Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb ook contact opgenomen met Mixeshop, na een beetje aandringen hebben ze me een andere lader opgestuurd. Ik zal nog laten weten als ik deze ontvang.Nonstop decay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:36:
Om nog even terug te komen op mijn niet werkende oplader:
Ik heb het voor de zekerheid nog een keer getest met 2 andere USB-kabels en de bijgeleverde USB-kabel heb ik ook getest. De oplader doet het hoe dan ook niet. Die lijkt dus vrijwel zeker DOA. De kabel die erbij zat, is echter prima. Bestanden overzetten naar de PC en opladen gaat net als met andere kabels. Niets op aan te merken.
Jammer dus van die oplader, maar ik overleef ook zonder. Ik zit erover te denken om er eentje te kopen die wat meer stroom kan leveren (2A ofzo), maar dat is meer voor de luxe van sneller opladen.
ivm het meer stroom leveren, ik heb de indruk dat de originele lader vele sneller laad dan de vervangende die ik nu gebruikt had.
Je zou denken dat ze iets met weerstandjes aan de datapennen gedaan hebben om onderscheid te maken tussen laders. a la (cr)apple. Maar ik kan niets vinden in de lader, buiten dat D+ en D- aan elkaar hangen.
Ja die is wel het makkelijkste. Kies ariesRussel88 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:18:
Zo van het weekend de M2s besteld op IBuyGou voor m'n zuster. Hopelijk komt ie snel binnen. Als ie binnenkomt, dan de ROM van Xiaomi.eu erop zetten toch?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Er staat gewoon Miui-4.7.25
op de MiPad is het nog V5 toch? V6 is nog op geen enkel toestel uitKiswum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:54:
Hmm, maar de updater app is verdwenen in Miui V6 (althans op de MiPad)
De meeste "system apps" staan tegenwoordig in het hoofdmenu:

Updaten gaat momenteel niet via de app, maar via het recovery menu of via OTA.

Mijn huidige ROM:

Versie nummer:

Ik wist het zelf ook niet, maar kreeg het te horen van een xiaomi.eu developer.
Ik heb het opgezocht en via 2 tools heb ik gezien dat het inderdaad V6 is.
Ik weet niet of het op deze wijze ook naar de Nexus 7 is gegaan of dat dit ook op deze manier naar de telefoons zal gaan. We zullen het vanzelf zien dacht ik zo.
Ik zat alleen ook langs Ibuygou een beetje te windowshoppen en zag daar de Powerbank van Xiaomi voorbij komen van 10400 mah en een nieuwe batterij (2000 mah) voor de M2S. Beide voor schappelijke prijzen (22 en 10 dollar). Denk dat ik die later ook nog wel ga bestellen. Heb het idee dat mijn batterij toch een tikje slechter begint te worden (maar zou ook Android kunnen zijn?) daarnaast vind ik de powerbank handig voor festivals. Nu loop ik te klooien met een USB oplader die op penlights werken: Dikke ramp is dat.
Vooral tijdens het WK was de oranje versie fijn om te hebben.
Ik heb de laatste weken het gevoel dat mijn accu regelmatig warm loopt en daarmee ook de accuduur naar beneden haalt, hij is dan in een keer 41 graden. Normaal gesproken zit de accu rond de 25 graden.
Doordat de soc van de Mi2 en Mi2s anders is, kan het zijn dat mijn bericht een beetje offtopic is.
Zoiets heb ik ook een paar keer gehad met m'n Mi2S, dat ie opeens heel warm werd en dat de accu half leeg was. Ik denk dat dat bij mij kwam doordat m'n broekzak de power-knop en de MiKey heeft ingedrukt, waardoor het scherm steeds aan stond en de toolbox door de MiKey steeds werd opgeroepen. Kan het daarmee te maken hebben, of is dat weer een ander probleem?Kiswum schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:14:
Ik heb de laatste weken het gevoel dat mijn accu regelmatig warm loopt en daarmee ook de accuduur naar beneden haalt, hij is dan in een keer 41 graden. Normaal gesproken zit de accu rond de 25 graden.
Doordat de soc van de Mi2 en Mi2s anders is, kan het zijn dat mijn bericht een beetje offtopic is.
@Robkazoe
Zo'n power bank kan inderdaad wel eens handig zijn. Ik heb 'm ook en ben er erg tevreden mee. Opladen tijdens het bellen en rondlopen of in je tas is een stuk makkelijker dan 'aan het stopcontact vastzitten'.
@Clukers
De Power Saving Mode lijkt inderdaad verdwenen te zijn met de laatste update. Maar wat voegde dat nou echt toe? Ik dacht dat het niet meer was dan 3G en WiFi uitschakelen, wat anders net zo makkelijk gaat via je toggles. In dat geval is het niet zo'n gemis lijkt me. Toch zullen ze het vast fixen in een komende update.
@Nonstop decay: Ook hier geldt de Power Saving mode weer dat het een hele handige functie is voor een festival. Je telefoon gaat ineens twee keer zo lang mee. Volgens mij past hij namelijk ook de clocksnelheid aan van je processor. Want apps worden zichtbaar langzamer. Maar wat het verschil tussen Power Saving en regulier is, geen idee.
Ook helderheid van je scherm wordt aangepast. http://en.miui.com/thread-29570-1-1.htmlRobkazoe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:27:
@Kiswum: Jammer dat ik het zo laat heb ontdekt want anders had ik hem inderdaad eerder voor het WK gehaald. Maar komen nog genoeg Oranje wedstrijden aan
@Nonstop decay: Ook hier geldt de Power Saving mode weer dat het een hele handige functie is voor een festival. Je telefoon gaat ineens twee keer zo lang mee. Volgens mij past hij namelijk ook de clocksnelheid aan van je processor. Want apps worden zichtbaar langzamer. Maar wat het verschil tussen Power Saving en regulier is, geen idee.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Meestal wel, mi3 is al goedkoper maar is vaak maar een tientje of twee. Duurt vaak ook nog lang voordat de eerste modellen echt verkocht worden, zeker in landen buiten China.Ashen Shugar schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:45:
Is het gebruikelijk dat bij de introductie van een nieuwe Xiaomi de oudere versies in de uitverkoop gaan?
[ Voor 15% gewijzigd door lekzzz op 29-07-2014 21:01 ]
Denk niet dat ze heel veel goedkoper dan dat worden.
Helderheid blijft hetzelfde, de kloksnelheid wordt wel verlaagd en het aantal gebruikte cores wordt beperkt;lekzzz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:39:
[...]
Ook helderheid van je scherm wordt aangepast. http://en.miui.com/thread-29570-1-1.html
balance; core 1 en 2 met lage drempel, core 3 en 4 hogere drempel.
powersave; core 1 lage drempel, core 2 hogere drempel, core 3 en 4 uitgeschakeld.
Powersave is voornamelijk nuttig tijdens gebruik. In standby kan je met behulp van andere besparende methodes ook met de balance instelling erg ver komen.
Cool, helaas enkel de Mi3 welke 5" is, wat me te groot is. Heb dan liever de oudere, maar kleinere, Mi2 S of A. Toch bedankt, misschien koop ik deze alsnog ivm het kleine prijsverschil.Robkazoe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:03:
Als je op Ibuygou kijkt, staat de 32GB model nu nog voor 285 dollar te koop. De 16GB Mi3 is nu in de crazy discount voor 290 dollar te koop: http://www.ibuygou.com/crazy-discount/
Denk niet dat ze heel veel goedkoper dan dat worden.
Ja, ik vond dat ook klote. M'n zuster nog gebeld of ze echt geen grotere telefoon wilt. Prijsverschil van niets. Maar ja...Ashen Shugar schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:16:
[...]
Cool, helaas enkel de Mi3 welke 5" is, wat me te groot is. Heb dan liever de oudere, maar kleinere, Mi2 S of A. Toch bedankt, misschien koop ik deze alsnog ivm het kleine prijsverschil.
Verwijderd
Nee, gewoon even goed als elke willekeurige Apple/Samsung/HTC.Russel88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:58:
Vaak worden de chinese laders afgeraden. Maar geldt dat ook voor Xiaomi laders?
Chronus?PetrCech_3 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:51:
Welke weerapp/widget gebruiken jullie dan? Ik ben zelf op zoek naar een widget die ook een beetje (á la Samsung) per uur aangeeft hoeveel neerslag er valt. Wat vinden jullie een handige/ mooie?
Of je moet wachten op de beschikbaarheid van de 4G/LTE versie van de MI4. Ik heb de MI3 ook altijd te groot gevonden, maar de MI4 heeft bij een gelijkblijvend schermoppervlak zowel 5 mm van de lengte als 5 mm van de breedte afgehaald, t.o.v. de MI3. Wel is-tie ietsje dikker geworden (8,1 → 8,9 mm). Zo wordt de kans weer een stukje groter dat de opvolger van m'n MI2S weer een Xiaomi wordt.Ashen Shugar schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:16:
[...]
