Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zo iets?Rivanov schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:05:
HOLY! Damn cool! Ook wat action beelden als je een racegame aan hebt staan?
let wel, hier zat het Logitech GT Driving Force stuurtje nog gemonteerd, de T500 heb ik gisteren gemonteerd + pedalen.
https://www.youtube.com/watch?v=FgZc5C1HIbY
https://www.youtube.com/watch?v=jRmOE4M2cxg
ps: Ik merk wel dat het rempedal precies achter mijn stang zit van de playseat,wat niet echt heel prettig is, iemand suggesties/betere oplossing?
Zat er zelf aan te denken om het wat schuiner te monteren (iets naar links) maar dat gaat lastig.
oplossing hieronder.
[ Voor 36% gewijzigd door Snizzoll op 07-04-2016 00:06 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Persoonlijk zou het liefst ook nog 10 cm willen zaken, op de grond met alleen de playseat is echt te laag, althans ik vind het niet prettig racen.Rivanov schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:45:
Ziet er top uit! Maar zit je niet een beetje te hoog?
Dat probleem had ik ook met de playseat, daarom die weer verkocht en een Motedis rig gekocht. Echt een wereld van verschil kwa kwaliteit en nog belangrijker stabiliteit.Snizzoll schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:19:
[...]
ps: Ik merk wel dat het rempedal precies achter mijn stang zit van de playseat,wat niet echt heel prettig is, iemand suggesties/betere oplossing?
Zat er zelf aan te denken om het wat schuiner te monteren (iets naar links) maar dat gaat lastig.
Het is een Ikea tafel, nooit echt de bedoeling geweest om het zooitje erboven op te zetten (maar hij sotnd in de weg) dus het kwam zo uit en werkt erg goed. (mits je onder de 90 kilo zit) een stuk van de poten halen is niet eens een gek idee, maar het is wel Ikea hé...ik slaap er een nachtje over.Rivanov schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:05:
Je zit bovenop een tafel? Maak je die poten toch korter.
ps: Pedalen probleem verholpen, ik heb de Clutch en Rem software matig omgedraaid....easy fix.
En dit is ook nog een optie http://www.zalem.es/en/ra...00-t3pa-and-t3pa-pro.html
Net nog even wat verse foto's gemaakt, ben er erg blij mee

[ Voor 34% gewijzigd door Snizzoll op 06-04-2016 19:17 ]
Graag wil ik even een paar meningen over het volgende.
ik wil graag een 3 monitor opstelling voor mijn rig (deze is voorbereid voor de 3 schermen).
ik heb de keuze beperkt tot twee mogelijkheden de eerste mogelijkheid is. 3x een BenQ GW2760HS Zwart een 27 inch scherm. of 3x een AOC G2460VQ6 Zwart een 24 inch model.
Het voordeel van de BenQ is de scherm afmeting van 27 inch lijkt me fijn.
Het voordeel van de AOC is dat deze Freesync ondersteund waardoor het beeld beter is
(volgens de verkopers) en er geen tearing ontstaat.
Mijn videkaart is een R9 390 en ondersteund Freesync.
24 inch is leuk om mee te beginnen maar als je de keuze hebt, vind ik groter beter.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Een heel andere vraag: Het rempedaal van mijn Thurstmaster T3PA was echt niet fijn met de conical brake mod, en het gaspedaal was een beetje slap waardoor ik doseren niet prettig vond werken, dus heb het ding uit elkaar gehaald en de conical brake mod eruit gehaald en de veer van het gas en de koppeling verwisseld (koppeling was iets zwaarder). Dat werkt nu prima, koppeling is wel erg slap maar die gebruik ik toch nooit. Rempedaal zonder brake mod is echter ook best slap dus denk nu bij de Hornbach een nieuwe veer te kopen om dat pedaal steviger te krijgen. Mijn vraag: Zijn er nog andere tweaks om deze rem wat beter te krijgen?
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Het is echter wat anders geworden, via marktplaats 3x een Dell U2412M op de kop getikt.
Budget technische een mooie oplossing hou ik nog wat geld over voor een pendalen set van
Fanatec .
Ik heb een vraag. Is er iemand die ervaring heeft met een Obutto oZone?
Deze is een grote kanshebber om in de loop van het jaar namelijk aangeschaft te worden.
Hier een linkje:
https://www.obutto.eu/ind...uct&path=59&product_id=50
Ik heb dan ook het grotere en veel duurdere broertje (R3volution).
Als ik het over 'mocht' doen zou ik voor zelfbouw gaan met motedis profielen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Motedis, nog nooit van gehoord, moet ik zeggen. Zal dat eens Googlen.
Kijk maar eens in deze thread bv hierFryslanboy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:49:
Joep, daar heb je inderdaad een punt. Schermen zitten inderdaad aan de rest vast, wat misschien wel eens lastig kan gaan worden.
Motedis, nog nooit van gehoord, moet ik zeggen. Zal dat eens Googlen.
Sim-Lab.eu heeft de prijs van hun kit bekendgemaakt, erg interessant te noemen!
€1,089.00€1,299.00
Bevat:
MiGe 130ST 10010 Servo
Granite Cube 1x
IONI Pro servo Drive
Case erbij, en je bent al een heel eind! Ik ben al aan het sparen
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 26-04-2016 15:12 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Sick!alexbl69 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:45:
Je kunt ook overdrijven: YouTube: iRacing Simulator With LOTS of Mods
Anoniem: 342177
met de originele pedalen.
Nu met het stuur ben ik best wel tevreden zeker prijstechnisch, maar de pedalen voelen niet echt lekker aan
er zit gewoon te weinig gevoel in.
Nu las ik dat er een mogelijkheid bestaat om de Fanatec ClubSport V3 pedals te gebruiken met het rs300 stuur.
Zijn er hier mensen die deze pedalen set gebruiken en hun ervaring willen delen.
En of het verstandig is om op het rem pedaal de losse demper te gebruiken die als optie gekocht kan worden.
Ik las wel dat er nog een stukje elektronica tussen gezet moet worden (cpx adaptor) om het geheel werkend te krijgen.
Mvg. R.
Tevens een stuk goedkoper en je hoeft geen gekke dingen te doen om ze werkend te krijgen en dan kan je voor een stuk minder geld kijken of betere pedalen de investering voor jou wel waard zijn.
Ik gebruik de Thrustmaster TX i.c.m. De ClubSport V3 pendalen. Ik kan ze zeker aanraden! Ik heb ze zonder de losse demper, maar remmen met een loadcell is echt super!Anoniem: 342177 schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:08:
Kan iemand mij helpen om de knoop door te hakken, ik gebruik momenteel het Thrustmaster rs300 stuurwiel
met de originele pedalen.
Nu met het stuur ben ik best wel tevreden zeker prijstechnisch, maar de pedalen voelen niet echt lekker aan
er zit gewoon te weinig gevoel in.
Nu las ik dat er een mogelijkheid bestaat om de Fanatec ClubSport V3 pedals te gebruiken met het rs300 stuur.
Zijn er hier mensen die deze pedalen set gebruiken en hun ervaring willen delen.
En of het verstandig is om op het rem pedaal de losse demper te gebruiken die als optie gekocht kan worden.
Ik las wel dat er nog een stukje elektronica tussen gezet moet worden (cpx adaptor) om het geheel werkend te krijgen.
Mvg. R.
Anoniem: 342177
En dat is eigenlijk wel iets dat ik graag zou hebben.
Danielson je hebt wel het de cpx adaptor er tussen zitten
De T3PA Pro kan je nog overwegen. Simpel aansluiten, want ook Trustmaster, en een veel betere kwaliteit. Weet even niet zeker of er een loadcell in zit...Anoniem: 342177 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:30:
Jongens bedankt voor de reactie als ik de T3PA zou nemen heb ik nog steeds geen loadcell.

Zit geen loadcel in de T3PA PRO, je kan er wel een MOD voor kopen.ralph075 schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:04:
[...]
De T3PA Pro kan je nog overwegen. Simpel aansluiten, want ook Trustmaster, en een veel betere kwaliteit. Weet even niet zeker of er een loadcell in zit...
Ik zou voor de V3 gaan (wil ik namelijk ook)
Dat klopt, de CSP V3 pedalen kun je gewoon aansluiten op een USB poort en daarna kun je ze in elk (serieus) racespel gewoon gebruiken.Anoniem: 342177 schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:08:
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Hahahaha met die caution lights wil je niet mee doen aan een race in de NASCAR iRacing Seriesalexbl69 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:45:
Je kunt ook overdrijven: YouTube: iRacing Simulator With LOTS of Mods

Nadeel is dat de app enkel beschikbaar is voor Android devices. Zelf was ik enkel in het bezit van Apple devices dus ik heb een goedkope android telefoon voor 75 euro aangeschaft. Enige wat je dan nog nodig hebt is een metalen hoekstukje van de praxis (1,75 euro) en goede dubbelzijdige tape (8 euro).

Die adapter heb je enkel nodig als je op een console wilt gaan gamen. Op de pc is het gewoon beide op de USB. DIe adapter heeft er 4/5 maanden over gedaan om bij me te komen dus neem dat mee in je overweging.Anoniem: 342177 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:30:
Jongens bedankt voor de reactie als ik de T3PA zou nemen heb ik nog steeds geen loadcell.
Zit er wel aan denken dit te doen omdat het ernstig in de kosten scheelt, ga het er alleen niet zelf op wagen dus ben een beetje aan het rondneuzen of er mensen zijn die dit willen/kunnen doen voor een kratje pils
Nog iets anders wat ik me afvraag is welke shaft clamp er zo weinig mogelijk ruimte inneemt, zodat de afstand tussen stuur en motor zo klein mogelijk blijft. Er komt wel een Q1R Quick Release tussen. Deze quick releases zijn nu out of stock bij de maker helaas.. maar er is nog tijd, duurt nog wel even voor ik alles weer bij elkaar verzameld heb, maar lekker uitzoeken is leuk
[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 26-04-2016 13:05 ]
Nu heb ik aan mijn PC het volgende scherm hangen: pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart
Maar ik twijfel of ik deze ook zal gebruiken op de GTOmega. Punt is dat ik ook regelmatig andere games speel (Cities Skylines enzo) en die wil ik graag achter mijn bureau blijven spelen.
Ergo, ik zoek een tweede scherm. Voor OF op mijn bureau, OF op de race-rig en vroeg me af wat jullie als 'race' scherm gebruiken (voor een beamer heb ik geen plaats, dus dat valt op voorhand al af)
De Samsung is curved (3440x1440). Door de 'curve' val je tijdens het gamen een beetje 'in' de actie. Hierdoor vind ik het niet nodig, denk ik, om meer dan 1 scherm te gebruiken. Heb dus ook maar een standaard voor 1 scherm er bij.
Nu vroeg ik me ook af, wat is handiger.. een TV als 'race' monitor gebruiken? Of wel echt een monitor? Maakt dat veel uit in race games (voor First Person Shooters is de input lag vaak te hoog maar boeit dat met racen veel??) Voorheen racette ik altijd op de PS3 met Gran Turismo namelijk.
*sowieso
Leuk stuur
Waar komen je schakelflippers en de rest vandaan als ik vragen mag?
Zeker ook bij racen is de lag van een TV te hoog. Dus gewoon een monitor gebruiken!DonJunior schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:52:
Vraagje: Morgen krijg ik de GTOmega RS6 Pro binnen. (https://www.gtomegaracing...tor-professional-rs6-seat)
Nu heb ik aan mijn PC het volgende scherm hangen: pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart
Maar ik twijfel of ik deze ook zal gebruiken op de GTOmega. Punt is dat ik ook regelmatig andere games speel (Cities Skylines enzo) en die wil ik graag achter mijn bureau blijven spelen.
Ergo, ik zoek een tweede scherm. Voor OF op mijn bureau, OF op de race-rig en vroeg me af wat jullie als 'race' scherm gebruiken (voor een beamer heb ik geen plaats, dus dat valt op voorhand al af)
De Samsung is curved (3440x1440). Door de 'curve' val je tijdens het gamen een beetje 'in' de actie. Hierdoor vind ik het niet nodig, denk ik, om meer dan 1 scherm te gebruiken. Heb dus ook maar een standaard voor 1 scherm er bij.
Nu vroeg ik me ook af, wat is handiger.. een TV als 'race' monitor gebruiken? Of wel echt een monitor? Maakt dat veel uit in race games (voor First Person Shooters is de input lag vaak te hoog maar boeit dat met racen veel??) Voorheen racette ik altijd op de PS3 met Gran Turismo namelijk.
