@Schuey eerste rondjes een feit en een gym-abo hoeft niet meer
Moet nog wat bedenken wat ik erover kan zeggen, oja
Moet nog wat bedenken wat ik erover kan zeggen, oja

Basement Bios ---- Exo-S
Mystikal schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:27:
Mijn zoontje heeft voor zijn 6e verjaardag ook een playseat gekregen. (Gelukkig) hij was er blij mee. Lastigste is natuurlijk de concentratie. Maar hij rijdt op zich al wel aardig (zeker vergeleken met zijn moeder).
Wel ideaal zo in de basementbios.
[video]
Hehe, tnx. Ben ook stiekem wel een beetje trots, maar weet nooit of ik misschien iets te gekleurd ben met mijn mening over zijn skils. Daarbij komt dat hij deze baan echt pas voor de eerste keer reed. Meestal rijdt hij op Valluenga club, Brands Hatch club of Monza. De hele ingewikkelde circuits met vele bochten is lastiger voor hem te onthouden.kevlar01 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:20:
[...]
![]()
![]()
Goeie skills hoor, voor zo'n ventje van 6!
Basement Bios ---- Exo-S
Ik blijf erbij dat je voor een "perfecte" FoV er veel te ver vanaf zit. Daarnaast, staan die TV's wel in gaming mode? Ik zie me daar toch een potje input lag ...Grin schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:32:
[...]
Nog beter, videolinkje. Het zijn 40" schermen hè, daar wil je niet met je bakkes bovenop
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 29-12-2015 06:43 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
[ Voor 15% gewijzigd door Yannick97 op 29-12-2015 17:52 ]
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
In de rechterzeikant kun je de veer straker of losser zetten door middel van een zo'n zeshoek sleuteltje( naam ff kwijt) mischien dat losser zette wat scheelt.Yannick97 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:22:
Aangezien we hier met een aantal tweakers zijn die dezelfde shifter hebben zal ik eerst hier maar eens een bericht plaatsen.
De afgelopen dagen DiRT 2 weer eens opgepakt, maar nu met mijn race sim in plaats van met mijn controllertje achter mijn TV. Nu heb ik sinds vanmiddag ineens dit probleem en het wordt steeds erger dus ben maar gestopt.
Mijn Fanatec SQ V1.5 Shifter piept in H-pattern mode en blijft hangen in Sequential, zoals hier te zien. Ook is hij rete zwaar om te gebruiken... De Shifter is ongeveer 4 maanden oud.
[video]
Nu weet ik niet hoe ik dit op kan lossen en er zomaar iets van WD40 inspuiten (Tip die ik van iemand kreeg) lijkt me nou ook geen oplossing omdat ik niet weet wat er allemaal in zit vanbinnen...
Iemand enig idee of wordt dit een reparatie kwestie?
EDIT - 17:47:
Nu is het weg. Kan het zijn dat hij warmt wordt of iets dergelijks? Vind t maar vaag... Toch zou ik graag nog weten hoe t kan.
EDIT - 17:51:
Nu 4 minuten gespeeld en het probleem is weer terug
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan houd nog het piepen en dergelijke niet op... Toch bedankt!!Emperalhero schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:53:
[...]
In de rechterzeikant kun je de veer straker of losser zetten door middel van een zo'n zeshoek sleuteltje( naam ff kwijt) mischien dat losser zette wat scheelt.
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Blijft ie dan nog hangen?Yannick97 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:03:
[...]
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan houd nog het piepen en dergelijke niet op... Toch bedankt!!
Yes... Nja, t is met maten... Ene keer wel, andere keer niet.
Dan is waarschijn iets niet goed in de bak, je kan hem open schroeven en even een foto plaatsen maar ik weet niet zeker of dat je gerantie ongeldig maakt.Yannick97 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:18:
[...]
Yes... Nja, t is met maten... Ene keer wel, andere keer niet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dus ik kan gewoon dit filmpje, als mp4 bestand koppelen aan de ticket?Arfman schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:17:
Filmpje maken van het probleem, support ticket bij Fanatec openen en het wordt opgelost. Stuur ze maar niet de link van het YT filmpje, worden ze niet blij van
Zelf heb ik voor mijn rig Motedis gebruikt, na ongeveer 1,5 week was alles binnen. 40x40 is een veelgebruikte maat, hier is bij motedis ook (Op 20x20 na) het meest aan accesoires voor te verkrijgen.dopNL schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:58:
Korte vraag omtrent de veel gebruikte aluminium profielen,
- Welke maat word voornamelijk gebruikt? 30x30 of 40x40?
