:
Hallo,
Alvast bedankt.
Nog beter is eigenlijk de custom rom sMIUI. Deze is ook multilanguage, en nog verder geoptimaliseerd.
Je kunt in principe alle MIUI ROM's flashen met behoud van data. Maar het is beter om een MIUI backup te maken en je toestel met het flashen meteen te wipen.
Het lijkt me voor jou het handigst om CWM te flashen, en dan V6 op de andere partitie te zetten. Zodat je V5 nog op de eerste partitie houdt.
[ Voor 25% gewijzigd door LoeWn op 07-09-2015 09:31 ]
Dat commando stond ook als eerste stap aangegeven om te controleren of de Mi2s wel herkend werd er werd een serienummer getoond dus dat was in orde. Alleen kon ik de img niet loaden, tenzij ik vanuit de map zelf in cmd begon. Achja, leer je ook een beetje de diverse methoden te gebruikenLoeWn schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:24:
[...]
Een beetje mosterd naar de maaltijd. Maar inderdaad, de standaard Recovery is geblokkeerd. Een custom recovery flashen gaat alleen via fastboot.
En je moet inderdaad CMD openen vanuit de ADB map. Anders zal de telefoon niet herkent worden. Met het commando 'adb devices' kun je ook zien of de telefoon correct herkent wordt.
Bedankt voor je reactie. Behoud van V5 is niet perse nodig, maar had leuk geweest. Even een verse installatie kan sowieso geen kwaad, dus denk dat dat hem gaat worden. Ik zal die rom van jou dan wel even proberen.LoeWn schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:24:
[...]
Een beetje mosterd naar de maaltijd. Maar inderdaad, de standaard Recovery is geblokkeerd. Een custom recovery flashen gaat alleen via fastboot.
[...]
Ik zou sowieso niet de ROM pakken van en.miui.com. Als ik jou was zou ik de laatste multilang v6 pakken. Dit is een ROM met nederlandse taal, en alle chinese taal er uitgesloopt.
Nog beter is eigenlijk de custom rom sMIUI. Deze is ook multilanguage, en nog verder geoptimaliseerd.
Je kunt in principe alle MIUI ROM's flashen met behoud van data. Maar het is beter om een MIUI backup te maken en je toestel met het flashen meteen te wipen.
Het lijkt me voor jou het handigst om CWM te flashen, en dan V6 op de andere partitie te zetten. Zodat je V5 nog op de eerste partitie houdt.
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
Ben trouwens goed te spreken over de Mi2s. I.c.m. de 3000mAh accu haal ik nu 6,5 uur SoT waardoor ik net geen volle twee dagen de deur uit kan zonder bijladen. Zit me nu zelfs af te vragen wat ik nog met mijn Xiaomi 10400 en 16000mAh powerbanks aan moet
(al blijf ik de speciale backcover foei en foeilelijk vinden) Met die ene GB ram meer loopt alles een stuk soepeler en al scheelt het weinig op papier, de Mi2s is merkbaar compacter. Ben blij met de overstap en dat met een gesloten beurs
Mijn Xiaomi V2 Pistons play/pause, forward/back knoppen werken nu ook, Xiaomi Mi Band/powerbanks erbij en waar anderen alles rondom Apple producten centreren lijkt mij nu te gebeuren met Xiaomi
Zelfs na 2,5 jaar blijft het een prima alternatief voor budget smartphones.
Lang leve de search functiecoredalae schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:30:
Dat komt door het dolby geluids effect. Vind ik zelf ook niets dus heb m ff wat normaler afgesteld. Optie daar voor staat onderin het geluids menu
Hadden jullie de keuken van sMiUI al gezien? (http://smiui.net/) Ik vind het een erg tof idee, op deze manier kun je weer zelf van alles tweaken aan je ROM zonder custom recovery en Aroma installer. Ik heb het echter nog niet zelf getest, want ik las wat over FC's en ik snap nog niet of dit werkt zonder wipe (denk het niet).
Iemand die het al heeft geprobeerd? Ik zal het laten horen als ik het probeer.
Hallo, ik heb zojuist mijn mi2s geupdate naar miui 5.9.10 beta via mi pc suite.
Van te voren heb ik met datzelfde programma een backup gedaan. Nu wil ik dat restoren maar dan geeft het programma de foutmelding 'couldn't restore device'.
Wat doe ik verkeerd? Ben ik nu alles kwijt? Via de micloud heb ik wel een aantal dingen al er op gezet.
Ook staat het een en ander nog in het chinees waar ik niks van begrijp. Kan ik dit ook veranderen?
En hoe zet ik ook alweer google playstore er op?
edit: inmiddels is die backup er op gezet maar heb ik niet alle fotos etc er op.
edit2: multilang er op gezet en de app store zit er ook op!
Nu mis ik alleen nog wat data (fotos etc)
Van te voren heb ik met datzelfde programma een backup gedaan. Nu wil ik dat restoren maar dan geeft het programma de foutmelding 'couldn't restore device'.
Wat doe ik verkeerd? Ben ik nu alles kwijt? Via de micloud heb ik wel een aantal dingen al er op gezet.
Ook staat het een en ander nog in het chinees waar ik niks van begrijp. Kan ik dit ook veranderen?
En hoe zet ik ook alweer google playstore er op?
edit: inmiddels is die backup er op gezet maar heb ik niet alle fotos etc er op.
edit2: multilang er op gezet en de app store zit er ook op!
Nu mis ik alleen nog wat data (fotos etc)
[ Voor 33% gewijzigd door nichan op 13-09-2015 23:47 ]
Ik ben gisteren gestart met de installatie van Android 5.0 (miui 7) via de mi pc suite ivm de herpartitionering maar dat is helaas niet gelukt. Ik heb de Mi pc suite geïnstalleerd en vervolgens de telefoon in de fastboot modus gezet. Hierna kan ik de nieuwste beta installeren via de pc suite maar die is zo ontzettend langzaam met downloaden.... Na een paar uur had ik pas 10MB binnen van de 500+ MB. Hebben jullie eenzelfde ervaring? Ik ga het vanavond weer opnieuw proberen.
Is er toevallig iemand die kort geleden een nieuwe batterij heeft aangeschaft?
Mijn huidige batterij is praktisch aan het eind van zijn leven, vaak 2 keer per dag opladen. Ik zie overal verschillende prijzen en vaak meerdere weken levertijd.
Iemand een tip over een site waar het snel wordt geleverd tegen een goeie prijs.
Het gaat om een standaard batterij, niet de grotere versie.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mijn huidige batterij is praktisch aan het eind van zijn leven, vaak 2 keer per dag opladen. Ik zie overal verschillende prijzen en vaak meerdere weken levertijd.
Iemand een tip over een site waar het snel wordt geleverd tegen een goeie prijs.
Ik haal de laatse tijd veel spullen van aliexpress. Op deze website is veel te vinden, waarvan de levering vaak snel is (al hangt dat af van de verkoper natuurlijk). De prijzen op deze website zijn meestal schappelijk. Daarnaast zijn andere websites als banggood, DX en soortgelijke websites natuurlijk bronnen voor gadgets voor je exotische telefoon. Ik vind de afweging tussen levertijd en prijs bij dit soort website altijd de moeite waard. Volwaardige Europese websites zou ik op dit moment niet kunnen noemen voor batterijen voor je telefoon.R en N schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:09:
Succes met je zoektocht!
[ Voor 0% gewijzigd door marvingfx op 15-09-2015 12:18 . Reden: typo's ]
Ik heb de mijne een dikke maand geleden besteld via ibuygou:R en N schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:09:
https://www.ibuygou.com/p...acement-battery-4509.html
volledig origineel, goede prijs en binnen de 2 weken was die er
Oef, dat is duur!!!!Clukers schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:02:
[...]
Ik heb de mijne een dikke maand geleden besteld via ibuygou:
https://www.ibuygou.com/p...acement-battery-4509.html
volledig origineel, goede prijs en binnen de 2 weken was die er
Voor $6,- heb ik deze eind 2014 besteld:
Batterij 2000mAh B20 + oplaadstation.
Uiteraard is dat ook de originele van xiaomi.
https://www.ibuygou.com/p...m2s-smart-phone-4645.html
Dat is idd nog heel wat goedkoper... en ik vond 15 euro al een mooie dealKiswum schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:32:
[...]
Oef, dat is duur!!!!
Voor $6,- heb ik deze eind 2014 besteld:
Batterij 2000mAh B20 + oplaadstation.
Uiteraard is dat ook de originele van xiaomi.
https://www.ibuygou.com/p...m2s-smart-phone-4645.html
Ik krijg de laatste paar maanden regelmatig de vraag via een pop-up voor een AndroidAP passwoord, wat is dit eigenlijk en waar dient het toe want ik vind hier precies nergens iets van terug als ik op google of op de Xiaomi sites zoek...
Ik wil de m'n Mi2s weer eens updaten, ben naar www.smiui.net/ gegaan en heb m'n rom samengestelt. Er staat op smiui.net dat je het via Mi-recovery moet installeren maar als ik dat probeer dan krijg ik de fout melding dat de rom corrupt is.
Heeft iemand anders dit probleem?
Ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om te updaten... Of ik kijk nog wat langer de kat uit de boom.
Ik lees nog teveel berichten over dat het niet zomaar werkt. En aangezien het mijn enige telefoon is, heb ik niet zoveel zin om er teveel mee te klooien. Dat is eigenlijk vooral omdat ik nu geen CWM recovery heb, met de "zekerheid" van een nandroid backup.
Nee, zelf geen last van gehad. Het was bij mij wel even lastig om de laatste sMIUI er op te krijgen, maar meldingen van corruptie heb ik niet gehad. Ik zou voor de zekerheid even de ROM opnieuw downloaden.wouters84 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:03:
Ik wil de m'n Mi2s weer eens updaten, ben naar www.smiui.net/ gegaan en heb m'n rom samengestelt. Er staat op smiui.net dat je het via Mi-recovery moet installeren maar als ik dat probeer dan krijg ik de fout melding dat de rom corrupt is.
Ik kreeg ook de melding dat de rom corrupt was via de normale updater. Het installeren van sMIUI via Mi-recovery gaf daarentegen geen melding. Helaas is er wel iets fout gegaan, ik zit vast in een bootloop waarbij ik niet in mijn recovery kan komen. Fastboot lukt nog wel gelukkig! Enige voorzichtigheid kan dus geen kwaad bij het flashen van sMIUIwouters84 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:03:
Edit:
Na wat geklooi heb ik m weer aan de praat gekregen
[ Voor 7% gewijzigd door marvingfx op 28-09-2015 17:31 ]
Het is nu gelukt, ik heb wel 4x een andere ROM gedownload van Smiui.net.
Waar het aan lag weet ik niet, ik had ook een keer dat ie goed leek, maar dat de Google services het niet deden en dus de Play Store ook niet. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Waar het aan lag weet ik niet, ik had ook een keer dat ie goed leek, maar dat de Google services het niet deden en dus de Play Store ook niet. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Heeft iemand nog een tip voor een goede app drawer die persistent in het geheugen blijft? De meeste zijn bagger traag als ik ze op een willekeurig moment wil openen. Als ik ze twee keer achter elkaar gebruik gaat het wel goed. Apps die ik al geprobeerd heb:
- AppDrawer (MIUI App Drawer) van JakedUP
- App Swap - The Smart Drawer van net.ebt
- Organized Drawer van Belgarion
Ik draai Greenify, maar heb wel uitzonderingen gemaakt voor deze apps. Zonder veel succes.
Ik draai Greenify, maar heb wel uitzonderingen gemaakt voor deze apps. Zonder veel succes.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik gebruik Apex Launcher (onder CM11, ik weet niet of dit ook draait in MIUI), daar kun je onder de instellingen aangeven of het al dan niet in het geheugen gehouden moet worden. Je hebt dan als ik het goed begrijp geen MIUI home screen meer. Zeker weten doe ik dat niet: mijn 1e Xiaomi is nog onderweg.woutur schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:50:
Heeft iemand nog een tip voor een goede app drawer die persistent in het geheugen blijft? De meeste zijn bagger traag als ik ze op een willekeurig moment wil openen. Als ik ze twee keer achter elkaar gebruik gaat het wel goed. Apps die ik al geprobeerd heb:
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 01-10-2015 11:06 ]
Ik heb trouwens nog een vraag aan jullie mede-mi2S-gebruikers. Hebben jullie wel eens last van slecht bereik of wegvallende telefoongesprekken?
Ik zit met enige regelmaat zonder bereik (vooral in grote gebouwen), telefoongesprekken klinken niet altijd even helder en af en toe wil een gespek wel eens spontaan beëindigd worden. Soms na een minuut, soms na een kwartier ofzo. Nu heb ik het vermoeden dat het met mijn provider, T-mobile, te maken heeft. Maar ik ben ook benieuwd of deze telefoon wel zo'n goede telefoon is. Hebben jullie ooit problemen met bellen?
P.S. Ik gebruik trouwens alleen 2G.
Ik zit met enige regelmaat zonder bereik (vooral in grote gebouwen), telefoongesprekken klinken niet altijd even helder en af en toe wil een gespek wel eens spontaan beëindigd worden. Soms na een minuut, soms na een kwartier ofzo. Nu heb ik het vermoeden dat het met mijn provider, T-mobile, te maken heeft. Maar ik ben ook benieuwd of deze telefoon wel zo'n goede telefoon is. Hebben jullie ooit problemen met bellen?
[ Voor 3% gewijzigd door Nonstop decay op 04-10-2015 11:35 ]
Aangezien T-Mobile veel van zijn 2G zendmasten op 900MHz ombouwt naar 3G, zou je eens moeten proberen of 3G niet beter werkt voor je. Hoe lager de frequentie, hoe beter de penetratie in gebouwen.Nonstop decay schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:35:
Ik heb trouwens nog een vraag aan jullie mede-mi2S-gebruikers. Hebben jullie wel eens last van slecht bereik of wegvallende telefoongesprekken?
Indien stroomverbruik je motivatie is om 2G te gebruiken zit je goed: hoe lager de frequentie, hoe minder energie er nodig is om een bepaald bereik te verkrijgen. En als ik me niet vergis kun je 3G ook gebruiken zonder data te verstoken. Corrigeer me als ik er naast zit.
edit2: Sorry, ik zie nu pas dat de Mi2s geen 900MHz ondersteunt op 3G (volgens topic 1e post in elk geval. Er is wat onduidelijkheid of latere versies wel de 900MHz 3G frequentie ondersteunen). Helaas kan bovenstaand verhaal wel de oorzaak zijn als je tegenwoordig minder bereik hebt op 2G dan je gewend was.
[ Voor 22% gewijzigd door guapper op 05-10-2015 13:06 ]
Anoniem: 700370
Ik heb hier problemen mee. Heb sowieso slecht bereik hier binnenshuis. Maar altijd wel bereik gehad met mijn andere telefoons. Nu echter met deze redmi 2 pro heb ik gedeeltes in huis waar ik geen dekking meer heb. Weet iemand of die 900 Mhz band er software matig nog bijgezet kan worden, of zit dat in de geinstalleerde modem? Ik heb trouwens het KPN netwerk (simyo)
cadw96 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:08:
Iemand problemen gehad met het niet ondersteunen van 900 mhz 3g van de m2s?
Ik heb ook Simyo icm een mi2s. Deze hakt af en toe gesprekken af. Maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik in een betonnen bunker werk waar veel mensen daar last van hebben. Softwarematig valt hier niets aan te doen.
Ik ben van plan mijn telefoon van smUI 5.3.27 (met dubbele partities) te gaan upgraden naar iets moderners. Mijn fitness apps crashes om de haverklap (Endomondo en Runkeeper), muziek stopt er binnen tien minuten mee en de gesproken feedback (tijd, snelheid etc) stop ook. Vervelend.
Nu maar eens naar de laatste sMUI kijken en vooral hoe ik dat op mijn toestel ga krijgen (met merged partitions enzo). Alternatief is wellicht CM12 maar ik weet niet hoe stabiel dat werkt en of alle hardware functionaliteit inmiddels beschikbaar is.
Btw. tips zijn welkom.
Ik ben van plan mijn telefoon van smUI 5.3.27 (met dubbele partities) te gaan upgraden naar iets moderners. Mijn fitness apps crashes om de haverklap (Endomondo en Runkeeper), muziek stopt er binnen tien minuten mee en de gesproken feedback (tijd, snelheid etc) stop ook. Vervelend.
Nu maar eens naar de laatste sMUI kijken en vooral hoe ik dat op mijn toestel ga krijgen (met merged partitions enzo). Alternatief is wellicht CM12 maar ik weet niet hoe stabiel dat werkt en of alle hardware functionaliteit inmiddels beschikbaar is.
Btw. tips zijn welkom.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Bedankt voor het verhelderende verhaal, guapper! En voor het delen van ervaringen Jan 1962 en woutur. 
Het lijkt er dus op dat mijn vermoedens aardig kloppen. De provider heeft inderdaad niet overal even sterk signaal met 2G en het toestel is waarschijnlijk geen ster met 3G als mogelijke vervanger... Ik heb in ieder geval m'n "cellular networks" naar "Prefer 3G" gezet, i.p.v. "2G only". Met de "Mobile data" uit. Ik ben benieuwd of dat verbetering zal brengen, maar misschien moet ik toch eens gaan kijken naar wat anders.
Het lijkt er dus op dat mijn vermoedens aardig kloppen. De provider heeft inderdaad niet overal even sterk signaal met 2G en het toestel is waarschijnlijk geen ster met 3G als mogelijke vervanger... Ik heb in ieder geval m'n "cellular networks" naar "Prefer 3G" gezet, i.p.v. "2G only". Met de "Mobile data" uit. Ik ben benieuwd of dat verbetering zal brengen, maar misschien moet ik toch eens gaan kijken naar wat anders.
Ik denk dat de frequenties hardwarematig gefilterd worden door een SAW-filter. Daar kun je weinig aan modden vrees ik voor je.Anoniem: 700370 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:45:
Ik heb hier problemen mee. Heb sowieso slecht bereik hier binnenshuis. Maar altijd wel bereik gehad met mijn andere telefoons. Nu echter met deze redmi 2 pro heb ik gedeeltes in huis waar ik geen dekking meer heb. Weet iemand of die 900 Mhz band er software matig nog bijgezet kan worden, of zit dat in de geinstalleerde modem? Ik heb trouwens het KPN netwerk (simyo)
[...]
Anoniem: 700370
Heb het probleem neergelegd bij Dealsmachine.com waar ik hem heb gekocht. De technici daar zouden er naar kijken. Ik hoop eigenlijk dat het met een soort van firmware update kan lukken. Ze zijn nu al meer dan een week aan het denken. Wacht maar even af. Anders misschien toch maar inruilen voor een andere telefoon
- flash [url=https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=19268] deze rom via fastbootwoutur schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:27:
...
Nu maar eens naar de laatste sMUI kijken en vooral hoe ik dat op mijn toestel ga krijgen (met merged partitions enzo).
...
- sMIUI rom hernoemen naar update.zip en in de root van je sdcard plaatsen
- update.zip flashen via mirecovery
That's all folks
Ik draai Mikka's laatste CM12.1. Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken wat er inmiddels wel en niet werkt. Maar uit ervaring kan ik vertellen dat alles prima werkt. Alleen heb ik soms twee kleine issues waarbij restarten ze allebei oplost:Alternatief is wellicht CM12 maar ik weet niet hoe stabiel dat werkt en of alle hardware functionaliteit inmiddels beschikbaar is.
- bij het openen van de camera verschijnt soms de melding dat de camera niet is verbonden
- als ik de zaklamp aan zet, kan ik togglen wat ik wil, maar gaat hij niet altijd uit.
Verder is het zeker een stabiele, goede ROM. Alleen qua batterijduur is het maar slecht vergeleken met (s)MIUI. Ik ben helaas gebonden aan een ROM met Xposed aangezien mijn proximity sensor kapot is, en ik de Xposed module Disable proximity nodig heb om fatsoenlijk te kunnen bellen.
[ Voor 12% gewijzigd door LoeWn op 06-10-2015 13:07 ]
Welke van de twee? Ik neem aan de meest recente? Het gaat geloof ik om het verschil tussen V4.4 en V5.0 . Moet ik nog op één of andere manier rekening houden met system partitions waar ik van boot?LoeWn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:05:
[...]
- flash deze rom via fastboot
- sMIUI rom hernoemen naar update.zip en in de root van je sdcard plaatsen
- update.zip flashen via mirecovery
That's all folks
@LoeWn : ik ben te schijterig om hier mee aan te gaan klooien. De link die je geeft heeft twee bestanden. Daarnaast zijn ze getar-gzipped. Gebruik ik de flash_all.bat om die ROM te installeren?
[ Voor 15% gewijzigd door woutur op 09-10-2015 19:04 ]
@guapper: nogmaals dank, jouw verhaal lijkt de gouden tip te zijn geweest!
Vooralsnog lijkt 3G de oplossing te zijn voor alle problemen die ik ondervond: ik heb nu wel iedere keer bereik, gesprekken klinken iets helderder en de accu gaat minder snel leeg, omdat de telefoon nu niet continu aan het zoeken is naar een netwerk. Dag ergernissen.
Vooralsnog lijkt 3G de oplossing te zijn voor alle problemen die ik ondervond: ik heb nu wel iedere keer bereik, gesprekken klinken iets helderder en de accu gaat minder snel leeg, omdat de telefoon nu niet continu aan het zoeken is naar een netwerk. Dag ergernissen.
You're welcome 
Had ik specifiek om dit probleem te omzeilen een redmi2 met ondersteuning voor 900MHz 3G besteld, krijg ik een telefoon met 850MHz 3G toegezonden..
Had ik specifiek om dit probleem te omzeilen een redmi2 met ondersteuning voor 900MHz 3G besteld, krijg ik een telefoon met 850MHz 3G toegezonden..

Om nog even terug te komen op mezelf: ik heb net een nieuwe versie van sMiUI geflasht (5.11.12). Dat ging eigenlijk verrassend makkelijk! Gewoon de zip downloaden die je wilt hebben updaten met de Updater-app. Alleen nog even wachten en je hebt een nieuwe ROM.Nonstop decay schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:51:
Hadden jullie de keuken van sMiUI al gezien? (http://smiui.net/) Ik vind het een erg tof idee, op deze manier kun je weer zelf van alles tweaken aan je ROM zonder custom recovery en Aroma installer. Ik heb het echter nog niet zelf getest, want ik las wat over FC's en ik snap nog niet of dit werkt zonder wipe (denk het niet).
In de korte tijd dat ik de nieuwe versie heb geprobeerd, ben ik nog niet tegen problemen aangelopen.
Hoi,
Ik heb een tijd geleden de MI2S voor m'n zuster gekocht. Opeens klaagde ze dat de telefoon niks meer deed en dat ze het niet meer kan opladen.
Dus een nieuwe accu besteld. Na een aantal weken kwam deze binnen. Accu erin en ze was weer blij. Echter zei ze dat de telefoon erg warm was en savonds was de accu leeg en kon ze haar nieuwe accu ook wederom niet opladen.
Wat ik nu wil is de accu opnieuw opladen en de nieuwste rom erop zetten. Echter zie ik het niet zitten om een nieuwe accu te bestellen in China. Dat duurt gewoon erg lang. Heeft iemand een externe lader/accu over die ik kan overnemen?
Of een andere oplossing?
Ik heb een tijd geleden de MI2S voor m'n zuster gekocht. Opeens klaagde ze dat de telefoon niks meer deed en dat ze het niet meer kan opladen.
Dus een nieuwe accu besteld. Na een aantal weken kwam deze binnen. Accu erin en ze was weer blij. Echter zei ze dat de telefoon erg warm was en savonds was de accu leeg en kon ze haar nieuwe accu ook wederom niet opladen.
Wat ik nu wil is de accu opnieuw opladen en de nieuwste rom erop zetten. Echter zie ik het niet zitten om een nieuwe accu te bestellen in China. Dat duurt gewoon erg lang. Heeft iemand een externe lader/accu over die ik kan overnemen?
Of een andere oplossing?
Klinkt als een of andere app die de accu heel snel leeg trekt, daar al naar gekeken?
Lijkt inderdaad op een storing van 1 app. Het lijkt er ook op dat de nieuwe accu maar 1 dag is getest.Russel88 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:53:
Of een andere oplossing?
Veel meer info staat eigenlijk ook niet in het verhaal.
Bij ibuygou had ik begin dit jaar een externe lader + accu voor zo'n €5,00 besteld. Ik zie hem nu niet meer op de site staan voor die prijs.
Ik kan de accu's nu niet meer opladen via de telefoon.
Kan ik je externe lader overnemen/lenen. Op IBuyGou is accu + externe lader niet op voorraad.
Kan ik je externe lader overnemen/lenen. Op IBuyGou is accu + externe lader niet op voorraad.
Ik heb het toestel nu meer dan 2 jaar in mijn bezit (zie review) en deze werkt nog steeds als een trein zoals de eerste dag. Batterij doet het nog uitstekend en tot zover zelden een vastloper.
Tot vandaag draaide ik KitKat 4.4.4 en wou toch eens proberen een update te doen naar 5.0.
Momenteel draait volgende erop sinds 12h vandaag, alles draait zeer soepel en ik merk minder geheugenverbruik.
CWM 6050
MIUI v7.0
Android 5.0.2
Enkele screenshots
http://imgur.com/a/ZQ9R4
Onderstaande voormiddag nog getest, maar ben er toch op terug gekomen.
Heb geprobeerd om Xposed aan het werk te krijgen maar het updaten via de recovery method bleef falen
Cyanogenmod getest => draaide niet goed en vastlopers
Ivan's ROM => 5.1
http://xiaomi.eu/communit...-aosp-lollipop-5-1.27413/
Bijna stock Android, maar teveel problemen met GAPPS en sommige apps die stoppen met werken bij het opstarten
Dan maar terug gekozen voor MIUI via
http://xiaomi.eu/community/threads/5-11-19-20.28998/
xiaomi.eu_multi_aries_5.11.19_v7-5.0
Meer info te vinden op onderstaande links:
http://en.miui.com/thread-110840-1-1.html
http://xiaomi.eu/communit...ng-key-combination.18883/
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Aries_Info
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_aries
http://download.cyanogenmod.org/?device=aries
Tot vandaag draaide ik KitKat 4.4.4 en wou toch eens proberen een update te doen naar 5.0.
Momenteel draait volgende erop sinds 12h vandaag, alles draait zeer soepel en ik merk minder geheugenverbruik.
CWM 6050
MIUI v7.0
Android 5.0.2
Enkele screenshots
http://imgur.com/a/ZQ9R4
Onderstaande voormiddag nog getest, maar ben er toch op terug gekomen.
Heb geprobeerd om Xposed aan het werk te krijgen maar het updaten via de recovery method bleef falen
Cyanogenmod getest => draaide niet goed en vastlopers
Ivan's ROM => 5.1
Bijna stock Android, maar teveel problemen met GAPPS en sommige apps die stoppen met werken bij het opstarten
Dan maar terug gekozen voor MIUI via
http://xiaomi.eu/community/threads/5-11-19-20.28998/
xiaomi.eu_multi_aries_5.11.19_v7-5.0
Meer info te vinden op onderstaande links:
http://en.miui.com/thread-110840-1-1.html
http://xiaomi.eu/communit...ng-key-combination.18883/
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Aries_Info
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_aries
http://download.cyanogenmod.org/?device=aries
Terugkomend op mijn batterijprobleem.
Kiswum heeft m'n 2 accu's opgeladen. Daarna meteen de nieuwste rom van xiaomi.eu erop gezet. Cache en gebruikers cache geleegd.
Probleem is echter niet verholpen. Dag erop is 1 accu helemaal leeggezogen. Deze kan ook niet meer opgeladen worden (als accu nog niet leeg is, dan kunnen ze wel opgeladen worden).
Tweede accu loopt ook snel leeg. Batterij app toont niks noemenswaardig.
Iemand nog tips?
Kiswum heeft m'n 2 accu's opgeladen. Daarna meteen de nieuwste rom van xiaomi.eu erop gezet. Cache en gebruikers cache geleegd.
Probleem is echter niet verholpen. Dag erop is 1 accu helemaal leeggezogen. Deze kan ook niet meer opgeladen worden (als accu nog niet leeg is, dan kunnen ze wel opgeladen worden).
Tweede accu loopt ook snel leeg. Batterij app toont niks noemenswaardig.
Iemand nog tips?
Sinds kort geeft mijn Mi2s bij het updaten van apps in de Play store steeds vaker aan dat het geheugen vol is.
Eerst was dit ook zo, dus veel foto's verwijderd. Vervolgens een tijdje geen problemen gehad, maar nu geeft ie steeds weer aan dat er te weinig geheugen is als ik een app van 30+mb wil updaten. Er is echter ca. 6 gigabyte vrij.
Iemand ideeën?
Eerst was dit ook zo, dus veel foto's verwijderd. Vervolgens een tijdje geen problemen gehad, maar nu geeft ie steeds weer aan dat er te weinig geheugen is als ik een app van 30+mb wil updaten. Er is echter ca. 6 gigabyte vrij.
Iemand ideeën?
Vermits ik sinds vorige week een USB meetapparaatje (KEWEISI) heb, wou ik een aantal kabels meten terwijl mijn smartphone (Xiaomi mi2s) aan het opladen was (was ontladen tot ongeveer 10%).
gebruikte kabels: orginele xiaomi, aftermarket 2m kabel van ebay, aftermarket bankcontact kabel van 1m
en als ik dan toch verschillende kabels doormeet, ook maar direct verschillende laders geprobeerd die ik tot mijn beschikking heb.
gebruikte laders: originele Xiaomi lader, 2A HEMA lader, PC (front USB2.0)
originele Xiaomi lader:

2A HEMA lader (model: 39.60.9025): niet correct zie hier voor correctie

PC:

conclusie
ik denk dat de foto's voor zich spreken. De originele Xiaomi lader en kabel geven de beste resultaten. de overige laadmiddelen behouden de 5V niet.
foto's zijn telkens gemaakt met de opladende mi2s
smartphone, batterij en lader zijn allemaal 2 jaar oud (in bezit van 18/12/2013)
lader heeft al wel een operatie gehad wegens falende elco's ergens in 23/07/2014
Batterij gaat nog wel maar 2 dagen mee met licht gebruik (voorheen 4-5 dagen), bij zwaar gebruik zoals de afgelopen twee jaar, haal ik nu het einde van dag niet meer. Heb daarmee ook een nieuwe accu aangekocht, die eendaags op de mat zou moeten vallen (als de douane geen roet in het eten gooit).
De app "phone tester" geeft ook aan dat ik nog een resterende batterijcapaciteit heb van 1390mAh, dit terzijde.
Nu ze mogen zeggen wat ze willen van die chinezen, maar het originele Xiaomi spul is de enige winnende combinatie die tenminste zijn opgegeven specs haalt.
een tevreden Xiaomi gebruiker
gebruikte kabels: orginele xiaomi, aftermarket 2m kabel van ebay, aftermarket bankcontact kabel van 1m
en als ik dan toch verschillende kabels doormeet, ook maar direct verschillende laders geprobeerd die ik tot mijn beschikking heb.
gebruikte laders: originele Xiaomi lader, 2A HEMA lader, PC (front USB2.0)
originele Xiaomi lader:

2A HEMA lader (model: 39.60.9025): niet correct zie hier voor correctie

PC:

conclusie
ik denk dat de foto's voor zich spreken. De originele Xiaomi lader en kabel geven de beste resultaten. de overige laadmiddelen behouden de 5V niet.
foto's zijn telkens gemaakt met de opladende mi2s
smartphone, batterij en lader zijn allemaal 2 jaar oud (in bezit van 18/12/2013)
lader heeft al wel een operatie gehad wegens falende elco's ergens in 23/07/2014
Batterij gaat nog wel maar 2 dagen mee met licht gebruik (voorheen 4-5 dagen), bij zwaar gebruik zoals de afgelopen twee jaar, haal ik nu het einde van dag niet meer. Heb daarmee ook een nieuwe accu aangekocht, die eendaags op de mat zou moeten vallen (als de douane geen roet in het eten gooit).
De app "phone tester" geeft ook aan dat ik nog een resterende batterijcapaciteit heb van 1390mAh, dit terzijde.
Nu ze mogen zeggen wat ze willen van die chinezen, maar het originele Xiaomi spul is de enige winnende combinatie die tenminste zijn opgegeven specs haalt.
een tevreden Xiaomi gebruiker
Jongens, ik heb een probleempje.
Nieuwe Android 5.0 ivans rom geinstalleerd maar nu zijn men partities samen, dat was niet de bedoeling. Iemand een idee hoe ik die parties weer los van mekaar krijg?
groet lambert
Nieuwe Android 5.0 ivans rom geinstalleerd maar nu zijn men partities samen, dat was niet de bedoeling. Iemand een idee hoe ik die parties weer los van mekaar krijg?
groet lambert
Daar zijn oplossingen voor, door moeilijk met herpartitioneringsscripts aan de gang te gaan. Maar eerlijk gezegd: why bother? Dit partitieschema heeft de toekomst en de nieuwere androidversies voor de MI2s werken eigenlijk best wel goed. Moet zeggen dat met 5.11.12 mijn batterij behoorlijk goed meegaat zonder greenify of andere shit.engeneer13 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:29:
Jongens, ik heb een probleempje.
groet lambert
Zoek maar eens wat op xiaomi.eu als je het echt door wilt zetten.
Wouter bedankt,
Maar heb nu een goed werkende multilang ROM gevonden, dus het is goed.
Maar heb nu een goed werkende multilang ROM gevonden, dus het is goed.
Ik heb de laatste dagen serieus veel last van battery drain, van te voren ook last van een zwakker wordende batterij. Vrijdag (18/12) had ik deze vervangen door een nieuwe.
18/12
nieuwe batterij
energiebesparing gewijzigd naar normaal
19/12
heel de dag muziek (ongeveer 10-11h) gespeeld, wifi uit en 3G aan gedurende dag ('s avonds wifi terug aan en 2G ipv 3G)
20/12
batterij volledig leeggetrokken, terug volledig opladen
mediaserver issue, setting in muziekspeler van album art downloaden ed gewijzigd
normaal gewijzigd naar energiebesparing en terug naar normaal
(Clear data for Download Manager from Settings-Installed apps) gevonden als fix voor drain dus maar geprobeerd

21/12
's morgens van de lader gegaan en gaan werken en thuisgekomen met 2%, ik verschoot toen ik ineens zag dat ik nog slechts 2% had
Scherm aan voor 52% van de tijd, dat kan ik niet echt geloven, ik heb slechts enkele utube filmpjes gekeken maar heus geen 5.5h, hoogstens een uurtje

Ik snap niet goed hoe ik nu plotseling zo'n last kan hebben van battery drain?
Viel me wel weer op dat ik opeens geen ontvangst meer had op het werk (NL) en dat hij me toen weer op KPN netwerk gegooid heeft
normaal zit ik in NL op T-mobile, maar thuis (BE) heb ik mobistar. Vanaf dat hij voor KPN gekozen heeft begon de drain zo te zien 
Voorheen nooit geen last gehad van drain! er is ook niets veranderd, buiten de nieuwe batterij sinds vrijdag (18/12). draai al 1,5 jaar op dezelfde ROM/ update... (draai nu MIUI 4.4.25)
Dit weekend gekeken om MIUI7 te installeren, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben op de mi2s 32GB? want ik twijfel nog en durf niet echt.
18/12
nieuwe batterij
energiebesparing gewijzigd naar normaal
19/12
heel de dag muziek (ongeveer 10-11h) gespeeld, wifi uit en 3G aan gedurende dag ('s avonds wifi terug aan en 2G ipv 3G)
20/12
batterij volledig leeggetrokken, terug volledig opladen
mediaserver issue, setting in muziekspeler van album art downloaden ed gewijzigd
normaal gewijzigd naar energiebesparing en terug naar normaal
(Clear data for Download Manager from Settings-Installed apps) gevonden als fix voor drain dus maar geprobeerd

21/12
's morgens van de lader gegaan en gaan werken en thuisgekomen met 2%, ik verschoot toen ik ineens zag dat ik nog slechts 2% had

Ik snap niet goed hoe ik nu plotseling zo'n last kan hebben van battery drain?
Viel me wel weer op dat ik opeens geen ontvangst meer had op het werk (NL) en dat hij me toen weer op KPN netwerk gegooid heeft
Voorheen nooit geen last gehad van drain! er is ook niets veranderd, buiten de nieuwe batterij sinds vrijdag (18/12). draai al 1,5 jaar op dezelfde ROM/ update... (draai nu MIUI 4.4.25)
Dit weekend gekeken om MIUI7 te installeren, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben op de mi2s 32GB? want ik twijfel nog en durf niet echt.
Allereerst leuk om je metingen van de kabels te zien!
Zelf heb ik zulke drains gehad tijdens slecht 3G bereik. Aangezien ik bijna overal wifi heb, heb ik standaard alleen 2G aanstaan en gaat de batterij minstens 2 dagen mee (met ongeveer 4-5 uur schermtijd). Met 3G aan gaat de batterij een stuk sneller leeg, maar dat komt voor een groot deel omdat mijn bereik vaak heel slecht is op 3G.
Anyway, ik draai de nieuwste versie van MIUI (7, altijd up-to-date, ook de 32GB versie) en het werkt als een zonnetje. Alles draait helemaal soepel, batterij gaat goed, en verder werkt alles naar behoren. Sterker nog, ik ben haast dagelijks nog blij met de telefoon, zelfs nu ie de 2 jaar is gepasseerd. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik geen Bluetooth dus ik weet niet hoe dat zit in de nieuwere versies van MIUI.
Anders dan dat laatste, go for it! Mocht je nog vragen hebben over compatibiliteit van bepaalde apps of dingen dan kan je altijd een berichtje sturen en dan probeer ik het graag voor je uit (mits de apps geen gekke persoonlijke info opvragen).
Gebruik eigenlijk enkel 2G, heb ook geen databundel en zowel thuis als opt werk heb ik wifi dus ook weinig behoefte aan. 3G gebruik ik enkel in geval van zeer slechte ontvangst met 2G.
oeh ivm MIUI 7, is dit de multilang die je gebruikt?
apps die ik er nu heb op staan: whatsapp, HLN (nieuwsapp van Belgische krant), u tube, google mail, brandstofprijzen.be, adobe reader en voor de verdere rest gebruik ik enkel de standaardapps van MIUI, gwn omdat ze goed werken
camera en wifi zijn de voornaamste dingen die ik belangrijk acht en binnenkort bluetooth als men speaker af is
Ik heb nu onderstaande gedownload, ik vermoed dat dit de juiste is:
xiaomi.eu_multi_aries_V7.0.4.0.LXACNCI_v7-5.0
moet me alleen eens goed inlezen hoe ik dit moet installeren, want heb hier geen ervaring mee en wil ook niks stuk doen.
voor de verdere rest een tevreden mi2s gebruiker gedurende 2 jaar
(ivm kabels, heb Anker kabels besteld, zouden ook zeer goed zijn)
oeh ivm MIUI 7, is dit de multilang die je gebruikt?
apps die ik er nu heb op staan: whatsapp, HLN (nieuwsapp van Belgische krant), u tube, google mail, brandstofprijzen.be, adobe reader en voor de verdere rest gebruik ik enkel de standaardapps van MIUI, gwn omdat ze goed werken
camera en wifi zijn de voornaamste dingen die ik belangrijk acht en binnenkort bluetooth als men speaker af is
Ik heb nu onderstaande gedownload, ik vermoed dat dit de juiste is:
xiaomi.eu_multi_aries_V7.0.4.0.LXACNCI_v7-5.0
moet me alleen eens goed inlezen hoe ik dit moet installeren, want heb hier geen ervaring mee en wil ook niks stuk doen.
voor de verdere rest een tevreden mi2s gebruiker gedurende 2 jaar
(ivm kabels, heb Anker kabels besteld, zouden ook zeer goed zijn)
Soms ook last van. De app deinstalleren en opnieuw installeren lost het bij mij op.daanNL schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:28:
Sinds kort geeft mijn Mi2s bij het updaten van apps in de Play store steeds vaker aan dat het geheugen vol is.
Iemand ideeën?
2 jaar geleden een Xiaomi Mi2s gekocht, toegegeven, met klamme handjes.
Vandaag kan ik zeggen dat dit toch mijn best tech-aankoop ooit is
Telefoon werkt nog uitstekend en ziet er nog puntgaaf uit, maar ie heeft dan ook altijd in een rubbercase (met afdekklepje voor usb- en koptelefoonaansluiting) gezeten en altijd met een screenprotector op. Meerdere vallen overleefd op die manier. Nu ben ik zoek naar een nieuwe screenprotector, case en batterij voor mijn trouwe vriend.
Op Ibuygou vind ik enkel batterij terug, op Aliexpress is het aanbod overweldigend, maar ziet de kwaliteit er vaak minder uit.
Iemand tips of zelf een van bovenstaande in aanbieding?
Thx!
Vandaag kan ik zeggen dat dit toch mijn best tech-aankoop ooit is
Telefoon werkt nog uitstekend en ziet er nog puntgaaf uit, maar ie heeft dan ook altijd in een rubbercase (met afdekklepje voor usb- en koptelefoonaansluiting) gezeten en altijd met een screenprotector op. Meerdere vallen overleefd op die manier. Nu ben ik zoek naar een nieuwe screenprotector, case en batterij voor mijn trouwe vriend.
Op Ibuygou vind ik enkel batterij terug, op Aliexpress is het aanbod overweldigend, maar ziet de kwaliteit er vaak minder uit.
Iemand tips of zelf een van bovenstaande in aanbieding?
Thx!
Ik heb vorige week een nieuwe batterij mogen ontvangen van Bang Good, koste me €7,47 originele batterij met redelijk recente productiedatum! (2015/04/09)
Ik moet even terugkomen op de meetresultaten van de Hema lader, die blijken niet te kloppen door slijtage (of brol) van de USB contacten.
eerst de originele mi kabel en als tweede een nieuwe anker kabel van 1.8m:

de Hema lader heb ik 1,5 jaar en wordt met enige regelmaat gebruikt en dat blijkt helaas al duidelijk te zijn, jammer.
De Xiaomi lader heeft er de aftermarket ebay kabel van 2m er constant opzitten, die hoef ik niet telkens in en uit te pluggen. kwa kwaliteit kan ik die dus niet beoordelen.
Mijn battery drain blijft helaas aanhouden, gelukkig voor mij heb ik nu vakantie en zit ik niet meer op Nederlands netwerk, KPN blijkt echt een aandeel te hebben in de problemen die ik hiermee ondervind. Morgen ga ik kijken om MIUI7 erop te zetten.
Benieuwd nu ik terug op Belgisch grondgebied blijf voor enkel weken. rare is dat ik hier nooit geen problemen mee heb gehad zonder dat er de laatste tijd iets veranderd is
. Vandaag is ie zelfs gewoon uitgevallen tijdens een drain
Vind ik niet leuk!

die hema lader heb ik ook nog een iets andere foto van
Ik moet even terugkomen op de meetresultaten van de Hema lader, die blijken niet te kloppen door slijtage (of brol) van de USB contacten.
eerst de originele mi kabel en als tweede een nieuwe anker kabel van 1.8m:

de Hema lader heb ik 1,5 jaar en wordt met enige regelmaat gebruikt en dat blijkt helaas al duidelijk te zijn, jammer.
De Xiaomi lader heeft er de aftermarket ebay kabel van 2m er constant opzitten, die hoef ik niet telkens in en uit te pluggen. kwa kwaliteit kan ik die dus niet beoordelen.
Mijn battery drain blijft helaas aanhouden, gelukkig voor mij heb ik nu vakantie en zit ik niet meer op Nederlands netwerk, KPN blijkt echt een aandeel te hebben in de problemen die ik hiermee ondervind. Morgen ga ik kijken om MIUI7 erop te zetten.
Benieuwd nu ik terug op Belgisch grondgebied blijf voor enkel weken. rare is dat ik hier nooit geen problemen mee heb gehad zonder dat er de laatste tijd iets veranderd is

die hema lader heb ik ook nog een iets andere foto van

[ Voor 5% gewijzigd door vdbeke op 22-12-2015 20:43 ]
Wel, ik ben er woensdag 's morgens vol enthousiasme aan begonnen, maar merkte al snel dat ik geen enkele ROM geïnstalleerd kreeg
Ik had er 10 in totaal geprobeerd, gaande van de Chinese MIUI7, multi MIUI 7 van Xiaomi.eu, SMIUI,..
Ik had via recovery wipe all data gedaan en dan het hernoemde (update.zip) ROM via de recovery geïnstalleerd. maar dat lukt helaas niet ik kreeg telkens onderstaande errors: "error applying update" of "update.zip signature verification failed" was het enigste wat ik kreeg. Kreeg er kop noch staart van. Ik wou uiteindelijk de multilanguage MIUI7 erop hebben.
Hier op het forum liggen zoeken, maar niets gevonden dat me uitkomst bood. Dan maar kameraad gemaild met de vraag hoe het kwam (hij had al eerder succesvol stock android 5/ lollipop op zijn mi2s gezet), die stuurde me al gauw deze link.
Al sla je me dood ik begreep er geen snars van hoe je dat zou kunnen fixen. Twee partities samenvoegen, zoals ik het las zou je 5.11.19 erop moeten flashen en dan die fastboot ROM erop los laten. Maar die 5.11.9 kreeg ik er net niet op maw kameraad gevraagd om me effe uit de brand te helpen.
Naargelang we aan het kloten waren werd het me wel duidelijker,
error applying update: error mbt te weinig ruimte om nieuwe ROM te installeren (2 partities samenvoegen),
update.zip signature verification failed: blijkbaar om ROM's te blocken die niet door Xiaomi toegestaan zijn, wordt wel toegestaan met de nieuwe recovery/ boatloader (CWM) (eigenlijk al erg dat een chinees zijn toestellen moet dichttimmeren)
zoals ik begrepen heb is de werkwijze als volgt:
CWM (ClockWorkMod) installeren (nieuwe recovery tool ter vervanging van de oude van MIUI)
wipe cache & all data (mbv CWM)
ROM naar keuze installeren (mbv fastboot)
en klaar
wat fastboot nu deed kan ik nog niet vertellen, kom ik nog op terug
Please correct me if'm wrong, tis ook allemaal hocus pocus voor mij. Ik doe dit alleen om andere eventueel verder te helpen.
ivm MIUI 7
kwa batterijduur voor mij al zeker een vooruitgang (ik had ook drain op enkel Belgische netwerken, 20% kwijt op een nacht
kwa menu's, pff het is allemaal net ietsje anders, verstopt in andere menu's
look&feel is wel prettig en lekker trendy, mooie vooruitgang op hardware van 2 jaar oud
werkt ook lekker vlot, zoniet vlotter als voorheen!
Alleen waar ik me al enorm aan erger dat je vanuit slaapstand de zaklamp kunt gebruiken maar dat je direct terug op de uittoets moet drukken anders gaat de lamp terug uit, grrr. Kan je dit nie tuitzetten? Ik wil gwn die zaklamp kunnen gebruiken zonder op die uittoets te moeten drukken.
Ik had via recovery wipe all data gedaan en dan het hernoemde (update.zip) ROM via de recovery geïnstalleerd. maar dat lukt helaas niet ik kreeg telkens onderstaande errors: "error applying update" of "update.zip signature verification failed" was het enigste wat ik kreeg. Kreeg er kop noch staart van. Ik wou uiteindelijk de multilanguage MIUI7 erop hebben.
Hier op het forum liggen zoeken, maar niets gevonden dat me uitkomst bood. Dan maar kameraad gemaild met de vraag hoe het kwam (hij had al eerder succesvol stock android 5/ lollipop op zijn mi2s gezet), die stuurde me al gauw deze link.
Al sla je me dood ik begreep er geen snars van hoe je dat zou kunnen fixen. Twee partities samenvoegen, zoals ik het las zou je 5.11.19 erop moeten flashen en dan die fastboot ROM erop los laten. Maar die 5.11.9 kreeg ik er net niet op maw kameraad gevraagd om me effe uit de brand te helpen.
Naargelang we aan het kloten waren werd het me wel duidelijker,
error applying update: error mbt te weinig ruimte om nieuwe ROM te installeren (2 partities samenvoegen),
update.zip signature verification failed: blijkbaar om ROM's te blocken die niet door Xiaomi toegestaan zijn, wordt wel toegestaan met de nieuwe recovery/ boatloader (CWM) (eigenlijk al erg dat een chinees zijn toestellen moet dichttimmeren)
zoals ik begrepen heb is de werkwijze als volgt:
CWM (ClockWorkMod) installeren (nieuwe recovery tool ter vervanging van de oude van MIUI)
en klaar
wat fastboot nu deed kan ik nog niet vertellen, kom ik nog op terug
Please correct me if'm wrong, tis ook allemaal hocus pocus voor mij. Ik doe dit alleen om andere eventueel verder te helpen.
ivm MIUI 7
kwa batterijduur voor mij al zeker een vooruitgang (ik had ook drain op enkel Belgische netwerken, 20% kwijt op een nacht
kwa menu's, pff het is allemaal net ietsje anders, verstopt in andere menu's
look&feel is wel prettig en lekker trendy, mooie vooruitgang op hardware van 2 jaar oud
werkt ook lekker vlot, zoniet vlotter als voorheen!
Alleen waar ik me al enorm aan erger dat je vanuit slaapstand de zaklamp kunt gebruiken maar dat je direct terug op de uittoets moet drukken anders gaat de lamp terug uit, grrr. Kan je dit nie tuitzetten? Ik wil gwn die zaklamp kunnen gebruiken zonder op die uittoets te moeten drukken.
[ Voor 5% gewijzigd door vdbeke op 24-12-2015 17:06 . Reden: info corrigeren zodoende deze correct is ]
Mooi om te zien dat dit nog steeds een actief topic is!
Heb sinds augustus 2013 de MI2S in gebruik en ben er tot op heden erg tevreden mee!
Heb nog nooit een update gedraaid maar alles werkt nog steeds vlot, de accu gaat de hele dag mee en het toestel is fysiek nog 100% in orde! (mede dankzij de Nillkin hardcase en screenprotector)
Ondanks dat ie naar mijn idee nog zeker één of twee jaar mee zou kunnen heb ik ivm dual-sim wensen toch besloten om de Mi4C te bestellen. Hopelijk bevalt die net zo goed
Heb sinds augustus 2013 de MI2S in gebruik en ben er tot op heden erg tevreden mee!
Ondanks dat ie naar mijn idee nog zeker één of twee jaar mee zou kunnen heb ik ivm dual-sim wensen toch besloten om de Mi4C te bestellen. Hopelijk bevalt die net zo goed
Goed om te horen dat de lader het zo goed doet.vdbeke schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:08:conclusie
Ben nu van 5.11.12 naar 5.12.31 smiui gegaan met erg veel moeite. Uiteindelijk moest ik mijn telefoon via een fastboot package flashen. Ik denk dat de partitionering niet helemaal jofel was. Ik heb nog steeds een probleem met GPS en sporttrackers. Deze doet het matig of kapt er na 4 minuten mee. Superjammer want best wel leuke informatie over hoe hard ik loop en hoe ver kan ik nu niet verkrijgen. Enige app, met andere gebreken, die het wel doet is Runtastic. Runkeeper en mijn favoriet Endomondo doen het niet. Sucks.
Na een nachtje opladen blijft de batterij op 75% steken, verder laten laden heeft geen enkele zin, blijft er op hangen met een knipperende oranje LED (dus geen gele LED zoals nrml)
Een keer herstarten geeft dan wel terug 100% aan.
Of dat ie opeens naar de 0% duikt waardoor de telefoon uitvalt terwijl er een paar minuten voorheen nog 34% had.
of plotselinge drains, best allemaal frusterend. Mensen die hier ervaring mee hebben?
miui7 (5.12.24)
Of dat ie opeens naar de 0% duikt waardoor de telefoon uitvalt terwijl er een paar minuten voorheen nog 34% had.
of plotselinge drains, best allemaal frusterend. Mensen die hier ervaring mee hebben?
miui7 (5.12.24)

[ Voor 5% gewijzigd door vdbeke op 10-01-2016 08:28 . Reden: extra info mbt laad LED ]
Ik heb een probleem. Ik wilde weer eens een update doen via Smiui.net
Heb een nieuwe Rom samengesteld en hernoemt naar update.zip en op de root gezet zoals ik vaker gedaan had. Tijdens het update stopte hij bij 72% en gaf een fout melding, dit heb ik vaker gehad en als ik dan een nieuwe versie downloade van Smiui.net deed hij het meestal wel. Ik wilde opstarten via System2 maar waarschijnlijk was dat de partitie die vorige keer fout ging en daarom ook niet werkte.Nu heb ik geen werkende partitie meer en kom niet verder als de Mi-Recovery. Op de root heb ik wel het laatste werkende SMiui.net Rom staan, deze heet alleen update-oud.zip en kan deze niet bereiken of hernoemen. Via de computer kom ik ook niet in het geheugen.
Heeft iemand een idee?
Heb een nieuwe Rom samengesteld en hernoemt naar update.zip en op de root gezet zoals ik vaker gedaan had. Tijdens het update stopte hij bij 72% en gaf een fout melding, dit heb ik vaker gehad en als ik dan een nieuwe versie downloade van Smiui.net deed hij het meestal wel. Ik wilde opstarten via System2 maar waarschijnlijk was dat de partitie die vorige keer fout ging en daarom ook niet werkte.Nu heb ik geen werkende partitie meer en kom niet verder als de Mi-Recovery. Op de root heb ik wel het laatste werkende SMiui.net Rom staan, deze heet alleen update-oud.zip en kan deze niet bereiken of hernoemen. Via de computer kom ik ook niet in het geheugen.
Heeft iemand een idee?
Iemand ook bekend met het probleem dat een oproep die doorgestuurd wordt naar de voicemail als Geweigerd wordt betiteld (en dus niet als gemist gemeld wordt)?
Thanx, ik had dat nog nooit gedaan maar het is gelukt met de Fastboor en MiFlash. Ben helaas wel alles kwijt wat erop stond.mottert schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:31:
Fastboot? MiFlash?
Bedankt.
Na mijn drain problemen, batterij calibratie opnieuw gedaan met progje (9apps). Dit had ik via het miui forum gevonden, ben helaas de link kwijt
. en mijn "oude" werkt als nieuw, gaat terug als een tierelier. voor niks een nieuwe gekocht
KPN netwerk of niet, maakt allemaal geen reet uit, als ik hem niet gebruik gaat er procentueel ook (bijna) niets van af
ondertss ook wel miui 7 5.12.24 op staan (voorheen 5.11.19), scheelt wellicht ook, maar de calibratie heeft zeker ook geholpen, geen gekke laadtoestanden meer ed.