Cool, helaas enkel de Mi3 welke 5" is, wat me te groot is. Heb dan liever de oudere, maar kleinere, Mi2 S of A. Toch bedankt, misschien koop ik deze alsnog ivm het kleine prijsverschil.
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Kijk eens een enkele berichten boven jouw met oa enkele reacties van mij. Niet iedereen is er even tevreden over. De primaire elco's (crap merk) heb ik vervangen door een iets meer gerenomeerd merk. Nu werkt mijn lader terug. Er zijn er zelfs die DOA haddenRussel88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:58:
Vaak worden de chinese laders afgeraden. Maar geldt dat ook voor Xiaomi laders?
Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ze hebben blijkbaar toch een kwaliteitsprobleem met hun laders.
Heb je het over deze?vdbeke schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:56:
[...]
Kijk eens een enkele berichten boven jouw met oa enkele reacties van mij. Niet iedereen is er even tevreden over. De primaire elco's (crap merk) heb ik vervangen door een iets meer gerenomeerd merk. Nu werkt mijn lader terug. Er zijn er zelfs die DOA hadden.
Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ze hebben blijkbaar toch een kwaliteitsprobleem met hun laders.

Signature
Die ja. Met op de achterkant een hoop Chinese tekst en " CH-P002, 100-240V~50/60Hz, Max 0.2A, 5V==1000mA (...)www.xiaomi.com". Die heeft het bij mij nooit langer dan een fractie van een seconde gedaan.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Zou leuk zijn als ze over gaan op KitKat, zou hier worden gewaardeerd!woutur schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:05:
De mi3 is over naar KitKat. Er is dus een sprankje hoop dat de mi2-s binnenkort ook over gaat. Ik merk aan een aantal dingen dat mijn telefoon toch niet helemaal lekker werkt met sommige zaken. Ben benieuwd of dan een overstap naar KitKat die bugjes zou wegnemen.
Zou het vaak niet werken van de laders te maken kunnen hebben omdat ze hier op 230V zitten en in de VS niet?
Signature
zoals Nonstop decay al zei, gaat het inderdaad om die lader.
Kameraad die hetzelfde aan de hand had, werkte het vervangen van de elco's niet. Ik vermoed dat deze te lang heeft gedraaid met uitgedroogde elco's en meer schade heeft berokkend. OF gewoon iets anders stuk is. to be continued ....
Cyanogenmod heb ik ook geprobeerd, maar die heeft bij mij elke keer een hapering in het geluid wanneer er wordt geswitcht tussen apps.
Er is al een tijdje een MIUI V5 rom met KitKat base. Die al geprobeerd? ik heb het over de Wajk rom. De JB versie heb ik altijd gedraaid, en vond ik beter dan de standaard MIUI multilanguage. De KitKat versie heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik alleen MoKee gebruik en deze gewoon fenomenaal werkt bij mij. (enige bug is dat netflix niet altijd goed afspeelt, maar gebruik toch altijd chromecast. En dat doet ie altijd goed)woutur schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:05:
De mi3 is over naar KitKat. Er is dus een sprankje hoop dat de mi2-s binnenkort ook over gaat. Ik merk aan een aantal dingen dat mijn telefoon toch niet helemaal lekker werkt met sommige zaken. Ben benieuwd of dan een overstap naar KitKat die bugjes zou wegnemen.
Trouwens, ik denk niet dat MIUI V5 KitKat nog officieel uitgebracht wordt voor onze telefoon. Over 2 weken komt uit MIUI V6 uit. En ik ga er vanuit dat de Mi2, Mi2s, RedMi, Mi3, mi4 en MiPad wel ondersteund worden op korte termijn
[ Voor 12% gewijzigd door LoeWn op 03-08-2014 19:58 ]
WIUI van Wajk is super! Ik ben er erg tevreden over. Ik heb 'm wel eens eerder gelinkt, maar hier is ie nog een keer: http://xiaomi.eu/communit...ilanguage-v5-aroma.24298/LoeWn schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:55:
[...]
Er is al een tijdje een MIUI V5 rom met KitKat base. Die al geprobeerd? ik heb het over de Wajk rom. De JB versie heb ik altijd gedraaid, en vond ik beter dan de standaard MIUI multilanguage. De KitKat versie heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik alleen MoKee gebruik en deze gewoon fenomenaal werkt bij mij. (enige bug is dat netflix niet altijd goed afspeelt, maar gebruik toch altijd chromecast. En dat doet ie altijd goed)
Trouwens, ik denk niet dat MIUI V5 KitKat nog officieel uitgebracht wordt voor onze telefoon. Over 2 weken komt uit MIUI V6 uit. En ik ga er vanuit dat de Mi2, Mi2s, RedMi, Mi3, mi4 en MiPad wel ondersteund worden op korte termijn
Wat mij betreft dus zeker de moeite waard om te proberen. MIUI-uiterlijk + Android 4.4.4 + leuke tweaks. Wie wil dat nou niet?
- Als ik op FB op een link klik van bijv. Dumpert, opent hij de app niet meer maar de browser.
- Hetzelfde geld voor Twitter. Alle links opent hij naar de standaardbrowser terwijl ik dat juist door Chrome geopend wil hebben.
Wie kan me helpen?
Telefoon aangesloten, maar windows wilt de partitie formatteren. ROM geupdate via updater. Zag nog steeds Chinese apps erop staab. Verkeerde ROM dus
Dan maar rom downloaden via telefoon zelf. En daarna hernoemen naar update.zip. Rebooten met speciale combo en hoppa. Telefoon aan m'n zuster gegeven en haar veel plezier gewenst.
Gisteravond haar gewhatsapped om te vragen wat ze ervan vond. Blijkbaar heeft ze geen internet via de sim. Effe gekeken op IBuyGou, maar volgens mij verkopen ze alleen maar de internationale versie. Op de Hongmi van m'n vrouw moet je data specifiek aanzetten bij sim manager.
Hopelijk is dat bij m'n zuster ook het geval. Anders duurt het 2 weken voordat ik haar weer zie.
Weather BZ is wel een goede, kan je ook je widget met hourly weather enzo instellen, alleen dat deze op sommige toestellen (MI2S in mijn geval) problemen geeft met de launcher. Bij mijn collega werkt deze perfect, bij mij gebeurt het dan vaak dat hij zomaar de launcher opnieuw moet laden...PetrCech_3 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:51:
Welke weerapp/widget gebruiken jullie dan? Ik ben zelf op zoek naar een widget die ook een beetje (á la Samsung) per uur aangeeft hoeveel neerslag er valt. Wat vinden jullie een handige/ mooie?
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 22:02 ]
Het is echter wel iets wat je niet snel zou gebruiken als je het niet weet.
o.a. bevestigd in dit topic:
Eleni in "[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie"
Verwijderd
Klopt, vandaar dat ik er ook pas gisteren achter kwamKiswum schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:55:
FM radio zonder hoofdtelefoon, inderdaad een leuke feature die er ongeveer 9 maanden in zit
Het is echter wel iets wat je niet snel zou gebruiken als je het niet weet.
o.a. bevestigd in dit topic:
Eleni in "[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie"
De installatie verliep niet helemaal vlekkeloos. Na de installatie via ClockworkMod Recovery bleef hij rebooten naar de oude MIUI. Zowel bij installatie in system1 als in system2. Toen ik tijdens de installatie van WIUI aanvinkte dat hij de recovery moest overschrijven met degene die in de WIUI rom zit, ging het pas goed. Hij staat nu geinstalleerd in system2. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er nu nog op system1 staat, maar alles draait prima, dus ga ik ook niet naar kijken.
Na een volle dag merk ik al sterke verbetering in accuduur. Zowel in standbystand als met screen on lijkt de batterij het veel beter uit te houden. Verder merk ik niet zo veel verschil met MIUI o.b.v Android 4.1.1. Het lijkt allemaal wel iets vloeiender en responsiever te zijn. Al met al ben ik zeer tevreden!
Verwijderd
Wat denken we hier van?
Voor mij verandert er weinig vwb de keuze van m'n volgende smartphone. Ik was toch al van plan geen nieuwe Xiaomi te kopen, vooral vanwege de trage Android updates. De MIUI UI is te uitgebreid geworden om snel in te spelen op Android updates.
Ik hoop wel dat ze ook toestellen van andere merken gaan testen; ben wel benieuwd of het uitzonderingen zijn of dat iedereen dat doet.
[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-08-2014 00:02 ]
Verwijderd
Ga er maar van uit dat iedereen dit doet, het is niet echt geloofwaardig om te denken dat dat niet gebeurt. Over updates: MIUI heeft meer functies dan de nieuwste Android-updates en is niet trager omdat de basis Android 4.1 is. Als mijn data dan toch gejat word, liever op een Xiaomi dan op een iPhone.Kapitein Prozac schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:54:
Het verbaast me eerlijk gezegd niks. Privacy waren we al kwijt vanaf het eerste moment dat we online gingen. Dat besef is pas de laatste jaren gekomen.
Voor mij verandert er weinig vwb de keuze van m'n volgende smartphone. Ik was toch al van plan geen nieuwe Xiaomi te kopen, vooral vanwege de trage Android updates. De MIUI UI is te uitgebreid geworden om snel in te spelen op Android updates.
Ik hoop wel dat ze ook toestellen van andere merken gaan testen; ben wel benieuwd of het uitzonderingen zijn of dat iedereen dat doet.
Ik ben persoonlijk sowieso wel een beetje klaar met Xiaomi. Begrijp me niet verkeerd, het is prima spul maar hun attitude is echt aan het veranderen nu ze groter worden. Xiaomi (Bin Lin) praat zo graag over het feit dat ze niet zo geheim zijn als bijvoorbeeld Apple (omdat men Xiaomi wel eens de Apple van China noemt) maar ze worden toch echt steeds geheimzinniger. Ze krijgen ook meer trekjes van de grote jongens, beetje jammer. Omdat mijn ogen niet zo goed overweg kunnen met het 4,3" scherm heb ik besloten de Mi2S weg te doen en me te gaan oriënteren op iets anders, ik sta inmiddels weer open voor alles (iOS, Android, Windows Phone).
[ Voor 56% gewijzigd door Frietsaus op 09-08-2014 13:08 ]
Verwijderd
Ik verdedig Xiaomi niet, dit is gewoon een hele slechte zaak, of het nu bij Xiaomi is of bij een ander bedrijf. Vergelijkingen met iPhones maak ik omdat het de standaard lijkt te zijn qua smartphones voor 99% van de mensen.Frietsaus schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:02:
Dat iedereen het doet praat het nog niet goed voor Xiaomi... En waarom maak je altijd vergelijkingen met iPhones dbhuis? Je komt een beetje over alsof je Xiaomi verdedigt tot het einde, iets waar juist Apple fanboys vaak van worden beschuldigd.
Ik ben persoonlijk sowieso wel een beetje klaar met Xiaomi. Begrijp me niet verkeerd, het is prima spul maar hun attitude is echt aan het veranderen nu ze groter worden. Xiaomi (Bin Lin) praat zo graag over het feit dat ze niet zo geheim zijn als bijvoorbeeld Apple (omdat men Xiaomi wel eens de Apple van China noemt) maar ze worden toch echt steeds geheimzinniger. Ze krijgen ook meer trekjes van de grote jongens, beetje jammer. Omdat mijn ogen niet zo goed overweg kunnen met het 4,3" scherm heb ik besloten de Mi2S weg te doen en me te gaan oriënteren op iets anders, ik sta inmiddels weer open voor alles (iOS, Android, Windows Phone).
PS. Dit is overigens niet bedoeld om een gevecht te starten of zo
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 13:14 ]
Gevoelsmatig was iOS de standaard tot pak-em-beet 2012. Vanaf die tijd is dé standaard is voor mij de Galaxy S3, S4 resp. S5 van Samsung. Maar eigenlijk is Android in z'n algemeenheid vanaf Jellybean volwassen genoeg om de concurrentie met iOS 6 (en Kitkat t.o.v. iOS 7) aan te gaan, los van welke skin er eventueel overheen wordt gegooid.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Ik verdedig Xiaomi niet, dit is gewoon een hele slechte zaak, of het nu bij Xiaomi is of bij een ander bedrijf. Vergelijkingen met iPhones maak ik omdat het de standaard lijkt te zijn qua smartphones voor 99% van de mensen.
Daarbij moet ik overigens nu wel toegeven dat Xiaomi voor het eerst bij mij een behoorlijk stukje in achting zakt. F-Secure heeft dan weliswaar geen M2S onder de loep gelegd, maar de vraag dringt zich wel op of de geconstateerde feiten ook voor andere toestellen op gaan. Maar goed, deze vraag zou best wel eens over meer (Chinese) merken en modellen kunnen worden gesteld.
Verwijderd
Ik vind Android volwassen sinds ICS, toen de performance en design stukken beter werden. De Galaxy-serie ben ik nooit zo'n fan van geweest, maar dat is voorkeur natuurlijk. En inderdaad, Xiaomi is bij mij ook in achting gezakt. Het gaat me niet tegenhouden om er nog een te kopen als de Mi4 op tijd te koop is, maar het is goed om er weer eens aan herinnerd te worden dat geen enkele fabrikant heilig is.RRRobert schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:33:
[...]
Gevoelsmatig was iOS de standaard tot pak-em-beet 2012. Vanaf die tijd is dé standaard is voor mij de Galaxy S3, S4 resp. S5 van Samsung. Maar eigenlijk is Android in z'n algemeenheid vanaf Jellybean volwassen genoeg om de concurrentie met iOS 6 (en Kitkat t.o.v. iOS 7) aan te gaan, los van welke skin er eventueel overheen wordt gegooid.
Daarbij moet ik overigens nu wel toegeven dat Xiaomi voor het eerst bij mij een behoorlijk stukje in achting zakt. F-Secure heeft dan weliswaar geen M2S onder de loep gelegd, maar de vraag dringt zich wel op of de geconstateerde feiten ook voor andere toestellen op gaan. Maar goed, deze vraag zou best wel eens over meer (Chinese) merken en modellen kunnen worden gesteld.
"maar de vraag dringt zich wel op of de geconstateerde feiten ook voor andere toestellen op gaan. "
Mwah, wat mij betreft is dat geen eens een vraag meer, maar gewoon publiek geheim. Zoals de atoombommen op vliegbasis Volkel, zeg maar.
Weet iemand hoe ik een volledige clean install moet doen ?
Ik heb daarnet mijn scherm van mijn m2s vervangen, met succes. Maar nu kan ik geen berichten ontvangen of verzenden, niemand bellen, maar ik kan wel gebeld worden en praten met die persoon.. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een idee wat er aan de hand kan zijn
Als ik iemand bel krijg ik een vrouw die zegt :"Welkom op het proximus netwerk. de abbonee kan uw oproep niet beantwoorden."
-opgelost-
[ Voor 17% gewijzigd door stevenhippie op 10-08-2014 15:36 ]
Hij staat bij "backup" en reset.
Verder bij vind ik het een onderzoek van niets. Hoe zit het met andere merken? Waarom staat er niet in dat dit probleem wel/niet bij andere merken waar te nemen is.
Dat gegevens automatisch worden doorgestuurd, dat had ik wel verwacht. Dat deze instellingen na elke account vernieuwing weer op "alles synchroniseren" staat, dat vind ik alleen irritant en moet ik gewoon steeds uitzetten (net als bij Facebook, G+ en de Playstore).
@stevenhippie, was het opgelost door een reboot?
[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 10-08-2014 17:50 ]
Verwijderd
Ha, bedanktKiswum schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:49:
Check je instellingen menu dbhuis
Hij staat bij "backup" en reset.
Verder bij vind ik het een onderzoek van niets. Hoe zit het met andere merken? Waarom staat er niet in dat dit probleem wel/niet bij andere merken waar te nemen is.
Dat gegevens automatisch worden doorgestuurd, dat had ik wel verwacht. Dat deze instellingen na elke account vernieuwing weer op "alles synchroniseren" staat, dat vind ik alleen irritant en moet ik gewoon steeds uitzetten (net als bij Facebook, G+ en de Playstore).
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik ben heel tevreden met mijn M2s maar er is 1 minpuntje. Het dropdownmenu dat ik heb heeft als basis kleur oranje en grijze tekst op een grijze achtergrond. Hierdoor zijn veel meldingen niet (goed) te zien. Bijvoorbeeld alleen het onderwerp maar niet de afzender.
Hebben jullie enig idee hoe dit aan te passen is?
Alvast bedankt.
Moet zeggen dat ik hier ook op let.
(Ik had eventjes witte tekst op een (semi-transparante) witte achtergrond..., dat werkte ook niet zo lekker. Het is gelukkig makkelijk op te lossen.)
Verwijderd
Komt KitKat nou wel of niet met V6 eind van het jaar? Ik zag het niet specifiek genoemd worden in die V6 presentatie, enkel dus V6 voor de Mi-2 serie eind van het jaar (ook lekker vlot).
Nouja, ik draai nu CM 11 met ART ingeschakeld en dat bevalt me prima.
Verwijderd
Ja, het hele synchroniseren kan wel uit, maar dat vind ik juist wel handig. Ik wil ze alleen wel ook lokaal hebben. Wat MIUI V6 betreft: dat is volgens mij wel gebaseerd op KK ja. Ze mogen wel eens gaan opschieten trouwens, ze doen altijd veel te lang over het daadwerkelijk dingen uitbrengen na de aankondiging.Kapitein Prozac schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:34:
Is dat niet iets wat je uit kan zetten in micloud?
Komt KitKat nou wel of niet met V6 eind van het jaar? Ik zag het niet specifiek genoemd worden in die V6 presentatie, enkel dus V6 voor de Mi-2 serie eind van het jaar (ook lekker vlot).
Nouja, ik draai nu CM 11 met ART ingeschakeld en dat bevalt me prima.
Verwijderd
Verrek, met de file explorer kan ik ze wel vindenKapitein Prozac schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:42:
Ah, ik dacht dat het ook lokaal staat in de DCIM folder, tenminste dat was zo in de 4.6.27 versie die ik tot voor kort gebruikte.
Voor de duidelijkheid:
- De map screenshots staat twee keer vermeld in de gallery app
- Ik kan maar tot een bepaalde datum screenshots zien in de gallery, maar in de explorer kan ik de nieuwere wel vinden in dezelfde map als de oude
- In het cloud album staan ze wel allemaal
- ???
Verwijderd
Mwah, ik ben niet zo happig op externe apps die mijn foto's bekijken, en al helemaal niet als het af fabriek niet nodig zou moeten zijn. Er is niet toevallig iemand met dezelfde issue?Kapitein Prozac schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:16:
Misschien is een andere gallery app het overwegen waard, bv. QuickPic?
Verwijderd
Nee, al gedaan maar het blijft hetzelfde. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de standaard filename bij die oude screenshots anders is dan bij de nieuwe, maar dat zou helemaal geen invloed moeten hebben.Kapitein Prozac schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:05:
De gegevens en cache van de gallery app wissen helpt ook niet?
Op GizChina kan men er meer over melden!Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:38:
[...]
Ja, het hele synchroniseren kan wel uit, maar dat vind ik juist wel handig. Ik wil ze alleen wel ook lokaal hebben. Wat MIUI V6 betreft: dat is volgens mij wel gebaseerd op KK ja. Ze mogen wel eens gaan opschieten trouwens, ze doen altijd veel te lang over het daadwerkelijk dingen uitbrengen na de aankondiging.
Update: en op het internationale forum van MIUI staan ook al meerdere topics!
[ Voor 17% gewijzigd door RRRobert op 17-08-2014 00:17 ]
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Iemand anders een idee hoe ik Android 4.3 of hoger geïnstalleerd ga krijgen op de m2s?
Vanavond dit topic nog maar eens goed lezen en een aantal roms proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door _DJ op 19-08-2014 10:39 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Prozac op 19-08-2014 18:07 ]
http://www.gizchina.com/2...s-will-based-android-4-1/
Verwijderd
Wut?Frietsaus schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:19:
Er gaan wat geruchten rond dat MIUI 6 voor de Mi2S 4.1 als base blijft houden.
http://www.gizchina.com/2...s-will-based-android-4-1/
http://xiaomi.eu/communit...have-miui-v6.25269/page-5Is there going to be MIUI 6 for Mi2 series?
Yes. It has been officially confirmed, it will be released to test group (not public) at the end of this year.
Is there going to be official 4.4 based MIUI 6 for Mi2 series?
No. The official statement is they have started working on port MIUI 6 to Mi2 series based on Android 4.1.
Is there going to be "unofficial" 4.4 based MIUI 6 for Mi2 series?
Yes. ivan (秋叶随风, a important member of the MIUI development team) has already released 4.4 based MIUI V5 for Mi2 series, as he stated he's doing this only on his own interest, not the official act of the Xiaomi company. This version of MIUI V5 is like the ones for non-Xiaomi phones, unstable (like our CM11), incomplete (not all features included)
Should we be happy about this "unofficial" release?
What can I say... Maybe yes - you got 4.4 based MIUI 6 after all.
Maybe not - it's just ivan's own work, not officially supported, tons of bugs, unstable, not fully functional.
[ Voor 84% gewijzigd door Frietsaus op 19-08-2014 21:13 ]
[ Voor 9% gewijzigd door _DJ op 19-08-2014 23:46 ]
Nouja, ik vermaak me wel met CM 11. Werkt stabiel en met ART aan echt vlot en vloeiend; de officiële dev MIUI was bij mij niet altijd vloeiend qua scrollen en effecten. Ik kom tot nu toe slechts kleine problemen tegen die op te lossen zijn en de accuduur is vergelijkbaar met MIUI.
Ik mis soms het gebruiksvriendelijke van MIUI, al het overige zit in CM 11 of heb ik zelf toegevoegd.
Toch nog een hulpvraag.
Elke keer als je iets aantikt in het dropdownmenu (geluid aan of uit en wifi aan of uit) gaat het menu direct weer naar boven. Ik kan dus niet tegelijk het geluid en de wifi aanzetten als ik thuis kom bijvoorbeeld.
Weet iemand of dit aan te passen is?
Zo ja, hoe?
Dat is gek, bij mij blijft ie gewoon uitgeklapt, wat ik ook aan- of uitzet.R en N schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:13:
Bedankt voor jullie hulp met het instellen van thema's. Ik heb een paar verschillende geprobeerd en het wordt al wat overzichtelijker.
Toch nog een hulpvraag.
Elke keer als je iets aantikt in het dropdownmenu (geluid aan of uit en wifi aan of uit) gaat het menu direct weer naar boven. Ik kan dus niet tegelijk het geluid en de wifi aanzetten als ik thuis kom bijvoorbeeld.
Zo ja, hoe?
Settings > notifications > additional settings > collapse after touchR en N schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:13:
Bedankt voor jullie hulp met het instellen van thema's. Ik heb een paar verschillende geprobeerd en het wordt al wat overzichtelijker.
Toch nog een hulpvraag.
Zo ja, hoe?
Nu heb ik meegedaan aan de pressy kickstarter (via samenkopen.net). Knopje binnen, app geïnstalleerd en aan het proberen, werkt soms, maar heel traag. De MiKey app van Xioami geprobeerd, zelfde resultaat. Best wel jammer, ik had er meer van verwacht!
Werkt soms, als ik vanaf gelockte stand zaklamp probeer aan te schakelen. Maar meestal dus ook niet en start muziekspeler op zonder dat er ook maar een lampje aangaat. Dan kan ik sneller lampje aandoen via ontgrendelknop en home knop x-tal seconden ingedrukt houden. Dan ben ik tenminste zeker dat het werkt.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en/ of een oplossing?
Verwijderd
De MiKey voor 3 dollar, met 8 dollar verzendkosten.
Bij mij werkt het knopje ook niet altijd even snel (ik heb een MiKey). Om het knopje wat sneller te laten werken zou je ervoor kunnen kiezen om de app op de achtergrond te laten draaien. Dit is een optie in de app van Xiaomi die de prestaties zou kunnen verbeteren. De problemen die jij noemt ben ik echter nog niet tegengekomen.vdbeke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:53:
pressy gebruikers hier op het forum?
Nu heb ik meegedaan aan de pressy kickstarter (via samenkopen.net). Knopje binnen, app geïnstalleerd en aan het proberen, werkt soms, maar heel traag. De MiKey app van Xioami geprobeerd, zelfde resultaat. Best wel jammer, ik had er meer van verwacht!
Werkt soms, als ik vanaf gelockte stand zaklamp probeer aan te schakelen. Maar meestal dus ook niet en start muziekspeler op zonder dat er ook maar een lampje aangaat. Dan kan ik sneller lampje aandoen via ontgrendelknop en home knop x-tal seconden ingedrukt houden. Dan ben ik tenminste zeker dat het werkt.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en/ of een oplossing?
De app op de achtergrond draaien heb ik ook geprobeerd maar lijkt niet veel verbetering te brengen. werkt alsnog traag
Bij dx.com heb ik hem laatst gekocht voor iets van $ 2,29 of zoiets inclusief verzendkosten. Was ook nog binnen anderhalve week binnen, zelfs.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:22:
http://www.ibuygou.com/p-...e_socket_button-6205.html
De MiKey voor 3 dollar, met 8 dollar verzendkosten.
Bij mij werkt de MiKey ook niet helemaal vlekkeloos. Ik kreeg continu Google Now "pratend", met de vraag om een zoekopdracht in te geven. Soms wel vijf, zes keer per uur. Na twee dagen heb ik hem weer uit de microjack poort gepeuterd. To bad.vdbeke schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:26:
Maar het ligt niet aan de hardware, want zodra ik het knopje indruk trilt de telefoon. Dus de detectie lijkt me ok te zijn. Alleen lijkt het software gebeuren verekkes traag te werken.
De app op de achtergrond draaien heb ik ook geprobeerd maar lijkt niet veel verbetering te brengen. werkt alsnog traag.
Groetjes.
Ik heb geen problemen met de Rabo-app in combinatie met de laatste versie Miui (de officiële versie that is). Draai je de officiële versie van Miui of de ML-versiePuntdrukker schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:46:
Hebben jullie ook problemen met de Rabobank App? Sinds een paar weken kan ik er niet meer op inloggen, draai momenteel de laatste Miui versie 4.8.29 (had er ook bij de vorige last van).
Groetjes.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken