Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Azura schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:47:
Ben nog steeds erg blij met de Mi2s, Helaas wil hij nu niet meer opladen. Er is namelijk 1 pinnetje in de connector afgebroken. Weet iemand of het makkelijk is om de connector te vervangen van de mi2s? Anders moet ik er toch echt aan gaan geloven om een andere telefoon te kopen, en dat zou ik jammer vinden.
Tis makkelijk, heb het ook bij mn M2A gedaan. Je kunt de flexcable bijvoorbeeld hier halen.. Kwestie van aantal schroefjes, een plakcover en 2 connectoren losmaken en dan vervangen maar. Zoals hier beschreven wordt voor de M2A

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xLVGxos.jpg
vb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

mathman schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:24:
Weet niet of je er al achter bent gekomen of dat je succesvol bent geweest met de installatie, maar boot in de recovery en select hierin reboot. Hier krijg je de optie om hetzij in partitie 1 hetzij partitie 2 te booten. Waar latest bij staat is degene die je nu gebruikt.
Neuh koudwatervrees. Bovendien: je flasht eerst een special edition naar system0. Booten, daarna flash je de V6 - 4.4 via de updater naar system1. Je bent dus als het ware beide systems kwijt.
Als ik mijn huidige V5 - 4.4.10 wil houden, zal ik dat na het flashen dus op één of andere manier weer terug moeten zetten naar system0. Ik weet nog niet of dat kan en hoe.

Daarnaast zie ik dat de laatste ROM nogal wat issues heeft op het gebied van vertalingen en mail. Ik wacht nog rustig even een versie af.

[ Voor 8% gewijzigd door woutur op 20-10-2014 13:34 . Reden: Meer research gedaan ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
benbaba schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:11:
[...]

Tis makkelijk, heb het ook bij mn M2A gedaan. Je kunt de flexcable bijvoorbeeld hier halen.. Kwestie van aantal schroefjes, een plakcover en 2 connectoren losmaken en dan vervangen maar. Zoals hier beschreven wordt voor de M2A

[afbeelding]
vb
Bedankt voor je antwoord! Ik heb even mijn mi2s open gemaakt en helaas heeft de mi2s geen flexcable. De micro usb poort zit echt op het moederboard vastgesoldeerd. Ik heb wel op internet vervangende connectoren gevonden voor een leuk prijsje. Helaas heb ik zelf geen soldeer apparaat thuis, maar ik ga wel even langs een winkel en vraag of ze het kunnen doen als ik de connector zelf bestel.
Ik heb nog een andere optie, maar die is wel omslachtiger. Een losse accu en acculader kopen en elke dag gewoon van accu verwisselen. Dat dan doen totdat de mi4 met 4g beschikbaar komt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
woutur schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Neuh koudwatervrees. Bovendien: je flasht eerst een special edition naar system0. Booten, daarna flash je de V6 - 4.4 via de updater naar system1. Je bent dus als het ware beide systems kwijt.
Als ik mijn huidige V5 - 4.4.10 wil houden, zal ik dat na het flashen dus op één of andere manier weer terug moeten zetten naar system0. Ik weet nog niet of dat kan en hoe.

Daarnaast zie ik dat de laatste ROM nogal wat issues heeft op het gebied van vertalingen en mail. Ik wacht nog rustig even een versie af.
Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk. Door de special version te flashen, worden al je partities overschreven en ben je ook alles kwijt. Heb ook ergens op xiaomi.eu gelezen dat wat je wilt niet mogelijk is.

Misschien WIUI V6 rechtstreeks flashen? Wie weet werkt dat wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:48
Azura schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:19:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik heb even mijn mi2s open gemaakt en helaas heeft de mi2s geen flexcable. De micro usb poort zit echt op het moederboard vastgesoldeerd. Ik heb wel op internet vervangende connectoren gevonden voor een leuk prijsje. Helaas heb ik zelf geen soldeer apparaat thuis, maar ik ga wel even langs een winkel en vraag of ze het kunnen doen als ik de connector zelf bestel.
Ik heb nog een andere optie, maar die is wel omslachtiger. Een losse accu en acculader kopen en elke dag gewoon van accu verwisselen. Dat dan doen totdat de mi4 met 4g beschikbaar komt haha.
als je 2 accus hebt is dit zelfs nog handig ook, gwn je lege accu in de lader en de volle weer in je tel.

voor mijn jiayu heb ik de usb connector vervangen, dit was gwn een klein bordje met 2 connector punten die je gwn vast kan clicken als een stekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden: de Mi2s onder een UV-zaklamp.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/w4ucsgyuf/IMG_0070.jpg

We kunnen de lijm zien onder UV-straling. Wat waarschijnlijk betekent dat de LCD en de touchlaag gelamineerd worden met een UV-reactieve lijm: stop de lijm ertussen, en je kan precies bepalen wanneer het hard wordt door er UV-licht op te schijnen. Vergelijkbaar met wat de orthodontist gebruikt om je beugel vast te lijmen.

Een iPhone 4, iPhone 5 en een Xperia S gaven geen vergelijkbaar resultaat; het scherm was daar gewoon uniform zwart/ lichtzwart.

Ook zien we duidelijk in welke vorm het neergelegd is. Het lijkt niet egaal verspreid, maar aangezien ik het in gewoon licht met geen mogelijkheid kan zien lijkt het niets te beïnvloeden. Misschien hoort het zelfs wel. Het zou interessant zijn om de plaatselijke helderheid te meten op de lijmrand en in het midden van het scherm. Maar aangezien de lijm alleen oplicht onder UV-licht zal het ook alleen UV-licht tegenhouden en niet voor mensen zichtbaar licht.

Tot zover mijn "ontdekking" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik draai nu overigens een tijdje WIUI V6, maar tav Mokee OS kan ik niet zeggen dat de accuduur nou echt verbeterd is. Het is eerder verslechterd. Eerder haalde ik voor mijn gevoel de 2e dag tot thuiskomst wel (zet mijn telefoon 's nachts altijd uit) met ongeveer 30 uur aan tijd en screentime van ongeveer 3,5 uur. Ik zit nu op 16 uur aan met screentime op 2,5 uur.

Hebben meer mensen dit gevoel?

Overigens supertevreden met V6: veel responsiever en voor het gevoel start ook alles sneller op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Denken jullie dat er binnenkort een flasable versie komt van MiuiV6? Of zal ik toch maar de stap maken om hem te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouters84 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:17:
Denken jullie dat er binnenkort een flasable versie komt van MiuiV6? Of zal ik toch maar de stap maken om hem te flashen?
Gewoon zelf doen, Xiaomi gaat dat niet meer uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:06
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:12:
Voor de geïnteresseerden: de Mi2s onder een UV-zaklamp.

[afbeelding]

We kunnen de lijm zien onder UV-straling. Wat waarschijnlijk betekent dat de LCD en de touchlaag gelamineerd worden met een UV-reactieve lijm: stop de lijm ertussen, en je kan precies bepalen wanneer het hard wordt door er UV-licht op te schijnen. Vergelijkbaar met wat de orthodontist gebruikt om je beugel vast te lijmen.

Een iPhone 4, iPhone 5 en een Xperia S gaven geen vergelijkbaar resultaat; het scherm was daar gewoon uniform zwart/ lichtzwart.

Ook zien we duidelijk in welke vorm het neergelegd is. Het lijkt niet egaal verspreid, maar aangezien ik het in gewoon licht met geen mogelijkheid kan zien lijkt het niets te beïnvloeden. Misschien hoort het zelfs wel. Het zou interessant zijn om de plaatselijke helderheid te meten op de lijmrand en in het midden van het scherm. Maar aangezien de lijm alleen oplicht onder UV-licht zal het ook alleen UV-licht tegenhouden en niet voor mensen zichtbaar licht.

Tot zover mijn "ontdekking" :P
Dat doet er mij aan denken dat ik nog een röntgenfoto heb van de mi2s. Dit is de 32GB versie:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-qJMqTW8aGBc/VElIr03xQnI/AAAAAAAAEGc/NFwhuQNedvo/w1075-h797-no/IMG_20140915_114146.jpg

Blijft een prachtig apparaat met uitstekende batterijduur. Doet het mijninziens beter als de nieuwe huawei (als ik de cijfers zo vergelijk, 14h voor Xiaomi), MIUI is dus zeer goed geoptimaliseerd!
vdbeke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:36:
Om even terug te komen op mijn defecte lader, ik heb de primaire elco's vervangen (4,7µF, 400V 2 stuks). en lijkt terug te werken.
[...]
Ik heb ook contact opgenomen met Mixeshop, na een beetje aandringen hebben ze me een andere lader opgestuurd. Ik zal nog laten weten als ik deze ontvang.

ivm het meer stroom leveren, ik heb de indruk dat de originele lader vele sneller laad dan de vervangende die ik nu gebruikt had.

Je zou denken dat ze iets met weerstandjes aan de datapennen gedaan hebben om onderscheid te maken tussen laders. a la (cr)apple. Maar ik kan niets vinden in de lader, buiten dat D+ en D- aan elkaar hangen.
ivm de lader, die heb ik niet ontvangen en zal ik denk ik ook niet ontvangen.

15 juli opgestuurd
30 aug niets ontvangen en en mixeshop gecontacteerd
1 september 2de verstuurd na wat aandringen
tot op heden niets ontvangen, ze zeggen dat ik moet wachten dat hij verzonden is.

Gevraagd achter T&T maar reageren ze niet op. best wel teleurgesteld in Mixeshop!

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vdbeke schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:36:
[...]

Dat doet er mij aan denken dat ik nog een röntgenfoto heb van de mi2s. Dit is de 32GB versie:

[afbeelding]

Blijft een prachtig apparaat met uitstekende batterijduur. Doet het mijninziens beter als de nieuwe huawei (als ik de cijfers zo vergelijk, 14h voor Xiaomi), MIUI is dus zeer goed geoptimaliseerd!

[...]

15 juli opgestuurd
tot op heden niets ontvangen, ze zeggen dat ik moet wachten dat hij verzonden is.

Gevraagd achter T&T maar reageren ze niet op. best wel teleurgesteld in Mixeshop!
Leuke pic :) Inderdaad nog steeds een prachtig toestel met een zeer goede batterijduur. En voor deze prijs ben ik een happy camper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Wiui is ermee gestopt :'(

[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 24-10-2014 08:00 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Doh, gisteren de MIUI eens geïnstaleerd, maar ik dacht vandaag weer terug te gaan naar WIUI. Met dat laatste heb ik een vervelende bug dat hij de foute provider toont (mobile vikings i.p.v Base) en dat ik regelmatig mijn verbinding verlies in gebieden met wat minder ontvangst. Even naar airplane mode schakelen lost dat probleem wel op, maar het blijft irritant.

Een ander probleem dat ik ook bij de MIUI heb is dat sommige applicaties niet aan mijn intern geheugen kan. Bijvoorbeeld het verzenden en ontvangen van afbeeldingen via watsapp lukt niet. :/

Iemand een idee wat daar fout zou kunnen zijn?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:06
vdbeke schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:36:
...

15 juli opgestuurd

Ik heb vandaag een lader ontvangen, afzender onbekend :s
12 september 18h54 verzonden, dus niet op 1 september zoals gezegd. En dan een lader die max 500mA kan leveren volgens opschrift, niet vergelijkbaar met de 1000mA van Xiaomi.
Lader dump ik wel ergens ver eh weg, ik heb hem opgedraaid en krijg er rillingen van... brrr

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

It's happening! Lollipop voor Mi2 en Mi2S!
http://xiaomi.eu/communit...s-by-ivan-download.26082/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:31
Yup, ik had het eergisteren al gezien inderdaad. Ik ga het van de week proberen. Iemand heeft mijn Mi2S even geleend en die krijg ik dit weekend terug. Dan gaat meten Lollipop er op. Ik ben benieuwd. Helaas gaat geluid afspelen via bluetooth nog niet goed. Dit gebruik ik wel erg vaak de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:37
LoeWn schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:54:
Yup, ik had het eergisteren al gezien inderdaad. Ik ga het van de week proberen. Iemand heeft mijn Mi2S even geleend en die krijg ik dit weekend terug. Dan gaat meten Lollipop er op. Ik ben benieuwd. Helaas gaat geluid afspelen via bluetooth nog niet goed. Dit gebruik ik wel erg vaak de laatste tijd.
Ik heb sinds een paar dagen mijn Mi2s ge-upgrade van MIUI V5 naar MIUI V6 (Multi Lang 4.11.7). Rom draait in principe goed echter heb ik sinds dien ook grote problemen met geluid via bluetooth. Normaal gesproken geen problemen met het koppelen van de telefoon aan mijn auto radio en het geluid via de speakers van de auto af te spelen. Echter sinds deze upgrade moet ik bluetooth een paar keer aan en uit zetten voordat hij via de auto speakers afspeelt.

Gek genoeg gaat de telefoon wel over via de auto radio (beltoon) maar ook daarvan werkt het geluid niet op de speakers. Daarvoor nooit echt problemen mee gehad.

1 voordeel is wel dat de Spotify Song info nu getoond wordt op de autoradio (maar hier heb ik niks aan als ik het nummer toch niet hoor 8)7 )

Iemand anders ook deze problemen gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
mathman schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:25:
DISCLAIMER: OP EIGEN RISICO UITVOEREN!!
Wat heb ik gedaan om MIUI V6 multi en WIUI V6 te installeren?
[list]
• download V6 special edition fastboot (4.10.10) hiervandaan: http://en.miui.com/thread-52680-1-1.html
• volg de instructies op om special edition op je m2s te installeren: http://en.miui.com/thread-43681-1-1.html. Hierstaan ook de tools die je nodig hebt. 1 verduidelijking: stap 3 moet je uitvoeren in de MiFlash tool. Klik op pulldown naast browse en klik dan op advanced.
• download en installeer de MIUI multi versie via de updater app: MIUI V6 multi. Als je hier al mee tevreden bent, zou ik hier stoppen!

Heel hard bedankt voor deze goed uitgeschreven to-do, ik had wat koudwatervrees om het uit te voeren, maar na lang twijfelen toch gedaan en alles ging vlot. Ik ben gestopt met je handleiding eens als V6 er op stond, en ik ben er zeer tevreden over. Tot nu toe werkt voor mij allles perfect, en ik heb de indruk dat de batterij toch wat langer mee gaat terwijl alles wat sneller lijkt te gaan :)
Het heeft even geduurd voor ik alle instellingen terug had gevonden, maar nu werkt mijn MI2S zoals nooit tevoren.
Wel een kleine heads-up voor de niet zo ervaren gebruikers zoals ik: ik had een lokale back-up gemaakt met de back-up tool van miui zelf, maar deze vergeten over te zetten op pc, met als gevolg dat ik alles wat op m'n gsm stond kwijt ben. Belangrijkste hierbij was m'n muziek en m'n foto's. Gelukkig dat deze allemaal naar G+ opgeslaan worden, maar denk hieraan als je het zelf wil uit voeren.
Ook dien je niet alleen stap 3, maar ook stap 4 en 5 uit te voeren via die flashtool, maar dat zal wel duidelijk zijn voor ongeveer elke tweaker veronderstel ik :) En de flashtool die je kan downloaden via de aanwezige links is in het engels, dus niks aantrekken van die screenshots met chinese warboel ;) .

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Telefoon is net op de grond geflikkerd. Gevolg: barst in het scherm waardoor de knoppen het niet meer doen. Wat nu? Kan je er zelf een nieuw scherm c.q. glas op klussen? En waar kan ik dat krijgen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Je kan er zelf een nieuw scherm op zetten, ik heb toevallig vorige week voor 20 euro een nieuw scherm plus frame plus digitizer bestelt op eBay... Mijn telefoon werkt nog wel zitten alleen krassen op.

Hier filmpje van Android Lollipop op mijn telefoon :)
Alles lijkt te werken, ik heb de GAPPS niet geinstalleerd en heb er geen sim kaart in zitten, gebruik de telefoon op het moment eigenlijk alleen als wekker, dus GAPPS en 3G niet getest, maar het draait ongelovelijk stabiel voor een eerste build!
[YouTube: http://youtu.be/BES0yPKQ0UY]

[ Voor 29% gewijzigd door Speedway4 op 15-11-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Zoo dat ziet er goed rap uit. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als je de animaties uit zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Ja het draait echt als een trein, zeker voor zo een early build, Antutu haalt boven de 30k. Heb de telefoon niet meer in gebruik zelf. Daarnaast is project Volta natuurlijk erg interessant, ben benieuwd hoeveel de batterij afneemt de komende dagen!

Hopen maar dat het niet al te lang duurt voordat we kunnen genieten van Xposed op Lollipop!

Kwam ik tegen op XDA, zo ontzettend veel sneller! (Gaat om de M2S op Ivans 5.0 AOSP rom):
Kitkat: ................................................... Lollipop:
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3010575&d=1415740323 Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3010576&d=1415740323

En een Antutu screenshot van mijn eigen telefoon (Lollipop):
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3016726&d=1416081825

[ Voor 52% gewijzigd door Speedway4 op 15-11-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu bijna 1,5 jaar een mi2s, heb 'm tussentijd dacht ik één keer geüpdatet.

Androidversie: 4.1.1. JR003L
MIUI versie: 3.8.29

Kan iemand aangeven welke update ik moet hebben en kan het zijn omdat ik al zoveel updates gemist heb dat mijn telefoon vastloopt en ik alles gegevens kwijt ben? Normaal kun je via de updater altijd updaten maar in de app zegt hij dat hij up to date is.

Dank alvast

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:46:
Heb nu bijna 1,5 jaar een mi2s, heb 'm tussentijd dacht ik één keer geüpdatet.

Androidversie: 4.1.1. JR003L
MIUI versie: 3.8.29

Kan iemand aangeven welke update ik moet hebben en kan het zijn omdat ik al zoveel updates gemist heb dat mijn telefoon vastloopt en ik alles gegevens kwijt ben? Normaal kun je via de updater altijd updaten maar in de app zegt hij dat hij up to date is.

Dank alvast
Ik zou zeggen, lees dit even door, wordt je vast blij van (Miui V6, Kitkat):
http://xiaomi.eu/communit...zipalign-cputweaks.25985/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Die resultaten van Lollipop zien er goed uit! Is die alleen beschikbaar als AOSP/CM op het moment? Ik wil Lollipop namelijk ook wel proberen, maar wacht dan liever tot ie beschikbaar is met MIUI. (Heeft iemand daar al iets over gehoord?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedway4 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:30:
[...]

Ik zou zeggen, lees dit even door, wordt je vast blij van (Miui V6, Kitkat):
Dank.

Maar laat ik daar maar niet aan beginnen. Ben echt een complete newbie op dat gebied.
Is het niet mogelijk om laatste update te downloaden en die installeren of gaat me dat geheid problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nonstop decay schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:22:
Die resultaten van Lollipop zien er goed uit! Is die alleen beschikbaar als AOSP/CM op het moment? Ik wil Lollipop namelijk ook wel proberen, maar wacht dan liever tot ie beschikbaar is met MIUI. (Heeft iemand daar al iets over gehoord?)
Alleen AOSP momenteel. Root is gelukkig wel beschikbaar, maar (nog) geen Xposed omdat Lollipop op ART draait.
Volgens mij gaat het nog wel eventjes duren eer er een MIUI-lollipop ROM beschikbaar gaat zijn. Volgens Xiaomi kwam lollipop vrij snel naar de MI3, maar of dat ook naar de MI2 gaat komen is een ander verhaal.

Lollipop draait trouwens echt als een trein! Het enige grote nadeel imo is de bluetooth audio die écht niet bruikbaar is. Mijn headphone-jack is zo goed als kapot, dus zonder bluetooth kan ik alleen met oortjes luisteren. Voorlopig geen muziek luisteren met een goeie koptelefoon dan (gewone stereo 3.5mm connectors werken niet meer, alleen die met 4 pinnetjes). Oja, en de nieuwe Android L-camera api werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Speedway4 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:25:
Je kan er zelf een nieuw scherm op zetten, ik heb toevallig vorige week voor 20 euro een nieuw scherm plus frame plus digitizer bestelt op eBay... Mijn telefoon werkt nog wel zitten alleen krassen op.

Hier filmpje van Android Lollipop op mijn telefoon :)
Alles lijkt te werken, ik heb de GAPPS niet geinstalleerd en heb er geen sim kaart in zitten, gebruik de telefoon op het moment eigenlijk alleen als wekker, dus GAPPS en 3G niet getest, maar het draait ongelovelijk stabiel voor een eerste build!
[video]
Heb je een linkje voor mij? En in wat voor smaakjes komen die onderdelen eigenlijk? Je hebt frames, digitizers en schermen maar ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat handig is voor mij. Ik wil de telefoon weer in oorspronkelijke staat brengen met het liefst originele onderdelen. Als ik lees dat er een nieuw scherm op komt, is dat dan van dezelfde kwaliteit?

Andere mensen nog linkjes (e-bay, ibuygou, ali-expres) waar ze zelf besteld hebben en wat dan ook beviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jammer dat er naast vervangschermen ook replacement USB-poorten bestaan, maar geen replacement 3.5mm jack. De mijne heeft al langer kuren, en ik verwacht niet dat hij het nog lang gaat volhouden. Erg jammer want ik ben nog steeds verliefd op mijn Mi2, ik zou me geen beter toestel kunnen inbeelden :'(

EDIT: Ze verkopen replacement jacks, maar daarvoor moet je solderen. Die zit dus niet aan een flatcable, dus ik ga me er niet aan wagen... Ik kan wel solderen maar hij moet wel écht kapot zijn voor ik aan zoiets risky begin.

[ Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 16-11-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Mavamaarten schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:11:
Jammer dat er naast vervangschermen ook replacement USB-poorten bestaan, maar geen replacement 3.5mm jack. De mijne heeft al langer kuren, en ik verwacht niet dat hij het nog lang gaat volhouden. Erg jammer want ik ben nog steeds verliefd op mijn Mi2, ik zou me geen beter toestel kunnen inbeelden :'(

EDIT: Ze verkopen replacement jacks, maar daarvoor moet je solderen. Die zit dus niet aan een flatcable, dus ik ga me er niet aan wagen... Ik kan wel solderen maar hij moet wel écht kapot zijn voor ik aan zoiets risky begin.
Hey,

Ik heb hem op ebay gekocht, 16 euro incl. verzending(dat was via bieden). Je hebt originele die zijn 60 euro incl.
Als het geen goed scherm is dan eis ik gewoon het geld terug via PayPal aangezien de verkoper heeft aangegeven dat het om originele schermen gaat (staat niet in de ad).

Store van de verkoper (met 99.5% feedback):
http://stores.ebay.com/memorytechstock/

De advertentie:
http://www.ebay.com/itm/N...Tools&hash=item2a3fad0a4a
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:39:
[...]

Dank.

Maar laat ik daar maar niet aan beginnen. Ben echt een complete newbie op dat gebied.
Is het niet mogelijk om laatste update te downloaden en die installeren of gaat me dat geheid problemen opleveren?
Je post is niet echt logisch aangezien het enige wat je moet doen is downloaden en installeren ;) Als je leest wat er in de eerste post in die thread staat moet het lukken, je download CWM, de rom en je flashed/installeert eerst CWM en dan die rom. Is binnen een kwartiertje gebeurt, neem daar nog een uurtje bij voor het inlezen en het snappen en je bent klaar. Leer je nog eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedway4 schreef op maandag 17 november 2014 @ 02:09:
[...]

[...]

Je post is niet echt logisch aangezien het enige wat je moet doen is downloaden en installeren ;) Als je leest wat er in de eerste post in die thread staat moet het lukken, je download CWM, de rom en je flashed/installeert eerst CWM en dan die rom. Is binnen een kwartiertje gebeurt, neem daar nog een uurtje bij voor het inlezen en het snappen en je bent klaar. Leer je nog eens wat ;)
Waar ik al bang voor was is gebeurd. Poging gedaan om 4.11.14 erop te zetten. Heb zip file gedownload op sd kaart gezet en via de updater app geactiveerd. Vervolgens aangevinkt en toen ging hij naar recovery mode. Daar werd me gevraagd op welk systeem ik hem wou zetten heb system one geselecteerd vervolgens ging die installeren. Als ik nu toegang wil krijg ik telkens foutmeldingen zoals deze: het proces com.android.phone is gestopt.

Kan bij geen enkele app komen. Heb gelukkig een backup gemaakt van al mijn settings. Iemand een oplossing?

Edit: heb nu mijn ROM weer geïnstalleerd, telefoon werkt weer. Maar wil graag een andere nieuwere rom erop zetten, zonder dat ik gegevens verlies.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
- Maak een backup van de apps en gegevens middels de MIUI Backup app, Titanium Backup of My Backup Pro.
- Wis data en cache in de recovery.
- Flash de nieuwe rom.
- Zet de apps en gegevens weer terug middels MIUI Backup, Titanium Backup of My Backup Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:56
Hallo allemaal,

Ik heb een MI2s en draai nu een dik half jaar de MoKee rom omdat ik graag naar kitkat wilde overstappen en Miui dat nog niet ondersteunde. Ik ben opzich wel tevreden, maar de batterijduur is toch een stuk lager dan ik had met Miui.

Nu er in Miui ook een kitkat versie heeft voor de mi2s, twijfel ik om weer over te stappen naar Miui, puur omdat de batterij toch een stuk langer meegaat. Zijn er mensen die nog andere kitkat roms aanraden waarmee de telefoon lang op 1 acculading meegaat? Ik heb al een beetje gezocht, maar een echt duidelijk antwoord krijg ik niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Als je op MoKee geen goede batterijduur haalt, ben ik bang of je dat ergens anders wel gaat halen. Heb je wel alles goed onderzocht met wake blocker, greenify gebruikt etc? Energiebeheer op normaal staan, batterysaver instellingen > accu aan?

MoKee is bij de meeste mensen (o.a. mij) het meest batterijvriendelijk. Maar je kunt natuurlijk altijd proberen of bijvoorbeeld sMIUI voor jou beter is. Het is toch per toestel verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
Ik haal opzich geen hele slechte batterijduur, maar merk toch wel een behoorlijk verschil met de Miui versie die ik daarvoor draaide, al was dat wel jellybean. Ik heb de 3000 mah batterij en haal nu ongeveer 2,2 dag op de accu zonder heel intensief gebruik (voornamelijk een beetje whatsappen). Bij miui was dit toch zeker een goede 3 dagen.

Ik heb wel wat met battery saver instellingen gespeeld. Greenify heb ik nog niet gebruikt, dat kan ik nog wel eens proberen. Ook heb ik nog steeds een mokee versie van juli draaien, misschien dat updaten ook wel iets helpt. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Speedway4 schreef op maandag 17 november 2014 @ 02:09:
[...]

Hey,

Ik heb hem op ebay gekocht, 16 euro incl. verzending(dat was via bieden). Je hebt originele die zijn 60 euro incl.
Als het geen goed scherm is dan eis ik gewoon het geld terug via PayPal aangezien de verkoper heeft aangegeven dat het om originele schermen gaat (staat niet in de ad).

Store van de verkoper (met 99.5% feedback):
http://stores.ebay.com/memorytechstock/

De advertentie:
http://www.ebay.com/itm/N...Tools&hash=item2a3fad0a4a
Zou je willen berichten als je hem binnen hebt? Op zich kan ik wel via ibuygou bestellen maar het verschil tussen 29 en 99 dollar is toch de moeite wel waard. Ook handig om te weten: wanneer heb je hem besteld?

Is er een app waarmee je onscreen buttons krijgt ipv de hardware buttons? De barst in mijn scherm zorgt er voor dat alleen de buttons het niet meer doen. Ik heb er één geprobeerd maar die werkt niet. Sotware buttons zijn te prefereren boven mijn ellendige Sony Xperia P.

[ Voor 12% gewijzigd door woutur op 18-11-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
@ wouter:

Dat laat ik wel weten. Er zijn voor xposed verschillende modules die dit doen... Volgens mij zit het zelfs standaard ingebakken in Gravitybox (maar dat weet ik niet zeker).
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 02:18:
- Maak een backup van de apps en gegevens middels de MIUI Backup app, Titanium Backup of My Backup Pro.
- Wis data en cache in de recovery.
- Flash de nieuwe rom.
- Zet de apps en gegevens weer terug middels MIUI Backup, Titanium Backup of My Backup Pro.
Als je naar een nieuwe versie van Android gaat kan Titaniumbackup voor force closes zorgen etc. riskant dus.
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:20:
[...]
Kan bij geen enkele app komen. Heb gelukkig een backup gemaakt van al mijn settings. Iemand een oplossing?

Edit: heb nu mijn ROM weer geïnstalleerd, telefoon werkt weer. Maar wil graag een andere nieuwere rom erop zetten, zonder dat ik gegevens verlies.
Ja een oplossing is lezen. Goed lezen wat er stat...Hoe moeilijk kan het zijn om een rom te flashen? Ik ga je niet uitleggen wat al 100x is beschreven op xiaomi.eu...
Volgens mij gaf ik zelfs al aan dat je eerst CWM moet flashen... Moet je allemaal niet via de updater app doen. Gebruik die muis eens en blader eens door het forum daar, leer je nog eens wat ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Speedway4 op 18-11-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
[noob vraag]Sinds deze week ben ik ook overgestapt naar de MIUI v6 kitkat rom. Enige probleem wat ik nu heb is dat ik geen bestanden meer kan downloaden via data, er blijft de melding naar voren komen 'Wachten op wifi'

In de 'Downloads' app heb ik bij de instellingen > data gebruik al aangegeven dat ik alle bestanden (unlimited) wil kunnen downloaden. Toch blijft de telefoon vragen om Wifi, zelfs voor kleine bijlagen uit een e-mail. Welke instelling zie ik over het hoofd?[/noob vraag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik heb onlangs de "lens" (het stukje glas voor de camera) van mijn Xiaomi m2 stuk laten vallen. Is er een plek waar ik dit onderdeel kan bestellen/laten vervangen? Graag tips; vond alleen een soort van macro-lens. Ik ben echt op zoek naar een "origineel" vervangende lens.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
BiLLie- schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:20:
[noob vraag]Sinds deze week ben ik ook overgestapt naar de MIUI v6 kitkat rom. Enige probleem wat ik nu heb is dat ik geen bestanden meer kan downloaden via data, er blijft de melding naar voren komen 'Wachten op wifi'

In de 'Downloads' app heb ik bij de instellingen > data gebruik al aangegeven dat ik alle bestanden (unlimited) wil kunnen downloaden. Toch blijft de telefoon vragen om Wifi, zelfs voor kleine bijlagen uit een e-mail. Welke instelling zie ik over het hoofd?\[/noob vraag]
Is niet specifiek aan Miui hoor dit, misschien heb je een dirty flash gedaan? Dalvik vergeten te wipen?
Ik heb het ook eens gehad. Probeer in ieder geval eens in CWM je cache partitie te wissen (niet de data hehe).

• G4u
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2023

G4u

Koekje schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:14:
Ik heb onlangs de "lens" (het stukje glas voor de camera) van mijn Xiaomi m2 stuk laten vallen. Is er een plek waar ik dit onderdeel kan bestellen/laten vervangen? Graag tips; vond alleen een soort van macro-lens. Ik ben echt op zoek naar een "origineel" vervangende lens.
Zie DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Na maandenlang deze MIUI v5 ROM (WIUI) gedraaid te hebben, was ik nu toch wel benieuwd naar MIUI v6. Ik heb daarom gisteren met deze aanwijzingen True Dual Boot aangezet en heb deze ROM (sMIUI) op system 2 geïnstalleerd.
Wat me het eerst opviel was dat Twilight opeens werkte. Dat heeft het nooit gedaan op dit toestel. Toch had ik het laten staan in de hoop dat het na een update ooit een keer zou gaan werken. Dat is dus eindelijk gelukt. :P Een app die het dan weer niet (zo goed) lijkt te doen is de MiKey app. Ik wil kijken of ik die misschien met Titanium Backup kan repareren, maar dan moet ik daar eerst de root toestemming voor aan de praat krijgen.
Tot nu toe vind ik MIUI v6 er wel goed uitzien en ik heb nog geen haperingen of andere narigheid gevonden (alleen die MiKey app dus). De opvallendste verschillen tot nu toe zijn het lock screen, waar ik alleen nog lijk te kunnen ontgrendelen en de camera starten (niet meer bellen of sms'en) en het opnemen van de telefoon werkt net even anders (handig om te weten als je een keer de telefoon op moet nemen).
Tot zover best een geslaagd experiment. :) Misschien ga ik binnenkort ook een keer Lollipop proberen. (Ik denk dat ik deze dan het best kan proberen, hè?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:44
Twilight werkt hier prima on Miui v5 stock? Je moest hem alleen toestemming geven op een overlay te mogen doen over andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
mitch187 schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:48:
Twilight werkt hier prima on Miui v5 stock? Je moest hem alleen toestemming geven op een overlay te mogen doen over andere apps.
Aha, zou ik dat dan vergeten zijn? Dat moet ik dan straks een proberen. Bedankt voor de tip! :)
En om nog even terug te komen op die MiKey app, MiClick: hij werkt wel, maar als ik 'm open, crasht ie. Ik kan 'm dus wel gebruiken zoals voorheen, maar niets wijzigen. :?

update: het werkt helaas nog steeds niet. Ik zie de permissie er tussen staan (iets met "draw over other apps"), maar dat helpt niet. Ik kan het niet aanzetten, alleen lezen. Ik kan alleen "Send MMS", "Positioning" en "Settings, modify system settings" aan- en uitzetten. Zie ik iets over het hoofd? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Nonstop decay op 23-11-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om Twilight op Miui v5 werkend te krijgen heb ik de app verplaatst naar de system folder met een root explorer app zoals "es file explorer". Dus app cut/paste naar "system/app". Let even op de file permissions na de cut/paste. Deze moeten "rw- r-- r--" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
Speedway4 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:50:
[...]

Is niet specifiek aan Miui hoor dit, misschien heb je een dirty flash gedaan? Dalvik vergeten te wipen?
Ik heb het ook eens gehad. Probeer in ieder geval eens in CWM je cache partitie te wissen (niet de data hehe).
Helaas, ik heb een volledige wipe gedaan en een clean install van de MIUI v6 rom. Waar zou ik het nog meer kunnen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
M'n mi2 is overleden. :( Hij wilt niet meer opladen, maar ik hoopte de komende dagen even door te komen door mijn accu op te laden in de mi2s van mijn vriendin. Niet dus.. Mijn accu in haar toestel wilt niet opladen, maar haar accu in mijn mi2 ook niet. :/ Maar gauw teruggezet voordat we met 2 onbruikbare telefoons zitten.

Voel me er toch een beetje droevig onder.. De eerste smartphone die ik na een half jaar nog niet zat was en het bijna 2 jaar uitgehouden heeft. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
mitch187 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:23:
M'n mi2 is overleden. :( Hij wilt niet meer opladen, maar ik hoopte de komende dagen even door te komen door mijn accu op te laden in de mi2s van mijn vriendin. Niet dus.. Mijn accu in haar toestel wilt niet opladen, maar haar accu in mijn mi2 ook niet. :/ Maar gauw teruggezet voordat we met 2 onbruikbare telefoons zitten.

Voel me er toch een beetje droevig onder.. De eerste smartphone die ik na een half jaar nog niet zat was en het bijna 2 jaar uitgehouden heeft. :'(
Raar verhaal.
Maar je zegt: " Mijn accu in haar toestel wilt niet opladen, maar haar accu in mijn mi2 ook niet"
Maar als je een volle accu van je vriendins telefoon in jouw telefoon doet, kun je dan wel gewoon werken met de telefoon? Dan lijkt het namelijk aan de micro-usb poort te liggen (?) Al verklaart het dan nog niet waarom jouw batterij het niet in haar telefoon doet.

Ik heb zelf trouwens nog een batterij oplader en tweede batterij liggen waarmee ik tijdelijk niks mee doe. Die zou je evt. kunnen gebruiken om te testen.

[ Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 25-11-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Ja ik kan er gewoon mee werken. Maar toen de lader er niet op werkte heb ik hem er maar weer uitgehaald just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
mitch187 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:38:
Ja ik kan er gewoon mee werken. Maar toen de lader er niet op werkte heb ik hem er maar weer uitgehaald just in case.
Mitch, gecondoleerd hoor, maar troost je, de m2s is nog gewoon te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb soms (paar x per dag) dat m'n scherm niet meer reageert. Als ik dan op de aan/uit knop druk om 'm te vergrendelen en daarna weer ontgrendeld, dan reageert ie wel weer. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
wouters84 schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:42:
Ik heb soms (paar x per dag) dat m'n scherm niet meer reageert. Als ik dan op de aan/uit knop druk om 'm te vergrendelen en daarna weer ontgrendeld, dan reageert ie wel weer. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Dit had ik ook met diverse keren met verschillende versies van miui, heb nu al hele tijd laatste wiui erop staan en hiermee heb ik dat probleem niet, geen idee of dit echt de oplossing is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Kort vraagje, heeft iemand het voor elkaar gekregen Android 5.0 te rooten met ivans lollipop ROM?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Nope, geen root hier :(

De 11.11 build werkte voor mij trouwens super goed. Ik had er geen sim kaart in, nog geen apps geinstalleerd en alleen Wi-Fi aan. En de telefoon is van 3 dagen van 62% naar 32% gegaan. Dat is wel echt briljant.
Vervolgens heb ik de 28.11 build geflashed. Nu heb ik alleen maar Forced Closes en de batterij gaat 2x zo hard leeg.

Verder ben ik wel heel tevreden over 5.0. Draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Nog steeds geen replacement screens binnen of mensen die hun ervaring daarmee willen delen? Ik wil mijn mi-2s natuurlijk niet verknoeien met een slecht scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Laatst online: 16-09 22:54
woutur schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:28:
Nog steeds geen replacement screens binnen of mensen die hun ervaring daarmee willen delen? Ik wil mijn mi-2s natuurlijk niet verknoeien met een slecht scherm!
Ik had een replacement screen gekocht, ergens via ebay uit China; lcd + digitizer.
Heb geprobeerd mijn gebroken scherm te vervangen (lcd werkte nog); maar na alles ogenschijnlijk goed te hebben gedaan, kwam er geen beeld meer tevoorschijn (Mi2 start wel nog op, dat zie je aan de ledjes en het geluid).
Terug oud scherm geprobeerd --> ook geen beeld meer.
Ik moet dus iets verkeerd hebben gedaan met het moederbord...opletten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

LoeWn schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:14:
Nope, geen root hier :(

De 11.11 build werkte voor mij trouwens super goed. Ik had er geen sim kaart in, nog geen apps geinstalleerd en alleen Wi-Fi aan. En de telefoon is van 3 dagen van 62% naar 32% gegaan. Dat is wel echt briljant.
Vervolgens heb ik de 28.11 build geflashed. Nu heb ik alleen maar Forced Closes en de batterij gaat 2x zo hard leeg.

Verder ben ik wel heel tevreden over 5.0. Draait als een zonnetje.
Alles bij de 28/11 build werkte bij mij perfect, op bluetooth koppelen na. En laat ik nu net een pebble hebben die waardeloos wordt als je niet kan koppelen. 3x een factory reset gedaan (inclusief format /system) maar het mocht niet baten.

Was al de moeite beu en zit nu weer op cm11, nu heb ik tenminste bluetooth werkend (zowel bluetooth audio als mijn pebble). Maar ik merk toch dat ik lollipop begin te missen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
woutur schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:28:
tadaa
Ookal heb ik inmiddels een z3 comact.

Ik ben weer terug mijn mi2s. Ik heb er een nieuw scherm ingezet en een nieuwe speaker.
Zodoende is de telefoon voor 35 euro weer gefixt. Ik kan nu wel merken waarom het scherm zo goedkoop was. Ik heb veel last van blacklight bleeding. Helaas, maar voor een reserve telefoon is het goed genoeg.
Ook lijkt de nieuwe speaker niet de kwaliteit te hebben van de orginele (hij ziet er ook anders uit).

Speaker en scherm vervangen is trouwens echt een eitje, en kan iedereen. Ik heb het zelf binnen 10 minuten gefixet.
Ik heb wel gebruik gemaakt van een LCD + Digitezer + frame. Dit kan ik iedereen ook aanbevelen. Dan hoef je het scherm niet helemaal los te halen.

Nee, als je de achterkant er afhaalt zie je 10 schroefjes (eigenlijk zijn het boutjes, maar laten we het schroefjes noemen) zitten. Dit zijn gewoon kleine kruiskop-schroefjes. Als je deze los hebt, kun je het achterframe lostrekken. Hierbij moet je wel opletten dat je de telefoon horizontaal houdt. Als je namelijk het achterframe er af trekt, kunnen er onderdelen (toetsen o.a.) los komen. Vervolgens zie je het moederbord, als je deze uit het voorframe (waar het scherm dus aan zit) wilt halen, merk je dat het vast zit aan twee connectors. Deze kun je gemakkelijk los halen. Hierna kun je het moederbord er uit halen en hou je het voorframe met het scherm er in over. Vervolgens nieuwe frame pakken, moederbord daar op leggen. Connectors weer vast maken. Controleren dat alle rubbertjes en knopjes nog goed liggen. Vervolgens weer het achterframe er op schroeven en klaaar..

Oja, en speaker is gewoon een kwestie van het speaker uit het achterframe wippen, en een andere terugdrukken

Ik heb trouwens deze website gebruikt. Ziet er erg a-professioneel uit. Ik heb eerst de verkoper gemailed, wat erg veel vertrouwen wekte.
Ik kan evt. wel foto's maken van de blacklight bleeding als je wilt. Ik heb dat destijds als 'veel blacklight bleeding' bestempeld. Maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk niks van merk. Ik was het eigenlijk al praktisch vergeten.

[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 01-12-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Die had ik gelezen maar gezien je indruk had ik niet het idee dat dat 'het' scherm was dat ik moest bestellen.

Wat zou jij me nu aanraden: jouw scherm of doorzoeken?
Op de site die je aanraadde staan meerdere schermen waaronder een 'origineel' van 62 dollar. Is de laatste dezelfde die jij gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Oeps..

[ Voor 117% gewijzigd door mitch187 op 01-12-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
woutur schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:23:
Die had ik gelezen maar gezien je indruk had ik niet het idee dat dat 'het' scherm was dat ik moest bestellen.

Wat zou jij me nu aanraden: jouw scherm of doorzoeken?
Op de site die je aanraadde staan meerdere schermen waaronder een 'origineel' van 62 dollar. Is de laatste dezelfde die jij gekocht hebt?
Nee, ik had die van 42 dollar . De orginele stond er destijds nog niet op. Ik zal vanavond wel foto's maken. Mocht de blacklight je meevallen, zou ik dezelfde nemen als ik heb. Vind je het te storend, zou je de originele kunnen overwegen. Die 16 euro extra zijn de kosten ook niet meer. Je kunt verder zoeken naar een originele, maar destijds kon ik ze nergens goedkoop vinden. Ook niet goedkoper dan 62 dollar.

EDIT: Ik zie op de foto van de OEM versie (die van 42 dollar) dat er maar een klein Xiaomi logo op zit. Ik kan me niet herrineren dat mijn Mi2s dat heeft. Volgens mij heb ik gewoon een groot logo. Zal vanavond eens kijken.

EDIT2: link fixed

[ Voor 13% gewijzigd door LoeWn op 01-12-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

LoeWn schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:50:
[...]

Nee, ik had die van 42 dollar . De orginele stond er destijds nog niet op. Ik zal vanavond wel foto's maken. Mocht de blacklight je meevallen, zou ik dezelfde nemen als ik heb. Vind je het te storend, zou je de originele kunnen overwegen. Die 16 euro extra zijn de kosten ook niet meer. Je kunt verder zoeken naar een originele, maar destijds kon ik ze nergens goedkoop vinden. Ook niet goedkoper dan 62 dollar.

EDIT: Ik zie op de foto van de OEM versie (die van 42 dollar) dat er maar een klein Xiaomi logo op zit. Ik kan me niet herrineren dat mijn Mi2s dat heeft. Volgens mij heb ik gewoon een groot logo. Zal vanavond eens kijken.
Dan wacht ik vanavond even af. Je link is een YouTube video: How to Open Sony Xperia Z1 Back Cover and Replace it . Nu kan ik deze niet bekijken nu, maar ik gok dat dat iets anders is dan dat je bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
De Mi2s was gisteren uitgevallen omdat hij leeg gelopen was. Nu probeerde ik 'm op te laden, maar het rode lampje gaat knipperen ipv continue branden. Alsof het de lader/kabel afkeurt. :( Vervolgens de officiele kabel en oplader gezocht.. zelfde.. Ik heb nu de batterij in de externe oplader liggen. Dan zal het moeten werken.
Zou dit rom gerelateerd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

LoeWn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:28:
De Mi2s was gisteren uitgevallen omdat hij leeg gelopen was. Nu probeerde ik 'm op te laden, maar het rode lampje gaat knipperen ipv continue branden. Alsof het de lader/kabel afkeurt. :( Vervolgens de officiele kabel en oplader gezocht.. zelfde.. Ik heb nu de batterij in de externe oplader liggen. Dan zal het moeten werken.
ook wel eens gehad, doen doe ik vaak de batterij dr uit, stop de tel in de oplader en dan de batterij er weer in :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
ik weet niet beter dat oplaad lampje altijd knippert, tot ongeveer 10% knippert die rood, tot 90% geel/wit, 90-100% groen. ik heb ook haast nooit volledig leeg gehad, wel een keer dacht ik toen ik 1% had zal eens op de lader zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat langer aan de lader laten hangen zodat hij genoeg "juice" heeft om op te starten. Heb ik ook al wel gehad. Als dat niet werkt, even batterij eruit en er weer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Mavamaarten schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:04:
[...]

Wat langer aan de lader laten hangen zodat hij genoeg "juice" heeft om op te starten. Heb ik ook al wel gehad. Als dat niet werkt, even batterij eruit en er weer in :)
Had allemaal geen zin. Hij wilde gewoon echt niet. Normaal gesproken als hij uitgevallen is, en je legt 'm aan de oplader met de telefoon uit, brand het lampje constant. Nu knipperde het dus. Dit had ik nog niet gehad. Ik heb alles geprobeerd. Vervolgens maar mijn externe batterijlader gebruikt om de batterij op te laden. Hij leeft inmiddels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
Bij Xiaomi kan het weleens gebeuren dat, wanneer je accu helemaal leeg is, het een minuut of 5 kan duren voordat het ledje gaat branden.

Ik heb mijn Mi2 weer even uit de mottenballen gehaald, maar hij is nog steeds in een "redelijk" goede conditie. Het enige wat eraan mankeert is dat hij niet alle USB kabels accepteert (maar dat kan door stof/usb poort liggen). In principe werkt hij wel perfect met de originele MI kabels. Deze zijn wat dikker of dunner, waardoor hij er wat dieper in de usb poort gaat en er ook in blijft zitten.
De accu red het overigens maar net tot het einde van de avond met mijn gebruik, maar dat is niet gek als ie al 2 jaar oud is.

Ik heb sinds maandag de ML Miui V6 erop draaien, tot nu toe werkt dat heerlijk en heb ik niet veel te klagen. Ik heb wel 1 bug opgemerkt met mailtjes in de pulldown menu en de software is nog niet echt vertaald naar het Nederlands. Ik hoop dat de release van deze week beter is, anders zal ik Redmaner even helpen met de vertaling :D

Wat is jullie ervaring met Miui V6 en Kitkat 4.4.4?

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 05-12-2014 15:47 . Reden: Typo's ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Kiswum schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:44:
Tot nu toe uitstekend! :D Ik ben een tijdje geleden overgestapt van WIUI naar sMIUI en dat bevalt me goed. Ik het begin waren er wat rare dingen/dingen waar ik aan moest wennen, maar het werkt nu allemaal goed. Straks ga ik maar eens de nieuwste versie flashen (van http://xiaomi.eu/communit...zipalign-cputweaks.25985/).
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik niet alle features benut. Zo kan ik bijvoorbeeld niets zeggen over bluetooth, want dat gebruik ik nooit. Ik lees soms dat daar nog wel eens problemen mee kunnen zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Nonstop decay op 06-12-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Kiswum schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:44:
Bij Xiaomi kan het weleens gebeuren dat, wanneer je accu helemaal leeg is, het een minuut of 5 kan duren voordat het ledje gaat branden.

Ik heb mijn Mi2 weer even uit de mottenballen gehaald, maar hij is nog steeds in een "redelijk" goede conditie. Het enige wat eraan mankeert is dat hij niet alle USB kabels accepteert (maar dat kan door stof/usb poort liggen). In principe werkt hij wel perfect met de originele MI kabels. Deze zijn wat dikker of dunner, waardoor hij er wat dieper in de usb poort gaat en er ook in blijft zitten.
De accu red het overigens maar net tot het einde van de avond met mijn gebruik, maar dat is niet gek als ie al 2 jaar oud is.

Ik heb sinds maandag de ML Miui V6 erop draaien, tot nu toe werkt dat heerlijk en heb ik niet veel te klagen. Ik heb wel 1 bug opgemerkt met mailtjes in de pulldown menu en de software is nog niet echt vertaald naar het Nederlands. Ik hoop dat de release van deze week beter is, anders zal ik Redmaner even helpen met de vertaling :D

Miui v6 draait goed. Maar ik ben persoonlijk meer fan van AOSP. MoKee 4.4.4 draait echt als een tierelier. Lollipop draait nu ook goed bij mij. Even TDB uitgezet. En nu draait het erg stabiel en soepel.

Persoonlijk vind ik MoKee nog iets fijner vanwege de customisations. Maar als CM12 nog een paar goede upgrades krijgt zodat het stabiel is en wat meer functies bevat.. (of MoKee 5.0 uitkomt) wordt het 5.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Speedway4 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:35:
@ wouter:

Dat laat ik wel weten. Er zijn voor xposed verschillende modules die dit doen... Volgens mij zit het zelfs standaard ingebakken in Gravitybox (maar dat weet ik niet zeker).
Ondertussen al een keer je scherm binnen? Hoewel ik de mijn reeds besteld heb, ben ik toch nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents,

Blinde paniek bij deze Noob (maar toch gadgetfreak dus dan koop je een mi2s;)).

Ik heb gisteren geüpdatet naar 4.4 KitKat (de weekly via xiaomi.EU). Afgezien van het feit dat ik de oude (jelly bean) fijner vindt is mijn probleem dat de Wifi niet meer werkt. De button blijft faded (kunt hen dus niet aanklikken).

Heeft iemand hier een oplossing voor? Graag zo uitgebreid mogelijk.

Een leven zonder Wifi......;)

Thanks.

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:05:
Heeft iemand hier een oplossing voor? Graag zo uitgebreid mogelijk.
De oplossing is een 'factory reset'. Ik had hetzelfde probleem.
Assuming you have your backup ready and you’d like to get your phone back up and working as soon as possible, the steps for resetting this phone back to its factory settings are outlined below:
  • Start with the phone off, then hold the Volume Up and Power keys.
  • The phone will boot into Recovery Mode, select Wipe & Reset from the menu.
  • Of the three available options, check mark all of them and confirm each.
  • Return to the Main Menu and select Reboot Now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Na elke grote update (ongeacht merk telefoon). Altijd een factory reset uitvoeren na de upgrade (eventueel daarna ook de cache clearen in de bootloader).

Bij mij startte de telefoon niet meer op nadat ik hem had geflashed. Na een 2e factory restore/data wipe, startte mijn Mi2 weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zo mijn scherm is binnen en geinstalleerd. Dat was vrij eenvoudig te doen eigenlijk. Backup van de telefoon maken was een veel langere klus. Ik heb wat foto's gemaakt en die zijn hier te bekijken.

De bijgeleverde tools waren echt handig! Scherm lijkt iets blauwer te zijn dan het origineel maar ik vind het erg lastig te vergelijken eerlijk gezegd. Het ziet er prima uit eigenlijk. Misschien als ik iemand tegenkom met een mi2-s en we ze naast elkaar leggen, dat we dan iets zinnigs erover kunnen zeggen.

Ik heb dit scherm voor een totaal van 82 dollar (incl verzending) gekocht: http://www.dragon-tt.com/xx.aspx?id=615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Kiswum en 7o9,

Klein opvolgend probleem, ik heb geen wifi en kan geen backup downloaden? Enig idee hoe ik een workaround kan verzinnen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Gents..ik heb nog een brodit passieve autolader liggen voor de M2(s). Voor een tientje stuur ik hem op naar je..pm even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Gents..ik heb nog een brodit passieve autohouder liggen voor de M2(s). Voor een tientje stuur ik hem op naar je..pm even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Via een PC downloaden en in de root van je telefoon zetten via een aangesloten USB kabel. Daarna kun je deze download via de bootloader kiezen.
Het kan zijn dat je bootloader alleen het bestand update.zip herkend of dat je zelf kunt kiezen welk update bestand je handmatig kunt kiezen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Uhm. Beetje omslachtige manier. Rmureau heeft MIUI. Hij kan dus veel makkelijker een lokale backup maken. Die blijft gewoon staan na een wipe:

- MIUI backup app openen
- lokale backup maken (alles selecteren, behalve wat met wifi te maken heeft)
- naar recovery toe
- wipe data/ cache
- reboot
- backup terug zetten

[ Voor 9% gewijzigd door LoeWn op 14-12-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Loewn,

Thanks, ik heb alleen geen miui backups app meer? Of ik kan hem niet vinden. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Bij mij is dat hier te vinden: instellingen, dan naar beneden naar systeem scrollen, daar heb ik backup maken tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Beste mensen, is het afgelopen met de multilang aries updates?
Ik zie ze niet meer komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het is tegenwoordig toch gewoon V6 met Kitkat 4.4.4 geworden?
Ik gebruik het sinds 3 weken op mijn Xiaomi. De laatste update kwam via OTA naar mijn telefoon toe. Dat was afgelopen zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb dat er nog niet opgezet, weet niet precies hoe het moet, geen idee wat bv Mi flash is.
Bij komt het niet ota binnen, waarschijnlijk omdat ik er een andere rom op heb staan.
Daarbij zie ik opmerkingen voorbij komen over dat v6 nog niet stabiel zou zijn. Wat zijn jouw ervaringen?

[ Voor 17% gewijzigd door Eleni op 19-12-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar. Ik update al niet vaak, en als een ROM het doet vind ik het wel best (zo bugvrij mogelijk). Maar er zijn een paar dingetjes in kitkat die ik wel leuk vind (met chromecast en bluetooth). Dus: hoe doen de v6 kk ROMs het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
V6 is zo goed als bugvrij op mijn Mi2, ik heb er 3 weken mee mogen spelen.
Nederlands is bijna compleet, maar ik zal mijn aanbevelingen nog wel naar de vertalers sturen.

De laatste stabiele Miui V5 is vorige week uitgekomen. Dat is de laatste V5, daarna kun je alleen nog maar V6 versies gebruiken van Xiaomi.

Miui op de smartphone vind ik net iets beter en fijner dan op de tablet. Er zijn ook een aantal gave features zoals de One-Hand-Operation mode, hiermee kun je het beeld helemaal verkleinen zodat je het met 1 hand kunt bedienen (deze zou eigenlijk alleen op de Redmi, Mi3 en Mi4 uitkomen, maar is er nu ook voor ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels mijn telefoon geupdate naar V6, helaas mis ik een paar features die ik voorheen erg handig vond :(

Maar goed, het ziet er allemaal veel gelikter uit, en daar doen we het voor. Wel een vraag,

Om van mijn lockscreen af te komen geeft hij de volgende melding "verberg het oranje gebied niet op het scherm" dan moet ik volume up en "terugknop" indrukken.

Iemand een idee hoe ik dit uit zet?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heb je wel een factory reset uitgevoerd nadat je van Android 4.2 naar 4.4 ging? Altijd aan te raden met zulke grote wijzigingen.

Verder komt die melding door de "broekzak modus". Je telefoon kan niet worden bediend als deze in je broekzak zit. Als je met je vingers voor deze sensors zit, dan kun je hem ook niet bedienen.
Dat is die melding en kun je via de instellingen uitschakelen. Vermoedelijk onder het kopje "weergave".

Het kan zijn dat je features niet meer als losse apps, maar terug te vinden zijn als een "instelling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
woutur schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:57:
Zo mijn scherm is binnen en geinstalleerd. Dat was vrij eenvoudig te doen eigenlijk. Backup van de telefoon maken was een veel langere klus. Ik heb wat foto's gemaakt en die zijn hier te bekijken.

De bijgeleverde tools waren echt handig! Scherm lijkt iets blauwer te zijn dan het origineel maar ik vind het erg lastig te vergelijken eerlijk gezegd. Het ziet er prima uit eigenlijk. Misschien als ik iemand tegenkom met een mi2-s en we ze naast elkaar leggen, dat we dan iets zinnigs erover kunnen zeggen.

