Zeer lang geleden heb ik wat accesoires besteld op DX.com van een totale waarde van $12 inclusief verzenden. Inmiddels is dat al bijna twee maanden geleden en heb ik nog niets ontvangen. De producten werden verzonden zonder tracking number via briefpost (want lage totale aankoopwaarde).
Inmiddels werd ik een beetje wantrouwend en heb ik contact opgenomen met DX.com. Die vertelden me dat het maximaal 2 maanden kan duren, voordat ze over gaan op reshipment. Niet leuk, maar goed. Nog iets langer wachten dan maar.
Totdat ik gisteren tussen de post een factuur van TNT Express vind. Pick up date is 07/08/2014 (hoezo zit daar bijna een maand tussen?) en het gaat over een pakketje afkomstig van DEALEXDREAM (dat klopt niet, het is namelijk Dealextreme, zonder hoofdletters). Ook staat alleen mijn achternaam erop als ontvanger, zonder initialen.
De totale kosten aan TNT bedragen €49,44, terwijl de totale waarde van de producten slechts iets meer dan €9 is. Het gaat om een paar screen protectors, een noname siliconen telefoonhoesje, een anti-dust pinnetje voor in de hoofdtelefoonaansluiting en elcheapo noname oordopjes. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit kan resulteren in een dergelijk hoog bedrag dat TNT vraagt?
Naast het extreem hoge bedrag klopt de naam van de afzender dus niet en staat er als rekeningnummer er een van Bank of Scotland op. Ook de vervaldatum van de factuur is slechts 7 dagen, terwijl dit normaal altijd 14 dagen is zover ik weet.
Kortom: ik vertrouw het voor geen meter, vooral gezien het bedrag. De telefoonnummers van TNT op de brief blijken wel te kloppen als ik ze google. Verder lees ik niets over oplichtingsbrieven van TNT.
En als de brief wel echt is: kan ik de spullen dan weigeren? De waarde van de producten staat namelijk totaal niet in verhouding tot het gevraagde bedrag, vind ik.
[
Voor 4% gewijzigd door
Lord Bendtner op 04-10-2014 11:31
]