Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Ja ik haal de updates met de PC van xiaomi.EU en zet ze dan op de telefoon.

Is toch de normale manier van werken los van OTA manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Je zou de updates ook rechtstreeks met je mobiel kunnen downloaden, scheelt weer een stap.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Xiaomi Mi2S heeft vandaag de klap met de grond niet zo goed overleeft, wat is hier eigenlijk de opvolger van? (kwa grote in dimensie dan)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
IStealYourGun schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:42:
Xiaomi Mi2S heeft vandaag de klap met de grond niet zo goed overleeft, wat is hier eigenlijk de opvolger van? (kwa grote in dimensie dan)
Vanuit Xiaomi is er geen vergelijkbare opvolger als je naar de grootte kijkt. De Mi3 en Mi4 zijn groter met hun 5 inch scherm

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
IStealYourGun schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:42:
Geen helaas. Ik weet dat als mijn telefoon kapot gaat, ik ga kiezen tussen de volgende:

- Zelfde telefoon weer
- Jiayu G4(C/S)
- Motorola Moto G (of X, wil 'm eerst in m'n hand hebben. Ben bang dat 'ie toch te groot is)
- Sony Z1 Compact (of wachten op de Z3 compact. Wat een beest is dat zeg)

• Eleni
Gewoon dezelfde nemen, ook lekker goedkoop nu. Voor die prijs kun je er eens eentje laten vallen.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
De Z3 compact is inderdaad de snelste opvolger in het jasje van de Mi2s.

Ik zal mijn Mi2 binnenkort niet meer als hoofdtelefoon gebruiken, maar ik heb de Z3 compact besteld. Mede doordat de Z1c van mijn vriendin, erg goed werkt.

@lekzzz ik zou voor mijn Mi2 32GB wellicht nog € 150 vragen. Hij is na ruim 1,5 jaar nog in complete nieuwstaat. En Mi2s 16GB wordt momenteel nog voor zo'n €225 vanuit China aangeboden.

De Xperia S met minder specs wordt voor gemiddeld € 160,- aangeboden.

[ Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 04-09-2014 16:01 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• LoeWn
Kiswum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:58:
De Z3 compact is inderdaad de snelste opvolger in het jasje van de Mi2s.

Ik zal mijn Mi2 binnenkort niet meer als hoofdtelefoon gebruiken, maar ik heb de Z3 compact besteld. Mede doordat de Z1c van mijn vriendin, erg goed werkt.
Groot gelijk. Hoe meer ik naar de Z3C zit te kijken, hoe meer ik de neiging krijg om mijn Mi2S tegen de muur aan te gooien. Niet dat ik niet tevreden ben met mijn huidige telefoon hoor, integendeel. Maar ik wil gewoon altijd iets nieuws. Als je 'm binnen hebt, zou ik het heel erg fijn vinden om een foto te zien met beide telefoons langs elkaar (versus.com heeft de Z3C er wel tussen staan, maar niet met de goede specs en afmetingen. Waarschijnlijk van een foute leak/speculatie uitgegaan)

• Kiswum
Aan het einde van de maand/begin oktober zal ik een vergelijking daarvan uitvoeren voor mijn review. Tevens zal ik dan alvast wat previews voor jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Weet iemand een site waar originele backcovers voor de Mi2s te krijgen zijn? Kan ze echt nergens meer vinden. Of is er toevallig iemand die er nog één (of meer) heeft liggen voor een mooi prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
ibuygou heeft ze nog liggen.

EDIT: ibuygou heeft er niet veel meer zie ik. De éénkleurige zijn allemaal gone. Zonde

Ik zie ook dat er een tweaker is welke zijn mi2s verkoopt met enorm veel backcovers. Ik kan me voorstellen dat het voor hem ook wel aantrekkelijk is om één of meerdere aan jouw te verkopen.

V&A aangeboden: Xiaomi Mi-Two S 32GB

[ Voor 12% gewijzigd door LoeWn op 08-09-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
LoeWn schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:38:
ibuygou heeft ze nog liggen.

EDIT: ibuygou heeft er niet veel meer zie ik. De éénkleurige zijn allemaal gone. Zonde

Ik zie ook dat er een tweaker is welke zijn mi2s verkoopt met enorm veel backcovers. Ik kan me voorstellen dat het voor hem ook wel aantrekkelijk is om één of meerdere aan jouw te verkopen.

V&A aangeboden: Xiaomi Mi-Two S 32GB
Ik heb die tweaker gister inderdaad gevraagd of hij ze los wilde verkopen, maar helaas. Hij vraagt voor het hele pakket 260...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Ja, dat ging mij ook iets te ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
http://www.androidfiguren...aomi_Mi2_Backcover-orange
http://www.fulcrumall.com...e-p-194.html#.VA2fNsfDW2A

Geen idee of het originele zijn, die van die Duitse link zien er wel origineel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 08:28
DrsBos schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:22:
Weet iemand een site waar originele backcovers voor de Mi2s te krijgen zijn? Kan ze echt nergens meer vinden. Of is er toevallig iemand die er nog één (of meer) heeft liggen voor een mooi prijsje?
http://www.aliexpress.com...-Skin-For/1981702629.html

aliexpress.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Bedankt voor het zoeken!

[ Voor 3% gewijzigd door DrBos op 08-09-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
http://chiphone.nl/ heeft ook nog 2 kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb vandaag MIUI V6 geprobeerd op mijn mi2s. Werkt goed, valt niet tegen voor een beta.
Maar man man man, wat is MIUI V6 een teruguitgang. Dingen zijn moeilijker te vinden, alleen maar irritante fancy animaties, en qua usability is het ook niet beter geworden. Je krijgt op één scherm veel minder items bij bijvoorbeeld contacten. De statusbar is ook maar onoverzichtelijk.

Nee doe mij maar V5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Da's altijd in het begin, V5 was ook crappy in het begin en werd pas na 3-4 maanden enigszins goed.

Is die beta KitKat of JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 17:39

two

LoeWn schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:37:
Ik heb vandaag MIUI V6 geprobeerd op mijn mi2s. Werkt goed, valt niet tegen voor een beta.
Maar man man man, wat is MIUI V6 een teruguitgang. Dingen zijn moeilijker te vinden, alleen maar irritante fancy animaties, en qua usability is het ook niet beter geworden. Je krijgt op één scherm veel minder items bij bijvoorbeeld contacten. De statusbar is ook maar onoverzichtelijk.

Nee doe mij maar V5
Ben je ook een beta tester net als Kiswum?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
mimang schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:44:
[...]

Ben je ook een beta tester net als Kiswum?
Ik gebruik het nu een week op m'n mi4 maar ben eigenlijk wel tevreden :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
voor wie de geleakte v6 eens wil testen:
http://xiaomi.eu/communit....25652/page-7#post-224297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

thanks! welke moet ik hebben van de 2?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
mimang schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:40:
[...]

thanks! welke moet ik hebben van de 2?
ik denk dat "aries_V6beta_4.9.2_4.4_cn_signed.zip" de meest recente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

dest1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:46:
[...]

ik denk dat "aries_V6beta_4.9.2_4.4_cn_signed.zip" de meest recente is.
getver net MIUI V6 geprobeerd, en ik snap niet wat er beter aan is? Alles is gewoon aangepast... Bijvoorbeeld de recente apps is nu geen home meer, maar menu knop indrukken... WHY? Sorry dat ik het zeg, maar...

Ik vind die menu's echt te veel lijken op iOS 8 :'( :'(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 08:28
dat recente apps geen home ingedrukt meer is maar de menu knop komt vast omdat v6 nog niet af is.

nieuwe android toestellen hebben een multitask knop ipv menu. Wss kan je dit later met settings wijzingen.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:34
Is MIUI V6 voor de MI2 dan toch Kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ja, zo te zien is het gebaseerd op Ivan's KitKat rom. Helaas geen nieuwe drivers.

• two

two

Kapitein Prozac schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:02:
Ja, zo te zien is het gebaseerd op Ivan's KitKat rom. Helaas geen nieuwe drivers.
Valt me toch tegen... En een kernel die tap to wake ondersteunt zou vet zijn! Maar met de huidige support gaat er helemaal niets gebeuren... Jammer.

Kan je een MiBand + WIUI gebruiken? WIUI is 4.4

Signature

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
mimang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:49:
[...]
Valt me toch tegen... En een kernel die tap to wake ondersteunt zou vet zijn! Maar met de huidige support gaat er helemaal niets gebeuren... Jammer.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat android 4.4 de MiBand ondersteunt [edit: link]. Als ik mijn MIBand binnen heb zal ik je het vertellen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door marvingfx op 11-09-2014 09:22 ]

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Afgelopen zaterdag de update naar MIUI 4.9.5 gedaan. Sindsdien staat er linksboven een icoon voor international roaming en werkt mijn mobiele internet gewoon slecht tot niet (uiteraard wanneer data aan staat).

Ben al wel zover dat ik de programma's die van mobiele data gebruik mogen maken aan de exceptions heb toegevoegd, maar dat heeft niet geholpen.

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49
MIUI 6 Special Edition (Android 4.4 Kitkat) for Xiaomi Mi 2/2S
http://en.miui.com/thread-43681-1-1.html

Na mijn vakantie maar eens testen, aangezien ik de navigatie hard nodig heb en Mokee lekker stabiel draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ben sinds deze week geen Beta tester meer voor Miui.
Ik heb mijn taken neergelegd, doordat ik er geen tijd meer voor had.

Door diverse bedrijven ben ik benaderd om reviews te schrijven. Ik heb ervoor gekozen om voor 1 webshops reviews te schrijven. De reviews zullen net zo eerlijk en kritisch zijn als altijd. Het enige verschil is dat het artikel nu van een andere webshop af komt :)

Tevens zal ik aan het eind van de maand mijn Mi2 niet meer dagelijks/wekelijks gebruiken. Ik zal dan mijn Sony Xperia Z3 compact in ontvangst nemen. Uiteraard zal ik daarover ook een review schrijven. Ik blijf dus nog goed bezig met testen en schrijven. Helaas heb ik hier maar 1-3 uur per dag voor, dus extra activiteiten moest ik hiervoor staken. Tevens repareer ik nu ook geen laptops meer (maar dat ik dat deed was wat minder bekend :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Zonde Kiswum, maar ook logisch. Mooi dat je een nieuwe uitdaging tegemoet gaat nav je goede reviews! :)

Want zonder jouw review van de mi-two, had ik waarschijnlijk nooit voor deze toffe telefoon gekozen! En indirect een hoop collega's niet voor andere versies van xiaomi telefoons en mijn keuze om, wanneer hij eindelijk beschikbaar komt, voor een zwarte mi4 4G LTE 64GB te gaan als opvolger van mijn mi2s. :P

Is dit overigens een Nederlandse webshop waarvoor je gaat reviewen of mag je er nog niet teveel over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt voor je Kudo's Mathman!

De website waar ik voor reviewen kan ik hier wel zeggen, dat is de (voor mij) onbekende Chinese Coolicool.com.
Wereldwijd hebben ze op FB meer/veel meer fans dan Ibuygou.com. Ik vermoed dat ze mij hebben benaderd om hun webshop iets meer op de NL kaart te zetten. Tevens heb ik daar contact met iemand die bij Antelife heeft gewerkt en nauwe banden heeft met UMi. Men weet ook dat ik mijn reviews zo uitgebreid mogelijk maak, maar ik probeer de reviews niet te saai te maken door te veel te vertellen.

De Mi2 was overigens het eerste product dat ik wilde reviewen. Ik besloot echter om "even" te oefenen met het reviewen van mijn Jabra headset. Deze gebruik ik nog steeds dagelijks en ik zou eigenlijk niet meer bedraad mijn muziek willen luisteren.

