Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 14:26
A1AD schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:29:
[...]

Hou ons op de hoogte welke je gekocht hebt.
Ik kan de Iiyama ProLite GB2773HS-GB1 | 27 inch 144hz aanraden!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik krijg (nou ja, koop dus) binnen een paar weken de Heusinkveld Pro pedalen wil ze 'inversed' monteren in mijn Obutto R3volution. Een beetje zoals op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/heusinkveld_inverse.jpg

Dat zal nog wel een uitdaging worden denk ik. Iemand ervaring met deze combi?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:57:
Ik krijg (nou ja, koop dus) binnen een paar weken de Heusinkveld Pro pedalen wil ze 'inversed' monteren in mijn Obutto R3volution. Een beetje zoals op deze foto:
[afbeelding]
Wow, wat een pedalen. Jij hebt sowieso al een behoorlijk professionele cockpit staan, toch?

Wat een verschil, ik ben al blij als een kind met mijn upgrade van een T100 naar een T300. Vergeleken met jouw spul is dat slechts kinderspel.

[ Voor 5% gewijzigd door ralph075 op 05-11-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Arfman

Drome!

[afbeelding]

Sorry, kan je niet helpen, maar dat ziet er :9~ :9~ :9~ uit :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Iemand ervaring met deze? http://www.redcoon.nl/B42...qKqZP6PQwo_NI8aAvDL8P8HAQ

Deze is voor de Xbox 360. Wil later een Xbox One gaan halen, maar neem aan dat deze dan niet daarop gaat werken... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:31
kevlar01 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:51:
Iemand ervaring met deze? http://www.redcoon.nl/B42...qKqZP6PQwo_NI8aAvDL8P8HAQ

Deze is voor de Xbox 360. Wil later een Xbox One gaan halen, maar neem aan dat deze dan niet daarop gaat werken... ?
Zelf geen ervaring mee maar hij is wel voorbij gekomen op 'Inside Sim Racing'
YouTube: Thrustmaster Ferrari 458 Italia Edition Vibration Cockpit for XBox 360 Launch

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Super vet topic! ga ik in de gaten houden :D
Ziet er heel goed uit wat ik hier heb voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Thanks, zal deze eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:04:
Ook vrij prijzig allemaal.. dat wel. Ben nu zelf aan het rond kijken voor een leuke setup.
Heb al een scherm en stuur alleen zit dat allemaal op en aan een bureau. Punt is dat tijdens het rijden mijn bureau stoel met enige regelmaat wegschiet en als je dan over de Nurburgring aan het racen bent dan kun je de auto wel afschrijven zeg maar.

Ik vind het erg lastig.. enerzeids vind ik de Obutto R3volution erg gaaf en voornamelijk handig omdat je daar ook gewoon je toetsenbord kwijt kan. Punt is dan dat ik het huidige bureau gewoon weg kan doen. Echter die prijs.. :'(
Bron: http://obutto.com/gaming-cockpits/r3volution-gaming-cockpit/

Dan heb ik op mijn shortlist de GT Omega ART Racing Cockpit staan. Maar die heeft dan het 'toetsenbord' gedeelte niet. Is wel een stuk goedkoper maar daar moeten allerlei accesoires bij gekocht worden om het plaatje compleet te maken..
Bron: http://www.gtomegaracing....cockpit-rs6-monitor-stand
Lastig, lastig, lastig..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

ralph075 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:37:
[...]

Wow, wat een pedalen. Jij hebt sowieso al een behoorlijk professionele cockpit staan, toch?

Wat een verschil, ik ben al blij als een kind met mijn upgrade van een T100 naar een T300. Vergeleken met jouw spul is dat slechts kinderspel.
Ach.... Professioneel is het niet hoor. De wheelbase van Fanatec moet dan ook nog vervangen worden door een direct drive systeem en de PC moet dan fiks ge-update worden. 8)
Maar die pedalen zijn wel echt top!
Arfman schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:49:
[...]

Sorry, kan je niet helpen, maar dat ziet er :9~ :9~ :9~ uit :P
Idd wordt het wel super cool. Maar wordt wel weer aardig puzzelen om ze mooi in mijn rig te krijgen. Ik wil geen staande maar hangende pedalen. Misschien dat ik ze eerst staand monteer. Als dat bevalt scheelt het in ieder geval een hoop werk.
Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:04:
Dat is zeker zo.... Als je een beetje in mijn kamer wilt rondkijken moet je ook ff het filmpje kijken in mijn post: KLIKKERDEKLIK
DonJunior schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:10:
[...]
Ook vrij prijzig allemaal.. dat wel. .....
Zelf maken met profielen is echt goedkoper: http://www.motedis.com/shop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Maar dan komt het kopje 'tijd' weer de hoek om. Zoveel vrije tijd heb ik niet (om schema's te maken, dingen te bestellen, in elkaar te sleutelen, af te stellen etc..) dan koop ik liever een redelijk kant en klare oplossing zodat ik de vrije uurtjes die ik heb ook daadwerkelijk aan het racen kan spenderen. Dat geld heb ik er dan weer wel voor over. Ik zag trouwens dat jij zelf ook de R3volution had, klopt dat?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Idd.... Zoals te zien in mijn post.
BTW zijn er kant-en-klare tekeningen beschikbaar bij een paar iRacers om met Motedis te bouwen.
En vergis je niet in hoe veel tjjd het kost om zo'n R3volution in elkaar te sleutelen.
En een groot nadeel van de R3volution vind ik dat het stuur enkel over een diagonaal versteld kan worden en dus niet onafhankelijk in de hoogte en diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 20:27
Ik ga binnenkort weer verder aan mijn tekeningen hoop ik, en ook daadwerkelijk de stap maken een bestelling te plaatsen. Tekeningen staan hier en op racedepartment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-06 01:17
Schuey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:34:
Voor de mensen die de OSW route opgaan, ben wel benieuwd naar levertermijn en ervaring zover met de kit die Ollie aanbied :) Hoe is de support, hoe makkelijk is het in elkaar te krijgen, etc.
Weet je ondertussen toevallig al meer Schuey? Ik zit er ook aan te denken om Ollie's Kit aan te schaffen.
Enig idee wat de prijs is (volgens mij zo'n 1100 euro en dan moet je zelf nog een mini ITX kastje bij kopen + het stuur en de pedal shifters zelf).
Ik heb hem gemaild, maar ben bang dan het nog wel wat weken gaat duren voordat ik aan de beurt ben vanwege de wachtlijst.

Groeten, Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Daar mag je minimaal wel op rekenen. Wegens financien heb ik het niet veel verder uitgezocht.

Wat ik wel zie op het ISI forum is veel verwarring over controllers als IONI, IONI-Pro, SIM-ple, etc.

Het voelt nog steeds als gehobby en ik geloof dat je, afhankelijk bij wie je een setje laat maken, compleet andere componenten krijgt.

Kortom, ik ben er nog niet klaar voor voorlopig :p

Edit
http://isiforums.net/f/sh...odnar?p=396260#post396260

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 08-11-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21

[afbeelding]

Nice Joep, ik kan het je alleen maar aanraden! Ga je ze ophalen of laat je ze versturen, als je toch in Groningen bent, ben je altijd welkom.

Bij Heusinkveld staan ze gemonteerd in de rig van Atze, die heeft ze staand, maar wel licht achterover.
Opethrulez schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:39:
[...]

Weet je ondertussen toevallig al meer Schuey? Ik zit er ook aan te denken om Ollie's Kit aan te schaffen.
Enig idee wat de prijs is (volgens mij zo'n 1100 euro en dan moet je zelf nog een mini ITX kastje bij kopen + het stuur en de pedal shifters zelf).
Ik heb hem gemaild, maar ben bang dan het nog wel wat weken gaat duren voordat ik aan de beurt ben vanwege de wachtlijst.

Groeten, Kevin
Ik sta op de wachtlijst Kevin, in eerste instantie zou ik de kit 17 september al krijgen, ik heb 5 weken geleden een verzoek gehad voor de gegevens, die heb ik verstuurd en sindsdien niets meer gehoord. Schijnen nog wat bekabelings issues te zijn geweest, dus het is allemaal maar gedoe.

Ik twijfel nog steeds of ik hem neem en dan kies tussen mijn Accuforce of de OSW, maar als ik mijn Accuforce op normale game feedback zet en ik zet hem ook maar enigszins richting de 80% dan hou ik dat niet veel langer dan een half uurtje vol..

Ik rij nu op 70% force feedback van de Simcommander software, en daarin weer 35% van game feedback, met nog wat andere effecten erin.. Ik wil binnenkort iets zwaarder, maar veel meer dan 50% gaat het niet worden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:04:
[...]

Nice Joep, ik kan het je alleen maar aanraden! Ga je ze ophalen of laat je ze versturen, als je toch in Groningen bent, ben je altijd welkom.

Bij Heusinkveld staan ze gemonteerd in de rig van Atze, die heeft ze staand, maar wel licht achterover.
.....
Ophalen... Maar eerst moeten ze bij hun binnenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Vraagje over de schermen in een 3-scherm setup:

Ik denk eraan om eerst te beginnen met 1 scherm en waarschijnlijk een paar maanden later te upgraden naar 3 schermen, of even kijken of er hier op werk nog wat oude schermen liggen voor de zijkanten.

Moeten deze 2 extra (zij) schermen perse dezelfde maat en merk zijn als het middenscherm? Kortom: Is het ook mogelijk om een breedbeeldscherm in het midden te hebben en 2 oude "normale" schermen als zijschermen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
SanderF1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:31:
Vraagje over de schermen in een 3-scherm setup:

Ik denk eraan om eerst te beginnen met 1 scherm en waarschijnlijk een paar maanden later te upgraden naar 3 schermen, of even kijken of er hier op werk nog wat oude schermen liggen voor de zijkanten.

Moeten deze 2 extra (zij) schermen perse dezelfde maat en merk zijn als het middenscherm? Kortom: Is het ook mogelijk om een breedbeeldscherm in het midden te hebben en 2 oude "normale" schermen als zijschermen?
Ligt eraan, bij Nvidia dienen alle schermen dezelfde resolutie te hebben, ook is het voor jezelf fijner als alle schermen dezelfde maat hebben voor de uitlijning van de schermen.

AMD daarintegen ondersteund wel verschillende resoluties, nadeel hiervan is dat 1 van de 3 monitoren analoog aangesloten dient te worden. Maar dan zit je nogsteeds met de uitlijning.

Heb je vragen, stuur maar een PM.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scr33x0r schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:04:
Ik twijfel nog steeds of ik hem neem en dan kies tussen mijn Accuforce of de OSW, maar als ik mijn Accuforce op normale game feedback zet en ik zet hem ook maar enigszins richting de 80% dan hou ik dat niet veel langer dan een half uurtje vol..

Ik rij nu op 70% force feedback van de Simcommander software, en daarin weer 35% van game feedback, met nog wat andere effecten erin.. Ik wil binnenkort iets zwaarder, maar veel meer dan 50% gaat het niet worden hoor
Ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn. Ik denk stiekem dat je Simcommander wel mist met de OSW als ik zie wat er allemaal mee kan (geen ervaring zelf).

Vervelende is dat het allebei topspul is waar menig simracer een been voor zou af staan, zal misschien nog geen makkelijke keuze worden!

Overigens ben ik op zeer positieve wijze kennis aan het maken met Richard van www.sim-lab.eu
Is nog niet zo lang bezig en bied al leuke dingetjes aan. Heb een wheel plate besteld voor in mijn
rig straks (makkelijke/stijve montage) en communicatie verloopt ronduit goed!

Hoop, als een bedrijfje dat (nog) blauwe envelopppen verstuurd meewerkt, dat ik over een maandje mijn rig ontwerp kan bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zit er ook over na te denken een rig te gaan samenstellen met dit soort profielen.

@Schuey:
Die tekening die je voor Kurt op racedepartment.com hebt gemaakt spreekt me wel aan. Zitten daar nog specifieke design-uitgangspunten in? (schermgrootte of lengte van persoon?)

Op dit moment zou het voor 3x 23" + G27 + CSP zijn. Met de mogelijkheid om daar later iets grotere schermen en CSW ipv G27 van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:01:
[...]

Ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn. Ik denk stiekem dat je Simcommander wel mist met de OSW als ik zie wat er allemaal mee kan (geen ervaring zelf).

Vervelende is dat het allebei topspul is waar menig simracer een been voor zou af staan, zal misschien nog geen makkelijke keuze worden!

Overigens ben ik op zeer positieve wijze kennis aan het maken met Richard van www.sim-lab.eu
Is nog niet zo lang bezig en bied al leuke dingetjes aan. Heb een wheel plate besteld voor in mijn
rig straks (makkelijke/stijve montage) en communicatie verloopt ronduit goed!

Hoop, als een bedrijfje dat (nog) blauwe envelopppen verstuurd meewerkt, dat ik over een maandje mijn rig ontwerp kan bestellen :)
Ja Richard is top gast, heb hem geholpen met wat dingen, heb zijn vesa mounts en zijn corner brackets op mijn rig tegenwoordig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
iXiro schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:35:
Ik zit er ook over na te denken een rig te gaan samenstellen met dit soort profielen.

@Schuey:
Die tekening die je voor Kurt op racedepartment.com hebt gemaakt spreekt me wel aan. Zitten daar nog specifieke design-uitgangspunten in? (schermgrootte of lengte van persoon?)

Op dit moment zou het voor 3x 23" + G27 + CSP zijn. Met de mogelijkheid om daar later iets grotere schermen en CSW ipv G27 van te maken.
De rig is bedacht voor 24"tot27" schermen, 23" moet dus helemaal goedkomen :) Boven de 27" zou ik niet direct willen gaan zonder aanpassingen te doen. Voor de beugels, om een hoek te maken, en vesa mounts, kan ik je doorverwijzen naar simlab.

CSP's moeten zo te monteren zijn, hooguit dat je wat brackets nodig hebt want ik weet niet hoe montage daarvan precies werkt. Weet nog wel dat Scr33x0r het een vervelend klusje vond :P

Een design uitgangspunt is dat hij perse een geintegreerde scherm oplossing wilde, omdat hij heel de rig op wielen heeft gezet. Daar moet je wel van houden, ik kies zelf liever losse schermen.

Qua lengte is het zaak de boel even op te meten als je al een stoel hebt, dan kun je dingen zeker weten.
Als je extreem lang of extreem kort bent, is er zo een nieuwe tekening gemaakt waar je wel in past overigens, dat maakt virtueel geen reet uit :P

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 11-11-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
iXiro schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:35:

@Schuey:

Wat moet je pcies nog weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
:D
in cognito :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Ben momenteel ook in dubio over een aparte rig, een houten zelfbouw rig heeft mijn voorkeur, maar ik mis ergens tekeningen, maten en ook wat tijd. De tekeningen van Ricmotech zijn wel interessant, maar de kosten inclusief verzendkosten zijn niet leuk meer. Dan is er nog de PVC optie die relatief eenvoudig is en waar ik nu een beetje naar neig en vervolgens is er nog de kant en klare oplossing als een Obutto, wel duurder, maar meteen klaar...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je kunt met een beetje balken prima een alu rig voorbeeld namaken. Voordeel van hout naast de kosten is ook dat het geen fluit uitmaakt wat je er nog aan maakt of aan veranderd, het kan bijna allemaal. Als je een standaard oplossing koopt heb je ook dikke kans dat die rig standaard blijft. Als je van jezelf weet dat je voor een deel van de hobby je plezier haalt uit het bij elkaar verzamelen van spulletjes, mee prutsen, wat veranderen, proberen, tja, ik wist het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:34

Niellie41

[object Object]

Heeft Heusinkveld niet ook een ontwerp voor een houten rig online staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:48:
Je kunt met een beetje balken prima een alu rig voorbeeld namaken. Voordeel van hout naast de kosten is ook dat het geen fluit uitmaakt wat je er nog aan maakt of aan veranderd, het kan bijna allemaal. Als je een standaard oplossing koopt heb je ook dikke kans dat die rig standaard blijft. Als je van jezelf weet dat je voor een deel van de hobby je plezier haalt uit het bij elkaar verzamelen van spulletjes, mee prutsen, wat veranderen, proberen, tja, ik wist het wel :)
Ja klopt, het lijkt me misschien nog wel leuker om die rig te bouwen dan hem te gebruiken... Maar het zou fijn zijn om een tekening te hebben en die rig van Heusinkveld vind ik dan weer niet zo mooi :$ Het oog wil ook wat ;) Ik wil komende week eens wat gaan tekenen. Helaas ben ik niet zo handig met Sketchup o.i.d., dus dat zal wel gewoon op papier worden. Heb wel nog een oude CRX stoel liggen die ik meteen in die rig kan verwerken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Metalfreak schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:37:
[...]

Ja klopt, het lijkt me misschien nog wel leuker om die rig te bouwen dan hem te gebruiken... Maar het zou fijn zijn om een tekening te hebben en die rig van Heusinkveld vind ik dan weer niet zo mooi :$ Het oog wil ook wat ;) Ik wil komende week eens wat gaan tekenen. Helaas ben ik niet zo handig met Sketchup o.i.d., dus dat zal wel gewoon op papier worden. Heb wel nog een oude CRX stoel liggen die ik meteen in die rig kan verwerken.
Wil je een alu-rig ontwerpen kan je aan de gang met maycad.
http://www.maytec.de/index.php?id=21
Is gratis en alu profielen, accessoires kun je zo uit het menu kiezen :)
Hulp kun je altijd inroepen van dokter Schuey ;)

• Schuey
Waar is de fapfapfap gif als je hem nodig hebt :9~

Echt als ik een simracing wishlist maak dan kom ik volgens mij makkelijk aan de 10 duizend euro :X

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 12-11-2015 08:31 ]

• DonJunior
Schuey schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:30:

[video]

Echt als ik een simracing wishlist maak dan kom ik volgens mij makkelijk aan de 10 duizend euro :X
Gaaf ding. Alleen ben ik blij met mijn reguliere stuurtje. Dan kun je er ook voor kiezen om af en toe even een andere game te doen dan alleen F1. Het lijkt me met dit stuurtje niet fijn om bijvoorbeeld Dirt Rally o.i.d. te rijden.

*sowieso

• Schuey
Als je dit soort sturen gebruikt lijkt me dat een non issue, je gooit dan toch overal een quick release op als je dat nog niet had :)

• Scr33x0r

[video]

Ik zeg niks... ik heb 1 stuurtje en zit al gauw aan ruim de helft...

Aaahhh niet terug kijken...niet rekenen, nee, ik had ook een seizoen kunnen karten ja.. ach shit happens :D

Trouwens, dat stuurtje is van een zekere Mr Roso of Rosa, lees de reviews voordat je 1250 aan zo'n ding uitgeeft, want de levertijd is ongeveer 1,5 jaar ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door Scr33x0r op 12-11-2015 11:00 ]

• Schuey
:+

Ik moet mijn excel sheet weer eens bij werken, zou me niks verbazen als ik er dik overheen ga.. Achja, hij niet voor niks wishlist.xls ;)

• Scr33x0r
Ach het is vrij simpel, heb laatst 3 x een Asus MG279Q 144hz IPS schermen gekocht.. tja das al 3 x 680 :) Een accuforce is al 1900 en dan nog een stuurtje van sam maxwell, 900.. Dan heb ik het nog niet over mijn heusinkveld pedalen en het aluminium rig :)

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MIjn basis is nog altijd een G27 die ik defect gekocht heb en na reparatie dus in totaal slechts 100 euro heeft gekost :+

Maar wel met 320mm fullsize stuur, dat speelgoedstuurtje van een G27 vond ik het toch net niet.

• Schuey
Metalfreak schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:33:
Maar wel met 320mm fullsize stuur, dat speelgoedstuurtje van een G27 vond ik het toch net niet.
En met dit soort uitspraken begint de ellende :D Spreek je over een jaar of twee nog!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:53:
[...]

En met dit soort uitspraken begint de ellende :D Spreek je over een jaar of twee nog!
Zo heb ik het al twee jaar hoor. ;) Weet me nog aardig in te houden :P Heb wel al een SLI-M erbij (maar momenteel niet aangesloten) Maar soms ontbreekt het me een beetje aan tijd voor deze hobby. En dan ook nog een vriendin die daar continu over zeurt en dat geen hobby vindt... (*zucht*) Sinds vorig jaar wel een huis, dus wel plaats ervoor. Nu daarin alles een beetje op orde is, kan ik eindelijk eens gaan uitbreiden.

• Schuey
Ik ken het gevoel :P
Achja ik had het met de gitaar hobby ook. Met spulletjes prutsen en de voorpret van het uitzoeken en sleutelen is al de tijd waard. Die vrouwelijke frusti's moeten gewoon zelf een hobby zoeken en niet zeiken.

@hieronder
nice, ben je waarschijnlijk nog beter af ook :P

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 12-11-2015 13:36 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Die van mij zegt gewoon "prima dat je dat wilt doen, maar onze dochter heeft er last van, dus verhuis maar naar de zolder" :+

Dus komend jaar een verbouwinkje op stapel gezet :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
Pff, als ik hier, of op iracing de berichten lees, wat ben ik dan blij met mijn vriendinnetje zeg. Hobbies kosten nu eenmaal geld, en zolang het kan, kan het toch? :-)

Ik ben wel benieuwd waarom je vriendin het geen hobby vindt.. stofzuigen kan toch ook een hobby zijn? Definitie van hobby: an activity done regularly in one's leisure time for pleasure.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:07:
Ik ken het gevoel :P
Achja ik had het met de gitaar hobby ook. Met spulletjes prutsen en de voorpret van het uitzoeken en sleutelen is al de tijd waard. Die vrouwelijke frusti's moeten gewoon zelf een hobby zoeken en niet zeiken.

@hieronder
nice, ben je waarschijnlijk nog beter af ook :P
Zeg dat ;) De gitaar hobby van mij tolereert ze dan weer wel.
Scr33x0r schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:22:
Pff, als ik hier, of op iracing de berichten lees, wat ben ik dan blij met mijn vriendinnetje zeg. Hobbies kosten nu eenmaal geld, en zolang het kan, kan het toch? :-)

Ik ben wel benieuwd waarom je vriendin het geen hobby vindt.. stofzuigen kan toch ook een hobby zijn? Definitie van hobby: an activity done regularly in one's leisure time for pleasure.
Nou, zij vindt het maar wat gehang achter de computer. Ze snapt het hele idee van online racen bijvoorbeeld ook niet en verwacht ook altijd reactie als ik achter de PC bezig ben. Ze is niet de makkelijkste, dat geef ik toe ;) Maar ze heeft een beetje hetzelfde als mijn moeder vroeger over dingen die met computers te maken heeft: als je achter de computer bezig bent, verveel je je toch maar en kun je voor alles gestoord worden. Verder heeft ze buiten haar werk als arts weinig andere interesses en snapt het dan ook niet helemaal als andere mensen dat wel hebben... Kan soms redelijk frustrerend zijn :X

Hobby's mogen wat mij betreft ook zeker geld kosten, het oppotten op de bank heb je ook geen zak aan... Waar werk ik anders voor? ;)

Maar goed: simracen. Wat ik dus wel zoek in mijn rig is dat ik de pedalen van mijn G27 inverted kan ophangen, dus dat wil ik wel verwerken in mijn toekomstige rig.

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 12-11-2015 21:34 ]

• Schuey
Zie de rig van kurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Wie is kurt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Sodeju, ik dacht dat de DIY oplossingen meestal budgetvriendelijk waren, maar dat vind ik niet bepaald goedkoop als ik zijn lijstje zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hij doet dan ook bijna geen enkele moeite om geld uit te sparen :P
In het topic vind je meer voorbeelden, die van mezelf zijn gericht op budget, daar kom ik veel lager mee uit.

Echter, het ging om design ideen opdoen, zijn pedalen kunnen heel eenvoudig inverted worden opgehangen. Kwestie van de achterste staanders meer richting voren halen en de pedal plate ondersteboven hangen en dan ben je klaar na wat tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:24

[video]

Erg gaaf stuur _/-\o_ _/-\o_
Ik zou serieus overwegen om het te kopen, maar ik wacht eerst mijn ervaring met de oculus rift af.

Stel... dat de OR "simracing heaven" is. Dan is het wel ERG jammer van de hoge investering in zo mooi stuur.

De Fanatec Clubsport V2 pedalen, zijn inmiddels vervangen door Heusinkveld Pros.
Alles wat ze over die pedalen zeggen is waar :*)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sFTRzaX.jpg

Met de DIY conversie van mijn fanatec formula stuur heb ik nu de keuze 3 sturen voor mijn AccuForce

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/v70eygnhx/IMG_20151012_081337.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Niet online
Ik vraag me vooral af hoe je aan lengtematen komt bij het ontwerpen. Dat ik niet straks iets besteld heb en er na het in elkaar zetten achter kom dat alleen mensen onder de 1 meter 50 in passen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Je hebt al een stoel, stuur en pedalen. Ga zitten en meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
iXiro schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:34:
[...]

Ik vraag me vooral af hoe je aan lengtematen komt bij het ontwerpen. Dat ik niet straks iets besteld heb en er na het in elkaar zetten achter kom dat alleen mensen onder de 1 meter 50 in passen :P
Of misschien gewoon in de auto plaats nemen kan ook. :)
Ik ben 1.78m groot, dacht dat de lengte van rig 1.60m was.
Stoel gans achteruit geschoven kun je nog korter gaan tot 1.40m maar bij mij staat pc achterop.
Om te racen schuif ik ongeveer 10 tot 15cm vooruit.
Pedalen kunnen ook nog naar voor geschoven worden.
Als je een triple screen setup hebt moet je ook nog maken dat je en uit de stoel kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Henkus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:10:
[...]

Stel... dat de OR "simracing heaven" is. Dan is het wel ERG jammer van de hoge investering in zo mooi stuur.
Mede daarom vind ik de OR dus niks, ook nadat ik hem geprobeerd heb. Hetgeen wat je JUIST zo immersed wordt dan weer verstoord omdat je er zo in zit, je bijna qua gevoel ook verwacht dat je stuur klopt met op het scherm... Geef mij maar liefst levensgrote projectie :)

@iXiro
Hier mijn eigen data, hieraan toets ik mijn ontwerp (let niet op de typo's):
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/9knrpu.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 14-11-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Schuey schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:26:
[...]

Mede daarom vind ik de OR dus niks, ook nadat ik hem geprobeerd heb. Hetgeen wat je JUIST zo immersed wordt dan weer verstoord omdat je er zo in zit, je bijna qua gevoel ook verwacht dat je stuur klopt met op het scherm... Geef mij maar liefst levensgrote projectie :)
Ik heb de Oculus nog niet geprobeerd, maar ga hem wel direct bestellen.
Soms denk ik wel eens dat het niet veel beter KAN zijn dan de 3 grote tv's die ik nu heb (van links naar rechts is 2,5m).

Het is natuurlijk dan wel van belang dat de rotatie van het stuur in de cockpit exact overeenkomt met de stuurbewegingen die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zonder het te proberen is het lastig een mening te vormen, kan het dan wel aanraden om te proberen. 3 grote tv's, super hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
OR heeft denk ik zn voor en nadelen. Voor mij gaat het er nooit komen, ik heb een lui oog, dus ik heb er niets aan.. 3 schermen is prima voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Nu online
Henkus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:22:
[...]

Soms denk ik wel eens dat het niet veel beter KAN zijn dan de 3 grote tv's die ik nu heb (van links naar rechts is 2,5m).

Het is natuurlijk dan wel van belang dat de rotatie van het stuur in de cockpit exact overeenkomt met de stuurbewegingen die je maakt.
Ik heb wel de Oculus Rift getest, 3x zelfs, en ik kan zeggen dat het zeker de investering waard is. Nadeel is alleen, buttonboxen, verschillende sturen (Met andere button layouts) en andere toevoegingen van de rig worden een lastig iets om te gebruiken.

Maar het is zeker een leuk ding om te proberen en te hebben!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Henkus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:22:
[...]

Je kan in de bochten kijken met de oculus wat gewoon een groot voordel is tegen over 3 schermen. En bij racegames heb je sowieso minder snel last van motion sickness omdat je personage ook stil zit in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat kan je met triples ook ;)

Wat ik zelf het mooiste vond, in auto's met een dak vooral, is dat je weer een soort parralax effect krijgt omdat je letterlijk een camera in de wereld beweegt. Dit maakt de ervaring zoveel meer dynamisch. Zeker hoe het 3d uit de verf komt, heb ik ook nog nooit zo goed gedaan zien worden.

Toch ben ik voor mijn toekomstige rig aan het denken aan of 3 kleine (24"-27") schermen, of 1 grote tv (40"). (3x40" is voorlopig geen optie ;))

Vanmiddag als het goed is een testje doen met triples. Mijn 24" met 2x 19" er naast, iets met roeien en riemen die je hebt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 15-11-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik blijf nog heel lang mijn 3 schermen met een FoV van 180 graden gebruiken. Zonder mijn hoofd echt te bewegen zie ik 'in mijn ooghoeken' (lees maar wat over peripheral vision) als er iemand naast me zit. Daarnaast kan ik prima de bochten inkijken.
Zolang VR niet een FoV overeenkomstig met het menselijk ook en een mega hoge resolutie ondersteund (en PC's die dat weer kunnen aansturen) hou ik het op 3 schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik kan nu ook in de bochten kijken op mijn triples, maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaring om "echt" IN de auto te zitten.

De relatief lage resolutie en FOV baren mij wel wat zorgen. Valt het tegen dan....... Marktplaats :)
Dat je helemaal geïsoleerd bent tijdens het racen is zeker een nadeel.

Het niet kunnen zien van mijn stuur / dashboard vind ik geen probleem. De knoppen op het stuur en dashboard, de DSD shifter en handrem vind ik door "muscle memory" probleemloos met mijn ogen dicht.

De GS-4 schijnt ideaal te zijn icm de Oculus omdat bij de GS-4 je hoofd niet beweegt zoals bij andere motion systemen.

Als de oculus bevalt, dan hoef voortaan ook niet meer de 3 schermen op te zetten als ik wil gaan racen. Dat scheelt me weer wat tijd.

Mijn rig is niet permanent, nu kan ik alles op / afbouwen in 7 minuten. Met de OR en zonder TV's zou ik binnen 4-5 minuten kunnen racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Niet online
@Schuey: thanks voor de data

Ik heb even snel mijn eerste ontwerpje gemaakt, nog niet echt op maatvoering gelet trouwens.
Ik zat te denken om bij het stuk waar de pedalen en stuur aan zitten wat kleinere profielen te nemen (30 of zelfs 20). De rest is wel 45.
Verder bij de pedalen 1 staander (waar was die 2e voor op dat andere ontwerp?). Eventueel kleine 4e monitor helemaal boven, en pc zelf boven de pedalen.
Wat vinden jullie van deze keuzes?

Rig b1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Enigste rare zie ik in de manier bij de pedalen. Zie even niet voor me hoe je die wil bevestigen :)
De 2e staander was zodat je de pedal plate heel vertical kunt krijgen voor inverted pedalen. Ook omdat
Kurt Heusinkveld pedalen heeft, is de stevigheid tijdens het aanremmen wenselijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Schuey op 15-11-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weet iemand wat hier allemaal staat?

https://scontent-ams2-1.x...d6930bf27ccbe&oe=56EDAA4B

Het stuur leek mij een Accuforce achtig model, maar zal iets anders zijn. Het stuur vond ik best wel fijn tijdens dit evenement, alleen stond hij veel te licht voor de rookies. (Ze hadden prima een G27 neer kunnen zetten btw) Die stoel van Vesaro was wel heel gaaf! Die beweegt mee in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Frex of ecci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:34:
Weet iemand wat hier allemaal staat?

https://scontent-ams2-1.x...d6930bf27ccbe&oe=56EDAA4B

Het stuur leek mij een Accuforce achtig model, maar zal iets anders zijn. Het stuur vond ik best wel fijn tijdens dit evenement, alleen stond hij veel te licht voor de rookies. (Ze hadden prima een G27 neer kunnen zetten btw) Die stoel van Vesaro was wel heel gaaf! Die beweegt mee in de bochten.
De complete rig is van Vesaro, ik heb het getest op GamesCom en het is echt heel gaaf. Het enige wat ik je kan vertellen is dat het een D-Box 4250i motion system is, heb hier zelf naar gezocht omdat dat nog een leukere toevoeging is als een goed stuur. De andere onderdelen van de rig kan ik je weinig over vertellen, houden ze zo veel mogelijk top secret :P

Max Verstappen heeft dit systeem ook, zoals hier te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 22:18
Yannick97 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:24:
[...]

De complete rig is van Vesaro, ik heb het getest op GamesCom en het is echt heel gaaf. Het enige wat ik je kan vertellen is dat het een D-Box 4250i motion system is, heb hier zelf naar gezocht omdat dat nog een leukere toevoeging is als een goed stuur. De andere onderdelen van de rig kan ik je weinig over vertellen, houden ze zo veel mogelijk top secret :P

Heeft hij niet, hij is in dat filmpje bij Playseat op bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Is dat niet gewoon een Fanatec CSL seat met ECCI 7000 stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Arfman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:23:
Is dat niet gewoon een Fanatec CSL seat met ECCI 7000 stuur?
In dat plaatje, ja volgens mij ook.

Even iets anders. Ik wilde graag een display zoals die van SRH G-Force:
Afbeeldingslocatie: http://simracinghardware.com/wp-content/uploads/2015/09/SRH_Gforce_LCD_DASH.jpg

Ze vragen er echter € 280,- en dat vind ik een beetje te gortig. Ik ben op zoek gegaan naar een usb display en dat blijkt dus hetzelfde display te zijn. Kan ik inkopen voor € 89,- excl 24% finse BTW en de verzendkosten zijn vrij hoog € 17,-. In samenwerking met Richard van Schouteren wat aluminium voor en achterplaatjes ontworpen en dat kost ook niet heel veel om te maken. Al met al ben ik niet veel meer dan € 180,- kwijt, ipv € 280,-..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Nu online
J-M-T schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:27:
[...]

Heeft hij niet, hij is in dat filmpje bij Playseat op bezoek.
En een week later hebben ze DIE rig bij hem thuis geplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Scr33x0r schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:01:
[...]

In dat plaatje, ja volgens mij ook.

Even iets anders. Ik wilde graag een display zoals die van SRH G-Force:
[afbeelding]

Ze vragen er echter € 280,- en dat vind ik een beetje te gortig. Ik ben op zoek gegaan naar een usb display en dat blijkt dus hetzelfde display te zijn. Kan ik inkopen voor € 89,- excl 24% finse BTW en de verzendkosten zijn vrij hoog € 17,-. In samenwerking met Richard van Schouteren wat aluminium voor en achterplaatjes ontworpen en dat kost ook niet heel veel om te maken. Al met al ben ik niet veel meer dan € 180,- kwijt, ipv € 280,-..
Hey Arjan, kunnen we niet kijken of er meer animo is? Mij lijkt dat ook wel wat, zo is iig de verzendkosten te drukken en wellicht kan er een betere inkoopprijs bedongen worden bij genoeg animo? Of heb je het display al besteld?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
The Otherside schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:53:
[...]

Hey Arjan, kunnen we niet kijken of er meer animo is? Mij lijkt dat ook wel wat, zo is iig de verzendkosten te drukken en wellicht kan er een betere inkoopprijs bedongen worden bij genoeg animo? Of heb je het display al besteld?
Voor mezelf maak ik prototype, daarna kijken, of we het via Richard (sim-lab.eu) kunnen verkopen. Ik heb wel wat korting bij 10 of meer stuks, maar das maar iets van 5%, met name in verzendkosten scheelt het enorm..

Ik denk dat de verkoopprijs incl alu ongeveer 189/199 euro gaat worden.. das nog steeds een stuk goedkoper. Nadeel is wel, er moet eigen software op. Z1 draait er wel op en die software van SRH draait er ook op, maar andere software moet geschreven worden.. Al moet ik toch C# leren, dus misschien ook nog wel een leuk projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 22:18
Nice!

• mostertpot17
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10-2024
Voor de rig-bouwers onder ons heb ik nog een Autostyle sportstoel met slider te koop staan voor een zacht prijsje. Prijs is overigens niet perse vast

http://www.marktplaats.nl...style-bs3-sportstoel.html?

• Scr33x0r
mostertpot17 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:24:
Voor de rig-bouwers onder ons heb ik nog een Autostyle sportstoel met slider te koop staan voor een zacht prijsje. Prijs is overigens niet perse vast

http://www.marktplaats.nl...style-bs3-sportstoel.html?
Opzich wel interessant, in mijn stoel zit wat speling tijdens het remmen, maar hij is me denk ik wat te smal.. En vraag me af hoe comfortabel zoiets is.. Ik heb nu een ass stoel en daar kan ik echt dagen op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mostertpot17
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10-2024
Scr33x0r schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:26:
[...]

Opzich wel interessant, in mijn stoel zit wat speling tijdens het remmen, maar hij is me denk ik wat te smal.. En vraag me af hoe comfortabel zoiets is.. Ik heb nu een ass stoel en daar kan ik echt dagen op zitten
Persoonlijk vind ik de stoel vrij comfortabel, maar hij is inderdaad niet gemaakt voor de brederen onder ons ;) Ik beschouw mezelf als redelijk gemiddeld en voor mij is ie net een fractie te smal. Als je net iets smaller bent dan gemiddeld zal ie zitten als gegoten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het ligt er ook aan hoe hard je wil trappen natuurlijk. Met dit soort autostoelen is het denk ik niet gemaakt op 80-100 kilo trappen. Misschien heb je hier met een shell (vaak van een composiet materiaal) stoel minder last van, die zijn er op gemaakt zou je zeggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 20-11-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Eigenlijk wil ik gewoon een zelfde ass of scheel stoel, maar dan een die geen speling heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Yannick97 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:24:
[...]

Nice, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Prototype, lol.. aangezien aluminium pas volgende week of de week erna klaar is, maar het schermpje vandaag kwam, maar even wat geknutseld met oud karton dat ik had liggen:

YouTube: z1 dashboard on usbd480

Ik heb met touchscreen gekozen en had het binnen 2 min aan de praat met Z1 Dashboard :)

• Kevin Kater
Schuey schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:30:
Daar mag je minimaal wel op rekenen. Wegens financien heb ik het niet veel verder uitgezocht.

Wat ik wel zie op het ISI forum is veel verwarring over controllers als IONI, IONI-Pro, SIM-ple, etc.

Het voelt nog steeds als gehobby en ik geloof dat je, afhankelijk bij wie je een setje laat maken, compleet andere componenten krijgt.

Kortom, ik ben er nog niet klaar voor voorlopig :p

Edit
http://isiforums.net/f/sh...odnar?p=396260#post396260
Zo te zien is de site van Ollie ondertussen beschikbaar. Voor zo'n 1300 euro sta je op de wachtlijst voor een volledige en geteste Kit. Naar mijn mening een koopje. Moet er natuurlijk nog wel een stuur en glippers enz bij, wordt het uiteindelijk toch nog zo'n 2000 euro. Dure hobby dit... :)

• Kevin Kater
[b]

Ik sta op de wachtlijst Kevin, in eerste instantie zou ik de kit 17 september al krijgen, ik heb 5 weken geleden een verzoek gehad voor de gegevens, die heb ik verstuurd en sindsdien niets meer gehoord. Schijnen nog wat bekabelings issues te zijn geweest, dus het is allemaal maar gedoe.

Persoonlijk heb ik besloten om toch echt voor de OSW te gaan. Iets goedkoper zelfs nog en na te veel uren te hebben gespendeerd aan inlezen, valt af te leiden dat de OSW toch echt net een stap boven de Accuforce (met zijn wannabe steppe motor) staat

Verder heb ik nog geen bevestiging gekregen dat ik op de wachtlijst sta van ollie. Jij wel via de mail?

• Schuey
Scr33x0r schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:53:
Prototype, lol.. aangezien aluminium pas volgende week of de week erna klaar is, maar het schermpje vandaag kwam, maar even wat geknutseld met oud karton dat ik had liggen:

YouTube: z1 dashboard on usbd480

Ik heb met touchscreen gekozen en had het binnen 2 min aan de praat met Z1 Dashboard :)
Leuk leuk :)

bestaat inkoopactie.net nog? :P

• Scr33x0r
Opethrulez schreef op donderdag 26 november 2015 @ 02:39:
[...]

Persoonlijk heb ik besloten om toch echt voor de OSW te gaan. Iets goedkoper zelfs nog en na te veel uren te hebben gespendeerd aan inlezen, valt af te leiden dat de OSW toch echt net een stap boven de Accuforce (met zijn wannabe steppe motor) staat

Verder heb ik nog geen bevestiging gekregen dat ik op de wachtlijst sta van ollie. Jij wel via de mail?
Ik had die bevestiging in juni al.. maar daarna dus bijna niets meer gehoord.. Alles is nog wat duurder geworden etc en eigenlijk ben ik uber tevreden met mijn AF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zou het gekker vinden als je NIET tevreden was met een AF ;)

Zaterdag mijn eerste Sim-Lab product ophalen, nadeel is dat ik hem pas met kerst mag uitpakken :P
Wheelplate voor de rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Hoe goed en stabiel werkt een wheelstand pro? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik heb een algemene PC in de woonkamer waar ik ook op game, het is voor mij belangrijk dat het handig weg te halen is, maar wel zo stevig is dat je er gewoon fatsoenlijk mee kan racen.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36
Riqy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:00:
Hoe goed en stabiel werkt een wheelstand pro? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik heb een algemene PC in de woonkamer waar ik ook op game, het is voor mij belangrijk dat het handig weg te halen is, maar wel zo stevig is dat je er gewoon fatsoenlijk mee kan racen.
ik heb er een en ik kan je vertellen dat het heel stevig staat hoor ..
en ja je kan er goed mee rijden

het is zeker een goede aanschaf
, heb hem nu meer dan een jaar in bezit en nog steeds heel erg te vrede

Hier mijn Race setup

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/k0htvl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 27-11-2015 12:23 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Heb je geen last van die stang waar het stuur op staat? of staat die zo dicht bij je stoel dat je daar geen last van hebt?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Inderdaad, dat vroeg ik mij ook af. Kan je de pedalen wel goed bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

En dat stuur staat toch veel te plat? Ik heb mijn G27 juist de andere kant om gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:17
Metalfreak schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:26:
En dat stuur staat toch veel te plat? Ik heb mijn G27 juist de andere kant om gecorrigeerd.
Het lijkt me dat de stang van het stuur naar voren gekantelt wordt als hij gaat racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
En om dan ook maar even in te haken over die wheelstand, hoe houd je je stoel tegen met rijden :P ik ervaar nog wel is dat ik mezelf naar achter rol... En zat om die reden te kijken naar playseat challenge maar weet niet of die misschien te laag is voor de hoogte van beeldscherm+bureau combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36
over die stang daar heb je geen last van , nee hij gaat niet meer naar je toe als je zit ,

en je stuur kan je verstellen , ik heb hem hier in truck stand staan met racen gaat hij wel weer meer recht op

het weg rijden van je stoel kan je voorkomen door een matje onder je stoel te leggen of je stoel tegen de muur te zetten , of een stoel nemen zonder wielen :)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Mijn setup. Ik geef toe het is geen race-rig, maar een space-rig. Ik heb er wel een race-stoel in verwerkt :P

*alles* is DIY, met uitzondering van de PC, schermen, de stoel en het keyboard zelf. Dus alle schakelaars, panelen, monitor steunen, beugeltjes, joysticks, voet controller, lederen panelen, firmware, etc. Gemaakt met 3D-printer, lasercutter en 5 maanden tijd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pHhnYCz.png

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Voor welke game gebruik je deze setup? Ziet er erg mooi uit :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Riqy schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:47:
Voor welke game gebruik je deze setup? Ziet er erg mooi uit :)
Oh ja sorry. Voor Elite Dangerous.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Zo! Bestelling bij EtsLux is onderweg, 3-6 werkdagen hebben ze het over. Ik ben heel erg benieuwd! :)

Totale kosten was €299, voor de rig die ik eerder al liet zien. Als ik hem zelf gebouwd heb zal ik wel pdfs posten met de tekeningen en hopelijk wat duidelijke foto's over het in elkaar bouwen van het hele gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Binnenkort mijn nieuwe pedalen ophalen ;)
http://www.h-engineering.net/product-availability-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vanochtend ook gelezen ja, ga je veel plezier van hebben :)

Sowieso geen dure pedalenset en/of OSW dit/komend jaar aan mijn kant, volgend jaar trouwen is belangrijker 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 01-12-2015 14:52 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.