Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Merkwaardig, er staat hier nog een positieve reactie, bij ons werkt het dus wel.
In je mobiel je account bij MiCloud volledig ingevuld?

Heb je niet toevallig nog een tablet met een simkaart erin waar de sms terecht kan komen?
BAVAROIS schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:34:
[...]

Ik krijg dus geen SMS verificatie code :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Volgens mij blockt de firewall automatisch alle smsjes uit china. Dus even kijken of ie in quarantaine staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Mijn mobiel loopt de laatste tijd erg snel leeg, ook is hij erg traag en wanneer ik muziek luister dan doen de lockscreen knoppen van de muziek het niet, die reageren dan letterlijk eeen kwartier te laat. Muziek gaat ook wel eens spontaan aan zonder dat ik aan mn mobiel zit. Vandaag begon ik de dag met een volle accu en heb em net misschien 4 uurtjes licht gebruikt en hij zit alweer op 40%. Iemand enig idee waarom mijn mobiel zo raar gedraagd? Heb altijd al de zelfde sim erin gehad (KPN). Enige hulp wardeer ik zeer!

Ook geen virussen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Mavamaarten schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:40:
Mijn Mi2 heeft de laatste tijd wat kuren. Wi-fi wordt soms verbroken en dan werkt alleen een reboot. Soms worden bepaalde UI-elementen uitgerokken of worden vierkantjes driehoekjes enzo, een soort van artifacts. Vreemd want verder loopt alles super vlot. Mischien moet ik maar terug naar miui in plaats van een kitkat rom. Maar ik ben zo verliefd op de stock kitkat look :'(
Welke KitKat rom? Al andere KitKat rom geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

TheXuanlong schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:10:
Mijn mobiel loopt de laatste tijd erg snel leeg, ook is hij erg traag en wanneer ik muziek luister dan doen de lockscreen knoppen van de muziek het niet, die reageren dan letterlijk eeen kwartier te laat. Muziek gaat ook wel eens spontaan aan zonder dat ik aan mn mobiel zit. Vandaag begon ik de dag met een volle accu en heb em net misschien 4 uurtjes licht gebruikt en hij zit alweer op 40%. Iemand enig idee waarom mijn mobiel zo raar gedraagd? Heb altijd al de zelfde sim erin gehad (KPN). Enige hulp wardeer ik zeer!

Ook geen virussen btw.
Better Battery Stats. APK te krijgen op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
Dan krijg je toch een beter idee waarom het zo vlot met je batterij gaat.

Daarnaast Greenify: Google Play: Greenify

Als laatste, zet locatieservices uit.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Eleni schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:06:
Merkwaardig, er staat hier nog een positieve reactie, bij ons werkt het dus wel.
In je mobiel je account bij MiCloud volledig ingevuld?

Heb je niet toevallig nog een tablet met een simkaart erin waar de sms terecht kan komen?

[...]
Ik heb mijn account ingevuld... ik kan ook met mijn mobiel synchroniseren... maar ik kan niet met mijn pc in de cloudfuncties komen. Dan moet ik sms verificatie doen en ik krijg dus geen SMS.

Firewall? Quarantaine? Ik heb 10 minuutjes gezocht in m'n telefoon maar kan niet vinden waar dit in terecht kan zijn gekomen.

Bedankt voor de tips :)

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Iemand toevallig de Z Launcher van Nokia op z'n Mi2s draaiend gekregen? Bij mij crasht het.. Toch nog een laatste zoekpoging en warempel er is via xda een aangepaste apk zonder root-check voor android 4.1 die werkt:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2790333

[ Voor 50% gewijzigd door furbydenooij op 27-06-2014 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

BAVAROIS schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:44:
[...]

Firewall? Quarantaine? Ik heb 10 minuutjes gezocht in m'n telefoon maar kan niet vinden waar dit in terecht kan zijn gekomen.
Dan ga je naar security center (mapje met apps) -> Beveiliging (het schildje) -> Blocklist (staat rechts van Data) en dan kom je automatisch uit op je message log!

Welke MIUI rom gebruiken jullie? Ik zit zelf nog vast op 4.4.25 omdat deze mij redelijk goed bevalt. Is er al weer een nieuwe waar jullie nog tevredener over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ik ben heb wat testen uitgevoerd met 4.5.27 4.6.27 en deze lijkt erg stabiel te zijn.
De mailbugs zijn eruit, maar de Backup is geen losse app meer, maar staat tussen je instellingen.
De nieuwste feature is dat je ziet welke app momenteel wordt gedownload en dit zie je ook aan een oranje bolletje.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Kiswum dat klinkt erg goed! Ik neem aan dat je 4.6.27 bedoeld?

Zijn er ook mensen die op KitKat Google's eigen camera app hebben gebruikt om te kijken of deze betere foto's maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@MiliaanR Ja klopt, ik heb het even verbeterd :)

Ik heb overigens een Mi2, maar de Rom-naam is volgens mij hetzelfde: "Aries"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Kiswum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:10:
@MiliaanR Ja klopt, ik heb het even verbeterd :)

Ik heb overigens een Mi2, maar de Rom-naam is volgens mij hetzelfde: "Aries"
Ik ben van een 3.12 rom naar een 4.5 ROM gegaan en één van de dingen die tegenviel was de batterijduur. Eerder had ik het idee (kan aan mij liggen) dat de telefoon met normaal gebruik van 8.00 uur 's ochtends tot middaguur volgende dag makkelijk haalde. Nu is dat helaas niet meer. Ik zag wel dat ik locatieservices aan had staan, na deze te hebben uitgezet is het al iets beter geworden. Ik weet niet of ik locatieservices onder de 3.12 ROM aan had staan.

Kun je al iets zeggen (of zou je in de toekomst er iets over willen zeggen) van de batterijduur van de laatste ROM?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zou zo niet weten of de batterijduur is verbeter of verslechterd in de laatste versies.
Als het verschil echt te groot is, dan kan ik je aanraden om een backup te maken van je gegevens. Telefoon terug zetten in resetten naar Factory Restore. Vervolgens je backup weer terug zetten. Het is maar even een idee, ik hoop dat het kan helpen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
MiliaanR schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:55:
Kiswum dat klinkt erg goed! Ik neem aan dat je 4.6.27 bedoeld?

Zijn er ook mensen die op KitKat Google's eigen camera app hebben gebruikt om te kijken of deze betere foto's maakt?
Ik gebruik op elke rom Google Camera. Maakt in kwaliteit bij alle kitkat roms die ik geprobeerd heb (MoKee, Official CM11, unofficial CM11, WIUI KK, PAC) geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Maar je merkt wel verschil met de standaard MIUI (android 4.2.1) camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
TheXuanlong schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:10:

Ook geen virussen btw.
Ik kwam er net achter dat data aanstond, ik heb dit uitgezet en dit loste al mijn problemen op een of andere manier op, minder traag, muziek werkt weer als behoren en de batterij gaat weer normaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
MiliaanR schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:25:
Welke MIUI rom gebruiken jullie? Ik zit zelf nog vast op 4.4.25 omdat deze mij redelijk goed bevalt. Is er al weer een nieuwe waar jullie nog tevredener over zijn?
Ik gebruik WIUI KK (versie 4.5.30, maar ik heb net 4.6.27 gedownload die vandaag online is gezet). Het werkt hier prima, maar ik heb 'm wel twee keer moeten installeren voor dat zover was. (Ik kreeg de eerste keer steeds meldingen dat Settings en MiCloud crashten. Ik denk dat dat verholpen is door de cache en data te wipen, maar ik heb ook de ROM opnieuw geïnstalleerd.)

Is er trouwens zo'n verschil in camera-apps dat het de moeite waard is om een andere te downloaden? Ik vind die van MIUI eigenlijk wel cool met touch-focus. Of hebben andere dat tegenwoordig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
Is er iemand die ook problemen ondervindt met email notificaties? Wanneer ik een email ontvang verschijnt er wel een notificatie, wanneer ik deze notificatie aanklik gebeurt er echter niks. Normaliter zou het aanklikken van de notificatie de mail app openen, dit is echter sinds een aantal updates niet meer het geval. Iemand ideeën hoe ik dit op kan lossen?

Ik draai nu Miui 4.6.27 in combinatie met de standaard mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb sinds deze week de originele rom en vandaag 4.6.27 erop gezet en het werkt nu gelukkig wel. Ik heb de afgelopen 2 weken niet meer geupgrade.

Ik had hiervoor de ML versie van Miui, maar nu de originele Miui. Probleem is opgelost. Wellicht is dit pas op te lossen na een reset :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
marvingfx schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19[b][/b][b][/b]:11:
Is er iemand die ook problemen ondervindt met email notificaties? Wanneer ik een email ontvang verschijnt er wel een notificatie, wanneer ik deze notificatie aanklik gebeurt er echter niks. Normaliter zou het aanklikken van de notificatie de mail app openen, dit is echter sinds een aantal updates niet meer het geval. Iemand ideeën hoe ik dit op kan lossen?

Ik draai nu Miui 4.6.27 in combinatie met de standaard mail app.
Jazeker, dat is bij mij al een tijd het geval. Niet echt handig maar mee te leven.
Ik update elke week de multilang maar helaas nog geen fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
Ik heb vandaag de officiële versie geïnstalleerd (via http://en.miui.com). Dit heeft het notificatie probleem opgelost. Het lijkt dus een bug te zijn in de ML versie. Ik hoop dat de bug binnenkort verholpen wordt, de ML versie blijft toch net even iets fijner (ander font, minder onnodige apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hebben jullie de ML 4.6.27 al geprobeerd te draaien? Is het probleem ook daar aanwezig?
Ik heb het vandaag geprobeerd te vinden, maar vooralsnog wordt deze bug daar niet meer aangekaard door de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

LoeWn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:26:
[...]
Welke KitKat rom? Al andere KitKat rom geprobeerd?
Mokee OS, die heeft bij mij altijd het stabielste gewerkt, en had ook geen last van battery drain.
Na een paar keer rebooten is het probleem weer gaan liggen, maar het blijft natuurlijk raar.

Voor de niet-miui'ers onder jullie, welke kitkat rom draaien jullie?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie nog inloggen op de MiCloud? Zodra ik naar i.xiaomi.com ga krijg ik gewoon de cloud, maar zodra ik inlog word ik redirected naar een wit scherm waar men wil dat ik mijn nummer toevoeg. Zodra ik dat doe krijg ik de melding dat dit nummer al aan een ander account gebonden is? Volgens mij heb ik toch maar één Xiaomi account op een nummer dat ik al jaren gebruik. Ik ben op hetzelfde account ingelogd als op mijn telefoon.

Ik kan nog wel, wanneer ik in dat witte scherm kom, links bovenin klikken. Dan ben ik ingelogd, en kan ik op een aantal links klikken, waaronder MiCloud. Als ik dat vervolgens doe begint het verhaal opnieuw 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja dat staat hier eigenlijk vlak boven: in dat witte scherm rechtsboven op de oranje letters klikken, dan krijg je per SMS een code en die vul je in op de lege ruimte. Enter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
Kiswum schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:37:
Hebben jullie de ML 4.6.27 al geprobeerd te draaien? Is het probleem ook daar aanwezig?
Ik heb het vandaag geprobeerd te vinden, maar vooralsnog wordt deze bug daar niet meer aangekaard door de gebruikers.
Ook in ML 4.6.27 is het probleem aanwezig. Maar ik heb het gevoel dat meerdere bugs niet worden gemeld. Zo ondervind ik in de ML altijd een bug op het lockscreen. Wanneer ik de telefoon wil ontgrendelen sleep ik zoals gebruikelijk het bolletje naar beneden om het numpad te open. Echter elke keer wanneer ik dit doe, verandert de weergave van de datum (de dag en maand worden omgedraaid). Zulke kleine bugs kunnen mij erg storen, daarom houd ik het voorlopig bij de officiële versie (deze heeft geen last van dergelijke bugs).

[ Voor 0% gewijzigd door marvingfx op 29-06-2014 13:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eleni schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:59:
Ja dat staat hier eigenlijk vlak boven: in dat witte scherm rechtsboven op de oranje letters klikken, dan krijg je per SMS een code en die vul je in op de lege ruimte. Enter!
Ik heb geen oranje tekst rechtsboven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt Marvinfx, ik zal het daar even aankaarten.

p..s het kan zijn dat het opgelost is na een harde reset, doordat de oude gegevens nog in je telefoon bleven staan.

[ Voor 54% gewijzigd door Kiswum op 29-06-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zijn er meer mensen die regelmatig last hebben van verkeerde locatiebepaling via netwerken? Ik heb GPS altijd uitstaan, dus de apps die locatiebepaling gebruiken, doen dit via de wifi-netwerken. Meestal werkt dit goed, maar soms denken een aantal apps dat ik ergens in China zit. Google Maps heeft dit probleem echter weer niet...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gf6wwXk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 10:47
Mavamaarten schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:41:
[...]

Mokee OS, die heeft bij mij altijd het stabielste gewerkt, en had ook geen last van battery drain.
Na een paar keer rebooten is het probleem weer gaan liggen, maar het blijft natuurlijk raar.

Voor de niet-miui'ers onder jullie, welke kitkat rom draaien jullie?
Ik heb nu ook een maandje Mokee draaien. Vind de batterijduur in vergelijking met de MIUI versie die ik had draaien tegenvallen. met de 3000Mah accu haal ik een dikke halve dag minder dan met MIUI. Ook heb ik sinds een anderhalve dag last van behoorlijke batterydrain. Lijkt erop dat google play service 33% van batterij gebruik voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Marvinfx, er heeft niemand op mijn oproep gereageerd. Het lijkt er dus op dat niemand meer last heeft van de mailbug...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Je bedoelt dat mail niet opent door de notificatie aan te klikken? Nog steeds last van maar ik leer ermee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Niet voor het eerst, maar mijn M2s wil af en toe niets meer wegschrijven. Dan begint ie ook te miepen over de swiftkey dynamische woordenlijst en foto's kunnen ook niet gemaakt worden.
Booten biedt dan even soelaas, maar na een uurtje ofzo weer hetzelfde.
Ik vind het schijtirritant, kan ik straks weer de boel wipen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Kiswum schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:16:
@Marvinfx, er heeft niemand op mijn oproep gereageerd. Het lijkt er dus op dat niemand meer last heeft van de mailbug...?
Jawel, notificatie klikken werkt niet en als ik de melding weg veeg gaat hij naar een uur weer af (met ringtone en lampje) best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hebben meer mensen last van het feit dat sommige apps hun notificaties niet door zien komen? Bijvoorbeeld: flitsmeister (eerste melding komt meestal niet door in geluid), soccer live scores (nooit een notificatie geluid/beeld bij een doelpunt) en Notify My Android (geluid en beeld als het getriggered wordt door een event).

Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja wordfeud komt zeer geregeld niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 10:47
woutur schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:20:
Hebben meer mensen last van het feit dat sommige apps hun notificaties niet door zien komen? Bijvoorbeeld: flitsmeister (eerste melding komt meestal niet door in geluid), soccer live scores (nooit een notificatie geluid/beeld bij een doelpunt) en Notify My Android (geluid en beeld als het getriggered wordt door een event).

Bugje?
Heb jij dit met MIUI rom Woutur? Toen ik nog MIUI draaide had ik dat idee ook. Had dat ook vaak bij whatsapp. Dan had ik de app afgesloten, en wanneer ik deze zelf opende kwamen opeens een aantal berichten binnen. Ook berichten van paar minuten en soms wel uren eerder, terwijl ik geen notificaties gekregen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Bij mij (ik gebruik WIUI) is het wel eens gebeurd dat een Telegram-bericht niet automatisch doorkwam en dat ik pas een notificatie kreeg als ik zelf Telegram opende. Als dat hetzelfde probleem is wat jullie ook hebben, dan gebeurt het hier dus ook. Meestal gaat het echter wel goed en bijvoorbeeld sms en gmail krijg ik altijd meteen te horen. Ik dacht daarom dat het te maken had met Telegram 'Secret Chat', dat dat pas doorkomt als je online bent in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

HansieGansie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:11:
[...]

Heb jij dit met MIUI rom Woutur? Toen ik nog MIUI draaide had ik dat idee ook. Had dat ook vaak bij whatsapp. Dan had ik de app afgesloten, en wanneer ik deze zelf opende kwamen opeens een aantal berichten binnen. Ook berichten van paar minuten en soms wel uren eerder, terwijl ik geen notificaties gekregen had.
Ik heb dat inderdaad bij MIUI. Maar mijn probleem is niet een verlate notificatie, maar helemaal geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Nonstop decay schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:07:
Bij mij (ik gebruik WIUI) is het wel eens gebeurd dat een Telegram-bericht niet automatisch doorkwam en dat ik pas een notificatie kreeg als ik zelf Telegram opende. Als dat hetzelfde probleem is wat jullie ook hebben, dan gebeurt het hier dus ook. Meestal gaat het echter wel goed en bijvoorbeeld sms en gmail krijg ik altijd meteen te horen. Ik dacht daarom dat het te maken had met Telegram 'Secret Chat', dat dat pas doorkomt als je online bent in de app.
Dit heb ik ook wel eens met WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al veel gelezen hier over Xiaomi Mi-Two S . Ben enthousiast over dit toestel o.a. door de enthousiaste verhalen hier.
Nu kan ik een bijna nieuwe Xiaomi Mi-Two S 32GB overnemen. Hoop dit WE. Ben helemaal niet thuis in deze wereld dus ik hoop dat ik er een beetje mee overweg kan.
Ga van een Samsung GT-S5830i naar deze. Een behoorlijk grote stap.Hoop dat er niets mis gaat en zal me moeten verdiepen in alle termen die ik niet ken. Kan hier gelukkig veel info vandaan halen. Vind het spannend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:46:
Al veel gelezen hier over Xiaomi Mi-Two S . Ben enthousiast over dit toestel o.a. door de enthousiaste verhalen hier.
Nu kan ik een bijna nieuwe Xiaomi Mi-Two S 32GB overnemen. Hoop dit WE. Ben helemaal niet thuis in deze wereld dus ik hoop dat ik er een beetje mee overweg kan.
Ga van een Samsung GT-S5830i naar deze. Een behoorlijk grote stap.Hoop dat er niets mis gaat en zal me moeten verdiepen in alle termen die ik niet ken. Kan hier gelukkig veel info vandaan halen. Vind het spannend. ;)
Ach, lees even door hoe andere mensen begonnen zijn in dit topic en je komt er makkelijk uit. Het komt er eigenlijk vaak op neer dat je een bestand op je telefoon download (ROM) van het type multilang (zodat je alles netjes in het nederlands op je telefoon krijgt). Op de telefoon staat al een app genaamd 'Updater'. Die start je, en met de menu knop kies je voor installeren vanaf bestand. Kies de ROM die je gedownload hebt en eventjes wachten. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:02
Over het missen van notificaties: dat heb ik ook wel gehad toen ik nog MIUI draaide (nu CM11). Volgens mij kwam dat meestal doordat een app standaard geen autostart permissie krijgt. Ik weet in ieder geval nog dat de autostart permissie aan te zetten bij Telegram voor mij het probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik heb zelf van dit soort apps (Notify My Android, Telegram, Whatsapp) dat deze "gelocked" staan waardoor ze altijd in de achtergrond draaien. Je kunt ze locken door de home knop ingedrukt te houden en de desbetreffende app naar beneden te slepen. Ik sluit regelmatig mijn apps hard af en/of dat ik de cleaner draai (door lang de home knop in te drukken) en heb er daarom eigenlijk geen last van. Maar het zou eigenlijk wel gewoon moeten werken.

Overigens iemand nog wat gehoord over MIUI gebasseerd op Android 4.4 voor de M2S? Nu Android L al bijna op het punt staat om naar buiten te komen ben ik benieuwd of het uberhaupt nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Lintesir schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:30:
Over het missen van notificaties: dat heb ik ook wel gehad toen ik nog MIUI draaide (nu CM11). Volgens mij kwam dat meestal doordat een app standaard geen autostart permissie krijgt. Ik weet in ieder geval nog dat de autostart permissie aan te zetten bij Telegram voor mij het probleem oploste.
Bedankt voor de tip! Laat ik dat ook eens gaan proberen. Het ziu fijn zijn als dat het inderdaad oplost. :)
Robkazoe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:28:
Ik heb zelf van dit soort apps (Notify My Android, Telegram, Whatsapp) dat deze "gelocked" staan waardoor ze altijd in de achtergrond draaien. Je kunt ze locken door de home knop ingedrukt te houden en de desbetreffende app naar beneden te slepen. Ik sluit regelmatig mijn apps hard af en/of dat ik de cleaner draai (door lang de home knop in te drukken) en heb er daarom eigenlijk geen last van. Maar het zou eigenlijk wel gewoon moeten werken.

Overigens iemand nog wat gehoord over MIUI gebasseerd op Android 4.4 voor de M2S? Nu Android L al bijna op het punt staat om naar buiten te komen ben ik benieuwd of het uberhaupt nog gaat gebeuren.
MIUI met KitKat weet ik niet, maar WIUI (lijkt er erg op, maar de "M" staat ondersteboven) is wel al te krijgen op basis van Android 4.4.2. ;) Zie daarvoor: http://xiaomi.eu/communit...k-multilanguage-v5.24298/ Werkt prima bij mij. Er lijken nog wel wat bugs in te zitten, volgens de gebruikers van dat forum, dus lees het (kort) door voordat je eraan begint.
En ook bedankt voor de tip over de notificaties doorsturen. Een app openen en die op de achtergrond laten draaien kan dus ook helpen. Als het niet automatisch gaat met de tip hierboven, zal ik dit ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi,

Ik kom net tot de schokkende ontdekking dat ik geen contacten meer aan mij Gmail kan koppelen. Ik geef aan dat ik een nieuw contact wil toevoegen -> kan ik bovenin aangeven in welk account ik deze op wil slaan (Zakelijk toevoegen aan contacten staat er bij mij). Maar dan kan ik er maar drie kiezen:

- Hotmail account
- Mi account
- Werk account.

Ik weet zeker dat dit ook eerst naar de Gmail kon, werkte namelijk altijd perfect! Iemand enig idee hoe dit kan of hier ook last van? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij mij werkt het nog wel op de originele ROM.
Wat je zou kunnen probereren, is te controleren of synchronisatie voor het telefoonboek aan staat en eventueel kun je je Gmail verwijderen en toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Kiswum schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:24:
Bij mij werkt het nog wel op de originele ROM.
Wat je zou kunnen probereren, is te controleren of synchronisatie voor het telefoonboek aan staat en eventueel kun je je Gmail verwijderen en toevoegen.
Ja, ik vind het ook echt vreemd. Als ik naar accounts ga en dan mijn gmail zie ik de volgende opties nog maar:

- Agenda synchroniseren
- App-gegevens synchroniseren
- Browser synchroniseren
- Gmail synchroniseren
- Persoonsgegevens synchroniseren.

De contacten lijken dus inderdaad te zijn verdwenen. Maar zomaar even mijn Gmail verwijderen gaat ook niet omdat dit mijn basisaccount is. Nouja, anders toch maar een factory reset overwegen, want dit is echt zwaar vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heb je wellicht een 2e Gmail account?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit problemen had na het verwijderen van mijn mail account.

Wat je ook kunt doen is de cache legen van de Gmail.
Dit is te vinden onder instellingen -> Apps ->Gmail -> Clear Cache (wellicht kun je Clear data ook proberen, dit zorgt ervoor dat je alsnog opnieuw je Gmail instellingen kunt invoeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo,

Ik ben sinds vandaag een bezitter van een xiaomi mi2s.
Maar een paar kleine dingtjes en probelemen:
-Hoe krijg je de software/rom nederlandstalige?
-hoe importeer ik van me sim contacten naar me mi2s zodat ik ze ook daadwerklijk kan zien bv. op whatsapp
-ik kan niet inloggen bij de app themes, want hij geeft constan de melding dat ie zich niet kan verinden met het netwerk

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
lennert100 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:55:
Hallo,

Ik ben sinds vandaag een bezitter van een xiaomi mi2s.
Maar een paar kleine dingtjes en probelemen:
-Hoe krijg je de software/rom nederlandstalige?
-hoe importeer ik van me sim contacten naar me mi2s zodat ik ze ook daadwerklijk kan zien bv. op whatsapp
-ik kan niet inloggen bij de app themes, want hij geeft constan de melding dat ie zich niet kan verinden met het netwerk

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
1. Installeer de laatste multilanguage rom (Aries)
2. http://xiaomi.eu/communit...e72-to-xiaomi-mi-2.19468/
3. kijk hier even na als je de laatste rom geinstalleerd hebt

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Welke van de multilanguage packs moet ik downloaden de 'mx2'?
En roms bij werken kan gwn bij de updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

lennert100 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:33:
Welke van de multilanguage packs moet ik downloaden de 'mx2'?
En roms bij werken kan gwn bij de updater?
1) xiaomi.eu_multi_aries_4.7.4_jb-4.1.zip
2) Ja

[ Voor 6% gewijzigd door woutur op 09-07-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
oke, ik heb nu al 5 updates gedaan, ben nu aan de 6e bezig.(nu versie: MIUI 4.2.7)
Maar de app themes geeft nog steeds de foutmelding: niet in staat om met het netwerk te verbinden.
ik heb inmiddels nederlands ingesteld via de instellingen op de telefoon zelf.
Dat pack/zip bestandje geeft dat nog andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
lennert100 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:16:
oke, ik heb nu al 5 updates gedaan, ben nu aan de 6e bezig.(nu versie: MIUI 4.2.7)
Maar de app themes geeft nog steeds de foutmelding: niet in staat om met het netwerk te verbinden.
ik heb inmiddels nederlands ingesteld via de instellingen op de telefoon zelf.
Dat pack/zip bestandje geeft dat nog andere voordelen?
Je moet die ene die hierboven staat gewoon downloaden naar je telefoon en die erop zetten. Dat scheelt je tientallen updates.
Heb je wel een Mi account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Laatst online: 22:39
Ik kan niet meer manueel een rom update doen.
Wanneer ik wil updaten komt deze boodschap tevoorschijn

"Account verhuizing: Als u een acount heeft, kunt u het binden met uw voorkeuren en omgeving"

Daarna heb ik de keuze om te wachten of te sluiten. Waarna de updater app afgesloten wordt.
Heb daarjuist dan maar de automatische update geinstalleerd en dit ging wel

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Momus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:35:
[...]

Je moet die ene die hierboven staat gewoon downloaden naar je telefoon en die erop zetten. Dat scheelt je tientallen updates.
Heb je wel een Mi account?
Ik heb wel een Mi account maar waar moet je ingelogd staan?
Kan ik het gedownloade bestandje zo op me tlefoon zetten? of moet dat nog in een bepaalde map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
ik heb het zip bestand geinstalleerd maar ik kan nog steeds geen themes downloaden want als ik ze download moet ik inloggen bij micloud.
Maar die app crash zodra ik die app open, heeft er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:38:
[...]

Ach, lees even door hoe andere mensen begonnen zijn in dit topic en je komt er makkelijk uit. Het komt er eigenlijk vaak op neer dat je een bestand op je telefoon download (ROM) van het type multilang (zodat je alles netjes in het nederlands op je telefoon krijgt). Op de telefoon staat al een app genaamd 'Updater'. Die start je, en met de menu knop kies je voor installeren vanaf bestand. Kies de ROM die je gedownload hebt en eventjes wachten. Dat is alles.
Ik breek nu al 3 dagen mijn hoofd over hoe ik de beschikking kan krijgen over rest van de ruimte. 23 GB
root 2 dus. Ik krijg de melding geen SD card.

Alleen root 1 is beschikbaar. Daar kan ik niets in opslaan. Foto's ect. Een ROM kan ik er niet mee downloaden. Heb al van alles doorgelezen maar kom er niet uit. Kan iemand mij op weg helpen?
Ik bevind me momenteel in een bos waar ik de weg niet weet. :S

Ben er inmiddels achter dat het oude besturingssysteem eraf moet en een nieuw geïnstalleerd. Heb de telf. gelukkig bij een betrouwbare tweaker gekocht, hij gaat dit doen en opnieuw instellen. Al zijn instellings tips werkten tot nu toe ook niet. Dus nog even geduld van mijn kant. Hou de tips van Kapitein Prozac hierbij aan en hoop dat alles dan goed zal gaan. Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken en laat van mij horen als het gelukt is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:30:
[...]

Ik breek nu al 3 dagen mijn hoofd over hoe ik de beschikking kan krijgen over rest van de ruimte. 23 GB
root 2 dus. Ik krijg de melding geen SD card.

Alleen root 1 is beschikbaar. Daar kan ik niets in opslaan. Foto's ect. Een ROM kan ik er niet mee downloaden. Heb al van alles doorgelezen maar kom er niet uit. Kan iemand mij op weg helpen?
Ik bevind me momenteel in een bos waar ik de weg niet weet. :S
Misschien heb ik eerder je vraag niet goed gelezen. Op mijn telefoon heb ik 25,38 GB aan ruimte om bestanden op te zetten. De rest van de ruimte is gereserveerd voor apps, Systeem ROM1 en Systeem ROM2. Daar kun je niet bij en deze ruimte valt ook niet beschikbaar te maken. Tenminste, uiteindelijk zal het wel kunnen als één of andere developper er zin in heeft maar ik zou me daar nooit aan wagen.

Als je de telefoon overgenomen hebt zou ik een factory reset doen, daarna op de telefoon de nieuwste multilang ROM downloaden en deze installeren met de 'Updater' app. Dan heb je een prima uitgangssituatie om vanuit verder te bouwen.

Het lijkt erop dat jij een andere ROM draait als ik. Ik heb standaard geen beschikking over een root1 of root2 partitie (althans, dat zie ik niet als ik de bestandsbeheerder open). Vandaar dat ik nog niet zo goed snap wat het probleem is en wat er aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo m2s gebruikers.
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in van alles qua hardware (van pc's tot gsm enz..)
Nu ben ik onlangs tot de ontdekking gekomen dat je in china voor 'next to nothing' degelijke smartphones kunt kopen.
Na lang research gedaan te hebben, ben ik van plan om voor mijn broer (Ik heb zelf een lg g2)
de m2s te kopen via dx.com.. en ik heb best nog wat vragen

-ik heb gezien dat deze gsm niet met de playstore komt.. moet ik deze dan rooten om de google apps te kunnen flashen? (vorige keer dat ik zoiets probeerde had ik bijna mijn device gebrickt :$ )

-ik heb net in dit topic gelezen dat je niet moet rooten om de nieuwe/ translated versies van MIUI rom
te kunnen gebruiken.. hoe werkt dit dan?

- zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? (naast dat de gsm niet met 4g zal werken)

alvast bedankt! :)

EDIT: ohhh en hoe is de batterijduur want ik ben gewend geraakt aan de enorme 3000 mah batterij van de g2 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Het gemakkelijkst is het downloaden van de multilanguage rom van xiaomi.eu, die heeft standaard root en heeft de playstore aan boord. Flashen van die rom kan via de aanwezige updater app of via de ingebouwde recovery.

Er is ook een 3000 mah accu voor de M2S verkrijgbaar. Ik doe met de standaard 2000 mah accu in m'n M2 zo'n dag of 3-4 met 3-4 uur screentime (powermode normal). Da's met de standaard dingen die je tegenwoordig op een smartphone doet, ik speel vrijwel geen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt!

http://files.miuiandroid.com/4.7.4/

het is de aries versie die ik moet downloaden he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:48:
[...]

Misschien heb ik eerder je vraag niet goed gelezen. Op mijn telefoon heb ik 25,38 GB aan ruimte om bestanden op te zetten. De rest van de ruimte is gereserveerd voor apps, Systeem ROM1 en Systeem ROM2. Daar kun je niet bij en deze ruimte valt ook niet beschikbaar te maken. Tenminste, uiteindelijk zal het wel kunnen als één of andere developper er zin in heeft maar ik zou me daar nooit aan wagen.

Als je de telefoon overgenomen hebt zou ik een factory reset doen, daarna op de telefoon de nieuwste multilang ROM downloaden en deze installeren met de 'Updater' app. Dan heb je een prima uitgangssituatie om vanuit verder te bouwen.

Het lijkt erop dat jij een andere ROM draait als ik. Ik heb standaard geen beschikking over een root1 of root2 partitie (althans, dat zie ik niet als ik de bestandsbeheerder open). Vandaar dat ik nog niet zo goed snap wat het probleem is en wat er aan te doen valt.
Wouter allereerst bedank voor je antwoord. Ik heb deze telefoon idd van iemand overgenomen. Thuis het instellingen schema bekeken en daar root 1 en root 2 zien staan. Zie ik nu niet meer. Ik had al een factory reset gedaan en hoopte dat ik er dan wat meer mee kon. Alleen het systeem gedeelte van de telefoon is beschikbaar ongeveer 4 GB. Daarnaast 23 GB vrije ruimte die NIET beschikbaar is.Wel zichtbaar aanwezig maar helemaal grijs, dood ahw. Dat is volgens mij de zgn. SD card. Ik krijg daarover steeds de melding: kan het bestand niet opslaan geen SD card aanwezig. Ik kan dus niets downloaden. Ik denk dat ik het beste maar degene bel waarvan ik hem heb gekocht. Hij kent het toestel en weet wat hij erop heeft gezet en hoe. Heb je advies opgevolgd zonder het gewenste resultaat. Ik wil graag weten hoe ik die 22 GB beschikbaar kan maken zodat ik wel kan downloaden en foto's maken. Ik moet hem koppelen, maar hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:00:
ok bedankt!

Ja, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:00:
ok bedankt!

sorry maar er mag van mij wat actiever in het topic gezocht worden. Boven jouw post staat dezelfde vraag door lennert100 gesteld :?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:03:
[...]

Wouter allereerst bedank voor je antwoord. Ik heb deze telefoon idd van iemand overgenomen. Thuis het instellingen schema bekeken en daar root 1 en root 2 zien staan. Zie ik nu niet meer. Ik had al een factory reset gedaan en hoopte dat ik er dan wat meer mee kon. Alleen het systeem gedeelte van de telefoon is beschikbaar ongeveer 4 GB. Daarnaast 23 GB vrije ruimte die NIET beschikbaar is.Wel zichtbaar aanwezig maar helemaal grijs, dood ahw. Dat is volgens mij de zgn. SD card. Ik krijg daarover steeds de melding: kan het bestand niet opslaan geen SD card aanwezig. Ik kan dus niets downloaden. Ik denk dat ik het beste maar degene bel waarvan ik hem heb gekocht. Hij kent het toestel en weet wat hij erop heeft gezet en hoe. Heb je advies opgevolgd zonder het gewenste resultaat. Ik wil graag weten hoe ik die 22 GB beschikbaar kan maken zodat ik wel kan downloaden en foto's maken. Ik moet hem koppelen, maar hoe.
Die factory reset, heb je die via de Recovery gedaan (telefoon uitschakelen, volume up toets indrukken en dan de power toets indrukken tot je het logo ziet, en via dat menu Reset en Wipe uitvoeren)?

Anders heb ik het idee dat er een ROM op staat die ik niet ken. Dan wordt het wel een uitdaging. Bijvoorbeeld via fastboot toch een partitie mounten op de telefoon, daar een update.zip op zetten, en dan via recovery deze update.zip (welke gewoon een multinlang ROM is, maar dan hernoemd tot update.zip) een update uitvoeren.

Laten we in ieder geval stellen dat je probleem uniek is en dat dit niet de normale gang van zaken is met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Die factory reset, heb je die via de Recovery gedaan (telefoon uitschakelen, volume up toets indrukken en dan de power toets indrukken tot je het logo ziet, en via dat menu Reset en Wipe uitvoeren)?

Anders heb ik het idee dat er een ROM op staat die ik niet ken. Dan wordt het wel een uitdaging. Bijvoorbeeld via fastboot toch een partitie mounten op de telefoon, daar een update.zip op zetten, en dan via recovery deze update.zip (welke gewoon een multinlang ROM is, maar dan hernoemd tot update.zip) een update uitvoeren.

Laten we in ieder geval stellen dat je probleem uniek is en dat dit niet de normale gang van zaken is met deze telefoon.
Ik had wel een paar keer een factory reset gedaan. Niet op de door jou beschreven wijze. Nu wel, maar helaas lost het niet mijn probleem op. Heb inmiddels contact opgenomen met de vorige eigenaar. Ik hoop dat hij weet hoe ik de vrije schijfruimte van 23 GB benaderbaar kan maken anders kan ik niets met de telefoon. Zou ik toch heel jammer vinden. Buiten dit vind ik het een heerlijk snel toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou hem even factory resetten met MiFlash, die herstelt ook de partitiedata als het goed is. Daarna kun je er evt. weer de multilang op gooien.

http://en.miui.com/thread-11043-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 10:59
dag allen

Bij deze wou ik eens polsen als er meerdere personen zijn die problemen hebben met de lader, sinds vrijdag doet mijn lader het niet altijd meer. Nadat ik hem geopend had zag ik dat de elco's aan de primaire kant (4,7µF 400V| merk JUNZL) in een niet meer zo frisse toestand verkeerde.
Ik heb ook al contact opgenomen met Mixeshop, benieuwd naar hun service.

Ik heb de mi2s net voor kerstmis vorig jaar (12/2013) gekocht, een kameraad heeft hem een maand na mij gekocht en heeft al een tijdje problemen de lader. Hij gaf aan dat de lader onbelast netjes 5V geeft, maar eenmaal belast de spanning inzakt.

Een tweede punt is dat zijn scherm zichtbaar meer helder is als mijn scherm, zelfde homescreen, volledige intensiteit. Zijn er mensen die in de gelegenheid zijn om dit te testen/ vergelijken of die dit ook al ervaren hebben?

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
vdbeke schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:17:
dag allen

Bij deze wou ik eens polsen als er meerdere personen zijn die problemen hebben met de lader, sinds vrijdag doet mijn lader het niet altijd meer. Nadat ik hem geopend had zag ik dat de elco's aan de primaire kant (4,7µF 400V| merk JUNZL) in een niet meer zo frisse toestand verkeerde.
Ik heb ook al contact opgenomen met Mixeshop, benieuwd naar hun service.

Ik heb de mi2s net voor kerstmis vorig jaar (12/2013) gekocht, een kameraad heeft hem een maand na mij gekocht en heeft al een tijdje problemen de lader. Hij gaf aan dat de lader onbelast netjes 5V geeft, maar eenmaal belast de spanning inzakt.

Een tweede punt is dat zijn scherm zichtbaar meer helder is als mijn scherm, zelfde homescreen, volledige intensiteit. Zijn er mensen die in de gelegenheid zijn om dit te testen/ vergelijken of die dit ook al ervaren hebben?
Bij mij werkt de lader helaas helemaal niet. Zodra ik de lader aansluit op de Mi2S gaat het lampje even branden, maar stopt daarna direct weer. Ik kan dus ongeveer een kwart seconde laden, daarna scheidt ie ermee uit. Dat is vanaf het begin al zo. Heel jammer, het is nu slechts een stuk afval... Openmaken heb ik nog niet geprobeerd, of zelfs gekeken of en hoe dat kan. Van buiten lijkt ie goed, van binnen is er dan vast iets mis. De mijne komt trouwens ook van mixeshop (besteld in april, verzonden in mei 2014).

Dat scherm kan ik niet vergelijken, want ik ben de enige die ik ken in de buurt met dit toestel. Draaien jullie wel dezelfde ROM enzo? Alles identiek? Anders ligt daar de oorzaak waarschijnlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
oei dus er is toch wel degelijk iets mis met die laders! ook al getracht contact op te nemen met Mixeshop?

yep alle instellingen zijn identiek, maar ik had ergens gelezen dat er verschillende schermen (lees verschillende leveranciers) waren. Dus dat zou wel het een en anders kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Ik heb geen contact meer opgenomen met mixeshop, nee. Alleen voor die oplader, vond ik het niet de moeite waard. Het is zonde dat ie niks doet, maar ik had nog een andere liggen, dus het is niet zo'n probleem. Daarnaast weet ik ook niet of het probleem in de oplader zelf zit, of in de EU-stekkeradapter. Die lijkt wat gammeler te zijn, maar ik ben geen elektrotechnicus, dus daar kan ik verder ook weinig over concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij mijn Xiaomi Mi2 werkt een nep Xiaomi usb kabel niet goed, maar wel op mijn HTC Sense werkt het wel.
De aansluiting luistert zeer nauw en als je de kabel in de juiste hoek zet dan kan hij wel werken.

Als ik een originele HTC of Sony kabel gebruik, dan werkt het zonder problemen. Hetzelfde geldt voor een originele Xiaomi usb kabel.

Test je telefoon dus met een kabel van een origineel merk.
Als ik een bestelling plaats in China, dan laat ik er tegenwoordig ook een extra Xiaomi kabel bij leveren. Dat kan namelijk nooit kwaad voor die 4 euro (bij bijv. coolblue is een goede 1,5m kabel helaas 15 euro ofzo).

Dat er diverse leveranciers voor de schermen zijn gebruikt bij de productie van Xiaomi telefoons heb ik nog niet eerder gehoord. Aangezien Sony dit met haar Z1 heeft gedaan, kan ik me goed voorstellen dat meer bedrijven dit (helaas) ook doen.
Ik weet wel wat de schermen van de MiTv (1e versie) wel van diverse leveranciers kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:00:
Ik zou hem even factory resetten met MiFlash, die herstelt ook de partitiedata als het goed is. Daarna kun je er evt. weer de multilang op gooien.

http://en.miui.com/thread-11043-1-1.html
Hiervoor moet ik het eerst kunnen downloaden en dat lukt nu juist niet. Ik wil graag weten hoe ik de USB opslag kan koppelen en gebruiken. De vorige eigenaar heeft de inhoud van de opslag gewist. (logisch) maar dan wordt de opslag ontkoppelt heb ik nu gezien..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel Kapitein.. :-) Denk je dat ik ze vanaf mijn laptop kan gebruiken. Ik hoop het zo.
Heb beide files iid geval gedownload en ga het proberen.
Ik zie daar wel de Tel. op maar kan er niet in komen tot nu toe. Heeft dat iets met synchroniseren te maken.?
Misschien een domme vraag. Heb MiPhone nu op de laptop geïnstalleerd. Misschien gaat het via deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

vdbeke schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:17:
dag allen
Ga naar batterij instellingen en haal hem van energie besparing af! Huppa, dan heb je een fel scherm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:18:

[...]

Hiervoor moet ik het eerst kunnen downloaden en dat lukt nu juist niet. Ik wil graag weten hoe ik de USB opslag kan koppelen en gebruiken. De vorige eigenaar heeft de inhoud van de opslag gewist. (logisch) maar dan wordt de opslag ontkoppelt heb ik nu gezien..
Gaat allemaal vanaf de computer. Goed het topic lezen, alles staat er stap voor stap in.

Het gaat enkel om het stuk 3. Flashing MIUI V5 and stock Android 4.1 when phone is connected to a computer

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 15-07-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
MiliaanR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Ga naar batterij instellingen en haal hem van energie besparing af! Huppa, dan heb je een fel scherm :*)
idd, dit werkt, thnx. Had ook niet gedacht dat energiebesparing het backlight nog een tikkeltje extra zou dimmen.
Kiswum schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:19:
Bij mijn Xiaomi Mi2 werkt een nep Xiaomi usb kabel niet goed, maar wel op mijn HTC Sense werkt het wel.
De aansluiting luistert zeer nauw en als je de kabel in de juiste hoek zet dan kan hij wel werken.

Als ik een originele HTC of Sony kabel gebruik, dan werkt het zonder problemen. Hetzelfde geldt voor een originele Xiaomi usb kabel.
Met kabels heb ik tot nog toe geen slechte ervaring gehad. Enkel voor aan de pc te hangen gebruik ik de originele, voor te laden gebruiken eentje van 2m (eentje van €2 uit china).
Nonstop decay schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:53:
Ik heb geen contact meer opgenomen met mixeshop, nee. Alleen voor die oplader, vond ik het niet de moeite waard. Het is zonde dat ie niks doet, maar ik had nog een andere liggen, dus het is niet zo'n probleem. Daarnaast weet ik ook niet of het probleem in de oplader zelf zit, of in de EU-stekkeradapter. Die lijkt wat gammeler te zijn, maar ik ben geen elektrotechnicus, dus daar kan ik verder ook weinig over concluderen.
Ik heb na wat heen en weer gemail vandaag te horen gekregen dat ze me een nieuwe gingen opsturen.

Best wel vreemd dat er meerdere zijn met dit probleem, zelfs een DOA. Dit had ik niet verwacht van Xiaomi! Hopelijk is het toestel zelf wat beter gemaakt.

ivm het adapterstukje van de lader, dit heb ik zelf al eens open gehaald en vond ik best goed ontworpen. Zolang er geen metaalmoeheid mee gemoeid is zal dit zeker geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoe laad je nu je telefoon op, aangezien de lader defect is?
Je kunt hem in dit geval dus wel prima opladen met de goedkopere USB kabel?

Zolang er daarmee geen problemen zijn, is er niets aan de hand. Het is gewoon een tip als je in het vervolg niet kunt laden. Bij mij was het probleem, de slechte USB kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Met hema usb lader :) en anders zou het via PC zijn.
yep, geen enkel probleem mee.

Wat ik al wel gelezen had was dat er slecht contact zou ontstaan door stof in de micro usb aansluiting van de telefoon. Maar daar heb ik geen last van. Telefoon zit in hoesje dus scheelt al veel in vergelijking met hoofdtelefoonaansluiting. Maar dat is binnenkort ook opgelost met pressy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Ik laad 'm op met de PC of via de 10.400 mAh Power Bank, die ik op zijn beurt weer oplaad met een oude BlackBerry-lader (van 700 mA, dus dat duurt wat langer...).
Ik heb eigenlijk nog niet eens getest of de meegeleverde USB-kabel oke is, ik gebruik steeds eentje die ik al had liggen. Laat ik dat nog maar eens testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 22:46

two

http://www.xiaomiworld.co...over-for-xiaomi-mi2s.html

Leuke hoesjes hebben ze bij XiaomiWorld! Heb deze besteld. Zal als ik terug kom van vakantie eens wat er van zeggen!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Om nog even terug te komen op mijn niet werkende oplader:
Ik heb het voor de zekerheid nog een keer getest met 2 andere USB-kabels en de bijgeleverde USB-kabel heb ik ook getest. De oplader doet het hoe dan ook niet. Die lijkt dus vrijwel zeker DOA. De kabel die erbij zat, is echter prima. Bestanden overzetten naar de PC en opladen gaat net als met andere kabels. Niets op aan te merken.
Jammer dus van die oplader, maar ik overleef ook zonder. Ik zit erover te denken om er eentje te kopen die wat meer stroom kan leveren (2A ofzo), maar dat is meer voor de luxe van sneller opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Kleine opmerking.
Ik probeer net een foto te versturen naar 3 personen via whatsapp. Nu lukt het bij de 1e persoon wel, maar als ik dan direct naar de andere chat ga en hem dan weer probeer aan te klikken, vliegt heel whatsapp eruit (sorry voor de niet zo heldere toelichting, kan het niet beter omschrijven...). Iemand van jullie al wel eens gehad? Het is geen supergroot probleem. Maar wel vrij irritant als ik dadelijk vakantiefotos naar meerdere personen wil doorsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 22:46

two

Werkt bij jullie sinds de nieuwe update van vandaag battery-saving mode ook niet?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Klopt, saving mode werkt niet meer, maar zal wel weer gerepareerd worden.
Voorlopig zet ik het scherm wel wat gedimder.
mimang schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:44:
Werkt bij jullie sinds de nieuwe update van vandaag battery-saving mode ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
Xiaomi maakte bekend dat de Miui v6-update voor huidige gebruikers half augustus uitkomt.

Aldus de frontpage. Dus binnenkort gaan we over op 4.4. Mooi nieuws in ieder geval. Zit net in de topic terug te bladeren maar heb mijn MI2S al 1 jaar en 2 maanden. Tijd gaat hard zeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Yeuh, eindelijk. Op de press render van de Mi4 ziet MIUI er niet anders uit, denk dat de veranderingen meer in de apps en de menu's etc. zitten net als op de MiPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
+ ondersteuning voor diverse smartwatches, aangezien er (te) veel op 4.3 pas werken.

Het is echter niet zeker dat dit ook voor de Mi2/s zal zijn.
Zoals ik eerder zei, verwacht ik wel dat ze alles zullen upgraden :)

Reactie in het Redmi topic
Kiswum in "[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 14:53
Ik heb de mi2s nu een paar maanden en vroeg me iets af.
Hoe maken jullie screenshots in snapchat?
Als ik het met de volumeknop + menuknop doe dan maak ik in snapchat geen screenshots. Via het dropdownmenu gaat het ook niet. Heeft iemand enig idee hoe het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
nichan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:22:
Als ik het met de volumeknop + menuknop doe dan maak ik in snapchat geen screenshots. Via het dropdownmenu gaat het ook niet. Heeft iemand enig idee hoe het wel kan?
Lukt mij wel met scroll down menu en screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
nichan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:22:
Snapchat + screenshot? :O. Waar hebben ze snapchat voor gemaakt dan? Juist om niet te screenshotten volgens mij... :$ (Het kan idd gewoon wel.. net even getest voor je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
PetrCech_3 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Snapchat + screenshot? :O. Waar hebben ze snapchat voor gemaakt dan? Juist om niet te screenshotten volgens mij... :$ (Het kan idd gewoon wel.. net even getest voor je)
Ik krijg het niet voor elkaar, als ik de snap open (en ingedrukt houd) kan ik niet nog het dropdownmenu openen.
Gare shit dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Vol. Down + Powerbutton. Zo lukte het mij... Sorry dat ik dat net niet zei. Was nog in shock van het feit dat je Snaps screenshot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
PetrCech_3 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:33:
Vol. Down + Powerbutton. Zo lukte het mij... Sorry dat ik dat net niet zei. Was nog in shock van het feit dat je Snaps screenshot ;)
Om een of andere reden lukt het nu wel. Blijkbaar drukte ik niet precies tegelijk.
Nog bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
nichan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:46:
[...]

Om een of andere reden lukt het nu wel. Blijkbaar drukte ik niet precies tegelijk.
Nog bedankt voor jullie hulp!
scrolldown moet ook lukken, je moet als het ware boven het scherm beginnen met scrollen. Probeer eens ben erg benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
lekzzz schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:27:
[...]

scrolldown moet ook lukken, je moet als het ware boven het scherm beginnen met scrollen. Probeer eens ben erg benieuwd ;)
Dat lukt niet, dan druk ik de snap weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Zou de aangekondigde MiBand ook compatibel worden met onze Mi2(S)? Minimum eisen zijn Android 4.4 en Bluetooth 4.0.
Als we Miui V6 hebben voldoen we normaal aan beide eisen en zou de MiBand compatibel moeten zijn? Want momenteel staat er bij ibuygou enkel compatibel met Mi3 en Mi4...
Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken