http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Bij ook geen manual. Zat los in een klein doosje.html schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:58:
@driel24 ik heb die Bluetooth shutter ook gekocht, ontvangen zonder door en manual. Werkt bij mij ook niet.
Heb je ook opmerking gemaakt ?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
7 dagen zoals ik al aangaf. Maar omdat EMS versnelde verzendservice is (volgens mij gewoon zoiets als NLDirect) weet ik niet zeker hoelang het gaat duren. De inward-handler van EMS is ook gewoon PostNL, dus het verbaast me niets dat het niet veel sneller zou zijn dan NL-Direct.
Kan je die EMS code later omzetten naar een 3GS code?ViezeVis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:05:
[...]
7 dagen zoals ik al aangaf. Maar omdat EMS versnelde verzendservice is (volgens mij gewoon zoiets als NLDirect) weet ik niet zeker hoelang het gaat duren. De inward-handler van EMS is ook gewoon PostNL, dus het verbaast me niets dat het niet veel sneller zou zijn dan NL-Direct.
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Ja, dat moet kunnen. Maar je moet je afvragen of je dat wel wilt. Tegen die tijd dat je de 3S code hebt, is het pakket al onderweg.robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:08:
[...]
Kan je die EMS code later omzetten naar een 3GS code?
Wel die EMS trackt hem alleen tot NL toch? Wil hem ook in NL zelf kunnen trackenViezeVis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:11:
[...]
Ja, dat moet kunnen. Maar je moet je afvragen of je dat wel wilt. Tegen die tijd dat je de 3S code hebt, is het pakket al onderweg.
En hoe gaat dat omzetten in zijn werk?
Klopt. Het tracken gaat tot Nederland, maar je krijgt wel een tracking status dat 'ie onderweg is. Althans, dat is met Singapore post zo. Bij China Post merk je het snel genoeg wanneer er "Arrival at inward....exchange" staat. Bij EMS denk ik eigenlijk dat tegen die tijd dat je je 3S code hebt het pakket ook al onderweg zal zijn. Voor mij is die 3S code bij snelle pakketten niet gunstig omdat die tijdschema van PostNL nooit klopt.robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:14:
[...]
Wel die EMS trackt hem alleen tot NL toch? Wil hem ook in NL zelf kunnen tracken
En hoe gaat dat omzetten in zijn werk?
Omzetten is best eenvoudig. Gewoon via Twitter naar @PostNL een berichtje sturen dat je een Chinese tracking hebt die je wilt omzetten. Tracking code vermelden en afwachten
2014-10-02 00:15 Urumqi international, Netherlands-NL export total letters sent, Departure from outward Office of Exchange
2014-10-02 00:14 Urumqi international, Netherlands-NL export turnkey fengkai split each other, Opening
2014-09-26 18:01 83009903, Netherlands-NL, receiving and sending receiving and sending, Collection
Wel bedankt voor de info we wachten vol smart afViezeVis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:18:
[...]
Klopt. Het tracken gaat tot Nederland, maar je krijgt wel een tracking status dat 'ie onderweg is. Althans, dat is met Singapore post zo. Bij China Post merk je het snel genoeg wanneer er "Arrival at inward....exchange" staat. Bij EMS denk ik eigenlijk dat tegen die tijd dat je je 3S code hebt het pakket ook al onderweg zal zijn. Voor mij is die 3S code bij snelle pakketten niet gunstig omdat die tijdschema van PostNL nooit klopt.
Omzetten is best eenvoudig. Gewoon via Twitter naar @PostNL een berichtje sturen dat je een Chinese tracking hebt die je wilt omzetten. Tracking code vermelden en afwachten
Verwijderd
Via Twitter of via Facebook inderdaad een berichtje sturen en het komt goed.ViezeVis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:18:
[...]
Klopt. Het tracken gaat tot Nederland, maar je krijgt wel een tracking status dat 'ie onderweg is. Althans, dat is met Singapore post zo. Bij China Post merk je het snel genoeg wanneer er "Arrival at inward....exchange" staat. Bij EMS denk ik eigenlijk dat tegen die tijd dat je je 3S code hebt het pakket ook al onderweg zal zijn. Voor mij is die 3S code bij snelle pakketten niet gunstig omdat die tijdschema van PostNL nooit klopt.
Dit hele verhaal is ongeveer hetzelfde drama als in Mei en juni met verzendingen via MY. Daarvan is een hoop nog steeds niet aangekomen. Ik kreeg 2 weken geleden daar nog een pakje van welke ik al gerefund had gekregen. Opnieuw betalen hoefde niet meer want het was een Fake Xiaomi powerbank. Zo fake dat je alleen maar hoefde te schudden om hem te horen rammelen.hars73 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:21:
Oeps.. Ik had niet gezien dat dat je op 17track kon vertalen. Mijn Jiayu G2F van Banggood ligt dus ook in Urumqi.
2014-10-02 00:15 Urumqi international, Netherlands-NL export total letters sent, Departure from outward Office of Exchange
2014-10-02 00:14 Urumqi international, Netherlands-NL export turnkey fengkai split each other, Opening
2014-09-26 18:01 83009903, Netherlands-NL, receiving and sending receiving and sending, Collection
PostNL gebeld. 10 minuten in de wacht gestaan, dus 4,50 lichter.jovael schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:57:
Ik heb ook nog steeds 2 horloges niet binnen die ik op 28 augustus met de mvp actie bij dx heb besteld.
Waarschijnlijk heeft postnl de pakketjes kwijtgemaakt, dus ik ga hun nog maar een keer contacten.
Ook 2 pakketjes zonder tracking code nog niet ontvangen, maar ze reageren niet echt snel bij dx.com
Wat blijkt, ze hebben mijn pakketjes terug naar China gestuurd omdat het adres niet klopte. Die chinezen hadden waarschijnlijk iets raars ingevuld
Maar DealExtreme houdt vast aan hun track and trace die aangeeft dat het geleverd is 2 maanden terug.
Ja ik heb BG al geantwoord, dat nog een week wachten geen enkele zin heeft en dat ik graag wil weten wat we hiermee kunnen. Zal eens even kijken of ik de boel in beweging kan krijgen.starcopy schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:47:
[...]
Dit hele verhaal is ongeveer hetzelfde drama als in Mei en juni met verzendingen via MY. Daarvan is een hoop nog steeds niet aangekomen. Ik kreeg 2 weken geleden daar nog een pakje van welke ik al gerefund had gekregen. Opnieuw betalen hoefde niet meer want het was een Fake Xiaomi powerbank. Zo fake dat je alleen maar hoefde te schudden om hem te horen rammelen.
Dit had ik laatst ook, een pakket is terug verstuurd naar de verkoper, maar tot op heden heb ik nog niks gezien van de verkoper. Hij ging het uitzoeken. Tracking geeft ook aan dat ie geleverd is.jovael schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:51:
[...]
PostNL gebeld. 10 minuten in de wacht gestaan, dus 4,50 lichter.
Wat blijkt, ze hebben mijn pakketjes terug naar China gestuurd omdat het adres niet klopte. Die chinezen hadden waarschijnlijk iets raars ingevuld
Maar DealExtreme houdt vast aan hun track and trace die aangeeft dat het geleverd is 2 maanden terug.
Berichtje op het forum doet wellicht al heel veel.hars73 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
Ja ik heb BG al geantwoord, dat nog een week wachten geen enkele zin heeft en dat ik graag wil weten wat we hiermee kunnen. Zal eens even kijken of ik de boel in beweging kan krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door ViezeVis op 27-10-2014 14:54 ]
Ja dat ga ik morgen maar eens even doen als ik dan via de mail nog geen antwoord terug heb.ViezeVis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
Berichtje op het forum doet wellicht al heel veel.
Maar stel, ik krijg een refund... ik wil toch een Jiayu foon hebben, dus wat gebeurt er met een nieuwe bestelling bij BG? Ik zag vd week Netherlands Direct ook bij de verzendmogelijkheden staan. Zal die niet langs Urumqi gaan? Nu niet meer.. nu alleen nog maar Air Parcel en EMS, maar die laatste is erg duur.
Of vervolgens bij To2C bestellen.. die levert hem volgens mij via Singapore Post en met een hele bag aan gratis goodies.
[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 27-10-2014 15:52 ]
Verwijderd
Inderdaad, het lijkt erop dat Netherlands Direct Mail niet meer bestaat bij Banggood. Misschien vanwege de nieuwe site? Hopelijk is het snel terug.hars73 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:12:
[...]
Ja dat ga ik morgen maar eens even doen als ik dan via de mail nog geen antwoord terug heb.
Maar stel, ik krijg een refund... ik wil toch een Jiayu foon hebben, dus wat gebeurt er met een nieuwe bestelling bij BG? Ik zag vd week Netherlands Direct ook bij de verzendmogelijkheden staan. Zal die niet langs Urumqi gaan? Nu niet meer.. nu alleen nog maar Air Parcel en EMS, maar die laatste is erg duur.
Of vervolgens bij To2C bestellen.. die levert hem volgens mij via Singapore Post en met een hele bag aan gratis goodies.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 16:07 ]
Met welke app gebruik je die?dodge_911 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:35:
[...]
Zo heb ik er ook één, maar die doet 't wel... Ook van BG.
Er is wel eens een taalbarriere. Ook heb ik wel eens een mail gehd waarin werd aangesproken met simion ipv mijn eigen naam. Nu kan ik daar om lachen, toen niet.dodge_911 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:22:
Jezus, meer dan "ok" & "sorry" krijg je d'r ook niet uit bij BangGood live support chat, goddamned...
Ook hun eigen namen lijken allemaal zijn verzonnen. Zo typen ze hun eigen naam vaak meerdere malen op verschillende wijzes. Iedereen weet toch hoe hij zij zijn eigen naam moet schrijven.
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk werken is in een taal waar je geen of weinig ervaring hebt. Het gebruik van templates is dan logisch.
Ik zelf zou het ook een ramp vinden als ik opeens mijn werk in het russisch zou moeten doen.
Wat de reden ook moge zijn, soms voel ik mij als klant niet serieus genomen. Waarom moet ik het urumqi debacle via tweakers vernemen? Ik kan bij banggood weinig tot niks terugvinden. Support die je slecht informeert vind ik eigenlijk niet kunnen.
Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu
Volgende keer even op Twitter of Facebook vragenjovael schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:51:
[...]
PostNL gebeld. 10 minuten in de wacht gestaan, dus 4,50 lichter.
Besteld op 30-09
Stond sinds 8-10 op Collection Urumqi nu 25-10 departure from outward office of exchange.
Heeft dus bijna een maand geduurd voordat ie China verlaten heeft?
Ik ga sowieso op de 44e dag een PP kwestie aanmaken just in case
De namen zijn verzonnen! In China heeft men een Chinese naam en die is niet bruikbaar in het Engels, vanaar dat men een 'eigen' Engelse naam verzint/aanneemt.jhhest schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:50:
[...]
Ook hun eigen namen lijken allemaal zijn verzonnen. Zo typen ze hun eigen naam vaak meerdere malen op verschillende wijzes. Iedereen weet toch hoe hij zij zijn eigen naam moet schrijven.
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk werken is in een taal waar je geen of weinig ervaring hebt. Het gebruik van templates is dan logisch.
Dit betekent helaas niet dat het pakketje in het vliegtuig ligt! Een paar pagina's terug heeft iemand duidelijk uitgelegd wat de verschillende statussen betekenen.wimpie007 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:07:
Nou er lijkt beweging te zijn.
Besteld op 30-09
Stond sinds 8-10 op Collection Urumqi nu 25-10 departure from outward office of exchange.
Ow staat bij mij al bijna een maand op die status, maar volgens mij ligt mijn pakje nog gewoon daar hoor. Niet teveel hopen...wimpie007 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:07:
Nou er lijkt beweging te zijn.
Besteld op 30-09
LFA schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:34:
[...]
Dit betekent helaas niet dat het pakketje in het vliegtuig ligt! Een paar pagina's terug heeft iemand duidelijk uitgelegd wat de verschillende statussen betekenen.
AlstuViezeVis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:03:
[...]
Dit is de volgorde als het goed is:
- Collection; zending is aangemeld en wordt verzameld om verzonden te worden naar het vliegveld.
- Dispatching; afronding van het verzamelen van alle pakketten.
- Opening; douanecontrole van het pakket.
- Depature from outward office of exchange; wachtend op een vlucht of ander vervoer.
- NL, null; pakket heeft origin verlaten en is onderweg naar Nederland.
- Arrival at inward office of exchenge; pakket is in Nederland aangekomen en aangemeld bij PostNL (trackingcode van PostNL opvragen is ook al mogelijk dan).
Ow hij moet dan wel de gegevens pakken wanneer je het toevoegt. Stel dat de prijs of zelfs het product wijzigt, dan klopt het overzicht niet meer. En dat je eventueel zelf de prijs kunt aanpassen mocht je het voor een ander bedrag besteld hebben.
En misschien als we toch bezig zijn en wij ook lui zijn haha. Een automatisch link voor track&trace bij 17track of net wat de beste tracker is op dit moment. Of embedded in de pagina met de laatste 3 statussen.
Mijn twee MiTB bestellingen blijven wel op zich wachten. Eerst zouden ze donderdag middag komen (12.30-17.30 meen ik)
Toen vrijdag (8.30-20.30)
Toen zaterdag (8.30-20.30)
En nu staat hij op dinsdag (8.30-20.30)
[ Voor 15% gewijzigd door Markos op 27-10-2014 18:28 ]
Ik had vergevorderde plannen om een tracking systeem te maken voor de Fok! en GoT leden waarin je eenvoudig je orders kan bijhouden, mails krijgt wanneer iets nog niet binnen is, automatische mails naar de webshops met statusvraag van een pakket (bijvoorbeeld na 35 dagen), mail naar jezelf met herinnering dat je nog 2 dagen hebt om een geschil te maken etc.
Helaas is de ontwikkelaar ziek geworden (langere tijd) en heb ik geen geschikte partner om dit op te pakken op dit moment.
[ Voor 7% gewijzigd door Damocles.NL op 27-10-2014 19:10 ]
Niets van aantrekken. Ik heb zelfs al pakjes gehad waar de orgin Nederland wasrobinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:11:
ik heb EMS code maar waarom staat daar orgin : singapore terwij dit bij BG china vandaan komnt
hoop dat ik morgen wat te zien krijg bij mijn tracking nummerbottom line schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:13:
[...]
Niets van aantrekken. Ik heb zelfs al pakjes gehad waar de orgin Nederland wasHet duurde zelfs nog een maand eer het aankwam
vandaag track nummer gekregen
Nee.robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:59:
Gebeurt dat urumqi verhaal ook met EMS verzendingen
En iedereen die via EMS zijn/haar pakket ontvangt, ik wil geen roet in het eten gooien, herinner mij dat RobertowNL/Starcopy het als eens eerder had gezegd;
- Douane en inklaringkosten is bijna wel 100% zeker bij EMS verzendingen (houd hier rekening mee)
Sheva schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:11:
EMS is standaard bijbetalen iig en niet sneller dan DHL. Beter voor DHL kunnen kiezen imo.
Bron:starcopy schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:25:
Houdt er rekening mee dat de kans op bijbetalen via EMS erg groot is. En je de rekening ook nog achteraf kan krijgen.
Vriend van me mocht achteraf nog goed bijbetalen. Kostte hem aardig wat moeite omdat ze ook nog eens een veel te hoog geschatte waarde hadden aangehouden.
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
Het staat in de OPLFA schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:34:
Dit betekent helaas niet dat het pakketje in het vliegtuig ligt! Een paar pagina's terug heeft iemand duidelijk uitgelegd wat de verschillende statussen betekenen.
[ Voor 59% gewijzigd door EN-IS op 27-10-2014 19:55 ]
EMS gaat inderdaad door een strengere controle en je betaald ook nog eens €17,50 in plaats van €13 inklaringskostenEN-IS schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:51:
[...]
Nee.
En iedereen die via EMS zijn/haar pakket ontvangt, ik wil geen roet in het eten gooien, herinner mij dat RoberTownNL of Starcopy het als eens eerder had gezegd;
- Douane en inklaringkosten is bijna wel 100% zeker bij EMS verzendingen (houd hier rekening mee)
Ik wacht geduldig af, maar klinkt geweldigDamocles.NL schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:10:
Nee, geen problemen met inloggen hier. Net even getest voor je.
Ik had vergevorderde plannen om een tracking systeem te maken voor de Fok! en GoT leden waarin je eenvoudig je orders kan bijhouden, mails krijgt wanneer iets nog niet binnen is, automatische mails naar de webshops met statusvraag van een pakket (bijvoorbeeld na 35 dagen), mail naar jezelf met herinnering dat je nog 2 dagen hebt om een geschil te maken etc.
Helaas is de ontwikkelaar ziek geworden (langere tijd) en heb ik geen geschikte partner om dit op te pakken op dit moment.
Ik ben 'n digibeet wat betreft websites bouwen, etc maar als ik ergens kan helpen met testen ...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
En als je het nodig hebt, gaat het een maand duren eer je ze aankrijgtVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:06:
Ik moet binnenkort echt eens een earson speaker en een Xiaomi powerbank kopen. Maar het komt er maar niet van.heb ze beiden niet echt nodig dus stel het steeds uit. XD
Als je een smartphone bezit, gewoon kopen. De earson is wel duurder (minder interessanter) geworden aangezien de code voor korting niet meer werkt (horen zeggen).
Leuk! Misschien dat we nog iets voor elkaar kunnen betekenen:) Ik kan het ook volledig geautomatiseerd maken, enige nadeel is dat de accountgegevens van bijvoorbeeld BG gedeeld moeten worden en deze worden opgeslagen op de server. Niet iedereen is daar van gediend helaas.Damocles.NL schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:10:
21%BTW + kosten voor de vervoeder (Bij EMS blijkbaar €17,50)robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:14:
hoeveel kosten moet ik betalen over bedrag 149,33 EURO ?
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
En iedere Chinashopper hier in het topic 5 cent paypallenQuad schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
21%BTW + kosten voor de vervoeder (Bij EMS blijkbaar €17,50)
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
hoe reken ik dat uit dacht dat hier ergens een reken sommetje stondQuad schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
21%BTW + kosten voor de vervoeder (Bij EMS blijkbaar €17,50)
Verwijderd
Ik heb meerdere smartphones en tablets. En de earson is inderdaad iets duurder geworden maar /care alsnog beste bang for buck voor een bluetooth speaker volgens mij. Toch nog maar even uitstellen en hopen op weer een coupon.bottom line schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
En als je het nodig hebt, gaat het een maand duren eer je ze aankrijgt![]()
Als je een smartphone bezit, gewoon kopen. De earson is wel duurder (minder interessanter) geworden aangezien de code voor korting niet meer werkt (horen zeggen).
Orderbedrag*1.21 + 17,50robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:18:
[...]
hoe reken ik dat uit dacht dat hier ergens een reken sommetje stond
Doe maar x 0.21
De xiaomi powerbank kan je nog kopen met korting bij banggood heVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:19:
[...]
Ik heb meerdere smartphones en tablets. En de earson is inderdaad iets duurder geworden maar /care alsnog beste bang for buck voor een bluetooth speaker volgens mij. Toch nog maar even uitstellen en hopen op weer een coupon.
Bedankt daarvoor, heb ik in ieder geval iets om in te vullen.bottom line schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:19:
[...]
[...]
Alsjeblieft. Voor jullie snel een klein basisdocumentje gemaakt. Je kan kolommen die je niet nodig hebt gewoon verwijderen of er dingen bijzetten die je er nog bij wilt
Paypal datum en aantal nodige dagen tot ontvangst berekent hij automatisch. Verder nog wat cooledingen erin gezet (WAT het is zal je wel merken als je ermee werkt)
https://www.dropbox.com/s.../China-aankopen.xlsx?dl=0
Edit: zelf gebruik ik Microsoft Access omdat ik daar meer kan mee doen. Foto's toevoegen van het product, automatisch het document een link kunnen herkennen + al hetgeen Excel ook kan. Als ik tijd heb kan ik daar nog voor mezelf een veel mooier invoerdocument van maken maar dat is geen prioriteit.
Ziet er ook goed uit, is misschien ook een optie voor mij om te gebruiken, ga even kijken welke beter bevalt.Enes_81 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:45:
Tot een aantal dagen geleden had ik ook weinig verstand van Excel, maar heb toch in een avondje een sheet kunnen maken waarmee ik tevreden ben.
[afbeelding]
Kleur begint bij groen en is bij 40 dagen donker rood, als er een datum voor ontvangst is ingevuld dan stopt het tellen overigens.
https://www.dropbox.com/s...%20Bestellingen.xlsx?dl=0
Dit lijkt mij ook wel wat, zoiets is uitermate handig zeker als je redelijk veel besteld.Damocles.NL schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:10:
Ik merk wel dat sinds ik hier ook wat actieve mee lees ik steeds meer koop in China en helaas ook een hoop rommel koop waar ik eigenlijk niks mee doe, maar ja het is gewoon leuk en kost toch haast niks.
Mijn bestelling laat ook nog steeds wachten, hier een overzicht van de track en trace status.
item No Year Status Location Destination Date
RC48838****CN 2014 Received by China Post Urumuqi Netherlands 20140928 1745
RC48838****CN 2014 Export Security Scan Urumuqi Netherlands 20141004 1051
RC48838****CN 2014 Export Customs Scan Urumuqi Netherlands 20141004 1053
Gaat om de bluetooth earson speaker, gekocht met de 30% korting coupon code, hoop dat die nog wel aankomt voor de Paypal bescherming afloopt.
Anders ben ik mooi mijn korting kwijt.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Totale kosten idd. Heb je hem al vrij duur gekocht met dure verzending, krijg je dit er ook nog bij.
(volgende keer ff inlezen hoor)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
wel mijn maakt het niks uitHyp Hyper schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:25:
[...]
Totale kosten idd. Heb je hem al vrij duur gekocht met dure verzending, krijg je dit er ook nog bij.
(volgende keer ff inlezen hoor)
ouders betalen
Dan betaal je idd ook nog invoerkosten.robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:25:
oh is 48 eur valt nog mee dat het nog net geen 150 is ( volgens mij komt er dan nog wat bij)
Ja, maar je ego dan!robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:25:
[...]
wel mijn maakt het niks uit
ouders betalen
Kijk pap, ma, goedkoop hè!
En dan wordt het toch een aardig stukkie duurder.
(oeps.. had edit moeten doen))
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-10-2014 20:28 ]
(X*.21)+17.50robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:18:
[...]
X=bedrag wat je betaald hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 27-10-2014 20:29 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Die kosten moet ik dan gewoon later terugbetalen hoorHyp Hyper schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:27:
[...]
Ja, maar je ego dan!
Kijk pap, ma, goedkoop hè!
En dan wordt het toch een aardig stukkie duurder.
(oeps.. had edit moeten doen))
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 27-10-2014 20:32 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
druk en typefouten voorbehouden
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
De ene is exclusief aanschafprijs, de andere inclusief, wijsneus
robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:14:
hoeveel kosten moet ik betalen over bedrag 149,33 EURO ?
Je vraag is beantwoord maar toch wil ik je er graag op wijzen (en anderen), eigen initiatief wordt hier gewaardeerd, maak gebruik van de zoekfunctie en anders van Google, er zijn heel wat mensen je voor gegaan (die dezelfde en of soortgelijke vragen hebben gesteld). Kom je er echt niet uit, stel dan je vraag, we helpen je graag (zoals je dat hebt gemerktrobinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:18:
Heel wat informatie staat in de OP
DankjeEN-IS schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:12:
[...]
[...]
Je vraag is beantwoord maar toch wil ik je er graag op wijzen (en anderen), eigen initiatief wordt hier gewaardeerd, maak gebruik van de zoekfunctie en anders van Google, er zijn heel wat mensen je voor gegaan (die dezelfde en of soortgelijke vragen hebben gesteld). Kom je er echt niet uit, stel dan je vraag, we helpen je graag (zoals je dat hebt gemerkt).
Heel wat informatie staat in de OPOok met rekenvoorbeelden en uitgelegd hoe je dat voor je zelf kunt uitrekenen/toepassen.
Het is origineel, Banggood, DX en soortgelijke shops (vaak grote en populaire shops) verkopen geen neppe producten (dat proberen ze te vermijden, maar soms glipt er wel eens wat tussen, XiaomiBanggoodGate).Lucky0wn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:48:
Ik heb even een vraagje, is de MI band van DX.com een orginele of een nepperd? Hij is namelijk veel goedkoper bij DX dan bijvoorbeeld bij Banggood.
Heb toch al tweemaal een fake XPB 10400 van DX mogen ontvangen en een fake 5200 van BGEN-IS schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:51:
[...]
Het is origineel, Banggood, DX en soortgelijke shops (vaak grote en populaire shops) verkopen geen neppe producten (dat proberen ze te vermijden, maar soms glipt er wel eens wat tussen, XiaomiBanggoodGate).
Was dat niet toevallig beiden bij Banggood? DX heeft naar mijn weten nooit neppe Xiaomi Powerbanken verkocht.Lucky0wn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:02:
Heb toch al tweemaal een fake XPB 10400 van DX mogen ontvangen en een fake 5200 van BGVandaar mijn vraag
EN-IS schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:51:
Het is origineel, Banggood, DX en soortgelijke shops (vaak grote en populaire shops) verkopen geen neppe producten (dat proberen ze te vermijden, maar soms glipt er wel eens wat tussen, XiaomiBanggoodGate).
[ Voor 77% gewijzigd door gambieter op 27-10-2014 23:10 ]
Tsk, werving, dat mag niet héandydewit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:29:
Voor degenen die geïnteresseerd waren in de automatische ordertracker: Automatische ordertracker -> China shopping
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Of de dollar gestegen?
Tenminste ik zie op eBay een duidelijke stijging van de prijzen, van allerlei artikelen.
[ Voor 192% gewijzigd door Supertip op 27-10-2014 23:50 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ben er achter gekomen dat BG op de een of andere manier mij niet meer in laat loggen sinds vandaag. Als ik het streepje uit mijn e-mailadres weg haal, keurt hij mijn e-mail wel goed. Met streepje blijft hij echter foutmeldingen geven. Maar even de support contacteren.
Iets goeds doen voor de mensen is tegenwoordig ook al uit den boze blijkbaar, want dat wordt gezien voor 'reclame'. Ik kan me soms toch echt ongelofelijk irriteren aan dit overgemodde GoT. Het zou me ook niks verbazen als ik na dit bericht een (temp)ban krijg. Als jullie daar vrolijk van worden, doe dat dan alsjeblieft.
[ Voor 19% gewijzigd door andydewit op 27-10-2014 23:59 ]
Het merk LIVOLO word veel aangeboden staan wel enkele filmpjes op internet ziet er grappig uit.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
"For order 3117***,it was shipped on 2014/9/23 19:09:46 with track number RC48838****CN.
Sorry for that inconvenience. Due to the National Holiday Week here (Oct.1st to 7th),it caused some delay of shipping. The shipping company did not work well recently but they are trying hard to solve this. A lot of parcels got delay but they will come later. Many customers got their parcels with the same issue.
It takes a little longer this time. We could send you a coupon for compensation and you could use it next time. Ok? Would you please wait for 1-2 more weeks?"
Maar of het dan binnen 1 / 2 weken wel aankomt is natuurlijk afwachten.
De koers is idd minder gunstig geworden de laatste 2 manden.Supertip schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:16:
Is de euro gevallen in koers ?
Of de dollar gestegen?
Tenminste ik zie op eBay een duidelijke stijging van de prijzen, van allerlei artikelen.
Misschien een idee om een koersgrafiekje in de OP te zetten, zoals onze vrienden van FOK! hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-10-2014 08:30 ]
Het is even de standaard tijdrek procedure die ze doorlopen. Bij Tinydeal krijg ik precies hetzelfde antwoord, hoewel die vakantie al ruimschoots voorbij is. Bij DX.com vragen ze ook standaard 3 keer of je nog 1-2 weken wilt wachten. Lekker duidelijk ook, 1 of 2 weken? Ik neem daarom altijd na 1 week alweer contact op.Mrtje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:30:
Mijn Earson welke in 'het gat' ligt krijg ik de volgende reply van BG
"For order 3117***,it was shipped on 2014/9/23 19:09:46 with track number RC48838****CN.
Sorry for that inconvenience. Due to the National Holiday Week here (Oct.1st to 7th),it caused some delay of shipping. The shipping company did not work well recently but they are trying hard to solve this. A lot of parcels got delay but they will come later. Many customers got their parcels with the same issue.
It takes a little longer this time. We could send you a coupon for compensation and you could use it next time. Ok? Would you please wait for 1-2 more weeks?"
Ook zo'n mooie, vragen ze je om bij je lokale postkantoor na te vragen of er echt geen pakketje ligt. Ze verklaren je voor gek als je dat vraagt, gezien er tig afhaalpunten zijn in Utrecht haha. Ofwel, daar reageer ik altijd op alsof ik heb gebeld en dat ze niets hebben liggen. Is makkelijker dan uitleggen dat het anders werkt in Nederland.
Verwijderd
Hier in het dorp is maar een afhaalpunt dus afhankelijk van mijn humeur wil ik nog wel eens even langs gaan om te vragen (gaat regelmatig fout hier namelijk dat er geen briefje in de brievenbus ligt maar de bezorger het pakket wel naar het postkantoor heeft gebracht)FunFair schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:51:
[...]
Het is even de standaard tijdrek procedure die ze doorlopen. Bij Tinydeal krijg ik precies hetzelfde antwoord, hoewel die vakantie al ruimschoots voorbij is. Bij DX.com vragen ze ook standaard 3 keer of je nog 1-2 weken wilt wachten. Lekker duidelijk ook, 1 of 2 weken? Ik neem daarom altijd na 1 week alweer contact op.
Ook zo'n mooie, vragen ze je om bij je lokale postkantoor na te vragen of er echt geen pakketje ligt. Ze verklaren je voor gek als je dat vraagt, gezien er tig afhaalpunten zijn in Utrecht haha. Ofwel, daar reageer ik altijd op alsof ik heb gebeld en dat ze niets hebben liggen. Is makkelijker dan uitleggen dat het anders werkt in Nederland.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 09:01 . Reden: Typo. ]
Heb die sheet ook maar even 'geleend'Enes_81 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:45:
Tot een aantal dagen geleden had ik ook weinig verstand van Excel, maar heb toch in een avondje een sheet kunnen maken waarmee ik tevreden ben.
[afbeelding]
Kleur begint bij groen en is bij 40 dagen donker rood, als er een datum voor ontvangst is ingevuld dan stopt het tellen overigens.
https://www.dropbox.com/s...%20Bestellingen.xlsx?dl=0
Erg handig! dank voor het delen!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
En dan een coupon code krijgen voor een order >50$.Mrtje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:30:
Ze hebben mijn pakket als 30$ gemarkeerd, maar als je zelf bedenkt dat de koers nu boven de €23,00 is, verbaast het me niets dat ik 21% ga betalen en €13,00 rembours.
[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 28-10-2014 09:19 ]
Nog geen 3 pagina's terug is die vraag ook al beantwoordViezeVis schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:19:
Heeft er iemand ervaring met het verzenden van goederen via EMS? Ik hoor namelijk dat de kans op kosten groot is. Weet niet of dat klopt..
Ze hebben mijn pakket als 30$ gemarkeerd, maar als je zelf bedenkt dat de koers nu boven de €23,00 is, verbaast het me niets dat ik 21% ga betalen en €13,00 rembours.
Daarnaast zou ik hier even kijken wat de administratiekosten bij EMS zijn.
De koers waar de douane mee rekent kan je dan hier vinden.
En nu denk ik achteraf dat ik nog veel te lief ben
[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 28-10-2014 09:29 ]
Op internet heb ik een tracking number gevonden van een package uit Urumqi die wel is verzonden.Mrtje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:30:
..
http://track-chinapost.co...il.php?code=RD281124255CN
Ik gok dus op minimaal 4 weken wachten tot de volgende status update.
je wil wel dat zij zich inleven in de situatie in Nederland maar andersom ho maar.FunFair schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:51:
[...]
Het is even de standaard tijdrek procedure die ze doorlopen. Bij Tinydeal krijg ik precies hetzelfde antwoord, hoewel die vakantie al ruimschoots voorbij is. Bij DX.com vragen ze ook standaard 3 keer of je nog 1-2 weken wilt wachten. Lekker duidelijk ook, 1 of 2 weken? Ik neem daarom altijd na 1 week alweer contact op.
Als er gedurende 1 week vrijwel geen vrachtverkeer is, er niemand op de pakketdienst werkt, en dat in 1 van de grootste export landen ter wereld (om van de binnenlandse pakketten nog maar niet te spreken) dan veroorzaakt dat nogal wat achterstand. En die achterstand is echt niet 1, 2 ,3 opgelost. Dat duurt weken.
Als je exact wil weten waar en wanneer je pakketje komt, bestel dan lekker met DHL of bestel gewoon niet in China.
Daar heb je 'n punt, maar, hoe komt het dan dat andere pakketten wel geleverd worden?Kenzi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:33:
[...]
je wil wel dat zij zich inleven in de situatie in Nederland maar andersom ho maar.![]()
Als er gedurende 1 week vrijwel geen vrachtverkeer is, er niemand op de pakketdienst werkt, en dat in 1 van de grootste export landen ter wereld (om van de binnenlandse pakketten nog maar niet te spreken) dan veroorzaakt dat nogal wat achterstand. En die achterstand is echt niet 1, 2 ,3 opgelost. Dat duurt weken.
Als je exact wil weten waar en wanneer je pakketje komt, bestel dan lekker met DHL of bestel gewoon niet in China.
Ze geven nu die National Holiday de schuld van de vertragingen, maar ik wacht op orders die RUIM voor de holiday geplaatst werden. Ik heb zelfs al spul binnen dat ik tijdens de holiday besteld heb.
Hier ook, wacht al meer dan 3 maand op een pakketje, Al meerdere malen contact gehad met verkoper, geld terug gehad, opnieuw besteld, weer niet ontvangen, nog geen geld terug, maar wel bij een andere verkoper opnieuw gekocht. Heb soms het idee alsof sommige chinezen niks leveren via Ebaydodge_911 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:38:
[...]
Daar heb je 'n punt, maar, hoe komt het dan dat andere pakketten wel geleverd worden?
Ze geven nu die National Holiday de schuld van de vertragingen, maar ik wacht op orders die RUIM voor de holiday geplaatst werden. Ik heb zelfs al spul binnen dat ik tijdens de holiday besteld heb.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Hoe vriendelijk ze daar ook mogen zijn en zij er ook niets aan kunnen doen dat het transport niet goed werkt.
Ik doe toch een dispute open als de 45 dagen naderen, ookal is het voor een paar euro.
Ik dacht wel dat Paypal maar maximum 3 dispute terugbetaling doet per jaar, klopt dit nog?
de pakketdienst (en zeker niet de douane / sorteercentra) werken niet echt met fifo. pakketten die later besteld zijn kunnen dus best eerder aankomen.dodge_911 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:38:
[...]
Daar heb je 'n punt, maar, hoe komt het dan dat andere pakketten wel geleverd worden?
hier in shenzhen zijn echt letterlijk warehouses vol met pakketjes op een grote hoop. en zo netjes gesorteerd is dat vaak niet
overigens speelt ook nog mee dat ze vaak gebruik maken van overgebleven ruimte om vrachttransport
(anders kunnen ze geen 'free shipping' aanbieden) en daar zit een zekere willekeur in of je pakketje wel of niet meegaat.
Paypal heeft nooit toegegeven hoeveel disputen je mag openen maar er is een limiet. Daarboven gaan ze kritischer kijken naar je account en je disputes.Ik dacht wel dat Paypal maar maximum 3 dispute terugbetaling doet per jaar, klopt dit nog?
[ Voor 12% gewijzigd door Kenzi op 28-10-2014 09:57 ]
Verwijderd
Achja als paypal ook moeilijk gaat doen, omdat je grote pech hebt gehad met de verkopers en veel disputes hebt moeten openen, kan je altijd gewoon een nieuw paypal account openen en de oude sluiten.Kenzi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:55:
[...]
de pakketdienst (en zeker niet de douane / sorteercentra) werken niet echt met fifo. pakketten die later besteld zijn kunnen dus best eerder aankomen.
hier in shenzhen zijn echt letterlijk warehouses vol met pakketjes op een grote hoop. en zo netjes gesorteerd is dat vaak niet![]()
overigens speelt ook nog mee dat ze vaak gebruik maken van overgebleven ruimte om vrachttransport
(anders kunnen ze geen 'free shipping' aanbieden) en daar zit een zekere willekeur in of je pakketje wel of niet meegaat.
[...]
Paypal heeft nooit toegegeven hoeveel disputen je mag openen maar er is een limiet. Daarboven gaan ze kritischer kijken naar je account en je disputes.
Ondanks alle metingen die ik heb bezorgd met de foto erbij beslissen ze toch even in het voordeel van de vendor.
Refund amount: EUR 1.63 van de ongeveer 6 euro. Ze komen hun eigen beloftes niet na en de dispute heeft 1.5 maand geduurd.
Ik zal nog eens 2 keer nadenken voor ik daar bestel.
edit: dan nog een 30min een 'gesprek' geprobeerd met als eindresultaat
Josh :(2014-10-28 11:01:27)
I best recommend that you contact again with the seller because that is the only way that we can do.
lol, dispute is closed vriend en de seller reageert niet meer
[ Voor 24% gewijzigd door Luke-san op 28-10-2014 11:15 ]
Bij AliExpress moet je gewoon een slechter review achterlaten. Dan reageren ze vaak wel.Luke-san schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:12:
Over mijn dispute bij Aliexpress, ivm de waardeloze usb kabels, kan ik nu kort en bondig zijn .... waardeloos.
Ondanks alle metingen die ik heb bezorgd met de foto erbij beslissen ze toch even in het voordeel van de vendor.
Refund amount: EUR 1.63 van de ongeveer 6 euro. Ze komen hun eigen beloftes niet na en de dispute heeft 1.5 maand geduurd.
Heb nu ook een dispute lopen met een verkoper. Heb een slechte review achter gelaten, omdat zij er 30+ dagen erover deden om het op de post te doen.
Dit ook gezegd in een review. Nu willen ze dat ik het verander en dan kan ik een gedeeltelijk of volledige refund krijgen. Ik ben de moeilijkste niet en heb dan ook gezegd dat ik wel akkoord ben.
Echter wil ik dat ze eerst refunden en dan pas ik het aan. Maar dat willen ze niet. Ook goed, blijft de review staan.
Vind het sowieso een slechte verkoper die enorm traag reageert, dus dan vind ik een slechte review wel op z'n plaats.
Geen aankoopverzekering bij je creditcard maatschappij?Luke-san schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:12:
Over mijn dispute bij Aliexpress, ivm de waardeloze usb kabels, kan ik nu kort en bondig zijn .... waardeloos.
Verwijderd
2014-10-23 12:13 Urumqi international, België-worden, algemene overeenkomstsluitende export briefwisseling afgegeven, vertrek uit passieve Office van Exchange
2014-10-23 12:10 Urumqi international, België-worden gesplitst export turnkey fengkai elkaar, Opening
2014-10-09 11:45 83009903, België-worden, te ontvangen en te verzenden, ontvangen en verzenden, collectie
Besteld op 30/09/2014
Ondanks de lage prijzen kunnen ze daar toch ook een potje liegen en bedriegen.
Batterijen hebben niet de capaciteit dat ze beloven.
Geheugen heeft niet de grootte dat ze beloven
Kabels met ijzer of alluminium ipv koper.
Specificaties die ze niet vermelden omdat ze weten dat die niet deugen.
....
Over levering en shipping dan maar te zwijgen
Maar af en toe zitten er dan ook pareltjes tussen zoals de USB power meter, XPB en de Earson speaker. Als we die nu allemaal kunnen opsnoren
Daar heb jij toch een neus voor?
* Quad wijst op nickname
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik doe mijn best, als ze nu nog leverenQuad schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:42:
[...]
Daar heb jij toch een neus voor?![]()
* Quad wijst op nickname
Dat kunnen ze zeker ja. Beetje zoals de Action in Nederland. Daar word je ook doorgaans genaaid bij thuiskomst of is je product stuk na 3 dagen en soms heb je zo'n pareltje. Enige verschil is dat je daar die rotzooi mooi terugbrengt met de kassabonSnuffelke schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:38:
Als we dit Tweakers forum niet zouden hebben zouden er toch nog veel meer miskopen gedaan worden denk ik.
Batterijen hebben niet de capaciteit dat ze beloven.
Geheugen heeft niet de grootte dat ze beloven
Specificaties die ze niet vermelden omdat ze weten dat die niet deugen.
....
Over levering en shipping dan maar te zwijgen
Maar af en toe zitten er dan ook pareltjes tussen zoals de USB power meter, XPB en de Earson speaker. Als we die nu allemaal kunnen opsnoren
Dan kunnen we niet meer zagen dat we lang moeten wachten.Slammz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:25:
[...]
Dat kunnen ze zeker ja. Beetje zoals de Action in Nederland. Daar word je ook doorgaans genaaid bij thuiskomst of is je product stuk na 3 dagen en soms heb je zo'n pareltje. Enige verschil is dat je daar die rotzooi mooi terugbrengt met de kassabonBeter breiden ze het assortiment uit met meer tweaker-rommel.
Idd. Ergens diep van binnen WILLEN we gewoon meer als een maand wachten op een verkreukelde gele envelop met crap uit china. Verdomme ze hebben ons in de greepLuke-san schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:28:
[...]
Dan kunnen we niet meer zagen dat we lang moeten wachten.
Als je hier netwerkkabels (en ook andere kabels) koopt, krijg je ook geen koperkern hoor. Daar moet je of speciaal op zoeken of naar vragen. En die zijn ook een stuk duurder. Zelfs als je bv 100mtr utp kabel op rol koopt, zijn de goedkope geen koper. Die beginnen pas bij een 70 euro of meer.Snuffelke schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:38:
Als we dit Tweakers forum niet zouden hebben zouden er toch nog veel meer miskopen gedaan worden denk ik.
Dit topic is gesloten.
![]()
Verder in: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a