Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 11 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 09:38
Mijn ontwerp met crash test dummy :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Qz25YNK9pwU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 06:40
Video doet het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 20:27
Fijn en compact hoor, leuk!

Bedenk wel even hoe je je schermen vastmaakt en in het bijzonder de balk waar alles aan hangt. Dat mag wel een dubbele zijn welke je met de grotere hoeken vastmaakt aan de staanders :)

Dan heb ik het over deze lompe jongens:
Afbeeldingslocatie: http://www.motedis.nl/shop/images/product_images/popup_images/99999633_0.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 20-06-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Schuey schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:45:
Fijn en compact hoor, leuk!

Bedenk wel even hoe je je schermen vastmaakt en in het bijzonder de balk waar alles aan hangt. Dat mag wel een dubbele zijn welke je met de grotere hoeken vastmaakt aan de staanders :)

Dan heb ik het over deze lompe jongens:
[afbeelding]
Yep, zo compact mogelijk met als doel de afstand tussen ogen en monitor zo kort mogelijk te houden, ongeveer 50cm afstand tussen monitor en ogen en ongeveer 10cm afstand tussen monitor en stuurwiel met de motor (MiGE) achter de monitor. 150 graden gezichtsveld met 3x Dell U2417H 23.8 inch 1080p monitors (smalste bezels ever 5mm, lage inputlag en IPS). Alleen de 60hz refreshrate vind ik jammer en daar moet ik nog aan wennen. Er zijn weinig alternatieven. Als je vergelijkbare smalle bezels wilt en een hoge refreshrate kom je op de Asus ROG Swift PG279Q uit (6mm bezels) met de belachelijke prijs van 800 euro per stuk. Dat is het mij niet waard (3x 225= 675 euro vs 3x 800= 2400 euro). Dan maar minder smooth beeld. Inputlag is belangrijker dan refreshrate.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ruKbmwUH-JQ]
Bovenste = Asus VG278 144hz TN monitor
Onderste = Dell U2417H 60hz IPS monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:28
glnk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:00:
Mijn ontwerp met crash test dummy :D

[video]
Zit er erg mooi uit.

Wil je die 3D file delen? Vind het een mooie basis om op verder te bouwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
SkullboyNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:30:
[...]
Zit er erg mooi uit.

Wil je die 3D file delen? Vind het een mooie basis om op verder te bouwen.
Tuurlijk wil ik dat.
https://dl.dropboxusercon...61078/Cockpit_2017_v6.skp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bevalt die frexGP shifter (?) een beetje g!nk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:25
AlexP36 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:37:

G-sync speelt ook geen rol als de gpu al sterk genoeg is, dus ik denk back to the drawingboard dan maar 😉
Je hebt Gsync juist ook nodig als je een sterke GPU hebt, screentearing ontstaat als jou kaart bijv 80 fps trekt maar met dips terug naar 60, gsync gaat screentearing op dat moment tegen door de refreshrate van de monitor constant aan te passen aan het aantal fps.

Normaal zet je dan in je game v-sync aan om screen tearing tegen te gaan maar dat gaat Ten kosten van veel FPS, met een gsync monitor hoef je vsync in het spel niet in te zetten waardoor je meer FPS hebt en toch geen last van screentearing hebt

[ Voor 32% gewijzigd door schumi1986 op 21-06-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
Precies dat verschil is de reden dat ik dus wel voor 3 x een MG279Q ben gegaan.. ik heb TN 144hz panels geprobeerd, maar werd helemaal gek van die inkijk hoek... helemaal omdat ik daarvoor 3 x IPS 60hz had.. Dus toen maar diep in het buideltje getast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-06 15:42
schumi1986 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:02:
[...]

Je hebt Gsync juist ook nodig als je een sterke GPU hebt, screentearing ontstaat als jou kaart bijv 80 fps trekt maar met dips terug naar 60, gsync gaat screentearing op dat moment tegen door de refreshrate van de monitor constant aan te passen aan het aantal fps.

Normaal zet je dan in je game v-sync aan om screen tearing tegen te gaan maar dat gaat Ten kosten van veel FPS, met een gsync monitor hoef je vsync in het spel niet in te zetten waardoor je meer FPS hebt en toch geen last van screentearing hebt
Wanneer dropt de framerate bij een gtx 1080 naar 60 fps ? 😉 Als ik alle benchmarks zie presteert de kaart super. Op zelfs een resolutie van 4k komt de fps niet onder de 60. Dit is getest met spellen zoals the witcher, Doom, battlefield etc. Alleen assetto corsa en project cars komen in de buurt van fps vreters.

G-sync is leuk en mooi maar de 80 tot 100 euro meer voor een monitor niet waard vind ik.

We zien wel, ik spaar nog maar even door om toch voor duurdere segment te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door AlexP36 op 21-06-2016 14:48 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 00:25
AlexP36 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:03:
[...]

Wanneer dropt de framerate bij een gtx 1080 naar 60 fps ? 😉 Als ik alle benchmarks zie presteert de kaart super. Op zelfs een resolutie van 4k komt de fps niet onder de 60. Dit is getest met spellen zoals the witcher, Doom, battlefield etc. Alleen assetto corsa en project cars komen in de buurt van fps vreters.

G-sync is leuk en mooi maar de 80 tot 100 euro meer voor een monitor niet waard vind ik.
Het gaat niet alleen om 80 -->60 fps maar het werkt in een range van 30-165 fps.

Dus ook met een 1080 waar jou piek fps op bijv. 120 ligt maar je hebt dips naar 100 heb je al screen tearing. Geloof mij dat zie je echt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik draai nu met mijn nieuwe PC (met een 1080) met alle opties aan op de meeste (oude) iracing banen ca. 180-200 FPS op 3 schermen van 60Hz (worden nog vervangen een keer). Maar op sommige nieuwere tracks zoals Imola bij de pit-ingang zak ik naar 70-80 FPS en dat is echt een iRacing issue. De CPU heeft het rustig, de GPU draait dan op 90% en op een of andere manier is de software dan heel druk met zichzelf.
Ik ben benieuwd hoe dat er dan uitziet als ik over ga op 144Hz schermen en de boel zakt zo diep.....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Schuey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:46:
Bevalt die frexGP shifter (?) een beetje g!nk?
Ja bevalt mij prima. Ik heb em al een jaar of 8 en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten :P In het begin was het wel even wennen met hoe die gates lopen. Die lopen nogal hoekig waardoor je, als je er niet gewend aan bent, soms moeite hebt om de versnelling te vinden.

FrexGP:
Afbeeldingslocatie: http://garageoyajigame.web.fc2.com/MyCockpits/FREX_Hshift_bodyinternal02.jpg

Een zelfgemaakte shifter:
Afbeeldingslocatie: http://dorkish.com/albums/Geek/Shifter/IMG_9158.JPG

De laatste lijkt meer op wat je in moderne sportwagens vindt. Als mijn FrexGP dat soort gates had dan was het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Joh ik dacht dat dat een sequentiele bak was :D

Zou wel een leuk projectje zijn om een onderdeeltje voor te maken als upgrade met verbeterde gate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 11:05

player-x

Disruptive by design

AlexP36 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:03:

G-sync is leuk en mooi maar de 80 tot 100 euro meer voor een monitor niet waard vind ik
Zelfs een GTX 1080 zal frame drops hebben, daar die niet alleen worden veroorzaakt door de GPU maar ook de eventuele later te nemen SLI, de CPU, HDD/SSD of zelfs bugs/slordigheden in de code van de game kunnen die veroorzaken.

Het is dat je voor G-Sync een extra premium moet betalen over het nagenoeg gratis Free-Sync, maar het is het nog steeds echt wel zijn waard als je nVidia kaart neemt, zelfs als je een GTX 1080 hebt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:49
JoepW schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:19:
Ik draai nu met mijn nieuwe PC (met een 1080) met alle opties aan op de meeste (oude) iracing banen ca. 180-200 FPS op 3 schermen van 60Hz (worden nog vervangen een keer). Maar op sommige nieuwere tracks zoals Imola bij de pit-ingang zak ik naar 70-80 FPS en dat is echt een iRacing issue. De CPU heeft het rustig, de GPU draait dan op 90% en op een of andere manier is de software dan heel druk met zichzelf.
Ik ben benieuwd hoe dat er dan uitziet als ik over ga op 144Hz schermen en de boel zakt zo diep.....
Zelfs met de 1080... zucht.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Tja daarom hebben ze G en FreeSync uitgevonden, frame drops onder de 60fps zijn nagenoeg onmogelijk geheel uit te bannen, tenzij je Quake 2 of zo ga spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 12:04

Phydomir

Dennis

Nou. Als een 1080 de nieuwe Doom op 4k boven de 100 kan houden dan kun je toch wel de conclusie trekken dat de optimalisatie van iRacing ver te zoeken is.
Maar wat wil, de engine is al 20 jaar oud.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo zeg, prijs aanvraagje gedaan bij Carsten Filmer voor een buttonplate met schakelflippers enzo. Plug and play, zijn eerste ruwe schatting is 900 euro :X Dat valt even vies tegen zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 752933

Hey iedereen  in de zomer zou ik graag deze rig kopen:
http://www.gtomegaracing....imulator-supreme-rs9-seat

Nu is het probleem dat ik ook ben beginnen streamen.. maar met die tripple stand zou ik geen monitor meer kunnen bijzetten om chat te lezen enzo.. weet iemand of er een manier is om dan toch ergens een vierde monitor erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Na een tijdje dit topic te hebben gevolgd maar eens besloten om mijn "rig" te showen:

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/5g0q2fds1/IMG_20160624_154823.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/qvkip1yd3/IMG_20160624_154845.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/w3m8blpiv/IMG_20160624_154910.jpg

Ik heb het stuur gemonteerd aan mijn stoel door middel van rampamoeren en bouten. :D Aan de rechterkant heb ik een vleugelbout gebruikt. Als ik de stoel in of uit wil, dan maak ik die vleugelbout los en scharnier ik het stuur zo naar links.Ik overwoog eerst een wheelstand, maar ben nu uitermate tevreden. Helaas wel wat minder verstelmogelijkheden.

De positie van de shifter is niet ideaal, maar in een relaxte houding bij het spelen van ets2 is het eigenlijk prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 07:53
T150+PSC01

T150+PSC02

Met een paar collega's willen we F1 2016 (op de PS4) gaan spelen dus heb ik alvast maar een stuurtje + stoeltje gehaald. Zoals op de foto te zien is mijn huiskamer niet al te groot vandaar de PS Challenge.

Beide (de PS en de Thrustmaster T150) bevallen aardig goed. Heb voorlopig alleen met Driveclub kunnen testen en ben nu eindelijk m'n snelste controller tijd voorbij (!).

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Dat is een mooie compacte setup.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:42
Vraag heren,

Ik zit te twijfelen tussen 2 Thrustmaster sturen, namelijk de TMX en de T500RS. Nu wil ik deze gaan gebruiken op een Motedis playseat, i.c.m. de PC en de Xdoos1 van m'n broertje.

Momenteel zijn we in het bezit van een G27, maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Nu is het wel zo dat de Xbox spellen steeds meer naar het Windows platform gaan, lees Forza, dus het kan zomaar wezen, als ik een fast-forward doe, dat over een jaar de Xbox eruit ga, wishful thinking.

Wat zijn de concrete verschillen tussen de T500RS en de TX? De support is logisch, de een de PC/PS, de andere PC/Xbox. Kan er verder niet veel over vinden namelijk. En qua prijs scheelt het niets..

PS: Bedoel dan wel de normale, Leather Edition. Niet die met dat foeilelijke (mening) Ferrari stuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Fryslanboy op 26-06-2016 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjay
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 07:02
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de T500RS, maar mijn G920 heb ik sinds kort ingewisseld voor een Thrustmaster TX.

In een review van Inside Sim Racing wordt gezegd dat de FFB van de TX heel dichtbij die van de T500RS komt. https://www.youtube.com/watch?v=PolMv5B0IEg
Het grote voordeel van de T500RS lijkt mij de T3PA-Pro pedalen die inbegrepen zijn, terwijl bij de TX de standaard T3PA zitten.

Ik heb voor de TX gekozen omdat ik graag op de Xbox One speel. En er is altijd nog de optie om de pedalen op een later moment te vervangen voor de Pro pedalen, maar voorlopig red ik het prima met deze setup. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjay op 26-06-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 15:59

Vos

AFCA

Ik zou de de T300 met alcantara stuur ook meenemen in je vergelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 13:05
Vos schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:18:
Ik zou de de T300 met alcantara stuur ook meenemen in je vergelijk :).
De TX is de T300, maar dan voor de XB1/PC. Helaas is er geen alcantara uitvoering van het TX stuurtje.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Vraagje aan de ervaren sim racers:

Ik ben de Playseat Motion in de gaten aan het houden om mijn race setup uit te breiden.

ik speel racegames in VR met de oculus CV1. nu zat ik te denken. werkt een motionplatform eigenlijk wel in VR? kan me voorstellen dat aangezien je met hard remmen naar voren gekanteld wordt dit helemaal niet realistisch overkomt in VR? alsof je uit je race stoel gelaunched wordt?

iemand hier ervaring mee?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Denk niet dat het ding nog uit komt, of wel?
Wat ik er van gezien heb is het een veredelde seat shaker, ik denk niet dat je er veel last van zult hebben.

Waar je wellicht wel last van kan hebben is lag in de motion tov wat je ziet, dit zal wel misselijk makend kunnen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 27-06-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Schuey schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:05:
Denk niet dat het ding nog uit komt, of wel?
Wat ik er van gezien heb is het een veredelde seat shaker, ik denk niet dat je er veel last van zult hebben.

Waar je wellicht wel last van kan hebben is lag in de motion tov wat je ziet, dit zal wel misselijk makend kunnen zijn.
ik verwacht dat deze nog wel uit komt. status staat nog op Available soon.

http://www.playseatstore.com/motion.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik ben laatst in de playseat store geweest om zon ding te bekijken en eventueel te kopen. Antwoord die ik kreeg. Ze gaan hem niet meer maken. Via de site staat dat je hem nog wel kan pre orderen maar dat is een fout op de site is mij verteld. Ook als je op de link klikt kom je uit bij een veelgestelde vragen pagina en je kunt verder niets invullen.

Maar als je handig bent is zoiets wel zelf te maken, de motoren kun je zowiezo kopen op internet. Genoeg DIY te vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:13
Flghter1982 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:12:
[...]
ik verwacht dat deze nog wel uit komt. status staat nog op Available soon.

http://www.playseatstore.com/motion.html
Het zou heel mooi zijn, maar voor dat geld zou ik het zeker eerst proberen te testen voor ik het zou kopen. Een playseat kost al €999, dus kosten de motoren plus de extra materialen (frame) 'maar' €400. Hoewel veel geld is dat voor zoiets bijzonder scherp. Ben dan ook benieuwd wat de 'ervaring' is die het systeem biedt. Als het al doorgaat.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
alexbl69 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Het zou heel mooi zijn, maar voor dat geld zou ik het zeker eerst proberen te testen voor ik het zou kopen. Een playseat kost al €999, dus kosten de motoren plus de extra materialen (frame) 'maar' €400. Hoewel veel geld is dat voor zoiets bijzonder scherp. Ben dan ook benieuwd wat de 'ervaring' is die het systeem biedt. Als het al doorgaat.
nee je ziet het verkeerd.

de playseat motion is alleen het motion platform. daar komt nog een playseat boven op. (is compatible met meerdere seats) als je dan voor de F1 seat gaat dan ben je dus 1399 + 999 kwijt en dan heb je nog geen eens stuurtje + pedalen en of extra rumble packs zoals de buttkicker gamer 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Flghter1982 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:52:
[...]

nee je ziet het verkeerd.

de playseat motion is alleen het motion platform. daar komt nog een playseat boven op. (is compatible met meerdere seats) als je dan voor de F1 seat gaat dan ben je dus 1399 + 999 kwijt en dan heb je nog geen eens stuurtje + pedalen en of extra rumble packs zoals de buttkicker gamer 2.
Ok, thanks. Dacht dat het met stoel was. Dan klinkt het al logischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razefin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2019
Na een tijdje rond gekeken te hebben in dit forum vond ik het ook tijd om mijn setup maar eens te showen.

Recentelijk overgestapt van een Next Level Racing Wheel Stand naar een Simetik K2 cockpit. De wheel stand was niet gek, maar met je bureaustoel naar achteren schuiven als je op de rem trapt begon toch te vervelen. Daarbij is zo'n stand simpelweg nooit muurvast stabiel te krijgen, en die kleine bewegingen begonnen me toch te irriteren.

De Simetik K2 daarintegen is solide als een tank. Mag ook wel, aangezien het volgens de website zo'n 27kg aan ijzer is. Ik heb dat ding 2 verdiepingen omhoog moeten sjouwen, en dat zit er niet ver naast. Ook het feit dat het goed verstelbaar is bevalt me erg goed! So far erg blij met de aankoop.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/j8yu9q8xt/IMG_9907.jpg
Hier de Simetik K2 inclusief sportstoel die ik erbij gekocht heb. Ik maak gebruik van de T300 Alcantara Edition. Ook dit is een recente aankoop en ben erg blij met dit stuurtje. De T3PA Pedals gaan waarschijnlijk binnenkort plaats maken voor een setje Fanatec Clubsport V3's.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/tx2l8kiwx/IMG_9932.jpg
Als ik wil racen schuif ik hem achter mijn bureau, en schuif ik mijn monitor naar voren, zo dicht als mogelijk tegen het stuur aan. Ook een triple screen setup is iets wat ik aan het overwegen ben, maar dit is nog even buiten budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Razefin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:47:
Na een tijdje rond gekeken te hebben in dit forum vond ik het ook tijd om mijn setup maar eens te showen.

Recentelijk overgestapt van een Next Level Racing Wheel Stand naar een Simetik K2 cockpit. De wheel stand was niet gek, maar met je bureaustoel naar achteren schuiven als je op de rem trapt begon toch te vervelen. Daarbij is zo'n stand simpelweg nooit muurvast stabiel te krijgen, en die kleine bewegingen begonnen me toch te irriteren.

De Simetik K2 daarintegen is solide als een tank. Mag ook wel, aangezien het volgens de website zo'n 27kg aan ijzer is. Ik heb dat ding 2 verdiepingen omhoog moeten sjouwen, en dat zit er niet ver naast. Ook het feit dat het goed verstelbaar is bevalt me erg goed! So far erg blij met de aankoop.

[afbeelding]
Hier de Simetik K2 inclusief sportstoel die ik erbij gekocht heb. Ik maak gebruik van de T300 Alcantara Edition. Ook dit is een recente aankoop en ben erg blij met dit stuurtje. De T3PA Pedals gaan waarschijnlijk binnenkort plaats maken voor een setje Fanatec Clubsport V3's.

[afbeelding]
Als ik wil racen schuif ik hem achter mijn bureau, en schuif ik mijn monitor naar voren, zo dicht als mogelijk tegen het stuur aan. Ook een triple screen setup is iets wat ik aan het overwegen ben, maar dit is nog even buiten budget.
Wow dat ziet er goed uit! Ik heb van deze nog niet eerder gehoord.... Maar dit ziet er prijstechnisch erg interessant uit! Kun je mij vertellen welke stoel je hier hebt gebruikt? En mag ik vragen waar je dergelijke stoelen aanschaft? Ik zie dat deze verstelbaar is. Ik ben bang dat een goedkopere sparco-kuip die niet verstelbaar is niet lekker zit (zeker na paar uurtjes).

Enige accesoire die ik mis op de site is een tablet/button box beugel/houder.

Ik ben van plan een rig aan te schaffen, en ik vind de rseats erg mooi, alleen de prijs..... Een playseat of ugx zien er toch wat minder stevig uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Nou heb denk ik mijn monitoren gevonden.
Ik ga genoegen nemen met een TN scherm. Het is op dit moment niet te doen als je alle opties wilt en ook nog IPS. Ja het kan wel maar dan kom je uit op de asus rog swift die rond de 800 euro p/s kosten.

Ik ga voor de BENQ XL2730Z heeft alles wat ik zoek behalve dan IPS.
Als ik zo de reviews lees dan zijn de kleuren goed instelbaar en is het wel nodig want out of the box is het niets.
We zullen zien, ben blij iets gevonden te hebben, nou hopen dat het naar m'n zin is. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
AlexP36 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:05:
Nou heb denk ik mijn monitoren gevonden.
Ik ga genoegen nemen met een TN scherm. Het is op dit moment niet te doen als je alle opties wilt en ook nog IPS. Ja het kan wel maar dan kom je uit op de asus rog swift die rond de 800 euro p/s kosten.

Ik ga voor de BENQ XL2730Z heeft alles wat ik zoek behalve dan IPS.
Als ik zo de reviews lees dan zijn de kleuren goed instelbaar en is het wel nodig want out of the box is het niets.
We zullen zien, ben blij iets gevonden te hebben, nou hopen dat het naar m'n zin is. 😉
Koop je daar 1 van of 3?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Eerst 1 om te kijken of hij bevalt, zo ja dan gelijk 2 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08-2023
AlexP36 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:41:
Eerst 1 om te kijken of hij bevalt, zo ja dan gelijk 2 erbij.
Hoe ga je 3 van deze monitoren aansturen? Pittige resolutie en dan ook 144hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razefin
Figuur84 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:15:
[...]

Wow dat ziet er goed uit! Ik heb van deze nog niet eerder gehoord.... Maar dit ziet er prijstechnisch erg interessant uit! Kun je mij vertellen welke stoel je hier hebt gebruikt? En mag ik vragen waar je dergelijke stoelen aanschaft? Ik zie dat deze verstelbaar is. Ik ben bang dat een goedkopere sparco-kuip die niet verstelbaar is niet lekker zit (zeker na paar uurtjes).

Enige accesoire die ik mis op de site is een tablet/button box beugel/houder.

Ik ben van plan een rig aan te schaffen, en ik vind de rseats erg mooi, alleen de prijs..... Een playseat of ugx zien er toch wat minder stevig uit....
De stoel heb ik gehaald bij Autotaal Johan de Vries in Appingedam, was voor mij mooi dichtbij. Is een Sportstoel, type K4. Goeie prijs voor de stoel, en hij verstuurt ze eventueel ook. Ook daar hadden ze enkele kuipstoelen staan, en hoewel dat er super uit ziet vond ik het voor een race-sim niet perse praktisch. Ik ben dus voor een verstelbare sportstoel gegaan.

Qua button box, GamerMuscleVideo's op youtube heeft een hele uitgebreide review van deze rig gedaan, en die heeft een button box vast gemaakt aan de shifter mount. Je zou kunnen overwegen om er daar 2 van te kopen, zowel links als rechts, en hem daarop vast monteren.

Naar mijn idee is deze rig de beste qua prijs / kwaliteitsverhouding. Hij is stukken goedkoper dan een Rseat of een Obutto, en ik kan me amper voorstellen dat die dingen meer solide zijn. Het enige wat ik beter zie zijn is een 80/20 rig. Maar goed, ik heb mn roze bril ook nog op wat betreft mijn nieuwe aankoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
rvisuals schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:01:
[...]

Hoe ga je 3 van deze monitoren aansturen? Pittige resolutie en dan ook 144hz.
Waarschijnlijk met een gtx 1080 en ja dan neem ik de freesync maar voor lief of amd moet snel op de proppen komen met een nieuwe gpu. Lees hier alleen nog niets over helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
AlexP36 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Waarschijnlijk met een gtx 1080 en ja dan neem ik de freesync maar voor lief of amd moet snel op de proppen komen met een nieuwe gpu. Lees hier alleen nog niets over helaas.
Ok, zelf heb ik uiteindelijk voor triple 29inch 2560x1080 met een gtx 1080. Ik dacht dat al op de rand zat qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
rvisuals schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:19:
[...]

Ok, zelf heb ik uiteindelijk voor triple 29inch 2560x1080 met een gtx 1080. Ik dacht dat al op de rand zat qua performance.
Welk merk/type heb je ?
Maar merk je dat je aan het randje zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Volgens benchmarks van gtx 1080 op 4k.
2560x1440 triple is nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
rvisuals schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:12:
Volgens benchmarks van gtx 1080 op 4k.
2560x1440 triple is nog meer.
Zijn meer pixels idd maar als ik de benchmarks mag geloven moet het kunnen.
Maar welke monitoren heb je en hoe is je fov eigenlijk met 29 inch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
AlexP36 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:22:
[...]

Zijn meer pixels idd maar als ik de benchmarks mag geloven moet het kunnen.
Maar welke monitoren heb je en hoe is je fov eigenlijk met 29 inch ?
Ik heb gekozen voor de lg 29um68.
Redenen: budget, ips, max 5ms en wil min. 60fps.
Ik verwacht een goede race fov ze staan namelijk nog naast me in de doos:). Ik ben nog bezig met 80/20 rig.
Zijn meerdere simracers met 7680x1080 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zit nog steeds met deze in mijn hoofd..
pricewatch: LG 34UM58-P Zwart

Dan is er namelijk geen verplichtte PC upgrade voor nodig, dit is wel zo wanneer ik voor triplescreens wil gaan.

Nog een oproepje, als er iemand een momo mod27c heeft liggen die weg moet, hou ik me aanbevolen.

Overigens nog nieuws van het OSW front. Kreeg deze week een foto van het eerste spul wat binnen is. 2 dozen vol electronica waarvan ik geen flauw idee heb wat of waarvoor het is :+ Volgende week komt de motor (kleine Mige) als het goed is binnen. Het kriebelt onwijs om stuurtjes en accessoires uit te zoeken en alles te bekijken wat er mogelijk is. Tot je weer je budget in de gaten gaat houden :P

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 29-06-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 12:26
Scheuy, Ik zit naar de 29" te kijken. Meer budgetair dan ruimte gebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Mooi formaatje...heb ik ook nog naar gekeken maar viel af aangzien DP aansluiting handiger is met triple screens en vond triple 29 al best een luxe qua formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tazzy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:49:
Budget blijft altijd een issue, daarom zou ik er ook maar 1 gebruiken ipv 3, zo heeft iedereen wel iets :P

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 29-06-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razefin
Tazzy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:49:
De 29" is nu in de aanbieding bij Wehkamp. Ik game op dit moment zelf op een losse 23" monitor met 16:9 aspect ratio, en het viel me op dat dit scherm met 29 inch precies even hoog is. Hij is alleen 17 cm breder.

Ik snap dat ik hier voor velen een open deur mee intrap, maar ik denk dan toch dat ik het verschil in scherm real estate niet groot genoeg zou vinden om over te stappen vanaf de 23". De andere game die ik veel speel is Overwatch, en die ondersteunt de 21:9 aspect ratio niet eens. Het zal ook niet de enige game zijn waar dat zo is. Ik zit dus nu te denken om een gewone 16:9 27 inch monitor te kopen, en er in de toekomst 2 extra bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Razefin schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:27:
[...]

De 29" is nu in de aanbieding bij Wehkamp. Ik game op dit moment zelf op een losse 23" monitor met 16:9 aspect ratio, en het viel me op dat dit scherm met 29 inch precies even hoog is. Hij is alleen 17 cm breder.
Die aanbieding heb ik ook gelukkig meegenomen:).
Klopt, qua hoogte komt het overeen met 23/24 inch en door de extra breedte lijkt dat extra smal qua hoogte. Eigenlijk vond ik ze heel klein lijken toen ik de monitoren had uitgepakt.
Met triples heb je dus een bizar brede setup qua fov.
Budgettair was de 34inch helaas niet mogelijk aangezien het gelijk x3 is maar voor de hoogte zou dat wel een stuk beter zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Hoe sluit je zoiets aan met alleen hdmi ingangen ? Dacht je voor triple minimaal 1 DP moest hebben of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
AlexP36 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:49:
Hoe sluit je zoiets aan met alleen hdmi ingangen ? Dacht je voor triple minimaal 1 DP moest hebben of zie ik dat verkeerd ?
Bij mijn weten hoeft dat niet. De enige beperking is het aantal aansluitingen op je kaart. Soms worden er wel eens aansluitingen gedeeld (dan kun je of de één of de ander kiezen), maar de meeste (high-end) kaarten hebben wel 4 of 5 aansluitingen (hdmi/dp/dvi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flootar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
Na een tijdje zitten rond kijken hier hier een paar fotos van mijn 'rig'
Ik ben er zeer content mee sinds afgelopen dinsdag 3x 27inch wat heel erg goed bevalt. dit icm t500rs rijd het lekker weg.

wat er nog moet komen is een handrem een h shifter maar nog geen idee welk als er mensen tips hebben hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ekg4m9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rfvur4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

Arfman

Drome!

Fanatec heeft zowel een handrem als shifter. Prettig spul.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
flootar schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:16:
Na een tijdje zitten rond kijken hier hier een paar fotos van mijn 'rig'
Ik ben er zeer content mee sinds afgelopen dinsdag 3x 27inch wat heel erg goed bevalt. dit icm t500rs rijd het lekker weg.

wat er nog moet komen is een handrem een h shifter maar nog geen idee welk als er mensen tips hebben hoor ik het graag.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben ook van plan om naar 3x27 inch te gaan dus ben ik erg benieuwd welke schermen je hebt gekocht een waarom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flootar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
ik heb per toeval 2 schermen heel goedkoop bij kunne kopen dus heb nu nog 2 verschillende schermen wel dezelfde specs. iiyama prolite2710hds. en een philips 273led die gaat plaats maken voor een iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 15:22
Even een vraagje: Ik zie veel mensen hier zelf een frame bouwen en daarop een stoel en stuurtje monteren. Waarom wordt er geen playseat gebruikt? Wat zijn de voordelen en nadelen van deze twee?

Ik zelf wil een playseat gaan kopen. liefst samen met een g27. en een losse handbrake. voor Dirt rally.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 16:38
Rusky schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:00:
Even een vraagje: Ik zie veel mensen hier zelf een frame bouwen en daarop een stoel en stuurtje monteren. Waarom wordt er geen playseat gebruikt? Wat zijn de voordelen en nadelen van deze twee?

Ik zelf wil een playseat gaan kopen. liefst samen met een g27. en een losse handbrake. voor Dirt rally.
Je zit hier op Tweakers... Waarom dingen kopen als je het ook zelf kunt bouwen / aanpassen?
Als je het zelf bouwt, kun je het helemaal naar jouw wens maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Playseat en dat soort spul vind ik erg duur, niet goed/stevig gebouwd, duur, niet zo aanpasbaar als je zou willen, mainstream dus beperkt tot mainstream hardware.

Ik zie het als een leuk extraatje voor mensen met een console en thrustmaster stuurtje voor de TV, maar serieuze simracers zie ik toch vaak wat verder gaan, maar dat is ook een keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals

Nadeel kan zijn dat het er minder gelikt uitziet maar dat is ook een kwestie van smaak.
Voor de rest alleen maar voordelen.
Een goede 80/20 rig met goede stoel is volgens mij superieur aan een playseat setje. Ik ben iedergeval overtuigd gezien de vele goede reacties en kan niet wachten tot alles binnnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
rvisuals schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Nadeel kan zijn dat het er minder gelikt uitziet maar dat is ook een kwestie van smaak.
Voor de rest alleen maar voordelen.
Een goede 80/20 rig met goede stoel is volgens mij superieur aan een playseat setje. Ik ben iedergeval overtuigd gezien de vele goede reacties en kan niet wachten tot alles binnnen is. :)
En waar halen jullie zon stoeltje dan vandaan?
Ik denk dat hem dan niet met die 80/20 maak. maar van hout (regels 45x70mm) die heb ik namelijk nog heel veel liggen.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Heb zelf een 'normale' playseat en een playseat F1 gehad, maar heb begin dit jaar een 80/20 frame gebouwd.

Hoofdreden is dat een 80/20 systeem enorm veel steviger, maar tegelijk veel variabeler is. In de playseats had ik dat door de krachten die je uitoefent de stoel, pedalen en stuur telkens verschoven. Met name bij de F1, hierbij is het verstellen een stuk eenvoudiger, maar vast is simpelweg niet vast.

Nu zal je daar met een G27 iets minder problemen mee krijgen, maar zodra je upgrade naar pedalen waar je meer kracht op kunt uitoefenen kom je direct in de problemen. Ik was 'gedwongen' te upgraden toen ik een Accuforce op de F1 wilde monteren, het gewicht van de AF was te groot voor dat systeem.

Daarnaast is een 80/20 systeem veel variabeler. Niet alleen de positie van de pedalen, stuur en stoel kun je in alle richtingen op de millimeter nauwkeurig volledig vergrendelen, ook items die normaal wat lastiger op een andere plek te zetten zijn (Keyboard / handbrake / shifter) kun je precies daar plaatsen waar je ze wil hebben.

Daarnaast is het bouwen gewoon leuk :) . Maar zeker niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
maar is het verstandig om zelf een frame te maken van hout? daarbij moet ik wel zeggen dat ik aardig handig ben met hout. Ik zit zelf in de bouw.
En als dat niks is, een frame in elkaar lassen?
Want ik moet zeggen voor die 20/80 frames vindt ik erg veel geld (10 euro p/m1)

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 22:56

Metalfreak

Hoije woh!

Rusky schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:01:
maar is het verstandig om zelf een frame te maken van hout? daarbij moet ik wel zeggen dat ik aardig handig ben met hout. Ik zit zelf in de bouw.
En als dat niks is, een frame in elkaar lassen?
Want ik moet zeggen voor die 20/80 frames vindt ik erg veel geld (10 euro p/m1)
Ik vind ze ook vrij duur en wil ook een eigen houten rig gaan maken. Hier heb je bijvoorbeeld voor $2 dollar een bouwplan dat je zou kunnen gebruiken als basis: http://opensimbuillds.mys...products/wood-starter-rig
Er zijn ook uitgebreidere verkrijgbaar op die site, maar die zijn wat duurder.

Grootste nadeel van een Playseat vind ik persoonlijk die stang in het midden.

Een stoel kun je overal vandaan halen: de sloop, je lokale auto-onderdelenzaak, www.showoffimports.nl o.i.d. Ik heb zelf nog een oude CRX stoel liggen waar ik nog iets mee ga doen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Metalfreak schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:12:
[...]

Hier heb je bijvoorbeeld voor $2 dollar een bouwplan dat je zou kunnen gebruiken als basis: http://opensimbuillds.mys...products/wood-starter-rig
Er zijn ook uitgebreidere verkrijgbaar op die site, maar die zijn wat duurder.
Bedankt voor de tip, maar is tegen me principe in om een tekening te kopen. Ik ben namelijk zelf tekenaar >:) 8)
Ik denk als ik hem van hout maak, doe ik gewoon een trial and error principe. Tekening zegt niks over hoe iets in de praktijk uitpakt.
Heeft iemand de basis afstanden van stuur / pedalen en stoel? dan graag de hoogten en afstanden?
Kan ik wel een basis ontwerp maken om vanaf te starten.

[ Voor 10% gewijzigd door Rusky op 30-06-2016 16:21 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 12:04

Phydomir

Dennis

Hout kan ook prima als rig hoor. Helemaal als je er handig mee bent kun je hele mooie dingen maken. Nadeel is dat het minder aanpasbaar is dan 80/20.
Qua stevigheid hoeft het niet voor elkaar onder te doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 22:56

Metalfreak

Hoije woh!

Rusky schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Bedankt voor de tip, maar is tegen me principe in om een tekening te kopen. Ik ben namelijk zelf tekenaar >:) 8)
Ik denk als ik hem van hout maak, doe ik gewoon een trial and error principe. Tekening zegt niks over hoe iets in de praktijk uitpakt.
Heeft iemand de basis afstanden van stuur / pedalen en stoel? dan graag de hoogten en afstanden?
Kan ik wel een basis ontwerp maken om vanaf te starten.
Er staat ook een type die gratis is op de site, maar die vind ik niet mooi :$

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik kwam deze advertentie tegen, opzich vind ik het erg interessant, maar budget-technisch komt het niet goed uit voorlopig. Vind het een mooie set voor dat geld!

http://www.marktplaats.nl...ail&utm_source=systemmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
alexbl69 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:13:
[...]

Bij mijn weten hoeft dat niet. De enige beperking is het aantal aansluitingen op je kaart. Soms worden er wel eens aansluitingen gedeeld (dan kun je of de één of de ander kiezen), maar de meeste (high-end) kaarten hebben wel 4 of 5 aansluitingen (hdmi/dp/dvi).
Ben er al uit, ik dacht ergens wat gelezen te hebben erover. Hetgeen wat ik bedoelde was dus de g-sync optie die sommige monitoren hebben. Wil je hier gebruik van maken dan heb je dus voor elke monitor 1 DP uitgang nodig op je GPU.

Dus als voorbeeld, je wilt 3x asus rog swift monitor aansturen dan heb je ook 3x een gtx 1080 nodig of lager. 😳

Of zijn er adapters/hubs op de markt dat iemand weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
AlexP36 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:32:
[...]

Ben er al uit, ik dacht ergens wat gelezen te hebben erover. Hetgeen wat ik bedoelde was dus de g-sync optie die sommige monitoren hebben. Wil je hier gebruik van maken dan heb je dus voor elke monitor 1 DP uitgang nodig op je GPU.

Dus als voorbeeld, je wilt 3x asus rog swift monitor aansturen dan heb je ook 3x een gtx 1080 nodig of lager. 😳

Heb precies de configuratie die jij beschrijft :) . Enkel dan met een 'schamele' 980Ti.

Kan me herinneren dat je (vroeger?) voor Ati's Surround View actieve DisplayPorts adapters nodig had. Wellicht dat dit ook werkt om gsync te gebruiken via non-dp poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Nog een paar weken dan heb ik eindelijk mn opdracht afgerond zodat ik mn race rig weer op mn kantoor kan installeren =]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
[...]

Ik zit dus met het zelfde probleem. ik wil 3 freesync schermen halen en die hebben ook dp poorten nodig en heb er ook maar 1 op mijn kaart zitten.

Ik wilde al 2 goedkope kaarten bij plaatsen met 3 poorten maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Weet niet hoe dat zit bij Nvidia

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Dus als voorbeeld, je wilt 3x asus rog swift monitor aansturen dan heb je ook 3x een gtx 1080 nodig of lager.
De 1080 heeft al drie keer DP, je kan dus drie keer G-sync op een kaart aansluiten, en 3x 1080p zal best gaan op een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
player-x schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:59:
[...]

De 1080 heeft al drie keer DP, je kan dus drie keer G-sync op een kaart aansluiten, en 3x 1080p zal best gaan op een kaart.
Je hebt helemaal gelijk, had nog niet zover in de specs gekeken. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
alexbl69 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:51:
[...]

Heb precies de configuratie die jij beschrijft :) . Enkel dan met een 'schamele' 980Ti.

Kan me herinneren dat je (vroeger?) voor Ati's Surround View actieve DisplayPorts adapters nodig had. Wellicht dat dit ook werkt om gsync te gebruiken via non-dp poorten.
3x een asus rog swift ? Dat wil ik eigenlijk wel zien. Eventueel foto/filmpje plaatsen.
Erg benieuwd namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
Ik had eerst een R9 390 Nitro, die had ook 3 display ports voor 3 x mijn Asus MG279Q (144hz @ 1440p).. dat ging in DirectX9 prima, maar in DirectX11 wat zwaarder.. nu heb ik mijn R9 vervangen door een 1080GTX en draait het als een zonnetje in DX11.. Kortom, 1 1080gtx kan prima 3 x 1440p aansturen via displayports (let op dat je niet de ASUS 1080 koopt, die heeft maar 2 DP uitgangen)

Overigens, freesync werkt maar op 1 scherm, als je Eyefinity aanzet, werkt freesync niet meer. G-Sync werkt wel op meerdere schermen, maar mijn schermen ondersteunen dat niet en zolang je meer dan 150fps haalt merk je het ook niet echt..

Dit is mijn setup overigens:
http://imgur.com/a/CoCqM

[ Voor 4% gewijzigd door Scr33x0r op 01-07-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Erg mooi, bijna zo mooi om gelijk een bestelling te plaatsen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
AlexP36 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:34:
[...]

3x een asus rog swift ? Dat wil ik eigenlijk wel zien. Eventueel foto/filmpje plaatsen.
Erg benieuwd namelijk.
'Paar' pagina's terug: alexbl69 in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Wil er nog wel meer maken als je dat wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Mooie setup hoor ! Het is niet zo goed te zien, is dat een direct drive unit ?
Zo ja dan ben ik jaloers.
Zo niet, dan ben ik evengoed jaloers :P

Edit : Even later kijk ik beter naar het plaatje en zie ik een noodknop. Die zit niet bij mijn GT3 RSv2 ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ome Ernst op 01-07-2016 19:12 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
alexbl69 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:25:
[...]

'Paar' pagina's terug: alexbl69 in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Wil er nog wel meer maken als je dat wenst.
Im blown away! Erg mooi zo, is zeker een mooie ervaring lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
AlexP36 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:32:
[...]
Im blown away! Erg mooi zo, is zeker een mooie ervaring lijkt mij.
Dank je... Is inderdaad heel prettig rijden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

alexbl69 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:17:
Na ruim bijna 2 maand bouwtijd kan ik eindelijk met trots mijn rig hier laten zien.

Het begon allemaal met de aankoop van het AccuForce Pro stuur van Scr33x0r. Had daarvoor al eens gekeken naar 80/20 T-slot aluminium frames, maar was tot op dat moment nog niet verder gekomen. Toen ik echter zijn opstelling zag (gebouwd van deze frames), en er al snel achter kwam dat de accuforce een maatje te groot/zwaar was voor mijn Playseat F1, besloot ik toch maar door te pakken.

Hup, op naar de site van Motedis om een bestelling te plaatsen. Probleem is dat je in het begin niet echt weet wat je precies moet bestellen. Hierbij is echter wel wat planning vereist, want de levertijd is een kleine 2 weken en de vrachtkosten zijn relatief hoog. Snel iets erbij bestellen mocht je vastlopen is dus niet echt handig. Daarom voor mijn gevoel vrij ruim ingekocht, maar direct rekening gehouden met het feit dat een extra bestelling (ook gezien de ervaring van anderen hier) eigenlijk onvermijdelijk is. En dat bleek juist te zijn.

Toen de spullen eenmaal binnen waren, was direct duidelijk dat dit een goede keus was. Ben op zich niet heel technisch aangelegd, maar dit materiaal schroef je probleemloos in elkaar. En belangrijker: alles zit oer stevig terwijl het optimaal verstelbaar blijft. Al snel bleek dat ik me met name in het aantal benodigde schroeven en moeren danig vergist had. Had er in eerste instantie 100 van elk besteld, in mijn uiteindelijke rig zijn er meer dan 350 (!!) verwerkt.

Het idee hoe de constructie eruit zou moeten zien veranderde al snel nadat ik begon te bouwen. Eerst was het de bedoeling een frame te maken met stoel, stuur een pedalen; plus een aparte constructie voor de monitoren. Al snel besloot ik dat het voor een 'netter' aangezicht mooier was de overige hardware (PC's, alle bekabeling, versterkers voor de butt-kickers, externe box van het stuur) ook onder te brengen in de 'monitor' constructie.

Toen deze dit eenmaal gebouwd was bleken de monitoren zo zwaar en 'uit het lood' te hangen dat de constructie om zou vallen tenzij er voldoende apparatuur in stond. Dit leek me ook niet echt handig en veilig. Om dit op te lossen is de stuurinrichting daarom ook onderdeel geworden van deze basisconstructie. Nu is de constructie stabiel.

Uiteindelijk heb ik nu dus 2 separate constructies. De eerste is de 'wagen' met stoel, pedalen en de butt-kickers benodigd voor het sim-vibe systeem; de tweede is de constructie met hardware.

*) Disclaimer: het geheel staat in mijn kelder, waardoor alle foto's met kunstlicht gemaakt zijn.

De 'wagen':
[afbeelding]

De 'hardware' constructie:
[afbeelding]

Aangezien het chassis van fiks wat hardware voorzien is (6 butt-kickers, 2 speakers, de pedalen) betekent dit ook een navenante hoeveelheid bekabeling. Deze is echter bijkans volledig weggewerkt in het frame:
[afbeelding]

Om de (af-)koppeling van de 2 onderdelen eenvoudiger te maken zijn alle kabels aangesloten op een tweetal stekkers welke normaliter voor car-audio gebruikt worden:
[afbeelding]

Gebruikte hardware:Nog een paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
\

je zal wel een klein pikkie hebben! ;) p.s accuforce ga ik ook halen!

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Weet iemand trouwens hoeveel het uit gaat maken als je 3 TN monitors gebruikt ?

De middelste zal uiteraard geen problemen geven maar hoe zit het met de 2 buitenste. Gaat dit storen of zal het meevallen qua kleur/contrast verval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
knightvision schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 02:17:
[...]
je zal wel een klein pikkie hebben! ;) p.s accuforce ga ik ook halen!
Allemaal compensatie hé :) . AccuForce is een heerlijk stuur, ga je geen spijt van krijgen.
AlexP36 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 08:21:
Weet iemand trouwens hoeveel het uit gaat maken als je 3 TN monitors gebruikt ?

De middelste zal uiteraard geen problemen geven maar hoe zit het met de 2 buitenste. Gaat dit storen of zal het meevallen qua kleur/contrast verval ?
Heb tot begin dit jaar deze TN schermen gebruikt. Mijn ervaring was dat de zijwaartse kijkhoek niet zo problematisch was. Moet er wel bij zeggen dat ik de monitoren dusdanig opstel dat ik ook recht op de zijwaartse monitoren kijk. Ik 'duik' echt in de monitoren.

Waar je bij TN panelen wel op moet letten is ze in het verticale een heel kleine bandbreedte hebben. Toen ik mijn Playseat F1 kocht daalde mijn 'ooghoogte' met een centimeter of 5 t.o.v. de monitoren. Dat was geen porum, het beeld werd veel te donker. Aangezien mijn monitorstand niet lager kon heb ik de Playseat toen op houten blokken geplaatst ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Bij mij zullen de monitoren onder een hoek van 45 graden komen te staan. Mits dit geen probleem zal zijn ben ik meer geneigd om TN schermen te nemen. De Dell S2716DG komt hiervoor in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Van de week de 29" LG 21:9 even bij BCC bekeken (omdat ze em hadden, niet om daar te halen), conclussie is dat ik eigenlijk te klein vind. Kan me als ik em in de winkel zie niet voorstellen dat ie net zo hoog is als mijn huidige scherm.

Kortom... we gaan even door sparen voor de 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Laatst online: 18-06 09:20
Via motedis ook maar eens wat besteld.
Ik ben tevreden over mijn DIY RIG muv de stoel.
Die zat echt voor geen meter.
Ik heb nu een motedis frame gemaakt voor een nieuwe stoel, en bij het frame kan ik de voor- en achterkant afzonderlijk van elkaar verstellen, zodat ik het extreem schuin kan zetten als ik zou willen.

Het idee is uit een volledige RIG gepikt, maar ik heb er wel op gelet dat ik de bodemprofielen opnieuw kan gebruiken mocht ik ooit een hele RIG van motedis bouwen, dan heb ik geen profielen over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vFzcJK7.jpg

Tevens zie ik hier dat mensen hout overwegen, dan zou ik zeker eens kijken naar de 'fofofu one' RIG.
Dit is een gratis bouwplan gemaakt door Niels Heusinkveld.
Ik heb deze gebouwd en kan bevestigen dat dit gewoon goed is, tevens heeft hij oplossingen erin verwerkt om pedalen, stoel en stuur te kunnen verstellen.
Een echte aanrader! Zie link:

http://www.virtualr.net/f...uide-by-niels-heusinkveld

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Laatst online: 18-06 09:20
AlexP36 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:19:
Bij mij zullen de monitoren onder een hoek van 45 graden komen te staan. Mits dit geen probleem zal zijn ben ik meer geneigd om TN schermen te nemen. De Dell S2716DG komt hiervoor in aanmerking.
Ik zou even kijken naar de FOV calculators in iracing of op internet zijn er ook zat te vinden.
Ik kwam met mijn kijkafstand en schermgrootte uit op een optimale hoek van 53 graden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Tazzy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:19:
Van de week de 29" LG 21:9 even bij BCC bekeken (omdat ze em hadden, niet om daar te halen), conclussie is dat ik eigenlijk te klein vind. Kan me als ik em in de winkel zie niet voorstellen dat ie net zo hoog is als mijn huidige scherm.

En dan 3x 34" ? Of van plan om op 1 monitor te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 14:22
Tazzy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:19:

Een 29" is een 23" maar dan breder
Een 34" is een 27" maar dan breder

Heb eerdere berichten niet gelezen, dus weet niet wat je huidige schermmaat is. Maar doe er je voordeel mee :P

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Nou ben er eindelijk uit, dacht dat ik dit laatst al was maar de Dell beviel toch niet.

Volgende maand gaan we bestellen ivm ik toch nog moet wachten op de racestoel die pas eind deze maand komt.

We bestellen 3x Dell S2716DG en de gpu die dit aan moet gaan sturen wordt de GTX 1070.
De monitoren kunnen toch niet meer als 1440p weergeven dus geen 4k gpu nodig.

Qua budget is dit echt de max. zat eerst te kijken naar monitoren van 400 euro of minder, helaas zijn deze er niet als je toch een beetje mee wil gaan met de toekomst.
4k is voor mij niet te doen, dat wordt echt iets voor een veel later stadium.

Ben benieuwd volgende maand, juli mag al voorbij zijn wat mij betreft 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
AlexP36 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:39:

We bestellen 3x Dell S2716DG en de gpu die dit aan moet gaan sturen wordt de GTX 1070.
De monitoren kunnen toch niet meer als 1440p weergeven dus geen 4k gpu nodig.
3 van die monitoren is echt meer pixels als je het met 4k vergelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
rvisuals schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:56:
[...]

3 van die monitoren is echt meer pixels als je het met 4k vergelijkt :)
Klopt maar laat ik het dan zo zeggen de 1070 is in staat om de Dell's aan te sturen op hoge resolutie. 😉👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Yannick97 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:09:
[...]

Een 29" is een 23" maar dan breder
Een 34" is een 27" maar dan breder

Heb eerdere berichten niet gelezen, dus weet niet wat je huidige schermmaat is. Maar doe er je voordeel mee :P
22" 16:9 maar was vooral niet onder de indruk van de 29"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 14:22
Tazzy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Sure? ;) :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RBcI5r1.png
Voor als je t zelf wil bereken https://www.sven.de/dpi/

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
AlexP36 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:59:
[...]

Klopt maar laat ik het dan zo zeggen de 1070 is in staat om de Dell's aan te sturen op hoge resolutie. 😉👍🏼
Wellicht lukt het wel om 3 x 4k aan te sturen. Maar afhankelijk van het spel zal het niet op max settings zijn en de fps zal flink kelderen.
Ik ben uitgegaan van F1 2015 want ik zal F1 2016 veel gaan spelen en dan met een gtx 1080 vond ik het matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Tazzy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Ik heb de monitor en heb hem voor me 24inch gehouden en dat scheelde heel weinig dus denk eerder 23.
De hoogte vond ik ook een tikje tegenvallen dus begrijp dat jij ook niet onder de indruk was. Echter 34 inch was buiten me budget en 29inch is wel stuk scherper. In deze review wordt de monitor ook genoemd.
http://www.isrtv.com/revi...le-gaming-monitor-review/
Pagina: 1 ... 11 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.