Waar moet CWM kommen te staan?Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:30:
[...]
http://xiaomi.eu/communit...zipalign-cputweaks.25985/
Ik vind/ vond deze fijn werken.
Die zet je gewoon net als de roms in de root
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
bedankt voor het reagerenlekzzz schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:23:
[...]
Die zet je gewoon net als de roms in de root
Maar waar is de root?
Ik ben volledig nieuw op dit gebied, ik heb nog een vraag: waar zet ik de ROM (in welke map?(toevallig MIUI?))
De 'root' is de 'hoofdmap'. Het allerhoogste niveau. Daar waar je begint als je de schijf opent. Zoals lekzzz zegt, kan het handig zijn om je ROM daar ook te zetten. (Hoewel ik ze meestal in /Downloads/ heb staan.)lennert100 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:24:
[...]
bedankt voor het reageren![]()
Maar waar is de root?
Ik ben volledig nieuw op dit gebied, ik heb nog een vraag: waar zet ik de ROM (in welke map?(toevallig MIUI?))
nu heb ik het bestandje van CWM op de telefoon gezet in de 'root' en naam gewijzigd naar 'install.zip'
dan start ik de telefoon op in recovery en dan kan ik 3 dingen kiezen 2 met chinese tekens en 1 met engels.
nu kan ik geen engels selcteren dus kies de chinees waardoor ik in een ander menu beland waar update zip staat slecteer ik die dan gebeurt er iets met procenten en daarna weer zwart scherm.
Dit alles gebeurt in mi-recovery 2.0.1
Ik heb het bestandje al een keeer geslecteert in de update app en geupdate en herstart.
Duss astublieft HELP!!!!
dan start ik de telefoon op in recovery en dan kan ik 3 dingen kiezen 2 met chinese tekens en 1 met engels.
nu kan ik geen engels selcteren dus kies de chinees waardoor ik in een ander menu beland waar update zip staat slecteer ik die dan gebeurt er iets met procenten en daarna weer zwart scherm.
Ik heb het bestandje al een keeer geslecteert in de update app en geupdate en herstart.
Duss astublieft HELP!!!!
Vreemd, je kan selecteren met de volumeknoppen he? Dan zou je in elk geval engels moeten kunnen selecteren. Dat installeren zou goed moeten werken zo.lennert100 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:45:
nu heb ik het bestandje van CWM op de telefoon gezet in de 'root' en naam gewijzigd naar 'install.zip'
Duss astublieft HELP!!!!
Een ding waar je wel op moeten letten is dat je na het installeren van CWM, gelijk ook CWM opstart. Niet dus eerst naar Miui, want dan krijg je weer MIUI-recovery.
Verder komt het mij niet zo bekend voor. Toen ik de update.zip installeerde, kon ik gelijk CWM opstarten nadat ik MIUI-recovery had afgesloten. En Engels selecteren was ook geen probleem.
let op, je moet het bestandje UPDATE.ZIP benoemen en niet install.ziplennert100 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:45:
Duss astublieft HELP!!!!
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
nu heb ik het voor elkaar gekregen om normaal door mi recovery te scrollen.
nu heb het bestandje update.zip geupdate.
en daar voor een wipe en reset functie gedaan, nu wel alles kwijt
Maar valt nog wel mee te leven maar ik kan nog steeds niet CWM te voorschijn krijgen.
Want als ik op start met volume + dan blijft aleen het mi logootje zichtbaar.
dus ik kan niet CWM recovery komen.
nu heb het bestandje update.zip geupdate.
en daar voor een wipe en reset functie gedaan, nu wel alles kwijt

Maar valt nog wel mee te leven maar ik kan nog steeds niet CWM te voorschijn krijgen.
Want als ik op start met volume + dan blijft aleen het mi logootje zichtbaar.
dus ik kan niet CWM recovery komen.
Je bent dus enerzijds wel op de goede weg. Stap voor stap:
1 download CWM
2 hernoem CWM naar update.zip
3 Zet deze in je root, let op er mag een andere update.zip in je root staan
4 zet je telefoon uit
5 Start je telefoon dmv volume omhoog en aan ingedrukt houden
6 update de zip
7 Zet je telefoon uit
8 Start je telefoon dmv volume omhoog en aan ingedrukt houden
Nu moet je in CWM terechtkomen.
Mag ik je vragen welke Rom je erop wil hebben? Wij gebruiken hier KitKat sMIUI 5.1.3 Werkt erg fijn en stabiel.
1 download CWM
2 hernoem CWM naar update.zip
3 Zet deze in je root, let op er mag een andere update.zip in je root staan
4 zet je telefoon uit
5 Start je telefoon dmv volume omhoog en aan ingedrukt houden
6 update de zip
7 Zet je telefoon uit
8 Start je telefoon dmv volume omhoog en aan ingedrukt houden
Nu moet je in CWM terechtkomen.
Mag ik je vragen welke Rom je erop wil hebben? Wij gebruiken hier KitKat sMIUI 5.1.3 Werkt erg fijn en stabiel.
Gaat 'm niet lukken 
Sinds een tijdje is MiRecovery gelocked door Xiaomi. Wat dit technisch gezien betekent weet ik niet. Ik weet alleen dat je niet CWM kunt installeren vanuit de standaard recovery. Je zult hiervoor fastboot (xiamitool) moeten gebruiken
Sinds een tijdje is MiRecovery gelocked door Xiaomi. Wat dit technisch gezien betekent weet ik niet. Ik weet alleen dat je niet CWM kunt installeren vanuit de standaard recovery. Je zult hiervoor fastboot (xiamitool) moeten gebruiken
[ Voor 21% gewijzigd door LoeWn op 06-01-2015 10:16 ]
Heeft er iemand enig idee hoe je de functie voor het scherm te verkleinen (one hand modus I guess) kan afzetten? Soms springt m'n MI2 hierop, en ik heb geen idee hoe dit gebeurt :-)
Enige wat ik dan kan doen is een app openen die sideways-tilt gevoelig is en dan springt het scherm terug naar z'n normale grootte.
Edit:
Hier heb ik gevonden hoe je't activeert en makkelijk terug naar de normale grootte krijgt, maar staat niks bij hoe dit af te zetten valt.
http://en.miui.com/thread-65296-1-1.html
Enige wat ik dan kan doen is een app openen die sideways-tilt gevoelig is en dan springt het scherm terug naar z'n normale grootte.
Edit:
Hier heb ik gevonden hoe je't activeert en makkelijk terug naar de normale grootte krijgt, maar staat niks bij hoe dit af te zetten valt.
http://en.miui.com/thread-65296-1-1.html
[ Voor 31% gewijzigd door Clukers op 06-01-2015 10:52 ]
Krijgen we nu Miui met Android L op de Mi2s?
http://en.miui.com/thread-72427-1-1.html
Ik heb alleen de officiele miui updates geïnstalleerd en zit zelf nog op Android 4.1
Ik heb alleen de officiele miui updates geïnstalleerd en zit zelf nog op Android 4.1
Ja. De Mi2(s/a) krijgt inderdaad een update naar Lollipop. Het zal Miui V6 worden gebasseerd op Lollipop. Ik geloof zelf alleen niet dat dit nog januari gaat worden. Ik gok eerder op maart ofzo
De wekelijkse build is nu Miui V6 gebasseerd op 4.4. Dus je loopt wel een beetje achter ja. (opzich niet erg, Miui V5 draait nog steeds als een trein. Op uiterlijke verschillen na merk je niet heel veel verschil)
De wekelijkse build is nu Miui V6 gebasseerd op 4.4. Dus je loopt wel een beetje achter ja. (opzich niet erg, Miui V5 draait nog steeds als een trein. Op uiterlijke verschillen na merk je niet heel veel verschil)
[ Voor 11% gewijzigd door LoeWn op 06-01-2015 13:02 ]
Er zijn al AOSP images voor de Xiaomi Mi2(S). Werkt héél vlot eigenlijk, ben er heel tevreden van.wouters84 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:51:
Krijgen we nu Miui met Android L op de Mi2s?
Alleen de batterij gaat wat sneller leeg.
Android developer & dürüm-liefhebber
Iemand ooit problemen gehad met het opladen van een M2A? Gisteren was gedurende de dag mijn batterij leeg gegaan. Na thuiskomst proberen op te laden.. in eerste instantie gebeurd er niets, daarna verschijnt een rood lampje. Ik dacht dat dat een goed teken was, omdat hij dan dus aan het opladen zou zijn (vanuit een lege batterij). Kan even duren voordat het eerste beetje is opgeladen, maar op den duur verdwijnt het rode lampje en kan ik ook m'n telefoon niet meer aandoen. Lijkt er dus op dat hij niet aan het opladen is en daar ook problemen mee heeft? Iemand een idee?
ik zie door het bos de bomen niet meer, hoe moet ik nu CWM op de mi2s zien te krijgen?
Ik heb xiaomitool gedownload geen idee hoe het werkt.
Via mi recovery lukt het inderdaad niet om CWM te installeren
Ik gebruik een windows pc
[ Voor 6% gewijzigd door lennert100 op 06-01-2015 22:01 ]
Bekend probleem bij de M2AEl Jefe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:39:
Iemand ooit problemen gehad met het opladen van een M2A? Gisteren was gedurende de dag mijn batterij leeg gegaan. Na thuiskomst proberen op te laden.. in eerste instantie gebeurd er niets, daarna verschijnt een rood lampje. Ik dacht dat dat een goed teken was, omdat hij dan dus aan het opladen zou zijn (vanuit een lege batterij). Kan even duren voordat het eerste beetje is opgeladen, maar op den duur verdwijnt het rode lampje en kan ik ook m'n telefoon niet meer aandoen. Lijkt er dus op dat hij niet aan het opladen is en daar ook problemen mee heeft? Iemand een idee?
(xiaomi.eu) Micro USB port connexion problems
&
(ibuygou.com) Xiaomi MI2A Replacement Micro USB Port Charging Plug Conntector Parts
Recently, we have kept hearing customers facing the same Xiaomi MI2A micro USB port connection problems. We are very sorry for this M2A cancer. This MI2A replacement parts may help you cure the micro usb charging problem. You will gain 5$ coupon by posting helpful comments below. Thanks all.
Ik gaf je de Xiaomitool tip omdat dit erg gebruiksvriendelijk werkt, en je er dus zelf uit kan komen.lennert100 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:00:
ik zie door het bos de bomen niet meer, hoe moet ik nu CWM op de mi2s zien te krijgen?
Ik heb zelf Xiaomitool nooit gebruikt. Hier kan ik je dus ook weinig over vertellen.
Uiteraard is het ook gewoon mogelijk om via een simpele batch file te flashen.
Hier kan ik wel een uitleg over geven:
- Download de flashtool
- Pak de file uit
- Download CWM
- Pak de .zip uit
- Vervang de originele recovery.img in de flashtool voor de recovery.img die je net gedownload hebt.
- Herstart de telefoon in fastboot modus (power + Vol down)
- Verbind de telefoon met de PC (Zorg dat ADB drivers geinstalleerd zijn)
- flash.bat uitvoeren (staan in de map van de flashtool)
[ Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 07-01-2015 10:30 ]
@lekzzz
Ik heb CMW geïnstalleerd. Ik heb een aantal Miui weekly ROM releases geïnstalleerd en zit nu op 4.10.10
Kan ik nu meteen die sMIUI_v6_5.1.3_aries installeren of moet ik nog wat doen.
Ik heb CMW geïnstalleerd. Ik heb een aantal Miui weekly ROM releases geïnstalleerd en zit nu op 4.10.10
Ik zie zelf ook door alle tools, varianten, handleidingen, roms en dergelijke de bomen door het bos niet meer. Heb zelf 4.4 geinstalleerd op mijn mobiel maar zonder hem eerst leeg te gooien op dezelfde partitie.
Tot nu toe achter één probleem gekomen: Af en toe moet ik de PIN voor mijn SIM opnieuw invoeren (gemiddeld eens per twee dagen).
Heb zelf wat meer moeite met v6.
- Music kun je niet meer besturen vanaf lockscreen.
- Spotify kun je nu niet meer uit je notificaties halen.
Dat zijn echt mijn twee grootste ergernissen.
Tot nu toe achter één probleem gekomen: Af en toe moet ik de PIN voor mijn SIM opnieuw invoeren (gemiddeld eens per twee dagen).
Heb zelf wat meer moeite met v6.
- Music kun je niet meer besturen vanaf lockscreen.
- Spotify kun je nu niet meer uit je notificaties halen.
Dat zijn echt mijn twee grootste ergernissen.
Het is inderdaad echt niet logisch meer. Dit komt door Xiaomi zelf, die V6 gaat releasen die alleen via flashboot te flashen is.wouters84 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:18:
@lekzzz
de sMIUI V6 kan wel gewoon geflashed worden via CWM. Ik zou voor de zekerheid een MIUI Backup maken (of als je 100% op veilig wilt spelen een Titanium backup).
Je zit nu op 4.10.10. Heb je de V5 of V6 versie? (toendertijd was er voor de mi2s zowel MIUI V5 als V6 beschikbaar)
Als het V5 is, zou ik TDB aanzetten (als je dat al niet hebt), sMIUI installeren op de andere partitie als je V5, en dan je apps + data terugzetten met je lokale MIUI backup. Dan heb je beide roms nog beschikbaar, en kun je evt heel gemakkelijk terug als v6 je niet bevalt.
[ Voor 24% gewijzigd door LoeWn op 07-01-2015 13:57 ]
Bedankt voor je reactie.
Ik zal een MIUI backup maken. En zit nog op V5 (4.10.10) omdat je de V6 versie via flashboot moest installeren.
Het lijkt me heel handig als ik beide partities kan blijven gebruiken. Hoe zet ik TDB (TrueDualBoot) aan, of kan ik zien of het aan staat?
Hoe weet ik op welke partitie ik draai en op welke ik dan de nieuwe (sMIUI_v6) moet installeren?
Ik zal een MIUI backup maken. En zit nog op V5 (4.10.10) omdat je de V6 versie via flashboot moest installeren.
Het lijkt me heel handig als ik beide partities kan blijven gebruiken. Hoe zet ik TDB (TrueDualBoot) aan, of kan ik zien of het aan staat?
Hoe weet ik op welke partitie ik draai en op welke ik dan de nieuwe (sMIUI_v6) moet installeren?
Dit kun je allemaal zien in CWM. Als je opstart in CWM zal het vragen welke partitie je wilt gaan 'managen'. Op dit moment maakt het even niet uit welke optie je kiest. Je gaat vervolgens naar advanced. Hier staat een optie voor het aan- en uitzetten van True Dual Boot. Je ziet dan ook of het nu aan of uit staat. Ook staat er de optie voor het kiezen van een active partition. Dat wilt zeggen welke partitie er opgestart wordt. Jouw ROM staat uiteraard op de partitie die nu active is. Dus als je sMIUI op de andere partitie wilt flashen, zorg je dat je bij het opstarten van CWM kiest voor de andere partitie.
Ik gok zelf, aan de hand van je vraagstellingen, dat je TDB hebt uistaan, en op één partitie 4.10.10 staat, en op de andere partitie de ROM die je daarvoor geflashed had (waarschijnlijk 4.10.7).
Als je TDB aan of uitzet dien je wel een backup gereed te hebben (Dit kan ook een CWM backup zijn). De partities gaan namelijk opnieuw ingedeeld worden en dus leeggegooid worden.
Ik gok zelf, aan de hand van je vraagstellingen, dat je TDB hebt uistaan, en op één partitie 4.10.10 staat, en op de andere partitie de ROM die je daarvoor geflashed had (waarschijnlijk 4.10.7).
Als je TDB aan of uitzet dien je wel een backup gereed te hebben (Dit kan ook een CWM backup zijn). De partities gaan namelijk opnieuw ingedeeld worden en dus leeggegooid worden.
Ik heb TDB uitstaan en kwam erachter dat ik op de systeem2 V5 4.11.14 hebt staan en op systeem1 V5 4.10.10
Ik zal een MIUI backup maken en daarna een CWM back-up.
Dus als ik het goed begrijp moet ik opstarten in systeem2 (mijn actieve en nieuwste 4.11.14) in CWM en dan TDB aanzetten, dan word alles gewist en als ik dan weer in CWM kom een CWM backup installeren. Dan heb ik TDB aanstaat en op 1 systeempartitie de 4.11.14 weer staan. Daarna moet ik opstarten in het andere systeem (waar nog niets op staat) en dan de sMIUI_v6 installeren.
Ik zal een MIUI backup maken en daarna een CWM back-up.
Dus als ik het goed begrijp moet ik opstarten in systeem2 (mijn actieve en nieuwste 4.11.14) in CWM en dan TDB aanzetten, dan word alles gewist en als ik dan weer in CWM kom een CWM backup installeren. Dan heb ik TDB aanstaat en op 1 systeempartitie de 4.11.14 weer staan. Daarna moet ik opstarten in het andere systeem (waar nog niets op staat) en dan de sMIUI_v6 installeren.
Yes. Correct
Even samenvatten:
- Opstarten in CWM
- Backup maken van partitie 2
- TDB aanzetten
- Partitie 2 managen
- CWM backup terugzetten naar partitie 2
- Partitie 1 managen
- sMIUI installeren
- Actieve partitie op 1 zetten (of op 2 laten om even te testen of partitie 2 het weer goed doet)
Nu kun je dus booten naar één van de partities. Waarbij partitie 1 MIUI V6 is, en partitie 2 MIUI V5 is. Switchen tussen de twee partities kan dus vanuit CWM. Ook is er een app genaamd Dualbootswitch om vanuit één partitie direct te switchen naar de andere (uiteraard wel met een reboot). Zo kun je dus V6 uittesten zonder dat dit effect heeft op je bestaande V5 configuratie. Omdat je TDB aan hebt staan, wordt data van de apps onderling niet gedeeld. Dus als je een app op de ene partitie installeert, komt die niet op de andere partitie. Maar dat lijkt me logisch.
Even samenvatten:
- Opstarten in CWM
- Backup maken van partitie 2
- TDB aanzetten
- Partitie 2 managen
- CWM backup terugzetten naar partitie 2
- Partitie 1 managen
- sMIUI installeren
- Actieve partitie op 1 zetten (of op 2 laten om even te testen of partitie 2 het weer goed doet)
Nu kun je dus booten naar één van de partities. Waarbij partitie 1 MIUI V6 is, en partitie 2 MIUI V5 is. Switchen tussen de twee partities kan dus vanuit CWM. Ook is er een app genaamd Dualbootswitch om vanuit één partitie direct te switchen naar de andere (uiteraard wel met een reboot). Zo kun je dus V6 uittesten zonder dat dit effect heeft op je bestaande V5 configuratie. Omdat je TDB aan hebt staan, wordt data van de apps onderling niet gedeeld. Dus als je een app op de ene partitie installeert, komt die niet op de andere partitie. Maar dat lijkt me logisch.
[ Voor 53% gewijzigd door LoeWn op 07-01-2015 15:39 ]
Ik zie al een aantal reacties hierop. Is het inmiddels al gelukt?wouters84 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:18:
@lekzzz
ik de eerste 5 stappen gedaan.LoeWn schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:29:
[...]
Ik gaf je de Xiaomitool tip omdat dit erg gebruiksvriendelijk werkt, en je er dus zelf uit kan komen.
Ik heb zelf Xiaomitool nooit gebruikt. Hier kan ik je dus ook weinig over vertellen.
Uiteraard is het ook gewoon mogelijk om via een simpele batch file te flashen.
Hier kan ik wel een uitleg over geven:
- Download de flashtool
- Pak de file uit
- Download CWM
- Pak de .zip uit
- Vervang de originele recovery.img in de flashtool voor de recovery.img die je net gedownload hebt.
- Herstart de telefoon in fastboot modus (power + Vol down)
- Verbind de telefoon met de PC (Zorg dat ADB drivers geinstalleerd zijn)
- flash.bat uitvoeren (staan in de map van de flashtool)
maar moet ik dan de map waar de recovery instaat in root zetten?
Wat zijn ADB drivers precies?
flash.bat uitvoeren moet dan in de mi-recovery?
Sorry voor een gigantische noob te zijn
M'n sd-kaartje geheugen is vol en kan helaas geen CMW backup maken, dus moet even een groter kaartje bestellen wat ruimte vrijmaken.
Maar denk dat het nu wel goed komt. Bedankt voor de hulp.
[ Voor 12% gewijzigd door wouters84 op 08-01-2015 12:26 ]
Groter kaartje bestellen? De mi2s heeft geen sd-kaartjewouters84 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:03:
M'n sd-kaartje is vol en kan helaas geen CMW backup maken, dus moet even een groter kaartje bestellen.
haha geeft niet. We gaan nog een stapje terug.lennert100 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:18:
[...]
ik de eerste 5 stappen gedaan.
maar moet ik dan de map waar de recovery instaat in root zetten?
Wat zijn ADB drivers precies?
flash.bat uitvoeren moet dan in de mi-recovery?
Sorry voor een gigantische noob te zijn
Nee, je hoeft niks op je telefoon te zetten. Met flashboot (die je launcht op je pc), flash je de file (recovery in dit geval) naar je telefoon.maar moet ik dan de map waar de recovery instaat in root zetten?
Lastig uit te leggen wat ADB is. Opzich is het ook niet zo heel belangrijk. Het is een verbinding tussen de PC en je telefoon, waarbij je je telefoon via commands kunt beheren en uitlezen.Wat zijn ADB drivers precies?
De drivers zijn uiteraard nodig voor de herkenning van de telefoon op de juiste manier. De benodigde ADB driver is op verschillende plekken te vinden. Bijvoorbeeld hier
Nee, de eerste .zip file die je uitgepakt had, is de flashtool.flash.bat uitvoeren moet dan in de mi-recovery?
Normaal gesproken kun je de telefoon beheren met commands. De flashtool is niet meer dan het automatiseren van een reeks commands. In dit geval zal er achter de schermen de recovery .img file geflashed worden naar de telefoon.
Je opent dus het mapje die ontstaan is na het uitpakken. In dit mapje staat de flash.bat
ter verduidelijking: Je hoeft de telefoon alleen maar in fastboot mode op te starten en aan te sluiten met je kabel. Verder doe je niks met je telefoon. De rest gaat allemaal via de pc.
[ Voor 11% gewijzigd door LoeWn op 08-01-2015 09:53 ]
Het valt me steeds vaker op dat ik 'full duplex' problemen heb. Als ik in gesprek ben met iemand, en ik onderbreek diegene, dan komt dit geluid niet door bij de ontvanger.
Dit had ik in het verleden met MIUI, en nu ook op WIUI.
Hebben meer mensen hier last van? Is hier iets tegen te doen? Zou dit specifiek iets van de telefoon zijn, of is het software related?
Dit had ik in het verleden met MIUI, en nu ook op WIUI.
Hebben meer mensen hier last van? Is hier iets tegen te doen? Zou dit specifiek iets van de telefoon zijn, of is het software related?
Koffie met thee is minder lekker.
Bij mij ook problemen met opladen. Ik denk dat het poortje een beetje uitgelubberd is. Op youtube zijn allerlei video's te vinden over het verwijderen van stof uit je micro usb poort. Ze veilen dan een speld o.i.d. helemaal plat, zodat ze overal goed tussen komen.El Jefe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:39:
Ik heb met een kleine speld wat lopen pielen, en er kwam inderdaad wat stof uit. Hierdoor zou de connector niet helemaal goed meer in de poort kunnen. Het lijkt wel iets geholpen te hebben. De stekker gaat nu weer beter in de connector, en hij laadt ook meestal weer goed op.
Zie https://www.youtube.com/watch?v=yjnXcFG3674 en https://www.youtube.com/watch?v=R6p0Eg-yq3A bijvoorbeeld.
Koffie met thee is minder lekker.
Het is gelukt. Heb nu op systeempartitie 2 de 4.11.14 V5 draaien en op de 1e partitie sMIUI V6
Bedankt allemaal.
Bedankt allemaal.
Ik heb helaas nog steeds dat m'n beeldscherm soms niet meer reageert.
Dan moet ik hem even vergrendelen en weer ontgrendelen en dan reageert het beeldscherm weer. Erg vervelend dit.
Hebben meer mensen hier last van?
Dan moet ik hem even vergrendelen en weer ontgrendelen en dan reageert het beeldscherm weer. Erg vervelend dit.
Telkens als ik een groot item wil downloaden (bijlage mail, update app, oid...) krijg ik een melding dat ik iets groot wil dl'en en vraagt hij naar wifi, in plaats van dit gewoon over het mobiel netwerk te doen. Heeft er iemand enig idee hoe dit af te zetten?
Ik heb letterlijk al elke menu open gehad, proberen op te zoeken, maar ik vind het niet...
Ik heb letterlijk al elke menu open gehad, proberen op te zoeken, maar ik vind het niet...
Hier heb ik nog nooit last van gehad.wouters84 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:20:
Dit is dus ook bij verschillende ROM's? Zelfs als je alles gewhipet hebt? Dat lijkt me erg raar.
tutorialClukers schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:31:
Telkens als ik een groot item wil downloaden (bijlage mail, update app, oid...) krijg ik een melding dat ik iets groot wil dl'en en vraagt hij naar wifi, in plaats van dit gewoon over het mobiel netwerk te doen. Heeft er iemand enig idee hoe dit af te zetten?
Btw, eerste hit op Google vindt het ook gewoon. Beetje moeite doen1. Open application called 'Downloads'
2. Then, in upper right corner, click icon 'Settings'
3. After that, set limit to Unlimited
4. Now, you can easily download any app on Google play, or you can download file of any size via your Data plan
[ Voor 72% gewijzigd door LoeWn op 13-01-2015 14:43 ]
Damn, dit was verbazingwekkend simpel... Ik had de instellingen omtrent filesize daar dus niet gezien..
Bedankt!
En als je zoekt op MIUI V6 data limit, of file limit kwam ik er niet op uit
Bedankt!
En als je zoekt op MIUI V6 data limit, of file limit kwam ik er niet op uit
[ Voor 26% gewijzigd door Clukers op 13-01-2015 14:47 ]
Mijn Hangouts pusht niet meer op MIUI 6. Iemand toevallig een idee waar dat aan kan liggen? Heb een aantal dingen geprobeerd en gegoogled, maar het probleem blijft bestaan.
EDIT: Gelukt..
[ Voor 5% gewijzigd door Tr4nnel op 13-01-2015 21:26 ]
En hoe heb je het terug degelijk werkend gekregen? Ik heb ook af en toe last dat aan mij verzonden berichten niet meer doorkomen...Tr4nnel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:44:
Mijn Hangouts pusht niet meer op MIUI 6. Iemand toevallig een idee waar dat aan kan liggen? Heb een aantal dingen geprobeerd en gegoogled, maar het probleem blijft bestaan.
Heb ik ook (een week geleden ofzo) spontaan last van gehad. Bij mij bleef hij altijd hangen op het lockscreen (zelfs na scherm uit/aan zetten)wouters84 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:20:
Power button inhouden totdat het shutdown menu verschijnt en dan was het weer even verholpen.
Maar het probleem doet zich al een tijdje niet meer voor, dus het lijkt even spontaan te zijn verdwenen als het was gekomen
Edit: onlangs geüpdatet naar JLB50.0, maar ik heb het idee dat het probleem al eerder verdwenen was
[ Voor 6% gewijzigd door Tmr op 13-01-2015 22:47 ]
Heb uiteindelijk gebruik gemaakt van deze link: http://en.miui.com/thread-46253-1-1.html.Clukers schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:36:
[...]
En hoe heb je het terug degelijk werkend gekregen? Ik heb ook af en toe last dat aan mij verzonden berichten niet meer doorkomen...
Tip 2: autostart maakte volgens mij het verschil voor Hangouts.
Bij de permissions van Hangout kon ik geen permissie voor pushberichten vinden (tip 1). Die laatste twee tips waren volgens mij ook niet nodig, ook met schone cache krijg ik berichten van hangouts.
Het vreemde is dat Whatsapp ook niet bij autostart stond, maar daar heb ik volgens mij geen problemen mee, ook al weet ik dat niet helemaal zeker.
Ik had FB in het verleden ook bij autostart staan. Dit kwam doordat meldingen pas binnen kwamen op het moment dat ik de app opende.
Ik gebruik nu Tinfoil for Facebook, ideaal als je wilt blijven chatten via 1 app.
Ik gebruik nu Tinfoil for Facebook, ideaal als je wilt blijven chatten via 1 app.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Kan iemand me bijpraten wat nu de nieuwste officiële versie van MIUI is?
Ik lees over zoveel verschillende versies, gebaseerd op andoid 4.1, 4.4 en 5.. ik kan er geen wijs meer uit
Nu staat er nog android 4.1 op en ik hoop naar een stabiele nieuwere versie te kunnen upgraden.
Ik lees over zoveel verschillende versies, gebaseerd op andoid 4.1, 4.4 en 5.. ik kan er geen wijs meer uit
Nu staat er nog android 4.1 op en ik hoop naar een stabiele nieuwere versie te kunnen upgraden.
[ Voor 21% gewijzigd door daanNL op 17-01-2015 17:06 ]
Ik ga er vanuit dat je een Multilanguage wilt hebben. (zodat je ook Nederlands hebt)
Er zijn eigenlijk twee versies. MIUI V5 en MIUI V6. De V5 versie was gebaseerd op Android 4.1, maar heeft een upgrade gekregen naar Android 4.4. Dit klinkt natuurlijk geweldig, maar in de praktijk merk je er vrij weinig tot niks van. Inmiddels is de ondersteuing van de V5 versie afgelopen. Dit betekent dat hier geen upgrades meer van komen. Wel is het nog gewoon te downloaden
Het is namelijk echt niet verplicht om te upgraden naar V6. Veel mensen (waaronder ik) hebben nog een voorkeur voor V5.
Dan is er sinds een tijdje V6. Dit is dus een compleet nieuwe MIUI versie, gebaseerd op 4.4 (krijgt nog een upgrade naar 5.0). Deze krijgt dus voorlopig nog gewoon elke week een update. Deze is hier te vinden.
Het lastige bij V6 is, dat je de rom niet direct kunt flashen vanuit je recovery. Voordat je de eerste keer V6 wilt installeren dien je via MiFlash een image te flashen. In mijn ogen vrij ingewikkeld voor de leek.
Als je over wilt stappen naar V6, maar MiFlash niet zo ziet zitten, raad ik je het volgende aan:
Er is een custom MIUI V6 rom beschikbaar, sMIUI genaamd. Het voordeel van sMIUI tegenover de Multilanguage is dat je hiervoor niet eerst een image hoeft te flashen. Een ander groot voordeel van sMIUI is dat het wat extra's brengt tegenover de ML, en door een persoon gemaakt wordt die luistert naar input van gebruikers. Ook heeft het Aroma installer. Dit is als het ware hetzelfde als een setup wizard bij Windows. Je kunt aangeven wat je wel en niet wilt installeren. Downloaden en meer informatie is hier te vinden.
Er zijn eigenlijk twee versies. MIUI V5 en MIUI V6. De V5 versie was gebaseerd op Android 4.1, maar heeft een upgrade gekregen naar Android 4.4. Dit klinkt natuurlijk geweldig, maar in de praktijk merk je er vrij weinig tot niks van. Inmiddels is de ondersteuing van de V5 versie afgelopen. Dit betekent dat hier geen upgrades meer van komen. Wel is het nog gewoon te downloaden
Het is namelijk echt niet verplicht om te upgraden naar V6. Veel mensen (waaronder ik) hebben nog een voorkeur voor V5.
Dan is er sinds een tijdje V6. Dit is dus een compleet nieuwe MIUI versie, gebaseerd op 4.4 (krijgt nog een upgrade naar 5.0). Deze krijgt dus voorlopig nog gewoon elke week een update. Deze is hier te vinden.
Het lastige bij V6 is, dat je de rom niet direct kunt flashen vanuit je recovery. Voordat je de eerste keer V6 wilt installeren dien je via MiFlash een image te flashen. In mijn ogen vrij ingewikkeld voor de leek.
Als je over wilt stappen naar V6, maar MiFlash niet zo ziet zitten, raad ik je het volgende aan:
Er is een custom MIUI V6 rom beschikbaar, sMIUI genaamd. Het voordeel van sMIUI tegenover de Multilanguage is dat je hiervoor niet eerst een image hoeft te flashen. Een ander groot voordeel van sMIUI is dat het wat extra's brengt tegenover de ML, en door een persoon gemaakt wordt die luistert naar input van gebruikers. Ook heeft het Aroma installer. Dit is als het ware hetzelfde als een setup wizard bij Windows. Je kunt aangeven wat je wel en niet wilt installeren. Downloaden en meer informatie is hier te vinden.
Miui V6 heb ik volgens mij via de recovery erop gezet. Misschien zelfs direct via de app: Updater, maar dat weet ik niet 100% zeker.
De ML V6 heb ik sowieso wel via de Recovery menu ingeladen en daarna heb ik een factoryreset uitgevoerd.
P.s. dit was op mijn Mi2.
De ML V6 heb ik sowieso wel via de Recovery menu ingeladen en daarna heb ik een factoryreset uitgevoerd.
P.s. dit was op mijn Mi2.
[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 17-01-2015 18:46 ]
Bedankt voor je uitgebreide reactie.LoeWn schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:55:
Ik ga er vanuit dat je een Multilanguage wilt hebben. (zodat je ook Nederlands hebt)
Betekend het dat als ik moet flashen dat de telefoon na het updaten volledig leeg is (fabrieks reset) en dat ik bij bijvoorbeeld sMiui mijn apps/gegevens behoud?
Bij de overstap naar V5 4.4 verlies je niks. Bij de overstap naar elke V6 is het aan te raden om een lokale miui backup te maken. Dit is al voldoende.
Ik draai nu sinds een paar dagen de AOSP 5.0 rom van Ivan. Ik moet zeggen dat het mij enorm verrast heeft: de rom is stabiel en super snel!
Wel even zoeken naar waar sommige dingen zitten in stock (na jaren mini gebruikt te hebben), maar ik moet zeggen dat ik het tot nu toe zonder problemen al een paar dagen gebruik.
Batterijduur is misschien een heel klein tikje minder dan ik gewend was. Verder dik in orde. Iemand anders die dit ook gebruikt?
Wel even zoeken naar waar sommige dingen zitten in stock (na jaren mini gebruikt te hebben), maar ik moet zeggen dat ik het tot nu toe zonder problemen al een paar dagen gebruik.
Batterijduur is misschien een heel klein tikje minder dan ik gewend was. Verder dik in orde. Iemand anders die dit ook gebruikt?
Mijn vriendin in tranen omdat ze vandaag haar M2A laat denderen en de Digitizer kapot is. Kan hem vrij makkelijk bestelling bij de chinezen maar vroeg me af of iemand weet of deze in Nederland ook bij iemand in voorraad zou kunnen zijn?
Moet ie snel vervangen worden? Anders bestel je een ander scherm. Het vervangen ervan is een klus van ongeveer 10 minuten en kost je rond de 30 en 90 euro. Afhankelijk waar je je scherm bestelt.
Levertijd, dat is een ding.
Levertijd, dat is een ding.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Is het mogelijk als ik een backup maak met de ingebouwde backup functie in Miui V5 (kitkat 4.4) en een factory reset uitvoer, om dan de backup terug te zetten zonder verlies van app-data of apps te herinstalleren?
Ja dat werkt, bij mij is het bekend dat de Bluetooth connecties niet worden opgeslagen. De wifi profielen sla ik bij Miui op, ik weet niet of deze ook in de backup zitten. Voor de rest is heeft Miui een erg complete backup.
Ik heb er vaak gebruik van gemaakt toen ik een tijdje Beta tester was voor en.miui.com
Ik heb er vaak gebruik van gemaakt toen ik een tijdje Beta tester was voor en.miui.com
Verwijderd
spam
Kiswum schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:05:
Ja dat werkt, bij mij is het bekend dat de Bluetooth connecties niet worden opgeslagen. De wifi profielen sla ik bij Miui op, ik weet niet of deze ook in de backup zitten. Voor de rest is heeft Miui een erg complete backup.
[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 27-01-2015 18:25 ]
Misschien een rare vraag maar hoe kom ik van MIUI Android 4.4 af? Ik ben echt helemaal klaar met deze beperkte ROM van MIUI zelf en zou godsgraag weer terug willen naar 4.1. Dan maar een paar versies achterlopen maar de functionaliteit van 4.1 >>>>>>>>>> versie 4.4.
Ik heb een oude ZIP gedownload met daarin de rom. Voer ik de updater uit die in MIUI zit, dan zegt het systeem dat het geen geldige ROM is. Voer ik MI recover uit dan crasht hij op het einde zelfs na een volledige whipe van data. En het gedrochtentool Miflash vindt mijn telefoon niet wanneer hij gewoon aan staat (dus in MIUI) of in de recovery mode.
EDIT: Helemaal over het hoofd gezien. De Fastboot optie (power en volume down). Nu kan ik met Miflash wel aan de gang. Pfff, af en toe heeft de Mi2S ook gewoon echt veel te veel opties op het apparaat zitten. Nu maar weer terugflashen naar het oude vertrouwde V5.
Ik heb een oude ZIP gedownload met daarin de rom. Voer ik de updater uit die in MIUI zit, dan zegt het systeem dat het geen geldige ROM is. Voer ik MI recover uit dan crasht hij op het einde zelfs na een volledige whipe van data. En het gedrochtentool Miflash vindt mijn telefoon niet wanneer hij gewoon aan staat (dus in MIUI) of in de recovery mode.
EDIT: Helemaal over het hoofd gezien. De Fastboot optie (power en volume down). Nu kan ik met Miflash wel aan de gang. Pfff, af en toe heeft de Mi2S ook gewoon echt veel te veel opties op het apparaat zitten. Nu maar weer terugflashen naar het oude vertrouwde V5.
[ Voor 17% gewijzigd door Robkazoe op 29-01-2015 14:25 ]
Als het niet werkt, dubbelchecken of het bestand wel in zijn geheel is gedownload. In het verleden kwam het weleens bij me voor dat de download niet compleet was en dat ik nog 20MB tekort kwam ofzo.
Succes!
Succes!
Waarom neem je niet gewoon de Lollipop rom van Ivan?Robkazoe schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:21:
Misschien een rare vraag maar hoe kom ik van MIUI Android 4.4 af? Ik ben echt helemaal klaar met deze beperkte ROM van MIUI zelf en zou godsgraag weer terug willen naar 4.1. Dan maar een paar versies achterlopen maar de functionaliteit van 4.1 >>>>>>>>>> versie 4.4.
Heeft die wel dat je je muziek weer kan bedienen vanaf het lockscreen? Want dat is echt mijn grootste ergernis.Law0070 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:55:
[...]
Waarom neem je niet gewoon de Lollipop rom van Ivan?
Jep. Gewoon rocket player installeren of een andere player, werkt op kitkat dus I guess so
Ik installeer altijd op elke device/rom de walkman app van Sony. Werkt heerlijk. Ook lockscreen control
Dat dus al meerdere keren gedaan, mijn Gmail app blijft toch zeuren om wifi voor de download van een attachment. Google play downloads van tientallen mb's doen het wel over 3g, alleen Gmail niet dus. Iemand met de gouden tip?LoeWn schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:39:
[...]
Hier heb ik nog nooit last van gehad.
Dit is dus ook bij verschillende ROM's? Zelfs als je alles gewhipet hebt? Dat lijkt me erg raar.
[...]
tutorial
[...]
Btw, eerste hit op Google vindt het ook gewoon. Beetje moeite doen
Ik trek op het lockscreen altijd het notificatiescherm naar beneden en druk dan op volgende. Werkt met de player en spotify. Echt in een paar seconden het nummer veranderd.
Op jullie advies toch maar eens wat andere ROMS geprobeerd. Ik dacht, laat ik meteen ClockworkMod Recovery erop zetten. Maar wat een schijthost staat dat op zeg. Allemaal spyware, rommel en downloaders. Het is een bestand van 8 MB. Hadden ze niet een fatsoenlijke host kunnen vinden waar je al die meuk NIET hebt. En het grappige is, ik heb nu van alles en nog wat geinstalleerd op mijn PC maar het daadwerkelijke zipje met Clockwork heb ik nog steeds niet.
Echt diep en diep triest die rommel die je hiervoor moet installeren. Als iemand een linkje heeft naar een host zonder al deze troep van een installers en shady spyware, graag.
https://dl.dropboxusercon...aries-20140718-signed.zip
Mirror die op Xiaomi.eu stond.
Echt diep en diep triest die rommel die je hiervoor moet installeren. Als iemand een linkje heeft naar een host zonder al deze troep van een installers en shady spyware, graag.
https://dl.dropboxusercon...aries-20140718-signed.zip
Mirror die op Xiaomi.eu stond.
[ Voor 25% gewijzigd door Robkazoe op 02-02-2015 09:36 ]
Hij staat gewoon op Dev Host. Geen spuware of downloader software
http://d-h.st/240
EDIT: Wow, d-h.st gebruikt nu ook een downloader.. That's new..
http://d-h.st/240
EDIT: Wow, d-h.st gebruikt nu ook een downloader.. That's new..
[ Voor 28% gewijzigd door LoeWn op 02-02-2015 09:59 ]
Inclusief gratis spyware, startpaginavervangers en zoekbalken. Echt awesome!
Mwah, ik krijg 'm gewoon van d-h.st gehaald zonder startpaginavervanger, zoekbalken, downloadprogramma's of spyware. Ik snap de frustratie. Maar dit valt nog wel mee.
Maar je hebt 'm nu toch via dia Dropbox URL?
En anders kun je 'm van mijn Drive halen
Maar je hebt 'm nu toch via dia Dropbox URL?
En anders kun je 'm van mijn Drive halen
Je kan eventueel ook TWRP van XDA gebruiken. Ik gebruik TWRP al lange tijd zonder enige problemen!
Ik heb nu sMIUI v6 5.1.16 van
Als ik wil updaten naar de nieuwste versie 'sMIUI v6 5.1.30' moet ik dan wipe date en wipe cache doen, of is dat alleen de eerste keer?
Nog een klein vraagje, als ik een foto maak zonder te ontgrendelen kan ik 'm niet terugkijken. Dat kan alleen als ik 'm ontgrendel en naar de Gallerie gaat. Met de standaard Miui kon dit wel, iemand een idee hoe dit te regelen is?
Als ik wil updaten naar de nieuwste versie 'sMIUI v6 5.1.30' moet ik dan wipe date en wipe cache doen, of is dat alleen de eerste keer?
Nog een klein vraagje, als ik een foto maak zonder te ontgrendelen kan ik 'm niet terugkijken. Dat kan alleen als ik 'm ontgrendel en naar de Gallerie gaat. Met de standaard Miui kon dit wel, iemand een idee hoe dit te regelen is?
[ Voor 29% gewijzigd door wouters84 op 03-02-2015 09:31 ]
Echt super tof die downloader. Heb nu zoveel spyware op mijn systeem staan dat ik de boel mag gaan formateren. Wat een teringstreek...
Tja, die downloaders zijn altijd rotzooi, je mag van een Tweaker wel verwachten dat hij/zij weet waar ie op klikt 
Je moet bij dit soort dingen altijd op zoek gaan naar de echte download link en eventueel de link controleren voordat je erop klikt. De beste ervaringen heb ik overigens bij de mirror links. Deze hebben die rare captcha pagina niet.
Je moet bij dit soort dingen altijd op zoek gaan naar de echte download link en eventueel de link controleren voordat je erop klikt. De beste ervaringen heb ik overigens bij de mirror links. Deze hebben die rare captcha pagina niet.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een Mi2A scherm? Ik heb op dit moment de telefoon open en had stiekem gehoopt dat de binnenkant op de Mi2(s) zou lijken maar dat is niet het geval. Heb geen idee hoe ik hem verder open krijg
https://www.dropbox.com/s...5%2013%2025%2026.jpg?dl=0
Edit:
Inmiddels iets verder, alles los gekregen maar nu ben ik op het punt waar het frame van het scherm gescheiden moet worden. Er is alleen nergens echt een opening of iets dergelijks, zou dit zijn vastgelijmd?

https://www.dropbox.com/s...5%2013%2025%2026.jpg?dl=0
Edit:
Inmiddels iets verder, alles los gekregen maar nu ben ik op het punt waar het frame van het scherm gescheiden moet worden. Er is alleen nergens echt een opening of iets dergelijks, zou dit zijn vastgelijmd?
[ Voor 27% gewijzigd door Tim.k op 07-02-2015 14:12 ]
Euhm, is je vervangende scherm niet het hele ding wat je links op je foto ziet? Dat was bij mij wel het geval (omdat ik absoluut niet wilde gaan klooien met het scheiden van een gelijmd frame). Daarom een frame digitizer en scherm inéén gekocht...
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Precies, als je alleen een plaatje glas hebt, kun je het wel shaken. Dat ga je nooit netjes krijgen.
Ik heb het scherm en digitizer in een zitten. Helaas geen frame erbij, maar als ik het goed begrijp zit het scherm en de digitizer vastgelijmd aan het frame? Dan moet ik maar een nieuw setje bestellen, dit keer met frame erbij.
Ik heb begrepen dat je het wel zou kunnen scheiden. Zoek er maar eens naar op youtube met 'replace screen mi2s'. Is wel een ander toestel, maar het principe is hetzelfde...
De binnenkant ziet er helaas anders uit. Op youtube is ook voor de s versie geen enkel filmpje waar ze daadwerkelijk laten zien hoe je het frame van het scherm kunt los maken.
Ik krijg sinds een week of 2 steeds berichten in mijn notifications van de standaard MIUI video-speler waarvan de tekst volledig in het chinees is. Ik heb de V6 versie met de laatste updates draain op m'n MI2S. Aangezien de app bij MIUI hoort valt deze niet te disablen via de opties. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb ook v6 draaien, maar ik kan gewoon van elke app, inclusief MIUI systeemapps, de notificaties uitschakelen.Clukers schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:23:
Ik krijg sinds een week of 2 steeds berichten in mijn notifications van de standaard MIUI video-speler waarvan de tekst volledig in het chinees is. Ik heb de V6 versie met de laatste updates draain op m'n MI2S. Aangezien de app bij MIUI hoort valt deze niet te disablen via de opties. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik had er ook last van.
Instellingen -> notificaties -> beheer notificaties -> en dan Video kiezen, daar kun je de notificaties aanpassen.
Instellingen -> notificaties -> beheer notificaties -> en dan Video kiezen, daar kun je de notificaties aanpassen.
Even een vraag voor de Belgen onder ons.
Ik ben klant bij telenet voor internet en digitale tv en wil graag de Yelo-app werkend krijgen op mijn MI2S. Dit werkt niet in normale toestand omdat de MI2 standaard geroot is, en dit wordt ook zo door de yelo-app aangegeven.
Nu zijn er een aantal oplossingen te vinden, waarvan de simpelste is werken met Xposed-framework en met een rootcloack. (bron:http: www.filenox.net/fixed-yel...-geroot-android-apparaat/)
Heeft iemand hier al eens mee gewerkt, wat zijn de gevolgen van dit Xposed-framework en waar heeft het evt nog invloed op?
Ik ben klant bij telenet voor internet en digitale tv en wil graag de Yelo-app werkend krijgen op mijn MI2S. Dit werkt niet in normale toestand omdat de MI2 standaard geroot is, en dit wordt ook zo door de yelo-app aangegeven.
Nu zijn er een aantal oplossingen te vinden, waarvan de simpelste is werken met Xposed-framework en met een rootcloack. (bron:http: www.filenox.net/fixed-yel...-geroot-android-apparaat/)
Heeft iemand hier al eens mee gewerkt, wat zijn de gevolgen van dit Xposed-framework en waar heeft het evt nog invloed op?
Kan geen kwaad, kun je gewoon installeren. Wel oppassen als je dit gebruikt met MIUI, aangezien dit een zwaar aangepaste ROM is en xposed bedoeld is voor AOSP ROMs.Clukers schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:08:
Even een vraag voor de Belgen onder ons.
Signature
Vraagje, ik heb op Google al een tijdje lopen zoeken, maar het wordt er niet duidelijker op. Maar ik heb nog versie MIUI-4-8.22 en wil heb eigenlijk updaten, heb last van slechte wifi en app's die crashen. Ik wil hem updaten naar de laatste versie, maar wil niet direct MIUI v6 hebben.
Weten jullie of ik nog ergens een stabiele V5 ergens kan downloaden ?
edit:
gevonden: http://xiaomi.eu/communit...-12-5-final-miuiv5.26332/
[ Voor 11% gewijzigd door duk3n op 18-03-2015 19:00 ]
Wat voor problemen kan dit opleveren? Ik heb de standaard MIUI V6 waarvan ik gewoon de wekelijkse update uitvoer.Kan geen kwaad, kun je gewoon installeren. Wel oppassen als je dit gebruikt met MIUI, aangezien dit een zwaar aangepaste ROM is en xposed bedoeld is voor AOSP ROMs.
Ik weet niet of dit is officieel een stabiele versie is.. Maar dit is wel de laatste multilanguage V5 ROM van xiaomi.euduk3n schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:44:
Vraagje, ik heb op Google al een tijdje lopen zoeken, maar het wordt er niet duidelijker op. Maar ik heb nog versie MIUI-4-8.22 en wil heb eigenlijk updaten, heb last van slechte wifi en app's die crashen. Ik wil hem updaten naar de laatste versie, maar wil niet direct MIUI v6 hebben.
edit:
https://www.androidfilehost.com/?fid=95832962473397876
Volgens mij is deze ook gebasseerd op de laatste stabiele V5 van xiaomi. Anyway, of het nou theoretisch stabiel is of niet.. Hij is in de praktijk meer dan stabiel
edit: Oké, het is niet gebasseerd op de laatste stabiele versie (JBL51.0) van Xiaomi. Want die kwam op 28 januari uit. Toch zou ik gewoon de laatste V5 van xiaomi.eu pakken.
[ Voor 9% gewijzigd door LoeWn op 19-03-2015 10:05 ]
Ik heb tijdje terug, na veel lezen op dit topic, met veel moeite (ben namelijk een gigantische noob op dit gebied
) met de flashtool en CWM de sMiui 5.3.13 op mijn 1e partitie gezet. Heb wel alles via de telefoon gedaan met CWM, niet met de pc want dat snapte ik niet
. Op de 2e partitie staat de stabiele V5 Miui JLB52.0.
Hierna hebben beide systemen het niet echt lekker gedaan. Vaak sluiten mijn apps zichzelf na een aantal seconden. Misschien omdat ik geen datawipe had gedaan na installatie?
Maar wat ik ervan gezien heb vind ik het geen fijne Rom.
Heb nu dus op mijn 1e de sMiui en op de 2e de stabiele V5 Miui JLB52.0.
Nu wil ik van beide af en alleen de laatste multilanguage V5 ROM van xiaomi.eu erop. Ook zonder TDB,
gewoon alleen de laatste multilanguage V5 ROM van xiaomi.eu.
Hoe pak ik dit aan?
Edit: Ik heb met CWM de data en cashe gewiped van partitie 1. Kan ik nu met miflash in fasboot een fasboot Miui rom file V5 flashen?
Edit2: Gelukt

Hierna hebben beide systemen het niet echt lekker gedaan. Vaak sluiten mijn apps zichzelf na een aantal seconden. Misschien omdat ik geen datawipe had gedaan na installatie?
Maar wat ik ervan gezien heb vind ik het geen fijne Rom.
Heb nu dus op mijn 1e de sMiui en op de 2e de stabiele V5 Miui JLB52.0.
Nu wil ik van beide af en alleen de laatste multilanguage V5 ROM van xiaomi.eu erop. Ook zonder TDB,
gewoon alleen de laatste multilanguage V5 ROM van xiaomi.eu.
Hoe pak ik dit aan?
Edit: Ik heb met CWM de data en cashe gewiped van partitie 1. Kan ik nu met miflash in fasboot een fasboot Miui rom file V5 flashen?
Edit2: Gelukt
[ Voor 8% gewijzigd door MagNiDude op 20-03-2015 01:17 ]
Verwijderd
Tot nu toe heb ik altijd MIUI gebruikt. Het valt me echter op dat sommige applicaties niet goed werken. Ze sluiten zichzelf onmiddellijk af of ze zitten verstopt achter die launcher. Die Set data limit notification bijvoorbeeld. Als je erop drukt, opent normaal gezien dat panel van de "Security" app. Nu sluit die zichzelf onmiddellijk en kun je er niets mee. Ik heb de indruk dat ze sinds V6 nogal wat slordig te werk gaan. Dat probleem zit er nu al zeker 3 of 4 updates na mekaar in. Voorts zit er nog vaak Chinees tussen en geeft die video app altijd meldingen in het Chinees. Voorheen had ik er eigenlijk nooit last van.
Welke alternatieven bestaan er eigenlijk? Cyanogenmod, AOKP? CM heb ik al een gebruikt op een LG P990 en dat was best goed. Het draait nu ook op m'n HP Touchpad. AOKP heb ik nooit geprobeerd.
Is er een ROM die sterk aangeraden is? Iets dat draait op Kitkat of Lollipop?
Als ik het goed heb begrepen kan ik MIUI naast een andere ROM draaien op die andere partitie? Daar heb je dus CWM of TWRP voor nodig? Of moet je alles flashen met die MiPhone applicatie.
Welke alternatieven bestaan er eigenlijk? Cyanogenmod, AOKP? CM heb ik al een gebruikt op een LG P990 en dat was best goed. Het draait nu ook op m'n HP Touchpad. AOKP heb ik nooit geprobeerd.
Is er een ROM die sterk aangeraden is? Iets dat draait op Kitkat of Lollipop?
Als ik het goed heb begrepen kan ik MIUI naast een andere ROM draaien op die andere partitie? Daar heb je dus CWM of TWRP voor nodig? Of moet je alles flashen met die MiPhone applicatie.
Grofweg zijn de keuzes die je hebt:
- CM11
- MoKee 4.4
- CM12
- AOKP 4.4 by Ivan
- AOKP 5.0 by Ivan
Hierbij kan ik je AOKP 5.0 zeker aanraden. Deze draait nu al tijden stabiel op mijn MI2S, en heeft een goede batterijduur. Daarvoor heb ik altijd MoKee 4.4 gedraaid. Dit is in mijn ogen eigenlijk de beste ROM als je kijkt naar snelheid, stabiliteit en batterijduur. Ook zitten er leuke extra features in van andere ROM's.
Je hebt dus de keuze tussen een super goede ROM, maar gebasseerd op 4.4, of een nét iets mindere ROM, maar dan gebasseerd op 5.0.
De andere ROM's, zoals CM11 en CM12 heb ik zelf niet geprobeerd, maar zijn volgens mij niet zo goed als MoKee en AOKP5.0. Misschien dat andere tweakers er andere ervaringen mee hebben.
Je kunt inderdaad twee ROM's tegelijk op je telefoon hebben. Je dient hiervoor CWM te flashen. Vervolgens kun je in CWM aangeven welke ROM je wilt flashen.
Ook kun je kiezen uit TDB uit of aan. Met TDB aan hebben beide ROM's een eigen data partitie. En delen dus je apps en instellingen niet. Als je TDB uit hebt staan, maken beide ROM's gebruik van dezelfde apps en instellingen. Dit werkt echter niet altijd, omdat sommige ROM's te verschillend zijn.
Ik ben er helaas een tijdje uit, omdat ik nu zelf een Sony Z3C heb. Maar ik kan me er iets van herrineren dat een 5.0 ROM alleen te flashen is op de 'system1' partitie. En dat TDB niet werkt. Of dit nu nog van toepassing is weet ik helaas niet. Dit zul je zelf even na moeten gaan.
- CM11
- MoKee 4.4
- CM12
- AOKP 4.4 by Ivan
- AOKP 5.0 by Ivan
Hierbij kan ik je AOKP 5.0 zeker aanraden. Deze draait nu al tijden stabiel op mijn MI2S, en heeft een goede batterijduur. Daarvoor heb ik altijd MoKee 4.4 gedraaid. Dit is in mijn ogen eigenlijk de beste ROM als je kijkt naar snelheid, stabiliteit en batterijduur. Ook zitten er leuke extra features in van andere ROM's.
Je hebt dus de keuze tussen een super goede ROM, maar gebasseerd op 4.4, of een nét iets mindere ROM, maar dan gebasseerd op 5.0.
De andere ROM's, zoals CM11 en CM12 heb ik zelf niet geprobeerd, maar zijn volgens mij niet zo goed als MoKee en AOKP5.0. Misschien dat andere tweakers er andere ervaringen mee hebben.
Je kunt inderdaad twee ROM's tegelijk op je telefoon hebben. Je dient hiervoor CWM te flashen. Vervolgens kun je in CWM aangeven welke ROM je wilt flashen.
Ook kun je kiezen uit TDB uit of aan. Met TDB aan hebben beide ROM's een eigen data partitie. En delen dus je apps en instellingen niet. Als je TDB uit hebt staan, maken beide ROM's gebruik van dezelfde apps en instellingen. Dit werkt echter niet altijd, omdat sommige ROM's te verschillend zijn.
Ik ben er helaas een tijdje uit, omdat ik nu zelf een Sony Z3C heb. Maar ik kan me er iets van herrineren dat een 5.0 ROM alleen te flashen is op de 'system1' partitie. En dat TDB niet werkt. Of dit nu nog van toepassing is weet ik helaas niet. Dit zul je zelf even na moeten gaan.
Even een vraag voor de al bekende flashers van de V5 miui (4.12.5) flashers naar Miui 6. Op de multilang romsite lees ik vooral dat er apart eerst een speciale beta geflasht moet worden zie: http://xiaomi.eu/community/threads/5-3-20.27376/
Daar staat:
For first installation of Mi2S v6 SPECIAL EDITION
- Install v6 via MiFlash (flash_all) - image
- Then install our multilang via Updater app like usually
Maar als je de laatste Miui V6 pakt vanaf de http://en.miui.com/download-2.html#355 site staat dat je hem direct via de updater kan flashen. Dus ik ben even een beetje lost in wat de beste/makkelijkste methode is. Iemand die kan aangeven dat de Miui site werkt ? Want dat is dan by far het makkelijkste om te doen.
Daar staat:
Maar als je de laatste Miui V6 pakt vanaf de http://en.miui.com/download-2.html#355 site staat dat je hem direct via de updater kan flashen. Dus ik ben even een beetje lost in wat de beste/makkelijkste methode is. Iemand die kan aangeven dat de Miui site werkt ? Want dat is dan by far het makkelijkste om te doen.
Verwijderd
Bedankt voor je overzichtelijke postLoeWn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:10:
- CM11
- MoKee 4.4
- CM12
- AOKP 4.4 by Ivan
- AOKP 5.0 by Ivan
Ik zal iig eens op zoek gaan naar de technische info ivm TDB. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord of niet goed gelezen

Dat terzijde, ik ga ze gewoon beide eens proberen: Mokee 4.4 en AOKP 5.0. Bij CM is er altijd wel iets dat "nog" niet werkt. Dan eens de camera, dan eens bluetooth... of het crasht tijdens bellen, dus dat heb ik liever niet.
Zijn er bij AOKP 5.0 problemen met het bellen? (zoals de andere persoon die jou niet hoort, etc)?LoeWn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:10:
- CM11
- MoKee 4.4
- CM12
- AOKP 4.4 by Ivan
- AOKP 5.0 by Ivan
Ik heb zelf AOKP 5.0 een aantal dagen gebruikt, daarna is de telefoon naar mijn broer gegaan. Hij gebruikt 'm nu al ruim 2 maanden. Ik heb nog steeds geen negatieve punten gehoord. Dus het lijkt me niet dat deze problemen aanwezig zijn. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Ok, dankje. Maar je bedoelt waarschijnlijk AOSP ipv AOKP?LoeWn schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:12:
Ik heb zelf AOKP 5.0 een aantal dagen gebruikt, daarna is de telefoon naar mijn broer gegaan. Hij gebruikt 'm nu al ruim 2 maanden. Ik heb nog steeds geen negatieve punten gehoord. Dus het lijkt me niet dat deze problemen aanwezig zijn. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door dest1 op 24-03-2015 11:19 ]
Het is inderdaad een AOSP rom. 4.4 is er volgens mij wel in zowel AOSP als AOKP.
Ik had wel zulke problemen met CM 11 maar na het (opnieuw) installeren van viper4android gaat het nu weer een ruime maand goed.dest1 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Zijn er bij AOKP 5.0 problemen met het bellen? (zoals de andere persoon die jou niet hoort, etc)?
Edit;
Helaas, de geluidsproblemen zijn weer terug... toch maar eens overschakelen naar een andere rom dan.
[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Prozac op 25-03-2015 19:38 ]
Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar, iemand die de vraag van TiMMieJ kan beantwoorden?TiMMieJ schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:17:
Even een vraag voor de al bekende flashers van de V5 miui (4.12.5) flashers naar Miui 6. Op de multilang romsite lees ik vooral dat er apart eerst een speciale beta geflasht moet worden zie: http://xiaomi.eu/community/threads/5-3-20.27376/
Daar staat:
Ik kan bevestigen dat als je de normale installatie via de updater doet het via de officiele miui rom download goed werkt. Ben nu bezig de multi lang rom te installerenNmgn schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:50:
[...]
Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar, iemand die de vraag van TiMMieJ kan beantwoorden?
Verwijderd
Had ik ook maar de "normale" update manier gebruikt.
Ik heb het via de MiFlash manier gedaan.. dat heeft ff geduurd.
Ben echter wel tevreden met v6
Loopt allemaal erg strak
Ik heb het via de MiFlash manier gedaan.. dat heeft ff geduurd.
Ben echter wel tevreden met v6
Loopt allemaal erg strak
Hoi,
ik zit hier met een vervelend probleem.
Gisteren wou ik v6 SPECIAL EDITION flashen via MiFlash maar het flashen raakt niet voltooid en mijn toestel blijft nu steken in fastboot en start ook niet meer gewoon op.
Heropstarten, batterij eruit halen haalt allemaal niet uit want hij springt altijd terug naar het fastboot scherm.
Iemand een idee wat het probleem is en wat ik kan doen ?
Gisteren wou ik v6 SPECIAL EDITION flashen via MiFlash maar het flashen raakt niet voltooid en mijn toestel blijft nu steken in fastboot en start ook niet meer gewoon op.
Heropstarten, batterij eruit halen haalt allemaal niet uit want hij springt altijd terug naar het fastboot scherm.
via fastboot recovery opnieuw installeren, vervolgens nieuwe rom erop.StinkyPanda schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:25:
Hoi,
Signature
Bedankt.
Kan je dit even kort uitleggen aub zodat ik zeker niets verkeerd doe ?
Kan je dit even kort uitleggen aub zodat ik zeker niets verkeerd doe ?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken