Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Verwijderd
Verwijderd
Hij gebruikte niets voor niets een spoilertag, aub volgende keer ook een spoilertag gebruiken. Sommige zoals ik moeten nog de vods bekijken.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:58:
Inderdaad. Handlock heeft een slechte matchup tegen hunter. Maar hij wist dat het de volgende game tegen warrior was en daar is Handlock iets meer favored. Maar inderdaad ik snap zijn keuze niet. Ook zijn laatste play. Met Loatheb te spelen was hij gewonnen
Wel leuk om Gnimsh en Amaz commentaar te horen geven. Toch een beetje de Geer en Goor van Hearthstone.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:58:
Ook zijn laatste play. Met Loatheb te spelen was hij gewonnen
Ik ook niet. Niets tegen zijn karakter, dat mag ik eigenlijk wel, maar zijn decks en playstyle zijn... zo gewoon, zo neutraal. Bij de meeste spelers krijg ik het gevoel dat zij beter zijn dan mij en dat zij daar idd thuishoren, maar Kranich heb ik dat niet.Tektoon schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:16:
Ondertussen hebben we al 1 finalist. Ik moet zeggen: ik ben geen fan van deze jongen. Niet van z'n main deck, en al helemaal niet van z'n playstyle. Om over de rest maar te zwijgen.
Ik ben blij dat Firebat doorgaat, alhoewel ik nu tijdens het toernooi er wel een fan geworden ben van DTwo. Soit, voor mij zijn de twee beste spelers van de wereld nog altijd Kolento en Strifecro. Maar Kolento heeft slecht gespeeld dit toernooi, dit zal hij ook aan zichzelf moeten toegeven. Tegen Kranich had hij kunnen winnen. Firebat steek ik daar nu ondertussen ook wel bij: 18 jaar oud en een fantastisch niveau waar velen maar kunnen van dromen (onder andere ook ik). Respect!
Soit, straks de finale tussen Tiddler en Firebat. Ik hoef niet te zeggen voor wie ik ga supporteren. Jammer dat het Amerika vs Azië is. Ik had graag een Europeaan in de finale gezien (en zien winnen). Maar Europa heeft dan ook niet zijn beste spelers naar Blizzcon gestuurd, buiten Kolento gezien. Niets tegen Numberguy, Kaor en Greensheep, maar dat zijn volgens mij niet echt top topspelers. Alhoewel ik Kaor wel mag. Hij heeft wel een leuke speelstijl. Maar Numberguy en Greensheep zijn volgens mij maar gewoon average spelers. Niet om chauvinistisch te zijn (kan ook niet, want ik ben geen Nederlander, maar Belg), maar vanuit Europa hoorde bvb ThijsNL thuis op Blizzcon.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
[ Voor 97% gewijzigd door Grotman op 08-11-2014 22:07 ]
LoL, yeah, was een typo van mijnentwege. T. Celestial vind ik ook wel een leuke speler.
Oh, maar dan hadden we het niet over dezelfde. Ik vind die Tiddler echt een pannenkoek met z'n suffe, risicoloze spel.DarthDavy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:35:
[...]
LoL, yeah, was een typo van mijnentwege. T. Celestial vind ik ook wel een leuke speler.
Geweldig gedrawed vooralDarthDavy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:49:
Wow, 3-0 met een druid deck. Wie had dat gedacht!!!???
Geweldig gespeeld trouwens. Gefeliciteerd Firebat!
En daarvoor gisteren tot 4u 's nachts zitten kijken
Laat ik zeggen als je een toernooi wil winnen, zal je inderdaad geweldig moeten drawen en de RNG aan je zijde hebben. Maar hij heeft goed gespeeld. Vooral het spel tegen priest. Priest passed zonder play en Firebat wist dat hij Auchenai - Circle aan het slepen was. Je moet het maar weten. Ik zou het niet geweten hebben, want Auchenau - Circle was al een goede play die turn. Maar T. Celestial sleept hem één beurt. Ik had gewoon mijn shade op het bord gegooid omdat ik zou denken: hij heeft niets, snel inmaken die priest met mijn burst van druid. Maar niet firebat. Je mag niet conservatief spelen met druid, maar die beurt deed hij het wel en het was superbelangrijk. Niet vergeten dat wij beide handen zien en de spelers niet; dat maakt een groot verschil.
Waarom is Priest vs Druid instaloss? Ik win die matchup vaak zat, denk rond de 50%.An1mA schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 23:00:
Vond het een beetje raar dat T. Celestial priest koos ipv warlock. Ook al had firebat rogue achter de hand om priest er mee te counteren. Priest vs druid is bijna insta loss en vs rogue heb je naar mijn mening meer kans om van te winnen.
Vicariously I live while the whole world dies
Dat dacht ik eigenlijk ook...Vicarious schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 23:47:
[...]
Waarom is Priest vs Druid instaloss? Ik win die matchup vaak zat, denk rond de 50%.
User Error -- Please Replace User
Te laat..Ikke_Niels schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:23:
Nu heb ik de finale al gezien maar Darthdavy kan je je post even editen met spoiler tags dat je niet de boel verklapt voor mensen die de finale nog niet hebben gezien?
(...)
En hoe moeilijk is het om een spoilertag te gebruiken? Ach ja, wellicht een toernooi topic openen voor Hearthstone, waar je over toernooitjes kunt discussiëren.Freelance schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:10:
[...]
Te laat..zit nu de herhaling op twitch te kijken. Maar eigenlijk moet je gewoon niet het topic openen als je het nog niet gezien hebt en de uitslag nog niet wil weten. Hoe lang moet je anders spoileren?
Anyway, vandaag na een hele lange tijd arena gedaan met Paladin en ik mag niet klagen, 12-1. Had wellicht wel een 12-0 er uit kunnen persen, maar verloor me 12de game en mocht wraak nemen tegen dezelfde tegenstander in game 13.
Onder Boulderfist ogre had ik nog de volgende kaarten:
2x Frost elemental
Lord of the arena
Stormwind Champion
Lay on hands

Rewards

Ik begrijp niet waarom z'n tegenstander met nog 23 hp over het opgeeft...
beetje zonde van je gold als je het nu uitgeeft
[ Voor 25% gewijzigd door Kol Nedra op 09-11-2014 13:52 ]
nothing stops this train
Als je gewoon 6+ wins haalt, verdien je juist goldKol Nedra schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:52:
bewaren jullie niet je gold voor december en dan pas weer arena's spelen?
Het is bijna onmogelijk om zonder alex van een priest te winnen, omdat hij genoeg heals in huis heeft om al de nukes op te vangen.Slashdotter schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:50:
The World Eater: http://youtu.be/-JUm2b-MEzw
Ik begrijp niet waarom z'n tegenstander met nog 23 hp over het opgeeft...
In het filmpje zie je dat zijn alex werd gediscard, wat betekent dat hij een win condition heeft verloren.
[ Voor 45% gewijzigd door An1mA op 09-11-2014 14:22 ]
nothing stops this train
Skill > RNG lange termijn dus Arena goede investering voor je goud.Kol Nedra schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:24:
Dan wel ja, maar RNG in arena is een bitch
Ik speel juist meer Arena om gold te verdienenKol Nedra schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:52:
Dat Arena Pally deck ziet er wel errug sterk trouwens, An1mA. Kan me niet herinneren dat ik er al eens zo eentje heb gehad. Maar goed, ik speel ook niet heel vaak met die class.
Ik speel toch geen constructed meer dus heb ik ook geen packs nodig straks met de expansionKol Nedra schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:52:
De enige keer dat ik constructed gebruik is om random decks te spelen tegen vrienden, hilarisch af en toe
Sterker nog , als je 3 wins gemiddeld haalt raak je al ongeveer breakeven. Meestal rond de 50 gold + cardpack = 150 gold.An1mA schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:10:
[...]
Als je gewoon 6+ wins haalt, verdien je juist gold
(netto wel met geld omlaag natuurlijk, dat wel)
[ Voor 30% gewijzigd door SeamusXanthus op 09-11-2014 20:02 ]
Verwijderd
Voor iemand die geregeld rond de zes wins zit is dit echt heel frustrerend.
Dat is een 6 card combo. Als je dat voor elkaar krijgt heb je die OTK ook wel verdiendVerwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:37:
Voltron klinkt toch wat Op. Ja hij is een summon en daar door een stuk minder sterk maar ik zie al OTK rogue deck voor me met conceal en Shadow step of faceless
Die gold verdeling is idd disproportioneel.Tektoon schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:47:
Wat ik dus heel vervelend vind is dat je bij zes wins in Arena soms gewoon maar 75 gold krijgt, terwijl 7 wins minimaal 150 gold geeft. #@!!#![]()
![]()
![]()
Voor iemand die geregeld rond de zes wins zit is dit echt heel frustrerend.
Ik denk dat de redenering is dat 6 nog gewoon gemiddeld is (12 games), dus niet zo heel bijzonder. Pas met 7+ ben je bovengemiddeld bezig en wordt het winstgevend.xelfer schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:06:
[...]
Die gold verdeling is idd disproportioneel.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2014 09:10 ]
Gemiddeld is 3-3 lijkt me? Voor iedere persoon die wint, moet er ook 1 verliezen....Bosmonster schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:09:
[...]
Ik denk dat de redenering is dat 6 nog gewoon gemiddeld is (12 games), dus niet zo heel bijzonder. Pas met 7+ ben je bovengemiddeld bezig en wordt het winstgevend.
Het verschil tussen 6 en 7 wins (tot wel 2 x zoveel gold) vind ik persoonlijk wel heel groot.
Misschien toch gewoon eens goed focussen op curve i.p.v. value.
Verwijderd
Dat is dus maar de vraag. hoe moeilijk het zal zijn om die combo te maken. je hebt 3 mech nodig aan het begin van je beurt (waarvan een de 5 drop mimiron's head.) is het mogelijk om op turn 6+ al twee mech levend op het bord te hebben? er zijn genoeg mech kaarten die valeu bieden. is de tweede vorm van harvest golem bijv ook een mech? ook zijn er genoeg goedkopen mech dat je in latere beurten M-head + mech te spelen zal zijn als je maar 1 overlevende mech op bord hebt. dus ik denk dat er best een deck te maken is waarin je een goede kans hebt om de summon te bereiken. oke dan de volgende beurt. met welke kaarten kan je hier een OTK van maken. voor rogeu zijn dit faceless, bloodlust, of shadowstep (of zelfs een combo daarvan). of een dergelijk combo deck overlevings kans zal hebben in de meta volgend jaar zal moeten blijken. maar de combo is in mijn ogen niet zo onwaarschijnlijk voornamelijk door dat verschillende kaarten de zelfde functie kunnnen vervullen. daarin tegen komen der ook een hoop random kill kaarten bij dus stealth wordt een stuk minder waardevol. (zoveer dat het al waarde heeft)Bosmonster schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:05:
[...]
Dat is een 6 card combo. Als je dat voor elkaar krijgt heb je die OTK ook wel verdiend
Als Hearthstone mijn een ding geleerd heeft is dat als er een mechanisme in de game zit die misbruikt kan worden dit door spelers ook in de meest extreme mogelijkheid zal worden gedaan.
Verwijderd
Ik denk niet dat die combo consequent te maken is. Het is leuk als het een keer lukt, maar als je daar 5 losses voor nodig hebt, speelt niemand die kaart. Stallag en Feugen zie je ook nooit.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:28:
[...]
Dat is dus maar de vraag. hoe moeilijk het zal zijn om die combo te maken.
Blijkbaar is dat een oudere reeds bestaande kaart...
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Precies. En een simpele Silence en je hele deck stort inVerwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:34:
[...]
Ik denk niet dat die combo consequent te maken is. Het is leuk als het een keer lukt, maar als je daar 5 losses voor nodig hebt, speelt niemand die kaart. Stallag en Feugen zie je ook nooit.
Het zal je best af en toe eens lukken om hiermee een win te halen, maar het zal gewoon niet consistent genoeg zijn om er een winnend (50%+) deck mee te maken.
Je zou 2 Mechs + Head + Conceal moeten spelen in 1x. Dit is op z'n minst 8 mana en 4 kaarten, om de volgende beurt 16 damage te doen, mits de tegenstander geen taunts heeft.
Ter vergelijking: Warrior heeft met Raging Worgen momenteel al een 16-damage 3-card combo voor slechts 6 mana, die wel direct dezelfde beurt te spelen is. En zelfs die zie je zelden.
[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2014 11:10 ]
De meta is de huidige gang van zaken, je kunt het vergelijken met een bepaald seizoen.
Nu zijn er een paar heel sterke en populaire decks, die zijn goed in de huidige meta.
Echter volgende maand zal dat compleet anders zijn, aangezien die 120 nieuwe kaarten de complete meta om zullen gooien. Er zullen nieuwe ideeen zijn, met nieuwe decks, dat zorgt voor een nieuwe meta.
Hoop dat het duidelijk is. Veel plezier!
maar leukste is natuurlijk zelf een deck maken om zo de mensen te verassen
nothing stops this train
Verwijderd
ik weet niet of een site is waar alles overzichtelijk word uit verteld. maar hierbij een poging van mijn;Letsnow schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:06:
Ik ben pas een paar weken geleden beginnen spelen en volg nu ook dit topic. Zou iemand me kort kunnen uitleggen wat al die verschillende decks zijn? Jullie hebben het over construct, meta etc ... Of bestaat er ergens een lijst met al die termen?
- Construct(ed), de speelmode waarin je een deck aanmaakt en daarmee in ranked of causal speelt.
- Meta. om in constructed hoger te komen moet je met jouw deck meer winnen dan verliessen. De meta is het totaal van deck die gespeeld wordt. Zijn er in "de meta" veel hunters wil jij juist met een deck spellen die wint van hunter.
- Arena. de speelmodes waarmee je 30 kaarten uit 30x de keuze uit een van drie kaarten en hier zoveel mogelijk mee probeert te winnen tot je 3 keer verliest of 12 keer wint.
- OTK. one turn kill
- Mana. aantal kristallen die je te spenderen hebt aan kaarten per beurt.
- draw engine. een kaarten combo waarmee je kaarten kan blijven trekken. (volgens mijn is de actioneer momenteel de enige in het spel)
- rush/aggro deck. een deck dat vooral in het begin van het speel sterk is en je probeert te killen voor dat je tijd heb om te reageren. doet dus veel damage tegen je hero.
- midrange deck. een deck dat het vooral moet hebben van sterke beurten in beurt 5 tot 9.
- control deck. een deck dat het vooral moet hebben van de 10+ turns en tot die tijd voornamelijk de tegenstander tegen te houden.
- Minions. "monsters" die je op je bord speelt
- Spells. kaarten die een eenmalig effect heeft. bijv doe 6 damage
- Buffs. kaarten die een blijvend effect hebben op minions. bijv geef minions +4/+4
bekende deck. (zie ook www.hearthpwn.com)
- Ramp Druid. een deck dat via wild growth en innervate meer mana dan de tegenstander heeft per beurt. en daardoor sterke minions kan spelen. wint door combo van force of nature en savage roar.
- Zoolock. (warlock) een aggro deck dat het vooral moet hebben van de kaart draw hero power "draw een kaart"
- Handlock. (warlock) een midrange deck. met zeer sterke minions en removal.
- Miracle rogue. zijn verschillende versie maar draaien allemaal om de actioneer card draw engine.
- Freeze mage. een mage deck dat jouw minions bijna elke beurt freeze. ze vervolgens verwijdert met doomsayer. en je probeerd te killen met damagespells.
- Midrange Shaman, Control Warrior, Control Paladin. alle maal deck waarvan de naam voldoende zegt denk.
Voor mij is een een draw engine de term die bepaalt hoe jij aan 'genoeg' kaarten komt. Of dit nu de Auctioneer , Acolyte of pain of Loot Hoarders maakt niet uit. Heb je een low mana cost deck heb je een 'grote' engine nodig, anders waarschijnlijk een 'kleine' engine. Warlock heeft een ingebouwde draw engine...Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:35:
[...]
- draw engine. een kaarten combo waarmee je kaarten kan blijven trekken. (volgens mijn is de actioneer momenteel de enige in het spel)
Mooi lijstje, handig voor in de OP :-)
Merk overigens voor mij persoonlijk dat in Play mode het vaak leukere potjes zijn dan in Ranked. As in, men is daar minder gehaast, je komt ook minder aggro decks tegen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
goed mogelijk dat mensen de term verschillend gebruiken of interpreteren. maar voor mijn verwijst engine toch vooral naar een zich zelf instand houdende carddraw. Warlock hero power is idd een vorm van een engine al is hij door maar enkel een kaart per turn en tegen een vaste nadeel (2 mana + face damage) zeer beperkt. Als spelers van andere TCG voor het eerst van deze heropower horen staan ze je ook vol ongeloof aan te kijken.SeamusXanthus schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:00:
[...]
Voor mij is een een draw engine de term die bepaalt hoe jij aan 'genoeg' kaarten komt. Of dit nu de Auctioneer , Acolyte of pain of Loot Hoarders maakt niet uit. Heb je een low mana cost deck heb je een 'grote' engine nodig, anders waarschijnlijk een 'kleine' engine. Warlock heeft een ingebouwde draw engine...
Acolyte of pain is op zichzelf dan ook geen draw engine in mijn ogen, maar zou er wel een onderdeel van kunnen zijn. Stel dat er een kaart was die het tegenovergestelde doet van Baron. dus eind (of begin) van de beurt alle minions heald voor twee. Acolyte (en/of Northshire Cleric) + Baron + deze heal minion zou een draw engine maken.
Meer kaarten = meer keuze = meer win.
En dat is wat beginnende spelers vaak vergeten, waardoor ze eindigen in topdecking en vervolgens het spel verwijten dat het teveel RNG is.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2014 13:55 ]
Mooi lijstje inderdaad. Zal het opnemen in de OP.Nitai schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:40:
[...]
Mooi lijstje, handig voor in de OP :-)
Merk overigens voor mij persoonlijk dat in Play mode het vaak leukere potjes zijn dan in Ranked. As in, men is daar minder gehaast, je komt ook minder aggro decks tegen.
Die wordt deze week sowieso vernieuwd ivm het laatste nieuws vanaf blizzcon.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 10-11-2014 19:32 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
zelf al meerdere keren gespeeld met mijn paladin. Leuk extra kaartje om te spelen. Helemaal leuk met facelessBosmonster schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:01:
[...]
Precies. En een simpele Silence en je hele deck stort in
Het zal je best af en toe eens lukken om hiermee een win te halen, maar het zal gewoon niet consistent genoeg zijn om er een winnend (50%+) deck mee te maken.
Je zou 2 Mechs + Head + Conceal moeten spelen in 1x. Dit is op z'n minst 8 mana en 4 kaarten, om de volgende beurt 16 damage te doen, mits de tegenstander geen taunts heeft.
Ter vergelijking: Warrior heeft met Raging Worgen momenteel al een 16-damage 3-card combo voor slechts 6 mana, die wel direct dezelfde beurt te spelen is. En zelfs die zie je zelden.
Overigens werkt silence niet. Zelf Silence gebruikt tegen een van de twee kaarten en het had geen effect!
2 van de 3 kaarten zijn warrior kaarten, hoe doe je dat precies met je paladin?oosterhofjf schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:56:
[...]
zelf al meerdere keren gespeeld met mijn paladin. Leuk extra kaartje om te spelen. Helemaal leuk met facelessGebeurd vaker dan ik dacht.
Eh?Overigens werkt silence niet. Zelf Silence gebruikt tegen een van de twee kaarten en het had geen effect!
Verwijderd
Vandaag eindelijk weer tijd gehad om te testen. En ik kan niet anders zeggen dan dat we geslaagd zijn.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:11:
full list zo als ik nu aan het testen ben
1x humility
2x zombi chow
2x equalite
2x Argent protector
1x knife juggler
2x wild pyromancer
2x aldor peacekeeper
1x blood knight
1x scarlet crusader
2x True Silver Campion
2x Consecration
1x Cult master
1x Spelbreaker
1x Faceless Manipulator
1x Loatheb
2x Sludge belcher
2x Stampeding Kodo
1X Avenging Wrath
1x Sunwalker
1x Kel'thuzad
1x Tiron Fordring
Twijfel nog of ik sunwalker vervang voor wat meer early game of lay on hand.
dream start is Zombie chow, Argent Protecor en Blood Knight. Dream end is turn 8 Tirion, turn 9 Kel'Thuzad, turn 10 Faceless Manipulator + Sluge Belcher
Lijkt er op dat ik 50% winrate haal op rank 18. Ongeveer 12 games. Maar het is wel leuk spelen.
Bovenstaande deck maar dan met knife juggler vervangen door Gnomisch inventor.
En in een lange winstreak van 18 naar 14. Volgens mijn voldoen dat aan al onze doelstellingen. Al moet ik wel zeggen dat ik geen hunters.zoolock of priester ben tegen gekomen. Dus onbekend of je daar een kans tegen maakt. Maar wel (slecht spelende) controle warriors, Freeze mage, midrange shaman en demon warlock.
Hebben ander er al mee gespeeld en wat is jullie bevindingen?
http://hearthstone.gamepedia.com/Faceless_ManipulatorBosmonster schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:22:
[...]
2 van de 3 kaarten zijn warrior kaarten, hoe doe je dat precies met je paladin?
http://www.hearthhead.com/card=1798/thaddius
Hier had ik het ieder geval over. Misschien hadden we het over verschillende kaarten
Ik had het over de 16 damage 3 card warrior combo...oosterhofjf schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:51:
[...]
http://hearthstone.gamepedia.com/Faceless_Manipulator
http://www.hearthhead.com/card=1798/thaddius
Hier had ik het ieder geval over. Misschien hadden we het over verschillende kaarten
Oftewel dan maar voor de duidelijkheid: Raging Worgen + Charge + Inner Rage
En Silence werkt prima tegen de Feugen of Stalagg natuurlijk, maar je moet het wel op de laatstgespeelde doen
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 11-11-2014 09:34 ]
Verwijderd
je bedoeld uiteraard laatst overlevende. klein verschilBosmonster schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:32:
En Silence werkt prima tegen de Feugen of Stalagg natuurlijk, maar je moet het wel op de laatstgespeelde doen
Ja dat uiteraard. Moet de eerste keer dat ik ze beiden tegelijkertijd op het bord zie nog tegenkomen, dus vandaar mijn gebrek aan nuanceVerwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:36:
[...]
je bedoeld uiteraard laatst overlevende. klein verschil
Verwijderd
Oh, ik heb ze van de week beide gelegd ergens tussen beurt 5 en 8. Ik speelde tégen een priest. Die deed de Auchenai +circle move om het bord te clearen, nadat de Feugen al een kerel van hem had gestompt. En hij had nog een shadow word death in het handje.Bosmonster schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:57:
[...]
Ja dat uiteraard. Moet de eerste keer dat ik ze beiden tegelijkertijd op het bord zie nog tegenkomen, dus vandaar mijn gebrek aan nuance
Echter, ik kreeg niet 1 maar 2 Thadiussen, omdat ze tegelijk dood gingen. Dus lag er aan het eind nog een 11/11 naar hem te lachen.
Blijkbaar wist ie dat niet

Ik heb ze in een ramp druid deckje zitten, eigenlijk zou ik met Savage roar moeten spelen, maar ik speel gewoon wat dikke legends/taunt etc, omdat ik een beetje koppig ben.
Dat is ook niet de bedoeling en zou volgens mij gepatcht moeten worden. Bij Hearthstone zouden deathrattles die "tegelijk" triggeren moeten afgaan in de volgorde waarop de kaarten gespeeld zijn. Aangezien de ene kaart altijd eerder gespeeld is dan de ander zou er dus gewoon maar 1 Thaddius moeten verschijnen.ir_richman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:03:
[...]
Echter, ik kreeg niet 1 maar 2 Thadiussen, omdat ze tegelijk dood gingen. Dus lag er aan het eind nog een 11/11 naar hem te lachen.
Blijkbaar wist ie dat niet
Works as intendedVicarious schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:30:
[...]
Dat is ook niet de bedoeling en zou volgens mij gepatcht moeten worden. Bij Hearthstone zouden deathrattles die "tegelijk" triggeren moeten afgaan in de volgorde waarop de kaarten gespeeld zijn. Aangezien de ene kaart altijd eerder gespeeld is dan de ander zou er dus gewoon maar 1 Thaddius moeten verschijnen.
Er gebeurd gewoon wat er in de text van de kaarten staat. Als de andere ook dood gegaan is, krijg je een Thaddius. Gaan ze allebij tegelijk dan triggeren allebij de deathrattles.
Wat ik me wel af vraag, is of de Ragnaros->Kelthuzad bug al is gefixed is

Dat is dus precies mijn punt: de deathrattles gaan normaal gesproken niet precies tegelijk. De ene zou eerder moeten gaan dan de andere, afhankelijk van welke als eerste gespeeld is. Zie ook http://hearthstone.gamepedia.com/Deathrattlekevz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:40:
[...]
Works as intended
Er gebeurd gewoon wat er in de text van de kaarten staat. Als de andere ook dood gegaan is, krijg je een Thaddius. Gaan ze allebij tegelijk dan triggeren allebij de deathrattles.
Wat ik me wel af vraag, is of de Ragnaros->Kelthuzad bug al is gefixed is
When multiple minions with Deathrattle die at the same time, their Deathrattles will activate in the order in which the minions were played.
[ Voor 15% gewijzigd door Vicarious op 11-11-2014 17:09 ]
Als Feugen/Stalagg tegelijk dood gaan, zijn ze beide dood (=P) en dan activeren hun deathrattles in de volgorde dat ze op het veld zijn gezet. Dan krijg je eerst een Thaddius van Feugen (Stalagg is namelijk al dood op dit punt, maar staat nog op het veld omdat z'n deathrattle nog af moet gaan) en daarna een Thaddius van Stalagg.
EDIT:
Je ziet de animatie daarom ook achter elkaar van de 2 Thaddius, niet tegelijkertijd: YouTube: Hearthstone ProTips: Feugen and Stalagg die at the same time = Double Thaddius?
[ Voor 24% gewijzigd door PCBaas op 11-11-2014 17:24 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Man wat leuk! Als je eenmaal een beetje door krijgt wat de bedoeling is, dan wordt je echt gepakt door deze game. En hoe meer je weet hoe leuker het wordt.
Ook dit topic eens doorgenomen. Speel op een ipad air.
Eerst eens alle basiskaarten verzamelen met de single player. En dan zie ik wel verder wat de bedoeling is. Vannacht eerst alle heros vrij gespeeld.
Hier gaat veel tijd in zitten, maar wel leutig.
[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 12-11-2014 07:54 ]
Verwijderd
Dit is inderdaad de reden, beide tegelijk dood = 2x death rattle.PCBaas schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:12:
Als eerst Feugen op het veld is gezet en daarna Stalagg:
Als Feugen/Stalagg tegelijk dood gaan, zijn ze beide dood (=P) en dan activeren hun deathrattles in de volgorde dat ze op het veld zijn gezet. Dan krijg je eerst een Thaddius van Feugen (Stalagg is namelijk al dood op dit punt, maar staat nog op het veld omdat z'n deathrattle nog af moet gaan) en daarna een Thaddius van Stalagg.
EDIT:
Je ziet de animatie daarom ook achter elkaar van de 2 Thaddius, niet tegelijkertijd: YouTube: Hearthstone ProTips: Feugen and Stalagg die at the same time = Double Thaddius?
Het was trouwens een shaman deckje waarin ze zaten, met kel thuzad en reincarnates, kun je leuke dingen mee doen. Regelmatig te langzaam, stevige eindgame en soms een atoombom.
Als ik het goed begrijp is de reden dat de kaarten eerst doodgaan maar nog in het spel blijven liggen, DAN de deathrattles afgaan en dan pas de kaarten van het bord verdwijnen. Dan gaan zowel Stalagg als Feugen dus dood en krijg je dus 2x de deathrattle.ir_richman schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:43:
[...]
Dit is inderdaad de reden, beide tegelijk dood = 2x death rattle.
Verwijderd
I feel ickyVerwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:19:
en zodra je verkouden ben heb je ineens de behoefte om iedereen een knuffel te geven.
Pas wel op want want ranked play heeft mij in het begin aardig wat irritatie opgeleverd want ik ben nu eenmaal iemand die graag wil winnenstalscu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:53:
Gisteren aan begonnen. En ben nu wel zo een beetje gaar.
Man wat leuk! Als je eenmaal een beetje door krijgt wat de bedoeling is, dan wordt je echt gepakt door deze game. En hoe meer je weet hoe leuker het wordt.
Ook dit topic eens doorgenomen. Speel op een ipad air.
Eerst eens alle basiskaarten verzamelen met de single player. En dan zie ik wel verder wat de bedoeling is. Vannacht eerst alle heros vrij gespeeld.
Hier gaat veel tijd in zitten, maar wel leutig.
Je komt vooral met de basic kaarten vanaf lvl20 zoveel goede kaarten/decks tegen dat je heel veel verliest zonder dat je er eigenlijk wat aan kan doen en dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het minder leuk vond en Hearthstone een poos aan de kant hebt gelegd omdat ik het naar P2W vond neigen omdat eigenlijk het enigste is wat je kunt is vele uren grinden en de daily quests en als je veel speelt hoogstens 100 gold kan verdienen
Nu het weer een beetje opgepakt en er maar mee leren leven dat je veel verliest en moet grinden.
Verder vind ik het wel echt een heel gaaf spel vooral als alles soms precies gaat als verwacht en dat je players met een bijna basic deck gewoon keihard owned terwijl hun denk vol met goede epic , legendary en rare's zit
Ps: zoek even op Google naar hidden Hearthstone quest voor snel wat extra gold.
[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 13-11-2014 00:04 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Verwijderd
Wtf Doomhammer en GorehowlTektoon schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:59:
Die Priest kaart was mooi, maar deze mag er ook zijn. Het lijkt erop dat het verschil tussen de beste en de slechtste drop van een bepaalde mana cost groter wordt. Voor constructed hoeft dat niks te betekenen, maar ik vraag me af of dat ook geldt voor Arena. Wat mij betreft is de rol die het geluk speelt tijdens de draft groot genoeg.
[afbeelding]

Of hij echt zoveel gespeeld gaat worden betwijfel ik, Maar je weet nooit wat er nog meer uit komt waar deze prima bij past!
In een mage deck (met iceblock) kan dit natuurlijk prima passen, daarnaast is het in zekere zin een "soft-taunt". Net als een undertaker en manatide totem zullen mensen proberen om 'm snel weg te halen.astie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:51:
Er is weer een nieuwe bekent gemaakt. Bijzondere combokaart.
[afbeelding]
Of hij echt zoveel gespeeld gaat worden betwijfel ik, Maar je weet nooit wat er nog meer uit komt waar deze prima bij past!
User Error -- Please Replace User
Ik ben vorige maand lvl 5 geeindigd met een simpel Mage deck zonder ook maar één epic of legendary.beuker19 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:50:
[...]
Je komt vooral met de basic kaarten vanaf lvl20 zoveel goede kaarten/decks tegen dat je heel veel verliest zonder dat je er eigenlijk wat aan kan doen en dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het minder leuk vond en Hearthstone een poos aan de kant hebt gelegd omdat ik het naar P2W vond neigen omdat eigenlijk het enigste is wat je kunt is vele uren grinden en de daily quests en als je veel speelt hoogstens 100 gold kan verdienen
Dat is hoger dan ik ooit met mijn zelf verzonnen paladin deck met Cairne, Ragaros & Black Knight waar ik niet verder dan lvl 8 ben gekomen.
Ik heb 6000 gold, virtueel bijna 10.000 dust en heb nog geen cent uitgegeven. Ik heb in totaal maar 1 legendary gecraft (Ragnaros) en volgens mij 2 rares die ik nodig had om enkele Naxx bosses om te leggen. Hoe is dat P2W?
Dat gezegd hebbende... Ik speel al sinds oktober vorig jaar. Als je nu instapt is het nivo natuurlijk veel hoger als toen.
(voor wie wil weten wat ik met alle dust doe: Ik heb alles opgespaard. Niks ge-dust, behalve kaarten die zijn generfed, (vrijwel) niks gecraft. Nu ga ik straks aan de expansion beginnen dan kijken hoe de meta ontiwkkeld.Vervolgens craft ik alle kaarten van de basis set die ik als essentieel beschouw (ofwel: na de nieuwe meta nog steeds veel gespeeld worden), en beschouw ik die verzameling als 'af'.)
Het is een classcard voor Rogue.
[ Voor 5% gewijzigd door Grotman op 13-11-2014 09:25 ]
Jammer!
Rogue is de enige class die altijd beschikking heeft over een zwaard, ongeacht de draw. Een 2/2 wicked knife is al een prima upgrade early game, tegen veel 1 en 2 drops. Later in het spel vaak nuttig om net wel die ene threat uit te schakelen. Ook een topkaart in Arena.SeamusXanthus schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:43:
Ik snap de verwarring, want sommige nieuwe classcards lijken thematisch niet echt bij de class te passen. Auto-barber voor rogue? Shrinkmeister voor priest? Flamecannon voor mage?
Jammer!
Shrinkmeister is antwoord op 4 attack minions in combo met o.a. cabal shadow priest/ power word en shadow madness. Voor 1 en 2 attack zelfs een kill met mad alchemist en/of die nieuwe power switch (0 attack maken en switchen). Vind ik niet zo gek allemaal.
Het maakt cabal shadow priest een must voor priest decks. Die ging eerder steeds voor mannetjes die vooral early game liggen dus vaak een dode ability, en kan nu ook een mid/late game Cairne, Sunwalker of Ysera stelen.
En een damage spell voor een mage...?
Een fireball past bij een mage, een tank die vuur schiet niet. Waarom zou een Flamcannon typisch bij een mage horen?
Northshire Cleric/ Dark Cultist zijn beide characters met een link naar priests. Shrinkmeister echter...?
Verwijderd
Ik heb dat met die hele uitbreiding. Doet me niet meer aan Warcraft denken. Ik snap dat ze creatiever moeten omspringen met de Warcraft wereld, anders zijn ze erg beperkt in kaarten en kaartnamen, maar volgens mij zijn ze nog lang niet door de karakters heen.SeamusXanthus schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:43:
Ik heb het niet over de abilities (die zijn prima), maar over de thematiek van de kaartnaam/artwork.
Een fireball past bij een mage, een tank die vuur schiet niet. Waarom zou een Flamcannon typisch bij een mage horen?
Northshire Cleric/ Dark Cultist zijn beide characters met een link naar priests. Shrinkmeister echter...?
Ik zeg niet dat het P2W is maar als je later bent ingestapt is het heel moeilijk om op niveau te komen zonder AHeel veel uren te grinden Of BKaarten te kopen.SeamusXanthus schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:47:
[...]
Ik ben vorige maand lvl 5 geeindigd met een simpel Mage deck zonder ook maar één epic of legendary.
Dat is hoger dan ik ooit met mijn zelf verzonnen paladin deck met Cairne, Ragaros & Black Knight waar ik niet verder dan lvl 8 ben gekomen.
Ik heb 6000 gold, virtueel bijna 10.000 dust en heb nog geen cent uitgegeven. Ik heb in totaal maar 1 legendary gecraft (Ragnaros) en volgens mij 2 rares die ik nodig had om enkele Naxx bosses om te leggen. Hoe is dat P2W?
Dat gezegd hebbende... Ik speel al sinds oktober vorig jaar. Als je nu instapt is het nivo natuurlijk veel hoger als toen.
(voor wie wil weten wat ik met alle dust doe: Ik heb alles opgespaard. Niks ge-dust, behalve kaarten die zijn generfed, (vrijwel) niks gecraft. Nu ga ik straks aan de expansion beginnen dan kijken hoe de meta ontiwkkeld.Vervolgens craft ik alle kaarten van de basis set die ik als essentieel beschouw (ofwel: na de nieuwe meta nog steeds veel gespeeld worden), en beschouw ik die verzameling als 'af'.)
Het moeilijke vond ik het zo vaak verliezen omdat je simpel weg niet de goede kaarten hebt om te counteren en ik niet altijd de tijd heb om veel te spelen
Maar zeg er wel bij dat het gewoon een hele leuke game is en zelfs als je wat decks koopt het zeker de moeite waard is.
Ik heb bij een flamecannon ook het idee dat het een minion is, trouwens: een kanon dat je neerzet, niet een eenmalige spell.
M.b.t. nieuwe spelers: Arena biedt veel meer gelijke kansen, je leert heel veel kaarten en classes kennen en je krijgt er ook in elk geval om de zoveel tijd wat kaarten bij. En je zult daar toch na 1 of 2 losses ook de nieuwelingen treffen.
En dan je dailies spelen voor wat extra gold.
Ranked spelen is m.i. voor nieuwe spelers niet belangrijk boven de 20, cardback winnen en verder casual kan ook.
Ik kan me wel voorstellen dat het lastig kiezen is, zeker met Naxxramas als challenge.
the Blizz gaat hier wel centjes aan verdienen.
Want een paar pakjes om op stoom te komen is toch wel lekker, hoor.
Op zich is het natuurlijk logisch dat op niveau komen veel tijd vereist, niet alleen qua grinden voor de kaarten maar ook gewoon om beter te worden. Zonder kaarten te kopen kan je ook redelijk hoog komen maar dan ben je wel gelimiteerd tot een aantal goedkopere decks (hunter, zoo).beuker19 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:40:
[...]
Ik zeg niet dat het P2W is maar als je later bent ingestapt is het heel moeilijk om op niveau te komen zonder AHeel veel uren te grinden Of BKaarten te kopen.
Ik speel HS af en toe sinds de release zonder een cent uit te geven (aan pakjes or arena, wel naxxramas gekocht
Na een 7 win Arena gister opeens een Golden Hunter Legendary (Die dinosaurus), Onyxia en een epic uit 1 pakje! My luck has turned. Nu nog even bedenken welke Legendary ik ga craften met de dust van de hunter legendary.
Sylvanas denk ik, of de legendary van de uitbreiding die een andere legendary spawnt als deathrattle
keuzes keuzes...
[ Voor 1% gewijzigd door DTiuri op 13-11-2014 13:25 . Reden: vergeten dat ik naxxramas heb gekocht ]
Dan is een legendary uit een pakje trekken nog veel meer een prijs dan in de beginperiode. Dit is toch altijd het idee bij een collectible card game, in het begin leer je de mechanics, en later win of craft je nuttige kaarten.
En met de beschikbaarheid van zoveel F2P-decks op internet kun je in elk geval een leuke start maken.
Vermoed dat ik het in HS niet veel leuker zal vinden.
Ben benieuwd.
Dat zou wel kunnen maar aan de andere kant is verliezen natuurlijk nooit leuk vooral vaak achter elkaar nietir_richman schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:36:
Misschien is de uitdaging wel leuker voor nieuwe spelers, om er langzamer in te groeien.
Dan is een legendary uit een pakje trekken nog veel meer een prijs dan in de beginperiode. Dit is toch altijd het idee bij een collectible card game, in het begin leer je de mechanics, en later win of craft je nuttige kaarten.
En met de beschikbaarheid van zoveel F2P-decks op internet kun je in elk geval een leuke start maken.
Moet wel zeggen dat het wel zeer bevredigend is om weer iemand compleet in te maken die allerlei legendary's en zo heeft.
http://battlefy.com/doubl...08e3db6ba64e0ba0de89/info
Regelmatig zo iets van... Jaaaaaaaaaaahhh, hoe ist nou? Haha ;-).
Af en toe wordt je weg gemaaid met een zee van kaarten waarvan ik het bestaan nog niet van wist.
Maar wel leutig. Merk ik dat ik best lang tegenspel kan bieden maar aan het eind wordt je dan toch ingehaald en Opgeruimd. Maar het spel begin ik nu wel goed door te krijgen. En dan wordt het leuk. Altijd geschaakt en dit is toch ook wel zo een beetje schaken met gestoorde kaarten, ;-).
Verwijderd
Voor jou...xelfer schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:59:
Ik ben gewoon gestopt met spelen Lode. De game heeft eerst nieuwe kaarten nodig om het weer interessant te maken....
Undertaker en mad scientist zijn gewoon zwaar OP op dit moment welke nou net geweldig in hunter deck passen met ook geweldige synergy met webspinner (beast) en haunted creeper (beast).
Warrior heeft een enorme boost gekregen met deaths bite en unstable ghoul, welke geweldige synergy hebben met zeer veel warrior kaarten (samen met acolyte , frothing berserker, whirlwind, cruel taskmaster geeft deze set kaarten bijna oneindig veel mogelijkheden.
Vandaar dat deze twee classes zo dominant zijn op dit moment. Verder is het zoo probleem (voor wie het een probleem is) niet echt opgelost met Naxx. Weliswaar is er een Sludge Belger bijgekomen, maar met nerubian en haunted creeper blijft zoo erg sterk.
Afgelopen 2 maanden is de grind naar rank 5- na een ladder reset wel wat lastiger dan een paar maanden geleden ja. Toen was ik in een mum van tijd rank 5-. Ach ja, zo erg vind ik het ook weer niet, kost alleen iets meer tijd, hehe.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:38:
Ladder momenteel is echt een hell. Je ziet 2-3 decks. Hunter, Zoo en dan shaman/priest/warrior. Is echt om van te kotsen. Ik speel vooral handlock nu om mijn hero te levelen naar 60 en geraak gewoon niet vooruit.Gisterennacht 8 hunters op rij tegengekomen. Dan switch ik naar warrior, kom ik wel nen handlock tegen zeker.
Verwijderd
Achja ik blijf spelen natuurlijk. Om 16.15 start ik met mijn stream. Ik doe dan een hele dag arena runs, als ik geen gold heb koop ik wel paar runs met geld. Ik wil gewoon meer arena spelen want ben er niet meer zo goed in als vroeger. Oftewel zijn de picks zo verkeerd dat ik doe maar heb meestal toch genoeg 2 en 4 mana minions. Achja we"ll see.
Dan moet ik wel zeggen dat ik graag mijn eigen decks maak, dus het is niet raar dat bepaalde goed uitgedachte decks daar erg goed tegen zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 15-11-2014 16:34 ]
Een van de verschillen met constructed zit bijvoorbeeld in het gebruik van removal spells. Ik zie je net met een Priest een Shadowword: pain gebruiken op een Loothoarder die je ook zonder die spell had kunnen verwijderen. De beurt erop speelt je tegenstander een Mo'gushan Warden en zit je met de gebakken peren. Als je die Loothoarder had weggeschoten met je Ironforge Rifleman had je èn een board gehad èn die removal spell nog in handen gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:46:
Ik wil gewoon meer arena spelen want ben er niet meer zo goed in als vroeger. Oftewel zijn de picks zo verkeerd dat ik doe maar heb meestal toch genoeg 2 en 4 mana minions. Achja we"ll see.
Maar ook dan had je 'm nog niet direct hoeven gebruiken, want met de Raging Worgen had je een kaart in handen die de Mo'gushan in één keer kan verwijderen. (niet eerst je eigen Worgen aanschieten met een RIfleman natuurlijk
Ik snap jouw play wel, want in constructed speelt niemand met Mo'gushan. Maar dit is Arena, en Mo'gushan is beter dan Wisp. De Crazed Alchemist is er een mooie counter tegen overigens, zeker als je ook de Rifleman hebt.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]