Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 3 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Bruzski schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:22:
[...]

ik heb AOC schermpjes met zeer dunne bezels, werken prima hoor.. check me sig maar 8)

btw.. mijn BMW dashboard werkt trouwens prima met PCars :)
Ik ga die eens bekijken die AOC''s

Mijn fanatec f1 stuur werkt wel in PCars maar ik mis de snelheid in de display Krijg enkel de versnellingen
wel kick dat dashboard zeg :) werkt dan ook de toerenteller en de speedo ??????

Straks ff de 3D kijken of dit spel dat ook heeft net als F1 2014 :) en asserto corsa

[ Voor 9% gewijzigd door petervandamned op 09-05-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:05
Ik heb de Dell U2414H. Ze zeggen dat dit het scherm met de dunste bezels zijn. Prachtig scherm vind ik zelf!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:55
LG staat bekend om zijn goede photoshop kwaliteiten.... Kijk ook maar eens naar de post van mij op de vorige pagina, dat is dit scherm, maar zulke dunne randjes heeft die eigenlijk niet. Dit is hoe het scherm ongeveer zal zijn, alsnog redelijk dun, maar wel een vieze marketing techniek van LG.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Yannick97 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:23:
[...]

LG staat bekend om zijn goede photoshop kwaliteiten.... Kijk ook maar eens naar de post van mij op de vorige pagina, dat is dit scherm, maar zulke dunne randjes heeft die eigenlijk niet. Dit is hoe het scherm ongeveer zal zijn, alsnog redelijk dun, maar wel een vieze marketing techniek van LG.
Haha.. oops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Nja niet jou fout, ben er zelf ook ingetrapt. Dunner kan denk ik ook (bijna) niet bij schermen <32", scheelt wel heel erg in games, ziet er wel super uit.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Heb tijdje terug een 2de hands butkicker gekocht, helaas kwam die kapot aan (de versterker)
Ooit had ik mijn biosstoelen een 4 tal ass shakers gezet wat op mijn grote versterker perfect werkte

Kon van de week goedkoop een versterker kopen van Denon en heb 2 van de Auro ass shakers onder mijn race seat geplaatst
de versterker is aangesloten op de subwoofer uitgang van mij Asus Rampage IV BE
het werkt wel maar nog niet helemaal perfect

Ben benieuwd wat jullie gebruiken?

eerste google die ik dan tegen kom is de Simvibe en de sim commander aan software

Maar wellicht gebruiken jullie iets anders ?
de Org Butt kicker gebruik ik niet want dit zit recht onder het kontje :)
en trilt al behoorlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een hele tijd geleden heb ik Aura bass shakers met Simvibe aangeschaft. Was een aardig bedrag wat ik ervoor heb betaald voor de totale setup. Dit is de setup die op het iRacing forum als goedkoop alternatief wordt neergezet.

De Buttkicker heeft een betere "kick" dan de Aura bass shakers dus je kunt er mooie dingen mee doen.

Met Simvibe kun je iedere physics uit de sim op een bepaalde manier laten voelen. Je kunt echt enorm veel instellen en het is best een geinige ervaring. Maar de vele opties zorgt er wel voor dat je veel tijd nodig hebt om alles af te stellen. Maar als je wat met je bass shaker wilt doen moet je zeker Simvibe gaan gebruiken!

Oh en het lawaai wordt er ook niet minder om :D

Ik heb het al een tijdje niet meer aan gehad, ik wil er eigenlijk een 80/20 rig voor gaan maken/ontwerpen.

[ Voor 5% gewijzigd door The_FrankO op 16-05-2015 20:00 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Heb nu de Auro bass shakers en de Buttkicker gekoppeld aan de kleine Denon versterker :)

https://www.facebook.com/...13/?l=1447341230075911318

Net simvibe gekocht en nu een oud sound kaartje extra inbouwen

[ Voor 15% gewijzigd door petervandamned op 17-05-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
Wellicht dat de mensen in dit Topic vele malen verder zijn met zoeken op het interweb dan ik dat ben.
Ben op zoek naar de Thrustmaster T3PA (pedalen set) maar deze zijn dus erg slecht verkrijgbaar ben ik al achter gekomen.

Eén reseller verkoopt deze in Nederland momenteel (Wheelstandpro.nl) echter vragen deze 70 euro meer dan de advies prijs.

Op de UK en DE website van Thrustmaster zijn de pedalen nog gewoon te koop voor 100 euro echter worden ze niet verzonden naar NL. Een Nederlandse Thrustmaster store bestaat niet (in tegenstelling tot die in de UK en in Duitsland).

Dus ik dacht dat Amazon wellicht uitkomst kon bieden, helaas verzenden deze ook niet vanuit de verenigde staten.

Heeft iemand van jullie nog een goede / gouden tip met betrekking tot deze pedalen voor een redelijk bedrag? (wellicht ook voor de toekomst met betrekking tot nieuwe speurtochten)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Kronos1979 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:32:
Wellicht dat de mensen in dit Topic vele malen verder zijn met zoeken op het interweb dan ik dat ben.
Ben op zoek naar de Thrustmaster T3PA (pedalen set) maar deze zijn dus erg slecht verkrijgbaar ben ik al achter gekomen.

Eén reseller verkoopt deze in Nederland momenteel (Wheelstandpro.nl) echter vragen deze 70 euro meer dan de advies prijs.

Op de UK en DE website van Thrustmaster zijn de pedalen nog gewoon te koop voor 100 euro echter worden ze niet verzonden naar NL. Een Nederlandse Thrustmaster store bestaat niet (in tegenstelling tot die in de UK en in Duitsland).

Dus ik dacht dat Amazon wellicht uitkomst kon bieden, helaas verzenden deze ook niet vanuit de verenigde staten.

Heeft iemand van jullie nog een goede / gouden tip met betrekking tot deze pedalen voor een redelijk bedrag? (wellicht ook voor de toekomst met betrekking tot nieuwe speurtochten)
CD-rom land even bellen

en vanuit DE toch ook goedkoop met verzend kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
petervandamned schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:48:
[...]

CD-rom land even bellen

en vanuit DE toch ook goedkoop met verzend kosten
Bedankt voor je advies! Ik heb direct contact opgenomen met CD-ROM land echter geven deze aan dat het artikel nooit door Thrustmaster in productie is genomen...
Dus ik denk dat ze zich helaas laten leiden door foutieve info

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Kronos1979 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:25:
[...]

Bedankt voor je advies! Ik heb direct contact opgenomen met CD-ROM land echter geven deze aan dat het artikel nooit door Thrustmaster in productie is genomen...
Denk ik ook. Zie zat youtubers met t3pa pedalen en unboxings ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Kronos1979 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:25:
[...]

Het lijkt alsof deze nergens op voorraad zijn en moeilijk te leveren zijn. Hier een Duitse site die aangeeft dat ze deze pas kunnen leveren vanaf 30 juni: http://www.atelco.de/USB/...y_i9tbjkkz&ref=311&afid=2

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 23:09

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand ervaring of dit scherm / setup te hoog zou zijn voor een Playseat?

Onderkant doek is iets van 70 cm.

Bios 2

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
is toch gewoon projector doek niet ? kan je dat dan niet iets minder/verder uitrollen ? of je seat op houten bak zetten ?

[ Voor 57% gewijzigd door dabelg op 20-05-2015 14:35 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

Probeer het gewoon eens uit? Pak een stoel en ga ervoor zitten zou ik zeggen :p Lijkt me dat het niet ideaal is maar zeker wel speelbaar.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Het is inderdaad gewoon een elektrisch doek. Lager zou kunnen, alleen moet ik dan de beamer daar op afstellen. Daarbij komt dat dan de speakers voor het doek staan. Dat is ook niet wenselijk.
De play-seat ophogen is een optie, maar dan wordt het allemaal wat minder compact voor de momenten dat ik de playseat niet gebruik en gewoon een filmpje wil kijken.

Wat is 'gangbaar' als afmeting voor het onderste gedeelte van het doek?

Andere optie zou kunnen zijn dat ik de playseat alleen van voren ophoog. Maar weet niet of dat nu echt lekker werkt.

ps: Playseat is nog niet gekocht, dus ik kan het niet zo 123 uitproberen. Hoe hoog zit je van de grond op een Play-seat? Dan zou ik het eens kunnen proberen te simuleren.

[ Voor 25% gewijzigd door Mystikal op 20-05-2015 14:45 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Mystikal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:43:
Het is inderdaad gewoon een elektrisch doek. Lager zou kunnen, alleen moet ik dan de beamer daar op afstellen. Daarbij komt dat dan de speakers voor het doek staan. Dat is ook niet wenselijk.
De play-seat ophogen is een optie, maar dan wordt het allemaal wat minder compact voor de momenten dat ik de playseat niet gebruik en gewoon een filmpje wil kijken.

Wat is 'gangbaar' als afmeting voor het onderste gedeelte van het doek?

Andere optie zou kunnen zijn dat ik de playseat alleen van voren ophoog. Maar weet niet of dat nu echt lekker werkt.

ps: Playseat is nog niet gekocht, dus ik kan het niet zo 123 uitproberen. Hoe hoog zit je van de grond op een Play-seat? Dan zou ik het eens kunnen proberen te simuleren.
Bij een playseat zit je circo 25 a 30cm van de grond als ik het goed heb. Heel veel hoger zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Okay, ik zal het eens gaan simuleren. Het grote 'voordeel' is dat ik zelf 1,98 ben. Dus ik zal hoger zitten dan de gemiddelde persoon. Van de andere kant, heb ik nog nooit in een play-seat gezeten en twijfel nog steeds of ik er wel goed in pas. Daarnaast zou ik ook graag mijn zoontje van 5 (1,28mtr) erin laten rijden. Al zijn de standaarden van die kids vaak wat lager :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Mystikal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:28:
Okay, ik zal het eens gaan simuleren. Het grote 'voordeel' is dat ik zelf 1,98 ben. Dus ik zal hoger zitten dan de gemiddelde persoon. Van de andere kant, heb ik nog nooit in een play-seat gezeten en twijfel nog steeds of ik er wel goed in pas. Daarnaast zou ik ook graag mijn zoontje van 5 (1,28mtr) erin laten rijden. Al zijn de standaarden van die kids vaak wat lager :P
En met behulp van Aluminium extrusion een soort tafel te bouwen met aan de onderkant een stevig systeem zoals bij een schaarhoogwerker en daar de playseat opzetten? (Kan ook gewoon met hout natuurlijk, maar extrusion is superstevig, dankzij dat schaarsysteem makkelijk op te bergen)

[ Voor 3% gewijzigd door Yannick97 op 20-05-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Yannick97 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:32:
[...]

En met behulp van Aluminium extrusion een soort tafel te bouwen met aan de onderkant een stevig systeem zoals bij een schaarhoogwerker en daar de playseat opzetten? (Kan ook gewoon met hout natuurlijk, maar extrusion is superstevig)
Ik hou het graag zo compact en licht mogelijk en dat spreekt me wel aan met de playseat, omdat je die kan opvouwen. Een hele stellage eronder is niet ideaal voor het snel even neerzetten en afbreken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Mystikal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:33:
[...]

Ik hou het graag zo compact en licht mogelijk en dat spreekt me wel aan met de playseat, omdat je die kan opvouwen. Een hele stellage eronder is niet ideaal voor het snel even neerzetten en afbreken.
(Heb mijn post nog aangepast, even snel lezen? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Net een 4de (oude) monitor bij de set-up gezet. Voor bv wat info over circuits en of software waarmee ik wat zaken kan uitlezen. Welke nog geen idee zo met PCars en de f1 2014/5 serie moeten werken
Iemand nog goede suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WcoICFsMtQ2je5k7Ut6eRwfs/medium.jpg

1 butkicker aan de pedalen constructie gezet maar moet echt een 2de versterkertje nog scoren
Heb nu een Denon PMA-250 aan de butkicker en de Assshakers onder me stoel gezet
Moet nog steeds goed uit vogelen met sim commander 4 maar het lukt al steeds beter

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BvV7lj0djzhBOodvjWKmE9vh/medium.jpg

Heb inmiddels een 2de Cosmos2 via V&A op de kop kunnen tikken en ik hiervan een nieuw buro achtig iets maken ipv de doorgezaagde en crappy troep die ik nu heb

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RMnQu83D2C7TT2GDvWykcs7E/medium.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door petervandamned op 20-05-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
foto van dinsdag met AF geinstalleerd :p

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IHrTjCmfAHoWpk5m7OLHTCuH/full.jpg

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Mooie setup! En is de AF echt zo goed als ze zeggen? Had je hiervoor geen T500?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Deze week motedis profielen bestellen. Besloten om voor een setup te gaan van iemand op ISRTV forum:

Afbeeldingslocatie: http://www.isrtv.com/forums/uploads/monthly_01_2015/post-17300-0-35703900-1420709980.jpg

Heb hem wel iets breder gemaakt, 80cm ipv 60cm, lekker veel ruimte en iets langer 180cm :)

Kosten schelen ook een stuk, 450 euro.. excl verzendkosten overigens :)

[ Voor 11% gewijzigd door Scr33x0r op 28-05-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:47
Dat ziet er goed uit, prijs is excl stoel ga ik van uit, maar wel met triple vga setup?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Mystikal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:16:
Iemand ervaring of dit scherm / setup te hoog zou zijn voor een Playseat?

Onderkant doek is iets van 70 cm.

[afbeelding]
Naar mijn ervaring is dit geen probleem! Ik gebruik dezelfde setup! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
[TAG]Speedy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:14:
Dat ziet er goed uit, prijs is excl stoel ga ik van uit, maar wel met triple vga setup?
Yes, ex stoel, incl triples.

Inmiddels besteld :) Nu nog ergens een stoeltje op de kop tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:47
Succes met bouwen, laat het resultaat hier zien aub, ben benieuwd :)
En wellicht wil je de onderdelenlijst delen?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Sure :)

8 x 500 mm 45x45
2 x 400 mm 45x45
2 x 650 mm 45x45
9 x 710 mm 45x45
2 x 1600 mm 45x45
1 x 890 mm 45x45
2 x 800 mm 45x45
2 x 300 mm 45x45

2 x 800 mm 45x90
2 x 610 mm 45x90

36 x Cover caps 45x45
50 x Bracket 45x45
4 x Bracket 45x90
30 x T Nut M8
20 x T Nut M6
8 x Turning Angle 45x45
100 x Hammer Head Slot 10 M8x25
100 x Flange M8
2 x Joint M8 45x45

Om een idee te geven, hij wordt dus totaal 139 cm hoog, 2 x 45 + 500 + 800
Hij is 160cm lang en dus 80 cm (2 x 45 + 710) breed.

Er zijn een paar dingen die ik dus heb aangepast aan de foto hierboven:
- Ik heb onder de stoel ook twee "rails" in de lengte, dat zijn die van 650mm. Daar kan ik dus de stoel op mounten en dan heb ik meer dan 4 punten waar die vast zit.
- Ik heb het gedeelte waar de computer op staat niet 40cm maar 50cm hoog gedaan eigenlijk zelfs 45 + 50 + 45 + 45. Ik heb daarop twee dwarsbalken liggen (die van 800mm)
- Ik heb de bovenste pilaren waar de monitor aan komt te hangen iets hoger gemaakt, dit omdat ik daar dus ook een 4e scherm wil en dat iets makkelijker is
- Ik heb daar ook nog een dwarsbalk van 710 mm voor over.
- Ik heb geen shifter mount, ik heb geen shifter, dus ook geen mount nodig. In de toekomst misschien wel, maar dan wil ik nog eerder iets voor het toetsenbord en de muis bedenken..

Anyway, doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Danielson schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:19:
[...]

Naar mijn ervaring is dit geen probleem! Ik gebruik dezelfde setup! :)
Bedankt voor info! Hoever zit je er vanaf?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Mystikal schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:05:
[...]

Bedankt voor info! Hoever zit je er vanaf?
Ik denk een meter of 2 a 2,5. Als het scherm wat lager zou hangen zou misschien wel iets mooier zijn, maar ik stoor me er totaal niet aan. Ik gebruik hem ook als thuisbios, dus je moet wat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Danielson schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:07:
[...]

Ik denk een meter of 2 a 2,5. Als het scherm wat lager zou hangen zou misschien wel iets mooier zijn, maar ik stoor me er totaal niet aan. Ik gebruik hem ook als thuisbios, dus je moet wat! :)
Idem voor mij (zie sig). Ik gebruik hem ook als thuis bios, maar dit zou een mooie toevoeging zijn!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weten jullie of er toevallig ook raceseats bestaan zonder stuur en pedalen houder? Ik zou graag alleen een raceseat willen hebben die ik dan voor mijn bureaustoel omruil. Een PlaySeat neemt vrij veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:38
Stoel van marktplaats trekken en een onderstelletje maken :)

Zit hier zelf ook aan nog soort van aan te denken om te maken maar budget is nog een beetje een issue..

[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 29-05-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Ja of gewoon een bureaustoel met raceseat er op.

https://www.google.com/se...m=isch&q=Bureaustoel+race

Totaal offtopic, maar hoe tof (en boven budget)( is dit :)

http://www.racing-emotionusa.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 29-05-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Stoel is al binnen, net opgehaald. Kon hem voor 40 e krijgen en zit goed.. een Ass:

Afbeeldingslocatie: http://www.beverautoaanpassingen.nl/uploads/page_images/35_251.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is geen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:02:
Ja of gewoon een bureaustoel met raceseat er op.

https://www.google.com/se...m=isch&q=Bureaustoel+race

Totaal offtopic, maar hoe tof (en boven budget)( is dit :)

http://www.racing-emotionusa.com/
Ja alleen zal dat net zo goed als die raceseat zitten? Het probleem met mijn huidige bureaustoel is dat hij wegrijdt bij het racen. Kan ik er wel een matje onder leggen, maar da's toch minder fraai. Met een raceseat zit je daarnaast al gauw onderuit wat met m'n CSP V2 wel erg fijn is.
Schuey schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:54:
Stoel van marktplaats trekken en een onderstelletje maken :)

Zit hier zelf ook aan nog soort van aan te denken om te maken maar budget is nog een beetje een issue..
Hij moet in de woonkamer komen te staan. Denk niet dat dat er echt goed uit gaat zien met mijn 2 linkerhanden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door JPtjeeNL op 30-05-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nouja, je kunt via Motedis bijvoorbeeld zelf iets op maat laten zagen en het enige wat je dan moet doen is de boel in elkaar imbussen :P

Zou zelf geen raceseat bureaustoel nemen, zit voor geen porum volgens mij en is nogal overpriced voor wat het is.

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 30-05-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Schuey schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:44:
Nouja, je kunt via Motedis bijvoorbeeld zelf iets op maat laten zagen en het enige wat je dan moet doen is de boel in elkaar imbussen :P

Zou zelf geen raceseat bureaustoel nemen, zit voor geen porum volgens mij en is nogal overpriced voor wat het is.
Da's ook niet gek. Volgens mij zit dat ook voor geen meter inderdaad en ik moet er dan ook op kunnen werken, want dan wil je ook één bureaustoel hebben. Daarom zocht ik alleen een raceseat zonder voorstuk om het stuur en pedalen aan te mounten. Nu ik er over denk, zal dat voor een groot deel voor de stabiliteit zorgen. Vandaar dat je ze alleen met pedalen/stuur mount hebt.

Iemand een PlaySeat in de woonkamer staan? Met toestemming van vrouwlief ook? :P Ben benieuwd of ze een beetje wendbaar zijn. Heb ik nog niet zoveel over kunnen vinden. Volgens mij zijn ze zwaar en moeilijk te verplaatsen. Behalve die PlaySeat Challenge.

[ Voor 11% gewijzigd door JPtjeeNL op 30-05-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Scr33x0r schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:47:
Stoel is al binnen, net opgehaald. Kon hem voor 40 e krijgen en zit goed.. een Ass:

[afbeelding]
Zag verder in het forum dat je een PlaySeat hebt of had. Weet je toevallig hoeveel centimeter de PlaySeat in de lengte is? Ik zie op verschillende websites 130 cm staan, maar ik heb geen idee of hij dan volledig is ingeschoven o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 12:34
Nou na even wachten en sparen, is de rig er eindelijk.
Het is de Rseat RS1 geworden.

Nadaat hij gisteren avond binnen kwam, meteen maar in elkaar zetten.
Beetje proberen met de schermen en vandaag eindelijk wat kilometers gemaakt. :+
(album))
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLTTWH4H-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MKOFVYAE-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4RNBCRGP-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JEQRXVYB-D.jpg

(Let niet op de troep, ik was driftig bezig met de rig, dus alles opzij geschoven. O-) :o )

Tot nu toe bevalt het goed, misschien de schermen toch iets meer naar voren halen. (zit met de kabels)

Heb het nu voorlopig nog zo dat ik de rig naar links schijf en dan mijn bureaustoel er tussen zet als ik niet race.

Het rijden is wel direct anders, met een bureaustoel is het toch wat instabieler. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nice!
Maar ik kan je zeker aanraden om de schermen wat dichter bij te halen en de hook ook wat scherper te maken dan (dat moet dan, btw). Maar dan kan je de zijschermen niet meer op het bureau zetten....
Dus..... Ik zou in die hoek gaan zitten, waardoor je die schermen wel kwijt kan, maar dan moet je weer iets verzinnen voor het centre scherm.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Scr33x0r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:23:
Deze week motedis profielen bestellen. Besloten om voor een setup te gaan van iemand op ISRTV forum:

[afbeelding]

Heb hem wel iets breder gemaakt, 80cm ipv 60cm, lekker veel ruimte en iets langer 180cm :)

Kosten schelen ook een stuk, 450 euro.. excl verzendkosten overigens :)
Dit design heb ik ook al eens naar zitten kijken om als referentie te gebruiken. Heb je de bouwtekening hiervan gekregen? De BOM kan je natuurlijk al een heel eind komen.

Je geeft aan dat je wat afmetingen hebt aangepast, heb je een tool gebruikt om tot een design te komen? Ik zou graag het design nog iets willen uitbreiden dat het de vibraties beter doorgeeft voor met SimVibe.

Ik wil heel graag de sprong maken naar een 80/20 rig en dan ook kijken naar 3 schermen. Ruimte is echter een uitdaging voor mij. Hoe breed wordt de rig als er 3 schermen van 27" zijn bevestigd waarbij het scherm vlak achter het stuur staat? En hoe ver van de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zie hier mijn niet bepaald geweldige setup:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7DODKTi.jpg

Sorry, mijn geld was op, dus ik heb mijn 32" TV tussen de twee 27" LG's staan, mijn stoel is geen racestoel, mijn stuur is niet geweldig (G27), ik heb een 20 jaar oud toetsenbord en mijn 280X heeft moeite met de 5760x1080 pixels :+

Maar: het werkt! En eigenlijk, ruim 700 euro aan scherm, 250 euro aan G27 speciaal voor racespelletjes vind ik al van de zotte, maar ja: men moet wat willen...
Foto is gemaakt met Nexus 5, valt me nog mee eerlijk gezegd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
JPtjeeNL schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:05:
[...]

Zag verder in het forum dat je een PlaySeat hebt of had. Weet je toevallig hoeveel centimeter de PlaySeat in de lengte is? Ik zie op verschillende websites 130 cm staan, maar ik heb geen idee of hij dan volledig is ingeschoven o.i.d..
Die van mij, zoals op de foto, 123cm van begin pedalen tot einde rugleuning..
The_FrankO schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Dit design heb ik ook al eens naar zitten kijken om als referentie te gebruiken. Heb je de bouwtekening hiervan gekregen? De BOM kan je natuurlijk al een heel eind komen.

Je geeft aan dat je wat afmetingen hebt aangepast, heb je een tool gebruikt om tot een design te komen? Ik zou graag het design nog iets willen uitbreiden dat het de vibraties beter doorgeeft voor met SimVibe.

Ik wil heel graag de sprong maken naar een 80/20 rig en dan ook kijken naar 3 schermen. Ruimte is echter een uitdaging voor mij. Hoe breed wordt de rig als er 3 schermen van 27" zijn bevestigd waarbij het scherm vlak achter het stuur staat? En hoe ver van de muur?
Zelf ingeschat aan de hand van de lijsten die hij had gemaakt. Bovenstaande lijst is mijn bestellijst en aan de hand daarvan + de foto kom ik een heel eind denk ik. Ik ben helaas niet zo handig met sketchup of CAD.. vroeger was sketchup iets makkelijker in mijn herinnering :)

https://www.dropbox.com/s...32400-1413476317.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sodeknetters, kregen donderdag een appartementje toegewezen via een loting en krijgen hopelijk snel de sleutel, inclusief zoldertje voor een rig, ruimte! eindelijk!

Nu nog centen :+ Ga wel met autodesk inventor in de weer om alles uit te tekenen, gaan er waarschijnlijk gelijk 2 bouwen, ook 1 voor mijn broertje :)

Ik zie al leuk ideeën in de rig hierboven, rond de pedalen is er lekker veel afstelnaarheid ingebouwd. Zoiets wil ik ook doen voor de stoel maar dat is voorlopig even toekomstmuziek, maar niet meer voor zo lang als ik dacht!

Het lijken hierboven ook wel erg dikke profielen, dat is vast geen 40/40? Wel lekker dat de maten er
al bij staan.

Zoals ik altijd heb met hobbies is het kopen/verkopen en uitbreiden van de spulletjes al de halve pret, dus ik zal wel voorlopig op mijn desktop blijven rijden als daar in de eetkamer de ruimte voor is. Er moet immers ook een aparte rig-pc voor komen, de volgorde is me alleen nog even niet duidelijk, het blijft een groot kip en ei verhaal waar je verrekte weinig aan hebt totdat alles bij elkaar komt. Wel begin ik waarschijnlijk met een 40 inch single screen om in het begin even kosten te drukken, triple screens is een apart verhaal en kost toch wat sparen, de pc zal al wel voorbereid worden om triple screens te kunnen draaien :)

[ Voor 100% gewijzigd door Schuey op 31-05-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
Ik heb nog niks gebouwd zelf, maar ben al wel een tijdje aan het rondkijken naar al die zelfbouw builds op basis van de bekende aluminium profielen.

Ik heb mijn eigen idee, op basis van de standard Motedis rig ook in SketchUp gezet. Ik heb die standaard rig een beetje aangepast hier en daar, het stuk waar de stoel op staat is verschuifbaar (niet nodig als je een stoelslede hebt, handig als je een vast gemonteerde stoel hebt), ik heb triple-monitor support toegevoegd (let niet op het stukje hoekijzer bovenop de armen in het plaatje, dat is slechts een ideetje om een en ander te verstevigen indien nodig). Ik heb geen shifter, dus support daarvoor is niet voorzien (maar makkelijk toe te voegen). Anyway, een plaatje (klikbaar) zegt meer dan 1000 woorden, dus:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/viq6doTjhY3Pm2UHxqBtdI0P/full.jpg

Mijn eerste idee is om keyboard in een soort uitschuiflade onder het stuur te maken, maar mocht dat niets worden dan heb ik ergens ook nog wel een ideetje liggen voor een keyboard arm voor deze rig (zoiets als bij Obutto). Zoals hierboven op het plaatje, kom je op ongeveer 450 euro uit overigens.

Als iemand (The_FrankO ?) het sketchup bestand wil hebben (al dan niet met BoM/bestellijst), laat maar even weten via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ziet er goed uit, wel prijzig, of is dat nagenoeg de prijs van de standaard motedis rigs? Ik dacht zelf dat die wat goedkoper waren.

Welke profielmaten heb je gekozen (35/40/45) en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
De prijs voor de standaard rig is ongeveer 300 euro. Daar missen een hoop eindkapjes, daar zitten de triple monitor armen niet bij (dat is alweer 4 draaibare joints extra bijvoorbeeld en die zijn vrij prijzig, etc.)
Ik vind 450 euro nog wel meevallen, het is niet duurder dan een GTOmega rig en daarvoor heb je dan wel iets wat je ook in de toekomst helemaal naar eigen wensen aan kunt passen.

Ik heb zelf voor 40x40 profiel gekozen, volgens mij wordt dat het meest gebruikt (en is daar ook het meeste aan randzaken voor verkrijgbaar). Verder een mooie middenweg tussen prijs en gewicht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dank voor de uitleg!
Ik denk dat ik, om onnodige vibraties en dergelijke te vermijden, de schermen los te maken van de rig met een aparte standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 09-09 20:48
Accuforce zonder het dashboard

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yl6pyY0.jpg

De Accuforce met een Momo Mod 30 voor de GT autos / Rally

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ievr2Oo.jpg

De accuforce met een zelf gemaakt BMW Formula stuurtje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KVviXMJ.jpg

Foto van beide stuurtjes naast elkaar

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/hw2xo7zrn/IMG_20150529_085056.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Doe die bmw variant maar! Maar de momo eigelijk ook... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Schuey schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:04:
Dank voor de uitleg!
Ik denk dat ik, om onnodige vibraties en dergelijke te vermijden, de schermen los te maken van de rig met een aparte standaard :)
En dat is wat mij betreft nou net het grote voordeel van het 8020 systeem (of hoe je het profielen systeem ook noemt; 8020 is volgens mij een beetje de Amerikaanse benaming?) Anyway: Mochten er teveel trillingen optreden, dan bestel ik gewoon een paar spulletjes erbij en kan ik het zo ombouwen naar een losstaande monitor stand.
Zelfde voor een shifter: Zou ik er ooit één aanschaffen, koop ik 2 profieltjes en wat verbindingshoekjes bij en ik kan mijn shifter zo monteren.
Keyboard/muis steun nodig? 2 profieltjes en een paar draaibare joints en klaar.

Het feit dat je je rig altijd nog kunt aanpassen op toekomstige wensen/aankopen is voor mij de grote reden om voor een zelfbouw simrig te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Inderdaad 80/20 is geweldig. Ik zou alleen net zoals Schuey aangaf al direct je monitor stand los maken.

De 3 monitoren zorgen er voor dat de rig top zwaar word. De FFB van je stuur zal er voor zorgen dat deze gaan schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
[quote]Scr33x0r schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:04:
[...]

Die van mij, zoals op de foto, 123cm van begin pedalen tot einde rugleuning..
Ah, thanks. Da's goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Henkus schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:49:
Inderdaad 80/20 is geweldig. Ik zou alleen net zoals Schuey aangaf al direct je monitor stand los maken.

De 3 monitoren zorgen er voor dat de rig top zwaar word. De FFB van je stuur zal er voor zorgen dat deze gaan schudden.
Ik heb laatst op een Total Spanish Simracing rig gereden, ook met vaste monitoren en een AF stuur, geen last in de monitoren van vibraties. Is wel 45x45, dus misschien dat het verschil? Ik heb ook 45x45 besteld, leek me steviger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sleepie schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:23:
[...]
Het feit dat je je rig altijd nog kunt aanpassen op toekomstige wensen/aankopen is voor mij de grote reden om voor een zelfbouw simrig te gaan.
Absoluut, het is net meccano van vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Mn alu profielen worden vrijdag verstuurd.. zal ze dus pas maandag/dinsdag hebben.. Had gehoopt het weekend te kunnen gaan klussen :) Maar komt goed uit om het in week 13 te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

week 13, die had ik ergens in Maart?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Henkus schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:20:

De Accuforce met een Momo Mod 30 voor de GT autos / Rally

[afbeelding]
Hoe heb jij die pedalen zo gekregen? Ik gebruik mijn clutch toch niet, dus als ik mn rem naar links kan verplaatsen.. zou leuk zijn :)
SAiN ONeZ schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:10:
week 13, die had ik ergens in Maart?
Week 13 van iRacing kalender.. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Scr33x0r op 03-06-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Scr33x0r schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:25:
[...]

Hoe heb jij die pedalen zo gekregen? Ik gebruik mijn clutch toch niet, dus als ik mn rem naar links kan verplaatsen.. zou leuk zijn :)

[...]

Week 13 van iRacing kalender.. :)
Alles uit elkaar gehaald en zelf nieuwe aluminium buisjes er tussen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Hmm.. Ik zal eens kijken :)

Ondertussen bericht gehad dat mijn 80/20 spul verzonden is.. zal wel maandag worden voordat ik het binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Scr33x0r schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:32:
Hmm.. Ik zal eens kijken :)

Ondertussen bericht gehad dat mijn 80/20 spul verzonden is.. zal wel maandag worden voordat ik het binnen heb :)
Heb je die rig van de foto die je 3 weken terug geplaatst had besteld?

Ik was deze week van plan de mijne ook te bestellen tot ik met maten op het idee kwam met de Tweakers Express naar GamesCom te gaan :+

Ik zie graag foto's! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Yannick97 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Heb je die rig van de foto die je 3 weken terug geplaatst had besteld?

Ik was deze week van plan de mijne ook te bestellen tot ik met maten op het idee kwam met de Tweakers Express naar GamesCom te gaan :+

Ik zie graag foto's! _/-\o_
Scr33x0r in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Zodra ik alles heb ga ik foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt, vond die rig namelijk een leuk voorbeeld. Hoe de pedalen vastzitten had ik in de loop van de weken voor mezelf bedacht, erg lekker dat iemand dat idee ook heeft gehad (zoveel opties heb je ook weer niet) en dat het gebruikt wordt :)

Ga straks na de verhuizing wel al beginnen met uittekenen denk ik, leuk werkje ^^
Zal wel even sparen zijn, maar ben al lang blij dat de mogelijkheid tot een rig nu binnen handbereik ligt. Verzamelen/bouwen en uitbouwen van spullen zjin toch vaak al weer de halve fun van een hobby.

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 05-06-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
:*) Laat ik ook maar eens mijn setup posten :)

Hardware PC
ProcessorIntel Core i7 6700 4.00 GHz, Quad Core
MoederbordGigabyte GA-B150M-D3H
Geheugen16 GB, HyperX Fury - DDR4, 2133MHz
Grafische kaartGigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
CPU KoelerGelid Solutions Tranquillo Rev.2
SSDSamsung 850 EVO - 500 GB
SchermIPS277L Zwart 27" @74hz
Geluidon-board
HeadsetLogitech G230
Operation SystemWindows 10
KastCorsair Carbide 200R
VoedingSeasonic M12II 520W
Sim Hardware
StuurFanatec CSW V2 met BMW stuur en Formula stuur
PedalenFanatec CSP V2
Reserve stuurLogitech Driving Force Pro
ButtonboxDSD Track Boss
SimRigIKEA GALANT bureau 120x60
SimRig stoelJaren 60 stoel van grootmoeders zolder
Bass Shaker (icm SimVibe)2x Aura AST-2B-4 Pro
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0dZTK0UaMcb3Q7nZTrrIGUGS/full.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R6w1EWyGPutwASPGERwXfuM2/full.jpg

Waarschijnlijk niet de meest aantrekkelijkste, maar oh zo lekker :) ben er dus ook erg blij mee. Wordt alleen gebruikt voor iRacing.
Ondertussen ben ik bezig om een 80/20 rig te ontwerpen, ruimte is de grootste uitdaging :(

[ Voor 9% gewijzigd door The_FrankO op 16-12-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kon het niet laten :+ Eerste profiel zit er al in, ga eerst eens de rig opbouwen zoals hij ongeveer hierboven staat (van Scr33x0r)
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mvmclj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2i1jd5j.jpg

Ik kan er lekker mee klooien en schuiven, vind hem best breed, mag voor mij best een tandje smaller heb ik al gezien. Om de zoveel tijd maak ik een onderdeeltje bij ^^

[ Voor 42% gewijzigd door Schuey op 05-06-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:51:
Kon het niet laten :+ Eerste profiel zit er al in, ga eerst eens de rig opbouwen zoals hij ongeveer hierboven staat (van Scr33x0r)
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan er lekker mee klooien en schuiven, vind hem best breed, mag voor mij best een tandje smaller heb ik al gezien. Om de zoveel tijd maak ik een onderdeeltje bij ^^
Haha.. Ik ken het.. ik heb het in die programmas geprobeerd, maar kreeg kreeg het niet voor elkaar..

Ik ben vrij breed, dus wilde hem daarom bewust wat breder.. 70cm is ook voldoende denk ik..

offtopic:
Was jij ook ooit actief op formule1.nl forum Schuey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Leuk hobby-en zo. Op deze manier is toch de tijd goed besteed tijdens het sparen. Kan ook zo nog eens schuiven adv ideetjes die ik hier opdoe want ik wil wel alles in 1 keer goed bestellen straks.

offtopic:
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Welke tool maak jij dit in Schuey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Autodesk Inventor, eigelijk solidworks of catia voor dummies, prachtig stukje software wat nog goed te gebruiken is zonder dat je techjisch tekenaar hoeft te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Scr33x0r Zal morgen waarschijnlijk los barsten zodra zijn onderdelen binnen zijn :) voor die tijd toch nog even wat plannetjes die ik nu heb hier droppen.

Dezelfde setup als Scr33x0r als uitgangspunt heeft genomen heb ik opgepakt. De pedalstand heb ik anders gedaan, en dit is eigenlijk een ontwerp wat ik bij Henkus heb gezien. De focus is daarbij op SimVibe, vibraties dus het beste naar voren laten komen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/Simrig3-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/Simrig3-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/Simrig3-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/Simrig3-4.jpg

Ik denk dat de breedte die Scr33x0r had voorgesteld toch wet teveel is, ik denk dat daarmee ook teveel flex krijgt.

Ik ben er ook achter gekomen dat mijn scherm geen vesa mount heeft.... Daar moet ik dan ook nog weer iets op zien te verzinnen, of een nieuwe kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb in mijn tekening ook al de breedte aangepast, heb er nu een stoel (ergens gedownload) ingezet en volgens mij kan hij nog wel ietsje smaller.

Qua trillingen ga ik niet aan de simvibe, eerst maar eens al de rest bij elkaar sparen denk ik zo. Ik laat het pedalen gedeelte dan ook helemaal los van het stuur gedeelte, omdat ik ook waarschijnlijk voor een GT en openwheeler optie ga. DIt betekend dat ik wat meer moet kunnen aanpassen dan normaal misschien gebeurd.

huidige plan, uiteindelijk is alles al een keer bedacht zie ik wel als jouw plaatjes bekijk :)
Er gaan stiekem best snel veel profielen in zitten en dan heb mis ik er nog een aantal tbv stevigheid
en montage van de stoel(en).. Ik maak misschien ook nog wel een driehoek achter de pedalen standaard, zeker als er wat remdruk tegenaan gaat met een goede pedalenset is dat misschien wel nodig.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/23u9dar.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 08-06-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Schuey schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:43:
Ik heb in mijn tekening ook al de breedte aangepast, heb er nu een stoel (ergens gedownload) ingezet en volgens mij kan hij nog wel ietsje smaller.

Qua trillingen ga ik niet aan de simvibe, eerst maar eens al de rest bij elkaar sparen denk ik zo. Ik laat het pedalen gedeelte dan ook helemaal los van het stuur gedeelte, omdat ik ook waarschijnlijk voor een GT en openwheeler optie ga. DIt betekend dat ik wat meer moet kunnen aanpassen dan normaal misschien gebeurd.

huidige plan, uiteindelijk is alles al een keer bedacht zie ik wel als jouw plaatjes bekijk :)
Er gaan stiekem best snel veel profielen in zitten en dan heb mis ik er nog een aantal tbv stevigheid
en montage van de stoel(en).. Ik maak misschien ook nog wel een driehoek achter de pedalen standaard, zeker als er wat remdruk tegenaan gaat met een goede pedalenset is dat misschien wel nodig.
[afbeelding]
The_FrankO schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:01:
Scr33x0r Zal morgen waarschijnlijk los barsten zodra zijn onderdelen binnen zijn :) voor die tijd toch nog even wat plannetjes die ik nu heb hier droppen.

Dezelfde setup als Scr33x0r als uitgangspunt heeft genomen heb ik opgepakt. De pedalstand heb ik anders gedaan, en dit is eigenlijk een ontwerp wat ik bij Henkus heb gezien. De focus is daarbij op SimVibe, vibraties dus het beste naar voren laten komen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik denk dat de breedte die Scr33x0r had voorgesteld toch wet teveel is, ik denk dat daarmee ook teveel flex krijgt.

Ik ben er ook achter gekomen dat mijn scherm geen vesa mount heeft.... Daar moet ik dan ook nog weer iets op zien te verzinnen, of een nieuwe kopen :/
Welke breedtes zitten jullie aan te denken dan?
De rig met de plans die ik toevallig nu wou gaan bestellen is 78cm breed totaal, hier wel bij denkend dat er op de plek waar de pedalen komen al 32cm van de breedte af is. Voor verstel flexibiliteit. (Ook omdat ik nog volop aan het upgraden ben met pedalen, stuurtjes, shifter en dergelijke.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als je een standaard rig besteld zou ik me geen zorgen maken. Mijn plannen moet je niet al te serieus nemen omdat ik puur al ben begonnen omdat ik er zin in heb maar volgend jaar* pas iets ga bouwen. Alles is dus voorlopig gebaseerd op giswerk en zou daar nog maar geen conclusies aan verbinden ;)

*
binnen nu en een week verhuizen, nieuw meubulair vind ik belangrijker

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 09-06-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben me ook aan het oriënteren op het bouwen van een eigen racesim, maar die zal dan van hout worden. Eigenlijk wilde ik zo'n Ricmotech gaan bouwen, maar ik weiger principieel om zoveel verzendkosten te betalen :P Dan maar zelf iets ontwerpen, wil wel graag de pedalen van mijn G27 inverted ophangen. Ik rij vrijwel altijd in GT wagens en dan is dat toch iets realistischer.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Het ziet er wel vrij breed uit ja! :) Maar ik heb nu ook 80cm bij mijn benen ruimte, dat wordt nog minder dus.. Ik ben brede gast, dus liever te breed dan te smal. Qua flex denk ik niet dat het heel veel uitmaakt.. Die profielen zijn super stevig en alles geeft al minder flex dan de playseat die ik nu heb :)

Als het goed is komt het dus vandaag, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Metalfreak schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:55:
Ik ben me ook aan het oriënteren op het bouwen van een eigen racesim, maar die zal dan van hout worden. Eigenlijk wilde ik zo'n Ricmotech gaan bouwen, maar ik weiger principieel om zoveel verzendkosten te betalen :P Dan maar zelf iets ontwerpen, wil wel graag de pedalen van mijn G27 inverted ophangen. Ik rij vrijwel altijd in GT wagens en dan is dat toch iets realistischer.
Dat valt reuze mee :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw_m3_gt_race_car_pull_quotes_7_cd_gallery_zoomed.jpg

Er wordt net zo makkelijk een setje tilton,wilwood of apracing in gezet of zelf iets gebouwd als dat makkelijker is.
Soms wordt er ook gecombineerd door alleen de koppeling en rem te laten hangen en het gaspedaal rechtop.
Het is maar net wat je wilt, maar er is geen harde standaard verder in non-openwheeler klasses.

@Scr33x0r
Foto's! :P

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 09-06-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:07:
[...]

Dat valt reuze mee :)

[afbeelding]

Er wordt net zo makkelijk een setje tilton,wilwood of apracing in gezet of zelf iets gebouwd als dat makkelijker is.
Soms wordt er ook gecombineerd door alleen de koppeling en rem te laten hangen en het gaspedaal rechtop.
Het is maar net wat je wilt, maar er is geen harde standaard verder in non-openwheeler klasses.

@Scr33x0r
Foto's! :P
Nee OK, maar ik rij geen BMW :P

Ik vind het wat prettiger met hangende pedalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik krijg de dingen vandaag binnen op kantoor, dus ik zal vanavond wel beginnen met bouwen..

Overigens heb ik nog een rubberen mat besteld. Ik woon in een appartement en heb altijd op zolder gezeten, maar in de zomer is het daar niet uit te houden. Ik ga daarom in een kamertje beneden zitten, maar daar hebben we laminaat, beetje zonde om daar de profielen direct op te leggen. Daarnaast dempt zo'n mat ook nog wel redelijk. Het lijkt een beetje op zo'n ding die je onder de wasmachine kan doen :) Ik ben er klaar voor.. Gisteren nog mijn videokaart geupgrade van een 2x5770 naar R9 290 + 5770.. Vandaag krijg ik als het goed is een nieuwe voeding, leek me wel zo handig :) En inmiddels zijn ook de Heusinkvelds gepreordered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Metalfreak schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:35:
[...]
Ik vind het wat prettiger met hangende pedalen ;)
Zeg dat dan gewoon :+
Scr33x0r schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:53:
[...]

Ik krijg de dingen vandaag binnen op kantoor, dus ik zal vanavond wel beginnen met bouwen..

Overigens heb ik nog een rubberen mat besteld. Ik woon in een appartement en heb altijd op zolder gezeten, maar in de zomer is het daar niet uit te houden. Ik ga daarom in een kamertje beneden zitten, maar daar hebben we laminaat, beetje zonde om daar de profielen direct op te leggen. Daarnaast dempt zo'n mat ook nog wel redelijk. Het lijkt een beetje op zo'n ding die je onder de wasmachine kan doen :) Ik ben er klaar voor.. Gisteren nog mijn videokaart geupgrade van een 2x5770 naar R9 290 + 5770.. Vandaag krijg ik als het goed is een nieuwe voeding, leek me wel zo handig :) En inmiddels zijn ook de Heusinkvelds gepreordered :)
Matje is wel handig ja. Ik hoop volgend jaar een setje Heusinkvelds te kunnen bestellen maar daar ben ik nog niet over uit, eerst een dedicated pc of eerst een pedalenset.

[ Voor 72% gewijzigd door Schuey op 09-06-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik gebruik mn pc eigenlijk alleen voor racen.. of cities.. :) Voor andere dingen heb ik mijn Macbook..

Inmiddels is alles binnen.. dus vanavond kan het feest beginnen :) (jaja dat rijmt..)

[ Voor 12% gewijzigd door Scr33x0r op 09-06-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Yannick97 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:28:
[...]

[...]

Welke breedtes zitten jullie aan te denken dan?
De rig met de plans die ik toevallig nu wou gaan bestellen is 78cm breed totaal, hier wel bij denkend dat er op de plek waar de pedalen komen al 32cm van de breedte af is. Voor verstel flexibiliteit. (Ook omdat ik nog volop aan het upgraden ben met pedalen, stuurtjes, shifter en dergelijke.)
Die van total spanish design zijn 60cm breed.

Scr33x0r, veel plezier met in elkaar zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zou iemand deze onderdelen kunnen opmeten? Hier staan op motedis nu net gaan maten van..

Afbeeldingslocatie: http://www.motedis.com/shop/images/product_images/info_images/winkel_obs.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.motedis.com/shop/images/product_images/info_images/winkel20x40_obs.jpg

edit:
mijn huidige design is 68 centimeter breed, die 60 zou een mooi maatje zijn ja :)

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 09-06-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nou ik ben gestopt.. Ergens halverwege: https://www.dropbox.com/s...1QYeflNuWUIXrqaZXYOa?dl=0

Bij mij zijn ze ong 42x42x45 mm die kleine dus.

Overigens is mijn stoel al 65cm breed ;) dus 80cm ben ik content mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ziet er goed uit! Mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
In het album een kleine update.. Stuur en pedalen zitten erin.. Viel best tegen, volgende keer zou ik het iets anders doen..

Miste m4 schroeven voor m'n vesa mounts op de monitoren.. Anders was ik wat verder geweest.. Maar die halen we morgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hoe heb je die dingen nu bevestigd dan?
Ik heb nu voor mijn CSW een aluminium plaat in het ontwerp zitten, maar als dat niet nodig
is dan scheelt dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Gewoon van die hoek brackets, daar m6 met een ringetje door en die aan de onderkant van mijn csw.. zit met 2 schroeven vast ipv 3, maar stevig zat..

Ik zal vanmiddag wel ff foto maken

[ Voor 11% gewijzigd door Scr33x0r op 11-06-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah prima, dan heb ik die plaat al niet meer nodig.

Is het trouwens zo dat je voor de plaatjes die je in de profielen schuift verschillende maten kan pakken mbt boutjes? Als ik die plaatjes opzoek op de motedis opzoen die bij 40mm profiel horen kan ik alsnog kiezen tussen m5 m6 en m8 volgens mij. Beetje verwarrend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Ook mijn profielen zijn besteld. :D
Het wordt deze rig zonder monitor mount en iets ingekort, Sparco R100 en om te beginnen met de upgrades binnenkort ook een Fanatec SQ Shifter V1.5 :D

Ik houd jullie up to date met mijn rig!
Als er mensen zijn die een bestellijst willen hebben, stuur maar PMetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik ben eindelijk zo goed als klaar.. Er zijn nog wat kleine dingen die ik wil oppakken, maar dat komt later wel.

Omdat ik van zolder naar de beneden verdieping ben gegaan in ons appartement heb ik besloten om een rubbermat onder de constructie te doen. Dan hebben mijn onderburen geen last en heb ik geen krassen op de vloer. Daarnaast is het verrassend lekker aan de voeten.

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2009-06-15%2018%2055%2018.jpg

Goed, afgelopen dinsdag eindelijk alle onderdelen in huis en ze even uitgestald, de schroefjes en moertjes heb ik niet op de foto, maar dat waren een hoop!

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2009-06-15%2020%2041%2028.jpg

Vervolgens begonnen met wat dingen in elkaar te zetten. Het leek mij handig om eerst de stoel te monteren, dan is het daarna ook makkelijker om de pedalen en het stuur af te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2009-06-15%2022%2043%2035.jpg

Begonnen met de overkant:

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2009-06-15%2023%2027%2036.jpg

Een begin gemaakt met de houder voor het stuur:

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2010-06-15%2000%2016%2018.jpg

Een paar foto's van hoe zo'n koppeling eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2010-06-15%2000%2016%2029.jpg

En voor deze koppeling heb ik nog andere schroeven gehaald, imbus M8:

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2010-06-15%2000%2016%2038.jpg

Inmiddels beland bij woensdagavond, het duurt toch best lang om alles goed te krijgen en je maakt nog wel eens een foutje. Begonnen met het toevoegen van de pedalen en het stuur. Vervolgens de eerste twee kolommen gemaakt voor de monitoren en de hoogte bepaald nadat ik de CSW base had gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2010-06-15%2023%2056%2038.jpg

Het monteren van de pedalen was nog best lastig. Niet alleen omdat je er niet lekker bij kan (de onderste schroeven in de CSP omdat je hielondersteuning daarboven zit), maar ook omdat ik misschien iets meer marge had moeten nemen. Dit is totaal ook 71cm breed, maar dat had best 70,5 mogen zijn bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2010-06-15%2023%2056%2046.jpg

Donderdagmiddag vrij genomen om toch een beetje schot in de zaak te krijgen. De monitoren en de armen waarop ze hangen gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2011-06-15%2017%2046%2053.jpg

Helaas waren de scharnieren niet zo sterk als ik gehoopt had en daarnaast had ik ook hiervoor niet echt de goede schroeven. Mijn monitoren hangen op ongeveer 55 graden en daardoor kan ik een fov van ongeveer 170 halen. Is goed te doen en hoeft ook echt niet meer. Ik heb dus plaatjes bij de praxis gehaald voor het vastzetten, ik denk dat ik er nog 2 haal voor de onderkant..

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2011-06-15%2017%2047%2000.jpg

Hier zie je hoe het er van boven uit ziet, ik moet nog kijken of ik het stuur iets meer naar me toe wil en de monitoren misschien nog iets lager..

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2011-06-15%2017%2047%2006.jpg

Ook het 4e scherm opgehangen, voor iSpeed en teamspeak

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2011-06-15%2020%2025%2055.jpg

Een beeld vanuit de stoel, ziet er best gaaf uit toch?

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2011-06-15%2022%2044%2019.jpg

En van de zijkant met de PC op zijn plek. Daar komt nog een goede plank op maat voor, maar er ligt nu een oude Ikea Lack boekenplank.. het doet zijn werk! Ik denk dat ik dit pas regel als de Heusinkvelds er zijn, anders moet ik alles nog weer een keer losschroeven etc.

Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/rig/Foto%2012-06-15%2000%2024%2029.jpg

Dan een lijstje met de specs:

PC
  • AMD Phenom II X6 1055T
  • 8GB Kingston geheugen
  • Asrock 870 Extreme3
  • Asus R9 290
  • Sapphire HD5770
  • SSD enzo
  • 3 x AOC i2470SWQ 24 inch
  • 1 x Acer AL1916W 19 inch
Sim spullen
  • Fanatec CSW v1 Base
  • Fanatec BMW rim
  • Fanatec Formula rim
  • Fanatec CSP v1 pedalen
Todo
  • Dwarsbalk onder PC houder voor stevigheid
  • Buttonbox
  • Heusinkveld pedalen
  • Sequentiele shifter
  • Oplossing voor toetsenbord + muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heel erg leuk om zo te lezen! Ik doe ook gelijk weer wat ideetjes op, mooie moeren ook met kraag erom, die komen niet van motedis of wel?

Ziet er overigens erg netjes uit met 3 24 inch schermen, beter dan ik had gedacht qua grootte!

Ik krijg er echt zin in zelf ook zeg :9

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 12-06-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:33:
Heel erg leuk om zo te lezen! Ik doe ook gelijk weer wat ideetjes op, mooie moeren ook met kraag erom, die komen niet van motedis of wel?

Ziet er overigens erg netjes uit met 3 24 inch schermen, beter dan ik had gedacht qua grootte!

Ik krijg er echt zin in zelf ook zeg :9
Komen wel van motedis.. Die dingen zijn eigenlijk geniaal.. Je pakt zo hammerhead bout, daar draai je deze moer al op. Vervolgens kan je hem gewoon door dat hoekje doen en op een gegeven moment tijdens het aandraaien pakt die hammerhead vanzelf de goede positie en je kan dan verder gaan met aandraaien.. Briljant systeem..

24" is inderdaad groot zat, ik dacht eerst dat het te klein zou worden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er met 27 inch in moet stappen met deze setup.. dan zou je de hoeken misschien anders willen.. 45 graden ofzo ipv 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah ik zie het nu ook, die staan niet onder de 40mm profiel accesoires helaas.. Ja ziet er goed uit, makkelijker dan andersom denk ik ook ja :)

Zou even kijken wanneer deze HE shifter weer beschikbaar is :)
http://www.h-engineering.net/shop/sim-shifter-sequential/

edit:
hmm, als ik de maten juist heb, gaat een m8 bout niet passen met 40mm profiel, terwijl er wel op de website een onderdeel onder de 40mm accesoires staat met standaard m8 draad aan de hendel.. Kan iemand verifiën of je met een m8 bout gewoon gewoon met 40mm profiel kunt knutselen? Als dit niet zo is maak ik de overstap naar 45mm namelijk, weet alleen niet hoeveel dat meer gaat kosten, maar heb de boel liever zo stevig mogelijk en geen zin om ielige boutjes te gebruiken als het niet hoefd :)

edit2:
meteen eigen ontwerp alweer aangepast, beter goed gejat dan.. ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Schuey op 12-06-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Scr33x0r schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:43:
Ik ben eindelijk zo goed als klaar.. Er zijn nog wat kleine dingen die ik wil oppakken, maar dat komt later wel.

Omdat ik van zolder naar de beneden verdieping ben gegaan in ons appartement heb ik besloten om een rubbermat onder de constructie te doen. Dan hebben mijn onderburen geen last en heb ik geen krassen op de vloer. Daarnaast is het verrassend lekker aan de voeten.
.....
Wow, ziet er echt te gek uit! Lijkt mij ook enorm robuust? Wat kost deze opstelling bij Motedis? :)
Pagina: 1 ... 3 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.