Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 10 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-06 15:42
Schuey schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:21:
Erg leuk dat jullie een gezamelijke hobby hebben! Voor je het weet staan er 2 rigs ;)
Haha wie weet, laten we eerst maar is met 1 beginnen ;) + ik heb 2 jongens alleen is de jongste nog geen jaar dus die moet nog maar even wachten of ik moet een mini rig bouwen :)
De besteding gaat voor iedereen anders zijn ben ik bang, voor zowat elk onderdeel. Daarnaast plaats je een opmerking dat je kwaliteit verwacht voor 2000 euro. Ik vind het veel geld, en je mag dan een bepaalde kwaliteit verwachten ja. Echter, sommige onderdelen die je opsomt, kunnen dat bedrag alleen al benaderen zonder de andere dingen op je lijst, als je echt voor kwaliteit wil gaan, dat lijkt me dus niet handig. Aan de andere kant, goedkoop is duurkoop... Ook vraag ik me vervolgens af waarom je voor PVC gaat, of de kosten moeten zo gering zijn (>50,-), maar ik zie dan nog wel gebeuren dat je binnen het jaar alsnog voor een andere oplossing gaat, maar dat is mijn persoonlijke verwachting.
Je geeft al aan dat ik met thrustmaster niet echt de fout in kan gaan dus hier zie ik al kwalitiet en dit mag geld kosten.
De reden waarom ik voor een PVC rig wil gaan heeft meerdere redenen.
- Het is makkelijk te vervadigen
- Ik twijfel er niet aan of het stevig genoeg is, neem 63mm dikwandig PVC en je hebt echt wel stevigheid.
- Ik wil het samen met mijn zoon bouwen zodat hij er ook nog wat van leert.
- De looks vind ik geweldig
- Je kunt er op deze manier van alles van maken en later nog uitbreiden.

Ik wil het volgende bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://www.flash.ae/sim_rig/album/slides/racingsim-(116).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flash.ae/sim_rig/album/slides/racingsim%20(64).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flash.ae/sim_rig/album/slides/racingsim%20(37).jpg
De schermen, ik heb al veel mensen de overstap zien maken naar 144hz monitoren, of g-sync, het wordt erg duur. Voor je het weet betaal je 600 euro PER monitor, afgezien van het feit dat je systeem het aan moet kunnen, moet je ook jezelf afvragen of het de prijs waard is, en of je met simpele monitoren van 200 euro ook genoeg hebt. Onthoud wel, 3 monitoren en je stuur, en je bent denk ik al de helft van je budget kwijt.
600 euro is me te gortig en dat zal er niet komen, dan zou ik denk ik nog eerder voor de wat oudere led tv's gaan (mits dit kan) om maar te zorgen voor een grote FoV.
200 euro is ook meer de richting op waar ik aan dacht.
Wat ik ook mis in je lijstje, is een manier om de monitoren te bevestigen, een beetje triple monitor stand zou ook zomaar 200 euro kunnen doen. Dan zit ik al op 1200 euro, dan moet er nog een shifter, spullen voor je rig zelf bij, een videokaart, sportstoel/rails, misschien een buttonbox en/of andere rim voor je stuur, dan is het wel zo'n beetje op. Maar wil je in 1 van de objecten iets meer kwaliteit, wordt het budget al snel krap. Fanatec spullen bijvoorbeeld, is hiermee geen optie.
De monitors zie boven de foto's, mooie oplossing weer vind ik.
Sportstoel staat al klaar in de garage, had deze nog vanuit mijn hobby uit het verleden.
De buttonbox dacht ik gevonden te hebben met een oude ipad en hiervoor de app te downloaden, maar heb me hier nog niet in verdiept eerlijk gezegd.
Fanatec kijk ik al niet meer naar, heb zo is de prijzen bekeken en mocht de hobby echt aanslaan zie ik het meer als een inverstering die gemaakt kan worden in de toekomst.

Ik ben gelukkig door je antwoord al weer een stuk wijzer, bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door AlexP36 op 23-05-2016 12:55 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Nickrsd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:56:
hier op het forum gaat een tweaker stoppen met deze hobby, die verkoopt heel zijn inboedel zie ik.. het is een hele waslijst en dus een totaal pakket.. wie weet kan je die persoon benaderen..?

http://tweakers.net/aanbo...ing-cockpit-+-sim-pc.html
Bedankt voor de link, maar helaas 3000 euro is gewoon grof geld die we samen niet hebben. We willen ook nog graag met vakantie dit jaar :)

Maar zeer mooie setup heeft deze man, petje af.

Voor 2000 euro zou ik alles direct kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

AlexP36 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:46:
......
600 euro is me te gortig en dat zal er niet komen, dan zou ik denk ik nog eerder voor de wat oudere led tv's gaan (mits dit kan) om maar te zorgen voor een grote FoV.
200 euro is ook meer de richting op waar ik aan dacht
......
Vooral geen TV's nemen! Die geven echt lag al neem je zo'n moderne waarvan ze zeggen dat ie geen lag geeft. Echt voor monitor(en) gaan!
AlexP36 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:50:
...Bedankt voor de link, maar helaas 3000 euro is gewoon grof geld die we samen niet hebben. We willen ook nog graag met vakantie dit jaar :)

Maar zeer mooie setup heeft deze man, petje af.

Voor 2000 euro zou ik alles direct kopen ;)
Wat let je om hem een DM te sturen met jouw bod. Nee heb je, ja kan je krijgen ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik heb hem al een reactie gestuurd of het zonder computer en headset kan. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Zou dit b.v al voldoen, x3 ? (ik speel nu op een sony bravia tv)

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markkolk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 13:48
Alex,

Waarom geen aluminium Rig van Motedis, de basis hiervan heb je voor € 300 in huis, je geeft aan dat je al een stoel in bezit hebt (dus die kosten heb je niet). Daarbij kan ook je zoon hierbij ook leren bouwen (met het PVC, als het gelijmd is zit het vast) nu zijn het boutjes en moertjes.
Met de aluminium profielen en accessoires is het makkelijk uitbreidbaar met een monitor standaard in de toekomst.

En hij is volledig aanpasbaar tijdens het bouwen en in de toekomst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Markkolk schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:18:
Alex,

Waarom geen aluminium Rig van Motedis, de basis hiervan heb je voor € 300 in huis, je geeft aan dat je al een stoel in bezit hebt (dus die kosten heb je niet). Daarbij kan ook je zoon hierbij ook leren bouwen (met het PVC, als het gelijmd is zit het vast) nu zijn het boutjes en moertjes.
Met de aluminium profielen en accessoires is het makkelijk uitbreidbaar met een monitor standaard in de toekomst.

En hij is volledig aanpasbaar tijdens het bouwen en in de toekomst.
Je hebt helemaal gelijk qua bouwen en uitbreiden en dat mijn zoon er wat van opsteekt.
Maar ik ken de profielen, ik werk er zelfs mee soms op het werk en het is mooi spul maar qua looks (en hier komt de ego van papa even om de hoek kijken ) vind ik het niet mooi.

Zoals elke man hou ik van rondingen ;)

Nee de keuze in de PVC rig is al gemaakt, maar bedankt iig voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Even een vraagje.

Ik heb een Playseat en G25 stuur en pedalen. Nu heb ik ivm een brake mod de pedalen verticaler gezet, zodat ik makkelijker kracht kan zetten maar mijn voeten neigen naar beneden te glijden. Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik antislip sokken zoeken of iets dergelijks?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 20:27
Een alternatieve heelplate monteren die wel vlak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:20
knightvision schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:15:
Zou dit b.v al voldoen, x3 ? (ik speel nu op een sony bravia tv)

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Hmm, ik zo even verder kijken als ik jou was, dat is een TN paneel, heeft één heel groot voordeel, dat is de refresh rate, nadeel is de kijkhoek, je moet er echt recht voor zitten, of van iets erboven erop kijken.
Ik heb de 2550x1440 27 inch variant hiervan als rechterscherm (Hier doe ik dan gewone games op) zie link:
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart

Probleem met dit scherm is dat hij net iets te hoog staat voor de positie in mijn RIG.

De andere 2 zijn full-hd A-MVA panelen ook van Iiyama.
pricewatch: Iiyama X2783HSU-B1 Zwart

hoewel de refresh rate iets minder is valt dit te verwaarlozen,
de kijkhoek is stukken beter, hele fijne schermen!
De mooiste kleuren krijg je daarintegen weer met een IPS paneel, niet met een A-MVA paneel.
Zelf vind ik dit eigenlijk reuze meevallen. ik had hiervoor een enkel IPS paneel.
Het TN paneel vind ik echter wel storend vanwege de kijkhoek

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Gruwel84 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:18:
[...]

Hmm, ik zo even verder kijken als ik jou was, dat is een TN paneel, heeft één heel groot voordeel, dat is de refresh rate, nadeel is de kijkhoek, je moet er echt recht voor zitten, of van iets erboven erop kijken.
Ik heb de 2550x1440 27 inch variant hiervan als rechterscherm (Hier doe ik dan gewone games op) zie link:
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart

Probleem met dit scherm is dat hij net iets te hoog staat voor de positie in mijn RIG.

De andere 2 zijn full-hd A-MVA panelen ook van Iiyama.

hoewel de refresh rate iets minder is valt dit te verwaarlozen,
de kijkhoek is stukken beter, hele fijne schermen!
De mooiste kleuren krijg je daarintegen weer met een IPS paneel, niet met een A-MVA paneel.
Zelf vind ik dit eigenlijk reuze meevallen. ik had hiervoor een enkel IPS paneel.
Het TN paneel vind ik echter wel storend vanwege de kijkhoek
Thanks! dus zo,n model: pricewatch: Iiyama X2783HSU-B1 Zwart

x 3 voor de racerigg zou goed volstaan zonder problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dank voor info aangaande TN panelen, amper bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Ja als ik mijn bureaustoel ernaast zet voor een gewone game te spelen is het schitterend met die resolutie, maar kleinzerig als ik ben, erger ik me kapot als je bovenin wat kleurverandering ziet haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
knightvision schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:25:
[...]

Nice, fijne bezels ook, benieuwd wat de kenners hiervan zeggen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 23-05-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
knightvision schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:25:
[...]

Jip, precies die heb ik voor de andere 2.
Had er zelfs eerst alle 3 van, maar sinds de komst van het WQHD paneel ben ik één als overhead screen voor boven me gaan gebruiken.
Sorry voor de low quality foto.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m2mlWSe.jpg

Nogmaals de kleuren zijn net iets minder mooi dan bij een IPS paneel, maar de refresh rate zit dan weer tussen TN en IPS in over het algemeen genomen, je hebt natuurlijk ook IPS met hogere refresh rate.
Maar all round gezien is dit een hele goede keuze.
Kijk evt of je een dergelijk scherm kunt vinden, dat er 1 met DP is, dat hebben ze nl niet, enkel HDMI en DVI.
Door de HDMI zul je gelimiteerd zijn op 60hz, ipv de 75 die de schermen ondersteunen.
Zeker met iracing moet je hier rekening mee houden, HDMI kun je beter mijden.

Let tevens ff op je aansluitingen van je GPU.

[ Voor 31% gewijzigd door Gruwel84 op 23-05-2016 19:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Overigens heb ik ook nog iets gevonden vandaag, deze stond in de pricewatch onder monitoren. Het ging om een Humax PureVision, een van alle onnodige gestripte tv, wat puur dient als doorgifte van beeld. Ik heb even een mail gestuurd naar Humax met vragen over wat het nu precies echt is, een monitor, of tv. Ik heb ook gevraagd naar input lag, benieuwd of ik uberhaupt een reactie krijg ;)

Een beetje tegen beter weten in overigens hoor, maar het zal net DE nieuwe simracing hardware zijn waar menig gebruiker op wacht en niet van het bestaan wist :) Wel de lusten van een groot beeld, niet de lasten die een TV met zich meebrengt. Klinkt te goed om waar te zijn, en dan is dat waarschijnlijk ook zo, maar dan wil ik het wel zeker weten :+

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 23-05-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Snap ik, maar een les die ik met simracing geleerd heb, is dat je het beste iets kan kopen wat goed is. Als je van alles het goedkoopste wil hebben krijg je daar spijt van. Ik ben begonnen met een dfgt stuur die ik na 2 maanden verkocht heb. Dan maar wat langer sparen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Gruwel84 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:41:
[...]

Jip, precies die heb ik voor de andere 2.
Had er zelfs eerst alle 3 van, maar sinds de komst van het WQHD paneel ben ik één als overhead screen voor boven me gaan gebruiken.
Sorry voor de low quality foto.

[afbeelding]

Nogmaals de kleuren zijn net iets minder mooi dan bij een IPS paneel, maar de refresh rate zit dan weer tussen TN en IPS in over het algemeen genomen, je hebt natuurlijk ook IPS met hogere refresh rate.
Maar all round gezien is dit een hele goede keuze.
Kijk evt of je een dergelijk scherm kunt vinden, dat er 1 met DP is, dat hebben ze nl niet, enkel HDMI en DVI.
Door de HDMI zul je gelimiteerd zijn op 60hz, ipv de 75 die de schermen ondersteunen.
Zeker met iracing moet je hier rekening mee houden, HDMI kun je beter mijden.

Let tevens ff op je aansluitingen van je GPU.
Thx ! ik heb een amd asus direct cu2 4 gig. met 2 dvi , 1 hdmi, 1dp.
Dus ik neem aan dat je de 2 DVis gebruikts en 1x hdmi voor dit model scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Nee, de rechter wqhd heeft wel een dp poort, de andere 2 via dvi. De 4e bovenin heb ik middels dvi op de intel hd graphics aangesloten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Gruwel84 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:10:
Nee, de rechter wqhd heeft wel een dp poort, de andere 2 via dvi. De 4e bovenin heb ik middels dvi op de intel hd graphics aangesloten.
Ik had het over als ik deze zou aanschaffen x 3

Of ik dan met mijn gpu ze aan moet sluiten met 2x dvi en 1 hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Gruwel84 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:02:
Snap ik, maar een les die ik met simracing geleerd heb, is dat je het beste iets kan kopen wat goed is. Als je van alles het goedkoopste wil hebben krijg je daar spijt van. Ik ben begonnen met een dfgt stuur die ik na 2 maanden verkocht heb. Dan maar wat langer sparen.
Ik vind het vooral leuk om zoveel mogelijk te doen met het gelimiteerde budget wat ik van mezelf mag/kan spenderen aan deze hobby. Daar hoort klein beginnen bij en dat opbouwen en met het verhandelen weer telkens iets beters terugkopen. Zo is nu een OSW in bestelling, en ben met een toetsenbord in het GP2 tijdperk begonnen, ik bedoel maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
Sinds een week ben ik eigenaar van een 'Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel' i.c.m. een 'Fanatec Rennsport Wheel V2 Stand' die ik voor weinig (slechts enkele tientjes) op Marktplaats op de kop heb kunnen tikken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/X2kpbJuoptgv1Clv6KV7el9k/medium.jpg

Dat ziet er dan zo uit i.c.m. Project CARS:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tQnC0RrEzC0Ac8BMrrnCaRM8/medium.jpg

En als ik er geen zin meer in heb is het setje makkelijk op te bergen. Dat laatste vindt de vriendin ook fijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
knightvision schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:12:
[...]

Ik had het over als ik deze zou aanschaffen x 3

Of ik dan met mijn gpu ze aan moet sluiten met 2x dvi en 1 hdmi.
Ah zo bedoel je, ja dat had ik destijds ook zo aangesloten ja.
Is natuurlijk geen ramp, maar je zou evt even kunnen kijken of je een soortgelijk scherm van illyama kunt krijgen wat dan een dp heeft wil ik alleen maar zeggen.

Maar kan ja, geen probleem. Alleen ff je gpu dvi poorten checken of ze dvi-d of dvi-i zijn, maar denk het haast wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Gruwel84 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:24:
[...]

Is natuurlijk geen ramp, maar je zou evt even kunnen kijken of je een soortgelijk scherm van illyama kunt krijgen wat dan een dp heeft wil ik alleen maar zeggen.

Maar kan ja, geen probleem. Alleen ff je gpu dvi poorten checken of ze dvi-d of dvi-i zijn, maar denk het haast wel.
DV-D ! en trouwens welk triple monitor standard heb jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Ik heb de heusinkveld 'fofofu one' RIG gebouwd. Volledig diy met 2 aparte standaards voor monitors erbij. Zoek hem maar eens op op bovenstaande naam.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Hoewel het geen racing build is, wil ik toch graag nog even delen hoe mijn simpit is gevorderd in de afgelopen maanden. Ik werk nog aan enkele button boxes en een kap over de monitoren maar verder is het zo goed als af.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C6Bu6dJl.jpg

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Schuey schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:20:
Een alternatieve heelplate monteren die wel vlak is :)
Zijn die te krijgen of moet ik dat zelf proberen te bouwen - ik ben niet handig met metaal.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:49
RobV schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:11:
Hoewel het geen racing build is, wil ik toch graag nog even delen hoe mijn simpit is gevorderd in de afgelopen maanden. Ik werk nog aan enkele button boxes en een kap over de monitoren maar verder is het zo goed als af.

[afbeelding]
Mooi hoor! Afwerking ziet er top uit.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
flopdoc schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Zijn die te krijgen of moet ik dat zelf proberen te bouwen - ik ben niet handig met metaal.
Ik zou eens kijken naar hout ofzo wat je met een paar klemmen op zijn plek kunt houden.

Maar! Een foto zodat we het probleem beter zien, geeft je misschien ook een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:56

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Ik vind het vooral leuk om zoveel mogelijk te doen met het gelimiteerde budget wat ik van mezelf mag/kan spenderen aan deze hobby. Daar hoort klein beginnen bij en dat opbouwen en met het verhandelen weer telkens iets beters terugkopen. Zo is nu een OSW in bestelling, en ben met een toetsenbord in het GP2 tijdperk begonnen, ik bedoel maar :+
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Jarenlang vroeger met een Thrustmaster Formula T2 gespeeld, waarvan regelmatig de elastiek binnenin knapte. Die repareerde ik dan weer met een zo'n spin voor op een bagagedrager. De veren in de pedalen werden destijds gewoon gratis door Thrustmaster opgestuurd als die kapot gingen (ook buiten garantieperiode). Na jaren bij de MediaMArkt in Duitsland een keer een DFP gekocht en een paar jaar geleden een defecte G27 gekocht via Fok. Deze gerepareerd met een nieuw encoder wieltje uit Thailand en inmiddels helemaal gemod met 320mm fullsize suede stuur inclusief SLI-M (shift lights en display met versnelling). Dat vind ik leuker om te doen dan meteen alles kant en klaar te kopen.

Momenteel thuis bezig met een arcade bartop, maar daarna ga ik toch echt eens aan mijn simrig beginnen. Die arcademachien is meer om een beetje te oefenen met houtbewerking zodat dat bij die simrig beter gaat ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Leuk he, zo ben ik vandaag weer bezig geweest met iets wat me weer iets verder helpt hopelijk, of niet, dat ga ik zien.. Heb er iig een hoop foto's voor moeten nemen en dat gaat nog wel wat nabewerking en tijd kosten voor de review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Schuey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:11:
[...]

Ik zou eens kijken naar hout ofzo wat je met een paar klemmen op zijn plek kunt houden.

Maar! Een foto zodat we het probleem beter zien, geeft je misschien ook een betere oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nJmmAJC7FO6OS8QqJv5KMr1x/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zou bijna zeggen schoenen met een dunne zool :)

Anders zou ik eens in huis of de schuur rondkijken wat er voorhanden is wat je er als het ware 'overheen' kan zitten. Hoeft niet veel voor te stellen volgens mij. Anders heb je van MDF zo iets geknutseld, als je er maten bij zet kan ik zelfs de tekening voor je maken :P

[ Voor 82% gewijzigd door Schuey op 24-05-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 11:40
Ik heb inmiddels mijn Fanatec CSP v3 pedalen 'inverted' opgehangen in de Motedis rig, door deze rig was het wel heel makkelijk monteren.

Helaas zijn de pedalen niet helemaal compatible om ze inverted te maken, zo is de rj11 kabel aan het koppelingspedaal te kort en kan het gaspedaal alleen gemonteerd worden met de extension brackets.

Nu nog een beetje de juiste hoogte plus hoek zien te vinden maar moet zeggen dat met name het rempedaal e
en stuk fijner aanvoelt. ook de Heel-toe werkt nu nog fijner
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/Mobile%20Uploads/20160522_205902_zpslxeihxx3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/Mobile%20Uploads/20160522_211509_zpshgvri2v7.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Schuey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:33:
Ik zou bijna zeggen schoenen met een dunne zool :)

Anders zou ik eens in huis of de schuur rondkijken wat er voorhanden is wat je er als het ware 'overheen' kan zitten. Hoeft niet veel voor te stellen volgens mij. Anders heb je van MDF zo iets geknutseld, als je er maten bij zet kan ik zelfs de tekening voor je maken :P
Ik denk inderdaad van bv MDF een soort bruggetje over de heelplate heen zetten, maar eens wat verzinnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

Ik heb het zo opgelost:
G27 op MDF

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
't Punt is dat de hoek voor mijn voet wel klopt, ik kan zo goed kracht zetten, maar mijn hiel glijdt weg. Ik kan niet de hoek van de pedalen veranderen zonder dat ook de hoek van de bodemplaat van de G25 mee verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04

Phydomir

Dennis

Die bodemplaat heb je er zo af. Pedaal plaatjes eraf. Schroefjes aan de onderkant eruit en je tilt hem er zo af. Even YouTube checken voor de details.
Je kan anders ook nog denken aan een setje kart schoenen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

flopdoc schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:58:
[...]'t Punt is dat de hoek voor mijn voet wel klopt, ik kan zo goed kracht zetten, maar mijn hiel glijdt weg. Ik kan niet de hoek van de pedalen veranderen zonder dat ook de hoek van de bodemplaat van de G25 mee verandert.
En als je dan net zo'n 'opstapje' maakt als ik heb gedaan en er een opstaand randje voorlangs timmert?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Gruwel84 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:24:
[...]

maakt het trouwens uit als ik 2 van de schermen aansluit op mijn 2 dvi van mijn gpu (ik heb niet meer) en 1 scherm van dvi van mijn motherboard?

2. hoeveel fps los zal ik krijgen met een setup van 3 schermen?
asus amd r290x direct cu2 4 gig mem.
intel i7 4770K
8 gig

[ Voor 9% gewijzigd door knightvision op 27-05-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Over het aantal FPS durf ik niks te zeggen, maar je kunt niet je GPU en je iGPU (aansluiting op moederbord) door elkaar gaan gebruiken. Niet in games in ieder geval.

Als je monitors geen HDMI of DP hebben dan moet je even een verloopje kopen zodat je één monitor op HDMI of DP kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Slither95 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:45:
Over het aantal FPS durf ik niks te zeggen, maar je kunt niet je GPU en je iGPU (aansluiting op moederbord) door elkaar gaan gebruiken. Niet in games in ieder geval.

Als je monitors geen HDMI of DP hebben dan moet je even een verloopje kopen zodat je één monitor op HDMI of DP kan aansluiten.
maakt verder niet uit dan wordt het 2 dvi en 1 hdmi naar mijn gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Inderdaad, zeker met amd eyefinity, amd software is al onvriendelijk genoeg. Ik gebruik de igpu enkel voor het 4e scherm boven me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Gruwel84 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:58:
Inderdaad, zeker met amd eyefinity, amd software is al onvriendelijk genoeg. Ik gebruik de igpu enkel voor het 4e scherm boven me.
huh? waarom kan dat dan wel? oftewel mijn 3 ingangen gpu kan ik gebruiken voor eyefinity en als ik dan een monitor 4de aansluit op mijn motherboard (dvi) dan werkt het wel ? maar jullie melden net dat dit niet kon, asjemenou? 8)7 of werkt de igpu wel als je een software laat draaien ipv game.

[ Voor 6% gewijzigd door knightvision op 28-05-2016 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Nou, je kunt de igpu aanzetten in de bios. Dan doen de moederbord aansluitingen het wel, maar je kan geen eyefinity setup maken. Eyefinity is een functie van amd om de schermen op de gpu te gebruiken als 1 scherm van 5760x1080 (3x full hd naast elkaar) waar je dan je favoriete sim op speelt. Het 4e scherm erboven is dan een los scherm ervan wat geen onderdeel van je 'game scherm' is. Hier draai ik dashboard en data software op, die zichbaar blijft terwijl op mijn 3 hoofdschermen de sim draait. Maar voor de 3 race schermen moet ik me aan de eyefinity setup houden, en de igpu moet ik dan voor de andere zaken gebruiken. Ik kan ze niet door elkaar heen gebruiken om ze ieder deels de sim te laten draaien. Hoop dat het dan nu duidelijk is....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Gruwel84 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:41:
Nou, je kunt de igpu aanzetten in de bios. Dan doen de moederbord aansluitingen het wel, maar je kan geen eyefinity setup maken. Eyefinity is een functie van amd om de schermen op de gpu te gebruiken als 1 scherm van 5760x1080 (3x full hd naast elkaar) waar je dan je favoriete sim op speelt. Het 4e scherm erboven is dan een los scherm ervan wat geen onderdeel van je 'game scherm' is. Hier draai ik dashboard en data software op, die zichbaar blijft terwijl op mijn 3 hoofdschermen de sim draait. Maar voor de 3 race schermen moet ik me aan de eyefinity setup houden, en de igpu moet ik dan voor de andere zaken gebruiken. Ik kan ze niet door elkaar heen gebruiken om ze ieder deels de sim te laten draaien. Hoop dat het dan nu duidelijk is....
Nee dit wordt dus een extra scherm voor andere dingen, thanks voor de uitleg!
Is er een goedkope tool zoals jij hebt bij je bovenste afkijk monitor om die te monteren aan een triple standard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
Ja, hout.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 06:23
Mijn race-rig is lekker ghetto.

PS4
Dell U2414H
Thrustmaster T300RS
Wheelstand pro
Standard pedals met brakemod
Ipad 3 en Nokia Lumia 920 met pCars Dash voor ronde tijden en dashboard
ikea leren bureastoel (zonder wieltjes zodat ik niet ga schuiven)

Makkelijk op te ruimen als het nodig is, werkt verder uitstekend.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A5dPOVZPxdU6ECOK6Vmz862p/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yvOf2QK46Txc2ToHCw7TbN3Z/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00pzJDou7fOnL1kl8rQnyddZ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rRPaKByDmqCnT8C2vBQEW14w/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 22:31
Qoriox schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:07:
Mijn race-rig is lekker ghetto.

PS4
Dell U2414H
Thrustmaster T300RS
Wheelstand pro
Standard pedals met brakemod
Ipad 3 en Nokia Lumia 920 met pCars Dash voor ronde tijden en dashboard
ikea leren bureastoel (zonder wieltjes zodat ik niet ga schuiven)

Makkelijk op te ruimen als het nodig is, werkt verder uitstekend.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat heb je precies gebruikt voor de brake mod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 06:23
schumi1986 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:46:
[...]

Wat heb je precies gebruikt voor de brake mod?
Klein deurstop blokje en een viltje wat je onder meubels plakt. Dat blokje met superlijm vastgelijmd. Het vilt met de sticker opgeplakt.

That's it :-)

Hier gevonden :

http://www.isrtv.com/peda...-t300-rs-brake-pedal-mod/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mjWL3Y62jZZ0AL6W6AFRH3X9/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B4TJXgopOGfoogAMaU2iVxJx/thumb.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door M617573 op 29-05-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Trouwens, welke fov setting heb jij in iracing met je 3 monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:18
Edit: verkocht

[ Voor 96% gewijzigd door tim.w op 11-06-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

tim.w schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:00:
Misschien kan ik iemand een plezier doen met een GT Omega triple monitor stand:

V&A aangeboden: GT Omega triple monitor stand
Nee ik heb hem zelf binnenkort, ook al betaald.
MAAR !!! ik zoek wel een zelfde soort die je kan verstellen in hoogte en capabele is voor grotere schermen.
Heb jij enig idee voor een grotere look a like? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

De nieuwe PC voor mijn iRacing rig ga ik vandaag opbouwen.
Tijdelijk nog met de NVIDIA 970, maar zodra de 1080 leverbaar is komt die er in.
Volgend jaar komen er dan 3x 24" 120-144 hz schermen aan te hangen ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,90€ 344,90
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5€ 169,80€ 169,80
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 51,48€ 51,48
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 80,95€ 80,95
1Cooler Master V Series V850€ 145,-€ 145,-
1Samsung 850 EVO M.2 250GB€ 92,90€ 92,90
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 160,81€ 160,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Volgend jaar komen er dan 3x 24" 120-144 hz schermen aan te hangen ;)
:9~

Waarom een 850w voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:42
Nouja, als je bekijkt dat de 1080 onder 'full load', waar je eigenlijk nooit aankomt, maartoch, ruim 300W neemt. Plus de rest dan, zou je op, om het ruim te nemen, op 600W uitkomen? Zonder alles even door te rekenen?

Ik neem ook liever een voeding die iets ruimer bemeten is. Heb je ook altijd nog wat upgraderuimte, met bijvoorbeeld een 2e 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je hebt er wel lekker weer voor uitgekozen Joep, leuk systeem en toch vrij betaalbaar! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 04-06-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Nu online
Fryslanboy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:11:
Nouja, als je bekijkt dat de 1080 onder 'full load', waar je eigenlijk nooit aankomt, maartoch, ruim 300W neemt.
Dacht dat die rond de 180watt max zat. Maar als je er misschien 2 in wil zetten dan moet je idd wel wat overbemeten.

Even een ander vraagje ik heb nu een HP ZR2240w en zit te twijfelen om een setups te maken met 3 schermen. Zouden jullie hier 2 HP ZR2240w bij zetten of voor een heel nieuw setje gaan? Dit scherm heeft redelijk brede bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb nog een 1000 watt voeding in een ander systeem zitten. Kan altijd switchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Misschien een domme vraag Joep, maar waarom de keuze voor 2 SSD's?
Ik heb naast mijn SSD een gewone HDD van 500GB, scheelt wat in de kosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hele domme vraag ;)
Ik heb op de 256 gb windows en de prog's staan. Op de 500 gb variant alle data (waaronder al die setups en telemetry ;) ) en op een aparte 1 tb harde schijf mijn archief.... Dus die harde schijf is er wel, maar ik wilde tbv vloeiend capturen van video's een snelle data schijf.
En last but not least..... Er was plek voor 2 SSD schijven, nou die moeten toch vol? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Aah ja kijk eens aan.
Ja ik heb de telemetry bewust op een 'gewone' HDD omdat die data nogal groot is en op een gegeven moment zo veel wordt, dat ik dat regelmatig verwijder. Dat vind een SSD niet zo leuk. maar het videocapturing verhaal snap ik helemaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:25
Mijn nieuwe stuurtje is binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/r8w8ll.jpg

Met een T300rs base en de T3PA pedalen met conical brake mod.

Dit is toch wel een mooie upgrade komende vanaf mijn oude vertrouwde Logitech G25 :)

[ Voor 4% gewijzigd door vosss op 11-06-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Vos

AFCA

Die krijg ik ook ieder moment binnen :D . Komende vanaf een behoorlijk oude Logitech Momo. Ben heel benieuwd :).

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 11-06-2016 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Vos schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:48:
Die krijg ik ook ieder moment binnen :D . Komende vanaf een behoorlijk oude Logitech Momo. Ben heel benieuwd :).
Dat is toevallig!
En onze nicks zijn ook bijna hetzelfde :D

Ik ken die oude van je niet, maar ik denk dat deze je wel gaat bevallen hoor. Het is echt een fijn stuur merk ik al na een paar rondjes rijden :Y

[ Voor 27% gewijzigd door vosss op 11-06-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 14:44
Crosspost met het game-room topic:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tk9l1IwwsCtKRUSPTByiVT7f/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d4DyKkUwIQprJ4HpsQN6Rhch/medium.jpg

pCars Dash op de tablet voor de telemetry.

De specs van de game PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 243,95€ 243,95
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 305,95€ 305,95
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 64,90€ 64,90
1Corsair Graphite 780T Wit€ 187,95€ 187,95
1LG 29UM57-P Zwart€ 269,-€ 269,-
1Logitech Z333€ 49,26€ 49,26
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 41,95€ 41,95
1Corsair Raptor Raptor K50 (US English)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 42,94€ 42,94
1Razer eXactMat Bunded Pak€ 0,-€ 0,-
1Logitech Driving Force GT€ 149,99€ 149,99
1Microsoft Xbox 360 controller for Windows€ 34,99€ 34,99
1Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/16€ 65,95€ 65,95
1Plantronics GameCom 780 7.1€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 106,13€ 106,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.562,96

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
Mijn nieuwe stuur is al gemod door iemand die me wel een beetje kent:

Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn72/Meike28/vosss.jpg

Subtiele mod, maar wel erg handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
vosss schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:00:

Ik zie ze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ook maar even mijn rig laten zien, hij is oud maar doet het van het najaar wil ik een motedis rig bouwen. Maar moet ik even tijd hebben net verhuisd. Verre van ideaal hoe het nu staat veel te ver weg en ook niet op de goed plek

Laatste 2 foto's is de plek waar hij komt te staan met eigen computer, het vertekend een beetje maar laagste punt tot dak is daar 150cm en hoogste achteraan is ruim 250cm

Huidige rig

Plek waar hij moet komen

Plek waar hij moet komen

[ Voor 40% gewijzigd door jvaneijk op 11-06-2016 18:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Vos

AFCA

vosss schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:00:

[afbeelding]

Haha.

Heb je de brakemod ook al in gebruik? Ik heb hem even geprobeerd maar de pedaalslag(?) wordt wel erg verkort. Kreeg het in Project Cars niet lekker aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Vos schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Haha.

Heb je de brakemod ook al in gebruik? Ik heb hem even geprobeerd maar de pedaalslag(?) wordt wel erg verkort. Kreeg het in Project Cars niet lekker aan het werk.
In gebruik, hij staat nu op de laagste stand zegmaar. Helemaal erin gedraaid zegmaar, dus nog een stukje vrije slag.

Ik zit op een bureaustoel met wieltjes in de laagste stand als ik race, dus ik duw mezelf af en toe een beetje naar achteren. Moet nog kijken of ik die mod meer kan bijdraaien want dat vind ik toch wel tof moet ik zeggen.

Misschien een stuk vloerbedekking onder mn stoel gooien ipv zo op het laminaat dat ik hem dan niet naar achteren druk.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ook met Project CARS overigens. Ik kan nog altijd meer dan 100% op de rem trappen in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Nu online
Ik race ook op een bureaustoel, paar sloffen achter de wieltjes doet wonderen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

vosss schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:45:
[...]

In gebruik, hij staat nu op de laagste stand zegmaar. Helemaal erin gedraaid zegmaar, dus nog een stukje vrije slag.

Ik zit op een bureaustoel met wieltjes in de laagste stand als ik race, dus ik duw mezelf af en toe een beetje naar achteren. Moet nog kijken of ik die mod meer kan bijdraaien want dat vind ik toch wel tof moet ik zeggen.

Misschien een stuk vloerbedekking onder mn stoel gooien ipv zo op het laminaat dat ik hem dan niet naar achteren druk.

:)
Met een touw je pedalen vastmaken aan je stoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Een nieuw dilemma doet zich voor 😉

Ik ben zover dat alle onderdelen voor het bouwen van de rig binnen zijn. Ik heb ook een gtx 1080 besteld dus hier hoef ik mij ook geen zorgen meer over te maken.

Maar nu die is besteld sta ik wel voor een nieuwe uitdaging. De monitors of toch maar een oculus rift ?

Ik heb mezelf hier en daar wat in zitten lezen en nou weet ik even niet meer wat ik wil.

- Triple monitors
- 1 21:9 monitor
- oculus rift

Waar ik mezelf aan erger op dit moment bij een triple monitor setup zijn de bezels. Ik kan geen monitor vinden onder de 400 euro met dunne bezels, hoge reso, reponse tijd minimaal 5ms, g-sync, etc.

Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik nog helemaal geen ervaring hiermee heb, maar als ik fotos bekijk op internet zie ik bezels van 1,5cm tot meer wat al snel 3cm wordt natuurlijk.
Mezelf kennende gaat dit storen.

Dus een andere optie bekeken.
Ik kwam uit op een 21:9 monitor van 29 tot 34 inch. Is groot zat.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik zoek dan wel een monitor die curved is om toch wat meer dimensie te verkrijgen.
Voordeel toch een groot oppervlak en geen bezels die te zien zijn.

Ja en dan zijn we er nog niet. Toen kwam ik de oculus rift tegen. Helemaal geweldig toch als je zo kunt sim racen?.... Of toch niet ?
Ik zie mezelf wel zitten met zo'n ding op m'n hoofd, maar hoelang ? Laatst een potje iracing gedaan en daar zit je toch al snel 2 uur te racen. Zit het ding dan nog wel lekker en heb je na 2 uur geen koppijn ?
Is het het waard om zo'n bril te kopen als het puur en alleen om sim racen gaat !?!

Weer een hoop vragen van een leek, maar wil het graag in 1x goed doen, dus alle ervaringen, gedachtes, adviezen zijn welkom.

Gr.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Bezels zie je na een tijdje echt niet meer (ik tenminste niet). Daarnaast kan je de bezels laten overlappen en dan zijn ze nog maar de helft.
Met 3 schermen heb je zoals dat heet 'Peripheral vision' en zie je dus zaken naast je zonder dat je je hoofd hoeft te bewegen.
Met 1 zeer brede monitor haal je nooit een goede FoV die de immersion van een VR bril of 3 schermen benaderd naast dat de FoV dan waarschijnlijk ook niet de 'realistische' waarde krijgt.
Een VR bril geeft denk ik (binnenkort ga ik het echt proberen) een zeer gaaf 3D effect en daardoor een behoorlijke immersion, maar zoals al gezegd moet je echt naast je kijken door je hoofd te draaien. Daarnaast is de resolutie nog niet op niveau en hoor ik ook dat het ook wel goed warm wordt op je hoofd.

Voor mij de redenen om (voorlopig) het op 3 schermen te houden, maar wel begin volgend jaar de huidige 60Hz schermen te vervangen door 120/144 Hz schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
AlexP36 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:26:
Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik nog helemaal geen ervaring hiermee heb, maar als ik fotos bekijk op internet zie ik bezels van 1,5cm tot meer wat al snel 3cm wordt natuurlijk.
Debezel? http://www.overclock.net/...l-debezelled-monitor-club

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

Arfman

Drome!

Het is nog een beetje rommelig, het is nog niet helemaal af, maar ik heb de laatste maand gespendeerd aan het verbouwen van een kale zolder naar gameroom. Racerig area: ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aNeHbt9.jpg

Ter vergelijking, zelfde kamer, zelfde plek, 20 mei dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JRUrsKY.jpg

Nu nog de laatste puntjes afwerken en goede foto's maken, die zal ik dan ook posten :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Dit gaat dan weer een stapje te ver :)
Ik zou me denk ik minder ergeren als een monitor een bezel heeft van een 5 A 6 mm. Een cm of meer lijkt mij erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Weer een hoop vragen van een leek, maar wil het graag in 1x goed doen, dus alle ervaringen, gedachtes, adviezen zijn welkom.
Zoals Joep terecht zegt, die bezels 'zie' je na verloop van tijd niet meer. Het is wel een pré om je schermen zo schuin mogelijk te zetten, zodat ze zo ver naast (of achter) je reiken als mogelijk is. Dan zie je dingen in je ooghoeken die met VR niet mogelijk zijn.

Het grootste voordeel van VR vind ik tevens het grootste nadeel, namelijk dat je compleet van de buitenwereld bent afgesloten. Als je alleen woont is dat wellicht niet zo'n probleem, maar in een situatie waar je met meer gezinsleden zit kan dat toch problematisch worden. Zit zelf in de situatie dat ik afwisselend alleen en met anderen thuis ben, maar in het laatste geval komt van VR racen niks terecht.

Heb eind vorig jaar de DK2 aangeschaft. Geeft een fantastische ervaring, maar het genoemde nadeel, alsmede de lage resolutie heeft me doen besluiten begin dit jaar toch te investeren in een triple-monitor setup. De resolutie van de DK2 is dusdanig laag dat je af en toe de apex van een bocht nog niet kunt zien als je op je rempunt bent, en dat is toch wel lastig. Voor de goede orde: ik heb het dan over bochten die je op een normaal scherm wel goed kunt zien. Nu heeft de huidige Rift wel een iets hogere resolutie, maar ik betwijfel of dit nadeel helemaal weg is.

Ander nadeel bij VR is dat je wat beperkter bent in het gebruik van button-boxes, en je geen gebruik kunt maken van een extra monitor (Z1) of toetsenbord.

Ik wacht in ieder geval nog even op de opvolger van de Rift, en zal hem dan wellicht kopen om naast mijn huidige setup te gaan gebruiken. Kan me niet voorstellen dat hij hem volledig gaat vervangen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
AlexP36 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Dit gaat dan weer een stapje te ver :)
Ik zou me denk ik minder ergeren als een monitor een bezel heeft van een 5 A 6 mm. Een cm of meer lijkt mij erg vervelend.
Het is dan ook al een iets oudere pagina,van toen de bezels nog 10cm waren _/-\o_
In mijn simpit heb ik de bezels wel weggehaald omdat de behuizingen onder een hoek niet aansloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik zag op dit moment ook meer nadelen als voordelen om te racen met een VR bril, ondanks dat ik ze niet genoemd heb.

Met een 21:9 scherm is de fov redelijk vind ik. Op foto's te zien zie je deels het raam aan de bestuurders kant. Rechts is alleen maar het dashboard en net niet het einde van de voorruit.

Ik ga me hier toch is wat meer in verdiepen. Ondanks dat, wat raden jullie aan qua triple schermen ? Budget is max. 3 a 400 per scherm anders wordt het echt te gek ( dat is het nu al 😉 )

Must is 120/144 hz, dunne bezel, 24 of 27 inch,
Redelijke respons tijd ( shooters speel ik niet meer ), de benodigde aansluitingen, ips mits mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door AlexP36 op 12-06-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb mijn triple 1080p display setup via coolblue tweedekansjes (dat zijn de retourartikelen) voor nog geen 400 voor 3x 23". Nothing fancy, maar wel goedkoop genoeg om het leuk te houden en geld over te houden voor een fatsoenlijke gfx kaart om 3 schermen bij te kunnen houden.

Of wilde je 3x 1440 met full 2x Supersampling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Met het oog op de toekomst is 4k ook wel een must ja. Ik heb niet voor niets 800 euro geinvesteerd voor de gtx 1080. Die moet dat wel kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik denk dat ik mijn wensen maar moet bijstellen. De dingen die ik graag wil zijn er niet onder de 400 euro, of ik moet genoegen nemen met full hd resolutie dan is er zat te krijgen.

Misschien nog een jaartje wachten ? Eventueel annuleer ik de gtx 1080 en wacht ik op de Ti eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een nieuw dilemma doet zich voor 😉

Ik ben zover dat alle onderdelen voor het bouwen van de rig binnen zijn. Ik heb ook een gtx 1080 besteld dus hier hoef ik mij ook geen zorgen meer over te maken.

Maar nu die is besteld sta ik wel voor een nieuwe uitdaging. De monitors of toch maar een oculus rift ?

Ik heb mezelf hier en daar wat in zitten lezen en nou weet ik even niet meer wat ik wil.

- Triple monitors
- 1 21:9 monitor
- oculus rift

Waar ik mezelf aan erger op dit moment bij een triple monitor setup zijn de bezels. Ik kan geen monitor vinden onder de 400 euro met dunne bezels, hoge reso, reponse tijd minimaal 5ms, g-sync, etc.

Dus een andere optie bekeken.
Ik kwam uit op een 21:9 monitor van 29 tot 34 inch. Is groot zat.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik zoek dan wel een monitor die curved is om toch wat meer dimensie te verkrijgen.
Voordeel toch een groot oppervlak en geen bezels die te zien zijn.

Ja en dan zijn we er nog niet. Toen kwam ik de oculus rift tegen. Helemaal geweldig toch als je zo kunt sim racen?.... Of toch niet ?
Ik zie mezelf wel zitten met zo'n ding op m'n hoofd, maar hoelang ? Laatst een potje iracing gedaan en daar zit je toch al snel 2 uur te racen. Zit het ding dan nog wel lekker en heb je na 2 uur geen koppijn ?
Is het het waard om zo'n bril te kopen als het puur en alleen om sim racen gaat !?!

Gr.

Alex
Ik ben zelf van 3x U2312HM naar 1x U3415W gegaan. M'n setup zal binnen enkele maanden in de woonkamer komen te staan en de vraag is of je daar 3 schermen wilt hebben. Ik moet zeggen dat het niet heel erg tegenvalt. Je ziet de rijders naast je niet waar je dit voorheen wel zag, dus je moet uitgaan van je spotter. Wel heb je genoeg zicht op de baan, omdat het een vrij breed scherm is. Die bezels bij 3 schermen wen je best snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Vertrouw verkopers nooit op hun blauwe ogen ;) :

Afbeeldingslocatie: https://hardforum.com/proxy/CKbSwA7n6NQoAX0VSP1kOopmpIqyB5DM4xVTIF4FsVHzo65WHSXscsaKAHdEASKLlxsi5MrodV49oRb4/image.png

Vaak (of eigenlijk altijd) zit er ook nog een stukje zwart 'in het scherm'. Bij advertenties wordt dat weggepoetst door het bureaublad een beetje uit te rekken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Mooie monitor alleen heeft het niet alles wat ik graag wil.

Wel besloten om voor een 27" te gaan.
Ik kijk de markt nog even aan heb er geen haast mee gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Heb mijn wensen wat bijgesteld, 27", 144hz, full hd, g-sync.

Ik kom dan uit op 1 monitor de PHILIPS 272G5DYEB.
Nou ben ik persoonlijk nooit fan geweest van philips, teveel ellende gehad met hun aangekochte producten, van scheerapparaten tot lampen en koptelefoons.

Iemand ervaring met deze monitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Philips is prima zolang er geen bewegende delen aan zitten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02 21:17
AlexP36 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:59:
Heb mijn wensen wat bijgesteld, 27", 144hz, full hd, g-sync.

Ik kom dan uit op 1 monitor de PHILIPS 272G5DYEB.
Nou ben ik persoonlijk nooit fan geweest van philips, teveel ellende gehad met hun aangekochte producten, van scheerapparaten tot lampen en koptelefoons.

Iemand ervaring met deze monitor ?
Hallo,ik heb deze sinds eind December,komende van een normale 60hz FHD 27inch samsung monitor is dit een wereld van verschil...toch,als je de juiste componenten hebt,kan je misschien iets hoger gaan in resolutie,niet dat ik dit niet heb,maar de prijzen zijn soms een beetje aan de hoge kant met G-sync!

Dit scherm was qua prijs en prestaties volledig mijn goesting,constante fps met mooi vloeiend beeld op full hd is meer dan genoeg voor mij...voorlopig toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Is het mogelijk om een foto te maken van jou philips monitoren slammed ? Ik blijf zoeken en uitkomen op deze monitoren.

Tenzij ik natuurlijk g-sync weglaat.
Ik lees nu ook dat g-sync geen standaard wordt en heb ik het ook echt nodig voor sim racen. Mmorpg of FPS zou ik me iets bij voor kunnen stellen, maar simracen niet echt.

G-sync speelt ook geen rol als de gpu al sterk genoeg is, dus ik denk back to the drawingboard dan maar 😉

Nogmaals foto is welkom, ben wel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markkolk
Hierbij laat ik mijn SIM-rig zien ,zo goed als klaar

Ik was begonnen met een eigenbouw F1 sim (zie eerder post), en nu een Motedis KPCR Piez Rig Expert iets aangepast met een triple monitor standaard. Ook wat extra's besteld voor de montage keyboard tray.

Belangrijk voor mij was dat mijn zoon van 7 zich ook kan uitleven, vandaar de vele verstel mogelijkheden.
Met het bouwen van de Sim-rig ben ik in januari begonnen en nu een half jaar later zo goed als klaar.

Hierbij de foto's

Mijn oude sim.
https://ic.tweakimg.net/c...61889443_75184c56ed_b.jpg

Mijn nieuwe Sim
SIM1

Sim 2

Sim 3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56
Mooie rig hoor, complimenten!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

mooi staaltje werk! een droom voor vele denk

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:22
Markkolk schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:46:
Hierbij laat ik mijn SIM-rig zien ,zo goed als klaar

...
Wow! Ziet er super goed uit!
Waar heb je die zwarte panelen vandaan? Mooi om wat op te vullen.
Nickrsd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:56:
mooi staaltje werk! een droom voor vele denk
Aluminium* 8)7

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markkolk
De zwarte panelen, zijn van MDF en dan geschilderd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 09:38
alexbl69 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Vertrouw verkopers nooit op hun blauwe ogen ;) :

[afbeelding]

Vaak (of eigenlijk altijd) zit er ook nog een stukje zwart 'in het scherm'. Bij advertenties wordt dat weggepoetst door het bureaublad een beetje uit te rekken.
Ik ben de opvolger van deze monitor aan het 'testen'. De Dell U2417H met InfinityEdge 5mm bezels.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/47cc15190aab0f2e4258fa00e8e8d519a07b58b8/?url=http%3A%2F%2Fcdn-ak.f.st-hatena.com%2Fimages%2Ffotolife%2Fm%2Fmtominaga%2F20160430%2F20160430114558.jpg

Ik merk geen verschil in inputlag met mijn 144hz TN monitor maar die lage refreshrate van 60hz is zeer duidelijk merkbaar. Tearing horror in trage bochten, chicanes en hairpins. Als ze hier nou een 144hz versie van maken....

De 23.8 inch diameter van de U2417H is overigens een prima grootte voor een triple setup. Het is de bedoeling dat je deze monitors vlak achter het stuur hebt (ongeveer 10cm van het stuurwiel), niet 40cm erachter zoals je bij vele cockpits ziet. Een resolutie van 1080p op 23.8 inch geeft een mooi scherp beeld en beter voor de framerate dan 3x 1440p ;)

De mega bezels zoals de setup van een paar posts hierboven vind ik echt verschrikkelijk. :P

[ Voor 20% gewijzigd door glnk op 19-06-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markkolk
De schermen heb ik overgenomen van een mede Tweaker voor een mooi prijsje, en bevallen goed.

Van de bezels heb je geen hinder die merk je niet meer op als je aan het racen bent, zoals Joep al eerder heeft gezegd. Ik kan me wel vinden in de opmerking van de afstand tussen het stuur en het scherm ik moet hierin nog wat experimenteren (gelukkig heb ik veel verstel mogelijkheden :P ) wat voor mij het beste werkt.

Ik ondervind niet veel last van de tearing doordat de schermen 60Hz zijn, ik heb de instelling zo staan dat de videokaart (R9 390) maximaal 60Hz naar de schermen stuurt en hierop de grafische instelling aangepast zodat de framerate vanuit de sim niet onder de 60Hz komt.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 10 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.