Ik heb nu de mi2s. Probleem is dat ik geen ander theme kan installeren, krijg altijd de melding Xiaomi Service Framework is gestopt, weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.
Helaas heb ik dat ook steeds, en weet ik ook niet hoe ik het op moet lossen. Welke ROM gebruik je? Ik gebruik nu WIUI 4.5.30 en dacht dat het daar aan lag. Of zou het te maken hebben met dat we vanuit Nederland geen goede verbinding kunnen krijgen met Chinese servers? (Dat zou gewoon moeten kunnen, zou je denken.)rikze schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:01:
Ik heb nu de mi2s. Probleem is dat ik geen ander theme kan installeren, krijg altijd de melding Xiaomi Service Framework is gestopt, weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.
Ik gebruik ook al voor een lange tijd MoKee OS. Met dit zonnige weer gebruik ik toch liever WIUI JB (geen KK, heeft in mij ogen nog geen toegevoegde waarde tegenover JB). Aangezien de maximale brightness van MoKee helaas erg laag isMavamaarten schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:16:
[...]
Ik draai al heel lang Mokee OS, da's een 4.4.2 Cyanogenmod-based ROM. Draait heel snel en heeft geen irritante bugs. Ook mijn batterijduur is zeker in orde, beter dan alle andere 4.4.2-roms die ik getest heb (die van Ivan, M1cha en Cofface).
Verwijderd
Bij mij was het probleem opgelost door eens de taal te veranderen naar engels.rikze schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:01:
Dan kon ik opeens wel inloggen op micloud. Daarna gewoon teruggezet naar nederlands en werkt nog steeds... Hopelijk voor jou ook...succes
Verwijderd
Zie hierboven....Nonstop decay schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:26:
[...]
Helaas heb ik dat ook steeds, en weet ik ook niet hoe ik het op moet lossen. Welke ROM gebruik je? Ik gebruik nu WIUI 4.5.30 en dacht dat het daar aan lag. Of zou het te maken hebben met dat we vanuit Nederland geen goede verbinding kunnen krijgen met Chinese servers? (Dat zou gewoon moeten kunnen, zou je denken.)
Oke bedankt voor de tips!LoeWn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:07:
[...]
Ik gebruik ook al voor een lange tijd MoKee OS. Met dit zonnige weer gebruik ik toch liever WIUI JB (geen KK, heeft in mij ogen nog geen toegevoegde waarde tegenover JB). Aangezien de maximale brightness van MoKee helaas erg laag isVoor de rest.. Top ROM (beide overigens)
Pakketje is vandaag verzonden, hopelijk deze week nog binnen.
Op mijn huidige mobiel heb ik de brightness nooit zo hoog staan/kan niet hoger, dus waarschijnlijk heb ik daar geen last van met MoKee.
Zijn er meer mensen die last hebben het volgende probleem?
Wanneer ik een filmpje af wil spelen met de MIUI video app (ongeacht of ik het filmpje open vanuit de Gallery of bijv. WhatsApp, verspringt de helderheid automatisch naar 0%. Ik heb dit probleem al sinds de laatste 3 builds van MIUI.
Wanneer ik een filmpje af wil spelen met de MIUI video app (ongeacht of ik het filmpje open vanuit de Gallery of bijv. WhatsApp, verspringt de helderheid automatisch naar 0%. Ik heb dit probleem al sinds de laatste 3 builds van MIUI.
[ Voor 14% gewijzigd door Gabliboeba op 04-06-2014 13:54 ]
Verwijderd
Bij mij gaat hij juist automatisch op 100%. Als je aan de linkerkant ( of de rechterkant, weet niet precies welke van de twee) van het scherm omhoog veegt wanneer je in de video-app bent gaat de helderheid omhoog.Gabliboeba schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:52:
Zijn er meer mensen die last hebben het volgende probleem:
Wanneer ik een filmpje af wil spelen met de MIUI video app, verspringt de helderheid automatisch naar 0%. Ik heb dit probleem al sinds de laatste 3 builds.
Ah, dankje. Dat was het inderdaad. Blijkbaar stond de helderheid van de video app op 0% ingesteld. Ik veranderde de helderheid telkens vanuit de toggles. Nu is het opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:54:
[...]
Bij mij gaat hij juist automatisch op 100%. Als je aan de linkerkant ( of de rechterkant, weet niet precies welke van de twee) van het scherm omhoog veegt wanneer je in de video-app bent gaat de helderheid omhoog.
Bedankt voor de workaround, maar bij mij was de taal al Engels en ik was ook al ingelogd op MiCloud. Het probleem is dat ik steeds een melding krijg dat de dienst wordt gestopt/onderbroken. "MiCloud has stopped working. [Report to Xiaomi][OK]" Of begrijp ik nu het probleem verkeerd en heb ik iets heel anders? Het klinkt vergelijkbaar.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:36:
[...]
Bij mij was het probleem opgelost door eens de taal te veranderen naar engels.
Dan kon ik opeens wel inloggen op micloud. Daarna gewoon teruggezet naar nederlands en werkt nog steeds... Hopelijk voor jou ook...succes
Verwijderd
Automatische helderheid is eenvoudig in te stellen hoor. Bij Mokee staat hij standaard in de middelste stand. Als je bij 'helderheid' op het instellingen icoontje van de auto brightness klikt kan je het schuifje helemaal naar rechts verplaatsen. Je zult zien dat de auto brightness waarden nu feller zijn ingesteld.LoeWn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:07:
[...]
Ik gebruik ook al voor een lange tijd MoKee OS. Met dit zonnige weer gebruik ik toch liever WIUI JB (geen KK, heeft in mij ogen nog geen toegevoegde waarde tegenover JB). Aangezien de maximale brightness van MoKee helaas erg laag isVoor de rest.. Top ROM (beide overigens)
Heb nu al een paar keer dat roaming data netjes uit gaat in het buitenland (België) maar niet meer aangaat in zodra ik de grens weer oversteek. Dan moet ik eerst de telefoon in vliegtuigmodus zetten en weer uit vliegtuismodus halen.
Bug of is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Bug of is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Mijn mi2s is binnen, het duurde even voordat ik de achterkant los kreeg, maar nu kan ik hem gebruiken!
Is de mi2s al geroot (van ibuygou)?
Ik ziet het al ergens staan
Waar kan ik de juiste zip voor Mokee vinden? Ik zie hier wel wat staan maar welke ik dan moet downloaden weet ik niet. http://download.mokeedev.com/?device=aries
Is de mi2s al geroot (van ibuygou)?
Ik ziet het al ergens staan

Waar kan ik de juiste zip voor Mokee vinden? Ik zie hier wel wat staan maar welke ik dan moet downloaden weet ik niet. http://download.mokeedev.com/?device=aries
[ Voor 49% gewijzigd door nichan op 06-06-2014 19:51 ]
Wat je wil, de meest recente release of de meest recente nightly.
De meest recente nightly (dat is de allernieuwste).Kapitein Prozac schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:55:
Wat je wil, de meest recente release of de meest recente nightly.
Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik die rom er op krijg, via de app Rom manager lukt het niet omdat ik Clockworkmod er op moet hebben.
Hoe kan ik dan die rom er op krijgen en werkend maken
[ Voor 4% gewijzigd door nichan op 06-06-2014 21:11 ]
Probeer het met aanwijzingen van http://xiaomi.eu/communit...d-recovery-6-0-4-8.19686/nichan schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:07:
Hoe kan ik dan die rom er op krijgen en werkend maken
En dan net als met WIUI: http://www.xiaomi.eu/comm...k-multilanguage-v5.24298/Installation:
1. Download latest recovery-signed-***.zip
2. if you are on stock recovery: Copy the file as “update.zip” in the root directory of your sdcard
3. Reboot into recovery and install the zip file
Neem ik aan. Succes!- power off your phone
- use power+volup for enter to Recovery
- flash WIUI_KK_Mi2_4_x_xx.zip [vul hier de naam in van jouw ROM] to system1 or system2
- you need Wipe Data and Wipe Cache
Ook na de update van vandaag werkt mijn bestandsbeheer niet. Is er iemand die weet hoe ik dat van een oudere wel werkende rom zou kunnen importeren?
Ik zou voor de alternatieve Total Commander gaan, waarschijnlijk ben je de file Explorer snel vergeten.
Ik hoop alleen dat deze niet nodig is voor andere doeleinden.
Ik hoop alleen dat deze niet nodig is voor andere doeleinden.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ja die heb ik inmiddels, maar ik vind het zo stom dat de gewone versie niet meer werkt, want die is wel erg handig. Heb dus maat weer gedowngrade naar de versie van 23 mei, toen werkte het nog, Vraag me af of daar het bewuste stukje uit te vissen valt.
Dankjewel man!Nonstop decay schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:06:
[...]
Probeer het met aanwijzingen van http://xiaomi.eu/communit...d-recovery-6-0-4-8.19686/
[...]
En dan net als met WIUI: http://www.xiaomi.eu/comm...k-multilanguage-v5.24298/
[...]
Neem ik aan. Succes!
Ik had het niet verwacht maar ik heb net weer een Mi2S besteld, dit keer echter de 16GB versie want dat is meer dan voldoende voor mij. Daarnaast zou de 8MP camera van de 16GB variant beter moeten presteren in low-light condities, maar dat ga ik even testen zodra ik hem heb.
Blijft toch de beste keus als je een goedkope, maar niet al te grote telefoon wil. De Mi3 die ik ook heb gehad was een superphone met geweldige batterijduur maar enorm moeilijk te bedienen met één hand.
Ik hoop alleen wel dat de Mi2S niet eeuwig op Android 4.1 blijft hangen, MIUI V6 met KitKat zou leuk zijn binnenkort.
Blijft toch de beste keus als je een goedkope, maar niet al te grote telefoon wil. De Mi3 die ik ook heb gehad was een superphone met geweldige batterijduur maar enorm moeilijk te bedienen met één hand.
Ik hoop alleen wel dat de Mi2S niet eeuwig op Android 4.1 blijft hangen, MIUI V6 met KitKat zou leuk zijn binnenkort.
Ik houd voorlopig nog de rom van Miui, vind het een prima rom.
Wat betekent trouwens dat slotje als je de home toets ingedrukt houd en een actieve app naar beneden schuift? Naar boven sluit je hem en naar beneden dan?
Wat betekent trouwens dat slotje als je de home toets ingedrukt houd en een actieve app naar beneden schuift? Naar boven sluit je hem en naar beneden dan?
Zojuist de MIui v4.6.6 er op gezet, wat een kutzooi. Alles is opeens engels en ik gebruik nu opeens de Chinese appmarkt ipv die van google.
Je moet ook de multilanguage installeren he
:)
Hoe moet dat dan?Greveldinges schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:14:
Je moet ook de multilanguage installeren he
http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-6.24524/
hier downloaden, op je telefoon zetten, via de updater app instaleren.
hier downloaden, op je telefoon zetten, via de updater app instaleren.
android since G1.
Volgende keer even het topic doorlezen misschien? Voorkom je veel k*tzooi meenichan schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:55:
Zojuist de MIui v4.6.6 er op gezet, wat een kutzooi. Alles is opeens engels en ik gebruik nu opeens de Chinese appmarkt ipv die van google.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Als ik mijn standaard kalender app open krijg ik nu één of ander zeurverhaal over een Xiaomi account voor het synchroniseren van mijn contacts en meer. Erg leuk allemaal maar ik wil dat helemaal niet. Nu kun je met wat omwegen en knoppen rammen wel in je kalender komen maar de eerst volgende keer dat je hem weer opent vraagt hij om exact hetzelfde. Hoe kan ik dit uitzetten? Is pas gebeurd sinds de laatste update (14.06.06 versie die ik OTA heb gedownload).
Eerst cloud messaging en nu ook al de kalender? Xiaomi begint me een beetje te narrig te worden... Ik ben blij dat ik nog op versie 4.5.23 zit.
Hetzelfde geldt voor de mail app...
Echt irritant!
De app heeft ook toestemming om je data te wissen of zoiets.
Ik gebruik de volgende apps voor mijn agenda en hotmail accounts.
Google Play: Google Agenda
Google Play: Outlook.com
Echt irritant!
Tip op dit forum: CloudMagic, prima mail app!
Dan moet ik hem binnenkort maar eens downgraden. Hoop niet dat dit de lijn is die ze met MIUI in willen zetten. Anders maar eens kijken voor een stock Android.Kapitein Prozac schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:51:
Eerst cloud messaging en nu ook al de kalender? Xiaomi begint me een beetje te narrig te worden... Ik ben blij dat ik nog op versie 4.5.23 zit.
Misschien helpt het bevriezen van de Xiaomi Sync service middels App Quarantine (of een soortgelijke app)?
Ik heb zojuist de versie van de week ervoor erop gezet en deze werkt wel gewoon prima. Maar ik begrijp dat ik de enige ben met dit probleem?
Met welk probleem ben je de enige?
Volgens mij gaf ik eerder al antwoord op je kalender probleem toch?
Ik gebruik de default kalender niet, doordat de view maar max. 8 uur op 1 dag aan kan. Ik kan met mijn huidige kalender ongeveer 20 uur tegelijkertijd zijn. Dit is handig als je een complete overview van de week wilt zien. Afspraken die je 's ochtends, 's middags en 's avonds hebt kun je direct zien.
Volgens mij gaf ik eerder al antwoord op je kalender probleem toch?
Ik gebruik de default kalender niet, doordat de view maar max. 8 uur op 1 dag aan kan. Ik kan met mijn huidige kalender ongeveer 20 uur tegelijkertijd zijn. Dit is handig als je een complete overview van de week wilt zien. Afspraken die je 's ochtends, 's middags en 's avonds hebt kun je direct zien.
Hier is mijn gebruikte agenda en email cliënt.Kiswum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:58:
Hetzelfde geldt voor de mail app...
Echt irritant!
Die agenda gebruik ik ook, synchroniseert overigens prima met die van miui.
Heeft iemand ook problemen met de camera?
Hij neemt foto's maar slaat ze niet op, ook bij filmen schiet de app eruit.
Het ik sinds de laatste 2 updates.
Cache van de camera geleegd?Puntdrukker schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:00:
Heeft iemand ook problemen met de camera?
En hoe doe ik dat? Heb ik nog niet eerder gedaan. Heb telefoon nu ongeveer 1 jaar.
Goed nieuws!
De mi2/mi2s heeft nu officiele cyanogenmod & pacman:
http://xiaomi.eu/communit...e-xiaomi-mi2-aries.24608/
http://xiaomi.eu/communit...ac-man-4-4-nightly.24609/
[ Voor 0% gewijzigd door dest1 op 14-06-2014 13:58 . Reden: typo ]
Waarom is dit goed nieuws? Betekent dit de langverwachte KitKat-versie voor de M2? En wat is het verschil tussen beiden (inmiddels al een derde variant bijgekomen)?dest1 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:58:
Goed nieuws!
Verwijderd
Maar neen...Miu zou in verband met betrouwbaarheid beter i.p.v. wekelijks tegen een deadline aan te lopen (die ze minder en minder kunnen halen) zich bezinnen !
Indien je ze wekelijks volgt, gaat er alsmaar meer en meer functionaliteit van je smartphone weg !
Die fouten moeten ze dan steeds in de volgende wekelijkse wegwerken i.p.v. nieuwigheden te introduceren..!
Tip voor hen: ' zet maandelijks een degelijk, betrouwbare update online' ...hiermee zal je meer mensen mee kunnen overhalen !
My 2 cents
Indien je ze wekelijks volgt, gaat er alsmaar meer en meer functionaliteit van je smartphone weg !
Die fouten moeten ze dan steeds in de volgende wekelijkse wegwerken i.p.v. nieuwigheden te introduceren..!
Tip voor hen: ' zet maandelijks een degelijk, betrouwbare update online' ...hiermee zal je meer mensen mee kunnen overhalen !
My 2 cents
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2014 09:42 ]
Die is er, er is gewoon een stable kanaal. Die krijgt eens in de zoveel maanden een update met functies en fixes uit het dev kanaal.
Sterker nog die staat out of the box op je telefoon. Maar iedereen zet er als een gek die multilang (gebaseerd op weekly dev dus met bugs) op zonder na te denken over eventuele gevolgen.
Sterker nog die staat out of the box op je telefoon. Maar iedereen zet er als een gek die multilang (gebaseerd op weekly dev dus met bugs) op zonder na te denken over eventuele gevolgen.
[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 15-06-2014 11:43 ]
Hoe is de sound quality bij het bellen? Had voordien de onofficiele voor een dag draaien en als je niet bluetooth belde was dit toch om te huilen; was zeer stil ...dest1 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:58:
Goed nieuws!
...
K49 '17
Heb de camera app zijn cache leeg gehaald maar het probleem was er nog steeds.
Heb nu de Pacman rom geinstalleerd en draait als een zonnetje. Heb nog geen nadelen kunnen vinden aan de rom.
Ik werd zelf wel een beetje flauw van al die updates.
Heb nu de Pacman rom geinstalleerd en draait als een zonnetje. Heb nog geen nadelen kunnen vinden aan de rom.
Ik werd zelf wel een beetje flauw van al die updates.
Puntdrukker schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:47:
En hoe doe ik dat? Heb ik nog niet eerder gedaan. Heb telefoon nu ongeveer 1 jaar.
[...]
De updates zijn idd net in een te hoog tempo. Tel daarbij op dat de eerste dag het downloaden verschrikkelijk traag is en je bent nog maar 5 of 6 dagen verwijderd van de volgende update. Daarnaast stoor ik mij ook aan sommige updates die ze erin stoppen. Die zijn "leuker" en "mooier" maar niet functioneel. Zo vond ik de oude kalender die er standaard bij zat handiger dan de huidige. En het oude notificatiescherm was ook handiger. Nu moet je het hele menu naar beneden trekken hem te lezen. Vroeger kon je 33% laten zien had je de notificatie gelezen en was je klaar.
Overigens wel mooi dat cyanogenmod nu beschikbaar is. Als ik in de zomervakantie tijd heb, toch maar eens proberen.
Overigens wel mooi dat cyanogenmod nu beschikbaar is. Als ik in de zomervakantie tijd heb, toch maar eens proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Robkazoe op 16-06-2014 15:40 ]
Die bug is er allang uit gehaald. Dit is iets wat er 2 maanden geleden 1 week in zat.Vroeger kon je 33% laten zien had je de notificatie gelezen en was je klaar.
Volgens mij ben ik de enige die een update binnen 1 uur binnen heeft, ik weet niet waarom eht nog steeds op de hoofdpagina staat, want dit heb ik ook al 3 maanden niet meer. (of komt het doordat ik de mi2 heb?)Tel daarbij op dat de eerste dag het downloaden verschrikkelijk traag is
Voor de rest ben ik het wel met je eens. Er komen vooral verslechteringen uit de updates die laatste maand. De nieuwe kalender was niet echt de verbetering waar ik op had gehoopt, ik heb dan ook snel de Google kalender erin gezet. Ik kan nu voor de hele week zien wat er van 00.00 - 20.00 uur te beleven valt. Mijn view is dus 20 uur per dag ipv 6 uur op 1 dag.
Ligt het aan mij of hebben ze de adapters en de usb kabels aangepast? Bij mijn Mi3 en eerste Mi2S 32GB stond er een Mi logo op de usb stekker en de oplader, maar ik zie tegenwoordig bij meer unboxings (van o.a. de Redmi) een oplader en kabel zonder Mi logo's.
Mijn Mi2S, productiemaand juni 2014 heeft ook een logoloze kabel/oplader, hebben meer mensen met een recent geproduceerde Mi2S dit?
Gekocht bij IBuyGou trouwens, volgens mij wisselen zij de originele accessoires niet om toch met fakes?
Mijn Mi2S, productiemaand juni 2014 heeft ook een logoloze kabel/oplader, hebben meer mensen met een recent geproduceerde Mi2S dit?
Gekocht bij IBuyGou trouwens, volgens mij wisselen zij de originele accessoires niet om toch met fakes?
Ik heb hem nu bijna 2 maanden. Ook bij IBuyGou gekocht. Staat bij mij wel Xiaomi op de oplader en verder wat info over ampere e.d.Frietsaus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:57:
Maar ook een Mi logo op de kant zonder de tekst? Op de andere kant staat inderdaad Xiaomi en modelnummers enzo dat klopt.
Dan hebben ze denk ik de adapters en kabels aangepast ergens dit jaar. Thanks.
Altijd even spannend met Xiaomi telefoons en fake spul.
Altijd even spannend met Xiaomi telefoons en fake spul.
[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 16-06-2014 19:03 ]
Zojuist MoKee geinstalleerd. Maar ik zie nergens de Google apps ( play store e.d) Ik hoef na het installeren ook niet aan te melden bij google met mijn google account. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik de google spullen erop kan krijgen?
in de Mokee center kan je de gapps downloaden normaal gezien (settings -> mokee center -> extras -> klik op refresh knop)HansieGansie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:53:
Zojuist MoKee geinstalleerd. Maar ik zie nergens de Google apps ( play store e.d) Ik hoef na het installeren ook niet aan te melden bij google met mijn google account. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik de google spullen erop kan krijgen?
Sinds enige tijd heb ik vanonder in mijn scherm een soort verkleuring (vlekjes) die je vooral merkt bij witte achtergronden (zoals FB, sms'en, ...) Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
Jep. Ik heb hem rechts.Krize18 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:12:
Sinds enige tijd heb ik vanonder in mijn scherm een soort verkleuring (vlekjes) die je vooral merkt bij witte achtergronden (zoals FB, sms'en, ...) Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 18-06-2014 10:39 ]
Heb je er een foto van?Krize18 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:12:
Goedemiddag,
Helaas heb ik laatst mijn Mi2S laten vallen, nou krijg ik het volgende beeld te zien (zie foto)
http://i.imgur.com/pgi2cEF.jpg
Er zitten verder geen barsten in het scherm. Kan ik het oplossen door een nieuw scherm te bestellen via ibuygou? (http://www.ibuygou.com/p-...een_display-4655-usd.html)
De reacties op dit product brengen mij enigszins in verwarring of je een volledig pakketje krijgt of alleen het bovenop liggende scherm.
Helaas heb ik laatst mijn Mi2S laten vallen, nou krijg ik het volgende beeld te zien (zie foto)
http://i.imgur.com/pgi2cEF.jpg
Er zitten verder geen barsten in het scherm. Kan ik het oplossen door een nieuw scherm te bestellen via ibuygou? (http://www.ibuygou.com/p-...een_display-4655-usd.html)
De reacties op dit product brengen mij enigszins in verwarring of je een volledig pakketje krijgt of alleen het bovenop liggende scherm.
Nee. Wie zegt dat dat exact hetzelfde probleem is als dat van Krize18? Wat jij hebt op je telefoon heb ik in elk geval niet. Maar ik heb wel een soort backlight leakage gezien op inmiddels twee Mi2S telefoons, aan de onderzijde van het scherm ("gordijn" effect).
En @ hierboven:
Je krijgt een display, digitizer en frame. Je kunt dus de hele boel in één keer vervangen met die replacement. Scherm zit waarschijnlijk gelijmd aan de digitizer, is dus sowieso niet echt los te vervangen.
[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 18-06-2014 17:02 ]
Het is niet aan de onderkant, maar in het midden van het scherm. Héél vreemd... Ook niet hetzelfde als Momus. Ik heb het proberen op foto vast te krijgen maar is niet zo simpel, in het echt zie je het veel beter.Frietsaus schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:00:
[...]
Nee. Wie zegt dat dat exact hetzelfde probleem is als dat van Krize18? Wat jij hebt op je telefoon heb ik in elk geval niet. Maar ik heb wel een soort backlight leakage gezien op inmiddels twee Mi2S telefoons, aan de onderzijde van het scherm ("gordijn" effect).
En @ hierboven:
Je krijgt een display, digitizer en frame. Je kunt dus de hele boel in één keer vervangen met die replacement. Scherm zit waarschijnlijk gelijmd aan de digitizer, is dus sowieso niet echt los te vervangen.
Op deze foto zie je het aan de linkerkant, op ongeveer 1/4 van het scherm

Op deze foto zie je het aan de onderkant van het toestel tot ongeveer 1/4 van het scherm

Als ik wat scheef kijk op mijn laptopscherm dan zie ik het wat. Als je iets ziet waarvan je denkt dat het een vuil scherm is, dan is dat wat ik bedoel met de plekjes
[ Voor 15% gewijzigd door Krize18 op 18-06-2014 19:55 ]
Nu normaal wel
[ Voor 11% gewijzigd door Krize18 op 18-06-2014 20:02 ]
Ah, OK, weer iets bijgeleerd
. Viel me nu pas op. Thans voor de info Momus & Frietsaus!
Verwijderd
Nieuw hier,morgen haal ik een tweedehandse MI 2 A.
Ik zou deze willen rooten en/of custom rom willen opzetten,blijkbaar is Xiaomi op XDA niet geliefd,dus vraag ik het hier,
Graag ontvang ik links naar custom roms en HowTo's om te rooten.
Alvast bedankt allen.
Ik zou deze willen rooten en/of custom rom willen opzetten,blijkbaar is Xiaomi op XDA niet geliefd,dus vraag ik het hier,
Alvast bedankt allen.
Ik zal u even mijn bankrekeningnummer geven. Na betaling voorzien we u van alle informatie. Offffffffffffffff, u zoekt even dit topic door.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:01:
Nieuw hier,morgen haal ik een tweedehandse MI 2 A.
Alvast bedankt allen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Heb net de nieuwe rom (aries) erop gezet, maar net als vorige week mis ik het icoontje om een back-up te maken, dat voelt niet prettig. Mist iemand van jullie dat ook?
Staat dat niet onder MiCloud? Ik heb geen los Back-up icoontje in elk geval.
[ Voor 44% gewijzigd door Frietsaus op 20-06-2014 19:28 ]
Ik had een los icoontje waarmee je een backup op de telefoon zelf kon maken, dat deed ik dan ook elke week voor de zekerheid. De versie in McCloud is niet wat ik bedoel
Hmm, ik kan me niet herinneren dat dat er ooit opgestaan heeft bij mij, misschien dat iemand anders het weet.
Stond er tot voor 2 weken echt! Hoe maak je anders een backup?
Verwijderd
Ik heb inderdaad ook een icoontje daarvoor. Windows 95-blauw met een rond pijltje erin.Eleni schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:28:
Stond er tot voor 2 weken echt! Hoe maak je anders een backup?
Ik heb dit volgens mij ook gelezen op de .eu fora. Je moet kijken tussen de instellingen ze hadden het verplaatst. Jammer genoeg kan ik het niet weer vinden...Eleni schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:23:
Heb net de nieuwe rom (aries) erop gezet, maar net als vorige week mis ik het icoontje om een back-up te maken, dat voelt niet prettig. Mist iemand van jullie dat ook?
Ja ik zie het ook net, ach, er is mee te leven.
Ja ze hebben wel meer verplaatst zie ik, veel meer icons onder Tools bij mij en weg van het homescreen.
Zijn er hier trouwens meer mensen die de 3100mah accu in de 2S hebben zitten? Welke kleur case hebben jullie daar omheen? Ik heb zelf een ''zilverachtige'' erop zitten. Die zit nu echter helemaal vol met krassen en begint echt lelijk te worden. Iemand enig idee of er een shop is die deze cases eventueel los verkoopt?
Voor de duidelijkheid, het zijn dus andere cases dan de originele. Die kan ik zelf ook nog wel vinden
Voor de duidelijkheid, het zijn dus andere cases dan de originele. Die kan ik zelf ook nog wel vinden
Misschien heb je hier wat aan
http://xiaomi.eu/communit...-cover-replacement.21900/
Verwijderd
Ik heb het ook, en het is ook wel lelijk. Maar goed, het is goedkoop en werkt goed, dus who cares.
Petr blijkbaar he. 
Sommigen, waaronder ik, geven wat meer om het uiterlijk van hun spullen ook al was het cheap.
Sommigen, waaronder ik, geven wat meer om het uiterlijk van hun spullen ook al was het cheap.
Ja ik heb die batterij ook, prima ding, met zo'n zilverachtige cover.
Daar heb ik nog een siliconenhoesje omheen gekocht, zo blijft hij langer mooi,
en is het scherm beter beschermd.
Anders is de boel zeker in de hoeken toch wel kwetsbaar.
Daar heb ik nog een siliconenhoesje omheen gekocht, zo blijft hij langer mooi,
en is het scherm beter beschermd.
Anders is de boel zeker in de hoeken toch wel kwetsbaar.
Had die site ondertussen ook al gevonden inderdaad. Hebben ze die ultra lelijke blauwe en een boring zwarte achterkant. Ik baal gewoon hard, omdat ik die originele blauwe achterkant heb. Die is echt super mooi maar past dus niet om de 3100mah.Frietsaus schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:37:
Misschien heb je hier wat aan
Nouja, even afwachten of er misschien nog meer reacties komen.
Misschien kun je iets vinden bij aliexpress
Heeft iemand hier viper4android aan de praat gekregen op de m2s?
Er staat wel iets over in dit forum maar daar kan ik niks mee.
Ik krijg het in elk geval niet voor elkaar om de drivers te downloaden.
Er staat wel iets over in dit forum maar daar kan ik niks mee.
Ik krijg het in elk geval niet voor elkaar om de drivers te downloaden.
Hallo,
Ik heb ruzie met de MI Cloud... ik kan wel inloggen maar krijg dan een 2e scherm waar ik iets moet invoeren maar alles staat in het Chinees.

Verder krijg ik geen verificatie SMS-jes... (ik voer de landencode goed in)
Met andere woorden: ik kom niet in de cloudfuncties.
Iemand tips?
Ik heb ruzie met de MI Cloud... ik kan wel inloggen maar krijg dan een 2e scherm waar ik iets moet invoeren maar alles staat in het Chinees.

Verder krijg ik geen verificatie SMS-jes... (ik voer de landencode goed in)
Met andere woorden: ik kom niet in de cloudfuncties.
Iemand tips?
Een pessimist is een realistische optimist
Aha, dit komt me bekend voor. Je telefoonnummer staat er al dus dat moet je niet invullen.
Als je klikt op de oranje tekens naast je telefoonnummer wordt er een SMS naar je gestuurd met een verificatiecode, die vul je in.
Ben benieuwd of het je nu lukt, succes!
Als je klikt op de oranje tekens naast je telefoonnummer wordt er een SMS naar je gestuurd met een verificatiecode, die vul je in.
@BAVAROIS: Aha, dat scherm kreeg ik gisteren ook en ik kan ook geen Chinees lezen, dus kwam ik er niet uit. Als ik het nu probeer en, zoals Eleni zegt, op de oranje knop druk, wordt de oranje tekst grijs en wordt er afgeteld vanaf 60 seconden. Even later komt inderdaad een verificatiecode binnen met de sms (automatische 2-factor-authentication?). Bij mij lukt het dus wel, bedankt Eleni! 
P.S. Ik had mijn standaard messaging app veranderd naar TextSecure, maar die wordt steeds teruggezet naar Messaging. Dat is wel een beetje irritant. Ik hoop dat ie nu wel blijft staan.
P.S. Ik had mijn standaard messaging app veranderd naar TextSecure, maar die wordt steeds teruggezet naar Messaging. Dat is wel een beetje irritant. Ik hoop dat ie nu wel blijft staan.
Ik vertrek binnenkort naar China en ga mijn Mi2s meenemen. Ik ben er nog niet helemaal uit bij welke providers ik 3G kan krijgen:
China Mobile zal niet gaan en China Unicom wel, maar hoe zit het met China Telecom?
China Mobile zal niet gaan en China Unicom wel, maar hoe zit het met China Telecom?
Ik had dat probleem ook en heb het kunnen oplossen door de Messaging app uit te schakelen in de instellingen.Nonstop decay schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:02:
Naar mijn weten heeft alleen China Mobile TD-SCDMA, de rest heeft WSCDMA (voor zover ik weet).
Ik zou zeggen google even naar de diverse Chinese providers.
Ik krijg dus geen SMS verificatie codeEleni schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:31:
Aha, dit komt me bekend voor. Je telefoonnummer staat er al dus dat moet je niet invullen.
Een pessimist is een realistische optimist
Mijn Mi2 heeft de laatste tijd wat kuren. Wi-fi wordt soms verbroken en dan werkt alleen een reboot. Soms worden bepaalde UI-elementen uitgerokken of worden vierkantjes driehoekjes enzo, een soort van artifacts. Vreemd want verder loopt alles super vlot. Mischien moet ik maar terug naar miui in plaats van een kitkat rom. Maar ik ben zo verliefd op de stock kitkat look
Android developer & dürüm-liefhebber
van wikipedia haalde ik dit: 800/2100 MHz CDMA, CDMA2000, EVDO voor China Telecom.Kiswum schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:44:
Naar mijn weten heeft alleen China Mobile TD-SCDMA, de rest heeft WSCDMA (voor zover ik weet).
Wat Googlen zei me dat dit niet werkt op de meeste buitenlandse telefoons, maar wel bij de meeste Chinese telefoons. Ik denk dus van wel, maar duidelijk vind ik het niet, want op het doosje van de Mi2s staat enkel GSM en WCDMA.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken