Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 4 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Zit er lekker strak uit :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
JPtjeeNL schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:20:
[...]

Wow, ziet er echt te gek uit! Lijkt mij ook enorm robuust? Wat kost deze opstelling bij Motedis? :)
Ongeveer 480 euro.. en dan heb ik wat teveel moertjes en boutjes besteld.. kan wel voor ongeveer 430-450..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:55:
Ah ik zie het nu ook, die staan niet onder de 40mm profiel accesoires helaas.. Ja ziet er goed uit, makkelijker dan andersom denk ik ook ja :)

Zou even kijken wanneer deze HE shifter weer beschikbaar is :)
http://www.h-engineering.net/shop/sim-shifter-sequential/

edit:
hmm, als ik de maten juist heb, gaat een m8 bout niet passen met 40mm profiel, terwijl er wel op de website een onderdeel onder de 40mm accesoires staat met standaard m8 draad aan de hendel.. Kan iemand verifiën of je met een m8 bout gewoon gewoon met 40mm profiel kunt knutselen? Als dit niet zo is maak ik de overstap naar 45mm namelijk, weet alleen niet hoeveel dat meer gaat kosten, maar heb de boel liever zo stevig mogelijk en geen zin om ielige boutjes te gebruiken als het niet hoefd :)

edit2:
meteen eigen ontwerp alweer aangepast, beter goed gejat dan.. ;)
Meerprijs tov 40mm viel mij heel erg mee.. Verschil bijv met die armen is dat je dan 2 nodig hebt ipv 1.. kost ook weer extra.. Ik zit even te kijken:

40x40 x 1m = 9,28
45x45 x 1m = 8,98

Kortom, 45x45 is zelfs goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 20:27
Nouja zeg dat is het waard om een en ander te gaan uitrekenen als mijn ontwerp af is! Maak hem nu in de loop van de tijd tot richting nieuwjaar af en dan maar twee bestel lijstjes maken en kijken hoeveel het scheelt, ben wel reuze benieuw namelijk als het per meter al 30 cent scheelt.

Ik heb even alle lengtes bij elkaar opgeteld van de profielen dit op dit moment in het ontwerp zitten. Ik geloof bijna mijn ogen niet, ik kom al op 14 METER en ik heb hooguit 60% van het materiaal van jouw rig erin zitten :X Dat gaat hard!

Zeker weten tezijner tijd checken, scheelt nu namelijk al bijna 50 euro. Ik hoop dat ik in totaal
niet ver van de 300 ga af ga zitten, dat is het doel een beetje.

edit:
Ja zekers te weten ga ik dat checken. Als ik de zo de prijzen even bekijk voor 16 meter aan profiel valt dat goed mee. Ik vermoed dan dat het meeste geld gaat zitten in het verzagen en bevestigingsmateriaal en verzending. Je zou bijna zelf naar een goede zaag gaan kijken voor op de werkbank ;)

Nog steeds de sleutel niet van ons appartementje, op zijn laatst dinsdag, dan wordt de sim-zolder dozen opslag voorlopig :X

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 12-06-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:43:
Ik ben eindelijk zo goed als klaar.. ....
Ziet er goed uit Arjan.... Nu kan jij wel lesgeven op dinsdag. Ga ik wel in de leer ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Scr33x0r schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:58:
[...]

Ongeveer 480 euro.. en dan heb ik wat teveel moertjes en boutjes besteld.. kan wel voor ongeveer 430-450..
Da's zeker niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Arfman

Drome!

Mooi hoor! Ooit ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Komt nog wel een stoel bij, maar heb deze voor 40 euro op marktplaats gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 16:55
Het is nu een beetje donker, maar mijn setup is bijna af. (Klein beetje afronden, wat ik later ga doen.)
Schermen op Race afstand (ongeveer, mogelijk de scherm hoek nog iets meer naar me toe)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3BJ6VGY-D.jpg

En voor als ik niet race, staan ze zoon 30-40cm naar achteren, op een iets betere afstand voor niet race aangelegenheden.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-H88LZHSN-D.jpg

Echter heel veel meer krijg ik er niet uit, maar toen ik hiervoor aan het racen was in de rig stond het zeker nog 10cm verder van me af en amper een angle voor racen. 8)

Je moet iets als je niet echt je pc enkel voor racen wil opofferen. :+

EDIT:
benodigdheden lijst:
-Extra bureauplank van ongeveer 30cm breed en 120cm lang
-2x Kast geleiders
-Een mount om 2 schermen boven elkaar te plaatsen Link

[ Voor 17% gewijzigd door Ithric op 17-06-2015 21:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Vraagje, hoe heb je je systeem voor het verplaatsen van de schermen gemaakt?

Verder, ziet er goed uit 8)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Even kort uitgelegd:
-je Pakt een extra (bureau)plank, kijkt waar je het middelste scherm wil hebben (En boort het gat voor de beugel)
-Meet op hoe ver de geleiders gaan en monteerd deze zo dat ze de juiste afstanden bereiken
-Vervolgens monteer je deze met 4-6 schroeven en klaar (op het echter bureau en de extra (bureau)plank

Hopelijk begrijp je het een beetje, anders maak ik wel een tekening want ben helemaal vergeten foto's te maken. :D

Edit:
Zo ongeveer, even snel met Paint.
(Boven aanzicht)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHHIQNE3-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHHIQNE3-D.jpg

Het is allemaal afhankelijk hoever je wil gaan en welke maten je neemt.

Edit2: Plaatje werkte niet goed. |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Ithric op 17-06-2015 22:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Verkoop mag in V&A

[ Voor 86% gewijzigd door BM op 26-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:20

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Discussie over welk stuurtje beter is is offtopic :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik ga waarschijnlijk aan wireless gebonden zitten voor mijn race zoldertje, zit slechts een dun plafond tussen maar geen manier om draden te trekken. Hebben meer mensen hun rig via wireless met de buitenwereld verbonden en bevalt dat een beetje? Gaten boren is geen optie helaas, huurwoning.

Nu zelfs geen ruimte voor iets neer te zetten, alles staat nog vol dozen :P Er moet helaas ook nog een dedicated rig pc komen, dat wordt sparen..

(quote van de dag:
"nee hoor ik vind je hobby niet stom, enkel belachelijk :+ ")

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 26-06-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Haha.. :) Ik zou eens kijken naar zo'n lan over stroom.. Heb ik ook tijdje gehad en is een stuk stabieler dan wifi bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is ook een goede tip ja, heb daar al wel veel wisselende meningen over gezien. Ik ga op mijn gemakje op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Het was te warm om te racen, dus dan maar klussen.
Heb mijn opstelling wat beter gemaakt, alles is zoon 10cm meer naar me toe gekomen en een iets betere hoek van de schermen.
Moet alles nog even afstellen, hierna als alles bijna perfect is maak ik nieuwe foto's.

Het is (hopelijk) bijna af nu. }) :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:23
Ik begin pas net met het racen met stuur en kan nog niet tippen aan de race monsters die ik hier voorbij zie komen. Ik zit aan de eettafel met de volgende setup:

PS4 - project cars/ driveclub
Wheel Stand Pro
Thrustmaster T100
dell ultrasharp u2515h monitor

Afbeeldingslocatie: http://regelaer.nl/public_images/race1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://regelaer.nl/public_images/race2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://regelaer.nl/public_images/race3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:22
Mavado schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:27:
Ik begin pas net met het racen met stuur en kan nog niet tippen aan de race monsters die ik hier voorbij zie komen. Ik zit aan de eettafel met de volgende setup:

PS4 - project cars/ driveclub
Wheel Stand Pro
Thrustmaster T100
dell ultrasharp u2515h monitor

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iedereen moet ergens beginnen toch?
Erg mooi setje om mee te beginnen hoor! Ben zelf ook ongeveer zo begonnen, met een oud MoMo Racing Wheel. Als je het echt leuk vind en er wat geld in wilt steken komt het vanzelf wel. Ziet er leuk en compact uit in ieder geval! O-)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:23
Ha, nou het werkt prima en daar gaat het om natuurlijk. Vraag me sowieso af of een drie scherm setup überhaupt kan met de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Mavado schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:36:
Ha, nou het werkt prima en daar gaat het om natuurlijk. Vraag me sowieso af of een drie scherm setup überhaupt kan met de ps4.
Het is mogelijk in sommige games, moet je alleen wel 3 PS4's hebben. Iedereen in dit topic die je ziet met 3 schermen, speelt op de PC.
Als je het racen echt leuk vind en van plan bent uit te breiden over een tijd, een G27 en een PC zijn leuke upgrades, daarna wat schermpjes erbij en gaan. (Mits je er plek voor hebt natuurlijk ;) )

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Scr33x0r schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:43:
Dan een lijstje met de specs:

PC
  • AMD Phenom II X6 1055T Intel i5 4690K @ 4.3Ghz
  • 8GB Kingston geheugen 16GB HyperX kingston
  • Asrock 870 Extreme3 Gigabyte Z97-H3D
  • Asus R9 290
  • Sapphire HD5770 Onboard :-)
  • SSD enzo Samsung 850 Evo 240GB
  • 3 x AOC i2470SWQ 24 inch
  • 1 x Acer AL1916W 19 inch
Sim spullen
  • Fanatec CSW v1 Base
  • Fanatec BMW rim
  • Fanatec Formula rim
  • Fanatec CSP v1 pedalen Heusinkveld Pro Pedals
Todo
  • Dwarsbalk onder PC houder voor stevigheid Plankje geplaatst
  • Buttonbox
  • Heusinkveld pedalen Aangeschaft
  • Sequentiele shifter
  • Oplossing voor toetsenbord + muis
Kleine update dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Foto? *O* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Fanatec Clubsport Wheelbase en Fanatec Formula Rim staan te koop in verband met aanschaf OSW systeem. Zie vraag & aanbod voor meer informatie :)

[ Voor 14% gewijzigd door tim.w op 08-07-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3rF.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-05 08:08
Hey iedereen,

Sinds kort beschik ik ook over een T500RS kitje en wordt het dus eens tijd om te kijken hoe we dit best installeren. :)

Nu heb ik hier al een en ander gezien, maar de meeste dingen heb ik de ruimte nog niet echt voor + de vriendin zou er ook niet echt mee kunnen lachen moest de living of bureau ineens volstaan met een racerig.. :P

Heb hier dan ook twee foto's, zodat jullie kunnen zien hoe de bureau eruit ziet, waar de setup zou worden geïnstalleerd (en na het racen moet worden afgebroken).
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a102/frederik123/IMG_1285.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a102/frederik123/IMG_1286.jpg
Nu was ik dus aan het denken om het stuur gewoon vast te klemmen op het bureau (met de voorwaarde dat dit na het racen weer mooi kan worden opgeborgen), maar heb eerlijk gezegd was schrik voor de NAS. Door de trillingen van het stuur heb ik wat schrik voor de NAS, dat dit schade zou doen aan mijn HDD's.. Wat denken jullie?

Of is er iemand die een andere leuke/handige oplossing zou weten voor mijn setup?

Ik sta zeker open voor alle mogelijke oplossingen, dus indien je iets weet, hoor ik het graag!

Alvast hartelijk bedankt voor jullie meningen!

Practice Makes Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Zou ik niet doen met je NAS op tafel en T500RS :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Kun je niet een plankje maken aan de muur waarop je de NAS zet? Dan staat die los van de tafel en kan je tafel trillen hoe hard je zelf wilt ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hu77w/befa16cb50.jpg
G27 stuur is inmiddels al weg ;)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iD9uO/564f83275c.jpg

Er zitten nu nog standaard g25 pedalen op, maar ergens in september komen mijn clubsport v3's binnen ;)

Edit: oh ja wat ik nu heb:
Fanatec gt3rsv2
Clubsport shifter seq. Eu
Clubsport handbrake
G25 pedalen, binnekort cps v3's

[ Voor 20% gewijzigd door Emperalhero op 09-07-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Je foto is een link en niet een foto. ;)
Mooi hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scr33x0r

Je rijd nu een tijdje, volgens mij succesvol, met je rig virtueel rond. Heb je nog dingen ondervonden die je anders zou doen qua constructie of die je zelfs al veranderd hebt?

Zelf staat bij mij het rig gebeuren even op een laag pitje. Nog steeds een rommeltje op zolder en nog geen internetverbinding daar. Ik was voor het gemak vergeten dat als ik mijn eigen pc op zolder zou gaan zetten we er in de huiskamer 1 tekort kwamen :+ Binnenkort wel beginnen met het ontwerp omzetten naar de 45x45 profielen :)

edit:
toch weer even lekker geknutseld. Ontwerp omgezet naar 45x45 en de laatste versie van het overal gebeuren, die ik volgens mij niet heb ge-upload, wat profielen weggehaald. Mocht de nood aan de man zijn kan ik altijd nog laten komen, maar zie niet gebeuren dat ik versteviging snel nodig heb icm heusinkveld pedalen, helaas :P

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fapqom.jpg

Welgeteld mist er nu enkel nog een manier om de stoel te bevestigen, maar heb nog geen stoel gekocht. Dat zal het eerste object worden :) Overigens ook nog een leuk klusje straks, alle verbindingen maken en tellen... ben bang dat ik er straks 1tje mis als ik heel de boel heb besteld :P

Verder vond ik ook dit erg interessant, dit kan al met 1 beamer. Zoals in deze opstelling is het misschien een iets te grote bolling voor 1 beamer, met minder zou ik ook al tevreden zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EmbC6kM.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9drJ1x4.png

edit2:
voor de mensen die het interessant vinden heb ik mijn tekeningen even in een pdf gezet met wat basic maten erbij:

http://www.mediafire.com/...zhd742/ontwerp2_45x45.pdf

[ Voor 104% gewijzigd door Schuey op 26-07-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Schuey schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:24:
Scr33x0r

Je rijd nu een tijdje, volgens mij succesvol, met je rig virtueel rond. Heb je nog dingen ondervonden die je anders zou doen qua constructie of die je zelfs al veranderd hebt?

Zelf staat bij mij het rig gebeuren even op een laag pitje. Nog steeds een rommeltje op zolder en nog geen internetverbinding daar. Ik was voor het gemak vergeten dat als ik mijn eigen pc op zolder zou gaan zetten we er in de huiskamer 1 tekort kwamen :+ Binnenkort wel beginnen met het ontwerp omzetten naar de 45x45 profielen :)

edit:
toch weer even lekker geknutseld. Ontwerp omgezet naar 45x45 en de laatste versie van het overal gebeuren, die ik volgens mij niet heb ge-upload, wat profielen weggehaald. Mocht de nood aan de man zijn kan ik altijd nog laten komen, maar zie niet gebeuren dat ik versteviging snel nodig heb icm heusinkveld pedalen, helaas :P

[afbeelding]

Welgeteld mist er nu enkel nog een manier om de stoel te bevestigen, maar heb nog geen stoel gekocht. Dat zal het eerste object worden :) Overigens ook nog een leuk klusje straks, alle verbindingen maken en tellen... ben bang dat ik er straks 1tje mis als ik heel de boel heb besteld :P

Verder vond ik ook dit erg interessant, dit kan al met 1 beamer. Zoals in deze opstelling is het misschien een iets te grote bolling voor 1 beamer, met minder zou ik ook al tevreden zijn :)
[afbeelding]
[afbeelding]

edit2:
voor de mensen die het interessant vinden heb ik mijn tekeningen even in een pdf gezet met wat basic maten erbij:

Hey Schuey,

Ik heb contact gehad met Hank van DutchRace, hij gaat binnenkort Corbeau Club Sport stoelen leveren. Deze zijn ideaal van sim rigs en personenauto's (Niet FIA approved), de mijne komt als het goed is deze week binnen, misschien daar eens naar kijken? De prijs zou bij hem rond de 175 tot 200 euro liggen, ligt aan zijn transport kosten. Ik laat zijn uiteindelijke prijs weten en wat ik ervan vind als ik de stoel binnen heb! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.corbeau-seats.com/image/cache/data/Products/Club%20Sport/Club%20sport%20STD%20front-500x500.jpg
(Sliders en brackets bij de prijs inbegrepen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bedankt voor de tip! Gaat financieel niet zo lekker nu dus ga even marktplaats in de gaten houden, betere stoel kan er altijd nog op als daar budget voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hier heb ik mijn stoel gehaald: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1818423.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik weet nooit zo goed wat ik van dat bedrijf moet denken. Hele gekke advertenties hebben ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben er geweest. En het bedrijf heeft een soort ouderwetse 'sloperij'-uitstraling, maar er zijn wel degelijk goede stoelen te vinden in verschillende prijs-ranges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:24:
Scr33x0r

edit:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

edit2:

Hey Schuey,

Ja hij bevalt nog prima. De dingen die ik anders zou doen zijn er niet heel veel, maar de manier waarop mijn stuur vast zit ben ik nog niet helemaal tevreden over.

Op de 40x40 heb je hele gave klemmen, die draai je aan en hij klempt zich automatisch aan de ene kant, Ik moet aan beide kanten er wel schroeven indraaien. Er komt bij mij een OSW op, dus ik ga mijn stuur dwarsbalk gewoon recht monteren, aangezien de rechte hoekjes steviger zijn. Verder zou ik dus die scharnieren niet gebruiken, ze zijn veel te zwak, maar het is de enige mogelijkheid om een andere hoek dan 45 graden te krijgen (ik heb nu ongeveer 56 graden).

Daarnaast zit er een klein beetje movement heen als ik de hele constructie waar mijn schermen aan zitten schud, (links rechts), dit komt omdat ik geen schuine dwarsbalken heb denk ik, daar is nog wle iets aan te doen. Maar ik heb daar nog niet echt last van. Hooguit zou ik de schermen los doen, dat kan overigens vrij simpel met een kleine uitbreiding (ik moet nieuwe 90x45 balken hebben die tot de grond gaan).

Verder zou ik direct nadenken over eventuele houders, extratjes etc. Ik merk dat ik nu bijv een buttonbox toe wil voegen (dat gaat nog, want ik had nog wat over), maar als ik het stuur ook anders wil moet ik nieuwe hoek-brackets bestellen. Verzenden is geloof ik al gauw 20 euro, dus een beetje zonde.. Ik wil eigenlijk ook nog een oplossing voor mijn toetsenbord, die staat nu op een tafeltje van de Ikea er naast.

Ook de constructie waar mijn pedalen op staan zou ik misschien anders hebben gedaan, al werkt het nu eigenlijk prima, maar ipv 71 cm lengte had ik ze eigenlijk 62 moeten maken en dan de balken er recht op gemonteerd.. (zie foto hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/6ed51biml/image.jpg

Je ziet dat bij de foto hierboven de dwarsbalken waar mijn pedalen op gemonteerd zijn er onder zijn gemonteerd. Die zitten zeg maar dwars op elkaar. Hiervoor moet je bij die brackets dingen weg breken om de profielen zeg maar niet met de groeven die in elkaar overlopen te monteren.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/gn10tehal/image.jpg
Dit is zeg maar een foto waarbij je ziet hoe je ze wel kan monteren, dat is veel makkelijker, je hoeft niks weg te breken en de groeven lopen zeg maar in elkaar over (ik hoop dat je dit begrijpt)

Kortom, plaats zeg maar je stuur dwars profielen er niet bovenop, maar maak daar eerst een rechthoek van en monteer die tussen je rechtopstaande profielen (zelfde geldt voor de pedalen)

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/a81zwqakt/image.jpg

Dit is dus hoe hij dwars gemonteerd is. Maar goed dit zijn kleinigheden.. Verder ben ik super tevreden. ik heb hem al eens verplaatst (van beneden naar boven) en dat was goed te doen:

- Stoel er af (kan makkelijk door rails)
- Montitor staanders eraf (incl monitoren) hier heb je wel twee man voor nodig
- Basis blijft over en die kan je goed tillen

Het verplaatsen was nog geen 20 min werk..

[ Voor 15% gewijzigd door Scr33x0r op 29-07-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bedankt voor de uitleg!

Ik denk dat ik je punt mbt overdwars monteren snap. Ik had die blokjes al eerder opgemerkt achteraf gezien, maar helemaal niet verder meer over nagedacht. Ik snap idd dat het juist steviger/stijver is als je die netjes in de sleuvel kan laten vallen ja ipv dat je hem overdwars monteerd en er 1 weg haald, dan ondermijn je nu net de stijfheid in die verbinding in tenminste 1 richting. Snap nu ook meteen waarom ze bij deze dan weer juist niet zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.motedis.com/shop/images/product_images/thumbnail_images/357_0.jpg

Deze 'fout' heb ik 2 keer gemaakt ja, bij de stuur profielen en bij de pedalen profielen. De rest gaat gelukkig goed :)

Steunen voor monitoren en scharnieren ga ik sowieso nog niet doen want ik heb nog geen idee hoe ik het beeld ga verzorgen als ik eerlijk ben. Speel nu met projectie, maar is nog niet zo relevant vind ik, eerst de basis maar eens af krijgen qua plannetjes.

Tijd voor revisie.. ach ben de tel kwijt...

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 29-07-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Even checken, nu de vierkanten gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zd56j4.jpg

De brede profielen er tussen zijn nu ook mooi een standaard maat, 50cm! Scheelt weer in de kosten :)

Nieuw volledig plaatje, met de wijzigingen, en ook steverige steunen voor bij de pedalen:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2i8zv45.jpg

edit:
en een ge-update versie van de plannetjes (revisie 2)

Volgende week maar eens een afspraak maken met een kabelboer. Gaan toch proberen een gaatje te maken zodat er een kabel naar zolder kan ipv wireless, fingers crossed alvast ;) Als dat geregeld is maar eens een bureautje weer met sim spullen inspannen, dan kan ik in ieder geval weer een beetje rijden. Dan verder sparen voor mooie spulletjes.

edit2:
Ik heb voor mezelf een bestellijstje gemaakt. Bouren en/of moeren ga ik wel lokaal zien te krijgen, dat scheelt waarschijnlijk in de kosten, league genoot vond de prijzen voor ijzerwaren wel amusant op de motedis site.

Anyway. Alle profielen, bevestigings hoekjes, afdekplaatjes voor de profielen, bij elkaar, kom ik op €195.37 uit. Dat is een dikke €100 MINDER dan we begroot hadden _/-\o_ Vraag me bijna af, wat zijn we allemaal vergeten :+

[ Voor 123% gewijzigd door Schuey op 04-08-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Toch even een nieuwe post, anders leest niemand hem misschien ;)

Blijf toch aan het denken.. een GT style stoeltje zou ik graag willen, maar in alle eerlijk rijd ik liefst zoveel mogelijk openwheelers. Ik heb ook voorlopig alleen nog maar een formule stuur. Ik heb al wat rondgekeken naar formule zitjes maar als ze er al naar mijn zin zijn, zijn ze niet te betalen. Wat is dan de volgende optie? Zelf schuimen. Dat klinkt weer eng, en ik heb al helemaal geen goede ervaring met DIY projecten, mede een reden dat ik voor alu-profiel gekozen heb omdat dat zo makkelijk in elkaar lijkt te zetten.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het zelf schuimen van een stoeltje en wat er zoal bij komt kijken? Ik ben ook benieuwd hoe de basis er uit ziet, ik heb zelf al wel een idee maar geen concrete voorbeelden. Een stevige container vuilniszak en 2 componenten schuim, dat heb ik in mijn hoofd om het stoeltje mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:33
Ik zou zeggen, zoek gewoon een stoel die lekker zit. Het is geen echte race wagen waar je logischerwijs een stoel nodig hebt die goed zorgt voor ondersteuning e.d. Achter je computer schermpje zul je weinig g-krachten ervaren me dunkt. Soms moet je in het leven niet moeilijker doen dan het al is..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 07:24
op de sloop 20 euro
ben zelf een rig aan het maken senna thema /ben er nog uit welk stuur t300 of t500

Schuey < waarom koop je geen devolo setje heb ik ook werkperfect 50/50 glasvezel

[ Voor 28% gewijzigd door scroeffie op 06-08-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
scroeffie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:04:
[..]
Schuey < waarom koop je geen devolo setje heb ik ook werkperfect 50/50 glasvezel
Je bedoelt zo iets: productreview: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit review door DonJunior ? ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DonJunior schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:52:
Ik zou zeggen, zoek gewoon een stoel die lekker zit. Het is geen echte race wagen waar je logischerwijs een stoel nodig hebt die goed zorgt voor ondersteuning e.d. Achter je computer schermpje zul je weinig g-krachten ervaren me dunkt. Soms moet je in het leven niet moeilijker doen dan het al is..
Omdat een formule zithouden vol-le-dig anders is dan GT, dat is het hele ding. Ik zit voor mijn werk* vaak in dat soort houdingen en het is zo anders dat ik in zoverre verwend ben dat ik een compromis sluiten erg moeilijk vind..

* klant van ons:
Afbeeldingslocatie: http://www.magazinemetropolitano.it/wp-content/uploads/2014/05/ReyerZine_n18-BhaiTech2.jpg

Echter! Een normale verstelbare stoel, waarbij ik de leuning kan verstellen, en een manier van monteren waarbij ik de stoel als geheel kan verstellen, dan kan ik misschien tot op 90% komen :)
Dat kan ik idd sowieso wel doen als het echt moet ja, ik ga al mijn dvd's op marktplaats zetten en dan misschien met dat geld in de hand eens kijken wat ik ervoor kan krijgen :)
Omdat er vanavond iemand langs komt met een kilometer UTP kabel en een goeie stevige boor _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 06-08-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 07:24
ja werkt perfect ik heb ze zelf nu zeker 2 jaar heb die van 650 met wifi maar je kan gewoon draad in pluggen dat je altijd stabiele en max verbinnding hebt

deze heb ik
pricewatch: Devolo dLAN 500 WiFi Starter Kit

heb alles met cat 6a kabel nooit geen problemen / xbox ps3 game pc normale werk pc laptop 2 tablets boxee box en 2 smartphones

[ Voor 22% gewijzigd door scroeffie op 06-08-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
hehe dat is mijn review (vandaar de smiley er achter) ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kabelverbinding ligt! Eerste horde overwonnen! ;)

Om op een eerdere opmerking te reageren, zal idd ook eens naar gewone autostoelen kijken op marktplaats, als ik nu iets voor 25 euro in de buurt tegenkom kan ik dat altijd doen, dan heb ik in ieder geval iets staan. Dan kan ik altijd nog veranderen wanneer ik wil.

Wel al even gekeken naar 2 componenten schuim, interessant op zijn minst :)
Afbeeldingslocatie: http://i422.photobucket.com/albums/pp301/nicka117/FinalRev068-1.jpg

Zoiets krijg je dan, ik ga alvast wel eens nadenken over een wijze om dat te integreren in mijn ontwerp. Zou nog even niet weten hoe, maar dat komt nog wel goed. Ik moet namelijk ook nog achter een beetje scherm aan, en dat is belangrijker dan een aparte stoel omdat ik zulke specifieke wensen heb ;) (maar ik kan er iig al over nadenken voor de zekerheid O-) )

edit2:
haha, dit is een strandstoel :D
Afbeeldingslocatie: https://pleinaanbiedingen.nl/.system/dl/ic~AQDGmTcAkpMxApk5CwCVKBACBwHChgGGAYA62gU/waimea-strandstoel-kuipstoel-zwart.jpg

benieuwd hoe stevig dat is :o

edit3:
Fuck it, voor 16 euro besteld. Low budget! Als het niks is gaat het terug of zo marktplaats op :)

edit4:
ennn hij staat op marktplaats, wat een verassing :F

[ Voor 132% gewijzigd door Schuey op 11-08-2015 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:51
DIY buttonbox voor +- €20,-
buttonbox
bb5bb3bb2
bb1

Mijn gaten waren iets te groot waardoor ik aan beide kant ringetjes heb moeten gebruiken. Ik had er helaas niet genoeg dus bij 3 knoppen heb ik tape moeten gebruiken zodat ze bleven zitten.

idee hierzo gejat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nice :) Waar heb je alles besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Linkjes staan erbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Super zeg, zo loont diy wel!! Kun je er ook goede encoders mee gebruiken met dat controller board?

Als er iemand eenzelfde setje wil bestellen dan doe ik graag mee :)

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 15-08-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Schuey schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:05:
Super zeg, zo loont diy wel!! Kun je er ook goede encoders mee gebruiken met dat controller board?

Als er iemand eenzelfde setje wil bestellen dan doe ik graag mee :)
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/waQAAMXQjWtRJ4xF/$(KGrHqJ,!h!FEJQ6Ut2sBRJ4)Ev!Og~~60_57.JPG

Zo uit mijn hoofd:
Links boven 4 pin gaat naar USB
De 5 pin kan gebruikt worden voor een joystick of 4 losse 2 pins.
De 4 x 2 pins rechts heb ik niet getest wat dat is
De onderste rij 12 x 2 pins zijn voor knoppen

Als je dat zou willen zou je het volgens mij op die 5 pin moeten aansluiten.. En dan voeg je in de sim toe joystick links bijvoorbeeld naar een bepaalde stand.

Vind het wel jammer dat de knoppen 2 standen hebben. Als je ze namelijk indrukt blijven ze naar binnen staan. Druk je er weer op komen ze weer naar buiten. Ik weet nog niet hoe dat in een sim gaat uitpakken dus dat moet ik vanavond nog even uitzoeken.

Wat betreft bestellen zit er alleen op de behuizing verzendkosten. Maar die kan je waarschijnlijk ook bij de lokale elektro boer kopen.

edit:
Vind het wel jammer dat de knoppen 2 standen hebben. Als je ze namelijk indrukt blijven ze naar binnen staan. Druk je er weer op komen ze weer naar buiten. Ik weet nog niet hoe dat in een sim gaat uitpakken dus dat moet ik vanavond nog even uitzoeken.
Als ik de knop in iRacing gebruik werkt 1 keer drukken, maar vervolgens moet ik weer een keer drukken omdat de knop "aan blijft". Ik zal dus op zoek moeten gaan naar andere :/

[ Voor 16% gewijzigd door R0y. op 16-08-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231877

Om even verder te gaan op het DIY-thema:

Nu m'n custom CSR-Elite de verkoop in gaat heb ik wat foto's genomen en een filmpje gemaakt hoe de ombouw in elkaar zit. Kan misschien handig zijn voor iemand die iets gelijkaardige wil doen. (Aub. niet letten op de videokwaliteit, m'n crappy engels en m'n blote voeten.)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xGoY2oAkU_I]

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2194cd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qmdg1x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/dc4rj8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/zsjmnb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nydwno.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/dlqc1e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Vandaag nieuw stuurtje binnen gekregen + DSD adapter voor thrustmaster via marktplaats.

stuur

Omdat hier geen flippers op zitten heb ik mijn TH8RS shifter er maar bij gepakt maar ik mis ze toch wel! Nu heb ik enkele opties:

1) Via Sim Racing Hardware een kit zodat ik van mijn T300 stuur de flippers en knoppen er af kan halen en deze vervolgens op het Sparco stuur plaatsen. Helaas past het niet perfect en krijg je het effect wat hieronder te zien is.

stuur2

2) Het schijnt dat er in elke T300 2 aansluitingen zitten voor flippers zoals de T500 die heeft. Dus een donor zoeken en die vervolgens inbouwen of wachten totdat TM deze gaat aanbieden als addon.

3) een overpriced set kopen die het stuur in mijn ogen niet waard is

4) niet zo zeiken en mijn TH8RS shifter gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb zelf nog eens een shifter setje ontwerpen en opgebouwd. Het stelt niet veel voor en is gemaakt op standaard sparco maat. Je kunt het zo opgestuurd krijgen met veertjes, boutjes en moertjes, zonder electronica. Het blijft een DIY oplossing en lang niet zo goed als iets wat je zo kunt kopen. Gevalletje you get what you pay for ;)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/biphs3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fxrxp0.jpg
Zo te monteren
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zemjro.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 18-08-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
R0y. schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:55:
[...]
Als ik de knop in iRacing gebruik werkt 1 keer drukken, maar vervolgens moet ik weer een keer drukken omdat de knop "aan blijft". Ik zal dus op zoek moeten gaan naar andere :/
Dan moet je knopjes gebruiken met een veertje, dan komt hij terug.
Heb ik momenteel ook, dit werkt gewoon perfect. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ithric schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:29:
[...]

Dan moet je knopjes gebruiken met een veertje, dan komt hij terug.
Heb ik momenteel ook, dit werkt gewoon perfect. 8)
Ja ik dacht dat ze dus dat bedoelde met non - locking push buttons |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je bent op zoek naar momentary pushbuttons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Gelukje gehad vandaag denk ik, mocht dit allemaal (stoel, verhoger, rails) meenemen voor 100 euro, zit heerlijk zeg :)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/bj7229.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 22-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Schuey schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:51:
Gelukje gehad vandaag denk ik, mocht dit allemaal (stoel, verhoger, rails) meenemen voor 100 euro, zit heerlijk zeg :)
[afbeelding]
Chique stoeltje! Niet erg veel gebruikt of wel? Veel plezier ermee! (Nu alleen nog een rig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx, is als nieuw als je het mij vraagt idd, terwijl het FIA keurmerk toch al een tijdje verlopen is. Die jongen had hem in zijn bmw E30 zitten waar hij mee geraced heeft. Vond het toch een te duur grapje worden en is alles aan het verkopen.

Ga nu weer dingen kunnen opmeten om weer de plannen voor de rig verder af te maken. Moet alleen nog even kijken hoe ik het precies wil doen. Gisteren zijn we al met losse stuurtjes en kartonnen dozen in de weer geweest, voor een formule 1 en GT style zithouding kan ik aardig uit de voeten met deze stoel. Denk dat ik er voor die eerste op 90% van wat ik wil uit kom, voor die laatste 10% moet je gewoon aan een aparte stoel, maar deze zit zo lekker dat ik daar best wat voor kan verzinnen om hem te kunnen kantelen als ik dat wil, zonder al teveel moeite. Weer een beetje inspiratie opdoen vanavond en wat manieren van montage uitvlooien. Met een beetje geluk blijf ik met de rig ook nog onder de €200,- want ik had nog wat rest materiaal over waarvan ik niet precies nog wist wat ik er mee aan moest :)

edit:
Ook de montage nu in de tekening gemaakt, stelt niet zoveel voor als ik dacht :)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/bga1iu.jpg

revisie 3 PDF

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 23-08-2015 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:38
Dat mag naar V&A

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 24-08-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:13
Mijn Logitech G920 order staat ook en morgen komt al de Fanatec wheelstand uit. Ben benieuwd! Nog nooit eerder zo gereden met games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Intussen weer wat wijzigingen in de rig, ik heb wat metingen gedaan icm stoel en pedalen en dergelijke. Ik heb een aantal wijzigingen moeten doorvoeren, het verhaal erachter staat in dit topic:http://www.racedepartment.com/threads/good-diy-aluminium-profile-sim-rig-instructions.108962/page-2

Even een mockup van het design wat ik vanavond ga uitwerken, het gaat steeds meer toe naar iets waar ik tevreden over ben :)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/6ft47b.jpg

Als iemand binnen nu en een week bij motedis een bestelling doet wil ik een paar dingetjes meebestellen om al met het materiaal te spelen overigens.

edit:
Zo, poehee, weer wat uurtjes gemaakt... anyway, update van de plannetjes.

PDF Rev4 download
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2i0t7us.jpg

Halve epistel staat weer op racedepartment.. genoeg geklikt vanavond!

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 26-08-2015 23:11 ]

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:20
R0y. schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:08:

idee hierzo gejat ;)
Graag gedaan :P :+

iRacing Profiel

• Yannick97
R0y. schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:08:
buttonbox
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Mijn gaten waren iets te groot waardoor ik aan beide kant ringetjes heb moeten gebruiken. Ik had er helaas niet genoeg dus bij 3 knoppen heb ik tape moeten gebruiken zodat ze bleven zitten.

idee hierzo gejat ;)
Zeer nette buttonbox!
Zou je toevallig eens kunnen meten wat de spanning op de aansluitingen zijn? Ik ben niet van plan direct een printplaat van DSD te bestellen, maar wel geadvanceerde knoppen met lampjes en dergelijke, deze hebben natuurlijk wel stroom nodig :P Zo'n plaatje van DSD is nice als latere upgrade, maar voor die 10 knoppen die ik nu zou gebruiken...

• R0y.
Yannick97 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 03:17:
[...]

Zeer nette buttonbox!
Zou je toevallig eens kunnen meten wat de spanning op de aansluitingen zijn? Ik ben niet van plan direct een printplaat van DSD te bestellen, maar wel geadvanceerde knoppen met lampjes en dergelijke, deze hebben natuurlijk wel stroom nodig :P Zo'n plaatje van DSD is nice als latere upgrade, maar voor die 10 knoppen die ik nu zou gebruiken...
Nee sorry ik heb geen multimeter! Misschien dat je het aan Gruwel84 kan vragen?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Schuey schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:54:
Even checken, nu de vierkanten gemaakt:

[afbeelding]

De brede profielen er tussen zijn nu ook mooi een standaard maat, 50cm! Scheelt weer in de kosten :)

Nieuw volledig plaatje, met de wijzigingen, en ook steverige steunen voor bij de pedalen:
[afbeelding]

edit:
en een ge-update versie van de plannetjes (revisie 2)

Volgende week maar eens een afspraak maken met een kabelboer. Gaan toch proberen een gaatje te maken zodat er een kabel naar zolder kan ipv wireless, fingers crossed alvast ;) Als dat geregeld is maar eens een bureautje weer met sim spullen inspannen, dan kan ik in ieder geval weer een beetje rijden. Dan verder sparen voor mooie spulletjes.

edit2:
Ik heb voor mezelf een bestellijstje gemaakt. Bouren en/of moeren ga ik wel lokaal zien te krijgen, dat scheelt waarschijnlijk in de kosten, league genoot vond de prijzen voor ijzerwaren wel amusant op de motedis site.

Anyway. Alle profielen, bevestigings hoekjes, afdekplaatjes voor de profielen, bij elkaar, kom ik op €195.37 uit. Dat is een dikke €100 MINDER dan we begroot hadden _/-\o_ Vraag me bijna af, wat zijn we allemaal vergeten :+
Uit je pdfje haal ik dat de afstand van achterkant pedalen tot achterkant stoelbevestiging 1 meter 60 is, klopt dit? Ik probeer namelijk te bepalen of mijn hele rig in een diepe kast kan. De stoel zou ik naar voren kunnen schuiven als de deur dicht moet, dus het gaat vooral om de bevestiging van het frame.

• Schuey
De achterkant van de pedalen tot aan de stoelbevestiging is volgens mij 1meter 20. De 1 meter 60 is de lenge van de zijprofielen.

Zorg wel even dat je de laatste revisie bekijkt van de plannen, ik heb van alles gewijzigd en verbeterd, de huidige revisie is nu nummertje 4 :)

• Gruwel84
Yannick97 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 03:17:
[...]

Zeer nette buttonbox!
Ik snap je vraag niet precies?
Voor knopje met verlichting erachter kun je dit boardje niet gebruiken.

Knoppen die hierop moeten hebben I/O en GND. Oftewel indrukken (pulse) en aarde. Voor knopjes met verlichting zou je even bij de dsd boards of bodnar spul moeten kijken.

Het is een goedkope oplossing die zijn doel dient, meer kun je helaas niet verwachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
R0y. schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:55:
[...]

Vaag, je dx link gaat wel naar 'non-locking' push buttons en dit zijn (zoals de naam aangeeft) wel de juiste.

Ff mailtje richting dx zou ik zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:37
Mijn "rig"

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/pcyw4krrt/rig1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/twtttqqaz/rig2.jpg

Het word nu toch wel eens tijd voor een echt stuurtje, verlanglijstje:

Afbeeldingslocatie: http://www.wheelstandpro.nl/527-thickbox_default/thrustmaster-tx-servo-base-racing-wheel-xbox-one-pc.jpg

i.c.m.

Afbeeldingslocatie: http://www.wheelstandpro.nl/531-thickbox_default/thrustmaster-599-xx-30-evo-alcantara-racing-wheel-add-on.jpg

en/of

Afbeeldingslocatie: http://www.thrustmaster.com/sites/default/files/imagecache/media_large/product/FerrariF1WheelAddOn_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Al m'n Fanatec onderdelen ondertussen binnengekomen. (CSL Seat, CS2 Wheelbase, CSL Shifter, CS V3 Pedalen) Afwerking kan beginnen. Seat staat voorlopig nog op planken om de juiste hoogte te bepalen. Ik denk dat ie zo wel min of meer goed staat. Nu moet ik nog een plaatje maken om m'n LCD op te monteren. Dan kijken voor een box op wielen zodat ie wat vlot is te verplaatsen. Had gedacht om er ook een luikje in te monteren zodat ik alle adapters, usb hubs netjes kan wegwerken. Zal een uitdaging worden voor m'n beperkte DYI capaciteiten :) O ja rechts van m'n stuur moet ik er ook nog een Ipad + mount zien tussen te krijgen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8303629/Race_Seat/Fanatec_Pre_Build.jpg

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Leuk setje zo :)

Wat voor maatje monitoren zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Schuey schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:07:
Leuk setje zo :)

Wat voor maatje monitoren zijn dat?
EIZO FlexScan EV2450-BK - LED-monitor - 23.8''

Had gehoopt van geen schermrand te hebben gezien deze praktisch geen bezel hebben aan de buitenkant maar de panel zit iets van de rand |:( Nuja buiten dat geweldige schermen natuurlijk :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat had ik niet verwacht, ziet er goed uit voor zulke kleine monitoren zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Is er iemand die een app zoals deze gebruikt voor een dash screen?

Google Play: DashMeterPro for AC/pCars

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Riqy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:07:
Is er iemand die een app zoals deze gebruikt voor een dash screen?

Google Play: DashMeterPro for AC/pCars
Ja is een goeie app!!
Helemaal aan te passen naar je eigen smaak, geen vertraging met de metertjes op het scherm in je spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
M!chel schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:19:
[...]

Ja is een goeie app!!
Helemaal aan te passen naar je eigen smaak, geen vertraging met de metertjes op het scherm in je spel.
Ik had de zoektocht even gestaakt, maar ik mis in races toch wat info.
Zal vanavond eens proberen denk ik, als je alles kan instellen naar eigen voorkeur. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Voor de mensen die de OSW route opgaan, ben wel benieuwd naar levertermijn en ervaring zover met de kit die Ollie aanbied :) Hoe is de support, hoe makkelijk is het in elkaar te krijgen, etc.

edit:
Ik vraag me ook af welke tv's en types mensen goede ervaringen mee hebben om als simrace scherm te gebruiken. Misschien is dit ook wel interessant om ergens op te schrijven. Ik ben naast het plannen voor de bouw van de rig ook aan het rondneuzen naar tv's (2ehands) maar ik heb geen idee wat er goed is of wat niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Schuey op 10-09-2015 18:47 ]

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn race setup:
  • Sony 50" tv
  • PlayStation 4
  • Playseat Challenge
  • Thrustmaster T300 (upgrade naar T300 in de planning) (foto's zijn nog van de setup met T100)
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yCp8lDg52O60ni6LHqmXI5vc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fG3DxxRFnEKToe2JbNAtipki/full.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door ralph075 op 05-11-2015 13:38 ]

• M!chel
  • Niet online
Ook niks bijzonders

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/IMG_20150912_175402_zpsarx6bxrz.jpg

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 09:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zit te kijken voor een XB1 (G920 of TX) stuur bij mijn tv maar zit met het bevestigen. Is zo'n wheelstand stevig genoeg?, of is de Playseat Challenge is een beter (steviger?) alternatief?.

Bij de pc kan ik hem gewoon aan mijn bureau schroeven....
(geen idee waar deze vraag anders te stellen...)

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 30-09-2015 15:33 ]

• M!chel
  • Niet online
Wheelstand is behoorlijk stevig! En de pedalen zitten goed vast, geen kabels die bekneld of in de weg zitten.
Het neemt heel weinig ruimte in beslag en is makkelijk op te bergen. Inklappen en wegzetten.
Je kunt het stuur en de versnellingsbak vastschroeven (met echte schroeven dus).
Op m'n bureau bleef de versnellingsbak niet goed zitten dus de keuze was voor mij erg makkelijk.

Hoe de Playseat Challenge is weet ik niet, maar ik vind hem eruit zien als een onstabiel campingstoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ziet er leuk uit, ik ga denk ik ook een Weel Stand Pro halen. Voor mijn situatie zou dat perfect zijn en kan ik het stuurtje lager positioneren dan ik nu heb. Hoeveel inch scherm is dat trouwens? Lijkt me 27".. ik ga denk ik voor 24".. als twijfel ik steeds. Ik gebruik nu 17" (@ 1920 x 1080) en werkt ook prima voor me. Vind dat zeker niet klein bijvoorbeeld. Het stuurtje is een Thrustmaster T300RS.

Het ziet er nu zo uit, eigenlijk ook al heel prima (qua comfort)

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/g1l8uin53/Gameroom_slaapkamer_17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/5oucup487/Gameroom_slaapkamer.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Luxicon schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Ziet er leuk uit, ik ga denk ik ook een Weel Stand Pro halen. Voor mijn situatie zou dat perfect zijn en kan ik het stuurtje lager positioneren dan ik nu heb. Hoeveel inch scherm is dat trouwens? Lijkt me 27".. ik ga denk ik voor 24".. als twijfel ik steeds. Ik gebruik nu 17" (@ 1920 x 1080) en werkt ook prima voor me. Vind dat zeker niet klein bijvoorbeeld. Het stuurtje is een Thrustmaster T300RS.

Het ziet er nu zo uit, eigenlijk ook al heel prima (qua comfort)

[afbeelding]
[afbeelding]
Hahaha, zo kan het ook! :P O-) _/-\o_

Als ik het goed heb is dat de Asus MX serie.
23" : pricewatch: Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart
25" : pricewatch: Asus MX259H Zilver, Zwart
27" : pricewatch: Asus MX279H Zwart

Aan de maat van het toetsenbord te zien, in combinatie met het scherm. Lijkt het ongeveer hetzelfde als mijn setup in mijn oude situatie dus ga ik ervan uit dat dit een 23" scherm is ;)

Een stuur van de "normale" 32 en 35cm grootte, komen op een 27 inch scherm het meest overeen, voor het geval je over gaat op een rig met het scherm net boven het stuur gemount ;)

Succes met het uitbreiden van je setup!

Een tip, koop een scherm die pas net op de markt is, wil je dan uitbreiden heb je een grote kans dat dit lukt. Ik heb 9 weken op mijn 3e scherm moeten wachten. Is ergens vanuit Oostblok Europa gekomen, was ECHT de laatste...

[ Voor 5% gewijzigd door Yannick97 op 08-10-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ik heb 23" scherm

Verder een car phoneholder waarop een Samsung Note 4 staat met DashMeter Pro, Wheelstand Pro met daarop vastgeschroefd een Logitech G27

;)

[ Voor 78% gewijzigd door M!chel op 08-10-2015 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
M!chel schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:35:
Hoe de Playseat Challenge is weet ik niet, maar ik vind hem eruit zien als een onstabiel campingstoeltje.
De Challenge is verrassend stevig en zit erg comfortabel. Het is zeer zeker geen onstabiel campingstoeltje.
De gasten van Inside Sim Racing waren ook positief verrast:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09
Hallow heb nog een oude bureau stol zonder leuningen die ik wou gebruiken voor een simrig te bouwen, heb nog wel de bouten ervoor maar zoek metalen strips die er ideaal voor zijn om hem daar op vast te maken en dan op een housten frame.

Enig idee waar ik het beste naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Laatste tijd weer wat geupgrade:
- Accuforce gekocht
- Sam Maxwell stuur (Sparco P310) laten maken
- Custom Buttonbox van Ignitioncontrols

Ziet er nu ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2027-09-15%2015%2018%2004%20thumb.jpeg

En mocht nog iemand interesse hebben in 3 schermen, ik wil over op 27" 144hz schermen :-)
http://link.marktplaats.nl/m976277563

[ Voor 31% gewijzigd door Scr33x0r op 16-10-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Goed bezig zeg, echt een supergave set _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
Scr33x0r schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:21:
ik wil over op 27" 144hz schermen :-)
Hou ons op de hoogte welke je gekocht hebt.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:51:
Goed bezig zeg, echt een supergave set _/-\o_
Thnx, heb vanmiddag nog wat dingen bij motedis besteld, twee lange poten, wil toch de monitoren los hebben, dan kan ik ze iets makkelijker verschuiven. Ik had hier eigenlijk al rekening mee gehouden toen ik het kochte, en ik snap nog steeds niet waarom ik het destijds niet direct gedaan heb want het had me misschien 20 euro meer gekost..

Daarnaast heb ik wat onderdelen besteld om een toetsenbord en muis "tafeltje" te maken. Idee is dat hij 2 of 3 scharnieren krijgt, en een plank zoals de plank waar mijn PC op staat. Deze kan ik dan voor mij langs schuiven draaien..

Hier het idee:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UfN9rzx.png

Het idee is dat de plank er dan op komt te liggen en vast zit aan dat gedeelte aan de kopse kant..

Als je hem dan voor je langs draait: (oops, dat 20cm ding hoort hier naar mij toe te wijzen ipv richting achterkant rig, maar je snapt het idee wel
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2kzk0L4.png

Omdat mijn rig totaal 80cm breed is en de plank die erop komt ook, leunt hij dus met name op die uitstekels als hij voor me langs zit, dan heb ik best wel een lekker werkstation..
A1AD schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:29:
[...]

Hou ons op de hoogte welke je gekocht hebt.
Eerst mijn eigen verkopen.. Ik vraag me af of FreeSync (ik heb AMD) monitoren zin hebben of dat "gewoon" 144hz voldoende is..

[ Voor 14% gewijzigd door Scr33x0r op 16-10-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Leuk dat je je spulletjes gewoon makkelijk kunt aanpassen en uitbreiden waar en hoe je wil :)

Kleine overwinning, ik heb voor iemand tekeningen gemaakt voor zijn rig en die is hij geloof ik vandaag aan het bouwen. Voor mezelf zit het er voorlopig niet in, maar kan niet wachten op foto's van hoe de rig zich verhoud tot de tekeningen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:16:
Leuk dat je je spulletjes gewoon makkelijk kunt aanpassen en uitbreiden waar en hoe je wil :)

Kleine overwinning, ik heb voor iemand tekeningen gemaakt voor zijn rig en die is hij geloof ik vandaag aan het bouwen. Voor mezelf zit het er voorlopig niet in, maar kan niet wachten op foto's van hoe de rig zich verhoud tot de tekeningen! :)
Zeker, das ook destijds de reden geweest dat ik hiervoor ging en niet voor een Obutto. Tekeningen heb ik gemaakt met MAY-CAD / Framedesigner.. heeft alles in zich wat 80/20 spul betreft:

http://www.framexpert.com/products/framedesigner/download/

En het is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Autodesk Inventor :9 Leuk speelgoed ook ;)

Wel mooi, ik had 2 keer verteld over de brackets en een randje adv jouw tips, hij wilde het toch voor 1 verbinding het op de 'moeilijke' manier doen, prima. Nu is alles er, ja er is wel 1 probleem, er zit een randje aan de verbindingen.. no shit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Schuey schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:34:
Autodesk Inventor :9 Leuk speelgoed ook ;)

Wel mooi, ik had 2 keer verteld over de brackets en een randje adv jouw tips, hij wilde het toch voor 1 verbinding het op de 'moeilijke' manier doen, prima. Nu is alles er, ja er is wel 1 probleem, er zit een randje aan de verbindingen.. no shit :D
Dat "Randje" (Je hebt het over hoekverbindingen neem ik aan), is heel gemakkelijk met een schroevendraaier af te breken. Gewoon een soort hefboom effect van maken en ze breken zo af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
Scr33x0r schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:27:
[...]

Zeker, das ook destijds de reden geweest dat ik hiervoor ging en niet voor een Obutto.
Ik kan het waarschijnlijk wel in dit topic vinden maar hoeveel heeft het frame jou gekost?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
A1AD schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:40:
[...]

Ik kan het waarschijnlijk wel in dit topic vinden maar hoeveel heeft het frame jou gekost?
Ongeveer 450-500
Pagina: 1 ... 4 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.