Buttonplate en schakelflippers zijn afkomstig van Carsten FilmerSchuey schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:08:
[...]
Leuk stuur
Waar komen je schakelflippers en de rest vandaan als ik vragen mag?
http://www.fi-tech.net/projects.html
Okee, Thanks. dan ga ik die kant op zoeken.JoepW schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:16:
[...]
Zeker ook bij racen is de lag van een TV te hoog. Dus gewoon een monitor gebruiken!
*sowieso
Iets betaalbaarder is Martin AscherSchuey schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:16:
Bedankt, die is ook goed aan de prijs, mooi spul wel
http://www.ascher-racing....category/steering-wheels/
Maar onthoud; OSW zal nooit echt goedkoop zijn als je alles bij elkaar optelt. Toch vind ik het iedere cent waard
Denk dat ik het voorlopig bij een Fanatec standalone houd, moet ik alleen even regelen wie dat kan. Het alternatief zou een sparco zijn met sequentiele shifter, maar dat is weer een aparte keuze..
Nog een alternatief is alles zelf maken, dat kan ook, maar kost weer veel tijd.. Dan zou ik ook voor Ascher shifters gaan en een DSD controller board. Enkel de pest is zodra er USB kabels en dergelijke in de mix komen houd het alweer een beetje op, moet ik door iemand laten doen

Holly crap
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Serieus mee te simracen, niet zo
Ik ben nu echt al een week aan het 'voorpretten' op de upgrade naar een OSW, en moet nog 2 maanden wachten.. Heb alweer wakker gelegen van de mogelijkheden qua stuurtjes en mogelijke issues...

Eigelijk zoek ik ook nog naar een betaalbare sequentiele shifter, maar wil eigelijk steeds meer buiten de Thrustmasters en Logitech sferen blijven.. De HE-Shifter is net gortig met 200 euro, maar of er veel alternatieven zijn?
[ Voor 86% gewijzigd door Schuey op 30-04-2016 12:29 ]
Hij is niet goedkoop, maar daarentegen wel heel lekkerSchuey schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:00:
Eigelijk zoek ik ook nog naar een betaalbare sequentiele shifter, maar wil eigelijk steeds meer buiten de Thrustmasters en Logitech sferen blijven.. De HE-Shifter is net gortig met 200 euro, maar of er veel alternatieven zijn?
Net even in mijn rig mijn sparco voor het scherm gehouden.. Dat wordt dus niks in de huidige toestand (openwheeler stand). Wil misschien volgend seizoen ook nog een BMW klasse (BTCC BMW 125i in rF2) rijden, dat wordt om de week ombouwen
Vooralsnog is het proces: stoel rechtop, pedalen laten zakken, stuur wat kantelen, en dan moet het een eind goedkomen. Als alles gemarkeerd is, max 15 minuten werk
[ Voor 19% gewijzigd door Schuey op 30-04-2016 18:55 ]
Met nog een videotje van Pablo López die met het ding aan het stoeien is:
edit:
Volgens de review van Gamermuscle moet dat wel goedkomen. Afhankelijk van hoe de komende tijd verloopt hou ik deze sterk in het achterhoofd
[ Voor 58% gewijzigd door Schuey op 01-05-2016 12:52 ]
Lijkt eerder of die stoel een motorrace met veel wheelies imiteert dan een autorace. Weet niet wat voor auto je hebt als je ongeveer 45 graden schuin optrekt behalve zo'n street outlaws apparaat.
Idem met remmen waarbij je juist weer "naar voren getrokken" wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 01-05-2016 14:19 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 01-05-2016 14:22 ]
Niet als je het samen gebruikt met een VR bril, en G-tilt is net als VR een placebo voor reality, en de beste vervanger er voor, tenzij je echt teveel geld hebt en je het volgende kan bouwen!Schuey schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:22:
Geloof me maar dat je volledig door hebt dat je zo achterlijk schuin gaat, je ziet namelijk de kamer nog om je heen. In de simulatie wereld noemt men dit 'G-tilt', ik vind het, zum kotsen

Ik inmiddels mijn eigen shifter paddles ontworpen en geprint en sinds een tijdje ook mijn eigen stuur ontworpen en geprint met de 3D printer. Het 280mm stuur heb ik gekocht op ebay, buttonbox is volledig geprint en is ook helemaal dicht aan de achterkant.
Bij Leo Bodnar een USB board besteld en alles werkt door de QR van de AccuForce (incl de fanatec funky switch)

2e grote update van mijn rig is de oculus rift. Nu heeft een rig met de oculus rift niet die zelfde uitstraling als een big triple screen rig om op de foto te zetten, maar de ervaring is super.....
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Nice!Henkus schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:30:
Sinds een paar maanden heb ik een 3D printer. Daarmee kun je hele leuke dingen doen.
Ik inmiddels mijn eigen shifter paddles ontworpen en geprint en sinds een tijdje ook mijn eigen stuur ontworpen en geprint met de 3D printer. Het 280mm stuur heb ik gekocht op ebay, buttonbox is volledig geprint en is ook helemaal dicht aan de achterkant.
Bij Leo Bodnar een USB board besteld en alles werkt door de QR van de AccuForce (incl de fanatec funky switch)
[afbeelding]
2e grote update van mijn rig is de oculus rift. Nu heeft een rig met de oculus rift niet die zelfde uitstraling als een big triple screen rig om op de foto te zetten, maar de ervaring is super.....
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Tot twee weken geleden heb ik gebruik gemaakt van een Wheelstand Pro in combinatie met een G27 en kon er goed mee racen geen klachten, makkelijk op te bouwen en ruimt snel op, af en toe wel de snelspanners opnieuw moeten vast draaien zodat het gedeelte waar je stuur op vast zit stevig in de goede hoek blijft staan. Door de aanschaf van andere pedalen en een kleine verbouwing kan ik eindelijk weer op een bureau racen en dat bevalt wel beter.Riqy schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:53:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van de Wheelstand Pro? En zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Daarnaast is mijn bureau wat te hoog om te racen, zodat je armen/schouders in de verkeerde houding staan.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb de Wheelstand Pro i.c.m. een Logitech G920. Bevalt mij goed. Zoals hierboven verteld, je zet het snel neer en je ruimt het snel weer op. Ben er blij mee.Riqy schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:53:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van de Wheelstand Pro? En zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Zelf ben ik alleen opzoek naar een andere stoel voor bij deze opstelling.. met de huidige krijg ik na 30 min. racen wat last van mijn rug. Iemand nog suggesties?
Heeft iemand hier een motion rig? Kan niet wachten tot het volgende product van Playseat uitkomt;
http://www.playseatstore.nl/motion.html
Hebben zulke goedkopere motion systemen geen lag?
[ Voor 29% gewijzigd door dev null op 17-05-2016 22:38 ]
Echter! De pest met dit soort dingen blijft, een groot luxeprobleem. Zodra je er aan gewend bent, ga je niet snel meer terug naar een geheel statische rig
Ondertussen gaan we ben ik bang aan het feit voorbij dat dit projectje een stille dood gestorven lijkt te zijn als ik de youtube comments zo lees....
[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 18-05-2016 09:27 ]
Ik gebruik zelf deze stoel in combinatie met de wheelstand pro.Marcosw87 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:46:
[...]
Ik heb de Wheelstand Pro i.c.m. een Logitech G920. Bevalt mij goed. Zoals hierboven verteld, je zet het snel neer en je ruimt het snel weer op. Ben er blij mee.
Zelf ben ik alleen opzoek naar een andere stoel voor bij deze opstelling.. met de huidige krijg ik na 30 min. racen wat last van mijn rug. Iemand nog suggesties?
Zit echt heerlijk!
http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S89010883/#/S69090381

Playseat met rails en shift holder, 3x 27 inch en T300 met shifter
Bedankt voor deze tip!janneau schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:49:
[...]
Ik gebruik zelf deze stoel in combinatie met de wheelstand pro.
Zit echt heerlijk!
http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S89010883/#/S69090381
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ik heb het nog nooit gezien, lijkt me echter ook niet zo moeilijk te realiseren. Het enige probleem waar je tegenaan loopt is dat de vertragingstijd van de ventilator te lang is. Na een lang recht stuk zou het gerust 10 seconden kunnen duren voordat hij naar de juiste draaisnelheid gezakt is, waardoor je in een langzame bocht nog teveel wind hebt om het realistisch te simuleren...Sir_Hendro schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:46:
Is het trouwens niet cool om een sort ventilator achter het scherm te hebben om wind te simuleren? Misschien leuk voor bepaalde wagens zoals F1 cars. Dat de snelheid van de fan aan je km/h wordt gekoppeld. Bestaat zo iets al?
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Ja dat bestaat zeker maar weet ff niet meer heet. Hangt me iets bij van Reelfeel ofzo ( zelfde prog dat een sub en shocks kan aansturen) Heb zelf een keer 2 USB ventilatortjes gekocht en er toen naar gezocht. Was iets te duur kan ik me herinneren. En alsnog met de Oculus op was er een sweet spot in de snelheid waar het heel even extra realisme gaf in een open wheelerSir_Hendro schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:46:
Is het trouwens niet cool om een sort ventilator achter het scherm te hebben om wind te simuleren? Misschien leuk voor bepaalde wagens zoals F1 cars. Dat de snelheid van de fan aan je km/h wordt gekoppeld. Bestaat zo iets al?
Philips had ooit zoiets: http://www.philips.nl/c-p/SGC5103BD_12/ambx-premium-kitSir_Hendro schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:46:
Nooit een succes geworden.
Ja, er zijn wat Arduino projectjes hiervoor:Sir_Hendro schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:46:
http://fergotech.net/diy-wind-simulation/
http://www.xsimulator.net...duino-with-simtools.4953/
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Wat zou dat vet zijn!
[ Voor 100% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-05-2016 10:29 ]
Op dingen als de motorbeurs zie je ook altijd soortgelijke simulators staan, maar het probleem is dat de hellingshoek van een "echte" motor veel groter is, plus dat zo'n simulator niet echt snel of makkelijk reageert op het verplaatsen van je gewicht. Ze doen daardoor (vind ik) heel onwennig aan.Sir_Hendro schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:24:
Een racemotor (frame) met beweging + wind + beamer = porno
[video]
Wat zou dat vet zijn!
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Wat je ziet:
- Xbox360 controller voor PC
- Dell U2414H hoofdmonitorl/li]
- Razer Diamondback
- 50% van Logitech Z5400 5.1 set
- Subwoofer & rearspeakers
- Gamepc met i5 2500k, SSD & Nvidia GTX 560 ti
En in de toekomst: Oculus Rift
Ik race altijd met 1 scherm aan me videokaart.
Ik wil binnenkort een 3 schermen rig.
Nu hangt me tv aan me dvi naar hdmi.
Ik heb er verder nog 4 display ports op in me gpu maar niet op tv.
Wat is het beste om te doen? en 2: heb je ook met 3 schermen een zwaardere gpu nodig?
Dat is ook logisch ook, want je GPU moet ineens 3x zoveel pixels op je schermen uitrekenen.
Het ligt er aan welke GPU en Processor je hebt.knightvision schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:08:
Yo vraagje!
Ik race altijd met 1 scherm aan me videokaart.
Ik wil binnenkort een 3 schermen rig.
Nu hangt me tv aan me dvi naar hdmi.
Ik heb er verder nog 4 display ports op in me gpu maar niet op tv.
Wat is het beste om te doen? en 2: heb je ook met 3 schermen een zwaardere gpu nodig?
Zeer waarschijnlijk wel, (tenzij je nu een 380X/GTX770 of hogere kaart hebt) je moet ongeveer rekenen dat je 1.5~2x zwaardere GPU nodig hebt om de zelfde refresh rate te halen, met de zelfde instellingen.knightvision schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:08:
Dat kan door een SLI/CF met bv een (tweede)hands kaart er bij te prikken, als je mobo dat ondersteund, of een snellere video kaart te nemen, de nieuwe GTX 1070 of 1080 is daar zeer aantrekkelijk voor.
Ook heeft een enkele kaart de voorkeur over SLI/CF daar een enkele kaart soms minder driver problemen hebben dan met CF/SLI.
Ook adviseer ik je om een Free of G-Sync monitors te nemen, daar dan frame drops iets meer voorkomen als je veel pixels aanstuurt, (3x 1080p 6M pixels 3x 1440p 11M pixels vs 2 of 3.6M pixels van een enkele monitor), en je games er dan gewoon soepeler uit zien.
GPU=https://www.asus.com/Graphics-Cards/R9290XDC2OC4GD5/
Ik heb 1 dvi in gebruik, heb dan nog 1 dp en 1 hdmi en 1 dvi over op die kaart.
Hoe gaat dit in zijn werk dan ? zou ik al 3 monitoren hier thuis hebben liggen.
Ik neem aan dat een 27 inch monitor opstelling het meest ideaal is?
Welke type monitor x3 is prettig en betaalbaar met kleine randjes?
Ik game al jaren op een tv dus van monitoren heb ik laatste jaren geen kaas meer van gegeten.
stiekem ben ik hier ook naar aan het kijken, ik heb een i5 6600k met een 970 gtx..knightvision schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:29:
Ik heb een i7 4770K
GPU=https://www.asus.com/Graphics-Cards/R9290XDC2OC4GD5/
Ik heb 1 dvi in gebruik, heb dan nog 1 dp en 1 hdmi en 1 dvi over op die kaart.
Hoe gaat dit in zijn werk dan ? zou ik al 3 monitoren hier thuis hebben liggen.
Ik neem aan dat een 27 inch monitor opstelling het meest ideaal is?
Welke type monitor x3 is prettig en betaalbaar met kleine randjes?
Ik game al jaren op een tv dus van monitoren heb ik laatste jaren geen kaas meer van gegeten.
hopelijk kan ik hiermee 3 monitors op 1080p en een redelijk fps draaien..
ik lees met je mee, want ik kan geen godsvermogen kwijt zijn aan 3 monitors..
ben benieuwd wat het moet kosten 3 monitors die goed presteren en betaalbaar zijn
langzaamhand dus toch een race rig bouwen
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Of kan je een Hub kopen hiervoor of werkt het niet zo ?
Wat betreft schermen is dat natuurlijk sterk afhankelijk van je budget. Hiervoor kun je misschien beter hier (Componenten Aankoopadvies) een topic openen.
Ik heb sinds afgelopen week zoveel gelezen over jullie rigs en die van anderen in het buitenland.
Ik ben zelf een beginnende racer, althans ik heb vroeger altijd wel racespellen gespeeld maar nooit op deze manier. Mijn interesse is dan ook zeer gewekt sinds kort.
Wat gaan sommigen van jullie trouwens ver zeg
Alle lof hiervoor en hobbies mogen nu eenmaal geld kosten.
Na veel gelezen te hebben weet ik deels wat ik wel en niet wil. Ik heb meerdere rigs bekeken zoals die van motedis profielen, DIY bouwsels, playseats etc etc.
Qua bouw ben ik uitgekomen op de pvc rig.
Ik heb de bouwtekeningen al klaar liggen en wil hier zsm mee beginnen. Ik beschik gelukkig over 2 rechterhanden en heb nu ook al ideeen om de pvc rig meer stelmogelijkheden te geven wat nu nog niet het geval is.
Maar goed zoals ik al zei ben ik echt beginnend. Ik heb nog helemaal niets op dit gebied. Het volgende zou ik graag willen.
3 monitors
Thrustmaster t500
Thrustmaster th8a
Sportstoel
Pc is er uiteraard al, alleen zal de videokaart vervangen moeten worden. Hiermee wil ik nog wachten tot de nvidia 1080 uit is.
Mijn budget momenteel is 2000 euro, hier zit geld bij van mijn zoontje dus wil er zogezegd voorzichtig mee omgaan.
Doe ik er verstandig aan om de thrustmaster bijvoorbeeld te bestellen of kan ik beter voor fanatec gaan?
De vraag van mijn kant is simpel. Als je 2000 euro te besteden hebt hoe zou je het dan invullen. Dit is eigenlijk met videokaart erbij maar laat dit maar even terzijde.
2000 euro puur voor de rig.
Ik zoek overigens wel enige kwaliteit en dat moet toch wel te vinden zijn voor dit geld.
Ik snap dat ieder een eigen smaak heeft maar ik ben erg benieuwd wat de kenners zeggen.
Graag jullie hulp want mijn zoon kan niet wachten om te gaan racen (eerlijk gezegd papa ook niet 😉 )
De besteding gaat voor iedereen anders zijn ben ik bang, voor zowat elk onderdeel. Daarnaast plaats je een opmerking dat je kwaliteit verwacht voor 2000 euro. Ik vind het veel geld, en je mag dan een bepaalde kwaliteit verwachten ja. Echter, sommige onderdelen die je opsomt, kunnen dat bedrag alleen al benaderen zonder de andere dingen op je lijst, als je echt voor kwaliteit wil gaan, dat lijkt me dus niet handig. Aan de andere kant, goedkoop is duurkoop... Ook vraag ik me vervolgens af waarom je voor PVC gaat, of de kosten moeten zo gering zijn (>50,-), maar ik zie dan nog wel gebeuren dat je binnen het jaar alsnog voor een andere oplossing gaat, maar dat is mijn persoonlijke verwachting.
Voor de spullen van thrustmaster, het wordt goed ontvangen en veel gebruikt, een miskoop zul je hier niet mee doen.
De schermen, ik heb al veel mensen de overstap zien maken naar 144hz monitoren, of g-sync, het wordt erg duur. Voor je het weet betaal je 600 euro PER monitor, afgezien van het feit dat je systeem het aan moet kunnen, moet je ook jezelf afvragen of het de prijs waard is, en of je met simpele monitoren van 200 euro ook genoeg hebt. Onthoud wel, 3 monitoren en je stuur, en je bent denk ik al de helft van je budget kwijt.
Wat ik ook mis in je lijstje, is een manier om de monitoren te bevestigen, een beetje triple monitor stand zou ook zomaar 200 euro kunnen doen. Dan zit ik al op 1200 euro, dan moet er nog een shifter, spullen voor je rig zelf bij, een videokaart, sportstoel/rails, misschien een buttonbox en/of andere rim voor je stuur, dan is het wel zo'n beetje op. Maar wil je in 1 van de objecten iets meer kwaliteit, wordt het budget al snel krap. Fanatec spullen bijvoorbeeld, is hiermee geen optie.
Kortom, helaas de drogredenering blijft staan die elke hobby plaagt, je kunt het zo duur maken als je zelf wil
Zodra je kwalitatief wat beters wilt, betaal je proportioneel meer. Dat geldt voor alle onderdelen van je rig. Dus als je het zo verstandig mogelijk wilt doen neem je de populaire producten, ze zijn immers populair omdat ze goed zijn.
Vraag me alleen af of een pvc-rig wel stevig genoeg is. Er komen flink wat krachten op te staan.
http://tweakers.net/aanbo...ing-cockpit-+-sim-pc.html
mijn pc specs zijn i5 6600k met een msi gtx970 en 15 ram geheugen.. zou dit voldoende zijn om 3 schermen aan te sturen in iRacing??
alleen ik zie de bomen door het bos niet welke schermen hiervoor geschikt zijn.
net als hierboven wordt 144hz en g-sync(??) genoemd,, wat hier de voordelen van zijn? waarschijnlijk vloeiender beeld..?
wat is een leuke upgrade van scherm om een triple build te maken..? graag ook dat het vriendelijk is voor de portemonnee..
heb zelf nu een Syncmaster P2370.. http://tweakers.net/price...ncmaster-p2370-zwart.html
maar hier kan je weinig mee denk? (dikke randen en wat oud model..)
Dit ziet er erg nice uit..http://imagedrop.nl/users...MG_20160519_122555o51.jpg
maar zou me god niet weten waar we hier over praten, kwa kosten en prestatie.
zou dat mogelijk zijn...?
maar ik moet zeker een budget van 500/600 € aanhouden minimaal? en dan zal het niet veel kwaliteit zijn??
ik heb btw nooit de ervaring gehad met een 144hz refresh, ik heb zelf altijd 60 hz gehad.. dus weet niet wat het verschil is
[ Voor 24% gewijzigd door Nickrsd op 23-05-2016 11:21 ]
Als je 144hz aan kunt, tuurlijk is het beter, maar met een pc upgrade erbij, misschien ook wel gelijk 3 keer zo duur
alleen ik zie van die insane triple setups.. dat is gewoon gaaf!.
alleen het prijskaartje erachter zie je niet.. en ben een casual gamert.. dus speel ook wel anders dan iracing..
Het kost allemaal wat helaas, het is maar wat je ervoor over hebt
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.