Haha wie weet, laten we eerst maar is met 1 beginnenSchuey schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:21:
Erg leuk dat jullie een gezamelijke hobby hebben! Voor je het weet staan er 2 rigs
Je geeft al aan dat ik met thrustmaster niet echt de fout in kan gaan dus hier zie ik al kwalitiet en dit mag geld kosten.De besteding gaat voor iedereen anders zijn ben ik bang, voor zowat elk onderdeel. Daarnaast plaats je een opmerking dat je kwaliteit verwacht voor 2000 euro. Ik vind het veel geld, en je mag dan een bepaalde kwaliteit verwachten ja. Echter, sommige onderdelen die je opsomt, kunnen dat bedrag alleen al benaderen zonder de andere dingen op je lijst, als je echt voor kwaliteit wil gaan, dat lijkt me dus niet handig. Aan de andere kant, goedkoop is duurkoop... Ook vraag ik me vervolgens af waarom je voor PVC gaat, of de kosten moeten zo gering zijn (>50,-), maar ik zie dan nog wel gebeuren dat je binnen het jaar alsnog voor een andere oplossing gaat, maar dat is mijn persoonlijke verwachting.
De reden waarom ik voor een PVC rig wil gaan heeft meerdere redenen.
- Het is makkelijk te vervadigen
- Ik twijfel er niet aan of het stevig genoeg is, neem 63mm dikwandig PVC en je hebt echt wel stevigheid.
- Ik wil het samen met mijn zoon bouwen zodat hij er ook nog wat van leert.
- De looks vind ik geweldig
- Je kunt er op deze manier van alles van maken en later nog uitbreiden.
Ik wil het volgende bouwen.

600 euro is me te gortig en dat zal er niet komen, dan zou ik denk ik nog eerder voor de wat oudere led tv's gaan (mits dit kan) om maar te zorgen voor een grote FoV.De schermen, ik heb al veel mensen de overstap zien maken naar 144hz monitoren, of g-sync, het wordt erg duur. Voor je het weet betaal je 600 euro PER monitor, afgezien van het feit dat je systeem het aan moet kunnen, moet je ook jezelf afvragen of het de prijs waard is, en of je met simpele monitoren van 200 euro ook genoeg hebt. Onthoud wel, 3 monitoren en je stuur, en je bent denk ik al de helft van je budget kwijt.
200 euro is ook meer de richting op waar ik aan dacht.
De monitors zie boven de foto's, mooie oplossing weer vind ik.Wat ik ook mis in je lijstje, is een manier om de monitoren te bevestigen, een beetje triple monitor stand zou ook zomaar 200 euro kunnen doen. Dan zit ik al op 1200 euro, dan moet er nog een shifter, spullen voor je rig zelf bij, een videokaart, sportstoel/rails, misschien een buttonbox en/of andere rim voor je stuur, dan is het wel zo'n beetje op. Maar wil je in 1 van de objecten iets meer kwaliteit, wordt het budget al snel krap. Fanatec spullen bijvoorbeeld, is hiermee geen optie.
Sportstoel staat al klaar in de garage, had deze nog vanuit mijn hobby uit het verleden.
De buttonbox dacht ik gevonden te hebben met een oude ipad en hiervoor de app te downloaden, maar heb me hier nog niet in verdiept eerlijk gezegd.
Fanatec kijk ik al niet meer naar, heb zo is de prijzen bekeken en mocht de hobby echt aanslaan zie ik het meer als een inverstering die gemaakt kan worden in de toekomst.
Ik ben gelukkig door je antwoord al weer een stuk wijzer, bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door AlexP36 op 23-05-2016 12:55 ]