Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 15:19

JoepW

iRacer & Home Assistant

Gisteren ben ik even op en neer naar Groningen gereden naar de Fa. Heusinkveld om mijn nieuwe pedalen op te halen. En ook meteen 's middag gemonteerd en 's avonds wat gereden.

De ontvangst was top. Even in hun rig gereden met de de ultimate pedalen en het bodnar V2 stuur. Dat stuur staat nu op mijn verlanglijstje, maar zal er wel nooit komen gezien de prijs ;)

Daarnaast ook nog even naar de Rig van Atze gekeken, maar hij moet nog leren sleutelen. Logisch dat Atze niet zo positief is over zijn Obutto. Want heel veel bouten zitten gewoon niet goed vast en dus beweegt de hele boel flink als je lekker hard remt.

Hier 2 foto's van de pedalen in mijn rig.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/151203%20Heusinkveld%20Pedalen/h_pro_1.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/151203%20Heusinkveld%20Pedalen/h_pro_2.JPG

Rijden is echt een verademing: Veel nauwkeuriger en eindelijk eens echt een rem intrappen zonder een load cel kapot te trappen.
Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik was echt meteen sneller met de HPD op Watkins en zeker constanter qua remmen.

Binnenkort ga ik er voor zitten om een uitgebreid review te schrijven. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 20:27
Super vet setje, veel plezier ermee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Mooi spul, daar is de CNC machine wel even zoet mee geweest denk ik.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Als je het setje zat bent Joep .... Ik bied me aan :)

Maar ziet er vet uit :) Straks nog spierpijn ervan krijgen :p Athans, daar had ik last van toen ik zwaardere pendalen/stuur kreeg

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 17:37

Arfman

Drome!

Wat een fantastische set zeg, prachtig om te zien. Zal ook wel heel goed rijden, veel plezier ermee! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik vraag me af of er mensen zijn die graag klusjes doen aan simrace spulletjes die wel willen klussen aan een pedalensetje. Ik heb dit weekend de knoop doorgehakt geen HE of PT1 set te kopen volgend jaar, maar mijn huidige setje (goedkoopste Fanatec) kan wel het nodige onderhoud gebruiken helaas. Hij geeft veel ruis op de signalen en ik heb amper nog slag wat door komt bij de potmeters, en dat wordt ook nog eens minder. Bij vrijwilligers, graag een pm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Schuey schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:10:
Ik vraag me af of er mensen zijn die graag klusjes doen aan simrace spulletjes die wel willen klussen aan een pedalensetje. Ik heb dit weekend de knoop doorgehakt geen HE of PT1 set te kopen volgend jaar, maar mijn huidige setje (goedkoopste Fanatec) kan wel het nodige onderhoud gebruiken helaas. Hij geeft veel ruis op de signalen en ik heb amper nog slag wat door komt bij de potmeters, en dat wordt ook nog eens minder. Bij vrijwilligers, graag een pm :P
Hoe heet het setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zijn de CSR Pedals EU, gevalletje je krijgt waar je voor betaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Schuey schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:33:
Zijn de CSR Pedals EU, gevalletje je krijgt waar je voor betaald :P
En wat voor stuurtje dr aan gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
CSW V1.5, heeft dat nog invloed dan eventueel?

Ben namelijk bang dat verkopen weinig opbrengt in de huidige staat, en iets anders ervoor terug kopen, tja, dat was nu net niet de bedoeling :P

[ Voor 61% gewijzigd door Schuey op 03-12-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
Mooi hoor, maar staat daar nu een sub op je case??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-04-2020
Erg gaaf, jaloers!

Maare, waarom doe je die draden niet gewoon door dat gat in de baseplate :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
A1AD schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:05:
[...]

Mooi hoor, maar staat daar nu een sub op je case??
Dat is inderdaad een sub, die had ik tijdelijk op de case gezet. Niet echt met opzet. Het staat in de hoek en als ik er achter moet zijn schuif ik alles opzij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 12:54
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2i6opd2.png

Dit is mijn race-rig-simulator :9

Ik browse dit topic vrij vaak, nu heb ik zelf geen topic gezien (of kunnen vinden) over het beoefenen van daadwerkelijke autosport. Dus ik denk wellicht is het leuk om eens mijn 'setup' hier te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Douna
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 22:59
[b][message=45375923,noline]HE pedals
Een jaloersmakende aankoop Joep :9~

Ik ben overigens erg benieuwd hoe jij het verschil tussen de Ultimates en Pro's ervaart.

Bijzonder ook dat je letterlijk direct sneller bent met deze pedalen. Dat zegt in mijn ogen erg veel, aangezien juist het rempedaal een van de moeilijkste en fijngevoeligste aspecten van het racen zijn. Het zit wel goed met die pedalen dus! :*)

Veel plezier ermee in ieder geval en ik ga je review zeker lezen.

iRacing Profiel | Simracing For Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nice! The real deal, daar kan geen rig tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 12:54
ralph075 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:17:
[...]

Nice! The real deal, daar kan geen rig tegenop.
Mochten er mensen in de buurt van het circuit zijn op het moment dat ik aan het oefenen ben dan mag je wat mij betreft een rondje meerijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Martinoes schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:42:
[...]....Maare, waarom doe je die draden niet gewoon door dat gat in de baseplate :P
Omdat morgenochtend de boel weer uit elkaar gaat om het definitief te monteren met wat modificaties. Ik wil de pedalenset meer naar links in mijn rig.
Dennis Douna schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:11:
[...].......Ik ben overigens erg benieuwd hoe jij het verschil tussen de Ultimates en Pro's ervaart. .....
Ultimate was voor mij een hoop trapkilo's te veel ;) Mijn knieën gaan protesteren bij zo hard trappen. De ultimates zijn wel zwaarder geconstrueerd, maar de pro's zijn echt prima!
Ik moet ontzettend wennen om echt te trappen. Paar jaar CSP's geeft ontwenning. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510369

Gisteren mijn f1 wheel binnengekregen welke ik van plan ben om te modden de komende tijd ! Ik wil hier een verslag van maken in dit topic.

Het stuur voelt echt degelijk en kwalitatief goed aan!

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/nr8g627al/Stuur_1.jpg

Plannen:

- Carbonfibre look
- 2x Rotary switches
- 3x CTS 288 encoders
- Shift/gear/time indiator display bovenin

Vandaag krijg ik ook mijn t300 base binnen. Vanavond dus eerst even alles testen (het stuur heb ik goedkoop via 'tweedekansje' op coolblue. Daarna beginnen met de mod !

Zin in ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Net even wat gesleuteld na ook wat freeswerk aan mijn Obutto R3volutions en nu staan de pedalen perfect en zitten definitief vast... En de draadjes zitten nu ook netjes vastgezet ;)

Foto's zijn bijgewerkt in mijn post van eergisteren en bij mijn overzicht van mijn rig waar ze ook op full formaat beschikbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De knetters wat kriebelt het... Mijn F5 knop is al half afgesleten om de status van alu profielen bestelling te checken, nog steeds niet verstuurd.. Gereedschapskist opgeruimd, gereedschap bij elkaar gezocht, ruimte gemaakt op zolder, verlengkabel neergelegd... wat meer kun je doen :X

Ik ben ook nog even langs de ijzerwarenboer geweest hier, in de hoop inbus bouten te kunnen scoren.. Ik heb gemeten dat ik m8x22 nodig ga hebben om eigenlijk alles wel zo'n beetje vast te kunnen maken. Die maat had hij weer net niet natuurlijk.. dus heb een m8x20 meegenomen en een ringetje van 30.. Maar dat was al 80 cent, als ik er straks 150 stuks van nodig ga hebben, hmm, dure hobby, had ik ze net zo goed via etslux mee kunnen bestellen...

Via een catalogus op het werk vond ik m8x22 voor 14.40 ex btw in een doosje van 200 stuks. Kent iemand nog bronnen online waar je goedkoop dit soort spul kunt scoren? Hoe goedkoper hoe beter uiteraard want ik blijf een beetje op het budget letten. En ja, de alu rig koste wel iets, maar ga het maar eens kant en klaar kopen :P Daar komt bij, dit moet wel een hele lange tijd mee :)

Nadeeltje van de overgang van desktop naar rig, is dat ik een beeldscherm te kort kom :P Zit te denken om een 40inch tv erbij te kopen, maar ook weer niet voor de hoofdprijs... Als het even tegenzit wordt mijn desktop gedegradeerd naar een 17inch schermpje voorlopig. Weet namelijk ook niet hoe ik de schermen moet plaatsen, heb ze expres niet in het rig design betrokken omdat ik ze onafhankelijk van de rig wil. Zo krijg je geen trillingen of limitaties en kan ik vrij een of meerdere schermen plaatsen hoe ik wil. Maar dat is iets voor over een tijdje, eerst de basis maar eens opzetten, hopelijk volgend weekend :) Rijden gaat dan
toch nog voorlopig kansloos worden, mijn simlab wheelplate ligt onder de kerstboom namelijk :+

Als ik iemand nog blij kan maken met een (oude) 320mm Sparco en g27 adapter, doe even een DM. Foto staat op pagina 1 van dit topic volgens mij :)

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 05-12-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat ziet er fantastisch uit Joep! d:)b

Schuey, zeer benieuwd naar je rig / buildlog.

Zoals het er nu uitziet wordt medio juni/juli volgend jaar onze zolder verbouwd tot hobbykamer :) Aangezien het nogal een kostbare aangelegenheid is moet er daarna weer gespaard worden voor een rig, maar het komt er uiteindelijk dus wel :P Zal dan ook zeker een buildlog bijhouden en tot die tijd mij vermaken met jullie creaties.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Een build log zal er komen, evenals bijgewerkte tekeningen. Heel veel mensen houden alles een beetje voor zichzelf, deze tekeningen zijn al public domain en de build log en instructies zullen dat ook worden. Denk dat ik een IKEA style documentje bij voeg mochten mijn telefoon foto's te ruk zijn :P

Kun je mooi inspiratie opdoen hier ja, het gaat wel jeuken kan ik je beloven als je eenmaal weet dat je de ruimte hebt verkregen maar nog even geduld moet hebben!

edit:
Even checken op mediafire, bouwtekeningen zijn al 2330 keer gedownload :P

edit2:
Bedenk me net weer een kleine bron van inkomsten, straks is mijn fanatec table clamp v2 overbodig. Ook hiervoor geld, gooi even een DM mijn kant op.

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 05-12-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
Neem aub geen TV en ga gewoon voor een triple screen setup.. tv's hebben input lag en dat gaat je tijd kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Met triples zit er helaas ook een pc upgrade aan vast ben ik bang, en dat is iets wat nu juist even niet kan.

Als de vriendin van huis is wil ik sowieso even de tv naar boven om idd de input lag te checken.

Als ik toch voor monitoren ga dan ga ik voor een single 27 ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Schuey schreef op maandag 07 december 2015 @ 06:50:
Met triples zit er helaas ook een pc upgrade aan vast ben ik bang, en dat is iets wat nu juist even niet kan.

Als de vriendin van huis is wil ik sowieso even de tv naar boven om idd de input lag te checken.

Als ik toch voor monitoren ga dan ga ik voor een single 27 ".
Die lag hoef je niet te checken hoor. Het is een bewezen feit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb het al eens eerder ervaren nog met rF1 ;) Waren wel 2 uitersten volgens mij, de ene had heeel erg veel, andere nauwelijks merkbaar.

Vraag me echter af, nu een aantal jaar later, met een andere tv, hoe het nu is. Zit nogal een verschil tussen 5ms of 12ms bijvoorbeeld :P

Echter, als ik 2ehands zou kijken voor een 27inch monitor die vesa ondersteund, zijn er dan modellen waar ik absoluut geen miskoop aan doe en die wel nog te betalen zijn? Ik kan altijd nog uitbreiden natuurlijk maar zal beginnen met single screen dit jaar :)

Overigens wel een goed argument als het tijd kost om niet voor de tv te gaan, ik ben al niet de snelste, dus heb elke tiende die ik kan gebruiken nodig :P

edit:
Als ik deze foto mag geloven, is 27inch voorlopig groot zat :) (al twijfel ik een beetje aan
wat die user heeft opgegeven, aangezien ik de foto op een 30inch apple scherm bekijk en dat kleiner lijkt dan de schermen op de foto..)
Afbeeldingslocatie: http://i871.photobucket.com/albums/ab274/avenga76/Racing%20rig/IMG_0806_zpsp323ikze.jpg

Waarom maken ze gewoon geen betaalbare 40 inch monitors! ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Schuey op 07-12-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Deze schermen staan wel echt bijna tegen het stuur aan, misschien lijkt het daarom alsof ze groter zijn...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06 21:52
Schuey schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:03:
Ik heb het al eens eerder ervaren nog met rF1 ;) Waren wel 2 uitersten volgens mij, de ene had heeel erg veel, andere nauwelijks merkbaar.

Vraag me echter af, nu een aantal jaar later, met een andere tv, hoe het nu is. Zit nogal een verschil tussen 5ms of 12ms bijvoorbeeld :P

Echter, als ik 2ehands zou kijken voor een 27inch monitor die vesa ondersteund, zijn er dan modellen waar ik absoluut geen miskoop aan doe en die wel nog te betalen zijn? Ik kan altijd nog uitbreiden natuurlijk maar zal beginnen met single screen dit jaar :)

Overigens wel een goed argument als het tijd kost om niet voor de tv te gaan, ik ben al niet de snelste, dus heb elke tiende die ik kan gebruiken nodig :P

edit:
Als ik deze foto mag geloven, is 27inch voorlopig groot zat :) (al twijfel ik een beetje aan
wat die user heeft opgegeven, aangezien ik de foto op een 30inch apple scherm bekijk en dat kleiner lijkt dan de schermen op de foto..)
[afbeelding]

Waarom maken ze gewoon geen betaalbare 40 inch monitors! ;)
Op een 27 inch scherm dat gelijk achter je stuur staat, is het stuur op het scherm in de meeste gevallen net zo groot als het fysieke stuur (Als je dus een real size stuur hebt die bij het type auto past dat je rijd en dan geen G27 oid). Ideaal dus!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zoveel mogelijk 1 op 1 is wat ik wil, met een fatsoenlijke fov, dicht op mijn stuur. Zal voorlopig voornamelijk openwheeler rijden met mijn fanatec formula, en die zit qua grootte heel erg in de buurt van je standaard formule stuur (xap etc)

Vond net deze, wel een beetje ver weg, wel mooi geprijst :)
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Denk dat het wel loont om even de kat uit de boom te kijken voorlopig en eerst de boel eens op te bouwen. Zou ook lekker zijn als er weer eens een kerstbonus te verdelen valt :+

edit:
wilde ik vanavond een niet nader te noemen virtuele auto kopen in een niet nader te noemen sim, krijgen we een kamer vol visite :X

[ Voor 44% gewijzigd door Schuey op 07-12-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb 3x 24" vlak achter het stuur met een hoek van 60 graden en heb een fov van bijna 180. Mijn inziens goed genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja op jouw overzichts foto's ziet het er al heel netjes uit idd!

Ik ga op mijn gemakje marktplaats in de gaten houden voor de komende tijd, om er met 1tje te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hoe hebben jullie je systeem eigenlijk ingericht qua geluid? Neem aan dat het beter is om auto en teamspeak op aparte kanalen te hebben, dus teamspeak op on-board audiochip en auto via geluidskaart? Of maakt dat niet zo veel uit?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat maakt niet uit, gaat bij mij allemaal over dezelfde (onboard) geluidschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb een koptelefoon met een aparte USB aansluiting voor de microfoon / spraak geluid en kan dat apart regelen met een draadpotmeter. Ik heb wel een 2de geluidskaart maar die is voor de buttkicker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Arfman schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:50:
Dat maakt niet uit, gaat bij mij allemaal over dezelfde (onboard) geluidschip.
Same here, prima :P

Bestelling is in Dortmund, f5-en!111 :P

Heb al een beetje rondgekeken voor schermen, redelijk te doen qua prijs via marktplaats :) (rond de 150 is er wel een 27inch te vinden)

Voorlopig even een plankje fixen plus een verhuisdoosje ofzo, denk wel dat ik zelf een monitorstand maak die gelijk geschikt is voor triplescreens (op de toekomst gericht), van alu profiel. Zal wel voor voorjaar worden ;)

edit:
de twijfel slaat wel toe zeg... Ik heb zelf al 1 24 inch staan, 2 van deze erbij?
http://www.marktplaats.nl...Is4c_ewxY8ffF-luqDSKiOb_a

[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 08-12-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Schuey schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:19:
edit:
de twijfel slaat wel toe zeg... Ik heb zelf al 1 24 inch staan, 2 van deze erbij?
Ik heb 3x 23" 1080p en dat is al erg vet an sich. Ik heb ze staan een opstelling van 35˚ en dan komt dat toch al neer op een spanwijdte van 1m40. Als je dan 3x 27" bedenkt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik rijd regelmatig op 3x42", dat kan ik gewoon niet kwijt idd :P

Echter, luxe went snel... Het is ook een beetje kijken wat er op je pad komt af en toe, in theory is 24 inch de goedkoopste weg. Upgraden kan altijd, voorkeur vs financieel haalbaar zijn vaak 2 aparte dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik zou liever 3x24 hebben dan 1x27.. Voordeel als je die 2x24 erbij haalt is dat je er toch amper wat op afschrijft.. Verkoop ze over 6 maanden en je krijgt er niet veel minder voor.

Wat voor videokaart heb je? Ik heb de eerste maanden prima tripels gedraaid op een oude 5770..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja dat is een beetje het ding wat me richting 1 groot scherm bracht, 1 27inch vind ik vrij droevig, aangezien ik nu ook al op 1 24inch zit..

Volgens mij zit er een gtx580 2gb in, gewoon een budget kaartje.. Ik zag op tweakers wel een 980 6gb voor maar 250 euro ofzo, mja, dat past waarschijnlijk weer niet in mijn kast, want budget.. Note to self, stel NOOIT meer een budget systeem samen waarin je niet rekening houd met eventuele uitbreiding :X

Gewoon eventjes geduld hebben, dan komt het vanzelf goed als ik er wat tijd in steek :)

[ Voor 44% gewijzigd door Schuey op 08-12-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik ga de Samsung S27E510 kopen, en dan later nog 2 erbij voor triple-screen setup, maar kan ik er wel 3 aansluiten op mijn GPU?

pricewatch: Samsung S27E510C Zwart Video in: D-Sub (VGA), HDMI
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 Video uit: DisplayPort, DVI-D, DVI-I, HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 16:55
SanderF1 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:18:
Ik ga de Samsung S27E510 kopen, en dan later nog 2 erbij voor triple-screen setup, maar kan ik er wel 3 aansluiten op mijn GPU?

pricewatch: Samsung S27E510C Zwart Video in: D-Sub (VGA), HDMI
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 Video uit: DisplayPort, DVI-D, DVI-I, HDMI
Zo te zien wel:
Video uit DisplayPort, DVI-D, DVI-I, HDMI
  • DisplayPort -> HDMI
  • DVI-D -> HDMI
  • HDMI -> HDMI
Maar moet je even voor de zekerheid nazoeken, wil wel eens verschillen per kaart. (ken het type niet direct heb zelf een 780 TI en dat gaat zonder problemen. (heb 4 monitoren aangesloten, waarvan 3 in Surround mode)

[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 09-12-2015 12:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ok thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Postbodes zjin langs geweest, nu nog wel even de halve dag werken :P

Vanavond eerst maar eens de boel inspecteren en alvast profielen labelen met de maten erop, kan ik het 'makkelijker' in elkaar zetten allemaal :P

Nog een note ter leering ende vermaeack. Als je met je meisje een feestlocatie aan het bekijken bent en op een gegeven moment de opmerking maakt dat je wel op de kosten moet letten omdat die triple screens er anders niet komen, wordt dat NIET op prijs gesteld :( :D

edit:
Woei :)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/m7x6yb.jpg

Wat is dat spul lomp en zwaar zeg :D

[ Voor 48% gewijzigd door Schuey op 09-12-2015 19:14 ]

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:24
@Schuey veel plezier met bouwen. Het is net Lego voor volwassenen. Je kan ECHT alles aanpassen :)

Klein filmpje met mijn 4 verschillende sturen voor de AccuForce Pro

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Schuey
Thx komt wel goed! Ik speelde vroeger met meccano, dit is leuker :)

Accuforce blijft ook leuk :9

We hebben het een paar posts terug gehad over monitoren vs tv's. Gebruik jij gewoon grote monitoren of zijn het tv's? In geval van dat laatste, erg benieuwd naar je ervaringen wat betrefd input lag. Ik heb er zelf zowel goede als slechte ervaringen mee, maar de tendens in het topic is toch kiezen voor monitoren. Benieuwd naar hoe jij er tegenoverstaat.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 21:46

Phydomir

Dennis

Netjes Henk.

Zit er zelf aan te denken om mijn pro stuur ook maar eens te gaan vervangen door een MOD30. Al vind ik het wel jammer dat die er alleen in het suede is. Ga toch liever over/terug naar leer.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Schuey schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:14:
Nog een note ter leering ende vermaeack. Als je met je meisje een feestlocatie aan het bekijken bent en op een gegeven moment de opmerking maakt dat je wel op de kosten moet letten omdat die triple screens er anders niet komen, wordt dat NIET op prijs gesteld :( :D
Je moet er wel bij zeggen dat het ter ontspanning nodig is dat het er komt, de restwaarde behoorlijk hoog is en daardoor de kosten uiteindelijk aanzienlijk lager zijn dan bijvoorbeeld een flink gevuld schoenenrek waarvan de waarde na verloop van tijd nihil is geworden. :+

edit: Trouwens, wat doe je hier? Ga schroeven! :)

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 10-12-2015 21:56 ]

Te koop....

• Schuey
Ben nog in afwachting van ijzerwaren! Kon behoorlijk wat uitsparen door via het werk bouten en ringen bestellen, moet enkel even geduld hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:24
Phydomir schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:43:
Netjes Henk.

Zit er zelf aan te denken om mijn pro stuur ook maar eens te gaan vervangen door een MOD30. Al vind ik het wel jammer dat die er alleen in het suede is. Ga toch liever over/terug naar leer.
Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt Dennis. De Mod 30 is ligt echt super lekker in de hand, veel beter dan het AF stuur.
Schuey schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:31:
Thx komt wel goed! Ik speelde vroeger met meccano, dit is leuker :)

Accuforce blijft ook leuk :9

We hebben het een paar posts terug gehad over monitoren vs tv's. Gebruik jij gewoon grote monitoren of zijn het tv's? In geval van dat laatste, erg benieuwd naar je ervaringen wat betrefd input lag. Ik heb er zelf zowel goede als slechte ervaringen mee, maar de tendens in het topic is toch kiezen voor monitoren. Benieuwd naar hoe jij er tegenoverstaat.
Ik heb 3 tv's

Geen last van input lag. Iedereen die monitoren heeft en bij mij geraced heeft, heeft er niets van gemerkt.
De tv's staan wel alle 3 in de 'gaming mode'

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hm ok, dat maakt mijn besluit er weer niet makkelijker op. Daar
moeten nog wat nachtjes over geslapen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 18:27
Hoi ik ben mij aan het verdiepen in het simracen nu ben ik aan het kijken voor een stuurtje en lijkt mij de Thrustmaster t 300 of t 500 mij wel wat welke is beter en zijn er hier mensen die ervaring met een van deze twee sturen hebben

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Tijdens black friday besloten om een T300 aan te schaffen. Meteen maar een f1 wheel erbij gekocht, die stond lekker goedkoop bij coolblue 'tweedekansjes'.

Ik heb meteen een simr-dlx display erbij gekocht, 2 rotary switches en 3 rotary encoders.

Na heel wat uurtjes (+-30) solderen, dremelen en plakken was dit het resultaat:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nrO3e2ywd5k]

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/7v24a6jod/IMG_9098.jpg

Dit is de (beknopte) weg ernaar toe:

Mooi pakketje binnengekregen.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/75eqk2tr1/IMG_8872.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/szcsjvdwd/IMG_8873.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/71gbq2yvx/IMG_8874.jpg

Gereedschap in aanslag :)
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/qxcb5mfx9/IMG_8894.jpg

Operatie begonnen
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/o4nozc4yl/IMG_8898.jpg

Begonnen met de carbon folie (echt een *** werkje) 8)7 (tip: föhn en stanley mes)
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/g6t9xorod/IMG_8905.jpg

Achterkant ook maar gedaan
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/cxeur83kt/IMG_8915.jpg

Voorkant afgerond
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/ryh58hmal/IMG_8917.jpg

Schermpje en switches binnen gekregen! :D
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/y5sj8ni1p/IMG_8981.jpg

Schermhouder gedremeld, schermpje erin gezet en met bizon 'reparatiekit' afgewerkt, vervolgens carbon erover geplakt. Zier eruit alsof het zo hoort :) Daarnaast ook wat gaten gemeten en geboord voor de switches.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/m90wo6g4d/IMG_9068.jpg

Begonnen met de bedrading.. Is goed te doen met de handleiding die je erbij krijgt! Ik heb besloten om de originele printplaat te behouden. Dit scheelt een hoop soldeerwerk omdat nu alle drukknoppen gewoon aangesloten zitten op het stuur in plaats van het display.
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/y8cevhlp9/IMG_9074.jpg

Bedrading afgewerkt
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/gan3dxx5p/IMG_9078.jpg

De eerste stickers geplakt
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/z6xdbiof1/IMG_9079.jpg

Klaar !
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/t3fsrly59/IMG_9095.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/7v24a6jod/IMG_9098.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Doe je vlot! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Gaaf! Waar heb je die materialen gekocht, en wat heb je precies gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Sow, gaat snel, ben al een week of 5 bezig met een wheel plate :P Deze week maar eens aan verder gaan ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik zit al een tijdje met een probleem, sinds ik een racestuur heb en dus ben begonnen met racen heb ik erg veel last van me schouder/nek gekregen aan de rechterkant (die dikke bundel spieren vanuit de zijkant van je nek naar je schouder toe). Ik ben daar een paar maanden geleden voor naar de fysio geweest en bleek dus dat het erg vast zat en moest wat gekraakt worden. Deze kon niet duidelijk verklaren waar het door kwam waarschijnlijk een combinatie van werk en hobby ( heb niet van racesim gebeuren verteld). Moet binnenkort maar weer opnieuw afspraak maken en ook dat maar is vertellen ;).

Nu ben ik stukadoor en mountainbiken ik wekelijks wat alle twee natuurlijk ook belastend is voor schouder/nek maar de pijn is eigenlijk begonnen na het racestuur kopen en ervaar ook de meeste last na een half uur/uur sturen van die spieren. Daarom begin ik erg te twijfelen aan mijn houding dat het daar van komt. Ik zit gewoon achter het bureau op een bureaustoel en wil dit goed krijgen of misschien een andere oplossing zoeken.

Na wat zoeken heb ik twee oplossingen gevonden een wheel stand pro of een playseat challenge ook omdat ik het klaarzetten en opruimen vervelend vind worden. Voor mijn gevoel is de playseat challenge wat ik zoek, stoel+houding zou dan goed moeten zijn. Met de wheel stand pro zit ik nog steeds met mijn bureaustoel en hoogte etc.

Waar ik nu alleen mee zit is of deze dingen mijn probleem gaan oplossen? Dit is natuurlijk een persoonlijk iets maar zou graag wat input van anderen er over willen horen. Ook is het toch weer 120 tot 200 euro uitgeven aan iets wat ik misschien wel moet opgeven. Of heeft iemand tips over bureaustoel afstellen met stuur?

En dan nog iets over playseat only, is dat ding 'hoog' genoeg voor achter een bureau? Zie hem vaak voor een tv staan op laag tv meubel.

Ps.: Wist niet goed in welk topic dit te plaatsen, deze leek mij het beste. :+

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 16:29

JAM

Misschien staat je force feedback (FFB) wat aan de hoge kant? Teveel FFB zorgt vaak ook voor minder goede rondetijden. ;)
Houdt je armen niet teveel gestrekt tijdens het racen (ga op een comfortabele afstand van je stuurtje zitten, met licht gebogen armen), want dat zorgt ook voor het snel(ler) optreden van spierpijn.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Sambaggio schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:35 in het iRacing topic:
ik heb nu ongeveer 1,5 jaar cspv2 pedalen en ze bevallen ook goed, kwam vanaf g25 pedalen. Nu vind ik die he pro's heel interessant en heb daar een vraag over voor Joep(jij had ook clubsports toch?) moest er veel versterkt worden aan je rig ten opzichte van fanatec?
Ik heb de Heusinkveld pedalen gewoon op de basis-pedalen-plaat van de Revolution gemonteerd. Wel heb ik de sleuven wat doorgetrokken naar links zodat het midden tussen het rem en gaspedaal precies in het midden van mijn stoel zit. Ik gebruik de koppeling maar heel soms en die staat dus zo ver mogelijk naar links.
Voor het mooi zou ik nog een extra versteviging onder de pedalen-plaat moeten lassen, want er is een klein beetje doorbuiging als ik voluit rem. Voor de prof misschien een probleem, maar ik vind het wel even best zo. Ben blij dat het vast zit ;)

• Schuey
Zo, maar dat is leuk speelgoed :D

Computer erbij met Inventor, muziekje aan, vermaak me wel. Dit is 1 avondje werk :)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zfpemf.jpg

Dit weekend verder, ik maak ook volop foto's maar de kwaliteit laat te wensen over. Build log volgt later hoor maar voor nu ga ik eerst liever sleutelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ja leuk he! Je blijft bezig hoor.. ik vind het ook gewoon leuk om weer hier en daar er wat aan te schroeven haha :)

• Schuey
Hah ja geweldig. Een van de redenen dat ik voor dit materiaal koos was ook dat je lekker kunt rommelen. Het moet ook nog even mee, dus vermoed ook wel dat hij er elk jaar weer ietsje anders uit ziet :)

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 19:01
krypto936 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:26:
Ik zit al een tijdje met een probleem, sinds ik een racestuur heb en dus ben begonnen met racen heb ik erg veel last van me schouder/nek gekregen aan de rechterkant (die dikke bundel spieren vanuit de zijkant van je nek naar je schouder toe). Ik ben daar een paar maanden geleden voor naar de fysio geweest en bleek dus dat het erg vast zat en moest wat gekraakt worden. Deze kon niet duidelijk verklaren waar het door kwam waarschijnlijk een combinatie van werk en hobby ( heb niet van racesim gebeuren verteld). Moet binnenkort maar weer opnieuw afspraak maken en ook dat maar is vertellen ;).

Nu ben ik stukadoor en mountainbiken ik wekelijks wat alle twee natuurlijk ook belastend is voor schouder/nek maar de pijn is eigenlijk begonnen na het racestuur kopen en ervaar ook de meeste last na een half uur/uur sturen van die spieren. Daarom begin ik erg te twijfelen aan mijn houding dat het daar van komt. Ik zit gewoon achter het bureau op een bureaustoel en wil dit goed krijgen of misschien een andere oplossing zoeken.

Na wat zoeken heb ik twee oplossingen gevonden een wheel stand pro of een playseat challenge ook omdat ik het klaarzetten en opruimen vervelend vind worden. Voor mijn gevoel is de playseat challenge wat ik zoek, stoel+houding zou dan goed moeten zijn. Met de wheel stand pro zit ik nog steeds met mijn bureaustoel en hoogte etc.

Waar ik nu alleen mee zit is of deze dingen mijn probleem gaan oplossen? Dit is natuurlijk een persoonlijk iets maar zou graag wat input van anderen er over willen horen. Ook is het toch weer 120 tot 200 euro uitgeven aan iets wat ik misschien wel moet opgeven. Of heeft iemand tips over bureaustoel afstellen met stuur?

En dan nog iets over playseat only, is dat ding 'hoog' genoeg voor achter een bureau? Zie hem vaak voor een tv staan op laag tv meubel.

Ik weet niet of alleen een playseat of wheelstand pro je problemen op gaan lossen, maar een goede houding is natuurlijk altijd beter.

Zelf heb ik geen ervaring met een playseat challenge, maar kan me voorstellen dat je dan misschien iets te laag zit als je achter een bureau gaat zitten. Misschien dat je dan iets met je monitoren kan regelen zodat die lager komen te staan. Of anders inderdaad die wheelstand pro. Zelf heb ik altijd veel plezier aan mijn wheelstand pro gehad totdat ik een dedicated rig heb gebouwd en heb eigenlijk nooit last gehad.

Wat in ieder geval kan helpen is om je bewust te worden van je houding tijdens het racen. Door de spanning van het racen ben je geneigd om je schouders op te trekken richting je oren, in plaats van rustig te ontspannen en laag en naar achter te houden. Het is veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar door ze laag te houden zal je minder last krijgen. Wat ook kan helpen is het sterker maken van je core, zodat je daar meer kracht hebt en die grotere spieren je meer kunnen ondersteunen tijdens het racen zodat je schouders minder hoeven te doen, maar aangezien je aangeeft dat je stukadoor bent neem ik aan dat je al redelijk sterk bent.

Als je last hebt van je schouder/nek kan het verder zeker ook helpen om deze te masseren en je trigger points te verminderen, wat je fysio ook al aangeeft. Een boek wat ik erg aan kan raden is: http://www.triggerpointboek.nl/triggerp.htm dit boek leert je hoe jezelf kan masseren, waar- en hoe je moet masseren en hoe je je spier klachten kan oplossen/verminderen. Maar het leert ook vooral welke pijn waar vandaan komt en welke spieren daarvoor verantwoordelijk zijn zodat je weet wat de oorzaak is en hoe je die aan kan pakken.
Het voordeel van het zelf kunnen doen is dat je het kan doen na het racen, of op het moment dat je er last van hebt waardoor je spieren meteen weer kunnen ontspannen. Zelf heb ik erg veel 'plezier' van het boek gehad. Vroeger heb ik ook veel last gehad, van mijn schouders, onderarmen, rsi etc, maar nu nooit meer, en als ik het weer heb, pak ik het boek erbij en los ik het op. Ik ben verder geen doktor of fysio ofzo en een bezoek aan de fysio is natuurlijk altijd goed, maar dit is gewoon mijn ervaring hiermee en hoe ik met dit soort klachten om ga en voor mij werkt het erg goed.

PS als je besluit om een wheelstand pro te kopen, stuur me even een berichtje, ik heb de mijne nog liggen

@Schuey Lekker bezig, ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

krypto936 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:26:

Wat Joost schrijft is correct. Houding en ontspannen zitten is alles. Ik ben een van de oudere iRacers en heb geregeld last van 'slijtage' pijn in schouders en gewrichten.
Ik ben echt tot zo ongeveer het uiterste gegaan om ten eerste comfortabel te zitten en precies in de juiste houden.
Stuur precies op de juiste hoogte en precies op de juiste afstand. Het centrum van mijn stuur zit precies voor mijn middenrif en mijn armen zijn gebogen (ellebogen ca. 90 graden).
Pedalen zodanig geplaatst dat ik met licht gebogen knieën zit, zodat als ik hard rem ik mijn knie niet te veel (verkeerd) belast.
Ik heb ook bewust niet gekozen voor een officiële racestoel omdat ik comfortabel wilde zitten en zeer goede ondersteuning wilde van mijn bovenbenen.
Kijk anders ff naar de video van mij achten mijn Racerig dan kan je volgens mij her en der zien hoe ik zit.

En heel belangrijk (ook al door Joost gemeld): Niet in je stuur knijpen en niet verkrampen in je schouders tijdens het rijden.

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Bedankt voor de goede reacties. Vooral dat knijpen is inderdaad iets waar ik op moet letten, en zelf kunnen masseren is nooit verkeerd en ga daar zeker mee aan de slag want zit het nu ook vaak zelf wat te kneden in me nek.

Zo te zien wordt het dus toch een wheel stand dan om mee te beginnen dan heb ik in ieder geval meer afstel mogelijkheden om dat ook aan te pakken. Ik heb een t300 stuur dus weet niet of die op jou wheel stand past (Joost ;) ). De FFB settings van main software heb ik al naar 75 gezet en ingame zijn ze ook lager. De pijn/last komt nu alleen wat later :D

Ik zal je filmpje nog is een keer bekijken en meer op de houding letten joep, heb hem al keer of twee gezien en dat is toch ook een van de redenen dat ik weer begonnen ben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:45
Kan iemand me helpen met het volgende?

Dit is momenteel mijn rigtje met een Logitech G27, maar deze gaat worden vervangen voor:
  • Thurstmaster TX Servo Base met het F1 stuurwiel
  • Fanatec ClubSport V3
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/twtttqqaz/rig2.jpg

Het stuurwiel van de G27 staat onder een hoek, ik heb nu de plank waarop het stuur bevestigd zit ook onder een hoek staan, zodat het stuurwiel recht voor me staat.

Maar gebruikt het Thrustmaster ook een hoek voor het stuurwiel en hoe verstaat deze ten opzichte van de G27?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Danielson schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:58:

Dit is momenteel mijn rigtje met een Logitech G27, maar deze gaat worden vervangen voor:
  • Fanatec ClubSport V3
[afbeelding]

Het stuurwiel van de G27 staat onder een hoek, ik heb nu de plank waarop het stuur bevestigd zit ook onder een hoek staan, zodat het stuurwiel recht voor me staat.

Maar gebruikt het Thrustmaster ook een hoek voor het stuurwiel en hoe verstaat deze ten opzichte van de G27?
Deze heeft een hoek ongeveer gelijk aan die van de G27 ;) (Even simpel googlen naar foto's had je het antwoord al gegeven he)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Zie mijn rigje hierboven. Ik was van plan hem opnieuw te schilderen, maar die carbon wrap is ook niet duur meer! Net deze besteld, genoeg om mijn hele rig onder handen te nemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heb me in de meest vreemde posities moeten manouvreren, heel de boel stijfgevloekt, keertje afgekoeld met een bakje koffie, maar hij zit in elkaar :+

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2nsmlv4.jpg

Volgende stap, ibuprofen erin tegen de hoofdpijn, en even op mijn gemakje gaan bekijken hoe ik iets
kan maken om mijn desktop monitor op te zetten voorlopig.

Voor de oplettende kijker, heb ik een design foutje moeten verhelpen. In mijn ontwerp had ik toch niet genoeg rekening gehouden met de hoogte van het zitvlak tov de pedalen. De profielen zijn nu 50 lang ipv 30. Hierdoor zijn de verbindingen die de wheelmount met de rest moeten verbinden komen te vervallen. Aangezien dit op de toekomst gebouwd was met HE pedalen en simvibe in gedachten, en ik nu met een g27 pedalensetje rijd, is het geen gemis.

[ Voor 37% gewijzigd door Schuey op 19-12-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Danielson schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:58:

• Fanatec ClubSport V3
[afbeelding]

Je hebt niet toevallig een tekening met de afmetingen van je sim he? ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Nope, een vriend van mij heeft hem alweer een jaar of 10 geleden voor me gemaakt. Mocht je interesse hebben, dan kan ik wel even voor je kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Danielson schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:06:
Nope, een vriend van mij heeft hem alweer een jaar of 10 geleden voor me gemaakt. Mocht je interesse hebben, dan kan ik wel even voor je kijken?
Ik ben vooral benieuwd naar de afmetingen eigenlijk :) Lengte, hoogte, hoogte van het stuurwiel, hoek waarop die plank voor je stuur staat enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Zodra mijn nieuwe stuur binnen is en gemonteerd is, laat ik het je weten!

Nu bezig met het inbouwen van 120MM fans voor een beetje verkoeling tijdens het rijden! :P

[ Voor 39% gewijzigd door Danielson op 19-12-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb alvast een bouwtekening en prijsopgave gedaan voor een monitorstand. Ik zit al snel rond de 90 euro voor mijn stand van deur tot deur. Echter, ik heb met een reden de stand los gehouden van de rig. Zijn er plannetjes of ideeen in omloop om een budget vriendelijke monitor stand in elkaar te zetten? Ik heb nog geen extra monitor, die wil ik eerst fixen begin volgend jaar. Ik heb de keuze gemaakt maar niet voor 3 schermen te gaan om budgettaire redenen.

Als iemand nog een stock G27 pedalensetje over heeft btw, stuur even een DM. Het hudige setje is geleend en heeft een (AP Electronics?) loadcell mod, maar kan er maar niet aan wennen met dit knetterstijve pedaal.. Het rijd bij lange na niet zo lekker als andere stijve pedalen waarmee ik heb gereden en wil voor het gemaak weer even terug naar een simpel setje tot ik wel een HE-Pro of PT-1 set kan bekostigen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 20-12-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb nog een complete G27 set in de aanbieding, maar misschien wat teveel van het goede voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja ik ben enkel geïnteresseerd in standalone pedalen voor weinig.

Nog een ander vraagje overigens voor mensen met alu rigs. Hoe doen jullie dat met aarden? Ik moet mijn handen nu een tijdje op de grond houden anders gaat mijn csw over zijn nek :p Ik zit op zolder zonder radiatoren en geen geaard stopcontact. Voor dat ik mijn rig had gebouwd geen enkel probleem. Iemand een idee?

Edit
We hadden nog een oud pc bureautje in de schuur staan bedoeld voor de stort. Daar nu iets bruikbaars van geknutseld voorlopig d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 20-12-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 14:43
Ik zit ook op een ongeaard stopcontact maar heb helemaal geen last van aardingsproblemen.
Ik heb mijn CSW wel op een volkern plaat van 8mm dik geschroefd dus de CSW staat niet direct in contact met het alu rig.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 10:52

Grin

Ride si sapis.

Hier ook maar even een post maken, na dit advies topic hebben we dit weekend de boel opgetuigd met dit als resultaat (klik voor groot):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1wPabDPeuizvP5RB5zJ4rnqX/thumb.jpg

Specs:
  • Drie 40" Samsung's (40j5100)
  • Fanatec Porsche 911 Turbo S Wheel
  • Playseat stoel en TV stand
  • CPU: Intel i5 6600
  • GPU: MSI GTX 980TI Gaming - 6GB
  • Mobo: MSI Z170A Gaming M7
  • Mem: 16GB DDR4 2666MHz
  • SSD: 240GB Kingston HyperX Fury
  • Voeding: Coolermaster 850 Watt -zodat we evt./t.z.t. een tweede kaart kunnen bijplaatsten.
Alleen het stuur/pedalen nog vernieuwen en dan is de setup af. 8)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Grin schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:35:
Hier ook maar even een post maken, na dit advies topic hebben we dit weekend de boel opgetuigd met dit als resultaat (klik voor groot):
[afbeelding]
Persoonlijk lijkt het me een beetje jammer dat je met je stoel/stuur niet meer tussen de schermen zit. De huidige setup lijkt me toch enigszins ten koste te gaan van de immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Inderdaad, ik begrijp ook nooit goed hoe je met zo een setups een propere FOV krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Fragbeestje schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:23:
Ik zit ook op een ongeaard stopcontact maar heb helemaal geen last van aardingsproblemen.
Ik heb mijn CSW wel op een volkern plaat van 8mm dik geschroefd dus de CSW staat niet direct in contact met het alu rig.
Hmm, ik las ergens anders nog dat je een draadje kunt maken van je rig naar je pc case zodat alles weer met elkaar in verbinding staat. Dat nog eens proberen. Ik bedacht me ook nog dat de rig van de grond af staat, aangezien ik die tapijtdelen gebruik om mijn laminaat te beschermen. Weet niet of dat nog invloed heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

A1AD schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:11:
Inderdaad, ik begrijp ook nooit goed hoe je met zo een setups een propere FOV krijgt.
We hebben de stoel juist naar achteren gezet, dat bevalt veel beter dan met je hoofd tussen deze drie schermen. Ieder zijn voorkeur, deze seat gaat geen cm verder naar voren. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Grin schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:46:
[...]

We hebben de stoel juist naar achteren gezet, dat bevalt veel beter dan met je hoofd tussen deze drie schermen. Ieder zijn voorkeur, deze seat gaat geen cm verder naar voren. :Y
Kan je eens een foto tonen in game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

A1AD schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:45:
[...]
Kan je eens een foto tonen in game?
Nog beter, videolinkje. Het zijn 40" schermen hè, daar wil je niet met je bakkes bovenop ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Grin op 21-12-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Grin schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:32:
[...]....Het zijn 40" schermen hè, daar wil je niet met je bakkes bovenop ;)
Ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mooi mooi mooi...
Is toch weer een stapje verder dan mijn 27-32-27 setup, maar goed, ik mag niet klagen. Wat me wel opvalt is dat er toch een redelijke hoeveelheid input-lag lijkt te zijn, is dit een eigenschap van het stuur of zijn de panelen zo "traag". Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet de allersnelste IPS panelen (en mijn mainscherm heeft een belabberd paneel) en geef geen kloot om een beetje lag maar dit valt mij zelfs op.

Er zullen vast meer mensen met het probleem zitten wat ik heb, en dat is namelijk dat de kabels van mijn stuur (een G27) nogal in de weg zitten met bijvoorbeeld het toetsenbord. Ik heb mijn stuur permanent aan het bureau omdat ik het ook ontzettend irritant vind om iedere keer een half uur met de kabels te kloten als ik wil rijden. Ik heb getracht een semi-decent foto te maken met mijn DSLR maar die heeft er overduidelijk geen enkele zin in, wat ik ook doe, ik krijg alleen maar slechte foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rc6NaU5.jpg
(allereerst, don't worry. Nieuwe zwarte K70 van Corsair komt deze week binnen :'( )
Hoe zouden jullie dit kabelprobleem oplossen? Een kabelgoot onder mijn bureau misschien?
Ik vraag dit omdat ik buiten (eindelijk) een nieuw toetsenbord mijzelf ook een nieuwe NZXT H440 zwart met rood cadeau ga doen. Om dan toch het uiterlijk van de setup wat te verbeteren meteen ook een zwarte Steelseries Qck XXL muismat van 90x40cm waar ik dus liever én mijn stuur niet op wil vastklemmen én liever geen kabels over/onder heb lopen.

Ik heb ook gekeken naar andere mogelijkheden als een playseat oid met een triple monitorstand. Zelf heb ik er geen moeite mee nog eens 3x27" te kopen maar mijn ouders denken daar toch anders over :+ Dat gaat hem dus voorlopig ook niet worden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Kabelgoot onder je bureau zou kunnen. Je zou zelfs op de plek waar je stuur zit een gat kunnen boren zodat je kabels daar naar beneden gaan.. De vraag is of je je bureau dat aan wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Schuey schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:15:
[...]

Hmm, ik las ergens anders nog dat je een draadje kunt maken van je rig naar je pc case zodat alles weer met elkaar in verbinding staat. Dat nog eens proberen. Ik bedacht me ook nog dat de rig van de grond af staat, aangezien ik die tapijtdelen gebruik om mijn laminaat te beschermen. Weet niet of dat nog invloed heeft :)
En het 'grappige' hieraan is dat het tapijt juist zorgt voor de statische elektriciteit... Kijk of je deze kunt vervangen door rubber, problem fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

kuusj98 schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:24:
[...]
Mooi mooi mooi...
Is toch weer een stapje verder dan mijn 27-32-27 setup, maar goed, ik mag niet klagen. Wat me wel opvalt is dat er toch een redelijke hoeveelheid input-lag lijkt te zijn, is dit een eigenschap van het stuur of zijn de panelen zo "traag". Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet de allersnelste IPS panelen (en mijn mainscherm heeft een belabberd paneel) en geef geen kloot om een beetje lag maar dit valt mij zelfs op.
[...]
Hmmm het valt mij totaal niet op maar misschien heb je gelijk en is er lag. Grote kans dat het stuur dit veroorzaakt, het is al een oud stuur (~5 jaren) en kan alleen draadloos worden aangesloten d.m.v. een radiografische verbinding. Er staat een nieuwe Fanatec op het programma maar die wordt pas begin 2016 geleverd. Een TV zal hoogstens 25-50ms lag veroorzaken, kan me niet voorstellen dat je dat waarneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Small Mige motor met buttonplate en Sparco P310
http://i.imgur.com/whfNbTF.jpg

http://imgur.com/n0Pv502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
En hoe rijd het is dan de vraag, wat vind je er van? :)
Yannick97 schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:37:
[...]

En het 'grappige' hieraan is dat het tapijt juist zorgt voor de statische elektriciteit... Kijk of je deze kunt vervangen door rubber, problem fixed
Ga ik proberen, hopelijk deze week nog.

[ Voor 75% gewijzigd door Schuey op 21-12-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
[quote]Schuey schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:27:
En hoe rijd het is dan de vraag, wat vind je er van? :)

[...]

Is voor morgen, ben ziek gevallen dit weekend :|
Wel al gisteren opgestart zonder het stuur, deze kwam pas deze namiddag.
Ook nog aan het zoeken naar wat basis instellingen, ingame/MMos voor RRE en GSCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat wordt nog wel een dagje pielen dan idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Juj, mijn buttonplate voor mijn G27 is eindelijk af en werkt ook nog :P

Afbeeldingslocatie: http://i1228.photobucket.com/albums/ee456/Metalfreak82/G27Modded_zps48tioc8r.jpg
Sorry voor de crappy belichte foto ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Metalfreak op 21-12-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo dat scheelt nogal tov stock :)

Echt grappig was, had mijn sparco op de G27, en rijd gewoon lekkerder! Zal komen doordat het stuur wat stijver is misschien dan de standaard rim.

Briljant, had ik voor mezelf verkondigd deze week dat ik voor een single screen zou gaan, gister naar 32 inch monitoren gekeken.. Gaat het vanochtend toch weer kriebelen voor 3x24 inch :+ 75 euro voor een monitor 2ehands, is toch bijna gratis :D

@JoepW
Hoeveel centimeter meet jij maximaal tussen de buitenste schermen? Ben benieuwd hoe veel dat is en bij welke hoek. Dacht dat je 60 graden zei vorige keer?

[ Voor 56% gewijzigd door Schuey op 22-12-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat kost zo'n heel setje nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:57:
Zo dat scheelt nogal tov stock :)

Echt grappig was, had mijn sparco op de G27, en rijd gewoon lekkerder! Zal komen doordat het stuur wat stijver is misschien dan de standaard rim.
Ja, ik vind echt een 320mm stuur zoooooveel fijner. Die kleine mini stuurtjes zijn misschien leuk voor een formulewagen, maar voor de rest vind ik het helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
FabiandJ schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:52:
[...]

Wat kost zo'n heel setje nu eigenlijk?
Hangt af van welk soort kit je wil.
Ik heb 1tje via Ollie Aina gekocht en deze was deels in elkaar gestopt.
Er is ook een DIY-kit.
Specs http://sim-pli.city/collections/all

Op iRacing, ook een zekere Tomo die begonnen is met kant en klare kits. Dacht aan ongeveer 1400€
Dennis Reimer maakt er ook maar zijn imo veel te duur. Zijn wel kits met duurdere en betere servo-motor.
Buttonplate met shifters via Martin Ascher kosten afhankelijk van wat je wil 509€.

Snel gerekend kom ik voor mijn kit Small mige, buttonplate C20M met Quick release en Sparco P310+ behuizing voor OSW en enkele kabeltjes, 3d prints enz op ongeveer 2200€ ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.