Ik ben blij dat de review van mijn Mi2 iets positiefs heeft kunnen betekenen voor jou, je collega's en wellicht voor een aantal meer mensen hier in de Benelux :)

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
@Kiswum: zeker voor meer mensen. ;) Ik vind je reviews ook erg goed. Jij hebt me ook helpen kiezen voor een Mi2S waar ik erg tevreden mee ben. Succes met de reviews voor coolicool en veel plezier met de Z3 Compact! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 10:34
9 maanden tevreden geweest met mijn mi2s tot ik twee weken geleden op reis het volgend meemaakte:
Tijdens een trektocht nat geworden in mijn zak (telefoon stond uit). Bij aankomst telefoon proberen inschakelen, wat niet slim was, maar er niet echt bij stil gestaan en de telefoon werkte. Dan heb ik de telefoon weer uitgezet om batterij te sparen. Een tijdje later, ervan uit gaande dat de telefoon geen last had van het vocht, hem opnieuw proberen inschakelen, maar toen deed hij helemaal niks meer. De telefoon dan een paar dagen later (terug in de bewoonde wereld) in rijst gelegd tot nu. De telefoon doet nog steeds niks, maar aan de lader gaat de rode led wel (urenlang) knipperen. De computer herkent hem ook niet.
Is er nog hoop of geef ik het beter op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zonder goedwerkende accu, kan een telefoon tegenwoordig niet meer aan. Wellicht kun je een medetweaker uit de buurt vinden om dat met je te testen. Eventueel voor 12 euro een nieuwe accu kopen en eventueel later verkopen als dit niet het gewenste resultaat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Het is jammer Kiswum maar wel begrijpelijk. Je zult de MI2S wel redelijk aan het begin gehad hebben dus dan heb je hem al 1,5 jaar. Je merkt bij Xiaomi dat de support ook langzaam begint af te brokkelen (zie o.a. de laatste aanpassing welke geen KK maar JB bleef.). Hopelijk blijven de updates nog wel even binnen stromen want het toestel is niets mis mee. Nog steeds retesnel en heb ondanks een twee nieuwe backcovers besteld omdat ik hem een keer had laten vallen (op een hoek van het toestel op een stoeptegel). Cover was een beetje stuk maar scherm was gelukkig nog heel.

Voorlopig hou ik mijn toestel in ieder geval nog en over een half jaar zie ik het nog wel. Denk dat ik wel een nieuw toestel wil al zal het absoluut niet nodig zijn. Zelf ook al vaak naar de Sony toestellen zitten kijken. Mooie dingen met goede camera's en leuke dingen zoals de IP water bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13

Wirehub

Blaat

hmm, dit is best sneu ....

http://xiaomi.eu/

XIAOMI.EU (Unofficial fan support site) closure notice

Due to recent actions by Xiaomi Corporation in China I have decided to mark the immediate closure of Xiaomi.eu. This is largely due to the fact that Xiaomi and its MIUI team have decided to take resources from our sites multi language project without any form of respect, credit or care. We have had no prior contact from Xiaomi to ask us if we wanted to help resource this work, they have simply bypassed us and took all the hard work of translators and absorbed it into the own workflow.

No one should be treated this way, im very sad to be writing this content today but this cannot go on another day. Xiaomi need to realise that actions have consequences and unfortunately for them this is the consequence.

File mirrors will be deactivated in DNS shortly so grab what you need NOW

I will leave a link open to the forum here for a few more days in case any one needs to get information but the board will be READ-ONLY

Thanks for all the support over the years, its been a fun, emotional ride, but its time to finally close the doors and say goodbye to a corrupted company with one thing in their sights... profit and greed.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Laatst online: 20:32
Wirehub lijkt gewoon te werken zonder enig probleem...

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Verschrikkelijk slecht nieuws is dit. Als de site niet terug komt, dan zal dit ook mijn laatste toestel zijn van Xiaomi. Multi lang rom zal neem ik aan dan ook niet meer verder ontwikkeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Robkazoe schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:05:
Verschrikkelijk slecht nieuws is dit. Als de site niet terug komt, dan zal dit ook mijn laatste toestel zijn van Xiaomi. Multi lang rom zal neem ik aan dan ook niet meer verder ontwikkeld worden?
Wiui kan je op meerdere websites terugvinden, dus ik zie niet in waarom het niet verder zou worden ontwikkeld.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
WIUI is niet DE multilang. WIUI is weer een aangepaste versie van de MIUI Multilang. Als de site dicht gaat, zal de multilang wel echt stoppen. Al geloof ik niet dat het echt plat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En als de multilang stopt, dan heeft WIUI theoretisch gezien geen bron meer om verder op te borduren. Dus die gaan dan ook weinig vooruitgang meer maken behalve hun eigen aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Het lijkt er op dat de soep mogelijk toch niet zo heet wordt gegeten als dat zij is opgediend:
http://xiaomi.eu/communit...i-eu-shutting-down.25723/

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
Als het erop uitdraait dat de multilanguage niet meer verder ontwikkelt wordt, en dat de officiele V6 geen kit-kat wordt (ik gebruik toch de engelse interface van de multilanguage), dan gaat het cyanogenmod worden voor mij denk ik. (handig: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_aries )

• roy.jacobs
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met CM11 op mi2? Ik kan me voorstellen dat het wel werkt, maar ik doel dan meer op de kleine glitches die er misschien nog zijn (brakke hw-acceleratie bij video playback is iets dat ik op andere toestellen gemerkt heb bij het flashen van custom roms, bijvoorbeeld).

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 15:36
mijn vriendin en ik hebben alle 2 de zelfde telefoon Mi2S
alleen heeft mijn vriendin problemen met haar gps
het lijkt wel of hij naar de verkeerde satellieten aan het zoeken is
met gps test heb ik 13 satellieten en zij maar 7 en geen fix
ze ziet wel de satellieten 68 69 70 75 86
maar niet 11 14 19 20 22 32
daarom denk ik dat die van haar naar de verkeerde satellieten aan het zoeken is
ik dacht bij mijn telefoon ooit wel eens ergens iets ingesteld te hebben qwa positie maar ik weet niet meer wat of waar
update agps heb ik ook al meerdere keren gedaan maar geen resultaat
kan iemand mij een zetje de goede kant op geven

• marvingfx
mimang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:49:
[...]
...

Ik heb vandaag mijn MiBand binnen gekregen. Omdat ik (nog) geen 4.4 op mijn telefoon heb geïnstalleerd, heb ik de MiBand proberen te pairen met mijn Nexus 7 (2012, Android 4.4 EHNDROIX rom). Dit ging prima, en ik verwacht dat WIUI 4.4 geen problemen oplevert in combinatie met de MiBand. In de loop van volgende week zal ik even kijken hoe de MiBand werkt in combinatie met mijn M2S (als ik er 4.4 op zet).
De eerste indruk is overigens goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:02
roy.jacobs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:58:
Wat zijn de ervaringen met CM11 op mi2? Ik kan me voorstellen dat het wel werkt, maar ik doel dan meer op de kleine glitches die er misschien nog zijn (brakke hw-acceleratie bij video playback is iets dat ik op andere toestellen gemerkt heb bij het flashen van custom roms, bijvoorbeeld).
Ik draai nu sinds begin dit jaar CM11 en het enige probleem dat ik heb is dat de buttons van mijn oordopjes niet werken. Verder draait het als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Ah, uitstekend. Ik zit te twijfelen of ik CM11 zal installeren of ga wachten op MIUI 6. Allebei KitKat, maar CM11 is er NU en MIUI is nog maar afwachten... keuzes, keuzes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
roy.jacobs schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:50:
Ah, uitstekend. Ik zit te twijfelen of ik CM11 zal installeren of ga wachten op MIUI 6. Allebei KitKat, maar CM11 is er NU en MIUI is nog maar afwachten... keuzes, keuzes! :)
MIUI V6 is er ook NU. Vanmiddag komt er weer een WIUI V6 versie.
Ga niet wachten op de V6 van Xiaomi. Wanneer die komt, is die van Wajk (de WIUI) toch beter.

Ik heb MIUI V6 vorige week geprobeerd. De beta versie van Ivan. Ik moet zeggen dat 'ie goed draaide. Verassend goed voor een eerste build. De WIUI V6 van Wajk heb ik nog niet geprobeerd. Er staat bij dat het multilangauge is, maar volgens mij zit nederlands er nog niet bij. Die is nog niet klaar met V6. (Ik heb maandag tijd, kijken of ik nog wat kan bijdragen aan de vertaling).

Even om mijn post duidelijk te maken. Er zijn dadelijk drie V6 versies:
- Xiaomi MIUI V6 (4.1JB)
- Ivan's special edition V6 (4.4KK), beta is er al een week, goede versie komt vandaag
- Wakj WIUI V6 (4.4KK), is er al. Is, en zal gebasseerd zijn op Ivan's special edition

[ Voor 15% gewijzigd door LoeWn op 19-09-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Oh, de officiele Xiaomi blijft op JB? Ik dacht dat er recent naar buiten was gekomen dat er ook een KK versie gemaakt zou gaan worden.

Zijn er nog specifiekere redenen om te kiezen voor WIUI of Ivan's build? Er is een algemene lijst beschikbaar van features op de fora zie ik, maar vind je dan bijvoorbeeld dat WIUI beter/sneller wordt geupdate dan MIUI, of juist betere energiebesparing heeft, of zo?

e: Ter bevestiging: Ivan's build is dus niet multilanguage en WIUI voegt dat dan weer aan die build toe, onder andere

e2: En ik zie nu dat jij op xiaomi.eu ook dit soort vragen aan het stellen bent :D

[ Voor 20% gewijzigd door roy.jacobs op 19-09-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

marvingfx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:26:
[...]

Ik heb vandaag mijn MiBand binnen gekregen. Omdat ik (nog) geen 4.4 op mijn telefoon heb geïnstalleerd, heb ik de MiBand proberen te pairen met mijn Nexus 7 (2012, Android 4.4 EHNDROIX rom). Dit ging prima, en ik verwacht dat WIUI 4.4 geen problemen oplevert in combinatie met de MiBand. In de loop van volgende week zal ik even kijken hoe de MiBand werkt in combinatie met mijn M2S (als ik er 4.4 op zet).
De eerste indruk is overigens goed!
Heel erg bedankt voor de reactie! Hoop dat je de speciale MIUI features kunt gebruiken met WIUI v5 :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
roy.jacobs schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:50:
CM11 heeft geen instelling voor Dolby maar da's op te vangen middels Viper4Android. Wat ik ook geregeld merk is dat de processor snelheid bij de energiebesparing stand terug schiet naar de standaard snelheid van de gebalanceerde stand. Tot nu toe bevalt CM11 me prima en met ART aan loopt m'n Mi-2 zelfs op lagere snelheid heerlijk soepel, dat had ik nooit met MIUI.

• roy.jacobs
  • Niet online
Hm, net even CM11 geprobeerd (zowel nightly als snapshot) en ik krijg al meteen een force close als ik de stock camera app probeer.

e: Ik had mijn interne sdcard niet gewiped en daardoor ging het mis. Vervolgens had ik 'm via de CWM recovery geformatteerd en dat is OOK niet goed want dan raak je al je write permissions kwijt en kunnen je apps dus niet eens meer iets wegschrijven. Dus toen weer via MiFlash de stock recovery, system en storage er op terug moeten flashen en weer alles van voren af aan gedaan. Nu werkt de standaard CM11 camera prima. Phew! :z

[ Voor 64% gewijzigd door roy.jacobs op 20-09-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Jammer dat je hier weggaat, ik zal je duidelijke wijze van uitleggen missen, maar veel genoegen met testen verder!
Kiswum schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:20:
Ik ben sinds deze week geen Beta tester meer voor Miui.
Ik heb mijn taken neergelegd, doordat ik er geen tijd meer voor had.

Door diverse bedrijven ben ik benaderd om reviews te schrijven. Ik heb ervoor gekozen om voor 1 webshops reviews te schrijven. De reviews zullen net zo eerlijk en kritisch zijn als altijd. Het enige verschil is dat het artikel nu van een andere webshop af komt :)

Tevens zal ik aan het eind van de maand mijn Mi2 niet meer dagelijks/wekelijks gebruiken. Ik zal dan mijn Sony Xperia Z3 compact in ontvangst nemen. Uiteraard zal ik daarover ook een review schrijven. Ik blijf dus nog goed bezig met testen en schrijven. Helaas heb ik hier maar 1-3 uur per dag voor, dus extra activiteiten moest ik hiervoor staken. Tevens repareer ik nu ook geen laptops meer (maar dat ik dat deed was wat minder bekend :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik kwam erachter dat ik nog een extra batterij heb. Had een 3000mah gekocht toen ik in china was, maar helaas ben ik men telefoon kwijt geraakt. Dus heb een 2000mah batterij over. Ik hoor het wel als ik er iemand blij mee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Eleni, dat ik afscheid neem van mijn functie als beta tester, wil niet zeggen dat ik wegblijf uit dit topic :)

Ik blijf op een afstandje meekijken en mijn Mi2 nog regelmatig van updates voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Aha, dat is mooi! :)

quote]Kiswum schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:36:
Eleni, dat ik afscheid neem van mijn functie als beta tester, wil niet zeggen dat ik wegblijf uit dit topic :)

Ik blijf op een afstandje meekijken en mijn Mi2 nog regelmatig van updates voorzien.
[/quote

• marvingfx
Even een update over de MiBand in combinatie met de M2S:
Met WIUI v6 werkt de MiBand uitstekend. De stappenteller lijkt mij niet helemaal nauwkeurig, maar dit is waarschijnlijk ook lastig te meten. Het sleep-tracking gedeelte werkt zeer goed, al mag de wekker wel wat vaker afgaan; nu trilt de armband slechts 5 keer. Tot nu toe werken alle functies die ik heb getest (alarm, incoming calls, stappenteller, led-kleuren veranderen, sleep-tracking, firmware upgrade). Ook het ontgrendelen van de M2S met de MiBand is uitermate handig. Al met al, een prima bandje voor weinig geld.

Het is overigens niet nodig om de gehele dag je toestel aan te hebben staan, het stappen-tellen en sleep-tracking gaat gewoon door zonder verbinding met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Valt WIUI V6 KK ook naast MIUI Multilang te installeren?
Indien niet: kan ik ook weer terug naar de MIUI multilang?

Ik kijk altijd tegen het deinstalleren van al mijn apps op. Ik kan me niet herinneren dat ik via Titanium backup ooit iets terug heb gezet dat meteen werkte. Maar dat kan ook aan mijn luiheid liggen. Zal vast een kwestie zijn van een data wipe, Titanium backup installeren, maps Titanium backup van computer naar telefoon kopieren, apps herstellen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Als je de stock recovery gebruikt waarschijnlijk niet. Met de CWM recovery en TDB ingeschakeld wel.

Is MIUI backup niet te gebruiken dan? Ik heb altijd een (redelijk) courante MyBackup Pro backup paraat en heb nauwelijk problemen ondervonden met de overstappen tussen de verschillende Android versies en roms. Daarnaast had ik in MIUI wel een MIUI backup van de instellingen en homescreens want vooral de MIUI homescreen instellingen worden niet gebackupt met MyBackup Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
Om WIUI V6 naast de Multilang te installeren is CWM (met true dualboot) inderdaad nodig.

De backup van MIUI werkt prima, er zijn slechts een aantal dingen die niet hersteld worden. Zo worden wallpapers en widgets niet hersteld (de rest van het homescreen wel). Daarnaast worden alle app permissions naar standaard hersteld. Alleen als je herstelt via de backup app, zou ik niet kiezen om je Google-account automatisch terug te laten zetten, dit levert namelijk nog wel eens een error op. Het makkelijkste is om je Google-account handmatig toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ookal heb ik inmiddels een z3 comact.

Ik ben weer terug mijn mi2s. Ik heb er een nieuw scherm ingezet en een nieuwe speaker.
Zodoende is de telefoon voor 35 euro weer gefixt. Ik kan nu wel merken waarom het scherm zo goedkoop was. Ik heb veel last van blacklight bleeding. Helaas, maar voor een reserve telefoon is het goed genoeg.
Ook lijkt de nieuwe speaker niet de kwaliteit te hebben van de orginele (hij ziet er ook anders uit).

Speaker en scherm vervangen is trouwens echt een eitje, en kan iedereen. Ik heb het zelf binnen 10 minuten gefixet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
LoeWn schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:55:
Speaker en scherm vervangen is trouwens echt een eitje, en kan iedereen. Ik heb het zelf binnen 10 minuten gefixet.
Cool. Dat is fijn om te weten mocht er ooit iets mis gaan. :) Ook geen rare (/ongebruikelijke) schroevendraaiers nodig of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb wel gebruik gemaakt van een LCD + Digitezer + frame. Dit kan ik iedereen ook aanbevelen. Dan hoef je het scherm niet helemaal los te halen.

Nee, als je de achterkant er afhaalt zie je 10 schroefjes (eigenlijk zijn het boutjes, maar laten we het schroefjes noemen) zitten. Dit zijn gewoon kleine kruiskop-schroefjes. Als je deze los hebt, kun je het achterframe lostrekken. Hierbij moet je wel opletten dat je de telefoon horizontaal houdt. Als je namelijk het achterframe er af trekt, kunnen er onderdelen (toetsen o.a.) los komen. Vervolgens zie je het moederbord, als je deze uit het voorframe (waar het scherm dus aan zit) wilt halen, merk je dat het vast zit aan twee connectors. Deze kun je gemakkelijk los halen. Hierna kun je het moederbord er uit halen en hou je het voorframe met het scherm er in over. Vervolgens nieuwe frame pakken, moederbord daar op leggen. Connectors weer vast maken. Controleren dat alle rubbertjes en knopjes nog goed liggen. Vervolgens weer het achterframe er op schroeven en klaaar..

Oja, en speaker is gewoon een kwestie van het speaker uit het achterframe wippen, en een andere terugdrukken

Ik heb trouwens deze website gebruikt. Ziet er erg a-professioneel uit. Ik heb eerst de verkoper gemailed, wat erg veel vertrouwen wekte.

[ Voor 12% gewijzigd door LoeWn op 07-10-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft er iemand een advies voor een bluetooth hartslagmeter die met de multilang op JB 4.1 werkt? Zoek er één die compatibel is met Endomondo.

offtopic:
Ik weet dat dit wel een heel specifieke vraag is, maar je weet maar nooit.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik zal bij de nieuwe versie vd Multi-language (4.10.10) er een versie gebaseerd op V6 - 4.4 is en een 'oude versie' V5 - 4.1 is.
http://xiaomi.eu/community/threads/4-10-10.25878/

Heeft iemand hier enige info over. Ik wil wel graag nm. KK4.4 en dan het liefst zonder een andere recovery te flashen.

[ Voor 5% gewijzigd door wouters84 op 15-10-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Je mi2s is vanuit de fabriek al geroot. Ik -en vast meer mensen hier- hebben er genoeg info over. Wat wil je weten?

Er zijn op dit moment 4 MIUI V5 ROMS en 3 MIUI V6 ROMS beschikbaar
V5:
- Originele MIUI V5 van Xiaomi (alleen engels en chinees etc)
- Multilangauge MIUI V5 van xiaomi.eu
- WIUI met jb4.1 base (Gebasseerd op de ML van xiaomi.eu)
- WIUI met kk4.4 base (Combinatie van ML en stock kk4.4 rom)

V6:
- Originele MIUI V6 van Xiaomi (alleen engels en chinees etc)
- Multilangauge MIUI V6 van xiaomi.eu
- WIUI V6

Jij hebt het nuover de ML V6 van Xiaomi.eu
Deze kun je gewoon zonder problemen flashen. Hier hoef je niet veel voor te doen. Gewoon downloaden en via de updater app installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:41
LoeWn schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:19:

V6:
- Originele MIUI V6 van Xiaomi (alleen engels en chinees etc)
- Multilangauge MIUI V6 van xiaomi.eu
- WIUI V6

Jij hebt het nuover de ML V6 van Xiaomi.eu
Deze kun je gewoon zonder problemen flashen. Hier hoef je niet veel voor te doen. Gewoon downloaden en via de updater app installeren
Klopt het dat de V6 versie nog niet in Nederlands te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Bedankt LoeWn voor je reactie en info.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het toestel origineel wil houden. Volgens mij zijn er 2 partities die steeds worden gewisseld
bij het updaten, en als je een niet originele versie wilt installeren ben je dat kwijt.
Maar het klopt toch dat dit de eerste Multilanguage V6 versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Nee hoor, zolang jij de standaard recovery er op houd, blijft de constructie van het overschakelen van partities hetzelfde. Als jij de multilangauge V6 gaat installeren, zal het namelijk geïnstalleerd worden op je andere partitie. De data zal blijven bestaan dankzij de gemeende data 'partitie'. Blijft dezelfde constructie als wanneer je een wekelijkse update bij V5 doet.

Ja, dit is de eerste multilanguage V6 versie. (ok, WIUI V6 is er al een tijdje, en is ook een ML v6, maar dat bedoel je vast niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ik bedoelde dus dat ik de standaard recovery erop wilde houden, ik weet dat er al een tijdje WIUI V6 en andere op V6 gebaseerde ROMs zijn. Wat bedoel je precies met ML v6 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Zolang jij geen andere recovery flasht, gebeurt er niks met je standaard recovery. Je kunt ROM's flashen wat je wilt, je blijft werken onder de standaard recovery (tenzij er een recovery bij de rom zit, maar dit is volgens mij bij de mi2s nergens aan de orde).

ML V6 = multilanguage v6. Dus een MIUI V6 ROM welke in meerdere talen beschikbaar is, en niet alleen in chinees en engels zoals de standaard xiaomi rom's (al is xiaomi nu ook bezig om hun eigen rom's multilanguage te maken)

[ Voor 11% gewijzigd door LoeWn op 15-10-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ik dacht altijd als je WIUI installeerd, dat je dan de standaart recovery kwijt was.
Dus ik kan WIUI flashen en daarna gewoon weer een Multilanguage zonder problemen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Haha, WIUI is dan weer een apart geval omdat deze niet te flashen is met de standaard recovery. Hier heb je CWM voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ik heb net geprobeerd de V6 -4.4 van Aries te flashen, maar dat ging niet helemaal goed. (ik flash regelmatig een nieuwe versie van Multilang en dat ging altijd goed)
Ik moest kiezen tussen chinees en engels (dacht dat het multilang was) en later moest ik kiezen in welke partitie ik op wilde starten, of ik alle data wilde wipe of wilde restarten. Later kon ik kiezen tussen 3 chinese teksten en wist niet wat ik moest doen, heb toen opnieuw opgestart via de recovery.
Het gaat dus anders bij deze versie en kwam er niet uit, heb uiteindelijk maar in de oude partitie opgestart en heb gelukkig m'n 'oude' versie nog.

Alle hulp is welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door wouters84 op 15-10-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu MIUI v6 4.9.26 erop staan. De nieuwste is 4.10.10?

Met je dit dan opnieuw uitvoeren? Ik had MiFlash gebruikt bij upgraden van MIUI v5 > v6 en daarna gewoon de zip erop zoals vroeger.
For installation of Mi2S v6 SPECIAL EDITION
- Install v6 via MiFlash (flash_all) - image
- Then install our multilang via Updater app like usually
De Updater tool toont dat 4.9.26 de laatste versie is. Geen melding van die 4.10.10.
En wat is special edition eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Overigens ondersteunt de recovery van CWM ook de dubbele partities (system1 en system2), mocht je daar bang voor zijn.

En als je, net als ik, per ongeluk je interne storage formatteert via de CWM recovery en je storage vervolgens read-only wordt, kan je zelfs nog via de speciale "fastboot" boot mode de originele rom, de originele contents van de storage EN de originele Xiaomi recovery terugflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
wouters84 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:06:
Ik heb net geprobeerd de V6 -4.4 van Aries te flashen, maar dat ging niet helemaal goed. (ik flash regelmatig een nieuwe versie van Multilang en dat ging altijd goed)
Ik moest kiezen tussen chinees en engels (dacht dat het multilang was) en later moest ik kiezen in welke partitie ik op wilde starten, of ik alle data wilde wipe of wilde restarten. Later kon ik kiezen tussen 3 chinese teksten en wist niet wat ik moest doen, heb toen opnieuw opgestart via de recovery.
Het gaat dus anders bij deze versie en kwam er niet uit, heb uiteindelijk maar in de oude partitie opgestart en heb gelukkig m'n 'oude' versie nog.

Alle hulp is welkom.

oops oops.

Ik zit je hier verkeerde info te geven.
For installation of Mi2S v6 SPECIAL EDITION
- Install v6 via MiFlash (flash_all) - image
- Then install our multilang via Updater app like usually
Blijkbaar is de Multilang ook nog niet zomaar te installeren vanuit recovery. Je zult eerst de Xiaomi versie moeten installeren met behulp van miflash

Sorry, ik zag deze week staan dat xiaomi.eu hun versie voor de mi2s klaar had. Maar ik heb dus niet gezien dat je hiervoor nog steeds de orginele versie met miflash moet installeren :(

Als ik jou was, zou ik wachten tot er gewoon een flashable versie van komt. Die je wel gewoon met je recoery kunt installeren. óf gewoon even overschakelen naar CWM (kost je ook geen 5 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:18:
Ik heb nu MIUI v6 4.9.26 erop staan. De nieuwste is 4.10.10?

Met je dit dan opnieuw uitvoeren? Ik had MiFlash gebruikt bij upgraden van MIUI v5 > v6 en daarna gewoon de zip erop zoals vroeger.

[...]

De Updater tool toont dat 4.9.26 de laatste versie is. Geen melding van die 4.10.10.
En wat is special edition eigenlijk?
Special edition is de 'orginele' versie van Xiaomi. Waar special edition voor staat weet niemand volgens mij.
Miui v6 4.9.26 is geen multilang, maar de special edition (toch?). Hierdoor gaat jouw updaterapp dus ook geen updates geven voor multilang. Maar als jij de 4.10.10 versie download via je telefoon, en vanuit de updater app handmatig die zip selecteert, zal het gewoon geupdate worden naar de laatste multilang

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 15-10-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
@LoeWn, ik had het al gezien dat er meer handelingen nodig waren. M'n eigen fout.
Ik wacht wel tot er een flashable versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LoeWn Thanks :)
Het draait nu gewoon 4.10.10 via de zip package ^^
Heb nu wel crashes van die xiaomi browser wanneer ik FB op een link druk. Kun je Chrome niet als default instellen? Bij JB was dat toch het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Je kan met Titanium Backup ongewenste apps bevriezen. Op die manier heb ik ook de Xiaomi browser 'verwijderd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Wait wut? Is de KitKat versie met MIUI V6 dan nu uit voor de Mi2-S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Yep! Gisteren met moeite geïnstalleerd. Of eigenlijk beter gezegd: met moeite WIUI geïnstalleerd omdat de recovery modus nu gelocked is. CWM kan alleen via fastboot geïnstalleerd worden namelijk.

Maar eerste ervaring: donders wat is de telefoon lekker snappy geworden. MIUI v6 en dan vooral WIUI v6 is een flinke verbetering! Zelfs tav Mokee OS wat ik tot gisteren gebruikte.

Alleen notifications blijf ik irritant vinden. Alleen maar puntjes bovenaan je scherm, ipv icoontjes van whatsapp, mail etc... Ik zou dat met een andere launcher kunnen oplossen, maar dat is eigenlijk het enige vervelende, dus moet ik er maar mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

mathman schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:58:
Yep! Gisteren met moeite geïnstalleerd. Of eigenlijk beter gezegd: met moeite WIUI geïnstalleerd omdat de recovery modus nu gelocked is. CWM kan alleen via fastboot geïnstalleerd worden namelijk.

Maar eerste ervaring: donders wat is de telefoon lekker snappy geworden. MIUI v6 en dan vooral WIUI v6 is een flinke verbetering! Zelfs tav Mokee OS wat ik tot gisteren gebruikte.

Alleen notifications blijf ik irritant vinden. Alleen maar puntjes bovenaan je scherm, ipv icoontjes van whatsapp, mail etc... Ik zou dat met een andere launcher kunnen oplossen, maar dat is eigenlijk het enige vervelende, dus moet ik er maar mee leren leven.
WIUI was al een tijdje beschikbaar, ik bedoelde eigenlijk meer de kitkat multilang met miui v6 zoals een paar posts eerder genoemd wordt: http://xiaomi.eu/community/threads/4-10-10.25878/

[ Voor 2% gewijzigd door woutur op 17-10-2014 11:03 . Reden: link erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik heb het ook over WIUI 6, die sinds 19 september bestaat. MIUI V6 multi bestaat sinds de 26e van september: http://xiaomi.eu/community/threads/4-9-26.25796/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Of eigenlijk beter gezegd: met moeite WIUI geïnstalleerd omdat de recovery modus nu gelocked is. CWM kan alleen via fastboot geïnstalleerd worden namelijk.
Recovery modus gelocked?
CWM alleen via flashboot installeren?
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
CWM is een speciale recovery modus, gemaakt om custom ROMs op je telefoon te kunnen installeren.

Als je de instructies op xda volgt om CWM op je telefoon te installeren, staat daar ergens:
hernoem CWM zip naar update.zip en ga in de default recovery van MIUI, En installeer de update.zip. Dit mislukt, omdat blijkbaar tegenwoordig de recovery van MIUI gelocked is. In 1 van de eerste reply's staat vervolgens ook dat fastboot gebruikt moet worden.

DISCLAIMER: OP EIGEN RISICO UITVOEREN!!
Wat heb ik gedaan om MIUI V6 multi en WIUI V6 te installeren?
  • download V6 special edition fastboot (4.10.10) hiervandaan: http://en.miui.com/thread-52680-1-1.html
  • volg de instructies op om special edition op je m2s te installeren: http://en.miui.com/thread-43681-1-1.html. Hierstaan ook de tools die je nodig hebt. 1 verduidelijking: stap 3 moet je uitvoeren in de MiFlash tool. Klik op pulldown naast browse en klik dan op advanced.
  • download en installeer de MIUI multi versie via de updater app: MIUI V6 multi. Als je hier al mee tevreden bent, zou ik hier stoppen!
  • download de laatste WIUI V6 en plaats deze op het interne geheugen: WIUI V6
  • Download de laatste ClockWorkMod vanaf XDA: CWM xda en pak deze uit. De .img file hebben we nodig zo!
  • Installatie CWM via Fastboot gaat als volgt:
    1. Zet de telefoon uit.
    2. Druk volume down in en hierna power. Binnen enkele seconden zit de telefoon in fastboot modus.
    3. Koppel de telefoon nu aan je pc, start met admin privileges een command prompt en ga naar C:\Program Files (x86)\Xiaomi\MiPhone\Google\Android (is geïnstalleerd voor het flashen van special edition V6)
    4. In de command prompt: fastboot devices (je zou nu 1 melding van gekoppeld device moeten zien)
    5. In de command prompt: fastboot flash recovery <pad naar uitgepakt CWM>\recovery.img
    6. Als in de command prompt de image succesvol geflashed is, houd dan volume up ingedrukt waarna je de power ingedrukt houdt. Na een aantal seconden krijg je het Mi logo weer in beeld en gaat dat om en om knipperen. Laat de powerknop los. Hierna kom je in CWM recovery. Doe je dit niet, start de telefoon zelf opnieuw op en wordt de recovery weer overschreven met de default. CWM is succesvol geïnstalleerd
  • Installeer vervolgens WIUI op system1 of 2 volgens de instructies hier: WIUI V6
En we zijn er :P
DISCLAIMER: OP EIGEN RISICO UITVOEREN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
mathman schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:25:
CWM is een speciale recovery modus, gemaakt om custom ROMs op je telefoon te kunnen installeren.

Als je de instructies op xda volgt om CWM op je telefoon te installeren, staat daar ergens:
hernoem CWM zip naar update.zip en ga in de default recovery van MIUI, En installeer de update.zip. Dit mislukt, omdat blijkbaar tegenwoordig de recovery van MIUI gelocked is. In 1 van de eerste reply's staat vervolgens ook dat fastboot gebruikt moet worden.
...
Haha je hoeft me niet uit te leggen wat CWM is hoor :P
Maar dat de standaard recovery tegenwoordig gelocked is had ik nog niet van gehoord.
Sinds wanneer is dit? Dit kan alleen vanuit de fabriek (ik neem aan dat je niet onlangs een nieuwe mi2s gekocht hebt), of bij het updaten van standaard MIUI rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik dacht, zekere voor het onzekere nemen :P

Voor het flashen van de special edition V6 rom (waarna je MIUI multi en WIUI kan installeren), moet je ook in fastboot zitten. Deze herpartitioneert je volledige telefoon en installeert dus een nieuwe recovery. Die is dus gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb nog even je handleiding doorgelezen. Maar de eerste 4 stappen had je toch kunnen skippen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik had nog niet de keuze gemaakt tussen MIUI V6 multi of WIUI V6. Ik heb het nu natuurlijk op de ultra nette manier gedaan. En ach, weer een beetje prutsen met commando's en fastboot en recovery is ook niet verkeerd ;)

Voor MIUI V6 multi moet eerst de special edition geïnstalleerd worden namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door mathman op 17-10-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben er denk ik klaar voor:
• Titanium backup gemaakt
• SD kaart naar laptop gekopieerd
• Aries Special version gedownload
• MiFlash op laptop geinstalleerd
• Nieuwste Multilang gedownload
• MIUI Backup gemaakt.

Nu nog beslissen of ik CWM geinstalleerd wil hebben. Zou een voordeel kunnen zijn als ik ook de partities nog veranderen wil voor een update (hoewel ik niet veel apps gebruik zit ik toch al tegen de grens aan en willen soms nieuwe apps niet meer installeren).

Plan: Via Special version MIUI installeren. Dan de multilang erover heen. Eigenlijk moet ik uitvinden op welke partitie mijn huidige 4.1 V5 MIUI staat. Die zou ik wel willen behouden als het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Weet niet of je er al achter bent gekomen of dat je succesvol bent geweest met de installatie, maar boot in de recovery en select hierin reboot. Hier krijg je de optie om hetzij in partitie 1 hetzij partitie 2 te booten. Waar latest bij staat is degene die je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Ben nog steeds erg blij met de Mi2s, Helaas wil hij nu niet meer opladen. Er is namelijk 1 pinnetje in de connector afgebroken. Weet iemand of het makkelijk is om de connector te vervangen van de mi2s? Anders moet ik er toch echt aan gaan geloven om een andere telefoon te kopen, en dat zou ik jammer vinden.
Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken