Dat ia inderdaad een mooie prijs, maar als ik even kijk op Coolblue is de goedkoopste gelijkaardige stick €18. Dan heb ik toch heel wat minder betaald.starcopy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:05:
[...]
Valt mee, vandaag een 3.0 64Gb voor 25 inc verzend gewoon uit Nederland gekocht. Voor dat soort zaken hoef je niet in China te zijn.
Daar heb je ook wel een dure zaak te pakken. In pricewatch kijken, levert vaak het meeste op.user001 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:43:
[...]
Dat ia inderdaad een mooie prijs, maar als ik even kijk op Coolblue is de goedkoopste gelijkaardige stick €18. Dan heb ik toch heel wat minder betaald.
Ik heb geen ervaring met Bluetooth Headsets dus ik zou je niet echt kunnen adviseren, alleen herinner ik mij dat in het oude topic er een headset was waar men best wel tevreden over wasQuad schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:37:
Na bijna 3 jaar (op iets meer dan een maandje na) begint mijn Nokia BH-503 toch een beetje te slijten, het kussentje wel te verstaan. Technisch en accuduur is A+++ in staat.
Ik zoek een goede vervanger,
-knip-lang-verhaal-
Weet iemand misschien wat verstandig is? Of heb je zelf een optie voor mij waar ik over na kan denken? Momenteel ga ik eerst nog kijken of het kussentje nog vast te maken is aan de headset, secondelijm ftw!
Oude topic resultaten:
[Ervaringen] Online shoppen in China
Headset waar het om gaat:
http://www.buyincoins.com/item/2221.html
Hier een review http://forum.xda-develope...watch-looks-best-t2864444RobertowNL schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:43:
[...]
Kan overigens vertellen dat de eerste 1e regel nog steeds open staat![]()
Overigens vandaag ook een nieuwe order geplaatst.
[afbeelding]
Gaat als het goed is zeer snel verzonden worden.
Zal als hij binnen is eens een vergelijking maken met mijn Pebble's
Ter preorder op DX
Waar stel je dit in?Musta schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:09:
Als je op Paypal / DX de valuta koers van je creditcard wilt gebruiken, moet je dan de 2e kiezen of heb ik hier geen optie om de koers van mn creditcard te gebruiken?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/bilmem.png
Heb het gezien ja
Ondertussen ook al verzonden dus hopelijk over een week of 2/3 binnen
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Een kleine aankondiging/tip;
DealExtreme komt met een 'SJ5000' camera, alleen is deze niet van de officiele fabrikant SJCAM.
Er is al contact geweest met de fabrikant en die geeft aan dat deze niet van hun afkomstig is. Ook heeft DX nadat een aantal gebruikers het meerdere keren hebben gevraagd, aangegeven dat het niet een officiële camera is. Ik citeer DX:
"But please kindly get noted that SJ5000 just model number, not special for some company."
De SJ4000 Wifi is dan ook nog maar net uit
De fabrikant heeft wel aangegeven dat er in de toekomst wel een SJCAM SJ5000 model zal komen.
DealExtreme komt met een 'SJ5000' camera, alleen is deze niet van de officiele fabrikant SJCAM.
Er is al contact geweest met de fabrikant en die geeft aan dat deze niet van hun afkomstig is. Ook heeft DX nadat een aantal gebruikers het meerdere keren hebben gevraagd, aangegeven dat het niet een officiële camera is. Ik citeer DX:
"But please kindly get noted that SJ5000 just model number, not special for some company."
De SJ4000 Wifi is dan ook nog maar net uit
Even een rechtstreekse post uit rcgroups erbij gepakt.EN-IS schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:26:
Een kleine aankondiging/tip;
De SJ4000 Wifi is dan ook nog maar net uitDe fabrikant heeft wel aangegeven dat er in de toekomst wel een SJCAM SJ5000 model zal komen.
Het lijkt er dus op dat de SJ5000 dus nog redelijk snel op de markt zal komen. Ben in ieder geval benieuwd.I talked to the manager of the company SJCAM
Артем: do you have sj5000 ?
Leo: you meant that SJ5000 from DX link?
Артем: yes
Leo : that one not made by us
Leo : it's not original SJ5000
Leo : the original SJ5000 will come to market soon, much better than that one
Артем: and who produces these cameras, which at dx?
Leo : i'm not sure who produce this DX' s SJ5000
Die heb ik zelf ook thuis liggen van BiC, mijn eerste komt daar ook vandaan. De tweede ook, alleen is die anders en gebruik ik hem dus niet omdat deze minder goed zit en het geluid minder goed is.EN-IS schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:54:
[...]
Ik heb geen ervaring met Bluetooth Headsets dus ik zou je niet echt kunnen adviseren, alleen herinner ik mij dat in het oude topic er een headset was waar men best wel tevreden over wasHet lijkt erop dat dit hetzelfde is als die van BG waar jij naar linkt. Kijk vooral naar de ervaringen van andere gebruikers (ook van de producten waar je zelf naar toe linkt);
Oude topic resultaten:
[Ervaringen] Online shoppen in China
Headset waar het om gaat:
http://www.buyincoins.com/item/2221.html
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ah, ik was die site alweer vergeten. Ze mogen voor boten inderdaad wel fakkels in Nederland verkopen, dus dan zou je ook nog kunnen kijken of er misschien zo'n winkel bij je in de buurt is (al is de kans op paars dan wellicht kleiner). Overigens was ik vergeten te zeggen dat het officieel verboden is die dingen af te steken zonder dat er een noodgeval is en het buiten de afsteektijden voor vuurwerk valt.freestyler2 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:28:
[...]
Thnx voor de tip voor de tip van de paarse stadion fakkels, morgen maar eens een belletje geven of ze deze op voorraad hebben) update: ik zie net dat deze ook online zijn te bestellen http://www.fakkels.com/webshop/
Wat betreft een lichtbord, heb je hier ervaring mee? Waar kun je deze bestellen? Ik heb uiteraard al gegoogled maar ik krijg enkel hits met bordjes van 'open' ed.
Iemand anders ervaring met bestellen van pennen in china?
En nog eventuele andere spectaculaire dingen wat te gebruiken valt voor de opening van een bedrijf?
Heb helaas geen ervaring met die lichtbordjes, omdat ik het net te duur vind om het zo maar voor de fun te kopen, maar op aliexpress staan wel wat van die bordjes:
http://www.aliexpress.com/premium/programmable-led-text.html
Maar de goedkope bordjes zijn vaak van die kleine naambordjes en de borden van onder de $100 vaak niet meer dan een halve meter breed. Toevallig kwam ik toen ik dat even ging opzoeken ook een ILDA laser tegen, dus toch even gekeken:
http://www.aliexpress.com/premium/ilda-laser.html
Daar staan voor $80-90 al interessante lasers te koop, met software erbij die hier in Nederland alleen al duurder is, maar oa hier zijn mensen vrij negatief over die software. Het lastige is dat je bij dit soort dingen in principe voor kwaliteit moet gaan en het beter in Nederland met garantie kunt kopen. Het nadeel is dat er te weinig vraag naar dit soort lasers is, waardoor je direct naar het dure segment gedreven wordt. Mocht je toch voor zo'n Chinese laser gaan ben ik heel benieuwd naar het resultaat.
Nou, ik heb een reactie gekregen, maar niet een reactie die ik had verwacht. Op dit moment bieden ze me $10 retour aan.Dit vind ik niet echt redelijk voor een product dat defect is, waar ik ze ook bewijs van heb meegestuurd. Heb een reactie terug gestuurd met de vraag of ik niet gewoon dit product terug kan sturen en dan van hun een nieuwe kan ontvangen.InsertFunnyText schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:12:
[...]
Heb zelf mijn camera ook ontvangen, ik lees nu net je bericht en wat blijkt, ik heb hetzelfde probleem.![]()
Ach ja, moet toch nog op een paar hulpmiddelen wachten. Heb ze net een email gestuurd, maar wachten op een reactie.
Normaal heb ik altijd goed contact met de klantenservice gehad en hebben ze alles perfect opgelost. Zou jammer zijn als er juist nu verandering in komt.

Nou, m'n vakantie is ondertussen al geweest en mijn Xiaomi PB is nog steeds niet geleverd
zit nog steeds vast in de fillipijnen en natuurlijk is het al beyond de Paypal limiet, dus veel kan ik er ook niet meer aan doen. Tijd om maar eens wat anders te zoeken...
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hoewel de customer service via de mail heeft geschreven dat zij alleen originele producten verkopen, staat er op het internet een post dat men een neppe heeft ontvangen. Dus als je geen risico wilt lopen, koop de powerbank niet bij coolicool.sven666pwnd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:39:
[...]
Wat denken jullie, een echte of fake? Bij de andere Xiaomi producten uit die nieuwsbrief staat expliciet dat het om een origineel product gaat. Bij de pb's wordt dit niet vermeld.
linkI'll put it here and for sure, whether it's on a pile of nicely ... arrived today fake powerbanks (5200mAh) from coolicool. The box is recycled verification code (displayed before me x 525), USB connector inside is new and is white overlay over it. Diodky powerbanks when you turn lights flashing. I will discuss one evening. I am holt probably destined to the small original powerbanks is not made for me ...>
Voor de tweakers die wachten op de $5 coupon van Paypal. Dit zal wss niets worden.
The chance that anyone will get this coupon is very slim. Some people send e-mails about this to PayPal support and they answered them that promotion was valid only in USA for new customers / wasn't available in EU at all / was available in EU only for few countries. And they answer me that my account wasn't choosen for promotion at all.
http://www.steamgifts.com...ee-5-paypal-coupon/page/2
The chance that anyone will get this coupon is very slim. Some people send e-mails about this to PayPal support and they answered them that promotion was valid only in USA for new customers / wasn't available in EU at all / was available in EU only for few countries. And they answer me that my account wasn't choosen for promotion at all.
http://www.steamgifts.com...ee-5-paypal-coupon/page/2
[ Voor 51% gewijzigd door Snuffelke op 11-09-2014 12:30 ]
Ik had ook direct een bericht gestuurd naar coolicool om te vragen of hij echt is, dit kreeg ik terug:Exor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:10:
[...]
Hoewel de customer service via de mail heeft geschreven dat zij alleen originele producten verkopen, staat er op het internet een post dat men een neppe heeft ontvangen. Dus als je geen risico wilt lopen, koop de powerbank niet bij coolicool.
[...]
link
Dear customer:
Thanks for your message
We promise that all of the XIAOMI 5200mAh Power Bank Portable External Battery Charger for Smartphone Tablet of us is original,so you can rest assured to palce orders with us , if you find it is clone one after you receive it, you can contact us, then we can refund you or other ways you satisfied,which can help you to solve it
Best regards
G_____
Heb hetzelfde antwoord ontvangen van coolicoolWhatTheFuck schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:32:
[...]
Ik had ook direct een bericht gestuurd naar coolicool om te vragen of hij echt is, dit kreeg ik terug:
tekst
[ Voor 6% gewijzigd door Exor op 11-09-2014 15:18 ]
Dus....WhatTheFuck schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:32:
[...]
Ik had ook direct een bericht gestuurd naar coolicool om te vragen of hij echt is, dit kreeg ik terug:
Dear customer:
Thanks for your message
We promise that all of the XIAOMI 5200mAh Power Bank Portable External Battery Charger for Smartphone Tablet of us is original,so you can rest assured to palce orders with us , if you find it is clone one after you receive it, you can contact us, then we can refund you or other ways you satisfied,which can help you to solve it
Best regards
G_____
We weten zeker dat het een echte is, maar als het toch een nepper blijkt te zijn krijg je je geld terug

Zo lust ik hem ook wel.
Klote zeg de xpb van coolicool. Heb net nog een 5200 mha xpb besteld bij ze.
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
En die kun je niet annuleren?Eastman schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:38:
Klote zeg de xpb van coolicool. Heb net nog een 5200 mha xpb besteld bij ze.
Verwijderd
Vandaag toch de knoop door gehakt en de Cube U27GT TALK8 besteld, wel eens waar niet een hele grote upgrade ten opzichte van mijn Nexus 7 2012 maar hij heeft wel een iets groter scherm en SD kaart slot en hdmi.
Xiaomi gebruikt ook Samsung batterijen dus dat op zich zegt nog niet zoveel.Exor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:37:
[...]
Heb hetzelfde antwoord ontvangen van coolicool. Echter, op dat forum heeft diegene de powerbank ook opengemaakt en dat waren geen LG batterijen.
het is makkelijk te testen:
http://bbs.xiaomi.cn/thread-10586829-1-1.html
De postbode stond zojuist voor de deur. Eind vorige week deze alarm klok besteld bij Banggood.
Ziet er mooi uit
.
Ziet er mooi uit
Verwijderd
Nice, ik zit al een tijdje rond te kijken voor zoiets. Begreep uit de reviews dat het eigenlijk een wood-print vinyl is i.p.v. echt hout, wat me op zich niet veel uitmaakt gezien de prijs. Zijn de cijfers ook overdag goed te zien? Is de bouwkwaliteit ok?Hendrikje1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:09:
De postbode stond zojuist voor de deur. Eind vorige week deze alarm klok besteld bij Banggood.
Ziet er mooi uit.
als ik bij antelife de site op euros zet.
telefoon kost 159,99 dollar, als ik hem op euro doe is het 121.
vervolgens wil ik uitchecken met paypal, maar paypal pakt autoamtish de dollars.. en dan kom ik iets op van 126 uit..
hoe kan dit
vervolgens wil ik uitchecken met paypal, maar paypal pakt autoamtish de dollars.. en dan kom ik iets op van 126 uit..
hoe kan dit
Die heb ik hier ook staan. Heeft een week geduurd: kapot.Hendrikje1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:09:
Ziet er mooi uit.
Dat las ik inderdaad ook. Ach, voor die 10 euro is dat natuurlijk geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:16:
[...]
Nice, ik zit al een tijdje rond te kijken voor zoiets. Begreep uit de reviews dat het eigenlijk een wood-print vinyl is i.p.v. echt hout, wat me op zich niet veel uitmaakt gezien de prijs. Zijn de cijfers ook overdag goed te zien? Is de bouwkwaliteit ok?
Verder kun je kiezen uit diverse kleuren.
De, in dit geval, groene cijfers zijn goed te zien.
Verder moet ik zeggen dat de kwaliteit me niet tegenvalt.
Mocht dat hier ook gebeuren, dan gaat er een mail richting Banggood. Die komen altijd wel met een oplossing.Verstekbakker schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:24:
[...]
Die heb ik hier ook staan. Heeft een week geduurd: kapot.
[ Voor 19% gewijzigd door Hendrikje1 op 11-09-2014 15:28 ]
Ze gebruiken een andere wisselkoers en Paypal doet er nog wat opslag op..Aggressor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:20:
hoe kan dit
idd, ik heb al eens een portefeuille laten hersturen die 6 maand oud was. Zonder problemen garantie en nieuwe opgestuurd.Hendrikje1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:27:
[...]
Mocht dat hier ook gebeuren, dan gaat er een mail richting Banggood. Die komen altijd wel met een oplossing.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Wisselkoers en kosten van paypal. Als je bij de site met euro's betaald, ben je dus goedkoper uit. Dat gaat echter niet altijd op. En in jouw geval zul je waarschijnlijk voordat je iets in het winkelwagentje gooit, eerst de Euro als standaard in moeten stellen. Pas daarna kun je waarschijnlijk ook in euro's betalen. Maar dat is een kwestie van uitproberen.Aggressor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:20:
hoe kan dit
Dat is het verdienmodel van Paypal de slechte wisselkoers maar je krijgt er wat voor terug de garantie om te claimen als er iets niet goed gaat.Aggressor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:20:
hoe kan dit
Bewaar wel de zak met adreslabel. Anders kunnen ze erg lastig doen merk ik al welHendrikje1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:27:
[...]
Mocht dat hier ook gebeuren, dan gaat er een mail richting Banggood. Die komen altijd wel met een oplossing.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Ik denk dat de meesten jouw verkeerd begrijpenAggressor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:20:
hoe kan dit
Ik had een versie met draadloos laden, radio nfc rn bluetooth.Verstekbakker schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:24:
[...]
Die heb ik hier ook staan. Heeft een week geduurd: kapot.
Hier ook binnen 2 weken kapot.
Terug gestuurd, nooit een nieuwe gekregen.
(Was via alieexpress, wel een goede verkoper, maar deze reageert niet meer).
dat wist ik niet, hoe doe ik zoiets dan?Exor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:07:
[...]
Ik denk dat de meesten jouw verkeerd begrijpen. Maar hier kan ik met paypal op Antelife alleen in dollars afrekenen, ook al selecteer ik euros (zowel bij product als erboven). Als je een creditcard hebt (gekoppeld aan jouw paypal), dan kan je de wisselkoers van jouw bank nemen. Deze is in de meeste gevallen gunstiger dan de paypal koers.
Je moet wel eerst jouw creditcard aan jouw Paypal rekening koppelen, dan kan je bij het betalen (na te zijn ingelogd) ervoor kiezen om via jouw creditcard te betalen. Zoiets als onderstaand plaatje.Aggressor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:17:
[...]
dat wist ik niet, hoe doe ik zoiets dan?
Musta schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:09:
Als je op Paypal / DX de valuta koers van je creditcard wilt gebruiken, moet je dan de 2e kiezen of heb ik hier geen optie om de koers van mn creditcard te gebruiken?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/bilmem.png
Zal ik doen.MrMilco schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:04:
[...]
Bewaar wel de zak met adreslabel. Anders kunnen ze erg lastig doen merk ik al wel
Vraagje waar ik al een tijdje mee zit:
Ik bestel nu al zo'n 4 6 jaar uit China van eBay en allerlei webshops, in die jaren schat ik zo'n 250 bestellingen te hebben geplaatst.
Tot zo'n jaar geleden was dinsdag de enige dag in de week dat PostNL een pakketje bij mij aan de deur kwam brengen of door de brievenbus gooide. Inmiddels is daar welgeteld één dag bijgekomen, namelijk de zaterdag. Maar het komt er dus op neer dat ik nooit ofte nimmer een pakketje ontvang buiten dinsdagen en zaterdagen. Heb ik dinsdag geen bestelling ontvangen waar ik op wacht, dan weet ik dus al dat PostNL het op z'n vroegst 4 dagen later komt afleveren.
Is dit bij anderen ook het geval?
Ik bestel nu al zo'n 4 6 jaar uit China van eBay en allerlei webshops, in die jaren schat ik zo'n 250 bestellingen te hebben geplaatst.
Tot zo'n jaar geleden was dinsdag de enige dag in de week dat PostNL een pakketje bij mij aan de deur kwam brengen of door de brievenbus gooide. Inmiddels is daar welgeteld één dag bijgekomen, namelijk de zaterdag. Maar het komt er dus op neer dat ik nooit ofte nimmer een pakketje ontvang buiten dinsdagen en zaterdagen. Heb ik dinsdag geen bestelling ontvangen waar ik op wacht, dan weet ik dus al dat PostNL het op z'n vroegst 4 dagen later komt afleveren.
[ Voor 0% gewijzigd door NSG op 11-09-2014 22:21 . Reden: f*ck m'n eerste DX bestelling was op 10 Aug 2008, ben dus al 6 jaar verslaafd :o ]
Nee hoor, vandaag ook dingen binnen gekregen van DX.Enes_81 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:41:
Vraagje waar ik al een tijdje mee zit:
Ik bestel nu al zo'n 4 jaar uit China van eBay en allerlei webshops, in die jaren schat ik zo'n 250 bestellingen te hebben geplaatst.
Vaak wel op dinsdag, aangezien zondag en maandag niet afgeleverd wordt hier. Maar andere dagen ook gewoon.
Woon je in een boerendorp ofzo dan
? Kan zijn dat de pakketdienst alleen op dinsdag en zaterdag bezorgt bij jou... Hier (hoofdstad Drenthe) bezorgen ze alle dagen, behalve zondag en maandag 
Vraag het ze anders eens zelf, bijv. via Twitter. Daar kreeg ik altijd snel reactie op vragen.
Vraag het ze anders eens zelf, bijv. via Twitter. Daar kreeg ik altijd snel reactie op vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 11-09-2014 19:48 ]
Nee, een boerendorp kan je het niet noemen. Zendingen vanuit Nederland worden wel op andere dagen bezorgd.
Maar zal het wel even navragen op twitter, ik dacht laat het eerst eens hier vragen.
Maar zal het wel even navragen op twitter, ik dacht laat het eerst eens hier vragen.
Pff zelfs zaterdag 21u is hier in Amsterdam laatst pakketje bezorgd. Geen peil op te trekken.
Overigens zijn van de 3 XPB's die ik had besteld eind juli 2 nooit aangekomen
eforchina. Vikey is onderzoek gestart en ook maar gelijk PayPal geschil geopend kon nog net..
Nog tips waar je nu originele XPB voor laagste prijs kan krijgen?
Overigens zijn van de 3 XPB's die ik had besteld eind juli 2 nooit aangekomen
Banggood met couponcode en verzendmethode NL Direct. Hier afgeleverd in exact 10 dagen (België) voor €16.Jazco2nd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:25:
Pff zelfs zaterdag 21u is hier in Amsterdam laatst pakketje bezorgd. Geen peil op te trekken.
Overigens zijn van de 3 XPB's die ik had besteld eind juli 2 nooit aangekomeneforchina. Vikey is onderzoek gestart en ook maar gelijk PayPal geschil geopend kon nog net..
Heb ze een mailtje gestuurd dat ik het wil annuleren als ze niet een originele kunnen leveren.
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Gisteren mijn Xiaomi 10400 powerbank binnen gekregen van Banggood.com.
Besteld op 1 september dus al met al een snelle levering.
Testjes zijn gedaan; het is een echte
¯\_(ツ)_/¯
Mijne van eforchina die ik 3 weken geleden heb besteld is net binnen.Jazco2nd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:25:
Overigens zijn van de 3 XPB's die ik had besteld eind juli 2 nooit aangekomeneforchina. Vikey is onderzoek gestart en ook maar gelijk PayPal geschil geopend kon nog net..
Mm blijkbaar heeft hier in deze thread al zo'n ding
Ook maar bij BangGood besteld, de vorige bestelling bij DX maar als sunk cost gezien. Geld ga ik toch niet terugkrijgen als ik het zo lees online; als ik toevallig nog wel een powerbank van ze ontvang kan ik die nog altijd cadeau doen.Acolyte57 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:53:
Tijd om maar eens wat anders te zoeken...
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
haha nog meer mensen uit assenThinkPadd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:47:
Woon je in een boerendorp ofzo dan? Kan zijn dat de pakketdienst alleen op dinsdag en zaterdag bezorgt bij jou... Hier (hoofdstad Drenthe) bezorgen ze alle dagen, behalve zondag en maandag
Heb me net toch weer laten verlijden om de syma x5 te bestellen
Ik zou 's willen weten hoeveel we d'r in totaal hebben met z'n allenLuke-san schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:32:
Mm blijkbaar heeft hier in deze thread al zo'n ding
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
offtopic:dodge_911 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:41:
Ik zou 's willen weten hoeveel we d'r in totaal hebben met z'n allen
Guinness World Records - Tallest stack of Xiaomi Powerbanks
Ik heb ongelooflijk veel gezeik met FocalPrice en PayPal. Begin juli een Redmi 1S besteld want in de aanbieding daar, komt ie defect aan. Op aanraden van Fok/Tweakers een nieuwe batterij gevraagd in de RMA. Gaan ze er doodleuk niet op in. Ze zeggen stuur maar op eigen kosten terug, krijg je van ons een $20 coupon.
Ik weiger en probeer nog altijd te onderhandelen, niemand reageert. Laatste dag van de garantie PayPal ingeschakeld. Daar herhaalt FocalPrice doodleuk 'stuur maar op naar <x>'. Ik reageer wederom dat kost 25 euro wie gaat dit betalen? Je zou ook gewoon een batterij kunnen sturen we hebben nog 20 dagen. Niemand reageert!
Nu zegt PayPal na escalatie precies hetzelfde, stuur terug op eigen kosten. Wat is dit? Hoe kunnen ze dit maken na al die beloften van 'geen zorgen gewoon kopen, u bent gedekt!'.
Sinds juli gewacht, met een kapotte GSM gezeten en zelfs PayPal spuugt nu in het gezicht. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? PayPal geeft me 10 dagen om met bewijs van verzending te komen, anders geen geld terug.
Ik weiger en probeer nog altijd te onderhandelen, niemand reageert. Laatste dag van de garantie PayPal ingeschakeld. Daar herhaalt FocalPrice doodleuk 'stuur maar op naar <x>'. Ik reageer wederom dat kost 25 euro wie gaat dit betalen? Je zou ook gewoon een batterij kunnen sturen we hebben nog 20 dagen. Niemand reageert!
Nu zegt PayPal na escalatie precies hetzelfde, stuur terug op eigen kosten. Wat is dit? Hoe kunnen ze dit maken na al die beloften van 'geen zorgen gewoon kopen, u bent gedekt!'.
Sinds juli gewacht, met een kapotte GSM gezeten en zelfs PayPal spuugt nu in het gezicht. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? PayPal geeft me 10 dagen om met bewijs van verzending te komen, anders geen geld terug.
Verwijderd
Ik vind het anders vrij normaal, alleen mensen doen net alsof het niet normaal is omdat ze niet voor de retourkosten willen opdraaien. Een Nederlandse webwinkel had je precies hetzelfde mede gedeeld, en Chinese webwinkels willen nog wel eens refunds doen wanneer het bedrag niet te hoog is.
Hoe duur is zo'n batterij dan? Als het alleen daar aan ligt en de batterij goedkoper dan 25 euro is, kun je toch desnoods gewoon een nieuwe batterij kopen? Scheelt je een hoop gezeik en misschien kun je nog een discount op die batterij proberen te krijgen.Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:09:
Ik heb ongelooflijk veel gezeik met FocalPrice en PayPal. Begin juli een Redmi 1S besteld want in de aanbieding daar, komt ie defect aan. Op aanraden van Fok/Tweakers een nieuwe batterij gevraagd in de RMA. Gaan ze er doodleuk niet op in. Ze zeggen stuur maar op eigen kosten terug, krijg je van ons een $20 coupon.
Welke verzendwijze had je? registred of de gratis?beschuitfluiter schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:39:
Gisteren mijn Xiaomi 10400 powerbank binnen gekregen van Banggood.com.
Dit ^^^^ Een shop kan toch niet de retour betalen. Internet bestellen is niet hetzelfde als een winkel. Een winkelier komt je tv ook niet ophalen als die defect is. Daarmee moet jij naar de winkel.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:14:
Ik vind het anders vrij normaal, alleen mensen doen net alsof het niet normaal is omdat ze niet voor de retourkosten willen opdraaien. Een Nederlandse webwinkel had je precies hetzelfde mede gedeeld, en Chinese webwinkels willen nog wel eens refunds doen wanneer het bedrag niet te hoog is.
Jij vindt het normaal dat ze niet eerst even de telefoon testen alvorens te sturen?Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:14:
Jij vindt het normaal dat ze niet het fatsoen hebben te reageren op een voorstel maar er gewoon overheen praten of het negeren?
Jij vindt het normaal dat PayPal continu adverteert met hun "legendarische" garantie en het nu plots voor gezien houd?
GSM kwam defect, ik heb er bewijs voor. China =/= Nederland.
Batterij is een gok dat wellicht het proberen waard was, anderen denken dat het aan het moederbord ligt.Joriizzz schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:19:Hoe duur is zo'n batterij dan? Als het alleen daar aan ligt en de batterij goedkoper dan 25 euro is, kun je toch desnoods gewoon een nieuwe batterij kopen? Scheelt je een hoop gezeik en misschien kun je nog een discount op die batterij proberen te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kees Klaassen op 12-09-2014 14:29 ]
Gebeurt bijna nergens.Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:27:
[...]
Jij vindt het normaal dat ze niet eerst even de telefoon testen alvorens te sturen?
En die wet van kopen op afstand is dacht ik geldig voor nederlandse bedrijven. Ander land = andere wetten.
Wow wow, wij vinden niets. Jij vind van allesKees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:27:
[...]
Jij vindt het normaal dat ze niet eerst even de telefoon testen alvorens te sturen?
Jij vindt het normaal dat ze niet het fatsoen hebben te reageren op een voorstel maar er gewoon overheen praten of het negeren?
Jij vindt het normaal dat PayPal continu adverteert met hun "legendarische" garantie en het nu plots voor gezien houd?
GSM kwam defect, ik heb er bewijs voor. China =/= Nederland. De wet zegt zelfs dat bij koop op afstand de webshop het moet OPHALEN indien het defect aankomt. Niks op eigen kosten terug sturen, u zuigt teveel uit uw duim.
[...]
Batterij is een gok dat wellicht het proberen waard was, anderen denken dat het aan het moederbord ligt.
Chinese webshops zijn niet hetzelfde als nl webshops. Dat moet je toch kunnen begrijpen. Service en goedkoop gaan daar meestal niet op. Je hebt de wet niet mee, de regel geld enkel en alleen voor webshops in Europa, in het buitenland gaat dat niet op :
Wie in een Europese webwinkel iets koopt, heeft met vrijwel dezelfde regels te maken als die in Nederland gelden voor koop op afstand. Dat komt omdat de 'Wet koop op afstand' een uitvloeisel is van een Europese richtlijn, die in de hele Europese Unie geldt. Wel kunnen de verzendkosten hoger zijn dan in Nederland.
Klachten over een koop op afstand binnen de EU kun je melden aan het Europees Consumenten Centrum.
Link
Als je dat niet wenst, ga dan naar de MediaMarkt of bestel op bol.com of een andere website in europa...
Trouwens, Paypal doet aan koperbescherming voor niet conforme levering en niet voor doa/garantie. Dat zou mooi zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door tc982 op 12-09-2014 14:36 ]
Ik moet zeggen dat ik het met focalprice en paypal eens ben. Sowieso verwacht je van focal price dat ze kosten gaan maken om te kijken of een gokje van de klant succes heeft. Ik snap paypal ook wel, het is niet zo dat focalprice geen goodwill toont door te zeggen stuur maar terug en dan krijg je (neem ik aan) een nieuwe toegestuurd + een coupon van $20 voor gemaakte onkosten.Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:27:
[...]
[...]
Batterij is een gok dat wellicht het proberen waard was, anderen denken dat het aan het moederbord ligt.
Dit zijn ook wel een beetje de gevaren van het bestellen in china als je het mij vraagt en die accepteer je als je een bestelling maakt.
En daarom bestel ik mijn hongkong telefoons in nederland.Teknoviking schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:35:
[...]
Dit zijn ook wel een beetje de gevaren van het bestellen in china als je het mij vraagt en die accepteer je als je een bestelling maakt.
Mijn Xiaomi Power Bank 10400mAh van DealExtreme is afgelopen dinsdag aangekomen. Ik had deze 28-8 besteld bij DX (tijdens de MVP dagen) en uiteindelijk was de verzendtijd dus minder dan 2 weken. Dat vind ik best netjes van DX.
Het is trouwens een echte XPB.
Ik heb trouwens een stuk of 15 bestellingen bij DX gedaan tijdens de MVP dagen. Het rare is dat vrijwel alle MVP producten die ik had besteld diezelfde dag nog op verzonden stonden. Maar ik heb nu ongeveer pas de helft binnen. De eerste kwam afgelopen maandag binnen en de anderen druppelden elke dag binnen. Het komt dus niet allemaal in 1x binnen terwijl alles wel (volgens DX...) diezelfde dag dus was verstuurd.
Twee producten hadden trouwens een verzendcode van DX gekregen. Echter deze codes werken helemaal niet goed. Je kan ze wel bij de PostNL websites opvoeren en dan lijkt het alsof je ze kan volgen. Maar dat kan helemaal niet. Beide producten zijn al binnen en op MijnPakket van PostNL staat nog steeds dat deze producten onderweg. Op die 2 pakketjes heeft PostNL wel een 3S code geplakt (naast de verzendcode van DX). En deze 3S codes kan je wel in MijnPakket terugvinden. Maar goed, je ziet dus pas die 3S codes als je de pakketjes binnen hebt, en PostNL linkt dus niet die 3S code met de DealExtreme verzendcode.
Het is trouwens een echte XPB.
Ik heb trouwens een stuk of 15 bestellingen bij DX gedaan tijdens de MVP dagen. Het rare is dat vrijwel alle MVP producten die ik had besteld diezelfde dag nog op verzonden stonden. Maar ik heb nu ongeveer pas de helft binnen. De eerste kwam afgelopen maandag binnen en de anderen druppelden elke dag binnen. Het komt dus niet allemaal in 1x binnen terwijl alles wel (volgens DX...) diezelfde dag dus was verstuurd.
Twee producten hadden trouwens een verzendcode van DX gekregen. Echter deze codes werken helemaal niet goed. Je kan ze wel bij de PostNL websites opvoeren en dan lijkt het alsof je ze kan volgen. Maar dat kan helemaal niet. Beide producten zijn al binnen en op MijnPakket van PostNL staat nog steeds dat deze producten onderweg. Op die 2 pakketjes heeft PostNL wel een 3S code geplakt (naast de verzendcode van DX). En deze 3S codes kan je wel in MijnPakket terugvinden. Maar goed, je ziet dus pas die 3S codes als je de pakketjes binnen hebt, en PostNL linkt dus niet die 3S code met de DealExtreme verzendcode.
tc982 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:24:
[...]
Dit ^^^^ Een shop kan toch niet de retour betalen. Internet bestellen is niet hetzelfde als een winkel. Een winkelier komt je tv ook niet ophalen als die defect is. Daarmee moet jij naar de winkel.
Wat een rare reacties. Jullie zijn toch echt degenen die een koop uit China vergelijken met een lokale koop in Nederland, niet ik. En niet-conforme levering is een eigenaardige manier van zeggen dat een levering niet-conform de overeenkomst is. Net zoals het leveren van een defecte mobiele telefoon niet-conform de overeenkomst is.tc982 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:31:
[...]
Wow wow, wij vinden niets. Jij vind van alles![]()
Chinese webshops zijn niet hetzelfde als nl webshops. Dat moet je toch kunnen begrijpen. Service en goedkoop gaan daar meestal niet op. Je kan de wet aan je zijde hebben, maar ga eens verhaal in China.
Als je dat niet wenst, ga dan naar de MediaMarkt of bestel op bol.com
Trouwens, Paypal doet aan koperbescherming voor niet conforme levering en niet voor doa/garantie. Dat zou mooi zijn.
Arnoud Engelfriet weerlegt het uitstekend
Daarnaast zit u er ook naast dat PayPal garantie/doas niet dekt. Ze stellen immers zelf:Een winkel moet dus zelf opdraaien voor de terugzendkosten (en de verzendkosten om het herstelde/vervangende product weer bij de consument te krijgen) als het gaat om een conformiteitsgebrek.
http://blog.iusmentis.com...-een-conformiteitsgebrek/
Ik neem dat uit deze definitie van "de omschrijving van de verkoper" gehaald mag worden dat als zij zelf op hun website de telefoon als functionerend presenteren wij dit ook als consument mogen verwachten. Het zou pas mooi zijn als dat niet zo was, dan hadden we hier in Nederland onderling ook problemen.Bescherming voor kopers
Als een in aanmerking komend object, dat u online heeft gekocht, niet wordt geleverd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, vergoedt PayPal Aankoopbescherming het volledige bedrag (inclusief verzendkosten). PayPal Aankoopbescherming dekt al uw online aankopen wanneer u PayPal gebruikt.
Kan ik me niet in vinden. Bekijk het eens andersom, deze webshops nemen het risico bepaalde goederen wereldwijd te versturen. Door dit te doen stellen zij zichzelf bloot aan het risico dat er wat mis kan gaan.Teknoviking schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:35:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het met focalprice en paypal eens ben. Sowieso verwacht je van focal price dat ze kosten gaan maken om te kijken of een gokje van de klant succes heeft. Ik snap paypal ook wel, het is niet zo dat focalprice geen goodwill toont door te zeggen stuur maar terug en dan krijg je (neem ik aan) een nieuwe toegestuurd + een coupon van $20 voor gemaakte onkosten.
Om nu het risico bij de consument te leggen is wel heel gemakkelijk en bovendien gevaarlijk. U zegt het nu vrij nonchalant omdat u misschien nooit zelf in een dergelijke situatie bent beland. Maar als u dit een paar keer overkomt ben ik er vrij zeker van dat u terughoudend zal zijn in uw toekomstige aankopen uit China.
PayPal begrijpt dit ook. 9 van de 10 keer dekken zij de consument. Anders zou niemand meer wat uit China halen i.v.m. malafide verkopers.
[ Voor 22% gewijzigd door Kees Klaassen op 12-09-2014 14:54 ]
Maar die garantie geld niet in China, dat is een europese richtlijn, en niet een wereldwijde. Een chinese webshop hoef zich daar niet aan te houden.Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:46:
[...]
[...]
Wat een rare reacties. Jullie zijn toch echt degenen die een koop uit China vergelijken met een lokale koop in Nederland, niet ik. En niet-conforme levering is een eigenaardige manier van zeggen dat een levering niet-conform de overeenkomst is. Net zoals het leveren van een defecte mobiele telefoon niet-conform de overeenkomst is.
Arnoud Engelfriet weerlegt het uitstekend
[...]
Daarnaast zit u er ook naast dat PayPal garantie/doas niet dekt. Ze stellen immers zelf:
[...]
Ik neem dat uit deze definitie van "de omschrijving van de verkoper" gehaald mag worden dat als zij zelf op hun website de telefoon als functionerend presenteren wij dit ook als consument mogen verwachten. Het zou pas mooi zijn als dat niet zo was, dan hadden we hier in Nederland onderling ook problemen.
Je hebt een apparaat gekregen dat correct is volgens de omschrijving, enkel is deze DOA. Dat is iets anders dan een verkeerd of niet conform apparaat krijgen. Dus uw "functionerend" en uw rare interpretatie ervan is tenenkrommend. Je kan niet alles passen in jouw kraam omdat je het schandalig vind.
Ik zou ook niet blij zijn met een defect apparaat te krijgen bij een bestelling. Dat is ook de reden waarom ik bijna nooit iets bestel in China dat een bepaalde waarde heeft. Meestal zijn de shops bereid om je tegemoet te komen. Maar ook dat heeft zijn grenzen. Vergeet niet dat deze winkels enorm veel last hebben van valse claims en mensen die het onderste uit de kan willen.
Het is inderdaad niet netjes dat ze niet meer reageren. Maar misschien waren je e-mails hetzelfde als de reacties op de artikels; teveel uit het hart en te weinig rationeel.
Dus je hebt de keuze : Je vraagt om een coupon van 10$ en je besteld de batterij. Of je zend het toestel terug.
Trouwens, als je in je recht zou staan, wens ik je veel geluk om je gelijk te gaan halen in China.
*knip* probeer de discussie constructief te voeren, en dus niet verder op deze manier.
[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 12-09-2014 15:27 ]
Ehh, dude, WIJ kunnen er niks aan doen dat JOUW telefoon DOA is. Ik stel voor dat je de moeite die je hier doet om ons te 'lawyeren' en je gelijk te halen steekt in de correspondentie met Focalprice en Paypal...
Maar dat zijn mijn 2 centen, natuurlijk....
Je vraag hier om meningen, en voor zover ik weet mag ieder die hebben, of die nu overeenstemt met de jouwe of niet.
Je vraag hier om meningen, en voor zover ik weet mag ieder die hebben, of die nu overeenstemt met de jouwe of niet.
[ Voor 18% gewijzigd door dodge_911 op 12-09-2014 15:17 ]
NL/EU recht toepassen op China... ja, daar ga je het mee redden 
Dude, stuur gewoon die telefoon terug, accepteer die 20 dollar coupon voor de gemaakte onkosten. Dat vind ik al super schappelijk van die webshop, paypal idem. Ze willen het oplossen voor je, en de schade compenseren. Bestel voor die twintig dollar een extra accu, powerbank of andere gadget die je toch al wilde hebben, of waarvan je niet wist dat je het wilde
Dit hoort gewoon bij het spelletje dat China-shoppen heet, en om die reden betaal je 150 euro voor een telefoon die in NL voor het dubbele in de schappen ligt, en 20 euro voor een powerbank die hier 80 moet kosten.
Dude, stuur gewoon die telefoon terug, accepteer die 20 dollar coupon voor de gemaakte onkosten. Dat vind ik al super schappelijk van die webshop, paypal idem. Ze willen het oplossen voor je, en de schade compenseren. Bestel voor die twintig dollar een extra accu, powerbank of andere gadget die je toch al wilde hebben, of waarvan je niet wist dat je het wilde
Dit hoort gewoon bij het spelletje dat China-shoppen heet, en om die reden betaal je 150 euro voor een telefoon die in NL voor het dubbele in de schappen ligt, en 20 euro voor een powerbank die hier 80 moet kosten.
[ Voor 20% gewijzigd door Henk op 12-09-2014 15:22 ]
Eerste helft van de mvp actie bij dx.com is binnen.
Ze hadden de enveloppes netjes gebundeld en vastgemaakt.
Dank u postbode (+ buurvrouw) :)!
Ay, dan zijn we naast elkaar bezig. Mijn betoog van de winkel in NL en de TV was juist bedoeld dat je zelfs dan een item zelf naar de winkel moet brengen, en dus er zelf voor moet betalen.
Wat ik dus onefficient wou zeggen was: tough luck voor die DOA
Ik had dat inzicht altijd al , maar blijkbaar verkeerd verwoord.
[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 12-09-2014 15:31 . Reden: quote weggehaald ]
Hij zegt alleen dat er een verschil is tussen een defect product en een product dat niet overeenkomt met de beschrijving. Tuurlijk kun je zeggen dat een niet werkend product dus niet voldoet aan de beschrijving, maar dat wordt niet bedoeld met de protectie tegen valse beschrijvingen. Het gaat er daarbij om dat een verkoper bewust is (of ten minste op de hoogte had moeten zijn) van het feit dat hij de koper vooraf verkeerd heeft ingelicht over zijn product. Dit is niet het geval bij defecte producten (er van uit gaande dat een meerderheid van de verkochte toestellen het wel gewoon doen
Overigens wel bedankt voor dit stukje:
Had ook een Xiaomi powerbank gekocht maar fakeBescherming voor kopers
Als een in aanmerking komend object, dat u online heeft gekocht, niet wordt geleverd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, vergoedt PayPal Aankoopbescherming het volledige bedrag (inclusief verzendkosten). PayPal Aankoopbescherming dekt al uw online aankopen wanneer u PayPal gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 12-09-2014 15:31 . Reden: quote weggehaald ]
pas op voor die autoladers, die had ik ook besteld en inmiddels al een week binnen, maar hier brandde hij meteen stuk in de auto en tot op heden nog geen wel reactie van DX en krijg de waarde in store creditTJakeis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:25:
Eerste helft van de mvp actie bij dx.com is binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 12-09-2014 15:33 ]
Weer zo'n reactie. Wie ben jij nou weer. Waar komt dit hele 'wij' en 'jij' gedrag in dit topic vandaan.dodge_911 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:15:
Ehh, dude, WIJ kunnen er niks aan doen dat JOUW telefoon DOA is. Ik stel voor dat je de moeite die je hier doet om ons te 'lawyeren' en je gelijk te halen steekt in de correspondentie met Focalprice en Paypal...
Wilde er bijna keihad op in gaan, goeie troll-bait.
I get it. Dit is de mentaliteit die hier hangt blijkbaar.Henk schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:21:
NL/EU recht toepassen op China... ja, daar ga je het mee redden
Zal ook niet veel anders opzitten anders zit ik hier met de gebakken peren...en een defecte gsm
Zo ziet het er wel naar uit. Bedankt iig.tc982 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:27:
Wat ik dus onefficient wou zeggen was: tough luck voor die DOA
Dat begrijp ik. Het is dan ook een zeer extensieve interpretatie waar je het niet ver mee zou schoppen. Maar als je niks anders hebt is het natuurlijk het proberen waardJoriizzz schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:27:
Hij zegt alleen dat er een verschil is tussen een defect product en een product dat niet overeenkomt met de beschrijving. Tuurlijk kun je zeggen dat een niet werkend product dus niet voldoet aan de beschrijving, maar dat wordt niet bedoeld met de protectie tegen valse beschrijvingen. Het gaat er daarbij om dat een verkoper bewust is (of ten minste op de hoogte had moeten zijn) van het feit dat hij de koper vooraf verkeerd heeft ingelicht over zijn product. Dit is niet het geval bij defecte producten (er van uit gaande dat een meerderheid van de verkochte toestellen het wel gewoon doen)
Overigens wel bedankt voor dit stukje:
[...]
Had ook een Xiaomi powerbank gekocht maar fakeen blijft de verkoper maar zeuren over het feit dat hij het wel doet en of ik de ebay case wil sluiten
.
Tja, dat is dus de reden waarom coulance minder en minder voorkomt. Mensen die niets anders doen dan proberen. Laten we nu terug gaan naar de essentie van dit topic : China!Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:41:
Dat begrijp ik. Het is dan ook een zeer extensieve interpretatie waar je het niet ver mee zou schoppen. Maar als je niks anders hebt is het natuurlijk het proberen waard
Iemand nog iPhone 5 kabels besteld die werken? Die van mij blijken allemaal niet meer te werken wegens niet officieel.
Hoe weet jij eigenlijk zeker dat het doa is? Doet de telefoon het wel zonder de batterij aangesloten hebben, op de lader? Heb je het plastic verwijderd van de connectoren van de batterij zelf? Dit laatste vergeten /zien sommige over het hoofd.
Eigenlijk kan ik er maar 1 ding op zeggen. Voorwaarden lezen voordat je ergens iets besteld. 9 van de 10x staat het duidelijk in de voorwaarden dat de retour kosten voor de klant zijn. Maar aangezien de meeste er net zoals jij maar van uitgaan dat je gelijk hebt, neemt niemand de moeite om dat te doen. Tja, en dan kan het wel eens anders aflopen dan wat je verwacht.Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:46:
Wat een rare reacties. Jullie zijn toch echt degenen die een koop uit China vergelijken met een lokale koop in Nederland, niet ik. En niet-conforme levering is een eigenaardige manier van zeggen dat een levering niet-conform de overeenkomst is. Net zoals het leveren van een defecte mobiele telefoon niet-conform de overeenkomst is.
Kan ik me niet in vinden. Bekijk het eens andersom, deze webshops nemen het risico bepaalde goederen wereldwijd te versturen. Door dit te doen stellen zij zichzelf bloot aan het risico dat er wat mis kan gaan.
Om nu het risico bij de consument te leggen is wel heel gemakkelijk en bovendien gevaarlijk. U zegt het nu vrij nonchalant omdat u misschien nooit zelf in een dergelijke situatie bent beland. Maar als u dit een paar keer overkomt ben ik er vrij zeker van dat u terughoudend zal zijn in uw toekomstige aankopen uit China.
PayPal begrijpt dit ook. 9 van de 10 keer dekken zij de consument. Anders zou niemand meer wat uit China halen i.v.m. malafide verkopers.
Het staat hier zeer duidelijk aangegeven, dus de fout ligt in dit geval duidelijk bij jezelf.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
What is FocalPrice’s return policy? (RMAs, returning an item, refund timeframe)
Most items within the product warranty period can be returned for either refund or replacement. The
replacement will be for the same item or another similar product as per our return policy.
1. What does “RMA”mean?
Return Merchandise Authorization (RMA)
2. How do I return an item?
Simply follow these three easy steps:
1. Obtain an RMA authorization after you submit an RMA request via My Account.
--Log in to "My Account" on www.FocalPrice.com→”RMA Request”→”Submit”
RMA requests should include the following information: Order ID, Item SKU, reason for return
(including images), your preference to replace the item or refund your money, and other related concerns.
2. Ship the goods to be returned after you have received the RMA authorization.
Please note that the returned item must be with its original packing and accessories. You should use the
shipping address provided by FocalPrice’s customer service team and include the RMA authorization in the
package.
3. Receive the replacement or refund.
FocalPrice.com will arrange for reshipment or refund within 1-3 business days of receiving your returned
items.
Things to Remember:
-Be sure to keep in touch with us before your RMA request is resolved. If an RMA application has
not been updated in more than two months, we will regard it as abandoned by the customer and
the case will be automatically closed.
-Please provide a tracking number on return shipments to ensure the safety of your parcel. FocalPrice.com
will not take any responsibility for lost or missing return shipments.
-Since we do not charge our customers any shipping fees when delivering the original shipment, the customer will be responsible for paying the return shipping cost.
-All original equipment, components, manuals, cables, documents and packagin
How can I receive a refund?
Since all payments are made through PayPal, we'll refund your payment to your PayPal account. It will be processed within 1-3 business days after clearing your return, at which point you will receive a PayPal confirmation e-mail.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hah, wat schijnt dus: de Hercules BTP04 is in feite gewoon de namaakvariant van de Earson. Normaal is het vaak het Chinese spul wat nagemaakt wordt maar nu is het eens andersom. De eerste prijsbepaling van de Hercules BTP04 is namelijk eind februari geweest, terwijl er van de Earson al reviews online stonden vóór de prijsbepaling van de BTP04.
Ik ben wel benieuwd of er een Tweaker de moeite zou willen nemen om een BTP04 aan te schaffen, deze te vergelijken met de Earson en vervolgens de BTP04 weer de retourneren. Dat lijkt mij namelijk wel heel interessant.
---
Bovenstaande discussie: je neemt zelf het risico om producten aan te schaffen. Of het nou een DOA is of niet: de koper moet in bijna alle gevallen de verzendkosten betalen. Desnoods vraag je de verkoper, in dit geval Focalprice, of het mogelijk is om vervangende onderdelen toegestuurd te krijgen. Zo kon Banggood mij wel een nieuw achterkantje leveren.
Ik ben wel benieuwd of er een Tweaker de moeite zou willen nemen om een BTP04 aan te schaffen, deze te vergelijken met de Earson en vervolgens de BTP04 weer de retourneren. Dat lijkt mij namelijk wel heel interessant.
---
Bovenstaande discussie: je neemt zelf het risico om producten aan te schaffen. Of het nou een DOA is of niet: de koper moet in bijna alle gevallen de verzendkosten betalen. Desnoods vraag je de verkoper, in dit geval Focalprice, of het mogelijk is om vervangende onderdelen toegestuurd te krijgen. Zo kon Banggood mij wel een nieuw achterkantje leveren.
[ Voor 24% gewijzigd door ViezeVis op 12-09-2014 15:58 ]
Verwijderd
Bij bol.com gratis verzenden en gratis retourneren.ViezeVis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:55:
Hah, wat schijnt dus: de Hercules BTP04 is in feite gewoon de namaakvariant van de Earson. Normaal is het vaak het Chinese spul wat nagemaakt wordt maar nu is het eens andersom. De eerste prijsbepaling van de Hercules BTP04 is namelijk eind februari geweest, terwijl er van de Earson al reviews online stonden vóór de prijsbepaling van de BTP04.
Hoe weet je trouwens dat het een namaak is? Ik vind de Hercules eigenlijk wel beter afgewerkt met tevens een mount optie en microfoon. Geen idee wat voor geluid eruit komt.
Ik denk niet dat er 1 zo gek is om die prijs er voor neer te tellen.ViezeVis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:55:
Op foto's lijkt altijd alles mooier. En vanwege gratis verzenden (duh) en retourneren en met een schroefgaatje er in, vind jij het de meerprijs waard? €.73,99 tegen €.21,44 (zonder coupon korting)Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:57:
[...]
Bij bol.com gratis verzenden en gratis retourneren.
Hoe weet je trouwens dat het een namaak is? Ik vind de Hercules eigenlijk wel beter afgewerkt met tevens een mount optie. Geen idee wat voor geluid eruit komt.
1 bij Bol=3 bij BG, en nog geld over.
http://www.bol.com/nl/p/h...speaker/9200000010913788/
http://www.banggood.com/W...-911696.html?currency=EUR
[ Voor 34% gewijzigd door starcopy op 12-09-2014 16:05 ]
Klopt, maar heb niet zo snel €70,- liggen haha. Ik weet niet helemaal zeker of het namaak is (laat staan een rebrand), maar de Earson was eerder te verkrijgen op de markt dan de Hercules als ik de Pricewatch en YouTube vertrouw op data van release. Wat dat betreft is het inderdaad zo dat de Hercules een betere afwerking heeft. Veel netter, maar neemt niet weg dat de Earson hetzelfde geluidskwaliteit zou kunnen hebben als de Hercules. Daar ben ik namelijk heel benieuwd naar. Zou je 70eu. willen neertellen voor een bekender merk of 20 euro voor een soortgelijk ding.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:57:
[...]
Hoe weet je trouwens dat het een namaak is? Ik vind de Hercules eigenlijk wel beter afgewerkt met tevens een mount optie. Geen idee wat voor geluid eruit komt.
Zoals Biesman al zei: gratis retourneren en verzending is ook gratis, dus je zou 'm in feite 7 dagen kunnen testen en dan retour sturen.starcopy schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:57:
[...]
Ik denk niet dat er 1 zo gek is om die prijs er voor neer te tellen.
[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 12-09-2014 16:01 ]
Heeft iemand een idee of dit ook te koop is op sites als Ebay?
Ik zoek al een tijdje, maar tot nu toe niets kunnen vinden.
Deze misschien?Hendrikje1 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:02:
Anders zou je altijd eens deze kunnen bekijken.
Volgens mij is het dezelfde werking, dus je zou het er op kunnen gokken.
http://www.ebay.nl/itm/NE...ain_0&hash=item4adba8107bHendrikje1 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:02:
En gewoon zoeken op sonic cleaning tool. De link blijft onder de 22 euro, maar een hoop verzendkosten. Mocht het totaal boven de 22 euro komen, dan gegarandeerd betalen aan de Douane omdat het uit de Usa komt.
Net zoiets, maar dan uit China.
http://www.aliexpress.com...211420&is_dl_target_url=y
Verwijderd
Even goed lezen. Staat nergens dat ik de meerprijs waard vind. Reageer louter op de vraag waar die gratis te testen is om het geluid te vergelijken. En dat het geen 1 op 1 namaak is met die extra functies.starcopy schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:57:
[...]
Ik denk niet dat er 1 zo gek is om die prijs er voor neer te tellen.
[...]
Op foto's lijkt altijd alles mooier. En vanwege gratis verzenden (duh) en retourneren en met een schroefgaatje er in, vind jij het de meerprijs waard? €.73,99 tegen €.21,44 (zonder coupon korting)
1 bij Bol=3 bij BG, en nog geld over.
http://www.bol.com/nl/p/h...speaker/9200000010913788/
http://www.banggood.com/W...-911696.html?currency=EUR
Maar kom op, extra functies: NFC, schroefgaatje en een extra standaard bijgeleverd. Dat is irrelevant. Waar het mij namelijk om gaat is de geluidskwaliteit. Die extra opties interesseren mij namelijk niks.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:20:
[...]
Even goed lezen. Staat nergens dat ik de meerprijs waard vind. Reageer louter op de vraag waar die gratis te testen is om het geluid te vergelijken. En dat het geen 1 op 1 namaak is met die extra functies.
Ik zou anders wel een keer die speaker kunnen kopen om te testen, maar als een andere Tweaker er geld voor over heeft om het product vandaag of morgen al een keer te bestellen is dat handiger.
Ik heb goed gelezen, jij zegt zelf: Bij bol.com gratis verzenden en gratis retourneren. Dat leest dan toch eerder van hier kopen, ipv duur. Maar vind jij een schroefgaatje een extra functie? Of bedoel je die mic functie die ook op verschillende Earsons te vinden is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:20:
[...]
Even goed lezen. Staat nergens dat ik de meerprijs waard vind. Reageer louter op de vraag waar die gratis te testen is om het geluid te vergelijken. En dat het geen 1 op 1 namaak is met die extra functies.
BedanktViezeVis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:08:
[...]
Deze misschien?
Anders zou je altijd eens deze kunnen bekijken.
Die van het tweede linkje kwam ik ook tegen. Helaas is dit geen optie.
Ik moet dit voor een kennis bestellen, en diegene wil het liefste hetzelfde als de turbo brush. Helaas is deze overleden, vandaar opzoek naar een vervanger.
Kijk, dat lijkt er meer op. Ik ga hier even verder zoeken. Bedanktstarcopy schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:19:
[...]
http://www.ebay.nl/itm/NE...ain_0&hash=item4adba8107b
En gewoon zoeken op sonic cleaning tool. De link blijft onder de 22 euro, maar een hoop verzendkosten. Mocht het totaal boven de 22 euro komen, dan gegarandeerd betalen aan de Douane omdat het uit de Usa komt.
Net zoiets, maar dan uit China.
http://www.aliexpress.com...211420&is_dl_target_url=y
Verwijderd
@bashoogers, leg ff uit wat ik bedoel, volgens mij begrijpt die het nog steeds niet 
Ik ben overigens nog geen Earson tegengekomen met een mic functie, graag link aub.

ViezeVis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:55:
Capice?Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:57:
[...]
Ik ben overigens nog geen Earson tegengekomen met een mic functie, graag link aub.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 16:30 ]
Snappen doe ik het best, alleen je omschrijving is dusdanig dat je er makkelijk wat anders uit op kunt maken. Zeg gewoon: bestel en stuur binnen 30 dagen retour. Of wil je het zo niet verwoorden.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:26:
@bashoogers, leg ff uit wat ik bedoel, volgens mij begrijpt die het nog steeds niet
Bovendien, achteraf betalen. Dus loop je ook geen risico als je hem maar binnen 2 weken retour stuurt.
http://chinaprices.us/ en dan ff zoeken, staan er een paar tussen. Maar aangezien tot nu toe niemand het voor of tegendeel bewezen heeft, kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen. Een webpage is geduldig, of het nu hier of in China is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:26:
[ Voor 34% gewijzigd door starcopy op 12-09-2014 16:33 ]
De Earson heeft wel een microfoon functie?Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:26:
[...]
[...]
Capice?
Ze worden zo aangeboden, zeker bij een hoop Ali verkopers. Maar zie mijn opmerking in het vorig bericht aan Biesman.ViezeVis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:32:
[...]
De Earson heeft wel een microfoon functie?
Verwijderd
Ik haak even af met de non discussie hier 
Uh neeViezeVis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:32:
De Earson heeft wel een microfoon functie?
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 16:43 ]
ik zie een paar users die hun boodschappen wat constructiever mogen gaan brengen. Iets met toon en muziek, gaarne daar rekening mee houden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt inderdaad, daarom dacht ik ook dat er een microfoon in zat. Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de speaker, en blies vervolgens in de microfoon van mijn telefoon toen ik belde naar de huistelefoon. Via Bluetooth merk ik niet dat er een microfoon in de Earson zit.starcopy schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:34:
[...]
Ze worden zo aangeboden, zeker bij een hoop Ali verkopers. Maar zie mijn opmerking in het vorig bericht aan Biesman.
Het is aan alle kanten een heel verraderlijke tekst. Als ik denk hoe een carkit werkt, heb je aan een mic in de speaker zelf geen ene ruk. Je hebt ten alle tijde je phone erbij nodig. Hoe wil je anders oppakken? Verder lijkt me dat het enorm kan gaan rondzingen, speaker en mic in 1 behuizing zo dicht op elkaar. Dan zal er een deugdelijk scheidingsfilter oid in moeten zitten.ViezeVis schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:04:
[...]
Klopt inderdaad, daarom dacht ik ook dat er een microfoon in zat. Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de speaker, en blies vervolgens in de microfoon van mijn telefoon toen ik belde naar de huistelefoon. Via Bluetooth merk ik niet dat er een microfoon in de Earson zit.
En ik ga die phone niet meenemen als ik onder de douche sta. buiten lijkt het me ook niet echt een oplossing om het zo te gebruiken. Leuk gadget gehalte, maar geen extra waarde. De opvolger is eigenlijk interessanter, helaas weer niet waterdicht.
Maar gewoon voor muziek? Volgens mij is er geen beter bang for the buck. Ik schrok de eerste keer van wat er aan geluid uitkomt. Een zeker familielid werd na aankoop door zijn ouders dringend verzocht om het maar gauw via marktplaats te verkopen.
En toch kan het heel goed, ik heb een keer zo'n zuignap waterdicht BT speakertje gekocht voor een paar euro welke heel goed functioneert als carkit, dus met mic.starcopy schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:26:
[...]Het is aan alle kanten een heel verraderlijke tekst. Als ik denk hoe een carkit werkt, heb je aan een mic in de speaker zelf geen ene ruk. Je hebt ten alle tijde je phone erbij nodig. Hoe wil je anders oppakken? Verder lijkt me dat het enorm kan gaan rondzingen, speaker en mic in 1 behuizing zo dicht op elkaar. Dan zal er een deugdelijk scheidingsfilter oid in moeten zitten.
Daarnaast komt er ook best een goed geluid uit (voor die 7 euro dan).
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Hier ook een BT speakertje als carkit. Werkt prima, zelfs de achterbank is blijkbaar te verstaan heb ik gemerkt...
Van Mr. Handsfree bij de Kruidvat, was tijdje geleden hier ook veelvuldig voorbij gekomen. Prima ding, geluid iets minder vol dan de Earson, maar als carkit perfect, vooral met de verwisselbare accu.
Van Mr. Handsfree bij de Kruidvat, was tijdje geleden hier ook veelvuldig voorbij gekomen. Prima ding, geluid iets minder vol dan de Earson, maar als carkit perfect, vooral met de verwisselbare accu.
Ik heb 2 van die Portapow Lightning cables onderweg, charging only, want mijn UK Amazoner't voor lightning cables verzendt opeens niet meer buiten de UKtc982 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:35:
Heeft er iemand nog ervaringen met iPhone Lightning kabels die wel willen opladen? Die van mij geven allemaal aan dat het een ongeauthorizeerde is, en som met een beetje geluk laad die. Maar traag.
Zodra ze binnen zijn post ik mijn ervaringen.
Uit de marking mumbo-jumbo :
- Prevents your device going into 'data transfer' mode when connected to a computer, acting as a 'USB Condom' to prevent data theft / viruses when charging from an unknown USB socket.
- 21 AWG thick low resistance copper cable (thicker than our 24AWG cables) for high speed charging with lower power loss than standard cables of the same length.
- Thicker plastic housing with extra reinforcement at both connector ends where cables commonly become worn
- 150cm, 50% longer than a standard cable makes it easier to use your device during charging
- Tested working with all current iOS versions including the upcoming iOS8 which will be released late 2014.
Ik heb zonet de 240W variant ervan aangesloten en ik leef nog!bambinodekat schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:26:
Ik wil een voeding kopen voor ledstrips op aan te sluiten.
Ik weet dat er in China veel rommel verkrijgbaar is maar er moeten toch ook betrouwbare te vinden zijn?
Is deze goed?
http://www.banggood.com/W...220V-Or-110V-p-50523.html
Doet netjes wat'ie moet doen (valt nog te zien hoelang natuurlijk).
Ik weet niet of de 180W variant het heeft, maar op die van mij van ik de 12V uitgang nog een beetje fijnregelen dmv een draaiknopje.
Mijn wapenkast is nu 99% af, en dat allemaal met Chinastuff, op de kabels na (die had ik nog liggen). Ik wacht nog op 1 2.4G controller
[ Voor 71% gewijzigd door dodge_911 op 12-09-2014 18:53 ]
Zo, 13 vd 20 DX mvp pakketjes zijn binnen.
In tegenstelling tot opmerkingen eerder in deze thread, waren bij mij alle orders apart verpakt.
Sommige producten die ik meerdere keren heb besteld, is een deel van geleverd.
Ook is mijn google cardboard van Aurabuy binnen, geen enkele leveringsinformatie ontvangen, maar vandaag (net terug van vakantie) lag deze ineens op de deurmat.
In tegenstelling tot opmerkingen eerder in deze thread, waren bij mij alle orders apart verpakt.
Ook is mijn google cardboard van Aurabuy binnen, geen enkele leveringsinformatie ontvangen, maar vandaag (net terug van vakantie) lag deze ineens op de deurmat.
Ik denk dat de orders bij iedereen apart door dx is verzonden, echter sommige postbodes bundelen al die aparte pakjes samen voor de handigheid. Eigen ervaringpaulus_01 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:24:
Zo, 13 vd 20 DX mvp pakketjes zijn binnen.
Kabel is binnen, nu even testen of ie genoeg doorgeeft qua power en dan kan ie in de auto weggewerkt worden!
Thnx guys!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verder in: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Verder in: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a