Waarschijnlijk hebben ze gewoon de verpakking van dat hoesje gemeten, dus ietsje langer en breder en dat hoesje zal wel een beetje platgedrukt zijn.
Waarom is het hoesje dan platter? (1,5 cm tegenover 2,2 cm)mark-k schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:13:
[...]
Dikke kans dat t m wel is, een hoes heeft altijd grotere buitenmaten dan het product dat erin moet he.
(en nu niet zeggen dat je het hoesje ook uit kunt rekken, hè
[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-01-2015 17:18 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Het hoesje kan uitrekken heHyp Hyper schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:18:
[...]
Waarom is het hoesje dan platter? (1,5 cm tegenover 2,2 cm)
(en nu niet zeggen dat je het hoesje ook uit kunt rekken, hè)
Mr dat had ik ff verkeerd gezien idd, in mn hoofd de maten gewisseld. Nog steeds wel kans dat die Chinezen gewoon verkeerd gemeten hebben of een typfout hebben gemaakt.
Het klinkt misschien vreemd maar je kunt 2x een siliconen hoesje van de 5200mAh nemen totdat er iets beters is. Ze passen erop hoewel er wel een beetje overlap is.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:45:
Weet iemand waar ik (goedkoop) z'n siliconen hoesje kan vinden voor de Xiaomi 16000 power bank?
Op ebay, en bg, td geen succes. Heb geen creditcard, dus geen alie oid.
Hoe zit het met die fake 10400mah xiaomi powerbanks ? Ik heb er ook 1 besteld (link) bij Ali.
Kan je die dingen eenvoudig openschroeven en kijken of er idd 4*2600 batterijen inzitten? Ik zie geen schroefjes, maar heb wel een aantal fotos gezien van geopende powerbanks.
Of is er een andere manier om erachter te komen of ik een echte heb? Afgezien van hem aan een meetinstrument hangen.
Kan je die dingen eenvoudig openschroeven en kijken of er idd 4*2600 batterijen inzitten? Ik zie geen schroefjes, maar heb wel een aantal fotos gezien van geopende powerbanks.
Of is er een andere manier om erachter te komen of ik een echte heb? Afgezien van hem aan een meetinstrument hangen.
[ Voor 20% gewijzigd door Buntmans op 02-01-2015 18:48 ]
Je kan bij AliExpress ook een Maestro-kaart (= je gewone bankkaart) gebruiken om te betalen. Toegegeven, je hebt niet de extra bescherming die je bij een kredietkaart hebt, maar nog wel altijd de AliExpress buyers protection. Met mijn Belgische bankkaart van Argenta werkte het alvast perfect (en aangezien op die kaart geen percent op de wisselkoers wordt genomen, ook de beste wisselkoers die je kunt krijgen). Op Belgische bankkaarten staan er geen CVV-code, maar dan werkt 000 of 999 meestal wel. Daarna kon ik zoals normaal met mijn kaartlezer de transactie bevestigen. Werkt overigens ook zo om bij Ryanair zonder creditcard-kosten te boeken.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:45:
Weet iemand waar ik (goedkoop) z'n siliconen hoesje kan vinden voor de Xiaomi 16000 power bank?
Op ebay, en bg, td geen succes. Heb geen creditcard, dus geen alie oid.
[ Voor 4% gewijzigd door kl570 op 02-01-2015 18:48 ]
Als je nu op die link klikt in het window wat je na het zoeken krijgt, dan krijg je dat window met het chinees weer. Echter nu kun je bovenin de taal kiezen. En dan is het wel leesbaarHuaw schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:37:
[...]
thx
maar mijn chinees is niet heel goed.
google translate
Cargo scanning library
Cargo warehousing scan
AWB has been generated
[...]
nope
ik zie het zo snel niet meer maar ieg ergens in china
ik zal eerst maar eens geduldig afwachten
Ik kan moeilijk verwachten dat het er binnen een week is
Voor die prijs is de kans zeer groot dat hij nep is. Dit is al zo ontzettend vaak behandeld, zoek het maar even op in dit topic of op Google. Dan krijg je massa's informatie over hoe je het kan controleren, hoe je hem kan openmaken etc etc.Buntmans schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:44:
Hoe zit het met die fake 10400mah xiaomi powerbanks ? Ik heb er ook 1 besteld (link) bij Ali.
Je kan dit soort producten waarvan veel nepperds in omloop zijn beter kopen bij partijen als BG of Tinydeal. Daarvan weten we dat ze op dit moment echte leveren. Overigens ook dan altijd even controleren op echtheid.
[ Voor 11% gewijzigd door Damocles.NL op 02-01-2015 19:00 ]
lazydave-II in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"Buntmans schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:44:
En de krascode natuurlijk...
En of ze nep zijn. Kijk maar eens naar de foto's in de beschrijving. Straks krijg je het bekende verhaal: product matches photos. Die tekst is enorm goed leesbaar van die onderste powerbanks. Het verhaaltje onder alles: "Notice:May be sometimes design were changed, we will send the newest to you."Damocles.NL schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:58:
[...]
Voor die prijs is de kans zeer groot dat hij nep is. Dit is al zo ontzettend vaak behandeld, zoek het maar even op in dit topic of op Google. Dan krijg je massa's informatie over hoe je het kan controleren, hoe je hem kan openmaken etc etc.
Je kan dit soort producten waarvan veel nepperds in omloop zijn beter kopen bij partijen als BG of Tinydeal. Daarvan weten we dat ze op dit moment echte leveren. Overigens ook dan altijd even controleren op echtheid.

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 02-01-2015 19:11 ]
Nee hier vandaag binnen gekregen netjes in doosje, maar niet uit china maar uit het naastgelegen Schiedam.Chocoball schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:24:
Vandaag 4x de Nut tracker via Banggood binnengekregen. 3 netjes in een doosje de 4 los in een envelop met handleiding en voor de moeite een extra knoopcelIemand anders een gelijke ervaring?
Alvast maar een berichtje naar Banggood gestuurd.
Vreemd.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Dan heb je de NLDirect/Priority gekozen waarschijnlijkSupertip schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:14:
[...]
Nee hier vandaag binnen gekregen netjes in doosje, maar niet uit china maar uit het naastgelegen Schiedam.
Vreemd.
Mmh die foto zie ik geloof ik niet in mijn link. Toch vermoed ik dat jullie gelijk hebben en dat hij nep is. Ik moet denk nog een beetje leren hoe en wat op die chinese sites. Ik zag veel reviews en meeste positief. Verkoper is ook al een tijdje actief. Dus ik dacht, dat zit wel goed. Buyer protection etc.ViezeVis schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:11:
[...]
En of ze nep zijn. Kijk maar eens naar de foto's in de beschrijving. Straks krijg je het bekende verhaal: product matches photos. Die tekst is enorm goed leesbaar van die onderste powerbanks. Het verhaaltje onder alles: "Notice:May be sometimes design were changed, we will send the newest to you."
[afbeelding]
En dat"item matches description" klinkt leuk, maar er staat toch echt dat er LG batterijen inzitten. Dat is eenvoudig te controleren. En als ik wat anders vind dat matcht het dus niet met de beschrijving? Of denk ik te eenvoudig?
Maak in ieder geval even screenshots, ik zie die Chinezen er ook nog wel voor aan om snel de beschrijving aan te passen, zodat je geen poot meer hebt om op te staan

Er staat maar 1 positieve review op de advertentie, daar moet je sowieso naar kijken. Dat er echte LG batterijen inzitten weet je pas wanneer je hem open hebt gehaald. Maar het kunnen ook batterijen zijn waar heel simpel de tekst "LG 2600mAh" op geprint is. Dat kun je niet testen. Zelfde verhaal met mijn eerder aangeschafte pistons: plaatjes zagen er nep uit maar description voldeed aan alles dat het origineel zou zijn. AliExpress stelde de verkoper in gelijk omdat het product voldoet aan wat er gefotografeerd is.Buntmans schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:20:
[...]
Mmh die foto zie ik geloof ik niet in mijn link. Toch vermoed ik dat jullie gelijk hebben en dat hij nep is. Ik moet denk nog een beetje leren hoe en wat op die chinese sites. Ik zag veel reviews en meeste positief. Verkoper is ook al een tijdje actief. Dus ik dacht, dat zit wel goed. Buyer protection etc.
En dat"item matches description" klinkt leuk, maar er staat toch echt dat er LG batterijen inzitten. Dat is eenvoudig te controleren. En als ik wat anders vind dat matcht het dus niet met de beschrijving? Of denk ik te eenvoudig?
Uiteindelijk uit coulance toch 4$ van de verkoper teruggekregen maar dat is niet altijd het geval.
Daar heb je die snapshots voor die AE al voor je maaktThinkPadd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:21:
Maak in ieder geval even screenshots, ik zie die Chinezen er ook nog wel voor aan om snel de beschrijving aan te passen, zodat je geen poot meer hebt om op te staan
[ Voor 11% gewijzigd door ViezeVis op 02-01-2015 19:29 ]
Minder/lagere verzendkosten zonder doosje wellicht? Of gewoon zonder verpakking bij de fabrikant besteld (scheelt wellicht weer een paar centen).Chocoball schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:24:
Vandaag 4x de Nut tracker via Banggood binnengekregen. 3 netjes in een doosje de 4 los in een envelop met handleiding en voor de moeite een extra knoopcelIemand anders een gelijke ervaring?
Alvast maar een berichtje naar Banggood gestuurd.
Jammer als je ze wil verkopen/weggeven anders zie ik het probleem niet zo
Die dingen komen in bulk naar Nederland en worden vanaf daar individueel verder verzonden (vanuit schiedam). Het is dus alleen een retoursadresSupertip schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:14:
[...]
Nee hier vandaag binnen gekregen netjes in doosje, maar niet uit china maar uit het naastgelegen Schiedam.
Vreemd.
Daarom is de Snapshotfunctie van Aliexpress wel fijn. Kunnen ze wel de listing aanpassen maar dat haalt weinig uitThinkPadd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:21:
Overigens doet Ebay dat ook, tenminste daar staat indien de advertentie is aangepast iets van: De advertentie is aangepast sinds je dit product hebt gekocht (of iets dergelijks). Lijkt mij dus dat ze de oude advertentie daar ook houden
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ebay verwerkt dat toch in een soort bericht die je als orderbevestiging krijgt?RobertowNL schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:30:
Daarom is de Snapshotfunctie van Aliexpress wel fijn. Kunnen ze wel de listing aanpassen maar dat haalt weinig uit.
Overigens doet Ebay dat ook, tenminste daar staat indien de advertentie is aangepast iets van: De advertentie is aangepast sinds je dit product hebt gekocht (of iets dergelijks). Lijkt mij dus dat ze de oude advertentie daar ook houden
Ok ik kijk bij visit store -> feedback. Dan zie ik 1900+ positieve feedback en <100 negatieve feedback.ViezeVis schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:29:
[...]
Er staat maar 1 positieve review op de advertentie, daar moet je sowieso naar kijken.
Waar zou ik moeten kijken volgens jou ?
Helemaal onderaan de advertentie staat de productfeedback.Buntmans schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:32:
[...]
Ok ik kijk bij visit store -> feedback. Dan zie ik 1900+ positieve feedback en <100 negatieve feedback.
Waar zou ik moeten kijken volgens jou ?
Zie:

--
Wel geeft de verkoper aan dat het OEM is, dus als je ze hebt voor die prijs heb je geluk. Dat moet je afwachten.
[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 02-01-2015 19:34 ]
Ik heb inmiddels mijn 5 meter ledlijn met controler binnen. Kleuren zijn perfect, alleen die adapter vloog er dus na letterlijk een keer van kleur wisselen al uit. Poefje, beetje rook en lekker veel warmte. Kortom, opletten bij adapters uit china xD
Alle 4 onder dezelfde condities besteld en alle 4 uit Schiedam.RobertowNL schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:30:
[...]
Minder/lagere verzendkosten zonder doosje wellicht? Of gewoon zonder verpakking bij de fabrikant besteld (scheelt wellicht weer een paar centen).
Er begint me het een en ander duidelijk te worden. Ik zat de hele tijd al naar de snapshot te kijken. Vandaar dat ik de foto ook niet herkende.ViezeVis schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:34:
[...]
Helemaal onderaan de advertentie staat de productfeedback.
Zie:
--
Wel geeft de verkoper aan dat het OEM is, dus als je ze hebt voor die prijs heb je geluk. Dat moet je afwachten.
Advertentie is inmiddels onherkenbaar veranderd. Nu kost hij ook 20 euro. Als jullie dat al verdacht vinden... Ik heb hem voor 9,70 gekocht. Haha, kansloos vast en zeker.
Zonder die 5% heeft het nu ook een leuke prijskaartje!Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:46:
[...]
Hier ook maar de Earson besteld voor de zomervakantie. De nieuwsbriefcode is echter niet geldig voor "special offers".
Nope gewoon standaard shipping, zoals altijd.ViezeVis schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:17:
[...]
Dan heb je de NLDirect/Priority gekozen waarschijnlijk
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Via Mp4Nation een koptelefoon besteld van het mij welbekende (chinese) audio merk, Brainwavz.
*tips om belasting te omzeilen doen we hier niet aan*
Heb voor de geintereseerden een review van geschreven en deze bij de tweakers product page gezet.
*tips om belasting te omzeilen doen we hier niet aan*
Heb voor de geintereseerden een review van geschreven en deze bij de tweakers product page gezet.
(Klik op het plaatje voor de review)
[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2015 11:58 ]
Vandaag de SJ4000 ontvangen, de 16e besteld op bangood.com.
http://www.banggood.com/S...vatek-1080P-p-917037.html
De vraag is nu even, heb ik een originele of een andere versie.
Rond de tijd van de actie was hier ook al wat verwarring over.
Don Roberto in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"
Rdegoede in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"
hars73 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"
Uit eindelijk was de voorlopige conclusie dat het een originele -kan- zijn
Als ik hem zo op het uiterlijk beoordeel lijkt hij echt te zijn. Sommige fakes hebben een te grote waterdichte behuizing, en deze lijkt te kloppen.
Blijft de vraag: de firmware.
De firmware is
20141122V02
SJCAM-SJ4000
De laatste firmware op de SJCAM website is echter 0929 dus die van de camera zou recenter moeten zijn.
http://www.sjcam.com/en/c...00-action-camera-firmware
Van de SD28 is de laatste HW20141011V22.
Dit vind ik wel een red flag, want waarom zou je niet de meest recente versie op je website zetten.
Maar, het firmware scherm zegt wel SJCAM-SJ4000. Als het een fake is, zal daar denk geen SJCAM staan.
Het zou kunnen dat dit de Viofo variant is, echter kan ik geen firmware updates hiervan op hun site vinden.
Op de nieuwe site staat nu een security check obv serial nummer (http://www.sjcamhd.com/safe/). Helaas ik kan nergens een serial nummer vinden. Dus ik ga er vanuit dat dat een nieuwe feature is voor toekomstige cams.
Dus, de vraag blijft, is het een 'echte', van wie komt ie, en waar moet ik toekomstige firmware updates vandaan halen
Als ik hem zo op het uiterlijk beoordeel lijkt hij echt te zijn. Sommige fakes hebben een te grote waterdichte behuizing, en deze lijkt te kloppen.
De firmware is
20141122V02
SJCAM-SJ4000
De laatste firmware op de SJCAM website is echter 0929 dus die van de camera zou recenter moeten zijn.
Dit vind ik wel een red flag, want waarom zou je niet de meest recente versie op je website zetten.
Maar, het firmware scherm zegt wel SJCAM-SJ4000. Als het een fake is, zal daar denk geen SJCAM staan.
Het zou kunnen dat dit de Viofo variant is, echter kan ik geen firmware updates hiervan op hun site vinden.
Op de nieuwe site staat nu een security check obv serial nummer (http://www.sjcamhd.com/safe/). Helaas ik kan nergens een serial nummer vinden. Dus ik ga er vanuit dat dat een nieuwe feature is voor toekomstige cams.
Dus, de vraag blijft, is het een 'echte', van wie komt ie, en waar moet ik toekomstige firmware updates vandaan halen
Wel als je hem gebruikt in de banggood app.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:46:
[...]
Hier ook maar de Earson besteld voor de zomervakantie. De nieuwsbriefcode is echter niet geldig voor "special offers".
Ik zit nu ook even te kijken en op RCgroups is er één andere persoon die dezelfde softwareversie heeft. Zijn camera komt bij een seller van AE vandaan. Ik durf niet te zeggen of je inderdaad een echte of een neppe SJ4000 hebt. Je zou kunnen proberen om nieuwe software op de camera te zetten. Wel heb je dan de recovery software waarschijnlijk nodig voor het geval het niet werkt.LearnDriver schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:40:
Heb je al met de SJ4000 gefilmd en hoe is de beeldkwaliteit vergeleken met andere originele SJ4000 video's?
Is het mogelijk om eerst een dump van de firmware te maken? Aangezien ik deze versie nergens te download kan vinden, vind ik het riskant om te flashen zonder backup.Don Roberto schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:50:
[...]
Ik zit nu ook even te kijken en op RCgroups is er één andere persoon die dezelfde softwareversie heeft. Zijn camera komt bij een seller van AE vandaan. Ik durf niet te zeggen of je inderdaad een echte of een neppe SJ4000 hebt. Je zou kunnen proberen om nieuwe software op de camera te zetten. Wel heb je dan de recovery software waarschijnlijk nodig voor het geval het niet werkt.
Heb je al met de SJ4000 gefilmd en hoe is de beeldkwaliteit vergeleken met andere originele SJ4000 video's?
In de ad van bangood.com staat als laatste review/comment iemand die ook twijfelt over de authenticiteit en daar zorgde een flash van de firmware voor het niet meer werkend krijgen van de lcd. Bangood geeft dan weer wel als reactie dat hij origineel is. Dus mocht hij fake zijn, wordt het zo ook een lastig welles nietes spelletje om geld te claimen

Iemand toevallig net iets bij Banggood besteld en betaald met PayPal?
Ik krijg bij betalen met PayPal (op de PayPal pagina waar je akkoord geeft) een 'error' melding en word dan zonder dat de betaling succesvol is afgerond teruggestuurd naar mijn winkelwagen. Vraag me af of het aan Banggood ligt of aan mijn PayPal... de order opzich wordt wel geregistreerd. Eerste contact met Banggood gehad en probleem aangekaart en oplossing gevraagd, krijg ik als antwoord: is je probleem al opgelost?
Ik krijg bij betalen met PayPal (op de PayPal pagina waar je akkoord geeft) een 'error' melding en word dan zonder dat de betaling succesvol is afgerond teruggestuurd naar mijn winkelwagen. Vraag me af of het aan Banggood ligt of aan mijn PayPal... de order opzich wordt wel geregistreerd. Eerste contact met Banggood gehad en probleem aangekaart en oplossing gevraagd, krijg ik als antwoord: is je probleem al opgelost?

Toevallig gisteren zelfde bij BIC.Swoosh schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 01:19:
Ik heb ook geen idee of er is betaald.
Bij LITB heb ik ook dit probleem. Volgens hen zal het probleem worden oogeslost in een van de komende dagen.Swoosh schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 01:19:
OEM geven ze aan voor producten die uit een andere fabriek komen dan de echte.. Als het origineel xiaomi is, noemen ze het dan genuine , authentic, original.. Altijd bij dit soort producten via de chat vragen! Als je vraagt is het origineel xiaomi, dan zullen ze meestal niet liegen, maar als het nep is as good as original, a++ quality, oem etc.. Meestal hebben ze ook origineel, maar die is dan natuurlijk duurder dan de neppeViezeVis schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:34:
[...]
Helemaal onderaan de advertentie staat de productfeedback.
Zie:
[afbeelding]
--
Eigenlijk kan je het metéén aan de prijs zien. Tgtbt.dangerousp schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:21:
[...]
OEM geven ze aan voor producten die uit een andere fabriek komen dan de echte.. Als het origineel xiaomi is, noemen ze het dan genuine , authentic, original.. Altijd bij dit soort producten via de chat vragen! Als je vraagt is het origineel xiaomi, dan zullen ze meestal niet liegen, maar als het nep is as good as original, a++ quality, oem etc.. Meestal hebben ze ook origineel, maar die is dan natuurlijk duurder dan de neppe
En toch blijven de vragen maar komen, is het een echte?

Want ik heb het koopje van de week gevonden
Aan de feedback van Banggood te zien denk ik toch dat ze de originele versturen?LearnDriver schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:40:
Vandaag de SJ4000 ontvangen, de 16e besteld op bangood.com.
De firmware is
20141122V02
SJCAM-SJ4000
Ik heb 'm ook van de week ontvangen, weliswaar vanuit UK warehouse. Mijn firmware is W20140830V02 met datum Aug30 2014 en als Firm: SJCAM.
toettoett
Dat spelletje snap ik en zoals Thecola ook al zegt, heeft Banggood hiervoor alleen maar originele camera's verkocht. Het zou dan raar zijn dat dit opeens niet meer het geval zou zijn. Het kan natuurlijk wel, want de prijs is volgens mij wel gedaald van de camera. Degene op RCgroup zegt dat zijn beeldkwaliteit ook slechter is(deze post). Daarom zou het wellicht handig zijn om zelf even je eigen beeldmateriaal te vergelijken met dat van andere SJ4000's.LearnDriver schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:47:
[...]
Is het mogelijk om eerst een dump van de firmware te maken? Aangezien ik deze versie nergens te download kan vinden, vind ik het riskant om te flashen zonder backup.
In de ad van bangood.com staat als laatste review/comment iemand die ook twijfelt over de authenticiteit en daar zorgde een flash van de firmware voor het niet meer werkend krijgen van de lcd. Bangood geeft dan weer wel als reactie dat hij origineel is. Dus mocht hij fake zijn, wordt het zo ook een lastig welles nietes spelletje om geld te claimen
Hallo allemaal,
Deze pistons, kan niet echt zijn of wel?
Iedereen verder nog bedankt voor de Miniinthebox nieuwbrief tip: elke zoveel weken krijg ik nu ook €1.50 winkeltegoed.
Iedereen verder nog bedankt voor de Miniinthebox nieuwbrief tip: elke zoveel weken krijg ik nu ook €1.50 winkeltegoed.
Eerder al vermeld. FakeCall of Duty schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:59:
Hallo allemaal,
Heel toevallig iemand hier op het GoT die voor €181,- aan 600mAh WLToys batterijen heeft gekocht?
Ik heb helaas geen andere SJ4000 in de buurt, dus dat maakt vergelijken wat lastig.Don Roberto schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:53:
[...]
Dat spelletje snap ik en zoals Thecola ook al zegt, heeft Banggood hiervoor alleen maar originele camera's verkocht. Het zou dan raar zijn dat dit opeens niet meer het geval zou zijn. Het kan natuurlijk wel, want de prijs is volgens mij wel gedaald van de camera. Degene op RCgroup zegt dat zijn beeldkwaliteit ook slechter is(deze post). Daarom zou het wellicht handig zijn om zelf even je eigen beeldmateriaal te vergelijken met dat van andere SJ4000's.
Ik kan wel een GoPro van lenen, maar dat is niet helemaal fair omdat de SJ4000 van zich zelf al blauwer is kwa kleur etc.
Ik heb buiten een kort filmpje gemaakt, misschien dat iemand van jullie met zeker echte SJ4000's hier iets over kan zeggen?
https://www.dropbox.com/s/mj2trhyupj27yt3/00290001.MOV?dl=0
Ik snap natuurlijk dat je die niet kan vergelijken met een andere sj4000LearnDriver schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Ik heb helaas geen andere SJ4000 in de buurt, dus dat maakt vergelijken wat lastig.
Ik kan wel een GoPro van lenen, maar dat is niet helemaal fair omdat de SJ4000 van zich zelf al blauwer is kwa kleur etc.
Ik heb buiten een kort filmpje gemaakt, misschien dat iemand van jullie met zeker echte SJ4000's hier iets over kan zeggen?
Als ik jouw video zo bekijk vind ik de beeldkwaliteit niet goed en lijkt het op een fake exemplaar
Weet wel dat Banggood een tijd echte Xiaomi powerbanks verkocht heeft en er toen een lichting fake exemplaren is verkocht. Het kan dus zo zijn dat er door BG nu ook een fake voorraad SJ4000's is opgekocht.
Weet wel dat Banggood een tijd echte Xiaomi powerbanks verkocht heeft en er toen een lichting fake exemplaren is verkocht. Het kan dus zo zijn dat er door BG nu ook een fake voorraad SJ4000's is opgekocht.
[/quote]
Fijn om te lezen dit
zojuist een powerbank besteld nadat ik in een ander forum had gelezen dat ze echt waren,afrekenen met paypal ging dan weer wel goed in tegenstelling tot een paar posten hierboven.....
[/quote]
Fijn om te lezen dit
Dit is alweer een tijdje terug gebeurd en inmiddels worden er allang weer echte XPB's geleverdpiotr123 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:36:
Fijn om te lezen ditzojuist een powerbank besteld nadat ik in een ander forum had gelezen dat ze echt waren,afrekenen met paypal ging dan weer wel goed in tegenstelling tot een paar posten hierboven.....
Ik heb een SJ4000 en dit ziet er toch echt niet best uit. Wat hierboven al vermeld is zouden video's van een SJ4000 er veel scherper uit moeten zien. De timestamp is ook kleiner en een stuk waziger dan zou moeten. Het lijkt erop dat de resolutie lager is, het is neem ik aan 1080p?LearnDriver schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Ik heb helaas geen andere SJ4000 in de buurt, dus dat maakt vergelijken wat lastig.
[ Voor 50% gewijzigd door soulcrusher op 03-01-2015 18:49 ]
Ik heb 3x wat besteld bij de miniinthebox site - nooit een naheffing van de duane gekregen.
Wel 2 van de keren dat het item stuk wat - doen ze niet moeilijk over je mag het kappotte artikel gewoon houden, en ze sturen een vervangend item gewoon op.
Mm ouders echter wel, die moesten over een horloge extra betalen.
is dus zoals ze op de site aangeven tamelijk random of je wel of niet hoeft te betalen - je kan het risico nemen, of gewoon meteen meer betalen bij een andere winkel.
Wel 2 van de keren dat het item stuk wat - doen ze niet moeilijk over je mag het kappotte artikel gewoon houden, en ze sturen een vervangend item gewoon op.
Mm ouders echter wel, die moesten over een horloge extra betalen.
is dus zoals ze op de site aangeven tamelijk random of je wel of niet hoeft te betalen - je kan het risico nemen, of gewoon meteen meer betalen bij een andere winkel.
Listen to the voices in your head.
Heeft iemand ervaring met messen slijpen? Ik denk erover om deze te bestellen (aliexpress link, maar is in sommige shops ook wel te vinden):
http://www.aliexpress.com...s/1393438_2003816701.html
Is een variant op een wat bekender slijptoestel. Eerste reacties die ik las was dat het apparaat an sich wel oké is, enkel de slijpstenen konden wat beter.
Is een variant op een wat bekender slijptoestel. Eerste reacties die ik las was dat het apparaat an sich wel oké is, enkel de slijpstenen konden wat beter.
Niet ik, maar iemand anders heeft deze besteld. http://m.ebay.nl/itm/121162901867?_mwBanner=1. Hij was zelf enorm tevreden over het product. Er zijn blijkbaar 2 groottes en de meerprijs voor de grote versie (ik weet niet of dat die van jou is) is het zeker waard. Je kan best ook gewone slijpstenen erbij kopen, want meegeleverde stenen zijn inderdaad 'rommel'. Grit 2000 & grit 3000 bijvoorbeeldjorge.regula schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:13:
Heeft iemand ervaring met messen slijpen? Ik denk erover om deze te bestellen (aliexpress link, maar is in sommige shops ook wel te vinden):
De resolutie was inderdaad gewoon ingesteld op 1080p. Heb wel bij andere fakes gelezen dat daar 720p naar 1080p werd opgeschaald.soulcrusher schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:45:
[...]
Het lijkt erop dat de resolutie lager is, het is neem ik aan 1080p?
Ik heb maar een reactie naar banggood gestuurd dat ik denk dat hij fake is en m'n geld terug wil/wil retourneren. Ben benieuwd wat ze antwoorden als de customerservice er maandag weer is. Hopelijk weten ze me te overtuigen dat hij echt is.
maartend schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 07:48:
[...]
Toevallig gisteren zelfde bij BIC.
Ik heb ook geen idee of er is betaald.
Bij mij lag het toch aan m'n PayPal... hij selecteerde zonder dat ik het doorhad mijn oude verlopen creditcard die er eerst aan gekoppeld was. Kreeg alleen dus geen melding waarom er een 'error' was.user001 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 07:56:
[...]
Bij LITB heb ik ook dit probleem. Volgens hen zal het probleem worden oogeslost in een van de komende dagen.
Hummm.....ikke niet, maar 1x batterij besteld.ViezeVis schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:44:
Heel toevallig iemand hier op het GoT die voor €181,- aan 600mAh WLToys batterijen heeft gekocht?
Maar als je mijn qcopter binnen krijgt, stuur die dan maar door naar mij.
Denk jezelf niet dat ze zullen vragen waarom jij denkt dat je sj4000 fake is.LearnDriver schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:58:
[...]
De resolutie was inderdaad gewoon ingesteld op 1080p. Heb wel bij andere fakes gelezen dat daar 720p naar 1080p werd opgeschaald.
Ik heb maar een reactie naar banggood gestuurd dat ik denk dat hij fake is en m'n geld terug wil/wil retourneren. Ben benieuwd wat ze antwoorden als de customerservice er maandag weer is. Hopelijk weten ze me te overtuigen dat hij echt is.
Omdat hun er van overtuigd zijn dat je een originele hebt, zal je toch met serieuze dingen moeten komen.
En ik denk valt daar nou niet echt onder.
[ Voor 19% gewijzigd door Supertip op 03-01-2015 21:38 ]
Ik heb het natuurlijk in de mail naar hun iets overtuigender geformuleerd met o.a. de firmware die nergens is terug te vinden, en dat flashen met een originele bij anderen voor een semi-brick zorgt.Supertip schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:29:
[...]
Denk jezelf niet dat ze zullen vragen waarom jij denkt dat je sj4000 fake is.
Omdat hun er van overtuigd zijn dat je een originele hebt, zal je toch met serieuze dingen moeten komen.
En ik denk valt daar nou niet echt onder.
Mijn bedoeling is namelijk dat hun met argumenten komen waarom hij wel echt is.
Als ik idd bijv. om bevestiging had gevraagd of zij kunnen bevestigen dat hij fake is, dan is het natuurlijk makkelijker voor hun om te zeggen dat hij echt is.
Ik heb zelf verschillende versies van de SJ4000 liggen, o.a. ook een neppert. Wil je de batterij eens fotograferen en de maten doorsturen? De neppe SJ4000 heeft een afwijkende accu dan de echte.LearnDriver schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:37:
[...]
Ik heb het natuurlijk in de mail naar hun iets overtuigender geformuleerd met o.a. de firmware die nergens is terug te vinden, en dat flashen met een originele bij anderen voor een semi-brick zorgt.
Mijn bedoeling is namelijk dat hun met argumenten komen waarom hij wel echt is.
Als ik idd bijv. om bevestiging had gevraagd of zij kunnen bevestigen dat hij fake is, dan is het natuurlijk makkelijker voor hun om te zeggen dat hij echt is.
Als dit niet in het topic past mag je mij een PM sturen.
http://m.aliexpress.com/item/772594855.htmlbottom line schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:51:
[...]
Niet ik, maar iemand anders heeft deze besteld. http://m.ebay.nl/itm/121162901867?_mwBanner=1. Hij was zelf enorm tevreden over het product. Er zijn blijkbaar 2 groottes en de meerprijs voor de grote versie (ik weet niet of dat die van jou is) is het zeker waard. Je kan best ook gewone slijpstenen erbij kopen, want meegeleverde stenen zijn inderdaad 'rommel'. Grit 2000 & grit 3000 bijvoorbeeld
Deze lijkt net wat beter?
Ook ik heb recent via Banggood een SJ4000 gekocht (UK warehouse): http://www.banggood.com/S...vatek-1080P-p-917037.html
Naar aanleiding van de recente berichten ook maar eens gekeken naar welke firmware erop staat en of dat niet op een fake wijst. Maar toen ik de camera uit de verpakking haalde, viel me eerst iets anders op: er is geen batterij meegeleverd. Klopt dit? Er zit geen batterij in de camera zelf en bij de accessoires kan ik hem ook niet vinden. Hij lijkt gelukkig wel origineel, de firmware is N2014110729V02. Morgen maar eens bij daglicht wat filmen, kijken of de kwaliteit goed is.
Naar aanleiding van de recente berichten ook maar eens gekeken naar welke firmware erop staat en of dat niet op een fake wijst. Maar toen ik de camera uit de verpakking haalde, viel me eerst iets anders op: er is geen batterij meegeleverd. Klopt dit? Er zit geen batterij in de camera zelf en bij de accessoires kan ik hem ook niet vinden. Hij lijkt gelukkig wel origineel, de firmware is N2014110729V02. Morgen maar eens bij daglicht wat filmen, kijken of de kwaliteit goed is.
Tuurlijkmaurits82 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:16:
[...]
http://m.aliexpress.com/item/772594855.html
Deze lijkt net wat beter?
Hallo mede China shoppers,
Ik was gewoon aan het rondneuzen op AliExpress.com toen ik deze advertentie tegen kwam:
http://www.aliexpress.com...p/723405_32229068936.html
Als ik dit zo probeer te ontcijferen zou het een geweldige deal zijn, maar mijn instincten geven alarmbellen af.
Dus iemand met betere Chinese kennis misschien een idee hoe of wat je hier nu daadwerkelijk krijgt?
En/of er ergens een sluwe adder is verstopt?
Ik was gewoon aan het rondneuzen op AliExpress.com toen ik deze advertentie tegen kwam:
Als ik dit zo probeer te ontcijferen zou het een geweldige deal zijn, maar mijn instincten geven alarmbellen af.
Dus iemand met betere Chinese kennis misschien een idee hoe of wat je hier nu daadwerkelijk krijgt?
Gewoon skippen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Haha, ondanks dat erg nieuwsgierig wat je krijgtQuad schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:42:
Gewoon skippen.
Die kast of minder? ^^
Eh ja.. 13 feedbacks met een gemiddelde van 86% en het is een 'fashion women shop'.Mike-n88 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:40:
Hallo mede China shoppers,
Wat denk je zelf?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ja, ik had al zo`n donker vermoeden dat het troep zou zijnHyp Hyper schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:38:
[...]
Eh ja.. 13 feedbacks met een gemiddelde van 86% en het is een 'fashion women shop'.
Wat denk je zelf?
Ik skip het dan ook gewoon.
Heeft iemand een headset voor in de auto gezien, die bedraad is? Dus geen Bluetooth?
Ik had een Nokia headset die "over the ear" ging, en maar één oor bediende, en een draad naar mijn mobiel. Perfect ding was dat, ik wil geen dopjes voor in mijn oor, of koptelefoons over beide oren. En bedraad betekent geen problemen met headsets die op het verkeerde moment opgeladen moeten worden.
Ik heb op een stuk of vijf sites gezocht, maar ik vond ofwel "gaming headsets" met koptelefoons, of headsets met Bluetooth.
Iemand een suggestie? Alvast bedankt!
Ik had een Nokia headset die "over the ear" ging, en maar één oor bediende, en een draad naar mijn mobiel. Perfect ding was dat, ik wil geen dopjes voor in mijn oor, of koptelefoons over beide oren. En bedraad betekent geen problemen met headsets die op het verkeerde moment opgeladen moeten worden.
Ik heb op een stuk of vijf sites gezocht, maar ik vond ofwel "gaming headsets" met koptelefoons, of headsets met Bluetooth.
Iemand een suggestie? Alvast bedankt!
Hmm, goed punt dat je me naar de batterij hebt laten kijken. Zie hier nog een aantal opmerkelijke dingen.Herr Flicker schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:54:
[...]
Ik heb zelf verschillende versies van de SJ4000 liggen, o.a. ook een neppert. Wil je de batterij eens fotograferen en de maten doorsturen? De neppe SJ4000 heeft een afwijkende accu dan de echte.
Als dit niet in het topic past mag je mij een PM sturen.
Ik heb een brandbaar tekentje er bij, welke ik niet zie op andere batterijen. Zoals bijvoorbeeld op de afbeeldingen van http://www.sjcam.com/en/a...ement-900mah-battery.html (in het woud van fakes mag ik hopen dat deze wel kloppen toch?).
Verder is het container icoontje iets anders, het Li-Ion tekentje staat op zijn kop. Ook staat de Made in China op een andere plaats.

Kijk ik naar de tekst op de andere kant zitten hier ook een paar verschillen in. Het engels op die van de SJCAM site is niet 100%, maar op de mijne zijn een aantal dingen verbeterd maar toch ook weer niet
Het lettertype is iets anders, en de teksten zijn niet goed.
Originele heeft 4e zin 'Crush puncture", mijne is "Crush punctrue". Dus er is een fout toegevoegd, maar de laatste zin hebben ze dan wel weer mooi verbeterd
"May explode if damaged or disposed of in fire or watter" vs "May explode if darraged or disposed of in fire er watter".

De afmetingen zijn: 32mm x 29mm x 10 mm.
Op de achterkant van de doos kwam ik nog een extra haakje tegen bij de 8 megapixels. Helaas zijn de plaatjes die ik via Google Image Search binnen krijg te low res zodat ik niet kan lezen hoe dit bij de originele is. Misschien dat iemand kan kijken hoe het bij die van hun zit?
*Sorry voor al de vragen op de laatste pagina's, maar ik zit nu even in full detective mode
Ik heb even gekeken en foto's voor jou gemaakt. Het brandtekentje doet niks. Op mijn neppe sj4000 heb ik die ook niet zitten. Wel is de maat van de batterij anders en niet verwisselbaar met de sj4000 wifi. Ik heb op dit moment even geen 'non wifi' liggen.

(de witte = fake, de zwarte = echt)
(een camera zonder het SJCAM logo hoeft geen neppe te zijn)
Met videomateriaal is het lastig uit te zoeken of hij nep is. Hij schiet namelijk wel gewoon op 1080p bij mij. Het grote verschil is wel als je HDR aanzet bij de neppe. Hier een video van mij met de neppe sj4000. Vooral bij de warme kleuren gelijk te zien : http://youtu.be/dlPg3x3qBjM
Een andere video van mij met de echte : http://youtu.be/SYggEIyxjpY
Een ander punt (met de neppe) is dat de foto's dermate slecht zijn, je begint er spontaan van te huilen. Ik denk, helemaal van Banggood, dat je wel een echte hebt ontvangen. Maar het materiaal wat je boven heb gepost lijkt heel vreemd en geen 720p of 1080p.
[ Voor 3% gewijzigd door Herr Flicker op 04-01-2015 10:08 . Reden: Neergezet welke fake is ]
Maak je geen zorgen. De extra batterijen die ik van dx pas heb besteld (vorige maand) zijn net hetzelfde als degene die bij jou in het apparaat zitten. Op de 'orginele' batterij heb ik inderdaad maar 3 tekentjes op de voorkant (maar wel geen spellingsfouten op de achterkant). Enkel het lettertype is andersLearnDriver schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:42:
[...]
Hmm, goed punt dat je me naar de batterij hebt laten kijken. Zie hier nog een aantal opmerkelijke dingen.
Verder is het container icoontje iets anders, het Li-Ion tekentje staat op zijn kop. Ook staat de Made in China op een andere plaats.
Afmetingen zijn juist hetzelfde. We hebben namelijk dezelfde batterijDe afmetingen zijn: 32mm x 29mm x 10 mm.
Ik vermoed dat er weinig mis mee is.. Kwaliteit is mss niet alles aan de jouwe, maar zelf kan ik daar niet veel over zeggen want ik heb de mijne nog niet echt nodig gehad (heb hem al wel een paar maand*Sorry voor al de vragen op de laatste pagina's, maar ik zit nu even in full detective mode
Maar het onderzoeken kan geen kwaad. Daarmee help je ook de toekomstige kopers van de sj4000
Heb je er ook eens aan gedacht om sjcam zelf te contacteren? Zij zijn natuurlijk degene die als enige weten of dit een product is van hun fabrieken.
[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 04-01-2015 10:26 ]
Is de sj4000 destijds dan zo goedkoop geweest in China dat jullie die daar kopen, met alle douane risico van dien?
Bij Amazon zijn ze nauwelijks duurder, toch? En geen risico op extra douane kosten.
Bij Amazon zijn ze nauwelijks duurder, toch? En geen risico op extra douane kosten.
bottom line schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Maak je geen zorgen. De extra batterijen die ik van dx pas heb besteld (vorige maand) zijn net hetzelfde als degene die bij jou in het apparaat zitten. Op de 'orginele' batterij heb ik inderdaad maar 3 tekentjes op de voorkant (maar wel geen spellingsfouten op de achterkant). Enkel het lettertype is anders
[...]
Afmetingen zijn juist hetzelfde. We hebben namelijk dezelfde batterij(ja heb het ook eens nagemeten)
[...]
Ik vermoed dat er weinig mis mee is.. Kwaliteit is mss niet alles aan de jouwe, maar zelf kan ik daar niet veel over zeggen want ik heb de mijne nog niet echt nodig gehad (heb hem al wel een paar maand).
Maar het onderzoeken kan geen kwaad. Daarmee help je ook de toekomstige kopers van de sj4000
Heb je er ook eens aan gedacht om sjcam zelf te contacteren? Zij zijn natuurlijk degene die als enige weten of dit een product is van hun fabrieken.
Chinashopping gaat boven allesuser-100 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:31:
Is de sj4000 destijds dan zo goedkoop geweest in China dat jullie die daar kopen, met alle douane risico van dien?
[...]
Ben op dit moment aan het kijken voor een SJ4000 wifi voor m'n broertje, die binnenkort jarig is. Als ik het goed begrijp, lijkt er bij banggood een lading fake exemplaren doorheen gekomen te zijn. Is er iemand die sindsdien de SJ4000 bij banggood heeft besteld en wel een echt exemplaar heeft ontvangen? Ik neig er nu naar hem te bestellen bij tinydeal. Daar is die wel een paar euro's duurder, maar als die wel origineel is, heb ik dat er wel voor over...
Heb er op lopen hameren dat er originele moesten komen, er verkochten ze alleen maar de andere varianten.michaelscott schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:43:
Ben op dit moment aan het kijken voor een SJ4000 wifi voor m'n broertje, die binnenkort jarig is. Als ik het goed begrijp, lijkt er bij banggood een lading fake exemplaren doorheen gekomen te zijn. Is er iemand die sindsdien de SJ4000 bij banggood heeft besteld en wel een echt exemplaar heeft ontvangen? Ik neig er nu naar hem te bestellen bij tinydeal. Daar is die wel een paar euro's duurder, maar als die wel origineel is, heb ik dat er wel voor over...
die link is de originele variant.
Bij banggood zit je voor 90% safe. Heb ooit een sj4000 (zonder wifi) gekocht bij Banggood die genuine is maar ze durven af en toe iets raars te doen blijkbaar. Bij Tinydeal he je 100% zekerheid omdat Kenzi er een enorme macht bezitmichaelscott schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:43:
Weet iemand of de batterij voor de SJ4000 identiek is aan de batterij van de SJ5000? Het lijkt me toch dat zo'n formaat batterij wel iets meer vermogen moet hebben?
ik heb deze besteld: http://www.banggood.com/S...vatek-1080P-p-917037.html daar stond toen nog bij dat het 100% origineel was alleen zonder sjcam branding...bottom line schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:53:
[...]
Bij banggood zit je voor 90% safe. Heb ooit een sj4000 (zonder wifi) gekocht bij Banggood die genuine is maar ze durven af en toe iets raars te doen blijkbaar. Bij Tinydeal he je 100% zekerheid omdat Kenzi er een enorme macht bezit
Nou dat is ie niet
Verder prima cameraatje voor 50 euro
Ja, een aantal dagen geleden heb ik deze besteld en met snelle verzending hier naar toe laten komen. (7-10 dagen) Nu nog niets binnen, maar ik houd je op de hoogte.michaelscott schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:43:
Waarschijnlijk niet want de SJ5000 is geen opvolger van de SJ4000 en is van een andere fabrikant (en is behoorlijk slecht).timmert26 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:24:
Weet iemand of de batterij voor de SJ4000 identiek is aan de batterij van de SJ5000? Het lijkt me toch dat zo'n formaat batterij wel iets meer vermogen moet hebben?
De SJCAM SJ5000 is gewoon de opvolger van de SJ4000 en komt bij exact dezelfde fabrikant vandaan (SJCAM).soulcrusher schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:58:
[...]
Waarschijnlijk niet want de SJ5000 is geen opvolger van de SJ4000 en is van een andere fabrikant (en is behoorlijk slecht).
http://www.sjcam.com/en/home/31-sjcam-sj5000.html
(waarschijnlijk heb jij het over 1 van de vele SJ5000 klonen die al een tijd te koop zijn, de echte SJ5000 is pas zeer recentelijk uitgebracht.)
De batterij van de SJ4000 / SJ5000 en M10 zijn gewoon dezelfde:timmert26 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:24:
http://www.sjcam.com/en/a...ement-900mah-battery.html?
Fits Camera ModelsSJ4000, SJ5000, M10
[ Voor 31% gewijzigd door Kenzi op 04-01-2015 15:03 ]
Klopt, ik had die SJ5000 die een tijd terug uitgekomen was bij DX. Nu staat die als Amkov SJ5000, maar die was overduidelijk niet van SJCam.Kenzi schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:00:
[...]
De SJCAM SJ5000 is gewoon de opvolger van de SJ4000 en komt bij exact dezelfde fabrikant vandaan (SJCAM).
(waarschijnlijk heb jij het over 1 van de vele SJ5000 klonen die al een tijd te koop zijn, de echte SJ5000 is pas zeer recentelijk uitgebracht.)
[...]
De batterij van de SJ4000 / SJ5000 en M10 zijn gewoon dezelfde:
[...]
Dat is dus precies dezelfde die ik heb besteld. Wat is er bij jou dan anders zodat je weet dat hij fake is?lazydave-II schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:29:
[...]
ik heb deze besteld: http://www.banggood.com/S...vatek-1080P-p-917037.html daar stond toen nog bij dat het 100% origineel was alleen zonder sjcam branding...
Nou dat is ie niet
Hmm, interessant, bedankt voor het vergelijken. Blijft verwarrend dat er tussen originele ook verschil in zitHerr Flicker schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Ik heb even gekeken en foto's voor jou gemaakt. Het brandtekentje doet niks. Op mijn neppe sj4000 heb ik die ook niet zitten. Wel is de maat van de batterij anders en niet verwisselbaar met de sj4000 wifi. Ik heb op dit moment even geen 'non wifi' liggen.
Idd, en het vaak ook "In China is alles goedkoper, dus waarom zou ik verder kijken" terwijl de lokale winkel op de hoek van de straat misschien maar een paar cent scheelt

Het feit dat er niet meer bij staat dat het een sjcam is zegt mij voldoendeLearnDriver schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:38:
[...]
Dat is dus precies dezelfde die ik heb besteld. Wat is er bij jou dan anders zodat je weet dat hij fake is
Is de Sj5000 van SJcam op voorraad? Lijkt er wel op.Kenzi schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:00:
[...]
De SJCAM SJ5000 is gewoon de opvolger van de SJ4000 en komt bij exact dezelfde fabrikant vandaan (SJCAM).
[...]
De batterij van de SJ4000 / SJ5000 en M10 zijn gewoon dezelfde:
[...]
Bij banggood in ieder geval wel: http://www.banggood.com/S...tion-Camera-p-954732.htmlDamocles.NL schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:24:
[...]
Is de Sj5000 van SJcam op voorraad? Lijkt er wel op.
Ook wel erg interessant hmmm..
Maar, maar, als je 't op de hoek koopt, heb je niet de onzekerheid van het niet kunnen tracken, onwillige support, postbedrijvenconspiracies en dies meer, kortom : the joy of ChinashoppingLearnDriver schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:38:
Idd, en het vaak ook "In China is alles goedkoper, dus waarom zou ik verder kijken" terwijl de lokale winkel op de hoek van de straat misschien maar een paar cent scheelt
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Nee hoor. Expected restock on 7th January 2015michaelscott schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Bij banggood in ieder geval wel: http://www.banggood.com/S...tion-Camera-p-954732.html
Ook wel erg interessant hmmm..
Je hebt inmiddels de SJ4000, SJ5000 en bij Focalprice ook al de SJ6000?
http://www.focalprice.com...ts_Video_Camera_with.html
Dat is een of andere namaak met een eigen brand erop. Je hebt de bekende SJ4000 in normaal en Wifi. De SJ5000 is er in normaal en Wifi met novatek chipset. De SJ5000+ heeft een Ambarella chipset.ViezeVis schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:19:
Je hebt inmiddels de SJ4000, SJ5000 en bij Focalprice ook al de SJ6000?
Ik heb met snelle verzending (7-10) werkdagen de sjcam sj5000+ besteld bij banggood, ik had hem gepreordered en hij is vanochtend op de bus gegaan. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit en hoelang ik er mee kan filmen etc. Ik ga sowieso dan nog een batterij erbij halen en dan nog even kijken qua accesoires.
Ik zal zodra ik hem binnen heb wel een review maken.
Ik heb inderdaad dezelfde besteld: prima camera, maar zeer waarschijnlijk niet origineel.lazydave-II schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:29:
[...]
ik heb deze besteld: http://www.banggood.com/S...vatek-1080P-p-917037.html daar stond toen nog bij dat het 100% origineel was alleen zonder sjcam branding...
Nou dat is ie niet
Laatst had ik de meest recente firmware geflashed (van sjcam.com) en vervolgens werkten de knoppen niet meer zoals het hoorde. Althans, alle functies waren er nog wel, maar de knoppen deden niet meer wat ze daarvoor deden. OK was bv ineens Aan\Uit geworden.
Overigens, van deze site een oudere firmware gepakt en die erin geladen, waarna alles weer werkte. Verder had ik last van het witte scherm des doods, maar dat is eenvoudig op te lossen. Gewoon andere firmware op de SD-Card en opnieuw inlezen. De firmware waarmee hij nu bij mij werkt is N20140809V01 (weet helaas niet meer met welke versie hij werd geleverd, maar dat zal een andere zijn geweest gezien ik hem op 8 augustus besteld had).
Ben benieuwd wat je ervaringen gaan zijn. Ik heb zelf de SJ4000. Op zich tevreden mee. Met oud en nieuw ook mooi scherpe beelden van het vuurwerk. Alleen kunst verlichting, zoals je altijd binnen hebt daar kan hij echt niet mee opgaan. Dat is wel erg jammer. Zou voor mij een reden zijn om hem te verkopen en een andere te nemen... Maar goed eerst maar eens reviews van de SJ5000 afwachten.timmert26 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:37:
Ik heb met snelle verzending (7-10) werkdagen de sjcam sj5000+ besteld bij banggood, ik had hem gepreordered en hij is vanochtend op de bus gegaan. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit en hoelang ik er mee kan filmen etc. Ik ga sowieso dan nog een batterij erbij halen en dan nog even kijken qua accesoires.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Tot nu toe zijn er alleen wat filmpjes van en unboxing vids. Ben wel benieuwd of techmoan er een review van doet. Die heeft toch altijd wel goede reviews. Vergelijkings filmpjes van de sj5000 wifi de sj5000+ de sj4000 en de m10 laten zien dat de sj5000+ het scherpst is maar wel een wat groene tint heeft. De sj5000 heeft dit veel beter qua beeld. Ik hoop dat ze dit software matig kunnen bijtrekken.
Vreemd, die Nut 2 bluetooth trackers staan in de flash deals bij Banggood voor 6,84 (53% off). Alleen als je erop klikt ververst de prijs binnen een seconde weer naar de originele 15 euro nog wat. Leek mij wel een mooie prijs om eens te proberen maar voor 15 euro sla ik hem toch over.
Voor het eerst ervaren hoe snel DHL zendingen binnenkomen. Toch, als je kijkt naar webshops zoals Tinydeal en Geekbuying kost het verzenden via DHL vaak helemaal niet zoveel extra. Ik heb een Mini TV dongel bij GeekBuying gekocht met remote control en DHL shipping kostte me toen slechts 5$ meer. Vrijdag besteld, 4 dagen verder (vandaag) is 'ie al verstuurd naar het depot hier in de buurt.
Ik heb 6 december een MXIII besteld bij Dealsmachine, deze is helaas nog steeds niet binnen. Ik bestel wel vaker direct in China maar dit is wel erg lange levertijd. Iemand anders ervaring met Dealsmachine? Ik heb ze gemailed maar nog geen reactie.
Lees de OP, levertijden langer dan een maand komen erg vaak voor bij bestellingen uit China. Je moet ongeveer uiterlijk 40 dagen na bestelling echt gaan hameren op het feit dat het nog niet binnen is. Meestal vragen ze je dan om nog een weekje te wachten.wildcheese schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:42:
Ik heb 6 december een MXIII besteld bij Dealsmachine, deze is helaas nog steeds niet binnen. Ik bestel wel vaker direct in China maar dit is wel erg lange levertijd. Iemand anders ervaring met Dealsmachine? Ik heb ze gemailed maar nog geen reactie.
Moet zeggen dat ik vind dat de SJ5000 hier toch wel de meeste mooie/scherpe beelden heefttimmert26 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:14:
Tot nu toe zijn er alleen wat filmpjes van en unboxing vids. Ben wel benieuwd of techmoan er een review van doet. Die heeft toch altijd wel goede reviews. Vergelijkings filmpjes van de sj5000 wifi de sj5000+ de sj4000 en de m10 laten zien dat de sj5000+ het scherpst is maar wel een wat groene tint heeft. De sj5000 heeft dit veel beter qua beeld. Ik hoop dat ze dit software matig kunnen bijtrekken.
Ik vind het beeld wel mooier, maar de SJ5000+ is scherper. Er lijkt een wat groenige kleur over de Sj5000+ te hangen. Misschien dat hun net een verkeerd model hebben (hoop ik
). Maar dit idd ook het filmpje waar ik naar refereerde.

[ Voor 13% gewijzigd door timmert26 op 05-01-2015 09:40 ]
Ik vind ze geen van elle echt helder.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
't is ook een youtube filmpje he.. Daardoor wordt de kwaliteit sowieso minder.
toettoett
Nog even een update hiervan:bigbass schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:33:
[...]
Helaas vervolgens meteen een voor mijn moeder besteld voor $21 en die kan ik niet meer cancellen. Misschien maar even een mail naar de klantenservice om te kijken of die wat voor me willen doen.
na contact met de klantenservice keurig een refund gekregen voor de $4 die de speaker goedkoper was geworden in de sale. Pluim voor Banggood!
Mee eens, maar idd youtube maakt het niet beter. Irl is de 4000 niet zo vaag/wazig als op die video... Je kan ook niet met zekerheid uitsluiten dat die mogelijk bewust vager zijn gemaakt om de 5000 bijvoorbeeld beter te verkopen (duurder=meer inkomsten). Slecht gedacht, maar je weet het nooit zeker.verbraakje schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:48:
Ik vind ze geen van elle echt helder.
Als je d'r echt 1 wil : http://www.banggood.com/N...Alarm-Patch-p-954667.html maar dan voor 7,59€ en geen leuke kleurtjes. Nog steeds duurder dan die flashdeal (die ik trouwens gepakt heb, met dezelfde verversingserrors qua prijs, maar toch kunnen kopen aan 6,84€Jay-P schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:12:
Vreemd, die Nut 2 bluetooth trackers staan in de flash deals bij Banggood voor 6,84 (53% off). Alleen als je erop klikt ververst de prijs binnen een seconde weer naar de originele 15 euro nog wat. Leek mij wel een mooie prijs om eens te proberen maar voor 15 euro sla ik hem toch over.
Verder heb ik dit weekend nog wat leuks besteld van Xiaomi :

bij Tinydeal maar dan niet voor de prijs die nu weergegeven wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door dodge_911 op 05-01-2015 13:09 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Dit werd vroeger met tv's gedaan in de winkell3art schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:16:
[...]
Mee eens, maar idd youtube maakt het niet beter. Irl is de 4000 niet zo vaag/wazig als op die video... Je kan ook niet met zekerheid uitsluiten dat die mogelijk bewust vager zijn gemaakt om de 5000 bijvoorbeeld beter te verkopen (duurder=meer inkomsten). Slecht gedacht, maar je weet het nooit zeker.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Wat is jullie ervaring met de Nut Trackers?
Het lijken me wel handige dingetjes, maar als ik de review van de app lees in de google play store dan werkt het voor geen meter...
Het lijken me wel handige dingetjes, maar als ik de review van de app lees in de google play store dan werkt het voor geen meter...
Min of meer nog steeds wel. Er worden beelden opgezet die perfect zijn voor die tv. Maar wat niet echt een representatie is van hoe het er bij jou thuis uit ziet.verbraakje schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:06:
[...]
Dit werd vroeger met tv's gedaan in de winkel
Daarbij staan de chinezen er wel om bekend dat ze soms nogal wat specs overdrijven.
Ik zeg niet dat het zo is he? Maar ik sluit het ook niet uit.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verder in: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Verder in: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a