Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 7 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
@Schuey eerste rondjes een feit en een gym-abo hoeft niet meer :)
Moet nog wat bedenken wat ik erover kan zeggen, oja *O* :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27
Dat is ook een goed excuus, geld uitsparen voor de gym. Leuk man, ga je nog vele uren plezier van hebben 8)

Na de kerst maar weer eens spulletjes in de verkoop gooien en 3x24 inch bij elkaar rapen op het gemakje. Beetje kijken voor goede aanbiedingen, eerst maar eens met 1 beginnen ;)

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
Kennen jullie deze al?

Vind hem op het eerste zicht zeer goed meevallen. En vooral de prijs dan :)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 12:08

Mystikal

It never hurts to help!

Mijn zoontje heeft voor zijn 6e verjaardag ook een playseat gekregen. (Gelukkig) hij was er blij mee. Lastigste is natuurlijk de concentratie. Maar hij rijdt op zich al wel aardig (zeker vergeleken met zijn moeder :) ).

Wel ideaal zo in de basementbios.

[YouTube: https://youtu.be/g9VEU5abH_g]

Basement Bios ---- Exo-S

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mystikal schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:27:
Mijn zoontje heeft voor zijn 6e verjaardag ook een playseat gekregen. (Gelukkig) hij was er blij mee. Lastigste is natuurlijk de concentratie. Maar hij rijdt op zich al wel aardig (zeker vergeleken met zijn moeder :) ).

Wel ideaal zo in de basementbios.

[video]
_/-\o_ _/-\o_
Goeie skills hoor, voor zo'n ventje van 6!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 12:08

Mystikal

It never hurts to help!

kevlar01 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:20:
[...]

_/-\o_ _/-\o_
Goeie skills hoor, voor zo'n ventje van 6!
Hehe, tnx. Ben ook stiekem wel een beetje trots, maar weet nooit of ik misschien iets te gekleurd ben met mijn mening over zijn skils. Daarbij komt dat hij deze baan echt pas voor de eerste keer reed. Meestal rijdt hij op Valluenga club, Brands Hatch club of Monza. De hele ingewikkelde circuits met vele bochten is lastiger voor hem te onthouden.

Ik vind het vooral leuk dat hij een passie heeft voor (sim)racen en dat we dat gezamenlijk kunnen doen. Ik heb nu eindelijk ook over om geen zwevende camera te gebruiken, maar de inboard camera.

Basement Bios ---- Exo-S

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 17:37

Arfman

Drome!

Grin schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:32:
[...]

Nog beter, videolinkje. Het zijn 40" schermen hè, daar wil je niet met je bakkes bovenop ;)
Ik blijf erbij dat je voor een "perfecte" FoV er veel te ver vanaf zit. Daarnaast, staan die TV's wel in gaming mode? Ik zie me daar toch een potje input lag ... :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:45
Ik ben de afgelopen dagen lekker aan het knutselen geweest met mijn rig! :)

Oude situatie:

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/twtttqqaz/rig2.jpg

Nieuwe situatie:

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/5srkp7qt3/P1170847.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/n1br0rwpt/P1170864.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/5shkc0f0d/P1170849.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/xrulmjc3n/P1170853.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/dd3v7nnwp/P1170857.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/hnkvfhalv/P1170850.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/4uk4h7k0d/P1170856.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/ac0blhput/P1170859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/vv7fhwcr3/P1170851.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb de maten nu ook in mijn ontwerp verwerkt.
Het is de bedoeling dat de stuur en pedaal 'houders' kunnen kantelen (die zijn trouwens 30mm, de rest 45mm).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EFJXjVQ87A8raptLg076Usn3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ziet er goed uit! :)

Ik heb mijn simlab wheel plate gehad van de kerstman, die volgende week eens installeren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 14:42
Prachtig spul zie ik hier voorbij komen. Ik 'race' al jaren maar de laatste 2 bijna niet meer. Nu de afgelopen weken Dirt Rally en Project Cars eens opgepakt. In het verleden had ik een Playseat Pro Alcantara, maar die is verkocht. Gebruik nog steeds een Logitech G25 die maar niet kapot wil gaan. Apparaat voldoet me ook nog steeds prima. Daarvoor gebruikte ik een Act Labs RS. Heb in het verleden al eens een MOMO Mod 12 op de basis van de G25 geschroefd. Ook die gaat maar niet kapot. Ben zelf erg benieuwd naar de Thrustmaster T300 met Alcantara 599 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:20
Al lang bezig met simracing, maar eindlijk mijn RIG zoals ik hem wil hebben.
Bijna volledig DIY, van hout op basis van de 'fofofu one'. Button box is zelf gemaakt, wel een DSD boardje gebruikt.
Pedalen zijn CSR elites met een T300 base en 599 alcantara RIM.
Inmiddels heb ik ook de 'DX sli' met 6 displays ook weer up and running.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JLmpBTj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gub11Gp.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 15:19

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nice Peter!

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 29-12-2015 06:43 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:52
Aangezien we hier met een aantal tweakers zijn die dezelfde shifter hebben zal ik eerst hier maar eens een bericht plaatsen.

De afgelopen dagen DiRT 2 weer eens opgepakt, maar nu met mijn race sim in plaats van met mijn controllertje achter mijn TV. Nu heb ik sinds vanmiddag ineens dit probleem en het wordt steeds erger dus ben maar gestopt.
Mijn Fanatec SQ V1.5 Shifter piept in H-pattern mode en blijft hangen in Sequential, zoals hier te zien. Ook is hij rete zwaar om te gebruiken... De Shifter is ongeveer 4 maanden oud.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=48WsueF9vmQ]

Nu weet ik niet hoe ik dit op kan lossen en er zomaar iets van WD40 inspuiten (Tip die ik van iemand kreeg) lijkt me nou ook geen oplossing omdat ik niet weet wat er allemaal in zit vanbinnen...

Iemand enig idee of wordt dit een reparatie kwestie?

EDIT - 17:47:
Nu is het weg. Kan het zijn dat hij warmt wordt of iets dergelijks? Vind t maar vaag... Toch zou ik graag nog weten hoe t kan.

EDIT - 17:51:
Nu 4 minuten gespeeld en het probleem is weer terug :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Yannick97 op 29-12-2015 17:52 ]

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Yannick97 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:22:
Aangezien we hier met een aantal tweakers zijn die dezelfde shifter hebben zal ik eerst hier maar eens een bericht plaatsen.

De afgelopen dagen DiRT 2 weer eens opgepakt, maar nu met mijn race sim in plaats van met mijn controllertje achter mijn TV. Nu heb ik sinds vanmiddag ineens dit probleem en het wordt steeds erger dus ben maar gestopt.
Mijn Fanatec SQ V1.5 Shifter piept in H-pattern mode en blijft hangen in Sequential, zoals hier te zien. Ook is hij rete zwaar om te gebruiken... De Shifter is ongeveer 4 maanden oud.

[video]

Nu weet ik niet hoe ik dit op kan lossen en er zomaar iets van WD40 inspuiten (Tip die ik van iemand kreeg) lijkt me nou ook geen oplossing omdat ik niet weet wat er allemaal in zit vanbinnen...

Iemand enig idee of wordt dit een reparatie kwestie?

EDIT - 17:47:
Nu is het weg. Kan het zijn dat hij warmt wordt of iets dergelijks? Vind t maar vaag... Toch zou ik graag nog weten hoe t kan.

EDIT - 17:51:
Nu 4 minuten gespeeld en het probleem is weer terug :'(
In de rechterzeikant kun je de veer straker of losser zetten door middel van een zo'n zeshoek sleuteltje( naam ff kwijt) mischien dat losser zette wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Emperalhero schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:53:
[...]

In de rechterzeikant kun je de veer straker of losser zetten door middel van een zo'n zeshoek sleuteltje( naam ff kwijt) mischien dat losser zette wat scheelt.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan houd nog het piepen en dergelijke niet op... Toch bedankt!!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
Yannick97 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:03:
[...]

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan houd nog het piepen en dergelijke niet op... Toch bedankt!!
Blijft ie dan nog hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Yes... Nja, t is met maten... Ene keer wel, andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
Yannick97 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:18:
[...]

Yes... Nja, t is met maten... Ene keer wel, andere keer niet.
Dan is waarschijn iets niet goed in de bak, je kan hem open schroeven en even een foto plaatsen maar ik weet niet zeker of dat je gerantie ongeldig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Filmpje maken van het probleem, support ticket bij Fanatec openen en het wordt opgelost. Stuur ze maar niet de link van het YT filmpje, worden ze niet blij van ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Arfman schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:17:
Filmpje maken van het probleem, support ticket bij Fanatec openen en het wordt opgelost. Stuur ze maar niet de link van het YT filmpje, worden ze niet blij van ;)
Dus ik kan gewoon dit filmpje, als mp4 bestand koppelen aan de ticket?
Dan probeer ik dat! Thanks!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jep, dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopNL
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 20:54
Korte vraag omtrent de veel gebruikte aluminium profielen,

- Welke maat word voornamelijk gebruikt? 30x30 of 40x40?
- En waar te koop, ik heb al wel stappenmotor.nl en boikon.nl gezien, maar zijn er nog andere aanbieders in NL of EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20

Niellie41

[object Object]

Motedis zie ik ook vaker langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
dopNL schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:58:
Korte vraag omtrent de veel gebruikte aluminium profielen,

- Welke maat word voornamelijk gebruikt? 30x30 of 40x40?
- En waar te koop, ik heb al wel stappenmotor.nl en boikon.nl gezien, maar zijn er nog andere aanbieders in NL of EU?
Zelf heb ik voor mijn rig Motedis gebruikt, na ongeveer 1,5 week was alles binnen. 40x40 is een veelgebruikte maat, hier is bij motedis ook (Op 20x20 na) het meest aan accesoires voor te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb zelf 45x45 gebruikt naar aanleiding van een build log uit dit topic, leuk om terug te lezen, en zeker aan te raden ;) Het is ook nog eens goedkoper!

Mijn broertje heeft vandaag ergens een stoel opgehaald, voel een 2e rig aankomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Al heel lang bezig met zowel sim-racing als flight-sims, waarbij de focus de ene periode wat meer op het één, en de andere periode meer op het andere ligt ;) .

Mijn eerste ervaring met sim-racing stamt alweer van een paar jaar geleden. Mijn allereerste sim was op de aloude Videopac (wie kent hem niet ;) ).

Daarna zoals iedereen in die tijd overgestapt op de Commodore 64, en met name Pole Position gespeeld.

Eind jaren 80 de overstap naar de PC-wereld. Uren, dagen, weken, maanden gespeeld met Indianapolis 500. Volgens de overlevering een directe voorloper van iRacing ;) .

Daarna uitstekend vermaakt met de Grand Prix serie van Microprose.

Om uiteindelijk uit te komen bij Grand Prix Legends.

Daarna kwamen de kinderen, en verdween de vrije tijd. Toen ze wat ouder werden de oude hobby weer opgepakt en via rFactor een jaar of 3 geleden bij iRacing aanbeland. Heb zo'n beetje alle niet oval banen en auto's en vermaak me er opperbest mee.

Heb 2 rigs staan. De eerste is een zogenaamd fun-rig. Mijn oude playseat opstelling met Thrustmaster T300 wiel/pedalen, een 46" scherm en een PS4 met diverse racegames. Dit is voor de kinderen en voor het betere gooi- en smijtwerk op gezellige avonden met vrienden ;) .
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160103_150225_zpsao1sfyd5.jpg

Het serieuze werk staat iets verder. Dit is mijn iRacing rig en verboden terrein voor iedereen die alleen maar komt om een spelletje te spelen ;) .
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160103_150323_zpscqqiqlds.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160103_150352_zpsznofscqo.jpg

Hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4930K Tray€ 623,70€ 623,70
1Asus P9-X79€ 0,-€ 0,-
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 717,95€ 717,95
3BenQ XL2420T Zwart€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On (voor T500 RS)€ 123,-€ 123,-
1Thrustmaster T500 RS Zwart, PC, PlayStation 3€ 407,-€ 407,-
1Oculus Rift DK2€ 0,-€ 0,-
1Playseat® F1 Red Bull Racing€ 974,05€ 974,05
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 75,95€ 75,95
1Logitech Wireless Gaming Headset G930€ 120,88€ 120,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.127,44

Daarnaast (niet in de PW) de Fanatec CSP V3, een Android tablet en een S5 met DashmeterPro. Het is de bedoeling dat de TR500 op korte termijn wordt vervangen door een aantal dagen geleden in dit topic besproken Accuforce ;) .

Na de AF ben ik van plan middels de Motedis profielen een nieuwe opzet te bouwen. Ben er nog niet uit wat ik met de spullen ga doen die straks 'over' zijn. Misschien dat ik een 2e fun-rig bouw om tegen elkaar te kunnen racen, maar de kans bestaat ook dat ik een aantal zaken in de verkoop ga doen. Het zou dan gaan om de TR500 en de F1 seat. Maar dat zien we de komende tijd wel.

Zoals jullie zien heb ik ook een Oculus Rift. iRacing hiermee is door de diepte wel indrukwekkend en je hebt absoluut een veel betere Situational Awareness tijdens races, maar ik vind het niet prettig om (langere tijd) mee te rijden. De resolutie is dusdanig laag dat je zelfs bij de je rempunt de apex nog niet kunt zien, en dat is niet echt handig. Ander probleem met de Rift is dat je echt compleet afgesloten bent van de buitenwereld. Leuk voor je sim-ervaring, maar niet altijd even praktisch.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Leuke sets hoor!

Ga je voor de accuforce ook een f1 stuurtje regelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:56
alexbl69 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:04:
Al heel lang bezig met zowel sim-racing als flight-sims, waarbij de focus de ene periode wat meer op het één, en de andere periode meer op het andere ligt ;)

...
Zeer indrukwekkende rigs. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Schuey schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:34:
Leuke sets hoor!

Ga je voor de accuforce ook een f1 stuurtje regelen? :)
Dank je. Dat is inderdaad wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 10:52

Grin

Ride si sapis.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZWPs4rR4vKVLFD0ulrEUtbBz/thumb.jpg
Een kleine update. Het oude Fanatec stuur is dit weekend vervangen door een recenter model, daarnaast zijn ook de pedalen vervangen, hierbij het resultaat (link naar video).

Bij het vorige filmpje waren er een aantal reacties over de hoge input lag, is het nu beter?

[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 04-01-2016 11:13 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 15:51
alexbl69 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:04:
...
Daarnaast (niet in de PW) de Fanatec CSP V3, een Android tablet en een S5 met DashmeterPro. Het is de bedoeling dat de TR500 op korte termijn wordt vervangen door een aantal dagen geleden in dit topic besproken Accuforce ;)
....
Hoe bevallen de CSP V3's?
Zit er ook erg over te denken :9 Gebruik op het moment nog m'n standaard G27 pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
TiesB schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:51:
[...]
Hoe bevallen de CSP V3's?
Zit er ook erg over te denken :9 Gebruik op het moment nog m'n standaard G27 pedalen.
Exact dezelfde vraag hier. Denk ze ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 10:52

Grin

Ride si sapis.

De Fanatec CSP V3 bevallen uitstekend, daarnaast bijzonder goed te configureren naar je eigen voorkeur. Verschillende veren voor het gaspedaal en het rempedaal is in 10 stappen te verstellen, daarnaast zijn er opzetmodules te koop (~75 euro) voor nog meer mogelijkheden. Buiten dat geeft het absoluut de indruk dat het jaren van zwaar gebruik kan overleven, zou bijna zeggen: over-engineered.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 07:35
Na enkele goede reviews had ik besloten om mij ook maar de CSP V3's te bestellen, nu kwam ik het volgende probleem tegen deze passen niet op mijn playseat evolution. Ik was eerst van plan om de pedal plate aan te passen of te verwijderen maar begin meer en meer te twijfelen voor een nieuwe rig. Ik dacht eerst aan een Rseat RS1 of obutto R3V maar na enkele fora af te schuimen ben ik ook een 8020 rig beginnen tekenen. Ik kwam na enkele uren uit bij een ontwerp dat gebaseerd is op de KPCR PIEZ Expert Rig maar met een monitorstand erbij.

Afbeeldingslocatie: http://i1376.photobucket.com/albums/ah3/Cedric_Van_Broeck/8020_Frame_zpsyqjgvwgr.jpg

Ik zou ook nog graag een mount voor mijn Clubsport shifter en een keyboard toevoegen, indien er tips of hints zijn hoor ik ze graag. :)

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Voor die shifter en keyboard kun je even kijken bij sim-lab.eu
En ja nog meer plaatjes bekijken eventueel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat gebeurt er als je een keer een andere pedalenset koopt waarbij de pedalen rechterop staan? Weet niet of je pedalen gedeelte nu aanpasbaar genoeg is, vooral aan de onderkant. Die kun je niet in de hoogte verstellen als ik het goed zie.

Afstand tussen stuur mount en scherm mount lijkt wel groot te zijn, zou dat nog even nameten. Verder ziet het er goed uit, niks mis mee om iets bestaands als inspiratie te gebruiken d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 07-01-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 14:39
Zou iemand met een Thrustmaster 599 Alcantara rim iets voor mij kunnen nakijken?

Ik heb dit stuur gisteren gehaald voor mijn T300, en ben er helemaal blij mee afgezien van een probleempje met de linker paddle shifter. Deze heeft duidelijk een mindere klik dan de rechter en registreert een aanslag ook eerder. Soms heeft de linker helemaal geen klik. (De rechter moet dus iets verder ingedrukt worden). Er zijn wel mensen die dit probleem hadden met hun standaard T300 RS stuur, maar die is dan juist weer perfect hier.

Ik heb een filmpje gemaakt van het fenomeen. Lijkt me dat de veer ofzo niet helemaal goed zit.

YouTube: Thrustmaster 599xx Evo Alcantara paddle shift problem

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Tom. C schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:20:
Ik heb dit stuur gisteren gehaald
Sorry voor de voor de hand liggende vraag, maar waarom niet terug naar de winkel/verkoper? 8)7

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
RobV schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:24:
[...]

Sorry voor de voor de hand liggende vraag, maar waarom niet terug naar de winkel/verkoper? 8)7
Haha je hebt gelijk. Maar ben benieuwd of dit 'normaal' is en ik het eventueel misschien zelf kan oplossen.
Zou t graag even willen vergelijken met andere exemplaren.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
Ban vandaag nog eens opnieuw begonnen met tekenen :P , heb het pedaal gedeelte nu aangepast zodat het modulair is. Heb ook een shifter mount toegevoegd voor de Clubsport shifter, en de gehele constructie korter gemaakt. Binnenkort dan maar eens starten om een onderdelen lijst op te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://i1376.photobucket.com/albums/ah3/Cedric_Van_Broeck/8020New_zpsosnv4goz.jpg

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Tom. C schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:20:
Zou iemand met een Thrustmaster 599 Alcantara rim iets voor mij kunnen nakijken?

Ik heb dit stuur gisteren gehaald voor mijn T300, en ben er helemaal blij mee afgezien van een probleempje met de linker paddle shifter. Deze heeft duidelijk een mindere klik dan de rechter en registreert een aanslag ook eerder. Soms heeft de linker helemaal geen klik. (De rechter moet dus iets verder ingedrukt worden). Er zijn wel mensen die dit probleem hadden met hun standaard T300 RS stuur, maar die is dan juist weer perfect hier.

Ik heb een filmpje gemaakt van het fenomeen. Lijkt me dat de veer ofzo niet helemaal goed zit.

YouTube: Thrustmaster 599xx Evo Alcantara paddle shift problem
Ik heb precies hetzelfde, en de verkopende website gaf aan dat zijn demo model het ook heeft.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik heb een klein probleem met het bevestigen van mijn T3PA pedalen op de plaat van mijn Playseat Evolution. De gaten voor deze bevestiging zitten namelijk relatief hoog op de plaat, waardoor het geheel bij echt hard trappen een beetje naar beneden flext omdat de pedalenbox voor de helft boven de plaat uitsteekt. De gaten op een lagere positie boren gaat niet want de plaat heeft een sort X-vorm waarbij deze smaller wordt als ik naar beneden ga.

Iemand hetzelfde probleem en een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
SanderF1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, en de verkopende website gaf aan dat zijn demo model het ook heeft.
Dank voor je reactie, hier was ik al een beetje bang voor. Ik ga 'm toch terug sturen, in de hoop dat ik een beter exemplaar krijg. Mijn T300 RS stuur gebruikt dezelfde flippers en schakelt perfect. Hoop dat iemand je kan helpen met jouw probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Kunnen bouwers van '80/20' rigs bevestigen dat de koppelingen muurvast zitten? Heb met mijn Playseat F1 het probleem dat ik de pedalen door de remkracht langzaam maar zeker naar achteren duw.

De F1 heeft op een op zich wel handig en snel systeem om de instelling eenvoudig te veranderen, maar dit systeem heeft tevens als consequentie dat je op geen enkele manier een versteviging aan kan brengen. Kan nu hooguit een uurtje rijden, waarbij de pedalen aan het begin te dichtbij zitten (doe ik express om meer 'rij tijd' te creëren), maar waar ik na een uurtje gedwongen ben te stoppen omdat ik bijna niet meer bij de pedalen kan.

Had dit probleem niet met de bij de T500RS behorende pedalenset, maar nu met de Fanatec CSP's wel. Dit omdat je bij deze set veel meer kracht kunt zetten, wat de dooseerbaarheid overigens enorm ten goede komt. Remmen met deze set gaat absoluut veel prettiger en gecontroleerder dan met de Thrustmaster set.

Wil graag een 80/20 rig bouwen, maar dan wel verlost zijn van elke speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Op profielen staat dit muurvast hoor. ik heb zelf de HE-pedalen en kan zeggen dat deze speling er helemaal niet is.
Juist kijken hoe je het gaat bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
shevchenko schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:02:
Op profielen staat dit muurvast hoor. ik heb zelf de HE-pedalen en kan zeggen dat deze speling er helemaal niet is.
Juist kijken hoe je het gaat bouwen.
Dank je. Zijn hier al een paar mooie voorbeelden voorbij gekomen :) . Ik ga maar eens even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Even googlen ofzo en je komt nog veel meer tegen.
Met dit systeem kun je eindeoos bouwen en verstellen.
En ook veel nieuwe custom-made items die je kan gebruiken.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:20
Tom. C schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:07:
[...]

Dank voor je reactie, hier was ik al een beetje bang voor. Ik ga 'm toch terug sturen, in de hoop dat ik een beter exemplaar krijg. Mijn T300 RS stuur gebruikt dezelfde flippers en schakelt perfect. Hoop dat iemand je kan helpen met jouw probleem!
Ik heb ook de 599 alcantara, doet het perfect... links en rechts.
Super stuurtje, maar met jouw probleem zou ik zeker terug gaan indd

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Gruwel84 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:29:
[...]

Ik heb ook de 599 alcantara, doet het perfect... links en rechts.
Super stuurtje, maar met jouw probleem zou ik zeker terug gaan indd
Ja heb hem inmiddels teruggestuurd. Blijk niet de enige te zijn met dit probleem dus ben blij met je bevestiging dat er wel degelijk goede exemplaren in de omloop zijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
alexbl69 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:14:
[...]

Dank je. Zijn hier al een paar mooie voorbeelden voorbij gekomen :) . Ik ga maar eens even zoeken.
Alexander, kijk morgen hier maar even als je het stuur komt halen :-)
cedric_vb schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:10:
Ban vandaag nog eens opnieuw begonnen met tekenen :P , heb het pedaal gedeelte nu aangepast zodat het modulair is. Heb ook een shifter mount toegevoegd voor de Clubsport shifter, en de gehele constructie korter gemaakt. Binnenkort dan maar eens starten om een onderdelen lijst op te stellen.

[afbeelding]

Mvg,
Ik zou alleen je stoel niet zo hoog doen.. Voor mij is dat niet echt nodig namelijk.. Maar ik heb een redelijk dikke stoel. Een echte FIA/Racestoel zit denk ik lager, maar als je een auto zit wilt monteren kan het een stuk lager..

Ik heb een Ass 203 KBA 90018 stoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
Ik ga om te beginnen de stoel van mijn playseat overbouwen en zoek dan ook een echte rallystoel te kopen deze zomer of in het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Is het niet handiger die playseat van de hand te doen en van dat geld een losse stoel te kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Allememachies... iemand dit al gezien :9~ :

Dit ziet er wel heel gaaf uit. Kost alleen ruim 3K :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Iemand nog interesse in mijn Ass autostoel? Staat in de weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
Heb nog enkele wijzigingen aangebracht zoals de monitorstand losmaken van de rig en de connectie van mijn shifter verplaatst. Nu kan ik later eventueel een handbrake kan monteren. :P

Afbeeldingslocatie: http://i1376.photobucket.com/albums/ah3/Cedric_Van_Broeck/8020_3_zpslrh4wboh.jpg

Ik heb bij sim-lab ook een wheelplate, bevestigingspunten voor de triple screen armen en een clubsport shifter plate besteld.

Nu moet ik enkel nog alles bestellen bij Motedis en het knutselen kan beginnen :9~ .

Edit: Ik zou vrij goedkoop aan een Corbeau Sprint stoel kunnen geraken, weet iemand waar ik het best seat gliders of besvestigingen kan vinden?

Cedric

[ Voor 13% gewijzigd door cedric_vb op 13-01-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Simlab heeft bevestigingen, sliders voor een prikkie van marktplaats trekken zou ik bijna zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Jullie moeten Richards kas niet teveel spekken he :-).. Maar hij maakt awesome producten idd :-)

Hier trouwens betere foto's van mijn stoel die weg mag voor weinig :-)

http://imgur.com/a/kJUdN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
Heb net alles besteld mij motedis nu wachten tot alles binnenkomt. Hopelijk heb ik niet te weinig besteld, weet er iemand wat de gemiddelde levertijd is bij sim-lab? Kan haast niet wachten. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
cedric_vb schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:35:
Heb net alles besteld mij motedis nu wachten tot alles binnenkomt. Hopelijk heb ik niet te weinig besteld, weet er iemand wat de gemiddelde levertijd is bij sim-lab? Kan haast niet wachten. :9
_/-\o_ . Heb vandaag ook mijn bestelling geplaatst :) . We stuwen de Duitse export d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Gekkenhuis, nu al benieuwd naar de fotos!

Edit:
Iemand nog een zo een kabel over voor G25/27 standalone pedalen?
http://www.leobodnar.com/...cdceb4f99d9b1ccd8492b7462

[ Voor 71% gewijzigd door Schuey op 14-01-2016 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 16:04
cedric_vb schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:35:
Mijn bestelling (vesa mounts en triple screen brackets) van 3 januari komt vandaag binnen. Richard zei dat ze iets achterlopen met het uitleveren van bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Alhoewel ik geen grote simrace uitgaven ga doen dit jaar, heb ik straks door verkoop van spulletjes weer wat budget vrijgemaakt, en wil een P2 buttonbox aanschaffen rond de zomer.
Afbeeldingslocatie: http://derekspearedesigns.com/uploads/3/3/3/7/3337442/5115534.jpg?273

Nu heb ik al gezien dat er prachtige RAM Mounts zijn waarmee je deze keurig kan monteren, maar vroeg me af of er mensen zijn die deze button boxes op een andere (goedkopere) manier hebben gemonteerd op een alu rig.

Overigens staat er nog steeds een Fanatec tableclamp v2 stof te happen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 17-01-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:25
Weet iemand of de Z1 Dashboard software ook op een IPhone kan worden getoond?
Indien dit niet mogelijk is moet ik een alternatief zoeken. Heeft iemand een betaalbare suggestie waar de Z1 Dashboard software op getoond kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb het nog niet getest, maar volgens mij kan Z1 sinds kort via een server (die op je race PC draait) op een browser (via het netwerk) getoond worden. http://www.z1simwheel.com/dashboard/server.cfm
Ik heb ook meegekregen dat er nogal wat goedkope USB schermen in de handel zijn die prima werken met Z1 software.
Ik zelf gebruik het originele schermpje en dat is echt veeel te duur. Maar je kan Z1 op alle reguliere schermen van je PC tonen en configureren. Ik heb op mijn 4de scherm Z1 ook nog een keer draaien met de circuit layout en alle aanwezige rijders.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 18-01-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo jammer weer... Dit jaar rustig aan doen met het budget, en hoorde een gerucht over een goedkopere OSW lijn.. nu alweer aan het fantaseren hoe ik mijn Fanatec F1 met een Z1 display kan uitrusten om daarop te gebruiken :X :X :X

In de gitaar hobby noemen ze dat GAS.. (gear acquirement syndrome), dat past hier ook wel weer :+

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 18-01-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Schuey schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:57:
hoorde een gerucht over een goedkopere OSW lijn..
En mogen wij dat ook horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Weet nog niet hoe serieus het is! Als ik meer steekhoudende info heb, geef ik het door, of het is dan al algemeen bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De grootste kosten bij een OSW build zijn toch de motor en de sturen, al dan niet voorzien van schakelflippers? Bezuinigen op de motor lijkt me niet slim, dat is juist het sterke punt van OSW.

Overigens heeft de CEO van Fanatec op het iRacing forum gemeld dat ook Fanatec bezig is met een DD stuur, compatible met alle CSW accessoires. Als ze dat voor een competitieve prijs kunnen wegzetten ben ik snel over, geen gedoe met DIY, base vervangen, bestaande rims erop klikken en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik weet het er het fijne niet van, maar ik weet wel dat veel OSW's wat dat betrefd nog een beetje 'overspecced' zijn. Als ik een motor heb waarmee ik comfortabel alles op max 15Nm* kan draaien, dat is nog steeds schier briljant. Dat je met andere to 30 kan wil niet zeggen dat het hoeft :P

*vaker met 15Nm gereden en alsnog af en toe bezeerd door te lang het stuur vast te houden

De kracht bij Fanatec zou idd zijn dat ze alle bestaande spullen kunnen gebruiken. Echter, ik vraag me af wat voor bedrag je aan moet denken als ik nu naar de prijs van de CSW V2 base kijk. Ik ben bang dat dat heel erg moeilijk wordt om te verantwoorden.

Vooralsnog, ik hou alles in de gaten. Zoals het nu met OSW gesteld is, is het voor mij nog te hobby-achtig en 'voelt' nog niet echt als een product zoals bijvoorbeeld de Simsteering van Bodnar dat is. Uiteraard is dit de aard van het beestje, maar ik wacht liever totdat alles wat uitgekristalliseerd is en ook de bouwwers meer ervaring hebben en de kosten wat kunnen drukken zonder al teveel performance verlies.

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 19-01-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schuey, volledig eens met je post. Ik geloof dat de CSWv2 6Nm aan kracht kan overbrengen, dat was al genoeg om me flink te bezeren de eerste dag. De kracht van Direct Drive ligt vooral in de snelheid waarmee alles wordt overgebracht.

Qua prijs ben ik ook bang. Thomas (CEO) heeft laatst een mini poll gehouden op het iRacing forum voor wat betreft de prijsstelling en daaruit bleek dat 1000 euro toch wel zo ongeveer het maximale is wat men er aan uit wil/kan geven. Aangezien een losse CSWv2 base al iets van 800 euro is op het moment vrees ik ook met grote vreze.

OSW heb ik een tijdje serieus in de gaten gehouden maar hij is niet te gebruiken op een desk (zegt men) en het is allemaal erg hobbyachtig (met name als je gewoon schakelflippers aan je stuur wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Snelheid is vaak een gevolg van wrijvingloze werking en het koppel. Vooral dit laatste heeft een positieve werking op het gehele spectrum. Zo kun je ook met kleine krachten nog genoeg voelen van wat de auto doet, ook rond het midden van je stuur uitslag, of tijdens hoge load, wat voor veel consumer ffb system problematisch is.

Een 6Nm die de CSW overbrengt zal piek kracht zijn. De constant gegeven/gemeten kracht, tja, als dat op 2 of 3 komt zou ik het veel vinden. Bij een OSW, tja, dat kan misschien al wel tot de 10 liggen als je zou willen :)

Een OSW verdient wel een mooie rig ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 19-01-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb met het Bodnar stuur (V2) gereden kort nadat ik met mijn mijn CSW V2 gereden had. In beide gevallen reed ik met de iRacing V8 op Barber. Met de CSW kwam ik behoorlijk goed rond, maar met de Bodnar voelde ik overstuur nog beter en verfijnder aankomen en wist ook meer slipper goed op te vangen.
Kortom als ik ooit het geld heb, dan.......
En idd gaat het niet om de max force, maar de kleine nuances die onvervormd doorkomen en de 'directheid' hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 20-06 16:53
Ik ben inmiddels ook al goed op weg met m'n Ricmotech RS-500 build. Hier een korte impressie:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YZmUOKzEqgU/Vp4wWPmaUVI/AAAAAAAAAmE/9mdh5lTD_Sg/s800-Ic42/IMG_9615.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-1Hn7C-qZf20/Vp4wZqjhL7I/AAAAAAAAAmM/0xAgFk2gOmM/s800-Ic42/IMG_9620.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-8cTPus7qWRA/Vp4wbqZw3vI/AAAAAAAAAmY/qXe0Pg3yZCY/s800-Ic42/IMG_9622.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-nP08aAT7rZs/Vp4wcsUku9I/AAAAAAAAAmc/JrlEKCxsB58/s800-Ic42/IMG_9623.JPG

Er moet nog wel e.e.a. gebeuren:

- Stoel met geleiders kopen. Heb zelf het volgende bedrijf op het oog: http://www.johandevries.nl/sportstoelen/ Deze verkoopt Autostyle stoelen voor weinig met universe geleiders erbij. Gewoon lekker vlak aan de onderkant, dus geen gedoe met het maken van passende adapters.
- Na kopen stoel deze monteren en dan bepalen waar de shifter moet komen
- De rest van het stuur bestellen (Thrustmaster TX Servo base + 599XX stuur + TH8A shifter :) :) )
- Rempedaal omkeren ;)

Denk dat ik 'm ergens in de lente/zomer ga voorzien van een mooi kleurtje en vloerbekleding. Eerst maar eens een tijdje mee racen! B-)

@Schuey: Thanks! Alle werkzaamheden heb ik gedaan bij mijn ouders thuis. Die hebben alle gereedschap en dan heb ik die zooi thuis mooi niet. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Wasp op 19-01-2016 14:19 ]

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Strak hoor! Lekker dat je daar lekker de ruimte en de spullen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zat met een schuin oog naar de BENQ XR3501 te kijken voor een fantastische >180° FOV, maar een totaalprijs van (incl. niet standaard meegeleverde VESA mounts) van zo'n €3.500 is me toch een beetje teveel van het goede.

Daarom maakte mijn hart een sprongetje toen ik op de FP las dat AOC met een veel goedkopere monitor met gelijke specificaties komt. Sterker nog, deze heeft zelfs 160Hz. Hoe groot is dan de teleurstelling dat de voet (waar alle aansluitingen op gemonteerd zijn) niet verwijderbaar is. Geen VESA mogelijkheid :( .

Hoop dat andere fabrikanten met dit paneel nog wat leuks op de markt gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb

- Stoel met geleiders kopen. Heb zelf het volgende bedrijf op het oog: http://www.johandevries.nl/sportstoelen/ Deze verkoopt Autostyle stoelen voor weinig met universe geleiders erbij. Gewoon lekker vlak aan de onderkant, dus geen gedoe met het maken van passende adapters.
Bedankt voor de tip, blijkt dat iemand bij mij om de hoek ook deze stoelen verkoopt voor 20 meer weliswaar maar geen verzendkosten. Dus maar een BS1 besteld vandaag en morgen kan ik hem ophalen intussen komt de leverdatum van motedis steeds dichter bij :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik zie heel wat vragen/opmerkingen waar ik misschien wel een antwoord op heb. Ondertussen heb ik mijn rig ook al aardig wat verder geupgrade dan dat hij al was.
Schuey schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:05:
Alhoewel ik geen grote simrace uitgaven ga doen dit jaar, heb ik straks door verkoop van spulletjes weer wat budget vrijgemaakt, en wil een P2 buttonbox aanschaffen rond de zomer.
....
Nu heb ik al gezien dat er prachtige RAM Mounts zijn waarmee je deze keurig kan monteren, maar vroeg me af of er mensen zijn die deze button boxes op een andere (goedkopere) manier hebben gemonteerd op een alu rig.
....
Ik heb geen P2, maar een box via Ignition controls (deze: http://www.ignitioncontro...-Box-Controller-p/0c2.htm) de reden dat ik het hier gekocht heb is omdat ik geen zin had in 21% btw, ignition controls zit in Polen. Voor mij heeft hij er nog een jack <-> jack in gemaakt zodat ik mijn koptelefoon daar in kan pluggen. Erg aardige gast en had hem vrij snel.

Ik heb die van mij vast gemaakt met wat klemmen/brackets die ik nog over had voor mijn rig:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lV0Ox8M.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jvZ367o.jpg
JoepW schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:24:
Ik heb het nog niet getest, maar volgens mij kan Z1 sinds kort via een server (die op je race PC draait) op een browser (via het netwerk) getoond worden. http://www.z1simwheel.com/dashboard/server.cfm
Ik heb ook meegekregen dat er nogal wat goedkope USB schermen in de handel zijn die prima werken met Z1 software.
Ik zelf gebruik het originele schermpje en dat is echt veeel te duur. Maar je kan Z1 op alle reguliere schermen van je PC tonen en configureren. Ik heb op mijn 4de scherm Z1 ook nog een keer draaien met de circuit layout en alle aanwezige rijders.
Ook ik gebruik veelvuldig Z1. Ik heb een schermpje besteld bij lcdinfo.com (lcdinfo.com/products/usbd480-wq43.html). Een dergelijk schermpje kost je rond de 130-150 euro, dat scheelt best ten opzichte van het schermpje van Z1 zelf. Ik heb gekozen om een te nemen met touch, maar kan dus ook zonder.

In samenwerking met Richard (sim-lab.eu) heb ik een bracket daarvoor gemaakt. Eerst had ik hem op mijn accuforce, maar nu ik een OSW heb heb ik wat gezaagd en geboord, dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HE6bfvm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mqUqZ4L.jpg

Hoeveel Richard hier voor gaat vragen durf ik niet te zeggen, aangezien dit een prototype was.
Arfman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:58:
De grootste kosten bij een OSW build zijn toch de motor en de sturen, al dan niet voorzien van schakelflippers? Bezuinigen op de motor lijkt me niet slim, dat is juist het sterke punt van OSW.

Overigens heeft de CEO van Fanatec op het iRacing forum gemeld dat ook Fanatec bezig is met een DD stuur, compatible met alle CSW accessoires. Als ze dat voor een competitieve prijs kunnen wegzetten ben ik snel over, geen gedoe met DIY, base vervangen, bestaande rims erop klikken en gaan met die banaan.
Ik heb sinds kort dus ook een OSW, ik heb gekocht bij Tomo (op iRacing forum) en had hem vrij snel binnen. Ik had natuurlijk al mijn Sam Maxwell stuurtje op mijn Accuforce zitten. Qua kosten zit je dan al snel op: 1190 euro voor OSW en afhankelijk van het stuur dat je wilt tussen de 500-900 euro voor een stuur. Goedkoopste "kant en klaar" optie op dit moment zou zijn:

OSW bij Tomo: 1190,- (2500ppr encoder)
Ascher button plate: 519,-
Willekeurig stuur 70,- bijvoorbeeld RMD 320mm: http://furoreproducts.co.uk/steering-wheel-320mm-black

Je kan dan evt een quickrelease erbij doen, dat kost je nog eens 150,-

Totaal ben je dan ongeveer 1800 euro kwijt en dan heb je alles redelijk op orde. Om een vergelijking te geven, een accuforce inclusief stuur en buttonbox kost je met import al gauw 2200..

Dan een kleine update van mijn rig:
Ik ben dus onlangs overgestapt van de Accuforce naar de OSW. Ik vind persoonlijk de OSW iets smoother dan de Accuforce. Doordat Tomo goedkoop een kant en klare OSW aanbood toch daarvoor gegaan en de vergelijking gemaakt. Het verschil is niet heel groot, met name omdat ik ze beide zeker niet voluit gebruik, het gaat om de snelheid van feedback vind ik en niet om de kracht. Een andere overweging was uiteindelijk dat de Accuforce mij toch wel veel geld kostte doordat ik het standaard stuur + buttonbox niet gebruikte, hierdoor kwam dit al bijna op 3000,- uit incl mijn stuur en het is het verschil van 1000,- niet waard met mijn OSW. Daarnaast zijn we bezig met verhuizen/verkoop huis en nieuwbouw huis wilde ik niet aan ons spaargeld zitten toen mn auto stuk ging :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Wasp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:55:
Ik ben inmiddels ook al goed op weg met m'n Ricmotech RS-500 build. Hier een korte impressie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- Na kopen stoel deze monteren en dan bepalen waar de shifter moet komen
- De rest van het stuur bestellen (Thrustmaster TX Servo base + 599XX stuur + TH8A shifter :) :) )
- Rempedaal omkeren ;)

Denk dat ik 'm ergens in de lente/zomer ga voorzien van een mooi kleurtje en vloerbekleding. Eerst maar eens een tijdje mee racen! B-)
Oeh nice, ik ben ook aan het denken om óf die Ricmotech bouwtekeningen te bestellen óf zelf iets te ontwerpen. Hoe gaat het met die tekeningen van Ricmotech?

Trouwens: hoe lang en breed is die bodemplaat van de Ricmotech eigenlijk? Was ik wel benieuwd naar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 20-06 16:53
Metalfreak schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:46:
[...]
Oeh nice, ik ben ook aan het denken om óf die Ricmotech bouwtekeningen te bestellen óf zelf iets te ontwerpen. Hoe gaat het met die tekeningen van Ricmotech?

Trouwens: hoe lang en breed is die bodemplaat van de Ricmotech eigenlijk? Was ik wel benieuwd naar.
Die templates zijn erg fijn. Op ware grootte, dus je hoeft eigenlijk geen lastige hoeken te meten/uittekenen etc. Met het juiste gereedschap waren we binnen 8 uur klaar met hoe het er nu voor staat. Ook krijg je er een uitgebreide handleiding bij.

Mocht je er belang bij hebben, dit was mijn boodschappenlijst bij de Gamma. Daar (en waarschijnlijk ook wel elders) kunnen ze op de millimeter nauwkeurig voorzagen. Dit aangezien de templates en handleiding alleen maar inch/foot maten heeft.
MDF (18mm)
66,04cm x 121,92cm (2 stuks)
48,26cm x 121,92cm (2 stuks)

Multiplex (12mm)
55,88cm x 148cm (1 stuk, dit is de bovenplaat waar aan beide kant halverwege nog een klein stuk uitgezaagd moet worden)

Constructiehout:
SLS balken van 38mm x 89mm x 243cm (3 stuks)

Bouten/moeren/schroeven
M10 x 60mm bouten (8 stuks)
M10 moeren (8 stuks)
M10 ringen (16 stuks)

M6 x 50mm bouten (2 stuks)
M6 moeren (2 stuks)
M6 ringen (4 stuks)

75 houtschroeven van 4mm x 60
50 houtschroeven van 4mm x 40

Diversen
4 rubberen voetjes (ik heb zelf voor viltjes gekozen want de goede rubberen voetjes waren er niet bij de Gamma)
Tube houtlijm (Pattex/Bison)
Pritt stift om de templates te bevestigen, zelf heb ik tape gebruikt. Heb in principe alle templates nog intact

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scr33x0r schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:32:

Ik heb geen P2, maar een box via Ignition controls (deze: http://www.ignitioncontro...-Box-Controller-p/0c2.htm) de reden dat ik het hier gekocht heb is omdat ik geen zin had in 21% btw, ignition controls zit in Polen. Voor mij heeft hij er nog een jack <-> jack in gemaakt zodat ik mijn koptelefoon daar in kan pluggen. Erg aardige gast en had hem vrij snel.

Ik heb die van mij vast gemaakt met wat klemmen/brackets die ik nog over had voor mijn rig:
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks, mooi ding :)

Dus je hebt geen import kosten moeten betalen als ik het goed begrijp? Zal eens kijken hoe en wat want het ziet er wek gewoon goed uit, thanks voor de tip!

edit
mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:09:
[...]

Thanks, mooi ding :)

Dus je hebt geen import kosten moeten betalen als ik het goed begrijp? Zal eens kijken hoe en wat want het ziet er wek gewoon goed uit, thanks voor de tip!
Klopt, ik heb geen import hoeven te betalen, het blijft immers binnen Europa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Wil deze week upgraden van 1 naar 3 schermen, en aangezien de Media Markt deze week met de BTW-weg-ermee dagen komt kan ik daar misschien een leuke slag slaan?

Wat raden jullie aan qua schermen en ook qua opbouw? Mijn huidige scherm gaat niet mee want blijft in de studeerkamer staan. Prijs max. €220 en afmeting 24" of 27". Ik zie door de bomen het bos niet meer :p

Een duurder eerste scherm en goedkopere zijschermen mag natuurlijk ook maar raden jullie dat aan of af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
SanderF1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:42:
Wil deze week upgraden van 1 naar 3 schermen, en aangezien de Media Markt deze week met de BTW-weg-ermee dagen komt kan ik daar misschien een leuke slag slaan?

Wat raden jullie aan qua schermen en ook qua opbouw? Mijn huidige scherm gaat niet mee want blijft in de studeerkamer staan. Prijs max. €220 en afmeting 24" of 27". Ik zie door de bomen het bos niet meer :p

Een duurder eerste scherm en goedkopere zijschermen mag natuurlijk ook maar raden jullie dat aan of af?
€220 per scherm? Dan zijn er heel veel opties, ik zou kijken naar een(/meerdere) 1080p ips scherm(en).
Enkele van Asus zijn al te vinden voor €220 en minder als ik hetvgoed heb (27" met extreem dunne bezel).
Weet alleen niet of ze die bij de Mediamarkt verkopen...
Ik zou zelf 3 dezelfde schermen nemen, dit sluit allemaal wat mooier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks, zal eens gaan kijken. Waar moet ik echt op letten qua specs? Responsetijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
En wat raden jullie aan qua 3-screen setup? Zag laatst sim-lab.eu voorbij komen en dat lijkt mooi spul, wel wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het is idd aan de prijs, maar dat is ook met een reden. Als je het zelf kunt uitzoeken is en blijft dat voordeliger, dan moet je dat ook vooral zelf lekker doen, en het is nog leuk ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Lijkt me leuk maar heb er de tijd simpelweg niet voor, net verhuisd dus moeten daar nog wat structurelere zaken gebeuren ;) Maar sim-lab is dus wel goed spul begrijp ik? Neem aan dat als ik eerst alleen de triple-monitor-mount koop, altijd later nog uit kan breiden met de base? Heb nu namelijk een Playseat Evolution die ik nog wil blijven gebruiken.

En even terug naar die schermen, waar moet ik echt goed op letten voor sim racen? Neem aan dat 27" mooier is (want groter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Triplemonitor mount staat op zichzelf idd :)

Een pagina of wat terug heb ik ongeveer dezelfde vraag gesteld. Aangesteld ik met een gelimiteerd budget zit (want trouwen) heb ik er nog steeds geen actie op ondernomen.

24 inch met minimale inputlag <5ms zag ik hier aanbevolen om kosten te besparen. 27inch wordt al snel wel duurder. Stel jezelf ook de vraag of er nog een pc upgrade bij nodig is.

In mijn geval is dat laatste wel nodig. Vandaar dat ik ga kijken naar een zo groot mogelijk scherm wat geen inputlag zoals tv's met zich mee brengt. Iets zegt me dat dit niet veel groter dan 27 of hooguit 29inch blijft voorlopig, maar zoals je zelf aangeeft, prioriteiten he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Heb net een nieuwe PC met i6500 en GTX970 dus qua specs zit ik wel goed denk ik :) Keuze tussen 24 en 27 blijft lastig...Te groot is natuurlijk ook niet logisch want als ik mijn kart-helm op heb zie ik ook maar een beperkt deel van mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
SanderF1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:51:
Maar sim-lab is dus wel goed spul begrijp ik?
Ja, Sim-lab is goed spul. Het is standaard 80/20 (aluminium profielen), uitgebreid met custom vesa mounts en die verstelbare arm brackets. Zelf heb ik een eigen ontwerp gemaakt op basis van 80/20 met de brackets en vesa mounts van sim-lab, ik ben echt onder de indruk van de stevigheid van het geheel.

In de toekomst kun je inderdaad altijd nog uitbreiden met de sim-lab base, of een eigen ontwerp als je daar zin in hebt. Een eigen ontwerp maken kost wat tijd, maar kun je wel helemaal naar smaak inrichten.

De schermen... Ik heb 3x 27 inch, BenQ GW2760HS. Geen 144hz, maar wel smalle bezels. 27 inch voelt als een goede maat. Ik heb mijn scherm niet ver achter het stuur hangen en mijn hele periferisch zicht is gevuld met scherm (+/- 180° FOV dus). Welke je dan nodig hebt.. Ik heb me vooral gericht op input lag en ghosting, beide wil je liever niet. Ook wilde ik schermen hebben die een 100x100 vesa mount hebben. Na heel veel reviews lezen leek de 2760HS de beste prijs/kwaliteitsverhouding voor mijn budget te hebben. Ik gebruik ze nu ruim een maand, en ze bevallen uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks, die BenQ lijkt wel een goede optie voor €200 per scherm!

Heb nu de Samsung S27E591 (pricewatch: Samsung S27E591C Wit) die erg goed bevalt (witte bezel en hele lichte curve) maar die was ook wat duurder en blijft in de studeerkamer staan.

Wat is het voordeel van 144Hz? En heeft dat ook meer impact op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
144Hz slaat op de refresh rate van het paneel. 60Hz schermen verversen 60x per seconde (60fps als het ware), 144Hz doet dat 144x per seconde.

Om optimaal van 144hz schermen gebruik te maken moet je dan wel 144fps in-game halen. Het voordeel is dat ieder frame korter in beeld blijft staan, waardoor het vloeiender oogt. En bij-effecten zoals ghosting (beeld dat nog 1 of 2 scherm-updates blijft hangen) worden minder zichtbaar, omdat het scherm veel vaker ververst wordt. Je videokaart moet dat wel (3x) ondersteunen, de hoeveelheid data die van de videokaart naar beeldscherm gestuurd wordt gaat namelijk flink omhoog. Ook liggen de prijzen van 144Hz monitoren op 27 inch een stukje hoger, dat zag ik niet zo zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
SanderF1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:39:
Heb net een nieuwe PC met i6500 en GTX970 dus qua specs zit ik wel goed denk ik :) Keuze tussen 24 en 27 blijft lastig...Te groot is natuurlijk ook niet logisch want als ik mijn kart-helm op heb zie ik ook maar een beperkt deel van mijn omgeving.
Te groot is het niet snel, rij regelmatig op 3x42 inch en dat is een erg mooi maatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
alexbl69 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:55:
[...]

_/-\o_ . Heb vandaag ook mijn bestelling geplaatst :) . We stuwen de Duitse export d:)b .
Kan jij nog steeds zien wat de verwachte verzenddatum is van jouw bestelling, ik kon dit in het begin maar nu niet meer en ik begin toch wat ongeduldig te worden. 8)7 Ik had men playseat verkocht en op een bureaustoel is dit niet ideaal. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
cedric_vb schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Kan jij nog steeds zien wat de verwachte verzenddatum is van jouw bestelling, ik kon dit in het begin maar nu niet meer en ik begin toch wat ongeduldig te worden. 8)7 Ik had men playseat verkocht en op een bureaustoel is dit niet ideaal. |:(
Heb het toevallig vandaag binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Leon2W schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:11:
Om optimaal van 144hz schermen gebruik te maken moet je dan wel 144fps in-game halen. Het voordeel is dat ieder frame korter in beeld blijft staan, waardoor het vloeiender oogt. En bij-effecten zoals ghosting (beeld dat nog 1 of 2 scherm-updates blijft hangen) worden minder zichtbaar, omdat het scherm veel vaker ververst wordt. Je videokaart moet dat wel (3x) ondersteunen, de hoeveelheid data die van de videokaart naar beeldscherm gestuurd wordt gaat namelijk flink omhoog. Ook liggen de prijzen van 144Hz monitoren op 27 inch een stukje hoger, dat zag ik niet zo zitten ;)
Thanks, handige info! Dus in-game FPS >75 heeft op een 75HZ scherm dus helemaal geen zin, als ik het goed begrijp?

Denk dat ik gewoon voor drie 75HZ schermen ga, kan altijd de middelste ooit nog eens vervangen voor een 144HZ, zijschermen zijn wat minder belangrijk :) Of ga ik dat dan heel storend merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
SanderF1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Thanks, handige info! Dus in-game FPS >75 heeft op een 75HZ scherm dus helemaal geen zin, als ik het goed begrijp?

Denk dat ik gewoon voor drie 75HZ schermen ga, kan altijd de middelste ooit nog eens vervangen voor een 144HZ, zijschermen zijn wat minder belangrijk :) Of ga ik dat dan heel storend merken?
Voor je een 75hz scherm koopt, let goed op! Veel fabrikanten misleiden je, zo werkt 75hz bijvoorbeeld alleen met een resolutie van 800x600 of een andere 4:3 resolutie en werken de 16:9 resoluties maar op 60hz!

Veel succes met je keuze, maar wou het je even melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks! Geen idee wat die BenQ die hierboven genoemd werd doet, maar qua prijs/kwaliteit lijkt het een prima kandidaat. Zo even de specs checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneau
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-02 17:18
Beste SanderF1
Ben zelf ook aan het rondkijken voor 3 monitoren en ik heb deze op het oog.

pricewatch: Asus VN279Q Zwart

Deze heeft hele smalle bezels en krijgt een zeer goede beoordeling als "gaming" monitor in deze review:

http://www.displaylag.com...ew-27-amva-low-input-lag/

Alleen qua video inputs heeft hij niet veel keuze (HDMI, displayport).
Pagina: 1 ... 7 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.