- En waar te koop, ik heb al wel stappenmotor.nl en boikon.nl gezien, maar zijn er nog andere aanbieders in NL of EU?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4930K Tray | € 623,70 | € 623,70 |
1 | Asus P9-X79 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 717,95 | € 717,95 |
3 | BenQ XL2420T Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On (voor T500 RS) | € 123,- | € 123,- |
1 | Thrustmaster T500 RS Zwart, PC, PlayStation 3 | € 407,- | € 407,- |
1 | Oculus Rift DK2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Playseat® F1 Red Bull Racing | € 974,05 | € 974,05 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 75,95 | € 75,95 |
1 | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | € 120,88 | € 120,88 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.127,44 |
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zeer indrukwekkende rigs.alexbl69 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:04:
Al heel lang bezig met zowel sim-racing als flight-sims, waarbij de focus de ene periode wat meer op het één, en de andere periode meer op het andere ligt
...
Dank je. Dat is inderdaad wel de bedoeling.Schuey schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:34:
Leuke sets hoor!
Ga je voor de accuforce ook een f1 stuurtje regelen?
[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 04-01-2016 11:13 ]
Hoe bevallen de CSP V3's?alexbl69 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:04:
...
Daarnaast (niet in de PW) de Fanatec CSP V3, een Android tablet en een S5 met DashmeterPro. Het is de bedoeling dat de TR500 op korte termijn wordt vervangen door een aantal dagen geleden in dit topic besproken Accuforce
....
Exact dezelfde vraag hier. Denk ze ook aan te schaffen.TiesB schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:51:
[...]
Hoe bevallen de CSP V3's?
Zit er ook erg over te denkenGebruik op het moment nog m'n standaard G27 pedalen.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 07-01-2016 11:06 ]
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Sorry voor de voor de hand liggende vraag, maar waarom niet terug naar de winkel/verkoper?Tom. C schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:20:
Ik heb dit stuur gisteren gehaald
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Haha je hebt gelijk. Maar ben benieuwd of dit 'normaal' is en ik het eventueel misschien zelf kan oplossen.RobV schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:24:
[...]
Sorry voor de voor de hand liggende vraag, maar waarom niet terug naar de winkel/verkoper?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ik heb precies hetzelfde, en de verkopende website gaf aan dat zijn demo model het ook heeft.Tom. C schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:20:
Zou iemand met een Thrustmaster 599 Alcantara rim iets voor mij kunnen nakijken?
Ik heb dit stuur gisteren gehaald voor mijn T300, en ben er helemaal blij mee afgezien van een probleempje met de linker paddle shifter. Deze heeft duidelijk een mindere klik dan de rechter en registreert een aanslag ook eerder. Soms heeft de linker helemaal geen klik. (De rechter moet dus iets verder ingedrukt worden). Er zijn wel mensen die dit probleem hadden met hun standaard T300 RS stuur, maar die is dan juist weer perfect hier.
Ik heb een filmpje gemaakt van het fenomeen. Lijkt me dat de veer ofzo niet helemaal goed zit.
YouTube: Thrustmaster 599xx Evo Alcantara paddle shift problem
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Dank voor je reactie, hier was ik al een beetje bang voor. Ik ga 'm toch terug sturen, in de hoop dat ik een beter exemplaar krijg. Mijn T300 RS stuur gebruikt dezelfde flippers en schakelt perfect. Hoop dat iemand je kan helpen met jouw probleem!SanderF1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:29:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, en de verkopende website gaf aan dat zijn demo model het ook heeft.
Dank je. Zijn hier al een paar mooie voorbeelden voorbij gekomenshevchenko schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:02:
Op profielen staat dit muurvast hoor. ik heb zelf de HE-pedalen en kan zeggen dat deze speling er helemaal niet is.
Juist kijken hoe je het gaat bouwen.
Ik heb ook de 599 alcantara, doet het perfect... links en rechts.Tom. C schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:07:
[...]
Dank voor je reactie, hier was ik al een beetje bang voor. Ik ga 'm toch terug sturen, in de hoop dat ik een beter exemplaar krijg. Mijn T300 RS stuur gebruikt dezelfde flippers en schakelt perfect. Hoop dat iemand je kan helpen met jouw probleem!
Ja heb hem inmiddels teruggestuurd. Blijk niet de enige te zijn met dit probleem dus ben blij met je bevestiging dat er wel degelijk goede exemplaren in de omloop zijn!Gruwel84 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:29:
[...]
Ik heb ook de 599 alcantara, doet het perfect... links en rechts.
Super stuurtje, maar met jouw probleem zou ik zeker terug gaan indd
Alexander, kijk morgen hier maar even als je het stuur komt halen :-)alexbl69 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:14:
[...]
Dank je. Zijn hier al een paar mooie voorbeelden voorbij gekomen. Ik ga maar eens even zoeken.
Ik zou alleen je stoel niet zo hoog doen.. Voor mij is dat niet echt nodig namelijk.. Maar ik heb een redelijk dikke stoel. Een echte FIA/Racestoel zit denk ik lager, maar als je een auto zit wilt monteren kan het een stuk lager..cedric_vb schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:10:
Ban vandaag nog eens opnieuw begonnen met tekenen, heb het pedaal gedeelte nu aangepast zodat het modulair is. Heb ook een shifter mount toegevoegd voor de Clubsport shifter, en de gehele constructie korter gemaakt. Binnenkort dan maar eens starten om een onderdelen lijst op te stellen.
[afbeelding]
Mvg,
[ Voor 13% gewijzigd door cedric_vb op 13-01-2016 15:46 ]
cedric_vb schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:35:
Heb net alles besteld mij motedis nu wachten tot alles binnenkomt. Hopelijk heb ik niet te weinig besteld, weet er iemand wat de gemiddelde levertijd is bij sim-lab? Kan haast niet wachten.
[ Voor 71% gewijzigd door Schuey op 14-01-2016 08:24 ]
Mijn bestelling (vesa mounts en triple screen brackets) van 3 januari komt vandaag binnen. Richard zei dat ze iets achterlopen met het uitleveren van bestellingen.cedric_vb schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:35:
Heb net alles besteld mij motedis nu wachten tot alles binnenkomt. Hopelijk heb ik niet te weinig besteld, weet er iemand wat de gemiddelde levertijd is bij sim-lab? Kan haast niet wachten.
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 17-01-2016 12:06 ]
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 18-01-2016 10:25 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 18-01-2016 21:57 ]
En mogen wij dat ook horenSchuey schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:57:
hoorde een gerucht over een goedkopere OSW lijn..
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 19-01-2016 13:25 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 19-01-2016 13:31 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Wasp op 19-01-2016 14:19 ]
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Bedankt voor de tip, blijkt dat iemand bij mij om de hoek ook deze stoelen verkoopt voor 20 meer weliswaar maar geen verzendkosten. Dus maar een BS1 besteld vandaag en morgen kan ik hem ophalen intussen komt de leverdatum van motedis steeds dichter bijEr moet nog wel e.e.a. gebeuren:
- Stoel met geleiders kopen. Heb zelf het volgende bedrijf op het oog: http://www.johandevries.nl/sportstoelen/ Deze verkoopt Autostyle stoelen voor weinig met universe geleiders erbij. Gewoon lekker vlak aan de onderkant, dus geen gedoe met het maken van passende adapters.
Ik heb geen P2, maar een box via Ignition controls (deze: http://www.ignitioncontro...-Box-Controller-p/0c2.htm) de reden dat ik het hier gekocht heb is omdat ik geen zin had in 21% btw, ignition controls zit in Polen. Voor mij heeft hij er nog een jack <-> jack in gemaakt zodat ik mijn koptelefoon daar in kan pluggen. Erg aardige gast en had hem vrij snel.Schuey schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:05:
Alhoewel ik geen grote simrace uitgaven ga doen dit jaar, heb ik straks door verkoop van spulletjes weer wat budget vrijgemaakt, en wil een P2 buttonbox aanschaffen rond de zomer.
....
Nu heb ik al gezien dat er prachtige RAM Mounts zijn waarmee je deze keurig kan monteren, maar vroeg me af of er mensen zijn die deze button boxes op een andere (goedkopere) manier hebben gemonteerd op een alu rig.
....
Ook ik gebruik veelvuldig Z1. Ik heb een schermpje besteld bij lcdinfo.com (lcdinfo.com/products/usbd480-wq43.html). Een dergelijk schermpje kost je rond de 130-150 euro, dat scheelt best ten opzichte van het schermpje van Z1 zelf. Ik heb gekozen om een te nemen met touch, maar kan dus ook zonder.JoepW schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:24:
Ik heb het nog niet getest, maar volgens mij kan Z1 sinds kort via een server (die op je race PC draait) op een browser (via het netwerk) getoond worden. http://www.z1simwheel.com/dashboard/server.cfm
Ik heb ook meegekregen dat er nogal wat goedkope USB schermen in de handel zijn die prima werken met Z1 software.
Ik zelf gebruik het originele schermpje en dat is echt veeel te duur. Maar je kan Z1 op alle reguliere schermen van je PC tonen en configureren. Ik heb op mijn 4de scherm Z1 ook nog een keer draaien met de circuit layout en alle aanwezige rijders.
Ik heb sinds kort dus ook een OSW, ik heb gekocht bij Tomo (op iRacing forum) en had hem vrij snel binnen. Ik had natuurlijk al mijn Sam Maxwell stuurtje op mijn Accuforce zitten. Qua kosten zit je dan al snel op: 1190 euro voor OSW en afhankelijk van het stuur dat je wilt tussen de 500-900 euro voor een stuur. Goedkoopste "kant en klaar" optie op dit moment zou zijn:Arfman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:58:
De grootste kosten bij een OSW build zijn toch de motor en de sturen, al dan niet voorzien van schakelflippers? Bezuinigen op de motor lijkt me niet slim, dat is juist het sterke punt van OSW.
Overigens heeft de CEO van Fanatec op het iRacing forum gemeld dat ook Fanatec bezig is met een DD stuur, compatible met alle CSW accessoires. Als ze dat voor een competitieve prijs kunnen wegzetten ben ik snel over, geen gedoe met DIY, base vervangen, bestaande rims erop klikken en gaan met die banaan.
Oeh nice, ik ben ook aan het denken om óf die Ricmotech bouwtekeningen te bestellen óf zelf iets te ontwerpen. Hoe gaat het met die tekeningen van Ricmotech?Wasp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:55:
Ik ben inmiddels ook al goed op weg met m'n Ricmotech RS-500 build. Hier een korte impressie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er moet nog wel e.e.a. gebeuren:
- Stoel met geleiders kopen. Heb zelf het volgende bedrijf op het oog: http://www.johandevries.nl/sportstoelen/ Deze verkoopt Autostyle stoelen voor weinig met universe geleiders erbij. Gewoon lekker vlak aan de onderkant, dus geen gedoe met het maken van passende adapters.
- Na kopen stoel deze monteren en dan bepalen waar de shifter moet komen
- De rest van het stuur bestellen (Thrustmaster TX Servo base + 599XX stuur + TH8A shifter![]()
)
- Rempedaal omkeren
Denk dat ik 'm ergens in de lente/zomer ga voorzien van een mooi kleurtje en vloerbekleding. Eerst maar eens een tijdje mee racen!
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Die templates zijn erg fijn. Op ware grootte, dus je hoeft eigenlijk geen lastige hoeken te meten/uittekenen etc. Met het juiste gereedschap waren we binnen 8 uur klaar met hoe het er nu voor staat. Ook krijg je er een uitgebreide handleiding bij.Metalfreak schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:46:
[...]
Oeh nice, ik ben ook aan het denken om óf die Ricmotech bouwtekeningen te bestellen óf zelf iets te ontwerpen. Hoe gaat het met die tekeningen van Ricmotech?
Trouwens: hoe lang en breed is die bodemplaat van de Ricmotech eigenlijk? Was ik wel benieuwd naar.
MDF (18mm)
66,04cm x 121,92cm (2 stuks)
48,26cm x 121,92cm (2 stuks)
Multiplex (12mm)
55,88cm x 148cm (1 stuk, dit is de bovenplaat waar aan beide kant halverwege nog een klein stuk uitgezaagd moet worden)
Constructiehout:
SLS balken van 38mm x 89mm x 243cm (3 stuks)
Bouten/moeren/schroeven
M10 x 60mm bouten (8 stuks)
M10 moeren (8 stuks)
M10 ringen (16 stuks)
M6 x 50mm bouten (2 stuks)
M6 moeren (2 stuks)
M6 ringen (4 stuks)
75 houtschroeven van 4mm x 60
50 houtschroeven van 4mm x 40
Diversen
4 rubberen voetjes (ik heb zelf voor viltjes gekozen want de goede rubberen voetjes waren er niet bij de Gamma)
Tube houtlijm (Pattex/Bison)
Pritt stift om de templates te bevestigen, zelf heb ik tape gebruikt. Heb in principe alle templates nog intact
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Thanks, mooi dingScr33x0r schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:32:
Ik heb geen P2, maar een box via Ignition controls (deze: http://www.ignitioncontro...-Box-Controller-p/0c2.htm) de reden dat ik het hier gekocht heb is omdat ik geen zin had in 21% btw, ignition controls zit in Polen. Voor mij heeft hij er nog een jack <-> jack in gemaakt zodat ik mijn koptelefoon daar in kan pluggen. Erg aardige gast en had hem vrij snel.
Ik heb die van mij vast gemaakt met wat klemmen/brackets die ik nog over had voor mijn rig:
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt, ik heb geen import hoeven te betalen, het blijft immers binnen Europa..Schuey schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:09:
[...]
Thanks, mooi ding
Dus je hebt geen import kosten moeten betalen als ik het goed begrijp? Zal eens kijken hoe en wat want het ziet er wek gewoon goed uit, thanks voor de tip!
€220 per scherm? Dan zijn er heel veel opties, ik zou kijken naar een(/meerdere) 1080p ips scherm(en).SanderF1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:42:
Wil deze week upgraden van 1 naar 3 schermen, en aangezien de Media Markt deze week met de BTW-weg-ermee dagen komt kan ik daar misschien een leuke slag slaan?
Wat raden jullie aan qua schermen en ook qua opbouw? Mijn huidige scherm gaat niet mee want blijft in de studeerkamer staan. Prijs max. €220 en afmeting 24" of 27". Ik zie door de bomen het bos niet meer
Een duurder eerste scherm en goedkopere zijschermen mag natuurlijk ook maar raden jullie dat aan of af?
Ja, Sim-lab is goed spul. Het is standaard 80/20 (aluminium profielen), uitgebreid met custom vesa mounts en die verstelbare arm brackets. Zelf heb ik een eigen ontwerp gemaakt op basis van 80/20 met de brackets en vesa mounts van sim-lab, ik ben echt onder de indruk van de stevigheid van het geheel.SanderF1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:51:
Maar sim-lab is dus wel goed spul begrijp ik?
Te groot is het niet snel, rij regelmatig op 3x42 inch en dat is een erg mooi maatjeSanderF1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:39:
Heb net een nieuwe PC met i6500 en GTX970 dus qua specs zit ik wel goed denk ikKeuze tussen 24 en 27 blijft lastig...Te groot is natuurlijk ook niet logisch want als ik mijn kart-helm op heb zie ik ook maar een beperkt deel van mijn omgeving.
Kan jij nog steeds zien wat de verwachte verzenddatum is van jouw bestelling, ik kon dit in het begin maar nu niet meer en ik begin toch wat ongeduldig te worden.alexbl69 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:55:
[...]
. Heb vandaag ook mijn bestelling geplaatst
. We stuwen de Duitse export
.
Heb het toevallig vandaag binnen gekregen.cedric_vb schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:17:
[...]
Kan jij nog steeds zien wat de verwachte verzenddatum is van jouw bestelling, ik kon dit in het begin maar nu niet meer en ik begin toch wat ongeduldig te worden.Ik had men playseat verkocht en op een bureaustoel is dit niet ideaal.
Thanks, handige info! Dus in-game FPS >75 heeft op een 75HZ scherm dus helemaal geen zin, als ik het goed begrijp?Leon2W schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:11:
Om optimaal van 144hz schermen gebruik te maken moet je dan wel 144fps in-game halen. Het voordeel is dat ieder frame korter in beeld blijft staan, waardoor het vloeiender oogt. En bij-effecten zoals ghosting (beeld dat nog 1 of 2 scherm-updates blijft hangen) worden minder zichtbaar, omdat het scherm veel vaker ververst wordt. Je videokaart moet dat wel (3x) ondersteunen, de hoeveelheid data die van de videokaart naar beeldscherm gestuurd wordt gaat namelijk flink omhoog. Ook liggen de prijzen van 144Hz monitoren op 27 inch een stukje hoger, dat zag ik niet zo zitten
Voor je een 75hz scherm koopt, let goed op! Veel fabrikanten misleiden je, zo werkt 75hz bijvoorbeeld alleen met een resolutie van 800x600 of een andere 4:3 resolutie en werken de 16:9 resoluties maar op 60hz!SanderF1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:20:
[...]
Thanks, handige info! Dus in-game FPS >75 heeft op een 75HZ scherm dus helemaal geen zin, als ik het goed begrijp?
Denk dat ik gewoon voor drie 75HZ schermen ga, kan altijd de middelste ooit nog eens vervangen voor een 144HZ, zijschermen zijn wat minder belangrijkOf ga ik dat dan heel storend merken?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq