Letsnow schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:06:
Ik ben pas een paar weken geleden beginnen spelen en volg nu ook dit topic. Zou iemand me kort kunnen uitleggen wat al die verschillende decks zijn? Jullie hebben het over construct, meta etc ... Of bestaat er ergens een lijst met al die termen?
ik weet niet of een site is waar alles overzichtelijk word uit verteld. maar hierbij een poging van mijn;
- Construct(ed), de speelmode waarin je een deck aanmaakt en daarmee in ranked of causal speelt.
- Meta. om in constructed hoger te komen moet je met jouw deck meer winnen dan verliessen. De meta is het totaal van deck die gespeeld wordt. Zijn er in "de meta" veel hunters wil jij juist met een deck spellen die wint van hunter.
- Arena. de speelmodes waarmee je 30 kaarten uit 30x de keuze uit een van drie kaarten en hier zoveel mogelijk mee probeert te winnen tot je 3 keer verliest of 12 keer wint.
- OTK. one turn kill
- Mana. aantal kristallen die je te spenderen hebt aan kaarten per beurt.
- draw engine. een kaarten combo waarmee je kaarten kan blijven trekken. (volgens mijn is de actioneer momenteel de enige in het spel)
- rush/aggro deck. een deck dat vooral in het begin van het speel sterk is en je probeert te killen voor dat je tijd heb om te reageren. doet dus veel damage tegen je hero.
- midrange deck. een deck dat het vooral moet hebben van sterke beurten in beurt 5 tot 9.
- control deck. een deck dat het vooral moet hebben van de 10+ turns en tot die tijd voornamelijk de tegenstander tegen te houden.
- Minions. "monsters" die je op je bord speelt
- Spells. kaarten die een eenmalig effect heeft. bijv doe 6 damage
- Buffs. kaarten die een blijvend effect hebben op minions. bijv geef minions +4/+4
bekende deck. (zie ook
www.hearthpwn.com)
- Ramp Druid. een deck dat via wild growth en innervate meer mana dan de tegenstander heeft per beurt. en daardoor sterke minions kan spelen. wint door combo van force of nature en savage roar.
- Zoolock. (warlock) een aggro deck dat het vooral moet hebben van de kaart draw hero power "draw een kaart"
- Handlock. (warlock) een midrange deck. met zeer sterke minions en removal.
- Miracle rogue. zijn verschillende versie maar draaien allemaal om de actioneer card draw engine.
- Freeze mage. een mage deck dat jouw minions bijna elke beurt freeze. ze vervolgens verwijdert met doomsayer. en je probeerd te killen met damagespells.
- Midrange Shaman, Control Warrior, Control Paladin. alle maal deck waarvan de naam voldoende zegt denk.