Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem zou ik Assetto Corsa en vergelijkbare race simulators willen spelen op 3 full HD (1920*1080P) schermen met alle toeters en bellen aan/open/full options/max setting/etc. etc. enz. enz.
Dit is het enige doel van dit systeem, verder hoeft het niks te doen of kunnen, de kast komt naast de Playseat te staan en that's it.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500, dat is dus alleen voor de PC. Toetsenbord, schermen etc. vallen buiten dit budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is dus de hoofdvraag; wat is benodigd om Assetto Corsa op 3 full HD schermen te spelen? Zie verderop voor de deelvragen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goed spul, liever een paar euro meer dan net voldoende
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, maakt niet uit. Geluidsniveau, binnen het redelijk. De racegeluiden overstemmen waarschijnlijk alles dus hoeft geen fluisterstil systeem te zijn. Energieverbruik, meh...
Ga je overklokken?
Nee
Hoe kunnen jullie helpen?
Zouden jullie antwoord kunnen geven op de volgende deelvragen, alvast bedankt!
Met dit systeem zou ik Assetto Corsa en vergelijkbare race simulators willen spelen op 3 full HD (1920*1080P) schermen met alle toeters en bellen aan/open/full options/max setting/etc. etc. enz. enz.
Dit is het enige doel van dit systeem, verder hoeft het niks te doen of kunnen, de kast komt naast de Playseat te staan en that's it.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500, dat is dus alleen voor de PC. Toetsenbord, schermen etc. vallen buiten dit budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is dus de hoofdvraag; wat is benodigd om Assetto Corsa op 3 full HD schermen te spelen? Zie verderop voor de deelvragen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goed spul, liever een paar euro meer dan net voldoende
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, maakt niet uit. Geluidsniveau, binnen het redelijk. De racegeluiden overstemmen waarschijnlijk alles dus hoeft geen fluisterstil systeem te zijn. Energieverbruik, meh...

Ga je overklokken?
Nee
Hoe kunnen jullie helpen?
Zouden jullie antwoord kunnen geven op de volgende deelvragen, alvast bedankt!
- Processor, Intel skylake i5 met hogere clock of i7 met meer cores/HT?
- Geheugen, 16 GB of 32 DDR4 en maakt het aantal MHz nog veel uit?
- Liefst aan Asus moederbord, in het verleden goede ervaringen mee -i.e. goed spul, na 5-6 jaren nog steeds goed. Met dat merk in het achterhoofd, wat is dan het beste mobo?
- GPU'(s)... Wat ben ik benodigd voor deze game 3*1080P @ 60 FPS max settings? Ook hier weer het liefst een Asus.
- Uiteraard een SSD, maar dat is niet zo spannend, denk ik, een Samsung oid?
- Verder nog zaken waar ik op moet letten voor een PC met als enige doel: race sim?