Ik ben eindelijk zo goed als klaar.. Er zijn nog wat kleine dingen die ik wil oppakken, maar dat komt later wel.
Omdat ik van zolder naar de beneden verdieping ben gegaan in ons appartement heb ik besloten om een rubbermat onder de constructie te doen. Dan hebben mijn onderburen geen last en heb ik geen krassen op de vloer. Daarnaast is het verrassend lekker aan de voeten.
Goed, afgelopen dinsdag eindelijk alle onderdelen in huis en ze even uitgestald, de schroefjes en moertjes heb ik niet op de foto, maar dat waren een hoop!
Vervolgens begonnen met wat dingen in elkaar te zetten. Het leek mij handig om eerst de stoel te monteren, dan is het daarna ook makkelijker om de pedalen en het stuur af te stellen.
Begonnen met de overkant:
Een begin gemaakt met de houder voor het stuur:
Een paar foto's van hoe zo'n koppeling eruit ziet:
En voor deze koppeling heb ik nog andere schroeven gehaald, imbus M8:
Inmiddels beland bij woensdagavond, het duurt toch best lang om alles goed te krijgen en je maakt nog wel eens een foutje. Begonnen met het toevoegen van de pedalen en het stuur. Vervolgens de eerste twee kolommen gemaakt voor de monitoren en de hoogte bepaald nadat ik de CSW base had gemonteerd:
Het monteren van de pedalen was nog best lastig. Niet alleen omdat je er niet lekker bij kan (de onderste schroeven in de CSP omdat je hielondersteuning daarboven zit), maar ook omdat ik misschien iets meer marge had moeten nemen. Dit is totaal ook 71cm breed, maar dat had best 70,5 mogen zijn bijvoorbeeld.
Donderdagmiddag vrij genomen om toch een beetje schot in de zaak te krijgen. De monitoren en de armen waarop ze hangen gemonteerd:
Helaas waren de scharnieren niet zo sterk als ik gehoopt had en daarnaast had ik ook hiervoor niet echt de goede schroeven. Mijn monitoren hangen op ongeveer 55 graden en daardoor kan ik een fov van ongeveer 170 halen. Is goed te doen en hoeft ook echt niet meer. Ik heb dus plaatjes bij de praxis gehaald voor het vastzetten, ik denk dat ik er nog 2 haal voor de onderkant..
Hier zie je hoe het er van boven uit ziet, ik moet nog kijken of ik het stuur iets meer naar me toe wil en de monitoren misschien nog iets lager..
Ook het 4e scherm opgehangen, voor iSpeed en teamspeak
Een beeld vanuit de stoel, ziet er best gaaf uit toch?
En van de zijkant met de PC op zijn plek. Daar komt nog een goede plank op maat voor, maar er ligt nu een oude Ikea Lack boekenplank.. het doet zijn werk! Ik denk dat ik dit pas regel als de Heusinkvelds er zijn, anders moet ik alles nog weer een keer losschroeven etc.
Dan een lijstje met de specs:
PC- AMD Phenom II X6 1055T
- 8GB Kingston geheugen
- Asrock 870 Extreme3
- Asus R9 290
- Sapphire HD5770
- SSD enzo
- 3 x AOC i2470SWQ 24 inch
- 1 x Acer AL1916W 19 inch
Sim spullen- Fanatec CSW v1 Base
- Fanatec BMW rim
- Fanatec Formula rim