[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 79 Laatste
Acties:
  • 48.855 views

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EN-IS schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:35:

Klopt, de coupon code / korting is per account maar 1x te gebruiken. Als je de coupon code een tweede keer probeert te gebruiken krijg je de melding 'You have used the coupon the maximum number of times allowed per customer.1 times.'

Maar... ;) Er is een manier om de Earson coupon code (Verwijderd in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2") meerdere keren te gebruiken, onder dezelfde account.
Bij bestelling van meerdere tegelijk en gebruik van coupon, gaat de 30% van het totaal af. Dat is nog makkelijker.
Gewoon 3 earsons bestellen, betaal je er maar 2 ;)

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Get!em schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:07:
[...]

Bij bestelling van meerdere tegelijk en gebruik van coupon, gaat de 30% van het totaal af. Dat is nog makkelijker.
Gewoon 3 earsons bestellen, betaal je er maar 2 ;)
Maar dan ga je over de 22 euro heen, met kans op douane kosten ;)
EN-IS schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:54:
[...]

Ik had daar op gereageerd, ik heb ze van BG, 5 stuks - iets van $4 a $5 per stuk, snelheid is zoals het hoort:
EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"
BARACUS schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:51:
[...]

Ik heb er een aantal van Ebay, blauwe van 2 meter voor 3 euro. Ik heb geen megatest gedaan maar ik merk geen langzame snelheden. Mooie dikke kabels, goed stevig.

Ik heb wel 1 keer een rotte kabel gekregen waardoor mijn externe schijf niet werd herkend. Maar dat was geen verlengkabel maar met usb3 plug.
Sorry, overheen gelezen. Bedankt voor de info, eBay maar eens afzoeken!

[ Voor 58% gewijzigd door LFA op 25-09-2014 13:15 ]

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

rg-mohwa schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:57:
Ik heb em vorige week binnen gekregen, en ik denk dat die van mij echt is, maar heb hem niet opgemaakt, dus hoor graag of die van jou ook echt of nep is.
Heb net het Xiaomi fake/real filmpje gekeken en ik kom door alle device look en knop tests; heb nu alleen niet het doosje bij de hand om het serienummer te testen en ik was niet van plan om 'm open te maken.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Wetterhahn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide review! Hij komt dus als een prima router uit de bus als je geen gebruik wilt maken van de LAN poorten. Vraagje, was het nog eenvoudig om de firmware te updaten? Ik neem aan dat je na de update nog steeds slechts een UI in het chinees had?

Tevens, staat op de adapter welk voltage nodig is? Dan kan ik eventueel een eigen adapter gebruiken die wel een EU plug heeft...
Het is een 12v, 1A adapter. Een verloop stekker kost daarentegen ook geen drol. Ik weet niet of je eigen adapter even zuinig is in het verbruik, maar dat zou je kunnen testen :)

De firmware updaten is zo simpel als een .bin bestand inladen via webinterface, hij blijft wel in het chinees en ik verwacht ook niet dat deze in het engels uitkomt. In de webinterface zit een knop 'download' die je direct doorverwijst naar de officiele pagina waar de firmware te downloaden is (en de apps). Dat is wel heel makkelijk vergeleken bij de reguliere sites, waar je eerst door 10 menu's moet worstelen om bij de downloads uit te komen :P

Ik heb er hoop op dat er DD-WRT voor uitkomt, gezien de chip er geschikt voor zou zijn en er voldoende geheugen aan boord is. Voor de tweaker is er namelijk vrij weinig in te stellen. Ik zal kijken of ik vanmiddag wat screenshots van de interface online kan zetten.

Ik ben wel benieuwd wat er met de prijs van dit apparaat gaat gebeuren. Er zit nu zo'n enorme winstmarge op... misschien valt hij op een andere wijze een stuk goedkoper te krijgen.
Piet91 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:50:
[...]

Tof ding, ik was er al enthousiast over toen ze 'm aankondigden.
Helaas zijn de 100Mbit-poorten voor mij de reden om hem niet te kopen.
Ze kunnen leuk adverteren met 1167Mbps (wat eigenlijk ook flauw is omdat het 300Mbps op 2.4GHz. en 867Mbps op 5GHz. is maar goed; dat doet elke router-fabrikant), maar je fysieke lan-poorten halen die snelheden niet eens.
Je krijgt natuurlijk ook waar je naar betaald :P Een AC router voor 30 euro kun je hier niet kopen. De wireless snelheid is voor mij al een enorme upgrade, omdat die Ubee router brakke WiFi heeft. Gezien mijn internet maar 30 Mbit/s is heb ik aan de 100 Mbit/s poort nog even voldoende. Grote bestanden uitwisselen met de laptop doe ik sowieso niet, hooguit met de telefoon een serie via draadloos kopieeren naar de SD kaart, maar dan loop je al tegen de beperking van de snelheid van de SD kaart aan.

[ Voor 23% gewijzigd door FunFair op 25-09-2014 14:03 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

Acolyte57 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:25:
[...]

Heb net het Xiaomi fake/real filmpje gekeken en ik kom door alle device look en knop tests; heb nu alleen niet het doosje bij de hand om het serienummer te testen en ik was niet van plan om 'm open te maken.
Klein vierkant wit doosje ? bij mij klopte het serienummer in iedergeval

Verwijderd

Nou mijn nieuwe portemonnee die ik via ebay had gekocht is nu alweer uit elkaar gevallen. Heeft het nog geen week uitgehouden. Lijkt me genoeg reden voor een dispute toch? Ik bedoel ik snap dat ik minder kwaliteit zal krijgen voor $3 of iets dergelijks, maar binnen een week kapot vind ik toch wel erg snel. (is zo'n plastic card holder waar de pinnetjes dus uit zijn gevallen waardoor die in 2 stukken ligt)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Contact opnemen met de verkoper via eBay.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:09:
Nou mijn nieuwe portemonnee die ik via ebay had gekocht is nu alweer uit elkaar gevallen. Heeft het nog geen week uitgehouden. Lijkt me genoeg reden voor een dispute toch? Ik bedoel ik snap dat ik minder kwaliteit zal krijgen voor $3 of iets dergelijks, maar binnen een week kapot vind ik toch wel erg snel. (is zo'n plastic card holder waar de pinnetjes dus uit zijn gevallen waardoor die in 2 stukken ligt)
Dispute pas openen als je geen gehoor krijgt met de verkoper. Eerst netjes contact opnemen met uitleg en foto's. Als die niet reageert kun je paypal gebruiken (wel op de 40 dagen dispute termijn letten).

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Dan neem ik eerst ff contact op met de verkoop via ebay. :) moet hij wel opschieten want dispute heb ik nog 6 dagen voor. :P maar ik probeer het inderdaad eerst ff via ebay bedankt mensen. :)

• Mrtje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 15:48
12 september bij Pandawill de Doogee Voyager 2 besteld!
Net binnen, vanavond lekker spelen! Ben benieuwd. :D

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 12:21
Mrtje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:10:
12 september bij Pandawill de Doogee Voyager 2 besteld!
Net binnen, vanavond lekker spelen! Ben benieuwd. :D
Veel plezier, is een leuk telefoontje voor een zeer klein bedrag :)

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
dodge_911 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:47:
[...]

Yep. En toch blijft DX 1 van de duurdere shops, ook als je AE niet meeneemt in de vergelijking. Bij iets duurdere items zit DX soms $10 of mer hoger qua prijs dan bv. een BG of CB.
Dat is dus precies ook mijn ervaring. Veel shops op AE doen ook aan free shipping. Hier selecteer ik altijd op, ook met mijn bovenstaand voorbeeld met de LED lampen. die 50 cent bleef 50 cent bij AE tegenover 3 euro bij DX. Wel jammer, want als de andere shops het prijsbeleid van DX overnemen, is het snel afgelopen met de voordeeltjes. :'(

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
poktor schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:17:
[...]

Dat is dus precies ook mijn ervaring. Veel shops op AE doen ook aan free shipping. Hier selecteer ik altijd op, ook met mijn bovenstaand voorbeeld met de LED lampen. die 50 cent bleef 50 cent bij AE tegenover 3 euro bij DX. Wel jammer, want als de andere shops het prijsbeleid van DX overnemen, is het snel afgelopen met de voordeeltjes. :'(
Daarom elkaar hier goed op de hoogte houden, zodat we allemaal scherp in kunnen kopen.
De kracht van dit topic

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Mijn XPB is ook binnen, via DX 11-9 besteld vandaag aangekomen. Het is een echte,alleen vind ik dit stickertje wel raar.(zat op envelop.)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24eyjwz.jpg

Edit: http://en.m.wikisource.or...ropean_Economic_Community

Dus DX zal de XPB wel via via de EEC binnen willen krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dusche op 25-09-2014 18:36 . Reden: link en EEC ]

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
poktor schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:17:
[...]

Om de ene of de andere onverklaarbare reden vind ik AE niks. Geen idee waarom, want ik ben wel 'n eBayer, en da's tegenwoordig zowat hetzelfde. Mijn pa daarentegen zweert bij AE, maar als ik dan onze levertijden langs elkaar leg, mag ik wel stellen dat mijn spul veel sneller geleverd wordt dan het zijne :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
Dusche schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:26:
Mijn XPB is ook binnen, via DX 11-9 besteld vandaag aangekomen. Het is een echte,alleen vind ik dit stickertje wel raar.(zat op envelop.)

[afbeelding]

Edit: http://en.m.wikisource.or...ropean_Economic_Community

Dus DX zal de XPB wel via via de EEC binnen willen krijgen.
Heb ook al een aantal keer zo'n sticker er op gehad. Als ik het goed begrijp voldoet het product dus nog niet aan artikel 9 en 10 en moet er dus nog belasting en dergelijke worden afgedragen om het "in het vrije verkeer" te brengen....

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Guusz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:03:
[...]

Heb ook al een aantal keer zo'n sticker er op gehad. Als ik het goed begrijp voldoet het product dus nog niet aan artikel 9 en 10 en moet er dus nog belasting en dergelijke worden afgedragen om het "in het vrije verkeer" te brengen....
Klopt het is een soort klik sticker voor de douane hier in het land van aankomst.
En soms wordt die sticker niet opgemerkt, post/pakket, via Duitsland wordt bij twijfel door duitse douane ook voorzien van zo'n klikspaan sticker.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Dusche

Dusche

Tja.

Guusz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:03:
[...]

Ik heb geen belasting etc. Hoeven te betalen dus het zal de Bruna medewerkster wel niet opgevallen zijn.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Heeft iemand ervaring met een chinese webshop waar je (hand)tassen, mutsen e.d. kunt bestellen?
Het heeft wellicht geen hoog "tweakers" gehalte.. maar het gaat om ervaringen met chinese webshops nietwaar :-))

Mijn vriendin is namelijk op zoek naar handtassen e.d. artikelen en ze weet van mij dat ik een hoop zooi uit China bestel en ze wou zelf ook eens kijken (haha en dan niet naar gadgets e.d. zooi)

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Verwijderd

Dat spul word waarschijnlijk bij dezelfde Chinese webwinkels verkocht welke hier veelal besproken worden ;)

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:59:
Dat spul word waarschijnlijk bij dezelfde Chinese webwinkels verkocht welke hier veelal besproken worden ;)
Ja, maar de prijzen liggen van de bekende shops (aliexpress ed) een stuk hoger dan sommige tassen in Nederland (als ik mijn vriendin mag geloven haha) vandaar de vraag, een webshop die hierin wellicht gespecificeerd is.

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
Een XPB valt nog wel onder de 22 euro die je gratis mag invoeren.... Verder bepaald de Douane of je invoerrechten moet betalen, niet PostNL of de Bruna.

Edit: Blijkt dat bedrijven als FedEX en UPS de invoerrechten vast doorrekenen, voor snellere verzending...
Bij PostNL word er steekproefsgewijs en aan de hand van het CN22 formulier gekeken hoeveel er verschuldigd is.

[ Voor 42% gewijzigd door Guusz op 25-09-2014 20:20 ]

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Nu de zilveren Xiaomi 10400 mAh voor $17.99 bij pandawill...nog 193 stuks beschikbaar voor die prijs.
De 1e 5 waren voor $15.99 te koop, maar heb ik helaas net gemist.

http://www.pandawill.com/...tablet-silver-p85985.html

Als ik me niet vergis, verkoopt pandawill de originele ;)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ivm sticker:
Article 9
1. The Community shall be based upon a customs union covering the exchange of all goods and comprising both the prohibition, as between Member States, of customs duties on importation and exportation and all charges with equivalent effect and the adoption of a common customs tariff in their relations with third countries.
2. The provisions of Chapter 1, Section 1 and of Chapter 2 of this Title shall apply to products originating in Member States and also to products coming from third countries and having been entered for consumption in Member States.

Article 10
1. Products having been entered for consumption in a Member State shall be deemed to be products coming from a third country in cases where, in respect of such products, the necessary import formalities have been complied with and the appropriate customs duties or charges with equivalent effect have been levied in such Member State and where such products have not benefited by any total or partial drawback on such duties or charges.
2. The Commission shall, before the end of the first year after the date of the entry into force of this Treaty, lay down the methods of administrative co-operation to be adopted for the application of Article 9, paragraph 2, taking due account of the need for reducing as far as possible the formalities imposed on trade. Before the end of the first year after the date of the entry into force of this Treaty, the Commission shall lay down the provisions applicable, as regards trade between Member States, to goods originating in another
Member State in whose manufacture products have been used on which the appropriate customs duties or charges with equivalent effect in the exporting Member State have not been levied or which have benefited by a total or partial drawback on such duties or charges.
When laying down such provisions, the Commission shall take due account of the rules for the elimination of customs duties within the Community and for the progressive application of the common customs tariff
Lijkt me inderdaad een "verdachtmaking" van een hogere waarde o.d. Maar een tussen-station van douane mag dit niet zomaar aan jou doorrekenen, dus plakken ze een stikkertje op.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

RobertowNL

For your gear!

koelebobes schreef op donderdag 25 september 2014 @ 01:14:
[...]

Oeh laat me weten hoe die bevalt tegenover de Pebble. Ik heb vorige week een Pebble gekocht en ben er super blij mee en heb de smaak nu wel te pakken :D Misschien neem ik er nog een Tommy bij hehe
Heb een eerste ervaring opgeschreven. Je kan het (nog) niet vergelijken met de Pebble.
Je mist vooral apps / watchfaces en ook de notificaties op de Pebble zijn beter te lezen.

productreview: WeLoop Tommy Zwart review door RobertowNL

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
freestyler2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:56:
Heeft iemand ervaring met een chinese webshop waar je (hand)tassen, mutsen e.d. kunt bestellen?
Het heeft wellicht geen hoog "tweakers" gehalte.. maar het gaat om ervaringen met chinese webshops nietwaar :-))

Mijn vriendin is namelijk op zoek naar handtassen e.d. artikelen en ze weet van mij dat ik een hoop zooi uit China bestel en ze wou zelf ook eens kijken (haha en dan niet naar gadgets e.d. zooi)
Mode artikelen zou ikzelf niet zo snel uit China bestellen. Heb lang gelden wel eens een keer geprobeerd, maar kwaliteit valt altijd zeer tegen en lijkt vaak veel anders dan op foto. Terug sturen gaat denk ik ook niet zo simpel. En weet niet of je vriendin zo geduldig is om te wachten totdat haar bestelling binnen is ;p. Voor goedkope tassen kwam ik deze site een keer tegen: www.bybaobao.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
Ik wil graag een Nillkin sparkle case bestellen voor mijn LG G2. Ik vond er een bij Banggood maar ik weet niet of dat de originele is. Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij de gouden tip waar ik een originele Samsung S4 oplader kan kopen? Ik heb op Ebay gezocht maar vind alleen verkopers waarbij ik moet betalen met een creditcard via PayPal. Nu heb ik wel PayPal maar helaas geen CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
musicfreak schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 07:42:
Ik wil graag een Nillkin sparkle case bestellen voor mijn LG G2. Ik vond er een bij Banggood maar ik weet niet of dat de originele is. Hebben jullie enig idee?
Meerdere Nillkin producten besteld bij banggood voor mijn Oneplus en alles leek origineel/ echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:01:
[...]

Ja, maar de prijzen liggen van de bekende shops (aliexpress ed) een stuk hoger dan sommige tassen in Nederland (als ik mijn vriendin mag geloven haha) vandaar de vraag, een webshop die hierin wellicht gespecificeerd is.
Ik heb laatst enkele tassen voor mijn vriendin besteld. Van de kwaliteit was ze zeer tevreden. Ze gebruikt er nu dagelijks 1 en is nog steeds in nieuwstaat. Meer uitleg = graag een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
freestyler2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:56:

Heb afgelopen maand wel een paar mutsen gehaald via ebay, gewoon van die simpele "beanies"

Kosten vrij weinig, maar zitten heerlijk:

http://www.ebay.com/itm/N...e-Skull-Hat-/311071143567?

Alleen nog maar rood beschikbaar :(

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-01-2016
Had toevallig deze besteld tijdens de miniinthe box actie http://www.miniinthebox.c...ennes-white_p1226351.html nu kom ik er achter dat een backdoor in de drivers zit. Ik weet niet of een van jullie hem toevallig ook heeft zou hem in ieder geval niet gebruiken.

en straks komt me android stickie binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2enm2pt.jpg

Edit: foto's toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door lennardd21 op 26-09-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
lennardd21 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:17:
Had toevallig deze besteld tijdens de miniinthe box actie http://www.miniinthebox.c...ennes-white_p1226351.html nu kom ik er achter dat een backdoor in de drivers zit.
Bron?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
Lfshiu schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:12:
[...]
Meerdere Nillkin producten besteld bij banggood voor mijn Oneplus en alles leek origineel/ echt.
Mooi! Heb je ze toevallig getest op echtheid via de site van Nillkin of zou je dat wellicht nog willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wat voor backdoor? Meer informatie is wel handig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 22:26

Chocoball

瞧好吧!

Had gelezen dat bepaalde shops langere levertijden van zendingen gaan verwachten omdat er momenteel de Chinese douane het erg druk heeft met controleren van zendingen ook vanwege de vele iPhone 6 en 6 Plus zendingen die via Hong Kong China moeten binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04
Heb weer wat positieve ervaring met Cheapagency.com. Prima service voor het kopen qua advies geven welk product en waar. En daarna het kopen zelf, met foto's voor verzending en verzending zelf.

Had een fitness sportwatch gekocht, heb voor jullie ook even een review gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X5rWi2G.png
De afgelopen maanden blijf ik steeds weer berichten zien over fitness/sport trackers in de vorm van horloges. En het leek me wel is tijd om zoiets uit china te halen. Om vervolgens te kijken of ze de kwaliteit/functionaliteit van de westerse producten al in zoverre geïmiteerd en perfectioneerd hebben dat het ook echt functioneel is. Natuurlijk wou ik er ook niet te veel geld aan uitgeven want.. in china moet he toch goedkoop kunnen?! Geen zestig+ euro wat ze in europa kosten maar eerder 25/30..

Na wat zoekwerk naar functionaliteit en een app die ook in het engels beschikbaar is kwam ik uit op het merk UKOEO. Dit merk heeft een redelijke naam op het bied van ‘gadget’ electronica in china (werd mij verteld door een chinees?). Dus kwaliteit van het materiaal (TPU, niet giftig) en afwerking zou in ieder geval wel oké moeten zijn dacht ik bij het bestellen.
Functionaliteiten die omschreven staan bij het product waren:
• Fitness tracker (stappenteller),
• klok, wekker
• telefoon notificaties
• wifi hotstpot (USB)
• alarm (blutooth buiten bereik)
• telefoonboek
• waterproof(IP55 Waterproof).
Overige eigenschappen zijn de 120 uur standby-tijd, usb 4.0 compatible en een gewicht van 29 gram.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f6pG6xZ.png

Op tmall relatief goedkoop in vergelijking tot direct-buy shops zoals aliexpress. Dus dan maar via Tmall en cheapagency gedaan. Hij kwam goed verpakt aan in een bubblewrap zak en daarin een doosje met daarin de productverpakking. Een chique ogende ‘Apple’ like verpakking.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EslCvEn.png

In de doos zat het horloge zelf, een handleiding (zowel chinees als engels) en nog twee briefjes met het product certificaat en een garantie papiertje (volledig in het chinees). Er zit geen oplader of kabeltje bij want dat is niet nodig aangezien je het horloge direct in je eigen USB charger kan stoppen.
Kwaliteit en functionaliteit:
Toen het horloge aankwam was hij volledig ontladen dus zat ik wat te kloten maar er gebeurde niet veel.. na vijf minuutjes aan de oplader kwam hij tot leven. Een duidelijk leesbaar Oled schermpje van 0,9 inch gaf mooi de tijd weer.
Er zitten onder het Oled schermpje twee knopjes naast elkaar waarmee je het horloge bestuurd. Met een beetje trail en error kwam ik er achter dat als je de onderste/linkse langer ingedrukt houd je scrolt door het menu en bevestigd met de rechtse. Druk je de linkse dan weer in ga je een stap terug. Uiteindelijk best intuïtief en functioneel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/06l8x8e.png

(afbeelding van de roze versie, ik heb zelf de blauwe)
Bluetooth connectie maken ging gemakkelijk, na de verbinding op gezet te hebben en de code bevestigd te hebben kwam meer functionaliteit tevoorschijn. Je kan onder andere je telefoonboek bekijken (maar er voor de rest niets mee doen, dus kinda useless). Als je gebeld wordt zie je wel wie er beld en kan je opnemen of ophangen, dat is dan wel weer handig zonder dat je in je broekzak hoeft te kijken wie het is. Whatsappberichtjes gaven op het toestel jammergenoeg geen meldingen, dit had ik wel verwacht :(.
Als je even geen functies gebruikt gaat het beeldschermpje uit om batterij te besparen en kan je door geen druk op de knop weer de tijd/andere functies weergeven. Dit gaat niet altijd makkelijk tijdens het hardlopen bijvoorbeeld.. maar het bespaart wel veel batterij wat een batterijduur bij mij opleverde van 3 dagen zonder opladen. Op zich niet teleurstellend.
Maar waar ik het horloge eigenlijk voor gekocht had was het fitness tracken. Kijken hoe ver ik nou eigenlijk gelopen had. Nadat je in het toestel zelf de stapgrootte ingesteld heb kan je aan de slag. Je zet de stappenteller aan en rennen maar! Toen ik klaar was met de app de afstand uitgelezen op mijn telefoon (die ik tijdens het rennen niet bij me hoef te hebben). De gegeven afstand heb ik nagemeten op google maps en hij zat er op de 6.5 km die ik hardgelopen had net iets meer dan 100 meter naast. Goed genoeg voor mij!
De andere functies die in het horloge zitten heb ik eigenlijk nauwelijks tot niet gebruikt (zoals de wifi-hotspot functionaliteit). Hier kan ik dus ook geen oordeel over vellen maar ik geloof best dat het allemaal wel werkt. Alleen is het een beetje overbodig :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C4LnFtY.png

De UKOEO UK18 doet voor mij tijdens het hardlopen waar hij voor bedoelt is, afstand bijhouden. Overige functionaliteit deed mij niet zo veel. Dus gebruik hem nu alleen nog maar tijdens het hardlopen. Maar hier blijf ik hem wel gebruiken want het is toch een stuk comfortabeler dan mijn hele telefoon ergens bij dragen.
Is het een waardige vervanger/tegenstander van de FitBit of andere westerse fitness trackers? Tjah, ik vermoed van niet. De software is net iets beter uitgewerkt bij dit soort producten zodat je ook de whatsapp notificaties ziet en iets betere android app bruikbaar is.
Was het een mis-koop? Nee het is een prima product dat ik zeker zal blijven gebruiken, alleen niet zo breed als ik eerder gedacht had.

Wil je de UKOEO UK18 ook kopen?
Hij heeft mij $33,85(product price)+$6(Shipping)+$2,03(service fee) gekost.
Product op Tmall Linkje via Cheapagency Linkje
En hun officiele site: http://www.meishengan.com/enproductshow_46.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
musicfreak schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:46:
[...]

Mooi! Heb je ze toevallig getest op echtheid via de site van Nillkin of zou je dat wellicht nog willen doen?
Ga ik doen zodra ik vanavond thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
lennardd21 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:17:
Had toevallig deze besteld tijdens de miniinthe box actie http://www.miniinthebox.c...ennes-white_p1226351.html nu kom ik er achter dat een backdoor in de drivers zit. Ik weet niet of een van jullie hem toevallig ook heeft zou hem in ieder geval niet gebruiken.

en straks komt me android stickie binnen :)

[afbeelding]

Edit: foto's toegevoegd
Heb er zelf ook een, alleen nog niet uitgeprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Lol, ik check net ff voor de gein een long lost package, blijkt dat er toch een beetje beweging in is geweest :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z6fyuHp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
  • Laatst online: 26-09-2024
Dusche schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:46:
[...]

Ik heb geen belasting etc. Hoeven te betalen dus het zal de Bruna medewerkster wel niet opgevallen zijn.
Die sticker is bedoeld voor pakketjes die door Europese postbedrijven worden bezorgd. Bv., PostNL bezorgt in NL en andere landen in de EU. Binnen de EU is er een vrijhandelszone (daar verwijzen die artikel 9 en 10 naar), dus moet er geen BTW/Douaneheffingen meer op betaald worden. Nu zijn er Europese postbedrijven, zoals PostNL, die ook pakketjes rechtstreeks vanuit China bezorgen (zonder tussenkomst van bv. China Post etc.). Dit kan verwarring scheppen, zeker aangezien dit nog niet zo lang zo is: een douaneambtenaar zou kunnen denken dat, aangezien het pakketje met PostNL wordt vervoerd, het een pakketje binnen de EU is, dat hij dus niet kan belasten (wat nog versterkt wordt door het feit dat er vaak een retourpostbus in NL opstaat). Om dat onderscheid duidelijk te maken, plakt die sticker erop. Dat wil daarom nog niet zeggen dat het pakketje gecontroleerd is of er uitgepikt zal worden. Het blijft een loterij, soms heb je geluk en soms heb je pech. En uiteraard blijft de vrijstelling onder de €22.

Bron: http://www.evilnickname.o...4/26/appropriate-warning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

kl570 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:05:
[...]

Die sticker is bedoeld voor pakketjes die door Europese postbedrijven worden bezorgd. Bv., PostNL bezorgt in NL en andere landen in de EU. Binnen de EU is er een vrijhandelszone (daar verwijzen die artikel 9 en 10 naar), dus moet er geen BTW/Douaneheffingen meer op betaald worden. Nu zijn er Europese postbedrijven, zoals PostNL, die ook pakketjes rechtstreeks vanuit China bezorgen (zonder tussenkomst van bv. China Post etc.). Dit kan verwarring scheppen, zeker aangezien dit nog niet zo lang zo is: een douaneambtenaar zou kunnen denken dat, aangezien het pakketje met PostNL wordt vervoerd, het een pakketje binnen de EU is, dat hij dus niet kan belasten (wat nog versterkt wordt door het feit dat er vaak een retourpostbus in NL opstaat). Om dat onderscheid duidelijk te maken, plakt die sticker erop. Dat wil daarom nog niet zeggen dat het pakketje gecontroleerd is of er uitgepikt zal worden. Het blijft een loterij, soms heb je geluk en soms heb je pech. En uiteraard blijft de vrijstelling onder de €22.

Bron: http://www.evilnickname.o...4/26/appropriate-warning/
Ahh oké nu is het helemaal duidelijk. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:25
vandaag me inear binnen van pandawill bestel datum 11-9-2014

vraag me alleen af als ze misschien wel echt zijn
http://en.miui.com/thread-16624-1-1.html
http://bbs.xiaomi.cn/thread-9169601-1-1.html

wat alleen bij mijn niet klopt is dat EN30332-2 wel op me opberg doosje staat maar niet op het kartonnen doos staat daar staat GB/T-14471-93

foto`s
http://imgur.com/a/Il2j6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMarcel194 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:08:
vandaag me inear binnen van pandawill bestel datum 11-9-2014

vraag me alleen af als ze misschien wel echt zijn
http://en.miui.com/thread-16624-1-1.html
http://bbs.xiaomi.cn/thread-9169601-1-1.html

wat alleen bij mijn niet klopt is dat EN30332-2 wel op me opberg doosje staat maar niet op het kartonnen doos staat daar staat GB/T-14471-93

foto`s
http://imgur.com/a/Il2j6
Ik heb er ook eentje van Pandawill (vorige maand gearriveerd). Bij mij staat er zowel binnen als buiten dat GB nummer. Amdere partij dus.
Ik word er soms best moe van dat ze tig verschillende partijen verkopen, zoals bij de powerbanks. Elke keer is het maar de vraag of het een genuine partij is. Je kan aan het geluid wel horen of het de echte zijn, de namaak klinken hol en schel. Op de foto's is het lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:30:
[...]

Ik heb er ook eentje van Pandawill (vorige maand gearriveerd). Bij mij staat er zowel binnen als buiten dat GB nummer. Amdere partij dus.
Ik word er soms best moe van dat ze tig verschillende partijen verkopen, zoals bij de powerbanks. Elke keer is het maar de vraag of het een genuine partij is. Je kan aan het geluid wel horen of het de echte zijn, de namaak klinken hol en schel. Op de foto's is het lastig te zien.
ja laat ze nu ook gewoon in spelen zal ze vanavond dan wel even op geluid testen gebruik normaal me sennheiser ie6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:41

silverball

De wagen voor moderne mensen

Hallo allemaal,
ik heb in Augustus een telefoon (THL T6S) gekocht bij DX, die op de 29e verzonden is. Hier wacht ik nu bijna een maand op. Ik heb regelmatig 'getracked' maar er staat al sinds 6 september dat het pakketje successvol is afgeleverd, maar er is nog niets binnen gekomen, en ook bij het lokale postkantoor kunnen ze me niet helpen. Dat terwijl de andere items uit de bestelling die later verzonden zijn al 2 weken binnen zijn. Ik heb vorige week een ticket aangemaakt maar ook hierop krijg ik geen antwoord.

Iemand ervaring of tips :?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Voor de mensen die zitten te wachten op bestellingen etc. Komende week is het vakantie :)

Golden week (oa door national day) = 7 dagen vakantie. waarin zeer weinig gewerkt word (andere vakanties word vaak doorgewerkt maar met golden week en chinees nieuwjaar is shenzhen een spookstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
MrMilco schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:09:
[...]

Heb afgelopen maand wel een paar mutsen gehaald via ebay, gewoon van die simpele "beanies"

Kosten vrij weinig, maar zitten heerlijk:

http://www.ebay.com/itm/N...e-Skull-Hat-/311071143567?

Alleen nog maar rood beschikbaar :(
Heb vorig jaar zo'n gele beanie voor mijn vriendin gekocht, exact hetzelfde, 18 euro. Voor die 2 euro moet ik deze wel bestellen om te kijken of het eenzelfde muts is haha.

http://www.bol.com/nl/p/o...-beanie/9200000021953737/
http://www.ebay.com/itm/U...%3D10%26sd%3D311071143567

Dan zou ik dit wel een goede tip vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Laatst online: 07-09 18:56
Tommyboy_1908 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:26:
[...]

Heb vorig jaar zo'n gele beanie voor mijn vriendin gekocht, exact hetzelfde, 18 euro. Voor die 2 euro moet ik deze wel bestellen om te kijken of het eenzelfde muts is haha.

Deze van mij waren geen miskoop. Zitten heerlijk.

bij dit linkje zijn ze goedkoper dan die van jou :P
http://www.ebay.com/itm/U...ats-Ski-Cap-/201131195790

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
Ze lijken er ook exact hetzelfde uit te zien. Nu weet je dat al die bedrijven hun kleren daar ook gewoon laten maken maar dit zou ik toch wel erg fijn vinden!

Thanks voor de tip, heb er daar nog een zwarte bij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
musicfreak schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:46:
[...]

Getest en lijkt goed te gaan. Als ik het invoer op de website krijg ik de volgende melding:
该防伪码所属产品为深圳市耐尔金科技有限公司的原装正品,欢迎购买,谢谢。

Even door Google translate gegooid te hebben: The security code for the original authentic product belongs Nile Gold Technology Co., Ltd. of Shenzhen City, and welcome to buy, thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommyboy_1908 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:26:
[...]

Die van bol heeft een labeltje/merkje, dan schiet de prijs meteen omhoog :+
Die merkloze dingen kan je hier op de markt ook voor 2-3 euro halen, zij halen ze wrs ook uit China :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Kenzi schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:50:
Voor de mensen die zitten te wachten op bestellingen etc. Komende week is het vakantie :)

Golden week (oa door national day) = 7 dagen vakantie. waarin zeer weinig gewerkt word (andere vakanties word vaak doorgewerkt maar met golden week en chinees nieuwjaar is shenzhen een spookstad)
Ow lekker, heb een DOA van dx.com.

3 dagen geleden gemeld maar nog geen reactie gehad.
1 keer eerder een DOA gehad bij dx en toen werd het goed opgelost.

Nu moet ik waarschijnlijk nog een week wachten op een reactie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Dit is mijn eerste bestelling
Banggood tablet
28-8 besteld,
11-9 pas verzonden, veel later dan aangegeven bij koop, zaten ook weer feestdagen tussen, schreven ze
Ik kan er bij vertaling ook geen zicht op krijgen, wat ze bedoelen.
2014-09-21 17:49, 乌鲁木齐国际, 出口总包互封开拆, 荷兰, Opening, NL
Urumqi International, de export totaalpakket interoperabiliteit zegel te openen, Nederland,
Urumqi is een stad helemaal in het westen van China.

Wanneer zou ik op het laatst een PayPal kunnen indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
KLX16 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:02:
Dit is mijn eerste bestelling
Banggood tablet
28-8 besteld,
11-9 pas verzonden, veel later dan aangegeven bij koop, zaten ook weer feestdagen tussen, schreven ze
Urumqi International, de export totaalpakket interoperabiliteit zegel te openen, Nederland,

45 dagen na betalen.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:15
KLX16 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:02:
Dit is mijn eerste bestelling - Banggood tablet -28-8 besteld,

Staat allemaal in de OP :Z :z

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Yep, en daar moet je maar net aan denken, goed dat je het vermeld, de kracht van het herhalen.
Wat dus al aan het googlen, hoe ver is het nu, dacht dat het al bij de nedelandse douane lag, maar dan die chinese plaats, gooide mijn denkpatroon door elkaar. Duurt dus nog een tijd dus, .....

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
Is de Earson ook buiten bruikbaar, of in een drukkere omgeving?
De xmini is daar echt niet goed genoeg voor...

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Anton.net schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:02:
Is de Earson ook buiten bruikbaar, of in een drukkere omgeving?
De xmini is daar echt niet goed genoeg voor...
Goed fatsoen verbiedt je dat :P

• O88088
  • Laatst online: 20:59
Misschien kan iemand een verwijzing naar de OP in de topic waarschuwing zetten? Dat scheelt je misschien een beetje frustratie :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

ik had 12/09 de oordoppen besteld bij Pamdawill, ze zijn de 16e verzonden en donderdag 25/09 had ik ze al binnen. Wat verzending betreft wederom een goede ervaring met Pamdawill. Maandagavond wanneer ik weer thuis ben de doppen even bekijken. ;)

PVOutput☀️

• Tommyboy_1908
Ik weet dat er al voldoende discussies zijn gevoerd over de echtheid van de Xiaomi powerbank.

De rede dat ik deze foto's toch post is omdat ik Banggood er niet zomaar van wil beschuldigen dat ze weer een slechte batch hebben en omdat ik volgens mij nog niet eerder ben tegengekomen dat een neppe Xiaomi pass trough charging wel ondersteund.

Hier komen de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2z6i62x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/pyn3q.jpg

In mijn ogen
- Is de coating van de rechter veel groffer.
- Weerkaatst het logo van de rechter heel anders, niet eigenlijk.
- Zijn de specificaties er veel donkerder op gedrukt.
- De bovenste kabel (bijhorende bij de rechter) is merkloos en veel hoekiger.

Zijn jullie het er mee eens dat Banggood hier weer een keer een neppe heeft verstuurd?

P.s. de code kwam wel door de test. Maar ik begreep eerder dat deze vrij gemakkelijk na te maken zijn.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Hoe moeilijk/makkelijk zijn ze open te maken? Want aan de binnenkant kun je het direct zien namelijk.

Verwijderd

Verwijderd in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"

Dit dus. Dat die er anders uitziet is geen goed voorteken, Banggood heeft in het verleden minstens 1x een fake partij afgeleverd, wel netjes afgehandeld met refund. Wil je het echt weten, dan inderdaad open maken voor het echte bewijs.

• Tommyboy_1908
ThinkPadd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:38:
Hoe moeilijk/makkelijk zijn ze open te maken? Want aan de binnenkant kun je het direct zien namelijk.
Als je geen schroevendraaier in huis hebt. En na het dichtmaken zijn ze meteen een stuk minder mooi. Was voor een vriend van me. Als ik dan op basis van uiterlijke kenmerken kan vaststellen dat hij nep is scheelt dat me een product beschadigen.

• Hyp Hyper
Tommyboy_1908 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:34:
P.s. de code kwam wel door de test. Maar ik begreep eerder dat deze vrij gemakkelijk na te maken zijn.
Heb je daar een bron van? Is het een bepaald algoritme of zo dan?
Want een bepaalde code kun je maar éénmaal checken, dus je moet wel telkens een andere 'namaken'.

Verwijderd

EBay seller heeft meteen me geld terug gestort op me paypal. :) helemaal top. :) heb meteen maar iets anders besteld waar niet van die domme pinnetjes in zitten die eruit kunnen vallen. :P

• EN-IS
Ronald8 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:56:
Misschien kan iemand een verwijzing naar de OP in de topic waarschuwing zetten? Dat scheelt je misschien een beetje frustratie :)
De waarschuwing wordt ook niet gelezen. Dat dezelfde vragen opnieuw worden gesteld doet weinig met mijn frustratie ;) Eerde zonde van ieders tijd - antwoorden staan al in de OP :)
Tommyboy_1908 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:34:
Ik weet dat er al voldoende discussies zijn gevoerd over de echtheid van de Xiaomi powerbank.
De rede dat ik deze foto's toch post is omdat ik Banggood er niet zomaar van wil beschuldigen dat ze weer een slechte batch hebben en omdat ik volgens mij nog niet eerder ben tegengekomen dat een neppe Xiaomi pass trough charging wel ondersteund.

Hier komen de foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]

In mijn ogen
- Is de coating van de rechter veel groffer.
- Weerkaatst het logo van de rechter heel anders, niet eigenlijk.
- Zijn de specificaties er veel donkerder op gedrukt.
- De bovenste kabel (bijhorende bij de rechter) is merkloos en veel hoekiger.

Zijn jullie het er mee eens dat Banggood hier weer een keer een neppe heeft verstuurd?
Ik begrijp even niet wat we met twee foto's moeten doen? Heb je de check list wel nagelopen?
Je zegt het zelf, de discussie is vaak genoeg gevoerd.

Lees je in, voer de tests uit en als deze niet voldoet aan alle test/punten, kun je er werk van maken.

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:37

ViezeVis

Sample Text

Klik hier voor een vergelijkingsaudio tussen 2 Earsons. Ik heb 2 Earson ER151A speakertjes hier in huis liggen, maar één van die twee lijkt een schel geluid te hebben tijdens het opstarten terwijl ze wel precies hetzelfde zijn. Moet ik die 'indraaien' ofzo?

Voor zij die willen weten wat er nou in de Earson zit, ik ben bezig om er 1 open te halen. Zoals Enis zegt: "als je kijkt naar de constructie, is het logische vervolg (reverse engineering) de plastic gedeeltes".
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/a68cbb51455adafbd293253aac21cd59.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/d4d999e65e65f8a96622b4d8f6e5bd87.png

Conclusies:
- De Earson ER151 is lastig om uit elkaar te halen, maar tijdens het monteren van de ER151 moest er ook enig gevloek aan te pas komen;
- Er zitten 2 speakers in die zorgen voor het geluid en een speaker aan de onderkant die zorgt voor de bass. Kortom: 2 speakers en 1 subwoofer;
- Earson maakt gebruik van eigen hardware: het MAIN_board is van hunzelf;
- Earson ER151 is spatwaterdicht, water blijft inderdaad op het rooster liggen. De Earson bestaat uit 2 roosters. Het grove rooster met honinggaardpatroon en daaronder het rooster waar het water niet doorheen komt.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/ebee6de8f71c1f907ff9e561a4a554d8.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/457d0481d2963af66c72b7abb0a702b8.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/d80853503420320ae5500760d1e9f8ba.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/97bd0b0a490108204187465d6c8a7a1c.png

[ Voor 77% gewijzigd door ViezeVis op 27-09-2014 15:42 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Dusche

Dusche

Tja.

Gisteren een BUMB case gekregen, voelt Premium aan, goede ritsen en de elastieken zijn ook goed strak.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2h7qkxs.jpg

• EN-IS
ViezeVis schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:55:
Klik hier voor een vergelijkingsaudio tussen 2 Earsons. Ik heb 2 Earson ER151A speakertjes hier in huis liggen, maar één van die twee lijkt een schel geluid te hebben tijdens het opstarten terwijl ze wel precies hetzelfde zijn. Moet ik die 'indraaien' ofzo?

Voor zij die willen weten wat er nou in de Earson zit, ik ben bezig om er 1 open te halen. Zoals Enis zegt: "als je kijkt naar de constructie, is het logische vervolg (reverse engineering) de plastic gedeeltes".
[afbeelding]
[afbeelding]

Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf om te zien! All in the name of curiosity! :D

Ik dacht altijd dat er maar twee speakers in zaten, leuk om te zien dat er ook een subwoofer in zit. Blijf me nog steeds verbazen over de kwaliteit van de Earson Er-151 (solide, kwaliteit, materiaal, afwerking, geluid, enzovoort) O+

Heb gisteren nog een Earson ER-151 kado gedaan, die van DX (retail versie met doos).

[ Voor 18% gewijzigd door EN-IS op 27-09-2014 16:24 ]

Verwijderd

Toch deze tablet (http://www.buyincoins.com/item/50990.html#.VAYp8E0cTIV) maar besteld bij BIC. Kon het niet laten voor die €38 inclusief tracking. Nu maar hopen dat ik niks hoef at te tikken bij de postbode (dit is me eerste bestelling boven de €22 van buiten de EU)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2014 17:32 . Reden: Toevoeging. ]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Dusche schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:44:
Gisteren een BUMB case gekregen, voelt Premium aan, goede ritsen en de elastieken zijn ook goed strak.
[afbeelding]
Mag ik vragen vanwaar je het hebt besteld?

NS FC: SW 2742 0448 8213

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Musta schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:43:
[...]

Mag ik vragen vanwaar je het hebt besteld?
Ik gok Ebay. Was een tijdje terug een 'hot' topic.
Maar je kan het even goed bij Ali vinden. :)

Edit: gevonden geloof ik!
quote:
Dusche schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:08:
[...]

Heb je toevallig een link voor die eBay seller ik wil namelijk zo'n grote BUMB Case bestellen met plaats voor hdd's en usb's.
worthbest of worth2trade

[ Voor 30% gewijzigd door bottom line op 27-09-2014 18:12 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Voor BUBM spul zit je aan de bron bij :
http://stores.benl.ebay.be/worthbest/
Da's de eBay-outlet van BUBM...
nee dus

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 27-09-2014 21:20 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
dodge_911 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:22:
Voor BUBM spul zit je aan de bron bij :
http://stores.benl.ebay.be/worthbest/
Da's de eBay-outlet van BUBM...
Vermeld mijn naam eens als je bestelt :p
Kak, die dingen had ik eerder moeten hebben, ideaal voor als je gaat vliegen...

@dusche; welk model heb jij?

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

[afbeelding]
[afbeelding]

Conclusies:
- De Earson ER151 is lastig om uit elkaar te halen, maar tijdens het monteren van de ER151 moest er ook enig gevloek aan te pas komen;
- Er zitten 2 speakers in die zorgen voor het geluid en een speaker aan de onderkant die zorgt voor de bass. Kortom: 2 speakers en 1 subwoofer;
- Earson ER151 is spatwaterdicht, water blijft inderdaad op het rooster liggen. De Earson bestaat uit 2 roosters. Het grove rooster met honinggaardpatroon en daaronder het rooster waar het water niet doorheen komt.

Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe is het geluid zónder honingraat?

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Enes_81 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:09:
[...]

Hoe is het geluid zónder honingraat?
Ik ben blij dat je dat vraagt, want met honinggraat ervoor klinkt het véél beter.

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Heb je em nog verder open kunnen krijgen ? waarschijnlijk is die subwoofer een passieve radiator, lijkt op een speaker, maar is niet aangedreven. is meer om de trillingen van de behuizing te neutraliseren en wat meer lage tonen te krijgen.
Wikipedia: Passive radiator (speaker)

Bose gebruikt het ook in hun soundlinks, en je ziet het nu steeds meer in bluetooth speakers.. prima techniek die geen extra vermogen nodig heeft

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Rdegoede schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:22:
[...]

Heb je em nog verder open kunnen krijgen ? waarschijnlijk is die subwoofer een passieve radiator, lijkt op een speaker, maar is niet aangedreven. is meer om de trillingen van de behuizing te neutraliseren en wat meer lage tonen te krijgen.
Wikipedia: Passive radiator (speaker)

Bose gebruikt het ook in hun soundlinks, en je ziet het nu steeds meer in bluetooth speakers.. prima techniek die geen extra vermogen nodig heeft
Verder heb ik hem niet kunnen open krijgen nee, dan had ik het printplaatje moeten weghalen en dat durfde ik niet aan. Ik weet niet of het een passieve radiator is maar er kwam relatief wat bass uit die subwoofer.

• Tommyboy_1908
EN-IS schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:03:
[...]

Ik begrijp even niet wat we met twee foto's moeten doen? Heb je de check list wel nagelopen?
Je zegt het zelf, de discussie is vaak genoeg gevoerd.

Lees je in, voer de tests uit en als deze niet voldoet aan alle test/punten, kun je er werk van maken.
Ja, ik heb de checks doorlopen, en ja, daar komt hij door heen. De rede waarom ik dit hier post is omdat ik ondanks het doorlopen van de checklist noemenswaardige verschillen zitten met mijn andere Xiaomi's. En omdat hier, ondanks dat ik dit topic dagelijks volg, mensen zitten die hier meer verstand van hebben post ik het hier.

Want het is toch nuttige informatie dat Banggood weer een slechte batch heeft mocht dat zo zijn?

• Chocoball
  • Laatst online: 22:26

Chocoball

瞧好吧!

Dusche schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:44:
[afbeelding]
Mooi om te weten, heb toevallig ook dit model bij DX besteld omdat ik nog een gift card had. Welke kleur heb je genomen?

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:00
In 10 dagen ontvangen: Bluetooth in-ear hoofdtelefoon Bluedio S2, gekocht via AliExpress voor $16.
Vandaag wat mee gespeeld en ben goed te spreken over het geluid, zit veel laag in.
Zou 5 uur mee moeten gaan voor muziek af te spelen, moet nog blijken.

Bewust voor de hoofdtelefoon gekozen en niet zo'n ontvanger met 3.5mm socket om wirwar van kabels te voorkomen. Ook wel prettig is de standaard micro-usb aansluiting zodat je hem overal kunt opladen zonder een kabeltje bij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Chocoball schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:38:
[...]

Mooi om te weten, heb toevallig ook dit model bij DX besteld omdat ik nog een gift card had. Welke kleur heb je genomen?
Sorry voor de trage reactie, ik heb een blauwe. Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10px2rn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 20:44

Conclusies:
Cool, hij is dus uit elkaar te halen. Hopelijk heeft de persoon die hier ook op het forum was met de slechte batt er ook iets aan.

Enig idee wat voor batt er inzit, kwa capaciteit etc en of er plaats is om er een iets grotere in te steken?

Heb je zin om het stickertje van dat ic te prutsen om te kijken welke ze gebruiken?

Trouwens iemand al getest hoe lang hij op een batt meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft er iemand een tip welke Chinese sites leuk speelgoed hebben voor Sinterklaas? B.v. plastic dinosaurussen enzo.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik had gister de earson speaker besteld bij banggood, en vanochtend kijk en staat er back order, iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen zoals hoe lang Extra het duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
HellBeast schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:18:
Heeft er iemand een tip welke Chinese sites leuk speelgoed hebben voor Sinterklaas? B.v. plastic dinosaurussen enzo.
Geen. Zit vaak giftig spul in. Wil je niet dat kids dat in hun mond steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

maartend schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:46:
[...]

Geen. Zit vaak giftig spul in. Wil je niet dat kids dat in hun mond steken.
Serieus??? :-(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ja.. bv. de zogenaamde weekmakers die zorgen dat plastic wat flexibeler wordt. Maar er kunnen vast ook nog andere zaken inzitten. Plastic dingen uit China stinken vaak ook de eerste tijd is me opgevallen.
Dus leuk voor 'normale' gebruiksartikelen, maar ik zou het niet aanraden voor kleine kinderen.

En aangezien we bronvermeldingsgeil zijn: http://www.nu.nl/binnenla...eelgoed-in-nederland.html ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-09-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

williamf schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:35:
Ik had gister de earson speaker besteld bij banggood, en vanochtend kijk en staat er back order, iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen zoals hoe lang Extra het duurt?
Kan best een tijdje duren gezien de reactie van Kenzi:
Kenzi schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:50:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Iemand ervaring met de Earson pink?? Is deze hetzelfde als de zwarte?

Er staat in de omschrijving dat deze een ingebouwde microfoon heeft, klopt deze info? Waarom heeft de standaard, zwarte, dit niet?

Built in microphone and supports Hands-free function.

http://www.banggood.com/H...hone-Device-p-915518.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Luke-san schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:08:
Cool, hij is dus uit elkaar te halen. Hopelijk heeft de persoon die hier ook op het forum was met de slechte batt er ook iets aan.
Enig idee wat voor batt er inzit, kwa capaciteit etc en of er plaats is om er een iets grotere in te steken?
Heb je zin om het stickertje van dat ic te prutsen om te kijken welke ze gebruiken?
Trouwens iemand al getest hoe lang hij op een batt meegaat?
Zie de specsheet en ik denk niet dat de batterij zomaar te vervangen is, Bas heeft dat ding met veel kracht uit elkaar moeten halen;
EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
freestyler2 schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:46:
Iemand ervaring met de Earson pink?? Is deze hetzelfde als de zwarte?
Er staat in de omschrijving dat deze een ingebouwde microfoon heeft, klopt deze info? Waarom heeft de standaard, zwarte, dit niet?
Built in microphone and supports Hands-free function.
http://www.banggood.com/H...hone-Device-p-915518.html
Ik heb een tijd terug Banggood gemaild en gevraagd of dit hetzelfde is als de Earson ER-151 (zwarte model) die ze verkopen - is precies het zelfde - heeft geen microfoon, staat ook niet op de site van Earson.

Ook heb ik gevraagd wat voor naam/nummer/model er staat wanneer ze deze verbinden met bluetooth (op de smartphone/tablet), volgens Banggood is het de Earson ES-151A.

Vergeet niet de couponcode van 30%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
nog over de pistons van xiaomi die ik besteld had bij pandawill
tijdje laten inspelen en klinken niet hol
bass had van mijn wel iets meer mogen zijn maar is ok
de tips die er bij zitten vind ik zelf ietsjes te hard maar heb genoeg andere dus andere er op gezet

die 14 euro wat ik er ongeveer voor kwijt was meer dan ok en zeker als headset mic is ook gewoon goed denk dat ik later nog een reserve setje koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 20:44
EN-IS schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:24:
[...]

Zie de specsheet en ik denk niet dat de batterij zomaar te vervangen is, Bas heeft dat ding met veel kracht uit elkaar moeten halen;
Specsheets en China, ik geloof het pas als ik het zelf zie (of gemeten heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ik had ook twee Earsons in huis. Beiden via Banggood besteld. Een op 5 maart 2014, de tweede op 17 augustus 2014.

De reden dat ik een tweede Earson kocht was omdat ik dacht dat ik de eerste had opgeblazen. Bij een relatief normaal volume begon de speaker al te vervormen. De tweede Earson bleek dat ook te hebben, maar pas bij een veel hoger volume.

Uiteindelijk was de geluidskwaliteit van beide speakers via Bluetooth nog het beste te regelen. Pas bij het allerhoogste volume begonnen ze te vervormen. De slechte kwaliteit via de kabel werd veroorzaakt door een USB geluidsstickje dat ik gebruikte. 8)7

De tweede Earson produceerde veel meer geluid zonder dat ik duidelijk kwaliteitsverschil hoorde. Die tweede is dus als cadeautje naar een vriend gegaan en de eerste Earson stond weer op mijn bureau, alleen dan niet meer verbonden met een kabeltje maar via Bluetooth.

Vanochtend moest ik toch even kijken wat er nu aan de binnenkant zat. Even flink wat kracht gezet en de kant met de drie knopjes kon ik lostrekken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/60718505/ER151-printplaat.jpg

Er blijken dus verschillende versies van de printplaat te zijn. Die van mij meldt als datum 2013-05-06 en heeft versienummers die eindigen op 003 / V1.1. De printplaat van bashoogers heeft als datum 2014-05-06 en de versienummers eindigen op 004 / V1.2. Voor de duidelijkheid: Dit is dus de Earson die ik op 5 maart 2014 gekocht heb.

De binnenkant ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/60718505/ER151-binnenkant.jpg

Twee speakers aan één kant, een batterij in de vorm van een ouderwetse platte kauwgum (het zilveren / rode ding op de foto) aan de tweede kant en aan de derde kant een "passive radiator" (weer wat geleerd), want er lopen geen draadjes naar de "subwoofer".

Nu maar weer in elkaar zetten en kijken of er inderdaad iets resoneert bij hoge tonen.

@bashoogers : In de geluidssample die je gemaakt hebt hoor ik inderdaad verschil, maar heb je de Earson van de eerste geluidssample of die van de tweede sample opengemaakt?

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Luke-san schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:55:
Specsheets en China, ik geloof het pas als ik het zelf zie (of gemeten heb)
Ehm :? Het staat er toch bij dat ik het zelf heb getest... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

EN-IS schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:24:
[...]

[...]

Ik heb een tijd terug Banggood gemaild en gevraagd of dit hetzelfde is als de Earson ER-151 (zwarte model) die ze verkopen - is precies het zelfde - heeft geen microfoon, staat ook niet op de site van Earson.

Ook heb ik gevraagd wat voor naam/nummer/model er staat wanneer ze deze verbinden met bluetooth (op de smartphone/tablet), volgens Banggood is het de Earson ES-151A.

Vergeet niet de couponcode van 30%. :)
Leuk hoor dat Banggood zogenaamd de moeite neemt om eens zo'n roze ES-151M uit de schappen te halen en te testen. De ES-151M wordt door Earson geadverteerd als handsfree-versie, dus ga er maar vanuit dat er wél een microfoon in zit:
http://www.earson-audio.c...mages/20131017_163219.jpg
https://translate.google....com%2Fnews%2Fnews479.html
https://translate.google....com%2Fnews%2Fnews470.html
https://translate.google....com%2Fnews%2Fnews478.html
Pagina: 1 ... 16 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.