KPN netwerk of niet, maakt allemaal geen reet uit, als ik hem niet gebruik gaat er procentueel ook (bijna) niets van af
ondertss ook wel miui 7 5.12.24 op staan (voorheen 5.11.19), scheelt wellicht ook, maar de calibratie heeft zeker ook geholpen, geen gekke laadtoestanden meer ed.
Ik denk dat ik dat ook heb (of had). Ik zat op de officiële bèta release. Maar toch wat andere problemen (met name calendar sync).furbydenooij schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:49:
Iemand ook bekend met het probleem dat een oproep die doorgestuurd wordt naar de voicemail als Geweigerd wordt betiteld (en dus niet als gemist gemeld wordt)?
Sinds een paar dagen op sMiui over gegaan. Heb het probleem nog niet terug gezien. Ik ben benieuwd hoe lang het goed blijft gaan. De mi2 kan na ruim 3 jaar nog wel even een tijdje mee!
Ik kan al een hele tijd geen updates doen via de updater app.
Telkens wanneer ik een update pakket selecteer of via het automatisch downloaden krijg ik tijdens het installeren na 90% de melding "Update mislukt. Kan niet updaten op dit moment. Druk op OK om deze fout aan onze ontwikkelaars te melden"
Momenteel staat de multilang Miui 7 5.11.12 op mijn toestel.
Weet iemand toevallig wat hier het probleem zou kunnen zijn ?
Telkens wanneer ik een update pakket selecteer of via het automatisch downloaden krijg ik tijdens het installeren na 90% de melding "Update mislukt. Kan niet updaten op dit moment. Druk op OK om deze fout aan onze ontwikkelaars te melden"
Momenteel staat de multilang Miui 7 5.11.12 op mijn toestel.
Weet iemand toevallig wat hier het probleem zou kunnen zijn ?
Sinds gisteren doet de trilmotor van mijn Xiaomi Mi2S het niet meer. Ik heb al gekeken of dit misschien een software-issue is, maar welke instelling ik ook aanpas, de telefoon trilt niet meer. Ook bij het aan- en uitzetten trilt de telefoon niet meer.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de trilmotor? Het lijkt niet echt een veelvoorkomend probleem te zijn, daarnaast vind ik nog niet veel vervangende onderdelen. Tot nu toe heb ik alleen deze gevonden, maar die is niet meer te koop.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de trilmotor? Het lijkt niet echt een veelvoorkomend probleem te zijn, daarnaast vind ik nog niet veel vervangende onderdelen. Tot nu toe heb ik alleen deze gevonden, maar die is niet meer te koop.
ik heb zojuist voor het eerst ervaren dat ik te weinig system storage had om mijn apps te updaten. Ik heb niet bijster veel apps op mijn MI2S staan (ik probeer het allemaal zo proper en licht mogelijk te houden), maar de apps van deze tijd zijn gewoon veel groter als 2.5 jaar geleden, waardoor die 3.7gb die beschikbaar is wat outdated is...
Ik heb al wat rondgeneusd op het forum, en ook op het web, maar niet echt een betrekkelijk makkelijke manier gevonden om dit te doen. Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die een "makkelijke" manier weet om dit te doen zonder de 2 partities te moeten opgeven??
Ik heb al wat rondgeneusd op het forum, en ook op het web, maar niet echt een betrekkelijk makkelijke manier gevonden om dit te doen. Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die een "makkelijke" manier weet om dit te doen zonder de 2 partities te moeten opgeven??
Meerdere malen last van gehad ondanks dat ik toch nog ruimte over had voor apps (krappe 500 MB). In mijn geval was de betreffende app deinstalleren en opnieuw installeren de oplossing.
Ben bang dat je toch echt de partities moet gaan samenvoegen om er van af te zijn...
Uitleg staat hier http://xiaomi.eu/communit....29038/page-6#post-263704
Uitleg staat hier http://xiaomi.eu/communit....29038/page-6#post-263704
Tja, dan zal ik het zolang maar zo trekken zeker... Tot er eens een fatsoenlijke vervanger aankomt voor het toestel, want 2.5 jaar is toch al redelijk oud :-)
Helaas ben ik nog niet echt iets tegengekomen wat mij aanstaat, een gsm met goede specs en een klein scherm met een degelijke prijs is moeilijk te vinden...
Helaas ben ik nog niet echt iets tegengekomen wat mij aanstaat, een gsm met goede specs en een klein scherm met een degelijke prijs is moeilijk te vinden...
Ik loop ook steeds aan tegen de grens van het geheugen en moet dan eerst een app deinstalleren voor ik de update erop kan zetten.
Wat wel helpt is elke week updaten met de nieuwe weekly, dat levert meteen een slordige 300 me op, dan kan hij er weer een week tegen.
Heb er wel een redmi note 3 pro bij, maar de m2s blijft in gebruik!
Wat wel helpt is elke week updaten met de nieuwe weekly, dat levert meteen een slordige 300 me op, dan kan hij er weer een week tegen.
Heb er wel een redmi note 3 pro bij, maar de m2s blijft in gebruik!
Clukers schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:20:
Tja, dan zal ik het zolang maar zo trekken zeker... Tot er eens een fatsoenlijke vervanger aankomt voor het toestel, want 2.5 jaar is toch al redelijk oud :-)
Ik zit nu op 6.1.28, automatische update is er al even niet meer geweest, maar ik heb nog geen zin gehad om de laatste update van de site te halenEleni schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 07:38:
[...]

Anoniem: 125883
Bestaat er eigenlijk een MIUI 7(.5?) update zonder root? Ik zit met een bank app die niet wil werken omdat hij root access detecteert. Cloakroot / xposed doen het niet.
Verder, die usb/charging port, is dat te vervangen als je geen ervaring hebt in het solderen? Die phone fixer winkeltjes her en der weigeren om het toen, ondanks dat je ervoor wilt betalen, omdat die toestellen niet "ondersteund" worden. Ze moeten het verdorie gewoon opendraaien en solderen. Ik wil zelf wel zorgen dat ik de nodige spullen heb
Verder, die usb/charging port, is dat te vervangen als je geen ervaring hebt in het solderen? Die phone fixer winkeltjes her en der weigeren om het toen, ondanks dat je ervoor wilt betalen, omdat die toestellen niet "ondersteund" worden. Ze moeten het verdorie gewoon opendraaien en solderen. Ik wil zelf wel zorgen dat ik de nodige spullen heb
Wat als je via Veiligheid -> Toestemmingen -> Roottoegang root uitzet? Ik ga er vanuit dat een app alleen kan controleren of er root-toegang is, en niet of root-toegang aan te zetten is.
De usb-poort is niet gemakkelijk te vervangen. Zit aardig goed gesoldeerd. Ik heb zelf wel het een en ander gesoldeerd in m'n leven, maar zoiets gaat mij te ver. Het is aardig miniscuul allemaal. Helaas, bij sommige andere Xiaomi toestellen is het een los chipje die je gewoon kunt vervangen
De usb-poort is niet gemakkelijk te vervangen. Zit aardig goed gesoldeerd. Ik heb zelf wel het een en ander gesoldeerd in m'n leven, maar zoiets gaat mij te ver. Het is aardig miniscuul allemaal. Helaas, bij sommige andere Xiaomi toestellen is het een los chipje die je gewoon kunt vervangen
Mijn zus heeft de charging port 2x laten 'vervangen' in een smartphone herstel winkel in Antwerpen, maar het duurde elke keer 2 dagen of de connector kwam terug los.Anoniem: 125883 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:24:...
Ik had voor haar op eBay een aantal losse charging port connectors besteld zodat de winkel ze alleen maar moesten solderen, maar helaas...
Al zou je verwachten dat zo'n winkel het wel degelijk zou kunnen herstellen.
Dan maar een alternatief zoeken 
Poortjes bestellen en iemand vinden die wel de ervaring heeft om zoiets te solderen. Misschien eens kijken bij een TV reparateur? In de buurt is er eentje die smart-tvs enzo onder handen neemt.
Ik moet toegeven dat ik gisteren uit frustratie mijn telefoon bijna tegen de vlakte heb gesmeten
Update: na opendraaien en eens goed onder het licht te hebben gehouden, bleek er uiteindelijk een stukje metaalvijlsel onder dat kleine usb pinnetje te hebben vastgezeten. Waarschijnlijk zorgde dat ervoor dat het stekkertje er telkens uit sprong en dus niet een defect
Poortjes bestellen en iemand vinden die wel de ervaring heeft om zoiets te solderen. Misschien eens kijken bij een TV reparateur? In de buurt is er eentje die smart-tvs enzo onder handen neemt.
Ik moet toegeven dat ik gisteren uit frustratie mijn telefoon bijna tegen de vlakte heb gesmeten

Update: na opendraaien en eens goed onder het licht te hebben gehouden, bleek er uiteindelijk een stukje metaalvijlsel onder dat kleine usb pinnetje te hebben vastgezeten. Waarschijnlijk zorgde dat ervoor dat het stekkertje er telkens uit sprong en dus niet een defect

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 16-03-2016 08:29 ]
Na veel proberen en verschillende pogingen roep ik toch jullie hulp in.
Ik wil graag updaten naar de nieuwste V7 rom maar elke keer gaat het fout. Het lukt niet om te updaten via de update app. Verder vanuit clockworkmod ook niet als ik de zip wil flashen.
Installeren van de MI suite lukt ook niet op de pc dus herpartioneren is al wat lastig, handmatig is dit ook niet gelukt.
Link met uitleg of een goede download zou heel erg helpen!
Ik wil graag updaten naar de nieuwste V7 rom maar elke keer gaat het fout. Het lukt niet om te updaten via de update app. Verder vanuit clockworkmod ook niet als ik de zip wil flashen.
Installeren van de MI suite lukt ook niet op de pc dus herpartioneren is al wat lastig, handmatig is dit ook niet gelukt.
Lukt het met deze guide?R en N schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:20:
http://en.miui.com/thread-107586-1-1.html
Ik heb dat topic niet zo snel kunnen vinden, maar vond wel een ander topic met soortgelijke strekking. Een recente Miui 7 rom vinden en die via fastboot methode flashen zorgt ervoor dat je oude partities gemerged worden tot een enkele. Daarna heb ik als nog een Marshmallow rom erop geknald van Ivan. Nadeel is wel dat de Google Play services telkens stopt met werken. Maar voor de rest gaat de accu langer mee en kan je meer apps installeren. Dus inderdaad geen berichten over onvoldoende ruimte meer als je apps moet updaten.
kijk hier eens, ik had dit probleem ook.R en N schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:20:
http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-10-11.30529/
Dit heb ik gedaan en ben geen probleem tegengekomen.
Heb nog wel de oude partitie-indeling dus kan niet teveel apps installeren.
Dit heb ik gedaan en ben geen probleem tegengekomen.
Heb nog wel de oude partitie-indeling dus kan niet teveel apps installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Eleni op 24-03-2016 00:54 ]
Heeft iemand de laatste weekly's al eens geprobeerd. Hiervoor moet je eerst een nieuw soort recovery mode (TWRP) voor installeren. Iemand hier ervaring mee, of enige consequenties of problemen ondervonden?
Ja, heb ik dus gedaan en het werkt heel simpel: zie mijn linkje hierboven.
Als je eenmaal twrp recovery zip gedownload en geïnstalleerd hebt kun je daarna weer de weekly downloaden en updaten via de updater app.
Het proces ziet er wat anders uit op je mobiel maar het werkt prima.
Als je eenmaal twrp recovery zip gedownload en geïnstalleerd hebt kun je daarna weer de weekly downloaden en updaten via de updater app.
Toch een extra vraag, ze zeggen:Eleni schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:09:
Ja, heb ik dus gedaan en het werkt heel simpel: zie mijn linkje hierboven.
"Install TWRP zip via Updater app, then install our ROM"
Kun je TWRP dus installeren met de updater app op dezelfde manier als je een ROM installeert? Zo van "Choose update package" -> browse naar TWRP.zip en hij installeert een nieuwe recovery i.p.v. een ROM?
Nee, je installeert eerst twrp, pas daarna installeer je de rom, dit kan allebei via de updater app.
De volgende dev roms kun je gewoon als altijd via de updater app installeren omdat twrp al op je telefoon staat.
De volgende dev roms kun je gewoon als altijd via de updater app installeren omdat twrp al op je telefoon staat.
Toch maar Rashr geprobeerd om een andere recovery te installeren. Dat ging erg makkelijk! Kwestie van goeie recovery image selecteren en voor ik het wist, startte m'n Mi2S opnieuw op in TWRP.
Nu alleen nog even wachten tot we weer nieuwe sMiUI ROM's kunnen koken. Dat ging gisteren niet vanwege grote drukte op de site.
update: ik heb een nieuwe ROM gedownload, maar kan die toch niet direct met TWRP flashen... Ik denk dat het te maken heeft met de partities. Die zijn toch een keer verkleind en een keer samengevoegd, of zoiets? Ik denk dat ik daar iets heb gemist.
@vdbeke: ik denk dat ik dat probleem ook heb.
Heb je dat opgelost door alles te wipen? (En heb je dat vervolgens teruggezet met MIUI Backup? Of hoe heb je alles weer teruggekregen?)
Nu alleen nog even wachten tot we weer nieuwe sMiUI ROM's kunnen koken. Dat ging gisteren niet vanwege grote drukte op de site.
update: ik heb een nieuwe ROM gedownload, maar kan die toch niet direct met TWRP flashen... Ik denk dat het te maken heeft met de partities. Die zijn toch een keer verkleind en een keer samengevoegd, of zoiets? Ik denk dat ik daar iets heb gemist.
@vdbeke: ik denk dat ik dat probleem ook heb.
[ Voor 35% gewijzigd door Nonstop decay op 27-03-2016 19:25 ]
Misschien toch de weekly bij miuiandroid.com proberen?
Laat zich moeiteloos installeren.
Laat zich moeiteloos installeren.
Zoals toen beschreven werkte het perfect, kan er niet veel meer over zeggen.
werkwijze als volgt:
en klaar
ik heb toen ook miui backup gedraaid omdat ik terug naar MIUI ging en dit heeft een aantal dingen terug gezet. apps heb ik zelf teruggezet (weet niet meer zeker of ik die ook gebackupped heb, ik denk het niet)
zoek de verschillende progjes op, lees je wat in. Het is onmogelijk om alles stap voor stap uit te leggen.
werkwijze als volgt:
en klaar
ik heb toen ook miui backup gedraaid omdat ik terug naar MIUI ging en dit heeft een aantal dingen terug gezet. apps heb ik zelf teruggezet (weet niet meer zeker of ik die ook gebackupped heb, ik denk het niet)
zoek de verschillende progjes op, lees je wat in. Het is onmogelijk om alles stap voor stap uit te leggen.
Bedankt voor de tips! Ik ga het binnenkort nog een keer proberen.
Sinds gisterenavond is helaas mijn prachtige Mi2S overleden.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer opgeladen, met welke lader of kabel dan ook.
Toen hij op 15% was heb ik hem aan de lader gelegd echter ging er geen lampje branden of gaf hij aan dat hij begon te laden. ik denk dat de USB connector overleden is.
Ik heb al geprobeerd het vuil uit de connector te halen ( en dat was best veel ) , echter heeft dat geen baat mogen hebben.
Na 3 uur aan de lader te hebben gelegen gaat hij wel aan , maar komt niet verder dan het eerste bootscherm, daarna valt hij gewoonweg weer uit.
Ik heb al een nieuwe telefoon besteld ( Redmi 3 Note ) , echter wil ik graag mijn Mi2s nog 1x aan proberen te krijgen om wat missende data van de afgelopen dagen eraf te halen.
Zien jullie daar een mogelijkheid toe?
Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer opgeladen, met welke lader of kabel dan ook.
Toen hij op 15% was heb ik hem aan de lader gelegd echter ging er geen lampje branden of gaf hij aan dat hij begon te laden. ik denk dat de USB connector overleden is.
Ik heb al geprobeerd het vuil uit de connector te halen ( en dat was best veel ) , echter heeft dat geen baat mogen hebben.
Na 3 uur aan de lader te hebben gelegen gaat hij wel aan , maar komt niet verder dan het eerste bootscherm, daarna valt hij gewoonweg weer uit.
Ik heb al een nieuwe telefoon besteld ( Redmi 3 Note ) , echter wil ik graag mijn Mi2s nog 1x aan proberen te krijgen om wat missende data van de afgelopen dagen eraf te halen.
Zien jullie daar een mogelijkheid toe?
HANDTEKENING!!!
Ik heb het nog eens geprobeerd met een volledige wipe, helaas met hetzelfde resultaat. Iets met dat ie de /system partitie niet kan overschrijven. Ik ben bang dat ik toch een andere manier moet zoeken wil ik nog updaten. (Weer met die MiPC tools of zoiets?)
Van welke ROM kom je af, en welke wil je flashen? Er zit inderdaad een verschil in partities. Als je nog unmerged partitions hebt, zul je voor 99% van de nieuwe rom's over moeten schakelen naar merged partitions.
Voor mij is het al een hele tijd geleden dat ik overgestapt ben, dus ik weet niet precies meer hoe het werkt. Maar hier is wel het een en ander te vinden.
Voor mij is het al een hele tijd geleden dat ik overgestapt ben, dus ik weet niet precies meer hoe het werkt. Maar hier is wel het een en ander te vinden.
Hier staat alles wat je moet doen:Nonstop decay schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:17:
Ik heb het nog eens geprobeerd met een volledige wipe, helaas met hetzelfde resultaat. Iets met dat ie de /system partitie niet kan overschrijven. Ik ben bang dat ik toch een andere manier moet zoeken wil ik nog updaten. (Weer met die MiPC tools of zoiets?)
http://en.miui.com/a-234.html
Je partities zullen nu gemerged zijn en je zal nieuwere roms met merged partities kunnen flashen.
Heb onlangs hetzelfde meegemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Obscurax op 09-04-2016 13:04 ]
Bedankt voor de aanwijzingen! Ik denk dat dat precies is wat ik nodig heb. 
Ik heb nu sMiUI 5.11.12 en wil graag updaten naar 6.3.24.
@Obscurax: ik heb zo te zien toch weer Windows nodig om te kunnen flashen? Jammer dat die dingen niet ook met Linux werken.
@Obscurax: ik heb zo te zien toch weer Windows nodig om te kunnen flashen? Jammer dat die dingen niet ook met Linux werken.
Is inderdaad Windows only, je kan het eventueel wel vanuit een VM doen.Nonstop decay schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:16:
Bedankt voor de aanwijzingen! Ik denk dat dat precies is wat ik nodig heb.
Bedankt! Het is allemaal gelukt. Even opstarten in Windows (dual boot PC), en dan de aanwijzingen gevolgd van http://en.miui.com/a-234.html en http://xiaomi.eu/communit...covery.28226/#post-255386 (in die volgorde). En nu zit ik op de nieuwste sMiUI. 
Ik moet alleen nog even een deel van de apps herstellen. Backup (restore) liep vast op Google services...
P.S. Lekker de Google dingen "uitgevinkt" in restore en toen ging alles goed. Alles is weer zoals ik het gewend was en werkt naar behoren!
Ik moet alleen nog even een deel van de apps herstellen. Backup (restore) liep vast op Google services...
P.S. Lekker de Google dingen "uitgevinkt" in restore en toen ging alles goed. Alles is weer zoals ik het gewend was en werkt naar behoren!
[ Voor 14% gewijzigd door Nonstop decay op 10-04-2016 10:38 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken