Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 8 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 20:27
Oeh :D

Kom net deze tegen:
pricewatch: LG 29UM55-P Zwart

Ga ik misschien wel even in de gaten houden qua prijzen, dit vind ik wel een interessante om single screen mee te gaan en toch wat breder te kunnen :)

edit:
Zijn grote broer is ook wel leuk :)
http://www.mediamarkt.nl/..._lg-34um57-p-1386697.html

Vorig jaar verhuisd en straks dus pas een jaar gas/elektra verbruikt, benieuwd of ik veel centen terugkrijg, ik zit elke maand ruim onder het geschatte verbruik 8)

edit:
Er is nog steeds een 320mm sparco en g25/27 adapter te koop, los verkrijgbaar.
Straks heb ik gewoon geen spulletjes meer over om van de hand te doen!

[ Voor 46% gewijzigd door Schuey op 27-01-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 16:04
SanderF1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:20:
[...]
Thanks, handige info! Dus in-game FPS >75 heeft op een 75HZ scherm dus helemaal geen zin, als ik het goed begrijp?
75+ fps op een 75Hz scherm heeft in theorie inderdaad weinig zin. Zonde eigenlijk zelfs, want je gooit gerenderde frames weg, en/of je krijgt met fenomenen zoals tearing te maken.

Maarja <75fps bij 75Hz kan dan weer stotterend aanvoelen. Het scherm laat een frame dan soms 2x zien, omdat er nog geen nieuw frame klaar staat om te weergeven.

Dus eigenlijk wil je op 75Hz exact 75fps, en dat moet dan ook nog eens perfect synchroon lopen met de refresh timing. Dat is best wel lastig. Oplossingen daarvoor zijn opties zoals V-sync, G-Sync en FreeSync. Allemaal met hun eigen voor-, nadelen en prijzen. In-game de fps limiteren is soms nog de handigste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Die BenQ lijkt qua response tijd toch niet helemaal top te zijn komt uit reviews, zal de Asus ook eens gaan bekijken. Iemand anders nog goede tips qua schermen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
Leon2W schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:39:
[...]

75+ fps op een 75Hz scherm heeft in theorie inderdaad weinig zin. Zonde eigenlijk zelfs, want je gooit gerenderde frames weg, en/of je krijgt met fenomenen zoals tearing te maken.

Maarja <75fps bij 75Hz kan dan weer stotterend aanvoelen. Het scherm laat een frame dan soms 2x zien, omdat er nog geen nieuw frame klaar staat om te weergeven.

Dus eigenlijk wil je op 75Hz exact 75fps, en dat moet dan ook nog eens perfect synchroon lopen met de refresh timing. Dat is best wel lastig. Oplossingen daarvoor zijn opties zoals V-sync, G-Sync en FreeSync. Allemaal met hun eigen voor-, nadelen en prijzen. In-game de fps limiteren is soms nog de handigste oplossing :)
Das niet helemaal waar natuurlijk.. David Tucker heeft op iracing hier een heel verhaal over geschreven. In essentie wil je altijd meer dan je hz van je scherm. Tuurlijk kan er tearing op treden, dat verhelp je met v-,g- of freesync.. overigens. v-sync geeft je redelijke input lag, die daadwerkelijk voelbaar is..

In other news, ik heb nog steeds een Ass stoel staan, liefhebber mag hem ophalen voor een paar lekkere bok biertjes ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 21:37
Vond dit stukje tekst over fps, vsync e.d. wel verhelderend: http://boxthislap.org/fps-vsync-and-input-lag/

Hoewel het stuk niet echt oud is (oktober 2014) is de auteur blijkbaar nog niet op de hoogte van het bestaan van LCD's met een vernieuwingsfrequentie hoger dan 60Hz. Zijn 'ideale' setup is namelijk voorzien van CRT's met een zo hoog mogelijke frequentie.

Ergo; een =>120Hz LCD scherm is echt wel een zinvolle investering.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 23:37
Zojuist besteld voor €214,04 in de BTW-actie bij MM.
Hoop dat het wat wil met racen.

EDIT: Zie nu dat jij naar de 34 Inch versie linkt. Ik heb de 29 Inch versie besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Wild Chocolate op 27-01-2016 19:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Review! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben bezig m'n nieuwe rig in elkaar te zetten met dat Motedis materiaal. Maar man, wat is dat gaaf spul zeg d:)b . Ultieme flexibiliteit bij het bouwen maar zo sterk dat je er een olifant op kunt parkeren. Zal alleen wel een extra bestelling moeten doen :X . Denk dat weinig mensen in één keer precies de juiste materialen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 21:46

Phydomir

Dennis

Gewoon goed een idee in je hoofd hebben en dan kom je wel uit :) En de kleine dingen niet te krap bestellen. Hoeveel moeren, bouten en hoekstukken ik nog wel niet over had/heb :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 14:44
Schuey schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:21:
Oeh :D

Kom net deze tegen:
pricewatch: LG 29UM55-P Zwart

Ga ik misschien wel even in de gaten houden qua prijzen, dit vind ik wel een interessante om single screen mee te gaan en toch wat breder te kunnen :)
Ik zat al een tijdje te denken om een multi-monitor setup te maken maar dat vond ik eigenlijk te duur, teveel ruimte innemen en het leek me ontzettend irritant om de bezels van de schermen te zien. Toen ben ik voor de volgende monitor gegaan: pricewatch: LG 29UM57-P Zwart
Vergelijkbaar met wat jij linkt.

Het was voor mij ook maar een probeersel, ik had geen idee of ik 21:9 een aangename verhouding zou vinden maar ik ben er wel erg van gecharmeerd. Ik game relatief veel en als race games speel ik Project Cars en Dirt Rally, dat gaat erg goed op deze verhouding.

Er wordt gezegd dat deze schermen te langzaam zijn om op te gamen, ik noem mezelf best een fanatieke gamer, maar ik kan me in die uitspraak totaal niet vinden. Als ik er echt heeeel goed op let, dan zie ik bij echt hele snelle bewegingen iets van ghosting op het scherm. Als ik er niet op let zie ik het echt niet. Al met al helemaal geen spijt van mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zelf zou ik nooit voor een 21:9 scherm gaan in een triple screen set-up. Je mist dan zo veel aan dashboard. Ik zou persoonlijk eerder nog voor 5:4 gaan en dan flink grote schermen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx voor de feedback!

Ik heb hetzelfde, ik wil meer schermoppervlak maar een triple monitor setup is te duur naar mijn zin voorlopig.
Dan zou ik wel voor de 34 inch versie gaan, zodat ik ook weer een betere FOV kan krijgen dan met mijn huidige 24 inch schermpje :)
Phydomir schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:23:
Zelf zou ik nooit voor een 21:9 scherm gaan in een triple screen set-up. Je mist dan zo veel aan dashboard. Ik zou persoonlijk eerder nog voor 5:4 gaan en dan flink grote schermen.
Non-issue voor mij, rij toch meestal open wheelers. Als ik al GT ga rijden, komt er een fysiek display achter een OMP of Sparco stuur, prima :)

[ Voor 45% gewijzigd door Schuey op 29-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor een single scherm opstelling is zo'n 21:9 scherm wel een goede idee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Mijn simrig is ondertussen klaar met evolueren. Vanaf 2006 tot het uiteindelijke eindresultaat heeft er een hoop werk in gezeten. Het zichtbare gedeelte is nog wel het minst indrukwekkend, maar het showt wel lekker :D Onderhuids zit er een heel netwerk van kabels op een strakke manier in verwerkt. Maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Plaatjes doen het beter :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/SimV3/SIM_V3_32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/SimV3/SIM_V3_29.jpg

en de verzameling stuurtjes die ermee gebruikt kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/SimV3/SIM_V3_33.jpg

Daarnaast nog de mogelijkheid om de gehele rig op alle consoles te gebruiken, waarbij er gewisseld kan worden van pedalenset (HE Pro Pedals of Clubsport Pedals) of stuur (CSW V2 voor X1/PS4, GT2/Turbo S voor X360). Ook de shifter en handrem werken op de consoles. Enige wat ik nog anders wil is een 34inch widescreen, triple screens of een oculus gaat niet lukken vanwege gigantische gevoeligheid voor motionsickness :(

Gadgetlist:

Stoel: Sparco Sprint V
Monitoren: Samsung Syncmaster 2494HM (2x)
Stuurwiel 1: Fanatec Turbo S (StraatAutos)
Stuurwiel 2: Fanatec Turbo S met GT3RS Stuurwiel (RaceAutos)
Stuurwiel 3: Fanatec CSR Elite (Alpha Versie)

Stuurbase 1: Fanatec Clubsport Wheel (PreProduction Versie)
Stuurbase 2: Fanatec Clubsport Wheel V2

Rim 1: Xbox One Hub incl Sparco R323
Rim 2: BMW M3 GT2
Rim 3: Formula Wheel
Rim 4: Fanatec Universal Hub incl Oval Wheel

Pedalen 1: Heusinkveld Engeneering Pro Pedals
Pedalen 2: Fanatec Clubsport Pedals V1.5 met Clubsport Tuningkit

Sequentiele Shifter: Frex Shift+

Handrem: Frex Hbrake+

Buttonbox: Handbuild SR-Academy

Gadget 1: Leo Bodnar Sli-Pro
Gadget 2: Leo Bodnar BU0836
Gadget 3: USB Switch om stuurwiel te switchen tussen aansluiting op PC en XboxOne

[ Voor 4% gewijzigd door OneSixthRoy op 30-01-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bekende rig, netjes hoor :)

Ik zou lekker al die consoles verkopen en je 34 inch widescreen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 15:19

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nice Roy!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 23:02
Faal vraag.

[ Voor 133% gewijzigd door skaylars op 01-02-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Heb ze nu niet bij de hand, maar HE is een Nederlands bedrijf. Lijkt daarom voor de hand liggend dat het mm's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
skaylars schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:36:
Weet iemand de afmetingen van HE pro pedalen, het punt van bevestigen?
Heb op HE zelf gekeken en daar staat 98 van bevestiging punt tot bevestiging punt, alleen weet niet of dit inch of mm is..

Wil namelijk nu een mount gaan maken :)
Volgens mij hetzelfde als G27 pedalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

98 inch = 248.92 cm
Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06 21:52
skaylars schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:36:
Weet iemand de afmetingen van HE pro pedalen, het punt van bevestigen?
Heb op HE zelf gekeken en daar staat 98 van bevestiging punt tot bevestiging punt, alleen weet niet of dit inch of mm is..

Wil namelijk nu een mount gaan maken :)
HvB83 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:18:
Heb ze nu niet bij de hand, maar HE is een Nederlands bedrijf. Lijkt daarom voor de hand liggend dat het mm's zijn.
Scr33x0r schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:22:
[...]

Volgens mij hetzelfde als G27 pedalen..
Ome Ernst schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:46:
98 inch = 248.92 cm
Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Bij de G27 is het uit mijn hoofd rond de 10cm, dus 98mm is niet onwaarschijnlijk!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Godgloeiende hoeveel kun je langs elkaar heen praten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06 21:52
Schuey schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:41:
Kwestie van Quotes gebruiken denk ik?

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Schuey schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:41:
Deze discussie is ook al gevoerd in het iRacing draadje, waar ik er zaterdag ook al antwoord op heb gegeven: alexbl69 in "iRacing 2016 Seizoen 1 t/m 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Yannick97 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:19:
[...]

Kwestie van Quotes gebruiken denk ik?
Of hij had gewoon Heusinkveld kunnen mailen ? Dit had een hele hoop geneuzel gescheeld in meerdere draadjes, HE is een Nederlands bedrijf dus er is geen taalbarrière. En ik denk dat HE hem met liefde helpt aan de juist informatie.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 23:02
Ome Ernst schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:09:
[...]

Of hij had gewoon Heusinkveld kunnen mailen ? Dit had een hele hoop geneuzel gescheeld in meerdere draadjes, HE is een Nederlands bedrijf dus er is geen taalbarrière. En ik denk dat HE hem met liefde helpt aan de juist informatie.
Bij snel antwoord werkt tweakers toch echt beter, had misschien niet hier en op het iRacing van tweakers moeten posten. Overigens was het weekend :+

Bedankt folks, zal originele bericht aanpassen gezien het best een faal vraag was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe werkt dat met die revmeter op je smartphone, welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:30:
[...]

Hoe werkt dat met die revmeter op je smartphone, welke app is dat?
Appje heet DashMeterPro for AC/pCars.
Die zet je op je telefoon of tablet, of allebei zodat je meerdere screens tegelijk kunt volgen.
Op je pc installeer je DashMeterCom, die leest de gegevens uit pCars of AC en stuurt ze naar je apparaten over de WiFi.
Dus je moet je apparaten wel even instelling in het settings bestandje van DashMeterCom.

Heel simpel allemaal en werkt goed! Geen vertraging ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
M!chel schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:39:
[...]

Appje heet DashMeterPro for AC/pCars.
Die zet je op je telefoon of tablet, of allebei zodat je meerdere screens tegelijk kunt volgen.
Op je pc installeer je DashMeterCom, die leest de gegevens uit pCars of AC en stuurt ze naar je apparaten over de WiFi.
Dus je moet je apparaten wel even instelling in het settings bestandje van DashMeterCom.

Heel simpel allemaal en werkt goed! Geen vertraging ofzo.
Kan het ook met andere games? Ik rijd nog wel eens met GT Legends of Grid Autosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Dat weet ik niet, ik speel alleen pCars met add-ons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Ben van plan om een extra PC met de Z1 software te laten draaien. Hiermee wordt een Z1 LCD screen alsmede een 'gewoon' scherm aangestuurd.

Aangezien dit voor een reguliere PC nogal weinig werk is overweeg ik - ook om de boel mooi compact te houden - om hiervoor een 'PC-on-a-stick' aan te schaffen.

Nu vraag ik me één ding af; kan de USB poort van zo'n apparaat voldoende stroom leveren om het Z1 scherm aan te sturen? De stroominput is namelijk ook (micro-) USB, waardoor ik vrees dat er na aftrek van het verbruik van de stick zelf te weinig overblijft voor de Z1.

Kan echter geen informatie vinden over de maximale stroomafgifte op de USB aansluiting. Ook kan ik op de Z1 site geen informatie vinden over de hoeveelheid stroom die het apparaat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
alexbl69 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:43:
Ben van plan om een extra PC met de Z1 software te laten draaien. Hiermee wordt een Z1 LCD screen alsmede een 'gewoon' scherm aangestuurd.

Aangezien dit voor een reguliere PC nogal weinig werk is overweeg ik - ook om de boel mooi compact te houden - om hiervoor een 'PC-on-a-stick' aan te schaffen.

Nu vraag ik me één ding af; kan de USB poort van zo'n apparaat voldoende stroom leveren om het Z1 scherm aan te sturen? De stroominput is namelijk ook (micro-) USB, waardoor ik vrees dat er na aftrek van het verbruik van de stick zelf te weinig overblijft voor de Z1.

Kan echter geen informatie vinden over de maximale stroomafgifte op de USB aansluiting. Ook kan ik op de Z1 site geen informatie vinden over de hoeveelheid stroom die het apparaat gebruikt.
Waarom doe je deze niet gewoon aan je normale race pc? Heb ik ook, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Scr33x0r schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:47:
[...]
Waarom doe je deze niet gewoon aan je normale race pc? Heb ik ook, werkt prima :)
Hmmm. Ook wel het proberen waard ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

W00fer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:41:
[...]

Kan het ook met andere games? Ik rijd nog wel eens met GT Legends of Grid Autosport.
http://sensadigit.com/

Daar kan je zien welke games ondersteund worden. Let wel op dat je uit de Play Store de juiste app haalt. Je moet namelijk per game (of games) betalen. Ik gebruik het zelf voor iRacing en vind het echt ideaal. Niet zo zeer vanwege de rev meter maar voor dingen als brandstof verbruik per ronde en dingen als water/olie temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Vandaag worden eindelijk mijn 3 schermen bezorgd (DPD, nooit meer...) maar totdat de nieuwe spullen van Sim-lab er zijn wil ik nog even wachten met dat allemaal bestellen. Hebben jullie nog budget oplossingen om tijdelijk de 3 schermen geplaatst te krijgen? Een goedkoop hoektafeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb van een oud pc bureautje iets gemaakt, totdat ik een scherm uit ga zoeken wat ik op ga hangen.

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik ook voor een simlab stand. Zelf alles bestellen via motedis kan ook voor minder, maar dat moet ik eerst eens uitzoeken wat dat gaat kosten. Zeker voor triples heb je er dan ook de mounts en dergelijke bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
SanderF1 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:37:
Vandaag worden eindelijk mijn 3 schermen bezorgd (DPD, nooit meer...) maar totdat de nieuwe spullen van Sim-lab er zijn wil ik nog even wachten met dat allemaal bestellen. Hebben jullie nog budget oplossingen om tijdelijk de 3 schermen geplaatst te krijgen? Een goedkoop hoektafeltje?
Ik had een goedkoop hoektafeltje bij de ikea..
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49932175/

(ik had nog 4 poten liggen)

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-06 10:39
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje aan de mensen die een Thrustmaster T500RS hebben. Ik ben nu een tijdje eigenaar van de T500RS. Hiervoor heb ik inmiddels al het F1 stuurtje en het 599XX stuurtje gekocht. Als ik het F1 stuurtje er op draai en ik ga racen, moet ik na een paar rondes het stuurtje opnieuw vast draaien. Met het 599XX stuurtje moet ik dit bijna iedere ronden doen. Zijn er andere mensen die hier ook last van hebben en dit op een of andere manier hebben opgelost?

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 16:29

JAM

Misschien heb je hier iets aan. Redelijk eenvoudig zelf te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 16:55
Chris1994 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:38:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje aan de mensen die een Thrustmaster T500RS hebben. Ik ben nu een tijdje eigenaar van de T500RS. Hiervoor heb ik inmiddels al het F1 stuurtje en het 599XX stuurtje gekocht. Als ik het F1 stuurtje er op draai en ik ga racen, moet ik na een paar rondes het stuurtje opnieuw vast draaien. Met het 599XX stuurtje moet ik dit bijna iedere ronden doen. Zijn er andere mensen die hier ook last van hebben en dit op een of andere manier hebben opgelost?
Ik heb wel de T500RS, maar niet het 599xx stuur.
Bij het orginele stuur en F1 stuur zit er als het goed is een schroefje die je vast kan/moet draaien.
Zit dit niet toevallig op de 599XX ook, die zit mogelijk niet goed vast of heeft wat Locktide nodig misschien)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/3206/6780527990_7825f4f44d_b.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Voor de geïnteresseerden: sinds 10u zijn de Huisinkveld Ultimates weer te koop ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
Ithric schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:09:
[...]

Ik heb wel de T500RS, maar niet het 599xx stuur.
Bij het orginele stuur en F1 stuur zit er als het goed is een schroefje die je vast kan/moet draaien.
Zit dit niet toevallig op de 599XX ook, die zit mogelijk niet goed vast of heeft wat Locktide nodig misschien)
Bedankt voor de reacties. Ik heb even nagekeken wat je zei, maar zowel op het 599XX als het F1 stuurtje zit dat schroefgaatje niet. Wel op het originele stuurtje. Maar met dat locktide? Vast lijmen? Wil ze wel graag regelmatig kunnen verwisselen
Dat is het betere werk inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Het schroefje zit aan de base "ring" en niet aan de stuurtjes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
Dissidend schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:37:
Het schroefje zit aan de base "ring" en niet aan de stuurtjes zelf.
Klopt, maar bij het standaard stuurtje zit een gat waar dit schroefje doorheen kan. Bij de andere stuurtjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Wellicht dat het verschilt per stuur/base, heb zelf de TX, maar bij mij zit er geen gaatje in m'n standaard stuur. Schroefje is ook niet bedoeld om ergens "door" te gaan maar om te klemmen zodat de ring niet los kan.
Er staat ook in de handleiding, uit m'n hoofd, dat je het schroefje maar handvast mag aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Even een paar foto's gemaakt. De schroef zit zoals terecht opgemerkt aan de base ring:

Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160221_082336_zpsfchtfquh.jpg

Had zelf ook het Ferrari stuur gemonteerd. Deze heeft geen inkeping, maar heb de schroef simpelweg aangedraaid tot hij stevig zat:

Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160221_082044_zps4a7kp0os.jpg

Heb maanden op deze manier gereden, en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
Thanks allemaal voor jullie reactie, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 16:55
Chris1994 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik heb even nagekeken wat je zei, maar zowel op het 599XX als het F1 stuurtje zit dat schroefgaatje niet. Wel op het originele stuurtje. Maar met dat locktide? Vast lijmen? Wil ze wel graag regelmatig kunnen verwisselen
Lees dit nu pas, sorry.

Ik dacht dat deze ook op het F1 stuur zat, maar heb die al even niet meer gebruikt.
het is inderdaad alleen maar dat de ring niet vanzelf gaat draaien.

Locktide is geen echte lijn, het zorgt ervoor dat de schroef niet los trilt.
Als je dit gebruikt (niet de meeste sterke dan, zwarte variant meen ik), dan kan je hem gewoon weer losdraaien en na klein beetje schoonmaken gewoon weer insmeren en vast zetten.
Het kan dus geen kwaad verder, dit wordt veel in RC racen gebruikt waar schroefjes wel eens los trillen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heeft iemand nog een kabeltje over om een g27 pedalenset standalone aan te sluiten toevallig? Vind ze bij Bodnar een beetje prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderHorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 10:13
Hallo allemaal,

Doordat de kinderkamers op orde moeten gezet worden, verlies ik mijn mancave.

Daarin had ik een Fanatec GT3 RS v2 + pedals. Deze staan gemonteerd op een verstelbaar houten frame waarop ook een raceseat staat gemonteerd.

Nu zou ik deze graag in de verkoop smijten, maar wat is een realistische vraagprijs.
Aangezien jullie hier kenners zijn op het gebied van "race-rigs", dacht ik het hier te posten.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/9bhh5g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/9jodfq.jpg

Hopelijk staat ie hier op een correcte plaats en schend ik geen regels.

Grtz

[ Voor 10% gewijzigd door ThunderHorn op 07-03-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Zonder het frame en shifter heb ik iets dergelijks (met CSP's overigens) voor € 275,- verkocht (december jl). Dus tussen de 250 en 300 zou moeten kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 07-03-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderHorn
JoepW schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:52:
Zonder het frame en shifter heb ik iets dergelijks (met CSP's overigens) voor € 275,- verkocht (december jl). Dus tussen de 250 en 300 zou moeten kunnen.
Ik zou het als pakket trachten te verkopen.
Zijn trouwens 2 shifters: H-Shifter en Sequential Shifter. Heeft dit invloed op de prijs?

Ook stoel en dergelijke zou mee verkocht worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderHorn op 07-03-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Laatst online: 17-06 20:17
De H-Shifter en Seq shifter was destijds een optie van 45 euro. Ga er van uit dat de GT3RS ongeveer 75 tot 100 euro waard is, hetzelfde geld voor de CSR Elite pedalen. Voor de shifters kun je 25 euro rekenen. Stoel is geen merk ding zo te zien, en het frame is gewoon hout. Wat Joep zegt is voor mijn gevoel een hele reeële indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderHorn
Ok, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
Waar halen jullie de bass shakers ergens? Ik ben op zoek gegaan naar 2 aurasound ast-2b-4 pro maar deze zijn moeilijk tot in Belgie te krijgen.

@Joep: zou je eens je fov instellingen willen doorgeven aub. Ik heb ongeveer dezelfde setup / schermen / hoek als jij maar ik krijg het maar niet goed ingesteld, ik zou graag eens de instellingen van een soortgelijke setup willen zien.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
A1AD schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:08:
Waar halen jullie de bass shakers ergens? Ik ben op zoek gegaan naar 2 aurasound ast-2b-4 pro maar deze zijn moeilijk tot in Belgie te krijgen.

@Joep: zou je eens je fov instellingen willen doorgeven aub. Ik heb ongeveer dezelfde setup / schermen / hoek als jij maar ik krijg het maar niet goed ingesteld, ik zou graag eens de instellingen van een soortgelijke setup willen zien.
Heb mijn spullen hier vandaan: http://www.hai-nl.com/sit...ile/Buttkicker_2015-1.pdf

Geen idee of ze absoluut het goedkoopst zijn, maar is om de hoek en dat leek me wel handig.

Wat betreft de FOV instellingen... heb een triple screen 7680x1440 opstelling, waarbij de monitoren in een hoek van 80° zitten. Het beste resultaat verkrijg ik met de standaardinstellingen van iRacing, dwz door de feitelijke breedtes en oog-scherm afstand in te voeren.

Je moet dan inderdaad wel vrij precies op de goede plek zitten. Kijk je bij iemand over zijn schouder als hij aan het racen is, dan word je bijkans misselijk van het vertekende beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

A1AD schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:08:
...@Joep: zou je eens je fov instellingen willen doorgeven aub. Ik heb ongeveer dezelfde setup / schermen / hoek als jij maar ik krijg het maar niet goed ingesteld, ik zou graag eens de instellingen van een soortgelijke setup willen zien.
Wat Alex zegt. Ik gebruik de instellingen van iRacing en kom met 60 graden tot 170 FoV (ik smokkel wat en heb het op 179 gezet).
En met shift-[ en shift-] zorg ik dat de lijnen van het middenscherm mooi overlopen zonder hoek naar de zijschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Thx, heb hun een mailtje gestuurd.
JoepW schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:15:
[...]
Wat Alex zegt. Ik gebruik de instellingen van iRacing en kom met 60 graden tot 170 FoV (ik smokkel wat en heb het op 179 gezet).
En met shift-[ en shift-] zorg ik dat de lijnen van het middenscherm mooi overlopen zonder hoek naar de zijschermen.
Wat bedoel je juist met "shift-[ en shift-] " :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

A1AD schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:24:
....Wat bedoel je juist met "shift-[ en shift-] " :+
Read the f..... manual... ;)
Met shift-[ en shift-] (toetsen op je keyboard hè!) kan je je virtuele hoofd kantelen en daardoor het perspectief veranderen.
Gewoon proberen zien wat er gebeurt met het beeld.

[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 10-03-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Read the f..... manual... ;)
Met shift-[ en shift=] (toetsen op je keyboard hè!) kan je je virtuele hoofd kantelen en daardoor het perspectief veranderen.
Jah maar je zei shift-[ en shift-] >:) Edit: ik moet leren lezen

[ Voor 4% gewijzigd door A1AD op 10-03-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

A1AD schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Jah maar je zei shift-[ en shift-] >:)
huh?
Misschien mijn TS lezen :)
Hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:33:
[...]

huh?
Misschien mijn TS lezen :)
Hiero
ooooow, nu is het duidelijk ja, excuses. (dat zal ook wel de instelling zijn die ik nodig heb)

[ Voor 8% gewijzigd door A1AD op 10-03-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Schuey schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:31:
Weet nog niet hoe serieus het is! Als ik meer steekhoudende info heb, geef ik het door, of het is dan al algemeen bekend :)
In navolging hier van, op een nieuwe pagina op de Simlab site is daadwerkelijk een OSW set te vinden. Lijkt erop dat ze deze zelf aan gaan bieden, of dat dan 'light' is of niet, geen idee. Ik hou het in de smiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Iemand ervaring met de Thrustmaster T150?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 15:11

Jurrr90

Capt_Buttons

dev null schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:10:
Iemand ervaring met de Thrustmaster T150?
Ja bezit deze een kleine 2 maanden. Tot nu toe erg tevreden mee. Het is plastic maar de FB is redelijk goed en overall gevoel is gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 29-05 20:07
De T150 is ook uit te breiden met T3PA pedals en de TH8A toch? Zit wat te kijken de laatste tijd en dacht eerst kijken voor een G27 of G25 maar die dingen zijn op marktplaats bijna nog duurder dan toen ze nieuw waren. Alles leuk en wel maar bij sommige G25 sturen staan prijzen van 200+ en dat betaal ik niet voor een stuur van ik weet niet hoeveel jaar oud en ook dus 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Jurrr90 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:06:
[...]

Ja bezit deze een kleine 2 maanden. Tot nu toe erg tevreden mee. Het is plastic maar de FB is redelijk goed en overall gevoel is gewoon prima.
Ik heb de afgelopen jaren een Logitech Driving Force van meer dan 10 jaar oud gebruikt dus een nieuwe T150 zal sowieso wel beter zijn. Is de T150 met een simpele handeling los te maken en weer vast?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
mike30 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 03:56:
De T150 is ook uit te breiden met T3PA pedals en de TH8A toch? Zit wat te kijken de laatste tijd en dacht eerst kijken voor een G27 of G25 maar die dingen zijn op marktplaats bijna nog duurder dan toen ze nieuw waren. Alles leuk en wel maar bij sommige G25 sturen staan prijzen van 200+ en dat betaal ik niet voor een stuur van ik weet niet hoeveel jaar oud en ook dus 2e hands.
jaren geleden de DFGT gekocht en zelfs die is nog steeds duur , ik heb er destijd 150 euro voor betaald , en soms zie je hem nog voor die prijs .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 15:11

Jurrr90

Capt_Buttons

dev null schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:24:
[...]

Ik heb de afgelopen jaren een Logitech Driving Force van meer dan 10 jaar oud gebruikt dus een nieuwe T150 zal sowieso wel beter zijn. Is de T150 met een simpele handeling los te maken en weer vast?
mike30 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 03:56:
Ja is een erg goede klem! kwestie van aandraaien en losdraaien.

Je kan hem inderdaad upgraden. Maar dat heb ik zelf (nog) niet gedaan. Pedalen zijn trouwens simpel en ook plastic maar voldoen voor mij voorlopig prima.

YouTube: Thrustmaster T150 Review for PC, PS3 & PS4 .. voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 29-05 20:07
Jurrr90 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:43:
[...]

[...]

Ja is een erg goede klem! kwestie van aandraaien en losdraaien.

Je kan hem inderdaad upgraden. Maar dat heb ik zelf (nog) niet gedaan. Pedalen zijn trouwens simpel en ook plastic maar voldoen voor mij voorlopig prima.

YouTube: Thrustmaster T150 Review for PC, PS3 & PS4 .. voor meer info.
Okay ik ga de review eens kijken. Zat ook te kijken naar een 2ehands TX aangezien ik in de toekomst misschien wel weer naar een xbox wil gaan kijken. Maar dan word het weer voor een nieuwe forza horizon 3 als die er komt en als ik daar mee klaar ben gaat hij me weer vervelen. Want behalve UFC 2 en de forza games vind ik het voor de rest niet zo interessant. Dus misschien maar gewoon voor zo'n t150 gaan en lekker aan de asetto/project cars/iracing. Die skip barber lijkt me geweldig om te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door mike30 op 14-03-2016 23:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Na ruim bijna 2 maand bouwtijd kan ik eindelijk met trots mijn rig hier laten zien.

Het begon allemaal met de aankoop van het AccuForce Pro stuur van Scr33x0r. Had daarvoor al eens gekeken naar 80/20 T-slot aluminium frames, maar was tot op dat moment nog niet verder gekomen. Toen ik echter zijn opstelling zag (gebouwd van deze frames), en er al snel achter kwam dat de accuforce een maatje te groot/zwaar was voor mijn Playseat F1, besloot ik toch maar door te pakken.

Hup, op naar de site van Motedis om een bestelling te plaatsen. Probleem is dat je in het begin niet echt weet wat je precies moet bestellen. Hierbij is echter wel wat planning vereist, want de levertijd is een kleine 2 weken en de vrachtkosten zijn relatief hoog. Snel iets erbij bestellen mocht je vastlopen is dus niet echt handig. Daarom voor mijn gevoel vrij ruim ingekocht, maar direct rekening gehouden met het feit dat een extra bestelling (ook gezien de ervaring van anderen hier) eigenlijk onvermijdelijk is. En dat bleek juist te zijn.

Toen de spullen eenmaal binnen waren, was direct duidelijk dat dit een goede keus was. Ben op zich niet heel technisch aangelegd, maar dit materiaal schroef je probleemloos in elkaar. En belangrijker: alles zit oer stevig terwijl het optimaal verstelbaar blijft. Al snel bleek dat ik me met name in het aantal benodigde schroeven en moeren danig vergist had. Had er in eerste instantie 100 van elk besteld, in mijn uiteindelijke rig zijn er meer dan 350 (!!) verwerkt.

Het idee hoe de constructie eruit zou moeten zien veranderde al snel nadat ik begon te bouwen. Eerst was het de bedoeling een frame te maken met stoel, stuur een pedalen; plus een aparte constructie voor de monitoren. Al snel besloot ik dat het voor een 'netter' aangezicht mooier was de overige hardware (PC's, alle bekabeling, versterkers voor de butt-kickers, externe box van het stuur) ook onder te brengen in de 'monitor' constructie.

Toen deze dit eenmaal gebouwd was bleken de monitoren zo zwaar en 'uit het lood' te hangen dat de constructie om zou vallen tenzij er voldoende apparatuur in stond. Dit leek me ook niet echt handig en veilig. Om dit op te lossen is de stuurinrichting daarom ook onderdeel geworden van deze basisconstructie. Nu is de constructie stabiel.

Uiteindelijk heb ik nu dus 2 separate constructies. De eerste is de 'wagen' met stoel, pedalen en de butt-kickers benodigd voor het sim-vibe systeem; de tweede is de constructie met hardware.

*) Disclaimer: het geheel staat in mijn kelder, waardoor alle foto's met kunstlicht gemaakt zijn.

De 'wagen':
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_204926_zpshbspx3w5.jpg

De 'hardware' constructie:
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_205208_zpsutsrympn.jpg

Aangezien het chassis van fiks wat hardware voorzien is (6 butt-kickers, 2 speakers, de pedalen) betekent dit ook een navenante hoeveelheid bekabeling. Deze is echter bijkans volledig weggewerkt in het frame:
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_215221_zpsuigrxib5.jpg

Om de (af-)koppeling van de 2 onderdelen eenvoudiger te maken zijn alle kabels aangesloten op een tweetal stekkers welke normaliter voor car-audio gebruikt worden:
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_213401_zpsrekf3ew9.jpg

Gebruikte hardware:Nog een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_215234_zpstgagyarn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_213351_zps4pcu5trf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_215139_zps54cdorby.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_213318_zpseunh28ew.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_213309_zps5bqxvqfs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_213137_zpsg0lcq13d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_213125_zps7yqxz0pj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_205042_zpsp9fcxi0j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/20160316_205002_zpszjgwz6yi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heel erg dikke rig, erg netjes! Heb je de komende jaren echt helemaal niks te klagen mee volgens mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Sow, dat ziet er netjes uit!

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Complimenten hoor!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Brandblusser is wel een cool detail :) hopelijk heb je hem nooit nodig ...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
back2basic schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:47:
Brandblusser is wel een cool detail :) hopelijk heb je hem nooit nodig ...
Dank jullie allen. De brandblusser is meer dan een gimmick ;) . Het geheel staat in een kelder, had dat ding er altijd al staan. Dit leek me wel een leuke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:24
Mooie rig @alexbl69

Accuforce & Heusinkvelds is een gouden combinatie

[ Voor 6% gewijzigd door Henkus op 20-03-2016 10:59 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
Ik heb mijn rig inmiddels zo goed als klaar op wat afwerking na.

Ik was begonnen met een Playseat Evolution maar na aanschaf van de Fanatec CSP V3 pedalen was de stang in het midden toch wel erg lastig met remmen... daarnaast is het niet echt een stevig geheel waardoor met name er veel speling in het stuur zat.

Daarom ook maar bij Motedis een aangepaste versie van de "KPCR Piez Rig Expert" besteld samen met de aangepaste houder voor het stuur. Ook wat extra's besteld voor montage van een tablet Samsung en keyboard tray.
Ik heb de keyboard tray en triple monitor mount bij Sim-Lab.eu vandaan.

Belangrijk voor mij was dat mijn dochter van 6 ook van de rig gebruik moet kunnen maken dus heb zoveel mogelijk instelbaar gemaakt zoals schermhoogte, pedalen, stuur en stoel. Ombouwen is in 3 minuten gebeurd.

Voor de stoel heb ik een 'rs6' stoel van Autostyle gebruikt.
Voorlopig nog geen echte buttonbox maar een tablet icm Power-Grid software
Als dashboard heb ik mijn oude Samsung Note 3 op de T300RS gemonteerd icm DashMeterPro.

Hierbij de foto's

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/20160320_125829_zpsskqkcyer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/20160320_125817_zpsicnrbiul.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/20160320_125811_zpsub3etdno.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/20160320_125842_zpsnhrdw7zy.jpg

En mijn dochter aan het werk!
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/20160319_153949_zps0pqyirrc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/20160319_153935_zpsz2pz1mc6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/20160319_153816_zpssvbafz5p.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Fantastische setups zeg! Leuk dat TonCornel hem aanpasbaar gemaakt heeft, mijn zoon van 5 rijdt hier ook regelmatig.

@alexbl69: Vanwaar heb je de versterkers ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Lekker hoor!!

Gisteren weer een beetje aan het rijden en met ARB's aan het rommelen en algeheel mijn setup, al lang getwijfeld, wil deze al lang, stond nog wat geld op paypal, fuck it :)

Onderweg! Zie wel wat de douane erover te zeggen heeft ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.derekspearedesigns.com/uploads/3/3/3/7/3337442/5115534.jpg?273

Ik ga lang niet alle knoppen meteen gebruiken maar ik heb er liever teveel dan te weinig voor de lange termijn. Ook nog geen idee welke functionliteit waar moet komen, ik ga eerst maar labelen met post-its zodat ik makkelijk kan wisselen voordat ik de 'echte' labels erop plak, gouden tip van Shaun Cole die ik ooit eens hoorde ;)

[ Voor 124% gewijzigd door Schuey op 22-03-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
A1AD schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:08:
[...]
@alexbl69: Vanwaar heb je de versterkers ergens?
Hier vandaan: http://www.hai-nl.com/sit...ile/Buttkicker_2015-1.pdf

Heeft iemand nog tips t.a.v. een ogenschijnlijk slechte netwerkverbinding? 'Ogenschijnlijk' aangezien ik er zelf helemaal niets van merk, maar wel steeds door andere coureurs geattendeerd wordt op het feit dat ik zo flikker.

De indicatoren voor netwerkkwaliteit en latency blijven steevast groen en ik zie zelf geen enkele hapering. Heb al een netwerkkabel van 20 meter gekocht om de bestaande netwerkbekabeling en 2 switches te omzeilen, maar ik blijf klachten krijgen. Heb al op het probleem gegoogled en mede aan de hand van die informatie het programma PingPlotter geïnstalleerd, maar ook daar komen geen vreemde waardes naar voren.

Heb een Ziggo 200/20Mbit lijn, en heb dit probleem voorheen (paar maand geleden) nooit gehad. Speelde tot voor een paar maand ook regelmatig shooters waarbij ping ook zeer belangrijk is en daarbij ook nooit problemen gehad. In de regel wisten de tegenstanders mij perfect in hun vizier te krijgen ;) .

Heb het zelf ook wel eens bij anderen gezien en kan me voorstellen dat dit voor andere rijders zeer irritant is. Ik verontschuldig me er ook wel voor, maar heb geen idee wat ik eraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb al eens hetzelfde gehad. Oorzaak, vriendin die een heel seizoen Downton Abbey aan het torrenten was. Toen dat uitgezet, ging ze het vrolijk streamen..

Dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Schuey schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:48:
Ik heb al eens hetzelfde gehad. Oorzaak, vriendin die een heel seizoen Downton Abbey aan het torrenten was. Toen dat uitgezet, ging ze het vrolijk streamen..

Dus... :P
Bedankt voor de tip, maar mijn vriendin heeft haar eigen woning en ik race in de regel alleen als zij hier niet is ;) .

Maar bedenk me wel dat ik een paar webcams rond mijn huis heb waarvan de feed naar een externe locatie gaat. Dat vanavond maar eens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het gaat een beetje off-topic maar eerst inderdaad alles qua software uitsluiten en dan aan de gang met kabels.

Ik zit er zelf steeds harder over te denken om mijn drie schermen vast te maken aan mij 80/20 rig zodat ze altijd perfect staan en ook nog eens een stuk dichterbij. Het staat nu op een XFX triple monitor stand die ik op mijn bureau kan verschuiven wat opzicht goed werk. Maar als ik die rigs hierzo zie waarbij ze vast zitten dan is dat toch een veel mooiere oplossing.
Moet ik alleen even een mooi extra scherm kopen voor als ik normaal van mijn pc gebruik wil maken, wat vervelend nou :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Bizar mooie rigs hier! Heb nu zelf 3x 27" BenQ (GW2760HS) op een ingezaagde IKEA tafel met Thrustmaster T300 base, Ferrari FXX stuur en T3PA pedalen op een Playseat Revolution, en wil uitbreiden naar een cockpit en triple-screen-mount van Sim-lab, maar dat komt na de zomer denk ik.

Vraagje over mijn schermen: Ben aan het kijken om de refresh-rate te overclocken, deze is standaard 60Hz en heb ze nu zonder problemen al op 64Hz gezet, morgen kijken hoe ver ik ermee kan gaan. Ik las alleen ergens dat de refresh-rate een bepaalde verhouding moet hebben t.o.v. de FPS, waardoor 72Hz bijvoorbeeld optimaler is dan 75Hz. Ik snap er niet heel veel van, maar misschien kan iemand hier dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
moest er nog iemand op zoek zijn naar een Z1 Lcd screen + software.. ik heb 1tje te koop :)

http://www.2dehands.be/co...-dashboard-283875057.html

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Die software is geregistreerd op naam toch en niet overdraagbaar, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Lekker Alex!

Als je een mailtje stuurt naar die gast van Z1 software dan wil hij hem wel overdragen.. Als je je ordernummer hebt kan je hem sowieso aanpassen naar je eigen iRacing naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Leuk setje van HPP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Mooie spullen zie ik langs komen. Ik ben zelf meer van de flightsim gecharmeerd, maar ik blijf graag op de hoogte om te zien wat er voor de racewereld allemaal gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 756325

Hallo mensen,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Weten jullie hoe je een foto hier kan posten dan kan ik m'n eigen rig laten zien (althans, wat je een rig kan noemen😂).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Welkom, floris!
Anoniem: 756325 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:48:
Hallo mensen,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Weten jullie hoe je een foto hier kan posten dan kan ik m'n eigen rig laten zien (althans, wat je een rit kan noemen😂).
Check een foto uploaden van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerst bedankt voor je snelle reactie alleen vraag ik me nu af hoe ik bij de link kom via imgur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Anoniem: 756325 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:14:
Allereerst bedankt voor je snelle reactie alleen vraag ik me nu af hoe ik bij de link kom via imgur.
Geen punt. Als je de img geupload hebt, klik je op de image, rechts verschijnt dan een lijstje met urls. Onder dat lijstje staat ook 'full size, small, medium, etc'. Voor osX heb ik een tooltje gemaakt dat dat een stuk makkelijker maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door RobV op 05-04-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle reactie :). Had rechts nog niet gekeken 8)7
Hierbij dan mijn rig. Ik race met Live for Speed.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GF8hrzY.jpg
dan heb ik nog een vraag, ik wil er g25 pedalen op doen met een kabel van ricmotech maar dan voor de t300.
Zou dit ook op mijn Driving force ex kunnen aangezien ik dezelfde aansluiting heb?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 756325 op 05-04-2016 17:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snizzoll
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-02-2022
Na maanden sleutelen en sparen is mijn Rigg dan toch eindelijk zo goed als af :9

Hardware:
  • BenQ W1070+(135 inch)
  • Playseat® WRC
  • Playseat® Floor Mat
  • Playseat® Seat Slider
  • Thrustmaster T500 RS
  • Plantronics GameCom 788
  • Samsung Galaxy Tab S 10.5
  • + [u][i]ROCCAT Powergrid[/i][/u]
Games:
  • Assetto Corsa
  • Project Cars
  • Dirt
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/ukun3e0bt/ISAW0764.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/6dnqsw4gh/ISAW0753.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Toffe mancave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snizzoll
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-02-2022
Thx ! en een letterlijke Mancave ;-)

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/vjbiidj2j/ISAW0759.jpg
Pagina: 1 ... 8 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.