Ik heb dit scherm voor een totaal van 82 dollar (incl verzending) gekocht: http://www.dragon-tt.com/xx.aspx?id=615
Dan kan ik je helaas vertellen dat je een paar tientjes hebt weggegooid... Ik had je toch de link gegeven? Mijn scherm is namelijk volledig gelijk aan het origineel en ik heb er 16 euro inclusief verzending voor betaald.
Was erg druk dus kon helaas niet eerder reageren, nu lekker 2 weekjes niet zoveel studie.

Ik heb mijn Xiaomi M2S 32GB trouwens te koop, zie de advertentie hier:
V&A aangeboden: Xiaomi M2S 32GB - 100% krasvrij - nieuwstaat + 5 hoesjes/batterycovers en 5 screenprotectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Succes met de verkoop Speedway4 (al is je telefoon niet heel erg scherp geprijsd voor een Tweaker, nieuw= €188,-)

Verder veel plezier met je Z3 Compact, dat is voor mij de perfecte opvolger geweest van mijn oude Mi2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Wat betreft het scherm: dat is dan goed nieuws voor de lezers hier :) (en wat slechter voor mij). Hoe zijn bij jou de witkleuren? Bij mijn nogal flets en grijs. Merk dat vooral als ik em naast een iPad of iets dergelijks leg.

Succes met de verkoop! Ik had ook al stiekum even gekeken wat de alternatieven zouden zijn als ik mijn telefoon niet meer zou kunnen gebruiken. De Z3 compact stond helemaal bovenaan mijn lijstje. Goed formaat, uitstekende batterijduur. Alleen is het wel een Sony en mijn vorige telefoon (Xperia P) was ronduit k*t. En qua software updates vond ik ze ook niet vlot. Maar dat is een andere discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door woutur op 22-12-2014 10:21 . Reden: editje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
@Kiswum:
Oef, daar was ik niet van op de hoogte (Die prijsdaling van iBuygou). Nou doe ik er wel een lading aan accesoires bij en ophalen/verzending binnen één dag/geen importkosten is ook wat waard. Maar goed om te weten, dan haal ik wat van de prijs af.

@Woutur:
Ik ben geen expert op het gebied van kleur maar voor mijn gevoel is het scherm qua kleurweergave exact hetzelfde als het origineel. Voordeel is wel dat jou scherm een stuk sneller in NL was dan de mijne geloof ik, heeft er echt 4-5 weken over gedaan hier.

Ik heb de Z3 compact nog niet, nu tijdelijk een Moto G 4G. Ik wacht nog even tot er een fatsoenlijke AOSP/CM rom voor de z3c uit is, dit kan nog wel een maandje of 3-4 duren, maar ik kon de verleiding van een 128GB micro sd gewoon niet weerstaan, vandaar de tijdelijke switch. De Moto G heb ik voor 120 euro weten te kopen en het is een geweldig toestel (op de camera na).
Verder, mijn eerste Smartphone was een Sony Xperia SP (heeft lang geduurd voordat ik Android volwassen genoeg vond om een poging te wagen en ik een touchscreen aandurfde), en de kwaliteit van deze telefoon was echt super (op het scherm na) en lag deze niet heel prettig in de hand. Dit is een ander verhaal met de huidige Z serie, deze liggen erg prettig in de hand(misschien een beetje glad) maar hebben een super scherm, en... ze worden goed en snel geupdate. Ik geloof dat zelfs de eerst Xperia Z zelfs geupdate gaat worden naar Lollipop (plus de custom rom community is groots bij Sony).

Ik ga de Xiaomi wel missen denk ik, ontzettend fijn toestel altijd geweest, als daar een Micro SD in had gezeten.... Dan had ik het wel geweten ;)
Heb zelfs nog zitten kijken of het een en ander niet te modden viel, maar dan zou ik waarschijnlijk de backcover voor de 3000Mah batterij nodig hebben gehad, en dan wordt die denk ik wel heel dik.

Een andere telefoon om op te letten is de Meizu Blue Charm (mini). Die zou qua grootte gelijk zijn aan de iPhone 5c/Z3c en ook een 4.6" scherm hebben, echter wel Full HD, en minder dan 200€ kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedway4 op 22-12-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:04
Gisteravond een nieuw scherm geïnstalleerd en Miui 6 erop gezet. Even mijn bevindingen, komt vast wel iemand van pas:

- Ik heb het scherm besteld bij dragon-tt, geïnspireerd door Woutur en LoeWn (merci voor het delen van de bevindingen!). Voor 67 euro heel tevreden over het scherm en ook de service van de shop. Zie dat het een paar tientjes goedkoper kan, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat dan echt een origineel scherm zou zijn, al is China een raar land. Maar ik heb geen spijt, de liefde voor het toestel is zelfs weer een beetje gegroeid. Het was voor een relatieve kluns als ik goed te doen om het scherm te vervangen.

-Over Miui 6: Ik heb het nu draaien via ClockWorkMod en True Dualboot op mijn toestel. Gekozen voor de sMiui rom. Ik had geen ervaring, dus het was een beetje uitvogelen, maar het was ook wel leuk om te doen. Dingen waar ik tegen aan liep:

De telefoon was vrij vol, daardoor was het terugzetten van de data met Miui-backup in eerste instantie niet mogelijk. Uiteindelijk beide partities gewiped, dat zorgde voor genoeg ruimte. Miui-backup is overigens verschillende keren vastgelopen, ik zou in het vervolg Titanium-backup gebruiken denk ik.

Verder was het heel chill om een Nandroid-backup te hebben. Dat raad ik iedereen aan, als je gaat flashen.

Miui 6 vind ik best wel leuk en verfissend i.v.m. Miui 5. Vind het ook wel veel mooier dan bijvoorbeeld Cyanogenmod. Wel was Miui 5 iets verder af en is de camera in het donker eigenlijk niet goed.

Nog twee vragen, misschien dat iemand die kan beantwoorden:

- Welke data wordt nu eigenlijk gescheiden door True Dual Boot. (Hoeveel extra ruimte neem het in beslag?). Ik neem aan dat bijvoorbeeld Spotifydata en Whatsappdata niet dubbel wordt opgeslagen op het opslaggeheugen?

- Ik heb op system 1 Miui 5 en op system 2 Miui 6. Zou ik nu op system 1, elke ROM kunnen installeren? (heb True Dual Boot aanstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet ik alle apps en data van mijn mi2 over op mijn nieuwe mi4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2022
hallo allemaal,

Ik heb pas mijn scherm vervangen van mijn xiaomi mi2s.
Dus ik dacht dat het ook wel eens tijd was een software upgrade was.
Ik gebruik nu nog MIUI v4, die nu toch wel er gammel aan het worden is.
want ik kan bijvoorbeeld niet op de playstore komen, en nog meer van zulke kleine dingetjes.

Nu heb ik een backup gemaakt(gewoon op de telefoon zelf)
Ik heb ook CWM gedwonload, maar waar in de telefoon moet ik hem zetten?
en waar kan ik de gewenste ROM vinden? (nog aanraders?)

Ik ben een noob op het gebied van software, dus ik jullie professionele hulp nodig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lennert100 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:10:
hallo allemaal,

Ik heb pas mijn scherm vervangen van mijn xiaomi mi2s.
Dus ik dacht dat het ook wel eens tijd was een software upgrade was.
Ik gebruik nu nog MIUI v4, die nu toch wel er gammel aan het worden is.
want ik kan bijvoorbeeld niet op de playstore komen, en nog meer van zulke kleine dingetjes.

Nu heb ik een backup gemaakt(gewoon op de telefoon zelf)
Ik heb ook CWM gedwonload, maar waar in de telefoon moet ik hem zetten?
en waar kan ik de gewenste ROM vinden? (nog aanraders?)

Ik ben een noob op het gebied van software, dus ik jullie professionele hulp nodig _/-\o_

Ik vind/ vond deze fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:16:
Hoe zet ik alle apps en data van mijn mi2 over op mijn nieuwe mi4?
Titanium Backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe save ik de data dan? Is dat een kwestie van backup maken en gegevens via de pc terug zetten (mi2s>mi4)?

De app zegt ook het volgende: Sorry, kan geen root privileges verkrijgen. deze app zal niet werken! controleer aub of uw rom geroot is en probeer het opnieuw.
Hoe pak ik dit aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 12:43 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken