[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboyqxy schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:47:
rogue staat toch echt op 1 met hoogste win/lose ratio
heb je misschien een bron of link, ben zeer benieuwd naar officiele cijfers danwel op basis van een grote datapool.
Vicarious schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Klopt. Snap ook niet zo goed waarom Rogue zwak genoemd wordt. Kaarten als Defias Ringleader, Eviscerate, Backstab etc. zijn allemaal commons en erg goede en goedkope removals. Zolang je ook een paar mid/lategame kaarten draft moet je met Rogue vaak toch wel een aardig deckje kunnen samenstellen.
Oh als ik Rogue tegen kom in het +6 win gebied ben ik op voorhand ook zeker bang. maar zie ze zelf maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Vicarious schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Klopt. Snap ook niet zo goed waarom Rogue zwak genoemd wordt. Kaarten als Defias Ringleader, Eviscerate, Backstab etc. zijn allemaal commons en erg goede en goedkope removals. Zolang je ook een paar mid/lategame kaarten draft moet je met Rogue vaak toch wel een aardig deckje kunnen samenstellen.
Als je een hoop combo kaarten hebt dan is Rogue erg sterk. Als je deze kaarten mist dan is rogue erg zwak.
2x 12 wins met Rogue gehaald omdat ik de goede combos had. Vaak nog geen 3 wins gehaald door een gebrek aan die kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26
Wat wel grappig is is dat Trump laatst vertelde dat Mage een-na-laatste was in zijn statistieken in Arena...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Volgens mij is het toch persoonlijk hoor: ik speel het liefst in Arena Paladin, Druid en rara... Rogue!!! :)

Nu ja, geen problemen om de andere klasses te spelen ook hoor. Maar dat zijn toch de drie die ik het liefst speel. Het minst graag speel ik met priest en warrior.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:09:
[...]
heb je misschien een bron of link, ben zeer benieuwd naar officiele cijfers danwel op basis van een grote datapool.
http://hearthstats.net/aug

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Interessante informatie.
Als je onder aan kijkt zie je een overzicht van opdeling in aantal wins. Als je uit gaat dat 3 wins onder gemiddeld is en 4+ boven gemiddeld. Kom je op de volgende uitslag uit (van sterk naar zwak)

Magie
Paladin
Shaman
Rogue
Warrior
Priester
Druid
Hunter
Warlock

Klopt mijn eerste gevoel toch aardig. Heb duidelijk rogue en warrior onderschat. Waarschijnlijk te maken met voorkeur. Live and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:41:
[...]

Bedankt. Interessante informatie.
Als je onder aan kijkt zie je een overzicht van opdeling in aantal wins. Als je uit gaat dat 3 wins onder gemiddeld is en 4+ boven gemiddeld. Kom je op de volgende uitslag uit (van sterk naar zwak)

Magie
Paladin
Shaman
Rogue
Warrior
Priester
Druid
Hunter
Warlock

Klopt mijn eerste gevoel toch aardig. Heb duidelijk rogue en warrior onderschat. Waarschijnlijk te maken met voorkeur. Live and learn
Warlock zwakste :'). Veel goede 8+ runs mee gehad. Zoo deck en gaan.
Denk ook dat t aan de speler ligt. Ik speel graag Druid en haal daar ook goede stats mee omdat ik daar de meeste ervaring mee heb.
Speler afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Meh, Hearthstone weer eens uitgeprobeerd, ff snelle run gedaan tot rank 15 met ene zelfgemaakt druid deck. Vanaf rank 15 zijn m'n tegenstanders.... handlock, handlock, handlock, handlock................... 20 games later..... handlock..... -.-
Deze game is dus nog steeds beta, ik kom over een jaartje wel weer kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Krukar schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:33:
Meh, Hearthstone weer eens uitgeprobeerd, ff snelle run gedaan tot rank 15 met ene zelfgemaakt druid deck. Vanaf rank 15 zijn m'n tegenstanders.... handlock, handlock, handlock, handlock................... 20 games later..... handlock..... -.-
Alleen handlock? Easy counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
astie schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:35:
[...]

Alleen handlock? Easy counter.
Verklaar jezelf nader?
Kijk eens naar de stats atm, dik 50% van de decks die spelen in dit seizoen is warlock. Die mechanic is compleet broken en voor de "easy counter" dmv hard removal moet je
a) heel veel geluk hebben met je draw
b) een deck maken dat specifiek is gericht op het bestrijden van één ander deck, wat counter-intiutief is

Buiten dat is m'n hele punt juist dat het gigantisch saai is om alleen maar tegen precies hetzelfde deck te moeten spelen omdat Blizzard dit soort flawed mechanics toestaat in het spel.

[ Voor 58% gewijzigd door Krukar op 04-10-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Krukar schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:39:
[...]

Verklaar jezelf nader?
Kijk eens naar de stats atm, dik 50% van de decks die spelen in dit seizoen is warlock. Die mechanic is compleet broken en voor de "easy counter" dmv hard removal moet je
a) heel veel geluk hebben met je draw
b) een deck maken dat specifiek is gericht op het bestrijden van één ander deck, wat counter-intiutief is

Buiten dat is m'n hele punt juist dat het gigantisch saai is om alleen maar tegen precies hetzelfde deck te moeten spelen omdat Blizzard dit soort flawed mechanics toestaat in het spel.
Zoo is sowieso het meest gespeeld voir ee legendary rushers. Daarna, door de hunter nurf, is handlock weer in beeld die het goed doet.
Control priest, control warrior of midrange mage doen het goed tegen handlock en nog vele andere decks.
Het is niet zo simpel als je uitlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Krukar schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:33:
Alhoewel ik het helemaal eens ben met je logo, heb je toch een wat beperkt beeld van Hearthstone :)
Het stikt van de verschillende decks op dit moment:
- hunter aggro
- hunter midrange
- control priest
- deathrattle priest
- control warrior
- druid token
- druid ramp
- zoo
- handlock

Als je 300 potjes gespeeld heb, spreken we elkaar weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Hopla, RNG in de mix!

Gisteren van rank 14 naar 11 gegaan, terug naar 14, dan terug naar 12 en dan terug naar 15. Kwas het beu en ga een Arena doen. Draft een Druid deck waarvan ik denk: minstens 10 wins. Na vier spelletjes: 1-3. Denk dat het al van vorig jaar geleden is dat ik nog zo'n slecht resultaat behaald heb in Arena.

Nee, gisteren was het echt mijn Hearthstone dagje niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hink een beetje op twee benen over handlock. Aan de één kant ben ik blij dat warlock een ander alternatief heeft dan zoo. En hou niet van het n-woord omdat als je alles nerft houden we niets over dan 1-1's. Maar vind dat de giant's een text moeten krijgen als "but no less then 5", om de volgende reden. Bijna alle nerf die zijn gedaan zijn om one turn kill te voorkomen. En hier ben ik het mee eens, het voelde heel goedkoop om te verliezen van 20+ leven en de tegenstander had geen minions op het bord. Blizzerd wil dat er minions tegen minions vechten. Dat zorgt voor de leukste gameplay.

Maar handlock geeft een probleem. Je kan de warlock niet aan vallen want dan krijgt ze twee 8-8 taunts voor 2 mana terwijl jij je removal al hebt moeten gebruiken tegen hun Mounten Giant en Drakes. Dus je hebt nog maar twee optie hoge 15+ Burst damage of minions op bord maar er niet mee aanvallen tot je kill damage hebt. De Burst damage is generft blijft alleen optie twee over maar dan ben je open voor een epic shadowflame.

Dus in mijn mening zouden de Giants niet minder mogen kosten dan 5. Maak ze goedkoper zodat ze sneller en door meer decks te spelen zijn. Maar zorg door de min kosten dat ze niet te misbruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:13
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:30:
Hink een beetje op twee benen over handlock. Aan de één kant ben ik blij dat warlock een ander alternatief heeft dan zoo. En hou niet van het n-woord omdat als je alles nerft houden we niets over dan 1-1's. Maar vind dat de giant's een text moeten krijgen als "but no less then 5", om de volgende reden. Bijna alle nerf die zijn gedaan zijn om one turn kill te voorkomen. En hier ben ik het mee eens, het voelde heel goedkoop om te verliezen van 20+ leven en de tegenstander had geen minions op het bord. Blizzerd wil dat er minions tegen minions vechten. Dat zorgt voor de leukste gameplay.

Maar handlock geeft een probleem. Je kan de warlock niet aan vallen want dan krijgt ze twee 8-8 taunts voor 2 mana terwijl jij je removal al hebt moeten gebruiken tegen hun Mounten Giant en Drakes. Dus je hebt nog maar twee optie hoge 15+ Burst damage of minions op bord maar er niet mee aanvallen tot je kill damage hebt. De Burst damage is generft blijft alleen optie twee over maar dan ben je open voor een epic shadowflame.

Dus in mijn mening zouden de Giants niet minder mogen kosten dan 5. Maak ze goedkoper zodat ze sneller en door meer decks te spelen zijn. Maar zorg door de min kosten dat ze niet te misbruiken zijn.
Ondanks dat ik je wel snap, denk ik niet dat HandLock overpowered is. Ik vind handlock echt heerlijk spelen, maar ook als ik tegen handlock speel bepaal ik gewoon heel tactisch wat ik speel. Je moet gewoon zuinig omgaan met je bgh, uilen, loatheb e.d.

Handlock is sterk, dat klopt, maar dat is hunter ook, en zoo, en shockadin, en aggro mage enz enz. Ik vind het zelfs een beetje jammer en onnodig dat Leeroy is generfd, ik speel zelf totaal geen rogue maar ik vind het jammer dat ze miracle gewoon lastiger hebben gemaakt. Ik speel overigens nog steeds Leeroy in me eigen handlock, als er interesse is kan ik me deck wel posten :) vandaag nog steeds een 100% winrate en rank 12 atm.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen enkel behoefte om handlock te killen. Alleen de beurt waarin twee Giant en sunfury plus 8 mana aan wat ever works best.

Had het eerst over no less than 5. Maar waarschijnlijk is 4 het juist aantal mana. Laat handlock even sterk maar stop die ene OP turn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Je bedoelt molten giants neem ik aan, maar zelfs daar kan je prima omheen spelen :) Zo speelde ik een keer tegen een priest en die zat mij steeds te halen zodat ik ze niet op kon gooien, vervolgens had hij genoeg dmg om mij te killen :) verder kan je een bgh/blackknight/uil in je deck doen. Als ze die giants namelijk al opgooien zitten ze al onder de 15 leven en zal je ze snel kunnen killen.

Maar, het blijft een lastig deck om te verslaan.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Wat vinden jullie een goed deck om te ladderen?

Handlock: geen optie omdat het het sterkste deck is en je tegen teveel counters loopt om goed te ladderen.

Hunter: was mijn eerste keus om te ladderen, omdat het sterk is tegen handlock, maar zonder Buzzard/Unleash is het deck heel inconsistent en loopt het regelmatig zonder kaarten in je hand vast.

Ramp Druid: ook te inconsistent. Te afhankelijk van wild growth. Je kan wel winnen zonder wild growth, maar het moet dan ook meezitten.

Control warrior: heel sterk en speel ik heel graag, maar gewoon te traag op de ladder. Half uur per spelletje. Dat gaat niet voorruit :)

Ik overweeg priest omdat ik ondertussen teveel heb verloren van priest met mijn hunter (normaal ook), maar ik vrees teveel handlock tegen te komen met priest.

Zou shockadin niet terug een optie zijn? Sludge Belcher is een kaart. Dus ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
DarthDavy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:19:
Wat vinden jullie een goed deck om te ladderen?

Handlock: geen optie omdat het het sterkste deck is en je tegen teveel counters loopt om goed te ladderen.

Hunter: was mijn eerste keus om te ladderen, omdat het sterk is tegen handlock, maar zonder Buzzard/Unleash is het deck heel inconsistent en loopt het regelmatig zonder kaarten in je hand vast.

Ramp Druid: ook te inconsistent. Te afhankelijk van wild growth. Je kan wel winnen zonder wild growth, maar het moet dan ook meezitten.

Control warrior: heel sterk en speel ik heel graag, maar gewoon te traag op de ladder. Half uur per spelletje. Dat gaat niet voorruit :)

Ik overweeg priest omdat ik ondertussen teveel heb verloren van priest met mijn hunter (normaal ook), maar ik vrees teveel handlock tegen te komen met priest.

Zou shockadin niet terug een optie zijn? Sludge Belcher is een kaart. Dus ik denk het niet.
Ik weet niet hoe lang jij over een beurt doet, maar ik ladder niet een half uur per potje met mijn Control Warrior :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Ik speel zelf handlock en rank 12 atm :) ook hunter en zoo geprobeerd maar dit ging niet erg goed, teveel 50/50. Handlock daarin tegen erg fijn om te spelen atm, ondanks de counters prima te doen. Vandaag 5 matches gespeeld en alles gewonnen.

Wat ik zelf vervelend vind om tegen te spelen (omdat ze goed zijn) is een aggro mage maar dan incl heel wat secrets, misschien dat een optie :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Bekse schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:25:
[...]

Ik weet niet hoe lang jij over een beurt doet, maar ik ladder niet een half uur per potje met mijn Control Warrior :)
Dat half uur is geen absoluut getal, maar figuurlijk gesproken ;)

Aggro mage is misschien beter dan shockadin. Sludge Belcher blijft een kaart, maar mage heeft meer tools om errond te spelen.

Es proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Aggro mage doet het goed: 80% win rate over 10 spelletjes.

Dat was hetgeen waar ik naar op zoek was.

Voor de geïnteresseerden wat ik speel: het is gewoon thefishou's deck van de europe blizzcon qualifiers. Ben trouwens heel tevreden van dat deck. Heel consistent met een duidelijke game plan. Tijdens de qualifiers dacht ik: met wat komt die fransman hier spelen, maar het is een heel goed, heel uitgeblanceerd deck. Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch easy met eender welk deck ranken? :)

Ik ben nu met malygod miracle rogue bezig, wel zeer hoge winrate( niet verwacht) en het is nog fun ook.
Ik ben beu gekeken op al die 'meta' decks atm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:17:

Ik ben nu met malygod miracle rogue bezig, wel zeer hoge winrate( niet verwacht) en het is nog fun ook.
Ik ben beu gekeken op al die 'meta' decks atm :p
Malygod is ook vrij meta hoor, kom ze erg veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:17:
Als je uitgaat van een winrate van 75% in de lagere ranks gaat het natuurlijk een stuk sneller met een rushdeck aangezien de games korter duren. Met mijn paladin control deck verlies ik nauwelijks, maar de games duren wel vaak >10 min. terwijl ik met Zoo waarschijnlijk in <5 min. klaar zou zijn.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Eindelijk een Legendary uit een pakje getrokken: King Krush

Morgen maar eens kijken of we daar een leuk deckje omheen kunnen bouwen :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:42
Mijn ervaring is dat games langer duren als mijn tegenstanders tot de time-out nodig hebben.

Eerlijk is eerlijk, volgens mij is mijn zwakke punt dat ik te vaak te snel beslissingen neem zonder goed te kijken, maar als je ergens in turn 2/3 zit heb je echt niet de volle tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Vicarious schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Als je uitgaat van een winrate van 75% in de lagere ranks gaat het natuurlijk een stuk sneller met een rushdeck aangezien de games korter duren. Met mijn paladin control deck verlies ik nauwelijks, maar de games duren wel vaak >10 min. terwijl ik met Zoo waarschijnlijk in <5 min. klaar zou zijn.
Een paladin control deck waarmee je 'nauwelijks' verliest (winrate van rond de 80% noem ik 'nauwelijks') lijkt me zeer interessant en dan ben ik binnen no-time legendary :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zebby schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:46:
Mijn ervaring is dat games langer duren als mijn tegenstanders tot de time-out nodig hebben.

Eerlijk is eerlijk, volgens mij is mijn zwakke punt dat ik te vaak te snel beslissingen neem zonder goed te kijken, maar als je ergens in turn 2/3 zit heb je echt niet de volle tijd nodig.
Mwah.. zodra je meer dan 1 mogelijke play hebt, kun je de tijd nemen de juiste te kiezen. Zelfs op turn 2/3 kan die keuze uiteindelijk winst of verlies betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn de mensen van HS inmiddels alweer bezig met wat nieuwe content? Ik heb de game de afgelopen tijd niet echt gevolgd, maar ik kan me voorstellen dat er wel weer wat nieuwe kaarten bij mogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:19:
Zijn de mensen van HS inmiddels alweer bezig met wat nieuwe content? Ik heb de game de afgelopen tijd niet echt gevolgd, maar ik kan me voorstellen dat er wel weer wat nieuwe kaarten bij mogen....
Komen eraan maar mag van mij nog wel even wachten. Is allemaal nog veel te leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
xelfer schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:19:
De eerst volgende update brengt meer dan 100 kaarten, dus wordt flink wat nieuws. Geen releasedate nog, maar binnenkort komt er nieuwe info naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijk in scene gezet, maar wel grappig
new meta: Mukla rogue

YouTube: Hearthstone - Mukla goes Berserk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotman schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:22:
[...]

De eerst volgende update brengt meer dan 100 kaarten, dus wordt flink wat nieuws. Geen releasedate nog, maar binnenkort komt er nieuwe info naar buiten.
mijn voorspeling is;
op blizzcon de off. aankondiging waarin ze een paar kaarten laten zien, en een interview/presentatie over wat de blauwe lijn door deze nieuwe kaarten word. hoop zelf op buff maar zou ook The Burning Crusade kunnen zijn al zou je dan ook een nieuwe blood elves class verwachten. maar verwacht geen nieuwe class in deze uitbreiding. geen dattum behalve soon. verwacht zelf dat het rond half december uit komt. Want blizzard wil vaak zijn games/uitbreidingen uit brengen vlak voor een vakantie periode/lang weekend, en thanksgiving is te dichtbij.

dingen die mij cool lijken maar waarschijnlijk nog niet in deze uitbreiding zullen zitten.
- nieuw class
- meer deckbuild op te slaan. bijv kies eerst je class en daarna keuze uit max 8 deck (de negen class vlakken plus een return knop)
- toernooi (incl toeschouwers opties)
- 2V2 mode, al weet ik niet goed hoe dit kan werken. Hoe ga je bijvoorbeeld om met AoE. Deel je het bord in twee delen, en gaat deze enkel op een kwart van het board af. Kan je alleen minions spellen op jouw deel van het board of ook op die van je medespelers. Hoe werkt taunts enz. enz. enz.
- arena(achtige) met halfling classes. (bijv Warrior/mage) heel lastig om balans goed te krijgen, maar wel erg entertainend als alleen voor de fun gameplay optie.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Ik had laatst uitgerekend wat de kosten zijn voor het uitbreiden van de slots van 9 naar 81 slots voor 1m users zou dit <25euro kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:42
badboyqxy schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:31:
Ik had laatst uitgerekend wat de kosten zijn voor het uitbreiden van de slots van 9 naar 81 slots voor 1m users zou dit <25euro kosten
Dus ~5 minuten van een Developer voor de ontwikkeling, test, acceptatie en deployment van dit pakket? Lijkt me wel HEEL erg weinig.

Ze hebben al meerdere malen aangegeven dat het zou gaan om een expansion van 100 kaarten, die zeer waarschijnlijk een andere "set" zullen worden. Nu spelen we met de "Expert" set, dit zal dus een tweede worden, mogelijk voor meer/minder gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zebby schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:50:
[...]

Dus ~5 minuten van een Developer voor de ontwikkeling, test, acceptatie en deployment van dit pakket? Lijkt me wel HEEL erg weinig.

Ze hebben al meerdere malen aangegeven dat het zou gaan om een expansion van 100 kaarten, die zeer waarschijnlijk een andere "set" zullen worden. Nu spelen we met de "Expert" set, dit zal dus een tweede worden, mogelijk voor meer/minder gold.
En een vernegenvoudiging van de benodigde opslag maar even niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bosmonster schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:59:
[...]

En een vernegenvoudiging van de benodigde opslag maar even niet meegerekend.
Dat zal wel veel innemen, een paar miljoen tekstbestandjes met decklists.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:02:
[...]

Dat zal wel veel innemen, een paar miljoen tekstbestandjes met decklists.
Uitbreiding van de database capaciteit denk ik, lijkt me niet dat Blizzard met tekstbestanden werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Uitbreiding van de database capaciteit denk ik, lijkt me niet dat Blizzard met tekstbestanden werkt...
Aanpassing van het dbmodel en uitbreiden van capaciteit. En dan moet alles weer uitgebreid getest worden.

Ik moet toegeven dat het technisch gezien allemaal wel meevalt, maar je zit wel op wat meer dan 25 euro :P Daar is net het mailtje voor verstuurd met "we doen het!".

De reden zal dan ook wel meer liggen (hebben ze zelf ook aangegeven overigens) dat het meer een UI/QoL ding is, dan een technische uitdaging. Ze doen er alles aan om de drempel zo laag mogelijk te houden. 81 decks opslaan maakt de UI misschien net dat beetje complexer dan ze voor ogen hebben.

Ben ik het persoonlijk ook wel mee eens overigens. Ik heb niet meer slots nodig. Als het vol zit dan is het eigenlijk altijd tijd om eens oude decks op te ruimen. Ik speel in een seizoen nooit meer dan misschien 3 a 4 vaste decks, en heb daarnaast dus nog ruimte genoeg om te experimenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 07-10-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik ben wel zeer benieuwd naar jouw berekening 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
:') :')
Door mensen zoals jij, gaan al die aanbestedingsprojecten van de overheid mis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:37:
[...]

dingen die mij cool lijken maar waarschijnlijk nog niet in deze uitbreiding zullen zitten.
- nieuw class
Vast wel ooit, maar niet in deze patch idd.

- meer deckbuild op te slaan. bijv kies eerst je class en daarna keuze uit max 8 deck (de negen class vlakken plus een return knop)
Wishful thinking, maar het lijkt mij ook erg gaaf en vooral erg nodig. Het huidige aantal is echt te beperkt.

- toernooi (incl toeschouwers opties)
Ze hebben altijd gezegd dat het een casual game is. Het aantal toernooien dat rond Hearthstone wordt gehouden is ook beperkt. Al komt er met Dreamhack nu wel een grote aan. Ik denk eigenlijk niet dat deze functionaliteit gaat komen.

- 2V2 mode, al weet ik niet goed hoe dit kan werken. Hoe ga je bijvoorbeeld om met AoE. Deel je het bord in twee delen, en gaat deze enkel op een kwart van het board af. Kan je alleen minions spellen op jouw deel van het board of ook op die van je medespelers. Hoe werkt taunts enz. enz. enz.
Ik kan me hier niets bij voorstellen.

- arena(achtige) met halfling classes. (bijv Warrior/mage) heel lastig om balans goed te krijgen, maar wel erg entertainend als alleen voor de fun gameplay optie.
Dit zou de RNG teveel verhogen denk ik. Arcane explosion + Execute. IMBA!
Zie commentaar in de quotes :)
Obvious troll is obvious? :>
Ik hoop in ieder geval niet dat jij in het dagelijks leven verantwoordelijk bent voor aanbestedingen. :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Over toernooi:

Ik heb wel ooit eens ergens gelezen dat Blizzard aan het brainstormen was over een spectator mode, dacht ik. Kan alleen zo snel nergens een linkje vinden.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Moet even hier kwijt hoe grof ik laatst ben ingemaakt :P
opponent speelde een Darkscale Healer, die had na een tijdje om een of andere reden +2 health, dus 7 in totaal.
Volgende beurt doet hij het volgende:
Divine Spirit (double a minion's health) --> Divine Spirit (double a minion's health) --> Inner Fire (change a minion's attack to be equal to it's health)

Opeens dus een minion met 28 health en 28 attack tegenover me. Toen was het vrij gauw afgelopen :'( Gelukkig was het niet ranked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint_One
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
DoubleDutch Dragons heeft start aankomende Donderdag ook met een 1 day cup (1 avond) mochten mensen intresse hebben om mee te doen meer info :

http://doubledutchdragons...-dragon-s-1v1-odc-1#15327

Ze doen al cups met lol , cs:go , smash , ET e.d. maar willen breder en ook meer doen met Heartstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
striner schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:27:
Moet even hier kwijt hoe grof ik laatst ben ingemaakt :P
opponent speelde een Darkscale Healer, die had na een tijdje om een of andere reden +2 health, dus 7 in totaal.
Volgende beurt doet hij het volgende:
Divine Spirit (double a minion's health) --> Divine Spirit (double a minion's health) --> Inner Fire (change a minion's attack to be equal to it's health)

Opeens dus een minion met 28 health en 28 attack tegenover me. Toen was het vrij gauw afgelopen :'( Gelukkig was het niet ranked :)
Er zijn veel low-cost minions waarmee dat trucje is uit te halen, ook al cast je slechts één Divine Spirit en Inner Fire, dan nog heb je met deze combo op een Deathlord, Mogu'shan Warden, Gurubashi Berserker of Maexxna een fiks uit de kluiten gewassen minion >:) . Het is helemaal mooi als je eerst nog een Dark Cultist hebt kunnen opofferen zodat je er nog een extra 4 health bij krijgt. Enige probleem is een silence, daarom speel je de Divine Spirit en Inner Fire combo het best op een minion die al kan aanvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Saint_One schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:01:
DoubleDutch Dragons heeft start aankomende Donderdag ook met een 1 day cup (1 avond) mochten mensen intresse hebben om mee te doen meer info :

http://doubledutchdragons...-dragon-s-1v1-odc-1#15327

Ze doen al cups met lol , cs:go , smash , ET e.d. maar willen breder en ook meer doen met Heartstone.
Heb me ingeschreven. Een toernooi naar mijn hart. In 1 avond afgewerkt. Er staat overigens bij dat ze de ZOTAC rules hanteren. In deze rules staat ook prijzengeld van 100 euro. Geld dat bij deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HS wordt volledig overgenomen door bots heb ik het idee. Kripp maakte laatst ook al een video die mijn gevoel deelt (zie YouTube: [Hearthstone] Bots Are Invading HS).

Als je, zoals ik, af en toe een potje speelt op hogere ranks dan kom je gewoon 80% van de tijd tegen een bot.....

[ Voor 24% gewijzigd door xelfer op 08-10-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:05:
[...]
De reden zal dan ook wel meer liggen (hebben ze zelf ook aangegeven overigens) dat het meer een UI/QoL ding is, dan een technische uitdaging. Ze doen er alles aan om de drempel zo laag mogelijk te houden. 81 decks opslaan maakt de UI misschien net dat beetje complexer dan ze voor ogen hebben.
De reden is dat Blizzard vindt dat haar spelers te debiel zijn om meer dan 9 decks te kunnen handelen. Hebben ze zelf gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Dat is inderdaad -officieel- de reden. Ik vermoed zelf dat ze twijfelen om in de vorm van microtransacties iets te willen aanbieden. De wens van de spelers is duidelijk en 3 a 5 extra slots lijkt me geen enkel probleem en zouden gewoon direct kunnen worden toegevoegd.
De extra kosten voor de opslag in de database van deze extra deckslots voor de spelers wat hierboven ergens werd geopperd, zijn echt te verwaarlozen en lijken me totaal geen overweging om het niet te doen.
Je moet eens weten wat ze allemaal opslaan, dan is een paar regeltjes extra opslaan echt geen enkel probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grotman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:49:
Je moet eens weten wat ze allemaal opslaan, dan is een paar regeltjes extra opslaan echt geen enkel probleem hoor.
Nope. Is ook geen enkel probleem. Het zou de game in ieder geval een stuk leuker maken als je meer dan 9 decks in elkaar kon zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 08-10-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

xelfer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:34:
[...]

De reden is dat Blizzard vindt dat haar spelers te debiel zijn om meer dan 9 decks te kunnen handelen. Hebben ze zelf gezegd.
Niet per se dat spelers debiel zijn. Meer dat het voor een groot deel van de (beginnende) spelers niet noodzakelijk is en misschien te overweldigend wordt. Persoonlijk heb ik ook geen probleem met de 9 deck limit, maar kan me voorstellen dat sommige fanatieke spelers er graag meer zouden hebben.
.
Players are sometimes frustrated they can't have more than nine decks. Are there plans to give players more than nine deck slots?

Eric: So when we first started developing the game, we wanted to make this a really physical game. It lead to the box, and it lead to things feeling very physical, but it also lead to some of our UIs being built in specific ways that feel physical. So for example, right now, we have the nine decks setup in a very physical way, and it's certainly possible for us to change it in the future, and we've certainly talked about it some, but there's definitely challenges there as well. We still want it to feel physical and make decks feel like big solid pieces of the UI.

Ben: One very important thing for why we set that deck limit in the first place is because when we were first developing, we wanted to create a collection manager which players would not be scared off by. Deck building is one of the more daunting parts about playing a card game, so we tried really hard to kind of remove complexity and streamline the deck experience and give you tools for that. One of the things that got out of hand quickly is that players would build a lot of decks, and they'd forget which ones were which. We put the nine deck limit it to keep it management and understandable. We could certainly add more [slots] in the future, but that was the reasoning behind why we started with the nine deck limit now.

Eric: Yeah, but certainly imagine if you had 50 decks, and you were looking for that one deck, it can be quite difficult. To be frank, there's also something fun about going, hey I need a deck slot, and I haven't played this one in a while, so let's rip it apart and try something new. There's certainly other reasons, but there's also something fun about it as well.
Bron: http://www.hearthpwn.com/...-eric-dodds-and-ben-brode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Grotman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:49:
Dat is inderdaad -officieel- de reden. Ik vermoed zelf dat ze twijfelen om in de vorm van microtransacties iets te willen aanbieden. De wens van de spelers is duidelijk en 3 a 5 extra slots lijkt me geen enkel probleem en zouden gewoon direct kunnen worden toegevoegd.
De extra kosten voor de opslag in de database van deze extra deckslots voor de spelers wat hierboven ergens werd geopperd, zijn echt te verwaarlozen en lijken me totaal geen overweging om het niet te doen.
Nee, maar het is wel een aanpassing in GUI en datastructuur. En dat moet, net als alle andere updates, gewoon op de planning komen. Willen we dat daardoor de extra 100 kaarten update uitgesteld wordt? Of spectator mode?

Daarnaast hebben ze deze oplossing niet voor niks gekozen, dus zullen ook niet zomaar ineens alles omgooien omdat een paar spelers dat willen. En gelukkig maar, want spelers zijn ongeveer de slechtste game designers die je je kunt bedenken, aangezien ze extreem bevooroordeeld zijn wat betreft hun eigen wensen en eisen en niet getraind zijn in het kijken naar het grotere geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Nee, maar het is wel een aanpassing in GUI en datastructuur. En dat moet, net als alle andere updates, gewoon op de planning komen. Willen we dat daardoor de extra 100 kaarten update uitgesteld wordt? Of spectator mode?

Daarnaast hebben ze deze oplossing niet voor niks gekozen, dus zullen ook niet zomaar ineens alles omgooien omdat een paar spelers dat willen. En gelukkig maar, want spelers zijn ongeveer de slechtste game designers die je je kunt bedenken, aangezien ze extreem bevooroordeeld zijn wat betreft hun eigen wensen en eisen en niet getraind zijn in het kijken naar het grotere geheel.
Inderdaad, ik kan niet in de code kijken en heb dus geen idee, maar ik vermoed dat ze hier echt wel rekening mee gehouden hebben en het gewoon een instelling is. In hun commentaar zoals hierboven vermeld blijkt dat ook wel, dat het vooral een overweging is geweest w.b. speelbaarheid en 'gevoel'.

Aanpassing in de GUI en datastructuur lijkt me zeker niet een probleem. Echt, dit soort dingen zijn vaak gewoon configuratie. Wat moet je aan de GUI aanpassen dan? Het is al een lijst, dus het enige dat er moet komen is een scrollfunctie (die er al is volgens mij). Ik weet niet wat je met datastructuur bedoelt, want het is niks nieuws, maar gewoon een extra regel die precies dezelfde soort gegevens bevat. Technisch gezien lijkt me dit echt een aanpassing van niks (tenzij ze het heel dom geprogrammeerd hebben). Nogmaals, uit hun antwoorden blijkt de reden ook gewoon visie te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotman op 08-10-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik ben een beginnende speler en heb nu al het gevoel dat 9 decks te weinig gaat zijn. Als je iedere class wilt unlocken, alle basic decks compleet krijgen en overal 1 custom deck van wilt maken dan zit je er al tegenaan. Liep laatst al tegen het feit aan dat ik een van mijn decks moest tweaken om van Maexxna te winnen, en wilde mijn oude niet weggooien. Ik heb nog niet alle basic decks helemaal compleet, dus had hier nog wel ruimte voor, maar ik ga problemen voorzien in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Grotman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:37:
[...]

Aanpassing in de GUI en datastructuur lijkt me zeker niet een probleem. Echt, dit soort dingen zijn vaak gewoon configuratie. Wat moet je aan de GUI aanpassen dan? Het is al een lijst, dus het enige dat er moet komen is een scrollfunctie (die er al is volgens mij). Ik weet niet wat je met datastructuur bedoelt, want het is niks nieuws, maar gewoon een extra regel die precies dezelfde soort gegevens bevat. Technisch gezien lijkt me dit echt een aanpassing van niks (tenzij ze het heel dom geprogrammeerd hebben). Nogmaals, uit hun antwoorden blijkt de reden ook gewoon visie te zijn.
Omdat een beter idee dan een ellenlange scroll-lijst is, dat je per class 9 decks hebt. Je klikt een class en krijgt een overzicht van 9 decks voor die class.

Die structuur is anders dan wat die nu is (decks zijn nu niet gedefinieerd per class, maar class is een eigenschap van een deck).

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 08-10-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bosmonster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:35:
[...]

Omdat een beter idee dan een ellenlange scroll-lijst is, dat je per class 9 decks hebt. Je klikt een class en krijgt een overzicht van 9 decks voor die class.

Die structuur is anders dan wat die nu is (decks zijn nu niet gedefinieerd per class, maar class is een eigenschap van een deck).
Exact dit. Zo zou ik het ook ontwerpen.
Dan hoef je aan de gui ook weinig te sleutelen. Je krijgt alleen een extra niveau.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

Misschien is 9 slots voldoende, maar je zou toch op z'n minst iets van een import/export functie moeten hebben. Iets dat je decks dan op basis van namen of kaart id's gewoon in een keer kan inladen. Dan kan je gewoon een deck inladen of add-ons toestaan?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Heeft het volgens jullie zin om de rest van de Naxxaramas wings te unlocken en spelen? Heb even gekeken welke kaarten je ermee kan winnen, maar veel ervan leken me niet echt goed of speciaal. Dit kan ook liggen aan dat ik nog niet zo'n ervaren speler ben, maar hoor graag jullie mening om te voorkomen dat ik telkens 700G uitgeef en dan niet blij ben met de kaarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint_One
astie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:20:
[...]

Heb me ingeschreven. Een toernooi naar mijn hart. In 1 avond afgewerkt. Er staat overigens bij dat ze de ZOTAC rules hanteren. In deze rules staat ook prijzengeld van 100 euro. Geld dat bij deze ook?
De rules wel de centjes niet, is wel de bedoeling dat als er animo genoeg is de volgende keren met Blizzard giftcards te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rank 6 gehaald, ik heb nu 2 unstoppable decks voor de huidige meta, even kijken of ik de tijd kan vinden om legend te worden deze maand, ik weet niet of dat gaat lukken met max. 10 uurtjes per week... win-rate is nu i.i.g. boven de 70% van rank 15-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Saint_One schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:12:
[...]

De rules wel de centjes niet, is wel de bedoeling dat als er animo genoeg is de volgende keren met Blizzard giftcards te gaan werken.
Leuk! Ik doe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:34:
rank 6 gehaald, ik heb nu 2 unstoppable decks voor de huidige meta, even kijken of ik de tijd kan vinden om legend te worden deze maand, ik weet niet of dat gaat lukken met max. 10 uurtjes per week... win-rate is nu i.i.g. boven de 70% van rank 15-6
Dat klinkt goed, welke decks speel je?
Saint_One schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:12:
[...]

Oh dan houd ik deze toernooien in de gaten. Altijd leuk, zon snel concept en mogelijk prijzengeld :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

striner schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:22:
Heeft het volgens jullie zin om de rest van de Naxxaramas wings te unlocken en spelen? Heb even gekeken welke kaarten je ermee kan winnen, maar veel ervan leken me niet echt goed of speciaal. Dit kan ook liggen aan dat ik nog niet zo'n ervaren speler ben, maar hoor graag jullie mening om te voorkomen dat ik telkens 700G uitgeef en dan niet blij ben met de kaarten :P
weet de wing niet meer uit mijn hoofd, maar ga voor de wing's met de volgende kaarten er in.
Sludge Belcher, Loatheb, Undertaker, Haunted Creeper, Nerubian Egg and Mad Scienist.
als je nog gold over hebt ga dan voor de volgende kaarten.
Spectral Knight, Unstable Ghoul, Zombie chow, shade of Naxxramas en Kel'Zhuzad.

ook zijn veel van de class kaarten handige maar dit is uiteraard afhankelijk van de class die je speelt
Dark Cultist, Duplicate, webspinner, death's bite,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Praktisch alle Naxx kaarten zie je inmiddels wel terug in de populaire decks (zelfs kaarten als Dancing Swords in deathrattle decks). En dat geeft wel aan dat Naxx echt de moeite waard is in z'n geheel.

Als je echt geld tekort hebt, laat dan The Military Quarter en Frostwym Lair links liggen eerst.

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 09-10-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 15:43
Bosmonster schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:38:
Als je echt geld tekort hebt, laat dan The Military Quarter en Frostwym Lair links liggen eerst.
Er stond me bij dat je ze in volgorde moest unlocken?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:20
Volgens mij kan je inderdaad echter alleen de wings in volgorde openen.

De kaarten zijn het echter wel waard. Sommige wings hebben meer nuttige kaarten dan andere wings, maar het biedt zeker beginnende spelers veel goede kaarten die erg nuttig zijn om je daily quests sneller te kunnen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

What are the team's thoughts on Neutral Spells?
Hard to flava. What do you call 'em? "Punch"? - Ben Brode (Source)

Any plans to do something about the Shaman bot plague that has made this otherwise great game boring and unfun for so many?
We're working on it. - Ben Brode (Source)

[About Undertaker being "OP"]
Then what is the reason to leave him as is? He is overpowered and even overnerfing is better than its current state.
I believe he is powerful. I do not believe he is so powerful that he must be nerfed. - Ben Brode (Source)

How's android/mobile hearthstone feeling? Looking forward to it.
Many people hard at work on making it amazing :) - Ben Brode (Source)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommeh_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-08 11:05
Freelance schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:53:
Er stond me bij dat je ze in volgorde moest unlocken?
Ben een paar dagen geleden ook weer begonnen met Hearthstone en meteen de Naxxramas uitbreiding gekocht. (alle keys) Ik kon meteen alle wings openen en kiezen welke ik als eerste zou willen doen.

Overigens gewoon vooraan begonnen, loop nu vast bij Noth. Probeer een beetje een fatsoenlijk deckje samen te stellen van mijn beginner cards om zo Naxxramas door te lopen, maar dat werkt nog niet helemaal :P

The best place to hide a dead body is the second page of Google search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Met alleen basic cards kan Naxx best pittig zijn idd. Misschien dat er online wel redelijke guides zijn te vinden wat dat betreft.

Heb je wel alle classes al op level 10? Dat is meestal het eerst dat je wilt doen om iig de meeste kaarten te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommeh_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-08 11:05
Mijn Mage en Hunter zitten op 17 en 18, de rest van de classes hangen rond de level 6-10. Misschien is dat een goed idee om eerst te doen haha :P

Verder heb ik bij de eerste wing bosses gezocht op beginner decks tegen bijvoorbeeld Faerlina, dat had me zeker geholpen! Maar het vinden van beginner decks tegen Noth is me nog niet gelukt haha.

Maar goed het duurt meestal ook wel even voor dat je weer helemaal in het spel zit en alle goede cards en combo's enz in je koppie hebt zitten xD

The best place to hide a dead body is the second page of Google search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
Nog een maandje en dan is het Blizzcon! :)

Blizzcon 2014

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint_One
Nog meer spelers die interesse hebben , inchecken om 19:30 games starten om 20:00 , 16 inschrijvingen tot zover.

Info: http://doubledutchdragons...-dragon-s-1v1-odc-1#15362

Compo Sign up: http://battlefy.com/doubl...f9c57d0ed0a240c9e5ca/info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Bekse op 09-10-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Saint_One schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:15:
Nog meer spelers die interesse hebben , inchecken om 19:30 games starten om 20:00 , 16 inschrijvingen tot zover.

Info: http://doubledutchdragons...-dragon-s-1v1-odc-1#15362

Compo Sign up: http://battlefy.com/doubl...f9c57d0ed0a240c9e5ca/info
Ik en Bekse hebben meegedaan in het toernooi. Ik ben helaas in de halve finale gestrand.
Dit toernooi is een leuk concept. Single Elimination, BO3 (finale BO5). Volgend toernooi heeft plaats 1 en 2 een klein prijsje, wordt op 1 avond afgewerkt en gaat volgens het Zotac concept. Dus geen class-bans bijvoorbeeld.

Hier de link voor het toernooi van volgende week:
http://battlefy.com/doubl...d836fb6daac328b1e146/info

Ik heb me al ingeschreven.
Zou mooi zijn als er een overload aan tweakers zouden deelnemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:34:
Meh, terug op rank 8. Ik had besloten de laatste paar ranks met handlock te spelen, omdat dat deck wat consistenter is op lagere ranks, maar dat bleek niet zo'n handige zet nu de flavour of the day het smart hunter aggro deck is...

Wat zijn er veel bots actief trouwens, 1 op de 4 games was tegen een zoo bot of Sjow's sea giant bot. Zelfs tijdens het unranked testen van een deck kwam ik bijna alleen maar bots tegen.

Het zou leuk zijn als Blizzard eindelijk iets doet tegen bots, het begint nu best wel vervelend te worden. Elke mongool met 3000 dust kan een bot downloaden en in een week alles unlocken zonder een vinger uit te steken. Haalt ook meteen de value van golden heroes onderuit.

Dit is Zilea's mening over bots (vanaf 2:28)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Nou gisteren toch maar een Doomhammer gecraft voor m'n Shaman deck en de Stormforged Axe eruit gegooid.

Man, wat een heerlijke toevoeging. Het enige wat ontbrak was nog een goede finisher, maar Doomhammer is meer dan dat gelukkig. M'n Midrange Shaman (persoonlijke variant dan :p) is nu af, alhoewel ik een Al'Akir zou willen hebben, is dat meer luxe dan noodzaak.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Ik ben nu rank 7 :) Hoop vanavond de 6 aan te tikken,,, en dan int weekend 5 halen. Dan heb ik nog twee week voor Legendary :D! Als er iemand met me mee wil ranken dan mag je me wel toevoegen, kan je even DM sturen en geef ik me batteID wel. Speel tot nu toe sterk met HandLock.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RKwant schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:40:
Speel tot nu toe sterk met HandLock.
Met al die aggro hunters op de ladder? Knap hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik een grote glimlach op mijn gezicht had toen ik van de week 'old school' backspace rogue (met undertaker) van stal haalde ivm een quest. Er is geen handlock die correct mulliganed. de meeste trekken ook gewoon op beurt 2 en 3 een extra kaart. voordeel voor hun is dat ze beurt 5 al gratis molten kunnen spellen. hun nadeel is dat mijn eviscerate al voldoende is voor de killen blow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint_One
astie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:48:
[...]

Ik en Bekse hebben meegedaan in het toernooi. Ik ben helaas in de halve finale gestrand.
Dit toernooi is een leuk concept. Single Elimination, BO3 (finale BO5). Volgend toernooi heeft plaats 1 en 2 een klein prijsje, wordt op 1 avond afgewerkt en gaat volgens het Zotac concept. Dus geen class-bans bijvoorbeeld.

Hier de link voor het toernooi van volgende week:
http://battlefy.com/doubl...d836fb6daac328b1e146/info

Ik heb me al ingeschreven.
Zou mooi zijn als er een overload aan tweakers zouden deelnemen 8)
Blij dat jullie het naar jullie zin hebben gehad, we moeten er nog wat meer structuur in aanbrengen en wat meer mee oefenen hoe dit goed te adminnen.

Tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:57:
Er is geen handlock die correct mulliganed. de meeste trekken ook gewoon op beurt 2 en 3 een extra kaart.
Dat is de correcte speelwijze in 9 van de 10 gevallen voor een handlock. Daarnaast heeft het gebruik van de hero power ook niet zoveel met de mulligan te maken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 10-10-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:31:
[...]

Met al die aggro hunters op de ladder? Knap hoor.
Ja met al die aggro hunter :) maar die kom ik bijna niet meer tegen vanaf rank 8,,, denk dat k daar 50/50 tegen win. Ik speel met sludges/hellfire en jaraxxus... heb zelfs leeroy in me deck en die wint me nog steeds erg veel wedstrijden(vooral in combinatie met power overwhelming of faceless). Dus ook aggro levert niet veel problemen op mits ik goede kaarten krijg, maar dat is met elke hero zo lijkt me.

EDIT: en rank 5 :) met gister en vandaag een 80% winrate, kon ik dat maar volhouden :9~
Nou nog 3 weekjes voor het zware werk.

[ Voor 10% gewijzigd door Royy90 op 10-10-2014 19:36 ]

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook weer iets serieuzer gespeeld dit seizoen (ben op het moment rank 6) en ik merk wel echt dat HS enkele core design issues heeft die de game haast veranderen in een gokspelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:41:
Ik heb ook weer iets serieuzer gespeeld dit seizoen (ben op het moment rank 6) en ik merk wel echt dat HS enkele core design issues heeft die de game haast veranderen in een gokspelletje.
Tja, als het skill niveau van 2 spelers ongeveer gelijk is, is het een soort rock-paper-scissors-lizard-spock met een kanselement (card draw). Aggro hunter beats handlock beats zoo beats control warrior beats ramp druid beats priest beats aggro hunter enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ha, vet

https://imgur.com/a/twpyO

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2yybJ3Wl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UeFdXmhl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3IRvcXNl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h5IdMEwl.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Wauw! Hoe cool is dat :D
Zat er van de week nog aan te denken, volgens mij moet het niet moeilijk zijn om hier ook een bordspel van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de flavor text niet Engels is. Anders was er meteen een besteld

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:23:
Jammer dat de flavor text niet Engels is. Anders was er meteen een besteld
Die zou ik ook aanschaffen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ossi schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:22:
Wauw! Hoe cool is dat :D
Zat er van de week nog aan te denken, volgens mij moet het niet moeilijk zijn om hier ook een bordspel van te maken.
Ik denk dat de random elementen lastig zijn. Knife juggler, draw 2 random demons, discard a random card, etc, etc.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat de random elementen lastig zijn. Knife juggler, draw 2 random demons, discard a random card, etc, etc.
Mindgames lijkt me lastiger, zie je meteen z'n hele deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Je d&d het gewoon. Dobbelstenen. Dobbelstenen en nog eens dobbelstenen. Het probleem zal liggen in de snelheid om alles te verwerken. Wat digitaal 30 sec duurt zal op een bordspel al snel 5 min duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:04:
Nope. Je d&d het gewoon. Dobbelstenen. Dobbelstenen en nog eens dobbelstenen. Het probleem zal liggen in de snelheid om alles te verwerken. Wat digitaal 30 sec duurt zal op een bordspel al snel 5 min duren.
Dat werkt niet met mindgames.

Afbeeldingslocatie: http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20130604034527/hearthstone/images/5/51/Mindgames.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Nee, met random carddraw. En met name sense demons bijvoorbeeld. Dan mag je alleen demons uit het deck halen, random, maar ook zonder de rest van het deck te zien.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijke wel. Gooi een d20. Eerst minion na gegoois aantal voor mindgame. Sense demon 2xd6 en dan zoveelste demon. Start back bovenop als je hoger gooit dan je demon aantal. En herschut je deck. Niet heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:25:
Natuurlijke wel. Gooi een d20. Eerst minion na gegoois aantal voor mindgame. Sense demon 2xd6 en dan zoveelste demon. Start back bovenop als je hoger gooit dan je demon aantal. En herschut je deck. Niet heel lastig.
Maar dan zie je het deck van de tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je laat hem de kaart pakken? Met wat voor mensen spelen jullie bord spellen dat het vertrouw-je-twgenstander-systeem niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Je laat je tegenstander blind een kaart pakken....is het een spel, laat je hem niet zien en leg je hem terug en zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Random elementen doe je gewoon met dobbelstenen.

Pagina: 1 ... 129 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]